Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kompany zet hoog in voor EK 2016: 'Ik wil niet realistisch zijn'

Laatste update:

Marc Wilmots beschikt bij de Belgische ploeg over een uitstekende generatie, die op het afgelopen WK in de kwartfinale sneuvelde tegen Argentinië. Over twee jaar zullen de Belgen op het EK van Frankrijk geen last hebben van de Zuid-Amerikanen en veel Belgische supporters hopen het toernooi van 2016 te kunnen winnen. Vincent Kompany droomt met de fans mee.

/

De verdediger van Manchester City en het Belgische elftal ziet de Rode Duivels niet als favoriet voor de eindzege: "Winnen zou niet realistisch zijn, maar dat wil ik nu net niet zijn. Bovendien: de tijd speelt in ons voordeel", stelt Kompany in gesprek met FourFourTwo. "Kijk, het probleem voor mij is dat een halve finale nog altijd iets semirealistisch is. Dan ben ik liever onrealistisch en zeg ik dat ik het EK wil winnen."

"Voor de start van het WK wilde ik ook alles winnen en nu wil ik dat ook voor het EK", vervolgt Kompany. "Ik zeg niet dat we verplicht zijn om het EK te winnen, maar ik wil het wel. En dan zullen we wel zien waar we stranden. Als er andere ploegen beter zijn dan ons, kan ik daar best mee leven. Ik denk niet dat we de beste ploeg in Europa zijn; we hebben wel de mogelijkheid om dat te worden. Het EK is over twee jaar. We hebben dus de tijd om nog sterker te worden."

Denk je dat België het EK van 2016 kan winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

België is wat mij betreft zeker een van de kandidaten voor de winst. Ik had ze bij het afgelopen WK ook al bij de outsiders gezet. Nu hebben ze ervaring op een eindtoernooi, waardoor ze zeker bij de 4 topfavorieten horen!

Mooi dat hij zich uitspreekt en ambitie toont!!

4 november 2014 om 13:17

Ik denk dat belgie eerder bij de outsiders hoort evenals nederland italie portugal de favorieten zijn in mijn ogen duitsland frankrijk spanje

4 november 2014 om 13:50

Snap de hype rondom Belgie niet. Op het WK waren ze allerminst overtuigend... Het EK zullen ze dan ook zeker niet winnen. Belgie wint niet van Italie / Frankrijk / Duitsland

4 november 2014 om 14:04

Sammeister,

Ik snap die hype wel.

Het zijn jonge spelers die bijna allemaal bij topclubs of dikke subtoppers spelen en met momenten fantastisch voetbal brengen.

Komt nog eens bij, dat ze afkomstig zijn van een klein landje en dan krijg je al direct het predicaat 'schattig'.

Dat er eens mindere wedstrijden zijn, dat is inherent aan voetbal. Je kan gewoon al eens een mindere dag hebben, of de tegenstander werkt niet mee en legt een bus voor het doel.

Ik zou niet weten waarom België niet van Italië, Duitsland of Frankrijk kan winnen. Niet dat ik hier even ga pretenderen dat winst een zekerheid is tegen zo'n ploegen.

Maar u blijkbaar wel. Graag had ik dan ook uw kristallen bol voor enkele uren willen huren. Ik zal u meer dan stevig belonen.

4 november 2014 om 14:30

Jij bent dan ook de meest nationalistiche belg die er op VZ te vinden is

Waarom denk je dat ze Duitsland aan zouden kunnen? Denk echt niet dat neuer bang wordt als lukaku op hem afloopt. Je hebt paar geweldige spelers, en wie weet worden ze nog een wereldmacht. Maar ik denk niet dat je ze zo mag noemen nog.

4 november 2014 om 14:31

"ik zal u meer dan stevig belonen."

Met de nickname "iedereen komt". Klinkt vuil.

4 november 2014 om 14:33

marcoreus,

Hoe kan het behalen van een kwartfinale nu héél erg tegenvallen?

Vat ik dus niet. Op misschien Duitsland, Spanje, Brazilië en Argentinië na tekenen alle andere landen op voorhand blind voor het behalen van een kwartfinale.

4 november 2014 om 14:40

De hype is nochtans heel logisch. Ze spelen allemaal bij een topclub in de Pl.
We hebben een fantastische kern met allemaal spelers onder de 30 (en dat zijn de verdedigers als Lombaerts, Kompany en Vermaelen, dus die kunnen nog even mee) en nog jonge kerels met enorm veel progressiemarge zoals Origi, Courtois, Lukaku, Hazard, Januzaj etc.

We kunnen het WK zeker winnen, maar met Wilmots zal het niet lukken. Geef ons een topcoach en het kan. Dat je Italië boven ons plaatst is wel vreemd, dat zijn allemaal oude rotten die steeds minder worden. Denk je dat Pirlo in 2016 nog zo goed is?

4 november 2014 om 14:41

Michielho,

Nauurlijk kan België winnen van Duitsland. Zou maar raar zijn dat het 4de sterkste land op de Fifa ranking dat niet kan en de nummer 44, de Polen, wél.

Niet alleen staan die Polen een stuk lager op de ranking, ze hebben ook minder klasse.

Niet dat ik België sterker acht dan Duitsland, helemaal niet. Maar kansloos? Hallo? België kan van iedereen winnen. Wen er maar aan.

4 november 2014 om 14:43

@michielho
Nu noem je ook de beste Duitser tov de zwakste Belg, die meestal gewoon op de bank zit, zeker nu Benteke terugkomt na maandenlang revalideren.

Ik denk ook niet dat Courtois bang wordt als Klose op hem afkomt. Die is nu wel gestopt, maar het kon op het WK. Duitsland heeft ook geen topspits.

Courtois, Hazard, Kompany en Witsel zijn absolute wereldtop. De rest komt daaronder, maar we hebben geen echt zwakke schakels. Ons grootste gemis is onze tactisch barslechte coach, en we hebben ook geen echte backs, al zouden de meeste landen toch jaloers zijn op Vertonghen en Alderweireld.

4 november 2014 om 15:03

België weet toch niet te scoren, zag je tegen Argentinië wat ook gelijk de enige lastige tegenstander was. Kwamen vroeg op 1-0 achter en dan verwacht je: nu komt België. Maar ze hebben gewoon geen serieuze kans gehad. Kijk alleen al naar de cijfers, de aanvallers komen niet aan een moyenne van 1 op 2 of 1 op 3 en dan krijg je het gewoon heel lastig. Vooral in de topwedstrijden.

Heel lief al die kleine Belgjes, gaan ze weer naar een eindtoernooi. Het is ook meer een schoolreisje voor ze heb ik het idee.

4 november 2014 om 15:08

Dd28,

Wist Nederland te scoren tegen Ijsland?

4 november 2014 om 15:38

Ga nou alsjeblieft niet de wedstrijd tegen IJsland erbij halen. Dat was een gebeurtenis die eens in de 30 jaar zal plaatsvinden. De Belgies vielen gewoon tegen het afgelopen WK. En veel belgen zullen het met mij oneens zijn, maar zoveel klasse hebben ze nou ook weer niet. Courtois, Kompany en misschien Hazard zijn bij uitstek de enige echte toppers in de ploeg. Met jongens als Witsel, Vermaelen en Mertens win je de oorlog niet. Dat is afgelopen WK wel gebleken. Belgie mag blij zijn als ze weer de kwartfinale weten de halen.

4 november 2014 om 15:48

nec4life1,

België telt 3 wereldspelers, zegt u. Hoeveel landen hebben nu ook weer 3 wereldspelers?

4 november 2014 om 17:12

Wat heeft een enkele interland ermee te maken? Nederland wist 5x te scoren tegen de regerend kampioen. Dat is ook zo'n nutteloos gegeven. Feit blijft dat België simpelweg moeite heeft met scoren. Kun je wel leuk een enkele wedstrijd tegen Ijsland erbij pakken.

4 november 2014 om 17:53

Lol Van Gaal een wereldspeler En Lahm stopt als international, hé.

4 november 2014 om 18:15

België heeft moeite met scoren door Wilmots zijn tactiek. Laat daar gewoon een aanvallende trainer aan de macht en ze scoren er op los. Als je Hazard, De Bruyne, Origi, Januzaj en Mertens in de basis hebt, dan kan je aanvallend wel veel schade aanrichten op een groot toernooi. Ik zou dus zo spelen. Met Januzaj op zijn natuurlijke positie, en niet op de linkerflank zoals Moyes hem posteerde.

Courtois
Alderweireld
Kompany
Denayer
Vertonghen
Nainggolan
De Bruyne
Mertens
Januzaj
Hazard
Origi
4 november 2014 om 23:18

Als Klose op je afkomt is iedere doelman bang...

België heeft een zeer sterk elftal. Een keeper die de komende 10-12 jaar hoogstwaarschijnlijk op het hoogste niveau zal gaan keepen, een sterk blok achterin creatieve middenvelders, snelle en zeer technische buitenspelers en 2 patronen in de spits (benteke en Lukaku) en natuurlijk niet te vergeten het aankomend talent Origi. Alleen ben ik benieuwd of dit België ook een echt team gaat vormen, dan zie ik ze zeker kans maken op de titel.

4 november 2014 om 14:00

Vergeet origi niet dat is ook een spits

4 november 2014 om 14:20

malanda hazard michy carrasco de bruyne januzaj origi tielemans zijn nog zo jong wat een generatie

4 november 2014 om 16:03

@joyenait
Ik weet dat het misschien niet de beste voorbeeld is maar je hebt bakkali ook nog

4 november 2014 om 14:26

De kern is er heel zeker.

Courtois staat in iedereens lijstje van beste 3 keepers van de wereld, bij mij bovenaan, maar dat is smaak. Kompany wordt door veel mensen de beste verdediger ter wereld genoemd. Hazard is 1 van de beste spelers ter wereld, De Bruyne is zonder twijfel de grote man van Bundesligarevelatie Wolfsburg en krijgt lyrische commentaren in Duitsland. Origi heeft alles in huis om de beste spits ter wereld te worden en is elke keer de uitblinker bij België.

Dit aangevuld met wereldtalenten als Januzaj, Ferreira Carrasco, Tielemans, Denayer. En een hoop hele sterke subtoppers. Op vlak van kwaliteit is er genoeg aanwezig om te kunnen winnen. Jammer van de slechte coach.

4 november 2014 om 17:01

Leodepauw dit is toch wel heel optimistisch. Je hebt wel gelijk maar de concurenten zijn zeker niet mlnder hoor.
Duitsland: Neuer is beter/gelijk aan Courtois. Hummels is zeker vergelijkbaar met Kompany, rest van de verdediging is ook in orde. Middenveld vind ik beter dan het Belgische middenveld. Hoe goed Hazard en De Bruyne ook zijn, Kroos, Götze, Khedira, Reus, Schürrle, Özil, Schweinsteiger daar kan geen enkel land tegen op. In de spits hebben ze Müller en dat is alles wat ze nodig hebben. Talenten: Ter Stegen, Mustafi, Ginter, Durm, Draxler, Meyer, Goretzka, Götze. Daarvan zijn er een aantal al grote sterren. Spanje: De Gea vind ik vergelijkbaar met Courtois. Ramos vind ik even goed/beter dan Kompany. Over de breedte is de spaanse verdediging ook beter met Pique, Alba, etc. Ik vind het middenveld van Spanje ook beter dan het Belgische, Mata, Silva, Isco, Alcantara, Martinez, Koke, etc. In de spits is Costa het enige wat nodig is als het team een beetje op hem is ingespeeld. Talenten: De Gea, Carvajal, Bernat, Moreno, Koke, Isco, Alcantara, Alcacer, El Haddadi. De talenten die ik noem zijn niet zo jong als die Belgische talenten maar die worden de komende 6 jaar alleen nog maar beter.
Frankrijk vind ik vergelijkbaar met België. Courtois is beter dan Lloris, dat is een feit. In de verdediging loopt zoveel talent rond, dat wordt echt een muur komend EK (varane, mangala, digne). Verder zijn er nog genoeg routiniers in de verdediging. Op het middenveld is Pogba in mijn ogen samen met Neymar het grootste talent ter wereld. Verder lopen daar Cabaye, Valbuena, Matuidi. Helaas zijn Ribery en Nasri gestopt voor Frankrijk. Verder in de spits hebben ze Griezmann lopen en bij Frankrijk superspits Benzema. Talenten: Varane, Mangala, Digne, Pogba, Griezmann, Kondogbia.
Italië heeft misschien een lichtelijk mindere selectie dan België maar nog steeds heel goed. Sirigu is een hele sterke keeper. In de verdediging vind ik Chiellini, Bonucci, Ranocchia en talent de sciglio vrij sterk. Middenveld Marchisio, megatalent Verratti, Florenzi, Montolivo, de Rossi, Motta ook gewoon heel goed. In de spits hebben ze Pelle, Immobile, Insigne, El Sharaawy, Rossi, Cerci. Talenten: Verratti, El Sharaawy, De Sciglio, Florenzi, Insigne. Als ik het zo opnoem vind ik het toch niet minder dan België. Bovendien hebben ze een geweldige coach en ik denk dat elk land het behoorlijk moeilijk zal hebben tegen dit Italië.
Nederland heeft geen beschrijving nodig denk ik. Met Hiddink aan het roer denk ik dat we niet echt een bedreiging zijn voor de Belgen. Verder is Portugal nog een outsider want Ronaldo in bloedvorm kan elk team vernietigen.
Ik snap je punt wel, maar er zijn gewoon betere teams op het moment.

Neuer
Boateng
Hummels
Mustafi
Höwdes/Grosk
Khedira
Kroos
Götze
Özil
Schürrle
Müller
4 november 2014 om 17:29

Leuk betoog, maar er wordt nergens gezegd dat Belgie het beste elftal heeft. Belgie is gewoon een titelkandidaat omdat het bij de beste elftallen hoort, dat is dus heel iets anders dan Hét beste elftal. Zoals op een wk altijd 3 a 4 titelkandidaten zijn hoort Belgie er dus zeker ook bij.

We hebben de kern niet om het Ek te winnen. spanje,duitsland,frankrijk etc hebben veel sterkere kernen.

4 november 2014 om 13:34

België heeft de coach niet om een wk te winnen

4 november 2014 om 13:50

Hadden we Dick Advocaat nog maar. Dan hadden we ons wéér misschien niet geplaatst voor dit EK.

4 november 2014 om 14:47

Ja ik weet al langer dat jij nog steeds denkt dat we dezelfde spelers hebben dan 15 jaar geleden

4 november 2014 om 15:06

Jammer genoeg niet. Want die generatie mis ik wel. Die kon een stukje voetballen.

4 november 2014 om 15:15

Mooi haal dan wat oude videos uit de kast

4 november 2014 om 15:20

nerazzurri9,

Video's?

Ik ben een modern mens en gebruik het internet wel. Maar toch vriendelijk van u hoor.

4 november 2014 om 15:22

Ah ik dacht dat de beeldkwaliteit van 86 niet zo goed was op youtube. Je mag het zelf kiezen.

4 november 2014 om 13:39

Inderdaad.. maar hadden we tegen Argentinië met wat meer lef gespeelt en niet zo een pietlullig doelpunt tegenkrijgen, hadden we mooi in de halve finale gezeten..

Dus zeg nooit nooit...

4 november 2014 om 13:45

Volgens mij hadden jullie zonder dat lullig tegendoelpunt nog steeds op 0-0 gestaan hoor . Belgie scoort zelden , 6 doelpunten in 5 wedstrijden tegen zwakke tegenstanders helt niet over .

4 november 2014 om 13:58

Akkoord, maar ik vermelde ook 'met wat meer lef'

Dus aanvallender, nu speelden we gewoon met een pamper voor messi en co.. mag nooit gebeuren..

Kunnen wel. Er zijn in het verleden ploegen met beduidend minder kwaliteiten ook EK kampioen geworden.

Maar met de lotto formule kan je ook zeer snel thuis zijn. Ook de betere ploegen.

Wat wil hij nou precies zeggen? We willen het EK winnen, want de halve finale is se mij realistisch (?) maar als een andere ploeg wint dan zijn zij de beste en heb ikndaar vrede mee. Kortom, hij probeert zich in allerlei bochten te wringen maar tussen de regels zegt hij dat Be!gië voor de Europese titel gaat. Vrij onrealistisch, maar de arrogante Belgen overschatten zich structureel. Voor het WK zelfde verhaal, ze zouden ook wel even winnen en Nederland had het zwakke ploeg en zou wel na drie wedstrijden naar huis gaan. Achteraf bleek dat in de praktijk net even anders te liggen.

Ik denk dat Kompany eigenlijk bedoeld dat het voor hem over twee jaar wel het moment is om te presteren, tzt is hij ook al weer 30. Zo veel eindtoernooi en zal hij niet meer spelen.

4 november 2014 om 13:40

te grappige reactie;
zet die bril toch af man;

Wat is dit nu weer voor reactie; iemand vraagt dit aan hem, hij antwoord daar op;
een volk arrogant noemen getuigt sowieso niet van veel tact;
iedereen over dezelfde kam scheren;
net zoals alle Hollanders gierig zijn en alle Hollanders het taalvermogen van een doorsnede geit zou hebben, hou toch op man!

4 november 2014 om 14:03

Ik mag mijn eigen mening hebben. Ga dus niet de betweter uit hangen en mij zeggen of ik op moet houden.

4 november 2014 om 13:40

Had Nederland maar zo'n arrogant team. Dan stond je nu eerste in je groep. Helaas.

4 november 2014 om 13:41

"kortom, hij probeert zich in allerlei bochten te wringen maar tussen de regels zegt hij dat Be!gië voor de Europese titel gaat."

Ik heb eerder de indruk dat jij je in allerlei bochten probeert te wringen om er meer van te maken dan het werkelijk is.

Kompany bedoelt exact wat er staat, hij wilt het EK winnen, zoals elke andere spelers die eraan deelneemt. Of het realistisch is weet hij niet, maar hij mag toch dromen? Als je dit arrogant vindt dan zou ik is een cursus begrijpend lezen volgen. Hij zegt juist letterlijk dat België niet de sterkste ploeg heeft.

Overigens heeft geen enkele Belg voor het WK gezegd dat we het wel even gingen winnen, wat een grap...

4 november 2014 om 14:04

Dat schreef menig Belg hier wel, niet liegen.

4 november 2014 om 14:09

Ik heb de indruk dat jij alleen maar zaken leest zoals je ze wilt lezen, ik heb nooit iemand met een beetje verstand van voetbal horen zeggen dat we wereldkampioen gingen worden.

4 november 2014 om 14:24

Ik heb dat zelf hier menig maal gelezen voorafgaand aan het WK. Of diegene verstand had van voetbal weet ik niet. Wel dat het een Belg was.

4 november 2014 om 14:58

Het feit is, als je zulke uitspraken doet, je ze maar beter kunt staven met bewijzen. Anders komt het als pure onzin over. Zoals nu.

En omdat jouw subjectief gevoel zegt dat het zo is, en de andere zegt van niet, dan liegt die anderepersoon? Sterke logica

4 november 2014 om 13:45

De media klopt het op, niet de spelers of de trainer....

Trouwens vanwaar de vergelijking tss Nederland en Belgie? Dit heeft toch niets met dit artikel te maken?

Btw zonder Robben had het een pak minder geweest hoor op het Wk.. niet zo arrogant aub..

4 november 2014 om 14:04

Hoor wie het zegt, arrogant.

4 november 2014 om 14:47

Misschien moet jij het stukje nog eens herlezen. Voor het betere bochtenwerk moet je alvast niet bij Kompany zijn, eerder bij u.

Heeft België zich al gekwalificeerd dan? Daar gaan ze nog genoeg moeite mee hebben, let maar op!

4 november 2014 om 13:53

Ze hebben nog niet verloren. Ik ga er echt wel vanuit dat de groepswinst voor ons is.

En Nederland, hoe doen die het in de kwalificatie?

4 november 2014 om 14:10

@iedereen komt

Ik vind het onderhand gewoon zielig aan het worden hoe jij iedere mogelijkheid aangrijpt om Nederland af te kraken. Belgie doet het in de kwalificatie beter, nou daar moet je blij mee zijn zeg... Feit blijft dat Nederland derde is geworden op het Wk en Belgie er in de kwartfinale uitlag.

4 november 2014 om 14:17

Arsenal-Gunner,

Wat natuurlijk zeer slecht is. Ik schat dat er zo'n 200 andere landen graag die kwartfinale hadden bereikt.

Landen zoals Italië, Spanje, Frankrijk, Rusland, Portugal, Engeland en San Marino.

4 november 2014 om 14:24

@iedereen komt Ik zeg alleen dat België volgens mij nog genoeg problemen krijgt zich te plaatsen voor het eindtoernooi. Snap niet dat jij je hierdoor aangevallen voelt. Komt heel kinderachtig en kleinzerig over.

Laat maar weer eens zien dat er een gigantisch minderwaardigheidscomplex heerst onder sommige Belgen.

4 november 2014 om 14:26

Als die landen die jij opnoemt een dergelijke makkelijke loting hadden gehad als België, dan hadden ze dat vast ook wel gepresteerd.

4 november 2014 om 14:30

Fachten,

Ik zeg stellig dat we voor groepswinst gaan, maar ik heb dus een minderwaardigheidscomplex.

Ik zal wel van alles mankeren, maar een minderwaardigheidscomplex heb ik echt niet.

Het is gewoon jammer dat Nederland op dit moment niet zo'n sterk team heeft. Er zouden dan wellicht minder Nederlanders verzuurd neerkijken op hun sympathieke zuiderburen.

4 november 2014 om 14:57

Ach, de kwartfinale was wel het absolute minimale wat België moest halen met zo'n zwakke loting. Ik denk niet dat Italië, Spanje, Frankrijk en Portugal voor de kwartfinale zouden tekenen als ze tegen B-landen moesten.

4 november 2014 om 15:04

Dd28,

B-land USA mocht wel naar de 2de ronde ten koste van A-land Portugal.
En B-land Rusland was dan weer 1ste in zijn WK kwalificatieronde, voor A-land Portugal. C-land Algerije knikkerde A-land Duitsland er bijna uit.

Er zijn bijna geen zwakke landen meer op een WK. Iedereen kan van iedereen winnen. Alleen hebben de echt grote voetballanden nog steeds meer kans natuurlijk.

Hoeveel grote landen hebben de 1ste ronde niet eens overleefd?

4 november 2014 om 15:04

Ik heb helemaal niets tegen Belgie en ik vind het zelfs een zeer goed elftal met fantastische talenten. Ik hoop dat Belgie zo ver mogelijk komt op het Ek en ik wens ze niets negatiefs toe. (natuurlijk hoop ik dat dat NL zal winnen indien ze tegen elkaar spelen) Ik vind het gewoon onnozel hoe jij elke keer probeert om een sneer uit te delen naar het Nederlands elftal.

4 november 2014 om 15:12

Arsenal-Gunner,

En waar doe ik dat dan?

Ik vind gewoon dat Nederland op dit moment maar een matig team heeft.
En weet u wat? Dat vinden een hoop Nederlanders ook.

Heeft niks met sneren te maken, is gewoon realisme.

Ik ben dan nog optimistisch voor Nederland. Een deel van de spelers is net naar een topcompetitie getrokken, nog een paar anderen moet dit nog doen.

Over een jaar of 2 staat dit team er wel.

Over de kwalificatie van Nederland, ook al hebben ze een matig team, maak ik me geen zorgen. Met deze formule moet het al erg lopen om je niet te kwalificeren.

4 november 2014 om 15:21

Vind niet dat wij een matig team hebben, alleen een zeer matige coach. Had graag Ronald Koeman bondscoach gezien. Denk dat hij in alles veel beter is dan Hiddink.

4 november 2014 om 15:41

Hiddink is echt geen matige coach kom op man. Al denk ik wel dat Koeman een betere optie zou zijn

4 november 2014 om 16:09

Guus Hiddink heeft een grote naam en terecht maar al afgelopen jaren heeft hij constant gefaald. Zijn tijd is gewoon voorbij.

4 november 2014 om 16:55

Guus heeft altijd schrik gehad om een topclub te blijven coachen vind ik. Bij Chelsea had hij ook kunnen beginnen. Vind ik wel een minpunt aan Hiddink. Misschien dat hij daarom niet meer het hoogste niveau aankan?

4 november 2014 om 16:58

Ditzelfde matige Nederland is hetzelfde Nederland dat Spanje en Brazilie van de mat speelde . Maar dat zijn ook maar matige ploegjes toch ??

4 november 2014 om 17:22

Sonnydo,

Heeft u over het Brazilië die zijn sterspeler kwijt was en nét KO was geslagen door Duitsland?

Gaat u dat als referentie nemen?

Stel je eens een Nederland voor zonder zijn enige sterspeler. Robben.

En stel je nu eens voor dat dit Nederland nét een pandoering heeft gekregen. Een 7-1 of zo van één of ander land.

Ja, dat Nederland zal daarna vlammen.

Het grote probleem bij ons vind ik Wilmots. Goeie people manager maar qua tactiek en trainingsmethoden komt hij zoveel te kort. Wat zou ik graag een betere bondscoach hebben , iets als Preud'homme bijvoorbeeld (als die niet bij Club zou zitten).

Als je kijkt wat Van Gaal bijvoorbeeld kon met jullie spelers , ben ik benieuwd wat hij zou kunnen met onze lichting. (niet denigrerend bedoeld). Dus gewoon Wilmots lekker naar Schalke laten gaan en een echte tacticus achter de groep plaatsen.

4 november 2014 om 14:45

Wilmots heeft één officiële wedstrijd verloren.

Ik ken er anderen met naam en toenaam die dat niet voor elkaar kregen.

Laat de Willy maar zitten, resultaten zijn goed en ik heb me al meer dan aardig geamuseerd.

Meer moet dat niet zijn.

4 november 2014 om 14:49

@ Iedereen komt

We weten ondertussen dat jij tevreden bent met een amusante sfeer en er bijzijn op een wk of ek. De echt voetbalkenners willen natuurlijk dat deze generatie niet verloren gaat en daarvoor is Wilmots niet de juiste man

4 november 2014 om 14:51

Als bij wijze van spreken mijn grootmoeder op de bank zou zitten tegen Schotland zouden de Belgen nog winnen.
Die éne match tegen een gelijkwaardige tegenstander qua materiaal werd verloren. Door Wilmots. Tegen de 'kleine' Argentijnen deden we niets met stilstaande fases omdat er niet op werd getraind, Nainggolan moest altijd mee en de veldbezetting was ook niet goed.

Wilmots overtuigt mij niet hoor.

4 november 2014 om 14:53

nerazzurri9,

Hadden we hem maar eerder aan boord gehaald. Dan had we vast meer 'er gewoon bij geweest'.

Een kwartfinale halen op een WK, noem ik trouwens al meer dan 'er gewoon bij zijn'.

4 november 2014 om 14:58

Belgunner,

Ja, maar er is gewoon weinig tijd om op stilstaande fases te trainen.
Een bondscoach heeft zijn team maar een paar dagen per jaar bij hem.

Het zal een kwestie van prioriteiten en keuzes zijn.

Weet jij, op quasi elk EK en WK was er wel grote ambras onder de spelers. Soms werd er zelfs gevochten, andere keren vlogen er spelers naar huis.

En op het afgelopen WK? Niks.

4 november 2014 om 15:01

@iedereen komt
Met ons materiaal is een kwartfinale niet meer dan normaal.
Onze kern is de 5e duurste ter wereld, en we zitten in de top -8.

Spanje staat op 1 en stelde zwaar teleur, dus dat zegt natuurlijk niet alles, maar Spanje is een apart verhaal. Een verzadigde ploeg.

4 november 2014 om 15:08

Geen tijd? Ze hadden een week of 3 voor de start van het WK, maar ze speelden tennisvoetbal etc. Elke dag vanaf de start van het WK keek ik naar het verslag van de trainingen, dat ze uitzonden op Canvas met Karl Vannieuwkerke. Vaak idiote spelletjes.

Toen Christophe Daum naar mijn ploeg kwam had hij op 2 weken de organisatie en stilstaande fases op orde. Dat was pas een trainer.
Wilmots is een goeie people manager, dat weet ik.

Maar denk je dat de sfeer even goed zou zijn als de resultaten meezaten? Bij Holland was de sfeer ook top, itt tot het EK 2012, waar ze er met 0 op 9 direct uitlagen.
Bij Frankrijk was het ook beter dan in 2010, toen de resultaten ook tegenzaten. Bankzitters zoals Huntelaar zeuren nooit als het goed gaat, enkel als het slecht gaat. Dus das ook niet echt zijn verdienste.

4 november 2014 om 15:17

@ Iedereen komt

De tegenstanders die je hebt gehad ga je nooit meer hebben. Argentinië was de 1ste serieuze test en daar heb je gefaald. Je hebt amper of niks kansen gecreëerd. Maar dat jij meer een voetballiefhebber bent dan een kenner is geen probleem. Alleen hou je steeds vast aan je eigen oordeel, terwijl iedereen weet dat Wilmots geen tacticus is

4 november 2014 om 15:18

Belgunner,

In Mexico haalden we ook de halve finale. Het resultaat zat goed, maar toch mochten Vandereycken en Vandenbergh vroegtijdig naar huis.

Het is gewoon niet simpel om bondscoach van België te zijn.

4 november 2014 om 15:20

@ Iedereen komt

Het grootste deel van deze generatie is samen opgegroeid in de jeugdreeksen. Je moet 86 niet vergelijken met nu. Wilmots krijgt ook alle eer voor het samenbrengen van de groep, nu is het gewoon tijd voor een echt tacticus die deze ploeg kan laten voetballen naar hun mogelijkheden. Onder Wilmots gebeurd het niet

4 november 2014 om 15:51

nerazzurri9,

Die van 86 hebben niet samen gespeeld bij de jeugd en club denk je?

4 november 2014 om 16:16

Iedereen komt
'86 is niet te vergelijken met nu. Toen zaten ze in erbarmelijke omstandigheden zoals lelijke hotels, slechte oefenvelden en moesten ze voortdurend met elkaar optrekken... Nu was het pure luxe en wie weet waarmee die verwende vedetten zich bezig houden. Skype en ipads etc

4 november 2014 om 16:53

@ Iedereen komt

86 is te vergelijken met nu kijk maar naar je videos

4 november 2014 om 17:00

Belgie heeft de laatste 2 jaren ook nog geen enkele fatsoenlijke tegenstander verslagen als het er echt om gaat . En kom nu niet met Kroatie want die hebben de 2e ronde niet eens bereikt .

4 november 2014 om 17:14

Sonnydo,

En dat zal dan toch nog niet zo eenvoudig zijn. Zie maar naar Nederland. Na het WK kon je, op één wedstrijd na, ook niet meer winnen. Zelfs tegen Kazachstan hadden jullie kunnen verliezen.

Zie ook maar naar Dickie die met België ook maar gewoon verloor tegen zo'n 'makkelijke' landen.

4 november 2014 om 14:47

Wilmots is tactisch inderdaad belachelijk slecht. Ik snap niet waarom ze zijn contract verlengden. Door de goeie resultaten, maarja, moet je eens zien welk materiaal hij kan gebruiken.

Ik vind het jammer dat hij niet naar Schalke ging, waar hij overigens keihard zou falen, omdat hij het dan moet doen tegen evenwaardige ploegen zoals Wolfsburg en niet met België tegen een Schotland of Andorra.

4 november 2014 om 14:48

@belgunner

Inderdaad ik was aan het hopen dat hij naar Schalke ging

4 november 2014 om 15:42

Maar het probleem is dan , wie moet je in godsnaam voor de groep zetten ? Als je een Belg wil kom je uit bij mannen als Gerets , Scifo , Brys , Broos , ... Kortom namen waar ik niet meteen warm van word.

4 november 2014 om 16:14

Scifo, Brys of Broos natuurlik niet. Gerets zou een betere kandidaat zijn dan Wilmots. Maar met onze kern zijn we zeker in staat om een internationale topcoach aan te trekken.

4 november 2014 om 16:52

Gerets zou ik zeggen, maar moet het een Belg zijn. Het is niet meer zo dat deze spelers geen buitenlandse coaches gewend zijn. Toch? Ze werken allemaal voor topcoaches. Garcia,mourinho,van Gaal, Koeman,...

4 november 2014 om 16:55

Koeman? We hebben toch niemand bij Southampton? Maar ik ben het ermee eens dat het eens een buitenlander mag zijn.

4 november 2014 om 19:21

Alderweireld...... hij speelt bij Southampton

4 november 2014 om 19:27

Achja, even compleet vergeten, dat was dom van me
Ik ben blij voor hem dat hij niet meer voortdurend op de bank zit.

4 november 2014 om 14:50

@ Pompopos

Inderdaad laten we hopen dat hij vertrekt. Hij heeft het goed gedaan maar nu is het tijd voor iemand die er alles kan uithalen. Gedaan met alleen maar amusante trainingen

Ja ik wil ook wel eens wat, maar of dat realistisch is?

Ik denk ook niet dat België het EK gaat winnen. Ik verwacht dat zij dan ook niet zijn opgewassen tegen Duitsland. Prima spelers, maar geen collectief waar de toplanden bang voor zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren