Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Overmars slaat terug: 'Mag wel zeggen dat ik Bazoer zelf heb gehaald bij PSV'

Laatste update:
/

Marc Overmars kreeg de laatste tijd forse kritiek te verwerken. De directeur spelersbeleid kwam er slecht vanaf in het adviesrapport van Tscheu La Ling, die de afgelopen maanden gebruikte om het beleid van de club grondig door te lichten. Van de 29 aankopen onder Overmars’ bewind, zijn er volgens Ling slechts 2 serieuze versterkingen gebleken. Vrijdag sloeg Overmars terug.

Tijdens de algemene aandeelhoudersvergadering plaatste de oud-international de cijfers in een ander daglicht. Hij haalt aan dat Ajax in drie jaar tijd zeven volwaardige internationals heeft geleverd, waardoor de club hofleverancier van het Nederlands elftal is. Bij zijn aantreden in Amsterdam bestond slechts 10 procent van de Oranje-selectie uit Ajacieden, nu is dat 29 procent.

Ook het binnenhalen van Riechedly Bazoer bleef niet onbesproken. De jonge middenvelder, één van de absolute toptalenten van de club, werd op jonge leeftijd door Overmars weggeplukt bij rivaal PSV. “Ik mag wel zeggen dat ik Bazoer zelf heb gehaald van PSV. Dat was op het goede moment. Hij ligt nu vast tot 2020”, haalde hij fijntjes aan. Dat de Amsterdammers Bazoer al vóór Overmars’ komst op het oog hadden, blijft daarbij onbenoemd.

Ook het langer vastleggen van jonge talenten als Vaclav Cerny, Donny van de Beek en Abdelhak Nouri, die onlangs bijtekenden, ervaart de beleidsmaker als een persoonlijke triomf. Het veelgeroemde trio staat nu tot medio 2020 op de loonlijst in Amsterdam.

Marc Overmars is nog steeds de juiste man op de juiste plek

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En welke directe versterkingen verder?

13 november 2015 om 15:42

Viergever, Van Der Hoorn, Duarte, Zimling, Sana, Hoesen, Babel, Cuenca, Bojan, Boer, Heitinga en Sanogo waren toch prima aankopen??

Nee, geintje... Van de spelers die inmiddels alweer vertrokken zijn, kun je hooguit Poulsen en Moisander geslaagd noemen. Verder moet de waarde van aankopen als Sinkgraven, Zivkovic, Gudelj, Milik, Dijks en Younes nog blijken...

13 november 2015 om 16:13

Babel was op dat moment wel echt nodig bij ajax. Vond hem niet eens zo heel slecht spelen. Hij bracht rust in het team. Vond t jammer dat hij vertrok.

13 november 2015 om 17:36

Babel heeft zichzelf aangeboden, heeft weinig gekost en heeft het prima gedaan, die treft hier geen blaam. Verder denk ik dat dijks en gudelj zijn enige 2 goeie aankopen zijn

13 november 2015 om 17:40

Duarte was echt een enorme miskoop ja. Daarna heb je Viergever en vd Hoorn, maar zóveel kostten die spelers niet en hebben nog redelijk vaak gespeeld en echt niet helemaal verzaakt. vd Hoorn doet het nu gewoon goed maar heeft Veltman en Riedewald voor zich. Viergever heeft inderdaad een paar drama potten gespeeld maar men overdrijft wel enigszins met de kritiek op hem, plus als de nood aan de man was kon je hem neerzetten, gewoon een prima back-up.

Zimling kostte geen drol en was belangrijk voor de ervaring. Ja hij speelde niet veel maar kostte dus ook bijna niks. Dat ie niet veel zou spelen was ingecalculeerd. Zelfde verhaal met Heitinga.
Sana heeft in die goede eerste periode die ie had zijn aankoopbedrag + salaris al bijna terugverdiend. Hoesen zou ik geen miskoop noemen. Kostte ook nauwelijks wat, heeft toch belangrijke goals gemaakt, en is zelfs met winst (weet ik niet zeker?) doorverkocht aan Groningen.
Babel was absoluut geen miskoop, weet niet hoe je daarbij komt. Was juist erg geslaagd. Cuenca was niet best nee maar werd slechts gehuurd. Bojan vond ik geen slechte aankoop, kon ontzettend goed voetballen maar werd alleen verkeerd gebruikt en sukkelde met blessures dacht ik.
Boer is ook niks mis mee, is gewoon een prima ervaren 2de keeper. Sanogo wel een drama ja, maar het idee was dat dat gewoon een pinchhitter moest zijn, en helemaal geen basisspeler. Kostte ook nauwelijks wat dacht ik.

13 november 2015 om 18:00

Dijks een goede aankoop.... Je hebt ehm eerst laten gaan en voor veel meer geld moeten terug kopen!

13 november 2015 om 18:02

Hoesen heeft nog een tussenstap elders gemaakt dacht ik

13 november 2015 om 19:31

Buiten dat heeft die jongen natuurlijk niet de kwaliteit die Ajax nastreeft. Is pure armoe dat die jongen nu als back in ajax 1 speelt.

13 november 2015 om 19:31

Klopt, bij fortuna sittard

13 november 2015 om 20:33

Zimling, Cuena, Bojan en Sanogo zijn niet gekocht, Babel en Heitinga kwamen transfervrij Beetje erg makkelijk scoren zo Niels.

13 november 2015 om 21:38

Ze zijn toch echt aangetrokken door Overmars, al dan niet tijdelijk... Zijn gewoon de feiten!

13 november 2015 om 15:43

Hij heeft alleen gezorgd voor de ondertekening van het contract, Wesseling heeft Bazoer overgehaald om naar Ajax te komen. Dezelfde die volgens mij ook el Ghazi scooutte. Deze versterkingen kun je Overmars eigenlijk niet eens toerekenen.

Overmars werkt alleen met scouts om een rapport te krijgen voor de RvC, veel spelers werden afgeraden door de scouts of moesten verder gevolgd worden. Eigenlijk functioneren alleen de jeugd scouts, die stuurt Jonk aan.

De conclusie is simpel, Overmars teert onterecht op het resultaat van anderen. Zijn beste werk zijn de lange contracten van de talenten.

13 november 2015 om 19:28

@paulurs, Wesseling heeft inderdaad deze jongens gescout. Maar De Boer en met name Overmars hebben veel energie gestoken om Bazoer over te halen om naar Ajax te komen. Ze zijn beiden regelmatig bij de familie op bezoek geweest om hem over te halen. In eerste instantie wou Bazoer namelijk gewoon bij PSV blijven, maar door de energie die deze twee erin staken is het vertrouwen van deze jongen in Ajax gegroeid.

13 november 2015 om 20:38

Bazoer was ongelukkig met zijn toekomst bij Psv dus te zeggen dat hij bij PSV wilde blijven is onzin, hij had wel meerdere aanbiedingen uit Engeland die hem meer salaris zouden opleveren het was dus de keuze uit Ajax met snel perspectief of Engeland en gelijk veel geld.
Bij Psv blijven was geen optie.

13 november 2015 om 15:44

Er is 1 man die het beleid bepaald en dat is Cruijff. Diegene die al deze kneuzen heeft aangesteld is maar 1 man en dat is Cruise. De schuldige aan deze wederom gigantische puinhoop is daarom ook maar 1man en dat is...... Juist.
Of hij heeft totaal geen mensenkennis en heeft de foute mensen op de foute plek neergezet of hij heeft een beleid verzonnen dat in de werkelijkheid onuitvoerbaar is. En mocht het dan aan andere liggen dan snap ik niet dat die mensen er nog werken. Een zeer slappe bedrijfsvoering van de bovenste plank. Een man die vanuit 1200km verderop een bedrijf runt met zoveel mensen, is gedoemd te mislukken in zijn bedrijfsvoering. Maar ja niet bij Ajax, nee, het is iedereen zijn schuld behalve die van Johan. "en nu net hij heel erg ziek is" lees ik op internet. Die man geniet op dit moment zoveel sympathie dat er door niemand met een ajaxhart objectief naar het probleem kan worden gekeken. De (sub) top is verder weg dan ooit in Amsterdam.

13 november 2015 om 15:45

Cruise is cruijff

13 november 2015 om 16:00

Tom Cruijff? die van Mission Impossible?

13 november 2015 om 16:32

Geweldig....lol

13 november 2015 om 16:52

Kan me voor een groot deel wel vinden in jouw betoog. Cruijff is de grootste ajacied aller tijden en iedereen heeft (terecht) erg veel respect voor hem wat hij allemaal bereikt heeft. Soms is het respect zo groot dat mensen vergeten om ook kritisch te blijven.

Ik las laatst een interview met Piet Keizer, wat een verademing om die man te horen praten. Heel nuchter, haalde aan dat een aantal punten van Cruijff zeker goed zijn maar haalde ook een aantal feiten aan Cruijff en zijn kompanen nou 5 jaar aan de macht zijn en dat er in 5 jaar eigenlijk niks verbeterd is.

Keizer is er bijvoorbeeld voorstander van om mensen op basis van hun kwaliteiten aan te stellen waar Cruijff vaak door dit soort mensen is teleurgesteld en het daarom in zijn persoonlijke kringen zoekt. Echter blijft Ajax een bedrijf en moet gewoon gerund worden door mensen die daar de kwaliteiten voor hebben, samen met mensen die verstand van voetbal hebben. Het moet allebei, niet een van der Sar directeur maken zonder dat hij daar de kwaliteiten hoogstwaarschijnlijk niet voor heeft.

Ik hoor dan ook vaak het voorbeeld Bayern, maar dan vergeten de mensen 1 essentieel ding. Hoeness heeft kwaliteiten, die heeft daar vanaf het begin alle touwtjes in handen gehad en is een genie in het grootmaken van bedrijven. En heeft Bayern van een club met een omzet van 15 miljoen naar een club met een omzet van 500 miljoen gemaakt, helemaal alleen. Want Beckenbauer en Rummenigge zijn statussymbolen maar hebben achter de schermen niks te zeggen. Iemand als Hoeness die zowel verstand heeft van voetbal als van zaken kom je misschien maar eens in de tweehonderd jaar tegen.

Dat moet Cruijff niet vergeten. Van der Sar en Overmars hebben sowieso de kwaliteiten niet, Jonk heb ik te weinig zicht op om te beoordelen. Bergkamp is op dit moment zelfs statutair hoofd van het technisch hart en is daarmee dus gewoon de baas van de Boer. De assistent die over het lot van de hoofdtrainer gaat, bizar.

13 november 2015 om 17:04

Ja dat laatste wat je zegt is toch eigenlijk te bizar voor woorden. De meest belangrijke man voor dit Ajax vind ik (psver) echt deBoer. Dat die man rustig blijft en ogenschijnlijk neutraal is erg knap. Die kan echt overal aan de gang als trainer met deze professionaliteit. Als deze er niet was, was de chaos allang overgeslagen naar de selectie

13 november 2015 om 19:21

Rugu,

Met alle respect voor Piet keizer maar deze heeft na zijn prachtige carrière niets of nauwelijks meer voor Ajax betekend. Hij roept wel dat het verkeerd gaat en geeft commentaar maar komt niet met andere ideeën op de proppen.

Misschien is het plan Cruijff niet haalbaar, ik heb niet de kennis om daar een oordeel over te geven maar 5 jaar geleden is dat door iedereen, die wel over de benodigde kennis beschikt of waarvan men dacht dat ze die kennis hebben om daar over te oordelen, omarmt. We kunnen Cruijff wel aanwijzen als schuldige omdat die te weinig in Amsterdam zou komen maar dat is tekort door de bocht, dat wisten ze van te voren al.

Bovendien is Cruijff altijd telefonisch bereikbaar maar alleen Wim Jonk neemt de moeite om regelmatig contact op te nemen met Cruijff. Zelfs Theo van Duivenbode laat niets van zich horen, volgens Cruijff is het laatste contact tussen hun van juli.

Dat Van der Sar na 3 jaar inwerken blijkbaar nog niet capabel genoeg is kon niemand weten want we hebben geen van allen een glazen bol maar vrijwel geheel Nederland vond hem de ideale man om Ajax te leiden.

Cruijff is van het begin zeer duidelijk geweest, hij zou een adviserende rol hebben en slechts af en toe naar Amsterdam komen. Voor zover ik er over kan oordelen kan dat ook prima maar dan moeten gemaakte afspraken wel nageleefd worden. Zoals het er nu naar uitziet is er slechts 1 man die dat doet en dat is Wim Jonk en juist die wordt geslachtofferd.

Ik ben geen Cruijff adept en ook geen insider maar uitgaande van wat ik vanuit de radio, tv en internet verneem kan je Cruijff onmogelijk de schuld geven.

Als Piet Keizer het dan allemaal veel beter weet, dan moet hij zich maar eens wat meer met Ajax bezig houden. Nu is de beste man ook ruim in de 70 en heeft het volste recht om van zijn pensioen te genieten maar hij heeft nimmer het voortouw genomen om dingen te veranderen.

13 november 2015 om 19:30

Ik denk persoonlijk dat dit vooral te maken met het vieze politiek spelletjes dat gespeeld wordt door die mannentjes in pak. Die hebben gewoon bewust onrust gezaaid en de poppetjes van Cruijf bewust tegen elkaar uit laten spelen. Ook hebben zij gewoon bewust onduidelijke contracten opgezet om te zorgen dat ze elkaar te vriend moeten houden. De mensen aan de top die zijn gewoon veilig, maar Marc Overmars, Frank de Boer, Van der Sar en Jonk zijn volgens mij allemaal genaaid door die bankiers. Alleen weten zij het zelf niet eens. Overmars is de baas van De Toekomst, Bergkamp is baas over Frank de Boer. Van der Sar is weer een baas in opleiding. Jonk is de enige die aan de afspraak houdt en de visie van Ajax beschermd. De rest is allemaal gehersenspoeld door die bankiers. Cruijf wil ook dat er meer jeugdspelers doorbreken in Ajax 1, maar dat doet Frank de Boer weer niet. Ajax is namelijk een beursgenoteerd bedrijf, dus je moet blijven kopen om de waarde van Ajax te verhogen als de Champions League niet wordt gehaald. Bovendien zei Van der Sar dat Ajax zijn financiële doelstelling heeft behaald als wij de Uefa cup halen. Wat the heck is dat voor Ajax-filosofie? Wij willen toch de top halen? Iedereen ziet toch dat het achteruit gaat met de club? Het gaat altijd fout wanneer er zakenmannen de boel gaan leiden die totaal niet in de visie van Cruijf passen. Politiek gaat totaal niet samen met voetbal. De ontwikkeling van spelers moeten voorop staan. Als ik Ajax was had ik per direct de top ontslagen inclusief Van der Sar en Overmars. Ajax van de beurs gekocht en Gudeij, Veltman en Sinkgraven per direct naar Jong Ajax gestuurd en Nouri, Van de Beek, Cerny en De Ligt bij Ajax 1 gehaald. Die zorgen tenminste voor meer vermaak, dan die saaie spelers.

13 november 2015 om 19:38

''dat Van der Sar na 3 jaar inwerken blijkbaar nog niet capabel genoeg is kon niemand weten want we hebben geen van allen een glazen bol maar vrijwel geheel Nederland vond hem de ideale man om Ajax te leiden.''

Als iemand de capaciteiten niet in zich heeft kan je hem nog 100 jaar opleiden en dan kom je er nog niet. Van der Sar heeft totaal geen ervaring om een miljoenen bedrijf te runnen, hij heeft niet eens een noemenswaardige opleiding laat staan noemenswaardige ervaring om dat te doen dus hoe kan je dat in godsnaam gaan doen dan. Idem voor Overmars, nog zon idioot voorbeeld. Uitstekende spelers geweest maar totaal niet geschikt voor een management functie.

Dat heel de wereld dat een goed idee vond is regelrechte kolder, misschien in jou kringen met hun ajax brilletje maar ieder ander persoon met enige zakelijke kennis heeft achter zijn ogen gekrapt rreken daar maar op.

16 november 2015 om 14:37

"dat heel de wereld dat een goed idee vond is regelrechte kolder, misschien in jou kringen met hun ajax brilletje maar ieder ander persoon met enige zakelijke kennis heeft achter zijn ogen gekrapt rreken daar maar op."

Nu je het toch over een brilletje hebt, misschien moet je die van jou eens opzetten en terug lezen

Een kapotte klok heeft ook twee keer per dag gelijk (een digitale zelfs maar 1 keer).

13 november 2015 om 15:31

Die is een goeie ga ik blijven onthouden

13 november 2015 om 15:36

Ik snap m niet :$, uitleg?

13 november 2015 om 15:43

Wauw. Een klok die kapot is staat stil. Bijvoorbeeld 15.30. 2 keer per etmaal is het half vier. Op een digitale klok is het maar 1 keer per dag 15.30. Snappie?

13 november 2015 om 15:43

Als n klok kapot is, blijft hij stilstaan. Stel dat de wijzer half twee aangeven. Dan heeft de klok dus slechts om half 2 smiddags en snachts gelijk...

13 november 2015 om 15:45

Vooruit dan maar. Bij een kapotte klok blijven de wijzers stil staan. Als de klok dus bijvoorbeeld stil staat op kwart voor vier, dan zijn er twee momenten in de dag dat dat ook daadwerkelijk klopt.

Bij Overmars slaat het erop dat hij naast zoveel foute transfers, ook wel eens een goede doet. Maar het neemt dus niet weg dat hij verder een wanprestatie levert als technisch directeur of hoofd technische zaken zoals hij dat nu is.

13 november 2015 om 17:00

Danku!

13 november 2015 om 19:15

Sorry. Maar dat ligt toch echt aan het defect.

13 november 2015 om 15:41

Kun je het aub uitleggen, snap hem niet.

13 november 2015 om 15:47

Omdat een stilstaande klok 2 keer in 24 uur precies de goede tijd aangeeft. Logisch toch?

13 november 2015 om 15:47

Hier even de uitleg (had zelf ook nog nooit van dit spreekwoord gehoord) : Een kapotte klok duidt tweemaal daags de juiste tijd aan.Een dom persoon kan af en toe toch gelijk hebben.

13 november 2015 om 16:16

Een discussie om een klok? Kansloos

13 november 2015 om 16:38

Dat is iets wat jij ervan maakt. Maar de gene die hem postte reageerde gewoon inhoudelijk over Overmars. Als je zegt "nu komt de aap uit de mouw" ga je toch ook niet discussiëren over welke aap uit de mouw kwam?

13 november 2015 om 17:25

Danku

13 november 2015 om 16:50

Hangt ervan af wat er kapot is,
Als de wijzers er af zijn, of hij loopt te snel of te langzaam dan klopt het niet...

13 november 2015 om 16:52

En wat als het mankement het ontbreken van een wijzer is? :$

13 november 2015 om 17:55

En wat als het mankement het ontbreken van humor is? :$

13 november 2015 om 17:02

Haha klasse! Zo'n vergelijking maakt mn dag.

hahahaha is overmars tegenwoordig ook hoofd scout bij ajax ??.

13 november 2015 om 15:29

Viergevert, bedoel je.

Defensief reageren. Toegeven van fouten of kritiekpunten aannemen..'' ho maar''.. Ee transparant gesprek is nooit mogelijk bij dit soort gasten. waardeloos met hun 6 dubbele agenda

13 november 2015 om 15:31

Pijnlijk is het he?

Wat boeit het ons nou wie international is. Dat percentage is niets om mee te pronken Het is meer te danken aan de armoede van oranje en het selectiebeleid van Blind.

Wij willen kunnen pronken met een topteam bij Ajax, en Europees succes!

13 november 2015 om 16:50

Is iedereen fit dan zijn er meteen een paar internationals minder.

Welke volwaardige oranje-internationals die niet zijn gedebuteerd onder Danny Blind waren dat dan?

13 november 2015 om 15:35

Cillessen, Klaassen, Veltman, Blind. Dat zijn er zo 4 die ik kan noemen.

13 november 2015 om 15:43

Waarvan alleen Cillissen onomstreden is.

13 november 2015 om 16:10

Dat zegt hij niet. Hij heeft het over volwaardige internationals die onder Blind debuteerden. Deze 4 debuteerden alleen onder Van Gaal.

Tsja...niet moeilijk om internationals af te leveren bij een partijdige bondscoach...
Van die 7 ...welke 7? volwaardige...

Bij zijn aantreden in Amsterdam bestond slechts 10 procent van de Oranje-selectie uit Ajacieden, nu is dat 29 procent.

Wat een kliek...

Zolang dit soort mooiweer beleidsbepalers op hun pluche blijven zitten...zal ajax internationaal niks opschieten...en zal oranje nog verder afglijden...

13 november 2015 om 15:34

Ach man, doe niet zo raar. Blind moet toch iemand selecteren? Dat het niveau van Nederland zo ver is afgegleden, daar kan Blind niets aan doen...

Klaassen - terecht.
Bazoer - terecht.
Tete - terecht.
Cilessen - terecht

Je kunt van mening verschillen over El Ghazi (maar zoveel beters hebben we niet als Robben er niet is, Narsingh heeft zijn kansen gehad en is gewoon niet goed genoeg). Ook over Veltman, maar of je nou van Beek, Bruma, van Dijk, Martins Indi oproept, het is allemaal een beetje lood om oud ijzer.

13 november 2015 om 15:54

Klaassen - terecht....oneens: kijk naar de vorm van spelers die ook op die plaats spelen....en dan bedoel ik alle spelers...

Bazoer - terecht....onterecht...een broekie...in potentie een aardige speler...maar niet nu...propper is vele malen beter...en verder...of wijnaldum...hendriks...aantoonbaar beter
Tete - terecht....meen je dat?op basis van wat?

Dat het nivo zo afglijdt komt ook omdat hij maar wat doet...niet duidelijk is...

Rare dingen zoals:

Huntelaar tegen ijsland opstellen...en 1 !!! wedstrijd later niet eens bij de selectie

Zoet;;;derde keeper...gespeeld tegen tsjechie...nu niet eens bij de selectie..stekelenburg ineens erbij...op basis van wat?

Ondertussen van persie te kakken zetten...altijd kritisch op niet ajax spelers...nooit andersom

Daarnaast vind ik bruma niet lood om oud ijzer...zijn laatste interlands waren uitstekend...en zet die lijn door in de Cl...waarom moet hij ineens zijn plek afstaan...noem 1 reden...

Je hebt gelijk met...hij moet ook iemand opstellen...dat het niveau van Nederland zo ver is afgegleden, daar kan Blind niets aan doen...

Hij is de enige die daar iets aan kan doen...in zijn interlands blonk hij nou niet bepaald uit in technisch vernuft, waren zijn wissels onbegrijpelijk...en kwam hij uiters slap over...bondscoach onwaardig..daar ga je als speler niet beter van spelen...

13 november 2015 om 15:55

Hoe kan Klaassen terecht zijn in zo'n belabberde vorm?

13 november 2015 om 16:02

Jij hebt het over Ajacied blind, maar zelf kijk je ook door een psv bril met je Zoet en Hendrix. Man geloof je het zelf? Propper? Is gewoon een dood normale speler. Hem of Klaassen maakt niet eens zo veel uit. Beiden geen toppers.

13 november 2015 om 16:02

Je zit eerst te zeiken dat Bazoer een broekie is en Tete niks heeft bewezen en dan kom je met Hendrix en Zoet aan...
Als je een beetje objectief bekijkt dat zijn (bijna) alle Ajacieden gewoon terecht geselecteerd. El Ghazi is dan een twijfelgeval, misschien Riedewald ook maar de rest is gewoon terecht geselecteerd hoor.

13 november 2015 om 16:09

Als Klaassen niet in vorm is hoe noem je doelman Zoet dan? Die heeft het op dit moment ook niet..

13 november 2015 om 16:09

Ik zeg niet dat zoet moet keepen..bij mij zou hij ook niet in de goal staan....ik geef alleen aan dat hij eerst keept...en een wedstrijd later niet bij de selectie zit...hetzelfde gebeurte met huntelaar...als je nog eens terugleest dan zie je dat ik de werkwijze van blind dus niet snap...

13 november 2015 om 16:13

En dus zijn we bij de essentie van het verhaal...welke 7 volwaardige spelers zijn er dan terecht geselecteerd?

13 november 2015 om 16:39

Tete niks heeft bewezen?...waar staat dat?...ik vind hem een onterechte internation...of om in overmars termen gezegd...geen volwaardig international..

Grappig dat je zegt...lood om oud ijzer...waarom dan een ajaxcied?

Geheel zelf opgeleid door Overmars.

13 november 2015 om 15:33

Want dat is ook zijn taak? Dacht het niet...

13 november 2015 om 15:51

Nee, dat was jonk zn taak. Dan geeft netto ze een contract en dat is een verdienste van marc? Dacht het niet...

13 november 2015 om 16:51

Het gaat er hier om dat hij hem een contract aanbood voor hij bij ajax speelde, niet terwijl hij bij ajax speelde. En wat zijn die grote talenten waar Jonk voor heeft gezorgd? En dan heb ik het over spelers vanuit de dtjes/ctjes of lager.

13 november 2015 om 19:37

Jonk zijn taak is leiding geven en verantwoording afleggen bij de directie. verder is zijn taak regelmatig samenkomen met het TH om doelstellingen te vast te stellen en te evalueren. Opleiden is de taak van de trainers die daar meer dan behoorlijk voor betaald worden. Dus wie zijn taak is opleiden? Noch die van Jonk noch die van Overmars. Wat men hier zegt over dat dat percentage internationals onzin etc. Dit zijn cijfers waar een technisch directeur op wordt afgerekend. Dan legt iedereen de miskopen op het bordje van Overmars, maar als het dan over Bazoer gaat is het ineens de verdienste van een scout. Lijkt me ook logisch om die miskopen ook op het bordje van de scouts te leggen dan.

In zijn tijd is het aantal Ajacieden verdrievoudigd bij Oranje. In zijn tijd is Oranje afgegleden naar de donkere, duistere, diepe graftombe's van het voetbal in Europa. Is dat dan ook aan hem te danken? Of zit daar geen verband in behalve het positieve verband tussen hem en meer spelers in Oranje?

En ik hoorde hier iedereen altijd maar beweren dat hij zichzelf heeft aangeboden bij Ajax, lol! Wel super knap ook dat je iemand weghaalt bij een club waar je een gentleman's agreement mee hebt. Als dat je enige goede handeling is.. Maar even serieus, dit wordt erger dan de gemiddelde aflevering van Gtst. Wat een kinderachtige mannetjes allemaal. Van cruijf tot Overmars, allemaal even sneu. Het belang van de club staat in ieder geval op plaats 2, achter hun ego.

Daarnaast is het Nederlands Elftal enorm in verval geraakt en gaan we voor het eerst sinds jaren niet meer naar een toernooi. En dat terwijl we in een kwalificatiepoule zaten met teams die voor de helft uit amateurs bestonden. Ben er maar trots op dat je daar spelers aan levert..

Knap gescout hoor Overmars, bij je grootste concurrent een va de grootste talenten weghalen die het daar niet naar zijn zin had.

13 november 2015 om 15:35

Inderdaad...en dat ook nog eens aanhalen als hoofd argument...zo van: kijk mij eens...

En dan zijn opmerking:

Bij zijn aantreden in Amsterdam bestond slechts 10 procent van de Oranje-selectie uit Ajacieden, nu is dat 29 procent.

Dus maw...de teloorgang, of beter gezegd afgang komt door deze procenten?

Dit meen je niet....wat een lachwekkend statement.

13 november 2015 om 16:01

@mass

Het grappigste van alles is dat sinds die 29% Ajacieden in oranje zitten Nederland er geen reet meer van bakt. Net alsof het hedendaags knap is om in Oranje te komen met een ras Ajacied met een enorme bril op als hoofdcoach. En daar is hij dan verantwoordelijk voor vindt ie zelf, haha wat een clown.

13 november 2015 om 16:11

Met zo'n statement wordt zelfs jezelf indekken lastig...

13 november 2015 om 15:35

Knap gescout is het zeker niet, dat kon een blinde nog. Het feit dat ze hem uit handen van Manchester City hebben weten te houden is dan wel weer bewonderenswaardig.

Verder dekt Marc zich zoals gewoonlijk weer lekker in. Durft nooit kritisch te zijn, maar de cijfers liegen niet. Natuurlijk is niet alleen Marc hier debet aan, het kan bijvoorbeeld ook aan de Boer liggen dat een speler niet rendeert, maar op z'n minst de helft van de door hem gehaalde spelers had moeten slagen.

Dus in al die jaren kun je 1 succes opnoemen, die al was gescout door je voorganger, en een paar 'trotse' contract verleningen van jochies die echt wel bijtekenen bij een grote club als er euro's en auto's worden beloofd. Ik ben geen voetbal expert, maar dat had ik ook nog wel voor elkaar kunnen krijgen, iedereen met een beetje commerciële instelling wel.

Maar goed, als PSV fan hoop ik dat hij nog lang mag blijven zitten op de plek waar hij nu zit.

Oh oh jongens wie deelt de plaatsvervangende schaamte met mij?

Geef nou eens je fouten toe man. En wees transparant over de gang van zaken. Dat gemompel van hem...

Bazoer heeft ie eerlijk is eerlijk goed geregeld. Maar omdat deze reeds bekend was bij de club, vind ik niet dat hij hij hier volle credits voor verdient. Cerny , van Beek en Nouri vastleggen tot 2020 vind ik eerlijk gezegd niet meer dan normaal.

13 november 2015 om 15:37

Haha idd contracten verlengen van je beste jeugdspelers, zet dat maar op je cv 😂

Tsja terug slaan... Als dat het enigste positieve te noemen is in die jaren dat je actief als directeur spelersbeleid bent geweest, dan is dat heel erg magertjes. Alleen Bazoer als directe versterking weten te halen is een dikke onvoldoende. Visie met hem aan het stuur is totaal geen sprake van.

Te licht bevonden voor de de functie en heel gauw verder kijken.

Ach ja, hij doet het ook best prima voor een oud-voetballer. Wat wil je nou als Ajax (en dat heb ik nooit begrepen van Cruijff) met al die oud-voetballers in de top? Prima dat ze in de trainersstaf terecht komen en het eerste elftal coachen, maar in het bestuur? Dat is toch wel andere koek. Je ziet het aan van der Sar. Die gaat het never nooit redden daar. Zelfde geldt voor Overmars. Dat is een voetballer, geen directeur.

Natuurlijk een flink aantal miskopen, maar daar is Overmars toch echt niet alleen verantwoordelijk voor. De Boer wil ze ook graag hebben en voordat er een bedrag wordt betaald dat in de miljoenen loopt, wordt echt wel overlegd hoor. Ook bij PSV en Feyenoord zijn wel wat miskopen geweest hoor.

Maar ze moeten gewoon ophouden met al die oud-voetballers in het bestuur te zetten. Jan Smit van Heracles lacht zich toch het schompes als hij met Overmars moet gaan onderhandelen over een speler?

Oi oi oi, Marc wat snij je jezelf in de vingers met deze uitspraak. Scout Roy Wesseling van Ajax was al langer bezig met Bazoer voordat jij bij Ajax werkte.
Reageer gewoon niet op alle commotie, want de feiten weerspreken alles. Op dit moment heb je er gewoon te weinig van gebakken en heeft Ajax te weinig spelers waar mensen voor naar het stadion willen komen. Natuurlijk is dit voortaan de toekomst van de Eredivisie maar zolang PSV spelers haalt als Pereiro en Guardado, Feyenoord spelers als Kuyt en Elia en Ajax spelers als Milik en van der Hoorn als topaankopen doe je gewoon iets enorm fout bij zo'n grote club.

13 november 2015 om 15:36

Ik denk dat je niet goed leest. Wesseling zal hem best gescout hebben, maar Overmars heeft hem gewoon gehaald. Dat heeft Wesseling niet gedaan.

13 november 2015 om 16:55

Ik citeer een uitspraak uit een VI van dit jaar: Toen we de gedachten bespraken, kwam ook Ajax om de hoek kijken. Al vanaf mijn veertiende nam scout Roy Wesseling met regelmaat contact met mijn broer op om over een overgang te praten.
Dus vanaf zijn veertiende is dhr Wesseling al met Bazoer bezig, dat inderdaad Overmars een contract onder zijn neus schuift begrijp ik ook wel en hem een handdruk geeft.
Maar dhr Overmars doet nu of hij vanaf het begin Bazoer heeft gevolgd en hem naar binnen heeft getrokken.
Maar van mij mag je hem verdedigen hoor, ik als PSV supporter vind het gewoon zonde om te zien dat het Nederlands voetbal afglijdt door dit soort beslissingen en uitspraken. Ik was altijd fan van de spelers Overmars maar nu heeft hij wel een enorm bord voor zijn kop.

13 november 2015 om 16:55

Zonder Wesseling had Overmars hem niet gehaald. En anders is het een verdienste van beiden.

Ok de jeugspelers waar Jonk zich over ontfermd haalt hij nu aan, maar de versterkingen die hij heeft gekocht? Gaat hij daar nog op in?

Och meneertje heeft op onprofessionele wijze bazoer gehaald en gaat nu beetje de grote jongen uithangen dat diender allemaal goed doet? Zielig ventje

Dat er zo veel spelers van Ajax in Oranje zitten, ligt dat ook niet een beetje aan de bondscoach ?

13 november 2015 om 17:10

Ook dat! Lekker profiteren van een Ajax gekleurde bondscoach Marc!

En waar doelt hij op als hij zegt dat hij Bazoer zelf heeft gehaald? Dat hij op voorspraak van hem naar Amsterdam is gekomen en dat anderen het niet in Bazoer zagen zitten of? Uiteindelijk is het wel een goede zet geweest uiteraard om hem naar naar de club te halen, vraag me alleen af of het Marc zijn verdienste is. En welke 7 volwaardige internationals doelt hij op?

Je kan je verdedigen maar het zou hem beter staan als hij toe geeft dat het beter moet. Welke 7 internationals heeft hij gehaald dan? Dit zegt verder ook niet alles met Blind aan het roer, wanneer Nederlandse spelers niet goed genoeg zijn kan je ook bijv. Mexicaanse internationals halen, die er meteen staan. De mix is gewoon niet voldoende bij ajax, een paar toppers in de as had ajax naar een veel hoger plan kunnen brengen, talent zit er zeker wel! Bazoer was al op het oog, verder hebben ze hem wel goed gecontracteerd.

Haha het ene moment is Bazoer het bewijs van de goede jeugdopleiding en nu is het weer een goede aankoop. Maar net wat het beste uitkomt om dat moment.

13 november 2015 om 15:40

Jeugd van Psv die zelfde de overstap wilde maken naar Ajax hahah, kind kan de was doen!

13 november 2015 om 15:42

Haha zo had ik het nog niet bekeken. Men wil als opleidingsclub bekent staan, maar bij kritiek op de aankopen wordt een zogenaamd jeugdproduct als goede aankoop gepresenteerd. Zo kun je overal een end aan lullen inderdaad.

Dit komt wel zwak over i.m.o., enorm veel fouten maken en dan terugslaan met het kopen van een jonge speler wat goed uitpakt. Iedereen zag dat Bazoer een toptalent was. Tuurlijk Overmars heeft een aandeel gehad in het aantrekken van hem, maar het is een groot zooitje bij Ajax, focus je daar dan op in plaats van een beetje je gelijk te willen halen. Want wat is zijn punt nu eigenlijk, zovan: Jongens, het gaat eigenlijk heel goed want ik heb Bazoer gehaald'?

13 november 2015 om 15:37

Precies, en was Bazoer geflopt, niemand had er nu nog naar gekraaid, dan wisten we nog vaag van die jongen die van PSV naar ajax overstapte, maar werd de flop echt niet bij Overmars op zijn bord gelegd.

Grote jongen hoor Marc....
Eigenlijk toont deze reactie jouw incompetentie aan. Waar ik in eerste instantie geen partij wilde kiezen omdat ik geen flauw idee had waar het pijnpunt nou exact lag, lijkt het er toch wel steeds meer op dat Jonk de pech heeft dat er een incompetente directeur spelerszaken rondloopt die druk bezig is met zijn eigen straatje schoon vegen. Onder andere door de onvoorwaardelijke steun van het personeel op de toekomst, het rapport van Ling en Johan Cruyff zelf krijgt Overmars steeds meer de schijn tegen.
Alhoewel Jonk zijn lot al lang en breed bezegeld is (het zou bijzonder zijn als de directie terugkomt op het besluit om Jonk de wacht aan te zeggen) hoop ik dat toch ook Overmars zijn functioneren binnen Ajax eens goed tegen het licht wordt gehouden.

Dus met tien procent ajacieden in oranje haalden we de tweede en derde plek op het wk, en met 29% halen we het ek niet? Kijk Overmars, als je onzin gaat verkondigen, gaan wij met jouw onzin aan de haal.

Ik weet nou niet of hofleverancier bij het huidige oranje iets is om trots op te zijn..

Das een erg magere verdediging...1 speler, die al bij ajax op het vizier stond. En zouden de credits voor ajax-spelers die International worden niet juist bij de opleiding liggen....oftwel de ontslagen Wim Jonk? Spelers die notabene als het aan Overmars had gelegen nu nog op de bank zaten voor middelmatige spelers als Vd Hoorn, Duarte etc.

Pff wat een gedoe weer allemaal. Bij Ajax kan zo slecht zijn voor je carrière en Overmars is daar het meest recente voorbeeld van. Natuurlijk is de Jeugdopleiding het allerbelangrijkste, maar met al die jonkies redt je het ook gewoon niet. En dan krijg je daar gezever over. Vind dat Overmars het wat aankopen betreft niet goed doet en dan met name omdat het steeds op het laatste moment aan komt, maar deze positie bij Ajax is haast onmogelijk. De vijver waar je uit moet vissen wat betreft ervaren spelers is gewoon erg dun en daar zitten altijd miskopen bij (psv bijvoorbeeld heeft daar ook last van, maar die haalt meerdere dure spelers en als er dan enkele renderen zit je nog goed).

Daarbij is dit rapport verre van objectief geschreven. Hij noemt bijvoorbeeld slechts een paar recente voorbeelden van aankopen, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ie gewoon een paar miskopen er uit heeft willen filteren. Als je dat in je hele rapport doet dan geeft het geheel wel een eenzijdig beeld. Nogmaals, wil niet zeggen dat het technisch hart het allemaal goed doet, maar als Jonk met alle beleidsbepalers ruzie heeft dan zegt dat ook zeker iets over hem. Nu de Telegraaf molen is gestart lijkt het alsof Jonk de wonderwerker is en de rest prut. Zal wel iets genuanceerder liggen allemaal.

Op talenten gebied vast leggen doet Overmars het voortreffelijk. De bedragen van Ling kloppen niet.

Nu Tete en Fischer nog verlengen.

13 november 2015 om 16:21

Wat is er zo knap aan vastleggen? Wat is de meerwaarde daarvan ten opzichte van iemand anders die zijn functie in zou vullen? Wilden deze spelers zelf al blijven/verlengen of moest hij ze overhalen?

Net als het halen van Bazoer. Een speler die ontevreden was bij PSV, die niet naar het buitenland wilde, en die een goed gevoel had bij Ajax omdat Roy Wesseling hem al járen volgde. Heeft hij een contract laten tekenen. Nou whoohoo..

Wat een gewéldige TD hebben wij zeg..


Dat de Boer een goede coach is die de rust rond zijn elftal bewaart, eens. Knap dat hij 4 keer kampioen is geworden, eens. (Ook al kwam het ook door onbegrijpelijk falen van de concurrentie)

Maar Overmars heeft zoveel fouten gemaakt dat hij zich echt niet achter de prijzenkast van Frank mag verstoppen hoor..

13 november 2015 om 16:23

Dat is zijn taak en verantwoordelijkheid, dat voert hij prima uit, punt. Er zijn genoeg TDs geweest die hierin niet slaagde in het verleden bij Ajax.

13 november 2015 om 16:58

Maar dat lag dan niet alleen aan de TD maar ook aan de situatie er omheen. Dat spelers nu bijtekenen heeft ook te maken met dat ze weten dat ze een goede kans hebben op speeltijd (als je geen Heitinga heet). Is die kans er niet dan tekenen ze ook niet bij.

13 november 2015 om 17:21

Wat ik je vraag; Wat is zijn méérwaarde? Want dat is dus gewoon iets normaal dat hij doet, niet iets buitengewoons. Volgens mij hebben andere mensen niks te maken met het functioneren van Marc Overmars..

Er zijn ook genoeg Td's die dingen goed hebben gedaan die Marc fout heeft gedaan, dan kunnen we zo doorgaan.

Wat blijft staan is dat hij veel te veel fouten gemaakt om aan te blijven, en de spaarzame dingen die hij te melden heeft om zichzelf te verdedigen bevestigen dat alleen maar.

13 november 2015 om 18:43

@kohaku

Die norm stelt oa. Overmars zelf en geeft de jeugd ook de ruimte. Kortom ook daarin doet hij goed werk.

13 november 2015 om 18:46

@louis

Altijd makkelijk, afgeven als iemand zijn werk niet doet, maar het niet kunnen waarderen als hij dat wel doet. Nee hij doet wel dingen fout maar dit doet hij zeer zeker goed.

Nee iedereen wist dat hij een onervaren bestuurder was, kortom dan is fouten maken logisch, we moeten hem er niet uitgooien nadat we net het leergeld hebben betaald. Sterker nog, vanuit Cruijfs benadering moet je fouten maken in een lerende organisatie.

Tijd om te oogsten!

13 november 2015 om 20:54

Binnen elke zichzelf respecterende organisatie is er een punt dat je zegt: Nu is het genoeg.

Contracten verlengen is gewoon afhankelijk van de speler en hoever die in zijn ontwikkeling staat. Als je Bazoer over drie jaar vraagt of hij zijn contract wil verlengen gaat hij dat niet meer doen. Ga jij dan roepen dat de TD die er dan zit het fout doet?

En best wel een lang traineeship dan waar Marcie mee bezig is?

Afgelopen zomer maakte hij gewoon exact dezelfde fouten als daarvoor. Bovendien is weer aan de scouting voorbij gegaan, zijn er mensen overgeslagen in de besluitvorming, en is er dus totaal geen sprake van professionele bedrijfsvoering.

Wat mij en betreft is het al heel lang klaar met Overmars, en dat hij ook nog eens allerlei beslissingen blijkt te maken over personeel in de jeugd en dergelijke vind ik echt respectloos.

Dat jij zijn falen en gebrek aan potentie als TD niet kan inzien vind ik oprecht heel vreemd.

Ik krijg serieus het idee dat ik hier met een buikspreekpop van Edwin van der Sar te maken heb.

13 november 2015 om 21:09

@louis

Overmars kan gewoon niet meer doen dan Bazoer, van de Beek, Nouri voor 5 jaar vastleggen. Dus wat zeur je nou, dat is toch gewoon prima? Volgens mij hebben ze de salarissen ook omhoog gedaan en belonen ze jeugdspelers eerder, gewoon goed.

Eriksen lag niet zo lang vast, met gevolg dat ze hem moest verkopen. Daar kwam onze topper Duarte voor, tja. Als Eriksen nog 3 jaar vast lag, was het wellicht anders gelopen.

Ja gaat ook niet over een nacht ijs en als je denkt dat Jonk foutloos was of dat een of andere bobo (van den Boog, Coronel) etc. foutloos is, blijf dan vooral dromen. Jonk heeft ook een inschattingsfout gemaakt door toen contracten voor jeugdspelers bewust niet te verlengen, Dilrosun, Mensah en Peeters zijn daardoor allemaal aan de wandel gegaan. Jammer, maar daar moet je van leren.

Ik zie wel fouten, maar nee, gebrek aan potentie en alleen maar fouten zie ik niet. Ik zie een stijgende lijn in zijn aankopen.

Tja, het is toch echt gewoon een hele fanatieke ajax supporter en ik heet geen Edwing.

16 november 2015 om 16:11

Hij kan niet meer doen dat dat? Ondertussen is Donyell Malen gewoon vertrokken, dus dat lijkt me geen 100% score. Dat geval toont ook maar weer aan dat talenten die zelf weg willen, gewoon gaan. Nouri, vd Beek en Bazoer zijn zelf ook een factor. En zoals je in het intervieuw van Bazoer kan lezen is het zeker niet zo dat hij volledig omgepraat is door Overmars. Onzin dus.

Daarbij kan hij wel meer doen, aangezien zijn aankoopbeleid voor het eerste beláchelijk slecht is.

En een stijgende lijn in zijn aankopen? Ik zie nog altijd een gebrek aan onderhandel skills.

- broertje Gudelj in de maag gesplitst om Gudelj binnen te halen.
- Heitinga kreeg van hem een tweejarig contract tegen topsalaris. Pas nádat er werd ingegrepen ging John minder verdienen, en kreeg hij maar één jaar. Puur onvermogen. En kijk waar Heitinga nu staat.
- Sanogo binnengehaald op basis van een mening van iemand van Arsenal, dat is wel erg naïef. (lekker objectief)

Dat is allemaal van deze zomer. Ook kan je je nog afvragen of hij Gudelj niet in de winter had kunnen halen ipv Sinkgraven, aangezien ze strijd mistten en nog voor het kampioenschap konden gaan. Sinkgraven is voor de lange termijn en had dus in de zomer ook nog gekund.

Er is dus geen stijgende lijn.

En waar ik je al zovaak op wijs. Fouten maken kan, zolang de intentie goed is.

Echter hebben Frank en Mark bewust scoutingsverslagen genegeerd, hun directe collega's genegeerd en dus zonder onderbouwing voor bepaalde spelers gekozen.

Als het dan verkeerd uitpakt (wat dus zo is) dan is dat in mijn ogen geen fout meer. Het is gewoon bewust gokken binnen een miljoenenbedrijf, met geld van supporters. Belachelijk dat je dit goedkeurt als fanatieke supporter.

Super knap Marc, dat jij 1 van de grootste talenten van Nederland hebt gehaald. Dat zag een blinde in het donker nog wel..chapeau!

Ä°k snap het probleem niet echt. De hele verdediging van Ajax bestaat uit jeugd. Het middenveld ook uit 2 eigen jeugdspelers. Ä°n de aanval heb je El Ghazi en Fisher die ook in de jeugdopleiding hebben gespeeld. Er breken dus genoeg jeugdspelers door. Ä°k ken bijna geen enkele club die (succesvol) bijna met alleen maar jeugdspelers speelt. Jonk wilt meer jeugdspelers in het 1e zien, dat zijn er in mijn ogen al genoeg. Overmars doet dramatische aankopen, wel heeft hij Ajax 1 van de rijkste clubs van Europa gemaakt. Wanneer Overmars met dat geld nu echt (!) topaankopen gaat halen dan doet hij het zelfs geweldig. Ä°k geef hem nog een jaar. Ajax moet niet meer in de categorie Sinkgraven rondzoeken, maar in de categorie Rabiot, Coman etc. Echte toptalenten aantrekken. Je kan beter voor zulke spelers 10-15 miljoen dan voor een Sinkgraven 7.5. Daarnaast heeft Ajax ook ervarimg nodig zoals een Guardado bij Psv.

13 november 2015 om 16:28

Juist! Ik snap het ook niet.

Komt bij als je kijkt naar het middenveld dan is de rangorde:

Rm: Gudelj, Bazoer, El Mahmoudi
AM: Klaassen, van de Beek
LM: Sinkgraven, Serero, Nouri

Die drie talenten komen er ook aan, Serero heeft nog maar een 2 jarig contract, grote kans dat hij vertrekt en dan kunnen Nouri en van de Beek 100 % instromen volgend jaar. Prima plan, die jongens zijn dan nog steeds 18 jaar.

Overmars koopt steeds beter, heeft fouten gemaakt en gaat er vast nog wel een maken, maar Dijks, Milik, Gudelj, Younes en Sinkgraven zijn prima aanwinsten. Heitinga en Sanogo is afwachten, maar het fin. risico is zeer laag.

Ajax heeft geen geld om meer uit te geven, ja hebben we wel, maar dan moeten we verlies draaien en dat wil Ajax niet, goed uitgangspunt!

Het schijnt dat het niet helemaal zo gegaan is als Overmars beweert.

Op het PSV netwerk wordt de volgende gang van zaken beschreven:
"op 15-jarige leeftijd, twee maanden voordat hij 16 werd, is hij onder contract genomen door de Forza Sports Group (wat in feite niet mag; Forza is dan ook al twee keer op het matje van de Knvb geroepen maar kwamen er onderuit omdat ze scouting papieren van Chelsea konden laten zien).
Forza is een Amsterdams management buro'tje waarvan de directeur Kanhai banden heeft met Ajax.
Forza is ingeschakeld om Bazoer naar Ajax te krijgen en die hebben zijn oudere broer, Irchandly, in de arm genomen om Bazoer zover te krijgen.
Deze Irchandly heeft toen als lokkertje een goed betaald baantje bij Forza gekregen.
Alle technische argumenten die Bazoer daarna in de media geslingerd heeft is gewoon "bullshit" en zijn hem voorhgekauwd door Ajax.
Overigens heeft Ajax destijds ook geprobeerd op een achterbakse manier Hendrix binnen te halen. Maar pech voor hen, want Hendrix heeft geen broer die om een baantje verlegen zat."

Echt iets waar Overmars trots op kan zijn haha

13 november 2015 om 15:58

Een PSV netwerk als bron nemen is net zo zinvol/betrouwbaar als de reactie van Overmars in deze.

13 november 2015 om 16:01

Ik ben toch meer geneigd het verhaal van Bazoer zelf te volgen, dan een verhaaltje op het PSV netwerk.

Het was niet Overmars die hem overhaalde, maar Wesseling (jeugdscout van Ajax) die blijkbaar al vanaf zijn 14e contact had met zijn broer.

Bazoer wilde weg bij PSV en was al Engeland geweest. Uiteindelijk wilde zijn moeder dat hij in Nederland bleef en vond hij de visie van Ajax beter.

13 november 2015 om 16:20

Amen...

13 november 2015 om 20:01

Hahahahahaha... De bron is PSV Netwerk? Tsjonge jonge jonge... Een onvervalste complottheorie!
Schitterend. Hoe makkelijk iedereen in dit soort complotjes meegaat, want hee laten we eerlijk zijn, of het nu waar is of niet, veel effect op je denkbeelden en leven heeft het niet. Denk nog even terug aan de knipogende Kroaat, ook zo'n mooi voorbeeld.
Nee, dan de complottheorien waar het 5 meter dik bovenop ligt, maar als die waar zijn dat je heel je wereldbeeld moet aanpassen, dan is het altijd onzin, onderbouwd of niet, en zijn de aanhangers van de theorie al snel aluhoedjes..
Nou, jij bent dus een onvervalst PSV-aluhoedje! Gefeliciteerd!

Overtuigd het Overmars hem ook niet, daar zei Bazoer het volgende over:

Misschien is Overmars wel heel goed in het vastleggen van spelers (jeugd of buitenaf), maar niet zo in het uitkiezen van de spelers zelf. Probleem lijkt me heel erg simpel op te lossen dan...

Als je dit als tegenargumenten gebruikt, dan moet je per direct verkassen. Alsof het halen van Bazoer de waardeloze aankopen doen vergeten. Tijd voor een grote schoonmaak.

Man man man wat zet je jezelf enorm voor lul Overmars! Hij heeft op voorspraak van de scouting Bazoer kunnen halen en Oranje met meer ajacieden dan op het WK heeft gefaald om het EK te halen. En hij gaat niet eens in op alle andere miskopen die hij heeft gehaald. Ik kan wel begrijpen dat Jonk niet met Overmars wilt overleggen want hij trekt zich toch niks aan van terechte kritiek. Overmars is een TD van lik mijn vestje maar dat wisten we allang.

Als directeuren dit niveau gaan tentoonstellen mag je je vraagtekens er bij gaan zetten. Beste Overmars, ga aub heel snel terug naar Vaassen. Wat een provinciaal

Verschrikkelijke beleidsbepalers bij Ajax momenteel. Allemaal eruit, hoppa weg ermee. Zet eens mensen neer die verstand hebben van zaken en niet alleen maar een achtergrond als voetballer. Waarom zou in hemelsnaam een van der Sar en Overmars goede beleidsbepalers zijn? Omdat ze tegen een bal kunnen trappen? De grootste onzin die er bestaat.

Directeur onwaardig...

13 november 2015 om 16:38

Echt he

Overmars had gewoon niet moeten reageren. Nu gaat de put open om te kijken wie de langste heeft.
Tjeetje...als directeur moet je weten wanneer je moet praten, maar belangrijker is weten wanneer je moet zwijgen.
En Overmars maakt hier geen beste beurt.
Ik neig steeds meer naar Jonk. Hoe meer informatie naar buiten komt, hoe meer ik Jonk begin te begrijpen

Doe nou niet, Marc! Vecht het niet uit via de media. Niet op reageren! Houd jij het dan in ieder geval intern!

En waarom is Ling dé aangewezen persoon om een "onderzoek" te doen naar de aankopen van Overmars? Deze heeft iedereen toch kunnen zien?
Anderzijds kan je ook stellen dat de Boer bepaalde spelers niet goed gebruikt. Maar de Boer is heilig, spelen zijn spelers om welke reden dan ook niet goed dan ligt het aan Overmars die ze had aangesteld.

Altijd kritiek geweest op mensen uit het bedrijfsleven die het voetbal in gaan, nu heb je een keer echte voetbalmensen en is het weer niet goed. Wat wil men nu precies?

Ook vaak het voorbeeld dat de aankopen van PSV geweldig zijn, maar daar heeft PSV na 6 jaar mis te grijpen eindelijk eens succes mee. Sommige spelers zijn een buitenkansje, met wat geluk presteren ze ook nog eens geweldig. Zo heeft Feyenoord ook eens behoorlijk mis geschoten wat betreft aankopen en lijken ze nu met Elia en Kuyt wel geluk te hebben met deze buitenkansjes. Daar waar Ajax pech heeft met Babel en Heitinga. Wie kan dit op voorhand voorspellen? Werkelijk niemand.
Op deze paar jaar kan je Overmars nog niet beoordelen, de factor geluk en pech speelt hier nog een te grote rol in. Zie mijn voorbeelden.

Hier een stukje van Ajax Primeur over het rapport van Ling.
Let vooral op de manier hoe sommige zijn binnengekomen na afkeurende scoutrapport

"met het lekken van het keiharde rapport van Tscheu la Ling is de crisis binnen Ajax compleet. De adviseur spaart niemand en stelt bovenal dat het aankoopbeleid van de club faliekant heeft gefaald. Tijd voor een analyse.

Ling concludeert dat er van de 29 aankopen voor het eerste elftal twee aanwijsbare versterkingen zijn aangetrokken, zes breedteaankopen en veertien miskopen. Voor zeven aankopen is het nog te vroeg om te oordelen. De totale kosten voor deze aankopen (salaris en transfersom) bedragen liefst tachtig miljoen euro. Van deze spelers is voor zes miljoen euro weer verkocht, terwijl de opleiding liefst 85 miljoen euro aan inkomende transfergelden opleverde. Ajaxprimeur.nl zet alle aankopen sinds januari 2011 op een rij. De conclusies zijn inderdaad schrikbarend.

2011

Van de aankopen in 2011 is Jasper Cillessen een directe versterking gebleken. Hij is zijn transferwaarde meer dan waard en vertegenwoordigt bovendien een goede doorverkoopwaarde. Alle andere aankopen in 2011 - overigens nog voor de komst van Marc Overmars - hebben geen onuitwisbare indruk achtergelaten. Kolbeinn Sigthórsson was peperduur, ook wat betreft salaris. De spits maakte nooit indruk en vertrok uiteindelijk met een miljoen euro verlies naar Frankrijk. Thulani Serero is volgens de criteria van Ling (75 speeltijd voor een directe versterking) een zekere miskoop en op Theo Janssen werd na een aardig kampioensjaar liefst 2,5 miljoen euro verlies gedraaid. Derk Boerrigter vertrok na een zeer teleurstellend tweede seizoen wel voor zo'n twee miljoen euro naar Celtic.

2012

In de zomer van 2012, na de komst van Marc Overmars, werden een aantal enorme miskopen gedaan. Danny Hoesen voldeed niet, Christian Poulsen was er alleen voor de breedte en Tobias Sana en Illan Bocara vielen hopeloos door de mand. De vier miljoen euro van Niklas Moisander zijn na zijn transfervrije vertrek verloren gegaan en het lijkt onwaarschijnlijk dat Lucas Andersen nog zijn echte doorbraak gaat beleven. Lasse Schöne was een buitenkansje, maar is nu ook bankzitter.

2013

In 2013 - toen Overmars na een jaar echt zijn stempel kon drukken - werd schrikbarend veel geld betaald voor Lerin Duarte en Mike van der Hoorn, die alleen aan transfersommen al meer dan zes miljoen euro kosten. Om over salaris nog maar te zwijgen. Sam Hendriks speelt op twintigjarige leeftijd nog geen rol in het eerste elftal en van Marvin Höner weet niemand meer iets. Huurling Bojan Krkic was ook geen absolute meerwaarde, hij speelde slechts 1357 van de mogelijke 3060 speelminuten. Isaac Cuenca kon zijn stempel helemaal niet drukken en Dejan Meleg (nu 21) speelt na een verhuur aan SC Cambuur nog altijd in Jong Ajax. Castillion en Koppers keerden terug van verhuur.

2014

Ook in 2014 werd veel geld betaald voor een speler uit de Eredivisie, zoals Ling ook concludeert: 'van de top 10 duurste aankopen komen er 8 uit de Eredivisie. De Eredivisie-spelers blijken niet alleen duur, maar ook weinig succesvol (5 miskopen en 4 breedteaankopen).' Nick Viergever is één van die miskopen. De dure linkspoot heeft nog geen moment kunnen imponeren en kwam dit seizoen zelfs nog niet verder dan 181 speelminuten. Arek Milik is ondanks zijn kwaliteiten ook geen directe versterking gebleken. De Pool, uiteindelijk voor zo'n drie miljoen euro gekocht, zat vorig seizoen liefst veertien keer op de bank en is ook dit seizoen niet onomstreden.

Niki Zimling maakte het nog veel bonter, hij kwam in een heel jaar tot slechts 213 speelminuten. Uit het rapport van Ling blijkt dat er geen scoutingsrapport over de Deen was en dat er binnen het technisch hart geen enkele besluitvorming is geweest. De bankzitter van Mainz werd op de laatste dag van de transferperiode binnengehaald, op initiatief van Frank de Boer. Die baseerde zijn beoordeling mede op een uitspraak van Morten Olsen (!), die positief over Zimling was. Oud-ploeggenoten Jasper Cillessen en Lasse Schöne waren dat ook.

Diederik Boer kwam alleen voor de breedte, Richairo Zivkovic moet zijn belofte nog gaan inlossen en Robert Muric (19) wacht nog altijd op zijn debuut in de Eredivisie. Mitchell Dijks keerde terug van verhuur.

2015

Na een seizoen zonder titel was het in 2015 tijd om geld uit te geven. Daley Sinkgraven kwam al in de winterstop over van sc Heerenveen. Over de transfersom zijn verschillende berichten naar buiten gekomen, maar zeker is dat Ajax meer betaalt dan de initiële 6,5 miljoen euro: 'ajax moet 3 tot 6 miljoen euro meer betalen dan de aanvankelijk bedongen transfersom van 6,5 miljoen', werd in april gemeld. De twintigjarige middenvelder, die dus alleen aan de transfersom al 12,5 miljoen euro kan kosten, zal nog flink wat stappen moeten maken om zijn waarde te bewijzen.

Ling concludeert bovendien dat er alleen per sms over Sinkgraven wordt gecommuniceerd en dat er geen sprake is van duidelijke besluitvorming. Wim Jonk vindt de prijs erg hoog voor een negentienjarige speler en stelt dat je zulke spelers moet scouten en eventueel aankopen als ze zestien of zeventien jaar oud zijn. Bovendien zit de selectie vol met middenvelders en komen er ook nog eens talentvolle middenvelders uit de jeugd aan.

Dat laatste is ook van invloed op de toekomst van Nemanja Gudelj, die nu wel een basisspeler is maar zijn transfersom van zes miljoen euro nog moet terugverdienen. Er zijn drie scoutingsrapporten over Gudelj geweest, zonder eenduidige conclusie. Eén scout raadt de AZ-speler af, twee anderen geven het advies verder volgen. Dragi Gudelj, wisselspeler van NAC Breda, wordt tegelijk aangetrokken en over hem zijn geen scoutingsrapporten. De jeugdscouting ontkent bovendien dat Dragi al langer wordt gevolgd, zoals wel naar buiten werd gebracht.

Ook wat betreft André Onana is er geen duidelijke besluitvorming in het technisch hart geweest. Er was één scoutingsrapport van een voetbalscout en die gaf geen overtuigend advies. De keeperstrainer René Stam is niet bij het besluit betrokken geweest en bij Barcelona is men zelfs blij dat ze van Onana af zijn. In Catalonië vond men het zelfs ongelooflijk dat Ajax de goalie heeft aangetrokken. Inmiddels blijkt ook dat de Kameroener nog lang niet klaar is voor een rol in het eerste elftal.

Over Yaya Sanogo kan nu al een boek vol worden geschreven. De Boer gaf in april 2015 aan dat hij een ervaren spits zocht die er direct zou staan, maar dit is Sanogo niet. De Fransman komt zelfs volledig op basis van de mening van Arsène Wenger, gaf De Boer aan. Wenger heeft als trainer van de verhurende partij uiteraard een ander belang dan Ajax. Er zijn geen scoutingsrapporten, er is geen besluitvorming binnen het technisch hart en de statistieken en het blessureverleden van Sanogo zijn zeer twijfelachtig.

Voor Mitchell Dijks werd zo'n één miljoen euro betaald, terwijl hij een jaar eerder nog transfervrij vertrok. John Heitinga heeft op dit moment alleen een rol in de kleedkamer en de besluitvorming rond de komst van Amin Younes is ook opmerkelijk. De Duitser is op één toernooi door twee scouts gevolgd. Eén scout raadde af om de buitenspeler verder te volgen, de andere gaf alleen het advies 'verder volgen'. Toch besloot Ajax bijna direct erna om Younes vast te leggen. Younes kwam bij Borussia Mönchengladbach niet aan spelen toe en was als huurling ook bij Kaiserslautern (tweede Bundesliga) geen vaste basisspeler. Zijn statistieken en blessureverleden zijn bovendien 'twijfelachtig'. Bij Ajax is de 22-jarige aanvaller ook nog geen basisklant.

Conclusie
In de afgelopen vier jaren zijn er nauwelijks spelers aangetrokken die zich al langere tijd hebben bewezen in het eerste elftal. Die conclusies trekt Ling ook in zijn rapport. 'er worden veel te veel miskopen en breedteaankopen gedaan. De aankopen zijn zelden een directe versterking gebleken. Het aankoopbeleid faalt dus in sportieve zin, maar ook in financiële zin. (...) Het aankoopbeleid, verkoopbeleid en contractbeleid van Overmars faalt, Ajax laat veel geld liggen.'

Ling heeft het in zijn rapport over veertien miskopen. Met Lerin Duarte, Mike van der Hoorn, Kolbeinn Sigthórsson, Thulani Serero, Dejan Meleg, Lucas Andersen, Danny Hoesen, Tobias Sana, Ilan Boccara, Nick Viergever, Theo Janssen, Derk Boerrigter en André Onana (voor ruim 23 miljoen euro) is dat rijtje snel te vullen. Wie zou de veertiende van Ling zijn? De (te) dure Nemanja Gudelj misschien? Met het huren van bijvoorbeeld Niki Zimling en Yaya Sanogo werd de plank eveneens volledig misgeslagen.

De directie van Ajax heeft de enorme crisis die zich nu afspeelt bovendien ook voor een groot deel aan zichzelf te wijten. De club heeft het voorstel van Ling om zelf de problemen rond het technisch hart op te lossen genegeerd en ervoor gekozen om dit aan Edwin van der Sar over te laten. Ling werd als vertrouweling van Johan Cruijff nooit vertrouwd. Daarmee heeft de directie de druk op zichzelf enorm verhoogd. Slagen zij er nu niet in het tij op alle fronten te keren, dan moeten zij daar als eindverantwoordelijken keihard op worden afgerekend.

13 november 2015 om 18:50

Tel nog maar eens goed, de bedragen kloppen simpelweg niet. Overmars heeft maar 42 miljoen uitgegeven niet 59 miljoen zoals Ling beweert, daarnaast hebben jeugdspelers geen 90 miljoen opgeleverd maar 72 miljoen. Plus dat hij vergeet te melden dat die geld hebben gekost en salaris.

Van die uitgaven zijn sommigen zelfs nog in de jeugdopleiding en zit het overgrote deel nog gewoon bij Ajax, kortom die hebben nog waarde en daar zit Bazoer, El Ghazi, Cerny en Dolberg oa. bij.

De criteria voor miskoop of niet, is ook onzin. Hij kijkt alleen naar speeltijd, Poulsen speelde niet alles maar was zeer waardevol in lastige wedstrijden. Die valt er dan buiten.

2011 heeft niks met het huidige bestuur te maken, Overmars was er pas een jaar later.

13 november 2015 om 19:32

Ling zei al dat hij uit Ajax geen info kreeg over transfersommen dus hij heeft het uit de media.

Hij kijkt naar speeltijd ja, dat is ook een goed criterium aangezien de afspraak was alleen spelers te kopen die direct een versterking zouden zijn(75 van de mogelijke minuten speelt).
En als je dus zoals zoals meerdere spelers minder dan de helft van de mogelijke minuten speelt ben je geen directe versterking.

Maar jammer dat je ingaat op de "vreemde" omstandigheden van hoe er dus zonder overleg tussen het TH spelers werden gehaald.
Maar Jonk is wel medeverantwoordelijk ?

Trouwens jou geliefde Sinkgraven heeft dus nog wat clausule's zodat bij bepaalde doelen Ajax nog een's 3 tot 6 miljoen kan overmaken!!!
Dus als het even tegenzit kost hij straks 10 miljoen en dat voor een 19 jarige speler met talent,

13 november 2015 om 20:04

Dat zegt genoeg over de verhoudingen bij Ajax, het feit dat het rapport alweer is uitgelekt, rechtvaardigt volledig dat ze geen open boek waren.

Ik vind het geen goed criterium, Poulsen, Babel maar ook Ooijer in het verleden voldeden niet aan de norm. Maar waren wel waardevol. Bovendien zou dat betekenen dat als je 22 man in je selectie hebt (dat is toch wel minimaal), dat die grotendeels niet zou slagen, nooit omdat je simpelweg er niet meer dan 11 kan opstellen.

Ook niet als je 22 jeugdspelers hebt, want geef maar eens 22 spelers 75 % van de speeltijd, kan niet eens.

Jonk wil gewoon niet overleggen, klaar dan houdt het op. Geliefde, nou ik vind het prima aankoop die financieel en sportief prima te verantwoorden is, niet meer, niet minder.

13 november 2015 om 21:00

Dat rechtvaardigd helemaal niks. Ze stellen zelf een adviseur aan, maar houden dingen voor hem achter. Hoe kan hij dan een objectief rapport opstellen?

Dat is toch ook werkweigering? Hetzelfde wat ze Jonk ten laste leggen.

En natuurlijk krijgen niet 22 spelers 75% van de speeltijd, want de eerste elf zijn beter en spelen dus meer. Als je daar niet bij hoort, doe je blijkbaar toch iets fout!

Jij meet met twee maten. Jonk mag niks weigeren, het bestuur wel. Overmars mag fout op fout stapelen en hoeft niet te communiceren, Jonk moet wel beter communiceren.

Alle aankopen van Overmars zijn volgens jou financieel en sportief prima te verantwoorden? Blij dat jij geen functie bij Ajax hebt zeg.

13 november 2015 om 21:15

Achteraf juist wel, anders werd er dus nog meer gelekt. Overmars heeft die adviseur niet aangesteld hoor.

Toch noemt Ling iemand een miskoop als die minder dan 75 % van de beschikbare speeltijd heeft gespeeld. Niet heel gek dat men een beetje huiverig is tegenover deze man.

Jonk mag wel wat weigeren, maar niet als je net wat nieuws op poten probeert te zetten, met een nieuw TH op basis van het rapport Ling, gewoon doorgaan met weigeren, nee dat werkt niet. Dat heeft de problemen alleen maar verergerd en ja daar is Jonk verantwoordelijk voor.

Alle aankopen? Nee ik heb al een 6 tal miskopen genoemd, waarvan Duarte de duurste was.

16 november 2015 om 17:44

Dus hiermee beweer je dat Ling gelekt heeft? Weer iets wat je niet kan bewijzen.

Hier de miskopen:

En dan over dat beleid, zeker iets toevoegen aan de selectie:

Moisander; Net aan, Europees te weinig.
Hoesen en Sana: Ondanks negatieve scouting op gegokt, 0 gebracht.
Cuenca en Bojan: Bojan ok, maar net als Sanogo dure huurlingen die je nooit iets op gingen leveren. Bovendien brachten ze niks.
Duarte: De opvolger van Eriksen? Goed gokje hoor.
Viergever: Was bij AZ (zeker Europees) al net aan, en was al 24. Goed gescout..
vd Hoorn: Goede verdediger, maar degene die dacht dat hij die voetballende kwaliteiten wel aan zou leren, heeft volgens mij een beeetje een verkeerde inschatting gemaakt.
Boer: Prima lijnkeeper, maar goed meevoetballen ho maar, de hele wedstrijd lange halen naar die geweldige koppers (uch) voorin. Goed gezien hoor.
Zimling: Ook weer een gewéldig gokje, iemand die er direct stond.
Milik: Geweldige spits (deze keer wel serieus) met enorm veel talent, maar Frank de Boer heeft blijkbaar een ander type nodig om het enorm slechte veldspel een boost te geven. Die specifieke kwaliteiten heeft Marc dan wel weer goed gezien he?
Heitinga: Frank de Boer wil snelle verdedigers. Heeft Marc Opa John bij Hertha überhaupt wel eens bekeken? Die haal je niet voor zijn snelheid natuurlijk..
Sinkgraven: Werd gehaald toen vorig jaar duidelijk werd dat we strijd mistten, op een moment dat kampioen worden nog mogelijk was. Had Sinkgraven er in de zomer niet meer geweest? Hadden we Gudelj (of een andere strijder) op dat moment niet moeten halen? Daarnaast, is hij zijn 7 miljoen al waard of word hij dat pas op een moment dat Nouri en vd Beek al in het elftal hadden kunnen staan?
Gudelj: Had dus al een half jaar eerder gehaald moeten worden, en kan niet met de punt naar achteren blijkbaar. Brengt een mooie trap, maar strijd? Maar toegegeven, hij en Dijks zijn de enige aankopen waarbij ik prijs/kwaliteit verhouding in orde vind.

En dan de positieve verhalen.. Oja, de jeugdscouting volgt al járen de grootste talenten uit Denemarken en Nederland Ze bekijken alle grote jeugdtoernooien. Uit zulke uitgebreide scoutingsverslagen heeft hij een aantal goede keuzes kunnen maken.

Neem vooral even mee dat dus bij de jeugd wel naar scouting is geluisterd, en bij het eerste níét. Net zoals als dood door schuld/moord met/zonder voorbedachte rade.

Overmars heeft hier bewust enorme risico's genomen.

16 november 2015 om 17:48

En dat Jonk 'bleef' weigeren is niet zo zeker. De ene kant zegt dat hij regelmatig toenadering gezocht heeft. De andere zegt het omgekeerde. Weet jij wat de waarheid is?

7 volwaardige internationals? En waar heeft dat toe geleid? Hahaa wat een blabla figuur die Overmars, ga liever bezig met je eigen onroerend goed in de buurt van Epe, dat zal je vast goed doen!

Wat een modderfiguur slaat Overmars hiermee. Dit is hetzelfde als zeggen dat je de schoorsteen van een woning hebt gemaakt maar ondertussen verzwijg je dat je de hele woning hebt laten afbranden.

Ik zou me als voorzitter ook kapot schamen...ook de directeur verlaagt zich tot dit nivo...
Is er daar nou niemand die de boel stuurt?
Heeft ajax een perschef?
Wordt dit eerst doorgesproken...of roept ie maar wat?

Dit roept meer vragen en frustratie op...dan dat het iets oplost.

13 november 2015 om 17:19

Jij maakt je wel heel de tijd druk he wat er in Amsterdam gebeurd hahah.ik denk dat jij meer heb gereageerd op alle ajax berichten dan alle Ajax supporters bij elkaar

13 november 2015 om 21:15

Ik maak me niet druk hoor😉...van mij mag t zo blijven.

13 november 2015 om 18:25

Niveau*

13 november 2015 om 21:24

Klopt😉

Geld maakt geld, als een transfer van 15 miljoen de kans op de titel en CL miljoenen aanzienlijk vergroot

Wat een zooitje zeg. Het is heel mooi dat belangrijke oud-spelers een rol krijgen binnen een club maar dat moet ook niet de overhand krijgen. Overmars, De Boer, Van der Sar, Jonk, Trustfull, Bergkamp, het zijn er nogal wat. En allemaal hebben ze nog niet of nauwelijks bewezen naast een goed paard ook een goede ruiter te zijn. Allemaal oud-teamgenoten die op het veld voor elkaar door het vuur gingen en nu rollend over straat gaan. Treurig hoor. Wanneer gaat Ajax eens kundige leiders aanstellen die iets gepresteerd hebben? En dat mag best een achtergrond in een andere sport zijn.

Dit wordt toch wel pijnlijk zeg.. Ga dit soort dingen nou niet in de media uitvechten denk ik dan. Het maakt voor mij als Feyenoorder verder niet uit, maar ik vind het echt onbegrijpelijk dat dit soort dingen in het openbaar worden uitgevochten terwijl Ajax nog bovenaan staat.

Deze man is echt de weg kwijt! Dan kun je beter de technisch directeur van Zwolle overnemen, die haalt dezelfde kwaliteit spelers met veel minder geld. Overmars moet z.s.m. weg!

Het is ook zo kinderachtig.

Dat ie in 5 jaar tijd nog steeds geen spits heeft gevonden die er 25 inschiet lees je nergens(!!)

13 november 2015 om 22:51

Op de manier waarop frank de boer speelt zal geen enkele ajax spits veel kunnen scoren

Wel opvallend, uitgerekend de speler die het meeste tijd in de jeugdopleiding heeft vertoefd steekt met kop en schouders boven alle anderen uit.

Hahaha heeft meer met de bondscoach te maken dan met het beleid dat overmars heeft ingevoerd. Want Veltman heeft daar niks te zoeken. Maar goed als Overmars dat heeft bewerkstelligd wat doet de Boer dan nog bij Ajax? Sorry maar Marc kan beter zijn mond houden verbaal is hij op zijn zachts gezegd niet erg sterk

Het rare is dat ik Overmars hier alleen maar hoor roepen hoe goed hij het wel niet doet. Bazoer aangetrokken, nieuwe contracten, jeugdspelers aangetrokken, jeugdspelers nieuwe contracten.. Allemaal op eigen borstklopperij, wel knap dat die man dat allemaal alleen doet. Hij praat dagelijks met die jongens, traint, begeleid en maakt die jongens allemaal eigen handig beter op de Toekomst en dan laat die ze ook nog een contract tekenen. Ik vind het maar knap. Begrijpt Overmars dan niet dat het allemaal een samenwerking is, een samenloop. De jeugd draait goed, dankzij iedereen op de Toekomst en Frank de Boer die daadwerkelijk ook de jeugd een kans geeft. Dat zorgt er gewoon voor dat alles voor die jeugdspelers bij Ajax op de plek valt, goeie training, begeleiding en een goed en eerlijk toekomst perspectief. Dan zien die jongens vanzelf dat het een goed begin is bij te tekenen. Daarmee wil ik het werk van Overmars en zijn rol hierin zeker niet bagatelliseren, maar hij doet alsof hij singel-handed verantwoordelijk is voor alles binnen Ajax.

Ik had in het begin ontzettend veel respect voor het Technisch hart. Goed verhaal, geen overdreven prijzen meer betalen, geen paniek aankopen meer enz. Dat ging in de kampioens-jaren allemaal prima, daarna sloeg de paniek toe en word er in de winter een miljoenen bedrag voor Sinkgraven neergeteld. Dit onder grote druk van buiten af. Dan denk ik zo standvastig ben je dus helemaal niet. Zijn kwaliteiten van zuinig zijn vind ik wel een prima eigenschap, hij heeft in samenwerking met de directie toch een prima eigen vermogen op gebouwd, maar ik denk dat het sleutelwoord hierin samenwerking is. En laat dat er nu net niet zijn.. Of in ieder geval niet het respect voor elkaars bijdrage.

Qua transfers die voor het eerste een versterking of breedte aankoop moesten zijn vind ik dat La Ling volkomen gelijk heeft in zijn rapport, het is soms niet eens duidelijk of iets een breedte aankoop of een directe versterking is. Ondertussen worden er bedragen neergeteld voor spelers die in de eredivisie goed draaien, maar Europees niet mee kunnen komen. Dan vraag ik me af, goh hadden die miljoenen niet in een speler gestopt kunnen worden die wat meer gearriveerd is dan de Eredivisie? Die spelers zijn lastig te vinden, maar om nou te zeggen dat Psv de enige spelers heeft gevonden en gecontracteerd die er zijn? Nee absoluut niet.

Deze groep barst van het talent, maar dat heeft tijd nodig om de schoonheidsfoutjes eruit te krijgen. Talent is een ding, maar ervaring maakt je uit eindelijk samen met je talent een betere voetballer. Deze jonge groep moet Klaassen nu de kar trekken als aanvoerder, het lijkt erop dat die jongen verzuipt in die rol. Hoe lekker is het voor die jongens om zich gewoon op het voetballen te concentreren en zich kunnen optrekken aan een speler die de ervaring, kwaliteit en de druk die bij zon rol van kartrekker komt kijken aan kan?

Van de 29 zijn er slechts 2 versterkingen gebleken. Tellen we bazoer daarbij op dan zijn het 3 van de 29. Bravo!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren