Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ribéry lacht: ‘Mijn opvolger speelt bij Chelsea, dat wordt een dure grap’

Laatste update:
/

Bayern München wordt de laatste weken met Kevin De Bruyne van VfL Wolfsburg in verband gebracht. Een geweldige voetballer, zo erkent Franck Ribéry, maar hij ziet in de Belgisch international niet de speler die de Fransman over enkele jaren moet opvolgen. “Het is ein super Spieler”, zo vertelt Ribéry in BILD. “Maar als ik naar hem kijk, concludeer ik: hij is een andere voetballer dan Arjen Robben of ik.”

“De Bruyne is geen speler die de bal oppikt en gaat dribbelen, een voetballer die graag spelers tegenover zich heeft”, verklaart Ribéry. “De Bruyne is juist geweldig als hij de ruimte heeft, om te counteren. Bij Bayern heb je hooguit drie of vier meter de ruimte. Dat is niet veel. Máár: De Bruyne is een goede speler en hij is nog jong. Hij kan veel leren.” Ook Marco Reus, die recent zijn contract met Borussia Dortmund heeft verlengd, zou minder geschikt zijn. “Hij is eenzelfde voetballer als De Bruyne, iemand die veel ruimte nodig heeft.”

Ribéry weet wel wie in zijn voetsporen zou kunnen treden. “Eden Hazard! Hij speelt altijd aanvallend en zoekt graag zijn tegenstanders op. Hij speelt bij Chelsea, dat wordt een dure grap”, knipoogt de 31-jarige Ribéry. “Maar geloof mij: spelers als Robben en ik vind je niet zo snel meer, met alle respect. Natuurlijk moet de club denken aan wie ons gaat opvolgen, maar we zijn beiden nog lang niet klaar.”

Eden Hazard is de meest geschikte opvolger van Franck Ribéry of Arjen Robben

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

"spelers als mij en Robben vind je niet snel meer."

Niet heel bescheiden om te zeggen, natuurlijk, maar wel waar. Al vind ik niet dat hij zichzelf op dezelfde hoogte als Robben mag plaatsen, maar dat zal wel chauvinisme van mijn kant zijn....

Buitenspelers van deze categorie zijn zeer zeldzaam. Dat is altijd zo geweest, maar het wordt ook steeds meer waarheid.

1 april 2015 om 09:56

eens! kreeg zelf een glimlach op mijn gezicht omdat hij zichzelf blijkbaar net zo hoog inschat als Arjen. Arjen is natuurlijk buitencategorietje, terwijl Ribery gewoon een heel goede voetballer is ( geweest? ).

1 april 2015 om 10:02

Een paar jaar terug vond ik ribery echt wel beter dan robben maar nu is dat niet meer het geval

1 april 2015 om 10:14

Graziayes
Ieder z'n mening zeker? De Ribéry onder Heynckens toen ze de Treble wonnen was beter dan Robben, net zoals Robben onder Pep beter is dan Ribéry.

Over hun ganse carrière gezien zijn ze elkaar waard, vind ik.

1 april 2015 om 11:30

Ik ook! 2/3 seizoenen geleden vond ik Ribery beter dan Robben eigenlijk vanaf vorig seizoen vind ik Robben beter dan Ribery

1 april 2015 om 14:08

Robben heeft 1 jaar onder van Gaal gehad dat hij uitblonk. In de 2-3 jaar daarna onder Heynckes was Ribery de betere en de afgelopen 1.5-2 jaar is Robben weer de betere. Net als Belgunner zegt vind ik ze over hun ganse carriere gezien gelijkwaardig. Natuurlijk heeft Robben een streepje voor omdat het een Nederlander en een Groninger is.

1 april 2015 om 10:00

Ik denk dat hij meer doelt op het type speler dan het niveau. Pure vleugelspelers die graag 1 op 1 duels uitvechten.

1 april 2015 om 10:08

Het is maar hoe je zijn zin opvat.

Hazard is een geweldige voetballer, maar ik denk niet dat Chelsea hem heel makkelijk laat gaan. rond de 90 miljoen zal niet raar zijn in mijn ogen

Voor het eerst sinds tijden doet deze man weer is een normale uitspraak. Hij heeft hier wel gelijk vind ik

Dan zou ik eerder voor een wat goedkopere speler gaan als Felipe Anderson. Bayern kan Hazard wel betalen maar Hazard kost minstens 80 miljoen en dat is gewoon zonde voor 1 speler.

1 april 2015 om 09:43

Dan heb je de komende 6jaar een helegoede speler en samen met Gotze kunnen ze een geweldige koppel vormen.

1 april 2015 om 09:51

Felipe Anderson vind ik een betere versie van Depay, wel een dribbelaar in tegenstelling tot De Bruyne, maar wederom niet geweldig in de kleine ruimte. Hazard, Ribery en Robben houden de bal ten alle tijden op een paar centimeter van de voet. Voetballers als Anderson gedijen bij grotere ruimtes, waar hun fysieke gesteldheid beter tot hun recht komt.

Een hazard hype zit aan te komen volgens mij. Natuurlijk wel terecht want k vind hem geweldig. 1vs1 is hij zelfs beter dan Ribery.

Hazard moet bij cfc bljven. Daar is hij de ster van het team en alles draait om hem in tegenstelling tot Neymar (die Messi in het team heeft).

1 april 2015 om 09:48

Ik vond die geruchten rond de bruyne altijd al zo vreemd. Wie vervang er nou een winger door een 10? En op 10 heb je al genoeg spelers.

Ik roep het al tijden dat Hazard dé opvolger voor Ribéry is, ben alleen benieuwd of ze hem gaan halen. Sowieso zal er zeker een miljoen of 80 geboden moeten worden.

Ik ben wel van mening dat Hazard moet vertrekken naar een dominanter team. Daar zal hij volledig tot z'n recht komen. Niet onder Mourinho.

1 april 2015 om 10:12

Hazard gaat op den duur ook gewoon vertrekken, het is uitstel van executie, hij baalt natuurlijk flink na die zeperd in de CL, hij zal ooit naar Real vertrekken is mijn idee..

1 april 2015 om 10:17

Ik zie hem ook eerder naar Real dan Bayern gaan, omdat Real niet vies is van een miljoentje of 80-90.

Maar dan zal er eerst iemand moeten vertrekken. Voor Hazard best Ronaldo natuurlijk, da's Hazards favoriete plaats, maar da's niet voor direct. Als Bale vertrekt en Hazard op rechts moet zal dat ook niet optimaal zijn.

1 april 2015 om 10:26

Net een nieuw contract voor 5,5 jaar getekend, dus Chelsea hoeft niet bang te zijn dat Hazard weggaat. Mourinho zal Hazard nooit verkopen, of er moet 120 miljoen oid worden geboden. Hazard is veruit de beste speler in de BPL, die laten ze niet gaan

1 april 2015 om 10:34

Een nieuw contract zegt niet zo veel. Als Real op de stoep staat en Hazard wil vertrekken, dan vertrekt hij. Het zal inderdaad voor de hoofdprijs zin.

Veruit de beste is ook een kwestie van smaak. Eén van de beste, samen met Agüero e.d.

1 april 2015 om 10:38

Inderdaad zoals ik al zei, ik ben fan van Chelsea, maar Chelsea heeft simpelweg de status van Real Madrid niet. Hazard past bij Real Madrid, het is net een relatie vwaarvan je weet dat het voorbestemd is, daarom geloof ik dat Hazard als het niet nu is over een tijdje zegt: Leuk maar ik wil iets anders, dat zag je vorige jaar al heel goed.

1 april 2015 om 11:43

Vind ik eigenlijk ook. Ben ook fan van Chelsea maar zoals je zegt hoot iemand zoals hem voor een dominerende ploeg te spelen. Ben wel blij dat hij voor ons speelt en hij is ook bijna elke wedstrijd onze beste man. Maar als voetballiefhebber en Belg vind ik het jammer dat we niet zijn volle potentieel zien.

1 april 2015 om 12:54

Ja mssn een dominanter team, maar een team waar hij de absolute ster zal zijn. Ik dat hij voorlopig bij cfc moet blijven. Ik denk mog steeds dat Mourinho ook een ideale coach voor hem is, als je kijkt naar wat Mourinho met Ronaldo heeft gedaan,

1 april 2015 om 13:24

Wat heeft Mourinho precies met Ronaldo gedaan? Ronaldo werd in zijn Manchester United al van frivool buitenspelertje in een doelpuntenmachine getransformeerd en die transformatie heeft hij bij Real Madrid doorgezet. Het is alleen makkelijker om te scoren in Spanje dan in Engeland dus mede daardoor is Ronaldo nog meer gaan scoren dan in Engeland.

Mourinho is niet de reden van Ronaldo zijn doelpunten en ontwikkeling. Die eer ligt volledig bij Ferguson.

1 april 2015 om 09:49

Alles draait misschien wel rond hem, maar dat is het geweldige en tegelijk ook het betreurenswaardige aan Hazard. Hij is te veel een teamplayer, als hij wat meer aan zichzelf zou denken zou Diego Costa een handvol goals minder hebben.

1 april 2015 om 10:01

Als je alles kan winnen met een club dan ga je er na toe toch of speel je liever beton voetbal maar ben je wel de man

1 april 2015 om 10:11

Blink@

Ik denk dat Hazard op een moment zegt tegen Chelsea, dank jullie wel voor de mooie jaren,
Maar Bale is weg bij Real dus ik wil daarheen. Real ziet in Hazard een nieuwe hype, eentje die tenminste wel redeneert in de kleine ruimtes.

1 april 2015 om 10:15

Eerlijk gezegd ben ik totaal niet bang dat Hazard vertrekt. Die jongen heeft net een nieuw langdurig contract getekend, is onze sterspeler en met de nieuwe televisiedeal hebben wij ook geld genoeg om vol voor de CL te gaan.

1 april 2015 om 10:19

ja joh dat je nieuwe contract betekent helemaal niks je kan alsnog 2 maanden erna vertrekken

1 april 2015 om 10:28

Viswoestijn
Je moet wel bang zijn, van Real Madrid. Zijn droomclub.
Die hebben ook veel meer inkomsten, ondanks de nieuwe televisie deal. Een contract zegt overigens weinig in het voetbal.

1 april 2015 om 10:54

Ik zie hem niet naar Madrid gaan zolang Ronaldo erg speelt. En tegen de tijd dat hij daar weg verwacht ik het elftal van Chelsea ook weer op oorlogssterkte.

Ons aan- en verkoopbeleid is fantastisch sinds Mourinho terug is. Tel de TV-deal en onze nieuwe shirtsponsor daarbij op en wij kunnen ook al snel richting de 100 miljoen per periode uitgeven.

Even serieus, Ribery moet zich toch stil houden. Op dit moment kan Reus, de Bruyne en Hazard al helemaal hem moeiteloos vervangen. Zo geweldig is hij niet meer.

1 april 2015 om 10:47

Dat is Ribery's punt niet.

Hij stelt dat je niet snel een speler als hij zal vinden, namelijk een die in de kleine ruimte uit de voeten kan. Dat is waar, want daar zijn er nu eenmaal niet veel van. De Bruyne en Reus classificeert hij - terecht - niet als een dergelijke voetballer. Zij komen vooral uit de verf met wat ruimte. Vervolgens haalt hij een voorbeeld aan dat wel in zijn plaatje past, namelijk Hazard. Hij is inderdaad, net als Ribery, uitmuntend in de kleine ruimte.

1 april 2015 om 11:32

Klopt, hij was ooit goed in de kleine ruimte, maar hij stelt nu dat hij dat nog steeds is. En in mijn ogen is dat niet echt meer het geval en ben je beter af met Reus dan met hem. Reus heeft kwaliteiten genoeg om het ook in de kleine ruimte beter te gaan doen denk ik.

Dit zei ik dus al, de bruyne is totaal geen winger. Een hele goeie voetballer maar niet hetgeen wat bayern zoekt als vervanger voor robben of ribery. Dat moeten wingers zijn, zoals dus hazard, lucas moura, el shaarawy en nog maar een paar waar ik even niet direct opkom.

Op individueel vlak zijn er misschien altijd betere spelers geweest, met uitzondering van Robben de laatste 2 jaar, maar ik denk dat elke topclub voor 5 jaar tekent voor 2 flank spelers die samen alles kunnen. Voorzetten, dribbelen, passing en een Bayern/duitse mentaliteit. Ze zitten precies op hun plek, want Ribery wil links en Robben rechts.

In mijn ogen samen al een paar jaar de beste. Beter dan een middenvelder op de flank neerzetten

Je kunt dan argumenteren dat Bale/ronaldo beter zijn of Suarez/neymar, maar Suarez is een spits en Bale een links buiten en ik vind ze gewoonweg niet beter.

Ben wel van mening dat Hazard naar een andere ploeg dan Chelsea moet gaan. Daar zit Mourinho en zolang hij daar zit zal hazard niet het uiterste uit zichzelf kunnen halen. Waarom niet? Mourinho heeft geen idee hoe je goed aanvallend spel op de mat legt. Het is altijd hopen op een bevlieging van Hazard. Zowat alles moet van hem af komen en dat maakt het voor de speler niet makkelijker. Daarnaast krijg hij nu ook steeds dekking van 3 man.

1 april 2015 om 12:59

Beetje kort door de bocht van j vind ik. Mou heft Cr7 een veel betere speler gemaakt. Hazard kan niet meet laten zien dan wat hij nu laat zien. Kan gewoon niet. Hij groeit steeds meer en meer. Als hij meer laat zien dan is hij net zo goed als een ronaldo of messi en zo ver is hij nog niet.

1 april 2015 om 13:10

Ik vind CR7 geen betere speler nu. Een betere doelpunten maker ja, maar voetballend is die achteruit gegaan. Dat ligt puur aan hemzelf, niet aan Mourinho.

Hazard kan wel meer, zijn rendement sws maar dat geeft hij zelf ook aan. En nee, Hazard is nog niet in de buurt van een Messi. Robben staat ook nog een dikke streep voor.

Bedenk je eens dat Hazard in een team voetbalt waar er meer spelers zijn die iets kunnen forceren. Hij krijgt meer ruimte ipv elke keer tegen 3 man op te liggen boksen. Hazard die tegen 1/2 mensen moet en meer ruimte krijgt kan nog grotere stappen maken en in het rijtje Robben terecht komen.

1 april 2015 om 13:29

Je zegt het goed, qua rendement is hij er nog niet, dus bij Bayern zal het nog slechter zijn, aangezien andere spelers zoals Robben Lewandoski etc het wel meteen afstraffen.

Bij Cfc is hij de enige die voor dreiging (1vs1 acties) kan zorgen.. dus dan is het heel spectaculair.. Bij Bayern wordt hij net zo 'slecht' als bij Belgie. en Belgie probeert ook dominanter te spelen.. of heb ik het mis.

Gotze? Hallo?

Die man is een geweldige dribbelaar en uitstekend in de kleine ruimte. Heeft bij Dortmund zo vaak bewezen vanaf links uit de voeten te kunnen. de Bruyne zou een perfecte nummer 10 zijn in de toekomst voor Bayern Munchen.

Hazard zie ik trouwens echt wel naar Real Madrid gaan in de toekomst. Een uitstekende opvolger van C.ronaldo. Scoort alleen veel te weinig voor een moderne linksbuiten. Hij is wel bij elke aanval betrokken zowat, maar hij mag best meer doelpunten gaan maken.

Zou nu toch niet zeggen dat Robben in de kleine ruimtes echt beter is dan Reus, over het algemeen als speler wel natuurlijk maar het zijn beide spelers die toch vooral hun man opzoeken en voorbij gaan wanneer ze al met de bal aan het lopen zijn. Terwijl Ribery en Hazard twee spelers zijn die het spel kunnen vertragen en dan met hun versnelling ineens van tussen 3-4 man uit kunnen dribbelen. Als Bayern Reus en Hazard zou halen als vervangers voor Robben en Ribery dan zou ik juist zeggen dat ze heel gelijkaardige vervangers hebben gehaald (of die hetzelfde niveau zouden halen moet dan nog gezien worden). De Bruyne is inderdaad wel weer een andere speler, al is het zeker niet zo dat hij nooit zijn man opzoekt, je ziet hem dat wel nog regelmatig doen maar vanaf hij tegenover 2 verdedigers staat zal hij veel vaker kiezen voor een pass te geven(die vaak wel geniaal zijn dan).

Hazard is wel een geweldenaar maar ik denk dat Pep Hazard weer zal verpestten net zoals met Gotze.
Hazard kan beter bij Chelsea blijven waar hij de grootte man is.

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren