Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Nienhuis walgt van PSV: ‘Verschrikkelijk, ze spelen alles op de counter’

Laatste update:

Leonard Nienhuis heeft zich zaterdagavond gestoord aan de spelopvatting van PSV. De doelman van SC Cambuur ging met zijn elftal met 1-2 onderuit tegen de Eindhovenaren en na afloop liet hij zijn frustraties in gesprek met het ANP de vrije loop.

/

“PSV durft niet te voetballen, ze spelen alles op de counter. Verschrikkelijk. Het is knap als ze zo kampioen worden, maar ik vind het heel teleurstellend”, brieste de 24-jarige Nienhuis. Het spel van PSV verdiende misschien niet de schoonheidsprijs, maar leverde door doelpunten van Georginio Wijnaldum en Memphis Depay wel de volle buit op.

Bij de tweede treffer zag Nienhuis er niet best uit. Hij gleed bij een hoge voorzet uit, kon daardoor niet meer goed positie kiezen en zag hoe Depay daar met een kopbal vervolgens van profiteerde: “Of ik me schuldig voel? Dat is een groot woord. Het was vooral ongelukkig”, aldus Nienhuis.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Elk team mag toch bepalen hoe ze spelen? Lijkt me ook nie leuk als iedereen a la Barca op balbezit speelt..

25 januari 2015 om 00:03

Dat klopt. Maar wij mogen bepalen of we daar kritiek op hebben of niet

25 januari 2015 om 01:22

Wij als fan wel, vind t raar dat een speler van de tegenstander daar kritiek op uit..

25 januari 2015 om 02:02

Misschien moet Nienhuis eerst een naar zichzelf kijken voor hij andere clubs gaat afkraken. Is in zowel de thuis al uitwedstrijd tegen PSV in de fout gegaan omdat hij de draaicirkel van een tractor heeft. Dat PSV zulke foutje rustig afwacht is ze niet echt kwalijk te nemen toch, waarom onnodig energie verspillen.

Ik Eindhoven ligt echt niemand wakker van speelstijl, laat staan van de mening van Nienhuis.

25 januari 2015 om 02:15

Jij impliceert mijn mening exact. Volgens mij is de keuze van speelstijl je eigen keus en bepaal je die op basis van het materiaal dat tot je beschikking staat. PSV won hier gewoon door hun momentjes af te wachten. Dat Nienhuis zo reageert, maakt deze overwinning voor mij extra mooi!

25 januari 2015 om 04:16

Precies, deze eerlijkepsvfan slaat de spijker op z'n kop.

"Maak je op basis van het materiaal"

Met het materiaal van PSV, spelers die gewoon op het wk hebben gespeeld onder anders moet je toch het spel kunnen maken en domineren. In ieder geval proberen verzorgd te voetballen lijkt me wel het minste wat deze selectie moet kunnen.

25 januari 2015 om 04:16

Edit: onder andere*

25 januari 2015 om 04:31

Amen voor deze reactie! Vorige week tegen Vitesse, vond ik het echt een wanvertoning wat 'de beste ploeg' van nederland liet zien. Helaas zullen ze zo kampioen worden, en daar kan niemand wat van zeggen. Soms wordt ook vergeten dat voetbal om resultaat gaat. Als supporter van Vitesse heb ik liever lelijke overwinningen met lelijk voetbal. Dan dat we leuk voetballen en aan het eind van de wedstrijd zonder punten staan..

25 januari 2015 om 09:10

Juist en daarom is er Voetbalzone, zodat wij dan weer kritiek kunnen hebben op diegene die kritiek hebben.

25 januari 2015 om 09:26

Mooi zijn de punten, spel kan je toch niet mooi vinden. Heb met Ajax zo vaak dat ik blij ben met de punten, maar me dood heb geërgerd aan het spel. Vind het een kwaliteit dat PSV deze pot heeft kunnen winnen maar ip deze manier gaan ze nog punten laten liggen.

25 januari 2015 om 09:38

Dus geen commentaar meer op het tikkie breed van Ajax de volgende keer

25 januari 2015 om 10:27

@rachid16 dat was ook mijn eerste gedachte. Wij als voetbalfans willen amusement. Tenminste, de meesten van ons. Maar die keeper is prof en komt zo wat zeurderig over. Als je tegenstander op de counter speelt, moet je je tactiek misschien aanpassen. En als je verliest, was de ander beter.

Als fan hebben we de kans om geen kaartjes te kopen van counterploegen, en om de TV uit te zetten.

25 januari 2015 om 10:57

wanvertoning tegen Vitesse Lucjuuh? Gewoon verdiend gewonnen. Heb je het aantal kansen toen gezien van psv en Vitesse? Meer balbezit zegt tegenwoordig niks meer. gaat om de kansen en hoeveel je er afmaakt.

25 januari 2015 om 11:05

@ajaxlwd De punten zijn inderdaad mooi, het spel, natuurlijk, ik zie liever een goed functionerende ploeg die met direct voetbal kansen creëert. Maar ook goed op de omschakeling is, PSV heeft alleen het laatste op dit moment. Maar ik denk dat 99% van de PSV supporters er op dit moment niets omgeven hoe de punten binnen komen, zolang ze maar binnen komen. Dit was bij Ajax ook na een tijd geen kampioen meer te zijn geworden, maar wanneer een club meerdere jaren succesvol is, gaan de supporters ook meer verwachten dan prijzen. Wat hen goed recht is.

Op dit moment ligt er nauwelijks een PSV supporter wakker van dat het soms écht écht niet om aan te gluren is. Terwijl ze soms ook wel leuke dingen laten zien.

Ik ben op dit moment tevreden met de puntjes, het mooie spel is mooi iets om aan te werken wanneer ze terug keren naar het trainingsveld van een kampioenskater. Voordat dat gebeurt is het resultaat enige wat telt.

25 januari 2015 om 12:17

Ja klopt zeker weten, PSV kan erg goed voetballen. Maar ik denk dat Cocu van zijn fouten heeft geleerd en met uitwedstrijden wat meer op safe speelt. Vorig jaar kreeg PSV in uitwedstrijden de counters tegen hun met grote gevolgen.

Laat PSV maar eerst zorgen maken dat ze de 3 punten pakken voordat ze in uitwedstrijden concentreren op vermaak van de kijker.

1-2 is qua uitslag ook mager. Stel je voor dat ze aanvallend zouden spelen en cambuur een counter goal had gemaakt waardoor het 2-2 zou zijn geeindigd.

25 januari 2015 om 12:38

Ajax speelt saai voetbal net als Barcelona en Spanje kan je geen 90 minuten naar kijken.

25 januari 2015 om 00:14

Toch, lijkt het mij als supporter op den duur niet leuk. Ik ben geen PSV fan, maar ik snap wel dat je als fan hunkert naar competitie succes zodat je dit wel een jaartje pikt.
Maar als fan wil je dit toch niet op termijn? Net als Real madrid onder Mourinho.. was niet om aan te zien.. alles op de counter, daarvoor kom je toch niet als fan naar het stadion? Chelsea was nog een stapje erger.. of je nou Feyenoord, Ajax of PSV bent.. zou je toch eigenlijk altijd de voetballende partij moeten zijn.

25 januari 2015 om 00:30

Die counter van Real tegen Ajax was anders wel behoorlijk geil hoor! Vond die counters onder Mourinho allemaal wel sick trouwens. Maar PSV is geen Real natuurlijk. Net een paar stapjes hoger die jongens daar in Madrid.

25 januari 2015 om 00:36

Denk dat het de PSV'ers niet erg vinden als ze maar kampioen worden. Ik vind het ook niet leuk om naar te kijken maar ze winnen zo wel hun wedstrijden en daar gaat het om.

25 januari 2015 om 01:22

Dat vindt jij. Ik vind het reuze meevallen iedereen maakt het groter dan het is.
Waarom? Jaloezie, PSV scoort 7/8 vd 10 keer in een counter!
Tegen Feyenoord speelde ze af en toe op de counter, maar af en toe ook gewoon pressen. Tegen Vitesse vorige week zette PSV een grote deel van de wedstrijd gewoon volle druk op de verdediging van Vitesse. Was een wonder dat vitesse toen al geen 3-0 klop had gekregen.

Het klopt PSV speelt af en toe op de counter, maar omdat ze enorm effectief zijn lijkt het ook of ze alleen op de counter spelen. Tegen Feyenoord laatste goal, was een counter in vele ogen van jullie, maar hoe vaak wordt er zo gescoord als de tegenpartij een corner heeft. Ik vind pas counteren/laf spelen als je tot max 35 m voor je goal gaat inzakken en dan countert. Dit doet PSV nauwelijks, ze creëren enorm veel kansen en tonen veel inzet. Ik vind het mooi om naar ze te kijken!

25 januari 2015 om 02:40

Ik vind de kritiek ook raar. Ik vind dat PSV misschien wel het mooiste voetbal van Nederland speelt. Vaak erg efficient op de counter maar ook vaak gewoon dominerend. En ik ben een echte Amsterdammer.

25 januari 2015 om 00:17

Ik noem het eerder tactisch dom van Cambuur. Als je wil dat PSV het spel gaat maken dan zak jezelf toch gewoon in? Tenslotte is 1 punt voor Cambuur voldoende, voor PSV niet. Ze gokten erop dat ze door het spel te maken een grotere kans hadden op punten, ze gokten mis. Shit happens.

25 januari 2015 om 02:09

Precies, ik snap sommige clubs in de eredivisie echt niet. Tegen topclubs lekker hersenloos gaan aanvallen en dan vreemd opkijken als je na 90 min hebt verloren. Je ziet toch wat PSV graag doet. Graaf je gewoon in tegen die gasten en laat die Bruma maar lekker opbouwen. Kan een keer fout gaan, maar de kans dat je punten pakt is dam booral tegen PSV een stuk groter.

25 januari 2015 om 00:23

Jawel, als er twee voetballende ploegen zijn, is een wedstrijd veel aantrekkelijker. Maar daar gaat het zozzer niet om. Het is de instelling van de spelers. Lacherig doen na de wedstrijd net alsof ze Feijenoord in de kuip hebben verslagen met horten en stoten. Ze moeten beseffen dat het een keer misgaat. Nienhuis heeft gewoon gelijk.

25 januari 2015 om 00:30

Ach, het is niet leuk om er naar te kijken maar als ze toch zo kampioen worden is het volgend seizoen toch over. De snelle omschakeling wordt vooral opgezet via Willems, Guardado, Depay en de Jong grote kans dat deze namen volgend seizoen er niet meer zijn.

25 januari 2015 om 01:46

De jong gaat echt niet weg, voetbalt eindelijk weer veel en is pas 1e seizoen bij PSV. guardado/Valencia gaan ze mee in onderhandeling, en guardado wilt zelf graag.
Willems gaf zelf aan nog veel te kunnen leren voor hij de stap wil maken (uiterraad afwachten)
En mocht PSV kampioen worden (en dus C.L. spelen) kunnen een depay en wijnalbum zomaar een jaartje extra blijven.

25 januari 2015 om 02:19

En jij denkt dit serieus? Depay kan volgend jaar ook met Man. United europees voetbal spelen bij wijze van. Wijnaldum is ook klaar voor een stap hoger. Willems en de Jong zie ik wel blijven.

25 januari 2015 om 02:47

Wijnaldum wil ook sowieso mee naar het EK en hij heeft veel concurrentie! Die jongen weet ook wel dat als hij mee wil hij toch zal moeten spelen.

25 januari 2015 om 11:21

Guardado verdient nu een krappe 2 miljoen, dat zie ik PSV hem niet bieden, plus hij is interessant voor andere clubs.

Depay gaat sowieso weg, hoef ik niet uit te leggen.

Wijnaldum heeft zelf al gezegd dat hij naar het buitenland wil.

Juventus heeft zich al gemeld voor Willems

PSV heeft afgelopen zomer al een bod op Arias afgeslagen

Rekik gaat weer terug naar Mc

PSV kan maar beperkt gedeelte van de transfersommen herinvesteren dus niveau gaat sowieso omlaag.

25 januari 2015 om 13:04

Psv kan gewoon al de transferinkomsten herinvesteren.. en als ze kampioen worden meer aangezien de europa league is begroot..

25 januari 2015 om 14:36

@tubby,

Als je de jaarcijfers hebt gezien weet je dat het onzin is.
Ondanks de verkopen van Mertens, Strootman, Lens, Pieters, Marcelo en Toivonen hebben ze net aan 3 miljoen winst gemaakt. Dan heb je het over inkomsten van 50 miljoen minus de aankopen (13 miljoen) is 37 miljoen netto surplus. Nou dan snap jij zelf dat een winst van 3 miljoen nou niet heel hoopgevend is.

Conclusie: ze kunnen niet alle transferinkomsten herinvesteren.

25 januari 2015 om 09:22

Ik vind het heel zielig voor Leonard Nienhuis, hij doet zo zijn best.

25 januari 2015 om 10:51

Precies alsof in nederland 34 wedstrijden mooi voetbal kan gespeeld worden. Ook in nederland zijn er lastige wedstrijden waar iets anders gevraagd word dan alleen maar ""mooi"" voetbal. Media en de rest slaan een beetje door.

25 januari 2015 om 11:30

Nienhuis, als je profvoetbal niet leuk vindt, zoek je toch een andere baan? Ga lekker bij een bierelftal in de goal staan waar iedereen 4-3-3 speelt en je zo ma doorlopen naar de goal? Koekoek, dit is 2015, profvoetbal is tactiek, kwaliteit, sluw, slim en vooral heel veel geld. Wat Mourinho met Inter, Real en Chelsea heeft gedaan, dat is pure klasse. Misschien voor jouw huilie huile, maar ga dan lekker na de amateurs als je zonodig de romanticus moet uithangen.

Zielige reactie zeg van deze kerel!

Toen Oranje zo van Spanje won was iedereen in extase!

Slechte verliezer.

25 januari 2015 om 00:08

Dat was geen countervoetbal, was puur verdedigend. En zelf kansen maken vanuit eigen balbezit niet wachten op een foutje en gelijk met 5 man in de zestien rennen

25 januari 2015 om 00:08

Dat was toch heel anders, die wedstrijd? Daarin zaten geweldige doelpunten en mooie acties. De rest van de wedstrijden van Oranje was veel kritiek op vanwege het defensieve countervoetbal, dus waarom gebruik je die niet als voorbeeld? Punt is gewoon dat PSV het in zich heeft geweldig aanvallend voetbal te spelen en om iedereen met 5-0 naar huis te sturen. Maar omdat Cocu zijn eerste echte succesje ruikt durft hij zijn ploeg dat niet te laten spelen, zelfs niet tegen kleine clubjes, en vertrouwt hij op de snelheid van drie a vier spelers. Is hun eigen keuze, het zou ze sieren als ze tegen kleine clubjes wel gewoon gaan voetballen. Dan winnen ze namelijk ook wel

25 januari 2015 om 00:17

Martijn heeft gelijk, Cocu toont hier geen lef en zou Cambuur makkelijk met 3-0 CAmbuur kunnen verslaan op een aanvallende manier. Zwak van Cocu en dit gaat hem punten kosten en wellicht zijn baan.

25 januari 2015 om 00:21

Precies

25 januari 2015 om 00:34

Ja precies, want de kampioen van afgelopen jaren stuurde met hun dominante voetbal ook iedereen met 5-0 naar huis. Volgens mij gaat voetbal nog steeds om winnen en dat doet psv tot op heden het beste. Ook Ajax en Feyenoord spelen verre van sprankelend voetbal.

Met 120min en n verliespartij in de benen lijkt mij een uitoverwinning bij Cambuur uitstekend

25 januari 2015 om 00:40

Ja, wel met dominant voetbal. Niet met 5-0.
Inderdaad PSV wint tot nu toe het beste en dat is fijn voor ze. Maar straks komt Ajax om de hoek of een Europese topclub en dan wordt men weggetikt en heb je geen zak aan inzakken en loeren op de counter. Weetje, op deze manier wordt PSV weggespeeld tegen Heerenveen.
Heb je Heerenveen gezien? Dat is voetbal en die sturen met drie goals verschil Vitesse terug naar Arnhem. En dat is hoe het hoort!

25 januari 2015 om 01:01

Die speelde inderdaad fantastisch, dat klopt. Maar die kunnen ook n keer verliezen zonder dat er gezeur komt.

Verder heeft PSV dit seizoen met dit spel van Ajax gewonnen. En natuurlijk gaan ze er af tegen n Europese topploeg, ongeacht of ze aanvallen of countervoetbal spelen

25 januari 2015 om 01:03

On: Nienhuis zat er zelf verschrikkelijk naast (net als in Eindhoven). Kan zich beter op zijn eigen spel concentreren

25 januari 2015 om 01:09

Heerenveen krijgt geen gezeik om dat ze geen kampioenswaardig elftal hebben. PSV heeft dat wel, dan mag je toch wel meer van PSV verwachten. Ik zou het jammer vinden als we een Nederlandse club naar het kampioenenbal sturen die nog niet eens fatsoenlijk kan opbouwen en verdedigen.

25 januari 2015 om 01:34

Cocu wordt echt niet zomaar ontslagen bij Psv. Blijft nog wel wat jaren zitten denk ik. Oogt altijd slap in de persconferenties en zegt niet veel. Maar snapt het spel echt wel. PSV zal en moet dit jaar kampioen worden. Als ze het dit jaar wéér nalaten dan lopen ze heel ver achter op Ajax en Europa. Volgend jaar kijken we weer verder. Natuurlijk zou PSV ook clubs als Cambuur van de mat moeten tikken. En ik snap ook eerlijk gezegd niet dat sommige mensen zeggen dat duels met PEC en Cambuur lastig zouden kunnen zijn. PSV en Ajax hebben 10x meer kwaliteit. Het voetbal in Nederland is gewoon verandert. Daarnaast is de verdediging van PSV nog steeds zo ongelofelijk zwak. Hoe er soms uitverdedigd word is niet te begrijpen. Met name door Rekik, Bruma en Willems. Een nonchalant balletje terug of een dribbel opzoeken in eigen 16. Kan echt niet op dit niveau.

25 januari 2015 om 08:33

@psvglorie: mee eens. Ik denk eigenlijk dat dit te maken heeft met de gebrekkige trainerskwaliteiten van Cocu... het spel is niet om aan te gluren en wordt ook niet beter. Cocu maakt spelers ook niet beter (maher begint net een beetje te draaien, maar ook nog niet echt. Depay is gewoon onder Van Gaal gegroeid, Narsingh is achteruit gegaan. Bruma en Rekik zijn blijven steken. Enige echte vooruitgang is Willems).

Maar cocu laat psv winnen en dat is het enige dat geldt. Als psv hiermee kampioen wordt, dan praat niemand er volgend seizoen meer over (over de manier waarop) en kan weer opnieuw gestreden worden voor de felbegeerde schaal.

25 januari 2015 om 10:54

Makkelijk winnen? Tegenwoordig win je niet zomaar ergens makkelijk! Maar de meeste denken als je bovenaan staat je iedereen maar elke wedstrijd effe makkelijk opzij zet! Elke club heeft zo zijn eigen lastige wedstrijden waar ze punten kunnen laten liggen.

25 januari 2015 om 13:10

Komt Ajax om de hoek? Het was gewoon 1 - 3 in de arena? En heerenveen won met geluk! En dan nog het punt dat psv door de europese topclubs wordt weggespeeld, sowieso is elke nederlandse club kansloos tegen de europese top? Oftewel jij zegt in die paar zinnen alleen maar klinklare onzin, dwaas..

25 januari 2015 om 00:25

Ik was niet blij hoor. Maar dat is een heel ander verhaal. Daar speel je geen 34 wedstrijden en twee keer tegen dezelfde tegenstander. Dus dat je daar probeert je tactiek wat aan te passen mijn best. Maar op een gegeven moment zag het er echt niet uit wat NL liet zien. Het is gewoon leuker als je twee voetballende ploegen hebt.

25 januari 2015 om 00:33

Dat willen we in nederland heel graag 2 voetballende ploegen. Wanneer gaan we daar eens me kappen in het buitenland lachen ze ons uit. Daarom stellen we niks meer voor in het internationale clubvoetbal iedereen wil mooi voetbal op de mat leggen maar soms is dat helemaal niet effectief.

25 januari 2015 om 11:44

Eindelijk nog iemand die het snapt.

25 januari 2015 om 00:54

"toen oranje won van Spanje" er zit natuurlijk totaal geen verschil in als underdog counteren en als ogenschijnlijk kampioen. Wat een valse vergelijking is dit toch, die ik al vele PSVrs zie maken. Als dit de toekomstige kampioen is, is het niet anders dan de kampioen van armoede. Slecht en zwak voetbal afhankelijk van Willems, Wijnaldum en Depay

25 januari 2015 om 02:34

Als Cambuur tegen een counter aan loopt is toch echt hun eigen schuld en een kwaliteit van Psv.
Dom blind druk zetten en geen rest verdediging is vragen om klappen.
Hoogmoed komt voor de val. Had Cambuur maar wat voorzichtiger moeten zijn. Je weet dat de tegenstander de koploper is en echt wel wat in hun mars heeft.

25 januari 2015 om 11:37

surreal, net als Oranje dus? Slecht zwak voetbal afhankelijk van Robben, van Persie en Sneijder? Asljeblieft zeg, tactiek van Cocu was perfect, makkelijke overwinning op Cambuur. Heb je overigens gezien wat er gebeurde toen PSV vanuit balbezit gewoon ging aanvallen? Willems zijn enkels werden bijna gebroken door een invliegende verdediger, Willems springt op om zichzelf te beschermen (hij was al geblesseerd aan zijn enkel) en de scheids geeft heb geel voor een schwalbe? Dan kun je beter vlijmscherp countervoetbal spelen, heb je geen last van een verdediger met een waas voor zijn ogen en een schele scheids die onnodig geel geeft in plaats van een penalty. Cocu heeft het op de rit, kwestie van concentratie volhouden en de titel ligt voor het grijpen.

25 januari 2015 om 13:21

Kampioen van de armoede? Tot nu toe 8!? Verliespunten. Hoe kun je dat in godsnaam kampioen vd armoede noemen? Echt ik wordt zo moe van het niveau van sommige reacties.. iq van een visstick

Haha hij heeft helemaal gelijk. Maar hij had wel een foutje bij het doelpunt van Depay

Reactionair voetbal: De bal afpakken en meteen naar voren om een kans te creëren.
Dominant voetbal: De bal afpakken, 50x rondpasen en dan naar voren om een kans te creëren.

Je mag het best counteren noemen, maar ik als PSV-fan zit niet te wachten op Guardado, Maher, Wijnaldum en Depay die 200x naar elkaar overspelen, om maar te zoeken naar een gat in de verdediging.
Dan liever die bal naar voren en van de snelheid gebruik maken om te scoren.

25 januari 2015 om 00:10

Nee, met alles en iedereen ver op eigen helft hangen, de tegenstander 70 % balbezit geven en zelf af en toe eens couteren? En dat als de topploeg met de beste selectie? Ik begrijp die keeper maar al te goed.

25 januari 2015 om 00:12

Tsja als je verliest ben je al gauw gefrustreerd.
Ga voor de grap trouwens kijken naar de kansen die PSV krijgt en de kansen die de tegenstander krijgt.
PSV is namelijk altijd in het voordeel daarin.
Tegen Vitesse bijvoorbeeld had PSV er net zo makkelijk 5 bij kunnen maken, terwijl Vitesse meer balbezit had.

Maar zoals ik al zei, mensen vinden het blijkbaar leuker om 90 minuten lang teams te zien die de bal alleen maar rondpasen ten opzichte van teams die daadwerkelijk kansen willen creëren.

25 januari 2015 om 00:22

"Ten opzichte van teams die daadwerkelijk kansen willen creeeren" Wat bedoel je hiermee? Dat een ajax minder graag kansen creeert dan een PSV? Wat een onzin man. Feit is is dat PSV op een aanvallende manier ook 3, 4-0 kan winnen, dus dat snap ik niet.

25 januari 2015 om 00:29

"op een aanvallende manier"
PSV creëert meer kansen met minder balbezit.
Waarom betekent de bal hebben op de middenlijn aanvallend voetbal?

PSV heeft een druk programma en als je dan passiever speelt, gooi je minder met krachten.
PSV is een ploeg van de omschakeling en daar zijn we goed in, dat deden we in de tijd van Hiddink ook.
Als tegenstanders dat frustrerend vinden, moeten ze daar beter op inspelen.
PSV doet het namelijk al decennia lang.

Overigens is het feit dat PSV het meeste doelpunten voor heeft, toch wel genoeg bewijs dat PSV "aanvallend" speelt.

Laat me trouwens raden, het is altijd VI die PSV afkraakt, ze halen er slechte momenten uit en zeggen dat "het spel niet om aan te zien is"?
Dat deden ze namelijk een paar jaar geleden ook al, de reden dat ze vasthouden aan hun zelfde oneliners is een van de vele redenen waarom ze kijkers verliezen.

25 januari 2015 om 00:30

Waarom doet psv dat dsn niet?

25 januari 2015 om 00:31

@yamiown: ken je feiten vi heeft zelfs een kijkcikferrecord gevestigd in december dus......

25 januari 2015 om 00:35

@yamiowm, lachwekkende reactie weer. Als PSV dit zo al decennia doen. Waarom duurt het zolang dat ze weer kampioen zijn? Wil je zeggen dat het voetbal van PSV mooi is? Nu wint PSV nog van die kleine cluppies ja, maar straks tegen Ajax of een Europese club wordt het helemaal dolgetikt.
En wat al is gezegd levert VI nog steeds goede kijkcijfers.

25 januari 2015 om 00:46

@rolo1984
Volgens Kijkonderzoek.nl staan ze niet in de wekelijkse top100, waar de grens 474.000 kijkers is.
Toen ze de gouden televizierring wonnen zaten ze nabij de miljoen kijkers.
Als ik google op: Voetbalinternational Kijkcijferrecord staat er ook niets recents bij, dus tenzij je harde feiten hebt mag je best toegeven dat je ongelijk hebt.
Overigens zei van der Gijp al eens dat hij met ruzies de kijkcijfers wilde verhogen, dat zeg je niet zomaar.

@fussballjohan
Kampioen worden heeft een hoop factoren. Natuurlijk is je eigen spel het belangrijkst. Maar dat is niet het enige. Toeval (geluk) is belangrijk, de scheidsrechter is een belangrijk factor om maar twee dingen te noemen. PSV werd de afgelopen jaren geen kampioen door een slecht beleid en toen er in 2013 een goed team stond, toen was het niet goed genoeg, zo simpel is het. Nu staat er weer een goed team, dat misschien wel kampioen wordt.
En ja PSV wordt echt helemaal dolgetikt door Ajax, vandaar dat zijn vier punten en acht doelpunten achterstaan en in de Arena met 1-3 verloren van Psv.

25 januari 2015 om 00:59

Wil je nu echt zeggen dat PSV al 4 jaar geen geluk heeft gehad of mazzel van de scheidsrechter? Schei toch uit man.
Op het punt dat PSV eindelijk weer een goede selectie heeft ben ik het met je eens. Maar kom op beste vriend. Je ziet PSV toch ook liever aanvallend, met 2 geniale opkomende backs. Een magistrale Depay. (wat ie eigenlijk altijd wel is) Maarja wat krijg je dan? De ondermaatse verdediging. Met Bruma die uitverdedigt alsof ie Beckenbauer is, geen leider in de verdediging. Logisch toch dat Cocu op de cointer speelt? Ja dat klopt, maar dat doe je niet tegen een club als Cambuur waarop je op elke positie de betere speler hebt lopen.

25 januari 2015 om 01:07

Ik zeg nergens dat PSV geen geluk heeft gehad of mazzel met de scheidsrechter. Sterker nog, als je mijn tekst gewoon gelezen had, staat er letterlijk: "toen was het niet goed genoeg" en "een slecht beleid". PSV speelt blijkbaar liever passief. Zoals ik al heb aangegeven, waarom zou je met al je krachten strooien als je ook afwachtend kan spelen en alsnog wint? Van de laatste twaalf competitie wedstrijden, zijn er elf gewonnen, er gaat dus toch wat goed. Waarom zou je daar dan niet meer doorgaan?
Verder weer het populaire zeuren op de verdediging van Psv. PSV speelt verdedigend volgens iedereen, heeft de minste doelpunten tegen maar toch heeft het een slechte verdediging. Iets klopt niet met die optelsom.
PSV speelt "op de counter" zoals populisten reactionair voetbal noemen, omdat PSV zo op elkaar ingespeeld is. Dat is clubcultuur. Maargoed, PSV moet maar de hele speelwijze aanpassen, zodat mensen die voor PSV zijn hun zin maar krijgen...

Overigens ben je opeens wel stil over de kijkcijfers van VI. Waar is je grote mond daarover opeens gebleven? Als je liegt over feiten, kom dan ook op voor je woorden, of geef eerlijk toe dat je fout zat.

25 januari 2015 om 01:16

Kijk, je doet precies hetzelfde als Cocu. Je probeert de slechte dingen te verdrijven en PSV op te hemelen die op een "passieve" manier zn wedstrijden wint. En nu lukt dat ze nog ja, maar wat als ze zo'n magistraal Heerenveen treffen? Dan gaat het veel moeilijker.
Het spel ziet er niet uit en het is gewoon onverzorgd. Dat neemt niet weg want het is effectief daar heb je zeker gelijk in. Ik probeer duidelijk maken dat dit kampioenswaardig team van PSV geen countervoetbal hoort te spelen, zeker niet tegen Cambuur.
En dat drukke programma valt reuze mee, europa league en de competitie. Is hetzelfde als Feyenoord en Ajax.
Over VI, ik zei dat ze nog hoge kijkcijfers halen. Niks over een record gezegd. Ik kijk ook wekelijks😉

25 januari 2015 om 01:35

Zoals ik al zeventien keer hebt gezegd. De passieve speelstijl van Psv, is gewoon de speelstijl van Psv. Jij houdt misschien meer van het "dominante" rondgetik, waar ik weer een schijthekel aan heb, maar dat betekent niet dat het slecht is.
Iedereen mag toch zelf weten wat voor soort voetbal hij/zij leuk vindt? Als jij van agressief voetbal houdt waar elf Joey Bartons alles en iedereen weg schoppen vind ik dat goed, ik ben het er niet mee eens, maar ook jij hebt recht op je mening.
Verder noem jij het spel onverzorgd, maar het feit blijft wel dat PSV wekelijks drie punten pakt en dat ze het beste doelsaldo (zowel voor als tegen) hebben. Jij noemt het onverzorgd, ik noem het effectief.
En er zijn inderdaad dagen dat je niet wint, maar zelfs tegen sterke teams (ajax, Twente) heeft PSV laten zien dat het relatief makkelijk kan winnen en ook als het zeer moeilijk gaat (feyenoord, Heracles) heeft het team laten zien voor elke centimeter te vechten. Natuurlijk zijn er dan wedstrijden zoals tegen Heereveen waar je door de ondergrens zakt, of wedstrijden zoals tegen Groningen waar je allang had moeten winnen, maar in de laatste minuten nog een goal tegen krijgt. Dat hoort erbij, PSV is jong en grillig, je kan niet elke wedstrijd 100% gefocust zijn.
En wie ben jij om te bepalen hoe PSV hoort te spelen? PSV heeft met Narsingh, Depay, Guardado, Gini, Willems en Arias een team dat mee kan doen aan de Olympische Spelen sprintoefeningen. Dan heb je nog een spits die vaak met het hoofd scoort en met een counter dan niet tussen vijf man staat. PSV benut gewoon de kwaliteiten van de spelers.
Ajax heeft inderdaad hetzelfde programma, maar hoe spelen zij de laatste weken? Zij gaan ook echt niet met zoveel krachten strooien. Ajax speelt niet dominant maar wint de wedstrijden wel, daar gaat het om. Feyenoord ligt al maanden uit de beker en hebben hierdoor gedurende het seizoen een hoop wedstrijden minder gehad, dus die hebben daar al een voordeel mee.
En VI heeft geen hoge kijkcijfers, als je niet eens aan de 300k zit op een maandagavond dan heb je gewoon lage kijkcijfers, zeker voor het programma wat ze maken. Dat je wekelijks kijkt, verbaast me trouwens niet.

25 januari 2015 om 01:53

Ja je hebt gelijk, ik hou meer van het dominante voetbal, met een goede opbouw, verzorgde passen, vleugelspitsen en combinatievoetbal. Voor Ajax ook nog veel werk aan de winkel. Jouw mening respecteer ik dan ook, heb ik geen bezwaar tegen.
Het gaat toch de laatste weken niet geweldig met PSV dat kan je toch niet ontkennen? Het bittere verlies tegen Roda, en gisteren was het ook niet al te best. Ook tegen Vitesse was het ronduit matig. En ja ze winnen wel en hebben de minste tegendoelpunten. Maar een voetbalkenner zoals jij ziet toch ook in dat ze op de manier dat ze nu spelen geen kampioen gaan worden.
Bovendien bepaal ik natuurlijk de speelstijl van PSV niet, ik ben ook geen coach natuurlijk. Ik ken de spelers ook niet. Ja, ze zijn snel en daar moet je gebruik van maken. Heb ik niets op tegen, maar tegen Cambuur op de counter spelen vind ik zwak.
Ohja, en voor 11 joey barton's voel ik niks. Ik kijk liever naar Barcelona met een Messi in bloedvorm. Of een Heerenveen, in bloedvorm.

25 januari 2015 om 01:57

PSV speelt vooral in de uitwedstrijden reactie voetbal. (Wat niet gek is want daar lieten ze vele punten liggen afgelopen jaren).
Thuis is een heel ander verhaal, daar is psv eigenlijk altijd de dominantere ploeg.
Al die onvrede over het spel van PSV vindt ik persoonlijk gewoon een vorm van jaloezie omdat PSV ny 1e staat.
En als iedereen PSV laf vind voetballen dan is het de taak van de tegenstander om hier een antwoord op te vinden.
"Never change a winning team" geld ook voor tactiek.

25 januari 2015 om 02:10

@fussballjohan
Iedereen zegt dat het slecht gaat met Psv, maar de laatste 12 competitiewedstrijden, zijn elf overwinningen.
Ja tegen Roda hebben we verloren, maar boehoe, het is de beker. Het is een hoofdprijs, maar niet voor een topclub.
En dan zijn er wedstrijden dat je niet goed speelt, maar als je wint is alles toch goed?
Daarnaast wordt al sinds oktober gezegd dat ze op deze manier geen kampioen worden, echter blijven ze maar winnen.
Ik snap alle kritiek niet, maargoed ik ben iemand die naar resultaat kijkt, niet zozeer naar spel. Goede resultaten maken je namelijk kampioen, goed spel niet.

25 januari 2015 om 02:11

Jaloezie? Omdat PSV 1e staat? Ajax staat 4 jaar op rij eerste op het einde van het seizoen. En hoevaak is het wel niet gebeurd dat Ajax na de winterstop pas echt de inhaalrace inzet en wint?

25 januari 2015 om 02:14

Klopt 11 keer gewonnen, en dat zijn goede resultaten, niks op aan te merken. Waar ik wel wat op aan te merken heb is op het spel wat ze spelen en al weken doen. Het is steeds kantje boord en dat gaat een keer mis. Roda was een waarschuwing, en gister was het weer gewoon slecht. Ja de drie punten zijn in Eindhoven maar het is een kwestie van tijd voordat ze punten gaan verspelen.

25 januari 2015 om 02:17

En yamiown, ik vind het persoonlijk ook erg vreemd om zo over de beker te praten. Een prijs is toch een prijs? Je moet toch alles ervoorover hebben om een prijs te winnen. So what dat het de KNVB beker is. Ook geen rede om 5 wisselspelers op te stellen by the way

25 januari 2015 om 02:46

Owjah,, dan wordt PSV helemaal dolgetikt door de voetbalmachine die Ajax heet... Laat me niet lachen! Psv speelt nog steeds zoals aan het begin van het seizoen en wat gebeurde er toen Psv moest voetballen in de Arena? Wat gebeurde er uit en thuis tegen Vitesse? En wat gebeurde er thuis tegen Fc Twente en Feyenoord?
Psv won. Alle 5 de "top" wedstrijden won dit Psv met hetzelfde voetbal als dat ze nu spelen. Dus hoe kan je het überhaupt in je hoofd halen om te zeggen dat Psv dolgetikt gaat worden door Ajax of een andere Europese club.
Wees blij dat Psv op deze manier speelt. Kan je nadat je ploegje weer naar huis is gestuurd zonder punten toch nog zeggen dat ze wel het meeste balbezit hadden!

25 januari 2015 om 02:59

Elke week wordt hetzelfde gezegd over PSV en elke week gaan de drie punten weer mee naar Eindhoven/blijven in Eindhoven.
Ik ga me pas druk maken als er structureel verloren wordt en dat is niet het geval.

25 januari 2015 om 10:27

yamiown,

Je vergeet iets bij reactionair voetbal. Je tegenstander laten voetballen en jijzelf wacht 90 minuten alleen maar af.

Won oranje op de counter van spanje ? Zal maar even de samenvattingen terug kijken vriend. En PSV speelt laatste tijd met puur geluk

25 januari 2015 om 00:10

ja oranje won van spanje op de counter. en psv wint de laatste tijd toch vooral op kwaliteit. niet veel kansen weggeven en de kwaliteit van spelers als depay, de jong, wijnaldum en maher de doorslag laten geven.

25 januari 2015 om 00:29

PSV wint de laatste tijd op de individuele kwaliteiten van de betere spelers. Niet op kwaliteit. Of het moet zijn dat je 3-2 verliezen van Roda als een kwaliteit ziet.
En Maher komt dus nog echt tekort voor PSV. Aanvallend gaat ie leuk mee, maar verdedigend bakt ie er niks van en het lukt hem nooit om zijn verwachte meters te maken.

25 januari 2015 om 00:53

roda was een team van wisselspelers wat blijkbaar niet de kwaliteit en de motivatie op kan brengen waar de basis van psv dat wel kan. Dit psv wint vaak op een combinatie van kwaliteit en vechtlust. de lijst van spelers die ik net opnoem was inderdaad een lijst van spelers die met een individuele actie een wedstrijd kunnen openbreken. daar hoort maher bij en ook willems. individuele kwaliteit van betere spelers vind ik kwaliteit daarnaast staat de organisatie gewoon goed.

25 januari 2015 om 01:04

Staat de organisatie goed? Juist hetgene wat ik ver te zoeken vind. Met name de laatste wedstrijd. Met name de verdediging. Vind jij dat ie goed georganiseerd is? Ik vind Bruma een ondermaatse speler die uitverdedigd alsof ie Beckenbauer is. Rekik laat andere het vuile werk opknappen en Willems en Arias zijn te druk met aanvallen. Laten we het over Brenet maar niet hebben...

25 januari 2015 om 01:33

over brenet ben ik het volledig met je eens, een groot drama is dat zeg. maar over de rest. willems en arias zijn inderdaad erg aanvallend maar hebben zeker de verdedigende kwaliteiten om dit goed te maken. En ik vind dat juist leuk om te zien. verder snap ik niet wat je bedoelt met uitverdedigen alsof hij beckenbauwer is. hij is een sterke degelijke verdediger met af en toe een foutje maar de statestieken laten zien dat psv dit seizoen erg weinig tegengoals krijgt en er de meeste maakt. dat noem ik een goede organisatie.

25 januari 2015 om 02:00

Je argument over Willems en Arias kan ik begrijpen. Komen wel fysiek tekort, met name Arias. Bruma niet gezien? Ballen blind vooruit trappen, dribbels in eigen 16 metergebied, slechte passes. Ik zie ook geen leider achterin die de boel stuurt en organiseerd. Jij wel?

25 januari 2015 om 13:59

hij is voetballend inderdaad geen topper maar hij is wel een sterke verdediger die voorop gaat in de strijd. overigens vind ik niet dat arias fysiek tekort komt vind ik niet als back, willems helemaal niet erg sterk en maakt zijn gebrek aan lengte goed met een enorme sprongkracht.

Het is ook niet om aan te zien maar ze zijn in Eindhoven zo gefrustreerd en moeten zo erg kampioen worden dat ze het daar niet eens erg vinden!

25 januari 2015 om 00:08

Jep.
Eerste staan op vier punten afstand met veruit het beste doelsaldo is zeer frustrerend.

25 januari 2015 om 00:12

Wat maakt het uit op welke mannier je kampioen word?? Iedereen weer hoe PSV speeld, en toch verliezen er veel clubs van? Einde van het seizoen tellen de aantal punten! Maar Nederland ziet liever een club met super mooi voetbal 2e worden dan een club met minder aantrekkelijk voetbal die 1e word

25 januari 2015 om 00:26

Ik zou mijn club nog liever zien degraderen met mooi voetbal dan kampioen te worden door zo als psv te voetballen. En dan ook nog een half uur voor tijd beginnen met tijdrekken. Ik snap dat echt niet.

25 januari 2015 om 00:31

@eddy, nu wint PSV nog op deze manier. Maar straks tegen Ajax worden ze helemaal weggetikt. Straks in Europa, het zelfde verhaal. Dit gaat Cocu en PSV duur komen te staan. De instelling van: counteren.

25 januari 2015 om 00:35

Daar geloof ik geen barst van! Als jou club op deze mannier kampioen word, dan ga jij geen feest vieren in de stad, maar huilend thuis zitten???

25 januari 2015 om 00:36

Want met verdedigen en razendsnel counteren kom je er niet? Kuch chelsea kuch kuch real kuch.

25 januari 2015 om 00:39

Door ajax weggetikt worden?? Haha hoe heeft PSV gewonnen in Amsterdam??

25 januari 2015 om 00:48

Weet je hoe eddy? Door aanvallend voetbal te spelen.

25 januari 2015 om 01:15

Ehm Ajax - PSV was 1 - 3 toch?

25 januari 2015 om 01:29

Thuis zitten huilen gaat wel heel ver, maar nee ik zou geen feestje vieren. Ik heb bijvoorbeeld ook het Nederlands elftal niet gevolgd en feestjes gevierd, maar wel genoten van Colombia o.a.

25 januari 2015 om 04:27

Wat maakt het nou uit jongens? De een wil mooi verzorgd voetbal zien waarin ze zelf kansen creeren en 70% balbezit hebben en de ander vind countervoetbal mooi om te zien. Er zijn ook supporters bij die puur naar het resultaat kijken en inderdaad kampioen willen worden. Zelf wil ik natuurlijk ook het voetbal zien zoals Bayern het laat zien, maar als we daardoor geen kampioen worden dan liever niet. PSV moet kampioen worden, wat daar ook tegenover moet staan... En ik denk dat veel ajacieden dit ook wel snappen toen zij een lange periode geen kampioen zijn geworden. En weet je, het zal me een worst wezen wat anderen over PSV denken, zolang wij aan het einde van de rit maar bovenaan staan en volgend jaar eindelijk weer eens CL spelen want dat heb ik toch wel gemist.

alles op de counter is overdreven, maar psv laat dit seizoen wel zien dat het geleerd heeft om te winnen. door inderdaad bij dit soort wedstrijden je tegenstander gewoon te laten voetballen ver van het eigen doel vandaan. en door te voetballen met scoren als doel en balbezit slechts als middel.

Aan de ene kant valt er wel iets voor te zeggen. PSV word zo de Griekenland van de eredivisie.

Aan de andere kant is het gewoon dom om geen gebruik te maken van je specialiteit. Als je goed bent in de omschakeling en minder goed in het spel maken dan lijkt de spelwijze van PSV me meer dan logisch.

Toch heb ik liever weer een keer een echte dominante kampioen in de Eredivisie. Zoals het Ajax van Van Gaal of het Psv van Hiddink.

25 januari 2015 om 00:10

Het PSV van Hiddink speelde hetzelfde als het PSV van nu.

25 januari 2015 om 00:15

Sorry voor de onduidelijkheid ik bedoelde in de periode onder Hiddink in 2004 2005 en 2006

25 januari 2015 om 01:42

Daarin speelden ze dus ook als het PSV van nu. En het is voor de duidelijkheid slimmerik..

25 januari 2015 om 08:52

Lees nog eens goed slimmerik voor je iets typt.
Jij kent het PSV van die periode trouwens kennelijk niet.

Zo ontzettend triest is dit, ik moet er srs van glimlachen Heerlijk dat geklaag, puur omdat we beter zijn. (Vooral in efficientie)

25 januari 2015 om 00:11

Als jij de wedstrijd heb gezien kan je niet zeggen dat PSV beter was dan Cambuur

25 januari 2015 om 01:05

@ A.boehoe

Qua doelpunten maken was PSV sowieso de betere. Dat valt niet te ontkennen.

25 januari 2015 om 01:28

Dus alleen in efficientie, bravo. Landskampioen van Nederland 2014-2015. De counterkoning van de Eredivisie: PSV Eindhoven.
Yeaahhhh Champions League.
PSV - Real Madrid 0-5

25 januari 2015 om 02:11

Zijn we wel gewend. Werd ook gezegd over het elftal van Hiddink dat tot de halve finale CL kwam. Sommige dingen veranderen nooit.

25 januari 2015 om 00:37

God ik zou me toch wel zorgen maken . psv is door deze manier puur afhankelijk van de individuele kwaliteiten van een wijnaldum en depay. Wat als die weggaan? Waar kan je dan op terugvallen. Ik vind ajax af en toe verschrikkelijk balleb maar elk jaar gaan de beste spelers weg en elk jaar spelen ze op dezelfde manier. Dat is imo dr basis van structureel succes

25 januari 2015 om 02:26

Waarom zorgen maken? Als het team zo geconcentreerd verdedigt als gisteren vs Cambuur heb ik er alle vertrouwen in, want met ons middenveld en onze aanval creeren we altijd kansen!

Laten we het erop houden dat het frustratie is. Persoonlijk zou ik mijn mond dicht houden als ik zo'n wedstrijd had gekeept als hij. Nienhuis komt niet bepaald snugger over en dat bevestigt hij hierbij nog maar eens.
Cambuur speelde de eerste helft overigens beter dan Psv. De tweede helft had PSV de wedstrijd redelijk onder controle. Snel spel naar voren is een kwaliteit, net zoals goed keepen. PSV is niet meer de topploeg die het ooit was. Nienhuis is geen topkeeper en zal het ook nooit worden ook.

Tsjonge, ik zal Nienhuis eens mailen!

Overigens vind ik dit wel een heel matige keeper. Ik denk dat hij zich dus eerder moet focussen op zijn eigen wedstrijd dan die van de tegenstander, maar goed, hij mag zijn mening hebben.

Goal van depay was gewoon briljant perfecte timing van persie wist waar de bal kwam

Ten eerste komt het altijd heel erg zielig over als je kritiek hebt op het spel van een club die na 19 wedstrijden 22 punten meer heeft dan je eigen club. En waar je twee keer van verloren hebt.

Ten tweede moet die verschrikkelijk matige Nienhuis voordat hij überhaupt iemand bekritiseert maar eens zorgen dat hij niet steeds tegendoelpunten veroorzaakt door uit te glijden. Dat is hem dit seizoen namelijk zowel uit als thuis tegen PSV gebeurd.

Je zou je bijna af gaan vragen of Nienhuis niet gewoon teleurgesteld is omdat PSV hem nog niet gevraagd heeft of hij de nieuwe derde doelman wil worden...

25 januari 2015 om 00:39

Lol ga je nu echt de puntentotalen van cambuur en psv vergelijken?

Cambuur haalt per 1 miljoen van de begroting meer punten als psv.....

25 januari 2015 om 00:43

hij is gewoon te goed voor psv die al belabberde doelmannen hebben laat staan belabberde voetballers die ego trippers zijn en niet eens een top carriere kunnen opbouwen omdat ze na psv aal naast hun schoenen lopen ( affelay).... wat klinkt nu zieliger.. jouw bericht of Nienhuis zijn journalistieke reactie.

25 januari 2015 om 00:49

Volgens mij was hij ook degene die riep dat ze van Ajax zouden winnen en vervolgens 4 om de oren kreeg.

PSV heeft de beste doelsaldo van Nederland! 51 goals gescoord!! Kun je niet echt zeggen dat ze laf voetbal spelen.

25 januari 2015 om 00:46

tja... counter voetbal als je geen tegen standers voor je hebt.. is makkeljk en oersaai voetballen waarmee ze echt geen kampioen worden. je bent zeker de billenkoek die ze van Roda kregen al vergeten.

25 januari 2015 om 09:23

Billenkoek met 5 wisselspelers en 6 andere ongemotiveerde spelers tegen een tot op het bot gemotiveerde roda..

Worden geen kampioen!! Willems , moet weg op die positie. Gevaarlijk!!!

Nienhuis heeft een punt. De club uit Eindhoven werkt met een begroting die tien keer hoger is dan die van Cambuur en de club uit Eindhoven had de afgelopen avond het geluk weer aan de kont hangen. Het was weer armoedig wat de club uit Eindhoven liet zien, laf countervoetbal tegen Cambuur!

25 januari 2015 om 01:04

Wat heeft de begroting nou weer met de manier van voetballen te maken? De begroting van FC Barcelona en Chelsea is toch ook groter als die van Leicester en Elche? Met dat gene wat jij laf countervoetbal noemt en ik een manier van spelen, behalen veel clubs grote successen.

Waardig verliezen is, net als keepen, ook een vak. Deze jongen is in geen van beiden een ster.

Als Barcelona vijfhonderd keer rond speelt is het saai en als PSV wacht op een fout en snel countert is het laf. Wordt wel lastig zo.

25 januari 2015 om 01:00

Helemaal mee eens. Nienhuis zou er goed aan doen niet over tegenstanders te praten en zicht te focussen op zijn eigen spel, daar heeft hij het al moeilijk genoeg mee. Eredivisie onwaardige keeper.

Nienhuis heeft een drukke avond gehad. Niet omdat PSV nou zoveel kansen had, maar vanwege al die terugspeelballen op hem. Dat is dus blijkbaar dominant en goed voetbal. De bal eindeloos rond tikken op eigen helft en de eigen keeper zo veel mogelijk in het spel laten betrekken. Waarom zou je wanneer je de bal hebt ook de aanval zoeken? Voetbal gaat toch om wie het meest de bal aan de voet heeft en niet wie de meeste doelpunten maakt? Anders hadden ze het spelletje wel doelpuntbal genoemd!

25 januari 2015 om 13:25

Dominant voetbal kun je alleen spelen als je de kwaliteiten daarvoor hebt en Cambuur is nou niet bepaald een club dat de kwaliteiten heeft om te domineren tegen een Psv. Echter PSV heeft wel de kwaliteiten om te kunnen domineren tegen een Cambuur. Alleen bij PSV spelen jongetjes en geen echte mannen met lef.

24 JAAR?! Sorry Nienhuis maar ik dacht dat je 31 was.
On: Overdrijven is ook een vak. Natuurlijk ontken ik niet dat PSV op de counter speelt maar ik vind alleen maar op de counter een groot woord. Nouja, ieder zijn eigen mening. PSV word kampioen, ik heb er tenminste alle vetrouwen in

25 januari 2015 om 01:32

Nja, vgm ben je de wedstrijd tegen Roda alweer vergeten

25 januari 2015 om 02:09

De wedstrijd tegen Roda is niet serieus te nemen. Natuurlijk is dat heel erg beschamend en een afgang, maar dat heeft mijns inziens niets te maken met het eventueel behalen van het kampioenschap. Zo kan ik dus ook zeggen dat Ajax niet moet vergeten dat ze in de beker met 0-4 verloren van Vitesse, of dat Feyenoord in de competitie thuis met 1-2 verliest van notabene Willem 2.

Hahahaha! Hoe heerlijk dat heel Nederland zit te janken om de speelstijl van Psv. Ze beginnen in te zien dat PSV overal en iedereen killt!

Het kan mij als PSV fan geen bal schelen hoe we spelen..als we maar winnen! Hopelijk eindelijk weer een keer de schaal..maarja tis nog maar afwachten, maar na Vitesse - uit en Cambuur - uit 6 punten is gewoon heel lekker!

Tja, Az werd ook kampioen op die manier...
Al vind ik het totaal niet bij een topclub als Psv passen, als het succes heeft en zolang andere clubs dom genoeg zijn/zwak genoeg zijn om keer op keer in die counters te trappen... Tja, waarom zou je het dan veranderen als Psv zijnde? Op een andere manier kampioen worden lukte niet de laatste jaren... Dan maar zo? (misschien )

25 januari 2015 om 01:28

Ja we zouden ook een uur balletje breed kunnen gaan kaatsen als we de bal veroveren, lijkt me niet zo efficiënt.
Kijk alleen naar het aantal keer dat PSV gescoord heeft 51x, enige die in de buurt komt is Ajax met 45. Dan kan je moeilijk zeggen dat PSV 51x heeft gescoord door alleen te counteren.

Hierop ga je antwoorden standaardsituaties, deze ontstaan vaak door fouten van de tegenstander door Druk van Psv, aanvallend voetbal. Dus om te zeggen dat ze een counterploeg zijn nee. Het is weldegelijk een gedeeltelijk tactiek, maar ze staan echt de helft van de wedstrijd met alle 11 op de eigen helft. (a la Chelsea de afgelopen jaren)

25 januari 2015 om 01:36

Naar mijn mening speelt Psv bij vlagen aanvallend met grote uitslagen (geen idee of het feitelijk juist is maar zo is mijn gevoel) zoals ze eerdere jaren ook hadden met nu als verschil dat er met name bij uitwedstrijden meer op de counter gespeeld wordt, meer zekerheid etc.

Overigens is de redenatie dat standaardsituaties voorkomen uit fouten van de tegenstander door druk van Psv en dus aanvallend voetbal een beetje te kort door de bocht...
Een counter... shirtje trekken, geel en een vrije trap is ook een standaardsituatie.... Maar dus niet door druk etc.....
Standaardsituaties komen niet alleen voort uit zogenaamd aanvallend voetbal met druk naar voren etc. natuurlijk.

Maar goed, dat vind ik op zich vrij irrelevant, als reactie op je 1e zin... Bij de counter (en het niet vinden passen bij een topclub zoals ik zei) bedoel ik niet het snelle aanvalsspel als ze de bal veroveren (dat is alleen maar goed....), het gaat meer over het al dan niet druk zetten zonder balbezit etc.

25 januari 2015 om 01:48

Nee AZ werd kampioen door een wereldcoach, een Argentijnse finalist, een Belgische dribbelkoning, een degelijke Mexicaan, een Marokkaanse tovenaar en last but not least door de aanvoerders van Ajax en Psv.

PSV probeert te spelen naar de kwalteiten van de selectie. Ze beschikken over hele snelle buitenspelers die vooral gebaat zijn bij grote ruimtes. Zeker Narsingh, want Memphis kan natuurlijk wel een mannetje uitspelen als de ruimte beperkt is. Daarnaast hebben ze hele kwetsbare verdedigers, zeker op het moment dat zij tegen de middenlijn aan moeten verdedigen. Het is geen ploeg van het positiespel, het vroege storen en het dominante spel. In welk boek staat dat je überhaupt op die manier moet spelen? De aloude Hollandse school? Die heeft het land niet 1 wereldtitel opgeleverd! Cocu heeft het zelfs geprobeerd met Psv, maar kwam al gauw tot de realiteit. De kracht ligt vooral in het omschakelmoment. Al slaan ze daar wel een beetje in door als je het mij vraagt. De defensie zakt wel heel ver terug en inderdaad in een wedstrijd als van gisteren mag je als topclub zijnde ook je klasse laten zien. De grote vorm van PSV is er echter niet. Des te knapper dat ze als team georganiseerd blijven spelen. Voetbal is rendement! Zolang zij dat behalen hebben ze het gelijk aan hun zijde. En dat doen ze.

Wat zitten ze weer te piepen zeg het gaat aan het einde van de rit om de punten niet om de manier waarop in mijn ogen. Ik heb liever dat ze lelijk kampioen worden dan helemaal geen kampioen.
Over een paar maanden is iedereen toch deze wedstrijd vergeten maar de 3 punten die blijven.
Dat Nienhuis niet blij is met het verlies snap ik wel maar dan moet ie eens naar z'n eigen team kijken i.p.v. naar de tegenstander.

Op de counter spelen is niks anders als de tegenstander het gevoel geven dat ze beter zijn door ze te laten komen. Italiaanse teams deden dit jarenlang en werden erom geprezen. Geef de tegenstanders het gevoel beter te zijn en ze worden overmoedig. Wanneer ze bloed ruiken gaan ze meer drukken, verder naar voren spelen en het enige wat ze eigenlijk doen is in de val trappen. Er is geen goede veldbezetting meer en in de omschakeling worden ze genadeloos afgestraft.

Game Over

Toch heeft hij wel gelijk. Maar als je hebt verloren moet je niet zo gaan reageren. Als PSV zo moet winnen verdient het wat mij betreft ook niet om kampioen te worden. Naar mijn mening is er geen enkele ploeg in de Eredivisie die het verdient om kampioen te worden. Dan vind ik dat Heerenveen of Cambuur het net zoveem verdient. Die tonen tenminste lef. Kan je van PSV niet zeggen vind ik.

25 januari 2015 om 07:06

Misschien wel de mooiste counter van dit seizoen werd door Heerenveen gisteren gemaakt. Ik dacht de 4-0 van Slagveer. Prachtige goal, niets mis mee. Wat moet Heerenveen doen als Vitesse de bal verliest? De bal er maar niet inschieten ofzo?

25 januari 2015 om 09:26

Iedereen walgt nu van counteren maar ze stonden zelf keihard te juichen toen Oranje de halve finale haalde met 5 verdedigers en countervoetbal.

28 januari 2015 om 17:56

Heerenveen was ook echt beter dan Vitesse, dan snap ik jouw punt niet. Natuurlijk moet je die kans afmaken. Maar als kampioensploeg wil ik geen counterploeg. Juist een echt dominante. Maar ja het is wel voetbal.

Phew. Ik ben maar blij dat we bovenaan staan. Stel dat we (ik noem maar wat) 4e hadden gestaan met 12 punten achterstand. Hoeveel commentaar en kritiek hadden de onzen dan wel niet over zich heen gekregen? Geneuzel allemaal. Meeste punten, meeste goals voor, minste tegen. Vaker dan ooit krijgt de eigen jeugd een kans. Maar dan nog komt heel die hijgerige kliek ons even afzeiken. Tjonge.

Ik vind kunstgras nog wel meer teleurstellend

Heerlijk dit, je proeft de afgunst gewoon. PSV heeft dit seizoen alle toppers gewonnen, al hun thuiswedstrijden gewonnen en de mooiste wedstrijd van het seizoen thuis tegen Feyenoord gespeeld.
Denk dat de gemiddelde thuiswedstrijd van Ajax dit seizoen een stuk minder leuk om naar te kijken was dan die van Psv. Er is geen thuiswedstrijd geweest waarbij PSV de onderliggende partij was. In uitwedstrijden gaat het in eerste instantie maar om 1 ding, gebruik maken van je kwaliteiten en de 3 punten binnenslepen. Het mag van mij allemaal nog wat minder slordig in balbezit, daar kan zeker nog aan gewerkt worden. Daarentegen een compleet andere spelopvatting er op na houden zou gewoon dom zijn. Als PSV het zogenaamde ''ajax spelletje'' zou spelen, zouden ze niks hebben aan de snelheid en kracht van al hun aanvallers. Daarbij is ook gewoon gebleken dat die zogenaamde hollandse school methode voor ajax ook niet meer werkt.

Speciaal voor Nienhuis zal PSV voortaan eerst 30x overspelen voordat Nienhuis een fout maakt! Hahaha kom op zeg.

Gaan tegenstanders nu bepalen hoe PSV wel of niet mag spelen? Dan had Cambuur de bal maar niet moeten verliezen, beter leren voetballen Cambuur!

En dat zegt de man die uit en thuis in de fout gaat tegen P.S.V.

PSV heeft momenteel de meeste doelpunten gemaakt van de hele eredivisie. Zowel uit als thuis. De minste gepasseerde verdediging. Ze schakelen ontzettend snel om van de verdediging naar de aanval. En jawel, ik vind dat erg mooi om te zien. Sorry, nu haal ik even Ajax erbij. Mateloos in der verdediging alles rondtikken en langzaam naar voor breien. Ja, dan kom je elke wedstrijd wel op 65 procent balbezit. Wanneer doe je het goed. Voor een tijd terug met Mertens en Co speelde PSV erg aanvallend voetbal en had men meer dan 100 doelpunten in de competitie en werd men nog geen kampioen. Je moet voetballen naar het materiaal wat je ter beschikking hebt.

vindt het jammer voor cambuur, ze speelde goed en had gelijk moeten staan, zeker voor de 1ste goal had de scheids moeten fluiten voor een overtreding van psvs kant af. Maar nienhuis dit is voetbal en de een doet counteren en de ander zet veel druk enz

Wat walg ik van Nienhuis en alle andere die moeite hebben hun animositeit jegens PSV te verbergen. Dit was al zo in de tijd van Hiddink en dit blijft maar doorgaan.
Laten we eens naar de wedstrijd kijken en objectief zijn. De eerste goal valt uit een afgeslagen corner met alle Cambuur spelers in en rondom de 16, hoe is dit een counter te noemen?
De tweede zou je een counter kunnen noemen, maar er staan 3 PSV aanvallers tegenover 3 Cambuur verdedigers (plus keeper), oftewel je doet het gewoon heel slecht als verdediging.

Dat PSV niet sprankelend speelde geef ik direct toe, maar dat alle anti-psv'ers alvast beginnen met PSV te bashen omdat ze vandaag waarschijnlijk nog verder achter zullen staan, is tekenend voor de houding van vele hier in Nederland. PSV heeft dit hele seizoen al laten zien dat het een meester is in het 1-keer-raken, heeft van alle topploegen gewonnen en heeft het hoogste doelsaldo. Het lijkt alsof supporters van andere teams PSV smeken om maar eindeloos rond te tikken, zodat ze zelf op de counter een kans kunnen maken. Ik vind het doorgaans mooi spel (vandaag niet) om te zien, geen eindeloos getik op het middenveld, maar snelle combinaties die gericht zijn op het doel. En raad eens mensen, in dat doel krijg je de punten en niet op het middenveld.

Wat is dit voor een gast?! Dat hij lekker commentaar heeft op z'n eigen club! Ook al zou PSV geen 'countervoetbal' spelen, wat ze sowieso al niet doen, dan nog zouden ze Cambuur helemaal weg spelen. Wat een loser deze keeper!

lol wat een idioot
PSV speelde tot voor kort gewoon leuk fris aanvallend voetbal, en nu PSV enkele wedstrijdjes saai voetbal spelen zijn ze opeens walgelijk..je kan niet 36 wedstrijden leuk tik voetbal spelen Nienhuisje

Nou ik heb in die wedstrijd heel weinig counters gezien dus snap probleem niet

25 januari 2015 om 10:28

En heb je dan wel veel veelbelovende aanvalsspel gezien bij Psv?

Het is ook niet mijn voetbal, echter als ze er kampioen mee worden praat niemand er meer over. In Amsterdam is het ook al tijden slecht en zuur, dus iedereen die moord en brand schreeuwt over dit vervelende spel moet ook naar de eigen ploeg kijken....

Als ik dan die eerste helft zit te kijken waar Cambuur domineert, zowel op voetballend vlak als qua mogelijkheden, ondanks dat alles weet ik gewoon dat PSV als eerste gaat scoren en de winst binnen gaat halen. Als je op die manier naar de wedstrijden van je concurrent zit te kijken, weet je dat het haast een onmogelijke klus wordt voor Ajax( of andere teams) om PSV nog voorbij te gaan. Het verdient misschien niet per se de schoonheidsprijs, maar daar hebben sowieso maar weinig titelkandidaten recht op.

25 januari 2015 om 10:13

Een PSV dat zo voetbalt is gewoon een team dat voor iedereen te verslaan is. Nu hebben ze het geluk op de goede momenten te scoren, maar dat gaat nog wel stoppen hoor.

Helemaal eens met deze man. Is natuurlijk gewoon zonde dat eet ploeg met de kwaliteiten van PSV dat zo vaak doet. Maakt het voetbal er in ieder geval niet leuker op.

PSV speelt al het hele seizoen zo en is uiterst effectief. Na de wedstrijd zo'n uitspraak doen mag, maar je kunt ook vooraf je tactiek aanpassen aan de tegenstander. Doe je dat niet heb je zelf de verkeerde keuze gemaakt.
Voetbal is 11 tegen 11 en de bal moet in het netje. Kan het niet makkelijker verwoorden.
Ik vind PSV de meeste tijd prima voetbal spelen. Voorgaande seizoenen heb ik me doodgeergerd om het balletje breed en tikkie terug. Kampioen in balbezit. Nu gaat het allemaal wat sneller. Ik vind het prima.
Als Nienhuis ergens gefrustreerd van moet raken zijn het die tig terugspeelballen die hij heeft gehad...... Of beschouwd hij dat als verzorgd opbouwend voetbal?

haha dat noemt men nederlands voetbal. Alles op de counter, daar ga je als supporter voor naar het sradion.

Countervoetbal is geen voetbal, want bij countervoetbal is het n.l. alleen je tegenstander die voetbalt.

25 januari 2015 om 12:31

Countervoetbal is een voetbaltactiek waarbij een elftal vanuit de verdediging op de eigen helft met lange, snelle uitbraken de tegenstander probeert te verrassen. Dus je kan je nog gaan afvragen ook of dat PSV wel countervoetbal speelt.

25 januari 2015 om 13:21

Ik weet wat counteren is, slimmerd. Echter vind ik dat je dat niet kunt aandoen tegenover je supporters. PSV is n.l. geen laag geklasseerde club, maar een club dat in de top van Nederland staat en als je dan nog countervoetbal speelt tegen een Cambuur dan heb je als team gewoon geen ballen.

25 januari 2015 om 13:31

Waarom zeg je dan dat countervoetbal geen voetbal is? Het is namelijk wel voetbal.

25 januari 2015 om 13:32

Hoezo kun je dat niet aandoen tegenover de supporters? PSV scoort het vaakst van heel de competitie. Dan heb je als supporters toch niks te klagen?

Als er 1 speler is die gisteren de ballen uit zijn broek moet gaan zitten schamen dan is het Nienhuis wel. En die loopt dan de tegenstander te veroordelen.......

Was PSV gisteren goed, nee verre van zelfs, maar als Cambuur de kansen niet maakt dan krijg je de deksel op je neus.

Ik walg er ook van. PSV weet niet eens te domineren.

Ik walg van spelers die negatief over de speelstijl van de tegenstander praten. Voer je eigen speelstijl goed uit dan verlies je misschien niet.

De titel moet natuurlijk zijn: Nienhuis vindt spel van PSV verschrikkelijk.

Daarnaast is Nienhuis de verliezer en heeft hij een rotavond.

Tot zover de nuance in dit verhaal.

Je kunt het ook positief zien: ondanks een dramatisch veld (want geen echt gras) weet PSV de schade te beperken na een negatief verlopen bekerwedstrijd. Met een fantastisch resultaat tot gevolg, minimaal één zichzelf concurrent achtende club op een grotere achterstand gezet na dit weekend. De keeper van Cambuur was geen echte sta-in-de-weg voor een zich voorzichtig opstellend Psv. Behoudens twee schoten op doel, waarbij Zoet een keer succesvol optrad,was er wederom geen goed gericht gevaar te duchten van de thuisclub

Cambuur speelt natuurlijk naar hun (beperkte) mogelijkheden tegen de miljoenenploeg met internationals en dan verwacht je toch niet dat Cambuur lang de betere ploeg.
Het maakt mij verder niet uit wie kampioen word maar Dit was wel erg armoedig hoor wat psv liet zien tegen met alle respect een (op papier) degradatie kandidaat Qua begroting.
Die keeper kan trouwens beter proberen om te keepen ipv te zeuren.....dat gebeurt hier wel hahaha

Voor een club die voor het kampioenschap speelt is het wel raar om zo te spelen. Ze hebben in ieder geval wel het geluk van een kampioen. Voorzet wordt van richting verandert, 1 seconde later glijdt Nienhuis uit.

Ieder zijn ding en iedere ploeg zijn tactiek. Ik kijk zelden graag naar Psv, maar het hoort bij die club en veel mensen vinden het mooi.

Ik ben blij dat kleine clubs als Cambuur proberen te voetballen, maakt het leuk om naar te kijken.

Ik snap alle reacties niet zo. Hoezo is het spel van PSV minder attractief dan dat van andere teams?

Die Nienhuis moet niet zo zeuren !
Dinsdag mooi Zeinstra weer onder de lat tegen Zwolle !

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren