Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Oranje kan Sneijder en Robben nog goed gebruiken’

Laatste update:

De Nederlandse ochtendkranten zijn het voor een groot deel eens met elkaar over de prestatie van Oranje. Het Nederlands elftal deed wat het kon, presteerde ook niet slecht, maar komt simpelweg kwaliteit tekort om voetbalgrootmacht Frankrijk pijn te doen.

/

De Telegraaf kopt met ‘Zeperd Oranje’ om op de volgende pagina verder te gaan met ‘Oranje weet waar het staat’. Volgens het dagblad heeft bondscoach Danny Blind tijd nodig om Oranje te transformeren tot een winnende ploeg. “De conclusie na Nederland-Frankrijk luidt: Oranje kan tegen toplanden de inbreng van Wesley Sneijder en Arjen Robben nog goed gebruiken.”

De Volkskrant is positief. “Oranje is een harmonieus, hardwerkend elftal met groeipotentie, waarvan de spelers elkaars kwaliteiten aanvoelen en aanvullen”, luidt de tekst. De schrijver richt zich ook op ‘de dagjesmensen’ in de ArenA, die druk waren met het vouwen van vliegtuigjes, ‘met de buren en met de telefoon’.

Dagblad Trouw wijst op de eerste minuten, toen Frankrijk te sterk bleek. “Ze probeerden het zo goed en zo kwaad als dat ging, de Nederlanders, maar o, wat was het verschil in het eerste kwartier al onheilspellend groot geweest.” Dat Oranje bleef knokken en zelfs nog bijna een punt pakte, is ‘een pluim’ waard.

Nederland komt nog kwaliteit tekort

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

het verschil was inderdaad groot, maar was het niveau van de rest van de wedstrijd afgedwongen door Nederland of was het laten gaan door Frankrijk. had het gevoel als het 1-1 zou worden, de Fransen dan snel zouden pushen en zo weer 2-1 maken.
Karsdorps top, maar misschien door zn onbekendheid dat de Fransen niet wisten wat ze met hem moesten. Maar hij speelde een top wedstrijd.
Dijk, Memphis waren ook goed in de wedstrijd en maakte het die Fransen zeer moeilijk. Pogba liet Memphis een paar keer lopen met een attitude van aah het is maar Memphis.
Janssen, Klaassen, Bruma waren beneden peil.
Blind was minimaal 5 keer weggezet alsof ie er niet stond. Leek wel de Blind in zijn Ajax tijd net voordat ie naar Groningen ging. Dat was pure slechtheid. Die moest echt gewisseld worden, maarja papa...

11 oktober 2016 om 08:59

Blind vond ik juist 1 van de betere op het veld. Zowel aanvallend als verdedigend. Zat er vaak tussen en ging een paar keer de combinatie goed aan. Verder natuurlijk mooie passes zoals altijd.

11 oktober 2016 om 09:23

Inderdaad. Blind, van Dijk en ook zelfs Karsdorp in zijn 2e cap speelden een goede pot. Solide en af en toe goed inschuivend. Voorin was er echter niemand die het verschil maakte. Met name Propper is te licht om op 10 te spelen op dit niveau. Tegen Matuidi en Pogba is dat ook geen schande, maar hij kwam helaas niet in zijn spel. Op zulke momenten mis je ook individuele klasse om uit lastige situaties toch doeltreffend te zijn. Ik hoop dat Robben nog terugkomt of Depay zich gaat ontwikkelen komende tijd. Zonder topspelers is het als team gewoon lastig van Frankrijk of een ander topland te winnen.

11 oktober 2016 om 12:30

Vond zelf Karsdorp ook goed spelen, heel raar dat die Franse krant l'equipe hem een 4 geeft..!

11 oktober 2016 om 09:02

Grapjas, Memphis was echt vreselijk waardeloos. Die gozer heeft echt werkelijk niks goed gedaan gisteravond. Het was zelfs zo slecht dat ik op het punt sta om naar Brazilië te vliegen om daar zijn vorm te gaan zoeken.

11 oktober 2016 om 10:08

Ik hoop voor je dat je dat over memphis niet meent. Volgens mij ben je gewoon de media aan het napraten en heb je de wedstrijd niet eens gezien. Deze wedstrijd kwam er vooral van hem dreiging. Je zag toch af en toe wat een talent hij is.

11 oktober 2016 om 10:40

Nu moet je echt even stoppen hoor. Wat voor negatieve bril heb je op. Ik ben ook geen fan van Depay, maar ik vond hem gisteren wel degelijk dreigend. Vond hem de beste aanvaller aan de kant van Nederland.

11 oktober 2016 om 11:24

Hahaha, ik denk dat mensen hierin erg verschillen qua mening. Memphis deed zoooveel fout, ging zelfs opeens 3man proberen voorbij te gaan en hup balverlies..een vrije trap met goeie koppers voor het goal (dost, bruma, van diijk, janssen) zelf proberen te scoren etc. Hij had 1 leuke actie, toen ie Pogba voorbij ging die op t verkeerde been stond, voor de rest weinig van hem gezien..

11 oktober 2016 om 12:31

@zlatanfan4ever ben het met je eens. Door 1/2 leuke acties blijven die positieve momenten hangen bij het moment en vergeten ze hoe hij voor de rest speelde. Veel verkeerde keuzes, teveel acties doorzetten, vsel balverlies etc

11 oktober 2016 om 18:56

Ik meen het zeer zeker wel. Ik zat namelijk gewoon in de Arena, vak 404, rij 13, stoel 14. Misschien moet je even dat strontje uit je ogen wrijven voor je onzin verkondigt. De manier waarop Memphis balverlies lijdt (en dat was echt constant) is ontzettend kinderlijk. Als je dat niet ziet, twijfel ik enorm aan je voetbalverstand.

11 oktober 2016 om 09:03

Blind was echt niet zo slecht zoals jij doet vermoeden.

11 oktober 2016 om 09:08

Dijk goed? Alstublieft, wellicht met verdedigd maar qua positiespel zeer bedroevend. Was een slome slak en liet het zeer na indien nederland de bal had door bv gewoon bijna bij de 16 te chillen.

11 oktober 2016 om 09:10

Slome slak? Hij hield wel Gameiro in de eerste helft van scoren af na een lange rush.

11 oktober 2016 om 09:20

"dijk goed? Alstublieft, wellicht met verdedigd"

Is toch het belangrijkste voor een verdediger. Volgende keer moeten ze dan wel De Vrij ernaast zetten

11 oktober 2016 om 11:25

Dijk was inderdaad de beste aan Nlse kant. Won werkelijk bijna al zn duels, zat overall tussen en heft enorm veel ballen afgepakt.

11 oktober 2016 om 09:33

Ik hoop ook dat je opmerking over blind een grap is... Een van de betere, daar waar memphis wederom bewees met andere zaken bezig te zijn dan geconcentreerd voetballen. Trucjes en houding. Hij probeert de benadeelde ster uit te hangen. Nonchalant kappen; nonchalante tikkies over een korte afstand waaruit je ziet dat hij denkt dat dat oogt als controle maar in werkelijkheid pure desinteresse uitstraalt; verongelijkte blikken en stoerdoenerij na afloop met de grote Franse spelers; etc. Ga gewoon voetballen en gedraag je als speler van een team. Verder was Karsdorp idd erg goed. Paar keer eenvoudig weggebeukt, maar dat zag je bij alle spelers. Dat is iets typisch Nederlands waar spelers m.u.v janssen maar niet van lijken te leren... Trainer Blind na afloop weer helder commentaar. Weinig mis mee.

11 oktober 2016 om 10:47

gelijk, hij zou zijn zoontjes is wisselen. Ook toen willems erin kwam op rechtshalf ipv linksachter? ongelooflijk.

11 oktober 2016 om 11:30

@ mariove: Blind speelde gewoon een erg goeie pot, voetballend en opbouwend goed, goode passes, enige waar ie minder in was de 2e helft was dat ie een paar keer met gemak op zij werd gezet door een Cissoko of Matuidi..1ste helft was hij namelijk wel sterk inn de duels. Mensen moeten is ophouden met telkens dat verhaaltje: ''hij moet zn zoon is wisselen, omdat het zn zoon is staat hij erin blablabla''..

11 oktober 2016 om 13:32

Dat Blind een paar keer werd weggezet door Pogba of Sissoko vind ik nog niet eens zo heel erg. Het zijn kasten van jongens in vergelijking met Blind. Wat ik erger vind is dat Bruma zich meerdere malen laat wegzetten door Gameiro.

Goed punt dat de Volkskrant aansnijdt, ik erger me altijd aan het publiek bij het Nederlands elftal. Niet alleen aan de 'dagjesmensen' die bij 0-1 achterstand een wave gaan doen, maar ook aan die idioten die op zo'n trommel gaan staan slaan. Doe gewoon in je schuur of zo, dat vind ik echt van die nepsfeer

11 oktober 2016 om 09:08

Ik vind het juist geweldig en zou willen dat elke wedstrijd zo was. Hier kun je gerust met je kinderen heen en ook als uitsupporter loop je geen gevaar. Het is toch te gek voor woorden dat dat bij een eredivisiewedstrijd niet meer kan.

11 oktober 2016 om 09:32

Ik denk dat hij ook niet doelt op de manier van omgaan, maar op de manier van supporten. Er wordt sporadisch gezongen en aangemoedigd, je hebt er niet een 12e man aan in je thuiswedstrijden. De Fransen zongen er gisteren regelmatig bovenuit. Dat mis ik zelf ook nog wel eens. En dat kan ook met een gemoedelijke sfeer die niet haatdragend is

11 oktober 2016 om 09:58

De sfeer bij het nl elftal is toch om te janken. Wat dat betreft zit er een groot verschil tussen het clubvoetbal en het nationale elftal. Mis elke vorm van hartstocht.

Gisteren een leuke wedstrijd gezien.
Ik zie graag De Vrij op de plek van Bruma, Karsdorp en Blind lekker op de backs laten staan.
Verder zie ik graag Leroy Fer op het centrale middenveld voor Propper of Klaassen.
Als Robben weer terug is heb je gewoon een heel degelijke selectie. Want Janssen komt er ook wel. Promes begint ook in vorm te raken dus die ook nog ergens neer janken. Komt helemaal goed.

11 oktober 2016 om 10:44

Persoonlijk zie ik Blind jr liever de rol van nummer 6 invullen. Zodat Strootman weer wat meer in zijn eigen rol kan spelen. Want hem ontbeert toch een beetje de handelingssnelheid om als spelverdeler te opereren.

Ik vind dat het gemis van vPersie ook wordt onderschat. Janssen is een nuttige beweeglijke aanspreekpunt, maar als hij geen Robben of Sneijder om zich heen heeft die aansluiten dan heb je daar weinig aan. Verder vond ik die rechtsback van hun ook niet zo geweldig, een Depay in vorm komt daar toch minimaal 3 keer langs met een voorzet. Op het middenveld mis je eigenlijk ook een creatieve jongen. Pröpper oogde nog wat onwennig, en Klaassen is toch meer een loper. Het combinatiespel was eigenlijk ook gewoon matig. Als dit het niveau is wat we de komende tijd mogen gaan verwachten, ga je niet ver komen op het WK.

11 oktober 2016 om 09:02

Janssen had gister ook geen robben of sneijder om hem heen maar was wel de enige die echt gevaarlijk werd, en een van de weinigen die echt goed speelde.

11 oktober 2016 om 09:55

Gevaarlijk wil ik niet zeggen. Hij was wel erg lastig voor de verdediging, maar hij is ook meer een type die zijn eigen kansen creëert, dan dat hij ze afmaakt. Zet daar een echte spits naast of omheen en je hebt in principe gewoon een prima duo voorin.(mocht je 442 gaan spelen)

De Telegraaf zet zichzelf voor schut met 'zeperd oranje'. Frankrijk stond notabene nog in de EK finale waar Nederland niet eens meedeed. Dacht de Telegraaf dan dat we de Fransen effe op gingen rollen?

11 oktober 2016 om 09:09

ja, we hebben laten zien gewoon aan te kunnen haken met de top. Met 1 doelpunt verliezen en 3 grote kansen gemaakt. Mag ook ff zegge dat dit het beste oranje wat ik het hele jaar heb gezien!

11 oktober 2016 om 09:27

wit Rusland speelde gelijk tegen frankrijk. Die kunnen nu zeker ook aanhaken bij de top?
Wat een domme beredenering. Nederland heeft nipt verloren maar heeft weinig te zoeken op het WK net zoals veel landen er weinig te zoeken hebben.

11 oktober 2016 om 09:30

Het is maar net hoe je het wil zien. Qua vertoond spel had Portugal ook niets in de Finale te zoeken op het EK. Je hoeft niet perse het allerbeste team ter wereld te zijn om kampioen te worden. Me dunkt dat dat in het verleden al eerder is aangetoond.

Op het laatste WK hadden we volgens velen ook niets te zoeken, maar werden we derde. Beter resultaat dan Frankrijk, beter dan Belgie en beter dan Spanje die volgens dezelfde experts allemaal makkelijk een WK moesten winnen.

11 oktober 2016 om 11:07

Dat weinig te zoeken riepen zuurpruimen ook vlak voor het WK in Brazilie. Of het EK in 2008z Nederland heeft alles te zoeken op het EK.

Landen als Ijand en Wales deden het ook prima op het EK.

11 oktober 2016 om 12:32

@jaialai, Wat ik gezien heb, is dat zelfs de allerbeste Nederlandse voetballers basisvaardigheden ontberen en daardoor niets in te brengen hebben tegen een team als Frankrijk. Frankrijk speelde duidelijk met de handrem erop na de 0-1, want die hadden door dat hun tegenstander nooit zou kunnen scoren. Zelf met een fitte Robben zal je 9 van de 10 keer verliezen.

Hoe dan ook, Zelfs onze beste spelers kunnen niet meer snel aannemen en kort wegdraaien/opendraaien en ze kunnen geen bal meer strak vlak voor de man op het juiste been inspelen, waardoor je niet onder druk kunt uit voetballen. Al die eigenwijze opleiders in Nederland hebben helaas nooit willen luisteren naar Johan Cruyff die de gebreken zeker al tien jaar geleden aangekaart heeft, "spelvernieuwer" Marco van Basten en de huidige directie bij Ajax voorop, en daar gaat het Nederlandse voetbal heel lang last van krijgen.

Dat is inderdaad het verschil tussen goed, en heel goed.

Je ziet in dit draadje al hoe de meningen uit elkaar lopen wat de spelers betreft. De een vond van Dijk goed de ander niet, weer een ander vond Memphis goed spelen en zo zijn er nog een paar. Er was gewoon een groot gebrek aan individuele kwaliteit om de wedstrijd open te breken, iets waar Frankrijk meer dan voldoende van heeft.

Strootman krijgt wat mijn betreft voor de derde wedstrijd op rij een onvoldoende. De man loopt erbij alsof het een vedette is, maar haalt dat niveau echt niet. Jammer dat Hendrix niet fit is, die zou ik maar wat graag een keer op Strootman zijn plek zien.

11 oktober 2016 om 10:09

Inderdaad. Strootman mist na zijn blessure explosiviteit in zijn handelen en de durf om naar voren te voetballen. Daardoor zorgt hij voor vertraging van het spel. Samen met Bruma (belabberde pass) en Stekelenburg was hij bovendien verantwoordelijk voor de goal. Helaas is hij dus nog niet op zijn oude niveau. Het kan best zijn dat hij daar weer naartoe gaat, maar op dit moment kan je beter voor andere spelers kiezen. Mijn conclusie is dat hij na zijn blessure te snel is omarmt als onomstreden basisspeler van Oranje.

Tot wanneer ligt die Karsdorp eigenlijk vast bij Feyenoord? Ik zou zeggen, ogenblikkelijk verlengen die jongen als ze een keer goed geld willen verdienen. Wat speelde die een fantastische wedstrijd zeg..

11 oktober 2016 om 10:10

medio 2020 gelukkig. Maar hij laat vaak genoeg steekjes vallen, dus hij kan beter nog twee seizoenen blijven. Dan moet hij wel klaar zijn voor een mooie (sub)topclub en 20 miljoen opleveren

Nou als Robben en Sneijder fit zijn....graag. Wat een wereld van verschil is dat met bijvoorbeeld klaassen(is geen international, liep alleen maar achter zn tegenstander aan, mist gewoon handelingssnelheid...) en Propper (alleen maar balverlies, mist body/ power). Maar ja, veel alternatieven zijn er verder niet

11 oktober 2016 om 10:03

Pröpper is bij Psv anders wel de grote uitblinker. Hij oogde nog wat onwennig, denk dat het toch meer aan de zenuwen ligt. Aan de andere kant als je Karsdorp Bale-achtige acties ziet maken op de flank in zijn 2e interland is het nog maar de vraag hoelang het geduld van Blind is met Pröpper, zeker als Sneijder terugkeert.

11 oktober 2016 om 10:23

Ja, oke, maar je noemt hem nu zelf al. Karsdorp 0,0 ervaring op dit niveau, maar die staat er wel meteen. Ik vond hem met name in de 1e helft en ook tegen wit rusland indrukwekkend spelen. Propper speelde in alle ontmoetingen tegen atletico sterk. Ik vond m gisteren erg zwak. Idd, mssch nog wat onwennig

Ja maak maar weer dezelfde fout om de vedettes af te serveren. Zelfs van Persie, Nigel de Jong en Huntelaar kan je nog goed gebruiken. Het gaat om een mix en dat heb je straks niet meer, wat dan? Dan krijg je dat zoals gister.

En Blind, wat een slechte trainer. Propper op 10, klaassen opeens rechtsvoor. Snapt er weinig van. Het beste voor Oranje is om met twee spitsen te spelen tegen sterkere landen, zie een Polen. Die kiezen niet tussen lewan of Milik, nee gewoon samen. Hoort Blind ook te doen. Daarnaast zou van Dijk en Blind centraal moeten, Willems linksback. Maarja, dit wordt niks ben ik bang, geen WK!

11 oktober 2016 om 10:06

Van Dijk speelde anders prima op LCV. Willems voegt toch meer in aanvallend opzicht toe. Maar goed als de Vrij straks terugkeert en Karsdorp dit niveau blijft vasthouden heb je een prima achterhoede. Op het middenveld met Strootman-Sneijder-Wijnaldum/Pröpper(vind hem toch meer een 6). En dan voorin Janssen met Robben naast hem.

Best wel een achterlijke krantenkop van de Telegraaf met 'zeperd'... Dat zou afgang betekenen en dat was het nou ook weer niet. Frankrijk is gewoon een maatje te groot en Nederland heeft er als team alles aan gedaan om een goed resultaat te halen. Als Nederland nou met 0-4 verliest is het een zeperd, maar 0-1 en met een beetje geluk nog de 1-1 kunnen maken, vind ik dit geen zeperd.
Als Robben en Sneijder in de basis stonden kon je misschien iets meer, maar als team hebben ze het niet zo slecht gedaan.

Sneijder Robben en mensen vergeten de Jong Nigel bedoel ik dan, die zouden zeker nog iets toevoegen.
De Jong heeft een zekere hardheid in zijn spel wat we nu missen, zoals Strootman en Bruma Pogba gewoon laten schieten dat laat de Jong niet gebeuren.

Kunnen wel positief schrijven maar wordt weer geen eindronde met deze coach! Hij snapt het echt niet wat er gevraagd wordt in het topvoetbal. Hoe kan je klaassen en bruma nou opstellen na de laatste interland. En bas dost heeft echt geen knikker geraakt, komt echt te kort voor de top. En dan Siem de jong selecteren na 1 wedstrijd in psv 1. Knvb kan beter in grijpen en frank de boer al vast benaderen, die gaat er straks toch uit bij Inter.

Ieder natioanaal elftal ter wereld kan Robben gebruiken. Gewaagde kop zeg. Sneijder heeft tov Pröpper en Klaassen ook extra kwaliteiten.

Met alle respect voor deze 2 grootheden moeten we misschien direct door de hele zure appel heen.
En zonder deze 2 verder gaan. Om constant te twijfelen of ze wel fit zijn lijkt me ook geen goede zaak.
Op een hele nette manier afscheid nemen lijkt me een juiste optie.

Het verschil met Frankrijk was gister gewoon dat Frankrijk de bal wel vooruit speelt zodra het kan terwijl bij Nederland de middenvelders vaak direct de bal terug spelen.

Zag gisteravond Hansie nog bij Fox, die had het over dat Varane en Koscielny wel regelmatig de middenvelders overslaan en direct de spitsen aan spelen. Haha doen ze dus letterlijk nooit he, elke bal gaat ook gewoon naar Pogba en Matuidi maar die spelen wel in 1x de bal direct door naar voren of draaien open naar voren.

Daar zit het verschil, onze middenvelders doen dat niet en zo kon Frankrijk altijd druk op de bal blijven houden. Strootman is ook nog lang niet de oude en ik heb me vraagtekens of die ooit nog wel weer de oude word want die loopt me toch een portie moeilijk. De toch redelijke soepele tret die hij vroeger had is compleet weg in elk geval.

Denk dat Blind toch is moet gaan nadenken over het middenveld

Nederland speelde gewoon goed , er werd gespeeld met passie en dat is al jaren niet meer vertoont , met Sneijder en Robben erbij moet er toch wat mogelijk zijn om het WK te halen .
Vlaar heb je ook nog achter de hand , want door Bruma is eigen lijk de goal gevallen , en zoveel beter was Frankrijk ook niet verdedigend is het wel goed bij de Fransen , maar verder was het ook matig .
Laat Blind gewoon door gaan met deze gasten , plus de ervaren Sneijder , Robben en Vlaar en dan heb je een goede mix , NL toonde 1000 % strijdlust en de wil om te scoren , alleen geen geluk gehad .

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren