Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV verliest Belgisch talent: ‘Teleurstellend, je verwacht moreel besef’

Laatste update:

Remco Evenepoel keert terug naar Anderlecht. De pas veertienjarige Belg ruilde Paars-Wit drie jaar geleden in voor PSV, maar bewandelt nu de omgekeerde route. Dat meldt Voetbal International. Het is niet bekend wat Evenepoel, die in de C2 speelt, heeft bewogen.

/

Hoofd jeugdopleiding Art Langeler uitte deze week in zijn column zijn onvrede over het vertrek van Evenepoel: “Gezien de geschiedenis van dit mannetje en de enorme inspanning op vele vlakken die PSV heeft gedaan om allerlei persoonlijke problemen op te lossen rond deze speler en zijn omgeving, is het wel zeer teleurstellend. Je verwacht soms meer moreel besef of misschien iets meer realisme bij mensen.”

Evenepoel was de afgelopen twee seizoenen actief in de D2 en D1 van PSV. In mei 2011 gaf hij in Het Laatste Nieuws aan dat het ‘project’ van de Eindhovenaren hem aansprak. “Ik heb het steeds naar mijn zin gehad bij Anderlecht, maar het verhaal van PSV was toch bijzonder. Ik heb er uitgebreid met mijn ouders over gesproken. We vonden beiden dat ik deze kans niet mocht laten liggen.”

Begrijp jij de frustratie van Art Langeler?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk niet dat ik de enige was als ik zeg dat ik dacht dat het om Bakkali ging..

9 mei 2014 om 22:14

Weet zelf niks van deze speler hoop dat het niet een al te groot talent was

9 mei 2014 om 22:14

Daar zat ik dus ook aan te denken.

9 mei 2014 om 22:15

Als het over Bakkali ging, hadden ze de naam wel in de titel gezet.

Als het om een bekende naam gaat zetten ze die vrijwel altijd in de titel.

9 mei 2014 om 22:56

Best slim eiglijk, volgens mij krijgen ze per bekeken bericht geld.

9 mei 2014 om 22:16

Klopt:-)

9 mei 2014 om 22:24

Dacht ik ook ja.

Heel fijn overigens dat VZ nu ook al meldt of spelers uit de D2 van Psv besluiten hun carriere voort te zetten bij een andere club.

Kan VZ misschien ook vertellen hoe het ook alweer zat met die linksback van de E5 van FC Volendam?

9 mei 2014 om 22:29

FC Volendam heeft geen E5, daarvoor moet je om de hoek bij de Rkav kijken...

Maar ik snap hem wel, als het zo een groot talent was en PSV wou hem echt behouden, dan zou je verwachten dat hij minimaal bij de C1 zou zitten en zo nu en dan bij de C2 zou meedoen bij te weinig speeltijd (zoals met velen gebeurt!)...

Ik begreep net overigens van een Belg dat hij bij Anderlecht wel gewoon in het hoogste O15 team instroomt.

9 mei 2014 om 22:45

Dat is niet zo gek hoor, de eerstejaars C-spelers spelen namelijk in de C2 en de tweedejaars spelen in de C1. Alleen spelers die er echt bovenuit steken in hun leeftijdscategorie worden hoger geplaatst, maar meestal worden die ook meteen doorgeplaatst naar de B, omdat ze ook in de C1 te weinig weerstand krijgen. Ajax werkt exact hetzelfde wat dat betreft.

10 mei 2014 om 03:28

Dat weet ik niet, maar de rechtsbuiten van Hazerswoudse Boys E4, Maarten Vermeulen, laat weten dat hij na zijn enkelblessure op 80% zit en hoopt in het nieuwe seizoen weer fit te zijn.

Er zal vast wel iemand aan bakkali gedacht hebben gok ik zo..

Op zijn elfde dus uit belgie gehaald en naar eindhoven gegaan.. moreel besef..

9 mei 2014 om 22:29

Daar zeg je me wel wat, daar dacht ik zelf niet eens over na...

9 mei 2014 om 23:02

idd ze komen hier bij ons alle jeugdopleidingen leegroven maar als het dan eens andersom is meteen moord en brand schreeuwen.

10 mei 2014 om 00:08

Wie is "ze"???

10 mei 2014 om 02:33

Ajax en psv zijn er goed in en volgens mij doet willem2 het ook. Als je alleen al kijkt wat ajax verdiend heeft aan doorontwikkeling de mul, v damme, vermaelen, vertonghen en Alderweireld.

10 mei 2014 om 12:55

Volgens mij mag Ajax geen jonge talenten (denk voor hun 16de) naar Amsterdam halen, heeft iets met afstand te maken. PSV daarintegen mag het wel gezien de afstand, zo was Bakkali net haalbaar doordat hij door middel van sluipweggetjes net geen 100 kilometer van Eindhoven af woonde.
Maargoed, dat morele besef is inderdaad ook maar vanaf welk perspectief je het bekijkt. Anderlecht is ook een mooie club die altijd Europees speelt, doet denk ik niet veel onder voor Psv. Het is alleen wel apart dat hij er nu net voor kiest om weer terug te gaan, terwijl de talenten nu de kans krijgen.

10 mei 2014 om 12:32

Daar gaat het toch niet over?! Het gaat erom dat PSV veel tijd en moeite heeft gestoken in blijkbaar het oplossen van zijn persoonlijke problemen en problemen in zijn omgeving. Dan is het helemaal niet vreemd dat je verwacht dat een speler/ouders je hiervoor dankbaar is en bij je club blijft.
Leer is lezen voordat je weer onzin typt

11 mei 2014 om 20:06

Zoiets heet hypocrisie!

Een 14 jarig kind in de pers bekritiseren.....moreel besef.....

9 mei 2014 om 22:16

Denk niet dat hij het over het kind heeft.

9 mei 2014 om 22:31

"je verwacht soms meer moreel besef of misschien iets meer realisme bij mensen."

Zal wel over de speler en zijn ouders gaan, kan er niks anders van maken. Zaakwaarnemer zal die (vanwege zijn leeftijd) nog niet hebben, die kunnen sowieso niets aan hem verdienen op dit moment...

9 mei 2014 om 22:20

In 2011 zei hij dat, hij was dus pas 11..

9 mei 2014 om 22:31

Waar heb je het over? VZ haalt een quote uit 2011 aan, Die quotes van Langerer zijn gewoon van vandaag.

10 mei 2014 om 14:04

Sorry, mijn fout. Had de reactie van multatuli eerst verkeerd begrepen.

9 mei 2014 om 22:29

ja idd, weet niet wat er voorgevallen is maar je mag er vanuit gaan dat het kind er weinig aan kan doen en dat het meer aan zijn omgeving ligt. Maar ja misschien heeft hij het wel over de omgeving, word niet duidelijk.

9 mei 2014 om 22:45

Sluit me hier graag bij aan. Dit hoort hij niet openlijk te doen.

Maar als hij in de C2 speelt is hij toch niet zo heel goed?

9 mei 2014 om 22:18

Gaat op leeftijd. Eerste jaar c kom je in de c2, tweede jaar in de c1

9 mei 2014 om 22:32

Maar, ook bij Ajax, stromen de grote talenten meteen door naar het hoogste team binnen de categorie vanwege de weerstand. Is common practice, om het zo maar te zeggen...

9 mei 2014 om 22:47

En de echt grote talenten stromen veelal meteen door naar de B, ook voor de weerstand. Wil helemaal niets zeggen over het talent, aangezien sommigen in die leeftijd fysiek al veel verder zijn dan anderen, terwijl sommigen al meer inzicht hebben. Technisch zullen ze allemaal wel vrij goed zijn.

9 mei 2014 om 22:20

Wil meestal niet zoveel zeggen. C2 is meestal gewoon 1e-jaar C en en C1 2e-jaar C-jeugd. De echt grote talenten worden echter wel vaak eerder overgeheveld naar een oudere leeftijdscategorie.

Deze jongen ken ik totaal niet, zal ik maar niets over zeggen dus.

Ik kan moeilijk ja drukken, als ik die Evenpoel niet ken.

Beetje zeiken op een 14-jarige? Ze hebben hem zelf gejat bij Anderlecht, nu hij teruggaat verwijt hij hem "moreel besef". Zucht.

9 mei 2014 om 22:47

Gejat??? Nee ze hebben hem ontvoerd... kan je nog dramatischer doen??? Art langeler is een hele beschaafde man die zegt dit echt niet zomaar misschien speelde er wel dingen die jij en ik niet weten en was dit inderdaad immoreel

9 mei 2014 om 23:11

Een voetballer die besluit bij een andere club te gaan spelen... Als dat tegenwoordig ook al in de categorie "immoreel" valt. Wat een overdrijvingen, als dat het beleid van PSV moet vertegenwoordigen...

10 mei 2014 om 00:23

Ken jij de details dan??? Weet jij wat er is afgesproken met die jongen en zijn antourage??? dat hij naar een andere club vertrekt is niet immoreel, maar er kunnen altijd dingen zijn gebeurt die onfatsoenlijk waren

10 mei 2014 om 02:36

Precies. Misschien bleef ie wel zo goed als zitten en heeft psv zijn opleiding gered of was een van de ouders ziek en heeft psv hem gehaald en gebracht. Art zegt dit niet zomaar

Jammer, vond hem altijd een leuke technische speler met veel loopvermogen...

Nee even serieus, wie boeit dit nou? Niemand kent dit kereltje....

Jammer dat hij weg gaat bij PSV, hij was altijd een van de betere tegen ons. Dus eigenlijk niet zo jammer dus!

nog afgezien of het een groot talent is of niet, maar de tekst die hierboven staat doet me griezelen.
Een knaapje van 14 jaar die het heeft over project. Ik kan me niet voorstellen dat dit woorden van hem zijn en een zin dat 'hij die kans moet pakken' kan ik me ook niet voorstellen.
Om over moreel besef van Langeler maar niet te spreken.
We spreken hier over een kind dat net een paar jaar de basisschool is ontgroeid, nog volop in de puberteit zit en nog ontzettend veel begeleiding moet hebben, c.q. moet leren. Als je rechtstreeks aan hem vraagt wat moreel besef is, zal hij hoogstwaarschijnlijk niet eens begrijpen wat er bedoeld wordt.
Mensen, doe eens normaal. Behandel een kind van 14 jaar als een kind van 14 jaar en niet als volwassene. Daar krijgt hij later alleen maar last mee.

In mei 2011 gaf hij in Het Laatste Nieuws aan dat het ‘project’ van de Eindhovenaren hem aansprak.

Aldus de 14-jarige man uit D2. Kom op zeg, waar gaat dit over?

Meneer Langerer laat hier weten zelf niet zoveel moreel besef te bezitten.
Een ventje van 11 zijn woorden zo serieus nemen en hem er op zijn 14e in de media zo behandelen.
Dan zit er een stekie los bij meneer Langerer. Wat er ook voorgevallen zou zijn. Dit ventje is 14 en wil graag terug naar zijn eigen omgeving, hallo meneer langerer.

Dus nog een die (moreel besef) laakt bij Psv? Ik vind dit artikel een beetje een sneer naar de club, 14 jaar!
Het zou ook kunnen dat de vaders niet meer zien dat er een glorieuze toekomst ligt bij PSV ze presteren tegenwoordig duidelijk ondermaats zowel op als naast het veld daarbij heeft Anderlecht een hele goede opleiding waar uit zat talenten zijn door geschoven naar een topcompetitie er vliegen van daar meer jongens uit naar betere ploegen dan op het moment gebeurt bij een Psv.
Moreel besef is helemaal niet toepassend en al helemaal niet op zo'n jonge leeftijd je wilt het beste voor je zelf of je zoon?? en dat is op het moment niet bij Psv.

Wellicht hebben speler en ouders ingezien dat bij PSV de jeugd eigenijk helemaal de toekomst niet heeft.....
En dat je toch beter bij Anderlecht in de opleiding kan spelen omdat je daar gewoon meer kans maakt om door te stromen naar de hogere elftallen.

En dat moreel besef: Haha, dat juist een club als PSV daar iets van zegt, wat een lachertje! De eigen spelers kunnen het niet eens opbrengen om tijdens een jeugddag een beetje enthousiast te doen voor al die kids de zijn komen opdraven!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren