Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV verdient door inspanningen Brands mogelijk meer aan Strootman

Laatste update:

Kevin Strootman levert PSV mogelijk nóg meer geld op. De middenvelder vertrok voor 16,5 miljoen euro naar AS Roma en dat bedrag kan door bepaalde sportieve prestaties te behalen oplopen tot 20 miljoen. De Eindhovenaren verwachten die bonussen sowieso te incasseren en kunnen in de toekomst mogelijk opnieuw een aardig bedrag bijschrijven.

/

Technisch manager Marcel Brands heeft namelijk een doorverkooppercentage van vijftien procent bedongen tijdens de onderhandelingen, schrijft het Eindhovens Dagblad. Mochten i Giallorossi de 23-jarige linkspoot in de nabije toekomst bijvoorbeeld voor dertig miljoen van de hand doen, dan ontvangt PSV dus een bedrag van 4,5 miljoen.

De Oranje-international tekende een contract voor vijf seizoenen in Stadio Olimpico. Brands noemde het vertrek van Strootman ‘een groot sportief verlies’, maar wenste ook te benadrukken dat de deal niet tegengehouden kon worden. De duurste transfer ooit voor PSV blijft de verkoop van Ruud van Nistelrooij aan Manchester United, voor 30,5 miljoen euro.

AS Roma is niet het plafond van Kevin Strootman

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als dit klopt dan is hetecht maximaal wat Brands heeft gedaan....

6 augustus 2013 om 22:38

Brands kun je alsjeblieft 50 van de transfersom betalen om Rekik te halen. Dat is het maximale voor mij.

Bij voorbaat dank.

7 augustus 2013 om 07:22

Rekik gaat door Manchester City niet verkocht worden. Hij staat er goed op en moet alleen vlieguren maken.

6 augustus 2013 om 22:52

Als dit klopt kan ik alsnog leven met de transfer. Vond 17 gewoonweg niet genoeg. Met bonussen nog 3 erbij en laten we hopen dat er ooit nog 3 a 4 bijkomt. Heb je toch nog die 25 miljoen bijna waar ik op hoopte, gezien er geen financiele noodzaak was.

Als dit waar is, geef ik Brands toch eindelijk wat credits.

6 augustus 2013 om 23:47

U serious!?!

17 miljoen is voor een speler kaliber Strootman eigenlijk al teveel. Nou ben ik niet groot fan van Strootman en zal dat er vast mee te maken hebben, maar ik zie niet in waarom je zoveel geld voor hem zou willen uittrekken.

Ben ook bang dat Strootman niet veel potten gaat breken in Rome en een eventuele doorverkoop met percentage dus wel gaat meevallen qua geld.

Psv moet heel erg in de handjes knijpen met deze transfer. Vergelijk het nog steeds met die van Babel naar Liverpool.

7 augustus 2013 om 00:17

Niet zo zeer omdat Strootman nou zo'n geweldige speler was. Maar omdat het niet per se nodig was om hem te verkopen, en je dan wel veel kwaliteit inlevert als je hem verkoopt.

Kijk naar andere landen waar ze gewoon de absolute hoofdprijs vragen voor hun spelers. Tuurlijk zijn we als Nederland niet in de positie om het maximale eruit te halen voor elke speler, want verkopen moeten we als doorverkoop land toch wel, maar wat langer de poot stijf houden kan nooit kwaad lijkt me.

Daarom is 17 miljoen vragen voor een speler als Strootman in deze situatie helemaal niet zo gek denk ik

7 augustus 2013 om 11:59

@inkeajacied

Babel ging te vroeg. Strootman heeft enkele jaren op het hoogste niveau in Nederland gespeeld.
En daarbij maakt Strootman in de eerste wedstrijden bij AS Roma veel indruk. Assists, kansen creëren, scoren, .. Hij wordt daar 'gewoon' een van de bepalende spelers hoor.

7 augustus 2013 om 16:35

@inkeajacied,

Duidelijk Strootman zeer weinig zien spelen. Ook bij Roma valt hij alweer in de smaak. Babel en Strootman zijn totaal verschillende spelers, maar als je ze wilt vergelijken is strootman 3 klasses beter.

Ik heb het verder niet over de kwaliteiten, maar over de financiele noodzaak. Goed lezen en meer naar Strootman kijken, dan zou je een betere reactie kunnen plaatsen.

8 augustus 2013 om 03:30

Als je het maximale eruit kan halen waarom niet?

8 augustus 2013 om 10:24

Precies. Zeker als het om de, in mijn ogen, beste speler van je club gaat. Tel daarbij op dat je net 25 miljoen binnen had gekregen en je moet gewoon het uiterste vragen. Zo gek is dat niet toch.

4,5 miljoen bij door verkoop! Dat is echt veel geld voor Nederlandse begrippen!

6 augustus 2013 om 22:22

Mocht het zo ver komen natuurlijk!

6 augustus 2013 om 22:24

15% stel dat strootman 1 miljoen oplevert dan krijgt PSV maar 1,5 ton

6 augustus 2013 om 22:26

pelie

Lekker toch, 1,5 ton? Is 1/x van het salaris van Manolev.

6 augustus 2013 om 22:55

Per maand?

6 augustus 2013 om 23:47

Dat lijkt me niet, anders zou zijn salaris per jaar 1,8 miljoen euro zijn. Dat kunnen Nederlandse clubs niet ophoesten.

7 augustus 2013 om 01:37

Daar kan rkc anderhalve speler van contracteren!

7 augustus 2013 om 02:51

Geitje, wie is manolev?

7 augustus 2013 om 16:35

Roma is niet helemaal gek.
Ga er maar vanuit dat er pas 15 aan PSV wordt betaald als Roma Meer dan 16,5 mln ontvangt (eventueel verhoogd met bonussen).
Rekenvoorbeeld: verkoop tegen 21.5 mln. 15 (21,5 -/- 16,5) = 750.000.
Oftwel de meeste supporters rekenen zich voorbaat rijk, wat PSV blijkbaar ook al doet door er voorbaat vanuit te gaan dat de bonussen nu al binnen zijn.

8 augustus 2013 om 03:31

vorig jaar betaalde psv anders ook 1,6 miljoen euro voor engelaar haha

6 augustus 2013 om 22:25

die 4,5 is alleen als hij 30 miljoen gaat opleveren, en dat zie ik toch echt niet gebeuren. of de markt moet tegen die tijd helemaal verziekt zijn..
wel goed van brands dat hij een doorverkooppercentage heeft afgedongen

6 augustus 2013 om 22:33

Als Strootman straks een sterk seizoen draait en een goed wk speelt, kan hij zomaar voor een dergelijk bedrag weer opgepikt worden door een echte topclub. Zeker niet ondenkbaar.

6 augustus 2013 om 22:38

Als strootman straks zijn been breekt en nooit meer fatsoenlijk kan lopen, zeker niet ondenkbaar
Als als als

Zeer netjes gedaan van Marcel Brands en Psv. Ik denk dat Roma zeker niet het plafond van Strootman zal zijn.

8 augustus 2013 om 03:32

nee ik denk dat strootman ook zeker nog verder kan komen alleen gunt niemand het hem lijkt het door zijn uistraling of zijn irritante spel ofzo...
ik denk juist dat die irritante trekjes hem juist ver gaan brengen en hij past daarom prima in de italiaanse competitie want daar zijn wel meer spelers zoals Strootman dus denk ik persoonlijk dat hij daar prima tussen past...

Das niet niks!
Het verbaasd me dat deze voorwaarde er óók nog bij zit!
Goed werk.

Wauw dit had ik niet verwacht. Dit is geweldig nieuws. Wat heeft brands hier geweldig gehandeld.

Heel goed onderhandeld. Die 20 miljoen komt al bijna zeker, dat is al een geweldig bedrag. Alles daar boven op is heel mooi.

Marcel je bent een held

6 augustus 2013 om 22:52

Marcel een held??
Deze transfersom is niet meer dan normaal als je vergelijkt met het buitenland, hoop dat ook meerdere clubs in NL beseffen dat er belachelijke transfersommen in het buitenland worden betaald, en daar meer hun profijt uit halen, er zijn altijd gekken (russen, sjeiks, Spaanse banken) die toehappen.
Enigste wat ik verbazend vind is dat Lens nog 9 miljoen heeft opgeleverd.
Vergeet ook niet dat jou zogenaamde 'held' Marcel Brands al 3 jaar TD is en nog nul keer doel nummer 1 behaald heeft: namelijk kampioen worden. En vergeet vooral niet de totale miskopen en huurling Marcelo, Derijck en Berg

6 augustus 2013 om 22:59

De TD staat niet langs de lijn tijdens de wedstrijd.

6 augustus 2013 om 23:52

Hij zorgde wel voor slechte selecties man.. Zelfs Johan zou er niks mee kunnen.

7 augustus 2013 om 09:52

@ Psvermaroc

Marcelo een miskoop? Toch knap dat die zoveel wedstrijden in PSV 1 heeft gemaakt dan.
Derijck een miskoop noemen voor 7,5 ton. Dan heb je redelijk weinig verstand van transfersommen.
Berg was gewoon gehuurd en had zich bij Groningen gewoon bewezen. Had zomaar kunnen lukken ook. Had je dit ook geroepen als Berg aan de lopende band was gaan scoren zoals bij Groningen?

En dat Lens nog 9 miljoen opleverde is helemaal niet zo vreemd. Want Lens kon gewoon goede statistieken overleggen. Daarbij is Lens ook gewoon international dus die transfersom is niet vreemd.

8 augustus 2013 om 05:16

Dat Marcelo zoveel wedstrijden heeft gespeeld is juist schandalig, en de grpptste reden dat PSV geen kampioen werd afgelopen 3 seizoenen. Als je dat niet is opgevallen afgelopen 3 seizoenen, snap jij er bar weinig van. Derijck kostte 7 ton, maar ook een salaris van 7 ton. Oftewel Derijck heeft de afgelopen 2 seizoenen 2 miljoen gekost. Hoeveel wedstrijden heeft Derijck in positieve zin wat bijgedragen? Nul!
Marcus Berg had een miljoenensalaris, en is totaal, maar dan ook echt totaal mislukt, dus ja dan mag je hem als een flop bestempelen. Met zijn Groningen periode heb ik niks mee te maken, beoordeel hem op zijn PSV jaar. En daaruit kun je keihard concluderen dat hij veel salaris gekost heeft voor uiteindelijk niks.

pff toch een hoop geld in totaal!

iemand filmpje al gezien op telegraaf met die cam op scheids??
Strootman niet veel veranderd bij Roma

6 augustus 2013 om 22:51

Ik heb het filmpje net gezien, maar als je wil insinueren dat Strootman veel zit te klagen tegen de scheids, dan vraag ik me af of jij het filmpje wel heb gekeken. Want dat doet hij alleen even op het einde van het filmpje. Of bedoel je dat niet dat hij zit te klagen? Dat kan ook natuurlijk.trouwens wel mooie beelden.

7 augustus 2013 om 18:34

Ja ik bedoelde idd veel zit te klagen! op het einde van het filmpje zie je zijn ware ik!!
Die kop zegt toch al genoeg?

8 augustus 2013 om 03:35

Haha jah ik heb hem gezien ik kan daar wel van genieten dat gemopper haha!

15% ? AS Roma is gek, super gedaan van Brands, die kassa wordt lekker gespekt zo. Laat staan wat er nu allemaal op het velt loopt, dat gaat ook veel opbrengen in de toekomst.

Brands heeft dus eindelijk het licht gezien, wat onderhandelen betreft. Dat is mooi dat hij in deze voor PSV financieel goede tijden weet te gebruiken. Ze hebben het juiste gedaan omtrend Strootman, dat weet ik nu wel zeker.

Ahaha lekker voorbeeld VZ. Als iemand 30 miljoen voor Strootman neerlegt is hij na van Nistelrooij en Overmars de duurste Nederlandse transfer, dus van een Nederlandse speler, ooit geloof ik. Dat zie ik dan weer net niet gebeuren.

Wel een mooie deal dan. Die 20 miljoen is blijkbaar een kwestie van tijd en dan nog gegarandeerd 15% erbij. Heeft onze Marcel toch aardig goed gedaan dan

6 augustus 2013 om 22:35

Plus Arjen Robben van Chelsea naar Real Madrid voor 36 miljoen, maar inderdaad; vrij veel en haast ondenkbaar dat Strootman zoveel op gaat brengen.

6 augustus 2013 om 22:39

Ochja, die was ik nog even vergeten. Op 3 na duurste Nederlandse speler ooit dan.

7 augustus 2013 om 00:54

Sneijder, Huntelaar.

7 augustus 2013 om 01:12

Sneijder en Huntelaar waren 28 en 27 geloof ik

7 augustus 2013 om 03:19

van persie na man united 30,5

tijden vervliegen, bergkamp bijv. een van de beste spelers ooit in de geschiedenis van het voetbal voor 21 mil Gulden naar arsenal. das net iets meer dan 9 mil euro vergelijkbaar met Lens dus :S

Ja, maar als Utrecht ook een percentage van 15% (uit de lucht gegrepen percentage, weet niet of PSV en Utrecht iets dergelijks afgesproken hadden bij de overstap van Strootman) ontvangt van de transfersom die PSV incasseert voor Strootman dan zou er van die 4,5 miljoen 675.000 naar Utrecht gaan. Een ander deel gaat weer naar Sparta.

PSV zal natuurlijk iets erg moois overhouden aan Strootman. Dat zit sowieso goed. Brands heeft afgelopen jaar fantastisch onderhandelt wat verkochte spelers betreft. Beter kan haast niet.

En dan toch weer een selectie op poten weten te krijgen die absoluut kampioenschap waardig is en barst van de potentie...

6 augustus 2013 om 22:38

Als Utrecht al een doorverkooppercentage heeft dan is die neem ik aan al in werking gegaan toen Strootman naar Roma ging. Denk niet dat Utrecht een percentage krijgt van de transfersom die de club waar PSV hem aan verkoopt krijgt bij verkoop . Daarnaast heb ik er niks over gelezen, dus denk niet dat Utrecht iets krijgt. Sparta wel natuurlijk, 4% opleidingsvergoeding.

6 augustus 2013 om 23:10

Hieronder wordt aangegeven dat Utrecht niks heeft afgesproken met Psv, dus er hoeft enkel 4% aan Sparta overgemaakt te worden.

Verder lijkt het mij dat als een club een percentage van de inkomsten krijgt bij de doorverkoop van een speler dat gaat over het totale bedrag dat de speler op gaat leveren. Anders zou ik, als PSV zijnde, in eerste instantie Strootman verkocht hebben voor 0 euro, zodat niks uitbetaalt hoeft te worden aan Utrecht. Vervolgens zou, in dat geval, met allerlei clausules alsnog die 20 miljoen binnenhalen... (maar het lijkt mij dus dat het zo niet werkt..)

6 augustus 2013 om 23:14

Dat heeft Kayserispor wel gedaan met Amrabat. Toen kreeg PSV ook geen cent terwijl ze wel recht hadden op minstens een miljoen. Natuurlijk hebben ze niet hetzelfde gedaan, maar iets vergelijkbaars waardoor PSV uiteindelijk niks kreeg.

edit: okee, bedankt voor de reactie. Dat heb ik dan even gemist.
Dacht dat PSV 20 doorverkooppercentage had moeten krijgen van 8 miljoen, dus 1,6, en dat ze dat nooit hadden ontvangen maar dan zit ik er naast.

6 augustus 2013 om 23:49

PSV heeft uiteindeljk wel het geld gekregen van Kayserispor.

6 augustus 2013 om 23:51

@fl0r1d43
"toen kreeg PSV ook geen cent terwijl ze wel recht hadden op minstens een miljoen."

PSV heeft toch 6 ton netto gekregen + nog een oefenwedstrijd tegen Galatasaray binnen drie jaar. Stond vorige jaar nog gewoon op de officiële website, dus je informatie klopt niet met niks gekregen.

http://www.psv.nl/nieuws/nieuwspagina/psv-
bereikt-overeenkomst-transfer-amrabat.htm

7 augustus 2013 om 16:44

Begrijp niet dat iedereen zich bij voorbaat rijk rekent.
Roma is misschien wel niet helemaal lekker om (relatief) veel voor Strootman te betalen, maar ze zijn niet gek.
Ga er maar vanuit dat die 15% alleen geldt voor het meerdere dat het bedrag dat Roma heeft betaald, bijv. die 16,5 mln (excl. bonussen). Bij een toptransfer van bijv. 26,5 mln ontvangt PSV dan 1,5 mln (26,5 -/- 16,5) x 15%.

Wat Utrecht betreft lijkt het mij sterk dat ze zouden blijven profiteren van (doorlopende) transfers, het lijkt mij moeilijk dat vast te leggen.

7 augustus 2013 om 17:29

@ Tkbtienoud

Utrecht zal niet profiteren van alle transfers van Strootman, maar als zij met PSV af hadden gesproken (niet het geval zoals hierboven te lezen is) dat 10% van de transfersom die zij in de toekomst gingen ontvangen voor Utrecht was dan gaat dat natuurlijk over het totale bedrag dat PSV voor Strootman ontvangt.

10% is 10%.. Als PSV direct 16,5 miljoen ontvangt zou Utrecht in dat geval ook direct 1,65 miljoen (die 10%) ontvangen. Als daar in de toekomst geld bij komt dan verhoogd dat het bedrag dat PSV ontvangt voor Strootman naar bijvoorbeeld 20 miljoen. Als daar niks meer van naar Utrecht zou gaan dan klopt die 10% al niet meer.

Als Utrecht daar geen 10% over ontvangt dan zou PSV beter alles via later uit te betalen clausules kunnen doen, zodat ze helemaal niks meer aan Utrecht hoeven te betalen (omdat ze niks direct bij de overstap ontvangen).

Maar in dit geval krijgt Utrecht niks, dit is puur theoretisch.

6 augustus 2013 om 22:53

Utrecht heeft geen recht op doorverkoop percentage, zat niet in de package deal Strootman + Mertens voor 13 Mio. Achteraf gezien wist Utrecht natuurlijk ook niet dat Brands zo goed kon verkopen.

6 augustus 2013 om 23:19

dat wist utrecht wel maar utrecht zat cq zit in de financiele problemen net zoals zo een beetje de hele eredivisie dus kon utrecht deze goede prijzen voor mertens en strootman niet weigeren en een doorverkoopclausule zat er ook niet meer in maar utrecht heeft uitstekend zaken gedaan mertens en strootman verkocht voor 14milj aangekocht voor 8,5 ton dat noem ik pas goed zakendoen overigens heeft sparta ook nog 6,5 ton gehad en utrecht 1ton aan opleidingsvergoeding van strootman bij de verkoop van strootman

6 augustus 2013 om 22:53

"en dan toch weer een selectie op poten weten te krijgen die absoluut kampioenschap waardig is en barst van de potentie..."

Erg knap. Als PSV dan ook nog een degelijke begroting heeft die tegen mislopen van CL bestand is, dan zie ik mooie jaren voor PSV tegemoet komen

Welke banaan gaat over de transfersommen daar bij Roma. Strootman is een bruikbare speler, maar meer ook niet.

Ik ben geen fan van clausules, maar een doorverkoop is nog de beste clausule die er is. Maar die clausules met Samaras bijvoorbeeld (zoveel doelpunten, City haalt CL bla bla) zie je nog veel te vaak bij Nederlandse clubs.

6 augustus 2013 om 23:12

Toch kan ook een doorverkoopclausule worden vermeden. Zie bijvoorbeeld de transfer van Amrabat naar Galataseray waarbij heel handig werd geregeld dat PSV niks kreeg.

6 augustus 2013 om 23:14

Was dat ook niet zo bij Labyad en Sporting? Ik neem aan dat Brands het nu wel goed heeft geregeld overigens.

6 augustus 2013 om 23:20

Bij Labyad was het zo dat, volgens Labyad, PSV hem voor zijn 18e een contract van meer dan 3 jaar had aangeboden, wat niet mag in Nederland. Daardoor zou volgens Labyad het contract ongeldig zijn en hij transfervrij mogen vertrekken.

Vervolgens zei Brands dat dit niet klopte, omdat Labyad zijn contract dan voor een bepaalde datum had op moeten zeggen en dat niet had gedaan. Uiteindelijk heeft Sporting bij overname PSV nog een miljoen betaalt.

Dus dat lag niet aan clausules, maar aan andere, eveneens domme, omstandigheden.

6 augustus 2013 om 23:51

Kayserispor heeft uiteindeljk die doorverkooppercentage gewoon betaald hoor.

7 augustus 2013 om 16:50

fl01d43,

Ben het niet helemaal met je eens, er zijn genoeg mogelijkheden om het belemmeren/omzeilen van doorverkoopclausules te voorkomen.

Je kunt bijv. een (doorverkoop)contact (verder) dichtimmeren door bijv. te bepalen dat onder transfersom valt al hetgeen betaald is/wordt qua transfers-, huursom, bonussen, onafhankelijke en objectieve waardering van speler(s) die in de ruil/transferdeal zijn betrokken alsmede te spelen (thuis)oefenwedstrijden, afkoop imago/beeldrecht, persoonlijk inleveren van salaris vd betreffende spelers.

15% over het hele bedrag, of over alles boven de aankoopsom (16,5 miljoen). Lijkt mij eerder de laatste optie, aangezien dat normaal is in de votballerij, en niet 15% over de hele transfersom, dat zou nl beteken dat PSV nog steeds voor 15% eigenaar is van strootman, en dus ook zou mogen meebeslissen aan wie en hoe die wordt verkocht.

Zal wel 15% over alles wat meer is dan 16,5 miljoen zijn. Dus als hij dan voor 30 miljoen wordt gekocht is het 'slechts' 15% van 13,5 miljoen. Alsnog 2 miljoen.

6 augustus 2013 om 22:51

Hoe kom je daar nou bij? Een club krijgt gewoon het afgesproken percentage over de totale verkoopprijs, dat is nog altijd zo geweest.

7 augustus 2013 om 01:06

Absoluut niet waar. Mijn club vvv verkocht ooit amrabat en honda met dit soort clausules. ze kregen niks meer voor amrabat omdat deze door psv voor een lager bedrag dan aankoop bedrag werd verkocht. Voor Honda hebben ze bij cska ook een doorverkoop percentage bedongen van 30 iedereen hier rekende zich al rijk. maar na navraag bleek het inderdaad alleen om 30 van de meerwaarde van de transfersom te gaan.

Mooie clausule, prima gedaan door Brands. Ook al valt Strootman tegen en wordt hij opgepikt door een Engelse middenmoter voor 8 miljoen, pak je toch weer 1,2 miljoen mee. Netjes onderhandeld.

6 augustus 2013 om 22:38

Verwacht het maar niet, zal wel gelden voor alles boven de aankoopprijs, dus alles boven de 16,5 miljoen, alles daaronder krijgt PSV niks.

6 augustus 2013 om 23:22

Waarom geeft VZ dan als voorbeeld dat een verkoopprijs van 30 miljoen PSV 4,5 miljoen oplevert? Dat zou volgens jou dan 2,025 miljoen zijn.

7 augustus 2013 om 04:57

Je begrijpt het verkeerd, wat Borstel wil zeggen is dat PSV alleen 15% van de doorverkoopprijs krijgt als deze boven de 16,5 miljoen ligt. Dus als Strootman voor 16 miljoen wordt verkocht krijgt PSV niets, en als hij voor 17 miljoen verkocht wordt krijgt PSV 15%. Althans, dat is volgens Borstel zo.

7 augustus 2013 om 13:01

Nee, ze krijgen 15% over alles boven de 16,5 miljoen. Als hij voor bijvoorbeeld 17 miljoen weer wordt verkocht, krijgen ze slechts 15% van een half miljoen.

7 augustus 2013 om 13:50

Ik begrijp het verkeerd? Jij snapt niet wat ik wil aangeven. Het feit dat VZ hier expres een voorbeeld vermeld dat aangeeft dat er geen 15% boven de 16,5 miljoen aan dooverkooppercentage in zit geeft aan dat het dus helemaal niet zeker is dat dat percentage er is. Dat kan hij hier wel leuk aangeven, maar dat is geen feit. En ik vertrouw meer op VZ in deze.

7 augustus 2013 om 19:22

Ok, en ik vertrouw in ongeveer elke andere doorverkoopclausule die bij clubs is waarin staat dat het om de winst op de t7ransfer gaat (dus alles boven de 16,5 miljoen).
En VZ verrouw ik weinig qua contract informatie van een speler.

Goed onderhandeld. Toch vraag ik me af of er daadwerkelijk 15% van een toekomstige transfersom naar PSV gaat. Vaak spreken clubs af dat het dan over de winst gaat. Stel Strootman wordt voor 30miljoen verkocht terwijl hij gekocht is voor 20miljoen, dan zou PSV 1,5 miljoen ontvangen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren