Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ramselaar, Strootman en Sneijder in definitieve selectie van Blind

Laatste update:

Danny Blind heeft de voorlopige selectie van Nederland voor de oefeninterlands tegen Ierland, Polen en Oostenrijk ingekort tot een definitieve selectie. In zijn groep ruimt de bondscoach plaats in voor een debutant: Bart Ramselaar. Hij behoorde voor het eerst tot de voorselectie, maar mag nu echt gaan hopen op speelminuten in de drie interlands die er op het programma staan.

/

Een andere opvallende aanwezige is Kevin Strootman: de middenvelder van AS Roma stond bijna twee jaar aan de kant met verschillende knieblessures en maakte onlangs zijn rentree in de Serie A. Bij het Nederlands elftal miste hij het WK van 2014 in Brazilië en het desastreus verlopen kwalificatietoernooi voor het EK in Frankrijk.

Het Nederlands elftal komt volgende week zondag bij elkaar om zich voor te bereiden op drie vriendschappelijke duels. Oranje oefent op 27 mei uit tegen Ierland, op 1 juni gaat men op bezoek bij Polen en op 4 juni staat in Wenen het duel tegen Oostenrijk op het programma.

De volledige selectie:

Doel: Jasper Cillessen (Ajax), Kenneth Vermeer (Feyenoord), Jeroen Zoet (PSV)

Verdediging: Jeffrey Bruma, Jetro Willems (PSV), Virgil van Dijk (Southampton), Patrick van Aanholt (Sunderland), Kenny Tete, Joël Veltman (Ajax), Ron Vlaar (AZ), Daley Blind (Manchester United)

Middenveld: Riechedly Bazoer (Ajax), Tonny Vilhena (Feyenoord), Marco van Ginkel, Davy Pröpper (PSV), Bart Ramselaar (FC Utrecht), Kevin Strootman (AS Roma), Georginio Wijnaldum (Newcastle United), Wesley Sneijder (Galatasaray)

Aanval: Jürgen Locadia, Luuk de Jong, Luciano Narsingh (PSV), Vincent Janssen (AZ), Bas Dost (VfL Wolfsburg), Memphis Depay (Manchester United), Quincy Promes (Spartak Moskou)



Vind jij de oproep voor Bart Ramselaar terecht?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Prachtig dat Vilhena ook bij definitieve selectie van Oranje zit. Ben benieuwd hoe hij zal presteren de komende trainingen en wedstrijden.

18 mei 2016 om 14:55

Prachtig inderdaad

18 mei 2016 om 14:56

Lachwekkend, zowel Vilhena als Ramselaar.. Met Propper, Sneijder, Van Ginkel, Klaassen, Wijnaldum, Blind, Fer en Strootman heb je voldoende middenvelders. Weet niet wie er zijn afgevallen maar het lijkt me niet dat ze allemaal zijn geselecteerd.

18 mei 2016 om 14:59

Ik zie t al, Klaassen en Fer zitten er niet bij. Die zijn beter/verder dan Vilhena en Ramselaar. Bazoer zit er ook nog bij. Over het gehele seizoen snap ik dat wel.

18 mei 2016 om 15:03

Fer had het meer verdiend en aan hem heb je ook wat meer dan een paar andere op de lijst.

18 mei 2016 om 15:08

Klaassen is een CAM en Vilhena is een CM.

18 mei 2016 om 15:34

Plus dat Klaassen al meerder keren 'geblesseerd' heeft afgemeld, maar elke keer wel basis staat bij Ajax. Dan zou ik ook graag iemand eens willen zien spelen.

18 mei 2016 om 15:55

Klaassen zou er onder normale omstandigheden ook sowieso bij zijn, maar hij is gewoon oververmoeid. Je kon de laatste wedstrijden ook zien dat hij naar de zomerstop snakte. Het gehele seizoen in beschouwing genomen is hij zeker samen met Ziyech wat mij betreft de meest waardevolle middenvelder van de eredivisie.

18 mei 2016 om 15:58

Meest waardevolle middenvelder? Ik vind dat Klaassen helemaal niet zo'n goed seizoen heeft gehad buiten een paar wedstrijden.

18 mei 2016 om 16:15

13 goals en 10 assists. Dan heb je een prima seizoen gehad.en je zag ook dat zonder Klaassen veel minder was.

18 mei 2016 om 16:15

meeste waardevolle middenvelder dit seizoen vind ik toch wel Propper dnek dat niemand had verwacht dat hij zo makkelijk kon aanhaken bij een stap hoger.

18 mei 2016 om 15:10

Wat vind je hiervan???

Cillisen
tete
Bruma
Blind
v. Aanholt
Propper
Sneijder
Wijaldum
Robben
v. Persie
Depay
18 mei 2016 om 15:37

Als je er zo naar kijkt staat er toch een aardig team lijkt me.

18 mei 2016 om 16:00

Van Dijk is op dit moment de beste fitte verdediger die we hebben dus die mag erin voor Blind. Als Strootman helemaal fit is mag hij erin voor Wijnaldum, lekker ritme pakken. Willems is uit vorm dus ik vind Aanholt dan wel ok.

18 mei 2016 om 16:52

Ik vind het maar niks. Tete is net van een blessure af dan is Janmaat logischer. Bruma achterin is okee maar Blind Nope. Willems is toch echt wel beter dan v. Aanholt en het middenveld is te aanvallend. Robben en v. Persie zijn allebei niet geselecteerd, maar v. Persie in de spits lijkt mij nog steeds de beste optie. En Robben is toch altijd geblesseerd.

Op basis waarvan is Depay opgeroepen?
Blind moet toch gewoon de beste spelers oproepen die op dit moment in vorm zijn?

18 mei 2016 om 14:46

Depay eens, maar ook narsingh en locadia, hebben we dan echt geen betere flank spelerrs meer?

18 mei 2016 om 14:59

Misschien omdat beide heren kampioen zijn geworden en als flankspeler ook nog eens redelijk veel scoren. beide goed voor 8 doelpunten in de competitie dit jaar. Locadia heeft mij vooral verbaasd in zijn samenspel dit jaar, hij heeft immers ook al 10 assists op zijn naam staan.
Van deze drie zou ik sowieso voor Locadia kiezen, is geen flankspeler zoals wij die gewend zijn maar heeft een goed rendement.

Zitten in totaal wel opeens weer flink veel Psv'ers in de selectie in vergelijking met de vorige interland.

18 mei 2016 om 14:47

Goed nagepraat van derksen. Depay is nog altijd beter dan zijn alternatieven. Je wil toch niet locadia of elia in de basis?

18 mei 2016 om 14:53

Ik denk dat op het moment Marvin Zeegelaar van Sporting beter in vorm is het is dan ook jammer dat ie jongen nog steeds niet is opgeroepen.
Na promes op het moment de beste buitenspeler van nederland, kan ook goed mee verdedigen.

18 mei 2016 om 14:55

Vekeman. Staat Marvin Zegelaar bij Sporting niet bekend als linksback?

18 mei 2016 om 14:56

Zeegelaar is nu meer een verdediger, dan een flankspeler en is ook lang niet altijd basisspeler bij Sporting.

18 mei 2016 om 14:57

Zeegelaar is tegenwoordig linksback toch?

18 mei 2016 om 15:00

Ja, hij kan zeker goed meeverdedigen want hij speelt linksback tegenwoordig.

18 mei 2016 om 14:49

Wie had er dan opgeroepen moeten worden? Hij is beter dan narsingh

18 mei 2016 om 14:52

Op basis waarvan zijn Bazoer en Tete opereren? Bazoer is al weken uit vorm en was gewoon wissel de laatste wedstrijden en Tete heeft de afgelopen maanden amper 2 wedstrijden gespeeld.

18 mei 2016 om 14:54

Bij gebrek aan beter op de linksbuiten positie. Boetius (FC Basel), Lens (sunderland), Kishna (geblesseerd, Lazio Roma), John (reading), Babel (Al-Ain), Elia (feyenoord) en Affelay (geblesseerd, Stoke City) zijn niet fit, spelen bij slechte clubs, spelen lang niet alles of zijn gewoon niet goed genoeg.

Wie wel opgeroepen mocht worden is Dos Santos van AZ. Die heeft een hele goede seizoen gedraaid bij AZ en is echt een linksbuiten die niet naar binnendraait, maar gewoon een goede pass/voorzet in zijn benen heeft. Voor de rest weet ik geen goede linkerflankspeler die het verdient om in Oranje te spelen.

Edit: Locadia verdient het ook wel, maar hij is meer een spits dan een flankspeler, maar hij heeft op linksbuiten zowel in Nederland als in de Champions League het fantastisch gedaan.

18 mei 2016 om 14:59

@fcgrun050 Wijnaldum heeft daar het halve jaar gespeeld bij Newcastle. Verder is er niemand inderdaad.

18 mei 2016 om 15:26

Op linksbuiten kwam hij niet uit de voeten. Als linkermiddenvelder wel.

18 mei 2016 om 16:35

hun spelen bij slechte clubs hahahahaa en dan noem jij iemand op van AZ mmmmmmmm ok

18 mei 2016 om 16:54

Janssen en Vlaar zijn toch ook opgeroepen?

18 mei 2016 om 17:05

AZ heeft in de eerste seizoenshelft het niet best gedaan, maar dat komt ook omdat het een vrij nieuwe selectie is. Maar in de tweede seizoenshelft hebben ze zich fantastisch gerevancheerd. Dos Santos heeft de laatste paar wedstrijden fantastisch gespeeld en heeft het beter gedaan dan de spelers die ik hierboven heb opgenoemd. Maar AZ is geen slechte club en ik vind dat zij en PSV en in mindere mate Feyenoord het Europees het nooit onaardig doen.

Heerlijk Bart, top talent

Logisch dat Blind deze talenten wil uitproberen. Spelers als Clasie horen in de basis, maar nu niet in de selectie. Neem aan dat het dus door de oefenduels komt.

18 mei 2016 om 14:49

Denk dat Clasie nog teveel last heeft van een blessure. Speelde afgelopen zondag ook niet bij Southampton.

18 mei 2016 om 14:52

Ohh, dat wist ik niet eens! Geen risico nemen dus.

Tete, Bazoer, Strootman en Memphis zijn of uit vorm, of hebben helemaal geen wedstrijdritme. Tuurlijk, het zijn talentvolle gasten, maar Tete heeft pas 1 of 2 wedstrijdjes gespeeld, Strootman ook en Bazoer raakt geen knikker. Vilhena speelt redelijk, maar waarom ineens oproepen voor Oranje. En dat narsingh er nog steeds bij zit...tja, daar ga ik niet eens over beginnen. Maar hij roept bijvoorbeeld Klaassen (terecht) niet op omdat ie uit vorm is, maar Bazoer wel terwijl hij zelfs zijn basisplaats kwijt was aan Serero.

18 mei 2016 om 14:52

Strootman speelde als een baas in de wedstrijden die hij speelde, dus volkomen terecht.

18 mei 2016 om 14:56

Nou dat is nou ook wel wat overdreven. Hij speelde prima inderdaad, maar zeker vanwege zijn blessureleed snap ik niet dat je die jongen niet gewoon rust geeft. Deze wedtsrijdjes gaan helemaal nergens over en dan roep je Strootman na twee wedstrijden er meteen voor op. Hij kan heel belangrijk zijn voor oranje, maar daarom zou ik juist nu geen risico met hem nemen en hem lekker op vakantie sturen straks.

18 mei 2016 om 15:09

@martijnr12 als strootman fysiek helemaal in orde is dan is het voor hem juist belangrijk dat ie lekker door kan trainen en wellicht wat wedstrijdminuten mee kan pakken.
Op die manier heb je veel meer kans dat hij met de eerste wk kwalificatie wedstrijden weer op niveau is, dan dat ie nu 1,5 maand op het strand gaat liggen.

Zo gaat het nog ergens op lijken!

Cilissen
Tete
Vlaar
Van Dijk
Willems
Van Ginkel
Strootman
Sneijder
Promes
Janssen
Memphis
18 mei 2016 om 14:48

eens met je opstelling, al zou ik cilessen vervangen voor vermeer of zoet. vind dat die allebei meer kans maken op basis van hun prestaties de laatste tijd!

18 mei 2016 om 14:50

Jappie is veel beter en betrouwbaarder. Zoet en vermeer zijn nog steeds minder.

18 mei 2016 om 14:53

op basis van het nabije verleden -2e seizoenshelft- zeker niet. veel houdbare ballen zijn er bij cilessen in gegaan terwijl ik zowel zoet als vermeer wat constanter vind ogen

18 mei 2016 om 14:59

Ja zoals die bal tegen Utrecht van Joosten bijvoorbeeld. Zoet moet maar eens de kans krijgen.

18 mei 2016 om 15:09

zoet? die heeft laatst 2 interlands gespeeld... heb de tranen nog in de ogen staan.

18 mei 2016 om 19:14

Ja ook alle wedstrijden in de CL gezien? Nou ik kreeg ook tranen maar dan van trots.

18 mei 2016 om 14:53

Als De Vrij fit is zal ik Vlaar banken, hij is niet meer zo goed als hij was tijdens het WK.

18 mei 2016 om 15:23

De Vrij is de beste verdediger die we hebben maar hij heeft er alleen fitte spelers ingezet.

18 mei 2016 om 14:55

Blind speelt echt een heel goed jaar in Manchester en hoort er absoluut in. Verder is Willems echt al een hele tijd uit vorm en zou ik hem met van Aanholt wisselen die ook een geweldig jaar achter de rug heeft. Propper vind ik echt 2 klasse beter dan van Ginkel en kan wel eens een grote worden. Prima opstelling verder

18 mei 2016 om 15:24

Voor wie zou Blind erin moeten? Van Dijk heeft een absoluut topseizoen bij southampton en op het middenveld zijn er betere opties.

18 mei 2016 om 16:37

zal wel linksback gaan staan

18 mei 2016 om 16:37

Ik zie juist geen plek voor Blind. Achterin heb ik liever de combi De Vrij/van Dijk en op het middenveld vind ik hem handelingssnelheid missen. Linksback zou dan nog kunnen maar een Willems in vorm is onbetwist basis speler. Nu die dat niet is zou ik daar nog eerder van Aanholt neerzetten dan Blind.

18 mei 2016 om 17:28

Het is een ideale 12e man, doordat die op 3 posities kan spelen maar ik vind hem nergens echt goed genoeg eigenlijk.

Wauw geweldig voor Bart! Deze jongen heeft zo'n ongelofelijk geweldige drive, hopelijk speelt ie komend seizoen ook nog voor onze FC.

18 mei 2016 om 14:50

Matig gespeeld de laatste tijd en op die positie zijn er beteren met Sneijder, Propper en Wijnaldum.

18 mei 2016 om 15:10

Vilhena speelt ook op zijn positie aan Klaassen maakt gewoon een veel beter seizoen door dan hem. Hele vreemde keuze dat hij er niet bij is en Ramselaar en Vilhena wel.

18 mei 2016 om 16:38

Klaassen had ook al last van pijntjes en was (volgens de Boer) toe aan rust. Wellicht dat je het daarin moet zoeken, een Clasie heeft dat bijvoorbeeld ook en is er daarom niet bij.

Misschien een domme vraag, maar kan ik er vanuit gaan dat Zoet de 3e keeper is naar aanleiding van dit plaatje? Dat zou ik namelijk erg vreemd vinden.

18 mei 2016 om 14:51

Denk eerder alfabetische volgorde als je andere spelers checkt. Bovendien doen Vermeer en Zoet weinig voor elkaar onder dit seizoen.

Ik begrijp niet waarom Narsingh er altijd bij zit? Hij is alleen snel voor de rest kan ie niets

18 mei 2016 om 15:56

Omdat er geen alternatieven zijn. Of weet jij er 1? Je moet nu eenmaal roeien met de riemen die je hebt helaas.

Ben persoonlijk het meest nieuwsgierig naar Strootman. Hoop dat hij zich weer gaat manifesteren als steunpilaar en dragende kracht van Oranje.
Hij speelt hij momenteel na zijn blessure? Iemand die de serie A volgt en hier iets over kan vertellen?

18 mei 2016 om 14:53

Uitblinker afgelopen weekend tegen Milan, dus zie t wel goed komen.

18 mei 2016 om 15:00

Aan kwaliteiten geen gebrek. Ik denk alleen dat heel Nederland (en heel Roma) zijn/haar hart vast houd als hij een duel in gaat...

18 mei 2016 om 16:41

Strootman gaat nog maar weinig spelen tijdens deze interlands. Hij mocht mee van Roma op voorwaarden dat hij zich aan het speciale trainingsschema houdt. Hoe dat eruit ziet weet niemand maar er stond wel bij dat hij zeker niet alle 3 de wedstrijden zou spelen en wellicht enkel trainen.

Mijn God hey, nu zullen Messi, Suarez, Neymar, Iniesta, Muller wel in hun stoel sidderen van angst dat Ramselaar nu bij Oranje zit.

18 mei 2016 om 14:54

De namen die je noemt zijn allemaal 26+

Ramselaar kan nog best goed worden.

18 mei 2016 om 14:57

Die namen die ik noem zullen altijd duizenden malen beter zijn dan Ramselaar ooit zal worden.

18 mei 2016 om 15:03

We hoeven niet tegen Argentinië, Spanje of Duitsland hè...

18 mei 2016 om 15:15

Ze moeten toch spelen met het oog op het WK

18 mei 2016 om 15:15

Joh de meeste van die spelers dragen hun nationale teams.

18 mei 2016 om 16:12

Dus we moeten spelers oproepen die op het niveau zitten van de spelers die jij net opnoemde? Robben in zijn eentje tegen de rest. Leuke wedstrijd...

Sinds wanneer nemen we 8 verdedigers mee voor 5 plekken en 7 aanvallers voor 2 plekken?

18 mei 2016 om 14:51

Je hebt 3 aanvallers

18 mei 2016 om 14:55

Nederland zal zeer waarschijnlijk weer 5-3-2 spelen (anders spreekt Blind zich weer heel erg tegen). In dat geval heb je Janssen, de Jong en Dost voor 1 plek en Locadia, Memphis, Narsingh en Promes voor de andere plek.

18 mei 2016 om 15:59

Mee eens ja. 5-3-2 faalt hard behalve tegen Spanje toen op het WK met Robben. Hopelijk spelen we voortaan gewoon 4-3-3, want dat past gewoon bij het Nederlands elftal.

18 mei 2016 om 15:03

Wanneer heeft Blind daar iets over gezegd dan? En wat precies? Want tegen Engeland was het weer klassiek 433 en dat ging toen zowaar prima.

18 mei 2016 om 16:45

Het is ook een selectie van 26 man ipv de gebruikelijke 23. Er zitten er dus 3 per wedstrijd op de tribune en dat zal wel gerouleerd worden. Blijkbaar wil de bondscoach wel extra middenvelders/aanvallers aan het werk zien en weet hij genoeg over de verdedigers.

Met deze spelers kan je toch wel een leuk team maken.. Schandalig dat we er niet bij zijn

Locadia, Narsingh en Vilhena... Waarom geen Marten De Roon? of Klaassen?

Ik zou een van de volgende Vormer toch eens oproepen als er wat blessures zijn.

Een selectie waarmee Blind in ieder geval aantoont naar de toekomst te willen kijken. Het blijven natuurlijk oefeninterlands, dus goed dat jongens als Ramselaar en Vilhena worden opgeroepen, evenals Bazoer, Janssen van Ginkel en Propper een mooie beloning voor een goed seizoen. Verder wil hij waarschijnlijk zien waar Strootman staat, waarschijnlijk zoals de meesten van ons. Ook Tete vrij snel na zijn blessure er weer bij. Ik ben erg benieuwd naar de interlands, de potentie (vooral op het middenveld) spat er in ieder geval vanaf!

Toch een erg matige selectie hoor, heel veel spelers uit de ED, vaak niet eens de top (janssen, Ramselaar) en spelers in het buitenland zijn op hun retour. Blind kan er niets aan doen, moet roeien met de riemen die hij heeft, maar ik word er wel somber van.

18 mei 2016 om 14:53

Als je ziet dat Spanje gewoon basisspelers van Manchester United, Arsenal en Chelsea kan thuislaten, word je wel eventjes verdrietig ja

18 mei 2016 om 16:07

Ja dus? Ik zou Mata, Torres en Diego Costa niet bij het Nederlands Elftal willen hebben. 3 matige spelers waarvan het logisch is dat ze niet meegaan naar het EK.

18 mei 2016 om 15:11

Blind kon er in de kwalificatie reeks zeker wel wat aan doen, want hij verloor drie van zijn vier wedstrijden en dankzij hem staan we nu niet op het EK. Verder valt het ook wel mee, we wonnen op het EK met wat eredivisiespelers ook van Spanje, Chili en Mexico en recent nog tegen en in Engeland. In 2018 staan we er wel weer, ervan uitgaande dat Blind minder fouten zal maken.

18 mei 2016 om 15:22

Hoezo Janssen negeren dan? Ajax heeft geen Nederlandse spits. De Jong is al opgeroepen. Of wil je Kramer oproepen? Daarnaast is hij wel topscorer geworden van Nederland, dus je kan nu niet meer om hem heen.

Ik mis wel Locadia, Dos Santos, De Roon (heeft een heel goed seizoen gedraaid bij Atlanta, wat ik niet had verwacht), Klaassen (over het heel seizoen gezien, gewoon een goed seizoen gedraaid, alleen laatste paar wedstrijden minder natuurlijk), Van Persie (laatste paar wedstrijden weer goed op dreef), Fer (heeft een basisplaats gekregen bij Swansea), Janmaat (gedegradeerd, maar toch speelt hij op een hoger niveau dan de Eredivisiespelers), Huntelaar (veel penalty's gemist, maar toch bijna alles weten te spelen: 40 wedstrijden, 16 doelpunten en 6 assists. Heeft altijd zijn waarde bewezen voor Oranje) en Pieters.

Maar die spelers die ik hierboven opnoemde, waren overigens al bekend dat ze niet bij de selectie hoorde.

18 mei 2016 om 17:10

Blind is bezig met bouwen haha. Maar het Nederlands Elftal moet je het geleidelijk opbouwen, dus je kan nu niet 20 jeugdspelers kiezen en dan 3 routiniers. Er moet wel een mix komen van jeugdspelers en routiniers waarbij er een overhand moet zijn van routiniers.

Dat zie je Duitsland bijvoorbeeld heel goed doen. De spelers die bij de jeugd van Duitsland goed doorstromen naar het eerste elftal (spelers zoals Sane, Meyer en Brandt die nog tussen de jeugdelftal en het eerste elftal aanzitten).

Terecht dat Ramselaar is geselecteerd !
Weet iemand of fosuh mensah geblesseerd is geraakt?

18 mei 2016 om 15:00

Ja, die viel een paar wedstrijden terug geblesseerd uit.

Mis nogal wat namen volgens mij, zal wel vanwege oefenwedstrijden zijn. Zie Clasie niet, Klaassen ook niet. Beide steken niet in de beste vorm weliswaar, maar zijn toch doorgaans wel zekerheden in de selectie.

18 mei 2016 om 15:07

Klaassen snap ik ook niet, Clasie lijkt mij duidelijk. Enerzijds niet eens heel veel gespeeld en van hetgeen hij heeft gespeeld ook bij lange na niet altijd een volle wedstrijd meegepakt. Als je nu echt gaat bouwen richting een WK kies je voor spelers die op een hoog niveau regelmatig in actie komen

18 mei 2016 om 15:52

Nou ja, Klaassen speelt al weken lang erbarmelijk slecht, dat is je vast niet ontgaan. Clasie kampt met blessure lees ik nu, dus dat is logisch.

Schandalig dat Terence Kongolo er niet bijzit, de beste verdediger van de Eredivisie.

18 mei 2016 om 15:06

je kunt niet zeggen dat het aan zn ajax bril ligt... Vilhena....dat is pas schandalig

18 mei 2016 om 15:14

Noem eens wat alternatieven dan? Speelde prima in de eredivisie dit seizoen. Als Ramselaar wordt geselecteerd dan is het logisch dat Vilhena er ook bij zit. Dat bankzitter Bazoer wordt geselecteerd is een groter vraagteken als je het mij vraagt.

18 mei 2016 om 15:19

Bazoer heeft minder op de bank gezeten dan Vilhena.

18 mei 2016 om 15:35

Laatste weken heeft die geen pepernoot geraakt en voor Oranje selecteer je ook spelers met ritme en die goed bezig zijn. Liefst zie ik Clasie met Strootman centraal en dan met een loper ervoor á la Propper, Klaassen of Wijnaldum achter Van Persie. Maar goed, hopelijk voor Oranje houdt Bazoer zich komend seizoen alleen maar met voetbal bezig en ontwikkelt die zich verder, want de potentie is er wel.

18 mei 2016 om 16:03

@el fenomeno normaal gesproken selecteer je voor Oranje de spelers waar je gelijk wat aan hebt. Je bent kort bij elkaar..en je komt bij elkaar voor een belangrijke wedstrijd.

Dit is echter de voorbereiding op de belangrijke kwalificatie wedstrijden in augustus en de rest van t jaar.

T gaat er nu dus om dat je de selectie bij elkaar haalt, waarmee je onder normale omstandigheden wilt gaan spelen over 3 maanden.

Bazoer heeft het seizoen idd niet goed afgesloten, maar de rest van het jaar heeft hij zich al lang bewezen.
Als iedereen over 3 maanden zn normale niveau haalt, zit hij er dus gewoon bij.

18 mei 2016 om 15:14

Haha wat? Speelde vooral LB waar Dijks en Willems gewoon beter zijn. En beste verdediger? Veltman en Bruma vergeten? Die acteren beide op een heel ander niveau dan Terence. Leuk talent maar alles behalve een must in dit team.

18 mei 2016 om 15:31

Kongolo is echt wel beter dan Dijks, heeft niet voor niets de meeste succesvolle intercepties van de eredivisie. Wel objectief blijven he.

Ik snap totaal niet waarom Tete de voorkeur krijgt boven Karsdorp. Tete is net terug. Net als Strootman. Beetje raar om risico te nemen. En waarom in hemelsnaam Kongolo thuislaten? By far de beste linksbenige verdediger die we hebben.

18 mei 2016 om 15:23

Ake speelt al het hele seizoen uitstekend in de Premier League. Dat hij nog niet eens bij de voorselectie zat is pas raar.

18 mei 2016 om 15:54

Ake kan op meerdere posities uit de voeten. Speelde als centrale verdediger een berepartij tegen Leicester City met Vardy bijvoorbeeld.

Je hebt absoluut gelijk dat er voor de linksback positie concurrentie zat is. Als zo'n jonge speler zich echter zo profileert in een grote competitie dan behoort hij gewoon op zijn minst de kans te krijgen om zich te laten zien. Zeker als spelers met 2 goede Eredivisiewedstrijden in de benen vrij recent ook zo werden opgeroepen.

18 mei 2016 om 16:58

Ik zat al te zoeken naar een reactie over Aké... Deze jongen wordt gewoon genegeerd heb ik het idee. Willems was de laatste weken niet echt op dreef. Ik zou hem gewoon een keer proberen, is toch maar een oefen wedstrijd. Deze jongen is regelmatig een van de betere aan de kant van Watford, en omdat hij in een aardig verdedigend systeem speelt tegen vrijwel alleen maar clubs die beter zijn dan, zou ik hem zeker een kans geven. Deze jongen weegt heel goed af wanneer hij naar voren kan en wanneer hij moet verdedigen.

Dik verdient. Mega groot talent die Ramselaar.

Wil wel Zoet in doel zien. Die is Cillessen ontgroeit.

Wat doet Promes nog steeds bij Oranje? Hij heeft daar niets te zoeken. Heeft nog geen enkele goede interland gespeeld. En dat hij in Rusland veel scoort, zegt me niets. We zien geen beelden van die competitie en kunnen het niveau niet inschatten. Met alle respect, maar Promes is een heel, heel beperkte voetballer.

18 mei 2016 om 15:02

Nou, we zien wel wekelijks beelden van Narsingh en die zit er ook bij, doe mij dan maar eentje uit de Russische competitie, de topscorer nota bene. In Europa laten die Russische clubs zien een heel behoorlijk niveau te hebben, en de topspelers daar hebben een zeer hoog niveau.

18 mei 2016 om 17:05

Ze zijn misschien dun gezaaid, de vleugelspelers, maar Promes is wel heel beperkt. Dan zie ik nog liever El Ghazi of Kishna. Jongens die iets extra's hebben.

ben nu wel benieuwd hoe alle feyenoorders reageren die altijd commentaar hebben op Blind omdat hij onterecht ajax spelers oproept.

Vilhena is natuurlijk 1 grote grap, dat zullen ze zelf ook toe geven.

18 mei 2016 om 15:08

Ik weet niet op welke positie Vilhena moet focussen. In potentie zie ik hem een goede pitbull voor de verdediging. De Jong komt niet meer in aanmerking, Clasie is geblesseerd en verder hebben wij veel lopers geselecteerd. Ik vind het daarom gezien Vilhena's vorm logisch dat hij erbij is.

18 mei 2016 om 15:12

welke vorm?
Bijna alle feyenoorders hebben alleen maar commentaar op zn spel. En die zien toch echt elke wedstrijd van hem.

18 mei 2016 om 15:15

Vilhena was met Vermeer en Kongolo de beste Feyenoorder van dit seizoen. Hij maakt een fantastische ontwikkeling door en op basis daarvan en vanwege blessureleed op zijn positie terecht geselecteerd.

18 mei 2016 om 15:21

Marten de Roon. Ook een type stofzuiger, uitblinker bij Atalanta en zal deze zomer hoogstwaarschijnlijk naar een grote club in Italie verkassen. Had van mij best een kansje mogen krijgen.

Off: daarnaast is De Roon ook nog eens mijn achterachterneef jawel! Weten we ook weer waar het talent in onze familie heen is gegaan...

18 mei 2016 om 16:38

@rbn_

Schei uit jo, Vilhena mag alles behalve bij de beste spelers van Feyenoord gerekend worden. Was in een aantal wedstrijden goed, was in genoeg wedstrijden ook slecht en slordig. Wat een overschatting zeg.

Nog altijd hopende op een blessurevrij team met deze opstelling.

Krul
Tete
De Vrij
Van Dijk
Fosuh M
v.Ginkel
Strootman
Robben
Propper
Depay
v.Persie
18 mei 2016 om 15:21

krul?
nee dank je.
Die is echt niet beter dan die 3 jongens die er nu bij zitten.
Zelfs zoet is dusdanig gegroeid dat hij niet onder doet voor Krul

18 mei 2016 om 15:30

Krul nog achter de huidige 3 keepers zetten? Dolkomisch.

18 mei 2016 om 16:00

wat doet krul zo goed dan?
HIj heeft ooit 1 geweldige wedstrijd gekeept, waarom sommigen het nog steeds over hebben.
Hij maakt daarnaast genoeg foutjes.

En over strafschoppen hoef je ook niet te beginnen. 2 weken terug werd er voor het eerst sinds 2012 een strafschop gestopt door een keeper van newcastle. Dat was echter wel de reserve keeper, aangezien Krul nog geblesseerd is.

Vind Willems matig spelen na zijn blessure. Gezien zijn concurrenten, hebben zij er denk ik meer recht op. Denk dan aan Aké, die dit seizoen bijna alles heeft gespeeld en gewoon erg decent was in één van de beste competities en anders Kongolo die dit seizoen met afstand de beste Feyenoord verdediger was.

18 mei 2016 om 15:32

Ake had op zijn minst gewoon bij de voorselectie moeten zitten.

Speelt het hele seizoen gewoon sterk in de Premier League. Hield zich prima zich staande tegen de betere aanvallers van de wereld en kan zelfs op meerdere posities uit de voeten.

Beetje raar dat zo'n jongen genegeerd wordt terwijl een Fosu-Mensah wel even op snuffelstage mocht komen.

Had Dijks er graag bij gezien. Op basis van zijn seizoen had dit ook verdiend geweest.

Dit zou het eigenlijk moeten worden

Ciilissen
Tete
Bruma
Blind
v. Aanholt
Proper
Sneijder
Wijnaldum
Promes
L. de Jong
Depay

Van Persie speelt prima de laatste tijd. Kan ik van Dost niet zeggen.. Dat is het enige.. Voor de rest prima selectie voor deze oefeninterlands!

Als je kijkt wie er allemaal zijn afgevallen, kan ik me hier wel in vinden eerlijk gezegd. Ik had wel Fosu Mensah meegenomen, puur om hem te laten debuteren. Misschien is hij geblesseerd, want hij zat ook niet bij de selectie gisteren, dan kon het natuurlijk niet.

Fosu-Mensah er niet bij? Speelt uitstekend bij het grote Man Utd en is multi inzetbaar!
Wel mooi om te zien dat van Aanholt er bij is! Heerlijke back is dat zeg!

Mooi voor Janssen, Vilhena en Ramselaar. Mooie spelers vind ik dat!

Enige jammere is dat een vpersie er niet bij zit. Nog altijd de beste spits!

Toch een verschil in kwaliteit met enkele jaren geleden, als je alleen al maar kijkt naar de ploegen waar ze spelen. Toen was het zoeken naar een nederlandse club, nu omgekeerd.

Ok, het zijn veelal nog jonge spelers maar dat zegt ook veel over de positie van Nederland momenteel in het Internationale voetbal

Narsingh? Depay ?

Echt lachwekkend dat deze spelers de voorkeur krijgen, roep dan nog eerder een van Persie op of Huntelaar, dan maar een extra spits ipv die twee spelers die absoluut het oranje shirt niet verdienen.

18 mei 2016 om 16:06

Daar heb je wel gelijk in, het zijn ook maar oefenpotjes maar toch blijf ik me verbazen dat bijvoorbeeld Narsingh er wederom bij zit. We hebben helaas niets beters.. triest.

Waarom wordt mensah niet gevraagd geweldig talent en dadelijk gaat hij voor Ghana gevraagd worden krijg je hetzelfde als Ziyech..

18 mei 2016 om 16:09

Zelfs al zou Mensah geselecteerd worden en al die wedstrijden spelen dan nog kan hij kiezen voor Ghana aangezien het oefenwedstrijden zijn.

Blind heeft echt wel geleerd van die fout met Ziyech, ik neem aan dat hij al wel gesproken heeft met Mensah betreft de toekomst.

18 mei 2016 om 16:19

Volgens mij is fosu mensah niet volledig fit.

Goede selectie behalve de aanvallers. Waarom word Sneijder wel en van persie niet geselecteerd terwijl zij bekerfinale spelen. Leuk dat ramselaar is geselecteerd nu hopen dat hij spel minuten krijgt. Strootman moet voorzichtig zijn ritme doen om zijn blessure voorkomen.

Waar is van Persie? Hij is erg in vorm als je naar zijn laatste 7 wedstrijden kijkt. En Dost is wel mee? lachwekkend dit. Vaarwel RvP bedankt voor alles...

Wat ziet men toch in Promes??

Wat doet die narsingh in hemelsnaam in deze selectie....

Haha, wij domineren! 8 PSV-ers bij Oranje. Dat is meer dan een derde van de hele selectie. Sterker nog, van de hele basiself van PSV zijn alleen Guardado, Moreno en Arias er niet bij. Heel mooi dit. Laat toch maar weer zien dat PSV de beste club van het land is.

Ramselaar vind ik een geweldige voetballer. Hij is in mijn ogen na Bazoer, Riedewald en Fosu-Mensah het grootste O20 talent van Nederland. Hij heeft een geweldige balbeheersing, is ook nog redelijk snel, pikt zijn doelpuntjes mee en is defensief ook nog van waarde. Bovendien zit er een goede kop op. Hij is een nuchtere jongen uit de provincie en laat zich niet gek maken. Hij kan een hele grote worden. Ik hoop het ook, we hebben in Nederland weer behoefte aan een topspeler. Hij zal in deze week zijn debuut maken en hopelijk wordt hij daarna steeds vaker geselecteerd.

18 mei 2016 om 21:35

Leuke toelichting over Ramselaar.....maar hem een 020 talent noemen? Volgens mij komt Ramselaar uit de jeugdopleiding van FC Utrecht, oftewel 030

18 mei 2016 om 23:07

Ik bedoel Onder20 jaar. Zo heel moeilijk te zien is dat nou ook weer niet. Een hoofdletter O verschilt best wel veel van een 0.

Wat een waardeloze aanval hebben we toch weer. Helaas hebben we ook niet beter...

Prima selectie, Huntelaar en v Persie worden niet opgeroepen aangezien het oefenpotjes zijn. Zullen er na de zomer wel weer bij zijn, mits ze fit zijn. Ramselaar ken ik niet zo goed, Strootman vind ik (nog) te riskant, zal vast geen basis spelen.

2 spitsen systeem met L. de Jong en Janssen lijkt me wel interessant, maar zal wel 4-3-3 worden, vrees ik

Zoet
v Dijk
Vlaar
Blind
Tete
v Ginkel
Bazoer
Willems
Sneijder
L. de Jong
Janssen

Strootman terug is een zegen voor Oranje, zo snel mogelijk aanvoerder maken. De meest mannelijke van allemaal met alle kwaliteiten die nodig zijn om een groep aan te jagen.

Had toch veel liever zo iets gezien, maar helaas.
Blind verkloot alles.

Vermeer
VdWiel/Tete
Bruma/Vlaar
Van Dijk
Willems
Strootman
Sneijder
Bazoer/Vilhe
Robben/Prome
vPersie/Hunt
Depay

Te veel middenvelders. Negen spelers voor 3 posities. Strootman komt volgens mij te vroeg. Laat hem eerst eens een paar maanden achter elkaar bij zijn club spelen. En maar 1 echte rechtsback in de selectie. Wat is er aan de hand met van der wiel, janmaat en karsdorp?

Aparte selectie, maar gezien het feit dat Blind bondscoach is niet verwonderlijk. Een Ramselaar is bijvoorbeeld Jong Oranje materiaal. Vilhena is sowieso een overschatte speler. Strootman had ik ook niet opgeroepen, beter dat hij blessurevrij blijft en straks bij zijn club eerst een volledige voorbereiding meemaakt. Narsingh als rechtsbuiten is ook pure armoede, maar waarschijnlijk niks beters. Janssen zie ik liever bij Jong Oranje en bij het grote Oranje de Jong, Dost, van Persie en/of Huntelaar.

Aardig teampje voor het WK?

Cillessen
Tete
de Vrij
van Dijk
van Aanholt
Strootman
Bazoer
Sneijder
Vilhena
Dost
Memphis

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren