Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Leicester City had dit seizoen alle geluk, ze hebben elf penalty's gekregen'

Laatste update:
/

Het even verrassende als sensationele kampioenschap van Leicester City is wereldnieuws, maar niet iedereen is vol lof over de ongekende prestatie van the Foxes. West Ham United-co-voorzitter David Sullivan blijkt niet zo onder de indruk van de verrichtingen van manager Claudio Ranieri en zijn spelersgroep.

In gesprek met Sky Sports laat Sullivan zich van zijn meest jaloerse kant zien. “Ik weet hoe ze het geflikt hebben. Ze hebben elf penalty’s meegekregen, Vrouwe Fortuna stond aan hun zijde. Ze hebben het gehele seizoen vrijwel geen blessures gekend, waardoor ze maar achttien spelers hoefden te gebruiken. En ze hebben twee spelers die ver boven hun kunnen hebben gepresteerd, die meer hebben gescoord dan ze ooit zullen doen.”

Riyad Mahrez staat er wel goed op bij de zakenman uit Wales. “Ze hebben met hem een geweldige slag geslagen. Maar ik vind ze niet schrikbarend veel beter dan West Ham. Manchester City en Tottenham Hotspur zijn op een goede dag écht goede teams, beter dan Leicester”, meent Sullivan. “Maar de ranglijst liegt niet en Leicester City is kampioen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tsjonge jonge wat een azijnzeiker. Wees blij dat Leicester het heeft geflikt in tegenstelling tot de kapitaalkrachtige clubs. Wat jaloersheid wel niet kan doen.

4 mei 2016 om 15:08

Ik merk jaloezie bij heel veel clubs en spelers op de succes van Leicester City. Allemaal leuk en aardig dat ze meeste geld hebben en beter zijn maar helaas heeft Leicester City de meeste punten gehaald. Ik zou eigenlijk zoiets wel en alle competities willen zien. Kampioenschap van Fc Twente en AZ vond ik in Nederland ook zo,n soort geval, alleen kan het nog gekker als een Sparta of NEC volgend seizoen kampioen wordt.

4 mei 2016 om 16:15

Waarschijnlijk beschrijft de pers dit negatiever dan hoe de voorzitter het eigenlijk bedoeld had, of zouden ze niet durven misschien?

Het is wel een feit dat ze op veel vlakken onbeschrijflijk veel geluk hadden, maar natuurlijk is het dik verdiend.

Wat een jaloerse man.

Klinkt allemaal erg zielig, maar als je er bij stil staat heeft hij denk ik wel grotendeels gelijk. Als hij dit over 2 maanden had geroepen zou hij echter anders overkomen dan nu; nu is hij gewoon een zuurpruim.

Het is Leicester echter wel van harte gegund. Z hebben het gewoon geflikt, of je nou wel of geen fan van ze bent, ze hebben het beter gedaan dan de topclubs in Engeland.

4 mei 2016 om 15:16

Ik zou het met hem eens kunnen zijn als er van de 11 penalties 4 onterecht of erg discutabel waren. Ik kan me echter geen onterechte penalties en slechts 2 discutabele herinneren. Dat staat wel ongeveer in verhouding tot de andere Engelse ploegen, waarbij een aantal topploegen een stuk meer discutabele pingels hebben meegehad.

4 mei 2016 om 15:32

Die tegen West Ham nota bene was onterecht. Overigens hoorde ik dit ook gisteren al op de radio, over die 11 penalties. Toen werd er ook gezegd dat Arsenal er slechts 2 had. 2! Best opmerkelijk als je bedenkt dat Arsenal de meeste kansen dit seizoen heeft gecreëerd (werd toen ook gezegd).

4 mei 2016 om 15:46

Maar bekijk het van de andere kant. Jamie vardy is onterecht geschorst geworden. Maar dan nog is het een knappe prestatie dat de derde spits achter vardy en okazaki, ulloa nota bene ze er ook inschiet!

4 mei 2016 om 16:15

Vardy had al veel eerder in het seizoen geschorst moeten zijn als de leiding zijn schwalbes bestraft zou hebben.

4 mei 2016 om 19:04

Remcob

Klopt helemaal wat je zegt. Wat een nonsense. Ook al krijg je 15 terechte strafschoppen in een seizoen als ze maar terecht zijn. Nee je zal door enkel dat feit van 11 strafschoppen kampioen zijn geworden..

4 mei 2016 om 16:20

@ Rutger
Wat Sullivan doet noemt men bagatelliseren van de prestaties van een ander. Ik daag je uit om nu aan te tonen dat die 11 penalty's onterecht zijn. Indien jij dit niet kunt, dan moet je toegeven dat Sullivan en jij ongelijk hebben. Bovendien had Leicester wel degelijk last van blessures en schorsingen. Deze eigenaar is een jaloerse man die het niet kan hebben dat een kleine ploeg zo succesvol is geworden. Jammer dat jij dit niet ziet.

4 mei 2016 om 19:04

Dus als jij niet kunt aantonen dat ze wel terecht waren geef jij toe dat jij fout zit? Daarnaast staat nergens in het artikel dat die man beweert dat ze onterecht waren, alleen dat 11 er veel zijn.

5 mei 2016 om 02:10

Zolang die 11 penalties terecht zinn is er niks mis mee. Al waren ze 40 penals. Wie stelt moet bewijzen. Dis bewijslast ligt bij diegene.

6 mei 2016 om 07:29

hij heeft een punt, maar draaft wel een beetje door. Uiteraard heeft Leicester alle geluk van de wereld gehad dit seizoen, maar ze hebben op een "goeie" dag wel degelijk "top"voetbal laten zien hoor.

Heel zwak, en neemt heel veel weg van de prestatie van leicester. Meeste wedstrijden gewonnen, minste verloren. Ze staan terecht op de 1ste plaats. Ze hebben zelf hun wedstrijden gewonnen, west ham united niet. Zou best 2 keer nadenken als voorzitter.

4 mei 2016 om 17:38

wel met extreem saai voetbal en voetbal dat de snelheid uit het spel haalt, Het is absoluut niet terecht want het is terecht als een team dat beter is dan de rest een league wint. Dit haalt niet weg dat het een geweldige prestatie is maar als west ham op dezelfde manier had gespeelt waren ze ook kampioen geworden.

4 mei 2016 om 19:03

Zie hier iemand die alleen de laatste drie wedstrijden van Leicester gezien heeft.

4 mei 2016 om 19:22

FlorisvdNiet

Wat je beweerd klopt op veel punten niet. Je kan namelijk ook de 'beste' zijn met 'lelijk' voetbal. Namelijk als je aan het einde vd rit de meeste punten hebt. Mooi voetbal is niet een synoniem voor winnend voetbal. Constantheid, winnen van duels en karakter tonen zijn net zo belangrijk. Bovendien spelen ze geen beton voetbal met een super dure sterren selectie maar compact voetbal naar hun maximale mogelijkheden. Slaat kant noch wat je zegt over west ham bovendien. Die zouden desnoods met 11 keepers spelen en nooit de zestien uit komen als dat een zogenaamde garantie op succes zou zijn. Alsof west ham aan het begin van het seizoen zegt, jongens we kunnen met deze tactiek zeker kampioen worden, maar dat doen we niet. We gaan tica taca spelen en worden 6e.. Lachwekkend gewoon.

Natuurlijk heeft hij voor het grootste gedeelte wel gelijk, maar als zo'n ploeg kampioen wordt moet je niet over zo'n dingen gaan zeuren. Het is en blijft een absurde prestatie en ze verdienen alle lof.

4 mei 2016 om 16:08

Inderdaad, hij zegt ook niks geks! Ik dnek zelfs dathet langniet zo jaloers bedoeld is, maar om dit te bereiken als Leicester hebje ook gewoon geluk nodig.

Betreft de spelers heefthij ook gewoon een punt. Ik zie Vardyvolgend jaa er ook niet weer zo veel inschieten. Waar ik dat Kane bijv wel weer zie doen of zelfs meer. Ze zijninderdaad dit jaar stuk voor stuk boven zich zelf uitgegroeid.

Maar dit doet niks af aan de geweldige prestatie zonder een beetje geluk vaart niemand wel

4 mei 2016 om 16:24

Kampioenen maken geluk. Dat is iets wat jij en Sullivan niet snappen blijkbaar. Gisteren werden 2 penalty's door wereldspitsen gemist. 11 penalty's scoren is alles behalve simpel.

4 mei 2016 om 16:41

Matthaus:

Als je deze competitie 10x speelt met deze selecties zou Leicester nooit meer kampioen worden. Het is bijzonder knap, maar ze zeggen niet voor niets zelf ook volgend jaar bij de beste 10. Maar het is ook gewoon geluk endaar is niks mis mee.

en het gaat mij niet om de strafschoppen, maar heel het seizoen. Alles zat gewoon mee, en dat dwingje ook zeker zelf af. Maar dit is juist zo ongelofelijk mooi omdat het zo uitzondelijk is.

4 mei 2016 om 16:46

Precies. Los van de penaltys hebben ze ook gewoon amper blessures gehad, amper schorsingen en alles wat ze raken veranderd in goud. Wel geweldig natuurlijk.

4 mei 2016 om 16:47

Matthaus

Het zat gewoon op alle vlakken mee, punt. Voor hetzelfde geld gaat Vardy een luchtduel aan in de eerste seizoenshelft waarbij hij slecht neerkomt en zijn knie verdraait met als resultaat gescheurde kruisbanden en dan is zijn seizoen over en wordt Leicester hoogstwaarschijnlijk geen kampioen.

Onnozel voorbeeldje, maar je snapt wel wat ik bedoel. Ze hadden geluk met blessures, scheidsrechterlijke beslissingen, ballen op het doelhout (als alle ballen op het doelhout binnen waren gegaan, zowel van hen als de tegenstanders hadden ze 10 punten minder gehad, dat zegt wel wat) etc.

Op alle vlakken dus. Dat heeft een 'kleine' ploeg als Leicester ook nodig. Dat doet niks af van hun prestatie, maar het is gewoon zo dat ze veel geluk hadden.

5 mei 2016 om 02:12

Alles zat mee bestaat niet in topsport. Nogmaals. Gelukt dwing je af.

5 mei 2016 om 02:17

@ Bonjovi
Jouw voorbeeld is zo slecht dat ik je hele post niet serieus kan nemen. De reden dat Leicester kampioen is geworden komt doordat zei niet choken in moeilijke perioden. Een club als Arsenal verstijft altijd tijdens grote druk. En dat baseer ik op al die lastige wedstrijden tegen het einde.

6 mei 2016 om 18:21

Geluk dwing je af is veel te simpel. Combinatie van beiden houden we het maar op dan.

Natuurlijk heeft Leicester geluk gehad dat ze bijna geen blessures hadden en hebben ze soms geluk gehad. En het klopt dat de individuele spelers echt geen klasses beter zijn dan de spelers van Whu. Maar dat is juist het sprookje, dat ze zo ontzettend boven zichzelf zijn uitgestegen en zo'n knappe prestatie hebben neergezet. Door zich daarover te beklagen laat Sullivan zich wel erg kennen. Hij kan zich beter laten inspireren door Leicester en er de hoop uit putten dat WHU misschien ooit ook wel zoiets zou kunnen bereiken, dan zo afgunstig te reageren...

Het is sowieso een jaar geweest dat alles op zijn plek viel voor Leicester. Ik las 2 maanden geleden al ergens wat statistieken en vandaag stond er weer iets over in de krant:

-Kampioen met het minste balbezit sinds jaren of ooit.
-Kampioen met minste schoten op goal in 10 jaar
-Kampioen met meeste foutieve passen in een heel seizoen sinds jaren of ooit
-Bizar vaak met 1 goal verschil gewonnen
-11 Penalty's

Maar buiten dat. Na 38 wedstrijden boven aanstaan met deze selectie, dit budget, in deze competitie. Je kan er van alles bij halen wat men wil maar dan heb je gewoon een top top top prestatie geleverd.

4 mei 2016 om 16:10

Ze zijn het team met het op 2 na minste (!) doelpogingen, dat gaf aan hoe efficiënt ze waren. Ook het team met het op 2 na minste balbezit van de ganse PL, ergens rond de 43 procent.

Alles lukte dit seizoen, alle puzzelstukjes vielen perfect ineen. Ze hadden onbeschrijflijk veel geluk, op alle vlakken. En toch is het enorm verdiend en gun ik ze het keihard.

Ja, het klopt dat ze substantieel meer pingels hebben gekregen dan de rest, maar wat zegt dat nou eigenlijk? Dat kan ook gewoon betekenen dat ze zich veel begeven in het strafschopgebied, of wat logischer is in het geval van Leicester (vanwege laag percentage balbezit) vaak op de counter gaan waarbij er aan de noodrem getrokken wordt door de tegenstander. De fitte selectie is ook een voordeel, absoluut, maar dat doet niets af aan de topprestatie.

De afgelopen 5 titels van Man Utd kregen ze gemiddeld 18 penalty's en zelfs 1x 24 penalty's. Deze zijn enkel in de Premier League for the record.

So, what's your point?

4 mei 2016 om 16:23

Klopt helemaal niets van hoor.

Waar heb jij deze statistieken gevonden?

Zielige reactie van deze goeie mensen. Moeten ze maar hopen dat vrouwe fortuna het komend seizoen dan bij hun zal zijn. Leicester gewoon terecht kampioen...daar bestaat er geen twijfels over. En ik ben blij dat chelsea hun deels heeft geholpen. Hopelijk weten ze gerichte aankopen te doen om ook in champions league te competen.

Dat ze elf penalty's hebben gekregen is iets wat je afdwingt met aanvallend voetbal, dus dat kulargument kan de prullenbak in. Dat ze amper blessuregevallen hadden kan komen omdat ze geen champions league of europa league speelden, dat kan in hun voordeel hebben gewerkt en we gaan volgend jaar zien of het ze breekt of sterker maakt. Het is gewoon een ongelooflijke prestatie en wie dat niet kan toegeven heeft last van gebrek aan voetbalkennis of is gewoon strontjaloers.

Leicester heeft het gewoon perfect gedaan! Dat ze geen blessures hebben gekend is alleen maar een compliment voor de staf! Moeten andere clubs een voorbeeld aannemen. Man. U. bijvoorbeeld en Arsenal. Het is de manier van trainen en de periodes rust die ze tussen de trainingen door hebben/krijgen. Maar bovenal is het denk ik gewoon hun strijdkracht geweest. Niemand in het team had sterallures, want het waren geen sterren. Daar kom je al een eind mee! Zo heb je een Depay die zich soms te groot voelt tegenover zijn tegenstanders en dan valt die door de mand. Zo kan je bij elk team waarvan je verwacht dat ze in de top 4 zouden moeten staan meerdere spelers kunnen opnoemen. Leicester gewoon terecht kampioen. Gewoon precies zoals het hoort en zoals elk team zou moeten draaien. Is toch niet normaal hoeveel blessures veel teams hebben en dan dat als excuus gebruiken.

4 mei 2016 om 17:18

Ik vraag mij af of ze de jaren daarvoor ook nauwelijks blessures hadden.

Ik lees de laatste weken niets anders dan dat de ene keer een scheidsrechterlijke dwaling meezit en de andere keer tegenzit.
Vervolgens stelt men dat aan het eind van het seizoen dit tegen elkaar valt weg te strepen.
Dan geldt dit mijns inziens ook voor Leicester, of ligt het nu anders?

met alle respect voor de prestaties op het veld van leicester maar 11 penalty's is wel ontzettend veel en nog vreemder is dat het totale balbezit percentage per team opgeteld wedstrijd na wedstrijd , voor leicester bijzonder mager uitvalt .... leicester heeft het derde minste balbezit in heel de PL tot nu toe maar veel zal daar nu niet meer aan veranderen !

hoe komt dit ? wel leicester speelt vanuit de snelle omschakeling , op vardy, met snelle counters in enkele passen of met de lange bal en in balverlies houden ze onmiddellijk de ruimtes zo veel mogelijk bezet .
nog maar eens het bewijs hoe efficiënt dit systeem wel is ... laat de bal maar aan de tegenstander , wij zullen wel vanuit een blok snel uitbreken .... simeone speelt al lang zo met atletico , mourinho heeft zo zijn successen behaalt en zelfs van gaal heeft er een onverhoopte derde plaats op het WK mee behaald en zovele anderen trachtten dit ook zo te doen vooral tegen teams die ervan houden om de bal te monopoliseren.... die lopen zo in de val . natuurlijk valt dit systeem in duigen eens je op achterstand komt maar net daarom is het zo belangrijk dat je spelers hebt die uitstekend verdedigen en vooral het verstand hebben om een goed blok op te zetten .

Die man heeft gewoon gelijk. Het heeft Leicester erg mee gezeten, maar anders is het voor zo´n club ook niet mogelijk om top 4 te spelen, laat staan kampioen te worden. Leicester heeft alles goed gedaan wat maar kon en daarnaast zat het niet tegen met penalty´s en ballen die net goed vielen.

Volgend seizoen kan zomaar weer alles tegen zitten met penalty´s die ze niet krijgen, zwaar programma met CL-voetbal, blessures, etc. Dan sluit ik niet uit dat ze in degradatienood komen. Maar dit pakt niemand ze meer af.

Leicester City heeft het zeer zeker erg goed gedaan. Maar om zoiets voor mekaar te krijgen heb je vaak ook een beetje geluk nodig. Ze hebben een ijzer sterk jaar gehad. Maar het helpt erg veel dat Chelsea, Manchester United, Manchester City én Arsenal een relatief slecht jaar meemaken. Dat ze weinig tot geen blessures hadden. Zonder geluk vaart niemand wel.

wat een zure pruim is dit nou weer!

Ajax word dit jaar ook met geluk kampioen. Sterker nog, ik vind dat Leicester weinig penalty's heeft gekregen als we het met Ajax vergelijken. Je krijgt overigens ook alleen een penalty mee als je in de aanval bent.

Hoe sneu als je met zo'n opmerking komt. Dan laat je je echt kennen

Haha kom op natuurlijk hebben ze wat geluk gehad, maar dat heeft bijna elke kampioen. Als je een seizoen lang zo presteert als zij gedaan hebben dan kan je dat niet aan geluk toeschrijven. Ze hebben gewoon ijzersterk gepresteerd dit seizoen en de titel komt ze meer dan toe. Meneer Sullivan laat zich hier ernstig kennen en doet Leicester hier gewoon tekort mee.

Wat een zielig figuur zeg, typisch iemand die een ander niets gunt.

Dat ze die penalty's krijgen heeft toch te maken met de manier van spelen?

Ja tuurlijk, met 11 penalties zijn ze kampioen geworden ....

Hoe kan je nou meer scoren dan ze ooit zullen doen?

Ze hebben het toch al gedaan!?

Wat een jaloezie!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren