Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Nederland lijdt mede door doellijntechnologie nipte nederlaag tegen Duitsland

Laatste update:

Het Nederlands elftal is dinsdagavond onderuitgegaan tegen Duitsland. Oranje kwam via Joey Veerman nog wel op voorsprong in de oefeninterland in Frankfurt, maar door doelpunten van Maximilian Mittelstädt en Niclas Füllkrug trokken de Duitsers uiteindelijk alsnog aan het langste eind: 2-1.

Koeman had besloten om zijn basiself flink te wijzigen ten opzichte van de oefenwedstrijd tegen Schotland (4-0 zege). Zo begon Oranje niet in een 4-3-3, maar 5-3-2 formatie. Onder meer Denzel Dumfries, Daley Blind, Veerman, Jerdy Schouten en Donyell Malen mochten het dinsdag vanaf de eerste minuut laten zien. Duitsland begon met exact dezelfde basiself als afgelopen zaterdag, toen er met 0-2 werd gewonnen van Frankrijk.

Nederland kende een droomstart: al na iets meer dan drie minuten stond het op een 0-1 voorsprong. Op de rechterflank veroverde Memphis Depay sterk de bal, waarna hij het overzicht behield. Veerman sloot direct aan en werd aangespeeld op de rand van de zestien. De middenvelder van PSV nam de bal ineens uit de lucht en plaatste de bal in de linkerbenedenhoek: 0-1.

In de elfde speelminuut stelde Duitsland echter direct orde op zaken. Mittelstädt schoot op aangeven van Jamal Musiala op prachtige wijze vanaf de rand zestienmetergebied de 1-1 binnen. Daarna werd het duel voor de neutrale toeschouwer wat minder aantrekkelijk.

Duitsland domineerde in het restant van de eerste helft, en kreeg een goede mogelijkheid via Ilkay Gündogan. De poging van de middenvelder kon echter van dichtbij worden gekeerd door doelman Bart Verbruggen. Ook Nederland werd nog één keer gevaarlijk voor rust: Matthijs de Ligt kopte de bal voor het doel na een vrije trap van Blind, maar Malen kon de bal daar niet binnentikken.

Oranje begon prima aan de tweede helft, en was enkele keren dicht bij een nieuwe voorsprong. Zo ging een vrije trap van Blind over, en zagen ook Tijjani Reijnders en Memphis hun inzet van dichtbij over het Duitse doel gaan. Naarmate de tweede helft vorderde werd ook Duitsland weer af en toe gevaarlijk. Het was echter aan Verbruggen de danken dat Mittelstädt en Musiala niet wisten te scoren.

In de slotfase – met debutant Quinten Timber inmiddels binnen de lijnen – had Nederland het lastig. Duitsland kreeg kansen op de winnende treffer, en was daar dichtbij via Musiala en Thomas Müller. Eerstgenoemde gleed echter uit op het gladde veld, terwijl Müller de goed keepende Verbruggen trof.

Vijf minuten voor tijd kwam Duitsland alsnog op 2-1. Een kopbal van Füllkrug uit een corner leek net voor de lijn te worden weggehaald door Verbruggen, maar de doellijntechnologie wees uit dat de bal volledig over de lijn was geweest. Daar had Nederland geen antwoord meer op.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ondanks het verlies van Nederland, wat ik als Nederlander en fan van het Nederlandse voetbal erg jammer vind, vind ik wel dat Nederland redelijk tot goed heeft gespeeld vanavond. Als je in en tegen Duitsland niet de mindere bent doe je het gewoon niet slecht als Nederland zijnde. Ik heb vandaag goede en slechte dingen gezien vanavond. Wat ik in elk geval wel hoop is dat we de oude garde, en dan spreek ik over spelers zoals Blind, de Roon en Wijnaldum niet teveel gaan zien op het EK. Dan heb ik persoonlijk liever dat andere talenten zoals Maatsen, of Simons de kans krijgen om zich te laten zien op een eind toernooi. Spelers zoals Blind zitten al bij het Nederlands elftal sinds 2014 en in die periode is het onder andere met hun in het team toch ook niet goed gegaan. Ik vind dat de Nederlandse talenten het over het algemeen niet onder doen voor deze spelers. Dus ik zal zeggen neem hun mee! Je ziet Duitsland toch ook niet aankomen met spelers zoals Hummels, Boateng en Draxler? Die spelen erg goed voetbal met een vernieuwd team. Hopelijk kiest Koeman ook voor deze koers, dan heb ik er vertrouwen in dat we het EK kunnen winnen!

Viva Hollandia!

26 maart 2024 om 22:40

Duitsland gewoon verdiend gewonnen. Ik vraag me echt af als nederland nog ooit ver gaat komen of uberhaupt ooit een prijs kan pakken. We hebben veel middelmatige spelers en weinig wereldtoppers jammer.

26 maart 2024 om 22:41

Verdiend gewonnen? Op basis van wat? Dit was toch gewoon een gelijkopgaande strijd. Vond niemand beter.

26 maart 2024 om 22:42

Onze selectie is goed genoeg. Onze trainer niet. Desondanks kunnen we gewoon weer ver komen op een eindtoernooi, dat doen we trouwens vaker wel dan niet.

26 maart 2024 om 22:43

Niet eens. Kijk de statistieken erop naar. Duitsland in alles beter. Eens dat Duitsland verdiend wint. Jammer en helaas.

26 maart 2024 om 22:43

Niet veel beter nee maar alsnog net iets beter. Meer schoten en balbezit. Nederland speelt om niet te verliezen. Zie je duidelijk weer vandaag. En ons selectie is zeker niet goed genoeg. Spelers als blind, weghorst en paar andere. Daar ga je geen prijzen mee pakken. Andere favoriete toplanden hebben overal wereldtoppers lopen ook op de bank zitten ze er.

26 maart 2024 om 22:45

Mee eens, aan de andere kant kan je de tactiek van Koeman ook niet begrijpen. Ik mis de individuele klasse als een Xavi...die zou juist de ruimte krijgen. Daarnaast mis ik de felheid, de overtuiging. Nederland gaat sws niet ver komen op het ek

26 maart 2024 om 22:45

2 schoten meer en wat balbezit meer. 2 schoten in een fase waarin Nederland bleef staan met de basiself en Duitsland 5 fitte spelers had. En als Ajacied weet ik dat balbezit echt precies niets zegt. Dat is echt een flutstatistiek.

26 maart 2024 om 22:46

En naast meer schoten en balbezit meer doelpunten ook, niet geheel onbelangrijk om te vermelden dacht ik zo.

26 maart 2024 om 22:47

Duitsland speelde ook met intentie om aan te vallen. Wij met dank aan Koeman weer met 5 verdedigers . Ja we hielden goed stand maar als je dan de laatste minuten een goal tegen krijgt en je moet in de aanval, dan heb je gewoon tijd te kort. Dit moet Koeman toch wel snappen denk ik dan.

26 maart 2024 om 22:47

En toch had Oranje twee gigantische kansen om de 1-2 te maken. Jammer dat Reijnders en vooral Depay niet tussen de palen mikten. Musiala daarna overigens ook.

26 maart 2024 om 22:47

@Gluubster,

Haha, ja fair. Als je op doelpunten baseert wie er beter was dan heb je gelijk. Zij maakten er 1 meer.

26 maart 2024 om 22:55

Ja een schot van 30 meter telt ook mee in je statistieken. Soms komt een voorzet ook op 5 cm niet aan maar is t wel een “grote” scoringskans. Statistieken zeggen niet zoveel.. ik vond het vrij gelijk opgaan.

26 maart 2024 om 22:55

Duitsland was echt veel beter hoor. Nederland alleen net na rust even iets beter, verder heeft Duitsland ons weggetikt.

26 maart 2024 om 22:56

Toch verloren wat ik een beetje verwacht had. Maar toch ben ik tevreden ben over de veld spel. We hebben ook goede kansen gehad. De beste man aan onze kant verbruggen.

26 maart 2024 om 23:00

@Ruiz,

Maar op basis van wat dan? In de eerste helft hebben we amper iets weggeven maar maakt Duitsland een wereldgoal. Gebeurd.

In de tweede helft hebben zij een sterke fase maar dat gooi ik op het conto van Koeman. Zij hadden een veel fitter elftal staan terwijl wij geen enkele nieuwe speler op het veld hadden staan. Dan kun je het niet meer belopen.

Maar weggetikt? Meen je dat nou echt?

26 maart 2024 om 23:09

Ruiz, dat is echt onzin. Weggetikt? Vanaf de wissels was het waardeloos, daarvoor ging het gelijk op hoor. Duitsland wel de grotere kansen.

26 maart 2024 om 23:30

Hebben jullie de eerste helft überhaupt gezien? Op 2 counters na hebben we de bal niet gehad joh. Ik vond de Duitsers echt meerdere klassen beter. Het was een grote rondo met 10 Nederlanders in het midden.

26 maart 2024 om 23:46

Baseer je wie er beter is op balbezit? Dat kan, maar dan kijken we simpelweg anders naar voetbal. Je hebt namelijk ook met tactiek te maken en het leek mij dat Koeman in wilde zakken, Duitsland de bal wilden geven en dan op de counter toe wilde slaan. Oftewel, het percentage balbezit was juist de bedoeling.

Als jij daarop wilt baseren dat we zijn weggetikt is dat, nogmaals, prima hoor. Maar dan kijken we gewoon anders naar het spelletje.

27 maart 2024 om 13:40

Dat kan natuurlijk, maar ik kan mij nauwelijks voorstellen dat het de tactiek is geweest om alleen maar achter de bal aan te hollen. Als voetballer lijkt er mij niets vervelender dan dat.

26 maart 2024 om 22:41

Eens, die frisse wind heb je nodig op een EK. Routine is er ook genoeg in het elftal met jongens als Dumfries, VVD, Depay. Daar heb je die "oudjes" niet voor nodig.

26 maart 2024 om 22:43

Na rust speelde Oranje prima. Hadden ze redelijk controle. Toen ging Koeman wisselen. De Roon kan niet meer. Weghorst schandalig en Timber leuke speler maar ook nog niet klaar. Heeft geen bal gehad. Na de wissels volledig de controle kwijt. Krijgen de Duitsers veel kansen en corners. Resultaat een onnodige maar terechte nederlaag

26 maart 2024 om 22:57

Eens Burdy. Alle wissels waren matig. Je noemt ze al, maar Timber en De Roon vielen erg tegen. De balans was weg.

26 maart 2024 om 23:07

Ik ben geen volger van de Bundesliga, maar die 4-5 potjes die ik heb gezien van Maatsen was ik wel aangenaam verrast.

Ben benieuwd hoe Bundesliga volgers en Dortmund fans over zijn niveau denken als kandidaat voor het nederlands elftal

26 maart 2024 om 23:17

Maatsen hoort gewoon linksback te staan kan ook de hele linkerflank bestrijden met zijn snelheid en diepgang in tegenstelling tot Blind.

26 maart 2024 om 22:41

Laat ik maar gaan azijnzeiken dan: Nederland kwam helemaal niet om te winnen en dat vind ik als fan van het mooie Nederlandse voetbal zeer teleurstellend. Stroperig, traag voetbal terwijl je spelers hebt die flitsend kunnen spelen.

26 maart 2024 om 22:54

Zeker geen azijnzeiken en geheel gelijk. Koeman kwam niet om te overwinnen maar om het uitproberen van het mislukte 5-3-2 concept. Een 532 moet je met hoogstaande verdedigers doen...Koeman deed dit puur om te verdedigen

26 maart 2024 om 23:11

Loce. Koeman verpest sowieso het hele systeem door niet 5-3-2 te spelen maar een soort 5-2-3 met 2 '10'en', daarmee haal je inderdaad de kracht van hoogstaande vleugel backs helemaal weg omdat die de ruimte niet meer hebben continu te stoomen op die zijkanten.

26 maart 2024 om 23:26

Het is gewoon teleurstellend dat bij de 5-3-2 dan iemand als Reijnders, Timber of Wijnaldum je 10 wordt. Dat is gewoon armoede! Middenveld moet Frenkie & Reijnders worden. En daarvoor dan keuze uit Memphis / Gakpo / Malen / Xavi / Noa Lang hopelijk nog en Brobbey. Al ben ik bang voor Weghorst. Maar uit deze laatste set spelers moeten er 3 spelen die het zelf kunnen uitzoeken. de rest verdedigen. Dan kan je misschien nog verrassen. Met 2 aanvallers voorop kan je de bal maar moeilijk kwijt, kan je nergens uit voetballen.

26 maart 2024 om 22:42

Echt wel een prima pot van Nederland waar je ongelukkig aan het kortste eind trekt. verdedigend stond het heel goed, totdat Koeman het middenveld totaal omgooide in de 2 helft, dat was net too much. Aanvallend ook genoeg gecreëerd, maar niet scherp in de afronding. Ook goed om te weten dat je nog de Jong hebt dadelijk, maakt ook een enorm verschil.

26 maart 2024 om 22:42

Verbruggen-Hartman-Ake-Van Dijk-Geertruida-Dumfries-Reijnders-Frenkie-Simons-Malen-Depay. Gaat hem worden.

26 maart 2024 om 22:44

Het verbaast dat je Slot niet benoemt als trainer, en Wieffer en Timber in de basis. Op basis waarvan Geertruida? En Schouten heeft zich vandaag getoond als een speler die een basisplek verdiend.

26 maart 2024 om 22:45

Alleen dan toch de Ligt ipv Geertruida?

26 maart 2024 om 22:47

Vond de Ligt vandaag toch ook weer matig, voornamelijk in zijn passing

26 maart 2024 om 22:49

Vond De Ligt traag en idd slecht in zijn passing. Overigens ben ik ook niet overtuigd van Geertruida. Hoop dat Timber tegen die tijd dit is of anders De Vrij. Zijn verdedigend niet minder maar voetballend veel beter.

26 maart 2024 om 22:49

Schouten 1 wedstrijd gespeeld waar hij volledig vrij werd gelaten en hij moet gelijk in de basis. 😂

26 maart 2024 om 22:51

@analist

Ik zou graag Dumfries als rechter centrale verdediger proberen en daarbij Frimpong op rechts.

Nu niet meer natuurlijk, maar dat had ik gedaan. Konden ze allebei aan de rechterkant over elkaar heen denderen.

26 maart 2024 om 22:52

In dat geval Dumfries. De Vrij, Van Dijk en Aké en Hartman

26 maart 2024 om 22:56

Schouten??! Die heeft letterlijk alles terug gespeeld. Zat totaal geen beweging in. Zowel Veerman als Schouten vond ik ondermaats.
Overigens vind ik voor Wieffer, Schouten, Veerman en Timber hetzelfde gelden: zij spelen in een team dat pressie speelt met hoog druk en veel dynamiek. In dit oranje komt geen van hen tot hun recht omdat de 2 centrale middenvelders recht voor de vijfmans verdediging staan en de aanvallers staan 50 meter verder.

26 maart 2024 om 22:59

Geertruida zeker boven de Ligt, verdedigend en voetballend

26 maart 2024 om 23:02

Alleen omdat hij Geertruida noemt is PSV’er Aycette weer diep beledigd. Nee Schouten hoort niet in de basis over Frenkie of Reijnders. Zeker wel als eerste wissel en heeft het beter gedaan dan Wieffer maar hij hoort niet basis. De Ligt en Geertruida ontloopt elkaar niet zoveel, het liefst zie ik daar Timber maar die zal vast niet in een keer zn vorm te pakken hebben.

26 maart 2024 om 23:02

Dat je voetballend nog zegt ben ik het mee eens, maar verdedigend is Geertruida echt veel zwakker. Was die spits van Schotland afgelopen vrijdag ook weer totaal kwijt bij die kopkans.

26 maart 2024 om 23:04

De Ligt is echt wel veel beter dan Geertruida hoor. Geertruida heeft nog geen een pot overtuigd in Oranje en ook in de Champions League dit jaar vond ik hem echt heel matig.

26 maart 2024 om 23:07

de Ligt heeft nog nooit een goede wedstrijd voor NL gespeeld en heeft er heel wat meer opzitten dan Geertruida. Overigens heb ik het ook over een 3 mans defensie, waar Geertruida voetballend duidelijk beter is. In 2 mans defensie zou ik ze sowieso allebei niet opstellen.

26 maart 2024 om 23:08

Feyenoorders en PSVers hier moeten echt kappen om elkaar spelers af te zeiken. Het is echt triest aan het worden. Veerman was niet zo slecht als mensen hier beweren, en Wieffer was ook helemaal niet zo slecht als mensen laatst zeiden. Kom op, we zijn samen Nederland. Zelfs aan die cijfers van Voetbalzone merk je clubvoorkeur. Het gaat nu om het Nederlands elftal en niet om Feyenoord en PSV. Ook dat gezeik op Blind is zo vermoeiend.

26 maart 2024 om 23:08

Als Feyenoorder zeg ik dat Schouten gewoon goed was, op 1 fout na, maar dit was wel een compleet andere wedstrijd voor het middenveld dan tegen Schotland dus de vergelijking met Wieffer vorige wedstrijd gaat sowieso gelijk mank.

26 maart 2024 om 23:10

Wat een onzin dat De Ligt nog nooit een goede wedstrijd heeft gespeeld. Kan me nog een hele goede Nations League herinneren met topwedstrijden tegen Portugal en Frankrijk.

26 maart 2024 om 23:11

Klopt Kuipman. Schouten stond tegen een wereld middenveld, waar Wieffer tegen een stel houthakkers speelde. Daarnaast was het hele systeem anders, is lastig te vergelijken.

26 maart 2024 om 23:19

Een wereld middenveld wat hem volledig vrij liet inderdaad. Dat is nog altijd 100% makkelijker dan een houthakker die in je nek hijgt.

26 maart 2024 om 23:22

Ik zag De Ligt zich vandaag weer voor ballen gooien en blocken, wat afgelopen vrijdag ontzettend grote kansen opleverden. Maar op de een of andere manier wordt de primaire taak van een rcv nogal makkelijk hier vergeten. Vond Virgil vandaag trouwens ook goed.

26 maart 2024 om 23:47

Helemaal eens myvision. De Ligt weet in ieder geval wat verdedigen is en schuwt het duel niet. Heb ik veel liever dan die lieve geertruida die zich laat aftroeven in duels en aan de verkeerde kant dekt bij voorzetten.

27 maart 2024 om 00:21

Ik vond de combinatie vooral goed Myvision. De Ligt en Aké die beide zich voor ballen gooien en veel blocken, met Virgil die de lijnen kan uitzetten dan. Ik vond Aké ook weer top vandaag, buiten 1 zwakke pass.

Wat mij betreft gaat Koeman wat meer opletten bij City bijvoorbeeld, of Arsenal. We kunnen 'gewoon' 433 spelen namelijk, met Dumfries - De Ligt - Van Dijk - Aké. Als Dumfries opstoomt trekt Aké dan als 3e cv bij als het ware. Stuurwiel idee.

27 maart 2024 om 07:29

Alleen de Ligt, De Vrij of wellicht Timber voor Geertruida. Geertruida komt echt tekort voor de internationale top hoor.

26 maart 2024 om 22:45

Gelijk opgaande wedstrijd die minder saai was als men hier doet voorkomen. Grote pluspunten waren wel Verbruggen maar met name Schouten. Die Schouten scoort een dikke voldoende (8). Speelde alles vooruit zonder balverlies, liep gaten dicht, won voetballend duels en de afvallende bal was constant voor hem. Schouten, Reijnders, Koopmeiners, Frenkie, Veerman en ja ook Xavi absoluut meenemen. Sorry, maar Wieffer wil ik voorlopig niet meer zien in Oranje.

26 maart 2024 om 22:51

Helemaal mee eens. En Blind, De Roon en Weghorst thuis laten. En ook Timber niet mee. Moet eerst meer vlieguren maken op het middenveld. Komt er heus wel maar nu nog niet.

26 maart 2024 om 22:56

Houd toch op met Schouten en Veerman die zijn nog rondjes aan het draaien op zoek naar een Duitser met een bal.

26 maart 2024 om 23:04

Goh Savano vond Schouten de beste, wat een verassing als PSV’er. Middenveld moet gewoon Frenkie Reijnders en Xavi worden. Niet Schouten, overigens wel mee eens dat hij zich meer heeft laten zien dan Wieffer en daarom ook boven hem in de pikorde hoort te staan, welliswaar op de bank.

26 maart 2024 om 23:04

Schouten speelde alles naar voor nog wel.. wel meer dan Wieffer vorige wedstrijd maar die had letterlijk de hele wedstrijd een beer van een Schot in zn nek hangen, waar Schouten met Veerman naast hem het grootste deel vrij gelaten werd. Heerlijke wedstrijd voor Schouten, ook niet foutloos overigens, maar je vergelijkt appels met peren. Maar goed als de Roon maar niet mee gaat ten koste van 1 van die 2 denk ik dat we al heel blij mogen zijn.

26 maart 2024 om 23:09

Vond je Schouten niet goed spelen dan? Was niet foutloos maar veel onderscheppingen en raakt bijna altijd 1x de bal, heel kalm. Veerman begon eerste 5 minuten goed en daarna was het heel
matig. Die speelde echt onder zijn niveau, net als Wieffer toen deed.

26 maart 2024 om 23:23

Schouten speelde prima, maar het was wel echt veel lekkerder voetballen dan voor Wieffer afgelopen wedstrijd. Ik vind Schouten kwa druk zetten niet op dezelfde manier getest vandaag. Desondanks liet hij wat mooie dingen zien en moeten ze allebij natuurlijk gewoon mee ipv de Roon.

26 maart 2024 om 23:23

Die hebben iid ondanks doelpunt van Veerman niets gedaan dat een meerwaarde hanteerde. Blind ook traag en zeer kwetsbaar bij het verdedigen, Duitsers gingen hem voorbij op snelheid. En dan vrije trap eisen en het stadion uittrappen soort van vrije trappen specialist pfff.

26 maart 2024 om 23:27

Schouten speelde prima en stond verdedigend goed. En ik zag net de nabeschouwing waarin ze 4 of 5 momenten lieten zien dat Schouten goed opendraaide en prima passes vooruit gaf. O.a. die mooie bal op Malen waarin hij net niet goed kon voorgeven op Memphis.

Mensen hebben clubvoorkeuren waardoor ze spelers niet objectief beoordelen maar vanuit onderbuik. Daar heb ik geen last van. Mijn club bestaat al een tijdje niet meer

27 maart 2024 om 09:02

Heb jij een andere wedstrijd gekeken? Nederland was duidelijk minder dan Duitsland.
Veel individuele fouten, geen felheid, weinig kansen gecreëerd.

Het geeft allemaal weinig hoop voor het ek.

Toch wel heel vervelend dat je uiteindelijk gewoon bijna 20 minuten van een Duitsland-Nederland aan het kijken bent naar Veerman, Blind, De Roon, Timber en Weghorst aan de kant bij Oranje. Dat terwijl Xavi heel flauw nog geen 5 minuten wordt gegund, uitgerekend tegen Duitsland. Niet heel raar dat je dan gewoon compleet wordt overlopen in het laatste deel van de wedstrijd.

Aantal dingen vielen op; verdedigend lang niet slecht met die 3 centraal. Ook Verbruggen maakte een goede indruk. Verder kan je het zonder Frenkie vergeten tegen toplanden. Je middenveld wordt dan compleet overlopen. Veerman laat zien wat we eigenlijk al van Veerman weten; niet goed genoeg voor dit niveau.

26 maart 2024 om 22:48

Ja in de 75e minuut wisselt Koeman gewoon zeer matig. Waarom niet Xavi erin in plaats van Reijnders? Waarom Wout Weghorst erin? Waarom De Roon erin? Je ziet gewoon dat hij het niveau niet aankan.

26 maart 2024 om 23:27

Weghorst is gewoon een supersub van Nederland dus ik snap het heel goed. Wat ik niet snap is dat iedereen hem altijd zo afkraakt want als die z'n dag een keer niet heeft loopt die iig non stop druk te zetten, er zijn zat andere spelers die slecht spelen en dan ook nog eens het vertikken om erachteraan te jagen. En Weghorst brengt die grinta die we veel missen bij Nederland.

26 maart 2024 om 22:48

Naja het was 10 wedstrijden vervelend om te kijken naar Simons die wel meespeelde

26 maart 2024 om 22:52

Ik kijj liever naar een slechte Simons dan naar een goede De Roon, Blind of Wieffer.

26 maart 2024 om 22:53

Eerlijk is eerlijk madmarcel, hij viel wel goed in. Dus dat zegt ook weer niks. Creëerde direct gevaar en weer aandrang naar voren.

26 maart 2024 om 22:53

Ja maar je gaat mij toch niet vertellen dat je liever Timber in ziet vallen voor Reijnders dan Xavi?

26 maart 2024 om 23:06

Simons speelt ook niet op de plek van De Roon, Blind of Wieffer, maar op de plek van Malen. En ik zie veel liever Malen.

26 maart 2024 om 23:34

Simons links depay spits malen rechts. Reijnders, frenkie, en weet ik veel wie middenveld.

26 maart 2024 om 23:51

Goh wat verrassend van jou DerKaiser123 dat jij de voorkeur hebt aan een bundesliga speler. Eens wat betreft De Roon, maar Blind kun je er prima bij hebben als wissel (voor centraal) en ook Wieffer is beter dan De Roon. Maar een slechte Xavi heb je niks aan man.

26 maart 2024 om 22:55

Veerman speelde niet zijn sterkste pot, die speelt vele malen beter in een 433 opstelling, met een controlerende speler naast of achter hem, plus een trage Blind naast hem werkte ook niet in zijn voordeel. Koeman is hier echt de verliezer

Blind kan echt niet meer. Hij was al langzaam maar dit slaat echt nergens meer op. 2e helft werd hij op 5 meter tot 2 keer toe compleet eruit gelopen. Alsof hij stilstond.
En voetballend brengt hij helemaal niets extra’s.

En zijn dit de shirtjes van Duitsland? Dacht eerst dat dit de warmloopshirtjes waren. Echt verschrikkelijk. Hoezo deze kleuren? Het was thuis wit met zwart en uit toch groen?

26 maart 2024 om 22:55

Blind, De Roon, Timber, Weghorst, Wieffer mogen gewoon never nooit in de basis komen te staan. Hooguit invallen in de 80e minuut.

26 maart 2024 om 23:01

Hoop ook echt dat hij thuis blijft op het ek. Met Hartman en Aké twee prima opties voor linksback.

26 maart 2024 om 23:34

Als je die shirtjes ziet snap ik wel dat ze van adidas naar Nike over zijn gestapt. Dat was geen gezicht en heeft totaal niks met het klassieke Duitse tenue te maken.

Word echt onwijs ongelukkig van die zielige fetisj van Koeman voor 3 cm’s bij een 5 mans defensie. Als je dan op z’n minst nog aanvallende spelers op de backs hebt.. maar nee. 8 defensieve spelers, 2 aanvallers en een keeper. Johan Cruyff draait zich om in zijn graf. In de huidige vorm van Depay hoop ik echt dat we een niet geblesseerde Brobbey hebben komend EK. Verbruggen en Schouten hebben vandaag hun plekje in de selectie wel verdiend. Beide backs erg matig. 532 kan best, maar dan wel met een Frimpong op RM en een Simons of Gakpo als Cam. Maar ik houd echt mijn hart vast voor de keuzes van Koeman.Edit: Blijkbaar verwachten jullie niet meer van Depay dan wat hij vanavond liet zien, en onderschatten jullie Brobbey schromelijk. Denk komend EK nog eens aan me wanneer je op het stoeltje staat in de tuin van de buurman omdat Brobbey er weer eentje in het netje legt (:

26 maart 2024 om 22:41

Depay was vandaag gewoon goed hoor. Die is drie klasses beter dan Brobbey.

Verder vond ik Timber, de Roon en Gakpo zeer tegenvallend invallen. Die zijn of uit vorm en hebben het niveau niet.

26 maart 2024 om 22:43

Haha hou toch op. Depay was goed? Ik zie hem ook graag goed; maar hij is niet eens fit. Hoe veel geslaagde acties van Depay heb je geteld? Hoe veel gecreëerde kansen ? Was de eerste 4 minuten fit, gaf een keurige assist, maar verspeelde daarna vrijwel elke bal.

26 maart 2024 om 22:44

Depay was prima inderdaad.

Veerman, Reijnders en Blind zwak. En wat had ik graag een Zirkzee zien invallen in plaats van Weghorst. Dat had je voetbal gehad. Laten we hopen dat Zirkzee weer fit is met het EK.

Verbruggen, Aké, Depay en Schouten prima. Veerman, Reijnders en Blind zwak. De rest een 6je. Gewoon een prima pot.

26 maart 2024 om 22:46

Jij snapt geen voetbal hij speelde gewoon prima!

26 maart 2024 om 22:47

Trek je Brobbey pyama even uit, die mag echt Depay zijn veters nog niet strikken. Hou toch op

26 maart 2024 om 22:47

Als je Depay zelfs vandaag tegen twee sterke CV’s in een matig spelend elftal slecht vond, dan heeft het echt geen zin. Hij is inderdaad nog niet fit maar brengt veel meer dan kansen, bijna altijd aanspeelbaar, sterk aan de bal en je komt met hem tenminste aan aanvallen toe. Hij kan de bal soms eerder afspelen, maar er is niemand beter in de aanval dan Depay. Ik vond Malen trouwens ook wel prima spelen.

26 maart 2024 om 22:47

Hij speelde prima tegen 2 reuzen achterin. Geeft een goede assist. Versiert een vrije trap op rand 16. Creëert een open kans voor Reijnders. Tegen deze verdedigers had Brobbey het nog geen kwartier volgehouden. Deze zijn fysiek sterker dan hem en stoppen hem onder de grond. En trouwens Depay is fitter dan Brobbey.

26 maart 2024 om 22:49

Ik vond Depay niet goed maar ook niet slecht. Het veld werkte ook niet echt mee om een snelle beweging te kunnen maken. Ik denk hij daarom niet echt zichtbaar kon zijn vandaag.

26 maart 2024 om 22:52

@eredvisie

Bijna elke kans die Nederland heeft gecreëerd kwam via Memphis. Welke wedstrijd heb jij nou weer gezien?

26 maart 2024 om 22:55

Gakpo vrijdag nog 2 assists…gewoon vreemd om van systeem te veranderen en hem op de bank te zetten.

26 maart 2024 om 22:56

@herosennin Welke kansen heb jij gezien dan? Nederland heeft welgeteld 0 grote kansen gecreëerd.

26 maart 2024 om 22:57

Depay speelde degelijk BurdyM. Tegenover de dingen die jij zegt staat weer ontzettend veel balverlies, vastlopen en blind zijn voor medespelers. Die vrije trap rand 16 die hij versiert is eigenlijk gewoon slecht he. Hij loopt zich daar vast, terwijl hij eerder 2-3x afspeelmogelijkheid had waarmee je echt een grotere kans op een goal hebt. Je was daar in een counter met een overtal en Depay blijft maar door rennen tot hij valt. En die open kans voor Reijnders was een Duitse speler die de bal verlengde naar Reijnders, maar oké. En Depay mist op die voorzet van Dumfries compleet de bal, wat gewoon slecht is.

Dus nee, niet slecht. Maar ook absoluut niet top. Het is te veel alles of niets bij Depay.

26 maart 2024 om 22:58

Reijnders die in vrije positie overschiet, Depay die overschiet, Malen die net niet binnen kan koppen, doelpunt van Veerman. Heb je wel echt gekeken of?

26 maart 2024 om 23:04

Blind zijn voor medespelers Memphis? Reijnders had moeten scoren na die briljante hakbal en hij geeft weer eens een assist op Veerman. Hij is daarnaast gewoon ontzettend veel bij het spel betrokken en daarom leggen mensen de lat soms te hoog. Een v Persie betekende voetballend veel minder voor Oranje.

26 maart 2024 om 23:04

EredivisieAjax. Heh? Die 0-1 van Veerman is toch gewoon een grote kans?

26 maart 2024 om 23:06

Psvlld: Reijnders die vrij overschiet: werd verlengd door iemand anders, Depay die overschiet: hoe is dat een argument voor dat hij goed speelde? Die bal moet toch gewoon op goal? En malen die net niet binnen kan koppen kan ik mij echt niet herinneren (dus daar zou je gelijk in kunnen hebben). Die assist was mooi, kwam wel in die positie omdat hij de bal eerst niet kon controleren en dus niet op goal af kon. Ik verwacht gewoon meer van Memphis en vraag me af of er meer in zit. Dan zou hij echt meer minuten moeten gaan maken bij Atletico over een langere periode.

26 maart 2024 om 23:07

Die kopbal van De Ligt was een grote kans en Reijnders kan aanleggen in de 16 met 5 minuten tijd en 10 meter ruimte. Grotere kansen krijg je niet hoor.

26 maart 2024 om 23:13

@eredivisieajax - dat is ook geen argument dat Depay goed speelde, dat zijn de kansen die ik opnoem die je hebt gemist heb ik het idee. Depay kan ook veel meer en zit nog niet op zijn topniveau, maar we kunnen hem ook gewoon credits geven wanneer hij goed speelt. Dat negatieve altijd. Malen en Depay lijkt gewoon te werken. Ake en de Ligt ook prima vandaag. Zet Frenkie, Reijnders en Xavi op het middenveld en er gebeurd veel meer.

26 maart 2024 om 23:14

Brobbey is heel misschien iets beter dan Weghorst man. Brobbey was nergens tegen Aston Villa en dat was zo n beetje de enige graadmeter voor hem dit seizoen. Nogal een risico, eerst Zirkzee maar eens uitproberen.

26 maart 2024 om 23:31

Wat een hater ben jij haha Memphis heeft 2x bal verlies gehad deze wedstrijd en 71% grond duels gewonnen tegen Rudiger en Tah

27 maart 2024 om 00:31

Ik zie het eerder als vastklampen aan de enige met een glimmer van kwaliteit voorin Pieterpost.

Depay is goed en onze beste aanvaller. Hij moet altijd spelen in mijn optiek. Echter, Depay is geen wereldwonder. Dus het is gewoon terecht om kritiek te hebben op bepaalde aspecten van zijn spel. Aspecten die hij jaar in jaar uit nog steeds niet verbeterd heeft. Dat stoort mij, omdat hij als hij daaraan werkt nog beter kan zijn. Als hij leert inschatten wanneer hij simpel moet passen of moeilijk moet doen, dan wordt hij nog beter.

Ja die assist op Veerman is goed, absoluut. Uiteindelijk komt Depay daar goed uit, nadat hij in eerste instantie een grote kans voor zichzelf volledig om zeep helpt door een slechte balcontrole en ruzie met de bal. Maar bon. Goede assist, prima credits.

Bedoel je met die "briljante hakbal" die kans die Reijnders hoog over schoot? Want dat was namelijk totaal geen hakbal van Depay, maar een Duits been die de voorzet van Dumfries verlengde naar Reijnders. Als je op een andere hakbal doelt, dan heb ik niets gezegd.

Mensen leggen de lat inderdaad hoog, maar mag dat niet dan? Nogmaals, Depay is erg goed. Maar met meer rust en overzicht kan hij nog beter zijn.

26 maart 2024 om 22:44

Ik zie Brobbey echt niet die assist geven die Memphis gaf op Veerman. Daarnaast zal Brobbey minstens 100 keer zijn uitgegleden met zijn techniek wanneer hij de bal kreeg. Een beetje onterechte kritiek op Memphis, want die heeft echt een paar keer goed als afleider en aanspeelpunt gefungeerd, dus de roep om Brobbey is weer zo overdreven. Had hem wel eerder als wissel gebracht dan Weghorst, want Wout is net iets te log tegen het middenveld en Tah en Rudiger.

26 maart 2024 om 22:46

Depay is bij Atleti behoorlijk in vorm en veel beter dan Brobby. Die buiten de eredivisie nog weinig heeft laten zien. Wellicht een klein ajaxbrilletje?

26 maart 2024 om 22:47

Ik zie liever Zirkzee dan Brobbey. Die is technischer en sneller. We hebben al genoeg spitsen die een bal vast kunnen houden. Ik zie er liever eentje die gewoon doelpunten maakt en loopacties achter de defensie van de tegenstander kan maken.

26 maart 2024 om 22:48

EredivisieAjax. Op zich is het niet gek om met 3 cm's te spelen, alleen dat kan niet in de formatie zoals Koeman 'm neerzet. Hoe kan je nou weer 5-2-3 gaan spelen met 2 hangende 10'en waar je Depay en Reijnders op neerzet, die daar helemaal de speler niet naar zijn? Als je met 5 verdedigers wil spelen moet je inderdaad 5-3-2 spelen. Zodat je met 1 '10' en 2 diepgaande spitsen kan spelen, en de vleugel backs ook daadwerkelijk de ruimte krijgen om over de vleugels op te kunnen stomen. Maar wat Koeman nog veel beter met de huidige selectie kan doen is gewoon 4-3-3 spelen en dan zou ik toch echt voor Reijnders , Frenkie en Veerman op het midden van kiezen. Die vullen elkaar perfect aan

Bedankt Koeman voor je waardeloze wissels. Je speelde de eerste helft wat zwak maar kwam juist goed de kleedkamer uit in de tweede helft. En dan ga je opeens Timber wisselen als nummer 10 en een half uur spelen met Veerman, Schouten en Timber. Dat kan toch niet. Echt bizar weer. Mag hopen dat dit niet een voorbode is voor het Ek.

26 maart 2024 om 23:02

Ja. Vanaf het moment dat Koeman ging koken, werd het drama. Met de basisopstelling werd er redelijk gevoetbald. Toen die overhoop werd gegooid was het weinig soeps. Timber, De Roon, Gakpo, Weghorst alle vier heel slecht.

Zuur dat Bart geen langere nagels heeft, dan stopt die zo een bal

26 maart 2024 om 22:40

Beide goals waren houdbaar.

26 maart 2024 om 22:43

Die eerste had nooit mogen vallen omdat het schot eruit gehaald had moeten worden. Maar dat schot volle bak onderkant lat is niet zomaar even houdbaar.

26 maart 2024 om 22:44

Nou. Nee.

26 maart 2024 om 22:44

Wie had die ballen gehouden dan? Die eerste ziet hij pas laat aankomen omdat je ook ziet dat hij hem laag verwacht. Maar hij ging strak in de kruising. Weinig keepers houden zo'n bal.
Die 2e heeft hij ook gewoon, maar het is misschien een paar centimeter.

26 maart 2024 om 22:51

Beide goals waren houdbaar?! Ja voor een prime Courtois of prime Neuer misschien ja. Echt onzinnig om bij deze twee goals naar je keeper te wijzen, kom nou..

26 maart 2024 om 22:59

Tuurlijk maatje..

26 maart 2024 om 22:42

Was wel de beste man van het veld. Keepte een zeer puike pot.

26 maart 2024 om 22:43

Ja, langere nagelsmann

De wissel van Malen killde de wedstrijd. Alle diepte weg en konden weinig gevaar meer brengen. Duitsland laatste 20 minuten ook gewoon sterker. Wel zonde, want je had hier niet hoeven verliezen en hebt zelf toch redelijke kansen gehad ook. Eerste 20 min tweede helft waren wel goed.

26 maart 2024 om 22:40

Eens Malen was erg dreigend, en gewoon echt in topvorm. Mijn voorkeur is Verbruggen, denk dat onze beste doelman is. Wat is zeker van zichzelf, wat een pech met die tegen goal. Verliezen tegen Duitsland doet altijd pijn. 😒

26 maart 2024 om 22:46

Malen speelde best goed, maar heeft geen rendement gehad. Het ziet er altijd spectaculair uit alleen zou ik hem nooit zo maar opstellen ten faveure van een Gakpo behalve in dit systeem misschien.

26 maart 2024 om 23:31

Pieterpost dat ben ik ook wel weer eens, want het algemene rendement van Gakpo is in alle competities hoger.

26 maart 2024 om 23:03

Ik vond dat Timber voor Reijnders ook al ongelukkig uitpakte, al was Reijnders zelf ook niet goed. Maar inderdaad, Malen brengt iets extra's wat je daarna kwijt was.

26 maart 2024 om 23:07

Malen moeten we ook niet gaan overschatten vind ik. Hij kan iets brengen, maar persoonlijk zie ik hem liever gewoon met Simons concurreren/afwisselen om rechtsbuiten in een 4-3-3. Soms brengt hij ook meer als invaller.

Uit vriendjespolitiek om iedereen tevreden te houden minuten geven aan Blind, Timber, De Roon en Weghorst terwijl die Duitsers ten koste van alles wouden winnen.
Met deze coach gaan wij nooit een rol van betekenis spelen.

26 maart 2024 om 22:42

Waarom noem je dan Timber? Vind het meer dan terecht dat hij minuten krijgt. Ook al speelde hij niet zn beste pot

26 maart 2024 om 22:44

Waarom terecht dat Timber minuten krijgt? Omdat hij er tegen RKC wel eens een balletje in schiet?

26 maart 2024 om 22:46

Haha, boze man jij. Timber speelt al heel het seizoen goed in zowel de Eredivisie als Europees. Niet alleen tegen RKC.

26 maart 2024 om 22:50

Kom op zeg Timber hoort op de plek van Veerman te spelen. En Koeman wisselt hem erin voor Reijnders. Toch totaal idioot van Koeman dan. Heel zwak om Timber zo neer te halen terwijl de trainer hem misbruikt op een andere positie.

26 maart 2024 om 22:50

Nou als je ziet uit welke middenvelders Nederland kan kiezen is er geen enkele reden om Timber op te roepen laat staan minuten te geven. Maar mijn reactie ging niet specifiek over Timber, lachwekkend dat ook een De Roon nog moest invallen omdat hij anders geen minuten had gekregen. We hebben een lachwekkende coach die liever al zijn spelers tevreden houdt dan met zijn sterkste 11 een wedstrijd probeert te winnen.

26 maart 2024 om 23:21

Wie moet ie dan meenemen deze interlands? Frenkie is er niet he.

26 maart 2024 om 22:42

Nederlaag schuld van Timber en Wieffer denk ik?

26 maart 2024 om 22:48

Ja inderdaad.... wat een reactie van ajaxclub. Kom op we hebben verloren als team en wat geluk aan de Duitse zijde. Alsof de schuld ligt bij een Weghorst in de laatste 10 minuten... kom op zeg

26 maart 2024 om 22:50

Beetje raar dit aar noemt hij Wieffer? En Timber was niet zo goed vandaag . Snap Koeman ook niet gooi ztimber der gewoon in tegen Schotland en niet gelijk zo'n zware tegenstander.. nu lijkt het net of die door het ijszakt. Maar tegen een Schotland zou die waarschijnlijk beter der uitzien in mij ogen .

26 maart 2024 om 22:53

Het niveau daalde wel gigantisch. Een Timber, Weghorst, De Roon. Als je dat vergelijkt met een Malen, Reinders en Depay zit er wel heel veel verschil in. Al vind ik Weghorst een prima pinchhitter, maar dan moet er wel sprake zijn van balbezit.

26 maart 2024 om 23:03

Timber valt in als nummer 10? Is gewoon de zoveelste rare keuze van Koeman. Timber heeft vorig jaar al laten zien dat hij daar niet op eredivisie niveau kan spelen. Laat staan tegen Duitsland.

26 maart 2024 om 22:47

Weghorst houdt een bal vast. Jaagt teminste. Slakkentempo van depay met constant het vertikken druk te zetten of positie te kiezen. Lang verdedigd alleen nou wel klaar mee. Net als Blind leuke speler in bepaalde teams alleen beliep echt alles wat je niet moest belopen.

Waarom wisselt Koeman zo vreselijk laat. Ik geef hem de schuld voor deze nederlaag. En waarom krijgt Frimpong nooit de kans in dit type wedstrijden. Het is een fokking oefenpot, geef hem eens een helft in plaats van hem tegen Schotland in een 4-3-3 op te stellen en dan te zeggen dat hij ongelukkig speelde. Joh.

Jammer dat Oranje tegenwoordig vooral voetbalt om niet te verliezen, in plaats van zo'n oefenpot aangrijpt om een beetje sprankelend aan te vallen. Koeman heeft sowieso echt gigantisch tactisch zitten falen met Reijnders. Waar stond hij eigenlijk? De beste man van vrijdag heeft vanavond geen bal goed geraakt en fatsoenlijk naar de goede kleur gespeeld. Depay gaf een weergaloze assist maar stond verder vooral vast omgeven door sterke verdedigers. Blind was vandaag absoluut niet goed. Maar overall was het stroperig en saai, te langzaam spel. Toch zonde dat je hem net aan verliest. 

26 maart 2024 om 22:42

Precies dit! Komop man koeman, speel een keer aanvallender

26 maart 2024 om 22:43

Naja, wij kunnen zonder De Jong (met ook niet denk ik) gewoon totaal niet opboksen tegen Musiala, Kroos, Gundogan en Havertz. Bij die jongens gaat alles 2 tandjes sneller en dan hebben we nog geluk dat Musiala vandaag op schaatsen was.

26 maart 2024 om 22:49

Mwa, ik weet het niet. Als je hele spelinstelling dat compacte spel is, waar de Duitsers ook moeite mee hadden, dan richt je jezelf vooral op voetballen zonder bal. Ik heb op Depay zitten letten, was vooral aan het wandelen. Ook Malen werd veel te weinig mee gedaan. Ook zonder Frenkie hebben we best goede voetballers op het middenveld, maar dan moet je wel dominant willen zijn.

26 maart 2024 om 22:55

Vond zelf Toni Kroos en havertz tegenvallen. Gundogan en Musiala erg goed.

26 maart 2024 om 22:58

Vergeet Wirtz niet. Wat een speler is dat. En wat een talent hebben die Duitsers weer. Grote kandidaat voor de EK titel denk ik.

26 maart 2024 om 22:59

Kroos was super goed joh. Dirigeerde het complete spel van Duitsland. Havertz was ook niet slecht, beetje ongelukkig.

26 maart 2024 om 23:01

Ja Duitsland haalde absoluut niet het niveau dat ze tegen Frankrijk haalde. Gelukkig maar ook 😅

26 maart 2024 om 23:03

We hebben best goede voetballers op het middenveld Myvision, maar ik zie echt wel een duidelijk verschil met Duitsland hoor. Duitsland speelde niet groots, maar kijk hoe makkelijk zij combineren in het midden. Kroos, Gundogan, Wirtz, Musiala en Havertz maakte echt continu driehoekjes en ons middenveld liep er maar continu als speelbal tussen. Kimmich nog aan de zijkant alle vrijheid. Duitsland kwam er op die manier nog echt vaak door hoor. Vergeet niet dat Musiala nog 5x uitglijdt in gevaarlijke positie in volle vrijheid.

Die snelle combinaties ontbreken echt 90% van de tijd bij ons. En ze zijn gewoon echt slordiger. Dat vind ik een overduidelijk verschil.

26 maart 2024 om 22:43

Ik vind het kenmerkend dat juist een sierlijke speler als Reijnders vandaag niet thuis geeft. Met zo’n verdedigende spelopvatting komen zijn kwaliteiten niet tot uiting dat geldt wel voor meer spelers ook voor Veerman die gewoon matig was op z’n goal na.

26 maart 2024 om 22:50

Ja, en dat heeft volgens mij dus vooral met de spelopvatting te maken: niet willen verliezen. Heb amper creatieve dingetjes tussen de linies gezien.

Wat een onnodig verlies, geheel op het konto van Koeman te schrijven met zijn absurde wissels en opstelling.

26 maart 2024 om 22:57

Begint al bij het selectiebeleid. We gaan 523 spelen maar je neemt een linkerwingback mee? Oke Hartman valt uit maar neem Maattsen dan mee..

26 maart 2024 om 23:16

Ja en de Roon, Blind, Wijnaldum mogen toch wel een keer bij het oud ijzer? Maar als het zo doorgaat mogen we blij zijn als de Roon al niet mee gaat ten koste van Wieffer of Schouten....

Koeman wat een clown, wanstaltelijk wisselbeleid en dan ook nog boos worden dat je overlopen wordt op het middenveld met De Roon, Veerman en Timber.. om te huilen

26 maart 2024 om 22:49

Echt bizar hoe er over Koeman wordt gepraat. Iedereen praat elkaar maar na, en het gaat van kwaad naar erger. Die man doet het gewoon prima met dit materiaal. Hoe kun je hem nou een clown noemen man, gedraag je is

Het zijn maar oefenpotjes maar wat geeft Koeman het hier weg met die wissels, complete onkunde en dan nog boos worden ook. Veerman, Reijnders, Timber, De Roon niet best eigenlijk gewoon slecht. Van Dijk mag als leider in de verdediging ook wel wat meer ingrijpen want de echte leider achterin is gewoon Ake.

Memphis en Malen samen was wel goed en Verbruggen is ook wel geslaagd lijkt me, Schouten ook dik voldoende.

26 maart 2024 om 22:41

Vond Schouten maar flets eerlijk gezegd. Gewoon degelijk, dat wel. Geen gekke dingen gedaan.

26 maart 2024 om 22:44

Meer heb je ook niet nodig op die positie, beter dan dat hij constant z'n eigen slechte passes staat terug te veroveren.

26 maart 2024 om 22:47

Lekker makkelijk die werd bijna volledig vrij gelaten vandaag waar Wieffer de hele wedstrijd een Schot in zn nek had hijgen. Gewoon beide mee als 6 en de Roon thuis voor de buis.

26 maart 2024 om 23:35

Wieffer tegen de Schotten die vandaag 0-1 verloren van het zeer sterke noord-Ierland bedoel je?

Laatste zin wel volledig mee eens, gewoon mee nemen en die de Roon hoop ik nooit meer te zien in NL maar ja volgende keer krijgt ie gewoon weer minuten



Laffe opstelling weer van Koeman doet je de das om heel slecht

4-3-3 spelen moet weer standaard worden
Simons en Wieffer op de bank zetten slaat nergens op

26 maart 2024 om 22:47

Heb je het nog over de wedstrijd tegen Schotland? Wieffer en Simons hebben vandaag 5 minuten meegedaan. Waarbij Simons gelijk gevaar stichtte en Wieffer gelijk een bal veroverde

26 maart 2024 om 22:50

Simons en Wieffer moeten altijd spelen in dit Oranje. De ene houdt de ploeg bij elkaar en zit overal tussen, de andere is de ultieme creatieveling

26 maart 2024 om 22:54

Ik vind Schouten wel beter dan Wieffer, maar zowel Schouten als Wieffer zijn een stuk beter dan De Roon. Die twee moeten gewoon mee.

Op z'n Duits verloren, doe mij trouwens Flekken maar. EN 4-3-3!

26 maart 2024 om 22:45

Heb Schotland niet gezien. Alleen die keeper was vandaag toch best aardig?

26 maart 2024 om 22:58

Zeker, maar je moet de bal wel voor de lijn pakken, niet er achter.
Liet ook 2x de bal los. Vond Flekken veel rustiger aan de bal, en één hele ziek redding.

Goede oefencampagne gehad. Nu een vaste 11 smeden en klaar maken voor dat EK, ik gok op een kwartfinale waarna we het onderspit derven tegen een titelfavoriet..

26 maart 2024 om 23:04

Goed? Tegen Schotland win je 4-0 maar het spel was zeker niet goed. Vandaag gewoon terecht verloren, Duitsland was iets beter en nam het initiatief.

Wellicht wat off topic, maar ik had net een "discussie" met een kameraad waarbij we het hadden over het grote aantal 25+'ers dan bij het Duitse Elftal debuteert uit het (relatieve) niets. Natuurlijk de maker van de prachtige 1-1, maar ook Fullkrug, Andrich, Anton, Undav undsoweiter. Bij Nederland konden wij nauwelijks op 25+'ers komen, behalve Jerdy Schouten. Vergezocht kwamen wij bij Philip Sandler, Pascal Struijk en Gustavo Hamer en een aantal keepers in een piekje uit. Zij moeten dan een transfer maken, er moeten veel blessures zijn en een nietszeggende oefeninterland. Wie o wie missen wij hier? En noem nu geen Branco vd Boomen....

26 maart 2024 om 22:51

Dan kom je bij matige spelers uit. Vd Boomen idd, Sydney van hooijdonk (als die al 25 is) zirkzee?, spierings, bizot, gorter. Betreft fullkrug zie ik dallinga wel als vergelijking. Die zal compleet gepasseerd worden door deze bondscoach en wellicht rond zijn 30e veel gaan spelen na een leuke transfer

26 maart 2024 om 23:08

Bizot is gedebuteerd een jaar of 6 geleden. Hij was toen wel 25+, dus vooruit, 1 punt.

26 maart 2024 om 22:56

Branco vd Boomen 😳

26 maart 2024 om 23:01

Bij de Duitse ploeg is het ook wel vooral opvulling met spelers die redelijk renderen in een goed draaiende ploeg. In seizoenen als deze weet je dat een bondscoach naar spelers van Leverkusen en Stuttgart kijkt omdat die ploegen verrassen. Ik denk niet dat we daar zwaar aan moeten tillen. Die maken dit Duitsland niet. Dat doen vooral de grote jongens. Vergeet ook niet dat Duitsland meer dan vier keer zoveel inwoners heeft. Dan heb je sowieso veel meer te kiezen.

26 maart 2024 om 23:06

Oh helemaal mee eens hoor. De reden is mij duidelijk, maakt de open vraag alleen niet anders.

26 maart 2024 om 23:06

Die gasten gaan dan voor een Curacao of Suriname spelen. Een Sheraldo Becker had zonder een Surinaamse carrière misschien in de voorselectie kunnen zitten vorig seizoen.

De Nederlandse keus is doorgaans wat beperkter waardoor we spelers jonger de kans geven. Zie een De Ligt op 17-jarige leeftijd bijvoorbeeld. Maar onder Van Basten hadden we veel meer debutanten later in hun carrière. Jongens als Denneboom, Van den Bergh en good old Van Galen.

Hiep hoi wat fantastisch met Koeman die geen risico neemt en altijd aan de verdediging denkt. Wij hebben leuke creatieve spelers voorin, maar als we met Reijnders (of Timber) gaan spelen als 10 bij al een erg verdedigende opstelling… wordt weer een EK dat pijn aan je ogen gaat doen. Zonde. Wij moeten straks met Frenkie en Reijnders op het middenveld spelen; daarvoor minimaal 3 aanvallend ingestelde spelers. Anders wordt het armoede voorin steeds, precies zoals deze wedstrijd. Hopelijk komt er na Koeman een trainer die wel meer risico durft te nemen a-la Peter Bosz. Grote teleurstelling zo.

Kijk dit leek er meer op, bij vlagen was het echt prima. Jammer dat we de lijn van de openingsfase niet vast konden houden.

Schouten vond ik goed en de verdediging muv Blind ook. Het middenvekd werd verder echt compleet overlopen door met name Veerman die echt flink te kort komt voor dit niveau en Reijnders die zijn dag niet heeft.

Verder is Duitsland veel beter dan wij en is 2-1 niet iets om je voor te schamen.

26 maart 2024 om 22:43

Ik mag hopen dat de Roon afvalt als 6 en niet Schouten of Wieffer. Wat is dat een ongekende grasmaaier zeg.

26 maart 2024 om 23:22

Duitsland veel beter dan wij? Dat hebben we vandaag gezien… Wedstrijd was redelijk gelijkwaardig waarbij Nederland tot het grote wisselen zelfs de beste kansen had. En dan missen we ook nog onze beste speler.

Ophouden met die geforceerde 5-3-2 opstelling. Pakte in 2014 goed uit met een totaal ander soort selectie en een bondcoach die het daadwerkelijk met een idee erachter invoerde. Sindsdien helemaal niks meer opgeleverd.

26 maart 2024 om 22:44

Pakte niet eens goed uit haha. Constant achter wanneer we switchte naar 433.

26 maart 2024 om 22:48

Ja klopt. Vaak geswitcht naar 433 tegen mindere en gelijkwaardige tegenstanders. Werkte alleen goed die ene wedstrijd tegen Spanje.

Nooit meet 343 spelen met Nederland. Had lang gedacht dat dit het beste was. Maar hebben nu al zoveel wedstrijd slecht gespeeld in deze formatie. Gewoon 433 spelen dit werkt gewoon veel beter. Zowel aanvallend als defensief. Alles ligt open terwijl je nu met 5 verdedigers staat achterin.
En de eerste keeper van Oranje wordt hopelijk wel Flekken nu. Ook kan hij niet voetballen. Hij houdt tenmiste de ballen uit het doel. Iets wat Verbruggen nog niet zo goed doet.

26 maart 2024 om 23:05

Komt op juvedeef. Wat moet Verbruggen hier doen dan? Hij redt 5 super goede ballen. Die 2 goals kon hij echt niks aan doen. Prachtige 1e goal en die 2e is gewoon echt net pech. Zonder Verbruggen ga je hier dik af hoor.

26 maart 2024 om 23:32

Weet niet welke pot jij hebt gekeken, maar Verbruggen keepte geweldig.

Wedstrijd weggeven weer door die verdedigende 5-3-2. Eerste helft een aanfluiting helemaal weggetikt en tweede helft iets meer lef, maar die formatie past ons gewoon niet. Ga nou eens van eigen kracht uit pff.

26 maart 2024 om 22:45

Inderdaad, veel te geforceerd. Er komt geen enkele bal aan. Toen er ooit met die 5-3-2 werd begonnen was ook juist de aanval sterk en de verdediging zwak. Dat was het idee erachter. Nu is het juist andersom. Totaal onnodig om geen 4-3-3 te spelen.

26 maart 2024 om 22:52

Mee eens, maar als je 4-3-3 gaat spelen met dezelfde insteek, wordt het alleen maar erger. Koeman heeft gewoon niet de capaciteiten om snel voetbal te spelen. Het is eindeloos gebrei in de hoop dat de tegenstander fouten maakt, maar er is eigenlijk gewoon geen tactiek. De spelers staan waar ze staan en we zien eigenlijk enkel de individuele kwaliteiten van de spelers aan het werk. Je ziet totaal geen cohesie in de linies. Je zou een baksteen voor de groep kunnen zetten en je krijgt zeer waarschijnlijk hetzelfde spelbeeld. Dat neemt niet weg dat ik altijd voor 4-3-3 zou kiezen.

26 maart 2024 om 23:01

Muah er zijn wel een paar aanknopingspunten waarom het met 4-3-3 nu wel
beter zou moeten kunnen: De Ligt doet het goed RCV, Reijnders blinkt dan uit, Aké kan dan op de positie van blind, Veerman doet het dan beter hebben we van de week gezien en Memphis was vandaag ook best goed. Last but not least komt Frenkie natuurlijk normaal gesproken er nog bij.

26 maart 2024 om 23:02

Mee eens hoor. Ik zie veel liever 4-3-3. Ik vraag me vooral af of Koeman in staat is om ook maar 1 formatie te laten renderen. Dat bedoelde ik vooral.

Verlies volledig op het conto van Koeman. Wat een onbegrijpelijke wissels en hij laat Veerman 90 min staan. Echt bizar slecht. Reijnders krijgt een ondankbare rol en je speelt met een eredivisie duo tegen wereldtop. Dit verlies is echt onnodig.

Het wordt niet veel Duitser dan deze overwinning. Enfin, over het gehele spelbeeld terecht. Ook de marge, eerlijk gezegd. Prima spirit getoond door Oranje. Een ervaring rijker. Het EK zal wel niks worden, helaas. Te weinig kwaliteit, ook vanuit Koeman gezien.

Prima tactiek van Nederland, wat gewoon het beste bij ons momenteel past. Defensief stond het over het algemeen als een huis, en Duitsland kon grotendeels allee maar breien, breien, en breien. Jammer dat Oranje dan net de scherpte mist om zelf de overwinning over de streep te trekken, en dat Duitsland met zo'n "net over de lijn" doelpunt wint.

26 maart 2024 om 22:43

Dan wel met andere spelers…

26 maart 2024 om 22:48

Volgens mij was het ook hands, want bij een schouder-bal gaat de bal omhoog?

Nooit meer Blind! Die man kan echt niet meer en heeft werkelijk niks te zoeken bij Oranje. Als linksback pijn aan de ogen en centraal achterin zijn er veel betere opties

Mephis de betere speler maar doe mij Weghorst maar qua pit. Zelfde geld voor Cody en zelfs de roon. Malen flink in de steek gelaten vandaag. Xavi altijd opstellen ondanks mindere wedstrijden. Je moet kijken met wie ze op veld staan.
Dumfries held van vorige toernooi mag banken. Je hebt Frimpong in alles de betere en in vorm. Zo moeilijk hoeft het niet te zijn. Op sommige posities kan je veel beter opstellen. Op sommige niet. Zou alleen ten alle tijden voor spelers gaan die druk zetten de meters maken. De betere die je dan opstelt etaleren zo veel meer.

Wat was de taak van Blind en Dumfries aanvallend vandaag? Frimpong werd bekritiseerd vrijdag, maar Dumfries heeft werkelijk niks goeds gedaan vandaag, ongeinspireerd. En dan breng je Weghorst, waarom? Er kwamen in de 2e helft precies 0 ballen vanaf de zijkant. Malen en Verbruggen enige lichtpuntje vandaag.

26 maart 2024 om 22:50

Omdat Weghorst vaak inspiratie en passie in Oranje brengt en vaak uit het niets scoort met zijn inzet. De laatste 10 minuten Weghorst laten spelen is niet de schuld vsn het verlies. Gewoon wat pech helaas.

26 maart 2024 om 22:53

Tja Frimpong had je juist vandaag moeten opstellen, Mittelstadt is defensief ook kwetsbaar.

Van die Duitse overwinning lig ik echt niet wakker. De 2 zeges in 2 oefenpotten zeggen gewoon niets. Sowieso moet het beter op het Ek.
De Duitse voetbalbond heeft de voetbalbeleving van de aanhangers helemaal kapot gemaakt

26 maart 2024 om 22:54

Er is duidelijk weer een verbetering te zien bij die mannschaft.

26 maart 2024 om 23:05

Voetballend zag het er opzich prima uit, maar Duitsland mist power voorin. Tot aan de 16 wordt er leuk gevoetbald, maar creeeren toch te weinig. Havertz kan prima meevoetballen, maar is geen echte spits. Füllkrug denk ik de enige echte spits in de selectie maar is hij goed genoeg om de spitspositie op te kunnen vangen.

26 maart 2024 om 23:09

Undav heb je ook nog.

27 maart 2024 om 00:09

Oke die ken ik dan (nog) niet zo goed.

Dat 5-3-2 moeten we echt snel vanaf. De eerste 15 min was het nog goed. Alleen toen Duitsland er een beetje in kwam had Nederland niks te vertellen. Blind kan echt niet meer, is mooi dat hij het in Spanje goed doet maar bij het Nederlands elftal moet je hem niet meer oproepen. Ook complimenten naar de keeper want die heeft een paar goede ballen gepakt. Voor de rest viel het mij wat tegen.

Het is het allemaal net niet, mede dankzij Koeman. Waarom staat er nu nog steeds geen vast elftal zo vlak voor het EK? Volgende wedstrijd weer een andere opstelling/systeem? Zo wordt het niks. Denk dat NL alleen incidenteel kan winnen van de toplanden (frankrijk, Duitsland, Portugal, Spanje).

Kan niet genieten van dit Nederlands elftal.

Als je dan 5-3-2 speelt, verwacht je toch juist een Maatsen en een Frimpong ipv Dumfries en Blind?

Maar vind het allemaal heel traag en saai.

Hopelijk zal het met Frenkie er anders uit zien.

Beide keepers hebben iig een goede indruk achter gelaten afgelopen wedstrijden, dat is misschien wel enige pluspunt(?).

Je mist gewoon Kluivert in topwedstrijden, eentje met diepgang, explosiviteit en sterk balbezit en goede dribbels. Gakpo is gewoon veel te fragiel voor topwedstrijden. Verder vond ik Schouten enorm goed spelen. De Ligt ook wel. Dumfries wel redelijk. Had liever Frimpong rechtsvoor gezien.

Prima pot. Ondanks dat ze in fases werden weggetikt gaven ze niet echt veel weg. Verbruggen liet zich goed zien. Alleen die wissels sloegen echt nergens op. Als je toch per se Quinten aan het werk had willen zien dan had hem op de plek van Schouten gezet. Reijnders plekje terug en Xavi Simons de aanvallende rol. De Roon, Veerman en Quinten, dat zet je toch niet neer tegen een ploeg als Duitsland…

Weet iemand trouwens wat er mis is met Rudiger? Die gozer komt echt over als een totale debiel.

26 maart 2024 om 22:59

Is helaas ook al jaar en dag zo. Volgens mij kan je op YouTube uren lang aan beeld materiaal vinden waar hij zich... Bijzonder gedraagt.

Tja, dit was echt niet best. Op individuele kwaliteiten bleef je nog op de been, maar wat was het tactisch vreselijk slecht. Aan de bal totaal geen initiatief buiten 10 minuten na rust. Het is maar dat je wel degelijk goede spelers ter beschikking hebt, want van Koeman en z'n staf gaat het niet komen.

Op individueel niveau wel goede dingen gezien. Van Dijk die weer als vanouds speelde en uberhaupt staat het wel aardig centraal achterin, Schouten die laat zien de juiste man te zijn voor de rol als controleur, Malen die goed speelde en Verbruggen die ook echt prima keepte.

Nou vond ik Blind niets toevoegen, maar ook niet zo slecht als sommigen stellen. Reijnders kwam er niet aan te pas vandaag en Veerman laat eigenlijk zien wat we al een poosje wisten. Die kan dit tempo en vooral niveau gewoon niet bijbenen. Top in de Eredivisie, maar vrij gelimiteerd als het tempo omhoog gaat. Dan oogt hij als een jong talent met knikkende knieen. Dumfries was vandaag zichzelf niet.

27 maart 2024 om 00:38

Eens wat betreft Koeman en de tactiek/opstelling Sirius.

Maar wat vond jij oké aan Blind vandaag dan, dat jij hem niet zo slecht vond als iedereen doet voorkomen? Ik heb namelijk niks gezien van Blind waarmee ik op een cijfer hoger dan een 5 kan uitkomen.. Sterker nog, ik zou hem een 3 geven. Werd er continu uitgelopen (zelfs notabene een bal die hij verliest en binnen 1 meter niet meer bij kon komen bij de tegenstander...), liep continu uit positie en heeft aanvallend werkelijk waar 0 inbreng gehad. Zijn passing waar hij om geroemd wordt kwam ook niks van aan bod. Alleen maar tikjes terug. Stond continu veel te hoog om de bal te kunnen ontvangen van de CV's.. Aké speelde verdedigend gezien letterlijk voor 2 aan die kant.

Verder eens wat betreft Dumfries en Veerman. Dumfries was ook echt slecht vandaag. Snap overigens totaal niet dat Koeman in de 433 tegen Schotland dan Frimpong laat spelen, maar tegen Duitsland in een 343 dan weer Dumfries opstelt.. Juist in de 343 is Frimpong bij Leverkusen uitblinker...

De Roon voor Schouten heeft de wedstrijd doen kantelen. Gelijk weer paniek in de tent. Laatstgenoemde zat overigens overal tussen

Hartman en Frenkie zijn broodnodig! Verbruggen is vanaf nu de nummer 1 keeper! Je had alleen met Gakpo een speler op de bank die niet onder doet voor de basis… met deze selectie is kwartfinale hoogst haalbare…

Duitsland is toch wel een goed voetballende ploeg, ze missen alleen echt wat power voorin om echt verder door te drukken. Vond Nederland geeneens heel slecht spelen, maar voor de top van Europa is het denk ik net niet. Er werd geconcentreerd verdedigd en gaven weinig weg tot aan de laatste fase van de wedstrijd. Af en toe kwamen ze er ook nog wel gevaarlijk uit, maar dan moet je toch wel echt efficienter omgaan met je kansen. Weer met beide benen op de grond, misschien maar goed ook want als we gewonnen hadden gingen we ons nog tot favoriet uitspreken voor het EK. mag wel hopen dat ze nog wat gaan doen aan dat veld. Daar wil je toch geen EK wedstrijden op laten spelen.

Als Reijnders of Depay gewoon raak schieten had ik het nog wel eens willen zien laatste 15 min typisch oefenvoetbal met teveel wissels

Ik vind het erg knap dat Koeman in al die tijd dat hij bondscoach is, nog geen enkele lijn in de formatie, spelopvatting heeft gekregen.

Zo dicht op het EK zou je nu wel wat automatismes en vastigheid moeten zijn, maar Koeman veranderd steeds van formatie en opstelling zodat dit gewoon nooit lukt. Ik vrees echt dat dit niet op tijd gaat lukken.

Nederland begon prima aan de wedstrijd, maar het stond tactisch niet sterk, veels te defensief. Reijnders is geweldig op 8, en niet op 10, dat Koeman dat zelf niet ziet is mij een raadsel, daar hoor je gewoon Gakpo of Xavi te zetten.

Dat deze wedstrijd is verloren is volledig te danken aan Koeman met zijn slappe opstelling en wisselbeleid

Nou ja het is "maar" een oefenpotje. Ik denk dat de tactiek van Koeman was om niet, net als Frankrijk, aanvallend in het mes te lopen van de Duisters die, zoals we hebben gezien, buitengewoon balvast zijn. Bij vlagen werden we gewoon weggetikt. Maar toch: Nederland liet ze komen. Dan moet je wel snel eruit komen. En daar ontbrak het aan; de intelligentie om, als het openligt, razendsnel eruit te komen.

En dat je andere jongens probeert in een oefenpotje: dat mag.

Het was wel duidelijk dat Duitsland zonder hulp van de scheidsrechter niet zou gaan winnen. Oranje bleef, ondanks dat Duitsland de eerste helft veel beter was, verrassend eenvoudig op de been, maar creëerde zelf vrijwel niks.

Wat een drama. Tot de 65ste minuut speelt Nederland gewoon een uitstekende pot, staat het tactisch verdedigend gewoon goed, daarna begint Duitsland aan te zetten, krijgen ze meerdere kansen en probeert Koeman dit op te lossen met een aantal wissels(en Memphis die de bal normaal vasthoudt die naar de kant moet) en verandert dit niks en spontaan was Nederland slecht, waren de wissels slecht(ook al begon Duitsland duidelijk daarvoor al aan te dringen) en is Koeman natuurlijk weer de zondebok. Het kan gewoon niet zijn dat een betere ploeg beter in zijn spel kwam en het net misging. Zo doorzichtig dit. Je kan je klok er op gelijk zetten.

26 maart 2024 om 23:05

Vond je het echt uitstekend? Wat was er zo goed in balbezit dan?

dat laatste stuk van de wedstrijd was wat mij betreft niet echt serieus te nemen, beide teams 6x gewisseld... duitsland ging beetje opportunistisch voetballen en met een geluksgoal scoren ze de 2-1.
ja musiala en/of muller hadden nog grote kansen waar verbruggen uitstekend redding bracht, maar zelfde geldt aan andere kant met kansen van depay en reijnders.

met koeman ga je de oorlog niet winnen, wat een zoutzak. Had alle kans om een frisse start te maken met het nederlands elftal na het WK, maar zit echt nog in de gedachten van voetbal uit 2016 ofzo. Ook het misbruiken van spelers als reijnders in deze wedstrijd en frimpong in de vorige is gewoon heel irritant om te zien als toeschouwer.

27 maart 2024 om 00:42

Ik vind er wel 1 essentieel verschil in zitten OREELY. De grote kansen van ons waren niet eens binnen de palen. Bij die van de Duitsers moest Verbruggen die reddingen ook maken, anders waren het 3 goals. Dat vind ik een essentieel verschil met hoe "groot" de kansen daadwerkelijk waren. Tel daar ook nog eens de 5x bij op dat Musiala uitgleed nadat hij met een steekpass volledig vrij was gespeeld in onze 16, of waar Aké zich nog net voor kon gooien. Dan vind ik het echt wel een verschil.

Wat is er aan de hand met de Ligt? Het is alsof je naar een jaren tachtig voetballer zit te kijken. Nog stroever en strammer dan de twee keer zo oude Blind die net zo passé is.
Helaas trouwens, want ik heb groot respect voor Blind zijn carrière en prestaties uit het verleden.

27 maart 2024 om 00:44

Wat was er mis met De Ligt dan? Hij is wat log, maar verdedigend was hij sterk. Voetballend soms sober, maar ook een hele goede crosspass op Blind waar Blind niks mee deed. En een paar passes tussen de linies naar Malen/Depay. Ik vond de 3 CV's gewoon solide hoor. Zeker aangezien zowel Aké als De Ligt moest dealen met een belabberd spelende Blind en Dumfries.

28 maart 2024 om 10:13

Naast lomp vind ik hem weinig athletisch, hij is telkens te laat en ziet er oncomfortabel uit aan de bal.

In dit soort wedstrijden zie je gewoon dat een Veerman nog Eredivisie niveau is. Niks mis mee, maar je ziet duidelijk dat hij tekort komt. Snap dan ook niet dat hij naar wereldclubs gepraat wordt. Hij heeft een goede passing, maar daar houdt het naar mijn mening ook wel mee op. Hij heeft vandaag alleen maar achter Duitsers aangelopen. Frenkie de Jong wordt ook heel duidelijk gemist op het middenveld. Veel slimmere speler en veel completer dan Veerman. Veerman mag van mij wel mee naar het EK, want er is gewoon weinig klasse op het middenveld.

In defensief opzicht was het heel goed vandaag maar aanvallend was het ondermaats om van dit soort tegenstanders te kunnen winnen. Reijnders had echt een offday wat in aanvallende zin ook niet echt mee helpt. We missen vandaag aardig wat kwaliteit en dat biedt naar mijn inziens echt perspectief op een mooi EK. Komende maanden maar hopen dat onze spelers gevrijwaard blijven van ernstige blessures en dat de spelers die nu niet fit waren snel fit mogen worden en blijven.

Ik heb alleen de eerste helft kunnen zien maar daarin werd Nederland toch gewoon vooral helemaal blind getikt?! Zodra Duitsland versneld kan Nederland het niet bijhouden, met daarbij een ontzettend slechte manier van druk zetten.
Qua keuzes van de bondscoach ben ik wel teleurgesteld. Waarbij het ook wel zonde is dat er ook weer een aantal blessures voorbij zijn gekomen van gasten die ik ook graag weer eens aan het werk zou zien.
Ik had tegen Schotland graag Dumfries gezien en juist tegen Duitsland een Frimpong, zodat die in zijn kracht kan spelen en we Dumfries eens in de meer verdedigende rol zien.
Voorin is ook wel een behoorlijke puzzel in mijn ogen. Memphis heeft zeker kwaliteiten maar ik vind hem toch vooral erg tegenvallen. Al kan dat ook weer deels liggen aan de aanvoer en (gebrek aan) opkomende mensen liggen. In balbezit werkt hij hard, komt de bal veel halen (waardoor hij veel te ver van de goal in balbezit komt) maar maakt niet altijd gelukkige keuzes, en bij balverlies heb je in mijn ogen niet veel aan.

Maar goed, de tweede helft schijnt beter te zijn geweest waardoor de balans toch redelijk gelijk opgaand was begrijp ik?!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren