Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘PSV zoekt verder en gaat in gesprek over transfer van toptalent’

Laatste update:

PSV is al geruime tijd geïnteresseerd in Frenkie de Jong en onderneemt serieuze pogingen om het talent van Willem II naar Eindhoven te halen. Waarschijnlijk duurt het niet lang meer voordat duidelijk wordt of de kampioen van Nederland erin slaagt om de zeventienjarige middenvelder in te lijven.

/

Volgens De Telegraaf zal er na het weekend onderhandeld worden door de beide Brabantse clubs. Daarna moet blijken of een zomerse overstap van Tilburg naar Eindhoven tot de mogelijkheden behoort voor De Jong. De Tricolores zullen zich vermoedelijk als een stroeve onderhandelingspartner opstellen, werd al eerder kenbaar gemaakt.

PSV heeft al wel een akkoord met de jeugdinternational zelf, over een driejarige verbintenis. De Eindhovenaren zijn met het oog op versterkingen voor komend seizoen erg actief en verzekerden zich deze week ook al van de komst van Nikolai Laursen, de eveneens zeventienjarige vleugelaanvaller van Bröndby IF.

Denk je dat Frenkie de Jong naar PSV gaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een heerlijke naam zeg!

Ik vind dat ze Willem ll minimaal 1 a 2 miljoen moeten betalen.
Die club leid die talenten op en moet het maar doen met minimale budgetten omdat PSV zelf te lui is om spelers op te leiden.

16 juni 2015 om 09:43

Dus omdat ze bij Willem 2 een beperkt budget hebben niet PSV daar maar in voorzien?

16 juni 2015 om 09:50

Het is een toptalent en daar mogen ze best wat aan verdienen

16 juni 2015 om 10:03

Psv raakt talenten op de zelfde manier kwijt voor ook weinig geld aan weer grotere clubs

16 juni 2015 om 10:26

Zo gaat dat inderdaad in de voedselketen van de voetbalclubs. Het is niet altijd eerlijk maar het gebeurd wel.

16 juni 2015 om 11:41

En psv loopt daarover te zeiken, denk aan Bazoer... en nu toch hetzelfde... Karakter daaro...

16 juni 2015 om 12:07

Bazoer is nou niet echt een goed voorbeeld, gezien het "gentlemans agreement". Dan heb je alle recht van klagen als PSV zijnde.

16 juni 2015 om 12:21

Ohja, als het bij jezelf gebeurt mag je klagen. Maar doe je het bij anderen is het normaal en moet de rest niet zeiken. Redenatie van een kind van 6...

16 juni 2015 om 14:00

Bazoer is om meerdere reden geen goed voorbeeld. Dat Gentleman agreement was iets van het vorige bestuur waar ze maar al te graag van af wilde. Ajax plaatsen ze nu al boeman omdat een jongen die sowieso weg bij PSV zou gaan toevallig naar de concurrent gaat ipv Engeland, kan gebeuren. Het had ook zomaar andersom kunnen zijn en was PSV erin geslaagd om een van de ajaxtalenten aan zich te binden en zouden we PSV als boeman afbeelden.

17 juni 2015 om 00:39

Redenatie van een kind van 6? Het gaat er niet om of zij het ook doen, maar dat er een 'agreement' was tussen de topclubs. Dan heb je toch recht van klagen, ondanks dat Ajax maar wat graag van het 'agreement' af wilde. Hier is geen sprake van zo'n 'agreement'. Op het moment dat het er wel was, was er inderdaad sprake van hypocrisie, maar nu niet. Dat zal jij als Ajax fan nooit toegeven, want bashen op een concurrent is altijd leuk natuurlijk.

16 juni 2015 om 11:20

Te lui zou ik ook weer niet willen zeggen. PSV leid zelf ook steeds meer spelers op maar ze hebben ook spelers die gewogen zijn en te licht zijn bevonden. Daarom trekt PSV grote talenten uit binnen en buitenland aan om ze verder op te leiden in de hoop dat zij gaan doorbreken in het eerste elftal van Psv.

16 juni 2015 om 12:45

Minimaal 1 à 2 miljoen? Lekker realistisch, ja. Frenkie de Jong heeft 22 minuten in het eerste van Willem II gespeeld en heeft een contract voor nog maar één jaar. Die is dus hooguit een paar ton waard. Als Willem II dat niet wil accepteren: prima, dat is hun goed recht. Maar dan loopt hij dus over een jaar gratis de deur uit.

PSV is lekker bezig de opleidingen leeg te roven van andere clubs. Treurig toch. Gister Carolina bij AZ, nu De Jong van Willem II en eerder al Duarte van Sparta. Wat je zelf niet hebt moet je blijkbaar kopen.

16 juni 2015 om 09:30

Uhm, ja zo werkt het toch overal in de voetballerij? Wat je niet hebt, moet je kopen??
Je kan het ook zien als investering .

16 juni 2015 om 17:25

Precies. AZalkmaar2, misschien moet je je nog maar eens verdiepen in logica. Als jij ziet dat je op een bepaalde positie zwak bent vertegenwoordigd, wat doe je dan? Laat je het maar zitten of ga je je proberen te versterken?

17 juni 2015 om 11:16

Je kan ook gewoon eens beginnen met zelf een goede opleiding opzetten. Dan heb je niet zoveel nodig van buitenaf

17 juni 2015 om 11:42

Huh? Wat jij nu zegt staat los van het feit dat psv een De Jong haalt!
Een de jong geldt als ''uitzonderlijk'' talent, daar staat het niveau van een opleiding los van?
Denk jij dat een Real Madrid geen talenten aantrekt ondanks dat haar opleidingen fantastisch zijn?

jonge jonge.. jij moet nog veel leren over de voetballerij...

16 juni 2015 om 09:30

Geef ze groot gelijk. Als je het geld er voor hebt waarom niet? Vind dat psv geweldig beleid voert op dit moment.

16 juni 2015 om 13:16

Vandaar dat de jeugd van FC Twente/heracles zo'n achter geschoven kindje is.

Die Frenkie de Jong moet bij Willem II blijven. In de eerste jaren van zijn profcarrière is speeltijd nog veel belangrijker nog dan het niveau van de medespelers. Dat begint pas na hun 20e. Een jeugdspeler moet eerst fouten kunnen maken en voetbalinzicht ontwikkelen.

16 juni 2015 om 09:33

Ben het met je eens dat Carolina een foute zet was. PSV moet geen jeugdspelers zonder contract bij de clubs weghalen. Maar voor Frenkie de Jong wordt gewoon een transfersom betaald, W2 kan dit ook gewoon weigeren.
Inzake Duarte weet ik het niet precies.

16 juni 2015 om 09:40

Het is inderdaad vervelend voor clubs als AZ en Willem II. Aan de andere kant gaat dit natuurlijk wel overal zo. Wellicht zitten ze bij Sparta of Telstar ook te zeuren als AZ een talent weg pikt. Datzelfde doet AZ nu en over een paar maanden gaat er weer een talent van PSV naar Chelsea en dan zullen die weer moeilijk doen.

OT: Dit lijkt me een prima speler voor Psv, gaf eerder aan eigenlijk niet naar PSV te willen omdat hij meer zekerheid wilde op speelminuten, maar persoonlijk zijn ze inmiddels al rond, dus ik verwacht dat hij naar Eindhoven komt.

16 juni 2015 om 11:39

Telstar heeft geeneens meer een jeugdopleiding.

16 juni 2015 om 17:27

Het was puur figuurlijk gesproken. Het kan elke jeugdopleiding zijn. Ook AZ (en geen enkele club) krijgt alles voor zijn 12de binnenlopen, veel wordt op wat latere leeftijd gewoon overgenomen uit een andere jeugdopleiding.

16 juni 2015 om 10:13

Volgens mij begint dit al bij amateurclubs, waar BVO's hun talenten halen. Een opleiding bij BVO biedt meer kansen in de voetballerij en de spelers worden natuurlijk ook beter getraind. Bij de stap van clubs als Willem II en AZ naar PSV spelen dezelfde belangen: meer kans op slagen in de voetballerij en betere training.
Zo lang er niets illegaals gebeurd kun je het clubs niet kwalijk nemen. Alleen denk ik dat dit voor Frenkie De Jong misschien niet de beste stap is. Hij zou waarschijnlijk bij Willem II aankomend seizoen al een kans krijgen, bij PSV zal dit nog even duren wanneer hij niet direct uitblinkt.

17 juni 2015 om 11:15

AZ heeft op dit moment de beste jeugdopleiding van Nederland en er breken meer talenten door. Wat dat betreft is het dus onzin dat je zegt dat de trainingen bij PSV beter zijn en je daar meer kans van slagen hebt.

16 juni 2015 om 10:49

En dan zelf lopen zeuren als Ajax dit een keer bij hun doet...
Ben het met de meeste eens, dit gebeurd nou eenmaal en kan je als club niet veel aan doen.

16 juni 2015 om 10:59

@debever, idd! Je hebt t gewoon te slikken als club.

16 juni 2015 om 12:48

@azalkmaar2:

Nee, inderdaad. PSV is echt de enige club die de jeugdopleidingen van andere clubs leegrooft. Alle andere clubs werken namelijk uitsluitend met jeugdspelers van ze vanaf de F-jes zelf opgeleid hebben. Toch?

En maar klagen als andere clubs een jeugdspeler bij psv zelf weghalen. Ze doen zelf niks anders...

Hoe goed is dit talent? Hij is volgens mij jonger dan Schuurman, Paal, Nouri, Van de Beek en Slabbekoorn of zo. Maar is hij wel van een vergekijkbaar niveau? Als dat zo is, vraag ik me af waarom Ajax geen interesse heeft..

16 juni 2015 om 09:45

Hij heeft nouri enkele malen op de bank gehouden tijdens interlands, zegt op zich niet veel maar gezien het talent van nouri zeker opmerkelijk.

Denk dat Ajax voldoende talent op het middenveld heeft en daarom liever geen miljoenen uit geeft. Er is veel vertrouwen in de aankomende lichting, en gelijk hebben ze.

16 juni 2015 om 10:08

Het lijkt me niet handig om naar opstellingen van jeugdinterlands te kijken, want die bondscoaches hebben er echt allemaal totaal geen verstand van daar. Bizarre voorkeuren voor spelers hebben ze daar.

Niet dat Frenkie de Jong geen talent is, hoor zeer goede verhalen over hem. Weer een volgende slag voor PSV in de jeugdmarkt.

16 juni 2015 om 11:12

Vertrouwen in de talenten is meer dan terecht, maar het is wel Ajax beleid om zoveel mogelijk jonge, getalenteerde spelers op een zo hoog mogelijk niveau met elkaar te laten concurreren. Als hij echt zo goed is, zou hij daar perfect bijpassen.

Daarbij hoeft Ajax voor 1 miljoen niet te treuzelen als het echt zo'n groot talent is. Zulke bedragen legt Ajax geregeld neer voor jonge spelers. Volgens mij is Cerny op jongere leeftijd (dus minder zekerheid over zijn niveau en ontwikkeling) voor meer gekocht.

Ik vind echter wel dat PSV lekker bezig is. Natuurlijk vissen ze in dezelfde vijver als Ajax en heeft mijn club er daarom soms last van, maar PSV is goed bezig. Dat mag ook wel gezegd worden. Die jongen van Roma, die Laursen, Duarte en nog een paar jonge jongens aangetrokken, top! Je ziet gewoon dat het werkt als je kijkt naar o.a. Depay en Willems. Hopelijk ontwikkelen de talenten die PSV haalt zich goed.

16 juni 2015 om 21:43

@De Toekomst,

Beetje late reactie sorry.

In dat geval is óf Overmars aan het slapen óf Brands erg naïef. We zullen het merken aankomende jaren. Ik zelf vermoed het laatste trouwens.

Persoonlijk vind het beleid van PSV (en Ajax) niet erg chic, maar het is duidelijk dat het efficiënt is. Cerny zal meer opleveren, ook al maakt ie zijn belofte niet waar. Hetzelfde geldt voor Fischer. Bij Laursen moet ik dat trouwens nog maar zien.

Correctie, Frenkie de Jong is ondertussen al 18 jaar. Tevens wil Wiilem II een degelijke opleidingsvergoeding zien en misschien wel een doorverkooppercentage. We wachten af...

16 juni 2015 om 11:17

Ohh is hij al 18... Dan snap ik dat Ajax geen interesse heeft. Deze jongen zal ongetwijfeld talent hebben, maar dat hij nog relatief weinig bij Willem 2 gespeeld heeft overtuigd mij dan nog niet.. Dan snap ik dat Ajax hem bij Willem 2 laat zitten of PSV hem laat halen. Ik zou dan ook geen risico nemen tot deze jongen zich echt bewijst in de Eredivisie.

Ik denk trouwens dat het voor zijn ontwikkeling goed is om nu bij PSV te blijven. Als hij jonger was geweest, dan had ik het anders gezien, maar op deze leeftijd kan hij daar al redelijk wat Eredivisieminuten maken, terwijl hij bij PSV waarschijnlijk vooral bij Jong PSV speelt.

17 juni 2015 om 02:24

Dus omdat hij 18 is in plaats van 17 is het ineens allemaal logisch voor jou?

Daarnaast vind ik het grappig om te zien dat jij denkt dat Ajax PSV spelers ''laat halen''. Alsof Ajax op voorhand bij elke speler de voorkeur geniet en PSV geen kans zou hebben als Ajax zich er mee gaat bemoeien.

PSV is kampioen van Nederland, heeft de laatste jaren veel met de jeugd gedaan en heeft daarnaast ook de financiële capaciteiten om contracten aan te bieden en transfersommen neer te leggen die vergelijkbaar zijn met die van Ajax.

De tijden dat Ajax op voorhand de 1e keus is bij spelers en financieel verder gaat dan de concurrentie is al lang niet meer het geval. En er zijn genoeg voorbeelden te noemen in het verleden waarbij zowel Ajax als PSV interesse had in een speler en PSV er mee aan de haal is gegaan.

17 juni 2015 om 10:59

Ten eerste heeft Frenkie de Jong al aangegeven dat hij voorlopig niet wil vertrekken uit Brabant. Dan zijn er dus 2 keuzes over, blijven of vertrekken naar Psv. Ajax heeft nooit en te nimmer een schijn van kans gehad bij deze jongen. Daarnaast is Frenkie misschien net een maandje 18 jaar oud, en heeft hij eind vorig seizoen zijn debuut gemaakt in het 1e van Willem II. Zeer waarschijnlijk zal hij komend seizoen vaker worden ingezet mits hij blijft.

Dus voortaan voor je reageert even je goed laten informeren

Tja, daar sta je dan als goedwillende, bescheiden club. Speur je de regio af naar talent, steek je er veel tijd, energie en geld in, waarna PSV weer langskomt en het hoofd van zo'n jongen op hol brengt. Ik lees tegenwoordig dagelijks berichten dat PSV 16 - 17 jarige talenten wegkaapt bij andere Bvo's. Jongens die op doorbreken staan bij andere clubs, waar PSV haast geen arbeid meer aan hoeft te verrichten, maar wel op een gegeven moment de vruchten van plukt.

Ik weet dat het zo werkt, maar ik wordt er wel kotsmisselijk van. Straks roepen ze weer dat de jeugdopleiding zo geweldig is en dat de kleintjes geen toegevoegde waarde hebben voor de eredivisie... rara hoe zou dat komen!

16 juni 2015 om 10:32

Je hebt gelijk, maar i.p.v. PSV zou je ook Willem 2 in kunnen vullen die een speler bij pakweg FC Dordt uit de jeugd haalt. Dus het gaat niet om de clubs, want iedereen doet het. Het gaat meer om het systeem. Die moet eens flink op de schop!

16 juni 2015 om 10:34

De teloorgang van de eredivisie komt ook door de 'kleintjes'. Psv wilde 15 jaar geleden al spreken over een beneliga, maar men in Nederland was koppig en zag het wel goedkomen. Kijk nu, tv-geld dat lichtjaren achterloopt op die van andere landen, spelers die koste wat het kost naar middenmoters als Southampton & Newcastle willen, terwijl ze eerst nog alle hoeken van het veld te zien kregen van PSV, Ajax en Feyenoord. Dan maar op deze manier je hoofd boven water houden.

16 juni 2015 om 10:55

Als er toentertijd de Beneliga was opgestart, was de helft van de Bvo's in Nederland nu voltooit verleden tijd. Wanneer Nederland en België was samengegaan waren inderdaad de tv gelden iets omhoog gegaan, aangezien de afzetmarkt twee keer zo groot zou zijn. Alleen had je ook twee keer zoveel clubs gehad die uit dezelfde ruif moesten snoepen. Je had er financieel gezien dus niets mee opgeschoten. Nu verdelen Ajax, PSV en Feyenoord het grootste deel van de tv gelden. Wanneer jet het dubbele krijgt, maar Luik, Anderlecht en Genk moeten er ook uit graaien, dan blijft toch hetzelfde over!

Het enige dat je dan bereikt dat was dat de mindere goden tweede en derde divisie zouden spelen en dus totaal oninteressant waren geworden voor sponsoren. Elke club in het rechterrijtje had tweede divisie gespeeld e clubs uit de top JL hadden derde divisie gespeeld.

16 juni 2015 om 13:13

Want Tottenham profiteert niet van een markt waar chelsea, Manchester United, city, Arsenal uit dezelfde vijver vissen? Destijds was het gat niet zo groot en had Beneliga alle kans om een aantrekkelijke league te worden, nu niet meer inderdaad

16 juni 2015 om 10:55

Uiteindelijk is het andersom ook weer zo dat de spelers die net tekort komen voor een club als PSV uiteindelijk weer bij die 'kleintjes' terecht komen. Uiteindelijk houdt het systeem zich op die manier in stand. Ik vind het vervelend voor je dat je er kotsmisselijk van wordt, maar daar zul je toch mee om moeten gaan tenzij je er zelf iets aan kunt veranderen natuurlijk.

16 juni 2015 om 10:59

Ja, maar dan moeten de kleintjes er wel voor betalen, in tegenstelling tot PSV wanneer de jongens 16 of 17 zijn. Dat is nou net mijn punt. PSV (ook andere hoor!) kaapt talent gratis of voor een appel en een ei weg dankzij hun naam. Na twee of drie jaar blijkt het niets te zijn, maar PSV vraagt er dan doodleuk een paar ton voor. Dit doen ze met 20 spelertjes, waardoor ze in een paar jaar tijd zonder veel moeite (ze hebben tenslotte toch een A1 en een tweede elftal nodig!) een paar miljoen verdienen. Handelen heet dat. De kleintjes zijn de dupe. Ten eerste raken ze zelf opgeleide, potentiële eerste elftal spelers kwijt voor nop en ten tweede mogen ze diezelfde speler een paar jaar later terugkopen voor een paar ton.

Het stomme is dat het systeem fout in elkaar zit. Je mag jeugdspelers geen contract aanbieden, waardoor deze clubs het juist op deze manier kunnen spelen. Dankzij hun aanzien wil elke jeugdspeler dolgraag de stap maken. Ik pleit er dus voor dat je jeugdspelers wél een contract mag aanbieden. Willem II legt zo'n speler gewoon vast tot hij 20 is. Dan moet PSV als ze serieus interesse hebben wel een afkoopsom betalen.

16 juni 2015 om 14:09

Voor deze Frenkie de Jong is PSV aan het onderhandelen met Willem II over de transfer. Daar zal dus voor betaald worden of op een andere manier via een doorverkoop constructie uiteindelijk akkoord worden gegaan. Willem II zit gewoon aan de onderhandelingstafel, dus het is totaal niet zo dat hij gratis weg loopt.

Overigens zijn vele spelers die bij de topclubs buiten de boot vallen uiteindelijk transfervrij. Denk bijvoorbeeld aan een Huntelaar, die transfervrij van PSV naar Agovv ging. Als die jongens uit hun contract lopen kunnen ze gewoon gratis overstappen.

Bovendien mag je jeugdspelers wel een contract aanbieden. Zodra een speler 16 jaar is mag hij een contract tekenen. Het punt is, dat als je dat doet als club, dat daar ook meteen een kostenpost aan vast zit. Dit is voor grotere clubs makkelijker te overzien dan voor kleinere clubs, maar ik vind niet dat je het grote clubs kunt verwijten dat ze gebruik maken van de mogelijkheden die ze hebben.

Nogmaals, ik kan het helemaal begrijpen dat je het systeem niet eerlijk in elkaar vind steken, maar met alleen erover klagen op VZ kom je niet veel verder.
Bovendien vraag ik me ook af of het wel zo eerlijk is als je nog jongere spelers al een contract aan kunt bieden. Ik denk dat dat alleen maar meer in het voordeel is van de grote clubs, aangezien die wel het geld hebben om veel (en dus ook een stuk meer jonge) spelers op hun loonlijst te zetten.

Versterkingen voor komend seizoen en dan twee 17 jarigen noemen?
Ik denk niet dat die jongens voor komend seizoen al bij het eerste op de planning staan.

Ik ben benieuwd of psv nu eindelijk de waarde van jeugd heeft gezien of dat ze blijven kopen en hun eigen jeugd passeren.

16 juni 2015 om 10:21

Ze geven de jeugd steeds meer de kans, waarbij je wel moet begrijpen dat de jeugd ook goed genoeg moet zijn.

16 juni 2015 om 11:13

De jeugd steeds meer de kans? Een vloet bijvoorbeeld, die vind ik 1 van de beste die ze op dit moment hebben rondlopen. Hij krijgt alleen weinig tot geen speeltijd en mag nu niet verhuurd worden. Ik zie die jeugdspelers niet door komen want ze blijven kopen. Geef Vloet de kans op de plek van Wijnaldum mits hij weg gaat.

16 juni 2015 om 11:31

Vloet is 10 klasse minder dan Wijnaldum. Hoe wil je om het kampioenschap meespelen als je zo'n beleid gaat voeren?

16 juni 2015 om 12:18

Ik heb t over spelers die het aankunnen. Van Vloet twijfel ik daar over. Verder hebben brenet, hendrix, depay, zoet regelmatig een basisplaats gehad. Daarachter zit nog geen jeugd wat het niveau aan zou kunnen. Wel komen er een aantal aan, maar voor die geldt dat ze nog te jong zijn

17 juni 2015 om 09:04

Depay is uitzonderlijke klasse.
Zo iemand had bij elke club uiteindelijk doorgebroken.
Juist jongens als Hendrix en Vloet zijn mensen waar je naar moet kijken.

Als psv niet veel geld voor Ruiz had betaald dan hadden ze waarschijnlijk Bakalli behouden. Had die jongen een kans gegeven in plaats van die dure buitenlander.
Als je bij een blessure van je eerste keuze nog niet je jeugd vertrouwd is er iets goed mis.

Als het echt z'on talent is dan zou ik hem als PSV zijnde verhuren aan Willem II. Dat is beter dan dat hij in het 2e van PSV speelt. Zo kan die jongen ervaring opdoen. Aan de andere kant is hij blijkbaar buitenlandse scouts nog niet opgevallen. Hij is 18 dat is toch i.d.g. toch niet extreem jong.

16 juni 2015 om 20:38

Hij is weldegelijk opgevallen. Hij stond in belangstelling van Bayern Munchen en mocht een stage lopen bij Arsenal (die om niet-voetbaltechnische redenen niet doorgegaan is)!

Verhuren aan Willem II? Frenkie is goed, maar nog niet goed genoeg voor een vaste basisplaats bij Willem II. Het komende seizoen zou zijn doorbraak moeten komen met speelminuten in het 1e van Willem II om het daaropvolgende seizoen in de basis te kunnen spelen. Een huurconstructie heeft dus nu geen zin. Als PSV Frenkie wil moeten ze met flinke cash over de brugkomen anders maakt Frenkie zijn speelminuten in het eerste van Willem II en is het nog maar de vraag of hij volgende seizoen nog weg wil. Misschien kunnen we in de deal de huur van Locadia betrekken?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren