Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Martens: ‘We denken dat dit het toernooi is waarop wij ze eruit gooien’

Laatste update:

Er lijkt bij de Oranje Leeuwinnen het nodige optimisme te heersen in aanloop naar de ontmoeting met de Verenigde Staten in de kwartfinale van de Olympische Spelen. De regerend wereldkampioen startte de groepsfase met een 0-3 nederlaag tegen Zweden en wisten uiteindelijk met slechts vier punten door te dringen tot de laatste acht. Team USA is niet meer zo sterk als twee jaar geleden, zo oordeelt Lieke Martens een dag voor de wedstrijd.

"Het is niet meer het onverslaanbare USA waar iedereen tegenop kijkt", aldus de optimistisch gestemde Martens in een interview met De Telegraaf. "We hebben heel veel respect voor ze, absoluut, maar we denken dat dit het toernooi is waarop wij ze eruit gaan gooien. We hebben zeker geen ontzag meer voor ze." Desondanks zijn de cijfers niet in het voordeel van Nederland, want van de tien voorgaande ontmoetingen werden er maar liefst acht winnend afgesloten door de Verenigde Staten.

De Oranje Leeuwinnen verloren in 2019 de WK-finale van de Amerikaanse vrouwen en vorig jaar ging men met dezelfde cijfers onderuit in een vriendschappelijke interland. "Maar op dit toernooi vind ik dat ze minder indruk maken dan voorheen", concludeert bondscoach Sarina Wiegman. "Ze zijn de nummer één van de wereld en hebben nog steeds een hartstikke goed team, maar het is wel anders dan op het WK. Ze lijken wat zoekende, het gaat allemaal wat stroever. Ze hebben in drie groepswedstrijden vier punten gehaald en speelden in het laatste duel op een gelijkspel. Zo ken ik ze niet."

Wiegman, die een plan heeft gemaakt voor het aanvalsspel van de Verenigde Staten, maakt zich geen zorgen over Vivianne Miedema. De topschutter begin dinsdag tegen China (8-2 winst) nog op de bank vanwege lichte liesklachten. "Vivianne is fit en kan gewoon spelen", zo verzekert de bondscoach. "Amerika wil altijd graag de spits van de tegenstander opvreten, dat kunnen ze ook wel aardig. Maar wij denken daar iets op gevonden te hebben. Het klinkt heel geheimzinnig, maar het is geen hogere wiskunde. Vrijdag zul je dat wel zien", aldus Wiegman, die veel vertrouwen heeft in een plek in de halve finale. "Dit is het moment dat we Amerika kunnen verslaan, zo voelen we dat echt." Het kwartfinaleduel begint vrijdag om 13.00 uur Nederlandse tijd.

Zie jij de Oranje Leeuwinnen vrijdag winnen van Team USA?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
29 juli 2021 om 11:15

Droom verder.van Veenendaal blunder keepster Tot nu toe iedere wedstrijd. Lopen blunderen met tegen doelpunten.volgende keer. keepster van fc twente Daphne van Domselaar

29 juli 2021 om 11:23

Want usa staat geweldig te voetballen? Scoren niet zo veel in 3 wedstrijden. Oranje wel

29 juli 2021 om 11:32

Sterker nog, ze hebben enkel tegen Nieuw-Zeeland gescoord. Tegen Zweden en Australië (beide landen zijn redelijk vergelijkbaar met de kwaliteit van Oranje) scoorden zij 0 goals in 2 duels. Het is echt niet geweldig wat USA tot dusver laat zien, Nederland is defensief zwak maar Amerika is aanvallend nog een stuk zwakker. Snap niet waarom veel mensen doen alsof we volstrekt kansloos zijn.

29 juli 2021 om 11:54

Haha ja, ik weet dat het vrouwenvoetbal is, maar er moet toch wel een betere keepster zijn dan van Veenendaal? Heeft geen bal klemvast, iedere voorzet is het paniek en gaat als een zak aardappelen naar de grond.

29 juli 2021 om 12:28

Valt allemaal wel mee. Nieuw-Zeeland is ook niet zo slecht en daar scoren ze er 6 tegen. En voor de wedstrijd tegen Zweden had de usa +40 wedstrijden niet verloren.

29 juli 2021 om 12:29

@el fenomeno misschien die van Brazilie

29 juli 2021 om 12:39

Ja Lierse, zo kun je het altijd de kant op lullen die je wil natuurlijk. Ik kan dan op mijn beurt ook weer zeggen dat China (die hoger op de FIFA ranking staan dan Nieuw Zeeland) er 8 om de oren kreeg van Nederland, zoveel stelt dat dus allemaal niet voor. Ik heb die pot zelf niet gezien, maar Zwe-Usa en Aus-Usa wel. Ik was echt niet heel erg onder de indruk van Team USA. Normaal gezien steken zij er met kop en schouders bovenuit maar dat is dit toernooi zeker niet het geval. Nederland kan zonder problemen enkele keren scoren tegen die ploeg op een goede dag. Dan is het hopen dat je defensie het niet te erg verpest en dan maak je echt wel een serieuze kans. Het is echt geen zekerheidje dat Oranje doorgaat hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar doen alsof ze kansloos zijn is wel het andere uiterste. Ik denk dat Martens gelijk heeft - als er één moment is om USA te pakken is het dit toernooi wel, zij zijn echt niet in hun normale vorm namelijk.

29 juli 2021 om 12:45

En datzelfde China speelt gelijk tegen een team dat op ongeveer een 120ste plek staat op de wereldranking (onder de Cooke-eilanden, San Marino en Malta). Ik zeg niet dat het onmogelijk is maar er wordt door sommigen echt gedaan alsof de USA er niks van bakt, en dat valt wel allemaal mee.

29 juli 2021 om 12:56

Klopt, daarom zeg ik: je kunt het altijd wel een kant op lullen die je zelf wil. Zuivere staaltjes cherry picking over en weer. Natuurlijk is het niet zo dat USA er niks van bakt, ze zijn wereldkampioen en nummer 1 van de wereldranglijst. Maar het is eveneens niet zo dat Nederland er niets van bakt, ook Oranje behoort gewoon tot de beste landen ter wereld in het damesvoetbal namelijk. Ik vond dat Martens ook niet al te veel raars zegt, het is gewoon een feit dat USA niet zo ongenaakbaar is als 2 jaar geleden. Toen staken ze er echt zwaar bovenuit qua niveau, nu niet, getuige ook de 4 punten en 2 doelpuntloze duels in de groepsfase. Zal hoe dan ook een spannende pot worden denk ik, hopen maar dat Miedema het goed op haar heupen heeft

Ik ben het met haar eens op basis van de resultaten dit toernooi maar Oranje lijkt ook defensief kwetsbaar vergeleken met 2 jaar geleden. Ofwel ze winnen, ofwel VS vindt opeens de benodigde vorm. Kan beide kanten op maar liever er zo af dan tegen een Tsjechie zoals op het EK.

29 juli 2021 om 11:04

Ze zijn defensief zeker kwetsbaar maar offensief weer veel sterker. Vooral Miedema ben ik erg van onder de indruk, die heeft weer een enorme stap gemaakt laatste jaren. Dus zolang ze er maar meer inschieten als tegenkrijgen ...

29 juli 2021 om 11:10

Ja ze zijn offensief sterker, maar of de knulligheid achterin gaat opwegen tegen het middenveld en de voorhoede.... ik ben er bang voor. Sari van Veenendaal heeft een top WK gekeept, maar is niet voor niets van wisselspeelster van Arsenal naar wisselspeelster naar Atletico Madrid naar PSV gegaan. En ook bij PSV heeft ze eigenlijk met haar fouten zoveel punten verspeeld dat dit het kampioenschap heeft gekost. En verder vind ik het achterin ook helemaal niet stabiel. Merel van Dongen heeft twee wedstrijden echt dramatisch gespeeld. Dominique Janssen verdedigend ook niet sterk. Er wordt achterin ook veel te veel geschoven. Zet de speelsters gewoon op de juiste positie. Ik heb er in ieder geval een hard hoofd in, en denk dat ze van het weekend weer in Nederland zitten.

29 juli 2021 om 11:38

Maar hoe slecht zijn dan de andere keepsters dat Van Veenendaal elke wedstrijd mag blijven staan? Ze kan niet meevoetballen, ze kan niet uitkomen, bij hoge ballen is ze ontzettend kwetsbaar en het lijkt wel of ze bang is dat iemand of de bal haar pijn doet. Die Loes was niet groot, maar in alles beter dan Sari. We hebben toch wel een jong talent die beter is?

Zou leuk zijn voor ze als ze de OS kunnen winnen. Toch weer een plak erbij voor ons kleine kikkerlandje.

Kunnen beter pas praatjes hebben na de wedstrijd.

29 juli 2021 om 10:54

Precies!

29 juli 2021 om 10:59

Niks yo, je moet die wedstrijd al krachtig en vol zelfvertrouwen ingaan. Al dat halfslachtige gedoe over de tegenstander enorm respecteren altijd. We gaan die ouwe wijven van Amerika bij de strot grijpen en ze eindelijk eens van het podium af mikken. Niks meer, niks minder. En als je dan toch verliest, pech gehad. Die Nederlandse selectie is echt niet mis hoor. Eigenlijk precies het omgekeerde van de mannen. Sterke aanval, mindere verdediging alleen.

29 juli 2021 om 11:21

Ik vind het nogal praatjes voor niks. Ik vind sws dat de Nederlanders veel praatjes hebben deze OS maar het niet waarmaken. Ook bij de vrouwen wielrennen, de vraag was welke vrouw goud zou pakken en niet of het überhaupt zou gebeuren. Nu hoor je ook constant praatjes van we gaan ze pakken. Laat het gewoon op het veld zien ipv deze teksten waardoor de Amerikaanse vrouwen meer gemotiveerd raken.

29 juli 2021 om 11:39

In het wielrennen zijn de Nederlandse dames ook gewoon absolute wereldtop en favoriet voor goud op WK's en de Olympische Spelen, waarom zou daar dan niet over gesproken mogen worden? Bovendien heeft Team NL met een zilveren medaille bij de wegwedstrijd en goud en brons in de tijdrit nog altijd uitstekend gepresteerd bij het dameswielrennen toch. Nederland heeft als vrij klein land nu al 13 medailles te pakken, met dat extreme pechgeval van Mathieu vd Poel had je er nog wel een extra kunnen/moeten hebben. En er komen er zeker nog een stuk of 10 bij. "Het niet waarmaken" lijkt me dus overdreven..

29 juli 2021 om 11:53

Als je zegt dat Nederland 100% goud gaat pakken met het vrouwen wielrennen en het vervolgens niet doet heb je het toch niet waargemaakt? Bij de andere dingen wordt er wel gepresteerd dus dat is weer wat anders. Ikzelf vind de oranje vrouwen geen favoriet en in het algemeen ook niet lijkt mij, dus vind ik de praatjes wat onnodig.

29 juli 2021 om 12:01

Je kunt een wedstrijd best krachtig en vol zelfvertrouwen ingaan, maar om dit soort dingen in de media te roepen is toch best wel misplaatst te noemen.

Lekker binnenskamers houden zoiets, dan mag je aan het einde van het toernooi best opscheppen met het “vertrouwen” wat ze erin hadden.

29 juli 2021 om 12:13

Maar heeft de Nederlandse wielerploeg zelf uitgesproken dat ze 100 procent zeker goud zouden gaan halen? Dat lijkt me vrij sterk eerlijk gezegd, maar misschien heb ik het gemist. Bij de analisten en bookmakers was Nederland zeker favoriet voor goud (en wellicht zelfs meerdere podiumplekken) maar ik kan me niet voorstellen dat Van Vleuten of haar coach dit op zo'n manier heeft uitgesproken eigenlijk, dat is wel iets té namelijk inderdaad.

29 juli 2021 om 12:31

Dat is gewoon het grote verschil tussen het mannen voetbal (waar veel geld, aandacht en media training aan vooraf gaat) en het vrouwenvoetbal (waar je gewoon nog ongestoord arrogant kan zijn zonder dat iemand erover valt). Ik vind persoonlijk dat je zo best een wedstrijd in mag gaan. We zijn er natuurlijk niet om gezellig mee te doen, we zijn er voor goud (al die gasten zijn er voor goud). Dat het niet vanzelfsprekend is ok, maar je doel is nummer 1 worden. Spreek het maar uit hoor.

29 juli 2021 om 12:50

Arsenal890. Volgens mij mis je een beetje de context bij de wegwedstrijd van de vrouwen? Wellicht volgende keer ook de wedstrijd kijken? Dan had je er denk ik wel iets anders ingestaan dan wat je nou zegt. En volgens mij is er toch goud gepakt bij de tijdrit? Dus wat is je punt? En de sporters hebben zelf niet gezegd dat zij 100% goud pakken, dus dit punt snap ik ook niet.

29 juli 2021 om 13:17

Ja je mag zo een wedstrijd ingaan, maar met haar ervaring zou Martens moeten weten dat als er 1 ploeg ter wereld is waar je de kat niet op het spek moet binden, dat dit de VS dames is. Als die dit interview zien, en dat zullen ze, dan is dat de olie op hun vuur, de rode lap voor hun stieren (koeien? ... nee doe maar niet, dan krijg ik een hele politiek correcte meute over me heen). Die Amerikanen veranderen in terriers door dit soort praatjes, dat is al jaren zo.

29 juli 2021 om 13:28

Moah, ik geloof niet dat je op dit podium die extra motivatie nodig hebt. En dan nog wil je gewoon winnen van een tegenstander op zijn best. Ik vind dat gemaakte bescheiden gedoe altijd wel onzinnig. Maar meningen verschillen he.

En wel leuk om de kat op het spek te binden (wat een poes kan zijn). En de rode lap voor een koe. In principe zou je kunnen stellen de poes op het spek (want in dit geval ben je de dames van VS aan het motiveren), maar blijft het een rode lap voor een stier (aangezien de stier wild wordt van een rode lap en een koe niet) .

29 juli 2021 om 12:25

Ze hadden ook kunnen denken; oh dit winnen we niet dus boek zaterdag maar een ticket terug.... Ik hou wel van een beetje zelfvertrouwen!

Haha lekker roepen allemaal. Extra motivatie voor de dames van team USA.

Team USA is juist een ploeg wat in een toernooi groeit. Zie je altijd bij die Amerikanen.

Met een verdediging wat zo lek is als een mandje en een keeper dat niet kan keepen gaat dit toch echt een zware dobber worden.

29 juli 2021 om 11:26

En over de aanval heb je het niet. Meer dan 20 doelpunten voor. USA heeft er 6 voor….

29 juli 2021 om 11:32

Ja speelde de Amerikanen ook tegen de matige elftallen van Zambia en China? Is toch totaal niet te vergelijken. Daarbij ongeveer 8 doelpunten die oranje maakte waren blunders van de keepsters. Het is een feit dat het aan de aanval ook totaal niet ligt 😉 hoor je mij ook nergens zeggen.

29 juli 2021 om 11:50

Precies dat.
We kunnen altijd zo hoog van de toren blazen, komen we ook weer hard terug op de grond.
Ja veel gescoord in de 3 wedstrijden maar tegen wie? En zelfs daartegen nog flink wat goals tegen dus ik moet het nog allemaal maar zien.
Zou wel in Hollandse traditie zijn, voorronde "overtuigend" om daarna met lege handen te staan.

Gevaarlijke uitspraak van Martens, kan zomaar juist extra motivatie bij USA teweeg brengen

Lieke heeft zeker niet door dat de verdediging van Nederland niet veel kan.

29 juli 2021 om 11:52

Zal ze ook wel recht lullen want daar hoeven we niet op te rekenen.

Waar een klein land groot in kan zijn.

Als je vind dat je beter bent dan moet je dat ook gewoon uitspreken.

Al die opmerkingen hier over gevaarlijke uitspraken, je kunt beter praatjes hebben na de wedstrijd. Geef mij maar een speler/alteet/team die zegt dat ze de beste zijn en het dan laten zien. Niet eerst winnen en dan een grote mond hebben.
En mocht je alsnog verliezen, accepteren en doorgaan.

29 juli 2021 om 11:52

Maar die grote waffel heeft ons tot nu toe weinig tot geen succes geleverd. We praten veel maar leveren bijna nooit.
Pas praatjes hebben als je zilverwerk binnen hebt.

29 juli 2021 om 12:19

Leveren bijna nooit?! Nederland haalt altijd vrij veel medailles op de Olympische Spelen hoor, zeker als je het afzet tegen ons inwonersaantal. We zijn gewoon een vrij groot sportland, op erg breed vlak.

29 juli 2021 om 12:20

We halen aardig wat medailles binnen. Maar het gaat nu over en daar kunnen je niet eromheen dat we veel praatjes hebben en weinig prijzen.

29 juli 2021 om 12:27

Ook op het gebied van voetbal klopt het niet echt wat je zegt uiteraard. Oranje is namelijk regerend Europees kampioen bij de dames en op het laatste WK stonden ze ook in de finale. Op de wereldranglijst staan ze derde. Dan kun je zeggen dat ze bijna nooit leveren maar dat slaat gewoon nergens op. Edit: Oh zie nu dat je je hele reactie veranderd hebt. Ik vind dat "veel praatjes hebben" wel meevallen, ik denk niet dat dat anders is in andere landen maar je leeft nu eenmaal hier en krijgt veelal interviews, analyses en meningen van/over Nederlandse teams/sporters mee.

29 juli 2021 om 12:31

Ik vind een EK wel echt niet te vergelijken met een WK of Olympische spelen bij de vrouwen. Dat is een beetje alsof Argentinië praatjes gaat hebben na het winnen van de copa.

29 juli 2021 om 13:02

Ach, als Argentinië regerend Copa America kampioen is, de meest recente WK finale speelde én 3e op de wereldranglijst staat, waarom zouden zij dan geen vertrouwen in hun eigen ploeg mogen hebben? Er wordt ook schromelijk overdreven over "praatjes hebben". Kijk even het interview met Martens en ze zegt echt niet zo veel geks, ze hebben vertrouwen in hun ploeg en zien dit als hét moment om het grote USA te verslaan omdat ze, i.t.t. vorige jaren, niet meer zo ongenaakbaar zijn als voorheen. Geen woord aan gelogen.

29 juli 2021 om 13:21

Zoals jullie jongens ook even Spanje met 6-0 van de mat zouden spelen, om vervolgens met de staart tussen de benen af te druipen tegen Patrick Schick en co?

29 juli 2021 om 13:28

@papabear.....uiteindelijk win je nooit iets met praten en zul je het op het veld moeten laten zien. Ook al winnen we is het niet die "grote waffel" die de winst binnen haalt.

Het is een stuk zelfvertrouwen uitstralen. Als jij denk dat je de beste bent mag je dat gewoon zeggen. Als je zelf al niet denk dat je de betere bent, dan wordt winnen erg lastig.

Ga je dan soms op je bek.....natuurlijk en dat maakt sport ook zo leuk.

Achteraf praten is makkelijk, geef mij maar iemand die vooraf een uitspraak durft te doen. In plaats van jezelf alleen maar indekken.

29 juli 2021 om 13:43

@Sander, daar heb je zeker een punt 😉.

29 juli 2021 om 13:54

Olympische spelen is een makkelijker toernooi dan het EK hoor. Bij het laatste WK ook 3 europeese landen bij de laatste 4 en 6 bij de laatste 8 als ik me niet vergis. En ja, USA wint de laatste jaren het WK, maar op OS op één of andere manier altijd kwetsbaar.

29 juli 2021 om 14:59


@sanderk91
1x Europees Kampioen en 1x WK finale kun je toch geen leveren noemen?
België (mannen) staan 1e maar hebben ook nog geen enkele prijs gewonnen, dan leveren die toch ook niet?
Nogmaals het gaat toch om zilverwerk. 1x EK winst bij zowel de mannen als de vrouwen.
Het draait uiteindelijk om het moment supreme en daar choken we wel vaker..

Maar waar heb ik wat veranderd dan, ik zie het niet. Heb alleen een toevoeging gedaan omdat ik niet duidelijk was blijkbaar. (zie hem nu niet eens meer tussen staan, ik gaf aan dat het op voetbal sloeg en niet op OS that's it)

29 juli 2021 om 15:07

@RM1334: Welja joh, dat hebben echt veel mensen beweert inderdaad. Goed op de hoogte ben jij, met je "jullie jongens"... @PapaBear: Ja dat kun je zeker wel leveren noemen. De twee meest recente grote internationale toernooien stond je in de finale en 1 daarvan won je ook. Hoezo is het zo moeilijk om te erkennen dat de Oranje dames gewoon tot de wereldtop behoren. Dat is gewoon een feit lijkt me!

29 juli 2021 om 14:51

Helemaal mee eens hoor, maar dat is het probleem. We praten te veel en stralen een hoop af voor de wedstrijd en daarna druipen we af en lag het aan van alles en nog wat.

Om dan de volgende wedstrijd er tegen een B-land uit te vliegen.
Dit soort dingen kun je beter voor je houden, en uitspreken als het klusje al gedaan is, anders kan zoiets je nog aardig in je reet bijten.

Nu laten zien meid! Ik gun het jullie ook om die arrogante Amerikanen eruit te jassen. Dus, voeg daad bij woord toe en jullie zijn een eind op weg naar een -hopelijk- gouden medaille!

Tja, dat denken die Amerikanen andersom ook, dus zeg het maar...

We zeggen hier vaak wel dat het vrouwenvoetbal ons niets interesseert, maar er zijn toch vele reacties op zo'n topic. Ik ben bang dat ze toch weer net te kort gaan komen tegen de VS.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren