Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV geeft ticket voor halve finale uit handen in desastreus laatste kwartier

Laatste update:

PSV is uitgeschakeld in de Conference League. De ploeg van trainer Roger Schmidt verloor donderdagavond met 1-2 van Leicester City, een week na het 0-0 gelijkspel in Engeland. Na een doelpunt van Eran Zahavi leken de Eindhovenaren op weg naar de halve finale, maar in het laatste kwartier kantelde Leicester de wedstrijd volledig. In de halve finale binden the Foxes de strijd aan met AS Roma of Bodö/Glimt.

Een grote fout van Youri Tielemans hielp PSV na 26 minuten aan de leiding. De middenvelder van Leicester leverde de bal op de eigen helft plots in bij Mario Götze, die snel Eran Zahavi aan zijn rechterzijde vond. Vanuit een lastige hoek schoof Zahavi de bal voorbij doelman Kasper Schmeichel, dankzij een lichte aanraking van Jonny Evans: 1-0. Voorafgaand aan het doelpunt waren beide ploegen al gevaarlijk geworden. In de achtste minuut kopte Evans de bal door na een vrije trap, waarna Wesley Fofana van dichtbij ogenschijnlijk onbewust over kopte.

Niet veel later kwam James Maddison ver in het strafschopgebied van PSV, maar slaagde hij er niet in een schot af te vuren. Aan de overzijde leverde Philipp Max een afgemeten voorzet op Götze, die de bal bij de tweede paal rechtstreeks uit de lucht nam. Hij stuitte op Schmeichel. Een splijtende steekpass van Kelechi Iheanacho leverde plots een grote kans op voor Leicester: Harvey Barney sprintte naar het zestienmetergebied met de bal aan de voet, maar had het vizier niet op scherp staan en kreeg de bal naast.

Een fraaie crosspass van Joey Veerman, niet zijn enige van de wedstrijd, resulteerde in minuut 25 in een schot van Mauro Júnior: de rechtsback trok langs de zestienmeterlijn naar binnen en zocht de rechterhoek, die door Schmeichel met succes werd bewaakt. Na het openingsdoelpunt zocht Leicester naar de gelijkmaker. Na een van richting veranderd vuurpijl van Maddison haalde Jordan Teze de bal verdienstelijk weg voor de doellijn; na een gevaarlijke voorzet van Tielemans kopte Timothy Castagne van dichtbij naast.

In het eerste kwartier van de tweede helft werd PSV tweemaal gevaarlijk: een getoucheerd afstandsschot van Veerman zeilde net naast, waarna Zahavi van dichtbij over kopte doen André Ramalho een hoekschop verlengde. Leicester kreeg vervolgens een enorme mogelijkheid op de 1-1. Patson Daka mocht na een pass van Iheanacho plots afstormen op het doel van Yvon Mvogo en schoof de bal naast. PSV stond flink onder druk en gaf de voorsprong dertien minuten voor tijd uit handen. Ricardo Pereira bedient Ayoze Pérez, die aan de achterlijn Ramalho uitkapte en in het strafschopgebied Maddison vond. Laatstgenoemde schoot tegendraads raak, al zat Mvogo nog aan de bal: 1-1.

Mvogo hield PSV even later op de been: Lookman had plots veel ruimte en bood Perez een enorme kans, vlak voor het doel. Met een reflex tikte de keeper de bal over de lat. Even daarna bracht Mvogo ook redding op een schot van Daka, maar in tweede instantie besliste Pereira de wedstrijd. Het doelpunt was zuur voor PSV, maar niet onverdiend: Leicester oogde in de slotfase een stuk fitter en dreigender. PSV kwam er in het tweede bedrijf nauwelijks aan te pas en kan de eerste potentiële hoofdprijs doorstrepen: het vizier gaat nu op de bekerfinale van zondag en de strijd om de landstitel.

Zie je Leicester City de Conference League winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Coefficienten polonaise 🤣🤣

14 april 2022 om 20:47

Is het tot dusver toch ook geweest voor PSV. Verliezen tegen Leceister is geen wanprestatie. Kijkend naar de spelers die daar op het veld staan.

14 april 2022 om 20:52

@Allez Paris, wil je zeggen dat het dat niet was dan?


Tactisch wonder die Roger Schmidt. Ze zullen m niet missen volgend jaar. Je ziet de hele tweede helft al aankomen dat leicester sterker en gevaarlijker wordt. Dan Max eruit voor een broekie, ge-ni-aal. Dat was de kans op een echte prijs (jc schaal vind ik geen noemenswaardige prijs)

14 april 2022 om 20:41

Max was geblesseerd, wedstrijd wel gezien? Qua wisselbeleid hebben ze niet verloren, het leek wel alsof de pijp helemaal leeg was naar 60 minuten ..

14 april 2022 om 20:43

@arnino,
Max zag er niet geblesseerd uit, maar moe, maar dat waren er wel meer. Je gaat toch geen puppy inbrengen als je al zo onder druk staat. Volledig te wijten aan Schmidt ‘in my opinion’

14 april 2022 om 20:43

Als de pijp leeg is heb je dus wel gefaald qua wisselbeleid. Je spreekt jezelf nogal tegen

14 april 2022 om 20:44

Qua wisselbeleid niet verloren??? Iedereen zag toch toen je voor stond dat er zeeën aan ruimte lag om gevaarlijk te worden..? Dan breng je toch Vertessen..

14 april 2022 om 20:51

Hij heeft niet meer opties op het moment. Al je verdedigers zijn geblesseerd.

14 april 2022 om 20:53

Juist wel, als je na rust geen snelheid brengt ipv zahavi vind ik dat een tactische fout. Dan komt uiteindelijk die dikke Braziliaan erin…. Schiet mij maar lek!

14 april 2022 om 20:59

Waarom laat je zahavi die zo traag als stront is als je er alleen nog met een uitbraak uitkomt, terwijl je vertessen op de bank hebt.

14 april 2022 om 22:26

Max was net ziek geweest blijkbaar en kreeg een nare trap op zijn enkel begin 2e helft. Niet vreemd dat hij er uit ging. Daarnaast zat er maar 1 verdediger op de bank

14 april 2022 om 20:46

Als jij denkt dat van nistelrooy het beter gaat doen dan schmidt ben je wel heel optimistisch. Denk je echt dat schmidt zonder enige reden max eruit haalt voor een jeugdspeler? En aub psv fans noem nooit meer gakpo in een adem mrt antony, alvast bedankt

14 april 2022 om 20:53

Wil jij Anthony dan ook niet meer in één adem noemen met Gakpo?

14 april 2022 om 21:51

Anthony is echt niet zo goed als jij beweert. Gakpo verdiende in de eerste wedstrijd een penalty en had eigenlijk een assist moeten hebben als Sangare niet zo lomp was. Maar natuurlijk makkelijk om alles en iedereen af te zeiken als het resultaat er niet is.

14 april 2022 om 20:47

He Stef, de beker is ook een echte (troost)prijs die we nog kunnen winnen!

Ik baal als een stekker joh... nu Feyenoord maar doorgaan aub!. uithuilen en door.

14 april 2022 om 20:40

Wat had volgens jou de sleutel geweest op beter resultaat?
Ongelooflijk hoe psv zo in elkaar zakte naarmate ze verder onder druk kwamen

14 april 2022 om 20:43

Niet Veerman eruit halen voor Doan... Wat een drama wissel van Schmidt.

14 april 2022 om 20:44

Betere spelers was het probleem niet, een betere bank daarintegen.. Vergelijk de bank van PSV eens met die van Leicester, dat zegt al genoeg en is ook hetgene wat PSV vandaag de das om deed, vermoeidheid sloeg toe, maar op de bank zit gewoon te weinig.

14 april 2022 om 20:48

Cody zat er helemaal niet in... Had bruma voor gakpo gedaan, die speede tegen rkc ook dreigend.

14 april 2022 om 20:50

Bruma speelt of goed, of is verschrikkelijk. Dat hij tegen RKC geweldig speelde was mooi, maar is geen garantie dat hij vandaag ook geweldig zou zijn. Onvoorspelbare speler.

14 april 2022 om 20:42

Je hebt gelukkig nog bier, was helaas geen 4-0. 😉

14 april 2022 om 20:45

Haha, die 4-0 was ook niet serieus natuurlijk.

14 april 2022 om 20:42

Luuk de Jong gewoon terughalen, heb je in elk geval altijd een plan B. Lange ballen op Gotze was echt enorm frustrerend om te zien.

14 april 2022 om 20:47

Zou mooi zijn ja Loek terug naar PSV

14 april 2022 om 20:52

Gewoon plan a van maken😜

14 april 2022 om 21:19

Liever eerst de verdediging en de keeper. als plan a haha.

15 april 2022 om 00:30

Tja in feite hoeft PSV naar mijn mening niet veel te veranderen hoor Lampen. Ja een betere keeper zou veel schelen maar zoals Mvogo nu presteert ben ik al tevreden (misschien zegt dat ook wel wat).

15 april 2022 om 13:30

Precies waar ik bang voor ben, dat Luuk de Jong weer plan a wordt.

15 april 2022 om 14:14

Gomes Luuk de Jong is toch een God in Eindhoven? Waarom wil je hem niet terug?

15 april 2022 om 15:36

Stap terug naar het verleden. Je moet vernieuwen in mijn ogen. Het is te gemakkelijk om telkens weer terug te vallen op het bekende. Bovendien levert Luuk de Jong in de toekomst geen geld meer op. Omdat PSV zelf is afgegleden lijkt De Jong een verbetering. Maar feitelijk ga je van -1 naar 0. Maar volgens mijn moet je +1 zien te komen.

Ik zie liever iemand als Zirkzee overkomen voor €10M, een investering die je wél terug kunt verdienen.

14 april 2022 om 20:53

Zonde man, ook onnodig. Uithuilen en zondag opnieuw beginnen. Succes

Tempoverschil heeft PSV de kop gekost !

14 april 2022 om 20:52

Maar blijf dan compact spelen. Wat een ruimtes gaven ze weg. En dat met een centraal duo dat nauwelijks herstellend vermogen heeft.

Tja, als je het duel moet eindigen met spelers als Doan, Bruma, Vinicius, Oppegaard is het niet heel gek dat je het aflegt tegen een team als Leicester.Zonde dat je niet iedereen topfit had in deze wedstrijd, dan had het zeker gekund.

Helaas, maar Leicester was gewoon beter. PSV heeft duidelijk te weinig kwaliteit. Zahavi 1 kloot goaltje, maar wederom compleet waardeloos en dan is Vini nog slechter... In de zomer zullen we ons flink moeten versterken/doorselecten. Laten we eerlijk zijn. Leicester had meer kunnen scoren gezien de kansen. Al had Sangaré de wedstrijd kunnen beslissen, helaas.

14 april 2022 om 20:42

Ik snap dus niet waarom je zahavi wisselt. Als Zahavi meedoet is Psv altijd beter dan zonder. Misschien niet in spelbeeld maar hij is wel degene die altijd de goals moet maken. Hij is dus blijkbaar een echte spits, die moet je altijd laten staan en dus nooit wisselen.

14 april 2022 om 20:47

Iemand met snelheid had wel voor meer kansen kunnen zorgen in de 2e helft omdat er veel ruimte lag bij Leicester

14 april 2022 om 20:43

Het gaat een boeiende zomer worden voor de top van de eredivisie qua doorselecteren!

15 april 2022 om 08:22

Ben alleen bang dat PSV daar totaal niet van gaat profiteren. Als Luuk de Jong, Andreas Pereira en Jasper Cillessen de beoogde versterkingen zijn is er wat mis met je kwaliteitsnormen en vooral je scouting.

14 april 2022 om 20:45

Zahavi speelde prima. Een van de betere zelfs vandaag.

14 april 2022 om 20:54



Ja met een beetje geluk…maar psv was wel de onderliggende ploeg qua balsnelheid. Gakpo heel matig en egocentrisch. Max prima en je merkte meteen de wissel anders misschien nog kansje gehad.

14 april 2022 om 21:28

Waar gaat PSV dat geld vandaan halen. Ze hebben sinds Schmidt is gekomen zowat een heel nieuw elftal gekocht al dan wel niet Transfervrij maar met miljoenen salaris. Ik heb het idee dat PSV all in is gegaan.

15 april 2022 om 08:41

Het is zaak dat PSV zsm Gakpo en Sangaré verkoopt, die leveren samen minstens €65M op en dat zou je al vroeg in het transferwindow munitie geven om echt eens kwaliteit in te komen. En daarnaast vraag ik me af hoe de €30M aan transferwinsten van afgelopen zomer in rook kan zijn opgegaan.

Intussen levert het vertrek van Zahavi, Thomas (transfervrij) en Vinicius en Mvogo (huur) je weinig op. Met Bruma (€5M), Baumgartl (€4M) en Sadílek (2,5M) krijg je wat wisselgeld. En ook Romero (2,5M) en Gutierrez (€6M) moet je zien te verkopen gezien hun contracten, terwijl ik ook niet verwacht dat PSV bij een goed bod het vertrek van Doan (€8M) tegenhoudt.

In dat geval kijk je tegen zo’n €90M+ aan inkomsten aan. Het is alleen belangrijk dat een flink deel van dat bedrag al vroeg beschikbaar raakt. Dat bepaalt op je goed voorbereid het seizoen in gaat of - zoals gebruikelijk - het hele seizoen achter de feiten aanloopt.

Leicester was gewoon een maatje te groot.

14 april 2022 om 20:43

Ach nee man…. Waren ze echt beter? Vind ik niet

14 april 2022 om 20:45

Eens, dit was gelijkwaardig en de uitkomst had ook zomaar in het voordeel van PSV kunnen zijn. Was gewoon een gelijkwaardige strijd.

14 april 2022 om 20:50

Met name de bank van Leicester is een maatje te groot. Daar brengen ze spelers als Lookman en Daka binnen de lijnen en dan komen wij met Doan en Vinicius aan.

15 april 2022 om 00:14

Maar goed, geef PSV 100 miljoen euro extra per jaar en dan heb je ook zo'n bank (en een betere basis). Uiteindelijk laat het gewoon goed zien dat dergelijke clubs weinig voorstellen zonder die TV centen.

15 april 2022 om 00:33

Inderdaad. Ik vind dat wij het als NLse topclubs het nog niet zo slecht doen. Geef ons die 200? Miljoen of wat is het en we staan er heel anders voor. Dan wint een NLse ploeg de conference league wel en doen we serieus mee in de CL (lees kwartfinale). Ik vind het juist wel knap dat PSV en Feyenoord zo ver komen.

14 april 2022 om 20:45

Klopt. Gakpo viel in ook zwaar tegen. Waarom is hij eigenlijk aanvoerder? Alles mislukt. Als hij zo voetbalt is hij voor geen enkele Premier league club een aanwinst.

15 april 2022 om 17:29

Go give the cup to Leicester today!

Helaas. Het leek op aan het einde. Verliezen van Leicester is geen schande, maar toch is het wel zuur. Hier leek veel meer in te zitten. Tot het laatste half uur

Toch een teleurstellend seizoen Europees gezien voor PSV. Op een haar na CL misgelopen, roemloze aftocht in de Europa League en nu uitgeschakeld in de conference league op het moment dat het echt om de knikkers draait. Had echt wel hoop dat PSV de finale kon halen.

Opvallend overigens hoeveel ploegen er momenteel in slagen om een wedstrijd volledig dood te slaan. Na die 1-2 echt geen moment het idee gehad dat PSV nog iets kon forceren.

Als ajacied natuurlijk geen slechte generale in aanloop naar de bekerfinale

14 april 2022 om 20:41

Voor Ajax heerlijk idd, Die planning van de bekerfinale blijf ik wel echt schandalig vinden

14 april 2022 om 20:44

Waarom is het schandalig?

14 april 2022 om 20:48

Dat is het nadeel van Europees voetbal, als Ajax door had gegaan dan hadden ze gisteren op Anfield gespeeld..

14 april 2022 om 20:49

Mij lijkt dat je gewoon 2 fitte ploegen tegen elkaar wilt hebben in een van de grootste wedstrijden in Nederland.

14 april 2022 om 20:50

Een voordeel. PSV heeft geen 120 min in de benen.
En een bejaarde van 39 die niet meer kan duiken en een jaar niet gevoetbald heeft bij de tegenstander in de goal staan komende zondag.

14 april 2022 om 20:53

En andersom had ik dat ook gevonden. Plan zoiets gewoon buiten een Europese week.

14 april 2022 om 21:08

Alles beter dan Onana Romero!

14 april 2022 om 21:29

Iedereen weet dat zondag een wedstrijd op zich is. PSV zit nog wel in het ritme Ajax speelt minder dus zie PSV wel winnen eigenlijk en dat zeg ik als iemand die meer iets met Ajax dan PSV heeft

14 april 2022 om 21:36

Toch schat ik hem nog hoger in dan Stekelenburg. Maar ik snap de achterliggende gedachte wel.
Onana is klaar bin Ajax. Is wel in het voordeel van PSV. Laat het maar een keer meezitten dit seizoen. Al is het maar een troostprijs die voor zowel Ajax als PSV weinig waarde heeft

14 april 2022 om 21:14

Die beker is al zo goed als voor Ajax… daar denk ik geen moment aanspraak op te kunnen gaan maken

Heel erg zonde dit. PSV heeft het heel verdienstelijk gedaan over 2 wedstrijden, maar het kwaliteitsverschil werd het laatste half uur heel erg duidelijk. Het meest teleurstellende is het spel van Gakpo. Die heeft zich verre van in de etalage gezet in dit tweeluik.

15 april 2022 om 00:19

Daarom moeten we ook voorzichtig zijn. We zien allemaal hoe ontzettend moeilijk Bergwijn het heeft, maar toch laat men geen kans onbenut om Gakpo op te hypen. Eerst maar eens afwachten of hij zich staande kan houden in de Premier League, want zo'n beetje iedere aanvaller uit de Eredivisie van de afgelopen jaren is er best hard gefaald.

Een hele pijnlijke nederlaag maar wel enorm trots op PSV vanavond. Deze voel ik nog wel even.

Gewogen en te licht bevonden. Meer heb ik niet te zeggen. Fijne avond

14 april 2022 om 20:49

Als psv die penalty had gekregen daar en sangare had die bal er gewoon ingeschoten was er niks aan de hand geweest

14 april 2022 om 20:52

Als leicester de 3 100% een op een kansen had gemaakt was er ook veel aan de hand geweest. Gewoon te licht cuco en te veel geblesseerde

14 april 2022 om 20:56

Heung: Heb je meer drogredenen? Je kan wel met klinkklare en loze nonsens komen, maar daarmee kom je weinig verder he. Cuco zegt ook niets geks. PSV had het eerder moeten beslissen. Dat liet het na. Daarna stortte het in

14 april 2022 om 21:53

En als m’n tante een lul had dan was het m’n oom

14 april 2022 om 20:49

Coinflip. Helaas lieten ze het aan het einde helemaal lopen. PSV heeft zich wel kranig geweerd. Feyenoord kan de Nederlandse Europese eer nog redden nu

Er is maar één iemand schuldig aan deze nederlaag en dat is John de Jong. Dit PSV is gewoon een samengeraapt zooitje middelmaat. Een keeper die niet goed genoeg is, een linksbenige aanvallende middenvelder die noodgedwongen is omgetoverd tot rechtsback, een jeugdspeler die op een cruciaal moment moet invallen als linksback, een spits die niet meer mee kan op dit niveau, nauwelijks stootkracht en diepte voorin en nul kwaliteit op de bank. Gewoon een heel matig elftal en dan is het niet gek als je wordt uitgeschakeld door Leicester. Nu maar weer uithuilen en volgend seizoen opnieuw beginnen. Ik mag aannemen met een nieuwe TD

14 april 2022 om 20:43

Ik zal je helpen! zahavi ramalho max guti bruma vini drommel allemaal te licht als CL of laat staan EL wil overwinteren. Op Teze, sangare, gakpo en mauro kun je bouwen. Romero en doan heb ik nog geloof ik ook

15 april 2022 om 00:37

Niet mee eens. Ramalho en Guti kan je er prima bij hebben zoals ze nu spelen. Guti is een van de belangrijkste spelers op dit moment. Tezamen met Mauro en Sangare

14 april 2022 om 20:44

Wat voor negatiefs valt er nou ge zeggen over Mvogo? Heeft PSV in de wedstrijd gehouden en gewoon top gekeept.

14 april 2022 om 20:44

Eens, en dat is op de een of andere manier nog verrassend lang goed gegaan. Komende weken zullen ze met legen handen staan.

14 april 2022 om 20:45

Nou ik vind dat je de coach toch ook wel mag aankijken. Tuurlijk het materiaal is alles behalve geweldig, maar Schmidt heeft het toch wel voor elkaar gekregen om PSV echt 0x boven zichzelf uit te laten stijgen. Het is allemaal zo steriel wat je vandaag ook weer ziet. Zo'n veerman had je na 10 minuten in de 2e helft al moeten wisselen. Kwam helemaal niet meer in zijn spel en liep er maar plichtmatig bij. Zelfde als zo'n zahavi waar je niks aan hebt als je niet in de 16 komt van de tegenstander. Had vertessen ingebracht voor de 2e helft voor zo'n zahavi. Je weet dat je onder druk komt te staan en dat je het moet hebben van de lange bal. Maar uiteindelijk is zo'n De Jong ook verantwoordelijk voor de coach die voor de groep staat, dus je hebt daarin wel gelijk

15 april 2022 om 00:22

Wel mee eens, maar dat was allang duidelijk. John de Jong is een uiterst slechte technisch directeur. Bij alles onder de subtop laat hij een club gewoon degraderen. Die moet je in de zomer niet meer de portemonnee toevertrouwen, want die gaat ongetwijfeld wederom miljoenen verdampen.

Zonde. Natuurlijk geen schande om over twee wedstrijden te verliezen van een PL ploeg, maar wel onnodig. Ze hadden de 2-0 moeten maken, dan was het binnen te halen geweest.

Wissels niet goed.

14 april 2022 om 20:43

We vallen in herhaling, geld voor alle Nederlandse clubs. Het verhaal is dat het altijd onnodig is en dat we de betere zijn. Maar aan het einde van de rit altijd met lege handen staan, het is een mentale dingetje. Je had vooraf wel op kunnen schrijven, Psv over twee wedstrijden de betere maar uiteindelijk met lege handen staan

Tsja... Inzakken en op de counter spelen zonder dat psv counter spelers heeft Gakpo gotze te traag om dan echt gevaarlijk te worden.

15 april 2022 om 00:25

Gakpo is juist nuttig in de counter. Echter zijn Zahavi en Gotze te traag en zijn Veerman en Doan ook geen spelers voor de counter. Gutierrez eigenlijk ook niet echt.

PSV was best goed, geen verkeerd woord over hun inzet, maar ze hadden die 2-0 moeten maken. De 2e helft en vooral de laatste 60 minuten was het gewoon Leicester dat verdiend gewonnen heeft. Nu zie je het verschil van de Eredivisie en Premier League, daar kunnen ze 120 minuten lang knallen.. op dit niveau kan PSV maar 60 minuten mee. Jammer, het had gekund. Qua kwaliteit was er niet veel verschil namelijk.

De manier waarop met de late goals is wel pijnlijk. Maar gezien de kansen en het spelbeeld is het niet meer dan terecht dat Leicester doorgaat. Desalniettemin heeft PSV goed partij geboden, zijn ze zeker niet weggespeeld en mogen ze terugkijken op een mooie Europese campagne. Hopelijk volgt er zondag nog wel een nederlaag.

Duidelijk dat het echt goeie groep is met waarin iedereen de volle 100 geeft alleen je mist echt paar kwaliteit spelers. Je leider van achteruit Ramalho, max, Zahavi PSV zal echt ervaren jongens moeten halen die over het algemeen meer toevoegen kwalitatief om echt zulke wedstrijden te kunnen winnen en het doel te realiseren om bij de top 32 te horen. Doe je dat niet is dit het niveau en resultaten waarmee je genoegen moet nemen. Guardado was ook niet echt een onbetwiste basisspeler bij subtop ploegen alleen wel iemand die zich op dit niveau echt staande kon houden en de jongen omzich heen daaraan op konden trekken.

Tja... Vanaf minuut 50 stort het volledig in bij PSV en worden ze aan alle kanten overlopen. Ik weet dat je geen goede wissels hebt op het middenveld, maar Gutierez en Gotze konden het simpelweg niet meer belopen. Waarom haal je dan Veerman eraf? Ramalho speelde overigens een waardeloze pot ook.

Jammer dat het niet zo mocht zijn. PSV begon goed, maar hadden helaas de scherpte niet, de conditie niet en misschien ook de kwaliteit(van de bank) niet om de wedstrijd over de streep te trekken. Hopelijk lukt het Feyenoord wel!

15 april 2022 om 00:28

Dat had geen verschil gemaakt. Gutierrez, Veerman en Gotze zijn alle drie niet echt in staat om de boel vast te zetten. Het is dan om het even wie je wisselt. Ik vind het vooral erg naief om als coach te denken dat je met die drie de ruimtes dichtloopt tegen een fysiek sterke Premier League club.

Jammer boys. Gevochten als leeuwen, onderuit gegaan als leeuwen. Had niet gehoeven, Leicester heeft vooral op de bank echt 10x meer kwaliteit dan PSV, dat was het enige verschil vandaag want gezien de gehele wedstrijd, ging het aardig tegen elkaar op. Mauro, Teze Sangare en Gotze waren echt fantastisch vandaag, dikke uitblinkers.

Nu volle focus op Zondag.

14 april 2022 om 20:49

Het was een leuk avontuur toch! Sinds 2016 weer eens leuk.

14 april 2022 om 20:52

Inderdaad. Europees gezien natuurlijk geen heel geweldig seizoen, maar als je door clubs als Benfica, Monaco, Sociedad en Leicester word uitgeschakeld, vind ik niet dat je echt mag klagen. Dat blijft Europese subtop, iets wat PSV gewoon niet is. Ik heb iig wel genoten van de wedstrijden!

14 april 2022 om 20:54

Zeker, dit is gewoon even zuur, maar hoeveel europese wedstrijden we dit seizoen gespeeld hebben is gewoon mooi.
Zeker, we hebben leuke affiches gehad hoor alleen nét eronder telkens.
Benfica ongelukkig, laatse pot tegen sociedas net te kort en nu dit.

T is niet anders, volgend seizoen maar weer proberen!

14 april 2022 om 21:55

Ik ook, zeker van de uitslag

15 april 2022 om 00:30

@aguerooo - Misschien niet is, maar eigenlijk wel hoort te zijn. Met een capabele technisch directeur zag het er al veel beter uit. Nu ben ik geen fan van Schmidt, maar John de Jong is de absolute dissonant bij PSV. Een vreselijk slechte technisch directeur.

14 april 2022 om 20:50

Met elke wissel werden zij sterker en oogden wij vermoeider. Maar uiteindelijk is het ook een gebrek aan scorend vermogen wat ons nekt. Kwamen nog best mooie kansen. Ik hecht niet zoveel waarde aan de beker, maar een directe confrontatie met Ajax is altijd leuk! Op naar zondag.

14 april 2022 om 20:58

Die beker kan mij ook gestolen worden, maar verliezen van Ajax maakt mij net wat te chagerijnig om hem zomaar voorbij te laten vliegen haha.

Waarom maakt schmid geen plaats voor Ruud ?? Waarom nog een paar wedstrijden wachten ? Stuur m direct naar de tribunes. Kan die toekijken hoe Ruud het doet !

14 april 2022 om 20:46

Joh dat moet je toch niet willen? Titel gaat het toch niet worden met vier punten achterstand, Europa lig je uit en beker is over drie dagen. Wat ga je bereiken met Ruud nu voor de groep zetten? Kan beter volgend seizoen met een schone lei beginnen.

Wat die commentator roept is tekenend voor Nederlandse voetbal.. er zat er meer in maar helaas. Typisch.. op eenzelfde manier werden alle andere Nederlandse clubs uitgeschakeld dit seizoen. Het betere spel hebben met het gevoel dat er meer in zat, uiteindelijk allemaal met lege handen staan. We wijten niks af van efficiëntie!

14 april 2022 om 20:41

Dat is elk jaar hetzelfde…. Heeft iets met onze mentaliteit te maken… je ziet dit ook bij toernooien van het Nederlands elftal

14 april 2022 om 20:45

Klopt, volledig mee eens. Je hoopt dat er met zo’n buitenlandse trainer dat er een andere mentaliteit ingebracht wordt. Helaas pindakaas, we vallen in herhaling man.

15 april 2022 om 00:33

Dat is inderdaad wel een Nederlands dingetje op de 1 of andere manier. Ik vergeet me 2004-2005 nooit meer, toen PSV in de halve finale van de CL strandde en AZ in de halve finale van de UEFA Cup. Beide ploegen typisch Nederlands op het moment supreme verzaken, evenals Ajax tegen Tottenham in 2018-19. Keer op keer hetzelfde liedje, helaas.

Ach ja…. PSV en Europees voetbal…. Je denkt elke keer een resultaat te hebben, maar dan….

Heerlijke speler hoor die Maddison, genoten van zijn spel. Ook van PSV bij vlagen genoten, al lieten zij zich in de tweede helft toch aardig piepelen. Sangare had zich onsterfelijk moeten maken. Spijtig vooral weer, een typisch Nederlands Europacup avondje, jammer. Teze is wel een pareltje achterin, Gakpo voorin weer teleurstellend, verwacht juist van hem dat beetje extra.

PSV had dit moeten winnen, maar PSV heeft het gewoon compleet weggeven. Bizar slecht laatste halfuur.

Het helpt ook niet dat Psv's defensie niet goed bezet is (eerste keuzes zijn goed, maar de alternatieven, met name Ramalho, zijn om van te huilen).

En Schmidt had dit kunnen zien aankomen, maar deed vervolgens niks nuttigs met zijn wissels.

Leicester vooral fitter en een veel betere bank. Die Vinicius kan gewoon echt niet.

Wat ben ik blij dat die Schmidt weg gaat. Heeft PSV helemaal niks gebracht. Alleen maar vernederingen en uitschakelingen. Lafaard.

Die ramalho is echt waardeloos zeg, loopt gewoon de goal in ipv die spelers te dekken, buiten al z'n andere fouten elke week

14 april 2022 om 20:46

Eens. Roep ik al tijden, maar PSVers vinden hem geweldig, snap het zelf niet zo. Koppend sterk, maar 1 op 1 duels is hij echt verschrikkelijk.

Zit weinig doordacht voetbal in bij PSV, Veerman de enige met ideeën, Gotze viel weer zwaar tegen

Vinicius wat een schande! Gotze vraagt nog even om een gele kaart voor de tegenstander 🤦‍♂️ Die helpt even mee tijd rekken. Had toch meer verwacht van PSV.

Helaas hadden 2-0 moeten maken. Leicester verdient door helaas

14 april 2022 om 21:05

Die Götze is sowieso altijd meer met de scheidsrechter bezig dan met zijn eigen spel. En die wil nog een transfer naar een topclub in de Premier League maken? Laat me niet lachen.

Uiteindelijk koopje met al die premier league miljoenen gewoon een bank waar je als Nederlandse club noet tegwn op kan. Ik vond psv overigens grote gedeelten van dit tweeluik beter. Qua geld kwaliteit verhouding zijn die Engelse ploegen maar matig.

2de helft gewoon te weinig gebracht. Duels verliezen en bal niet in de ploeg kunnen houden laat Leicester er meer en meer in geloven. Al met al niet onterecht; je voelde de tegentreffer aankomen en daarna wordt het lastig om ze af te stoppen.

Wat ik niet begrijp is waarom Schmidt niet vanaf de 65ste minuut Vertessen erin zet voor Zahavi, als je weet dat je voorin snelheid nodig hebt. Tactische misser wat mij betreft. Mauro Junior de beste man aan de kant van PSV; maakte het leven van z'n tegenstander zuur.

Erg zuur resultaat na zo’n sterke start. Leicester meer lucht in de longen en vooral een sterke bank. Die maakte het verschil waarbij het bij PSV alleen maar zwakker werd.

Kop omhoog en op naar zondag, hopelijk niet teveel energie vergooit. Dat is namelijk de enige finale die nog telt.

Psv spelers na 70 minuten uitgeblust...dat krijg je door al dat vroege wisselen al heel het seizoen..kunnen het niet langer volhouden..kunnen niet door het gaatje gaan..

14 april 2022 om 20:48

Tot het gaatje😉😁

Mauro,sangare,gotze en Teze waren goed maar conditioneel kapot na 75 minuten zoals bij elke topper sinds Schmidt aan het roer staat. Voorin was het echt heel pover met Gakpo en Zahavi en de wissels werkte ook totaal niet. Waarom komen Bruma en Vertessen er niet gewoon in zodra Leicester hoog druk zet? Tot aan de 1-1 gewoon een goede wedstrijd gespeeld en dan geef je het weer zo weg..

14 april 2022 om 21:07

Dit dus. De fitheid van nagenoeg alle Psv'ers in het Schmidt tijdperk is schokkend. En als je dan gaat counteren in het laatste kwartier, zet dan niet die Vinicius erin die alles verliest maar een snelle man die je weg kunt steken.

Jammer maar toch wel terecht over 2 wedstrijden gezien en dat is geen schande , als we wat meer snelheid in de ploeg voorin hadden had je misschien nog kunnen scoren uit een counter en gakpo is veel te licht voor de engelse competitie die gaat het niet redden.

Leicester gewoon veel meer geld, betere spelers en een bank die bij ons basis staan.
Dat gezegd te hebben, zat het erin, kans niet gepakt, ondanks dat het de conference League is toch een leuk avontuur.

Ontzettend zuur maar wel van genoten.

Teleurstellend maar wat wil je met Schmidt die al 2 jaar op fitheid traint maar het nog steeds niet voor elkaar krijgt om zijn spelers 90 minuten fit te houden. Eerste helft was prima maar daarna stort het volledig in. Gakpo onzichtbaar.

Goeie wedstrijd van Leicester. PSV viel zoals verwacht naïef aan en scoorde met wat geluk een goaltje. Maar Leicester heeft gewoon verdiend gewonnen.

Helaas. Heb genoten van de crosspasses van Veerman, vooral in de eerste helft. Waarom werd hij gewisseld? Het voelt ook best treurig om in één seizoen uit drie Europese toernooien geknikkerd te worden. Ik zing de rest van dit seizoen uit en ga met goede hoop wachten op het Van Nistelrooy tijdperk. Het tijdperk Schmidt was in alles 'net niet' . Daarin was deze wedstrijd illustratief.

Dit is het verschil in intensiteit waar de ploegen wekelijks mee te maken krijgen.

Op het moment dat PSV vermoeid raakt, gaat Leicester gewoon door.
Dan weet je dat de ruimtes wat groter worden, en een ploeg als Leicester mag dan nr10 in de PL zijn, maar die hebben dan voldoende kwaliteit om dat te benutten.

PSV heeft alles gegeven, maar dat was niet voldoende.

En misschien ben ik te kritisch maar Gakpo speelt vanavond weer 5 miljoen van zijn transferwaarde af.

Uitermate teleurstellend wat PSV vanavond heeft laten zien. De eerste helft was nog oké. Maar het klasseverschil was aanzienlijk de tweede helft. Helaas voor Schmidt, maar zijn seizoen en periode bij PSV gaat als een nachtkaars uit. Ik zie PSV niet serieus voor de beker en competitie.

Helaas, jammer weer... Sangaré had hem moeten maken.

Cody is ook verre van 30/ 40 miljoen waard. Maar goed, als een gek bereid is omdat te betalen... Waarom dan niet?

Volgend jaar nieuwe kansen!

Jammer en uiteindelijk toch een terechte uitslag. Vond Veerman bij PSV uitstekend spelen. Die geeft vanavond laten zien dat die op dit niveau mee kan. Mvogo ook prima gekeept vanavond. Hopen dat Feyenoord potten kan breken. Ik heb er een hard hoofd in.

Ja jammer voor PSV was leuk geweest. Maar we moeten ook eerlijk zijn als Nederlanders. We hebben het wel over het 3e europese toernooi. Europa League werd altijd al lacherig over gedaan en dit toernooi is al helemaal armoedig. Halve finale zou eigenlijk normaal moeten zijn voor een Top 3 Eredivisie club.

Psv moet schmidt ontslaan of zeggen, dat hij veerman nooit meer mag wisselen. Je beste man zowel in engeland als vandaag en die ga je wisselen. Dan ben je toch niet goed bij je hoofd.

De tweede helft fysiek afgetroefd. Laatste half uur bleef Leicester komen. Gewoon niet goed genoeg. Het zat in beide wedstrijden zeker niet tegen. Verschil zat met name in kwaliteit van de bankspelers.

Verschil is dat Leicester gedeeltes van de wedstrijd echt met een versnelling en intensiteit kan spelen dat Psv te machtig is. Dan gaat het allemaal te vlug voor veel spelers. De invallers van Leicester zorgden ook nog voor een enorme impuls, met nog meer snelheid. Desondanks had Sangaré wel gewoon de 2-0 op zijn voet, dus helemaal onmogelijk was het niet. Denk dat Psv moet erkennen dat Leicester de betere was vandaag.

15 april 2022 om 09:03

Mwah, deels met je eens.
Leicester was eigenijk pas duidelijk de betere na +/- 60 minuten.

Precies op het moment van de hele vreemde wissels.

Zou jij Vinicius brengen ipv vertessen of Bruma als je weet dat je ruimte gaat krijgen?

En dan nog niet te beginnen over Oppegard, waarom doe je dit die jongen aan?

PSV is helaas in de 2de helft afgetroefd op fitheid en intensiteit. Die Engelsen waren gewoon veel fitter waardoor PSV het niet meer kon bijbenen. Aanvallend zijn wij ook gewoon niet goed genoeg. Missen ook echt snelheid voorin. We hebben gewoon een matige en niet uitgebalanceerde selectie. Veel spelers komen handelingssnleheid tekort.

En weer worden we op een klungelige manier uitgeschakeld.... Ajax onnodig, AZ onnodig, PSV onnodig.....

Misschien kan de uefa nog een “league” bedenken dan kan psv na 3 keer Europees eruit vliegen in 1 seizoen toch nog een ronde verder

PSV is gewoon terecht uitgeschakeld door een sterkere tegenstander en dat is helemaal geen schande. We moeten niet net doen of dat dit Leicester een klein ploegje is. Zij hebben heel veel kwaliteit op het veld staan en daarnaast ook nog eens een brede bank.

Verloren door het leed dat Schmidt heet. Rare opstel keuzes die man. Maar goed. Leicester verdiend gewonnen, PSV was een duidelijk maatje te klein.

Voor PSV lijkt 90 minuten altijd te lang. Op de één of andere manier stort het halverwege de tweede helft altijd in elkaar tegen betere tegenstanders. Zondag zou het ook zomaar weer eens zo kunnen gaan.



Wissel Max begreep ik niet leicester is echt een middelmatige ploegje waar je van hoort te winnen veerman eruit halen is van de zotte .. Gakpo wederom in een topwedstrijd zwaar door de mand gevallen waarom wordt die zo gehyped voegt niets extra toe . als je er niet eens van kan winnen wat hebben we dan tegen Ajax te zoeken zondag? Schandalig dat je hier niet van wint.

15 april 2022 om 09:01

Je mag het misschien een middelmatig ploegje vinden maar je vergeet wel dat de begroting van de nummer 10!! in de premier league een keer of 10 groter is dan van de nummer 2!! in nederland.

Desalniettemin was hier veel meer uit te halen en heeft de manier van wisselen je de wedstrijd gekost.

Ik denk dat we dit seizoen maar heel snel moeten vergeten. Ben er stront ziek van. Steeds als het er op aan komt zakken we door het ijs. Enorm frustrerend. Hopelijk kan Ruud het tij doen keren.

Je kan na vandaag wel zien dat het Engelse voetbal niveau hoger ligt en mensen zeiden de nummer 10 van Engeland knikkert psv er even uit… Denk dat zelfs een ploeg als Everton 17e van psv had gewonnen vandaag. Kijk naar de Champions League Tottenham Ajax of Chelsea Ajax veel Nederlandse ploegen hebben moeite met Engelse clubs.

Ik zei het al tijdens de wedstrijd. Zat er 1 goal naast, maar PSV is gewoon een matige ploeg en gaat niks winnen. De mentaliteit en kwaliteit ontbreekt keihard.

Uiteindelijk is het een kwaliteit dingetje. Spelers als Mauro jr, Doan, Bruma, Vertessen, Vinicius, Guti; het zijn spelers die PSV geen moment verder helpen; het zijn allen watertrappelaars, gewoon niet verzuipen is hun doel. Soms doen ze het wat beter als andere keren, maar het is nooit een wereldprestatie op een wereldniveau. Dat niveau tikken een Ginkel, Gotze en Zahavi ook al een tijd niet meer aan.

Het is inmiddels een middelmatige bende met kleine voetballertjes geworden. Gelukkig krijgen ze met Van the Man wel een absolute wereldtopper en beest voor de groep; ik denk dat iedere naam die hierboven naar voren kwam mag gaan uitkijken naar een andere club en anders naar ander werk.

Ik blijf vertrouwen hebben in de jonge sterren voorin; Madueke en Gakpo, maar ze mogen iets minder van poppestront gemaakt zijn. Madueke valt bij wind tegen al geblesseerd uit lijkt wel. Veerman/sangare kan je allebei goed gebruiken, maar je hoopt als topclub dat dit de breedte voetballers zijn die je selectie compleet maken.

Na deze pot is de conclusie toch wel dat Schmidt heeft gefaald. 2 jaar een Europees echec van jewelste, een selectie die niet in staat 90 minuten lang vollgas te gaan, ook niet in de 3 a 4 wedstrijden van het seizoen waar het echt om de knikkers gaat; Pijnlijke nederlagen tegen rivalen en een selectie die in 2 jaar tijd minder waard is geworden.

Succes Benfica.

15 april 2022 om 09:00

Mauro Junior kun je niet in dat rijtje zetten het laatste jaar, klinkt raar maar is het laatste jaar gewoon een van de betere spelers geworden van PSV. En nee dat zegt niks over de kwaliteit van PSV. Hij speelt gewoon ijzersterk.

Guti kun je denk ik ook niet in het rijtje zetten de laatste tijd evenals Götze, die zijn belangrijker dan dat jij denkt.

Verder ben ik het volledig met je eens. Ik denk ook dat 75% van dit verlies door de wissels komt.

15 april 2022 om 09:45

Ik wil best toegeven dat Mauro goed speelt. Maar ik vind niet dat hij de kwaliteit heeft om echt een hoog niveau aan te tikken. Hij doet een hoop op inzet en heeft een sterke techniek in de basis. Wat ik wel knap vind is dat het niet zijn eigen positie is. Maar hij zal echt niet op transferlijstjes staan bij een club uit de top4 competities.

En mijn punt is dat heel veel spelers van dit huidige PSV niet op zulke lijstjes staan.

Ik zie dat Gotze en Guti belangrijk zijn voor PSV. Mijn punt is dat zij ook geen topniveau halen. Tuurlijk maakt die Schmeigel een wereldredding op een prachtig schot van Gotze en we praten er misschien anders over als die zat; maar feit is dat het geen goal was. In zo een cruciale pot, vind ik dat hij veel meer moet brengen.

Zou je Schmidt inmiddels niet gewoon bedanken voor bewezen diensten en Ruud al voor de groep zetten?

15 april 2022 om 09:56

Ik snap wat je bedoeld.
Spelers van het huidige PSV zullen niet bij een topclub terecht komen en ook echt slagen (op misschien een paar uitzonderingen na.

Ik ben wel van mening dat wanneer er een echt team staat dat spelers als Guti en Götze wel een topniveau halen.

In principe heb je maar 2-3 echte toppers lopen waarvan er 2 ook nog behoorlijk jong zijn en je niet kunt verwachten dat ze elke week de sterren van de hemel spelen.

Ik weet niet goed wat wijsheid is.
Aan de ene kant is het nog een paar wedstrijden dus waarom zou je.
Aan de andere kant, je zou Ruud alvast wat wedstrijden kunnen geven zodat de spelers ook alvast wat kunnen wennen aan hem.

Ik vrees ook heel erg voor zondag.

Als je voor de 60e minuut niet met 3-0 voor staat verlies je. (die kans is dus 95%)

Het enige geluk wat je hebt is dat Ajax ook belabberd speelt.

Wat een tegenvaller dit.
Je kan over 2 wedstrijden in principe 150 minuten prima meekomen.

Vandaag leek het wel alsof de pijp rond de 60e minuut volledig leeg was.

Maar man, wat is mauro goed het laatse jaar. Ik durf best te zeggen dat hij de beste speler van PSV is van in ieder geval de afgelopen 6-9 maanden. Dat had denk ik niemand kunnen voorspellen.

Ik snap alleen 2 dingen totaal niet.
Waarom breng je Vinicius in (die letterlijk met elke hoge bal niet hoger komt dan 5 cm van de grond) en laat je vertessen op de bank zitten als je weet dat je zoveel ruimte gaat krijgen?
Persoonlijk had ik Vertessen én Bruma erin gebracht voor gakpo en zahavi. Zeker omdat Gakpo totaal niet in de wedstrijd zat aanvallend gezien.

Daarna de wissel van Max. Ik snap dat hij ziek is geweest deze week en geen 90 minuten kon maken.
Maar waarom breng je dan een jonkie in die in de KKD soms al moeite heeft om op de been te blijven?
Letterlijk elke andere wissel had beter geweest. Ik had zelfs liever vertessen als veredelde linksback gezien. Of een Guti teruggeschoven naar CV en dan Teze naar Rechts en Mauro naar links.

Al met al denk ik dat dit verlies voor 75 % door de wissels komt.

Ook nog even een compliment naar het publiek, de sfeer zat er geweldig in.

Gelukkig is Feyenoord wel door, ik hoop van harte dat ze nog verder kunnen komen al zal dat wel heel lastig worden.

Tis allemaal niet goed genoeg. Net niet ,helemaal niet. Waarschijnlijk worden we 2e. Bekerfinale winnen we ook niet. Uitzingen en op naar volgend seizoen.

De goal van PSV was wel een beetje lucky, vrij lastige hoek maar rolde net langs goede kant van paal. Leicester had echt een paar grote kansen, 1 op 1, en Teze haalde bal van lijn. Bij de twee goals werd PSV gewoon weggetikt in de eigen 16, en er stonden meerdere Leicester speler echt hardstikke vrij. 1-0 vasthouden was mooi geweest, maar PSV kon het blijkbaar niet meer belopen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren