Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Oranje op rapport: bijna de helft van de spelers scoort onvoldoende

Laatste update:

Het Nederlands elftal is er woensdag niet in geslaagd om te winnen van Noorwegen (1-1). Voetbalzone beoordeelt de spelers van het Nederlands elftal die minstens een helft meededen met een rapportcijfer.


Spelersrapport Oranje tegen Noorwegen




SPELER CIJFER
Justin Bijlow 6,5
Jurriën Timber 5
Stefan de Vrij 5,5
Virgil van Dijk 6
Daley Blind 4,5
Georginio Wijnaldum 5
Frenkie de Jong 6
Davy Klaassen 6,5
Steven Berghuis 6
Memphis Depay 5,5
Cody Gakpo 5
Donyell Malen 5

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

Cijfers Oranje

Justin Bijlow: 6,5
Bijlow onderscheidde zich na een kwartier met een eliteredding op de doorgebroken Erling Braut Haaland, waarbij de debutant van Oranje hoog bleef om het schot te blokken. Bijlow had logischerwijs geen antwoord op het doelpunt van Haaland en het schot op de paal verderop in de wedstrijd. Bijlow werd door het druk zetten van de Noren veelvuldig gedwongen tot de lange bal, die met grote regelmaat niet aan kwam.

Jurriën Timber: 5
Timber had ogenschijnlijk de opdracht om zich vooral in aanvallend opzicht in te schakelen en deed dat ongelukkig. Verdedigend liet hij na een kwartier een enorm gat vallen aan de rechterkant van de defensie, waaruit na een kwartier een enorme kans voor Haaland kwam. In de tweede helft leidde een zwakke pass op Gakpo een vlijmscherpe counter in, waarbij Haaland de paal raakte.

Stefan de Vrij: 5,5
De Vrij had de lastige taak om Haaland samen met Van Dijk te beteugelen. De verdediger werd al in de derde minuut verrast door de enorme snelheid van de spits, die uit zijn rug weg liep. Ook na rust ontsnapte Haaland aan de aandacht van De Vrij, die daardoor ruimte had om te schieten en tot opluchting van De Vrij de paal raakte. Even later was De Vrij wél alert om te voorkomen dat Haaland de bal kon aannemen.

Virgil van Dijk: 6
Ook Van Dijk had moeite om Haaland bij te benen. Eigenlijk was hij met zijn tackle net op tijd om de spits nog af te stoppen bij het tegendoelpunt, maar Van Dijk had de pech de bal tegen de voet van Haaland te tikken, die daardoor scoorde. De lange ballen waar Van Dijk om bekend staat kwamen tegen Noorwegen aanvankelijk niet aan, al stuurde hij in de slotfase wel Malen ineens richting het Noorse doel.

Daley Blind: 4,5
Van Gaal verkoos de ervaring van Blind boven een debuut voor Tyrell Malacia, die op de bank bleef. De degelijke wedstrijd die Van Gaal verwacht zal hebben van Blind, kon hij niet leveren. De linksback verloor de bal vaker dan hem lief was, veruit het meest van alle spelers in Oranje (25 keer) en strooide met zwakke voorzetten.

Georginio Wijnaldum: 5
Van Gaal zei voorafgaand aan de wedstrijd tegen Noorwegen dat hij zijn middenveld 'in zijn kracht' liet spelen, door Wijnaldum en Klaassen een aanvallende rol te geven, en De Jong als enige controleur te laten spelen. Bij de gelijkmaker kwam dat samen, want een loopactie van Wijnaldum op rechts leidde ertoe dat Klaassen in het strafschopgebied kon binnentikken. Na rust kon Wijnaldum zijn stempel totaal niet drukken.

Frenkie de Jong: 6
De Jong fungeerde als enige opbouwer op het middenveld en vervulde die rol vrij goed. Voor zijn kenmerkende versnelling was niet veel ruimte tegen de defensief gegroepeerde Noren, al snelde hij toch meerdere keren langs tegenstanders. De Noren konden dan niet anders dan de noodrem te hanteren en De Jong vast te pakken. Hoewel De Jong met het vele balbezit weinig geniaals wist te bedenken, was hij wel een rustpunt in de chaotische wedstrijd.

Davy Klaassen: 6,5
Klaassen deed in de eerste helft precies wat van hem verwacht mag worden. Aan de bal hield hij het erg simpel, terwijl hij zonder bal erg veel gevaar stichtte met loopacties vooruit. Op die manier kon hij de gelijkmaker binnentikken en had hij in blessuretijd van de eerste helft nog twee keer kunnen scoren. In de tweede helft lukte het Oranje nog eenmaal om Klaassen in die hoedanigheid te bereiken: de middenvelder tikte door op Denzel Dumfries, die wonderbaarlijk miste.

Steven Berghuis: 6
Berghuis wisselde goede met mindere momenten af. De rechterspits toonde twee keer aan wel degelijk een aardige voorzet met rechts te kunnen geven, maar verspeelde ook een keer knullig de bal met een totaal mislukte kaats op Timber. Doorslaggevend was de steekbal die Berghuis bij de gelijkmaker van Oranje verstuurde op Wijnaldum.

Memphis Depay: 5,5
Het vele balverlies van Depay is in Oranje inmiddels meer regel dan uitzondering. Op zich is dat aanvaardbaar als de spits daar geslaagde acties tegenover zet die het aanvalsspel van Nederland kleur geven, maar daar was nauwelijks sprake van. Het eerste wapenfeit van Depay was pas na een uur spelen een schot van afstand, dat makkelijk gevangen werd. De hoekschoppen van Depay waren in het algemeen wél dreigend.

Cody Gakpo: 5
Er was weinig ruimte voor Gakpo om dribbels in te zetten en in dat opzicht was hij ook ongelukkig. Wel liet de linkerspits zien gevoel voor de loopactie te hebben: in de eerste helft kopte Gakpo drie keer gevaarlijk op doel. De meest dreigende daarvan werd door nota bene ploeggenoot Depay geblokt op de doellijn. In de rust werd Berghuis naar de kant gehaald en moest Gakpo van de linker- naar de rechterkant. Duidelijk niet zijn positie, want Gakpo was in de tweede helft compleet onzichtbaar. Toen hij eens op links op dook, was zijn schot ver onder de maat.

Donyell Malen: 5
Malen viel direct na rust in op de linkerflank en kon Oranje niet de creativiteit brengen waar zoveel behoefte aan was. De aanvaller wist zijn directe tegenstander niet te passeren en voegde daarmee weinig toe. Hij had meer kunnen doen met het schot uit de afvallende bal bij een vrije trap.

Ben je het (grotendeels) eens met onze cijfers?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Malen was verreweg de slechtste speler op het veld. Waar hij een 5 aan heeft verdiend is me een raadsel. Zelfs Blind speelde niet zo slecht als Malen.

1 september 2021 om 22:49

Blind liet iedere bal onder zijn voet rollen vandaag man. Malen was slecht maar Blind, Timber en Gakpo verdiende allemaal in mijn ogen een 4,5 of lager zelfs.

1 september 2021 om 22:52

Blind deed in ieder geval nog de moeite om naar een bal te hollen voor hij hem verspeelde. Malen bleef lekker stil staan en voegde werkelijk waar geen ene klap toe. En in de counter was het ook dramatisch. Wat een verschrikkelijke pot van die gozer.

1 september 2021 om 22:54

Haal je nou gakpo en malen door elkaar? Malen was juist overal op het veld te vinden om mee te verdedigen. Die stond nota bene meerdere keren in zijn eigen strafschopgebied in duel.

1 september 2021 om 22:55

Gakpo zelfs nog lager. De manier waarop hij buitenspel opheft, Jezus. Dat is echt pure gemakzucht. Beetje sjokken komt wel goed. De laksheid die daar vanaf straalt. Was toch echt zijn basisdebuut. Als de brandweer ga je dan toch.

1 september 2021 om 22:57

Ik snap ook niet en misschien ligt het wel aan mij, want Schmidt deed het tegen Benfica ook. Waarom breng je snelheid (Malen) erin tegen een team wag in de eigen 16 hangt en haal je een voetballer (Berghuis) die juist veel combineert eraf.

1 september 2021 om 23:08

Ninjakai, je weet dat als Gakpo daar niet had gestaan, het nog steeds geen buitenspel was toch? Neemt niet weg dat Gakpo daar niet weg hoort te sjokken, maar het buitenspel werd al opgeheven door onze CV.

1 september 2021 om 23:13

Was niet goed, maar als hij 20m verderop had gestaan was het nogsteeds niet buitenspel hoor. Kijk maar even na

2 september 2021 om 07:38

ja blind was niet op zijn niveau, dat is zo, maar speelde niet als een krant als malen, ik hoopte dat die wat meer felheid en snelheid bracht, maar niks was waar, timber speelde niet slecht en niet goed, er tussen in, dus die 5 was terecht, gakpo, ja die mocht minder punten krijgen op die enne poging in het begin vond ik die echt niet goed spelen en dat terwijl van gaal blij was dat deze was opgestaan, waar dan. voor 2 min humpries brengen was ook belachelijk, die had zo wie in de basis of in het begin van de tweede helft moeten staan.

2 september 2021 om 09:04

@Jolano, Blind speelde niet als een krant? Heb je wel opgelet. Hij had rood kunnen hebben nadat hij tot 2x toe kinderlijk verdedigde en een overtreding nodig had, verloor duel na duel en leverde ook nog 80% van zijn ballen in. Meer dan een 2 verdiende hij niet. Hopelijk zijn we nu van de discussie af dat hij ook goed op linksback kan spelen. Dat kan hij niet, gewoon de slechtste man van het veld. Al ben ik het met je eens dat Malen ook slecht was

2 september 2021 om 10:56

Timber niet slecht? Daar stokte de hele aanval telkens, tevens de oorzaak van de bal op de paal. Je kon aan alles zien dat het geen back is. Hij heeft letterlijk niks bijgedragen. Gakpo was ook slecht maar moest natuurlijk wel combineren met de slechtste speler in het veld, namelijk Blind.

1 september 2021 om 22:51

Blind was schandalig slecht, het is mij echt een compleet raadsel waarom die kerel keer op keer het voordeel van de twijfel blijft krijgen.. Het kon niet meer en nu kan het echt, echt, echt niet meer.

1 september 2021 om 23:08

Malacia zou ik sowieso proberen, veel veller en 3x zo snel!

1 september 2021 om 23:23

Ja en blijkbaar vindt een legertje mensen hier op voetbalzone hem nog steeds een goede optie op de linksback. Dat is hij al 2 jaar niet meer Man man man Lachwekkend.

1 september 2021 om 23:31

@Yoeri Exact, dat roep ik nou al jaren, Blind is een verdediger, dat niet kan verdedigen; een vleugelspeler zonder snelheid, een middenvelder, zonder fysiek en snelheid(wel de pass in huis). Kortom, hij is nergens top, op geen enkele plek denk je:”goh wat een goede speler zeg, want komt overal facetten te kort. Heeft zoveel handicaps, dat het ergens ook wel mooi is dat hij nog redelijke carrière heeft gehad. De Belangrijkste facet beheerst hij, voetballen, daar kan je niet omheen, maar als hij daarin gaat verminderen heb je gelijk NIETS meer, dan kan je gelijk m’n oma erin zetten, je merkt er niets van, alleen dat Blind opeens een vrouw is geworden…

2 september 2021 om 09:24

Blind was helemaal niet schandalig slecht. Speelde een 6. Krijgt een belachelijke kutbal van Bijlow (die niet kan voetballen) en laat de bal onder zijn voet rollen en de gehele NLse natie, met voetbalzone altijd voorop, vond hem weer de slechtste. Berghuis, Gakpo, Malen, Depay, Wijnaldum waren alle vier sowieso slechter.

2 september 2021 om 12:35

Adam24. Ja de voorzetten van blind waren ook geweldig... Met als dieptepunt wel de bal uit de lucht die zo voor de goal kan scheppen en hem de 1e ring inschiet. En een belachelijke kutbal? Volgens mij wordt blind toch altijd geroemd om zijn voetballende kwaliteiten? Nou dan mag je zo'n bal echt wel kunnen aannemen hoor. Momenteel worden zijn voetballende kwaliteiten alleen nog maar geroemd, omdat de rest van zijn spel nog matiger is geworden. Moet je ergens nog de argumentatie vandaan halen om zijn selectie te beargumenteren.

2 september 2021 om 14:25

@adam24, als je echt denkt dat we dat zeggen om die ene bal ben je behoorlijk droevig. Hij leverde vrijwel alles in, aanvallend voegde hij niks toe en verdedigend had hij moeite en bijna rood te pakken.
En over Bijlow, die volgens jou niet kan voetballen (waarom je dat erbij haalt, weet ik niet, wellicht probeer je er een clubdiscussie van te maken). Hij kan meer dan voldoende mee voetballen. Gisteren stonden de backs bij balbezit van Bijlow echter veel te hoog, waardoor alles lang moest. En die bal op Blind was hard, maar die moest onze ervaren man gewoon aan kunnen nemen.

1 september 2021 om 22:58

Waar Malen zijn status aan te danken heeft is voor mij echt een raadsel. Die heeft 0,0 creativiteit en voetbalintelligentie, vergelijk dat is met Lang die loopt over van creativiteit en overzicht. Depay schreeuwt bijna om creativiteit.

1 september 2021 om 23:07

Hem worden inderdaad allerlei kwaliteiten toegedicht die hij zelden etaleert. Wat een frustrerende voetballer is dit zeg. Met zijn snelheid zou hij gewoon veel vaker diep moeten gaan zonder bal, maar hij loopt een beetje te sjokken tot hij per toeval een bal in z'n voeten gespeeld krijgt en begint dan pas na te denken. En dat gaat niet zo heel rap, waardoor het dan ook weer lang duurt.
Met al z'n gebreken zie ik ook liever Lang invallen op de flanken dan Malen.

2 september 2021 om 10:59

Tja hij zit niet voor niets bij BvB in een topcompetitie en Lang in België.

1 september 2021 om 23:03

Daley Blind voetbalt tegenwoordig als een 70 jarige. Hij was nooit de snelste maar nu komt hij amper meer vooruit

1 september 2021 om 23:25

Eens Japie. Kan gewoon echt niet meer. En als z’n passing dan ook niet op orde is dan blijft er niets Oranje-waardigs meer over.

2 september 2021 om 08:54

"daley Blind voetbalt tegenwoordig als een 70 jarige. Hij was nooit de snelste maar nu komt hij amper meer vooruit".

Typische Joel Veltman reactie uit de hoek vanwaar je hem kan ferwachten. Voorspelbaar als regen aan een bewolkte hemel. Daley Blind is nooit snel geweest en is niet minder snel geworden dan hij al was. Dat is echt complete onzin. Daley Blind wordt ook niet opgesteld vanwege zijn snelheid, het gebrek daaraan nemen de meeste coaches voor lief vanwege zijn fenomenale spelinzicht en gogme. De meeste coaches vinden zijn tekortkomingen niet opwegen tegen zijn enorme pluspunten en daarom zet iedere coach die over hem kan beschikken hem als een van de eersten op het wedstrijdformulier. Het zijn vooral vooringenomen supporters zoals jij en zelfverklaarde deskundigen die naar een voetbalwedstrijd kijken alsof het een individuele sport betreft die dit soort reacties produceren. Blind laat wekelijks bij Ajax zien, ook in grote wedstrijden, dat je de plank volledig mis slaat. Het verschil is dat zijn coach bij Ajax zijn tekortkomingen onderkent en er rekening mee houdt bij het bepalen van zijn opstelling om optimaal van zijn pluspunten te kunnen profiteren. En gezien de resultaten van de afgelopen jaren van Ajax heeft hem dat bepaald geen windeieren gelegd. Ten Hag zal het echter niet in zijn hoofd halen om Blind LB te zetten in een systeem met de punt naar achteren zonder controleur voor hem en hem dan ook nog eens zo hoog te laten staan als in de wedstrijd van gisteren. Dat is echt volslagen krankzinnig, kies dan voor Malacia als je dat perse wil.

2 september 2021 om 09:34

alsof het wekelijks in de Eredivisie laten zien hetzelfde is als presteren op internationaal niveau. je kan hier wel helemaal los op me gaan, maar bijna heel Nederland ziet dat hij in Oranje verdedigend al twee jaar lang dramatisch is. in dat CL jaar met Ajax was hij idd geweldig, maar dat niveau tikt hij al een tijdje niet meer aan en niemand gaat heel Oranje afstemmen op Blind. dat wordt alleen gedaan met elftallen als het gaat om spelers die absolute wereldtop zijn. het elftal wordt niet eens afgestemd op een De Vrij, Van Dijk, Frenkie of De Ligt die op een veel hoger niveau dan Blind spelen. Blind maakte op het EK als CV ook een hele slechte beurt. hij is gewoon enorm kwetsbaar achterin. dat het volledig krankzinnig is hem als linksback op te stellen ben ik verder zeker met je eens. daarmee maakt de bondscoach het hem extra moeilijk

1 september 2021 om 23:24

Nou gezien de feiten denk ik niet dat Malen slechter was dan Blind. En bij Gakpo vergeten ze overigens gewoon even te melden dat hij buitenspel ophief doordat ie liep te dromen bij het uitverdedigen, waarmee hij grote schuld had aan de tegengoal.

2 september 2021 om 08:39

"malen was verreweg de slechtste speler op het veld. Waar hij een 5 aan heeft verdiend is me een raadsel. Zelfs Blind speelde niet zo slecht als Malen".

Blind is zoals gewoonlijk weer de usual suspect, de meest geliefde zondebok. Malen heeft inderdaad zo goed als niets goed gedaan na zijn invalbeurt, maar ook Gakpo van wie ik een zeer groot fan ben, kwam zelfs maar in de buurt van het niveau dat hij momenteel bij PSV aantikt. Als Blind een 4,5 krijgt, zou vrijwel het hele team die moeten krijgen, de meeste spelers hebben het nauwelijks beter gedaan. Persoonlijk vind ik dat die 4,5 naar Louis van Gaal zou moeten gaan omdat hij Blind niet alleen als LB heeft opgesteld in een systeem met de punt naar voren, maar ook nog eens heel hoog liet staan. Daarmee houd je geen enkele rekening met zijn tekortkomingen zoals Ten Hag bij Ajax altijd doet, maar maak je hem juist onnodig en extra kwetsbaar. In dit systeem en met deze opdrachten had Van Gaal beter voor Malacia kunnen kiezen, LB is al niet de beste positie van Blind, maar als je hem daar dan perse wil neerzetten, doe het dan met een controleur voor hem en kies anders voor een ander type speler. Dit vind ik hinken op twee gedachten.

2 september 2021 om 14:31

@dolorasinum, we beoordelen Blind op de positie waar hij is opgesteld. Dat deed hij gewoon enorm slecht. Had de eerste helft rood kunnen hebben nadat hij twee keer mis zat en het weer niet kon belopen. Als hij mee opkwam was hij ook te laat, de bal kwijt of voegde hij niks toe. En toen hij in de tweede helft ook nog vrijwel iedere bal inleverde was het voor iedereen duidelijk dat Blind wel klaar is op die positie. Heeft niks met usual suspect te maken, maar naar de wedstrijd kijken en bepalen hoe iemand zijn rol invult.

5 september 2021 om 11:30

Is natuurlijk niet zo. Omdat hij bepaald niet de enige was die heel slecht speelde en dat hij zo slecht speelde natuurlijk alles te maken had met de manier waarop hij door Van Gaal gebruikt werd en het dramatische spel van Oranje zonder bal. Pieter Zwart heeft daar op VI Pro een hele mooie analyse van gemaakt en met stills laten zien dat het bepaald niet alleen aan Blind lag dat hij niet uit de verf kwam, maar ook alles te maken had met het spel zonder bal van zijn medespelers, die weinig moeite deden om zich aan de dekking te onttrekken en zich aanspeelbaar te maken. Dat kon je ook zien aan Van Dijk en De Vrij, die voortdurend stil en driftig stonden te gebaren omdat er voorin en op het middenveld nauwelijks beweging was waardoor ze de bal daar nauwelijks kwijt konden en hen niets anders overbleven om de bal risicoloos rond te spelen. Dat zou ook moeten worden meegenomen in een objectieve beoordeling.

Breng je nog wissels in ook, die helemaal niets toevoegden in de wedstrijd. Onbegrijpelijk. Memphis komt er nog mild van af. Was ook net als de rest van de spelers die onvoldoende haalde zeer matig. Frank Snoeks een 1.

1 september 2021 om 22:51

Kleine reminder dat Karsdorp niet is opgeroepen terwijl hij alles speelt voor AS Roma

1 september 2021 om 23:09

Mis je ook niks aan. Gewoon Dumfries daar neerzetten.

2 september 2021 om 13:24

Ik heb Karsdorp in de twee wedstrijden tegen Trabzonspor zien spelen (ook wel vaker natuurlijk, maar nu extra opgelet op hem). Hij is verdedigend inderdaad nog steeds niet heel sterk (werd vooral in de eerste wedstrijd helemaal dolgespeeld door Nwakaeme), maar aanvallend brengt die jongen zo veel. Je hebt continu een extra man voorin met een goede voorzet, goede passing, snelheid en iemand die het spelletje begrijp. Dat hij destijds een middenvelder is geweest, helpt daar natuurlijk wel in. Als je als team vooral op de helft van de tegenstander wilt spelen, is dit echt wel de ideale back. Ik denk/hoop ook dat Van Gaal hem binnenkort weer oproept

1 september 2021 om 22:53

De eerste helft was het nog wel okay bij Wijnaldum. Blind, Gakpo en Depay waren de hele wedstrijd kut. Sowieso speelde niemand echt goed, alleen Klaassen en Frenkie speelden redelijk. De rest gewoon matig tot slecht.

1 september 2021 om 22:55

@Weef echt jammer voor depay, heeft een top voorbereiding bij barca, en speelt weer zo slecht als op het EK onder de boer

1 september 2021 om 23:00

Inderdaad, ik had hem frisser en beter verwacht. Wel logisch dat hij mag blijven staan, maar dat Gakpo, Blind of Timber niet eerder worden gewisseld snap ik niks van. Het liep voor geen meter en er hing totaal geen Nederlandse goal in de lucht.

2 september 2021 om 07:42

messi_123, vond hem zelfs slechter spelen, normaal schiet hij vaker op doel, nu 1x?

1 september 2021 om 22:54

Gravenberch voor Wijnaldum graag en Klaassen doorschuiven.jammer dat Gakpo het ook niet op zijn heupen had. Wellicht een beetje spanning.

1 september 2021 om 22:56

Idd, had gravenberch graag al in de 1e helft willen zien spelen, talent heeft die jonge en nog zeer jong, afgelopen seizoen was ie bij ajax uitstekend

Berghuis een 6? Die had zoveel ziekenhuis ballen in de 1e helft....

1 september 2021 om 22:50

Dankzij Berghuis zijn voorbereiding sleep je er een punt uit.

1 september 2021 om 22:50

Gelukkig heeft die in de tweede helft geen een ziekenhuis bal meer gegeven, toch knap

1 september 2021 om 22:56

En dan hetzelfde cijfer als de beste man van het veld (op Haaland na)

1 september 2021 om 23:04

In de eerste helft had Oranje nog dreiging, de wissel met Malen was de verkeerde. Gakpo eruit voor Malen, Berghuis was niet best, vooral ongelukkig, maar wel meer dreiging.

2 september 2021 om 09:27

Enige met een beslissende pass in de hele wedstrijd. In mijn ogen een blunder van Van Gaal om met drie dezelfde typen voorin (die het van hun dribbel (en dus ruimte) moeten hebben) te gaan spelen. Had Berghuis beter kunnen laten staan, hij heeft in tegenstelling tot Gakpo en Malen namelijk wel een eindpass in huis.

Ik snap niet dat Berghuis een voldoende krijgt, deed werkelijk niks goed.

1 september 2021 om 22:53

Prachtige voorassist niet gezien? Ik heb na een kwartier ingeschakeld, maar heb Berghuis verder ook niets fout zien doen, niet of nauwelijks balverlies.

1 september 2021 om 22:56

Goede voorassist, maar er lag wel vijf keer ruimte om buitenom te gaan maar daar heeft die de snelheid niet voor. Denk dat je iets meer hebt aan een buitenspeler met wat meer snelheid en een passeeractie.

1 september 2021 om 22:58

Je hebt gelijk. Dat prachtige balletje waar uiteindelijk een doelpunt uit valt was echt vreselijk. Dramatisch, bah wat slecht

2 september 2021 om 09:29

Alleen een Malen of een Gakpo geeft deze bal niet. Dat was het probleem de tweede helft.

2 september 2021 om 11:07

Ook was het de tweede helft veel te statisch, niemand die de ruimte in dook maar ook de lange ballen kwamen niet aan. Er ging best veel fout. Laten we hopen dat het een off day was voor Oranje

Blind was wel echt triest. Maar goed die vind ik sowieso al te traag voor alle posities die die kan spelen. Of het nou linksback, als centrale middenvelder of als centrale verdediger. Net als Malen trouwens. Is een aanvaller die kansen blijft missen als die op een hoger niveau speelt en nu aan de bal ook zwak. Mensen zeggen blah blah genoeg goals in de Eredivisie. Maar schroef het niveau hoger en Malen is een simpele Eredivisie speler.

Bijlow 6,5? is dat om hem te pleasen ofzo?
Vondt hem nou niet fantastisch keepen. Veel ballen kwamen niet aan etc.
Vondt eigenlijk alleen De Vrij en De jong een 6.5 spelen. de rest 6 of lager

1 september 2021 om 22:55

Bijlow pakte een bal uitstekend, kon niks aan de tegengoal doen en deed voor de rest wat ie moest doen. Paar uittrappen die niet aankwamen maar een 6,5 lijkt me een prima cijfer.

1 september 2021 om 22:57

Klaassen ook echt wel een 6,5 hoor. Ondanks dat bijna iedereen hem vooraf afschoot.

2 september 2021 om 08:24

Vind een 6.5 hoog als je het vergelijkt met andere cijfers, ik vond hem helemaal niet zo slecht met zijn spel hervattingen. Dat is wat ik tegen heb op Krul, kan totaal niet meevoetballen.

2 september 2021 om 08:34

En dan ook nog in een wedstrijd waarin de backs vrijwel niet aanspeelbaar waren doordat ze vrij hoog stonden en de Noren vroegtijdig stoorden. Hij moest bijna alles lang geven

2 september 2021 om 09:06

Wat Noorwegen heel goed deed de tweede helft was vroeg storen, in vergelijking met de eerste helft. Bijlow moest een paar keer lang spelen, wat hij ook goed deed. Ik denk dat een het voordeel is dat Feyenoord speelt zoals het nu doet, opbouwend, Bijlow speelt zijn verdedigers in bij Feyenoord. Moet nog zien of het een topkeeper is maar het is beste wat Nederland nu heeft.

2 september 2021 om 12:39

Bijlow een 6,5 is ongeveer het enige cijfer waar ik me in kan vinden. Pakte die ene bal prima, kon niets doen aan dat doelpunt en alleen was onrustig met zijn uittrappen. dan kom je denk ik wel uit op een zesje. Een onvoldoende voor een keeper die verder niets fout deed lijkt me niet terecht, en een 7 of meer voor een keeper die ook niet uitblonk en wat onrustig oogde lijkt me ook niet terecht.

2 september 2021 om 15:28

London Calling, ik had een 6 prima gevonden. Er zijn gister geen hogere cijfers dan de 6,5 voor Bijlow gegeven en daarin kan ik me gewoon niet vinden. Dan hadden er echt meer lange ballen aan moeten komen. Dat hoort er namelijk ook bij.

2 september 2021 om 19:14

Maar dan heb je het al over een nuance verschil tussen een 6 en een 6.5 dat gaat toch helemaal nergens over, dan ben je het toch gewoon eens met het cijfer....
Je hebt het nu over een verschil van 5 procent....
Ik ben helemaal geen Bijlow fan, hoor eerder bij de groep die hem behoorlijk overhyped vind. Maar hij staat er in eerste instantie om die bal tegen te houden en dat deed hij naar behoren en het enige wat hij gisteren niet goed heeft gedaan zijn een paar lange ballen voor de rest geen fouten gemaakt.

De vrij een 5.5?? Op die ene bal op de paal van haaland na heeft hij een nagenoeg perfecte wedstrijd gespeeld. Ook grappig dat berghuis een 6 krijgt, want op die ene voorassist na heeft hij niks goeds gedaan??

1 september 2021 om 22:56

Klopt, had haaland eigenlijk onder controle, maar wordt natuurlijk wel afgerekend op dat moment. Hoewel hij eigenlijk in de problemen komt door die k*tbalvan Timber op rechtsbuiten.

2 september 2021 om 08:26

Fout van Van Gaal. Timber speelt al een jaar geen rechtsback meer en komt nagenoeg nooit meer in de buurt van de 16 van de tegenstander. Als je rechtsback eigenlijk je rechtsbuiten is, dan had ie beter kunnen starten met Rench. Verdedigend wellicht wat minder dan Timber en Denzel, maar aanvallend verreweg de beste van de 3

2 september 2021 om 08:35

Of Karsdorp mee kunnen nemen. Heeft ook die drive naar voren. Begrijp niet zo goed waarom hij geen kans krijgt. Overigens vond ik dat Timber zich redelijk herpakte in de tweede helft

1 september 2021 om 23:03

Eens. En die bal op de paal van Haaland vind ik ook niet echt een fout. Timber verspeelt klungelig de bal en die Haaland is zo extreem snel. Daar kan je eigenlijk vrij weinig tegen doen. Ik zou zeggen: de vrij 6.5, van dijk 6, berghuis 5 en de jong wel een 7. Die heeft eigenlijk niks verkeerd gedaan. Hij moest constant door 5 Noren heen want Wijnaldum die zakte weer eens door het ijs. Toch was Frenkie steeds dreigend, waardoor de Noren steeds een overtreding moesten maken.

Ik vond De Vrij echt een verademing tegenover de Ligt en dit zeg ik als Ajaxcied.

2 september 2021 om 00:05

de Vrij is verantwoordelijk voor de mega kans van Haaland voor de goal en laat Haaland ook nog eens lopen bij de goal. Een 5.5 is nog veelste hoog, nooit meer opstellen. Heb je niets aan in een 4 mans verdediging.

2 september 2021 om 08:14

Haha en dan De Ligt wel opstellen zeker? De Vrij was met Frenkie onze beste speler. Die twee speelden echt goed. Van Dijk matig. Blind en Timber afgrijselijk. Depay, Malen en Gakpo slecht. Wijnaldum en Klaassen zwak.

2 september 2021 om 08:41

Ik ben benieuwd hoe je dan naar zo'n wedstrijd kijkt. Dan wil je blijkbaar gewoon niet dat De Vrij het goed doet. Van Gaal was meer dan tevreden en terecht... hij speelde tegen een van de beste spitsen ter wereld. Komt twee keer in de problemen....1x doordat buitenspel wordt opgeheven door medespelers 1x door dom balverlies van de aanval. Verder speelde hij gewoon goed. Mag ik vragen hoe jij dan bij de belachelijke conclusie komt dat "je er niks aan hebt in een 4 maar verdediging"?

2 september 2021 om 08:35

Ik heb helaas niet de wedstrijd kunnen zien maar uit de samenvatting haal ik (al) 2 gigantische fouten waar halland vrijuit gaat en de 2 grootste kansen van de wedstrijd krijgt doordat de vrij positioneel heel amateuristisch staat opgesteld. En dan bedoel ik niet de goal.

En: jongens wtf stond gakpo te doen bij de goal van halland, dat kan toch echt niet? Zo staan te slapen als aanvaller achter je verdediging en het trieste was nog toen hij zag dat die bal naar halland ging, ging hij in plaats van verdedigen/druk zetten op halland snel naar de zijkant verstoppen zodat het niet lijkt alsof het zijn schuld was ofso. Echt dat zie je in de hoofdklasse niet eens meer...

2 september 2021 om 08:57

In een samenvatting zie je altijd de grootste kansen. Als het daarbij blijft heeft hij dus niet meer weggegeven. En ik raad je aan om beide situaties nog een keer te bekijken om te zien wat de oorzaak is van de betreffende kansen. Dat is niet De Vrij

2 september 2021 om 09:06



De eerste weet ik uit mn hoofd dat is het juist wel, balverlies tegenstander kopbal timber omdat hij de druk er op wil houden, de vrij moet daar veel hoger verdedigen nu creer je een veelste groot veld door ook nog eens achteruit te lopen waardoor je ruimte creert voor halland om weg te lopen bij van dijk zonder buitenspel te staan plus je geeft die speler alle tijd en ruimte om halland weg te steken, dat kan echt niet hoor iedereen die vooruit verdedigd en jij als enige achteruit. of je moet spelers als frenkie timber blind en wijnaldum etc er uit halen die verdedigen bijna altijd vooruit. de 2e kans zou ik dan terugmoeten zien als jij dat zegt maar dat kan pas eind van de dag.

2 september 2021 om 09:39

@FR: Ik heb net besloten het ook op te geven. Als men zo koppig is om zelfs nu niet toe te geven dat De Vrij goed speelde, dan kan hij het echt niet meer goed doen. Het is echt te bizar voor woorden dat men hem nu alsnog naar beneden praat. Het zijn ook weer de usual suspects die het doen. Hij speelde geweldig en is momenteel denk ik oprecht onze beste verdediger. Niets ten nadele van Van Dijk, maar die moet duidelijk nog ritme opdoen. Die is er echt nog niet. Aké en De Ligt zitten er logischerwijs een stukje onder, maar dat zijn ook nog eens twee geweldige Cv's. Maar zo goed als De Vrij vind ik momenteel niemand.

2 september 2021 om 11:23

Ik weet niet of de Vrij slecht speelde, zoals ik zei ik heb het niet gezien alleen de samenvatting, ik heb het alleen over de 2 kansen in de samenvatting. Ik ben het er over eens dat zoals de Ligt momenteel speelt hij ook niet in de basis hoeft voor mij, die verdedigt te ver achteruit waardoor je in de problemen komt, dit had hij bij ajax al vooral omdat hij toen trager was, alleen in het CL jaar durfde die eindelijk door te drukken en kort te staan etc alleen sinds hij bij Juve speelt verdedigt die weer een beetje schijtbakkerig.

2 september 2021 om 12:41

Ik vond de Vrij in ieder geval beter spelen dan van Dijk. die mist duidelijk nog ritme.

Ik vond het eerlijk gezegd niet zo slecht. Aanvallend voetbal gezien met veel goede duels en snelle combinaties. Goal wilde niet vallen. Noren wisten op de counter goed op dat aanvallende spel in te spelen en hebben daarbij natuurlijk ook niet de minste voorin.

1 september 2021 om 22:52

Ze hebben een kans gecreëerd in de 2e helft en dat was een klutsbal in de 94e minuut!

1 september 2021 om 22:56

Eindpass ontbrak, maar 18 van de 22 man op het veld verzamelden zich vrij frequent rond de 16 van de Noren. Die lieten ook weinig door.

2 september 2021 om 08:27

Eens hoor, Trefkans. Maar het gemis van een creatieve 10 begint nu wel op te breken.

2 september 2021 om 12:48

Zeker de eerste helft was best aardig. De tweede helft was niet doorheen te komen.
We lijken in Nederland wel eens te vergeten dat er ook nog een tegenstander staat die wel aardige spelers heeft terwijl we zelf met een hoop middelmaat voor de dag komen (6 basis spelers uit de eredivisie).
Na de eerste helft hadden die cijfers best iets hoger mogen zijn, misschien is dat ook waarom Berghuis een 6 krijgt, maar na rust ging er niet veel goed.

Van Dijk een hoger punt dan de Vrij? Ben ik het niet mee eens.

En Frenkie vond ik ook wel een stuk beter dan een 6.

1 september 2021 om 22:56

Ik vond bij van Dijk juist zijn gebrek aan wedstrijdritme heel zichtbaar. Die moet echt nog op niveau terugkomen.

En wat is de score voor het Orakel zelf?

1 september 2021 om 22:55

Ja daar mag je niet over beginnen denk ik. De meute heeft besloten dat Van Gaal een fantastische coach is. Als Frank de Boer vandaag zo wisselde als Van Gaal werd hij hier weer aan de hoogste boom opgeknoopt.

1 september 2021 om 22:57

Het was niet veel beter dan onder de Boer inderdaad. Van Gaal was natuurlijk ooit een fantastische coach.

1 september 2021 om 22:59

En hoeveel tijd heeft van gaal gehad? Anderhalve dag. Man gaan we hem nu al aankijken?

1 september 2021 om 22:59

Eens ooit wel en zal het vast niet helemaal verleerd zijn, maar heeft ook vaak genoeg gefaald. Zie eerdere kwalificatiereeks bijvoorbeeld.

1 september 2021 om 23:00

Ik geef hem niet de schuld, ik duid alleen op het verschil in hoe men hier reageerde op de eerste wedstrijd van / en meer in het algemeen op De Boer.

1 september 2021 om 23:07

Hahaha toen de boer anderhalve dag had brandde iedereen hem af waarschijnlijk jij ook! Maar bij v gaal mag dat niet he

1 september 2021 om 23:01

Zolang hij 4 centrale verdedigers opstelt krijgt ie van mij een 1.

2 september 2021 om 03:35

Heb jij het nu over de coach die in zijn eerste periode in de beslissende wedstrijd 3 centrale spitsen opstelde die elkaar alleen maar in de weg liepen en daarom niet tot scoren kwamen?

Berghuis een voldoende geven voor zijn eerste helft is echt de grootste grap die je kon maken. Vond verder Timber wel een voldoende waard. Wijnaldum was ook weer een van de slechtste, met name in de tweede helft erg onzichtbaar.

Ik heb Wijnaldum de hele wedstrijd zien worstelen met de bal. Ik dacht even dat hij dat expres deed (twee keer verliezen en van Gaal is weer weg), maar op het EK was dat ook al zo in de wedstrijd tegen Tsjechië. Hopelijk herpakt hij zich snel. Verder deden blind en malen (wat straalt die weinig uit) niks goed

Redelijk eens met de cijfers. Frankie mag er een puntje bij krijgen, en malen en gapko hadden als slechtste spelers op het veld een 3 mogen krijgen.

De Vrij was beter dan Van Dijk. Vond hem met De Jong de beste aan onze kant. Berghuis verder een voldoende? Op basis van wat? Een pre-assist voor de rest drama.

Welke wedstrijd hebben zij gekeken ??

Een Malen, Wijnaldum, Berghuis, Gakpo onvoldoende zeker en niet hoger als een 4.

1 september 2021 om 23:09

En blind een 2,5 dan. Wat was die gast slecht zeg

Blind,memphis,wijnaldum echt bar slecht, Blind takelt snel af en kan het bij Ajax al nauwelijks meer aan, dat hij langzaam is weten we wel maar ook echte elke pass is gewoon slecht ineens. Wijnaldum lekker verstoppertje gespeeld, voelt zich ook bij deze coach te groot om mee te verdedigen. Memphis deed z'n best wel maar kan zoveel beter. Timber/gakpo geen basismateriaal maar Bijlow wel gelukkig.

1 september 2021 om 22:59

Blind was gewoon samen met tadic de beste speler bij ajax het afgelopen seizoen. Blind is het seizoen idd matig begonnen, maar komt na al 100 x afgeschreven te zijn altijd weet boven drijven. Ik vind hem overigens niet geweldig als back, maar als malacia het alternatief is heb je weinig keus.

Waar slaan deze cijfers dan weer op? Was toch echt nog veel slechter dan dat deze cijfers doen geloven.

Op basis van wat krijgt Van Dijk nog een 6? Omdat ie de tos gewonnen heeft of wat?

Mag ik de cijfers een keer doen?
Bijlow: 6
Timber: 3
De Vrij: 6
Van Dijk: 5
Blind: 2
Frenkie: 7.5
Wijnaldum: 4
Klaassen: 5
Berghuis: 3
Memphis: 4
Gakpo: 4
Malen: 2

Keiharde onvoldoendes geven mag wel een keer. Frenkie en de Vrij de enige voldoendes, Frenkie omdat hij heersde en de Vrij omdat z'n crosspasses geweldig waren en verdedigend de beste was van de 4.

1 september 2021 om 22:57

Is een 6 geen voldoende?

1 september 2021 om 23:01

Oeps, nja Bijlow spreekt voor zich, 1 goede redding en een goal tegen waar hij niks aan kon doen, dan krijg je gewoon een 6je.

2 september 2021 om 08:49

Makkelijk verdiend dan,

Als hij 2 goede reddingen had gehad, was het dan een 10 geweest?

1 september 2021 om 22:59

Klaassen een 5? Als Dumfries zijn ogen open doet stapt die gewoon met een goal en een assist het veld af. Bovendien heeft hij ongelofelijk veel ballen afgepakt en was hij degene die constant het spel versnelde. Verder zie ik niet in waarom Timber een lager cijfer heeft dan De Vrij en Van Dijk die allebei ook heel matig waren. Met de rest van de cijfers ben ik het wel ongeveer eens, al zou ik Wijnaldum en Berghuis nog omdraaien.

2 september 2021 om 11:27

"verder zie ik niet in waarom Timber een lager cijfer heeft dan De Vrij en Van Dijk die allebei ook heel matig waren."

En toen ben ik opgehouden met lezen. Dan kijk je wel enorm door een gekleurd brilletje.

4 september 2021 om 08:53

En welke kleur is dat brilletje dan? Ik wil dat deel over De Vrij best terugnemen, want die speelde al met al geen slechte wedstrijd, maar Van Dijk was dramatisch en zo slecht deed Timber het nou ook weer niet.

Het zou je sieren om een keer te beargumenteren waarom je iets vindt in plaats van zo makkelijk over een brilletje te beginnen.

Klaassen de beste man van de wedstrijd. Daar kan ik eigenlijk wel mee leven, de enige die ogenschijnlijk gif toonde. Blind was zwak, maar Malen heb ik werkelijk niets goed zien doen. En Gakpo vanaf rechts... niet meer gezien. Had dan Berghuis maar laten staan. Al met al kunnen we alleen maar tevreden zijn over het feit dat Turkije heerlijk heeft gespeeld.

Memphis een 5.5 my ass.
Barcelona ventje leek wel een keukenkampioen ventje! Gewoon triest

1 september 2021 om 22:55

Nee nee nee, hij deed misschien nie veel goed maar hij maakte ook geen fouten in tegenstelling tot bijvoorbeeld Malen of Blind

1 september 2021 om 22:57

De 1-0 komt nota bene door memphis.
Ik had liever weghorst gezien in de 2e helft

Einde van Blind op linksback lijkt me. Dat kan gewoon niet meer. Geen diepgang, geen loopvermogen, geen verdedigende kwaliteit. Los daarvan is ie gewoon geen back, zet toch verdomme backs neer. Rechts idem.

2 september 2021 om 09:18

Vond ik ook een vreemde keuze. Juist in een wedstrijd waarbij je van tevoren weet dat je wel wat creativiteit van de opkomende backs nodig gaat hebben, zet je twee centrale verdedigers op die posities. Maar er zal vast een idee achter gezeten hebben.

Wel bijzonder dat deze persoon de Vrij een 5,5 geeft en Depay ook. De Vrij was helemaal niet slecht namelijk. Wijnaldum had gewisseld moeten worden voor een speler die beter aan de bal is.
Evenals blind eruit moest worden gehaald voor Malacia. Malen is aan de zijkant ook niet goed genoeg dus kun je hem een matige wedstrijd eigenlijk niet kwalijk nemen.

Berghuis vond ik niet eens zo slecht. Malen, poh poh poh wat was ie slecht zeg. Sinds z’n slechte optreden tegen de Tsjechen is hij slecht. Van Dijk mag ook zeker niet hoger krijgen dan De vries

2 september 2021 om 02:39

De Vries? Is dat een debutant waar wij niks van af weten? Hij was voor mij dan echt onzichtbaar deze wedstrijd.

Ik heb geen enkele speler bij NL gezien die een voldoende verdient. Verdediging was zwak, zeker de backs zwaar onvoldoende. Middenveld onzichtbaar en voorin hield het ook niet over. Het leek echt nergens op.

Alleen frenkie verdiende een voldoende. Depay was weer de zwakste van allemaal met zijn balverlies en ook weer een tegen doelpunt. En dan wordt de schuld aan gakpo gegeven, mar ook zonder gakpo was het geen buitenspel.

1 september 2021 om 22:58

Klaassen en Bijlow verdienen (en krijgen) ook wel een voldoende hoor. Heb Bijlow weinig fouts zien doen en Klaassen scoorde en was belangrijk met druk zetten, was overal.

1 september 2021 om 23:03

Klaasen was redelijk, maar het is klaasen of wijnaldum. Niet beiden dan wordt je als middenveld overlopen. En bijlow had best wel wat meer kunnen doen met uit trappen en zo. Waardoor je in de counter gevaarlijk kunt worden en dat was echt herl matig.

1 september 2021 om 23:11

Counter met wie? Malen en depay??

1 september 2021 om 23:01

Whut?? Nee hoor zonder Gakpo was het buitenspel.......

1 september 2021 om 23:03

Nee hoor, Timber stond ook achter Haaland bij de goal.

1 september 2021 om 23:01

Klaassen was ook prima. Dat laten ze nu ook zien bij de nos.

2 september 2021 om 17:14

Op wat voor basis verdiend alleen Frenkie een voldoende? Ja hij was veel aan de bal maar deed die er ook echt iets mee? Hoe vaak hij weer een 'veilige' tikkie terug deed in plaats van de bal naar voren te spelen en het team in het spel te krijgen...

Die Gakpo werd vreselijk gehyped na een paar potjes tegen een matig Galatasaray en een Midtjylland. Dan is nu je kans om het te laten zien en dan bakt die er echt niets van. Geen kansen gecreëerd, geen geslaagde acties, er zit helemaal niets in. Geef mij maar Bergwijn.

1 september 2021 om 22:58

Hij mist nu vooral nog overzicht. Hij had de bal zo op Memphis kunnen spelen op het einde.

1 september 2021 om 23:15

Is altijd wel zo als het niveau wat omhoog gaat. Interlandvoetbal is gewoon hoger dan de Eredivisie. Dat zie je aan Timber, Gakpo, eigenlijk ook Malen en Blind.

2 september 2021 om 11:15

Wat hard na een debuut, hij had een slechte pot maar was zeker niet de enigste. Zeker als je denkt dat hij het met Blind op links moest doen. Die jongen moet zijn draai nog vinden en dan kan hij van grote waarde voor Oranje worden.

Blind ging werkelijk nergens over vandaag. Die heeft volgens mij heel goed naar Rosario gekeken, alles terug of breed. En dan nog passes die niet aankwamen, bovenop slechte aannames en onnodige overtredingen vanwege z’n gebrek aan snelheid. Terecht dus dat hij het laagste cijfer krijgt.

Van Gaal is voor velen de gewenste bondscoach maar na de eerste helft was toch heel duidelijk dat Blind een complete offday had, kan gebeuren maar dan moet je als coach direct wisselen. Als je deze pot eigenlijk moet winnen dan ben je als coach ook niet sterk bezig door in de laatse minuut nog de wissel toe te passen ondanks dat het nog bijna goed uitpakte ook. Vind eigenlijk dat van Gaal zelf ook een vijfje heeft gehaald.

Dumfries is nog altijd de gevaarlijkste aanvaller. Stel hem op en we rollen de Turken op.

Welke zak hooi geeft hier de cijfers. Frenkie een 6 en Depay een voldoende. De enige die goed was en de beste man. Was juist Frenkie die had hoger moeten hebben. Bijlow verdient ook wel een voldoende. Maar niemand dan die 2 verdiend hoger dan een 4. Voetbalzone ga even serieus kijken naar wie de cijfers geven. Als jullie het zelf doen. Zorg dan dat er mensen met voetbal verstand zitten

Ik beschouw mezelf niet als pessimist maar ik kijk al sinds 2014 niet meer met ècht plezier naar Oranje. Met name de mentaliteit vind ik ver te zoeken, zeker in een elftal waar genoeg spelers weten wat topniveau hoort te zijn. Bij wedstrijden als deze zit ik ook geen moment gerust en ontspannen op de bank, maar ook bij wedstrijden tegen bijvoorbeeld een Letland haal ik er weinig voldoening uit. Als ik met vrienden in het café kijk verbloemt de gezelligheid veel, misschien dat het overdreven kritisch is maar de lat mag toch vele malen hoger gelegd worden lijkt mij…

1 september 2021 om 23:22

Je stipt een goed punt aan. Ook vanavond weer een paar spelers gezien die het gewoon wel best vinden als het even niet lukt of dat de tegenstander veel feller is. In dat opzicht was vanavond Noorwegen veel meer een team dan Nederland. En niet voor het eerst dat Oranje op mentaliteit wordt geklopt. Robben, Huntelaar, Kuyt, etc., liepen zich het vuur uit de schoenen. Maar we moeten het nu doen met sommige spelers die menen in een circus te spelen.

Lijkt mij dat de vrij wel meer dan een 5,5 verdiend. Bij vlagen gewoon uitstekend in de duels en rustig aan de bal. Dat je af en toe eruit wordt gelopen door haaland is niet gek. Memphis vind ik ook nog hoog met 5,5. Hoe vaak heeft hij weer de bal ingeleverd?

Geen kandidaten voor linksback van het vereiste niveau, wat ook geldt voor een linksbenige rechtsbuiten. Dat Blind en Berghuis daar het vertrouwen krijgen - en niet terugbetalen - is tekenend, wat ook het naar rechts halen van Gakpo (door de wissel van Berghuis met Malen), die daar totaal niet rendeert, laat zien. Intussen is voorin geen vermogen om de bal vast te houden en biedt het middenveld te weinig variatie en verrassing momenteel.

Ik krijg het niet graag uit mijn bek, maar misschien moet Nederland in het volgende interlandblok Luuk de Jong in de punt zetten. Gakpo en Depay vanaf de flanken, met ruimte om van flank de wisselen. Bij PSV was De Jong in die rol waardevol, niet alleen als kopper in de box maar ook als kapstok om een bal vast te houden voor lopers als Klaassen en Wijnaldum, hoewel ik volgende keer sowieso Gravenberch zou opstellen.

1 september 2021 om 23:17

Als Berghuis en Blind niet leveren, hoe wil je dan het optreden van Depay vanavond en hierrvoor, en Gakpo vanavond beoordelen. Of Wijnaldum? Die ook zo graag verstoppertje speelt. Dus dan kunnen die ook banken. Overigens, ik vind Blind een belachelijke keus op linksback. Berghuis had nog een paar goede steekpasses, waaruit het doelpunt ontstond. Dus die had een grotere bijdrage in 1 helft dan Gakpo en Depay in twee helften....

Blind een 2
Wijnaldum een 4
Van Dijk een 4
Timber een 4
Berguis een 3
Gakpo een 4
Depay een 3

Enjge die redelijk speelden waren de Vrij en Klaassen.

Bijlow aantal goede reddingen en qua keepen gewoon prima. Alleen inderdaad het trappen ging niet helemaal lekker.

2 september 2021 om 11:19

Je vergeet De Jong nog, die ik wel prima vond spelen. Verder wel mee eens.

Als je de vrij een lager cijfer geeft dan van dijk dan snap je er echt niks van en heb je blijkbaar een andere wedstrijd gezien.

Klaassen een 6,5? Doe daar minimaal maar een punt bij. Bijlow 7, Timber 5, De Vrij 6,5, van Dijk 6, Blind 4,5, Wijnaldum 4,5, de Jong 6,5, Berghuis 6, Depay 4,5 en Gakpo 4. Invaller Malen 4,5.

Blind als linksback gaat niet meer... Dumfries graag terug.... Wijnaldum op zijn beste positie zetten (controlerend, achter de bal).... en centrale verdediging eens uitzoeken wat daar nou maar blijft misgaan.. met zulke goede spelers...

2 september 2021 om 08:37

Nu benoem je de Frank de Boer opstelling …

2 september 2021 om 12:47

De opstelling van Frank was soms ook wel goed. Zijn tactiek en spelopvatting was echter dramatisch.

Op de goal na heb ik Klaassen niet gezien hoor. Was de minste van de drie. De Vrij was ook meer solide dan Van Dijk. Haaland zocht hem op als de mindere van de twee maar kwam heel bedrogen uit. Geen duel gewonnen van Stefan. Van Dijk toch een paar foutjes. Maar die is nog bezig met naar zijn absolute top toewerken. Sowieso verdienen ze allebei een ruimere voldoende dan ze kregen.

1 september 2021 om 23:25

Bal op de paal gezien??

1 september 2021 om 23:34

Ja. Waarom vraag je dat?

2 september 2021 om 13:52

De Vrij was in jouw ogen foutloos. Kijk dat moment maar eventjes terug. Daar was Haaland de Vrij gewoon kwijt. Is ook de kwaliteit van de topspits die de Noor is. Wel ben ik met je eens dat van Dijk veel meer moeite had met Haaland dan de Vrij. Maar onze aanvoerder moet hem toch bij de kladden pakken na zijn grootspraak? Wat je over Klaassen opmerkt ben ik het volledig oneens. Was aan Oranje kant met Bijlow, de Jong en de Vrij de enigen met een ruime voldoende.

Malen een 5? Serieus? En Gakpo? Blind verdiende een 4,5 maar Gakpo ook en Malen deed helemaal niets goed.

Tjonge, wat maakte deze wedstrijd duidelijk hoe jammer het is dat Gosens en Ziyech niet voor Nederland kozen...

Franky viel mij tegen. Te langzaam om mede spelers te bedienen!

De Vrij had wel een 7 mogen krijgen en van Dijk een 5, die man is duidelijk nog niet op zijn top na de blessure en Haaland was hem meermaals te snel en te slim af.

Frenkie was oké en een zes is terecht. Echter was het wel eindeloos tikkie breed op Blind vanwege gebrek aan opties, niet helemaal zijn schuld.

Timber vond ik lang niet zo slecht als velen. Een 5 is op zijn plek opzich. Blind viel een paar keer genadeloos door de mand. Een pass laten glippen, snelheid tekort komen. Een liability tegen een ploeg die het van uitbraken moet hebben en van Gaal zit met zijn hoofd nog in 2014 wat hem betreft.

Over het algemeen speelde de ploeg wel met duidelijk meer drive dan onder de Boer en leek het plan kraniger, maar we schieten kwaliteit tekort. Een Noa Lang zou echt een mooie optie zijn om creativiteit en snelheid te bieden, die heeft zich sterk ontwikkeld bij Brugge. Ook had Weghorst er wel ingemogen in de laatste twintig minuten, want in de tweede helft hadden de Noren zich het belang van de scherpte en werklust van Klaassen gerealiseerd en gingen ze hem dubbel dekken. Toen liep direct geen aanval meer. Depay achter Weghorst had vast een goal kunnen opleveren, maar van Gaal bracht slechts Malen en in de laatste minuut Dumfries. Onbegrijpelijk.

De Vrij een lager cijger dan Van Dijk? Vreemd want Van Dijk strooide met balverlies...

De inmiddels structurele onderschatting van Frenkie de Jong bij zowel de idioot die de cijfers uitdeelt als het bij het merendeel van de reaguurders begint zo langzamerhand stuitende vormen aan te nemen. Als enige speler leed Frenkie, ondanks zijn alomaanwezigheid en absurd hoge aantal balcontacten, vrijwel geen balverlies, hield hij het hoofd koel en kweet zich van zijn taal als spelverdeler. Dat daar vervolgens geen drol mee gedaan wordt door het stelletje prutsers voorin is niet zijn schuld. Frenkie is met afstand de beste voetballer van Nederland. Sterker nog, hij is zó goed dat men inmiddels van hem verwacht dat hij de ballen van de doellijn haalt, de opbouw verzorgt, penetreert, voorzetten aflevert en ze vervolgens zelf inkopt. Zó goed is helemaal niemand, ook Frenkie niet, maar wat hij wél doet is formidabel, en als al die chronische Frenkie-bashers nou es de moeite zouden nemen om één keer hun glaasje azijn te laten staan, de wedstrijd terug te kijken, en met een pen in de hand te turven wat Frenkie wél en de anderen níet goed doen, zouden ze maar tot één conclusie komen: als de rest van Oranje half zo goed was als Frenkie de Jong, werden we fluitend wereldkampioen. Zo, en kom nu maar op met de onvermijdelijke azijnpisserij.

2 september 2021 om 08:24

Technisch gezien is Frenkie fantastisch. Maar wat jij als koel ziet, zie ik juist als vertragend. Iedere keer dat De Jong de bal krijgt op het middenveld gaat hij eerst een paar seconden dribbelen en om zich heen kijken, alsof hij het spelletje niet op tijd ziet. Daardoor verprutst hij zoveel kansrijke omschakelmomenten altijd. Dat is echt zonde. Een goede spelmaker is zo vaak, maar ook zo kort mogelijk aan de bal. Een verdedigende tegenstander speel je kapot met hoog tempo en korte balcontacten. Niet met het spel van Frenkie.

Kan me er niet in vinden dat Malen en Gakpo hier hetzelfde punt krijgen. Malen leed enorm veel balverlies en vertraagde veel aanvallen waardoor die om zeep werden geholpen. Gakpo was ongelukkig, en zelfs vrij matig in de tweede helft, maar hij viel (buiten die buitenspelval) niet negatief op door een hoop slechte acties. Ik zou ofwel Malen wat lager geven, of Gakpo iets hoger.

Frenkie hoort natuurlijk hoger te krijgen. In mijn ogen de beste speler op het veld vandaag. Hij heeft niets fout gedaan, tegenstander had het lastig met hem, veel onderscheppingen, bepaalde het tempo van het spel, en dan krijgt hij een 6. Frenkie kan niet elke wedstrijd bepalend zijn met assists en doelpunten, is zijn taak verder ook helemaal niet.

Ik begrijp echt niet wat iedereen in Wijnaldum ziet. Zal bij een club misschien wel goed uit de verf komen maar in het Nederlands Elftal zie ik veel te veel zeer matige wedstrijden van hem. Doet mij altijd denken aan hetzelfde met Seedorf in het verleden.

Van Dijk hoger dan De Vrij? Is dit serieus? Van Dijk had de hele wedstrijd lang momenten van onoplettendheid. Zowel bij balverlies als in de opbouw. Waar De Vrij juist heel veel goede onderscheppingen had. Ook bij balbezit had De Vrij veel meer waarde dan Van Dijk. Volgens mij zijn we in Nederland zo slecht in verdedigen dat de gemiddelde Nederlander niet snapt wat een goede verdediger is. De Vrij loopt continu zoveel passlijnen en looplijnen dicht, dat is echt prachtig om te zien. Voor mensen die dat soort dingen snappen tenminste.

Ik heb (gelukkig!) niet alles gezien, maar wat is De Jong een vervelende speler zeg. Altijd eerst willen dribbelen, zelfs paar keer stilstaan voordat hij iets deed en iedereen levert de bal bij hem in alsof hij god is. Hij kwam veel te veel aan de bal en met zijn trage spel was het voor de Noren een eitje om weer 10 man achter de bal te krijgen.

Snap niet dat Wijnaldum een 5 heeft gehaald, die man heb je werkelijk niets aan als het elftal niet loopt en als het bij hem niet loopt. Deze man is leuk in een elftal wat soepel speelt dan speelt hij ook mee maar absoluut geen kartrekker of iemand die even het elftal over een dood punt sleept. Van Dijk een 6 is ook wat teveel want hij sliep wel heel erg om buitenspel bij de goal van Haaland op te heffen. Blind en Malen waren erg slecht en voorin was iedereen gewoon slecht. van Gaal was in mijn ogen ook heel slecht door de backs zoveel op te laten komen en om gewoon niet te wisselen of pas heel erg laat. Je hebt alle geluk gehad dat Turkije gelijkgespeeld had en dus nog steeds alles in eigen handen door de komende twee duels te winnen sta je gewoon bovenaan. Maar dat zegt meer over het niveau van je poule genoten dan over hoe goed je zelf bent. Wat een drama nog steeds dit oranje.

de uitslag van de wedstrijd lijkt de cijfers te bepalen. Lage cijfers voor De Vrij en Frenkie vind ik onbegrijpelijk. Net als het cijfer voor Berghuis. Hij komt gewoon te kort voor Oranje en dat was gister duidelijk zichtbaar. Blind mag van mij een 3 krijgen. Misschien wel zijn slechtste interland ooit. Dat Klaassen een 6,5 krijgt snap ik ook niet. Veel inzet, maar je hebt er weinig aan. Zijn gelukkige goal is leuk, maar voor de rest was het duidelijk dat hij niet het niveau heeft. Memphis mag er wel eens uit gehaald worden als hij opnieuw zo slecht speelt. Dat hij in de basis start prima, want een betere hebben we niet. Als hij echter zo slecht speelt, moet vgaal het toch wel durven om hem eruit te halen lijkt me.

Dus Bijlow die een cruciale redding en geen fouten maakte krijgt een 6,5 omdat "de lange bal regelmatig niet aan kwam", en Berghuis komt na zo'n eerste helft weg met een 6?

okay....

2 september 2021 om 12:50

Je kan lastig een hoog cijfer krijgen als je eigenlijk niet veel hoeft te doen hè. Bijlow heeft maar 1 echte redding verricht maar zijn passing was gewoon niet super goed. Dan is een 6.5 niet gek. Prima wedstrijd voor een debutant, maar meer niet.

Davy Klaassen werkt altijd hard, doet altijd zijn stinkende best, maar als hij al een van je betere spelers is geweest, dan heb je per definitie een mindere pot gevoetbald. Nederland mist echt een creatieve 10, iemand die snel kan schakelen, een aanval kan opzetten of iemand met een goede pass vrij kan zetten. Dat je daar dan Wijnaldum en Frenkie naast hebt lopen, is prima, want die spelen dan in hun kracht. Heb je een snellere opbouw, dan krijg je meer ruimte en dan scoren Memphis, Gakpo, Malen en Berghuis ook een stuk hoger dan nu

Hier zie je hoe wij Nederlanders goed zijn in oordelen na 1 wedstrijd:

Gakpo, speelt al heel het seizoen geweldig. Heeft een off-day en kan ineens niks meer volgens ons.
Blind, Al een paar jaar een van de betere van Ajax, begint het seizoen altijd slecht en komt daarna in mega vorm. Speelt een wedstrijd slecht qua passing en kan ineens niks meer volgens ons.
Timber, geweldig talent die bij Ajax ondertussen onbetwist basisspeler is en het geweldig doet: Speelt een wedstrijd niet goed, en kan volgens ons ineens niks meer.
Berghuis: Scoort er afgelopen seizoen 18 en geeft 14 assist, in 31 wedstrijden (ruim 1op1), komt er niet langs deze wedstrijd, en ineens kan hij volgens ons niets meer.

Het was een slechte wedstrijd, maar nieuw systeem weer, nieuwe coach. Mag het even ?!

2 september 2021 om 09:01




Maar de cijfers zijn altijd op basis van de laatste wedstrijd he. Niet over hoe men daarvoor speelde of hoe we denken danwel hopen dat ze erna gaan spelen . Er wordt niet gezegd dat ze "het niet kunnen", wel dat ze het gisteravond niet deden.

Feitelijk is dat juist het punt, dat we weten dat ze zoveel beter zouden moeten kunnen.

2 september 2021 om 11:14

@michiel,

Nee er word door velen gewoon gezegd dat hij het niet aankan, dat hij te slecht is.

Blind een 4,5 kan ik me helemaal bij inkomen hoor. Maar Wijnaldum, Gakpo en Malen speelden eveneens helemaal niets klaar. Die kunnen die 4,5 net zo goed krijgen. Ik begrijp het niet, de kwaliteit aan spelers is helemaal zo slecht nog niet bij het NL-elftal maar het spel heeft wel iets vervelends over zich. Het leek ook nu weer heel plichtmatig. Ik zou bijna gaan twijfelen aan het eergevoel van de spelers. Je speelt voor je land, kom op zeg!

2 september 2021 om 09:37

Vervelend is het goede woord ja. Je zit je als supporters 90 minuten te ergeren aan het spel. Is niks leuks aan, dit Nederlands elftal.

2 september 2021 om 11:29

Ergens is dat toch onbegrijpelijk? De meeste spelers spelen bij clubs waar doorgaans voetbal gespeeld wordt wat wel leuk is om te zien. Ik betwijfel dan ook ernstig of de gehanteerde speelwijze bij deze groep hoort. Maar het blijft voorlopig ergeren volgens mij...

De Vrij deed het zo slecht nog niet, Van Dijk werd overklast door Haaland, De Jong 6,5 onbegrijpelijk want deze jongen vertraagt het spel alleen maar en de rest matig!

Ik snapte de wissel van Berghuis ook niet. Die speelde niet extreem goed, maar van die kant kwam nog wel gevaar en Berghuis stond aan de basis van de 1-1.

Na rust van die kant geen gevaar meer gezien

Had dan Gakpo eraf gehaald, die heeft de tweede helft bijna geen bal geraakt.



terecht een onvoldoende voor gregorium wijnaldinio.
daafie klaassen maakte dan die goal, dat telt.
fragiel van dijk was ook zichzelf niet.
mempis depay matig.
kopie gadko slecht.
frankie de jong had misschien beter in barcalona kunnen blijven.
stefaan de vrij niet een keer vrij zien staan
jurien timberlake wist ik niet van dat die voetbalde

wat moet je dan nog? blij zijn met een vrijspel!

Gakpo en Malen waren wel heel slecht vanavond. Ik zou tegen Montenegro misschien Gakpo nog een 2e kans geven, maar Malen heeft het wel verpest voor zichzelf.

2 september 2021 om 11:38

Die jongens hebben amper kansen gehad, Gakpo zelfs zijn basisdebuut. Waar een Babel en Promes eindeloos slechte potten mochten spelen, 1 wedstrijd is niet voldoende om mensen af te schrijven.

2 september 2021 om 12:25

Ik heb Malen ook op het EK zien falen.
Maakte geen goede indruk.

Maar zoals ik net als jou zeg zou ik Gakpo wel laten staan.

2 september 2021 om 12:52

Je bedoelt dat je Malen één kans hebt zien missen na zijn goede invalbeurt in de vorige wedstrijd? Wat een onzin. Lekker jonge spelers afschrijven om één kans missen.

Het is niet veel soeps, maar ze zullen Qatar wel halen, omdat de rest in de poule nog minder is. Louis van Gaal had nooit meer moeten terugkomen. Wordt een drama. Overigens wordt ik doodmoe van dat gezwijmel over Frenkie de Jong. Tikkie links, tikkie rechts, tikkie naar achteren. Maar haast nooit een assist, een demarage, een splijtende pass, een perfectie sliding-tackle laat staan een goal. Hij neemt het elftal niet op sleeptouw. Geld ook voor zelfbenoemde leiders als Depay, Wijnaldum of De Jong...

2 september 2021 om 11:54

Frenkie is een topspeler in een topelftal. In een minder elftal komen zijn kwaliteiten er niet uit.

De backs van NL waren zacht gezegd; erg ondermaats.
Blind mist snelheid op de flanken. Normaliter iemand met een goede passing en overzicht, maar voor een vleugelverdediger komt hij echt te kort.

Hopelijk volgende wedstrijd Dumfries en

Zou hem eerder als CVM neerzetten als in het centrum achterin geen ruimte is.

De Vrij kunnen we kwalijk nemen bij het schot op de paal, maar verder speelde hij echt een hele solide wedstrijd. Vergeet niet dat hij tegen een van s werelds beste spitsen speelt. Haaland verdient gewoon een dik compliment omdat hij wederom laat zien een enorme goede, sterke, snelle en voor slimme spits is. Dat hij scoort en kansen krijgt is meer dan logisch.

Hopelijk durft van Gaal het de volgende wedstrijd om te gooien.
Met name Frenkie een linie naar voren laten spelen ipv vlak voor de verdediging. Voldoende spelers die die plek weer kunnen opvangen.

Lastige keuze is alleen; de Vrij of de Ligt. Beide toppers, maar totaal anders.
Ik zou denk ik kiezen voor de Vrij, maar het verschil is minimaal.
Daarnaast zou 4231 ook weer een optie kunnen zijn met een echte diepe spits (weghorst).

Bijlow
Dumfries
de Vrij
van Dijk
Malacia
de Jong
Wijnaldum
Berghuis
Depay
Gakpo
Weghorst
2 september 2021 om 13:01

Je ziet gisteren goed dat de Vrij alleen als vrije verdediger kan spelen tegen een snelle spits, die jongen is zo langzaam, De Ligt is echt tien keer beter, agressiever etc.

En dat is natuurlijk wat het meeste miste gisteren. Het zijn allemaal vrij statische, ondinamische en niet agressieve spelers. Er zijn in dit team drie spelers onmisbaar, Frenkie, Virgil en Memphis om hun kwaliteit, maar deze jongens zijn alledrie passief te noemen en je moet er echt wat meer agressiviteit naaktzetten.

We hebben helaas geen andere linksback als Daley, die is niet fantastisch maar het beste wat we hebben. Dus de enige oplossing achterin is het compenseren van de flegmatiek van Virgil en Blind met twee agrresievere spelers. Dat zijn Dumfries en de Ligt.

Op het middenveld heb je veel meer dynamiek nodig. Het was logisch maar tevens jammer dat van de Beek er niet meer bij is want die heeft en diepgang, snelheid, techniek en scorend vermogen. Gravenberch is een redelijke vervanger maar meer controlerend, Wijnaldum zou nooit de bal moeten hebben want die levert hem altijd weer in, kan wat doelpunten maken maar moet gewoon op 6 spelen en alle ballen aan Frenkie en Ryan geven.

Voorin zal je extra kracht en snelheid moeten inbrengen. Gakpo is teveel hetzelfde als Depay, Berghuis uit vorm terwijl Bergwijn in feite alles heeft, techniek, kracht en snelheid. In de spits kan je het beste kiezen voor een echte spits en Memphis moet zich echt meer gaan richten op assists, daar is hij goed in. Als spits is hij altijd mislukt.

Krul
Dumfries
de Ligt
Virgil
Blind
Frankie
Wijnaldum
Gravenberch
Bergwijn
Weghorst
Memphis

Berghuis een 6 omdat hij na rust niks verkeerd deed?
Hij had meerdere slechte passes en n balverlies waardoor Noorwegen kon counteren

Dit was geen beste pot, zo heb ik er meer gezien in aanloop en tijdens het EK. En toen lag het toch aan de bondscoach en de 532? Want als we 433 zouden spelen, wat iedereen al is gewend, dan zou het beter lopen. En als we nou Dumfries vervangen, want die kan niet voetballen, en als we Berghuis er nu in zitten, want daar zit veel meer voetbal in, en ipv Babel gewoon Gakpo er in, en van Gaal voor de Boer. Nou, alle ingrediënten waren aanwezig, wat gaan we nu aanwijzen?

2 september 2021 om 12:54

Verwacht je nu echt dat van Gaal na 1,5 dag trainen het even oplost? Hoe intens naïef ben je dan als mens. Je snapt toch zelf ook wel dat het een proces is? Een transitie van de Boer naar van Gaal is niet niks. Spelers geven het zelf ook al aan; ze gaan van een onduidelijke ongeorganiseerde rotzooi naar discipline. Dat doe je niet in 1.5 dag.

5 september 2021 om 13:25



Jeetje, wat ben jij op je p*k getrapt zeg, om mij maar meteen als mens te beoordelen, terwijl we elkaar niet eens kennen. Ben je van de van Gaal fanclub of anti de Boer? Ben jij zelf dan zo naã¯ef om te denken dat we onder van Gaal, met allemaal trainingen en wedstrijden in de benen weer de halve finale van een wk of EK halen?

Blind was echt heel erg slecht. Hoort ook gewoon niet meer in oranje thuis. Timber was drama, Klaassen niet best. Hou op met die cijfers zeg.

Die bijlow moet mij zo denken aan van der sar zijn manier van praten dan. zijn style van keepen is een beetje als van neuer.

Haaland is een absoluut fenomeen he. En Van Dijk is nog niet helemaal waar hij wezen moet. Nee het was niet goed gisteren, maar er zat wel een idee achter. Veel combinaties over de zijkanten, of ballen door het midden. Er werd naar voren gevoetbald en op doel geschoten. Het stond bij balverlies niet goed. Maar dat ligt ook aan zo'n Haaland die bijna niet te verdedigen is. Nederland had een snelle 1-0 moeten maken, dan hadden wij niet zo nodig gehoeven. Noorwegen kon volledig zijn spel spelen en die goal kwam behoorlijk uit het niets. Veel spelers haalden hun niveau (nog) niet. Maar ik zie wel meer potentie dan dat ik zag onder de eerste interland van FdB, daar zat helemaal geen enkele lijn in.

Huilen met de pet op.waardeloos potje rommelvoetbal.van Gaal heeft nog veel werk.berghuis en ook Van Dijk verdienen zéker geen 6.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren