Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ontslag van Zinédine Zidane gaat Real Madrid megabedrag kosten’

Laatste update:

Zinédine Zidane staat hevig onder druk bij Real Madrid. De trainer, die drie keer op rij de Champions League wist te winnen met de Koninklijke en vorig seizoen terugkeerde in Santiago Bernabéu, ging dinsdag met zijn ploeg hard onderuit op bezoek bij Paris Saint-Germain (3-0). Voorzitter Florentino Pérez zou zich inmiddels beraden op zijn opties.

Het ontslag van Zidane zou volgens Sport een dure grap worden voor Real Madrid. De Fransman ligt nog drie jaar vast in de Spaanse hoofdstad en strijkt jaarlijks dertien miljoen euro netto op. Om het contract van de oefenmeester af te kopen, moet Real hem drie volledige jaarsalarissen meegeven. Bruto komt dat uit op een kostenpost voor de club van maar liefst tachtig miljoen euro.

Marca stelt dat José Mourinho momenteel de belangrijkste kandidaat is om Zidane op te volgen. De Portugees was tussen 2010 en 2013 al trainer van Real en zit sinds zijn ontslag bij Manchester United in 2018 zonder club. Ook Massimiliano Allegri is een serieuze optie voor Real. De trainer werd vorig jaar al benaderd om Julen Lopetegui op te volgen bij Real, maar de Italiaan koos toen om bij Juventus te blijven. Deze zomer moest Allegri vertrekken bij la Vecchia Signora.

Een derde kandidaat is naar verluidt voormalig Real-aanvoerder Raúl, die op dit moment de trainer is van het tweede elftal van de Spaanse grootmacht, Castilla. Ook Zidane was eerst twee seizoenen trainer van Castilla, voordat hij in 2016 de hoofdmacht van Real onder zijn hoede kreeg. Mundo Deportivo noemt de naam van Xabi Alonso, die een goede relatie zou onderhouden met Pérez. Xabi Alonso speelde tussen 2009 en 2014 voor Real en zette in 2017 een punt achter zijn voetballoopbaan. Momenteel is de Spanjaard de trainer van het tweede elftal van Real Sociedad.

Wie zou de beste opvolger van Zinédine Zidane zijn?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

80 miljoen om je manager af te kopen, bizar. Slecht gehandeld van Real in de contract besprekingen met Zidane. Het gaat helemaal niks worden zo met Real.

20 september 2019 om 12:40

Of misschien heel slim gehandeld door Zidane's management.heeft weet natuurlijk ook dat het beleid daar ruk is. Het was eigenlijk vanaf het begin al gedoemd te mislukken, dus dan dek je jezelf in op financieel gebied. Weet alleen niet wat voro effect het heeft op nieuwe uitdagingen.

20 september 2019 om 12:57

Volgens mij wilde Zidane helemaal niet en is hij gelokt met een astronomisch salaris en dito secundaire voorwaarden. Geweldig dat Real de deksel weer eens op de neus krijgt, moeten ook maar eens leren dat het niet alleen geld is dat successen brengt..

20 september 2019 om 14:05

@moustro dat geld toch voor bijna heel de Europese top? Barca, City en PSG bv kopen ook alles wat los en vast zit

20 september 2019 om 13:21

We kunnen weer stellen hoe belachelijk belangrijk C. Ronaldo voor Real Madrid en Zidane was. Voor nu is het er een grote teringbende. Heerlijk zo houden zou ik zeggen.

20 september 2019 om 13:30

Precies, gevalletje AC Milan in wording zou ik zeggen

20 september 2019 om 13:50

Van waar die afgunst? Real hoort toch gewoon bij de top en heeft een legendarische geschiedenis vanaf de jaren 60'. Raar als je zo'n club graag ten onder ziet gaan. Ook dat je dit zo zegt over AC Milan. Ik vind het eeuwig zonde van die club. Wat was Italiã« namelijk leuk 10 - 15 jaar geleden met de topclubs Inter, Juventus en Milan. Er was meer begrip geweest als je zoiets dacht over plastic clubs als PSG en City. Die de top hebben behaald door extern geld dat er is in gepompt.

20 september 2019 om 14:06

@professor Oak - Die Spaanse clubs leefden in het verleden ook op de Spaanse nationale banken, die op hun beurt weer leven op de ECB waar iedere Europese burger voor betaalt als zo'n bank weer eens failliet dreigt te gaan. Dat vind ik erger dan 1 of andere sjeik die een club opkoopt en geld injecteert. Verder heeft het overigens ook geen zin meer om zo'n discussie te voeren. Als je echt gezond beleid wilt zien, zul je moeten kijken naar de middelgrote competities en alles daaronder en zelfs daar is het niet vanzelfsprekend.

20 september 2019 om 14:46

Is meer dan enkel Cristiano Ronaldo natuurlijk. Modric is ondertussen ook 34, Ramos 33 en Kroos lijkt opeens ook 35. Dat is natuurlijk de hele centrale as die ook nog eens het ritme van de wedstrijd bepaald.

20 september 2019 om 18:49

Real Madrid is een geweldige club. Maar ik word persoonlijk een beetje moe van het huidige beleid daar voor wat betreft het aan- en verkoopbeleid. Het smijten van geld wat er al jaren gebeurt, zonder dat er wat mij betreft echt een plan achter zit. Dit is puur mijn zienswijze en niet zo zeer de waarheid. In de geschiedenis van het voetbal ontstaan er steeds weer nieuwe grootheden. HSV was ooit groot en zo ook Milan. Ze komen en ze gaan weer. Bij Milan was ook geen sprake meer van fatsoenlijk beleid

20 september 2019 om 19:37

Dat er iets fout loopt in het huidige beleid is meer dan duidelijk, maar voor de 500ste keer zullen we het nog maar eens zeggen dat ze weinig geld aan transfers hebben besteed tussen 2014 en 2019. Waar men het steeds blijft halen om te zeggen dat ze met geld smijten mag Joost weten.

20 september 2019 om 20:10

Nee, inderdaad. Hazard, Courtois, Jovic, Silva, Mendy, Rodrygo, Vincius Junior et cetera kwamen allemaal gratis binnen wandelen.

20 september 2019 om 21:51

Sirius

We hebben deze discussie al eens eerder gevoerd. Na uitvoerig onderzoek van de Europese commissie is gebleken dat er voor nog geen 50 miljoen aan dubieuze leningen is uitgeschreven en terugbetaald dient te worden aan de EU.

Je blijft maar dezelfde retoriek verkondigen zonder daarbij enige verwijzen naar geloofwaardig onderzoek.

Daarnaast weet je nog steeds geen onderscheid te maken tussen schulden die de bvo’s aan de belastingdienst hadden en die aan de banken, en de daarbij behorende afspraken.

Wellicht zou ik er verder niet op in moeten gaan, maar er zonder meer van uit gaan dat EU burgers er zo direct voor opdraaien is wat mij betreft bijdragen aan een propaganda verhaal. Na de conclusies vanuit de Europese unie mag je toch verwachten dag dit een keer stopt.

20 september 2019 om 21:54

Vinicius en Courtois zijn van 2018 ja. De rest, buiten Lucas die niet veel gekost heeft, zijn van 2019. Ik schreef toch, tussen 2014 en 2019. Daar hoort 2019 dus niet bij. En Courtois en Vinicius samen kosten minder dan wat CR7 zijn verkoop heeft opgebracht. Waar komt ge dan met uw 'smijten van geld'?

20 september 2019 om 22:21

Vanaf het seizoen 2013/2014 tot op heden hebben ze 100 spelers aangetrokken voor een slordige 935 miljoen euro. Ze hebben 83 spelers verkocht voor 672 miljoen. Ze zijn niet de enige hoor. Want City, United en Barca zijn nog erger. Maar dit uitgavenpatroon is gewoon bizar. Maar jij mag het normaal vinden.

Ik zou gaan voor Raul of Xabi, die 2 kennen real al te goed. En met Zidane tja.. erg dapper dat die terug durft te komen maar ja elk wedstrijd zie je 0,0 tacktiek

20 september 2019 om 12:42

Ik hoop dat Perez nou eindelijk eens een keer alles op alles zet voor pochettino. Hij kan real echt woord opbouwen, dit heeft hij bij de spits wel bewezen. Met de coaches genoemd in dit artikel ga je niet verder komen als real zijnde..

20 september 2019 om 12:49

Het gaat niet perse om iemand die een club door en door kent. Real moet een tacticus aanstellen als coach. Voornamelijk een coach die zich al heeft bewezen: Mourinho, Klopp, Poch etc.
Zidane was een goeie zet destijd, toen stond er al een team. Er moet een coach komen die een nieuw team kan bouwen.

20 september 2019 om 14:05

De trainer maakt niet uit, het elftal is verzadigd en allang toe aan vernieuwing. Die is afgelopen zomer uitgebleven. Poga kwam niet, Neymar kwam niet, Bale bleef. Alleen Hazard is een aanwinst op termijn maar die kan het nu nog niet brengen.nieuwe coach lost niets op, de bezem moet door de selectie, ze moeten af van de oudere grootverdieners en nieuwe, jonge sterren halen.

20 september 2019 om 14:11

Wie zegt dat je dat wel gaat zien onder Raul of Xabi Alonso? Die twee hebben hoogstens net zoveel ervaring als Zidane toen hij instapte. Alleen hebben die twee niet het geluk dat ze in een gespreid bedje terechtkomen waardoor je drie keer de Champions League gaat winnen. Die komen terecht in een steeds ouder wordende ploeg en een geexplodeerde transfermarkt.

Wat lijkt het me toch akelig om supporter te zijn van een club die op deze manier beleid voert. De selectie is gewoon uit balans en hij heeft pech met blessures en dan na een aantal wedstrijden de trainer er al uit donderen voor deze bedragen...

20 september 2019 om 12:38

Zidane is gewoon een matige manager, tactisch heel zwak en matig wisselbeleid

20 september 2019 om 13:10

Wie maskeerde dat een paar seizoenen geleden dan toen Real bijna alles won? Cristiano Ronaldo?

20 september 2019 om 14:15

Onder andere. Spelers als Kroos, Marcelo, Benzema en zelfs Modric brengen niet meer wat ze destijds brachten. Die geraken nou eenmaal op leeftijd en tel daar het enorme verlies aan rendement van Ronaldo bij op. De kern van die ploeg is vertrokken of in verval.

20 september 2019 om 12:41

Beetje hetzelfde verhaal als Keizer bij Ajax.

Dit was op voorhand gedoemd te mislukken zijn eerste periode bij Real was buitengewoon goed en moeilijk te evenaren waardoor hij nu ineens zijn krediet ziet slinken, mocht hij ontslagen worden zou ik gewoon Rául aanstellen.

20 september 2019 om 14:17

Dan kom je weer met een onervaren coach op de proppen. Zidane kwam destijds in een gespreid bedje terecht waarbij de topspelers allemaal richting de leeftijd gingen waar ze op hun best waren. Raul zou terechtkomen in een steeds ouder-wordende kern waar er bovendien sprake is van een disbalans binnen de selectie.

Achteraf was dit een heel slecht idee om Zidane weer aan te stellen. Hij heeft niet echt een bepaalde speelstijl en is tactisch niet sterk. Er wordt ook geen speler beter onder Zidane. Tja 80m is echt veels te veel zeg dus ja dat wordt hem niet. Pff hopelijk is Modric snel fit en hopelijk vind Hazard zijn vorm want anders gaat het denk niet goed komen voor dit seizoen.

Zolang het Sport is dat hier mee komt hoef je het niet serieus te nemen, is ook wel erg vroeg om hier over te beginnen. Eerst maar eens een fitte selectie, daarna verder kijken. Daarbij spelen ze zeker in de competitie gewoon goed voetbal, verdedigend laten ze alleen steken vallen en niet efficiënt genoeg aanvallend.

20 september 2019 om 13:42

Sport is niet de enige, Marca dus ook én ook nog wat kleinere kranten híer, maar ik neem aan dat die het van Marca en/of Sport hebben overgenomen

Wel vreemd dat in de poll hierboven Mourinho aan kop gaat. Dan haal je weer een oud trainer terug. Ook nog een afbraaktrainer

20 september 2019 om 13:45

Mourinho in Madrid was een heel andere dan Mourinho in Engeland, qua gedrag misschien niet, maar qua spel (m.u.v. tegen Barça) wel degelijk.

je kan je afvragen of een andere coach het beter gaat doen met deze spelers. ze zeggen dan Zidane is niet tactisch maar dan win je niet drie keer op rij de CL want af en toe moet je een plan B hebben als het voetballend niet draait dus je moet meerdere speelstijlen beheersen om zo een toernooi 3 keer te kunnen winnen. dit Real moet gewoon doorselecteren en dat kan een tijdje duren, dat zien we nu ook bij United. zoiets heb je niet binnen een jaar op de rit. ook een Klopp had een paar jaar nodig bij Liverpool om het niveau te halen waar ze nu op zitten

20 september 2019 om 14:19

Real Madrid onder Zidane had ook nooit een plan B. Dat was veelal countervoetbal met Ronaldo als eindstation. Een ploeg die volledig afhankelijk was van de individuele kwaliteiten van spelers. Gelukkig voor Zidane waren die kwaliteiten immens.

20 september 2019 om 14:27

@sirius dat vind ik onzin. het gouden Barca met Pep aan het roer heeft niet drie keer op rij de CL gewonnen en die liepen over van de kwaliteit (messi, Iniesta en Xavi bv) en zo zijn er meer ploegen geweest. zonder plan B red je het niet in de CL, dat zien we nu al 3 jaar op rij met City dat ook geen misselijk elftal heeft staan

20 september 2019 om 14:50

Het "gouden" Barca van Guardiola speelde dan ook met een visie die toch vrij kwetsbaar is als het niet lukt of als de tegenstander zich ertegen kan wapenen. Geweldig om naar te kijken, maar zeker kwetsbaar.

20 september 2019 om 15:11

@JapieHet probleem van jou is dat jij koppig bent. Je hebt een paar punten waar jij een lijn in ziet, en alles daaromheen vind jij onzin. Word jij nou werkelijk waar nooit moe van jezelf? 2 jaar lang blijf je hetzelfde liedje herhalen.Zidane is iedere week dat hij trainer is zwak in zijn wisselbeleid. Dat ziet iedereen die Real heeft gevolgd. Hij had een visie in die CL jaren. Eerste half jaar niet teveel energie verspillen, 2e seizoenshelft werden de prijzen uitgedeeld. Dus zijn Real was net wat frisser dan een Barca die echt alles wilde domineren. Dat zie je ook aan de competitie uitslagen. In januari had Real al bijna het kampioenschap verspeeld en hoefde het alleen maar nog te focussen op de CL. Pep wil alles winnen. Dat is het verschil. Bij City wil hij voor alle prijzen gaan. Zidane zijn tactiek zou zijn, alle prijzen laten vallen, en alleen op 1 hoofdprijs focussen. Pep wil domineren. Heel andere visie dus. Maar de benen zijn aan het seizoen wel meer moe zo, en dan kan een Zidane als een dief met een prijs vandoor gaan. Real.. Onder Zidane, 3x op een rij de CL gewonnen, maar niet een keer heeft Real die CL echt gedomineerd. Zidane heeft iets wat andere trainers niet hadden, en waar Machiavelli eeuwen geleden al goed had gezien bij leisers: winnaarsgeluk. Dingen vallen steeds net goed. De scheidsrechterlijke dwalingen, de blunders van de keepers, en de carambole, allemaal net in het voordeel van zijn team gevallen.Verder hou jij maar niet op over City. City heeft een tweederangs verdediging, geen fatsoenlijke verdedigende middenvelder, en geen doelpuntenmaker die er in de moeilijke wedstrijden altijd staat. Ook geen stormram. Wel enkele mega goede middenvelders en zeker ook goede maar eendimensionale aanvallers. City heeft met de selectie die ze hebben ongelofelijk goed gepresteerd onder Pep. Beter dan dit City, heeft City onder al haar voorgaande trainers niet gevoetbald. Ik ben wel benieuwd wat jij dan van Pep gaat vinden als hij wel de CL wint. Is hij dan opeens een toptrainer? Ik hoop echt dat jij niet later een manager wordt. Want als jij niet het proces ziet, en alleen maar staart op wat is afgevinkt, dan heb je wel je straatje geveegd, maar je hebt niet een probleem opgelost. Zie jij werkelijk waar niet hoe goed City afgelopen 2 jaar heeft gespeeld?

20 september 2019 om 20:44

@diegopeladona maar jij kan er toch ook niet omheen dan als je 1,5 miljard investeert in een selectie het een schande is als je drie jaar op rij niet eens de kwartfinale van de CL doorkomt waar een andere coach die drie keer oprij wint? dan kan je wel Pep allemaal veren in zijn kont steken maar die is dat niet gelukt in tegenstelling tot Zidane. wie is er dan de betere coach? de coach die drie keer de CL op rij wint of de coach die drie keer op rij strand in de kwartfinale? onzin dat dan winnaarsgeluk is. Zidane heeft gewoon net de gunfactor die Pep wel heeft want als Pep drie keer op rij de CL had gewonnen had ik nog 30 jaar moeten aanhoren dat het de beste coach ter wereld is maar als Zidane het doet dan stelt het allemaal niet zoveel voor. dat vind ik daarom regelrechte onzin en ik noem dat meten met twee maten. dat Pep dan verkeerd inkoopt is geen excuus. je hebt Mahrez en Sane op de bank zitten maar niet eens een fatsoenlijke verdediging staan voor de basis 11. dat is imo wanbeleid en Pep zijn eigen schuld dat City keer op keer Europees faalt. als Pep ook een paar keer die CL pakt net zoals Zidane zal ik idd mijn mening bijstellen maar op dit moment vind ik Guardiola een overschatte coach. voetbal gaat niet om processen of om het hebben van veel balbezit in een wedstrijd maar om het winnen van prijzen. jij vind Zidane een overschatte coach, ik vind Pep een overschatte coach. na zijn periode bij Barca met Messi, Xavi en Iniesta heeft hij in Europees verband niks noemenswaardigs meer gepresteerd

20 september 2019 om 14:35

Real madrid heeft hem toch echt 3keer met dezelfde speelstijlgewonnen. En een plan B hadden ze inderdaad niet. Was gewoon gokken op ronaldo die leverde en ramos.

20 september 2019 om 19:37

Misschien is het beter om lekker pingpong te gaan volgen Japie. Eerst riep je dat United als een tierelier zou gaan zonder Mourinho, nu weer met Zidane.Je voorspellingen zijn niet bepaald topkwaliteit...

Erg jammer weer om te zien hoe de media met Zidane omgaat. Natuurlijk moeten we het over een ontslag hebben, ff wat onrust erin gooien omdat we in Parijs van PSG klop hebben gekregen.Tuurlijk, ik had hoge verwachtingen van de terugkeer van Zidane. Maar helaas zie je nog altijd dezelfde problemen. We krijgen nog altijd teveel tegendoelpunten, middenveld loopt voor geen meter, en voorin zijn we nog altijd te afhankelijk van Benzema. Nul tactiek, veel te lief voor zijn spelers en blijft nog altijd trouw aan bepaalde spelers waarmee die succesvol was in zijn eerste periode. Varane en Kroos bijvoorbeeld. De ene lijkt op een grote amateur zonder Ramos, en de ander kan het allemaal niet meer belopen. Ook geen idee waarom je Courtois haalt terwijl Navas een veel betere keeper is. Typisch Perez. Hij heeft hem gehaald naar Real, dus Courtois moet hoe dan ook spelen. Ik vind het echt jammer. Super dapper dat Zidane weer terugkeert om weer succesvol te zijn met Real. In de competitie doe je het nog redelijktjes. Maar als je zondag verliest uit bij Sevilla, dan staat de druk op Zidane wel torenhoog. Eerlijk gezegd vrees ik er ook voor dat we pakslaag krijgen van Sevilla. Iedere uitwedstrijd is helaas een moeilijke opgave voor Real.

20 september 2019 om 12:59

Ik snap wel dat media hierop duikt.zoals je zelf al zegt, er is geen lijn te vinden in t spel onder Zidane.hij kan de problemen die er zijn, niet wegwerken, terwijl je na half jaar toch wel je eigen hand moet kunnen zien?!nu blijkt dat Zidane heel goed is als people manager, de groep bij elkaar te houden.echter, wanneer er iets gebouwd moet worden, geeft hij helaas niet huis zoals nu.hij maakt spelers niet beter, pakt ze met fluwelen handschoen aan wat totaal niet werkt.zoals je zelf al aangeeft, zonder Ramos is Varane een onzekere puppy die niets meet kan.

20 september 2019 om 14:23

Maar waar waren die hoge verwachtingen op gebaseerd dan, op z'n tactisch vermogen of z'n prijzenkast van z'n eerste periode? In z'n eerste periode waren er al aardig wat mensen die klaagden over het gebrek aan tactisch vermogen bij Zidane en nu hij niet in een gespreid bedje terechtkomt, word dat gebrek aan tactisch vermogen pijnlijk blootgelegd. Zidane was op het gebied van management wellicht de ideale coach, maar voor dit Real Madrid is hij simpelweg niet goed genoeg.

20 september 2019 om 14:50

Allebei. Ik had gehoopt dat Zidane tactisch verder zou zijn, maar helaas ontwikkelt die zich op dat gebied niet echt verder. En natuurlijk op basis van zijn eerste periode. Je wint niet zomaar drie keer de CL, en wordt je kampioen en win je andere diverse prijzen. Mensen zeggen dan, ja maar het komt omdat Ronaldo. Tuurlijk had je een wereldklasse speler in je selectie, en maakte hij het grote verschil. Maar ook Ronaldo had het natuurlijk moeten hebben van zijn teamgenoten. Zidane kwam natuurlijk ook met veel bombarie terug. Hij had direct erover dat er veel zouden veranderen in de zomer. Nou, 300 miljoen uitgegeven nog steeds zit je met hetzelfde probleem. De bank is wel sterker geworden met Jovic, Mendy en Militao. Maar als je naar de basis kijkt, is dat voor grotendeels hetzelfde gebleven. Je haalt dan een topper als Hazard binnen, maar ook die moet nog aan alles wennen. Druk is bij Real vele malen hoger dan bij Chelsea. We gaan het wel zien de komende weken.

21 september 2019 om 12:43

Als Ronaldo de reden zou zijn geweest dat er 3CL's achter elkaar gewonnen zijn, dan zou Pep met Messi ook minimaal 3 keer achter elkaar de CL gewonnen hebben. Ik snap dat kul argument dat Ronaldo de reden is van het succes van zidane echt niet.

Mensen zoeken veel excuusjes

Een overgewaardeerde coach. Zijn prijzenkast is bizar, maar dat geeft een vertekend beeld. Vooral het derde seizoen was eigenlijk al Madrid onwaardig. Ik vergelijk het een beetje met Louis Enrique. Die won weliswaar de treble maar dat was de verdienste van het team.

20 september 2019 om 13:23

@stommylee onzin imo. het is altijd de verdienste van het team, welke coach je ook bent maar de coach verdient ook gewoon de credits want als het LvG was die deze prestatie had behaald dan kwam heel Nederland klaar. die krijgt ook nog steeds de credits voor een halve finale plek op een WK terwijl als je heel eerlijk bent dat meer de verdienste was van Arjen Robben dan van Lvg. drie keer op rij de CL winnen is gewoon een wereldprestatie en is nog nooit een coach buiten Zidane gelukt dus die man moet zeker wel wat kunnen. ja, hij had Ronaldo maar Guardiola had bij Barca Messi, Iniesta en Xavi en die lukte het niet drie keer op rij de CL te winnen. is dat dan ook een overschatte coach?

20 september 2019 om 14:27

Bij Louis van Gaal gingen ploegen ook werkelijk beter draaien na tactische omzettingen. Dat heb ik bij Real Madrid (op wellicht een paar uitzonderingen na) nooit gezien. Drie keer de Champions League winnen is een enorme prestatie en daar heeft hij ook alle credits voor gekregen (in mijn ogen te veel). Echter halen de mensen die hem toen tactisch slap noemden nu hun gelijk en daar valt ook wat voor te zeggen.

20 september 2019 om 14:41

Geen onzin in mijn optiek. Sirius vat het al goed samen. Natuurlijk is het het team dat de prijzen wint. Geen enkele coach geeft voor 100% de doorslag. Maar sommige coaches kunnen wel kleine belangrijke verschillen maken. Guardiola laat zijn elftal heel anders spelen. Van Gaal kan soms tactische zetten bedenken die opvallend goed uitpakken. Andere coaches kan spelers beter laten spelen. En enzovoort.

Zidane heb ik dat niet zien doen. Alleen prijzen zien winnen en vaak ook met de nodige dosis geluk bij cruciale wedstrijden. Dat vertekend het beeld.

21 september 2019 om 00:20

@stommylee ik vond Van Gaal bij United waar hij net als Zidane momenteel geen beste selectie had nou ook niet echt indrukwekkend presteren. Guardiola kan zijn elftal imo maar op 1 manier laten spelen. dat zien we in de CL ieder jaar waar als het voetballend niet draait City nooit een plan B heeft. die vind ik dus tactisch helemaal niet zo sterk

De selectie is gewoon uit balans , te oud en volgevreten en was te afhankelijk van Ronaldo . Zidane heeft real daarNotabene 2 jaar geleden al voor gewaarschuwd en toen het bestuur hem niet geloofde is hij ondanks zijn 3 cLs op rij uit zich zelf vertrokken. Nu moet hij weer gaan bouwen en werd daarbij niet echt geholpen in het aankoopbeleid van de zomer. En dan ga je hem na een paar wedstijden ontslaan??? Dat zou wanbeleid van de bovenste plank zijn. Zidane is momenteel de beste optie , wie je ook voor deze selectie zet , het zal niet ineens fantastisch worden. Zeker niet met Mourinho . De vorige periode met hem was echt een ramp . Qua resultaten ging het nog wel maar real gleed onder hem van een chique club af tot een stel psychopatische schoppers en verloor in ramp tempo hun goede imago . Zidane zou na 3 CLs op rij , hetgeen toch wel een legendarische prestatie is, toch wel iets meer credits mogen hebben . Laat hem verjongen en vernieuwen , dat lukt niet even in een paar maanden hoor:

20 september 2019 om 12:58

Dat Zidane niet geholpen is met het aankoopbeleid klopt deels. Mendy komt uit de koker van Zidane, tot hij terugkeerde was er totaal geen interesse in Mendy. Pogba was zijn prime target, maar die was niet haalbaar voor een schappelijk bedrag.

20 september 2019 om 13:04

Pogba was inderdaad Main target . Ok kan begrijpen dat gaat niet door omdat Man U belachelijk bedrag vraagt . Al bij al staat er nog te veel van de oude garde Kroos , Modric, Benzema en zo . Zidane wilde meer dan 2 jaar geleden al vernieuwen . Daarom is hij toen zelf opgestapt .

20 september 2019 om 13:26

Tja Zidane had deze zomer kunnen vernieuwen met jongens als Ceballos & Llorente, maar hij houdt nog steeds vast aan Kroos & Modric. Hermoso was voor een spotprijs op te halen, maar die liet hij lopen.

20 september 2019 om 14:03

@joshuak_ word die Ceballos nu niet erg gehypet? hij doet het redelijk bij Arsenal maar die gaat toch niet Real Madrid op dit moment naar een hoger niveau tillen?

20 september 2019 om 16:42

@japie_krekelik vind Ceballos een geweldige voetballer die voor een technische speler met heel veel pit speelt. Hij heeft in tegenstelling tot het huidige middenveld die bewijsdrang om te laten zien hoe goed hij is, wat momenteel al een heel groot verschil maakt.

Jongens laten we eerlijk zijn...Zidane was een geweldige voetballer.
Maar is nog nooit een goeie trainer geweest.
3xCl had die aan cr7 ramos en raketic te danken.

Zit nul tactiek in zijn spel en in zijn wisselbeleid....hij heeft t gewoon niet...
Geen schande..sommige hebben t en sommige niet...

Wel een schande als je denkt dat die t wel heeft..

20 september 2019 om 12:58

Aha dus een goed resultaat is niet de verdienste van een coach , maar een slecht wel . Kan het niet gewoon zo zijn dat de huidige selectie gewoon niet goed genoeg is , qua kwaliteit , onderlinge dynamiek en mentaliteit? Zidane had dit notabene 2 jaar geleden al voorspeld . Toen het bestuur niet mee wilde in zijn wens om te vernieuwen en verjongen is hij daarom uit zichzelf opgestapt na 3 CLs oo rij...Nu moet hij de rotzooi opruimen , dat doe je niet even in 2 maandjes hoor

20 september 2019 om 13:23

Zidane is een goede man-manager, weet hoe hij spelers op hun gemak kan laten voelen. Hij had toen eigenlijk het geluk dat hij het sterrenensemble van Ancelotti kon overnemen, en kon bijschaven waar nodig. Spelers als Kroos, Modric, Ramos en Ronaldo waren een paar jaar jongen en in hun prime. Real had ook een ongelofelijke bank; spelers als Isco,. James en Bale waren niet verzekerd van een basisplaats. Daarbij moet ook gezegd worden dat ze de laatste twee CL toernooien het geluk enorm aan hun zijde hadden. Het zegt ook veel dat het in de competitie op een jaar na niet wilde lukken: ik denk dat Zidane een uitstekende toernooi-coach is, denk dat hij het bij het Franse nationale elftal bijvoorbeeld heel goed zou doen.

20 september 2019 om 13:39

Ja je hebt natuurlijk een goede selectie nodig om de CL te winnen. Je kunt de beste coach ter wereld wel voor de selectie van VVV zetten , maar dan eindig je nog laag in de ED. Maar niet iedereen met een dergelijke selectie wint zo maar even 3 keer de CL. Dan heb je juist een people-manager nodig. Kijk je hoeft Ronaldo niet meer uit te leggen hoe hij moet scoren , maar je moet hem wel durven te wisselen als hij eens slecht speet . En dan moet je de uitstraling en overwicht hebben dat dit ook wordt geaccepteerd . OK, nu worden inderdaad wellicht ook wat andere kwaliteiten van Zidane vereist . Maar geef hem daartoe even de kans en ga hem niet na 5 wedstrijden ontslaan .

20 september 2019 om 13:26

@barqa Pep heeft ook zijn CL gewonnen met Barca door Messi, Xavi en Iniesta en die is het niet eens drie keer op rij gelukt dus wat is je punt? alsof Klopp de CL had gepakt zonder spelers als Van Dijk, Salah en Mane. zijn dat ook allemaal overschatte coaches dan?

20 september 2019 om 14:40

@japie, kom op.... bij pep zag je gewoon zijn tactiek. Heeft heel dat team gesmeed. Ook nu zie je dat bij city. Natuurlijk heb je goeie spelers nodig. Maar bij Zidane zie je totaal geen lijn... Gewoon ga voetballen jongens

20 september 2019 om 14:49

Het punt is dat met pep en klopp je wel
Meteen ziet hoe zij willen spelen. Je ziet de tactische veranderingen gelijk.

Het madrid van zidane speelt niet anders dan het madrid van ancelotti, dezelfde lijn is gewoon getrokken.
En nu zie ik ook geen verschil in het madrid van lopetegui en zidane

20 september 2019 om 20:38

@bf1994 daar heb je gelijk in maar uiteindelijk gaat het wel om het resultaat, leuk dat je mooi voetbal speelt maar het gaat om de prijzen. dan doel ik niet alleen op een landskampioenschap natuurlijk maar ook op Europees succes

21 september 2019 om 00:10

Tcha. Als real madrid 2x de landskampioenschap wint in 11 jaar tijd.Terwijl ze in dezelfde tijd 4x de champions league winnen.Kan ik het spelletje omdraaien en zeggen dat de la liga moeilijker te winnen is dan de champions league.

Wat er ook gebeurt, zet asjeblieft Raul niet mid season voor de groep. Ik zou het doodzonde vinden als hij straks ten onder gaat met het zinkende schip. Ik zie Raul graag als coach terug, maar dan wel in de zomer, wanneer hij zelf volledig aan een team kan bouwen

Tjah, Sport als bron gebruiken is niet echt slim. Desalniettemin, ik vind Zidane een goede coach. De huidige situatie is inderdaad bagger, maar het resultaat tegen PSG kwam vooral door de blessures die we hadden. PSG had natuurlijk ook blessures en absenties, Mbappe en Neymar met name, maar ik denk toch dat als Modric speelde het resultaat anders zou zijn.
Zidane is en blijft een legende, zowel als manager en als speler.

Serieus wat is dat toch steeds met trainers willen ontslaan na een paar matige uitslagen. Je kan toch een minder seizoen hebben? Deal with it. Elke keer een nieuwe trainer die ook geen tijd heeft om de boel naar zn hand te zetten.....nee dat werkt fantastisch. Laat Zidane maar lekker zitten. Gewoon accepteren dat het nu ff wat minder gaat.

20 september 2019 om 14:50

Die mindere seizoen had madrid vorig jaar al

Lachwekkend als ze weer bij Mourinho uitkomen. Sowieso lachwekkend om Zidane te ontslaan. Er is nog niks aan de hand. Geduld is een schone zaak.

20 september 2019 om 14:31

Real Madrid speelt natuurlijk al langer slecht. Dat gaat niet ineens van de 1 op andere week veranderen. De kern van de ploeg wordt ouder en die spelers brengen niet meer wat ze ooit brachten, terwijl de aankopen buiten Hazard niet aantoonbaar versterkingen zijn voor een club als Real Madrid. Dan ben je al snel afhankelijk van het tactische vermogen van de coach. Ik vind Zidane een uitstekende manager, maar tactisch vind ik hem te zwak voor dit Real Madrid.

Zonder ronaldo had zidane zeker niet 3x de cl geworden

20 september 2019 om 13:24

@markymark en zonder Messi, Xavi en Iniesta had Pep nooit de CL gewonnen met Barca en Klopp had zonder Van Dijk, Salah en Mane ook nooit de CL gewonnen dus wat is je punt?

Zag je aankomen natuurlijk. Denk wel dat Mourinho (ook vorig jaar al) nodig is om terug van nul te beginnen en zo er terug een winnaarsmentaliteit in te rammen. De huidige spelers zijn niet gemotiveerd, en helaas stapt Zidane niet af van gevestigde namen, ook al beweerde hij dat hij dit wel ging doen.mourinho stapte vorige keer ook al in bij Madrid toen er een team opgebouwd moest worden. Ancelotti perfectioneerde het en Zidane managede het. Maar Zidane is niet diegene die er nu terug discipline en tactische basis voor gaat leggen. Voor Mourinho zou het ook goed zijn om zijn palmares en aanzien terug op te bouwen, aangezien hij bij Chelsea en United niet ongeschonden uit de strijd is gekomen.we kunnen wel zeggen dat Mourinho geen mooi voetbal brengt, maar dat is nu ook niet het geval. Op zijn minst zal er dan wel grinta en inzet zijn, waar nu niets van te zien is. Daarbij had hij met zijn Liga bij Real zowat alle records verbroken.vorig jaar toonden we tot november geduld, toen was Laliga al buiten bereik. We moeten niet vergeten dat Zidane er al zit sinds Maart/april en er is simpelweg geen verbetering te zien. De 2 topwwedstrijden (ook al was Atletico vriendschappelijk) zijn gewoon hopeloos verloren gegaan. Nu Sevilla en Atletico uit. Volgens mij is Mourinho al aan het inpakken.

Mochten ze Zidane ontslaan en kiezen voor Mourinho, vergeet dan niet gelijk weer 80 miljoen te reserveren om zijn contact over 2 jaar af te moeten kopen. Mourinho staat vooral bekend om zijn enorme ontslagvergoedingen. Daarnaast is het goed om de trainerscarrousel te verversen en naar andere opties te kijken dan de "usual supsects". Op papier heeft Real een prima team, echter ook veel blessures gehad. Gun hem meer tijd. Daarnaast ook aan Zidane om zijn spelers weer scherp te krijgen. Genoeg kwaliteit in de ploeg.

80 miljoen om een onopgeleide voetbaltrainer af te kopen, een man die leunt op reputatie omdat ie een geweldig talent voor een spelletje heeft meegekregen. 80 miljoen...daar kan je 761 mensen een dik modaal inkomen voor geven voor een periode van 3 jaar. Daar kan een klein dorp van ca. 2000 mensen redelijk comfortabel 3 jaar lang van leven...in Nederland....laat staan hoeveel mensen er goed van kunnen leven in ontwikkelingslanden, een bescheiden stad.
Eerlijk, gezien alle armoede in de wereld, vind ik salarissen als deze werkelijk een schande!!!

Wat een onzin lees je hier weer. Zidane wordt hier belachelijk gemaakt. Ronaldo is vertrokken en dat is natuurlijk een enorm gemis voor Real, maar daarnaast deden Ramos en Modric niet mee. Dat zijn gewoon absolute steunpilaren van Real. Na een valse start in de CL is de trainer ineens een tactisch onbenul. En als die gewonnen had, was het zeker weer een god van een man, omdat hij met de gemiste spelers alsnog weet te winnen. Wat een gelul. Mensen hier schrijven hier bizarre teksten. Real verloor ook keihard van Ajax bij afwezigheid van Ramos. Nu deze bij Psg. Als Real straks weer wint dan is Zidane ineens weer alles? Ongelofelijk

Ik vind het terecht als hij weg moet. Hij gebruikt hetzelfde opstelling. Er is geen passie in dit soort opstelling. Zidane laat zijn hond Benzema spelen terwijl Jovic geen kans krijgt. Ik wil graag Mourinho

De kritiek is geheel terecht, echter teruggrijpen naar Mou hoeft nou ook weer niet en ik zou het zelf schande vinden. Hij was nodig ik was ook blij dat hij kwam maar ik zei toen al aub max 3jr ofzo , gelukkig gebeurde dit ook , maar dat was genoeg het hoeft niet weer. Daarnaast vind ik niet eens dat Real wederom paniekerig moet doen en Zidane nu al van de hand moet doen.wat er wel moet gebeuren is het roer totaaal omgooien qua trainingen en speelwijze.en verder zijn ook de spelers zelf verantwoordelijk.ik zelf vind dat Real vooral Courtois weg moet doen zsm hij is 1 van de grote redenen dat Real het nog slechter doet dan ze al doen.weg met die Belg ik snap al niet hoe ze op hem zijn gekomen man man.ik heb al kritiek op Courtois voordat ie bij Real kwam en nu hij er is bewijst hij mij letterlijk elke week wat ik bedoel. En voor wie het niet in de gaten had? Deze keeper heeft sinds februari al geen clean sheet gehouden.. dit is een enorm probleem.varane begint overigens ook een probleem te vormen wat ik al letterlijk jaren geleden aan zag komen.sinds hij bij Real is sorry maar er is nul progressie, hij maakt tot de dag van vandaag exact dezelfde fouten als toen hij 19 was.ook kan hij niet leiden dat zit niet in hem en dat zit ook niet in Courtois , wat nog meer druk geeft op de zwakke defense, een defense dat overigens al lettertlijk jaren een probleem.wat ook een probleem is al jaren is de ziekenboeg. Bijna geen matches kan Real op volle sterkte spelen dat is gewoon frustrerend (ook voor Zidane lijkt me?!). Real heeft te laat doorgepakt ik moet wel zeggen de spelers die ze hebben verkocht en of gekocht was ik het opzich wel mee eens. Maar de nieuwe spelers zijn natuurlijk nog niet basismateriaal.het komt wel goed met Reaol daar ben ik wel van overtuigd echter zal t aan hun liggen hoe snel ze er uit komen.oh en iets wat mij ook al sinds jaar en dag opvalt bij Real is hoe ongelooflijk vaak ze in buitenspel positie staan is niet te geloven dat dit bij een top club gebeurt en nota biene bij nde nr 1 club ter wereld.vanaf de E-tjes weetje al zo hoe buitenspel werkt maar deze spelers voorin lijken dat maar niet te snappen.er moet idd wat gebeuren maar Real moet niet zo paniekerig doen en dit is iets dat ik al een hele poos vind.in paniek ontslaan ze een trainer en gaan ze in paniek een spaanse bondscoach ronselen om die vervolgens weer in paniek te ontslaan en vanaf dat moment al zijn er vele problemen en dat komt imo omdat ze veel te stresserig doen wat ik niet snap want hallo.. u heeft 4x cl gewonnen in 5 jr!!doe rustaaaaaaaghhhh !

Heeft Zidane dan toch het trucje van Mourinho overgenomen haha .

Het is normaal dat een club na successen een mindere/overgangs periode heeft!! Geen enkele club haalt bijv 5 x achter elkaar de finale van de Ch L toch? En dat heeft niks met Ronaldo te maken, want die haalt bij Juve ook niet zijn niveau van Real...en zijn laatste jaar bij Real was al een stuk minder..en als ze die 3 Cl L niet hadden gewonnen...(waar de eerste tegen Atletico met alle geluk van de wereld werd gewonnen en Gareth Bale op tijd in vorm was bij 2 finales, want Ronaldo was maar in 1 finale echt aanwezig) dan was het verhaal Ronaldo bij Real qua prijzen niet echt succesvol!! Want qua landstitels en bekers is het zeer karig de laatste 10 jaar !!

3x cl winnen op rij...
Geschiedenis schrijven...
Totaal geen respect naar deze man...
Totaal geen krediet...

Wat een schijtclub

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren