Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Perez: ‘Ik had wel een beetje te doen met Van de Beek vandaag, hoor’

Laatste update:

Donny van de Beek kreeg donderdagavond een nieuwe kans in de basis bij Manchester United, maar wist volgens Kenneth Perez opnieuw niet te overtuigen. De analist van ESPN zag dat Van de Beek er in de halve finale van de Europa League tegen AS Roma (3-2) verloren bij liep en vraagt zich af hoe het verder moet voor de 24-jarige middenvelder bij de Engelse grootmacht.

"Ik had wel een beetje te doen met Donny van de Beek vandaag, hoor", aldus Perez. "Die loopt en hangt er maar een beetje bij... Je moet eigenlijk nooit medelijden hebben met iemand die speler van Manchester United is, maar wat moet hij toch terugverlangen naar zijn belangrijkheid en de manier van voetballen bij Ajax. Waarschijnlijk had hij daar niet het salaris, maar dat hij nu bij United zo een beetje rondloopt en steeds wordt overgeslagen. Alle aandacht gaat eigenlijk uit naar de andere spelers."

Van de Beek kreeg zijn basisplek waarschijnlijk omdat United gezien de 6-2 zege uit het thuisduel al bijna zeker was van de vorige ronde. Perez ziet het somber in voor de speelkansen van de voormalig Ajacied de rest van het seizoen. "Ik zou ook niet weten waar hij in godsnaam zou kunnen spelen bij dit United, want Bruno Fernandes is echt de motor van dit elftal. Daar komt hij niet. Dan heb je nog Paul Pogba, en ze willen toch altijd een Fred, Nemanja Matic of Scott McTominay hebben op het middenveld."

Perez concludeert dat de stap naar de top van de Premier League te groot is gebleken voor Van de Beek. "Ik vraag me af of Nederlandse spelers wel beseffen dat de overstap naar Engeland maar heel weinig lukt. Georginio Wijnaldum bij Newcastle United is misschien een van de laatste die rechtstreeks is geslaagd. Maar het is natuurlijk moeilijk om als je een aanbieding hebt van Manchester en Newcastle, om dan te zeggen: 'Weet je, ik ga voor Newcastle. Dat lijkt me een beter idee.' Je denkt toch: wie weet..."

Van de Beek werd lange tijd ook gevolgd door Real Madrid, zo roept Perez in herinnering. "Veel mensen dachten echt: daar hoort hij te spelen. Dat is eigenlijk best bijzonder. Dat is hetzelfde met Hakim Ziyech: iedereen vond hem hier toch top of the bill? En nu ben je een soort van twaalfde, dertiende man bij Chelsea. Wat ook niet erg is, want je speelt de Champions League-finale en je hebt hele goede concurrenten. Alleen de verbazing over dat hij niet de absolute sterspeler is... Dat verbaast mij dan weer."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja, als je af en toe een keertje mag opdagen bouw je nooit ritme op. Natuurlijk is het makkelijkste antwoord om te geven ''hij kan het niveau gewoon niet aan'', maar dat vind ik te makkelijk. Zo'n Fred speelt er nu ook alles en was in zijn eerste seizoen ook niet geweldig. Die moest ook echt wennen aan het niveau. Zo'n Mctominay ook. De stap van de Eredivisie naar de top van de PL is een grote, dus dat heeft even tijd nodig voordat je echt kunt oordelen of iemand naar dat niveau toe kan groeien. Met dit soort willekeurige wedstrijden met veel ruimte ertussen waar je niet speelt gaat dat niet gebeuren.

7 mei 2021 om 00:14

Tjsa, ze spelen met punt naar achter en in de punt staat de master Fernandes, die was al toen Beekie erheen ging, dus dan ga je niet veel kansen krijgen nee. En als United deze zomer een goede cdm haalt, is Van Beek helemaal klaar denk ik.

7 mei 2021 om 01:14

United heeft van de Beek altijd al voor de bank gehaald, met oog op misschien meer. Zolang je Pogba en Bruno rond hebt lopen op het middenveld wist je dat van de Beek weinig zou gaan spelen. Dat een McTominay zich zo uitstekend heeft ontwikkelt hadden ze niet verwacht, maar ook daarvoor geldt dat is geen concurrent van Donny. Dus Donny is helemaal niet afhankelijk of United een cvm haalt maar of Pogba vertrekt of niet.

7 mei 2021 om 08:48

Ik heb het vermoeden dat jij punt naar voren en punt naar achteren door elkaar haalt. Maar klopt. Fernandes, Pogba, Mctominay, Fred zijn alleen gewoon beter dan vd Beek. Ik blijf mij verbazen over deze keuze van hem. Lekker ballen bij Leverkussen o.i.d.. Ik denk dat dit hem veel beter past

7 mei 2021 om 19:26

klopt inderdaad, punt naar voren natuurlijk

7 mei 2021 om 00:17

Niet eens. Wat goed is komt snel. Hij heeft al bijna een heel seizoen de tijd gehad, hoeveel meer tijd moet hij krijgen? Man U is geen proeftuin, daar moet je leveren en dat doet hij simpelweg niet. Voor 40 miljoen mag daarnaast ook wat worden verwacht he. Ik ben geneigd om Perez hier gelijk te geven. Niet slagen bij Man U is ook niet direct een schande. De Klaassen-route lijkt me ideaal voor Donny en ook dan heb je nog een prima carrière.

7 mei 2021 om 07:48

Wat goed is komt snel? Wout weghorst was op zijn 19e nog amateur. Roger Federer speelde op zijn 18 nog zes sporten en had nog niet voor tennis gekozen. Als ik snel kom is mijn vriendin niet blij. Kortom, niet mee eens.

7 mei 2021 om 08:38

Dat van Federer waar lees je dat? Ik lees overal dat die tot zijn 12e voetbalde en daarna volledig op tennis ging focussen. Won op zijn 17e ook gewoon Wimbledon voor junioren en haalde de finale van de US Open.

7 mei 2021 om 08:49

@leidehood: Federer is een echte tennisser en is daar vroeg mee begonnen. Ook de focus is daar vroeg op gegaan. Met leugens jouw punt bewijzen komt niet heel sterk over.

7 mei 2021 om 11:01

Vond dat stukje over z'n vriendin wel overtuigend. Maar goed, het punt is natuurlijk dat Donny geen laatbloeier is, als je tenminste wil erkennen dat hij toch al behoorlijk goed heeft gepresteerd bij Ajax. Oftewel, dit is geen geval van later pieken dan anderen, maar van een mismatch tussen speler en club/speelstijl.

7 mei 2021 om 16:59

Ach whatever 12 of 18. Die leeftijden haal ik in mijn dating leven ook wel eens door elkaar. Mijn punt was meer dat niet alles wat snel komt goed is en dat niet alles wat goed is snel komt. Donny is inderdaad al vroeg goed geworden maar stokt nu in zijn ontwikkeling. Dat ontwikkeling een lineaire lijn is, is ook niet waar. Zo veel spelers hebben een terugval. Donny heeft die nu.

7 mei 2021 om 00:28

@buitenspelgoal maar welke middenvelder van dit United zie jij door Donny Vd Beek eruit gespeeld worden?

7 mei 2021 om 03:01

mee een Japie Krekel. Hier valt voor hem geen eer te behalen . Hoe kan je naar Man U gaan als je weet dat Bruno Fernandes je concurrent is op je favoriete plek.
Terwijl bij Real, met een ploeg waar de sleet op zit, echt veel meer perspectief was geweest. en is

7 mei 2021 om 04:30

Daar had hij ook niet gespeeld. Modric, Kroos, Casemiro? Zidane houdt daar ook vast aan 'zijn' lievelingetjes en dan heb je er nog een paar lopen daar.

7 mei 2021 om 11:06

ik zou Modric, Casemiro of Kroos ook niet passeren voor Vd Beek. dat zijn middenvelders van een heel ander kaliber. volgens mij is Real uiteindelijk ook niet concreet geworden. het probleem is dat vd Beek het best rendeert in het Ajax systeem want bij Oranje maakt hij vaak ook geen indruk. alleen welke club in Europa waar hij gegarandeerd in de basis zou staan speelt dat Ajax systeem?

7 mei 2021 om 12:45

Daar had wel meer gespeeld als bij man u en was er met de tijd, als hij goed genoeg is, wel ingekomen. want modric en kroos gaan wel voorgeselecteerd worden

7 mei 2021 om 00:41

Ja, een speler moet het laten zien, maar elke keer als hij een goede wedstrijd speelde, zat hij de volgende weer op de bank voor Mctominay of Fred. Fred op z'n dag heb je nog wat aan, maar Donny is echt 10x beter dan Mctominay hoor. Hij werd vanaf het begin al duidelijk genegeerd. Het gaat een beetje ver om idd met z'n allen te huilen, maar wat de echte reden is voor z'n rol op de bank, is alleen voor Ole bekend.

7 mei 2021 om 00:56

Zo Beautifulgame, zit je iets dwars? Van de Beek had misschien iets anders moeten kiezen, maar als United, een vd grootste clubs ter wereld op de stoep staat, zeg dan maar eens nee. Bovendien zal zijn salaris ook wel 'in orde' zijn. Ik denk ook dat niemand medelijden met Donny hoeft te hebben. Echter is het spel van United niet geheel zijn type spel. Zijn zijn concurrenten verder. Zit hij in zijn eerste (aanpassings)jaar. Volgend jaar moet ie het eventueel echt laten zien en anders zal dit avontuur niet geslaagd zijn. Hopelijk kiest ie erna dan wat beter. Bij Ajax met hun kortere combinatiespel paste hij echter heel goed, net als Ziyech. Die haalt het tot nu toe ook niet bij Chelsea. Maar deze teams spelen met zoveel power, dat waren ze totaal niet gewend. Bovendien is dat fysiek niet heel makkelijk te doen vanuit de eredivisie. En zelfs Frenkie had een eerste lastig jaar bij Barca. En zie wat ie nu doet. Dat hoeft niet bij die andere twee te gebeuren, totaal geen garantie, maar om nou zo af te geven op hem en op iedereen die hem wel steunt is echt bizar. Ben je Holland8 of zo?

7 mei 2021 om 01:00

Lijkt me logisch speelt als middenvelder heel hoog op het veld dus moet daar een blok achter staan vooral in de PL en die rol is al weggelegd voor maestro Fernandes zodoende dus telkens vervangen door Fred of mctominay met wie je Donny niet eens kan vergelijken zijn totaal verschillende spelers op verschillende posities

7 mei 2021 om 06:51

Fijn om dit geluid eens te horen. Ik ben het honderd procent met je eens BeautifulGame7. Ontzettend overschatte voetballer die wat mij betreft geen aanspraak maakt op een basisplek bij het Nederlands elftal deze zomer. Wijnaldum, De Jong, Klaassen, De Roon, Gravenberch staan hoger in de pikorde mijn inziens.

7 mei 2021 om 08:41

Ik kan dit soort "tegengas" berichten altijd wel waarderen en begrijpen. Hij heeft gewoonweg de verkeerde te hooggegrepen club gekozen, waarschijnlijk omdat ze het meest betaalde . Kan je nagaan hoe het was geweest als hij bij Real terecht was gekomen. Doordat je o.a. hier elke keer aparte topics ziet verschijnen als hij een keer basis mag spelen doordat er anderen rust krijgen krijg je inderdaad dit soort tegen berichten. Door zijn uitstraling en gekoppelde hype is hij een beetje het troetelkindje geworden van Ajax destijds en hebben mensen nog steeds het idee dat hem zwaar onrecht aangedaan word. Sommigen hebben een zwak gekregen voor hem en bekijken hem nog altijd met een bepaald brilletje. De resultaten van Manu zeggen anders en je zag gisteren ook datver wederom iemand in de basis stond die totaal niets toevoegde aan het spel en er puur in stond omdat je er 11 mag opstellen. Naar een lagere club verkassen lijkt mij het meest logisch, maar hij verdiend een aardige cent met een langlopend contract eraan vast. Voetballen kan hij uiteraard wel, maar voor een club van kaliber United komt hij gewoon zwaar tekort en het is dus de verkeerde stap geweest onder druk van o.a. zaakwaarnemer en ook Ajax die dit natuurlijk als perfecte stap zagen.....voor de portemonnee uiteraard, want tsja...donny moest toch wel voor een topbedrag weg ipv hem voor de helft weg te laten gaan naar een club waar hij wã©l aan spelen toekomt. Maar goed, zo werkt het bij elke club, de mijne kan daar helaas over mee praten en elke club doet weleens een miskoop en op het niveau van United en de overige grote clubs zijn dat vaak dure omdat ze met geld smijten. Kan me ook nog herrineren dat hij vroeg aangetrokken werd omdat men maar iets moest kopen na wederom een slechter seizoen dan gebruikelijk.

7 mei 2021 om 09:05

Wat een aannames. 'gewoonweg de verkeerde hooggegrepen club gekozen, waarschijnlijk omdat ze hem het meest betaalde'.

Dit soort aannames zijn zo typisch Nederlands. Gewoon even lekker op iemand afgeven, want hij zal wel goed verdienen. Manchester United. Een van de grootste clubs uit de geschiedenis. In de Premier League. Zaten in een dip, dus er viel eigenlijk meer te winnen dan te verliezen. Maar oh, het heeft alleen maar om geld gedraaid.

Wat een simpele zielen hier, zeg. En nee, ik ben geen Donny-fanboy. Het valt momenteel allemaal wat tegen, maar mogen spelers soms ook gewoon even wennen en de tijd krijgen? Allejezus zeg, wat een gehaast om er maar als eerste bij te zijn met 'ik zei het toch!?'. Wacht maar gewoon even een jaar of twee af, dan praten we verder.

7 mei 2021 om 09:17

Prima, ik hoor je over een jaar of 2 top
En ja....het draait allemaal om geld, en nee, bij zo'n club krijg je als grote aankoop niet de tijd om even te wennen.

7 mei 2021 om 10:34

dat zou je zeggen he. waarom speelt mctominay er dan nog? om over fred maar te zwijgen. bailly, lindelof, shaw (die nu onwijs goed is), pogba die tijdenlang bagger heeft gespeeld. als het echt zo was als hoe jij het schetst, waren zij of in ieder geval de helft ervan allang weg. solskjaer heeft donny misschien een (achteraf) onrealistisch beeld geschetst, maar volgens mij is hij verder juist ook heel realistisch. hij gooit niet zomar spelers weg als grof vuil maar vraagt wel geduld van ze. op dit moment is er geen plek voor donny, maar dat kan volgend jaar zomaar anders zijn. ik denk dat het hierbij heel fijn is dat solskjaer zelf eigenlijk altijd 12e man is geweest, of in ieder geval niet altijd onomstreden was. en toch bleef hij altijd. hij is gemoedelijk, degelijk en weet wat er gevraagd wordt: kwaliteit natuurlijk, maar ook vaak geduld. zeker bij jonge, nieuwe, ongeduldige spelers. velen hier zitten iets teveel in een fifa/fm modus.

7 mei 2021 om 08:48

ik ben fan van Donny en Ziyech hoor, maar ziyech heeft gewoon pech gehad met de trainerswissel, want Tuchel speelt gewoon heel anders dan Lampard, en terecht want hij wint bijna alles.. Maar wat Donny betreft.. hij gaat naar een club waar al 4 a 5 middenvelders zijn, dan kan je zeggen ik ga de strijd aan oke, maar dan kan je dit gaan krijgen.. in Engeland spelen ze liever met 2 echt controlerende middenvelders, 2 verdedigend ingestelde. United heeft voor de positie ´´10´´ al Bruno die je daar nooit van z´n plek krijg.

ik vraag me af of hij de juiste keus heeft gemaakt, vooral als je kijk naar de slimme zet van Wijnaldum en hoe dat allemaal gelopen is om toch in de top te komen. maar goed dat is altijd achteraf.. ik zou zeggen, gauw wegwezen daar. Ziyech ook zolang die coach daar is want Tuchel speelt op een manier waar ziyech niet echt op een plek kan staan waar hij kan schitteren.

helaas gewoon niet goed genoeg voor dit United waar hij moet concurreren met Fernandes, Pogba en Fred. ik denk ook dat hij tekort komt voor de echte top en van meer waarde kan zijn voor clubs als Valencia, Leverkusen, West Ham etc.

7 mei 2021 om 00:33

Ja en hij moet vooral niet te lang wachten. Na dit seizoen gelijk naar een subtopper gaan en aan spelen toekomen.

7 mei 2021 om 01:34

Ik denk dat het bij Van de Beek vooral aan een systeem ligt. Kan zomaar dat het bij een subtopper ook niet lukt vanwege het systeem. Bij een ploeg die op de counter speelt heb je niks aan hem of een ploeg die niet dominant is. Denk dat hij bij Man. City bijv. beter tot zijn recht zou komen dan bij Man. United. Daarmee zeg ik niet dat hij dat niveau van de basis aan kan, maar dat hij daar wel van waarde zou kunnen zijn als 12e man. Denk dat op dit moment gewoon niet veel clubs bij hem passen.

7 mei 2021 om 08:57

Hij heeft gewoon de verkeerde club gekozen.
"denk dat op dit moment gewoon niet veel clubs bij hem passen"...?
Dat is toch wel de omgedraaide wereld hè....
Hij zou bij een club moeten passen en niet andersom.
Wellicht is het voor hem beter om middenmoter Duitsland of Engeland te proberen.
Had hij eigenlijk gelijk moeten doen, maar door al dat gehype op hem is hij er zelf een beetje in gaan geloven en is het te hoog in zijn bolletje gaan zitten.

7 mei 2021 om 11:10

het is misschien geen slimme keuze geweest maar zeg maar nee tegen een club als United en zo een dik salaris. er zijn maar weinig Eredivisievoetballers die dat zouden doen. ook de Engelse competitie is een droom voor veel voetballers

7 mei 2021 om 12:24

Heb je gelijk in. Zo heel gek vond ik het ook niet dat hij het probeert, heeft het toch laten zien in de CL maar zoals het er nu naar uit ziet gaat het gewoon niet lukken bij United. Heeft nog genoeg mogelijkheden om het wel te maken in Europa en natuurlijk een heerlijk salaris al binnengehaald.

Ahhh dit is weer jammer laat je nou precies die ene beeld in beeld brengen waar die voor Cavani liep. Voor de rest redelijke wedstrijd hij mist ritme maar kan echt wel mee met dit team. Hij is jong leert
Van vedettes wat wil je nog meer

7 mei 2021 om 01:01

Dat is nou het probleem bij hem. Hij speelt te vaak op save door niet op te vallen, excelleert nergens in en loopt constant te diep zonder veel energie in de wedstrijd te verleggen. Zodra United een echte nummer 6 heeft is het afgelopen met hem, want zelfs bij een gelopen wedstrijd laat Ole z'n beste speler niet rusten.

7 mei 2021 om 01:02

Speeltijd misschien? Speelde idd voor de rest wel een redelijke wedstrijd

Hoe spijtig ook , en hoeveel gunfactor deze jongen ook heeft, verdiend hij het eigenlijk niet om bij de EK selectie te zitten. We hebben mensen nodig die uit een goed seizoen komen. Iemand zonder zelfvertrouwen moeten we nu niet hebben, hoe hard het ook is

7 mei 2021 om 07:18

Maar voor welke positie wil je hem meenemen ? Kan voor mij alleen op de 10. Op deze positie staan in ieder geval Wijnaldum en Klaassen voor hem. Zolang deze spelers in de selectie zitten heb je Donny totaal niet nodig.

Ik snap ook echt zijn zaakwaarnemers niet. Als je na twee van zulke topseizoenen met Ajax (zeker dat CL jaar) overal heen kan, dan ga je toch analyseren waar voor jou de kans op speeltijd het hoogst is? dan weet je toch meteen dat je beter naar Real kan gaan, een oud middenveld die moet gaan doorselecteren, ipv Man U met spelers op hun top, en waar zowat de beste speler van die competitie jouw directe concurrent is.

Niet slim

7 mei 2021 om 05:13

Donny wilde ook naar Real als het goed is. Real haakte af en toen kwam Man U. En was het nu of nooit.
Las ook berichten toendertijd als “Man U ook een mooie club”.
Dus ligt niet aan de zaakwaarnemer.
Het was de keuze nog een jaar Ajax of Man U.
Had natuurlijk beter Juve, Lyon, Liverpool, Barcelona of Atletico Madrid gepast denk ik. Deze clubs kwamen niet.

7 mei 2021 om 12:46

Klopt hij zou niet spelen, maar hij had echt veel keus na dat CL jaar. dat bedoel ik

ik vind de kritiek steeds onterecht op Donny mensen denken vaak die overstap kan hij maken want hij komt van ajax maar zij vergeten dat de nederlandse competitie 1 van de zwakste competities is van europa. spankracht zero , uitslagen van de pot gerukt , altijd dezelfde ploegen dus maw oersaai , en dan denken die dat ze zich direct in de basis kunnen spelen in de PL haha de PL is geen kattepis ...het tempo ligt daar zo hoog dat je een F1 bolide moet zijn om er direct te staan ...de meesten komen binnen als een goeie BMW ! kijk naar klaassen , bank bij Everton , bank bij Bremen en is uit armoede moeten terugkomen en blinkt opnieuw uit maw veelzeggend over het niveau van de Mickey Mouse competitie. Fred was de Grote man Bij Shakhtar en had meer dan 1 seizoen nodig om zich aan te passen dus wat verwacht je dan van Donny...beetje realisme is veel fans vreemd is mijn conclusie volgend seizoen moet hij er staan en lukt dat niet dan kan hij nog altijd maar andere clubs

7 mei 2021 om 08:25

De Eredivisie is de 7e competitie van Europa, er zijn dus nog zo'n 45 Europese competities (als we enkel kijken naar hoogste nationale niveaus) zwakker. Dat eindeloze gejank over Mickey Mouse competitie mag ook wel een keer stoppen zeg, wat een enorm overdreven gedoe. Tuurlijk is de stap naar de top van de PL nog altijd gigantisch, maar ga nou niet doen alsof de Eredivisie een van de zwakste competities is die er is, dat is namelijk gewoon aantoonbaar onjuist. Sterker nog, er zijn misschien 10 competities wereldwijd die sterker zijn, that's it.

9 mei 2021 om 03:32

ik volg de nederlandse competitie al sinds de jaren 70 en heb daar uitslagen gezien die je enkel in een zeer zwakke competitie ziet !
een ander zegt dan dat elke ploeg gewoon volop in de aanval gaat waardoor dergelijke scores mogelijk zijn.
dus maw het woord verdedigen bestaat niet in jullie competitie ?
8-2 , 5-4 , 9-0 , 1-7 , 2-8 en de lijst van dergelijke scores is gewoon eindeloos !
als je zo scores ziet spreek je dan van een sterke competitie ?
sorry ik niet ...ik zeg het gewoon zoals ik het zie en de cijfers geven mij gelijk.
waarom willen jullie geen Beneliga ...omdat het dan over en uit is met dit soort uitslagen want hier onder wordt wel verdedigd vraag maar aan Dost , Vormer , Denswil en dergelijke

Ik heb totaal niet met van de Beek te doen. Dit is het risico van zijn keuze. Ik gun hem Man Utd, maar als op je favoriete positie al veruit de beste speler van de club staat, dan weet je dat je heel weinig minuten gaat maken daar. Ook is Donny een compleet ander type dan Bruno Fernandes, dus je bent niet eens een 1 op 1 vervanging. Dan ben ik niet verrast dat het niks wordt en dat je af en toe in onbelangrijke wedstrijden mag opdraven. Ook heb je geen ritme waardoor je ook nooit iets in die onbelangrijke wedstrijden gaat laten zien. Hij moet gewoon vertrekken bij Man Utd en naar een club gaan waar hij wel weer aan spelen toekomt.

Hij is niet goed genoeg en United heeft ook gewoon betere spelers die hij er nooit uit zal spelen. Maar ik verbaas me erover dat een speler zoals hij of Ziyech dan meteen weg zou willen. Clubs hebben ook wisselspelers nodig. Ziyech had bijna 20 wedstrijden in de competitie mee gedaan, dat zijn er echt wel veel. Niet iedere speler kan altijd alles spepen sommige spelers zijn jarenlang de 12e of 13e man, daar is weinig mis mee.

7 mei 2021 om 08:18

Ziyech is echt een mannetje met trots, die is echt niet blij met zijn huidige rol bij Chelsea. Ik snap dus heel erg goed dat zulke jongens uitkijken naar een nieuwe club. Donny zou ook graag een EK en WK willen spelen lijkt mij, daar komt hij in z'n huidige rol bij United ook niet voor in aanmerking.

en nu allemaal weer als de wiedeweerga donny afschrijven, zoals dat hoort na slechte wedstrijden. al die spelers die ã©ã©n of twee jaar nodig hadden om aan te haken in engeland vergeten we maar even, want we willen onze expertise laten horen net als perez. we willen straks net als baradona (tegenwoordig beautifulgame7) kunnen zeggen: zie je wel? ik zei het toch?! ik had gelijk! want fred is zo goed. die had gã©ã©n waardeloos eerste jaar natuurlijk. of pogba, wat een speler want hij is zo populair op instagram! dat hij tijdenlang waardeloos heeft gespeeld vergeten we ook maar even. mctominay die tijdenlang waardeloos was. zo onwijs veel spelers - ook absolute topspelers - die het in hun eerste jaar moeilijk hadden in engeland. of gaan we angel di maria subtop noemen nu? mensen zaten edinson cavani eveneens al af te schrijven. bastian schweinsteiger viel zwaar tegen daar. werner die tegenvalt bij chelsea. ik kan er zo nog 10 opnoemen. ik zeg niet dat donny het daar gaat maken, maar leren we dan nooit dat je soms geduld moet hebben? kijk naar alvarez bij ajax. in engeland hebben clubs zo debiel veel geld. dan kun je de ster van ajax zijn (bij vlagen) maar dan zit je bij chelsea op de bank omdat ze daar op jouw positie ook de ster uit eigen jeugd hebben, de ster van dortmund kochten voor 60 miljoen en de ster van leverkusen hebben gekocht. er kan er maar eentje spelen per positie, en dan heb je ook nog een duitse trainer wat ik wil zeggen: het niet meteen helemaal maken in engeland heeft lang niet altijd met kwaliteit alleen te maken. karakter, geduld en ook gewoon wat geluk met bijvoorbeeld je trainer en speelwijze, evenals de flow van het team ziyech en donny speelden in de ed in een alles winnend aanvallend team en die flow en dat gevoel van overmacht namen ze mee vorig jaar in de cl bijvoorbeeld. ze werden ongelukkig derde in de poule maar overklasten chelsea bijvoorbeeld op stamford bridge. dat is niet niks. ziyech en donny zijn nu weer lerende. we hebben allemaal gezien wat voor metamorfoses ziyech heeft ondergaan sinds twente, dus afschrijven is vooral zeggen wat de buhne wil horen. afschrijven kun je pas over twee of drie jaar, en doe je niet wekelijks hier zoals japie of baradona/beautifulgame7. op een gegeven moment neemt niemand het ook meer serieus met termen als 'is gewoon niet goed genoeg'.

7 mei 2021 om 08:46

Een ellenlang betoog, hartstikke leuk, maar had jij dan gedacht dat Ziyech met zijn prille armpjes en kinderlijk lijf even de PL zou veroveren? Of vd Beek, met zijn matige handelingsnelheid en 13 in een dozijn techniek? Je mag hem nog 5 jaar de kans geven, maar op die leeftijd moet je gewoon spelen en dat gaat hij simpelweg niet doen als zijn medespelers twee klasse beter zijn.

7 mei 2021 om 08:53

matige handelinssnelheid en 13 in dozijn techniek? Als er 2 dingen goed ontwikkelt zijn bij Donny zijn die 2 het wel. Maar lekker makkelijk roepen, omdat het geen flegmatieke spelers is bij wie alles er sierlijk uitziet en niet 64 akka's per wedstrijd maakt.

7 mei 2021 om 09:02

Oh, jij bent er zo eentje die denkt dat je spierballetjes moet hebben voor de Bpl. Het gaat om uithoudingsvermogen en athletisch vermogen. Beiden zijn prima bij Ziyech, hoe smal hij ook is. Sinds Bosz is Ziyech met gigantische stappen vooruit gegaan op dat gebied en precies Ten Hag is de trainer die op dat gebied eveneens alles uit z'n spelers eist en perst.

Volgens jouw insteek had Oguchi Onyewu 's werelds beste verdediger moeten zijn. Wat zien we? Veltman houdt zich prima staande daar, Bruno Fernandes is een van de beste middenvelders van de BPL en David Silva heeft jarenlang gefloreerd. Bernardo Silva nu, evenals Smith-Rowe bijvoorbeeld en Phil Foden.

Allemaal zeer gespierde bikkels.

7 mei 2021 om 10:50

Klopt, maar die speler zijn technisch wel even een tikkeltje beter dan van de Beek..

7 mei 2021 om 11:00

hier zie je dat tilburg en kalou de speler van de beek totaal niet kennen. kalou praat over handelingssnelheid. precies van de beek z'n beste kwaliteit. echter, hij komt momenteel nooit of zelden in die positie als hij speelt. tilburg praat over zijn techniek, maar juist zijn basistechniek is zeer goed. techniek is voor mij niet 30 scharen kunnen doen en daarna alsnog langs je man moeten. techniek is een bal doodleggen, de goede kant opdraaien en de bal bij je kunnen houden. jullie benoemen precies zijn beste kwaliteiten als z'n zwakste punten. sorry, maar wat valt er dan nog te discussieren als je de speler van de beek totaal niet kent? als het donny ergens aan ontbreekt is het bijvoorbeeld inzicht. in de jeugd was dat meer weggelegd voor eiting en nouri. z'n lange passes, afstandschoten en positionering buiten het doelgebied om zijn ook voor verbetering vatbaar. vooral dat laatste breekt hem nu een beetje op omdat hij niet de rol zoals bij ajax heeft. hij is wat te eendimensionaal. hij zal zich sterk moeten ontwikkelen, maar dat kan nog prima en hij is onwijs leergierig en nederig. dat siert hem. en ik denk dat hij aan jarenlange supersub solskjaer een goede heeft. de club die hem de tijd geeft en geduld heeft, zal veel aan hem kunnen hebben op den duur. hij is in alles een verbeterde versie van klaassen, en dan vooral op het voetballende vlak. aan de bal dus. korte combinaties, handelingssnelheid, aannames de goede kant op..

7 mei 2021 om 13:41

Nee ik ken vd Beek totaal niet, waar kwam hij ook alweer vandaan? Ajax? Is dat die speler die er niet aan te pas komt bij United? Uiteraard hebben zijn concurrenten een vele lagere handelingssnelheid en matige basistechniek.

Laten we gewoon objectief blijven. vd Beek is een prima speler, maar voor dat niveau is zijn handelsnelheid en basistechniek gewoon niet goed genoeg. Zijn concurrenten zijn echt een klasse beter hoor. Daar is niets mis mee, maar hij moet z.s.m. weer aan spelen toe komen en dat gaat bij United echt niet gebeuren.

Van de Beek is simpelweg niet goed genoeg voor United, zo simpel is dat. Wellicht in de zomer naar een middenmoter in de Bundesliga, waar hij wekelijks aan spelen toe komt?

7 mei 2021 om 11:03

Sorry Kalou, maar je hebt de ballen verstand van de speler Van de Beek. Populistisch roepen dat hij tekort komt is makkelijk, maar als je bij de eerste de beste onderbouwing juist Donny's beste kwaliteit als zwaktepunt aanstipt, tja.. Dan snap je of niet wat die kwaliteit inhoudt, of je oordeelt zonder de speler Van de Beek ook maar enigszins te kennen.

7 mei 2021 om 13:43

Nee hoor. Zijn eerste aanname is vaak erg sterk. Zijn handelsnelheid is voor Ajax' niveau in de eredivisie prima, maar wekelijks op PL niveau gewoonweg niet goed genoeg. Als jij dat allemaal uitstekend vindt, be my guest, neem nu maar van mij aan dat die trainers daar echt niet gek zijn. vd Beek moet daar gewoon weg wezen, United was te hoog gegrepen, hoe jammer dat ook is.

7 mei 2021 om 14:04

Ik neem dat niet van jou aan, zo snugger ben ikzelf ook nog wel oh wijze Kalou2005. Zijn handelingssnelheid is vele malen hoger dan van enkele andere United-middenvelders. Echt, vele malen hoger. Echter, op andere vlakken is hij minder. Hij is nog wat te eendimensionaal. Hij is ijzersterk in de kleinste ruimtes en al helemaal dicht bij het doel, maar bij United komt hij daar gewoon minder en vanuit andere posities.

Hij moet zich gewoon nog ontwikkelen, dat is toch niet zo raar? Solskjaer is juist een type die geduld heeft met spelers, zo lijkt het. In jouw denkwijze/'management'stijl was er continu doorloop van spelers alsof het robots zijn. Soft skills doen er niet toe, gewenning is maar een eng iets en gewoon je voeten laten spreken. Ik zeg niet dat hij daar gaat slagen, maar ik schrijf hem ook niet af. Dit United bestaat veelal uit spelers die het tijdenlang eveneens heel moeilijk hebben gehad Je zou denken dat mensen als jij daar wel eens een les uit trekken.

Ook nooit begrepen dat hij gelinkt werd aan Real Madrid en mensen dachten dat dat zijn niveau zou zijn. Vond hem persoonlijk altijd een Klaassen 2.0, beter dan en zeker goed, maar niet goed genoeg voor de absolute top.

ja wanneer de rest in dienst van jou speelt is anders dan in dienst van andere te spelen. Met de Ligt en Donny en Hakim had elk internationaal team het moeilijk tegen Ajax en wanneer deze bij elkaar gebleven waren zou dit team elk seizoen chelsea, reaal, Juventes, bayern, munited etc nederlagen toebrengen. De spelers die het daar dan niet redden zouden ook de topspelers zijn bij Ajax. Ja het zit vreemd in elkaar maar vetrouwen en wedstrijden spelen zijn crusiaal.

Als je dan een keer de kans krijgt sta je opgesteld als verkapte linksbuiten. Daar is Donny niet voor gemaakt. Hopen dat een club uit de Bundesliga hem oppikt, want in Manchester gaat hij weinig spelen.

7 mei 2021 om 10:48

Ja dan moet je ook niet zeuren dat je niet goed genoeg bent voor United. Is gewoon een ploeg die voor titels moet spelen. Pogba speelt daar vaak zat en doet het daar fantastisch.. verschil tussen een topspeler en een subtopper/middenmoter..

Afgeven op vd Beek of Zyech is nu natuurlijk makkelijk. Maar bij deze clubs is de concurrentie gewoon erg hoog. Ik had beide liever in Spanje of Italië gezien, ligt het tempo toch iets lager.

Hij noemt Wijnaldum maar er zijn genoeg Nederlandse spelers die het prima doen in Engeland: van Aanholt, Krul, Blind, van Dijk, Ake, Veltman, Propper, Riedewald, Tete, Struijk, El Ghazi en zelfs Pieters.. misschien allemaal op een verschillend niveau maar toch wel gewoon spelend en vrij verdienstelijk. Donny is gewoon niet goed genoeg voor de nummer 2 van de PL en dat is echt geen schande. Paar doelpunten in de CL en iedereen denkt dat je een wereldspeler bent. Zie Neres die is op basis van 2 CL doelpunten helemaal opgehyped is maar zou niet weten welke betere club dan Ajax hem zou kunnen gebruiken.

Van de Beek is gewoon eenzelfde type als Klaassen. Ze komen dik en dik tekort voor de Top van Engeland, Spanje, Duitsland en Italië.Een redelijke speler in Nederland is een kansloze speler in deze 4 landen.Een goede speler in Nederland heeft een kansje in deze 4 landen.Dan weet je als speler waar je staat. Er wordt zoveel meer gevraagd en dan vooral in Engeland op tempo en kracht dan zijn het in Nederland net mietjes!Klaassen is voor Ajax een aardige speler in Nederland maar daar heb je dan ook alles meegezegd. In de champions league komt hij gewoon handelingssnelheid tekort en gaat het hem allemaal veel te snel en dat zag je terug tegen Atalanta. Zelfs tegen Roma zag je zijn tekortkomingen.Het grappige is dan weer, dat de Zuid-Amerikanen bij Ajax wel slagen in de Top competities. Die weten wat er gevraagd wordt en kunnen ook mee in het geweld en dan noem ik een Martinez, Alvarez, Tagliafico.De Nederlandse spelers zijn veel te lief en te beroerd om vieze meters te maken.Ik kan me nu ook geen Nederlandse speler voor de geest halen, die het gaat halen in een topcompetitie! We hebben aardig wat talenten lopen maar alleen met talent red je het niet. Ze vallen stuk voor stuk mentaal buiten de boot.Bij Ajax en PSV hebben we toch aardig wat top talenten lopen maar mentaal nog bij lange na niet geschikt om te slagen in een topcompetitie!We kunnen genoeg Buitenlandse spelers opnoemen, die het daar wel redden!Twee voorbeelden zijn Matic en Mount!Jongens met voetbal kwaliteiten en karakter.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren