Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Rijzende ster van Ajax stelt fans gerust: ‘Ik blijf zeker tot de zomer’

Laatste update:

De Ajax-fans die vreesden dat Riechedly Bazoer nog voor het einde van de transferperiode weg zou kunnen gaan, kunnen rustig gaan slapen. De middenvelder zelf is namelijk niet van plan Amsterdam de rug toe te keren, want hij heeft doelen die hij nog wil vervullen. Dat Ajax-directeur Marc Overmars groen licht gaf aan Napoli om met Bazoer te praten na een bod van 25 miljoen euro, maakte niets uit.

/

Een week geleden bracht De Telegraaf naar buiten dat de Italianen navraag deden en even moesten slikken toen Overmars de vraagprijs voor Bazoer noemde. Toch ging men door en wilde Napoli graag met Bazoer zelf spreken. Die hield de boot echter af. Een dag later voltrokken zich de merkwaardige gebeurtenissen in Den Haag, waarbij Bazoer doelwit was van racisme, en werden de transferperikelen naar de achtergrond verdrongen.

In gesprek met de NOS gaf Bazoer al aan dat hij het niet meer over de gebeurtenissen van vorige week zondag wilde hebben en dat herhaalde hij zaterdagavond bij FOX Sports. Ook toen het onderwerp veranderde naar zijn persoonlijke toekomst hield Bazoer zich op de vlakte. Deze week werd hij bijvoorbeeld gelinkt aan Juventus, waar men de middenvelder zou zien als kandidaat-opvolger van Paul Pogba.

“Ik blijf zeker tot de zomer”, reageert Bazoer. “Ik wil me graag ontwikkelen en ik heb het bij Ajax naar mijn zin. Ik hoop dat we kampioen worden, daar ga ik hard voor strijden. Daarna kijken we wel weer verder”, aldus Bazoer. In april vorig jaar brak Ajax het contract van de jonge middenvelder open en werd de samenwerking opgerekt tot medio 2020.

Denk je dat Riechedly Bazoer na dit seizoen nog bij Ajax blijft?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bazoer stelde mij juist niet gerust. Door dat interview ben ik juist bang dat hij in de zomer vertrekt en dat is veel te vroeg.

24 januari 2016 om 02:09

De voetbalwereld zit vol verrassingen dus ik snap wel dat hij nu niet gaat zeggen dat hij nog twee jaar blijft. Hij zal heus de intentie hebben om te blijven. Maar mocht hij vertrekken, dan zal Ajax goed cashen dus kan kan er ook een goede vervanger gehaald worden.

24 januari 2016 om 03:52

Ajax kennende komt die er niet, komt er een transfer vrije speler of een speler uit de sub top van nl waar veels te veel voor wordt betaald...

24 januari 2016 om 07:55

Eens Berliner. Hoe vaak hebben spelers al dingen geroepen die ze niet waar maakten. Juist goed dat Bazoer zich veilig uitlaat!

24 januari 2016 om 08:09

Kan me nog ene Luis Suarez herinneren die zei dat hij niet weg zou gaan voordat hij Ajax kampioen had gemaakt. En toen beet hij iemand en kreeg hij een schorsing in Nederland, en diezelfde week was hij weg. :P

24 januari 2016 om 12:37

Haha ik heb altijd gezegd dat Bazoer altijd voor het geld / zichzelf zou kiezen en totaal niet loyaal is. Grappig dat de Ajax fans die altijd het hardste riepen nu stil zijn.

Bazoer is in deze zomer weg, ik zeg t al jaren.

25 januari 2016 om 21:15

Als Bazoer altijd voor het geld zou kiezen, zou ie dan niet voor het geld van Manchester City gekozen hebben in plaats van voor Ajax waar ie zich beter kon ontwikkelen?

Deze jongen is gewoon realistisch. In de voetbalwereld kan alles snel veranderen. Als ie nu een half jaar bij Ajax speelt en bijvoorbeeld Pogba zou vertrekken bij Juve, dan zou het niet eens gek zijn om dan naar Juventus te gaan. Echter moet ie niet zomaar naar elke club gaan en dat weet ie geloof ik zelf ook.

24 januari 2016 om 08:51

Finalevoetbal, helemaal met je eens. Bestuur Ajax zegt altijd dat ze hopen de groep nu wel bij elkaar te houden...riepen ze al 3 jaar. Nu eindelijk genoeg geld op de bank staat kun je makkelijker voet bij stuk houden. Dus in de zomer gewoon aan zijn contract houden en anders (net als ze in Portugal doen) absurd hoog bedrag vragen. Ik zie namelijk wel gebeuren dat Bazoer de duurste Nederlandse speler gaat worden. Niet omdat hij nu beter is dan bv Bergkamp, maar wel omdat het vraag en aanbod is. Vraag naar box to box krachtige spelers is groot en aanbod is laag.

24 januari 2016 om 09:16

Geen probleem. Zal niet 123 vertrekken. Mocht ie toch gaan is het voor een astronomisch bedrag en vd beek staat al klaar om hem te vervangen, ook geen slechte speler maar tevens iemand die potentie zat heeft, ik zou geen middenvelder erbij halen mocht ie gaan.. Eiting straks voor gudelj, vd beek voor bazoer en andersen, sinkgraven of nouri voor klaassen.. Ik maak me zeker geen zorgen wat betreft middenvelders die kunnen vertrekken.
Een goede spits zal dit team wonderen doen, wellicht kunnen we met dat geld een goede spits halen alhoewel ik Dolberg liever vandaag dan morgen zijn debuut zie maken, ben erg gecharmeerd van hem en is denk ik nu al beter dan milik, iig als spits voor ajax!

24 januari 2016 om 09:27

Dus jij zou juist gaan verjongen ipv sterke ervaren jongens aantrekken?

24 januari 2016 om 09:35

Op het middenveld zou ik zeker geen aankopen doen kijkend wat er aan gaat komen. Dat ze jonger zijn hoeft niet te betekenen dat ze slechter zijn. Ik denk zelfs dat eiting voor ajax beter is op de vm dan hoe gudelj het nu invult. Vd beek voor bazoer hoeft over 1 a 2 jaar ook niet een grote achteruitgang te betekenen. Leeftijd is maar een getal, gaat mij om de kwaliteit! Maar mocht je voor andere posities spits bijvoorbeeld een ervaren speler kunnen vinden die het niveau van ajax omhoog brengt en ook nog naar Nederland wilt komen voor een laag salaris dan moet je dat gewoon doen denk ik. Nu ben ik benieuwd net wat voor namen jij komt die aan dit plaatje voldoen. En vraag je dan af of deze spelers voor overmars haalbaar zijn kijkend naar ons beleid..

24 januari 2016 om 10:50

Dude het gaat erom dat je de groep een keer een jaartje langer bij elkaar kan houden, zodat ze fysiek een jaar verder zijn, mentaal een jaar verder zijn, beter samenspelen enz.

Dat is toch het doel? Europees weer een keer iets laten zien?

En jij gaat als supporter gewoon akkoord om je beste speler direct weer te verkopen, en opnieuw te gaan opbouwen zonder dat er nog maar iets bereikt is. Zonder dat Ajax een stap vooruit heeft kunnen zetten..

Natuurlijk hebben de nieuwe talenten weer veel kwaliteit. Maar ook Suarez, Eriksen, Verthongen en dergelijke hadden allemaal een aanloop nodig om écht goed te worden, in de CL te shinen.

En jij wil alleen maar geld verdienen en opleiden? We willen toch als Ajax een stap maken? Ik snap dat we talenten gaan verliezen, en dat die 'stap' dus hooguit betekent dat we ze een jaar langer vast kunnen houden. Maar ze liggen toch niet voor niets vast tot 2020?

Geld is dan dus de enige reden van die verlengingen bij jou Overmars?

24 januari 2016 om 10:59

Klaassen op 6, Sinkgraven links en v.d. Beek rechts. Dan heb je Nouri, Gudelj en Schone nog erachter.

Verkopen is geen must, maar aankopen ook niet, want er loopt genoeg!

Graag zou ik Fischer eens willen zien links achter de spitsen en een echte linksbuiten erbij. Denk dat je dan ook veel beter gebruik maakt van Milik.

24 januari 2016 om 10:47

Precies, het zou pas gerust stellen wanneer hij zegt ik blijf minimaal nog een jaar na de zomer. Ik zie weer een complete exodus aankomen in de zomer. Als hij vertrekt en wellicht Klaassen, Cillessen en Tete ook nog dan begin je weer bij point zero. Dat is het nadeel van spelers alleen willen opleiden. Zodra ze op niveau zijn, vertrekken ze.

24 januari 2016 om 13:04

Sneijder en Van der Meyde riepen dat ook om vervolgens een dag later te vertrekken bij Ajax. Snap je gedachtengang precies.

Wat? Dit stelt helemaal niet gerust. Ik had liever dat hij had gezegd dat hij nog een aantal jaartjes bij Ajax blijft. Zonde als hij in de zomer al weg zou gaan.

24 januari 2016 om 01:18

Ik dacht ook dat hij eerder had gezegd dat hij nog meerdere jaren wou blijven. Laat hem a u b nog min 2 jaar bij ajax spelen. Kan echt van hem genieten en hij moet zich rustig door ontwikkelen tot hij echt te goed is voor de eredivisie.

24 januari 2016 om 10:15

Dat zou onrealistisch zijn. Als een Juventus zou komen, dan zou dat op zich een mooie tussenstap zijn. Geen absolute top, maar wel een stap omhoog.

24 januari 2016 om 13:05

Waarom beschouw je Juventus niet als absolute top? Schat ze toch wel bij de 15 besten van Europa eerlijk gezegd.

24 januari 2016 om 13:34

Kijk naar spelers van het kaliber Pogba. Juventus is een topclub, maar als de kans bestaat om voor Bayern, Real, Barcalona of (toch nog steeds) Manchester United te spelen, dan is hij weg. Juventus is top, top 15 van Europa misschien. Maar absolute top is meer de top 10. De stap naar een Barca lijkt me nog een beetje te vroeg voor Bazoer. Maar Juventus zie ik hem wel doen, mits Pogba vertrekt

Hier word ik niet mee gerustgesteld.. Dat die deze winter niet vertrekt weet ik eigenlijk wel zeker.. Maar had eigenlijk verwacht dat ie zou zeggen dat ie blijft tot de zomer van 2018. Aangezien hij in z'n interviews overkomt als een verstandige jongen die zich nog wilt ontwikkelen. Zou zonde zijn om em in de zomer te zien vertrekken!

24 januari 2016 om 07:19

Ook wel eens aan gedacht dat hij messchien niet meer te houden is na dit seizoen.
Die kans is ook nog aanwezig natuurlijk.

24 januari 2016 om 09:21

Ik moest denken aan de tijd van Van der Vaart bij Ajax. Die was denk ik verder dan Bazoer, of in ieder geval van vergelijkbaar niveau op die leeftijd, en die kon op jonge leeftijd ook naar alle grote clubs. Kreeg de golden boy award, en de wereld lag aan zijn voeten. 2 jaar later stapte hij voor een relatief laag bedrag (meen een miljoen of 7 inclusief alle bonussen) naar een relatief kleine club over (vergelijkend met de eerdere interesse). Ik zeg niet dat het ook met Bazoer zo loopt, maar soms moet je het ijzer smeden als het heet is. Dat bod van Napoli moet je natuurlijk accepteren als Ajax, dat geld kan je maar beter binnen hebben voordat Bazoer het dipje krijgt dat elk talent krijgt. Feyenoord kon ooit De Guzman voor 14 miljoen euro aan Manchester City verkopen, toen dachten we ook dat die nog wel meer waard zou worden in de toekomst. Uiteindelijk liep hij transfervrij uit de Kuip, blessures hadden roet in het eten gegooid en Feyenoord had de financiële crisis enigszins kunnen afwenden hadden ze het bod toen geaccepteerd.

24 januari 2016 om 09:42

Ik snap wat je wilt zeggen maarr zou jij Guardado weg doen als er een bod van 15 miljoen gedaan word? Gezien zijn leeftijd/contract ga je dat er niet meer voor krijgen namelijk..
Ben benieuwd

24 januari 2016 om 10:25

Voor 15 miljoen zou ik hem wel laten gaan, maar het hangt er ook vanaf wat je precies wilt. PSV heeft een team samengesteld waarin Guardado een grote rol speelt, en het feit dat zijn restwaarde lager is niet veel uitmaakt: hij presteert en daarin zit zijn waarde, niet in zijn volgende transfer. Bij Ajax lijkt het wel alsof spelers zonder restwaarde zo min mogelijk spelen. Kijk naar Schone bijvoorbeeld, of Heitinga eventueel. Of kijk naar de spelers die worden aangetrokken, dat zijn vooral de spelers waar winst op kan worden gemaakt. PSV en Feyenoord doen dit anders, die zijn meer bezig met een team samen te stellen. Bij Ajax bestaat het hele team uit spelers die nog een stap willen maken, die Ajax niet als het eindstation beschouwen en die een kans naar een grote competitie willen aanpakken.
Bij Feyenoord zie je spelers als El Ahmadi, Elia en Kuijt die ervaring hebben in grote competities en die volgens mij nu wel prima op hun plek zitten. Bij PSV zie je dat met Guardado en Moreno, en wellicht ook met De Jong, al zal die nog wel een stap willen maken (net als Vermeer bij Feyenoord vermoed ik).

Het is voor alle Nederlandse clubs belangrijk om te verkopen, maar ik denk dat het bij Ajax toch wat nadrukkelijker aanwezig is dan bij de andere topclubs. Dat idee heb ik tenminste, spelers met aflopende contracten worden kaltgestellt , terwijl het risico van inkopen vooral met jonge spelers wordt genomen (sinkgraven, vd Hoorn, Cillessen, Zivkovic, Milik, Gudelj, Younes, de Deense talenten, Frenkie de Jong etc.) . Het lijkt daar voor mij meer een handelshuis dan een voetbalclub. Neemt niet weg dat het razend knap is wat ze nu, met dat jonge team, in de eredivisie presteren. Oerdegelijk lijken ze op het kampioenschap af te stevenen, terwijl PSV kwalitatief waarschijnlijk een stukje sterker is. Daarnaast kan je je ook afvragen of er iets mis is met de manier van inkopen en verkopen van Ajax. In de eredivisie kom je er mee weg, al denk ik dat veel ajacieden ook jaloers zullen zijn op de Champions League campagne van Psv. Dat zit er met de Amsterdamse selectie niet meer in ben ik bang, te onvolwassen in Europa.

24 januari 2016 om 13:07

Zou ik wel doen en dan in Enschede gaan shoppen. Die gast is jonger en is straks veel meer waard dan die 15 miljoen.

25 miljoen is een mooi bedrag voor het talent Bazoer. Als hij zich a la strootman blijft ontwikkelen dan wordt het een grote.. mits hij blessure vrij blijft

24 januari 2016 om 00:37

Gezien het feit dat Napoli al in totaal 50 miljoen wilde betalen voor Bazoer zal hij nu never meer weggaan bij Ajax voor 25 miljoen. Hij ligt ook nog lang vast in Amsterdam dus we hoeven niet te verkopen. Mocht een Barca of Juve komen kunnen ze gewoon 50 mil neerleggen en anders het bod afslaan.

24 januari 2016 om 00:40

Kom op zeg, engelse clubs bulken van het geld, je hebt 100 miljoen op de bank, vraag 50 miljoen en als ze dat niet willen betalen (wat opzich logisch is) hou je hem bij de club. Ajax en alle topclubs hebben toch veel meer aan kwaliteit. Het klinkt misschien gekleurd maar psv deed dit ook, wijnaldum werd meer waard, depay bleef dezelfde waarde en we werden kampioen. Tegenwoordig is 25 miljoen bij lange na niet uitzonderlijk meer, hap niet bij het eerste bod omdat het klinkt als uitzonderlijk veel maar kijk naar de markt. Ik zeg (met pijn in mijn hart omdat hij van psv af komt) hou bazoer 2 jaar, je ontvangt 40 miljoen en je behaalt meer successen.

24 januari 2016 om 00:52

@ Tubby, zou wel erg pijnlijk zijn voor PSV inderdaad als dit de grootste NL transfer ooit ewordt. Huntelaar staat ook al in de top 5 en was eigenlijk ook gewoon een PSV-er.
Maar daarentegen hebben we jullie verlost van Peter Hoekstra en Aissati :-p/

24 januari 2016 om 16:21

Geen enkele Engelse top club legt 50 miljoen neer voor een speler die goed speelt in de Eredivisie. De Eredivisie blijft een lage competitie, dus dan kan je wel met hoge gekke bedragen komen, maar zij gaan je helemaal niet serieus nemen. En dan blijf je achter met een ongelukkige Bazoer. Kom op jongens, realistisch blijven we weten allemaal dat hij never nooit weggaat voor een bedrag dat meer dan 25 miljoen is. Wat ik ook aan de hoge kant vind want dit is zijn eerste goede seizoen.

24 januari 2016 om 09:10

Misschien 10 jaar geleden ja. Tegenwoordig kan je gewoon 50 miljoen vragen voor Bazoer, wordt hij zowiezo voor meer dan 40 verkocht.
Daarnaast wordt hij alleen nog maar meer waard en kan je hem dus beter nog 1,5 jaar behouden.

Het lijkt er steeds sterker op dat Barcelona daadwerkelijk serieuze interesse heeft in Bazoer; er zijn al meerdere malen scouts bij wedstrijden van Ajax geweest, de interesse is inmiddels ook kenbaar gemaakt aan Bazoer en zijn zaakwaarnemer en de speler heeft (misschien om die reden) een club als Napoli afgewezen. Het is bekend dat de Catalanen voor komende zomer op zoek zijn naar een middenvelder, een jonge centrale verdediger en wellicht een linksback. Riechedly Bazoer zou een geweldige aankoop zijn, zeker wanneer het mogelijk is om hem nog een jaar in Amsterdam te laten spelen.

24 januari 2016 om 00:47

50 miljoen, dan mag 'ie naar barca Het kan echt een enorme ster worden. De rust en kracht, zowel aan de bal als in verdedigend opzicht is zo ontzettend goed. Enorm talent. Vind hem echt een beetje type Yaya Touré. Zo'n type zouden ze bij barca ook wel (weer) goed kunnen gebruiken.

24 januari 2016 om 01:03

Dat gaat er natuurlijk nooit betaald worden voor een speler uit de Eredivisie. Denk dat je met 25 miljoen plus een paar miljoen aan variabelen echt aan het maximale zit hoor, ondanks dat Napoli blijkbaar een krankzinnig bod heeft uitgebracht. Denk overigens dat Barcelona niet een type Yaya Touré nodig heeft, maar iemand die het tempo kan bepalen en de rust aan de bal heeft. Weet niet of Bazoer dat op deze leeftijd al kan brengen.

24 januari 2016 om 01:15

Als Napoli al in totaal 50 mil heeft geboden voor Bazoer waarom zouden we hem dan voor minder dan dit bedrag laten vertrekken? Hij heeft een langdurig contract dus er ligt totaal geen druk bij Ajax. Als clubs minder bieden dan gewoon direct weigeren. En tevens moeten we niet vergeten dat er volgend jaar nog meer geld is in de PL. Ook de NL clubs gaan hiervan profiteren.

24 januari 2016 om 09:54

Guaporta. Wat een onzin. Hoe kan je dat nou beweren als nota bene Napoli net zo'n krankzinnig bod heeft uitgebracht? Er is al meerdere malen meer dan 25 miljoen betaald voor een eredivisiespeler en de markt wordt alleen maar gekker dus er zal voor de sterren van de eredivisie ook alleen maar meer betaald moeten worden. 25 miljoen is wel het minimale wat een speler als Bazoer moet gaan opleveren. Die jongen heeft nog een contract tot 2020, die laat je als Ajax zijnde echt niet gaan voor 25. Misschien gaat Barca het niet betalen, maar dan gaat 'ie dus niet naar Barca. Zo simpel is het.

24 januari 2016 om 11:32

Ben toch nog niet helemaal overtuigd of deze jongen de absolute top kan halen.

24 januari 2016 om 13:09

Maar de scouts van de grotere clubs daarentegen wel, en dat is veel belangrijker

24 januari 2016 om 00:58

Denk je echt dat hij nu al een meerwaarde kan zijn voor Barca? Als club die alles wil en moet winnen ga je toch voor een middenvelder van het kaliber Pogba? Hoewel ik een transfer naar Barca de mooiste transfer zou vinden, raad ik het hem nog niet aan. Met Busquets die nog jong is en vrijwel alles speelt, Iniesta, Rakitic, Vidal, Arda en Sergi zie ik hem te weinig aan spelen toekomen voor het toptalent dat hij is. Ik zou eerder kiezen voor een weg die Suarez heeft bewandeld.

24 januari 2016 om 01:07

Nee, natuurlijk niet. Er is op dit moment geen enkele speler van zijn leeftijd die nu al van meerwaarde kan zijn voor Barcelona. Overigens denk ik niet (al zal het bestuur van Barcelona daar anders over denken) dat een speler van een bepaald kaliber nodig is, maar juist spelers die de toekomst hebben en de club op langere termijn kunnen dragen. Ben niet erg enthousiast over Paul Pogba, denk dat hij zijn prijskaartje niet waard is op dit moment en dat waarschijnlijk ook niet zal worden. Tachtig miljoen euro voor een middenvelder is krankzinnig, zeker als je zelf ook al een aantal uitstekende middenvelders tot je beschikking hebt. Zou dan ook Bazoer (die de tijd kan krijgen om zich te ontwikkelen) verkiezen boven Pogba. Met Rakitic, Sergi Roberto, Busquets, Iniesta, Rafinha en Arda kan je immers nog wel even vooruit.

Het is zo waardeloos dat Marc Overmars al zo snel tevreden was met die 25miljoen. Iedere club weet nu dat dit genoeg is die held op te halen. Hij heeft nog een 4 jarig contract. Toon eens ballen!

24 januari 2016 om 00:39

Het was in totaal 50 miljoen he. Dat is een groot verschil met 25 miljoen. Ik snap wel dat Overmars daarmee akkoord ging. Maar mocht een Barca of Juve komen dan gewoon minimaal 50 mil vragen.

24 januari 2016 om 00:42

Was in totaal 50. 25 direct, 25 verspreid over een langere periode van 4/5 jaar.

24 januari 2016 om 00:43

Zie ik hem overigens nog liever niet gaan, genoeg geld op de bank. Maar is wel een lastig af te slaan bod.

24 januari 2016 om 09:21

Maar alsnog geen enkele zekerheid dat je dat extra bedrag in de toekomst zal ontvangen. Daarom vind ik 25 miljoen vast te laag, als je m niet kwijt wil vraag 50 miljoen plus eventuele doorverkoopclausule en/of bonussen. Zo gek is dat toch niet je hebt genoeg geld in kas en hij heeft nog een contract tot 2020.. Waarom dan happen? Afijn, gelukkig heeft bazoer nee gezegd, de meest verstandige in deze kwestie!

24 januari 2016 om 09:57

Benenbreker. Mwa de zekerheid was er wel. Want die tweede 25 miljoen werd grotendeels gewoon verspreid over meerdere jaren betaald. Volgens geruchten was maar een klein deel ervan dat bestond uit bonussen. Maar als supporter zie je inderdaad sowieso liever spelers als Bazoer behouden blijven.

24 januari 2016 om 10:08

Dan is het verhaal al iets anders al weten we allemaal niet de exacte details. Hoop dat ze straks een hoger vast bedrag vragen, er zijn wel vaker (Italiaanse) clubs geweest die hun toekomstige verplichtingen niet voldeden. Blij dat hij blijft, zal straks denk ik ook naar een grotere club gaan dan met alle respect napoli, ik verwacht een city barca of juve. Goed voor ons supporters dat ie direct nee zegt tegen een club als napoli!

Dat Overmars nog niet ontslagen is mag wel een godswonder heten. Wat houdt die vent er een wispelturig beleid op na. Bazoer is je grootste talent die jonge moet je met alle geweld zorgen dat hij nog twee jaar bij Ajax blijft. Terwijl Klaassen niet mag vertrekken voor die positie heb je notabene drie geweldige vervangers klaar staan van Beek Sinkgraven en Nouri.
Jammer Ajax heeft sportief geen ambitie ze zeggen het wel maar ze ondernemen amper wat. Financiele risico's worden gemeden. Een jonge speler voor een paar ton binnenhalen en verkopen voor tienvoudig daar kicken ze op.

24 januari 2016 om 09:03

Helemaa mee eens, ongelovelijk dat die vent z'n baan nog heeft.

24 januari 2016 om 11:34

Kortzichtig. Dankzij Overmars heeft Ajax Bazoer kunnen inlijven. Voor heel weinig geld. Terwijl nu al duidelijk is (ernstige blessures even daargelaten) dat Bazoer voor eek flink bedrag verkocht gaan worden op termijn. Hetzelfde verhaal bij Younes en Milik. Alleen de miljoenen voor Sinkgraven vind ik overbodig gezien het feit dat Ajax al goed in de middenvelders zit, en jongens als Donny en Nouri wel perspectief moet bieden.

Als Bazoer slim is en goed nadenkt zal ik als ik hem was nog 1 of 2 jaar in Nederland. Sportief gezien is het beter voor je ontwikkkeling dan nu nog kiezen voor het grote geld. Het grote geld kom vanzelf wel als goed bent en talent. Bij een buitenlandse club zal hem al gauw op de zetten indien hij een x aantal wedstrijden niet goed speelt.

Bazoer trekt gewoon zijn eigen plan. Je denkt toch niet dat hij maar even aan Ajax denkt. Als hij zichzelf kan verbeteren is die weg. Hij is echt niet van PSV naar Ajax gedaan omdat hij Ajax zo'n mooie club vind.

24 januari 2016 om 00:42

Geen een speler heeft tegenwoordig nog clubliefde. Dat verwacht ik ook niet van Bazoer. Ik hoop alleen wel dat hij heel goed begrijpt dat hij bij Ajax nog verder kan groeien. Ook bij een eventuele titel, maar voor de rest verwacht ik al jaren geen loyaliteit meer.

24 januari 2016 om 01:00

@007, spelers kunnen wel clubliefde hebben, maar ze hebben ook ambities. Het is logisch dat spelers tegenwoordig niet meer hun hele leven bij Ajax blijven. Als je een paar seizoenen de man bent bij Ajax en de grote topclubs in het buitenland willen je hebben dan is het vaak ook tijd om te gaan. Als ik zelf een profvoetballer was zou ik dat ook doen. Ondanks dat ik supporter ben van Ajax en erg veel liefde heb voor de club.
Wel kunnen ze op het einde van carrière nog terugkeren zoals een Rijkaard, Gio of een Cocu hebben gedaan. Hopelijk dat wij het nog mogen meemaken met de generatie van Huntelaar en Sneijder.

Er is een kans dat hij in de zomer vertrekt, maar ik heb goede hoop dat hij met een kampioenschap wel nog een jaar blijft. Ajax zal dan uitkomen in de CL en dat geeft weer nieuwe kansen. Zou ook kunnen dat hij wacht wat de Boer gaat doen. Laten we niet vergeten dat eventueel een nieuwe trainer de situatie kan veranderen. Wat ik echt niet hoop is dat de wedstrijd van vorige week de doorslag gaat geven. Dan heeft in mijn mening het hele Nederlandse voetbal een groter probleem die ze nu al hebben.

24 januari 2016 om 01:00

Dan moet hij juist zeker niet naar italie gaan. Als vorige week de doorslag is voor een vertrek

24 januari 2016 om 01:07

@ 007, mocht de Boer naar een absolute topclub vertrekken dan denk ik dat hij nog wel enkele jongens, zoals Bazoer, bij Ajax gaat oppikken. Maar ik denk niet dat er absolute topclub beschikbaar is en die ook daadwerkelijk voor de Boer zal gaan.
Manu zal v Gaal waarschijnlijk wel ontslaan als ze dit seizoen lager eindigen dan de 4e plek, maar zie De Boer daar niet snel als vervanger. Guardiola zal waarschijnlijk naar Man.city gaan dus die plek is ook ingevuld. Wellicht dat Chelsea aan hem zou denken, maar gezien de kritieken van broertjes de Boer op Hiddink zie ik Guus niet snel een positief advies geven over Frank de Boer.

Mocht v Gaal trouwens worden ontslagen en De Boer vertrekt bij Ajax dan denk ik dat v Gaal nog wel terugkeert bij Ajax. Aangezien hij niet met een ontslag wil eindigen en hij het fantastisch zou vinden om na de revolutie van Cruijf iets moois neer te zetten bij Ajax. En dat is ook zeker mogelijk gezien het aantal goede talenten dat Ajax op dit moment heeft.

24 januari 2016 om 06:53

Laten we voorop stellen dat Frank de boer absoluut niet klaar is voor een topclub. Mag blij zijn als die nu naar een subtopper gaat maar dan houdt het echt voorlopig op

Ik hoop zo erg dat Overmars gewoon 50m voor Bazoer gaat vragen. Nu is het moment voor hem om aan te tonen dat al die contracten iets waard zijn. 25m is een vraagprijs van niets in de huidige markt.

24 januari 2016 om 09:26

Jij begrijpt het hulde! Snap ook niet dat je 25 miljoen vast accepteert, niet in de huidige markt! Heeft potjandorie nog een contract tot 2020 en heeft ajax genoeg geld. Met 50 miljoen vast geef je een statement af, 25 miljoen al dan niet met eventuele bonussen lachen clubs die interesse hebben in bazoer weg!

Dit is echt de schuld van Overmars. Die zegt gewoon 25 Miljoen ja prima joh. Dat signaal, motie van wantrouwen heeft Bazoer wel opgepakt. Die denkt ook als ze toch bij elk haast aannemelijk bod van me af willen, waarom zou ik dan kiezen voor continuïteit bij Ajax? Ze hebben liever Klaassen, want bij een bod op hem zegt men gewoon nee. Wat een beleid. Had gewoon keihard nee gezegd tegen dat bod. Daarmee geef je naar die jongen ook het signaal af van he, van jou moeten we het hebben. Jij bent straks de leiders van ons elftal. We laten je niet zomaar gaan. We hebben niet voor niets recentelijk je contract nog verlengt.

24 januari 2016 om 01:12

Zoals ik hierboven al aangaf kon het in totaal oplopen tot 50 miljoen he. Dat is bijna net zoveel als een Sneijder en een Suarez bij elkaar. En dat voor een dienende middenvelder. Dat is gewoon echt een megadeal en geen enkele TD in NL zou daar nee tegen zeggen. Deze man zou dan in zijn eentje meer waard zijn als de gehele selectie van haast iedere topclub in Nederland.

24 januari 2016 om 01:34

Bij 40 miljoen vast kun je pas ja zeggen, niet bij 25 met weet ik veel wat voor variabelen. Slaagt die jongen onverhoopt niet of wisselt de trainer en word die jongen verkocht na een seizoen dan heb je niks. Dus ik blijf bij mijn standpunt. Bovendien zijn de bedragen van tegenwoordig zo uit zijn verband dat ik het nog weinig vind. Het is gewoon waardeloos beleid. Daar doen de variabelen niets aan af.

Edit: Bovendien heb je dit soort jongens veel te hard nodig als je een niveau hogerop wil. Deze jongen is verstandig zat dus als je hem belangrijk maakt blijft hij zeker nog een 2 jaar in Amsterdam

24 januari 2016 om 08:43

Maar 40 miljoen voor een speler die in de ED speelt en nauwelijks internationale ervaring heeft ga je never nooit krijgen als daar geen variabelen bij zitten.

24 januari 2016 om 09:28

En dat vinden wij Ajacieden erg? Ik heb liever dat ie blijft en dat ie na het eventuele wk in 2018 vertrekt voor die 25 miljoen. Willen clubs hem eerder vraag je 40 miljoen of ik zou hoger gaan zitten 50 miljoen vast. Hij heeft een contract tot 2020, ajax hoeft niet te verkopen, speler hoeft niet perse weg... Wat is het probleem dan?

Je hebt dus Bazoer, Strootman, Clasie, Hendrix, Anita en Blind voor dezelfde positie. Dat kan nog eens een lastig verhaal worden. Ik schat toch Strootman in als beste optie.

Cillesen
Tete
de Vrij
van Dijk
Willems
Strootman
Sneijder
Wijnaldum
Robben
Dost
Depay
24 januari 2016 om 02:24

Strootman en Hendrix....

Daarna valt er een eeeeeenorm gat..........

24 januari 2016 om 11:22

Daley Blind? Die zal nog wel regelmatig opgesteld worden door papa hoor.

Als hij in de zomer weg gaat is dat gewoon veel te vroeg. Van een jaartje Ajax naar Barcelona? Dat zou een grote grap zijn natuurlijk. Dat is een veel te grote overstap dat een loopbaan meteen tot stilstand brengt. Eerst maar eens zien boven de eredivisie uit te steken, een vast niveau te halen waarbij je slechtste wedstrijden nog steeds goed zijn. Dan pas kun je opzoek naar een subtopper waarbij je waarschijnlijk ook moet wennen. Gaat dat goed, kun je pas denken aan de top.

Leuk om te zien dat in alle vorige topics iedereen zei wat is het toch een verstandige jongen. Laat zich niet gek maken. Enz enz en nu heeft die eigenlijk gewoon aan als die een mooie club kan krijgen is die weg hahahah

24 januari 2016 om 07:44

Dat verzin je er zelf bij? Dat zegt hij zelf namelijk absoluut niet. Hij is wederom verstandig door zich niet vast te pinnen op beloftes voor de toekomst. En terecht. Hij heeft al lang en breed uitgesproken dat zijn intentie is om nog een a twee jaar te blijven en hij tevreden is met de speeltijd en kans zich te ontwikkelen.

24 januari 2016 om 08:45

Hij heeft de intentie om nog twee jaar te blijven en zegt daarna dat ie zeker tot de zomer blijft. Hij zegt niet dat ie in juni weg is maar hij zegt ook niet dat ie in 2017 nog voor Ajax speelt.

Goed dat hij in ieder geval tot de zomer bij Ajax blijft, hij is nu nog niet klaar voor een vervolgstap, maar wellicht is dat in juli alweer anders. Vind hem eigenlijk nu al de beste middenvelder van Ajax, dus uit dat oogpunt zou ik een transfer wel snappen.

Is te hopen dat hij langer blijft. Hij doet het nu erg goed, maar we moeten niet vergeten dat hij nog bijna geem ervaring heeft. Mij lijkt het het beste als hij nog minimaal 2 seizoenen blijft, vooral met het oog op CL voetbal. Indien hij zich zo blijft doorontwikkelen verwacht ik dat er een gigantisch transferbedrag op tafel komt. Wat een klasbak is Bazoer toch.

24 januari 2016 om 11:34

Mee eens, maar dat vonden we aan het begin van het seizoen ook van El Ghazi en die zit nu gewoon in een behoorlijke dip. Iets wat Bazoer waarschijnlijk ook gaat overkomen. En die dip kan hij beter bij Ajax hebben dan bij Juventus, want dan is het exit.

Als er in de zomer een interessante club komt voor Bazoer die hetzelfde biedt als Napoli dan is Bazoer in de zomer al weg bij Ajax.

Komt hij niet uit de jeugd van PSV ?

24 januari 2016 om 11:32

Jazeker. Hoezo vraag je dat?

24 januari 2016 om 11:41

Klopt, als Ajax 'm straks voor 25 miljoen verkoopt moeten ze wel enkele tonnen opleidingsvergoeding aan PSV betalen. Zo heeft Ajax ooit ook Huntelaar verkocht. Die ook in de PSV opleiding heeft gezeten. Zo heeft de Hertgang Ajax flink wat opgeleverd in het verleden.

24 januari 2016 om 13:13

Nee Elinkwijk...

Dit soort jongens moeten eigenlijk blijven tot ze echt status hebben, kampioenschappen, bekers en ervaring in de CL.

Er zou een regel moeten komen die je verplicht vanaf je 18e minimaal een x aantal wedstrijden in eigen land alvorens je getransfereerd mag worden.

Deze jongen wordt een grote, maar ook een vroege transfer kan dit pin duigen gooien.

Ook als hij van de zomer weggaat is het nog te vroeg. Hij zal bij zo een grote club nooit meteen in de basis staan, zie Kishna. Dat duurt wel een paar jaar, als hij dan al niet is weggestuurd. Ik vind hem erg getalenteerd, maar hij begint wel enigszins opgehypt te worden in Europa.

24 januari 2016 om 12:01

Je hebt een punt dat het wel een beetje teveel een hype begint te worden, maar de vergelijking met Kishna gaat absoluut niet op. Kishna stond constant ter discussie en was allesbehalve een onbetwiste basisspeler. Bazoer is zo langzamerhand een sterkhouder aan het worden bij Ajax. Natuurlijk komt Bazoer absoluut nog tekort voor de grote clubs der aarde, inclusief Real, Barcelona en Bayern. Echter zal hij bij een club als Tottenham of Roma al prima meekunnen.

Volgens mij beseffen ze bij Ajax nog niet half wat ze met Bazoer in handen hebben. Seedorf was verder op de huidige leeftijd van Bazoer, maar Bazoer kan zich absoluut meten met bijvoorbeeld een 19 jarige Davids of Pogba. Hoewel de 25 miljoen van Napoli op het eerste oog een realistisch bedrag is, lachen de grote clubs in Europa om 25 euro voor een speler als Bazoer. Ik hoop natuurlijk dat hij langer blijft, nog een jaartje hopelijk CL voetbal spelen zal goed zijn voor zijn ontwikkeling. Mocht het moment komen dat ze hem gaan verkopen, lekker meegaan in de gekte en 50 miljoen vragen. Als je er dan 40 miljoen voor krijgt, heb je het prima gedaan.

24 januari 2016 om 12:52

Ik zou het mooi vinden als ze het vragen, maar erg reëel is het natuurlijk niet. Bazoer zal bij Ajax waarschijnlijk nooit een miljoen per jaar verdienen, maar Ajax waardeert hem dan wel op 50 miljoen. Dat gaat natuurlijk voor problemen zorgen. Want als hij echt 50 miljoen waard is, dan moet je hem ook een bedrag betalen waaruit die waarde blijkt, en dan gaat het salarishuis op zijn kop.

Dit stelt niet bepaald gerust. Ik vrees dat dit de opvolger van Pogba gaat worden bij Juventus. En grote kans dat Pogba Juventus in de zomer gaat verlaten.

Ik hoop zo erg dat Barcelona hem over een jaar of 2 haalt. Vind hem een ideale speler voor het Barca-spelletje en bovendien lijkt het op het veld of hij al een jaar of 25 is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren