Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘PSV meldt zich in Barcelona voor verdediger Moreno’

Laatste update:

PSV heeft zich bij Espanyol gemeld voor Héctor Moreno, zo bericht het Eindhovens Dagblad dinsdagavond. De 27-jarige Mexicaan is de voornaamste kandidaat om de verdediging te versterken.

/

De krant meldt dat de vraagprijs van Espanyol drie tot vijf miljoen euro bedraagt en dat ‘meerdere clubs’ belangstelling hebben voor Moreno. De 59-voudig international werd eerder deze zomer al in verband gebracht met Southampton en VfB Stuttgart en staat nog maar één jaar onder contract in Barcelona.

Moreno begon zijn carrière bij UNAM Pumas en tekende in januari 2008 een contract voor vierenhalf jaar bij het AZ van trainer Louis van Gaal. Drie jaar, één landstitel en een Johan Cruijff Schaal verder vertrok de linkspoot naar Espanyol en daar speelt hij nu dus nog steeds.

Technisch manager Marcel Brands toonde medio 2013 overigens ook al belangstelling voor Moreno en vloog toen zelfs naar Spanje om hem te contracteren, maar het kwam niet tot een transfer en daardoor bleven Timothy Derijck en Marcelo het hart van de verdediging vormen van PSV. Moreno wordt bij PSV gezien als kandidaat-opvolger van de naar Olympique Marseille vertrokken Karim Rekik.

PSV heeft zich bij Espanyol gemeld voor Héctor Moreno! #az #afwachten #instavoetbalzone

Een foto die is geplaatst door Voetbalzone (@instavoetbalzone) op


Denk jij dat Héctor Moreno naar PSV gaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou wel echt een fantastische aankoop zijn, vanavond was weer goed te zien dat de defensie van PSV een kwaliteitsinjectie nodig heeft. Ik hoop dat Afellay ook serieus gaat nadenken om terug te keren naar Nederland.

21 juli 2015 om 23:21

Fantastische aankoop, maar ik vraag me echt af of hij naar NL wil..

21 juli 2015 om 23:23

Z'n vriend Marcel Brands zit er in de directie en op het veld staat z'n 'amigo' Guardado, en de CL zal ook wel meespelen denk ik.

21 juli 2015 om 23:26

Laten we hopen dat dat hem over de streep trekt, voor eredivisie begrippen echt een fantastische aankoop.

21 juli 2015 om 23:56

Sorry, maar ik geloof niet dat een speler naar een club gaat omdat een bekende in de directie zit en een landgenoot daar speelt. Zeker niet als je in een sterkere competitie kan spelen en meer kan verdienen.

Je kijkt naar jezelf en naar je eigen ambitie, althans dat is wat mij logisch lijkt.

22 juli 2015 om 00:02

@afca
En PSV speelt CL met een selectie die best eens de tweede ronde kan halen.

22 juli 2015 om 00:14

AFCA yiddo. Kan me ook weleens voorstellen dat moreno ergens om de titel wil spelen, altijd in europa overwintert in europees verband. Altijd maar buffelen bij een saaie Spaanse middenmoter, nooit europees spelen, en er af en toe met 4-0 afgaan lijkt me ook weleens vervelen.

22 juli 2015 om 00:15

diego.
Dat moeten we eerst maar eens afwachten. Selectie met strootman en bommel zag ik ook moeiteloos kampioen worden en ver in europa komen..

22 juli 2015 om 00:36

@mentalist, ja maar toen stonden er wel louter koekenbakkers in de verdediging...

22 juli 2015 om 01:27

Dat zegt helaas niet zoveel zo is de afgelopen seizoenen gebleken bij Ajax

22 juli 2015 om 02:33

@afca_yiddo

Doorslaggevende factor zal het niet altijd hebben dat hij mensen bij de club kent kent maar dat weegt in de meeste gevallen toch altijd mee mee in een beslissing. Depay en Blind hadden niet bij United gezeten als ze van Gaal niet kenden en Clasie Pelle en Tadic hadden niet bij Southampton gevoetbald als de Koeman niet kende bijvoorbeeld.

22 juli 2015 om 04:53

Verschil is dat Depay, Blind, Tadic etc een stap hogerop gingen, niet 2 terug. Moreno kan moeiteloos bij een Spaanse subtopper mee. Zou me verbazen als hij hierheen komt.

22 juli 2015 om 07:29

@diegopeladona :

Wat ik me afvraag.....
Hoe het komt dat menig PSV supporter er zo heilig van overtuigd is dat ze wel ff de 2e ronde CL gaan halen.....
Niks ten nadele van Psv, maar zelfs met een hele Gunstige loting gaat het een Hels karwei worden en ik schat de kans niet hoger in dan 25 .....

On: Zou een welkome versterking zijn voor de fragile PSV defensie!

22 juli 2015 om 07:42

Brands is geen vriend van hem, hooguit een bekende. Wel een knap scoutingsnetwerk trouwens van Brands. Weinig verrassende namen.

22 juli 2015 om 07:52

@ Krijtstreep

Heilig overtuigt? Hij zegt dat het zou kunnen....

22 juli 2015 om 08:31

Hoe weet jij dat heeft hij dat tegen kou gezegd?

22 juli 2015 om 12:10

Ik heb meer dan 30 kennissen met een seizoenkaaet bij PSV en geen enkele (incl. mijzelf) is overtuigd van de 2e ronde CL.

21 juli 2015 om 23:34

Zal me niet verbazen als Brands dit off the record allang met Moreno heeft besproken. Zou wel een stunt zijn en het is idd broodnodig!

22 juli 2015 om 00:28

haha die Brands toch... Ontkende voor de wedstrijd tegen FC Eindhoven enige vorm van contact met Moreno, 3 uur later staat dit op voetbalzone haha

22 juli 2015 om 10:15

Als Brands iets gaat ontkennen dan weet je dat het contract bijna getekend is, haha. Ik hoop dat dat ditmaal ook is, Psv kan hem heel goed gebruiken.

Zal toch veel meer verdienen in spanje?

21 juli 2015 om 23:49

Mwa, zo hoog liggen de lonen bij kleinere clubs in Spanje niet. Iig niet hoger dan Nederlandse top.

21 juli 2015 om 23:51

Met zo'n instelling haal je hem natuurlijk nooit naar Nederland.

22 juli 2015 om 00:20

Als Brands hem naar PSV weet te lokken. Dan hoop ik als ajacied oprecht dat die durf en daadkracht beloond wordt met een mooi Europees avontuur.n".

22 juli 2015 om 00:25

Ook goed voor eredivisie want dan gaat niveau omhoog! Net als in tijden van romario, litmanen, en ronaldo toen eredivisie nog hoog aangeschreven competitie was.

22 juli 2015 om 00:54

Zou de eventuele komst van moreno niet in het straatje litnanen, Romario, Ronaldo willen plaatsen.

22 juli 2015 om 07:46

Verder is Moreno geen slechte verdediger, maar ook geen topper. Wel een prima speler om in je selectie te hebben. Salaris zal overigens wel behoorlijk zijn als hij komt, tenzij hij bereid is om flink in te leveren.

22 juli 2015 om 09:09

Waarmee maakt brands PSV dan kapot? Hij verkoopt te veel? Of omdat hij voor minder dan de helft spelers terug koopt? Lijkt me juist aardig bezig en dat is dan weer goed voor het Nederlandse voetbal.

22 juli 2015 om 09:29

@kentukies, PSV zit bevindt zich in een vicieuze cirkel. De afgelopen jaren heeft PSV zo'n 73 miljoen uitgegeven aan spelers (ik weet dat er ook veel is verkocht). Al die jaren heeft PSV geen enkele keer CL gehaald. Al die aankopen moeten betaald worden. Zolang je geen succes hebt kost dat veel geld. Als PSV de komende jaren weer geen kampioen wordt, gaat men ongetwijfeld weer enorm veel investeren. Dit kan maar een paar jaar goed gaan. Daarom is het een risico. Vergeet niet dat PSV dit jaar echt kampioen Moest worden, anders hadden ze een probleem. Als PSV wel jaren achtereen kampioen wordt is er geen probleem, maar je weet gewoon nooit hoe een seizoen gaat verlopen.

Ajax koopt gericht. Huurt wellicht een speler, maar gaat voornamelijk voor de eigen jeugd. Niet voor niets is Ajax de gezondste club van Europa. Dit lijkt onnodig, maar is enorm belangrijk. De verschillen zullen namelijk alleen maar groter worden.

Ajax is gewoon erg slim bezig nu. Ik zou het zonde vinden als PSV in financiele moeilijkheden komt en de concurrentie daardoor minder wordt. Feyenoord komt de afgelopen paar jaren pas weer een beetje in de buurt. Het heeft lang geduurd voordat zij er weer bovenop komen. Dat is gewoon niet goed geweest voor de Eredivisie. Hoe meer concurrentie, hoe beter.

22 juli 2015 om 10:24

Je kletst maar wat. Alles wat Psv doet past binnen het financiële plaatje van de club. Waar haal je het vandaan dat Psv kampioen moest worden? Ook gewoon absoluut niet waar, het gaat bij Psv financieel beter dan ooit en dat komt niet enkel door het kampioenschap.

Als je hier een verhaal typt baseer je dan asjeblieft op feiten en niet op wat je hoopt.

22 juli 2015 om 11:03

Gast, "Brands maakt PSV kapot als resultaat uitblijft". Onzin, hij heeft bijv. Mertens en Strootman relatief goedkoop opgehaald en met dikke winst gekocht zonder dat PSV kampioen werd. Bekendste voorbeelden, zullen er vast meer zijn.

22 juli 2015 om 18:24

Gossie zeg 2 seizoenen matig spel, heb je mijn club wel niet gezien ??? Wat dacht je van die 10-0 nederlaag?? Alsnog de Kuip de volgende wedstrijd uitverkocht en luidkeels zingend!!!
Soms is er gewoon sprake van een mindere fase. Moet het altijd sprankelend zijn?
Denk je nou echt dat ze het expres doen bij Ajax??
Wat een onzin. PSV speelt ook niet geweldig voetbal en amper geklaag daar. Niemand in de ED speelt geweldig. De kleinere clubs proberen het zo nu en dan.

Daadkracht en agressiviteit van Brands? Man doe toch ffkes normaal. Je vraagt nog net niet om een handtekening. Alsof Moreno en Ibi al binnen zijn.
De overige aankopen hebben nou niet zo'n overtuigingskracht gekost.
Pereiro wilde zelf gewoon naar PSV toe. Dat die zaakwaarnemer achteraf van alles eist is het volgende. De speler wilde graag. Luuk de Jong wilde graag, Guardado wilde graag. Het is niet zo dat PSV verwikkeld was in een strijd met allerlei clubs om spelers en Brands dan alles uit de kast moest halen om de speler te overtuigen. Aub zeg.

Ik heb niks met Ajax, maar jij overdrijft samen met die Hans zoals altijd extreem. Het seizoen is nog niet eens begonnen.

Twee keer zo goed als Rekik. Zou ik erg blij mee zijn. Hij zou een uitstekend centrum met Isimat kunnen vormen, vooral omdat Bruma dan veilig op de bank zit. Misschien kan Guardado nog een rol spelen.

22 juli 2015 om 10:39

Ja maar anders wordt de aanhang bang omdat Bruma er niet bij is.

Ze zijn goed bezig in Eindhoven..

Vond dit bij az altijd een hele goede

22 juli 2015 om 08:26

Ja klinkt allemaal heel positief. Zelf ben ik helaas niet zo positief gestemd. Heitinga heeft in Europa nergens wat gepresteerd en laatste jaren amper gespeeld. Youness is een talent die het bij een 2e bundesliga club niet waar maakt. Sanogo heeft afgelopen 2 jaar net zoveel gescoord als van Rhijn. Gudelj vind ik een goede speler, maar middenveld was al sterk bezet en ben benieuwd hoe we gaan spelen. Afgelopen 2 jaar is het spel van Ajax niet om aan te gluren dus ik moet het nog maar zien of Frank ze weer aan het voetballen krijgt.

Zo zeg, daar gaat Psv verdedigend dik op vooruit als het door gaat.
Psv verloor een hoop kwaliteit, maar koopt goed in.
Ben benieuwd hoe dit elftal gaat lopen straks.

Marcel Brands is een kerel die op het knappe meisje durft af te stappen en haar telefoonnummer vraagt, terwijl Marc Overmars in een hoekje staat toe te kijken.

Brands trekt grote schoenen aan, maar hulde dat hij het gaat proberen, al denk ik dat het heel lastig wordt. Dan maar Guardado laten bellen en overtuigen.

21 juli 2015 om 23:26

Ik denk dat je het precies goed uit legt!

21 juli 2015 om 23:33

Goede uitleg. Bij PSV klopt op het moment alles: Gerbrands, Brands, Langelaar en Cocu zijn alle 4 toppers in wat ze doen. Ze worden aangevuld door een geweldig team met oud-spelers. Die 4 gasten weten wat ze doen en toen ze 16 maanden gelden door iedereen werden afgemaakt zijn ze onverstoorbaar geworden. Hopelijk krijgt Cocu om te beginnen een extra contractjaar, 2018.

Bij Brands duurt het ook vaak zat meerdere jaren voordat een speler ook daadwerkelijk komt terwijl bij Ajax ad-hoc spelers worden aangetrokken. Dijks is het mooiste voorbeeld.

Hoe zonnig het nu ook is, het wordt vanzelf weer anders.

21 juli 2015 om 23:49

Helemaal mee eens. PSV toont ambitie en haalt waardige vervangers voor vertrokken spelers. Ajax vervangt ze door een of andere talentje. Verwacht dat PSV weer makkelijk kampioen wordt.

22 juli 2015 om 00:04

Haha wat een prachtige metafoor. Marc overmars "netto" wil ook eenmaal niet zoveel uitgeven, maar wie geeft hem ongelijk als de aankopen het goed gaan doen? Zijn de aankopen van Ajax wel zo slecht als sommige doen lijken? Ik wil het eerst wel eens zien.

22 juli 2015 om 08:20

Precies. Ik als Ajacied zal meteen toegeven dat de aankopen van PSV stuk voor stuk meer aanspreken dan die van Ajax, zeker als ik de namen Moreno en Affelay hoor. Tegelijkertijd weet je ook dat die jongens niet voor onder een miljoen per jaar naar Eindhoven komen. Nu geloof ik wel in het financiële verhaal van Ajax; kiezen voor zekerheid, en als ze zeggen dat zulke aankopen financiële risico's met zich meebrengen geloof ik dat meteen. Ajax heeft veel meer eigen vermogen dan PSV, dus PSV neemt hier ontegenzeggelijk risico's. Ik vraag me af of ze die ingecalculeerd hebben...

22 juli 2015 om 10:23

Je weet het iig nooit zeker, misschien word Ado kampioen dit jaar

22 juli 2015 om 14:20

Die 2 gearriveerde spelers komen inderdaad voor salarissen van 700.000 of 1.300.000 miljoen naar Psv. Alternatief is 4 dure talenten kopen met elk €500.000 salaris en dan hopen dat er 1 doorbreekt.

Qua business model maakt het niet zo veel uit denk ik. Het verschil is dat de kansen met gearriveerde spelers beter zijn

22 juli 2015 om 08:11

@imponeria, Marcel Brands is een man die alles wil hebben. De hele dag kijkt hij naar Tell Sell op de televisie. "dát is leuk, die wil ik ook hebben!", zegt Brands dan. Geld is geen probleem, want zijn salaris is net gestort, extra veel zelfs, want hij heeft zijn targets gehaald (cl). Hij is er van overtuigd dat hij ook volgend jaar zijn tagets haalt en daarom vindt hij eigenlijk dat er nog wel wat mooie spullen bij mogen komen.

Het jaar verloopt echter niet helemaal zoals Brands had verwacht. De spullen die hij heeft gekocht zijn erg duur in onderhoud. Hij moet van een paar spullen af, maar daar krijgt hij niet de hoofdprijs voor. Wat nu? Brands besluit maar een lening aan te gaan en nog meer spullen te halen, in de hoop dat hij het komende jaar wél zijn targets gaat halen. Maar dan gaat het weer mis. Brands heeft een serieus probleem, want hij is nog steeds veel kwijt aan onderhoud en de spullen zijn nog minder waard geworden. Bovendien moet hij al een deel van de lening terugbetalen. Slechts een enkel product kan hij met winst verkopen. Voor het komend seizoen legt Brands de lat wat minder hoog, want het halen van zijn eerdere target is niet meer reeel. En zo zakte Brands steeds verder de afgrond in.

Jij kan er een mooi verhaaltje van maken. Ik ook. Feit is en blijft dat Overmars (en Ajax in het algemeen) er veel en veel beter voorstaat dan Psv. Nu en in de toekomst.

Allemaal leuk hoor die aankopen, maar aankopen bieden geen garantie. Elke speler die PSV haalt wordt gezien als verlosser, maar ik vind de aankopen (op Propper na) niet zo denderend.

22 juli 2015 om 08:58

alhoewel je verhaal wellicht een paar jaar geleden wel enigszins een weerspiegeling van de waarheid was, gaat dat nu natuurlijk niet meer op. Op deze site is tot in den treure aangegeven dat PSV niet meer begroot op cl inkomsten en zelfs extreem aan de lage kant begroot. Je begrijpt dus ook wel dat er gewoon een budget is aan salariskosten dat brands kan gebruiken zonder dat dit leidt tot een negatief resultaat. Idem voor het transferbudget, dat zelfs grotendeels buiten het resultaat omgaat.

Ook je verhaal dat ajax er veel en veel beter voor staat is achterhaald. Als je bedenkt dat psv dit jaar een 80 miljoen binnenhaalt aan transfers en cl inkomsten, dan gaat het plotseling snel met het inhalen van de financiele voorsprong van ajax.

22 juli 2015 om 09:31

@johndiego, ehhh.. Ajax is de gezondste club van Europa? Dat is dus zeker niet achterhaald!

22 juli 2015 om 10:10

Rot toch op met altijd maar Ajax erbij halen, jullie zijn bijna een sekte met jullie opdringerige mening en beleid

22 juli 2015 om 11:14

Baabman, dit gebeurt in elk artikel over PSV en in elk artikel over Ajax. Om kampioen te worden moet je sterker zijn dan je grootste concurrent, snap je dat? Daaruit volgen vergelijkingen en discussies etc. etc.

22 juli 2015 om 11:41

Ja snap ik hoor, maar elke topic raakt uit context en gaat daardoor altijd over hetzelfde. word een beetje moe van om bij elk artikel dezelfde domme psv vs ajax discussies te zien, een soort welles nietes discussie. En het blijft toch gokwerk wat komend seizoen gaat brengen.

Ik wil enkel zeggen dat er niet aan het topic gehouden word op die manier

22 juli 2015 om 12:18

Ajax zou dolgraag net als PSV het stadion in eigen bezit krijgen en van de beurs af. Dat gaat ze dik 100 miljoen kosten. Kortom: PSV staat er financieel helemaal niet beroerd voor tov Ajax

22 juli 2015 om 12:51

@tannat, het Philips Stadion geldt als onderpand in het geval van een faillissement van Psv. De grond eronder, inclusief De Herdgang is al verkocht, alsmede de parkeerplaatsen. PSV is op papier de eigenaar en is de laatste jaren al veel kwijtgeraakt.

22 juli 2015 om 18:24

@ Jows

Met de hypotheek op het stadion is niks mis, of hebben jouw ouders of jij zelf geen hypotheek op het huis waarin jullie wonen?

De parkeerplaatsen zijn verkocht en de grond onder het stadion en onder de herdgang zijn inderdaad verkocht (onder voorbehoud en behoudens goedkeuring door de Eu).
De opstallen (stadion en opstallen herdgang zijn nog steeds van PSV zelf).

Als Amsterdam besluit om de Arena te sluiten heeft Ajax ook een acuut probleem immers heeft men dan geen stadion meer om in te spelen, of gaan jullie dan terug naar het Olypisch stadion?
De gemeente is grotendeels eigenaar van de Arena en als men besluit dit van de hand te doen of te sluiten en te slopen heeft Ajax een veel groter probleem dan PSV dat alleen zijn hypotheek op het stadion hoeft te betalen en die bedragen zijn gewoon opgenomen in de begroting en laat die nu gewoon kloppend en mooi zwart zijn. Juist omdat CL en Europees voetbal niet begroot zijn en er wel een post is voor de reis/verblijfskosten van die avonturen is het werkelijk geen enkel probleem.

Dus als je wilt doemdenken doe dat lekker, Sanders heeft hier zeer goed werk geleverd en er een gezonde club achter gelaten na zijn saneringsactie. Iets waar heel veel topmanagers jaloers op mogen worden, aangezien een voetbalclub saneren ff iets anders werkt dan een gewoon bedrijf als bijvoorbeeld campina of phillips.

22 juli 2015 om 20:07

Jows grote vriend, stop maar met bashen. Je schildert het allemaal negatief af bij Psv, en je noemt Ajax meermaals de gezondste club van Europa. We hebben afgelopen seizoen gezien hoe gezond het allemaal was bij Ajax.

'gezonde' verhouding tussen de technische staf en het hoofd opleidingen. 'gezonde' houding van het publiek t.a.v een aantal spelers. 'gezonde' mate van hoge druk vanuit de trainers naar de spelers toe. Ik hoop dat Frank zijn keel goed gesmeerd heeft, want ik voorzie dit seizoen weer een aantal donderspeeches aankomen als het even niet lekker loopt. Want zoals gezegd door Frank: Ajax moet kampioen worden.

PSV is op het moment gezond, en er wordt een gezond beleid gevoerd om dit zo te houden. Ze blijven keurig in lijn van hun begroting, en zoals gezegd zijn inkomens uit Europees voetbal hier (zoals het hoort) niet bij inbegrepen. Ook wordt er volop geïnvesteerd in de jeugdelftallen. Waar jij het vandaan haalt dat ze op deze manier op een faillissement afstevenen (want dat insinueer je, en je verzint er een heleboel onzin bij!) mag Joost weten. Ik vat het maar op als jaloezie op het transferbeleid van Psv, want een andere verklaring kan ik er niet aan geven.

Mooi voor Ajax dat ze financieel zo gezond zijn. Ik hoop dat ze wat nuttigs gaan doen met het geld, want de rente is ook niet om over naar huis te schrijven.

22 juli 2015 om 20:39

@the Ref, als je je huis volledig hebt afgelost en door financiele problemen je huis als onderpand moet inbrengen, dan doe je iets niet goed. Jouw vergelijking gaat mank.

@simon Says, het heeft niets met bashen te maken. Maargoed laat maar. Het gaat er bij jullie toch niet in.

Weet je wat, PSV is top bezig! Ik hoor jullie over een paar jaar wel weer als succes uitblijft

22 juli 2015 om 21:08

Nee, onzin gaat er bij mij niet in! Ongeacht hoe vaak onzin herhaald wordt.

PSV is ook goed bezig! De loodzware taak om Memphis te vervangen is op papier naar vermogen uitgevoerd, meer kun je niet verlangen. Als PSV in een aantal jaar succes heeft, horen we jou niet meer

23 juli 2015 om 08:15

@ Jows

De grond onder het huis of de hypotheek op het stadion zijn 2 verschillende dingen vriend als je dat nog niet weet moet je ff terug naar school en lesje economie gaan volgen.

Hypotheek op het stadion is eigen bezit.
Erfpacht betalen voor de grond = huur

Dus hoe kom je erbij dat PSV opnieuw zijn huis als onderpand heeft moeten inbrengen????
Als je nu een voorstelling van zaken wil geven doe het dan wel goed, want je bent nu aan alle kanten de plank flink aan het misslaan.
Je doet veronderstellingen die je niet kunt staven met bewijzen. Terwijl de jaarcijfers van PSV (gewoon openbaar aangezien PSV net als Ajax verplicht is die te deponeren bij de KVK vanwege het feit dat het Nv's zijn) gewoon te bekijken zijn.

Dus nogmaals als je insinuaties maakt dat PSV wanbeleid voert kom met bewijs en niet met de naar jouw mening veronderstelde waanideeën die met een paar simpele muisklikken te ontkrachten zijn.

Ik denk niet dat hij naar PSV gaat. Hij heeft al in Nederland gespeeld en een hele tijd in Spanje. Ik denk dat hij voor een 3e land in zijn carriere gaat kiezen.

21 juli 2015 om 23:29

Hoop of denk je dat

21 juli 2015 om 23:40

Maar Ajax heeft niemand in de basis elf verloren, ze hoeven geen grote aankopen te doen. Begrijpt niemand dat? Ze zoeken concurentie om alle spelers scherp te houden. PSV verlies Rekik, Depay en Wijnaldum. Tuurlijk moet je dan met namen komen waardoor je niet teveel achteruit gaat.

21 juli 2015 om 23:45

Zimling was duidelijk een paniekaankoop. Blind vertrok 1 of 2 dagen voor het sluiten van de markt. Younes heeft nog geen 20 min gespeeld in 1 wedstrijd en Sanogo heeft bij de reserves meegedaan zonder ook maar 1 training te hebben gevolgd. Beetje voorbarig vind je niet? OT ik denk dat Moreno niet voor PSV kiest. Hopen dat hij het niet doet, doe ik niet. Aan het eind vd competitie zien wij wel waar wie staat met de huidige versterkingen.

21 juli 2015 om 23:47

Afgelopen seizoen gezien? Daar moeten zeker versterkingen bij.

21 juli 2015 om 23:50

Je bent toch niet vergeten dat Ajax het afgelopen seizoen 17 punten achter PSV is geëindigd? Wat dat betreft mogen ze de selectie best versterken.
Wil overigens niet zeggen dat de huidige selectie ook niet gewoon beter kan worden hoor. Jonge spelers kunnen veel groeien in een jaar tijd, dat heb je het afgelopen jaar ook bij PSV kunnen zien.

21 juli 2015 om 23:52

Haha, jij snapt t niet denk ik. Met de spelers die Ajax al had, zijn ze kansloos geweest afgelopen seizoen. PSV heeft Depay en Wijnaldum verloren maar heeft met Pröpper, Lestienne en Pereiro gewoon drie goede spelers terug gehaald waardoor de selectie er niet veel op achteruit is gegaan. Dus Ajax had meer uit moeten geven en beter moeten scouten, wilden ze weer mee gaan doen om de prijzen.

21 juli 2015 om 23:57

Niet vergeten, maar psv speelde geen wervelend voetbal en werd vaak geholpen door depay of wijnaldum, die zijn weg, bij ajax is niks weggegaan, dus dat makkelijk kampioen worden, is wel erg makkelijk praten, zeker na een wedstrijdje tegen Eindhoven

22 juli 2015 om 00:02

@ikhouvanajax wat maakt het uit dat men bij ajax niemand heeft verloren? De afgelopen 2 jaren wordt er dramatisch gepresteerd....alle statistieken lopen al 4 jaar terug. Het voetbal is niet om aan te zien en het aantal behaalde punten is ook ieder jaar slechter. Omdat er niemand vertrekt betekend het niet dat de selectie voldoet. Als ajax het ambitie niveau heeft te laten zien wat ze vorig jaar lieten zien en het jaar ervoor dan is het slecht gesteld. Ajax moet altijd de ambitie hebben de beste selectie op het veld te hebben en dat heeft men bij lange na niet. Overmars faalt keihard......ga het lijstje aangetrokken spelers maar eens na....een ellenlange lijst over 3 jaar waar hoogstens 4 van de 31 voldeden en de rest nog niet of is al mislukt. Psv doet het in die zin beter en toont ambitie.....dat is alleen maar te prijzen

22 juli 2015 om 00:10

Juist Ja bij Ajax is niemand weg gegaan .. Nog steeds de zelfde matige spelers op Bazoer , El Ghazi en Cillessen naa.
Hoop dat we Moreno binnen weten te halen ! Dan hebben we zeker de sterkste selectie van de ED. Bruma mag dan wel gaan banken hij kiest altijd voor de moeilijkste uitweg en wilt dribbelen en kappen en psv in de moeilijkheden brengen.

22 juli 2015 om 02:21

Wow want Pröpper, Lestienne en Pereiro moeten niet eerst acclimatiseren en wennen aan de groep? Je doet net alsof zij zich direct als Depay (21+goals) en Wijnaldum (de nodige leiderschap) gaan kunnen opstellen en hun in 1 klap gaan doen vergeten. Lestienne heeft al geen geweldig seizoen sinds Brugge gedraaid, dus dat valt nog te bezien. Pereiro en Pröpper kunnen wel wat worden op den duur. PSV begint praktisch op 0 aankomend seizoen. Waarom denk je dat Brands de een na de andere "versterking" binnenhaald en nog steeds niet klaar is? Hij wilt alles op alles zetten om bij te blijven.

Ajax heeft daarentegen de nodige ervaring en leiderscapaciteit binnen gehaald (ten opzichte van vorig seizoen) in de persoon van Gudelj en Heitinga. Voeg daar Klaassen, Schone, van Rhijn en Cillessen aan toe als ervaren spelers die al binnen de groep stonden, en je hebt een aardige groep aan leiders in de groep. Ajax gaat ook heel anders spelen aankomend seizoen met een groep dat nu voor het grootste deel voor het 3e seizoen op rij bij elkaar is, en waarvan de toegevoegde jeugd (Riedewald, El Ghazi, Bazoer) weer een jaar verder is. De concurrentie binnen Ajax ligt aankomend seizoen ook veel hoger dan voorgaande jaren. Niemand is veilig. Zelfs de aankopen niet. Met de speelstijl die aankomend seizoen gehanteerd gaat worden, denk ik dat Ajax hogere ogen gaat kunnen gooien dan de afgelopen 2 seizoenen.

Kortom, volgens mij snap jij het niet en denk jij dat het net FIFA is. Je haalt een speler en hij staat er direct. Alsof hij er al jaren speelt. In de echte wereld hebben spelers tijd nodig om zich aan te passen. Daar gaat meestal wel een jaar overheen. Zeker wanneer de spelers nog jong zijn zoals Pereiro.

22 juli 2015 om 02:24

Dan ken jij Tete nog niet. Riedewald zeker ook niet. Sinkgraven is ook een naam die jij nog niet kent denk ik. Deze jongens gaan Ajax als nieuwe basisspelers voorzien van de nodige impulsen. Tot eind volgend seizoen gap.

22 juli 2015 om 05:00

idd, met die instelling zal je je basis nooit versterken en blijf je achter de feiten aanlopen

jij doet net alsof ajax wereldtop is en er geen beter voetballers op deze aardkloot rondlopen dan ajax nu al onder contract heeft staan

ver holt je team natuurlijk ahteruit als je pas na gaat enken over een opvolger als de speler al verkocht is

ook heeft ajax gewoon een heel aantal spelers in de selectie van het 1e die niet van het niveau zijn dat ajax na moet streven, die spelers zouden bij een goed beleid geloosd moeten worden om versterkingen aan te trekken waardoor je team sterker wordt

22 juli 2015 om 06:41

Sallons@vz je klinkt als een Feyenoord-supporter voor aanvang van een nieuw seizoen. Natuurlijk mag je hopen, maar de verwachtingen die je uitspreekt lijken niet echt reëel. In het eerste half jaar van 2015 hebben die geweldige spelers die jij noemt nauwelijks een kans kunnen creëren, dan wel een deuk in een pakje boter kunnen schoppen, zouden ze na een maand vakantie nu dan ineens allemaal wereldvoetballers zijn geworden?
Jij doet net of het vlinders zijn.
Lees alle reacties van je mede-supporters na de in de maanden april en mei door Ajax gespeelde wedstrijden nog eens na, zou ik zeggen.

22 juli 2015 om 08:15

Verdedigend staat het al goed bij ajax (minste tegengoals) fidcher is terug, gudelj erbij op het middenveld, dus ajax is iig niet minder geworden em psv wel, lestienne en pereiro hebben mij nog nooit wat laten zien, dus of die 2 wijnaldum en depay doen vergeten vraag ik me af

22 juli 2015 om 08:23

@eltanque, en in al die jaren dat Ajax slecht presteerde volgens jou, presteerde jouw clubje nog slechter. En dat met al die aankopen!

Nogmaals, zegt geen ene reet. Wacht nu maar af.

22 juli 2015 om 11:17

"Ze hoeven geen grote aankopen te doen". Als jij tevreden was met afgelopen seizoen moet je vooral op deze voet doorgaan, ja.

22 juli 2015 om 13:26

@Romario35. Je snapt niet waar ik vandaan kom en buiten dat. afgelopen seizoen is afgelopen seizoen. Dat is dus geweest. Het heeft geen zin om daarop in te gaan. Ik zeg alleen dat ik denk dat Ajax in de nieuwe opstelling met de punt naar voren hogere ogen gaat gooien als de afgelopen 2 seizoenen. Want het spel was niet om aan te zien. Ik heb Ajax zien spelen tegen Panathinaikos, Wofsburg en tegen Dinamo. En het spel, de manier waarop de wedstrijd benaderd word door de spelers is gewoon beter geworden. Dan kan je zeggen dat ik het als een Feyenoorder bekijk, maar dan moet jij eerst even goed lezen en dan begrijpen. Iets wat bij meerdere hier op VZ echt een issue is.

22 juli 2015 om 15:05

Afgelopen seizoen is juist heel belangrijk voor Ajax, zo mag het dit jaar dus niet. Je leert van het verleden maar moet er niet in blijven hangen.

Zou een zeer goede aankoop zijn! Een centrale verdediger is dan ook wat PSV nog nodig heeft. Bovendien een niet al te hoge vraagprijs. Verder is het misschien wel gunstig voor PSV dat Guardado er speelt en dat Moreno daarom voor PSV zou kiezen.

Voor Hector Moreno kwam de beenbreuk (komt nooit goed uit voor speler) zeer slecht uit op het WK tegen Nederland.

Maar voor PSV biedt het mogelijkheden... de Moreno in vorm van 2013/2014 is onhaalbaar voor PSV of welke Nederlandse club dan ook... maar Moreno heeft heel lang aan de kant gestaan na het Wk.. dus nooit echt meer in een flow gekomen. Dus is de prijs drastisch gedaald.

Misschien als PSV 1.5 miljoen per jaar biedt dat Hector terug naar het koude Nederland wilt.

Hector, de eeuwige held samen met Hamdaoui en Romero in het kampioensjaar met Az.
En uiteraard waren Schaars en Martens ook toppertjes!

21 juli 2015 om 23:28

Hij heeft ook gewoon een aflopend contract, dat speelt denk ik een grotere rol dan zijn blessure. Ik heb geen idee hoe hij het afgelopen seizoen speelde, maar ik meen dat Arsenal nog interesse toonde. Dus hij zal nog steeds in de picture staan (zie ook Stuttgart).

21 juli 2015 om 23:31

Nee zijn contract loopt nog een jaar.

21 juli 2015 om 23:33

Arsenal gaat hem echt niet halen, Wenger vindt het wel goed zo. Maar je hebt gelijk dat Moreno nog steeds wel in beeld zal zijn bij andere clubs. Is ook gewoon een goede verdediger, voor de Eredivisie een topper. Erg knap van PSV mocht dit lukken.

21 juli 2015 om 23:33

Hij staat nu denk ik nog 11 maanden onder contract, is dat niet aflopend dan? Het kan zijn dat mijn definitie van dit begrip anders is

21 juli 2015 om 23:40

lol.. Je hebt gelijk het is alleen verwarrend zo midden in de transferperiode. Zijn tranfervrije spelers in jou beleving dan oud-profs of zo? Herintreders?

21 juli 2015 om 23:43

Nee, werkloze voetballers in mijn ogen.

21 juli 2015 om 23:57

Werkloos zijn ze altijd maar dan ook nog contractloos
Anyway, elk contract is aflopend dus da's gewoon verwarrend.

22 juli 2015 om 00:01

Ik denk dat we er niet uitkomen zo
Maar voor mijn gevoel is een aflopend contract, een overeenstemming die nog minder dan een jaar geldig is. Daar wou ik het bij laten.

22 juli 2015 om 05:17

een aflopend contract is een contract dat na dat (voetbaljaar) is afgelopen

vandaar dat het aflopend en geen afgelopen contract is,
dus moreno heeft een aflopend contract.

een voetballer zonder contract is transfervrij en mits hij geen andere baan heeft werkloos, waarom volgens bulkzooi een voetballer altijd werkloos is terwijl het woord profvoetballer inhoudt dat het iemand zijn professie oftewel werk is, is mij onduidelijk

ook is zeker niet elk contract aflopend, aangezien er onbepaalde tijds contracten bestaan

verder is een begrip niet verwarrend, daar is het een begrip voor

het getal 10 is anders volgens jouw argumentatie ook verwarrend, maar aangezien er een hele tijd geleden is afgesproken wat dat betekent is het voor iedereen tegenwoordig duidelijk, vandaat dat we zoveel standaardmaten, namen, begrippen etc hebben in deze samenleving...

Kan iemand mij een reden geven waarom zo'n speler naar de eredivisie zou willen komen?

21 juli 2015 om 23:29

Speeltijd, en een leuke club waarmee hij kampioen kan worden. Verder gaat hij CL spelen. Maar hij zal wel minder gaan verdienen.

21 juli 2015 om 23:29

Naar PSV bedoel je? CL en kampioenschap. Bovendien is Moreno ook niet een onvergetelijk wereldtalent die een geweldige kans krijgt om met matties Brands en Guardado te gaan knallen!

21 juli 2015 om 23:32

Als het goed is speelt psv in nederland. Maar hij kan vast wel naar engeland, waar hij in een veel betere competitie speelt en daarbij ook meer verdient.

21 juli 2015 om 23:40

Demba als je een vraag stelt, moet je wel naar het antwoord willen luisteren.

Hij speelt bij PSV champions league, en hij speelt om de titel. Basisplaats in principe gegarandeerd. Dat kan hij in Engeland allemaal echt niet krijgen.

21 juli 2015 om 23:30

Champions League voetbal.

22 juli 2015 om 01:46

Samenspelen met landgenoot, Champions League spelen, dat allemaal bij een echte familieclub. Ik hoop voor het Eredivisie-niveau dat Hector naar Nederland komt. Kan een hoop positieve impulsen geven aan de (nu nog) vrij zwakke PSV-defensie.

Kan me niet voorstellen dat deze jongen naar psv gaat. Ik denk dat ie zomaar de helft van z'n salaris moet inleveren, dat gaat hij echt nog niet doen. Clubs zoals Southampton, Stuttgart betalen meer, betere competitie, kortom zijn interessanter. 6 wedstrijdjes CL veranderen hier niets aan.

21 juli 2015 om 23:29

Verdient nu bij Espanyol €700.000. Dus het salaris zal geen probleem worden.

22 juli 2015 om 08:09

Hoe weet je dat? Niet dat ik je niet geloof, vind het gewoon verrassend dat hij bij een Spaanse club 'maar' 7 ton verdiend, terwijl het toch een hele grote competitie is.

Lijkt me overigens een perfecte versterking, lekkere concurrentie voor Isimat en Bruma. Al hoop ik na dat kampioensfeest toch dat Isimat wat vaker aan t werk komt, prachtige vent!

22 juli 2015 om 11:22

Zou me niks verbazen. Die verdeling in Spanje is echt heel krom. Barca en Real strijken al meer dan de helft van de tv-gelden op. Daarachter Atletico, Valencia, Villarreal etc. een marginaal deel. Espanyol niet al te veel.

22 juli 2015 om 15:20

Onbevestigde bronnen uit de media zijn mijn bron want clubs maken zelden of nooit individuele salarissen van spelers bekent.

Maar ik vind het ook verrassend dat de onderkant in Spanje dergelijke salarissen betaald aan hun sterkhouders.

21 juli 2015 om 23:45

Ik neem aan dat Brands en Guardado Moreno al lang gepolst hebben of hij interesse heeft. PSV neemt echt niet voor niets contact op met Espanyol.
Brands en Guardado kennen Moreno beide goed.

22 juli 2015 om 01:51

Precies. Zo ging dat ook bij Pröpper, Lestienne en Pereiro. Hopen dat het echt gaat lukken!

Heeft PSV geen schulden ofzo? Waar toveren ze het geld vandaan? Andere clubs zouden de miljoenen van de transfers investeren in het wegwerken van schulden, maar bij PSV kopen ze rustig door..
Evengoed zou dit een geniale aankoop zijn voor PSV, wederom goed werk mocht dit lukken. Brands is goed bezig daar. Er staat volgend seizoen weer een elftal waar je bang van wordt. Hopen dat ze het in Europa ook goed gaan doen.

21 juli 2015 om 23:28

Kan je niet tellen? Er is alleen al €55 miljoen binnengekomen..

21 juli 2015 om 23:30

Ik kan wel tellen, ik zeg toch ook dat ik het opvallend vind dat ze dat niet in de schulden steken. Andere clubs zouden dat wel doen. Feyenoord bijvoorbeeld. Kan je gerust normaal op me reageren hoor, ik stelde een vraag.

21 juli 2015 om 23:34

Daarbij krijgt PSV al zeker een miljoen of tien aan CL inkomsten.

21 juli 2015 om 23:38

PSV heeft Wijnaldum en Depay voor de jackpot verkocht. Depay voor 35 en Wijnaldum voor 20. Dat komt neer op 55 miljoen. Pereiro koste PSV 7 miljoen en Propper koste 5 miljoen. Dat is voor in totaal 12 miljoen aangekocht. Gerbrands heeft gezegd een derde te willen inversteren in wat PSV heeft verkocht. 55 delen door 3 is ongeveer 18. 18 min 12 is 6. He verrek er blijft nog 6 miljoen over. Plus PSV kreeg een dikke 12 miljoen voor het meedoen in de CL gekregen . Kortom PSV heeft genoeg geld voor Moreno.

21 juli 2015 om 23:40

PSV, en vooral de fans, zijn vergeten dat ze nog een lening bij de gemeente hebben lopen...

21 juli 2015 om 23:44

Zolang ze die gewoon volgens het afbetalingsschema afbetalen is het toch goed?

21 juli 2015 om 23:44

Oke, thanks. En derest van het binnengekomen geld gaat dus naar de gemeente Eindhoven? Mij lijkt dat ze die nog wat moeten betalen.

21 juli 2015 om 23:47

Een lening is niet erg, als je de rente en de aflossingen maar kan betalen. Hier wordt altijd zo negatief gedacht over leningen, terwijl de helft van de nederlandse bevolking wel ergens een schuld heeft openstaan.

22 juli 2015 om 00:01

Er is niks geleend. Er is juist verkocht.

22 juli 2015 om 00:03

@ Psvchelseaboy

En niet te vergeten:

- Hiljemark +/- 2,5 miljoen
- Lens naar South 3/4 ton
- Tyton naar Stuttgart 1 miljoen
- Bakkali naar Valencia 4/5 ton

En idd een startpremie van circa 12,5 miljoen.
En per wedstrijd word ook nog een aanzienlijk bedrag uitgekeerd...

22 juli 2015 om 00:05

Umbro als nieuwe sponsor, zal ook nog wat opleveren.

22 juli 2015 om 00:17

South? Lens is naar Sunderland gegaan hoor.

On: Geweldig als hij ook nog komt zie ik wel dat ze tweede kunnen worden in de poule fase.

22 juli 2015 om 00:18

Die transfersommen komen over 2 verschillende boekjaren binnen. Dat maakt het wat lastiger maar het komt erop neer dat PSV afgelopen seizoen €14 miljoen winst draaide en komend seizoen sowiezo €15 miljoen winst gemaakt wordt. Hierbij ga ik ervanuit dat er naast Moreno nog een echte top-huurling komt. Traore of zo. Andere opties zijn nog een talent van €2 miljoen of Affelay met een kort contract.

Dit alles tegen een zeer bescheiding stijging in salaris en afschrijvingen terwijl het CL-budget enkel voor €2 miljoen besteed is aan Jong Psv.

22 juli 2015 om 00:58

Nee hoor, dat zijn we zeker niet vergeten. PSV heeft een langlopende lening bij de gemeente (ik geloof 30 jaar). Ieder jaar lost PSV een bepaald bedrag af op de lening met de bijbehorende interest. Door middel van deze interest maakt de gemeente winst op het uitgeleende geld.
Zo lang PSV ieder jaar netjes de aflossing + interest betaalt wordt het bedrag kleiner en kleiner totdat het is uitbetaald. Dan is er toch geen probleem?

22 juli 2015 om 00:58

Ze krijgen ook nog wat geld bijgeschreven wanneer Farfan verkast naar het Midden-Oosten, Alle beetjes helpen De wind staat in ieder geval goed. Hopelijk komt Moreno.

Ik wist trouwens niet dat Tyton naar Duitsland is verkast. Is dat al lang bekend? Zeer sympathieke vent en gun hem het allerbeste in ieder geval!

22 juli 2015 om 01:39

Ja Tyton ging een paar weken terug al naar Vfb.

22 juli 2015 om 08:32

@thefatman, dan is er geen probleem? Het feit alleen al, dat PSV op de rand van de afgrond stond moet menig wenkbrouw doen fronsen. PSV kan het zich helemaal niet permitteren om zoveel aankopen te doen (ook al is er flink verkocht).

Probleem is dat PSV afhankelijk is van de CL. Daarom investeren ze en hopen ze dat ze hiermee CL veilig stellen. Dit is echter een groot risico. Ik snap niet dat alle Psv'ers zo blij zijn dat dit risico genomen wordt. Kijk eens naar FC Twente? Daar waren ook alle supporters blij met de aankopen en het alsmaar groeiende salarishuis. Dan gaat het een paar jaar minder en dan zit je in de shit. PSV heeft nog de mazzel gehad dat het een dealtje heeft kunnen sluiten met de gemeente Eindhoven. Kortzichtigheid troef hier. Allemaal korte termijn denkers.

22 juli 2015 om 09:00

Die is niet in 1 keer binnen. De bedragen voor Wijnaldum en dapay zijn voor een deel opgebouwd uit bonussen. Daarnaast heeft PSV 2 jaar op rij rond de 17 mil. Verlies gedraaid...

22 juli 2015 om 09:04

Dus jij denkt dat die 55 in 1 keer betaald wordt...?

22 juli 2015 om 09:20

PSV is juist niet afhankelijk van de cl. Draaide de afgelopen jaren alweer winst zonder CL. PSV heeft ook geen lening bij de gemeente. Blijft schijnbaar moeilijke materie voor de meesten. PSV heeft de grond verkocht aan de gemeente en pacht deze terug. Dit betekent dat ze dus jaarlijks een vergoeding betalen voor het gebruik van de grond. Deze vergoeding is meegenomen in de begroting. Een begroting die extra gecontroleerd wordt door de gemeente om een herhaling van fouten uit het verleden te voorkomen.

22 juli 2015 om 10:37

Je blijft het proberen he? Als je een klein beetje de reacties leest dan zou je weten dat Psv de CL helemaal niet begroot en dus absoluut niet nodig heeft. Je hele verhaal is dus onzin van het begin tot het eind. Komt bij dat het salarishuis ook totaal niet groeit.

22 juli 2015 om 11:59

PSV heeft gewoon een afbetaal deal met de gemeente dat over jaren gaat.

22 juli 2015 om 12:04

@johndiego, wat jij wil joh....

De grond onder het Philips-Stadion en van het trainingscomplex De Herdgang wordt voor 48,4 miljoen euro gekocht door de gemeente. In ruil daarvoor betaalt PSV jaarlijks zo’n 2,4 miljoen euro. Daar staat echter tegenover dat de deal de gemeente per jaar 2,1 miljoen kost aan rentelasten. De gemeente koopt de grond namelijk op met een lening. Strikte voorwaarde is dat PSV nooit meer de inkomsten uit de Champions League mee gaat begroten. Mocht de gemeenteraad met dit voorstel instemmen, dan leent hoofdsponsor en oprichter Philips de club een bedrag van twintig miljoen, om de schuldenlast dragelijker te maken. Ook zullen dan enkele regionale investeerders de club over een periode van acht jaar een bedrag rond de tien miljoen willen lenen. Aangezien PSV waarschijnlijk failliet gaat als de gemeente dit voorstel niet steunt, zal er echter wel voor gestemd worden.

Verstandig?

Laten we beginnen met een rekensom. PSV ontvangt namelijk 48 miljoen voor de grond onder het stadion en onder De Herdgang. Men betaalt echter ook pacht aan de gemeente om deze grond weer terug te kunnen huren. Dit bedraagt jaarlijks zo’n 2.4 miljoen, wat over een looptijd van veertig jaar neerkomt op een totaalbedrag van 96 miljoen euro. Een verlies van 48 miljoen euro dus.

Tevens is PSV met het verkopen van de grond zijn laatste beetje reserve kwijtgeraakt. Eerder was het Jan Reker die met de verkoop van een parkeerterrein de financiële problemen kon verdoezelen, nu is het Sanders die de grond van PSV van de hand doet. Met als gevolg dat de club vrijwel geen bezittingen meer heeft voor het geval ze opnieuw voor financieel ongemak komen te staan. De ‘stille’ reserves waar PSV jarenlang op wees als het om financiële problemen ging zijn vrijwel allemaal opgedroogd.

Daarmee neemt de club een groot risico. In het verleden heeft bijvoorbeeld Ajax aangetoond dat je het eigen vermogen razendsnel over de balk kan smijten. Een positief eigen vermogen geeft clubs al snel het idee dat ze maar eens flink moeten gaan investeren in de spelersgroep, niet realiserende dat ze, mocht de gemeente niet meer willen bijspringen, een faillissement riskeren.

Hoewel de deal met de gemeente een godsgeschenk lijkt voor alle partijen, blijkt niets minder waar. Zowel PSV als de gemeente wordt op de lange termijn niet beter van de deal. Het dient er slechts voor om de club uit Eindhoven op de korte termijn uit een kritieke situatie te helpen. De zogenaamde saneringsplannen zijn ondertussen vooral gebaseerd op drijfzand. PSV schiet met deze financiële injectie uiteindelijk helemaal niets op. Het is de laatste noodgreep om ze van de financiële ondergang te redden. PSV is als een kettingroker met Copd die zich keer op keer laat behandelen in het ziekenhuis en teert op medicatie. Het beste middel blijft echter stoppen met roken en dat is wat PSV ook zou moeten doen.

Bron: Cattenaccio (2011). Lees ook http://www.catenaccio.nl/psv-financieel-nog-niet-o... nog maar (eind 2012).

Voor de zoveelste keer. Brands (en dus ook het hele bestuur van Psv) neemt risico's. Zonder de deal met de gemeente was PSV failliet. Dat willen velen niet inzien. Geniet maar van de spelersgroep en de aankopen Ik wil wel eens horen hoe jullie over het huidige bestuur denken als het in te toekomst wel misgaat in Eindhoven.

22 juli 2015 om 12:23

Als je van die 55 miljoen er 25 uitgeeft heb je nog 30 over voor structurele investeringen cq. schuldsanering.

21 juli 2015 om 23:45

Door gewoon een financiele constructie te hebben waarin de aflossingen goed afgesproken zijn kan zoiets. Veel bedrijven hebben dat. En het is juist goed dat psv dit doet. dit is ons verweer tegen het oliegeld van de toppers. (En dan spreken we niet over gerard joling).

22 juli 2015 om 05:22

oeh bah, krijg hele vieze gedachten bij je laatste toevoeging

wat gerard joling en de toppers met olie doen om aan geld te komen hoef ik helemaal niet te weten, of aan te denken...

22 juli 2015 om 08:32

Dat is niet zo moeilijk. Als je de transferopbrengsten van deze zomer erbij pakt kom je uit op een bedrag van bijna zestig miljoen. Als je de CL opbrengsten erbij rekent kom je op een kleine tachtig miljoen aan extra inkomsten. Weliswaar is dat een bruto bedrag, maar dan nog gaat het om een enorm bedrag.

Met Isimat, Guardado, Pröpper, Pereiro en Laursen iets van zeventien. Do the math.

Als PSV deze aankoop bevestigd. Nou dan hebben ze een net zo goeie selectie, en misschien wel betere selectie dan vorig haar. Ja Depay en Wijnaldum zijn weg. Propper en Lestienne zijn prima vervangers, wel net iets minder maar wel goed. Pereiro is gekomen en hij is goed! Beter dan Narsingh. Als Moreno zal komen staan straks Moreno en Ismiat Mirin achterin. Dat is een beter duo dan Rekik Bruma. Ik hoop echt dat Hector Moreno zijn koffers naar Eindhoven pakt

Ik denk eerlijk gezegd dat dit al zo goed als rond is, Rik Elfrink (die het nieuws bracht) heeft Marcel Brands als enige bron en ik denk niet dat Marcel Brands zomaar kletspraat gaat zitten verkondigen over transfers.

22 juli 2015 om 00:08

Terwijl LCV zo ongeveer de eerste prio was van Brands heeft hij met het invullen bewust lang gewacht om deze kans af te wachten. Blijkbaar dient hij zich nu aan en kan het weleens heel snel gaan. Natuurlijk heeft/had Brands meerdere kaarten met Reyes, Botteghin, Alex en vast nog wel een paar. Ondertussen dienen zich ook 2 nieuwe talenten zicht aan.

Brands is een geweldig onderhandelaar en de organisatie heeft een goed beeld van de clubs waar ze aken mee doen, de situatie waar spelers zich in bevinden, etc. Puik werk!

22 juli 2015 om 00:38

Botteghin is aangeboden maar afgewezen, Reyes is al aan de slag bij Sociedad. En Alex? Ik weet niet of ze Alex wel terug moeten halen.., die is enorm blessuregevoelig en zal een flink salaris eisen.

22 juli 2015 om 01:10

Bootsjungen, is er ook al meer bekend over Affelay? Ik hoorde dat hij altijd welkom is maar niet meer dan dat. Zijn er nog geen concrete plannen? Ik hoop echt dat het de TD lukt om Moreno te strikken. Dan hebben ze echt een ijzersterke achterhoede. Best een kwalitatief sterk team zelfs voor Europees niveau.

(pereiro moet er natuurlijk ook instaan maar weet nog niet zijn plek waar hij op zijn best is.)

Zoet
Arias
Moreno
Isimat-Marin
Willems
Narsing
Guardado
Propper
Lestienne
Maher
de Jong

Ja voor PSV zijn zulke salarissen nog te behappen. Als ze hem een wat hoger salaris bieden. Wat kan door het salarisplafond dan is er misschien nog wel wat mogelijk.
Laten we het hopen.

Als ze deze man vastleggen, kan ik mij niet voorstellen dat Psv geen kampioen wordt.
En ik als Ajacied, kan dat waarderen omdat het aankoopbeleid van Psv gewoon beter is.
Ajax is altijd soort van twijfelachtig met aankopen.

21 juli 2015 om 23:41

We moeten hier blij mee zijn. Slim inkopen, goed inkopen en dit durven te doen is de enige manier om de transferkannonade van de top tegen te gaan en enig zins kans te maken.

21 juli 2015 om 23:42

Daar heb je helemaal gelijk in. Ajax kan beter opleiden PSV kam beter aankopen. Brands heeft deze transferperiode geweldige zaken gedaan. Gudelj vind ik een goeie aankoop van Ajax. Heitinga was niet nodig. Veltman moet doorgroeien. Sanogo is gehuurd en kan best nog wel van toegevoegde waarde zijn. Het is te hopen voor jullie dat Cillessen blijft. Dijks blijft ook een twijfelgeval.

22 juli 2015 om 00:30

De Boer verkondigt dat hij hetzelfde ziet gebeuren als bij PSV gebeurd is. Grapjas vergeet even te zeggen dat Matavz plus €1 miljoen Luuk de Jong bracht en dat Guardado nog even binnengehengeld werd.

Sanogo, Yousef, Gudelj, Heitinga, Dijks, Sinkgraven. Een flinke reparatie. De opleiding is vol gelopen want aan de andere kant hebben ze 4 spelers verhuurd en moeten er nog 4 overbodigen vertrekken.

Ik denk dat Ajax een stuk beter voetbal gaat spelen maar ze gaan niet inlopen op Psv. Zonder grote transfers en CL inkomsten moet zelfs Ajax een stapje terugzetten. Dankzij Blind was er wel weer een goed boekjaar. Het is afwachten hoe Ajax er straks voorstaat zonder transfers en CL. Als die spelers nog wat geld op brengen eindigen ze hooguit break-even vanwege de te hoge salarissen.

22 juli 2015 om 07:29

We zullen zien. Als dat geneuzel over het zogenaamde goede i kopen van PSV en het slechte inkopen van Ajax. Ik moet het nog zien. Ik kees zovaak dat PSV met overmacht kampioen is geworden. Ja op het 1e gezicht lijkt dat zo maar ik hoor geen PSVer eerlijk zeggen dat veel wedstrijden net over de streeo zijn getrokken door juist Depay of Wijnaldum. En tuurlijk is PSV de terechte kampioen al denk ik dat het verschil niet zo groot is wat jullie allemaal denken. Ajax speelde dramatisch slecht als die al iets verbeteren dan is daar al grote winst te halen. Maar nogmaals we gaan het zien komend seizoen 😃

22 juli 2015 om 11:50

@ Bulkzooi

Dat is ook bet plan, geen verlies draaien zonder CL en verkopen. Volgend jaar een goede testcase. Al zouden Kishna en Boilesen alweer gaan zorgen voor een plus op de balans, 16 miljoen is in het vorige boekjaar geinvesteerd. Rente inkomsten stijgen en we krijgen flink meer sponsorgeld door de Ziggo deal (9 miljoen vast) en ABN (3,5 miljoen) en behoud van Aegon als partner.

Te hoge salarissen, Moisander, Sigi, Zimling zijn al vertrokken, Boilesen en Kishna nog.

22 juli 2015 om 13:12

V/d Sar heeft idd mooie sponsordeals binnengehaald. Als die 4 spelers verkocht zijn, zit het salarishuis nog altijd ramvol; elke reparatie gaat dit geld kosten omdat er totaal geen ruimte is. Cillissen of zo moet dan voor 1 juli 2016 verkocht worden, om boekwinst te schrijven.

Sportieve risico's zijn echter het grootste gevaar want een kampioenschap lijkt ver weg met een zo'n sterk Psv.

22 juli 2015 om 18:05

@ajax33

Ja Wijnaldum en Depay hebben veel wedstrijden voor PSV gewonnen. Maar ook De Jong en Willems met zijn assists hebben veel wedstrijden voor PSV gewonnen. Ik denk dat Lestienne en vooral Pereiro volgend seizoen wedstrijden voor PSV gaan beslissen en in wat mindere mate Propper.

Had een lange tijd geleden. (Voor zijn blessure) nog gelezen dat topploegen hem wouden. Dat is sel flink verranderd. Nog steeds een geweldige speler. Ze zijn bij psv goed bezig, dit, psv is de toekomst.

Ik neem aan dat Brands en Guardado Moreno al lang gepolst hebben of hij interesse heeft. PSV neemt waarschijnlijk niet voor niets contact op met Espanyol.
Brands en Guardado kennen Moreno beide goed.

Waarom nou niet Alex ??
Is volgens mij transfervrij op te halen , vond Moreno bij az nou niet zo geweldig

22 juli 2015 om 00:09

Alex heeft nul restwaarde, terwijl deze jongen ook over twee/drie jaar nog wat oplevert.

22 juli 2015 om 00:11

Ik denk dat ze Alex toch een te groot risico vinden, ik was eerst ook voor zijn komst, maar door de vele verhalen over zijn fysieke gesteldheid ben ik wel gaan twijfelen. Neemt ntlk niet weg dat het een held is voor Psv.

22 juli 2015 om 12:10

Alex zelf is veel te duur kwa salaris.

Je bent al gauw beter dan Rekik, met een beetje inzicht een goede pass en wat inzicht.

Ik weet niet wat ik zou doen als ik in de schoenen van Moreno stond. Salaris zal bij Espanyol niet de spuigaten uitlopen en anders kan PSV weer iets met bonussen regelen net zoals met Depay en Wijnaldum één jaar geleden. Wanneer Brands dit regelt, is het zonder meer de beste TD van Europa en een zeer begaafde handelaar

1 jaartje cl-voetbal is natuurlijk leuk maar, Denk niet dat die naar psv komt, kan elders meer verdienen in ook nog is mooiere competities.

Brands scout nu indirect weer eens via Az..... Wie kunnen we op termijn nog meer verwachten ?

Dit zal wel een flinke streep door de rekening van Hendrix worden. Voor het middenveld is hij al poppetje nummer 7 en nu ook nog eens als backup voor de verdediging. Jammer, want met zijn talent, verdient hij gewoon kansen !

21 juli 2015 om 23:59

Hendrix gaat Hiljemark en Ritzmaier (zal ook weg gaan) voorbij. Dus valt wel mee.

21 juli 2015 om 23:59

Voor het middenveld komt Hendrix gewoon na Guardado en Pröpper. Je zevert dus maar wat.

22 juli 2015 om 00:58

Bogarde, wat een gezeur. Brands doet het uitstekend en scout in ieder geval een stuk beter dan Overmars en vrienden. Moreno is een Mexicaans international en ik had hem graag bij Ajax gezien.

22 juli 2015 om 05:48

Hoezo doet Brands het stukken beter dan Overmars. Na 1 kampioenschap is alles nu geweldig wat er in Eindhoven gebeurt ?? We zullen het aankomend seizoen en voor de toekomst wel zien. ..

Zou goed zijn voor het nederlandse voetbal hoop dat psv hem kan strikken

Ik vraag me wel af of Moreno op dit moment nog werkelijk zo goed is.

Kan me niet voorstellen dat hij in de Eredivisie wil spelen, veel te goede speler.

Eigenlijk zouden alle Nederlandse , clubs op Zuid/middenamerikaanse . Zuid Europese tour moeten. Altijd fantastisch om die emotienele Zuid Amerikaanse/europese spelers te zien.

22 juli 2015 om 00:30

Tot je de zaakwaarnemers of investeringsmaatschappijen tegenkomt, dan zou je wensen dat je met een Deen om de tafel zat

22 juli 2015 om 00:43

Dat wel , echter bij Twente lopen ook , Corona, Tapia en Uvivni rond. En nog wel meer Zuid Amerikanen/europeanen in de Eredivisie. Het is dus wel mogelijk.

Raar dat Botteghin vandaag nog te oud wordt genoemd terwijl Moreno met dezelfde leeftijd voldoet voor interesse. Age is but à number!waarom is er geen enkel sportmedium dat hint naar de terugkeer van Alex?

22 juli 2015 om 00:38

Dat argument van de leeftijd is maar onzin. Botteghin is allang ''gescout'' door PSV en te licht bevonden. Die jongen is een goede mandekker en kan een op een zijn mannetje goed uitschakelen. Maar hij komt voor het niveau van PSV simpelweg tekort.

Moreno zou een geweldige aankoop zijn! Vandaag was duidelijk te zien dat de verdediging een kwaliteitsinjectie nodig heeft. Vooral Brenet was een aanfluiting, niet normaal meer!

22 juli 2015 om 05:30

en het zal meespelen dat botteghin rechts is net als bruna en isimat, terwijl psv op zoek is naar een linker cv...

Zou een welkome versterking zijn. Het huidige centrum schutterde met vlagen tegen Eindhoven. Vond hun jeugdige vervangers als duo zekerder ogen. Vooral Alberto maakt een goede indruk. Afellay gooit overigens z'n eigen glazen in. Hij mist sowieso een groot stuk van de voorbereiding aangezien hij wacht. Sportief gezien loop je dan achter de feiten aan. Of je nou alleeb traint of met een groep dat maakt een geoot verschil. Fysiek sowieso maar wat te denken van tactisch. Er komt wrs een Turkse club of een club uit het Midden Oosten en dan gaat hij cashen. Zonde! Dan is zijn voetbalcarriere na PSV nooit 'echt' van de grond gekomen. Het is een beetje als dat goede meisje voor de lange termijn links laten liggen voorlopig en hopen dat het mooiste meisje het in jou ziet zitten terwijl zij niet eens naar je omkijkt.

Zoet
Arias
Isimat Mirin
Moreno
Willems
Pröpper
Pereiro
Guardado
Narsingh
de Jong
Lestienne

Nu heb ik geen kijk op de in's en out's van de transfers van PSV, maar dit en de jongens die ze gehaald hebben zijn toch geen goedkope gasten, ook qua salaris. Nu is er wel een karrevracht met geld binnen gekomen, maar kan al dat geld zomaar weer geïnvesteerd worden? Zouden ze Affelay en Moreno halen dan heb je wel twee jongens die in dezelfde loonschaal zitten als een Depay en Wijnaldum. Heeft PSV inmiddels zoveel reserves opgebouwd of begroten ze de CL voor seizoen '16/'17 ook alvast mee? Iemand die daar meer van weet?

Wordt de voertaal dan ook Spaans in Eindhoven? Met Arias, Moreno, Guardado en Pereiro praat straks bijna de helft van je basisteam Spaans. Zet er nog twee Fransen en een Deen bij en 7 van de 11 basisspelers beheersen de Nederlandse taal niet. Lijkt me niet echt optimaal. Vooral als je meeneemt dat in het tweede vooral namen als Bojevic, Cmiljanic, Lukovic, Hermannsson, Gudmunsson, Scamacca etc. etc. rondlopen. Belooft wat voor de toekomst van het Nederlands voetbal.

22 juli 2015 om 11:36

Ja idd man... 10 jaar geleden had elk team in de ED veel meer buitenlanders... maar het niveau was dan ook een stuk hoger.

Kijk naar het PSV van 2005, een mix van culturen, maar het liep wel!
Het Ajax team van rond die tijd vond ik ook veel beter (o.a. Chivu, Maxwell, Ibra, Pienaar, Galasek). Een team waar ik nog enigszins schrik voor had.

22 juli 2015 om 11:56

Henk de Waal, Klaas de Boer en Piet Huistra kunnen helaas niet zo goed voetballen, al is Neerlands nationale hoop natuurlijk wel gevestigd op Frenkie de Jong.

Dat zou echt een mooie aankoop zijn van Psv. Dan hebben ze met Isimat, Bruma en Moreno 3 goede opties voor de centrale verdediging, waardoor Hendrix zich op het middenveld kan richten zodat de concurrentie daar groter wordt (guardado kunnen ze bij PSV namelijk ook doorschuiven naar één van de twee voorste posities op het middenveld, Propper of Maher moet dan banken).

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren