Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Lille wil kwijtschelding gele kaart El Ghazi: ‘Een sterk en oprecht gebaar’

Laatste update:

Anwar El Ghazi stond zondagmiddag op indrukwekkende wijze stil bij de tragedie rondom Abdelhak Nouri. Hij vierde zijn doelpunt door een ondershirt te tonen met de naam en het rugnummer 34 van de Ajacied, die vorige maand als gevolg van hartritmestoornissen ernstige en blijvende hersenschade heeft opgelopen. De actie kwam El Ghazi op geel te staan en daar is zijn club Lille OSC het niet mee eens.

Het gebaar van El Ghazi kan op veel waardering rekenen van zijn werkgever. Lille komt dan ook met een statement: "Een sterk en oprecht gebaar waar Lille volledig achter staat. Net als de speler wil de club steun betuigen aan Abelhak Noui en zijn familieleden, maar ook aan Ajax, in deze moeilijke tijd. #StayStrongAppie. Gezien de dramatische context is het gebaar van Anwar El Ghazi volgens Lille gerechtvaardigd. Daarom vraagt de club, bij hoge uitzondering, aan de tuchtcommissie van de LFP om de gele kaart voor de speler in te trekken."

Na afloop van de gewonnen competitiewedstrijd gaf El Ghazi in gesprek met De Telegraaf aan een bijzondere band te hebben met Nouri. "Ik was er bij Ajax voor hem als grote broer wanneer hij verlegen was of naar iets verlangde. Op het moment dat Appie bij het eerste kwam, keek hij de kat uit de boom en at hij tijdens het ontbijt stilletjes zijn broodje ei", kijkt El Ghazi terug op zijn Ajax-tijd.

Toen El Ghazi scoorde, twijfelde hij geen moment. "Ik wilde dit gebaar naar Appie maken, omdat het een fantastisch mens is, een heel goede en lieve jongen", vervolgt de buitenspeler. "Ik heb een aantal jaren met hem mogen voetballen, echt mogen genieten van zijn kwaliteiten. Ook omdat Marokkaanse jongens veel met elkaar optrekken, is hij in die periode echt een vriend van me geworden. Het was ook een steunbetuiging aan zijn familie."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het zijn nu eenmaal de regels, zeur niet over de gele kaart. Prima verder natuurlijk dat El Ghazi dit doet.

8 augustus 2017 om 20:34

En op sommige momenten moeten regels gebogen kunnen worden

8 augustus 2017 om 20:36

Ja, vooraf en in overleg. Niet achteraf miepen en vooraf niks zeggen.

8 augustus 2017 om 20:43

Dan hebben regels weinig zin, iedere speler kan elke week wel een reden verzinnen om zijn shirt uit te doen

8 augustus 2017 om 21:19

En waarom zou dit een uitzondering moeten zijn? Verschrikkelijk allemaal, maar er gebeurd elke dag wel ergens iets. Als je dit seponeert, dan spelen er straks 22 man zonder voetbalshirt tegen elkaar. Mooi gebaar, maar accepteer die gele kaart gewoon. Dat is het gebaar toch wel waars lijkt me.

8 augustus 2017 om 21:20

inderdaad. regels zijn regels. het feit dat hij deze gele kaart incasseert maakt het gebaar des te mooier.

9 augustus 2017 om 07:30

Het is niet aan de scheidsrechter om de regels die er zijn niet toe te passen, deze heeft gewoon gedaan wat hij hoort te doen. Daarbij als je dit toe staat, waar moet je daarna de grens trekken? Dan gaat het van kwaad tot erger met dit soort uittingen. Hoe onsympathiek ook, ik vind het terecht dat de scheidsrechter geel gegeven heeft.

8 augustus 2017 om 20:42

Je noemt dit zeuren? Okee.. Ik vind dat persoonlijk wat ver gaan.

Mooi dat de club op deze wijze zijn speler steunt die, zoals te zien was aan zijn reactie, in een zeer moeilijke periode zit. Daarnaast ook mooi dat ze Nouri en fam. hun steun geven. Of het resultaat heeft weet ik niet, maar daar gaat het stiekem eigenlijk niet eens om. Gewoon top dat ze op deze manier van zich laten horen.

8 augustus 2017 om 21:06

Ik kan me herinneren dat Nathan van Vitesse ook geen geel kreeg na zijn steun voor Chapacoense. Het kan dus wel gewoon, raar dat jij dat dan ziet als zeuren.

8 augustus 2017 om 21:06

Vind ik ook, niet zeuren.
Overigens vind ik in dit soort gevallen wel dat de scheidsrechter 'toevallig' even ergens anders naartoe kan kijken.

9 augustus 2017 om 00:22

Regels zijn regels, man als mensen daar over beginnen begint mijn bloed al onder mijn nagels te stromen. Tuurlijk zijn er regels, maar er zijn ook uitzonderingen en dit is zo een uitzondering. Trouwens de reden dat er tegenwoordig een kaart ervoor komt is omdat de sponsor anders niet te zien is. Kijk ik kan me prima vinden dat er geen politieke lading achter moet zitten, maar als dat gebeurd kan de camera er ook voor kiezen om het niet in beeld te brengen. Ik vind het een kaart die nergens op slaat. Als die jongens met hun shirtje willen zwaaien prima, wat maakt het nou uit dan. Misschien weer eens tijd om naar deze regel te kijken, het blijft een sport en voetballers blijven mensen.

Ik snap de emoties, maar als je deze kaart seponeert is het hek van de dam. Ik sta volledig achter de actie van El Ghazi, maar gele kaart is gele kaart. Dat wist El Ghazi ook. Hij nam 'm voor lief, en dat zou zijn werkgever ook moeten doen.

8 augustus 2017 om 20:42

Ik ben het helemaal met je eens. Het is meer dan hartverwarmend wat hij deed en sta er ook helemaal achter (net als zijn club). Alleen moet je als bond dan een grens stellen. Als je deze actie goedkeurt, zal dit vaker gaan gebeuren. Er gebeuren helaas namelijk teveel trieste dingen in de wereld.

8 augustus 2017 om 21:34

Als je je ratio en emo koppelt hoop ik dat iedereen weet dat dit een geval is waarvoor de regel niet bedoeld is. Gevolg maak een uitzondering een seponeeer de kaart. Denk niet Te zwart-wit

Mooi gebaar van El Ghazi. Denk alleen wel dat die gele kaart moet blijven staan. Anders krijg je altijd de vraag wel of niet seponeren.

Off, hoe doet El Ghazi het eigenlijk in Frankrijk?

8 augustus 2017 om 20:42

Is nu een wedstrijd onderweg in Frankrijk, dus conclusies trekken op basis van dit seizoen is praktisch onmogelijk.

8 augustus 2017 om 20:44

Ik neem aan dat de vraag over zijn algemene prestaties gaat... Lijkt me logisch. Hij speelt er al iets langer dan 1 wedstrijd. Ik ben ook wel benieuwd. Ik zie af en toe wel iets langskomen, maar ben geen volger van de Franse competitie.

8 augustus 2017 om 20:46

Afgelopen seizoen nog niet echt kunnen overtuigen maar heeft ook maar 12 wedstrijdjes gespeeld. Afgelopen weekend tijdens de eerste wedstrijd dit seizoen een goaltje gemaakt. We zullen moeten afwachten hoe en of hij dit voort kan zetten.

Gaat niet gebeuren. Als Lille zo zwaar tilt aan die gele kaart moeten ze bij Elkaar Ghazi zijn, niet bij de Franse bond. Sowieso vrij kansloos shirtjes uittrekken. Ik snap niet dat spelers dat nog steeds doen en dat clubs het toelaten.

8 augustus 2017 om 20:43

In dit soort gevallen begrijp ik het helemaal dat ze het doen. De sanctie moet in mijn ogen wel gewoon blijven, omdat anders niet duidelijk is waar de grens dan mag liggen.

8 augustus 2017 om 20:46

Ja, ze zouden boos moeten worden op El Ghazi. Dwaze actie. Totaal niet te begrijpen dat ie dit statement wil maken voor z'n vriend..

8 augustus 2017 om 20:52

Boos worden? Je leest dingen die er niet zijn blijkbaar? Het valt wel te begrijpen dat hij meeleeft. Ik snap alleen niet dat je dat dmv je shirt uittrekken moet doen. Iets waarmee je later in het seizoen jezelf en je ploeg kunt benadelen.

8 augustus 2017 om 21:10

Ik ben het normaal gesproken wel met je eens. Maar in dit geval bereikte Anwar Nederland + de fam. Nouri door dit te doen. Ik denk dat deze herinnering (bijv. de mooie foto's die hiervan verschenen) voor hem veel belangrijker zijn. Ik kan me goed voorstellen dat die gele kaart hem niks kan schelen. Daarnaast zag je ook duidelijk dat niemand in zijn team hem dit kwalijk nam. Daar komt nu nog eens dat statement van de club bovenop.

8 augustus 2017 om 21:22

Ik kan me heel goed voorstellen dat hij iets wil doen. Alleen snap ik nog steeds niet waarom. Het kan zelfs zover gaan dat hij voor eigen succes wil gaan om zijn statement te maken. Je moet immers scoren om het te kunnen doen. Ik vind het in ieder geval weinig professioneel, ongeacht de situatie.

Er gebeuren binnen en buiten het voetbalveld genoeg verschrikkelijke dingen waar wij stil bij willen staan. Ik vind het dan ook een prachtig gebaar van El Ghazi. Echter als de LFP een uitzondering zou maken zou daarmee de poort opengezet worden naar allerhande van dit soort uitingen. Anwar wist vooraf dat hij hiervoor geel zou krijgen en heeft dit met trots geaccepteerd. Ik zou als LFP in dit geval niet afwijken van de huidige regels.

Natuurlijk regels zijn regels, maar er mag uiteraard wel een keer een uitzondering maken bij een extreme gebeurtenis.

Dit vind ik wel een uitzondering. Mooie gedaan van El Ghazi. heeft veel met hem gespeeld vorig jaar in Jong Ajax toen hij terug werd gezet.

Sommige dingen moeten gewoon toegelaten worden, Scheids moest hem geven in de wedstrijd maar kan altijd terug gedraaid worden. En je weet zelf wel als speler wat wel kan en niet kan. Nouri is zo'n extreem geval dat dit wel op waardering kan rekenen.

8 augustus 2017 om 20:59

Je vind het een uitzondering omdat hier om nouri gaat mooi gebaar maar het zijn regels als je je er niet aan houd heeft dat gevolgen en straks loopt iedereen met zn shirt uit want iedereen heeft wel zijn eigen redenen en als het hier om iemand ander ging zou het de meeste weinig uitmaken of ze zouden dan wel zeggen regels zijn regels

8 augustus 2017 om 21:56

Waar leg je dan de grens. Als je moeder overleden is mag het bijvoorbeeld wel of niet?

Dat kan je niet doen, want dan gaan er nog volgen. Mooi gebaar wel, maar je weet wat het gevolg is helaas.

Prachtig gebaar van elghazi, maar lijkt me niet slim om hierna er nog moeilijk te gaan doen over gele kaart. Was een ander verhaal geweest als de scheids m helemaal niet gegeven had

Nou wil ik niet koud zijn maar dit zijn gewoon regels als je iets doet weet je wat de gevolgen zijn en wat maakt 1 zo een gele kaart naar uit en er zijn mensen die zeggen dat er een uitzondering moet worden gemaakt maar dat zeggen ze omdat het hier om nouri gaat als het hier om iemand anders ging zou er een groot deel zijn die het niets zou uitmaken of dan wel zouden zeggen regels zijn regels en als deze kaart wordt terug getrokken dan gaat iedereen straks zn shirt uitrekken om hun eigen redenen

Als je deze gele kaart seponeert, dan kun je net zo goed die hele regel meteen weer afschaffen. Want wat als dan volgende week iemand z'n shirt uittrekt om een shirt te laten zien met de naam van een overleden familielid of vriend die toevallig niet volop in het nieuws is geweest? Krijgt die dan wel gewoon geel? Je moet ergens een grens trekken en El Ghazi wist vooraf dat hij hier geel voor zou krijgen. Die kaart heeft hij bewust gepakt. Begrijp me niet verkeerd, het was een heel nobel gebaar van hem, maar die consequenties moet je erbij nemen.

De regel is destijds ingevoerd om te voorkomen dat spelers politiek gevoelige boodschappen propageren. Daar heeft de actie van El Ghazi niet mee van doen. Ik zeg seponeren die kaart.

8 augustus 2017 om 21:10

Dat hebben ze destijds officieel aangevoerd als excuus, wat ook een enorme rol heeft gespeelt waren klagende shirtsponsoren die telkens tijdens het juichen hun reclame boodschap zagen verdwijnen als het shirt uit ging. Extra pijnlijk als er nog eens een ander shirt onder zat met een reclame boodschap van een andere commerciele partij.

Het is een regel die weer moet worden aangepast, geen politieke boodschappen en reclame boodschappen onder het shirt. Maar tegelijk wel de mogelijkheid geven aan spelers om vanuit emotie te reageren, zonder dat ze daar bestraft voor worden.

8 augustus 2017 om 21:21

Die regel is destijds ingevoerd in een vlaag van maatregelen om het tijdrekken tegen te gaan. Juichen duurt immers weer net wat langer als je eerst uitgebreid je ondershirt gaat showen en daarna je wedstrijdshirt weer aan moet trekken.

9 augustus 2017 om 16:26

Daar kunnen ze gewoon extra tijd voor bij trekken toch? Keepers krijgen ook geen kaart meer voor tijdrekken, ze rekenen er gewoon een minuutje bij.

Die hele regel van een gele kaart voor het shirt uit mag wat mij betreft aangepast worden. Wat mij betreft volgt er alleen een gele kaart en sanctie wanneer er een reclame boodschap onder het shirt zit of een politieke boodschap.

Het was mooi geweest als de scheidsrechter in kwestie gewoon het lef had gehad om de kaart niet te geven. Dat zal wel niet volgens het boekje zijn, maar was gezien de situatie wel gepast geweest.

8 augustus 2017 om 22:13

In een ideale wereld wel ja. Maar men gaat natuurlijk niet iedere gele kaart laten beoordelen door een commissie waar veel geld mee gemoeid is om te achterhalen of er een politieke, religieuze of commerciële ondertoon op het shirt gedrukt staat. Dit is het makkelijkst en ik ben het er ook mee eens. Hou gewoon je kleren aan en deel je medeleven op een andere manier als deze.

8 augustus 2017 om 23:52

Dan maak het heel eenvoudig, geen gele kaart als iemand zijn shirt uittrekt. Mocht het toch een reclame boodschap of politieke boodschap zijn, gewoon via de weg van de aanklager en gelijk voor een schorsing en een boete gaan. Geen dure commissie, maar alles via de bestaande instituties. Geen extra kosten, geen trieste gele kaarten en ook geen overbodige restrictie aan het juichen van de spelers om allerlei commerciele partijen te beschermen.

9 augustus 2017 om 11:48

Waarom moet iemand zijn shirt uit doen?

Ja ...ik begrijp beide kanten...

Toch zou t in mijn ogen sieren...als Anwar die gele kaart gewoon 'op zich neemt'..

Hij weet dat dat gebeuren zou maar alsnog zou hij die actie ondernemen. Is alleen maar mooier denk ik dan. Uit respect voor Appie doen en als dat geel oplevert, so be IT.

9 augustus 2017 om 21:53

Uit respect voor Appie een bewuste gele kaart pakken ?? Wat als hij een 2e gele kaart krijgt ?? Dit is gewoon onprofessioneel !!

Je kan ook ff je shirt optillen alleen en mooi gebaar en mogelijk geen kaart
Win win

Het wordt tijd dat de regel wordt aangepast voor dergelijke situaties.

9 augustus 2017 om 13:04

Maar wat zijn dergelijke situaties? Wie beoordeeld de situatie of het wel of niet mag. Ik zou het erger vinden als een familielid van mij zoiets heeft dan Nouri. Mag ik het dan ook doen? Als je dit toelaat dan verzint iedereen wel iets om het te doen. Het is gewoon een duidelijke regel en dat wist Anwar ook en hij wist ook de consequenties.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren