Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Álvarez heeft transfer naar West Ham te pakken; Ajax onthult transfersom

Laatste update:

Ajax en West Ham United hebben overeenstemming bereikt over de transfer van Edson Álvarez, zo maken de Amsterdammers bekend middels een persbericht. De controlerende middenvelder annex centrumverdediger stond in Amsterdam nog tot en met 30 juni 2025 onder contract. Ajax kwam met the Hammers een transfersom overeen van omgerekend 38 miljoen. Dat bedrag kan middels bonussen oplopen tot ruim 41 miljoen.

Álvarez stond al maanden in de belangstelling van West Ham, maar de Mexicaan gold niet als eerste keus. The Hammers probeerden eind juli om Conor Gallagher weg te halen bij Chelsea, maar een bod van 46 miljoen euro werd volgens transferjournalist Fabrizio Romano meteen afgewezen. Chelsea verlangt 58 miljoen euro voor de Engelse middenvelder, een bedrag dat West Ham niet op tafel wenste te leggen.

Álvarez bereikte zelf in een eerder stadium al een persoonlijk akkoord met de Londense club. Bij West Ham heeft hij een contract getekend tot medio 2028. De verdediger annex middenvelder gaat naar verluidt ongeveer negen miljoen euro bruto per jaar verdienen in Engeland.

Ajax sorteerde al voor op het vertrek van Álvarez door Benjamin Tahirovic aan te trekken. De Bosniër kwam al meerdere keren in actie in de voorbereiding. Álvarez stond naar verluidt te springen voor een overstap naar West Ham. De Mexicaan zag eerder een transfer naar Borussia Dortmund afketsen en wilde dat scenario een tweede keer voorkomen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooi bedrag, 40mE. Na het geld wat is binnengehaald en de ruimte gecreëerd in het salarishuis mag er nu ook best wel wat binnengehaald worden. Beetje jammer alleen dat er tweemaal 8mE is uitgegeven aan spelers voor de breedte (Ramaj+ Tahirovic).Hoop op nog een creatieve middenvelder en rechts/links achter welke er direct staan.

10 augustus 2023 om 13:08

Na een dramatisch jaar toch nog je spelers voor hele hoge bedragen verkopen. Dat zegt wel wat over hoe Ajax er in Europa op staat t.o.v. de andere Nederlandse ploegen.

10 augustus 2023 om 13:11

Hoge bedragen zijn het zeker, maar als we een goed jaar hadden gehad in Europa gingen Kudus en Timber waarschijnlijk voor het dubbele naar absolute topclubs en Alvarez voor 60 miljoen naar een Chelsea. Zijn hoge bedragen, maar de clubs hebben nu relatief gezien een koopje.

10 augustus 2023 om 13:13

Idd, voor een Trauner komt niemand terwijl dat volgens vele de beste Feyenoorder is.

10 augustus 2023 om 13:14

Dit zegt vooral wat over hoe Ajax er in Europa op staat. Zegt helemaal niets hoe Ajax er in Europa op staat t.o.v. andere Nederlandse ploegen. Dat ze hun spelers voor veel meer geld (kunnen) verkopen dan andere clubs in Nederland, staat natuurlijk buiten kijf.

Mooi dat Ajax 40 miljoen kan vangen voor Alvarez én dat ze nog tijd hebben voor het sluiten van de transfermarkt om een vervanger aan te trekken. Ben benieuwd welke pitbull er uit de hoge hoed getoverd wordt!

10 augustus 2023 om 13:17

Ach ja. Het gaat ook om de spelers hè. Kijk hoe goed Timber het doet. Jonge jongen met een WK en EK achter de rug, CL ervaring en meerdere keren kampioen geworden. Clubs als Arsenal kijken niet naar 1 enkel seizoen. En natuurlijk speelt Ajax daar ook een rol in.

10 augustus 2023 om 13:20

Feyenoord verkoopt Kokcu voor (maar) 25m, terwijl hij de beste speler was bij de kampioen. Dat zegt dus wel veel over hoe Ajax er op staat t.o.v. Feyenoord bijvoorbeeld.

10 augustus 2023 om 13:23

@koningmeester: noem mij 1 persoon die Trauner de beste Feyenoorder vindt. Leuk zelfverzonnen verhaal voor de duimpjes

10 augustus 2023 om 13:28

Nee hoor dit zegt vooral iets over hoe spelers individueel worden beoordeeld door de scouting van die clubs.

10 augustus 2023 om 13:30

Niet de beste, wel mijn favoriete speler.

10 augustus 2023 om 13:35

@diederikjekel Als je de vergelijking met Feyenoord erbij maakt, zegt dat inderdaad veel over de relatie tussen Feyenoord en Ajax. 'na een dramatisch jaar toch nog je spelers voor hele hoge bedragen verkopen.' - Zegt helemaal niets over die relatie.

10 augustus 2023 om 17:17

Na het vertrek van Alvarez heeft Feyenoord volgens Transfermarkt nu de meest waardevolle selectie, 8.8 miljoen boven ajax. Dus het tij lijkt aan het keren te zijn.

11 augustus 2023 om 01:01

Ik ga niet ontkennen dat Ajax er internationaal beter op staat dan Feyenoord, maar de vergelijking met Kokcu is niet helemaal eerlijk, omdat er met Kokcu (hoogstwaarschijnlijk) afspraken waren gemaakt bij zijn laatste contractverlenging. Verder teert Ajax bij de transfers van Timber en Alvarez (en ook Kudus) ook wel op de goede indruk die ze eerder in de CL hebben gemaakt. Dat is natuurlijk snel over als je geen CL speelt of weinig indruk maakt in de CL. En op dit moment lijkt het er niet op dat Ajax binnen afzienbare tijd weer potten gaat kunnen breken in de CL.

10 augustus 2023 om 13:10

En eigenlijk ook Borges als er uiteindelijk nog een rechtsbuiten wordt gehaald. Misschien is die Borges echt een groot talent hoor, maar dan is het in eerste instantie toch weer minimaal 14 miljoen voor een reserve terwijl er op andere posities echt duidelijke nood is.

10 augustus 2023 om 13:43

@detoekomst, ik ben nog niet zo overtuigd van Mislintat als sommigen hier die hem als de messias zien. Wil graag rond de kerst eens oordelen, het is nu zo een bij elkaar geraapte bende, maar dat kon ook niet anders met de grote sanering die plaats vindt. Maar één ding vind ik wel geweldig aan hem, dat hij duidelijk uitspreekt dat Ajax er over 2-4 jaar weer moet staan en hij duidelijk geen korte termijn visie heeft. Daar past zo’n Forbs in en ik kan er daarom ook mee leven dat er goed voor betaalt wordt. Ik neem toch aan dat het betekent dat er genoeg budget is voor aankopen met meer prioriteit. Maar Forbs lijkt me gezien zijn homegrown status een vrij zekere gok, daar gaan ze nooit veel verlies op maken. Dan is zo’n uitgave een stuk minder spannend. Als nu overige basis aankopen niet doorgaan door gebrek aan budget geef ik je gelijk, dan was Forbs een fout, maar volgens mij is er volop geld en komt er wekelijks weer een vracht binnen. Bedenk ook dat je voor 3e keuze Daramy meer ontvangt dan je voor Forbs betaalt. Lijkt me zeer verantwoord.

10 augustus 2023 om 13:11

Als ik veel Ajacieden moet geloven dan zijn Branco en Tahirovic het duo wat het wel even gaat doen. Heb Tahirovic alleen zelf nog niet aan het werk gezien. Erg benieuwd.

10 augustus 2023 om 13:18

Mwah, wellicht niet 'het duo dat het wel even gaat doen'. Alleen uit de woorden van Mislintat lijkt wel te blijken dat Tahirovic al gehaald was als vervanger van Alvarez, dus dan lijkt het logisch dat daar niet meer nog een nieuwe speler voor zal komen. Voor op 6 heeft Tahirovic ook best wel kwaliteiten. Is vrij fel, echt een jongen met 'uitschuifbenen' en zit er vaak kort op. Probeert ook wel vrij veel vooruit te spelen. Is wel jong en moet zich wel verder ontwikkelen, maar er zit best wat in vind ik. Gaan het zien.

10 augustus 2023 om 13:18

Of ze het wel even gaan doen is natuurlijk afwachten, vind dat ze beiden en dan vooral Branco een goede voorbereiding hebben gespeeld. Een middenveld met Klaassen en Taylor kan naar mijn mening echt niet meer.

10 augustus 2023 om 13:34

Wat spelers erbij op verschillende linies is noodzakelijk en zo ook op het middenveld.
Graag zie ik een directe vervanger van Alvarez komen in de persoon van de nu transfervrije Timouiye Bakayoko, 28 jaar, transfervrij en een schat aan ervaring.

Ook zie ik graag een extra nummer 10 komen die creatief is mocht Berghuis uitvallen.
Tahirovic is een leuke speler, maar niet een speler waarmee je het eerste seizoen volle bak kan, die jongen heeft te weinig gespeeld afgelopen jaren.

Defensief schijnt het rond te zijn met Sutalo, en ik zie ajax Hiroki Ito ook wel binnen halen.
Rulli zie ik nog wel vertrekken bij een goed bod en hierin hoop ik dat ze misschien Livakovic kunnen wegkapen voor de turkse grootmacht.

Mocht dit niet het geval zijn en ervan uit gaande dat Rulli ook vertrekt zie ik de volgende opstelling als reëel.

Eventuele aankopen voor de buitenspelers en spits positie nog niet meegenomen.

Liva /Lafont
Gaaie/rensch
Sutalo / Kap
Hato / Medic
Ito / Salah-
Boomen
Berghuis
Taylor/Bakay
Forbs
Brobbey
Bergwijn
10 augustus 2023 om 13:34

Eindtovenaar10. Dat is grappig, ik lees nu van jou voor het eerst een comment waarin 'branco en Tahirovic' en 'het duo wat het wel even gaat doen' in 1 zin zie. En dat terwijl ik toch voornamelijk te vinden ben ik alle artikelen rondom Ajax nieuws.

10 augustus 2023 om 13:17

Dat Ajax haalt altijd mooie transferbedragen op met verkoop van spelers. Zo bijzonder vond ik deze speler niet en in de Veste wanneer t niet loopt heeft hij rare manieren. Ben benieuwd wat Ajax haalt denk een heel saai en stug seizoen net als ons aankomend jaar omdat er creativiteit ontbreekt. Plek 3 zie ik momenteel als maximale. Ben ook benieuwd of een Ziyech wel terug wil ivm geen cl voetbal. Ik zou het jammer vinden dat Steijn er straks uit wordt geknikkerd om iets waar hij niks aan kan doen.

10 augustus 2023 om 13:20

Niks aan kan doen? Hij laat het ook gebeuren he... Hij is akkoord gegaan met de afspraak dat hij zich helemaal niet bemoeit met het aan- en verkoopbeleid en het gaat doen met de selectie die Mislintat samenstelt. Weinig trainer gaan akkoord met zo weinig inspraak, maar hij wel. Dan mag je er eigenlijk ook niet over klagen, zelfs niet als dat klagen terecht zou zijn. Dan had je vooraf andere afspraken moeten maken.

10 augustus 2023 om 13:26

Plek 3 is het maximale, is er al een potje gespeeld?

10 augustus 2023 om 13:20

@mrguide; Waarom denk je dat Tahirovic voor de breedte is gehaald ? Het kan natuurlijk dat ze nu nog voor een nieuwe 6 gaan, maar anders gaat hij echt wel speelminuten krijgen nu Alvarez definitief is vertrokken denk ik.
Zal een stoelendans worden tussen de middenvelders maar ik zou hem niet direct op het tweede plan zetten.

Mooie transfer voor alle partijen!

De volgende topdeal van Mislintat. Echt knap gedaan!

10 augustus 2023 om 13:09

Blijkbaar kan elke TD dat dus bij Ajax. Je kan leuk onderhandelen, maar uiteindelijk wordt waarde gecreëerd op het veld, zelfs voor de spelers die niet altijd spelen.

10 augustus 2023 om 13:13

Ik denk dat de waarde meer bepaald wordt door de naam en reputatie van de club. Daramy en Bassey zijn niet echt voorbeelden van waarde die gecreëerd wordt op het veld.

10 augustus 2023 om 13:37

Indirect wel, wat komt door naam/reputatie maar ook de prestaties van de laatste 5 jaar.

Netjes. Ajax gaat gewoon richting de recordtransferzomer van vorig jaar en dat is ongekend. Daar waar het vorig jaar teveel heeft verkocht is deze grote schoonmaak juist noodzakelijk. Ik blijf lachen om de mensen die riepen dat de selectie van Ajax niets meer waard zou zijn. Iedere zomer pakt Ajax veruit het meeste aan transfers van Nederland en de laatste jaren zelfs in de wereld.

10 augustus 2023 om 13:12

Dit keer wel het geld goed investeren, dan kunnen de uitgaande transfers alleen nog maar hoger uitvallen.

10 augustus 2023 om 13:13

Dat wel, echter zijn de spelers die de meeste transferwaarde hebben wel weg. Kudus vertegenwoordigt nog 40 en een paar nog 25 miljoen, de rest is nieuw e/o jong die hun waardes op moeten gaan krikken door goede prestaties. Volgend jaar is bijvoorbeeld nog een zomer met 150-220m aan verkoop niet realistisch.

Verder is dit een goede deal. Alle partijen blij dat het rond is.

10 augustus 2023 om 13:14

Ajax heeft 3 goede transferjaren gehad. En zal, zéér waarschijnlijk, hierna een aanzienlijk mindere krijgen. Alvarez, Timber en Kudus waren namelijk ook de laatste bekende "toppers". Hierna is er even niemand waarvan je denkt dat het echt wat wordt. Ja, Hato. Maar daar blijft t bij.

10 augustus 2023 om 13:20

Ligt er natuurlijk aan hoe goed ze het gaan doen. Van te voren kan je dat nooit weten.

10 augustus 2023 om 13:20

Magalitsa. Dat baseer jij op een flutjaar van Ajax uit het afgelopen jaar. Zoals mensen ook baseerden op afgelopen jaar dat er geen hoge transferbedragen binnen zouden komen deze zomer. Als Ajax een 'normaal' jaar gaat draaien, lees mee gaat doen voor kampioenschap en weer redelijk in Europa presteert, dan heeft Ajax genoeg (jong) bloed dat in no-time komend jaar weer veel kapitaal kan opbouwen. Nu al bijv.; Hato, Borges ( homegrown voor Engelse clubs dus heeft automatisch al veel waarde ), Bergwijn, Brobbey. En dan zitten er als het goed is nog wat spelers aan te komen waarbij Sutalo bijv. ook eentje is waar veel potentie in gezien wordt. Dat er volgend jaar waarschijnlijk weinig verkocht gaat worden, ben ik het mee eens, maar dat is meer om weer stabiele selectie op te bouwen en je niet snel spelers na 1 seizoen al gaat verkopen.

10 augustus 2023 om 13:24

Als Brobbey er 25 in schiet. Bergwijn in de dubbele cijfers komt, Tahirovic, Sutalo en Forbs het goed doen kunnen zij natuurlijk ook veel geld vertrgenwoordige.

Gimenez gaat nu echt niet onder de 50 miljoen terwijl hij vorig jaar op de bank begon. Het kan snel gaan in het voetbal.

10 augustus 2023 om 13:24

Ach ja, nieuwe spelers staan elk jaar weer op. Je hebt nog Hato en Brobbey lopen als grote talenten, en ook Taylor en Rensch zijn er nog. Wellicht dat deze spelers wel een geweldig seizoen tegemoet gaan. Daarnaast heeft Ajax ook nieuwe talenten gehaald met Forbs en Tahirovic. Speelt die Forbs bijvoorbeeld een goed seizoen, dan kan City hem zo weer terug halen voor 40/50 miljoen.

Toegegeven, je hebt nu niet per se een speler waar je op voorhand van weet dat deze komende zomer voor veel verkocht gaat worden, maar dat wisten we afgelopen zomer ook niet van Kudus bijvoorbeeld.

10 augustus 2023 om 13:27

@imkemontana: maar die spelers zijn ook voor een godsvermogen gehaald dus de winst is een stuk minder

10 augustus 2023 om 13:37

madmarcel. Heh? We hadden het toch over spelers die kapitaal gaan vertegenwoordigen, niet hoeveel hoger de winst zal zijn?

10 augustus 2023 om 13:41

3 goede transferjaren?
19/20: 218,2 miljoen
20/21: 109, 5 miljoen
21/22: 46 miljoen, matig
22/23: 216,6 miljoen
Nu (23/24) staat de teller op -120 miljoen en daar is Kudus nog niet bijgerekend

Dat zijn dus 5 geweldige transferjaren van de 6 afgelopen seizoenen.

En ik begrijp verder wat je bedoelt hoor Magalitsa, maar Alvarez, Timber en Kudus zijn toch bij Ajax "bekende toppers" geworden. Hato is afgelopen seizoen in de laatste maanden ook ineens the next big thing geworden, dat kan en gaat komend seizoen ook weer met andere spelers gebeuren.

10 augustus 2023 om 13:52

@Scummy: Als Brobbey in staat is er 25 in te schieten, dan is de Eredivisie echt van geen enkel niveau. Of verdedigers en aanvallers moeten hem alles gunnen.

Borges kan natuurlijk ook nog wat vertegenwoordigen. Sutalo inderdaad ook wel. Maar dat is echt nog flink gissen en zij hebben alles nog te bewijzen. En jaar terug hadden de verkopen van dit jaar dat nog niet. Die hadden alles toen al bewezen. Dus ja, er kunnen echt wel weer zulke mooie transferzomers komen, maar de kans dat dit volgend jaar zal zijn is momenteel gewoon echt heel, heel erg klein.

10 augustus 2023 om 13:58

Dat ligt eraan. Ik ga er namelijk vanuit dat we dit jaar gewoon kampioen gaan worden.

10 augustus 2023 om 14:02

Haha, van jou had ik ook niet anders verwacht Musi. Jij en MyVision delen nogal een soortgelijke kijk op de wereld van voetbal (of eigenlijk alleen Ajax). Ik heb net voor een spel een top 18 ingevuld en Ajax hier op 2 gegokt. Al zal de top 3 vast heel dicht bij elkaar liggen. Het zal elkaar echt niets ontlopen en er vanuit gaan dat Ajax "gewoon kampioen wordt" is gewoon ridicuul.

10 augustus 2023 om 14:02

Mangalitsa. Dan zijn de verdedigers in de eredivisie al blijkbaar van dat niveau, of gunt iedereen hem alles, want Brobbey heeft een gemiddelde van 1 goal per 97 minuten in de eredivisie op het moment.

10 augustus 2023 om 14:09

Weet ik. Omdat er doorgaans veel kwaliteit om hem heen staat. Brobbey vind ik echt een hele, hele, hele matige spits. Voor Eredivisiebegrippen al. Laat staan voor Ajax

10 augustus 2023 om 14:27

Die hele hele hele matige spits is wel efficiënter dan de (oprecht) geweldige Gimenez. Als het bij hem en ook bij Ajax gaat lopen, wat staat er dan te gebeuren?

Verder delen Musi en ik misschien "nogal een soortgelijke kijk op de wereld van voetbal (of eigenlijk alleen Ajax)" maar ik kom ook gewoon met feiten dat Ajax in de laatste 6 jaar 5x de 100 miljoen heeft doorbroken op de transfermarkt en 2x de 200 miljoen maar daar ga jij met je "3 goede transferjaren" even niets over zeggen? Ik zie namelijk een structurele lijn, terwijl jij de goede transferzomers meer als incident bestempelt.

10 augustus 2023 om 14:31

Huh? Ik bestempel het nergens als een incident. Wat voor schoenmaat heb jij met die teentjes van jou joh? Ik temper alleen de verwachtingen voor volgend jaar (en wellicht ook daarna, maar daar valt nog geen zinnig woord over te zeggen). Ajax heeft ook bijzonder matige jaren gekend daarvoor (en daarvoor weer goed) en die wisselwerking zal altijd blijven. Dat is het enige punt dat ik wilde maken. Ik wilde niet mee in jouw "alles aan Ajax is geweldig". Dat ze het doorgaans goed doen, dat ziet iedereen wel.

Edit: Over jouw Brobbey/Gimenez-provocatie ga ik niet eens beginnen trouwens.

10 augustus 2023 om 14:35

Provocatie? Wederom noem ik de feiten: De volgens jou hele hele hele matige spits van Ajax maakt sneller een goal, waar het voor een spits om draait, dan de geweldige spits Gimenez (van mij mag hij naar Ajax hoor).

Daarbij zeg jij dat Ajax magere jaren tegemoet gaat, precies wat deze transferzomer al zou zijn volgens velen en jij mag mijn verwachtingen temperen, ik doe het tegenovergestelde: Ajax ga na een seizoen 3e en het missen van de CL niet volgend jaar ineens gigantisch in lijn naar beneden qua transfers en bedragen aangezien dat niet afhankelijk is van één seizoen.

10 augustus 2023 om 16:00

Heel eerlijk hoop ik ook niet dat we volgend jaar weer financieel gaan knallen. Ik hoop dat met de spelers die zich ontwikkeld hebben dan verder gebouwd gaat worden. Dit jaar tweede minimaal tweede worden. Kijken waar nog zwakke plekken zitten en dan het jaar daarop weer als titelfavoriet beginnen.

Wat betreft Beobbey ik denk dat hij alle kwaliteiten heeft om minimaal een goede Ajaxspits te worden als hij hard blijft werken. Voorbereiding is in ieder geval positief. Die gemiste kansen gaan er vanzelf wel weer in.

10 augustus 2023 om 13:21

Wat? De grote schoonmaak was noodzakelijk? Ehh... We hebben elke speler die bij vlagen heeft gepresteerd afgelopen jaar verkocht- of ze gaan nog weg. Alvarez, Kudus, Timber, Tadic... En wie komen er voor terug? Branco van den Boomen, een onbekende Bosniër, een peperdure buitenspeler uit de jeugd van Man City, een centrale verdediger van het tweede niveau van Duitsland en een reservekeeper voor 8 miljoen euro.

Ik voel 'm nog niet zo hoor.

10 augustus 2023 om 13:26

Als de onbekende Bosniër, de peperdure jeugdspeler, de verdediger van het tweede niveau en de (reserve)keeper presteren maakt het niet zoveel uit of jij ‘m voelt of niet. Is gewoon afwachten dus.

10 augustus 2023 om 13:51

Die onbekende Bosniër heeft een naam en hij heet Tahirović. Doe niet zo denigrerend en respectloos omdat hij Bosnisch is en jij hem niet kent. Het is heel triest gedrag.

10 augustus 2023 om 13:57

Voelde jij het wel meteen toen Martinez, Antony, Haller of zelfs Tadic en Blind kwamen?

10 augustus 2023 om 14:38

Hij noemt alleen VD Boomen bij naam dus het is niet omdat hij Bosnisch is denk ik. Maar ik gok dat groot talent van AS Roma niet bijdroeg aan zijn algehele boodschap.

10 augustus 2023 om 23:57

@AjaxxxLove

Ja, letterlijk bij al die spelers. Waren uitstekende aankopen ook toen al. Tadic en Blind waren gewezen toppers voor de ED, nul twijfel ooit gehad daar. Haller vond ik een heel dappere aankoop die goed uitpakte. Martinez en Antony stond ik neutraal in. Martinez kostte niks.

10 augustus 2023 om 13:23

Het valt me wel op dat de Ajacieden altijd lyrisch reageren als het op de centen aankomt. Het lijkt wel of jullie delen in de winst ;
Maar ik moet zeggen: er wordt prima betaald voor dit soort spelers. Hopelijk komen er goede aansprekende spelers voor terug. Het gaat toch echt om de spelers op het veld uiteindelijk. Hopelijk krijgt ook de jeugd wat kansen, want op dit moment wordt het wel een vreemdelingen legioen, waar ik nog niet veel gevoel bij heb. Hopelijk komt dat nog!

10 augustus 2023 om 13:29

@inti, de laatste twee oefenwedstrijden stonden er 8 nederlanders in de basis. Er zullen nog wel wat buitenlanders bijkomen maar een vreemdelingenlegioen is het toch nog lang niet?

10 augustus 2023 om 13:40

Het heeft iets geks dat men, in dat geval uiteraard weer MyVision, over "zijn" club moet zeggen hoe geweldig het wel niet is. Vooral hoeveel beter het dan de rest is. Het heeft iets triestigs. Maar afijn. Onder de streep haalt Ajax natuurlijk gewoon goede winsten. En dat is vooral heel fijn voor Ajax.

10 augustus 2023 om 13:46

Ik vind het altijd iets triestigs hebben dat uiteraard jij, Mangalitsa, weer in de derde persoon me wilt afzeiken om bij anderen credits te krijgen. Weet je wat het is: ik stoor me gedurende het hele seizoen aan van die loze voorbarige uitspraken van wat mensen hier dat Ajax niets meer waard is (letterlijk). Ik ga er tijdens het seizoen dan tegenin met de argumenten over de duur van contracten, de leeftijden van spelers, de afkomst en het international zijn en dat ze hun geld echt wel weer gaan opleveren en keer op keer blijkt in de zomer dat ik dan geen onzin heb gesproken. Maar dan gaan types als jij weer beweren dat ik me verheven voel boven de rest, terwijl ik gewoon de feiten duidt.

10 augustus 2023 om 13:56

Jij voelt je ook overduidelijk verheven boven de rest. Dat stoort mij altijd al. Negeren zou verstandig zijn, maar dat is lastig. Net als de denigrerende "types als jij" weer. Ach ja.

Verder bewijs je hier mijn punt verder ook. Al snap ik de frustratie van jou jegens mensen die maar wat roepen ook wel. Natuurlijk is Ajax niet "niets" waard. Men is ook jaloers als je ziet dat je voor Alvarez meer vangt dan PSV voor Sangaré en Feyenoord voor Kokcu. Onbegrijpelijk mijn inziens, maar dat is het voordeel van van oorsprong de beste van een land te zijn. Bayern, Real/Barca, Porto/Benfica hebben allen ditzelfde voordeel

10 augustus 2023 om 14:05

Ik voel me zeker niet verheven boven de rest, ik spreek hier ook altijd uit dat ik vind dat PSV en met name Feyenoord meer aan uitgaande transfers moet verdienen. Ik wil helemaal niet per se dat Ajax ieder jaar het meeste verdient of het beste is op de transfermarkt, maar nogmaals: mensen zijn hier ontzettend voorbarig tijdens het seizoen. Ik spreek dan vervolgens de dingen uit die nu (wederom) gebeuren. Ik zei dat Antony het transferrecord zou breken, ik werd uitgelachen, ik zei dat Martinez niet voor 20-30 miljoen zou gaan maar meer dan het dubbele en ik werd uitgelachen. Ik zei dat Frenkie belangrijk zou worden, die zou voor de bank gehaald zijn. De Ligt was een hype...allemaal oefenloos voorbarig gezeur en ik ga daar tegenin in en als het daadwerkelijk zo is dat er maar weer 40 miljoen voor Alvarez wordt betaald, dat wat ik ook al tijdens het waardeloze seizoen aangaf - dan haal ik mijn gelijk. En ja, daar kan je slecht tegen omdat het makkelijker is om dingen over Ajax en Ajacieden af te zeiken a la Valentijn Driessen. Want dan spreekt de pure afgunst, maar dat mag ik niet zeggen want dan voel ik me verheven haha.

10 augustus 2023 om 14:11

Och ja, ik zeik altijd Ajacieden af. Duik maar weer in de archieven dan, want dat doe ik echt zelden. Brobbey daargelaten dan momenteel.

10 augustus 2023 om 13:25

@myvision: het is wel zo dat de enige spelers met zo n hoge waarde nu wel verkocht zijn inmiddels en Ajax dit jaar op een lager nivo in Europa acteert. Maar alsnog knappe verkopen tot nu toe

10 augustus 2023 om 13:34

Is Kudus al verkocht? En was Ajax afgelopen jaar niet best in Europa, ook al was het de CL, dus een jaar EL kan juist ook een uitkomst zijn.

10 augustus 2023 om 13:29

Ik zie je met grote regelmaat op Ajaxtopics de recordinkomsten aanhalen. Ik snap dat het een soort geruststelling is, maar je begrijpt toch ook dat het vanaf nu voorlopig afgelopen is met dergelijke sommen? Op Eredivisiegebied zal Ajax ook vast het meeste blijven vangen, de salarissen zijn ook verreweg het hoogst. Maar op Europees gebied ben je nu wel leeggekocht en zijn nauwelijks spelers over die grote sommen op gaan leveren (met enige zekerheid).

10 augustus 2023 om 13:36

Nee, Ijsmuts, dat begrijp ik niet. Ik weet nog dat na het glorieseizoen 18/19 ik precies deze dingen zag over aankopen Martinez en Alvarez zelf. Martinez werd zelfs in de beginmaanden afgezeken door menig analist. Die had alleen minder tijd nodig om monden te snoeren. Alvarez is nooit de perfecte Ajaxspeler geworden, maar als je voor een dienende speler ook gewoon 40 miljoen boert dan ga je dat ook doenen voor diamantjes die komend seizoen weer boven zullen komen drijven.

10 augustus 2023 om 14:18

Die diamantjes zullen volgens je eigen redenatie niet zo snel veel waard worden in de conference league. Iedereen heeft hier steeds te horen gekregen dat het de champions league is die de prijzen opvoert.

10 augustus 2023 om 14:32

Ijsmuts: Ajax speelt playoffs Europa League. Of je wilt me uitspraken ontlokken over dat Ajax "dat wel even haalt" of je weet het oprecht niet, maar volgens mij moeten we er in deze fase van het seizoen nog even niet vanuit gaan dat we de EL-poulefase niet halen. Daarbij zijn bedragen voor Ajaxspelers niet alleen gebaseerd op de Europese competitie waarin ze spelen, maar ook gebaseerd op contracten, op wat Ajax al verdiend heeft de afgelopen jaren, op basis van internationals en op basis van de nationale prestaties.

10 augustus 2023 om 13:32

myvision ik geloof gewoon echt niet er iemand op aarde gezegd heeft dat de selectie van ajax waardeloos geworden was.
Ook begrijp ik niet hoe je dit noodzakelijk vindt als supporter. Na een ongekend jaar ongeveer al je spelers verkopen die nog enigszins ok speelden af en toe. Dan moeten de aankopen wel echt allemaal voltreffers zijn, want er waren zonder verkopen al een paar posities zwaar onder de maat. Ajax neemt echt een heel groot risico door ongeveer de halve organisatie en de halve selectie ineens te vervangen. Ik zou het echt heel knap vinden als dat ineens succesvol blijkt.

10 augustus 2023 om 13:51

Och man, ik zal het archief maar weer open moeten trekken dan.

En ik wil ook zeker niet dat iedere zomer zo gigantisch wordt verkocht - Ajax dient een natuurlijk verloop te hebben van maximaal 2 sterspelers. Alleen na afgelopen seizoen houdt Ajax terecht de grote schoonmaak. Kudus en Alvarez zijn anders dan een Tadic geen echte leiders en gezien zij qua speelduur bij Ajax en ook qua leeftijd en status daar wel aanspraak op zouden maken, is het alleen maar goed dat ze worden verkocht want zij zijn in mijn ogen echt niet de leiders die Ajax zou moeten willen hebben.

10 augustus 2023 om 14:43

myvision een team hoeft natuurlijk niet uit alleen leiders bestaan. Je levert natuurlijk wel echt een berg kwaliteit in. Als je dan weer een paar missers hebt als afgelopen zomer zit je met een heel serieus probleem. Maar goed, het moet de komende maanden duidelijk worden of dit een meesterzet of een totaal fiasco zal blijken.
En nog even over die waarde van de spelers. Die is natuurlijk enorm geslonken. Vorig seizoen pakte ajax dit op 2 spelers, nu op een half elftal. Maar nog steeds veel hoger dan de rest van de eredivisie natuurlijk.

10 augustus 2023 om 14:28

Ik kan het mis hebben, maar volgens mij riepen niet heel veel mensen dat de selectie 'niets waard' zou zijn toch? Wel dat die een stuk minder zou zijn dan als Ajax zoals afgelopen seizoenen 'gewoon' kampioen was geworden en had geschitterd in de CL. Dan was Timber wellicht voor 15 miljoen meer verkocht, Alvarez 50 miljoen waard geweest, Kudus 60 etc. In die zin is er natuurlijk wel een hoop waarde verdampt, in vergelijking met de topjaren. Dus ik snap ergens je lange neus wel (al trek je hem in inmiddels zo vaak dat ik hem hier de hoek om zie komen 😉), maar geheel terecht is het ook niet. Spelers zijn naar verwachting namelijk relatief zeker minder gewaard geworden ten opzichte van de afgelopen topseizoenen. Neemt niet weg dat Ajax alsnog heel sterk kan verkopen. Maar dat zegt vooral iets over de naam van Ajax.

Er moet nog heel wat ingekocht worden! Ben benieuwd waarmee ze op de proppen komen, voor Alvarez een leuke transfer! West Ham is een grote club in de beste competitie.

10 augustus 2023 om 13:07

Dat moest voordat Alvarez vertrok al, maar er hoeft niet per se nog iemand bij nu Alvarez weg is, dat kliekje op het middenveld is al compleet.

10 augustus 2023 om 13:16

dat kliekje is niet helemaal compleet, er zal een goede 6 bij moeten komen. tahirovic is goed. en kan zich ook vormen naar een 6. maar een ervaren 6 erbij zou perfect zijn. kijk naar elk succesvolle team, die hebben altijd allemaal een ervaren sterke 6 gehad. voorbeelden? : rodri-man city. Busqeuts- barca. casemiro- real madrid en man utd. en ga zo maar door.

10 augustus 2023 om 13:34

@viezeman ik denk dat je gelijk hebt maar kijkend naar wat er voor selectie staat, denk ik ook dat de 6 niet de prioriteit heeft. Ik denk qua middenveld eerder dat ze een alternatief voor op 10 zoeken. kan er overigens wel mee leven om Tahirovic eerst eens 10 wedstrijden het vertrouwen te geven. Heb overigens geen goed beeld bij wat Steijn voor ogen heeft, maar in het vertrouwde Ajaxspel is de 6 zo belangrijk, daar moet je in eerste instantie een goede voetballler hebben. Een soort Alvarez of Poulsen of Enoh achter de hand is fijn voor wedstrijden waarin je onder vuur ligt, maar in de basis wil je er voor 85% van de wedstrijden een echte spelmaker. Daarom kan ik er ook goed mee leven dat Alvarez vertrekt. Want hoewel hij veel strijd bracht, liet hij de boel niet soepeler draaien. Mooiste voorbeeld vond ik onder De Boer, waar Ajax achter de feiten aanliep doordat Boilesen steeds geblesseerd was en Anita linksback moest spelen. Als Boilesen dan eindelijk fit was en Anita op 6 kwam, die dat perfect invulde ging het ineens draaien. En dan heb je het natuurlijk niet over een wereldvoetballer, maar vooral het smeermiddel voor de motor. Schöne idem, kwam vanalles tekort, geen bijter, geen snelheid, maar goed gepositioneerd, redelijk bal vast, vooruitdenkend en met een zuivere pass.

Lekkerrrrr. 41 miljoen voor 'waterdrager' Alvarez (wel een hele goede voor Ajax natuurlijk, maar in mijn ogen blijft dit soort spelers vinden niet gigantisch bijzonder). Ook nog dat bericht van die 17 miljoen van Daramy zonet erbij, brengen deze verkopen toch wel weer flink wat in het laadje. Diamantenauge qua aankoopbeleid moet nog blijken, maar Mislintat weet wel zijn eigen spelers te verkopen alsof het Diamanten zijn.

10 augustus 2023 om 13:08

Daramy weg voor 17 miljoen, dat zijn Overmars bedragen. Heerlijk

10 augustus 2023 om 13:15

Onbegrijpelijk dat er nog geen concrete interesse is voor Sangare, die voor 35M op te halen is, beetje dezelfde categorie qua speler.

10 augustus 2023 om 13:26

En Sangare vind ik eigenlijk een slag beter dan Alvarez. Maar het zou me niets verbazen als Sangare toch blijft. Hij oogt in ieder geval gretig en lijkt goed in z’n vel te zitten

10 augustus 2023 om 13:32

Denk dat er niet veel verschil tussen Sangare en Alvarez zit. Denk dat Alvarez beter kopt, positioneel beter is en op meerdere posties kan. Terwijl Sangare nog meer pure kracht heeft en niet van de bal te krijgen is. Als ik 40 miljoen had en een nummer 6 nodig zou ik kijken wie het beste aansluit op de rest van de selectie.

10 augustus 2023 om 15:26

Dat zijn de spelers van onze Mark. En ondanks zijn pics zijn Overmars zijn scouting en inzicht nig steeds veel geld waard. Hier heeft sven niks mee te maken.

38 miljoen voor deze voetballer.... Petje af voor Ajax dat je dit bedrag eruit kan slepen.

Ik denk dat hij veel te kort komt voor de Premier League maar we gaan het meemaken. In ieder geval blij dat deze clown van de Nederlandse velden af is.

10 augustus 2023 om 13:15

Cultuurdingetje denk ik. Sommigen willen alleen maar ideale schoonzoontjes zien a la Frenkie. Waarschijnlijk zijn ze fan van een team vol Scandinaviërs die bij tegenslag stoïcijns blijven. Zelf hoop ik dat Ajax niet helemaal afstapt van de latino’s, ze hebben ons veel succes gebracht met hun strijdlust en teamgeest en dat dat bij hen per definities gepaard gaat met wat toneel en overreageren vind ik zelf niet zo storend. Maar goed als aanhanger van een concurrent vindt je altijd wel iets om over te vallen. Denk dat Ajacieden Kokcu onsympathiek vinden en niet rouwig zijn dat hij vertrok, idem de dag dat Luuk de Jong stopt. Maar om hen een clown te noemen is wat kinderlijk.

10 augustus 2023 om 13:13

Clown?
Jou verhaal kunnen wij niet echt serieus nemen.
Ik ben blij dat hij voor Ajax heeft gespeeld, passie en werklust daar ontbreekt het aan bij veel Nederlandse voetballers, oke hij ging wel eens over de schreef, wie niet

10 augustus 2023 om 13:15

Waarom clown? Ajax met hem was beter dan zonder hem, prima speler, mooie transfer. Vind jou met dergelijke reactie een grotere clown dan Alvarez…🤷‍♂️

10 augustus 2023 om 15:28

CL waardige speler die zich staande kan houden op het hoogste niveau. Die op scherp speelt. Gaat het makkelijk maken in Engeland. Speelde CL en op internationaal niveau met zijn. Land. Zeker geen clown.

Zat er natuurlijk aan te komen. Al met al wel content met de prijs, had ook 45 mogen zijn.

Anyway, succes! Het was een goede toevoeging aan het elftal

41 miljoen voor Alvarez is een prima deal voor beide partijen. Ajax die het geld krijgt en Alvarez die zijn kans krijgt om in een grote competitie te spelen. Heeft toch zijn waarde bewezen na een heel moeizaam eerste jaar. Een speler die altijd alles geeft op het veld en zich voetballend toch enorm heeft ontwikkeld. Ben zeer benieuwd hoe hij het bij West Ham gaat doen in de Premier League!

Dat maakt alweer +55 miljoen vandaag, financieel gaat het prima. Ik zie alleen liever dat de waarde op het veld staat.

Succes strijder! Heerlijk van je genoten.

Hoop dat hij een succes wordt en toch een stap kan maken naar een Chelsea bijv.

Voor ons jammer dat hij gaat. Gaan hem missen, maar 41 mil is wel lekker

Mooi bedrag voor deze speler. Onwijs belangrijk geweest en vorig jaar één van de betere. Dat zegt ook wel gelijk genoeg over het niveau van vorig seizoen. Nu bouwen aan een nieuw team!

Prima bedrag! Ik ga hem echt heel erg missen! In mijn ogen een vaak ondergewaardeerde speler. Tactisch sterk, prima pass/trap, sterk in de duels en altijd voorop in de strijd! Ik begrijp dat het er allemaal niet zo sierlijk uit zag, maar we gaan hem denk heel erg missen! Het gaat je goed strijder, bedankt voor alles!

mooie stap voor hem, het is hem gegund. hij was een vreemd lichtpuntje op een zinkend schip. niet de verfijnde voetballer die je graag bij Ajax ziet misschien, maar met zijn strijdlust ging hij steeds voorop in een team dat niet meer draaide. Voor Ajax niet onvervangbaar en een keurig bedrag. Iedereen wint.

ik kan iedereen vandaag verzekeren, dat ito en/of sutalo vandaag word vastgelegd door ajax, er is geld binnen gekomen. en dat gaat vandaag uitgegeven worden. ik zie heel graag ito komen vandaag al. en sutalo dat verhaal kennen we, die gaat wss later instromen bij ajax.

Prima deal voor Ajax, ondanks dat het 1 van de sterkhouders was van het afgelopen seizoen, merkte je aan hem dat hij weg wilde (door het mislopen van zijn transfer naar Chelsea?). Voor Ajax een mooi bedrag, proberen om een deel van dit geld Ziyech terug te halen? Vervangers van Alvarez zijn binnen van Tahirovic en vd Boomen. Benieuwd wat Ajax nog voor spelers gaat halen deze transfer periode!

Toch wel een beetje dubbel.. als je nu 38-41 miljoen euro ontvangt terwijl dit vorige zomer nog 63 miljoen euro kon zijn. Maarja, dat is voetbal natuurlijk! Alles kan binnen een dag of week veranderd zijn. Nu snel doorschakelen en een vervanger halen voor Alvarez, zou ik zeggen. Al met al ben ik van mening dat Feyenoord en PSV momenteel een stuk verder zijn dan Ajax qua aankopen en algehele selectie. Als echter Sutalo komt en nog een leuke centrumspits dan loopt Ajax wel weer in op 2 eerdergenoemde clubs.

10 augustus 2023 om 13:54

Vind ik niet. het gaat niet alleen maar om geld harken en spelers bij het top bod verkopen. Voor Tagliafico hadden ze op een gegeven moment 15 miljoen kunnen vangen, die mocht niet weg en vertrok uiteindelijk voor 4. Maar intussen nog heel veel profijt van zijn aanwezigheid gehad. Alavarez was vorig jaar wellicht meer waard, maar hij was ook de vlag op een modderschuit, ik wil niet weten waar Ajax het seizoen geëindigd was zonder hem. En net als in het echte leven, je wint wat en je verliest wat. Niemand kon voorzien dat je Bassey nog zonder verlies zou slijten, mensen wisten nauwelijks nog dat Daramy een contract bij Ajax had, dat die 17 miljoen mag opbrengen is pure winst. Het gaat erom dat je onder de streep genoeg over houdt. Ben het met je eens dat Ajax de underdog is dit jaar, psv en Feyenoord zien er beter uit vooralsnog.

Toch wel een erg mooi bedrag voor een speler die een uitermate moeizame start had bij Ajax en eigenlijk tot vorig seizoen ook nooit echt een uitblinker is geweest. Maak je toch even meer dan dubbel winst op. Achterin te kwetsbaar, op het middenveld een fijne stofzuiger maar in mijn mening wel een spelvertrager voor het type voetbal dat Ajax wil spelen.

Echte strijder die Ajax afgelopen jaar vaak persoonlijk overeind hield. Mooie transfer

Toch ben ik hier niet zo heel erg rouwig om. Natuurlijk is het een stijder die altijd alles geeft. Krijgt veel domme kaarten en zit er vaak naast. Het gaat je goed! Hopen dat ze de miljoenen gaan investeren!

ik ben oprecht benieuwd wat de doelstelling van Ajax is voor het komende seizoen. inmiddels is wel zo een beetje alles wat niveau CL aankon wel vertrokken. Ik als Utrecht fan ben blij, want tegen DIT Ajax kunnen denk ik wel wat punten gepakt worden.
Ik wil zeker niet provoceren naar Ajax-fans, maar ben oprecht zeer verbaasd over de totale leegloop van kwaliteit momenteel (begon vorig jaar zomer al eigenlijk). Ik zie ook niet echt een lijn die gevolgd wordt met de ingaande transfers. vind tot nu toe geen enkele aankoop een echte Ajax-aankoop.

10 augustus 2023 om 13:11

Wat zou jij een echte Ajax aankoop vinden Vince? Kun je wat namen van spelers noemen die beschikbaar zijn en ook zouden willen komen?

10 augustus 2023 om 13:41

Hoi Jtjevtt, ik zou een echte Ajax aankoop bijvoorbeeld de zweedse Viktor Gyökeres van Coventry vinden, of Douvikas (zie ik oprecht renderen voorin bij ajax) in de spits. Middenvelders; Mislav Orsic van Dynamo Zagreb, Renato Sanchez van PSG die mag vertrekken
Verdedigers; Jan Bednarek (net gedegradeerd met Southhampton), Gabriel Gudmundsson van OSC Lille
Keeper: Geef Jay Gorter toch gewoon de kans, waarom haal je hem anders, of Olij van Sparta.

2 opties voor ieder. Graag hoor ik jou mening of voorbeelden Jtje

10 augustus 2023 om 14:10

Is het niet zo dat het voor Utrecht niet zoveel uitmaakt wie er speelt bij Ajax? Pakken volgens mij regelmatig puntjes in Amsterdam. Leegloop is niet iets van vorig jaar hoor, leegloop bij Ajax is eigenlijk constant. Herinner me in de afgelopen 30 jaar misschien 2 seizoenen dat een selectie redelijk in tact bleef. Eredivisie is uiteindelijk zelden een eindstation. Toegegeven, dit jaar is het wel een grote make-over. Maar vind het ook wat vroeg om te oordelen, de selectie is overduidelijk nog niet compleet, er is nog niet 1 officiële wedstrijd gespeeld.. is dat niet vroeg om conclusies te trekken?

10 augustus 2023 om 13:13

Wat moet je anders? Alvarez nog een seizoen gijzelen? Dit stond al in de planning sinds vorige zomer dus voor ons is dit helemaal niet raar. Dat heb je nou eenmaal na zoveel jaar. Dan gaat het elftal waar je succes mee boekt allemaal weg. Daar heb je mee te dealen en dan begin je opnieuw. Dat is ons lot en daar zijn we deze zomer weer mee begonnen. En als je Branco geen Ajax aankoop vindt? Sorry hoor.

10 augustus 2023 om 13:30

Hoi Soccerfan, laten we zien hoe Branco gaat zijn. tot nu toe vind ik hem geen Ajax-aankoop omdat ik betwijfel dat hij de stap al aankan.
is idd wel Ajax DNA om te verkopen; maar inmiddels moeten ze toch echt constante aanlevering van kwaliteit hebben om CL te kunnen blijven spelen. Bijvoorbeeld Haller was een goede aankoop die nodig was, Tadic toen ook, Bergwijn op papier zeker ook, heeft het nog niet laten zien.

10 augustus 2023 om 14:02

@50vince ik probeer je te volgen, maar het is een beetje een onsamenhangend verhaal. Hoe kun je constant aanlevering CL kwaliteit en Jay Gorter of Douvikas in een adem noemen? Coventry spits idem, is overigens naar Portugal vertrokken.

10 augustus 2023 om 13:25

50vince en toen werd je wakker uit die verschrikkelijk misleidende nachtmerrie van je.

10 augustus 2023 om 13:43

Inderdaad, goedemiddag Kelbergen. vraag me af waarom het een misleidende nachtmerrie is; of het is een mooie droom voor FCU fans omdat we punten pakken, of een nachtmerrie voor Ajaxfans omdat het waarheid kan worden.

Wat een prachtig filmpje heeft Ajax weer gemaakt. Edson zn tranen zorgden er weer voor dat er bij mij ook een traantje over mn wangen liep.

Heeft Álvarez zijn gewenste transfer eindelijk te pakken. Een mooie vervolgstap in een mooie competitie en hij komt nu in Londen te wonen, waar het leven ook goed is. Als ik mij niet vergis heeft het gezin van Álvarez de eerste 1,5 jaar dat hij bij Ajax speelde, ook 1,5 jaar lang tijdelijk in Londen gewoond doordat ze nog niet in Nederland konden wonen. Zijn gezin zal dus al goed bekend zijn met het leven in Londen.

Ik ben trouwens benieuwd naar Kudus. Volgens mij had Ajax hem een deadline van 2 dagen gesteld om de transfer rond te maken en die deadline zou als het goed is vandaag moeten verlopen. Al denk ik dat hij na de zogenaamde deadline, ook nog wel een transfer zal maken.

10 augustus 2023 om 13:28

Die deadline dat verhaal daar geloof ik niet zo in. Waarom zou Ajax hem een deadline stellen.

En voor Trauner komt niemand....haha.Dat is het verschil in Europa.

10 augustus 2023 om 13:23



En dus hoeft Feyenoord niet opzoek naar vervanging van een van hun sterkhouders en dus niks in te passen....
Zelfde geldt voor Sangare, die mag van mij ook best nog een jaartje blijven, want je weet precies wat je aan hem hebt.
Benieuwd hoe Ajax dit allemaal gaat opvangen en of ze er echt sterker van worden....

Veel geld voor een overated speler. Ze doen het goed daar in Amsterdam.

Mooie transfer voor hem en een mooi bedrag voor Ajax. Ik denk wel dat Ajax nog een speler nodig heeft die er wat strijd in gooit. Een type Davids of Wouters die andere wakker schudt en de tegenstander laat zien datze er zijn.

38 miljoen euro voor een balafbakker uit een speeltuin-competitie als de Eredivisie. Het zijn nogal bedragen. Tuurlijk heeft-ie furore gemaakt in de Champions League en Europa League met Ajax, maar hij heeft ook héél vaak Ajax benadeeld met gele en rode kaarten. Denk dat het aanpoten wordt voor hem in de Premier League. Een Declan Rice is bijvoorbeeld al verder dan hij. Datzelfde geldt voor een Jorginho bij Arsenal.

Proficiat met dit buitenproportionele bedrag, Ajax!

10 augustus 2023 om 13:19

Hoe kan je een team benadelen met gele kaarten? Je staat toch nog op het veld? Zo vaak heeft hij geen rood gepakt volgens mij maar 2x in 4 jaar. Overdreven gedoe…

10 augustus 2023 om 13:27

Laten we nu niet net doen alsof hij niet vaker rood had moeten hebben. Als Ajacied heb ik echt vaak zitten kijken naar situaties waarbij ik afvroeg waarom hij het deed en vooral hoe we er mee weg zijn gekomen.
Een strijder maar wel gevaarlijk.

10 augustus 2023 om 14:29

Cancellara, ik ben het met je eens wat betreft het eerste stuk, maar volgens mij sla je in je laatste zinnen de plank echt mis. Het is toch geen schande dat hij minder is dan Rice en Jorginho? Voor Rice wordt 3 keer zo veel betaald en Jorginho speelt al 5+ jaren in de Europese top volgens mij. Alvarez is echt niet minder dan de gemiddelde 6 in de middenmoot van de Premier League naar mijn mening.

hmmm ik vind het een speler die je makkelijk kan missen, qua mentaliteit is het wel een aderlating denk ik.
maar er is vast wel een type alvarez te vinden in de balkan of zuid amerika... fysiek sterk en verder gewoon met de neus naar voren de ballen bij de juiste spelers inleveren.

Er moet wel iets gebeuren op 6/8, wil Ajax niet gigantisch veel defensieve stabiliteit inleveren na het verlies van Alvarez. Betekent dat dat ik rouwig ben om zijn vertrek? Totaal niet. Ik heb me vaak aan hem gestoord en denk dat er spelers zijn met een veel betere fit met Ajax.

Mooie stap voor Alvarez, denk dat hij goed past in de speelstijl van West Ham en zal daar direct een dragende speler worden imo.

Voor Ajax denk ik een groot gemis, Alvarez was als enige overgebleven van de Latinos en nu zit er echt 0,0% gif in het elftal. Daar moet heel snel verandering in komen.. met een Wijndal, Bergwijn, Brobbey, Rensch etc. etc. ga je geen 1 wedstrijd winnen op mentaliteit.

Als Psv'er mis ik die prachtige CL wedstrijden waar Martinez, Tagliafico en Alvarez energie en gif op het team overbrachten en het stadion hier in mee ging.

Toch apart dat niet een grote club in de top 5 zich heeft gemeld voor deze speler. Hij verdient een betere club dan West Ham.

10 augustus 2023 om 13:39

Ik denk dat de meningen daarover wel verschillen. M.i. is het juist veelzeggend dat zich geen grote clubs hebben gemeld. Misschien dat hij toch minder geweldig is dan sommigen denken?

Goed onderhandeld door Mislintat, bijna 40 miljoen ontvangen voor Alvarez is erg mooi bedrag.
Edson, bedankt voor alles strijder!!

Prima bedrag voor deze speler. Ik houd persoonlijk van af en toe een stevig duel, maar hij pakte te veel kaarten en was te vaak betrokken bij opstootjes.
Wanneer er inderdaad nog spelers gaan bijkomen voor de centrale posities in der achterhoede, zou ik Medic wel eens een keer op de positie van Alvarez willen zien.

Heel veel succes strijder.. je kwam zag en overwon! Succes in de PL!

Prachtige dag voor de Nederlandse velden, weg er mee, nare vent.

Mooi bedrag. Eindelijk rond.
Alvarez wilde zelf weg, en is nu weg voor een mooi bedrag. Win win situatie dus!
Ajax heeft toch wel voor hoge bedrag verkocht deze zomer.

Mooi bedrag en mooie, gegunde transfer. Ga hem wel missen. Nu vooral eens wat gaan doen met al dat geld van de verkopen en nog wat fatsoenlijke spelers aantrekken voor de selectie

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren