Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Natuurlijk zou een terugkeer bij Ajax prachtig zijn'

Laatste update:

Urby Emanuelson is in ieder geval tijdelijk terug bij Ajax. De multifunctionele linkspoot zit na zijn vertrek bij AS Roma zonder club en traint sinds maandag mee bij de beloftenploeg van zijn oude werkgever. Hij denkt dat het bij trainen zal blijven: “Als Ajax me zou willen, hadden ze zich al veel eerder gemeld. Ik reken niet op een contract en ben daar ook helemaal niet mee bezig”, klinkt het.

/

De 29-jarige Emanuelson werd opgeleid bij Ajax en speelde 172 competitiewedstrijden in het eerste elftal, voordat hij halverwege het seizoen 2010/11 een transfer naar AC Milan maakte. Een echte doorbraak bij i Rossoneri bleef echter uit. Vorig jaar tekende Emanuelson een eenjarig contract bij AS Roma, maar ook die samenwerking werd geen succes.

De zestienvoudig international speelde slechts een halfjaar voor Roma en liet zich vervolgens verhuren aan Atalanta. Nu is Emanuelson transfervrij en hoopt hij stiekem op een terugkeer in de Amsterdam ArenA: “Natuurlijk zou dat prachtig zijn. Maar het trainen staat voorop”, benadrukt de vleugelspeler in gesprek met De Telegraaf.


Ajax moet Urby Emanuelson een contract aanbieden

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Urby een contract voor een jaar en Boilesen lozen!

4 augustus 2015 om 07:31

Inderdaad is een prima back up voor Dijks. Daarmee zouden alle posities achterin dubbel bezet zijn. Dan wel vd Hoorn verhuren of verkopen, die heeft nu al geen uitzicht op speeltijd.

4 augustus 2015 om 07:50

Ik zou heel blij zijn als urby terug komt naar ajax kan op meerdere posities en zou gelijk kwalitatief de beste speler zijn plus zijn ervaring en verleden bij ajax.

4 augustus 2015 om 07:53

Een backup voor Dijks volgens mij ben je niet helemaal lekker. Emanuelson zou een super versterking voor Ajax zijn en denk dat Dijks rustig op de bank kan kijken hoe het moet. Denk dat je je heel er vergist in de kwaliteiten van Urby

4 augustus 2015 om 08:29

Hahahahah denk dat dijks een back-up van urby moet worden

4 augustus 2015 om 08:40

Hij heeft bij Atalanta ook de wereld getoond wat hij kan. Mentaliteit van lik me reet.

4 augustus 2015 om 09:12

@ Elchino20

Op basis waarvan de beste speler kwalitatief? Is het gewoon omdat Urby Emanuelson een Ex ajacied is?
- AC Milan periode 1, 73 wedstrijden in 3 seizoenen...
- Fulham, 13 wedstrijden
- As Roma, 2 wedstrijden
- Atalanta, 9 wedstrijden

Dat is kwalitatief onze beste speler als hij terug komt? Het is geen van der Vaart/sneijder/nigel de Jong/huntelaar hoor. Urby Emanuelson is het typische voorbeeld van middelmaat. Dan kan je beter gewoon Viergever achter Dijks houden. Die is totaal niet minder.

4 augustus 2015 om 09:35

Ik vind Viergever geen LB is veel beter op Lcv, naar mijn mening is Savastano, 2de Lb. Ik zeg Andersen verhuren en urby halen, hij kan dan evt. ook op LM. Plus dat het de vraag is hoe Younes het doet, daar op LA kan hij ook nog spelen. Andersen moet minuten maken.

4 augustus 2015 om 09:48

Back up voor dijks ? Wil ik mee maken haha

4 augustus 2015 om 09:55

@ Afcanats

LB: Dijks + Savastano + Viergever
Lam: Sinkgraven + Schone + VD Beek/nouri
LV: Fisscher + Younes + Cerny/muric (beiden liever rechts, maar kunnen links)

Andersen verhuren, Serero verkopen en Urby lekker laten gaan naar een andere club. Iemand die bij zoveel clubs door de mand is gezakt op niveau's lager dan Ajax is toch geen versterking meer? Dat is puur emotionele toevoeging. Ging naar Milan omdat hij een koopje was, ging naar Fulham door bekende Martin Jol. EN bij Roma/atalanta heeft hij helemaal niets laten zien.

4 augustus 2015 om 10:04

Viergever totaal niet minder? Hoeveel interlands heeft die gespeeld? Kon die Boilesen uit de basis spelen?

Ja, Urby heeft geen glanzende buitenland carrière gemaakt (al is 73 wedstrijden in 3 seizoenen bij Milan ook echt niet dramatisch), maar hij is zeker beter dan Biergever. Wat een miskoop is dat zeg.

4 augustus 2015 om 10:46

Viergever als linksback? Dat moet je toch niet willen, als lcv vind ik hem zelfs te zwak voor Ajax.

4 augustus 2015 om 11:02

@ Sulejmanii

Wil je een Emanuelson die 700-800 duizend euro op jaarbasis verlangd, die vrijwel overal in zijn carriere volledig gefaald is. Dat terwijl je met Savastano en Viergever twee mensen hebt als back up? En zeker omdat Emanuelson zijn beste wedstrijden bij Ajax en bij Milan speelde als linksbuiten.

Laat Emanuelson maar lekker voor wat het is.

4 augustus 2015 om 11:04

@d-bergkamp,

Ik lees nou jou onzin over Emanuelson. Laat ik je allereerst gelijk geven dat hij het in het buitenland, slecht gedaan heeft.

MAAR.... Noem eens zijn statistieken op als speler van Ajax?? Eerste speler die 29 is wat kan toevoegen aan de selectie en ook de jonge jongens opweg kan helpen. Ook over ze misstap naar het buitenland. Plus hij was in de tijd van Nigel de jong, sneijder en van der vaart één van de betere van het team en daar komt bij dat deze jongen zich graag wilt bewijzen dat hij het nog degelijk in zich heeft! Als je hem onder savastano zet die werkelijk nog niks heeft bewezen in Ajax 1 dan kan jij echt beter gaan kijken naar dammen.

4 augustus 2015 om 11:28

@ Daafje4

Zijn statistieken als speler van Ajax liggen ondertussen bijna 6 seizoenen achter hem. Dus je gaat een speler halen op basis van dingen die hij 6 jaar geleden liet zien? Dan kunnen we net zo goed Bergkamp en Frank de Boer in het veld zetten. Wat iedereen hier zichzelf af moet vragen is de volgende vraag. Als Urby Emanuelson geen Ex Ajacied was. Had hij dan ooit een optie geweest als linksback? No f*cking way. Als ze met zo een speler op de proppen zouden komen zou het gehele topic vol zitten met kritiek op Marc Overmars dat hij met een waardeloze speler op de proppen kwam. Tenslotte kon die spelers niet eens een basis plaats bij Atalanta veroveren.

EN ik zet hem niet onder Savastano. Ik zeg dat we met Dijks, Savastano en en Viergever 3 spelers voor de linksback positie hebben. Een 4e speler die ook nog eens heel duurbetaald is en die de laatste jaren niets gepresteerd heeft is dan ook overbodig voor mij.

Noem het onzin, maar in ieder geval durf ik gerust te zeggen dat een Ex speler van Ajax geen toevoeging is aan het huidige Ajax. Wanneer Urby niet bij Ajax had gevoetbald had hij nooit een serieuze optie geweest. En iemand uitzoeken op basis van zijn verleden bij Ajax is werkelijk waar het slechtst dat ik ooit gehood heb.

4 augustus 2015 om 11:52

@d-bergkamp,

Je zou toch ook van der vaart terug willen zien? Niet op basis wat die heeft laten zien 6 jaar geleden? Ik hoop dat Emanuelson een jaar contractje krijgt. En dan volgend jaar stuur ik je een berichtje dat je zo ontzettend fout zit. Allereerst denk ik dat hij niet veel geld vraagt. Hoezo zou je als je gefaald bent bij atalanta en weer jezelf wilt bewijzen. Maar laten we Emanuelson alleen is bekijken puur op kwaliteiten. Denk jij dan serieus werkelijk dat viergever die al 25 jaar niks heeft laten zien, savastano die alleen dingen in jong Ajax heeft laten zien of misschien onze dijks die 1 jaar redelijk gespeeld heeft bij Willem fuck*ing 2 beter op linksback is dan Urby?? Wie heeft meer laten zien op de gehele linkerflank bij Ajax op dit moment dan Urby? Je lult onzin!!! Emanuelson zou een hele slimme zet zijn van Marc overmars! Niet alleen qua leeftijd al helemaal qua kwaliteit.

4 augustus 2015 om 12:33

@ Daafje4

Allereerst, iemand betichten van onzin is jammer. Het geeft normaliter aan dat ik de rest van de post niet serieus hoef te nemen aangezien je het op persoonlijk vlak gaat spelen. Wat betekent dat je het inhoudelijk niet kan winnen. En als je persoonlijke berichtjes wilt sturen, dan is dat prima. Maar nu inhoudelijk verder.

- Van der Vaart
In tegenstelling tot Urby Emanuelson heeft van der Vaart na zijn periode bij Ajax nog veel laten zien. Werd uitblinker/aanvoerder bij Hsv, speelde bij Madrid absoluut niet onverdienstelijk en werd bij Tottenham samen met Modric en Bale sterspeler. Daarnaast speelde Rafael van der Vaart in zijn laatste seizoen gewoon 27 wedstrijden. Oftewel een totaal andere speler/vergleijking dan Urby Emanuelson.

- Het salaris van Urby
Jij denkt dat hij niet teveel geld vraagt. Urby Emanuelson had een salaris van 1,5 miljoen euro bij AC Milan. Dus ik schat dat hij met 50% van zijn salaris genoegen zou nemen en dan kom je dus op 750.000 euro uit. Wat is teveel aan salaris.

- Urby Emanuelson op kwaliteiten beoordelen.
Als je hem beoordeelt op de afgelopen 5 seizoenen, waar in hij trouwens nauwelijks linksback heeft gespeeld als hij al speelde. Dan kom je tot de conclusie dat Urby Emanuelson helemaal gene linksback is. Oftewel de kwaliteiten van Urby Emanuelson op linksback zijn slecht. Zelfs bij Ajax speelde hij de beste wedstrijden op de linksbuiten positie.

- Viergver, Savastano en Dijks
Precies, we hebben al drie spelers voor de linksback. Dijks kende een heel erg goed seizoen bij Willem 2. Viergever heeft niets laten zien, ach die werd door de Uefa slechts uitgeroepen tot beste linksback groupsfase Europa league en was aanvoerder bij AZ. En Savastano heeft niets laten zien, maar als 3e linksback voldoet hij prima.

Noem het onzin, stuur me prive berichten of speel het persoonlijk. Stiekem weet je dat ik gelijk hebt. Als Urby Emanuelson geen Ex-Ajacied was had je nog nooit van hem gehoord met zijn cijfers.

4 augustus 2015 om 12:47

Het is een snelle speler.
En voor de Eredivisie zeker een uitstekende speler.
Hij speelde ook niet echt bij de meest aanvallende ploegen he....
fulham en atalanta.

Denk dat hij met zijn ervaring, snelheid en zowel aanvallende als verdedigende kwaliteiten van nut kan zijn voor Ajax.
En ik vind dat zijn ervaring(zowel positieve als negatieve) zeker een aardige rugzak is om andere wat te kunnen bijleren.

4 augustus 2015 om 12:56

Hahaha backup voor Dijks. Youve make my day !

4 augustus 2015 om 13:26

D-Bergkamp

Wat zou het aantrekken van Emanuelson anders maken dan dat van Heitinga? Heitinga heeft de laatste jaren ook absoluut niet overtuigd, is één van de grootverdieners binnen de selectie en is gekomen voor de RCV positie waar Ajax al meerdere spelers voor heeft. Al je argumenten voor Emanuelson gaan net zo goed ook op voor Heitinga. Bovendien is de linksback positie met een vertrek van Boilesen nog minder bezet dan de plek van Rcv. Riedewald en Viergever zijn LCV en geen linksback.
Je argument van salaris zal ook best nog eens mee kunnen vallen. Ook Emanuelson weet dat hij niet broodnodig is bij Ajax en hij heeft bovendien tot nu toe geen alternatieven. Als het dus tot een overeenkomst zou komen betekent dit dat er vanuit zijn kant veel toegelegd zal worden.

Emanuelson is geen must. Maar als hij echt graag wil en dus bereid is genoegen te nemen met een salaris dat zou passen bij zijn hernieuwde status is het wat mij betreft een goede vervanger van Boilesen.

4 augustus 2015 om 14:01

Bergkamp, ik ben het vaak met je eens, maar nu absoluut niet. Viergever is veel te slecht voor Ajax. Een zeer beperkte speler en al helemaal als linksback. Niet de snelste, niet de meest technische, matige voorzet, niet sterk, wel redelijk verdedigend, maar dan centraal achterin. Op de back positie zeer zwak. Urby is snel, technisch, scorend vermogen, goeie traptechniek, prima voorzet, matig verdedigend, ervaren. Ja hij liet weinig in de serie a en PL zien, maar heeft er tenminste nog gespeeld. Eerlijk gezegd zie ik viergever dat niet bereiken al weet je het in 't voetbal nooit. In ieder geval lijkt hij me zeker een versterking gezien zijn kwaliteiten. Los vh feit of hij een ex Ajacied is. Ik denk ook echt niet dat hij op dit moment minder van waarde zal zijn dan de niet zo fitte vd vaart. Maar zoals Urby zelf al aangeeft. Als Ajax hem wilde, dan hadden ze zich eerder bij hem gemeld. Dus waarschijnlijk is er geen interesse in Urby en dat vind ik jammer.

Is deze jongen geen optie voor de hele linkse flank? Als boilesen weg is of die younes tegenvalt?

4 augustus 2015 om 07:10

Als die younes tegenvalt kan beter overmars vertrekken!
Ik denk dat Urby lekker naar de zandbak moet gaan en Ajax mag meer verwachten lijkt wel een inloophuis voor mislukte Oud talenten te worden.
Graag focus op eigen jeugd en geef dan maar een A junior de kans ongeacht hoe oud ze zijn.

4 augustus 2015 om 08:16

@jounis....je wil als ajax toch wel iets bereiken in Europa...jeugd is misschien leuk voor Nederland(wat ik al betwijfel) maar zeker niet voor europa....
Ajax heeft veel geld en zal toch echt wat versterking moeten hebben anders word mijn psv met 2 vinger in de neus kampioen

4 augustus 2015 om 08:33

Dat zal wel mee vallen. De selectie die we nu hebben deed vorig jaar vol op mee voor de titel. Alleen hebben we het na de winterstop weg gegeven. En de ene wedstrijd is de andere niet maar PSV was zondag ook niet geweldig dat ze even na de titel gaan komend seizoen.

4 augustus 2015 om 09:06

Grappig dat Ajax veel geld heeft... Ajax heeft helemaal niet veel geld, maar iedereen neemt dat klakkeloos over van de media. 100 miljoen, met alle respect dat is tegenwoordig minder dan het transfer budget van de grote clubs. Daarnaast willen ze een gezond beleid voeren door ieder jaar winst te maken puur zonder CL en transfer inkomsten. Als Ajax nu niet roekeloos geld gaat uitgeven kan het misschien ooit een kapitaal op gaan bouwen als Bayern en dan pas kan je wedijveren met de grote en geld gaan uitgeven. De fans denken alleen vaak te simpel na een minder jaar. Na zeven jaren van droogte worden we vier jaar achtereen kampioen en vorig jar tweede. Iets wat we niet zouden verwachten en van te voren voor zouden tekenen. Alleen succes wordt snel vergeten en gebagatelliseerd in Nederland. Laat Ajax het lekker op hun manier doen met veel jeugd, want ik zie steeds vaker dat bij Ajax de posities niet dubbel goed bezet zijn, maar daarachter ook grote talenten aandringen. Een prima ontwikkeling waarin Overmars een belangrijke rol heeft gehad. Chapeau en credits voor die man, maar goed de meeste zullen dat nooit of pas veel later zien.

4 augustus 2015 om 09:29

@ Ajaxet88, als je wilt kan je de jaarcijfers opzoeken van Ajax. De media neemt het over, omdat Ajax het ook openbaar maakt. Aan een kant is het goed dat Ajax zuinig is, want een gezonde club is meer waard uiteraard. Alleen lopen ze het risico achter de feiten aan te lopen, daarnaast willen de fans ook wat. Ajax blijft nog steeds veel supporters trekken, maar tot hoe lang trekken de fans het beleid als Ajax meerdere jaren geen kampioen gaat worden of geen aansprekende spelers aantrekken? Je kan wel blijven kijken naar de langere termijn, maar dan moet je niet gaan roepen ( lees: Frank de Boer) dat je ook in Europa wat wilt gaan betekenen.
En op dit moment gaat het tientallen jaren duren voor ze in buurt kunnen komen bij bijv. Bayern en je weet dat het ook nooit gaat gebeuren qua achterban van beide clubs. Ik weet dat je het als voorbeeld noemt, maar is niet realistisch.

Bij een club zoals Ajax hoort succes, die kan het niet zich permitteren om meerdere jaren achter elkaar 2e te worden. Dan is er iets structureel mis en ik weet het, het seizoen is nog niet begonnen en Ajax zou zomaar kampioen kunnen worden, maar je mag wel beamen dat de spelers die Ajax de afgelopen jarenheeft gekocht (nog) niet van toegevoegde waarde zijn geweest.

4 augustus 2015 om 09:37

@ajaxet88 Ajax heeft in de voetbalwereld wel degelijk veel geld. Weinig schulden. Grotere clubs hebben minder geld, maar wel meer te besteden, door hogere omzetten. Ajax moet gewoon wachten tot er een juiste generatie komt, waar je een keer grotere spelers bij moet zetten.

Wat je zegt lekker oppotten moet je gewoon blijven doen. Nu ineens veel geld uitgeven om kampioen te worden, zou het domste zijn, wat je kunt doen. Ajax is ook beurs genoteerd en ligt dus onder het vergrootglas!

Ik heb nog steeds en eigenlijk steeds meer vertrouwen in dit beleid. Bijna de hele selectie ligt minimaal tot 2018 vast. Een Klaasen en Cillessen zullen naar mijn idee kunnen vertrekken eind van het seizoen! Maar dan nog heb je een goeie basis en met doorstroming en misschien 1 a 2 gerichte aankopen, kan er volgend seizoen een zeer sterk elftal staan.

Wat de meeste supporters weer willen is geld gooien, maar volgens mij heeft Ajax zelf al bewezen in het verleden, dat dit tot 1 super jaar leid en geen winst. Ik zeg dan ook, rustig verder bouwen aan een mooie gezonde toekomst van die prachtige club.

4 augustus 2015 om 10:00

Nou ja, Ajax is 2e geworden maar 17 punten achterstand op de nummer 1 is niet echt volop meedoen voor het kampioenschap

4 augustus 2015 om 10:02

100 miljoen is voor een eredivisie club nog steeds veel

4 augustus 2015 om 12:51

Klopt, maar PSV betaald ook weer de prijs daarvoor door kwalitatief veel in te leveren.
Tuurlijk is er ook enorm veel aan inkomsten binnen gekomen, maar vertrekkende spelers kan je nooit opvangen door aankopen(in ieder geval in Nederland niet).

Sluit me bij Randje16 aan.

4 augustus 2015 om 07:13

inderdaad, de linkerkant is nu niet echt dik bezaaid nu Kishna en Menig weg zijn, Fischer nog niet fit en Younes t nog maar moet laten zien. en linksachter houdt het met Dijks en Viergever ook niet over...
lekker een contractje a la Babel aanbieden!

4 augustus 2015 om 09:14

@ Googlebal

Nee, als Boilesen weg gaat hebben we Mitchel Dijks en Nick Viergever staan. Beiden zijn echt niet minder dan een Emanuelson die met alle respect bij Atalanta nog geen potten kan breken. En voor de linksbuiten positie hebben we Fisscher + Younes. En in Jong/a1 lopen Muric en Cerny. Die weliswaar beiden liever op rechts spelen maar wel beidne linksbenig zijn.

4 augustus 2015 om 09:50

Haha. Viergever komt nooit bij clubs als AC Milan of AS Roma terecht. Urby heeft meer klasse in zijn linker teen dan Viergever in zijn hele lichaam.

4 augustus 2015 om 09:57

@ j0rnnn

Urby kwam bij Milan terecht vanwege Mino Raiola en een half jaar contract waardoor hij een schijntje was. En zeker op dat moment was Milan een grote club in een heel diep verval. Daarna vertrok Urby naar Fulham, toevallig zat daar een bekende (jol).

Iedereen heeft schijnbaar wat tegen Viergever. Maar die heeft bij AZ gewoon laten zien een prima stabiele verdediger te zijn. Stond in de Europa League ook gewoon zijn mannetje en werd nog aanvoerder ook.

Waar Urby al heeft laten zien het buitenlands niveau niet aan te kunnen en dus allene maar terug zakt. Kan Viergever nog stappen vooruit maken.

4 augustus 2015 om 10:51

Kan me regelmatig vinden in wat je zegt, maar Viergever heeft in mijn ogen totaal niet het niveau wat Ajax nastreeft.

4 augustus 2015 om 11:05

@ Sulejmanii

Misschien een antipathie tegen Viergever. Hij is 24 jaar oud en speelde 163 wedstrijden bij AZ waarvan 32 in de Cl/el. Daar in zijn ze ook nog vrij ver gekomen. Viergever werd aanvoerder van AZ, maar vanwege onduidelijkheid over zijn contract verlenging werd Maarten Martens aanvoerder. Viergever werd ook op de linksback gezet bij AZ. Werd daar zelfs door de Uefa nog uitgeroepen tot beste linksback van de groupsfase Europa League. En hij werd later weer aanvoerder van Az.

Viergever is niet spectaculair, heeft geen gigantische rushes. Maar Viergever is wel (voor zijn leeftijd) ervaren, heel degelijk en doet zeker niet onder voor de Emanuelson van nu.

Nu die merkt dat hij nergens anders aan de bak kan, en met ajax toch eventueel europa in kan, wilt hij dolgraag terug keren. Alhoewel ik denk, dat hij bij ajax ook niet aan spelen toe zal komen

4 augustus 2015 om 08:18

Jaja veel betere speler dan alles op de linkerkant van ajax

Prima speler, kan prima aan de linkerkant van de verdediging. Dijks komt niveau tekort en Boilesen is hopeloos uit vorm. Zou ideaal zijn, brengt tevens wat ervaring in het jeugdelftal van Ajax. Gezien al deze goede redenen, zal Overmars het wel niet doen.

4 augustus 2015 om 07:17

Boilesen uit vorm? Dat kun je toch echt niet meer uit vorm moemen. Daar is wel meer aan de hand. Veel te lang al te slecht.

4 augustus 2015 om 07:25

Frank de Boer vind Dijks na Willems de beste LB van de Nederlandse competitie dus die gaat hem heus niet passeren omdat Urby aan de deur klopt, je kunt Urby best een contract aanbieden voor een jaar en de concurrentie aan laten gaan met LB, LMC en als back up voor LV.

4 augustus 2015 om 07:41

Geef Dijks nou eens een klein beetje de tijd. Jullie schrijven hem al af terwijl zijn eerste seizoen nog moet beginnen.

4 augustus 2015 om 08:21

@M4rk, je geeft zelf het antwoord. Dijks na Willems de beste lb van de Nederlandse competitie. Emanuelson speelt niet in de NL competitie, dus rekent de Boer hem niet mee.

4 augustus 2015 om 08:22

Als dat zo is kan fdb beter stoppen met trainer zijn dan heeft hij er weinig verstand van urby is toch echt beter als dijks hij heeft in het buitenland niet altijd gepresteerd maar wat heeft dijks gepresteerd met een paar leuke acties bij Willem 2...?

4 augustus 2015 om 08:36

Ik vind Dijks wel een aanwinst. Vind hem goed bezig.

4 augustus 2015 om 08:40

Een jaar geleden vond Frank de Boer Dijks 4e keuze voor de Lbpositie, dus dat kan zo maar weer veranderen.

4 augustus 2015 om 08:46

@Anlista

Dijks werd gekocht toen Urby al transfervrij was/werd dus als Frank hem beter vond dan Dijks dan had hij Urby wel terug gehaald.

4 augustus 2015 om 08:56

Dijks stond al eerder in het seizoen in de belangstelling van Ajax om terug te keren. Daarnaast heb je ook te maken met het salaris van Urby en dat hoeft niet te b betekenen dat de Boer Dijks beter vind dan Urby?
Dijks heeft lang niet de ervaring van Emanuelson en daarnaast kan hij ook op meerdere posities spelen.
Maar nogmaals de Boer heeft het over de NL competitie, er zijn nog wel een aantal betere linksbacks uit NL die boven Dijks staan en in de buitenlandse competitities spelen.

Natuurlijk geen goed teken dat hij zichzelf aanbiedt bij Ajax. Kennelijk weinig belangstelling voor een 29 jarige ex international.

4 augustus 2015 om 08:38

Hij wil gewoon weer in groepsverband trainen en dan kun je het altijd bij je oude club proberen. En als die ja zegt is het goed.

Het zegt al voldoende dat hij nog geen nieuwe club heeft.

Urby is een leuke speler, maar voor elke positie nét niet.

Maar als Boilesen vertrekt, is hij een goede aanvulling op de selectie. Daar achter Dijks te weinig zit of spelers die geforceerd linksback moeten spelen.

4 augustus 2015 om 08:16

Je weet de reden niet waarom hij nog geen club heeft...

Kan zijn omdat meneer Emanuelson zelf aanbiedingen afslaat omdat deze in zijn ogen niet goed genoeg zijn of hem niet voldoende bevallen.

4 augustus 2015 om 09:16

@ Lazylen

Als je bij AS Roma slechts 2 wedstrijden aan de bak komt en bij Atalanta slechts 9 wedstrijden. Dan geloof ik niet echt dat de clubs voor je in de rij staan. Tel daarbij op dat ze hem bij Milan en bij Fulham ook niet meer wilden en je hebt al 4 clubs van subtop tot bodem middenmoot Italie/engeland die op hem uitgekeken zijn. Geen goede referentie.

Ook precies de reden dat ik hem niet bij Ajax wilt zien. Het is een perfect voorbeeld van gefaald in het buitenland. Emanuelson is een ajacied, maar niet het niveau wat je naar toe wilt. Geef dan lekker Dijks en Viergever maar de kans.

4 augustus 2015 om 09:32

Ik zeg ook nergens dat de clubs in de rij staan en dat hij platgebeld wordt met aanbiedingen...

En Balotelli schopt al 6 jaar geen deuk in een pakje boter en staat ook nog elk jaar voor miljoenen op de loonlijst bij de Europese top en ondanks dat hij nu weer mislukt is staan in Italië ook weer de clubs in de rij voor hem.. niet de toppers, maar genoeg andere clubs eronder.

Voor Emanuelson geldt precies hetzelfde. Spelers kunnen altijd ergens tekenen, al is het alleen maar omdat hun zaakwaarnemer ergens een lijntje heeft bij een voorzitter, technisch directeur of trainer. Waarom denk je dat al die idioten van Raiola bij Jol bijv. opdoken..

Er zullen ongetwijfeld clubs zijn die Emanuelson willen hebben, alleen zullen deze of niet van het door hem gewenste niveau zijn of ze betalen te weinig. Dan is het niet gek dat je als speler eerst de kat uit de boom kijkt en dan als er écht niemand meer komt, je alsnog voor één van die mindere clubs kiest.

Als ik Ajax was zou ik hem gewoon een contract aanbieden met een optie voor nog een seizoen. Dan eens kijken hoe hij zich dit jaar manifesteert. Als hij wil spelen neemt hij genoegen met een tonnetje of 6. Toch een jongen met ervaring, zowel Europees als nationaal.

4 augustus 2015 om 07:58

Inderdaad, ik denk niet dat er zoveel uit de huidige selectie beter zijn dan Urby, op de posities waar Urby kan spelen

4 augustus 2015 om 09:18

@ Jows

Met de ervaring om overal te falen en uit het team gezet te worden? Bij zowel Milan, Fulham, AS Roma en Atalanta hoeven ze hem niet meer te zien omdat hij simpelweg niet goed genoeg was. Heeft op linksback, linksbuiten, CM en CAM mogen spelen en nergens laten zien ene plek te verdienen.

Geef dan maar gewoon Dijks/viergever de kans.

4 augustus 2015 om 09:46

@D-Bergkamp, Van der Sar en Steek rendeerden er ook niet. Huntelaar heeft amper gespeeld bij Milan en zo kan ik nog wel even doorgaan. De Italiaanse competitie is gewoon geen lekkere competitie voor veel spelers. Er wordt over het algemeen defensiever gevoetbald.

Deze jongen kan echt wel voetballen en heeft ervaring op het hoogste niveau en is tevens international geweest. Ik zeg niet dat hij in de basis moet starten ofzo, maar laat hem iig de concurrentie maar aangaan. Worden de andere jongens ook beter van. Win, win lijkt me, mits het zogezegd een contract voor een seizoen is met een optie voor nog een seizoen.

Toen Babel terugkwam bij Ajax had hij ook amper gespeeld en kwam hij ook niet echt aan de bak. Bij Ajax was hij toch een prima aanspeelpunt, zo'n speler hadden we er nu graag bij gehad.

4 augustus 2015 om 10:59

Sterk betoog, helemaal mee eens. Hoop dat Urby vastgelegd wordt, jongen van de club erbij met ervaring.

4 augustus 2015 om 11:17

@ Jows

Klopt, ze rendeerden allemaal niet. Er zit alleen wel een verschil. Van der Sar vertrok naar Fulham en keepte de pannen van het dak. Stekelenburg ging naar Monaco en maakte in de beker een zeer solide indruk. Huntelaar vertrok naar Schalke en werd topscoorder.

Emanuelson ging naar Fulham en mislukte
Emanuelson ging naar AS Roma en mislukte
Emanuelson ging naar Atalanta en mislukte

Waar eerder genoemde spelers vertrokken naar een andere club en daar (relatief) slaagde. Vertrok Emanuelson naar 3 andere clubs en faalde hij ook bij drie andere clubs. En dat is hetgeen waarom ik totaal niet happig ben op een terug keer.

Je noemt het een Win-Win, ik noem het een verlies-verlies. Je komt met een uitgerangeerde speler op de proppen die als hij geen ex ajacied was nooit in de picture had geweest. Maar simpelweg vanwege zijn Ajax verleden word hij gewaardeerd. Dat is de enige criteria waarom mensen hem graag terug willen zien. Daarnaast heb je Dijks, Savastano en Viergever. Waarvan er dus 2 niet aan spelen gaan komen omdat Emanuelson 700-800 duizend euro per jaar moet gaan kosten.

En Babel, een leuke vergelijking. Babel speelde 146 wedstrijden bij Liverpool. Op het moment dat hij naar Ajax kwam had hij net een seizoen met 35 wedstrijden bij Hoffenheim achter de rug. Dat is wel wat anders dan 11 wedstrijden in 2 seizoenen bij Atalanta en AS Roma. Ook het verschil in mentaliteit zegt genoeg. Babel kocht zijn eigen contract af om bij Ajax te komen. Terwijl Emanuelson als transfervrije speler schijnbaar geen club kan vinden.

Nee, als Emanuelson geen ex ajacied was geweest had hij nooit in het plaatje gepast en had iedereen hier Marc Overmars verguisd. Simpelweg omdat Emanuelson totaal niet goed genoeg is gebleken voor het buitenland. En dus niet goed genoeg is voor het perspectief waar Ajax heen wilt.

ps: bekijk het trainingsfilmpje op zijn facebook pagina van 21 juli. Is gewoon te beschamend om te zien.

4 augustus 2015 om 11:59

@D-Bergkamp, Je moet soms een beetje geluk hebben. Een trainerswisseling kan al voor veel gezeur zorgen. Hij heeft het (vooral in zijn 2e seizoen) bij Milan prima gedaan. Echter is het daar vaak zo dat spelers moeten wijken als er een trainerswisseling plaatsvindt. Het is er erg onrustig geweest. Het probleem van Urby is dat het een speler is die feitelijk overal wel kan spelen. Het is geen specialist.

Ik zeg bovendien niet dat hij de hoofdprijs moet verdienen. Max 600.000 voor 1 seizoen. Ajax moet er wel een optie aan vast knopen, mocht hij het toevallig wel goed doen.

Sowieso heeft Ajax nog tot 1 september en tot die tijd mag hij wat mij betreft meetrainen en ritme op doen. Desnoods in jong Ajax.

Talent heeft hij en wie weet komt het beste weer naar boven. Ik zou de gok wel willen wagen voor die 6 ton.

4 augustus 2015 om 12:35

@ Jows

Zijn salaris afgelopen seizoen was 1,5 miljoen euro. Oftewel jij denkt dat Urby Emanuelson zomaar 65% van zijn salaris in levert en voor 600.000 euro komt spelen? Als hij akkoord zou gaan met 750.000 euro is dat al een halvering van zijn salaris, en ondertussen kunnen we toch wel zeggen dat een halvering van het salaris heel erg sporadisch gebeurt.

Meetrainen mag hij altijd, maar voorlopig roept iedereen maar dat hij terug moet komen omdat het een ex-ajacied is. Want als het een vreemde speler was geweest met zulke cijfers zou hij en Overmars tot op de grond worden afgemaakt. Dat gebeurde met Milik, Younes, Fisscher, El Ghazi, Cillessen etc etc etc

4 augustus 2015 om 13:43

Los van het feit of Emanuelson een toevoeging gaat zijn heb je er wel een handje van zaken te veel te kleuren zodat ze in je betoog passen.
Van der Sar was van wereldniveau en dat hij niet rendeerde bij Juventus kan inderdaad een incident genoemd worden.
Stekelenburg mislukte namelijk niet alleen bij Roma, maar nogmaals bij Fulham en mocht bij Monaco ook de bank warm houden. Zelfs Huntelaar voldeed niet bij zowel Madrid als Milan (uiteraard een ander kaliber dan Atalanta) voordat hij bij Schalke terecht kwam. Beide spelers gingen dus helemaal niet na 1 mislukt jaar meteen succesvol aan de slag bij hun vervolgclub. Met name de situatie van Stekelenburg is eerder te vergelijken met die van Emanuelson dan met die van Sar.

Waar wachten ze op? Ze hoeven alleen salaris aan te bieden.

Prima speler voor erbij.
Kan op heel de linkerkant spelen.
Heeft ook wel eens periode meer centraal op middenveld gespeeld. En zou die rol ook goed kunnen vervullen.
Met z'n ervaring zou ook dit een prima aanwinst kunnen zijn.
Niet om gelijk een basisplek te veroveren. Want de jeugd moet voorrang krijgen. Maar kan zeker van waarde zijn.
Aangezien hij (nog) geen club heeft. Zal hij qua salaris niet zoveel (kunnen/mogen) verlangen

4 augustus 2015 om 08:43

Het zou me niet verbazen als vgeel op de deur klopt voor Emanuelson. Rotterdam loopt vol met ex-Ajacieden. Het systeem dat Gio wil spelen loopt voor geen meter en Emanuelson (of een speler zoals hem) zou de problemen op kunnen lossen

Vermeer
vBeek
Botteghin
Kongolo
Karsdorp
el Ahmadi
Vejinovic
Emanuelson
Toornstra
Achahbar
Kuyt

Al die jaren dat emanuelson bij ajax speelde zijn ze nooit kampioen geworden. Ik vind het een slapjanus eerste klas en weet nog steeds niet op welke positie hij hoort. Want hij speelt overal belabberd.

4 augustus 2015 om 09:55

Toen Urby een paar keer bij Milan op 10 speelde, speelde hij heel erg goed. Je moet Urby ook niet linksachter zetten. Hoe dan ook, je kunt hem goed gebruiken als backup. Deze jongen is echt wel harder geworden de afgelopen paar jaar. En dan heb je iig een ervaren jongen achter Gudelj, Sinkgraven en wellicht Klaassen.

Boilesen verkopen voor 2 miljoen, er zijn vast wel gekke clubs die dat willen betalen, om dan deze man binnen te halen. Heeft Dijks daadwerkelijk concurrentie, want Boilesen is t gewoon niet meer bij Ajax. Heb altijd de hand boven zn hoofd gehouden, maar kan dat helaas niet meer doen. Na zoveel blessures is het niet meer wat het geweest is, wat zonde is, want talent had hij zeker(denkt met weemoed aan Ajax-Man u of andersom, waarbij hij Nani op zn top in bedwang hielt).

Zou echt geweldig zijn. Heeft een geweldige uithoudingsvermogen en snelheid en schotkracht

Voor de mensen die het nog steeds niet begrijpen hij komt alleen trainen en als ajax hem wilde hebben waren ze allang gekomen, ajax gaat tenminste goed met zijn oud spelers om de deur staat altijd open voor oud-spelers. Hij zou zeker een aanwinst zijn maar ajax heeft dijks gehaald en hebben viergever en boilissen nog achter de hand en de jeugd, pas als Boilissen weggaat en viergever zou geblesseerd raken of eventueel dijks dan zou Urby pas in aanmerking komen maar dat zie ik niet zo snel gebeuren. Maar goed de tijd zal het leren ben in ieder geval blij hem op de trainingen te zien.

4 augustus 2015 om 09:57

@clitz22, dat hangt er vanaf wat de salariseisen zijn van Urby en hoe hij het op de trainingen doet. Hij heeft de voorbereiding niet meegemaakt, dus hij heeft sowieso tijd nodig om te acclimatiseren. Als hij zich goed manifesteert denk ik dat Ajax hem best een bescheiden voorstel kan doen voor een jaar.

Geef hem een contract! Kan Dijks rustig wennen aan het niveau en met Urby haal je naast een ervaren ook een multi-functionele speler binnen.

Urby moet een contract krijgen!!!
We moeten straks de CL of EL in en ik denk dat Dijks dat een vol seizoen gaat volhouden hij is dat nog niet gewend. Urby heeft de nodige ervaring in Europa. En hij kan dus een prima alternatief zijn of andersom Dijks het alternatief van Urby. Maar hij moet in ieder geval zeker een contract krijgen.

Emanuelson in deze conditie gaat geen toevoeging worden voor Ajax. Als je kijkt naar zijn trainingsfilmpje wat is uitgegeven via Facebook dan zie je gewoon dat hij zwaar uit vorm is en de balhandeling van een nijlpaard heeft. Ik had goede hoop voordat ik dat filmpje zag maar dit gaat 'm niet worden.

Als Boilessen wordt verkocht, wordt Emanuelson aangetrokken.

Urby roept wel dat als Ajax hem wilde hebben ze wel eerder bij hem uit waren gekomen, maar wie had gedacht dat hij op zijn 29e wel wat voelde voor een terugkeer naar Ajax? De meeste spelers willen op die leeftijd nog lekker cashen in de zandbak, de VS of Turkije. Dat Ajax dus niet aan hem gedacht heeft vind ik niet zo gek.

Ajax moet Emanuelson niet nemen. Voor welke positie zou hij bij Ajax in aanmerking komen? Linksback? Lekker signaal geef je dan af naar Mitchell Dijks!

Ook op het middenveld is Ajax meer dan voldoende bezet. Bazoer, Gudelj en Klaassen hebben meer voor dit Ajax meer potentie dan Emanuelson.

Ik kan me niet voorstellen dat Ajax Urby een riant contract gaat bieden om op de bank te gaan zitten....

Zou me niks verbazen als Feyenoord ook deze Ajacied gaat benaderen

4 augustus 2015 om 11:04

Is inderdaad geen gekke gedachte. Linksbackpositie kunnen ze wel versterken en als Ajax geen aanbod doet zal het me niet verbazen als Urby ook wel oren naar Feyenoord heeft.

Contract voor een jaar aanbieden. Dijks gaat nog wel mindere perioden kennen , dus iemand met ervaring zoals emanuelson is alleen maar goed.

Urby is nou niet de persoon die Ajax naar de volgende ronde CL brengt, maar het is wel degelijk een voetballer die je overal neer kan zetten / in kan brengen. Met Urby heb je direct een extra lv en een extra lb erbij, die met twee vingers in de neus meekan met niveautje Eredivisie. En hij is nog

Urby gaat natuurlijk niet komen, ze hebben vast al met Dijks afgesproken dat Dijks de vaste linksback bij Ajax gaat worden. Urby gaat natuurlijk niet komen om op de bank te zitten bij Ajax. Nee, Urby zal vast wel ergens in het buitenland weer gaan cashen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren