Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Onbegrip voor beslissing Zubizarreta: 'Alexis is echt geweldig'

Laatste update:

Volgens de Spaanse media is Ariedo Braida reeds aangesteld als 'internationale technisch directeur' bij Barcelona, maar dat heeft de club nog niet bevestigd op de officiële website. De Italiaan was jarenlang werkzaam bij AC Milan en moet een van de opvolgers worden van de reeds ontslagen technisch directeur Andoni Zubizarreta. Braida heeft alvast kritiek op zijn voorganger.

/

De directeur begrijpt niet waarom Zubizarreta Alexis Sánchez in de zomer heeft verkocht aan Arsenal. "Ik zat toen nog niet bij de club en weet dus ook niet hoe de situatie was, maar Alexis is een geweldige speler", zegt Braida. "Hij is een van de beste spelers van de wereld op zijn positie en is nu een van de beste spelers van de Premier League. Ik ken hem goed, hij is echt fantastisch."

"Toen ik nog bij Milan zat en Alexis bij Udinese speelde, heb ik hem geprobeerd binnen te halen", vervolgt Braida. "Maar hij bleek niet haalbaar te zijn voor ons. Misschien kan hij in de toekomst nog een van mijn aankopen worden, je weet het nooit..." Barcelona verving Sánchez door Luis Suárez, die voor ruim tachtig miljoen euro werd overgenomen van Liverpool.

Barcelona had Alexis Sánchez niet moeten verkopen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Barcelona had Suarez niet moeten kopen en Sanchez niet moeten verkopen. Maar ik vind het niet erg hoor, ik ben heel blij met Alexis bij Arsenal.

10 februari 2015 om 16:05

Snap ik. Wat een heerlijke speler met strijd, vechtlust, scorend vermogen. Echt een teamspeler ook. Daarbij is hij het bedrag wat er voor hem betaald is dubbel en dwars waard. Duidelijk een van de beter spelers van de PL ja.

10 februari 2015 om 16:10

Vind het ook tof dat hij nog echt een show-mannetje is en geen Ronaldo is die echt alleen maar puur efficiënt wil zijn. Je geniet gewoon van de show die hij geeft en je weet dat hij iets mooi probeert als hij de bal krijgt. Heerlijk hoe hij spelers uitkapt.

10 februari 2015 om 16:14

Ronaldo puur efficient? Over welke Ronaldo heb jij het?

10 februari 2015 om 16:24

Ja, Ronaldo is een stuk saaier geworden als voetballer is daarin de plaats een efficiënte doelpuntenmaker geworden. De Ronaldo van United was pas geweldig.

10 februari 2015 om 16:34

@Arsenaladdict leest de VI. Ik weet niet hoe Alexis het bij Barca deed maar bij Barca draait alles om Messi en niet om Alexis en bij Arsenal is Alexis echt de drager van het team. Suarez heeft dat probleem ook. Bij ajax en l'pool draaide alles om Suarez en dat is bij Barca niet. I

10 februari 2015 om 16:41

Alexis moest bij Barca in een systeem spelen, geketend aan een ketting, terwijl hij bij Arsenal mag doen wat hij wil en op instinctief mag voetballen. Dat is het verschil.

10 februari 2015 om 16:45

Inderdaad ArsenalAddict en daarom zou hij nooit optimaal hebben kunnen presteren bij Barca en ik zie liever een Alexis die elke week de sterren van de hemel speelt bij Arsenal dan een Alexis die maar niet uit de verf komt bij Barca vanwege het systeem.

10 februari 2015 om 17:22

Volgens mij scoorde Ronaldo ook veel bij United..

10 februari 2015 om 17:52

Aan een ketting, oke. Neymar gooit de ene na de andere dribbel eruit. Ligt hij dan ok aan een ketting?

10 februari 2015 om 19:48

Nope en ik denk dan ook dat Neymar belangrijker gaat worden... De bal wordt gespeeld naar Messi, verdedigers dekken Messi, beide flanken voor zowel Suarez en Neymar liggen open en bam, vica versa ook uiteraard

10 februari 2015 om 16:18

Je mag Barca danken voor haar grote blunder, je beste speler van vorig seizoen wegdoen, wat een beleid zeg.

10 februari 2015 om 16:33

Echt belachelijk inderdaad, niet te begrijpen.
De concurrent, Real Madrid, deed het ook. Zij lieten Di Maria gaan.

Kwantiteit van aankopen boven kwaliteit van de huidige spelers.

10 februari 2015 om 16:45

Modric, Ramos, Pepe en Ronaldo waren allen beter dan Di Maria vorig seizoen. Stop de hype/leugen dat Di Maria Real's beste speler was.

10 februari 2015 om 16:58

Nee, Di Maria was het beste. Modric was zeer zeer belangrijk, die kan mss ook nog. Ramos wordt snel genoemd, maar dat is ook vooral omdat hij erg beslissend is geweest in finales, maar in mijn ogen was hij niet de beste.

10 februari 2015 om 16:59

En jij moet stoppen met jezelf voor de gek houden dat het niet zo is. Elke blinde kon ZIEN dat di maria de beste was vorig seizoen. Tegen barcelona was huj telkens de gevaarlijkse man. In de finale van de copa een asist en goal. Cl finale same story. Tuurlijk er is een proces naar de finale toe.. maar op de allerbelangrijkste moment, stond hij er!

10 februari 2015 om 17:05

Gooner4 en de meeste baseren hun mening omdat hij een goede C.L finale speelde, maar volgens hem niet wekelijks, waarin hij zo wisselvallig presteert. Ook bij United zie dat hij een leuk begin had en nou weer zo wisselvallig is. Vorig jaar speelde hij meer wedstrijden slecht dan goed.

10 februari 2015 om 18:31

Imho: Pepe en Ramos de beste, daarna Ronaldo en Modric.

10 februari 2015 om 21:01

Ik durf te wedden dat ik veel meer wedstrijden van Real heb gezien dan jullie. Typisch dat jullie praten over de Copa en CL finale omdat dat ook de enige wedstrijden zijn waar jullie (en een hele hoop anderen) hun mening op baseren. Die wedstrijden was Di Maria inderdaad erg goed. In de meeste andere wedstrijden was hij daarentegen helemaal niet zo speciaal. Dat weten jullie vast niet omdat jullie waarschijnlijk slechts selectief Real wedstrijden kijken, maar ga dan ook niet je mening zo sterk verkondigen.

Di Maria belangrijker dan Modric, grapjas...

11 februari 2015 om 02:00

Ik heb ook haast alle wedstrijden van Real Madrid gezien vorig seizoen. Ook ik ben van mening dat Di Maria belangrijker was dan Modric. In mijn ogen waren Di Maria, Alonso en Pepe de belangrijkste spelers van dat seizoen.

Jij vindt dat anderen moeten stoppen met het overschatten van Di Maria's prestaties, maar ik vraag mij af waarom. Ik heb het je nu meerdere keren zien stellen. Anderen, waaronder ik, hebben simpelweg een andere mening.

Het lijkt mij dat Di Maria de meest hardwerkende speler op het veld was. Werkethiek was vorig seizoen in het bijzonder benodigd, want de ruimtes waren groot. Alleen al om die reden heeft hij erg veel invloed gehad op de wedstrijden. Verder had je zijn voetbalkwaliteiten, welke uitmuntend piekten op het moment hij naar linkshalf werd verplaats. Ik vond het ook voetballend veruit zijn beste seizoen. Deze combinatie van aspecten zorgden ervoor dat hij uitblonk in de moeilijke wedstrijden.

Verder stond hij dus op links, waar Ronaldo ook staat. Ronaldo verdedigt niet mee, dus moest Di Maria dubbel zo hard werken om Ronaldo's eigenlijke taak op te knappen. Alsook kansen creëren vanaf die kant, wat hij meer dan uitstekend heeft gedaan. Hij had namelijk 91 kansen gecreëerd.

Wellicht dat je Di Maria om een of andere reden onderschat of zoiets, maar voor mij is het in ieder geval duidelijk dat hij een van de drie belangrijkste spelers was van het vorige seizoen.

10 februari 2015 om 16:34

Op nivo van Suarez bij Liverpool zit Alexis nog lang niet!!

10 februari 2015 om 16:49

Suarez is natuurlijk ook een compleet andere speler dan Alexis hea vriend, of dacht je dat Suarez altijd op rechtsbuiten heeft gespeeld?

10 februari 2015 om 17:54

hea vriend ik reageer op een bericht boven. weet verder niet waar jij het over hebt. Alexis wordt ergens met Suarez vergeleken en ik geef aan dat deze nog lang niet zo goed als Suarez bij Liverpool was is ik weet niet wat de rol van rechtsbuiten verder met mijn post te maken heeft.

10 februari 2015 om 19:23

Jij zegt dat Alexis nog niet op het niveau van Suarez bij Liverpool zit. Dat is toch vreemd? Alexis is een vleugelspeler en Suarez is een spits dus twee verschillende spelers die je niet met elkaar kunt vergelijken qua speelstijl

10 februari 2015 om 16:54

Sanchez past beter bij Arsenal (en Suarez beter bij Lfc) omdat ze daar hun ding kunnen doen en niet in een dienende rol moeten spelen en dus veel vrijer zijn.

Daarom is het zo leuk om Alexis bij Arsenal te zien spelen in plaats van Barcelona. Suarez kan ook beter terug gaan naar Engeland.

10 februari 2015 om 17:57

Dan zou hij terug moeten naar Liverpool. Maar die zie ik niet zo gauw een enorm bedrag neerleggen voor zijn terugkeer na al die aankopen. Bij Arsenal zou eventueel ook nog kunnen, maar ook die club legt dat bedrag niet neer. Chelsea en Manu hebben allebei al toppers op zijn positie en andere clubs zijn onder zijn niveau. Blijft dus weinig over. Sanchez is de ster van arsenal en als ze slim zijn, laten ze dat ook zo. Na dit jaar ''wennen'' zie ik Alexis volgend seizoen pas echt vlammen.

10 februari 2015 om 19:50

United zou eigenlijk wel gaan. Van Persie en Falcao zou ik bv. al verkopen deze/laten vertrekken deze zomer.

Enkel weet ik niet of Suarez en Rooney goed bij elkaar passen positioneel gezien. Ik gok van wel.

Geweldige voetballer. De meest bepalende speler bij Arsenal. Zijn laatste seizoen bij Barcelona was indrukwekkend, daarvoor niet heel geweldig. Dat je hem wegdoet kan ik me in vinden, al vond ik zijn transfersom aan de lage kant. Maar om een speler te halen die ook niet echt weet wat combineren is, dat is stom.

10 februari 2015 om 16:18

Zowel Alexis als Suarez zijn voetballers die ruimte nodig hebben en vanuit de counter het beste kunnen functioneren. Zij passen beiden niet in het systeem van Barcelona. Suarez zal zeker meer gaan scoren, maar hij is niet goed genoeg (in de kwaliteiten die in het systeem passen van Barcelona) zoals Alexis ook niet daarin paste. Dat ze goede voetballers zijn staat natuurlijk buiten discussie.

10 februari 2015 om 16:23

Sanchez heeft nog wel techniek, en kan aan de buiten kant spelen, een winger. En snelheid, Suarez heeft gene snelheid en ook niet de basistechniek. Sanchez had je wel meer aan dan aan Suarez. Suarez loopt Messi voor de voeten en verknalt de aanvallen alleen maar.

10 februari 2015 om 16:55

Suarez heeft, natuurlijk, wel een basistechniek. Alleen lijkt het nergens op omdat hij inderdaad niet de exceptionele techniek heeft van 'n pak 'm beet Iniesta, Messi of Neymar.

Barca had een echte spits nodig daarom is Suarez gehaald Hij begint langzamerhand in vorm te komen en is bewuster geworden van zijn acties tijdens wedstrijden Alexis is geweldig alleen zou dan te vaak op de bank komen en dat is zonde voor zo een goede speler

10 februari 2015 om 16:04

Klopt, helemaal mee eens, maar de transfersom voor zowel sanchez als cesc was gewoon veel te laag. Vooral als je ziet dat di maria ongeveer 80 miljoen heeft opgeleverd en nu nog niks heeft laten zien in manchester. Terwijl cesc en sanchez samen voor nog geen 70 miljoen verkocht zijn en de smaakmakers van de bpl zijn

10 februari 2015 om 16:14

Precies Daarom is Zubi dus ook ontslagen omdat hij gewoon een slecht beleid had

10 februari 2015 om 16:16

Ze moeten bij Barcelona eens even gaan leren onderhandelen zoals bij Chelsea inderdaad. Als je Lukaku verkoopt voor ongeveer dezelfde prijs als je betaalt voor Fabregas, dan doe je iets goed.

10 februari 2015 om 16:14

Want? Barca heeft nog geen doelpuntenmaker zeker? Suarez is ook helemaal geen 'echte spits' in mijn ogen. Hij is wel zijn beste positie, maar zijn speelstijl vindt ik niet typisch die van een spits.

Was mooi geweest als dit soort reacties ook uit Madrid gekomen waren omtrent Ozil. Hopelijk komt die nog aan zijn vorm van bij Madrid, hij laat het af en toe wel zien maar nog niet constant genoeg.

10 februari 2015 om 16:16

Goh wrm zou je een topic plaatsen en over iets heel anders beginnen

10 februari 2015 om 16:19

Geen idee, ik plaats dan ook geen topics.

Alexis is zeker ook niet gezakt bij Barcelona. Een uitstekende speler die het naar behoren deed. Het probleem is wel of je hem en Pedro kan erbij kan houden en daarnaast nog Suarez kan kopen? Ik zie Suarez niet als miskoop van Barcelona. Die is verder ook beter als Alexis en zal iedereen die daar andere over denkt het tegendeel bewijzen.

10 februari 2015 om 16:08

Alleen is Alexis beter voor het team dan Suarez. Alexis speelde in dienst van Messi en de ploeg, Suarez niet. Suarez wil iedere bal hebben, Sanchez ook wel, maar toch anders. En Sanchez loopt iedere wedstrijd zich helemaal kapot, Suarez is wat anders daarin. Ik heb liever Sanchez dan Suarez in een team.

10 februari 2015 om 16:15

Het was vorig seizoen de beste speler van Barca, die niet mee ging in de malaise van het team. Als Real fan vreesde ik Sanchez het meest van alle Barca spelers in de el clasico.

10 februari 2015 om 16:35

Juist is suarez beter voor het team. Doordat barca nu een echte (goede) spits heeft funtioneert barcelona beter en kunnen ze variëren met hun manier van spelen. Als alexis bleef zou messi de spits inmoeten. Al denk ik wel dat alexis ook prima in de spits had gekund, maar suarez is de betere spits. Alexis de betere winger.

10 februari 2015 om 16:40

Suarez heeft al meer Assists dan Alexis had in zijn hele eerste seizoen metje suarez wil alle ballen

10 februari 2015 om 16:49

En stats zeggen alles? Walcott heeft over zijn hele carriere ook betere stats dan Cuadrado, is Walcott dan gelijk een betere speler?

10 februari 2015 om 16:50

Ik vind dat Suarez ook heel erg in dienst van het team speelt. Suarez zijn spel lijkt soms wat onrustig/zenuwachtig, maar dat had Sanchez ook vaak. Daar waar Suarez de bal kwijt lijkt te raken in z'n eigen kluts, gebeurde dat bij Sanchez doordat hij zijn actie vaak iets te ver doorvoerde. Van de twee vind ik echter Suarez de betere ook al zijn ze niet helemaal te vergelijken. Ik denk wel dat het een kwestie van tijd is, hopelijk dit seizoen nog, voordat Suarez weer dat zelfvertrouwen van voorheen terug krijgt en dan vallen de doelpunten vanzelf. Deze transfer begrijp ik steeds beter, omdat Messi veelal van rechts begint en samen met Neymar het veld breed houdt met Suarez die continue de verdedigers bezig houdt met zijn harde werken en daardoor veel ruimte ontstaat.

Suarez en Sanchez beide in het team zou niet werken, want dat zou betekenen dat Sanchez op de bank zou belanden. Enige minpunt is de prijs die voor Suarez is betaald en misschien voor Sanchez is gekregen.

10 februari 2015 om 16:54

Ja, maar vaak is het gebasseerd op geluk, dat een bak voor zijn voeten springt dan in de voeten van Messi komt en afmaakt. Of ene verkeerde aanname waardoor die bij een andere speler komt, maar is meer geluk dan wijsheid

Hoe Alexis momenteel bij Arsenal speelt, had ik hem zo graag bij Barcelona gezien. Echter vond ik hem niet bij het spel van Barcelona passen. Hij was super onrustig aan de bal en wilde alles tegelijk. Daardoor verloor hij vaak de bal en maakte hij de verkeerde keuzes. Voetballen bij Barcelona, en voornamelijk voorin, is lang niet zo makkelijk als men denkt. Neem als voorbeeld Suarez die in de BPL de meeste onmogelijke dingen laat zien en het bij Barcelona zo zwaar heeft.

Natuurlijk zijn dit aanpassingsproblemen. Hij heeft al zoveel 100% kansen gehad, mocht hij die gescoord hebben de kritiek een stuk minder was. Echter speelt hij zo zenuwachtig dat hij de meest simpele kansen en aanvallen om zeep helpt. Suarez komt er nog wel.

Dat was een grote fout met ene gigantische blunder, je beste speler van vorig seizoen verkopen, was vorig seizoen toch de beste Barca speler.. Nou haal je Suarez die niet mee kan, en Messi in de weg staat.. Sanchez had tenminste snelheid en eiste niet zoveel op.

Ik ben blij dat Zubi weg is, maar de transfer van Sanchez naar Arsenal snap ik wel.
Sanchez paste niet in het Barca spel en had te weinig vrijheid in zijn spel om echt te kunnen excelleren. ovendien heeft het huidige Barca meer een type Suarez nodig die de aanvalslinie meer mogelijkheden geeft.

10 februari 2015 om 16:21

Paste niet? Wat een onzin was wel jullie beste speler van het seizoen, wederom onzin! Suarez past helemaal niet, ontbreekt aan techniek, moet het van toeval hebben. En kan alleen maar spits spelen, maar daar speelt Messi al, maar Suarez zit hem alleen maar in de weg. Wanbeleid om je beste speler weg te doen van vorig seizoen, om dan een speler te halen die je niet nodig hebt en niet past.

10 februari 2015 om 17:25

@stori

Toevalllig he dat Alexis eindelijk presteerde in het seizoen dat Barcelona helemaal niet op 'barcelonaas' speelde.. Was overigens natuurlijk nooit de beste speler van het seizoen... Was in het seizoen van Vilanova/roura ontzettend matig en was in Pep's seizoen vaak geblesseerd en mistte ontzettend vaak kansen.

10 februari 2015 om 17:54

Doe je hem echt te kort mee. waren gewoon veel spelers die uit vorm waren.

10 februari 2015 om 16:31

Ik ben een fan van Louis maar je kan zien dat het huwelijk tussen louis en Barca een moelijk verhaal wordt. Alexis speelde wel altijd in het dienst van messi. Toch hoop ik van harte dat louis het gaat redden bij Barca want een topper is het zeker liet ook zien in de BLP.

10 februari 2015 om 17:46

Er staat Ajax in je naam en je weet niet hoe je Suarez zn voornaam schrijft? Het is Luis Suarez, geen Louis

10 februari 2015 om 22:08

Houd de geest scherp goed bezig

Ik vind niet dat deze braida gelijk heeft. Natuurlijk liet alexis bij barca mooie dingen zien, maar hij komt in de premier league veel beter tot zijn recht met zijn kracht en werklust.

Eerlijk is eerlijk. Dit is de zoveelste blunder van Barca. Sanchez hadden ze nooit moeten verkopen.

10 februari 2015 om 19:16

Achja, het verbaast je na een tijd niet eens meer.. Dat barça het momenteel zo goed doet, stilt de pijn wat :D Ik geniet wel van Sanchez bij Arsenal, speelt terug vrij zoals in zijn tijd bij Udinese.

Eerlijk gezegd ben ik wel blij met de aankoop van Suaréz. Je ziet nu gewoon dat met een echte 9 die continue tegen de laatste verdedigers aan staat en speelt er ruimte komt voor de meest gevaarlijke spelers: Neymar en Messi. Ze opereren beide vanuit een vrije rol vanaf de flanken en kunnen zowel binnendoor als buitenom gaan. Suaréz kan een bal bij zich houden, kan sleuren en ruimtes maken en als hij zijn kansen gaat afmaken is het helemaal compleet. Buiten dat, als je Messi op de vleugel zet kan je onmogelijk meer man voor hem opofferen. Als hij centraal aangespeeld wordt, krijgt hij in de eerste fase bij het komen in balbezit meteen 3 man minimaal op zich af.

Ik had Alexis nooit verkocht maar Pedro wel. Ik denk dat Pedro bij een Arsenal/united zeker niet zou misstaan. Kan ook vanwege zijn scoringsdrift en perfecte looplijnen uitstekend in een 4-4-2 fungeren. Bij een topclub moeten alle posities dubbel bezet zijn en Alexis had zeker genoeg kunnen spelen. Zowel in de spits als op de flanken. Afgelopen seizoen was Alexis echt een baas, oliedom dat hij verkocht is.

10 februari 2015 om 19:14

Ik kon het niet meer met je eens zijn, je schrijft hier mijn hele denkwijze neer. Met je eerste alinea zullen niet alle mensen het eens zijn, heb ik al ondervonden, maar ik denk er ook zo over. Suarez die van links naar rechts blijft crossen, zorgt ervoor dat de flanken beter kunnen dribbelen naar binnen toe, waarvan ik zeker bij Messi en Neymar met volle teugen geniet.

Wat Alexis betreft, ik zou Alexis ook eerder gehouden hebben dan Pedro, maar je kan er niet omheen dat Pedro een zeer effectieve speler is. Hij vind makkelijk het net en zijn looplijnen zijn werkelijk waar prachtig. Pedro vind ik een prima aanvaller voor op de bank, klaagt er niet over en als hij invalt, geeft hij altijd de volle 100%.

Zowel Pedro als Sanchez zijn topspelers die perfect bij Barcelona passen mijn idee. Suarez is natuurlijk een topspeler, maar vind ik zelf niet direct een Barca speler, maar ik hoop dat hij daar lekker gaat draaien. Hij is niet echt vlug en snel als Sanchez en Pedro meen ik, al zie ik hem ook goede acties maken, dus misschien valt het mee.

Marco Reus zag ik eigenlijk als de enige vervanger voor Sanchez. Als ze voor Sanchez Reus hadden gehaald voor 25 miljoen had Barça Suarez niet hoeven te halen en hadden ze nog ong. 135 miljoen (suarez 80 miljoen + Sanchez 80 miljoen - Reus 25 miljoen) voor een goede verdediger

Ha Ha wat een nobrainer, die had ik een minuut na de verkoop zelf bij een kringloop winkel gebracht.

Ik vind alexis beter dan pedro maar ik vond hem bij barca vaak een zwakke schakel. In zijn laatste seizoen was hij beter maar toch heeft alexis moeite om het overzicht te bewaren in de kleine ruimte. Hij scoorde in zijn laatste zseizoen meer maar veel goals waren voor hem perfect opgezet door neymar, zonder ney had hij er minstens 5 minder gemaakt. Hij doet het goed bij arsenal maar ik ben toch blij met suarez die beter is in de 16 en meer funcioneert als aanspelpunt en dat is wat barca nu nodig heeft. messi en neymar staan op de flanken en die zijn allebei veel beter dan alexis, ik denk niet dat alexis blij zou zijn met een plek op de bank en pedro accepteert het wel. Als ik aan het roer was geweest had ik alexis niet voor zo een laag bedrag verkocht 60/70 miljoen was gezien zijn leeftijd en kwaliteit het minimale. suarez is ouder was geschorst en koste bijna het dubbele.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren