Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘PSV wordt landskampioen, Ajax had het moeilijk bij Cambuur’

Laatste update:

Marco van Ginkel heeft nog alle vertrouwen in een landskampioenschap voor PSV. De ploeg van Phillip Cocu was zaterdagavond met 2-0 te sterk voor Willem II, maar dat was niet afdoende om de koppositie te veroveren. Ajax won immers met 0-1 bij SC Cambuur.

/

"Wij worden kampioen", zo verzekerde Van Ginkel in gesprek met FOX Sports. "Ik denk niet dat Ajax kampioen wordt. Er zijn nog een paar wedstrijden en ik hoorde dat ze het moeilijk hadden bij Cambuur. Het blijft natuurlijk twee punten en wij blijven op ze jagen. Wij worden kampioen."

Ajax en PSV hebben nog vier duels voor de boeg. Het programma is voor beide clubs niet al te zwaar te noemen. PSV speelt tegen Roda JC Kerkrade (uit), Vitesse (thuis), SC Cambuur (thuis) en PEC Zwolle (uit), terwijl Ajax nog aantreedt tegen FC Utrecht (thuis), sc Heerenveen (uit), FC Twente (thuis) en De Graafschap (uit).

Prolongeert PSV de landstitel?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

zorg nou maar eens eerst dat je zelf je wedstrijden wint

10 april 2016 om 15:16

Dat bedoel ik, Psv speelde lekker gisteren.
Gepaste terughoudendheid is op zijn plaats denk ik.

10 april 2016 om 15:28

En toch winnen met 10 man. Vrees alleen dat doelsaldo te veel gaat meespelen nu.

10 april 2016 om 15:29

Nee, Ajax speelde lekker.. Jezus

10 april 2016 om 16:53

Geen van beide waren erg sterk , nu wel blij JoVo-7?

Moeilijk hebben en winnen = PSV kampioen. Naar welke school is van Ginkel gegaan?

Nee laten we eerst nou maar dit weekend afwachten dan pas durf ik een beetje zekerder over de zaak te zijn, blijft één van de lastigste wedstrijden van het jaar.

10 april 2016 om 14:24

Ach ja. Het gaat er natuurlijk een beetje om dat als ze hem vragen: Wie wordt er kampioen? Hij moeilijk kan zeggen dat Ajax kampioen wordt omdat PSV zelf zo slecht speelt.

10 april 2016 om 14:30

Hij kan het ook laten bij dat PSV er alles aan blijft doen om de druk op Ajax te houden en hopen dat die het laat liggen.

10 april 2016 om 14:38

Ik denk dat hij probeert Ajax zenuwachtig te maken ofzo. Maar ik vind het wel een slechte poging.

10 april 2016 om 15:10

Ja in Amsterdam worden ze echt heel zenuwachtig als van Ginkel iets zegt. Daarbij had PSV het gister ook niet lastig in eigen huis tegen een degradatie kandidaat? Rode kaart, en volgens mij pas rond de 60e minuut de eerste goal?

Ik blijf het raar vinden dat iedereen zich bij PSV doet voorkomen alsof zij die titel gaan prolongeren. Want ook al wint PSV alles, dan mag Ajax voorlopig ook nog gelijkspelen. Volgens mij zouden ze bij PSV ook oprecht verbaasd zijn als ze de titel niet winnen.

10 april 2016 om 15:10

Is dit diezelfde van Ginkel die het na het puntverlies tegen Heerenveen "wel lekker vond dat Ajax de week erop op bezoek kwam". Vermoedt dat hij erop doelde dat PSV het dan wel even zou rechtzetten? We weten allemaal hoe dat verliep, daarna maakt zijn zelfvertrouwen niet zoveel indruk op me.

Nu lijkt mij niet het moment om hoog van de toren te blazen. Mij lijkt ook zeker dat Gerbrands hier niet blij mee is. Die overdreven focus van PSV op Ajax steeds was er eindelijk een beetje uit. Het enige wat je nu nog kan doen is namelijk zorgen dat je zelf je wedstrijden wint, Marco. Ga maar praten als je met die schaal staat, voorlopig kan Ajax zich nog easy een gelijkspel veroorloven.


10 april 2016 om 15:31

volgens mij deed de boer hetzelfde toen ajax nog tweede stond

10 april 2016 om 15:33

als psv alles wint en ajax speelt een keer gelijk is psv inderdaad kampioen maar ajax moet volgende week tegen utrecht en dat is ook geen zekerheid de laatste jaren voor ajax

10 april 2016 om 15:44

Nee, want toen had hij het alleen over Ajax

10 april 2016 om 15:51

Als PSV alles wint en Ajax speelt een keer gelijk, gaat het doelsaldo tellen. En dat is nu 9 doelpunten in het voordeel van Ajax met nog 4 wedstrijden.

10 april 2016 om 16:15

Dan is Ajax nog steeds kampioen maat, aangezien ze een betere doel saldo hebben.

10 april 2016 om 16:20

Als ajax 1 keer gelijk speelt zijn ze volgens mij nog steds kampioen op doelsaldo. 9 goals gaan ze echt niet meer goed maken in die paar wedstrijden

10 april 2016 om 16:30

Doelsaldo kan vlug gaan. Het zou niet de eerste keer zijn dat PSV net genoeg doelpunten maakt voor de landstitel. Thuis tegen Cambuur kan er flink gewerkt worden aan het doelsaldo. Positief punt is dat wanneer PSV gelijk komt met punten en doelsaldo, PSV meer doelpunten voor zal hebben.

10 april 2016 om 16:44

Nee hoor, dan wordt Ajax wschl nog kampioen op grond van doelsaldo.

10 april 2016 om 17:09

niet waar toen riep hij iedere week dat psv nog wel punten ging verspelen

10 april 2016 om 17:20

@bossche bol: nee dat doelsaldo zal niet snel gaan. Want ze moeten er 9 meer dan ajax maken dat betekent gemiddeld 2.5 doellunten meer dan ajax. Dat is dit seuzoen zelden gelukt

10 april 2016 om 18:10

Nu rekenen kun je ook al niet als PSV alles wint En Ajx 1xgelijk speelt is Ajax gewoon kampioen . En Utrecht is geen zekerheid maar wel na de Knvb beker finale En PSV heeft de laatste jaren ook steeds van RJC verloren .

10 april 2016 om 20:33

Ajax maakt ook niet zo veel indruk op iedereen, voor PSV - Ajax niet maar daarna oeigenlijk ook niet niet.

10 april 2016 om 20:52

Psv maakt geen indruk zul je bedoelen. Alleen praatjes, maar toen het moest zakten ze door het ijs. Vooral deze van ginkel. Maar wel schattig zijn vertrouwen.

10 april 2016 om 21:27

@ Ramonfcu

Het grote verschil was dat de Boer het nog zelf in de hand had, want we hadden immers de match in Eindhoven nog. Wat van Ginkel hier doet is het voelen aan zijn grote gekke teen en maar wat in de rondte roepen, alsof je dat ook maar op enige manier negatief kan beinvloeden\

10 april 2016 om 21:46

Net als dat doelsaldo tegen Willem 2? Psv scoort moeilijk en dat gaat niet snel veranderen.

En jullie hadden het niet zo lastig, kom op zeg, de beste zal kampioen worden.

10 april 2016 om 14:20

Ja dat vergeet hij voor het gemak, vind dit echt een domme uitspraak, jezelf lekker wat moed inpraten. Denk dat Ajax 'm pakt persoonlijk.

10 april 2016 om 14:23

Precies dat de beste mogen winnen, en welke dat kun je niet zeggen.
Mijn mening is dat Ajax een lastiger wedstrijd had dan Psv.

Leuk Marco. Weer een Dries Mertens uitspraak erbij.

10 april 2016 om 14:55

Haha, doe niet zo dom joh, als ik een euro kreeg voor elke Ajacied die zegt dat ze kampioen worden ben ik miljonair. Niet alles is een Dries Mertens uitspraak. Wel leuk om te zien dat het blijkbaar zoveel indruk op je gemaakt heeft , dat je na 5 jaar nog steeds op die uitspraak kickt.

10 april 2016 om 16:15

Ohja citeer eens even een Ajacied die zegt wij worden kampioen? Krijg je van mij een euro.

10 april 2016 om 16:53

Gister schone nog "wij geven dit niet meer weg".

10 april 2016 om 16:57

Ajax wordt kampioen (tenzij Psv de komende 4 wedstrijden gaat spelen met 10 man).
Kost je een euro Mentalist.

10 april 2016 om 20:36

Ik ben vandaag ook even Ajacied: Wij worden kampioen.

Lekker dat ik ook even een eurotje kan aftroggelen.

Psver4ever:

Ik verwacht een biertje van je tijdens het kampioenschapfeest over een aantal weken.

Rare reactie, psv speelde tegen willem II ook niet bepaald de sterren van de hemel..

Nietszeggende uitspraak. Ajax had het moeilijk tegen Nec, maar won daarna van Psv. Ze hadden het moeilijk tegen Heracles en Roda, maar wonnen daarna van Feyenoord.

Wat Ajax (en een kampioen) kenmerkt is dat ze ook de mindere wedstrijden meestal winnen. En als ze al niet winnen, verliezen ze ook niet.

10 april 2016 om 14:21

Bij Ajax kan je de ene week slecht voetbal zien en de week erop een 5-1 winst.
Bij PSV zit het mentaal een stuk beter, bij Ajax voetballend ( op een goede dag ).

10 april 2016 om 14:23

En toch verloren ze maar twee wedstrijden. Het spel is niet inherent aan de resultaten

10 april 2016 om 14:25

Waarom zit het bij Psv mentaal dan precies beter?

10 april 2016 om 14:56

"bij PSV zit het mentaal een stuk beter" ???
PSV wordt dit jaar, ondanks dat ze op papier de beste selectie hebben, geen kampioen omdat ze het juist op mentaal vlak weer eens hebben laten afweten. Al dat puntverlies tegen die laaggeklasseerde ploegen is juist hét teken dat het op mentaal vlak niet allemaal even goed zit.

10 april 2016 om 15:21

Mocht PSV geen kampioen worden dan is het duidelijk dat CL voetbal de doorslag heeft gegeven. Niet voor niets dat Ajax dit seizoen (eindelijk voor De Boer) meer dan 76 punten gaat pakken in een seizoen waarin het geen CL speelde en in de EL er met de pet naar gooide.
Ondanks dat PSV dan geen kampioen zou worden, is het toch een geslaagd seizoen vind ik.
De laatste keer dat een club meer dan 76 pakte terwijl die club in dat seizoen ook actief was geweest in de CL, was in 2005/06. Geheel logisch dat die club destijds ook PSV was.

10 april 2016 om 15:34

In Engeland wordt Leicester natuurlijk ook kampioen omdat zij dit jaar geen Europees hebben gespeeld? Haha, wees gewoon kritisch op je eigen ploeg.

10 april 2016 om 15:49

In 6 seizoenen 5 keer kampioen worden dat is pas een knappe prestatie doorgaan in een Europa league loting terwijl je 10 minuten voor het einde nog was uitgeschakeld is knap, maar geen wereldprestatie.

10 april 2016 om 16:09

CL voetbal heeft wel degelijk invloed op de prestaties in de competitie. Ik verwacht dan ook niet dat Leicester volgend seizoen wederom zo uitstekend presteert in de Premiership. Mede omdat ze volgend seizoen CL spelen en omdat er spelers zullen vertrekken.

Behaalde punten van Ajax met De Boer als trainer.

2010/11: 73
2011/12: 76
2012/13: 76
2013/14: 71
2014/15: 71

Allemaal seizoenen waarin Ajax CL speelde. Dit seizoen een keer geen CL voetbal en in de EL er met de pet naar gegooid en Ajax staat met nog 4 wedstrijden te gaan op 74 punten. Een beetje te toevallig om te stellen dat CL geen invloed zou hebben. Maar ik zou in deze graag ongelijk hebben en dat Ajax nog maar maximaal drie punten pakt in de laatste vier wedstrijden.

10 april 2016 om 16:49

Wat een BS, Ajax heeft meer Europese wedstrijden gespeeld dit seizoen dan Psv. Bovendien is EL ongunstiger omdat dat op donderdag is.

10 april 2016 om 17:27

@bossche bol: jij verbindt 2 datapunten en concludeert een causaal verband. Wat natuurlijk totaal niet het geval hoeft te zijn. Ajax heeft er in de el helemaal niet met de pet naar gegooid. Ze konden op dat moment gewoon niet beter. Dat de boer zoveel meer punten haalt komt niet door el/cl want ajax heeft vooral in de 1e seizoenshelft meer punten gehaald en toen speelden ze nog europees

10 april 2016 om 17:36

@de roze panter

Wat een onzin. Overigens, die arrogantie die Ajax vaak wordt verweten, daar heeft PSV dit jaar last van. De hele tijd dat gelul dat de selectie beter is. Nu van Raaij weer met zijn "als we niet tegen Atletico hadden gemoeten waren we kampioen geworden". Wat een onzin. PSV kan gewoon niet 2 wedstrijden in een week spelen. Dat is al teveel voor die jongens, maar wel roepen dat ze kampioen worden.

10 april 2016 om 20:46

Markoesj ik weet niet waar je het over hebt hoor.
Ik stel gewoon dat PSV een stuk zakelijker kan spelen en bijvoorbeeld in de CL op resultaat kan spelen, iets wat Ajax een stuk minder af gaat, maar die gaan er qua veldspel vaak ruim overheen.
Al het andere wat jij aanhaalt stel ik helemaal niet of ik gebruik ik niet als meetgraad, dus wat is er precies onzin aan wat ik stel?
Misschien moet je wat beter lezen wat ik nu precies stel, namelijk nergens dat PSV wel kampioen was als ze van Atletico wonnen of als ze geen 2 wedstrijden per week speelde, ik stel alleen dat ze mentaal een stuk verder lijken in wedstrijden die er toe doen dan Ajax, Ajax speelt daar in tegen beter voetbal.
Dus wat is je punt nu?

10 april 2016 om 21:49

Heel je theorie is niks waard, Ajax pakte namelijk gewoon elk jaar behalve in 2015 de titel. Psv heeft met Zoet en Bruma, Moreno, Arias geen echte winnaars in Huis.

Psv had het volgens mij ook het erg moeilijk bij willem 2 die er ook niet veel van bakken. Daarnaast moet psv nog uit tegen roda

10 april 2016 om 14:33

Toch blijf ik zeggen dat ze die makkelijk gaan winnen.

10 april 2016 om 17:13

en ajax moet nog tegen utrecht dus er is nog totaal geen zekerheidje dat ajax kampioen word

10 april 2016 om 17:30

Nou dat valt wel mee. Uit ja maar thyis wint ajax over het algemeen vrij makkelijk

Leuk die knaapjes die zichzelf constant moed in praten. Ajax wordt normaal gesproken gewoon kampioen. De kans de PSV punten verliest is net zo groot dat dat Ajax punten morst.

10 april 2016 om 14:30

logisch Wat je weergeeft Tornado72,
De kans dat PSV punten verliest is net zo groot dat Ajax punten morst.
Ik denk dat logisch ze wijs dat de zenuwen ook een rol gaan spelen.

10 april 2016 om 14:57

Toch mooi he dat 1 en 2 in de eredivisie slecht voetbal speelden maar dat het wel ,hopelijk, tot de laatste speelronde spannend blijft. Niet zoals in duitsland of frankrijk.

10 april 2016 om 15:27

Jeppie ik ben het met je eens, fijn dat het zo spannend is,
misschien wel tot het einde van de laatste speel ronde.
Alleen Frankrijk was niet zo spannend PSG is al kampioen,
met een straat lengte voorsprong. PSG heb nu 83 punten.
en plek twee heb 53 punten ik dacht Liyon .

Ajax heeft een moeilijker programma dan iedereen denkt. Maar helaas denk ik dat Ajax kampioen wordt.

10 april 2016 om 14:33

Valt wel mee een lastig programma

10 april 2016 om 14:39

Welk moeilijk programma? Alleen Utrecht kan lastig zijn, maar dan spelen ze thuis dus die zie ik ze ook wel winnen, voor de rest alleen ploegen uit het rechterrijtje, terwijl PSV naar angstgegner Roda moet Vitesse thuis en PEC uit

10 april 2016 om 17:14

ik zie utrecht in amsterdam ook wel winnen hoor

10 april 2016 om 14:40

Alleen Utrecht thuis zou puntenverlies op kunnen leveren, heerenveen is de ene week goed, andere week helemaal niks dus dat zou ook niet veel problemen voor ajax moeten opleveren, de rest gaan ze wel winnen

10 april 2016 om 15:02

Ajax liet al eerder punten liggen tegen Twente en Utrecht. Heerenveen speelde gelijk in Eindhoven.
PSV enige lastige wedstrijd is Roda uit. Wat dat betreft heeft Ajax inderdaad nog een zwaarder programma. Al wilt dat niets zeggen. Ajax verloor vorig seizoen ook bij de nummer 18.
Een beetje vertrouwen. Er zijn wel gekkere dingen gebeurd in de Eredivisie. In seizoen 2006/07 gaf niemand PSV nog een kans op de titel. AZ hoefde maar te winnen van Excelsior en als AZ niet kampioen zou worden dan zou Ajax kampioen worden, want die hadden een beter doelsaldo dan Psv. Echter was het "helemaal niets in Amsterdam" wat er in Tilburg te horen was nadat Ajax met 2-0 had gewonnen van Willem II.

10 april 2016 om 15:08

Alles kan tuurlijk... 2006/2007 heeft het bewezen.

Over het moeilijke programma:
Ajax - Utrecht: heeft altijd het moeilijk tegen
Heereveen - Ajax: het spookt daar super vaak. Maar Heereveen is wel wisselvallig
Ajax - FC Twente: uitwedstrijd was al moeilijk (toen FC Twente nog niet echt invorm was) misschien krijgt Ziyech het ff op zijn heupen en laat geniale dingen zien.
De Graafschap - Ajax: Thuis had Ajax (als ik me niet vergis) het ook redelijk lastig, dit team is nu veel verder. Feyenoord en PSV hadden het ook moeilijk daar.

10 april 2016 om 15:28

@messi_army het verschil is echter wel dat Ajax steeds dichter bij de titel komt en gewoon heel solide speelt. Ajax-Utrecht kan gevaarlijk worden, maar als je die wint dan komt er al helemaal een kampioensspirit in dat team te zitten. Dan denk ik dat Heerenveen de wedstrijd van hun leven moet spelen om een kansje te maken tegen Ajax. En met nog twee wedstrijden te gaan zou Ajax dan zelfs nog een keer gelijk mogen spelen. Twente thuis is dan de 'kampioenswedstrijd' omdat je daar officieus kampioen kan worden. En de Graafschap uit mag je dan nog gelijkspelen. Tuurlijk, het blijft allemaal giswerk, maar ten eerste denk ik dat Ajax bij PSV-uit heeft bewezen dat ze nu, aan het eind van het seizoen, onder druk kunnen presteren. Daarom is het denk ik ook beter dat ze nog drie goede ploegen treffen, omdat je dan die druk erop blijft houden. En ten tweede heeft PSV het altijd lastig bij Roda en kunnen ze daar zomaar punten verspelen. Die kans acht ik echt heel erg aanwezig.

10 april 2016 om 17:35

Lol ajax gaat het idd tegen al die ploegen moeilijk hebben en psv wint alles makkelijk........zoals dat al weken het geval is. .......en toen werd je wakker.....

13 april 2016 om 15:57

Heb ik dat gezegd dan over Psv:?

Zoals Erik Meijer gisteren zei: PSV wint alle resterende wedstrijden. Gisteren toch maar weer netjes gewonnen met 10 tegen 11.
Ajax gaat zeker nog minimaal 2x punten laten liggen. Misschien zelfs 3x. Die jonge spelersgroep krijgt het moeilijk als de druk hoog is.

10 april 2016 om 14:26

Hoe kom je hierbij?

10 april 2016 om 14:30

Mag ik jou glazen bol lenen.
Ajax heeft 7 wedstrijden van de 30 punten laten liggen en PSV 8 wedstrijden van de 30.
Maar PSV wint alles en Ajax laatnog 3x punten liggen.

10 april 2016 om 14:26

Ajax heeft al jaren een jonge spelers groep en toch al een aantal keren daarmee kampioen geworden. Dat is dus geen reden dat ze het niet zullen redden

10 april 2016 om 14:28

Leuk om dat jezelf moed inpraten als feiten af te doen. Zeg ik even dat Psv nog 3 keer punten gaat laten liggen en Ajax alles wint. Zodat Ajax uiteindelijk met een verschil van een punt of 9/10 kampioen wordt.

10 april 2016 om 14:30

Ja ja ajax gaat in de komende wedstrijden echt geen 3 keer punten inleveren. Als Ajax wint van Utrecht dan ga ik er echt in geloven. Gisteren had Ajax 0-3 moeten en kunenn winnen. Verdediging is al maanden stabiel ik maak me geen enkele zorgen.

10 april 2016 om 14:36

Dat is het verschil. Jij gaat er pas in geloven dat Ajax kampioen wordt als ze winnen van Utrecht. Ik geloof er nu al in dat PSV kampioen wordt.
Utrecht, Heerenveen, Twente. Ajax wint maximaal 1 van die wedstrijden. Ik gok op Heerenveen uit.

10 april 2016 om 14:44

Psv gaat onderuit tegen Roda, Zwolle en misschien ook nog wel Vitesse. Zoveel maak dat puntverlies van Ajax dan dus niet uit.

10 april 2016 om 14:55

Ik ben oprecht voorzichtig. Jij loopt gewoon stoer te doen. Ajax houdt bijna altijd de 0. Verliest zelde een wedstrijd ik geloof in een kampioenschap.

10 april 2016 om 15:12

Haha ajax verliest opeens 2x punten thuis op rij? Wens is vader van de gedachten he.

10 april 2016 om 14:34

3x puntverlies nog wel.... haha. Het is zeker geen uitgemaakte, dus spannende wedstrijden. Psv gaat het ook lastig krijgen tegen een volop strijdend cambuur. Hetzelfde geldt voor Ajax tegen De Graafschap. Ajax heeft als voordeel dat het prima op de 0 kan spelen.

10 april 2016 om 14:42

Ajax kan inderdaad goed de bus voor de eigen 16 parkeren. Dit jaar al 5x met minimaal verschil een wedstrijd gewonnen. Is niet altijd goed gegaan en ze zullen in de laatste 4 wedstrijden ook nog wel een keer (of meerdere keren) de deksel op de neus krijgen.

10 april 2016 om 15:04

Zo hallo hee Bossche Bol, jij trekt wel alle registers open om jezelf moed in te praten. Zelfs registers die niet bestaan zo lijkt het. Druk? Die jonge spelersgroep wist anders de afgelopen 5 jaar beter met druk om te gaan als welke andere, zogenaamd meer volwassen, ploeg dan ook. Bus parkeren? Dat kan alleen een trol zeggen haha. Opeens 2 van 3 wedstrijden niet winnen? Lijkt me stug. Zeker omdat we tegen angstgegner Utrecht thuis spelen en ook nog eens in het weekend voor de bekerfinale. Maar goed. Gelukkig voor jou wint PSV wel alles nog, dan komt het dus vast goed voor je. Dromen, vooral blijven dromen hehe.

10 april 2016 om 15:40

Dromen mag, heel eindhoven is bang voor Ajax en terrecht. Jou verhalen slaan nergens op iedereen weet dat Ajax dit seizoen dodelijk kan toeslaan. Verdediging is stabieler dan welk jaar dan ook. Hoofd cool houden en in eindhoven mag dat lelijke spandoek weer weg.

10 april 2016 om 20:46

Heeee Bolletje, al die keren met miniem verschil gewonnen, en toch een beter doelsaldo!
De bus parkeren doet Ajax niet. Zinloos daar over te praten. Ze hebben alletwee nog lastige klanten tegen, waardoor er nog niets beslist is. Echter is de kans statistisch gezien groter dat Ajax kampioen wordt. Erg knap, zo vaak kampioen worden met zo'n jonge selectie terwijl de gedoodverfde favoriet uit Eindhoven al jaren de beste, sterkste, meest ervaren selectie heeft.....

10 april 2016 om 14:52

Ja ha, van 7x puntverlies in 30 wedstrijden naar 3x punt verlies in 4 wedstrijden. Is geheel in lijn met het het seizoen tot nu toe he? Psv heeft overigend 8x puntverlies geleden in 30 wedstrijden dus als we die logika daarom toepassen dan wordt het 4x verlies uit 4. Wat een onzin.

Zie je, die spelers van psv proberen ook allemaal aan psychologische oorlogsvoering te doen. Dit hoort allemaal bij het spelletje alleen het is zo doorzichtig als wat.

10 april 2016 om 14:36

Het is ook meer valse hoop dan realisme. Ondanks de ervaring kunnen de stoppen ook doorslaan bij Psv als het even niet lukt....

Goh, een artikel op vz waar woorden worden verdraaid waardoor een onjuist causaalverband wordt geschetst. Hij zei niet dat Ajax geen kampioen werd omdat ze het moeilijk hadden tegen Cambuur. Verder moet Van Ginkel zo'n uitspraken niet doen als je het niet in eigen hand hebt. PSV mag hopen dat Ajax nog een keer verliest, want anders hebben ze zelf het seizoen verkloot. Van Ginkel trouwens weer belangrijk gisteren, bewijst het gelijk van PSV en het ongelijk van Hendrix, die gisteren weer ondermaats was.

10 april 2016 om 17:42

Of bewijst van Ginkel de keuze van Bazoer

Hopelijk winnen wij van utrecht dan worden wij kampioen dan is een gelijkspel bij Heerenveen genoeg.

10 april 2016 om 14:42

Heerenveen en twente zijn nog lastige tegenstanders en de graafschap vecht misschien op de laatste dag nog tegen degradatie.

10 april 2016 om 15:28

en Roda vitesse en PEC spelen voor de lol...

10 april 2016 om 21:32

Waarschijnlijk focust de Graafschap zich op de nacompetitie. Zwolle kan de play offs nog halen. Geldt ook voor Vitesse.

Indd psv had het erg makkelijk tegen willem ii thuis...achjah we gaan t zien. Ajax nog moeilijk tegen utrecht en psv krijgt nog een kluif bij roda uit denk ik.

10 april 2016 om 14:52

Na die rode kaart was het eigenlijk toch wel snel gebeurd met de wedstrijd.
Zoveel kansen heeft willem II toch ook weer niet gehad.

10 april 2016 om 15:11

Psv 17 schoten-4 op doel
Willem 12 schoten -3 op doel

Valt dus wel mee dat verschil

10 april 2016 om 17:18

psv was gewoon beter dan w2 hoor en hebben gewoon verdiend gewonnen zelfde geld voor ajax tegen cambuur en beide speelde geen geweldige pot maar wonnen wel.

Het is gewoon niet te voorspellen. Van Ginkel moet toch kunnen uitspreken dat PSV kampioen wordt anders denkt iedereen dat het team er zelf ook niet meer in gelooft. Zelf denk ik dat PSV en Ajax alle resterende wedstrijden gaan winnen maar wie weet komt er nog een verrassing. Voor PSV zijn de wedstrijden tegen Roda en Vitesse het lastigst en voor Ajax is dat tegen FC Utrecht en FC Ziyech

Zowel Ajax als PSV spelen de pannen niet van het dak momenteel. Het zal een vraag van een journalist zijn geweest waarop Van Ginkel antwoord geeft. Hoe dan ook hebben beide ploegen nu genoeg aan zichzelf en is geen enkele resterende wedstrijd een zekere overwinning op voorhand. Ajax heeft zowel twee punten voorsprong als een enorme voorsprong in doelsaldo op Psv, waardoor ik (als Psv'er) de kans op 75 procent inschat dat Ajax de titel pakt. Ze zijn aan elkaar gewaagd en komen beide op een hoog puntenaantal uit na 34 wedstrijden. Ik hoop op een spannende ontknoping waarin PSV uiteindelijk nog aan het langste eind trekt. Hopen mag immers altijd

Ik verwacht dat Ajax opnieuw tegen Twente thuis de landsitel gaat binnenhalen, na winst thuis op Utrecht en uit bij Heerenveen.
Psv gaat een van de komende twee potjes gelijkspelen, roda uit is zo'n wedstrijd.

10 april 2016 om 15:10

Ik verwacht dat PSV in de laatste speelronde de landstitel pakt met een puntenaantal van 82 punten. Ajax zal blijven steken op 79 punten, wat ook een zeer goede prestatie is. Want De Boer haalde als trainer van Ajax nog nooit meer dan 76 punten. Nu in het eerste seizoen dat de club geen CL speelde en de EL totaal niet serieus nam, gaat het de club eindelijk wel weer lukken om meer dan 76 punten te behalen.

10 april 2016 om 15:16

Dat je het zelf geloofd. Altijd stabiel maar nu pakken ze nog maar maar 5 van de 12 punten. Ik neem het je niet kwalijk, ik kraamde dezelfde soort onzin uit in 2009 vier wedstrijden voor het einde. Ik dacht toen zelfs dat AZ geen 1 punt meer zou pakken......

10 april 2016 om 15:56

Mijn glazen bol voor jou, Cocu pakt als trainer geen enkele prijs meer voor Psv en zal over 2 jaar vertrekken naar een middemoter in de Bundesliga. Ajax pakt komende 5 jaar minimaal 4 titels en het gat tussen Ajax en Psv word weer net zo groot als in de jaren 90.

10 april 2016 om 16:19

De Boer haalde nooit meer als 76 punten en Cocu is geen 2x achter elkaar kampioen geworden als trainer. Volgens mij moet je uit de zon je slagroom smelt.

10 april 2016 om 17:45

Wel raar dan dat PSV die jaren dat AJAX Cl speelde geen kampioen is geworden

Nog 3 wedstrijden winnen en het dan op een akkoordje gooien met de Graafschap mocht PSV alle wedstrijden winnen, 0-0 is dan waarschijnlijk prima voor beide partijen... het gaat dus nog om de komende 3 wedstrijden.

Gelukkig speelt Ajax de komende 3 wedstrijden in een goede ambiance, scheelt toch altijd! Scheelt toch wanneer je in een volle Arena speelt i.t.t. uit tegen Cambuur(een degradatiekandidaat).

Over 2 weken weten we hoe of wat... heerlijk!

10 april 2016 om 15:34

Als De Graafschap moet winnen op de laatste speeldag dan kan het voor Ajax nog wel een moeilijk middagje worden op de Vijverberg dus ik zal daar maar niet zo snel vanuit gaan

10 april 2016 om 16:56

De graafschap is een van de zwakste ploegen in nl. Dat mensen doen alsof het vervelend is om tegen hen te spelen op de laatste speeldag is amusant.

De ontknoping wordt weer spannend! Typisch eredivisie
Ajax had het inderdaad erg lastig gisteren, maar die wedstrijd wordt wel weer gewonnen. Volgende week gewoon weer knallen en poetst Milik er weer 2 binnen

Verkeerde man met domme antwoorden..hij had het beter op iets andere wijze kunnen zeggen.
PSV was gisteren zelf dramatisch op eigen veld.... hoe kun je dan zoiets roepen.

Slechte wedstrijden winnen maakt je kampioen

Hahaha want PSV was zo goed? Van Ginkel motiveert Ajax alleen maar. Die 34e landstitel is voor Ajax.

De ontknoping is al geweest in Eindhoven. Daar heeft Ajax heel professioneel toegeslagen. Ajax laat geen punt meer liggen en wordt dan ook terecht kampioen. Althans dat is mijn stellige verwachting.

Het is te hopen voor het Nederlandse voetbal dat ze dan niet al te zwaar loten en wat eerder beginnen te voetballen. Hopelijk blijft PSV redelijk in tact en treft het een niet al te zware tegenstander, en plaatsen ze zich ook voor de Cl

Ook als PSV onverhoopt toch kampioen zou worden. Hoop ik dat Ajax zich kwalificeert. Dat soort clubs moeten de punten voor ons halen. De rest leid je alleen maar schade door. Go Ahead, Groningen. Kost je alleen maar punten op de Europese ranglijst. Ook Ajax heeft een schandalig zwakke Europese campagne achter de rug, heeft ook punten gekost.

Maar dat is wel een kwaliteit van Ajax dat als het moet ze er bijna altijd staan. Althans in een kampioenschapsrace.

Jullie hadden het moeilijk tegen Willem II, thuis! Ik verwacht gewoon dat de titel naar Ajax gaat. Kan liever nu 4 wedstrijden winnen met 1-0 dan 3 met 4-0 en 1 wedstrijd met puntverlies.

Utrecht thuis, Heerenveen uit, Twente thuis........ Als Ajax dat weet te flikken zijn ze terecht kampioen maar wat een zware hobbels. Blijft spannend tot de laatste dag!!

Ach stop toch met stoer doen. Ajax speelde kut tegen cambuur maar psv niet veel beter tegen Willem II. En dat was nog een thuiswedstrijd

Alsof jullie goed speelden Marco? Gewoon afwachten, beide teams maken nog kans. PSV moet hopen op een misstap van Ajax. En Ajax moet zorgen dat het dat niet doet. Zo simpel is het, en niet anders.

Als je het zo bekijkt. Ajax heeft het wel moeilijker. Ik zie Ajax sws wel bij Utrecht, Twente of Heerenveen punten laten liggen. En hoop dan op een verlies, ipv gelijkspel.

10 april 2016 om 16:29

Met moeilijker bedoel ik dus een moeilijkere schema.

11 april 2016 om 07:50

Voor jouw informatie: Ajax speelt tegen Utrecht en Twente thuis, niet uit. Dat maakt een wereld van verschil. En serieus, heb je psv gezien zaterdag? Die gaan zo echt niet winnen bij Roda en thuis tegen Vitesse. En dan ook nog uit naar Zwolle, nou succes.

PSV heeft zelf de mazzel dat elke tegenstander lijkt wel enorme pech heeft tegen ze. Blunders ineens, grote kansen missen. Meer tegen PSV dan tegen welke ploeg dan ook. Daarnaast is PSV meester in slecht spelen en uit het niks toeslaan (helaas vaak niet eens bewust maar met een geluksfactor).

Ook Ajax wint slechte wedstrijden. Het punt echter is dat PSV haast geobsedeerd lijkt door Ajax. Ze willen wanhopig de nr 1 van Nederland zijn. Niet kwa titel maar kwa club. Ze moeten zich realiseren dat ondanks het topsportklimaat van Gerbrands etc Ajax nu, morgen en over 20 jaar altijd kwa naam de club van Nederland zal blijven. Ik hoor Ajax amper over PSV, zelfs niet hatelijk zoals VGinkel. Laat PSV maar eerst opzichzelf focussen ipv elke keer op Ajax.

Van Ginkel maakt zichzelf volslagen belachelijk met deze opmerking. PSV was ook verre van overtuigend gisteren.

Goedzo dit kan de Ajacieden alleen maar meer motiveren zoals na Heerenveen Maar serieus psv speelde lekker? Ok met tien man en nee Ajax speelde echt drama vooral de 1ste helft maar winnen wel vrij gemakkelijk alsnog hoor.. Had gewoon 2/3-0 moeten zijn en Cambuur heeft 1 kansje gehad in de hele wedstrijd.. Ook al scoort Ajax niet ze staan goed en blijven rustig.. kijk hoe weinig tegendoelpunten zelfs met zoveel geblesseerde en wisselingen achterin.. Het blijft spannend maar Ajax heeft vooralsnog duidelijk de beste papieren..

als utrecht volgende week in amsterdam wint ziet de titelstrijd er gelijk weer heel anders uit er is gewoon niets over te zeggen nog.

10 april 2016 om 17:56

Tja en als psv ook gewoon punten laat liggen veranderd er niks.......als heb je niks aan. Ajax heeft het in eigen hand, gewoon blijven winnen. En anders mogen ze nog een x gelijk spelen

10 april 2016 om 19:54

ja want psv laat overal gewoon punten liggen.
utrecht is gewoon een hele zware tegenstander voor ajax en de verschillen zijn heel klein op de ranglijst tussen ajax en psv dus ajax kan zich geen misstap veroorloven en dat geld voor psv ook natuurlijk. maar er zomaar even vanuit gaan dat ajax kampioen word slaat nergens op

Ajax wint wel van utrecht, maar ze winnen niet van twente en heerenveen. Wij winnen alles dus worden we kampioen😁 ik blijf dromen👏🐑

Waarschijnlijk heeft Dhr v Ginkel helemaal door heeft hoe PSV zelf speelde. Ik kijk er niet vreemd van op als beide ploegen nog punten verspelen tegen ploegen waar je het juist niet van verwacht.

Tegen Willem 2 had PSV ook niet lekker. het is al belachelijk dat PSV met spelerskwaliteit die ze hebben, moeten hopen dat Ajax punten laat liggen. Het is niet eens zo dat Ajax zo geweldig speelt maar dat PSV zo slecht tot scoren komt. Hoop toch dat Ajax kampioen word, ben het arrogantie van sommige psv spelers wel zat.

Correctie: Na het bekijken van interview neem ik deel mijn woorden terug. Hanssie heeft hem "wij worden kampioen" laten zeggen.

Raar dat hij dit nu zegt, na een matige wedstrijd. Zeg het dan nadat je AZ op eigen veld hebt weggespeeld... Verder vind ik dit een onschuldige uitspraak. In Amsterdam roepen ze dit elke week, voor een Psv'er is het redelijk uniek dat hij zo duidelijk roept dat ze kampioen gaan worden.

Ik ben wel benieuwd naar de volgende wedstrijden. Ajax moet thuis tegen Utrecht nu. Het hangt er heel erg van af of Utrecht al met het hoofd bij de zondag erna zit (bekerfinale) of nog vol voor een resultaat wil gaan in de competitie. De 4e plek zit er namelijk dik in en dan mogen ze sowieso Europa in. Ik denk dat Utrecht het Ajax erg lastig kan maken. Met die grote spitsen tegen die eeuwig onzekere verdedigers maakt Utrecht best een kans.

Ach van mij mag Ajax de komende wedstrijden allemaal heel moeizaam spelen als ze maar alles winnen dan maakt mij niet uit hoe de wedstrijden verlopen.

Nu ik Heerenveen zo gisteren tekeer zag gaan tegen AZ, krijg ik stilletjes hoop dat die Ajax wel op een gelijkspel kunnen houden, maar dan nog wordt Ajax kampioen aangezien PSV never nooit en uit gaat winnen bij Roda en uit winnen bij Zwolle.

Overigens iedereen die hier zo, heerlijk, op hapt moet het interview maar eens terugkijken en zien hoe van Ginkel deze woorden in de mond worden gelegd. Knap staaltje journalistiek wederom (lachwekkend slechte media hebben we toch in dit land).

Ach ja, je kan ook niet anders dan zo'n instelling hebben. Je moet er maar op vertrouwens dat ze punten morsen als PSV zijnde.

Ik zie het alleen niet meer gebeuren. Ajax speelt wel vaker wat zwakker in de 'makkelijke' wedstrijden, maar ze winnen dan wel.

Gelukkig speelde psv heel goed gister...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren