Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kassa rinkelt bij Feyenoord: ‘Zes, zeven, acht miljoen’

Laatste update:

Feyenoord zegevierde zondag in de finale van het bekertoernooi over FC Utrecht (2-1). Dat de Rotterdammers voor het eerst in acht jaar weer een hoofdprijs pakken is voor de fans uitermate belangrijk, maar ook commercieel directeur Mark Koevermans wrijft in zijn handen. Door de bekerzege plaatst Feyenoord zich direct voor de groepsfase van de Europa League.

/

“Je hebt een startpremie van 2,5 miljoen euro en hopelijk drie keer De Kuip”, zegt Koevermans tegen RTV Rijnmond. Dat ‘hopelijk’ heeft te maken met een straf van de Europese voetbalbond UEFA: Feyenoord moet een thuiswedstrijd zonder publiek spelen, maar de club is in beroep gegaan. Koevermans laat weten dat hij in ieder geval ‘een beetje heeft zitten rekenen’.

“Zes, zeven, acht miljoen euro bruto”, verzekert de commercieel directeur. “Afhankelijk of we die wedstrijd zonder publiek spelen en of we een paar punten halen in die groepsfase. Een paar overwinningen zouden wel tellen. Van die bedragen gaan nog wel de kosten af, maar het helpt ons enorm.” Koevermans zegt dat Feyenoord vorig seizoen vier miljoen euro netto aan het Europese avontuur heeft overgehouden.

Denk je dat Feyenoord het goed gaat doen in de Europa League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gunstig voor het Nederlandse voetbal! Geld binnenharken en punten scoren. Hopelijk kan Ajax of PSV het onmogelijke presteren om CL uit de voorronde te behalen. Des te rijker onze clubs worden des te sterker word de onderlinge concurrentie. We komen uit een diep dal dus als Ajacied ben ik blij met de beker winst van Feyenoord.

25 april 2016 om 12:38

Als Ajax en PSV belangrijke krachten binnenboord weten te houden (Klaassen, Propper, Milik, Guardado, Cillessen, Zoet etc..), en zich toch versterken op de nodige posities, kunnen ze zeker met een beetje mazzel de groepsfase overleven (als ze beide erin zitten).
Feyenoord, AZ en evt een club als Utrecht/Zwolle kunnen ook zeker punten pakken in de EL. En dus punten pakken voor het NL voetbal!

25 april 2016 om 12:51

Stel nou dat PSV in de voorronde CL terecht komt? Missen ze dan niet alle Zuid/Midden-Amerikanen tijdens die wedstrijden vanwege Copa America? Of is dat al vroeg in de zomer?

25 april 2016 om 12:58

Juist. En hopelijk dit keer geen jokerticket a la go ahead eagles. Dat is gewoon funest voor je punten.

25 april 2016 om 12:59

Copa America is al vroeg. Van 4 tot en met 27 juni. Valt dus bijna samen met het EK dat tot 10 juli duurt. Maar CL voorondes zijn van 28 juni tot en met 24 augustus. Echter zal PSV pas heel laat hoeven te spelen in die kwalificatie, dus er is genoeg tijd.

25 april 2016 om 13:01

De copa america is van 3 juni tot en met 26 juni. Ik heb geen idee wanneer de voorronde van de champions league is maar ik denk dat ze die makkelijk halen.

25 april 2016 om 14:32

Leuk die positiviteit. Maar buiten de Nederlandse top 3 hebben Nederlandse clubs vrij weinig in de Europa League te zoeken.
Ze spelen in Nederland een aardig seizoen, maar in Europa kunnen ze nooit potten breken, omdat ze in de zomer meestal hun belangrijkste spelers juist kwijt raken.
Het beste scenario is dat Ajax direct CL haalt en dat PSV via voorronde erin komt. PSV heeft qua selectie breedte en kwaliteit de beste papieren om die vervelende voorrondes te overleven in de Champions League.
Eerst maar de lotingen afwachten, want daar is Nederland heel erg afhankelijk van.
In pot 1 zitten we niet meer tijdens de CL loting. Nederland staat nu op plek 10 en niet meer bij de beste 7 helaas.
Nu alles op alles om directe CL ticket van de kampioen te behouden.
Feyenoord moeten minimaal groepfase overleven en Ajax en PSV minstens 3e in CL poule (liefst 2e).
Clubs als AZ, Utrecht (hangt van Play Offs af, mogen al blij zijn als ze de Groepfase halen.
AZ zou met Vincent Janssen wel moeten kunnen overwinteren. Maar dit seizoen presteerde AZ op t begin ook zeer teleurstellend...

25 april 2016 om 15:09

Man man man, waarom nou weer zeggen dat clubs als AZ blij moeten zijn met t behalen van de groepsfase, AZ doet het in de EL afgelopen jaren gelijkwaardig als Ajax, als het niet beter is..

25 april 2016 om 15:55

Leuk die positiviteit, maar de laatste jaren is gebleken dat onze subtoppers steevast de voorronden Europa League niet doorkomen. Van Southampton mag je verliezen, maar er waren de meest schandalige uitschakelingen de afgelopen vijf seizoenen die ervoor gezorgd hebben dat Nederland afgezakt is naar de 10e plaats. Utrecht ging eruit tegen de Luxemburgse nummer 4!!!, Vitesse tegen een Roemeense middenmoter, Twente tegen Karabag, Groningen mocht door cupwinst aan de poulefase deelnemen, maar haalt slechts 2 gelijkspelen. Kortom, alleen Ajax, PSV en AZ pakken consistent punten.

Ik ben overigens ook van mening dat het het beste voor het Nederlands voetbal is dat Feyenoord direct is toegelaten tot de poulefase van de EL. Het fijnst zal zijn dat AZ 4e gaat worden en Utrecht de play-offs wint.

@tygoo_, AZ heeft het 2 van de laatste 5 seizoenen zeer goed gedaan, maar a.j.b je fantasie loslaten en naar de Uefa ranglijst kijken, want Ajax is de hoogst genoteerde club op de Uefa ranglijst en heeft derhalve de afgelopen vijf seizoenen de meeste punten binnengehaald. Bron ranglijst: uefa.com

25 april 2016 om 15:56

Ajax4xcl

Hoezo hebben andere clubs niks te zoeken in de EL? Ja het zou voor de Ajax fans mooi zijn als Ajax zich direct plaatst voor CL, maar voor het Nederlandse voetbal minder goed. Ajax kost meer punten dan dat het oplevert. Zelfs de groepsfase van de EL kunnen ze niet door komen.

25 april 2016 om 18:58

Jij bent alle realiteitszin verloren zeker. Waarom staat Ajax dan hoogst genoteerd van alle NL clubs in de ranking? Wat een waardeloze post.

26 april 2016 om 11:04

Ajax staat het hoogst genoteerd omdat ze 4x kampioen zijn geworden in de afgelopen 5 jaar (waar de lijst over gaat). Door het kampioenschap krijg je directe plaatsing voor de groepsfase van de CL. Dat levert al zoveel punten op dat je volgens mij de kwartfinale van de EL moet halen om dat te evenaren.

Daarom staat Ajax bovenaan in die lijst.

25 april 2016 om 12:49

Precies, heel leuk voor clubs als Zwolle en Groningen dat ze de beker winnen, maar het is niet zo fijn voor de coëfficiëntielijst. Ik zie het liefst gewoon PSV, Ajax, Feyenoord en AZ sowieso Europa in gaan. En dan mogen de andere clubs het uitvechten in de play-offs.

25 april 2016 om 12:49

Draait allemaal om de geplaatste status. Wellicht dat Ajax/PSV die status kunnen bemachtigen als er wat grootmachten geen voorrondes spelen

25 april 2016 om 13:49

De kans dat psv/ajax geplaatst is in de laatste voorronde is volgensmij relatief groter die jaar aangezien de clubs die in duitsland 4e en italie 3e word staat sowieso onder ajax/psv op de uefa ranglijst. Verder weet ik niet welk jaar de uefa pakt voor die indeling te maken want anders staat zelfs de nummer 4 van spanje nog onder de nederlands clubs.

25 april 2016 om 15:57

Verwacht dat roma het wel gaat redden tov inter en gezien de stand denk ik niet dat Zenit het nog gaat halen. Dat zou dus betekenen dat Lyon 2e moet worden. Niet heel onrealistisch maar met wat je zegt. Het moet dan wel meezitten.

Dit zijn natuurlijk mooie bedragen, achteraf gezien natuurlijk ook beter dat Feyenoord Europees gaat spelen, die maken met alle respect meer kans om iets klaar te spelen dan Utrecht.

26 april 2016 om 11:08

Utrecht zou met dit elftal ook een prima kans maken. Het probleem is dat de kans groot is dat na een goed seizoen de beste worden weggekocht. Hoe ver zakken ze terug als Haller/ramselaar vertrekken? Hetzelfde geld natuurlijk voor Az. Als daar Janssen en Henriksen vertrekken, hoe goed zijn ze dan nog?

Dat probleem heeft de top 3 in mindere mate doordat die het geld uit transfers vaak weer kunnen investeren, al zal je er altijd iets op achteruit gaan.

Is de opzet van de inkomsten veranderd dat men zich zo rijk rekent? Ik kan mij alleen Maar verhalen herinneren dat de inkomsten in de EL tegenvielen en zeker niet in de schaduw staan van de CL.

Na wat googlen kwam ik een Artikel tegen uit het AD waar men voorrekend dat AZ in 2014 6.026.249 euro verdiende door het halen van de kwartfinale. PSV haalde in 2014 volgens het ED in de groepsfase zo'n 3mln op.

Dus 8mln lijkt me wat ambitieus qua inkomsten, ook omdat je er dan vanuit gaat dat je een vol huis hebt, hetgeen natuurlijk ook nog Maar af te wachten is. De loting zal hierin (net als bij de kosten) natuurlijk ook een rol spelen

25 april 2016 om 12:37

6,7,8 miljoen is bruto...netto hou je 3/4 miljoen over als je de groepsfase doorkomt met wat overwinningen!

25 april 2016 om 13:26

Broto 6,7,8. Netto 3,4. Leg eens uit hoe je daarbij komt?

25 april 2016 om 14:01

Omzet - kosten

25 april 2016 om 17:28

ja snap ik, maar is dit gewoon door 2 gedeeld omdat dat leuk klinkt, of is het een echte berekening?

25 april 2016 om 18:46

Daar kom je wel op uit grofweg. Lonen, politie inzet, personeel, speler premies, wat belasting etc.

En bij een risico wedstrijd van Feyenoord moet je talloze stewards inhuren... Etc

25 april 2016 om 19:30

ik weet grofweg waarvoor kosten gemaakt worden bij een voetbalwedstrijd ..
maar uit alle 3 jullie reacties wordt me niet duidelijk of dit 20, 40, 60, of 80 procent van het prijzengeld en de ticketverkoop (en op termijn evt verhoogde sponsorinkomsten) is. ik krijg dus idd de indruk dat jullie zomaar wat roepen.

26 april 2016 om 11:13

Koevermans (de commercieel directeur) heeft zelf gecommuniceerd dat Feyenoord vorig jaar 4 miljoen aan de EL over heeft gehouden. Dat jaar hebben we 10 wedstrijden gespeeld (2 voorronde, 6 groepsfase, 2 knock-out).

De voorronde levert niks op, dat is waar iedereen altijd over zeurt. De premies zijn omhoog gegaan t.o.v. 2 jaar geleden, vandaar dat je nu op hetzelfde bedrag (zonder knock-out wedstrijden) uit zou komen als destijds. Veel is wel afhankelijk van het aantal punten dat gepakt worden,

Het bereiken van de groepsfase levert nu € 2.4 miljoen op, dit was € 1.3 miljoen.
Een winst of gelijkspel levert resp. € 360.000 en € 120.000 op, dit was € 200.000 resp. € 100.000 op.

25 april 2016 om 12:38

Ligt eraan, Feyenoord kan en meer mensen in het stadion kwijt en er meer voor vragen. Bij PSV gaat de groepsfase vaak voor een veel lager bedrag over de toonbank. Feyenoord speelt relatief wat minder europees dus heeft een hogere interesse vanuit de fans.

25 april 2016 om 12:39

Een vol huis kan je bij de Kuip wel redelijk vanuit gaan, zeker bij Europese wedstrijden. Daarbij heeft Feyenoord een groter stadion dan AZ en zou dus meer binnen kunnen halen in die uitwedstrijden. Ik zou me zeker nog niet rijk rekenen, maar dat Feyenoord qua toeschouwersinkomsten er meer uit haalt dan PSV en AZ dat wil ik wel geloven. De skyboxes zijn weliswaar geen vetpot in Rotterdam, op dat vlak kunnen AZ en PSV het weleens beter doen.

25 april 2016 om 12:39

Het is geloof ik vorig jaar, of het jaar daarvoor, veranderd inderdaad. Zo zijn de inkomsten in de EL heel erg gestegen om het aantrekkelijker te maken.

25 april 2016 om 12:52

Dit jaar is het veranderd.

25 april 2016 om 12:43

Ja, en de Kuip heeft natuurlijk iets van 25.000 meer plekken dan az stadion. 25.000 * € 25 * 3 = ok 1,8 miljoen of zo meer...bruto

25 april 2016 om 12:49

Las in een ander Artikel dat de bekerwedstrijd tegen Ajax Feyenoord 1mln eur aan recettes (bruto) heeft opgeleverd. Dat was toch ook volle bak? Dus als we dat dan keer drie doen kom ik op 3mln uit? Nu zullen de prijzen misschien wat anders liggen Maar ik kann dit nog steeds niet helemaal rijmen met de eerdere verhalen. Behalve dan wat Gnst zegt dat de opzet van de prijzengelden veranderd is

P.s. nee, de opbrengsten hoefden niet gedeeld te worden met Ajax

25 april 2016 om 13:17

Dat zou kunnen toch...hoeveel kunnen er eigenlijk in de Kuip...55.000? Dan lijkt me 1 miljoen zelf nog wat laag.

Ik had het over meer dan aan az...denk dat er in de Kuip 25 tot 30 duizend meer kunnen?

25 april 2016 om 13:28

Volgens mij 51000 ongeveer.

25 april 2016 om 14:29

Damie
Stel dat je gelijk hebt en het is 3 miljoen, dan komt er 2,5 mil startkrediet bij = 5,5 mil. Stel dat je ervan uitgaat dat je 1/2 wedstrijden minimaal wint. (Ik weet niet precies hoeveel er dan bij komt) maar dan kan je best op 6 mil komen. Stel ze presteren zo goed dat ze het zo goed doen in de groepsfase en zich kwalificeren voor de volgende ronde.. Dan zou het zomaar kunnen dat je 7/8 of misschien wel 9 miljoen opstrijkt. (Aangezien je na de groepsfase ook weer een miljoen per thuiswedstrijd/ronde binnen sleept)

Laten we het hopen voor nl voetbal dat alle teams het goed gaan doen! En niet weer een gratis ticket geven aan een team dat nooit kans gaat maken om punten te winnen. Dan vallen alle andere punten juist lager uit omdat er naar gemiddelde punten word gekeken

25 april 2016 om 14:29

bij competietie wedstrijden 47500 europees zal dit wat lager zijn ivm grotere buffer zonnes, die 1 mlj die feynoord in de beker wedstrijd had tegen ajax was netto. al met al zullen ze echt wel 6, 7 of 8 mlj binnen krijgen bruto, al is dat natuurlijk helemaal niks ivm de CL waar een NL ploeg al 15 Mlj start geld krijgt

25 april 2016 om 14:32

de fairplay ticket bestaat gelukkig niet meer, dat heeft ons ook veel punten gekost, want de behaalde punten werden door een extra team gedeeld. fairplay ticket is een fairplay bonus geworden krijgen dus geld.

25 april 2016 om 12:47

Europa League leeft veel meer bij Feyenoord dan bij PSV. Een matig gevuld Philips Stadion of een uitverkochte Kuip is natuurlijk een verschil. Al zijn de verschillen tussen EL en CL wel gewoon enorm. Bij CL krijg je al 12 miljoen voor deelname aan de groepsfase.

25 april 2016 om 12:52

Sinds 15/16 (dit seizoen dus) brengt de EL wel wat meer op dan vorige jaren.

Het bereiken van de groepsfase levert nu € 2.4 miljoen op, dit was € 1.3 miljoen.
Een winst of gelijkspel levert resp. € 360.000 en € 120.000 op, dit was € 200.000 resp. € 100.000.

Wat de volgende rondes betreft vind ik niet direct bedragen terug, maar die zijn ook flink gestegen. De kwartfinale brengt nu een miljoen op, en vroeger maar 500.000 meen ik me te herinneren. Voor de rest weet ik het niet meer.

Tel daar bij nog ticketinkomsten, sponsoring en tv-inkomsten bij en je komt wel wel snel aan een mooi bedrag (bruto) als je redelijk goed presteert in de EL.

Het blijven natuurlijk peanuts tov de CL.

25 april 2016 om 15:23

Klopt, en aangezien de CL inkomsten procentueel minder zijn gestegen maar in absolute cijfers veel meer, is er ook op dat vlak geen echte inhaalbeweging gemaakt.

25 april 2016 om 13:18

Dammie,

De Uefa heeft de premies voor de Europa-league kort geleden een impuls gegeven. Ik heb geen idee of Feyenoord zich t rijk rekent maar de premies zijn dus hoger dan een aantal jaar geleden.

25 april 2016 om 13:33

Ik heb het net opgezocht. Het is inderdaad omhoog, maar dan nog verwacht ik dat het in de titel om bruto bedragen gaat. Het is geen vetpot, omdat de kosten ook relatief hoog zijn (vaker verder reizen bijvoorbeeld).

25 april 2016 om 13:39

Ik denk overigens dat ze dat inclusief kaart verkoop e.d. bedoelen want anders zijn ze wel heel amateuristisch aan het rekenen.

25 april 2016 om 14:21

Ik weet niet of Voetbalzone later het artikel heeft aangepast, maar volgens mij staat er gewoon dat het om bruto bedragen gaat en dat er ook rekening wordt gehouden met 3x een volle kuip.

Hoop dus ook voor Feyenoord dat die Kuip 3x vol zal zitten en niet leeg is door straffen van de Uefa. Als die straffen dan zijn voor het bananen-incident en niet voor wat er in Rome is gebeurd is het helemaal zuur.

Feyenoord met het publiek erachter in Europa geef ik een kans tegen elk team in de Europa League.

25 april 2016 om 15:53

hoezo denk je dat? staat onder in de tekst! lees dus meer dan alleen de titel

edit: (tekst uit het artikel) ''. Van die bedragen gaan nog wel de kosten af, maar het helpt ons enorm.”''

25 april 2016 om 14:22

Op een mogelijke wedstrijd zonder thuispubliek na zit de Kuip natuurlijk gewoon vol in een Europese wedstrijd, zoals vorig jaar ook tegen relatief kleine ploegen als degradatiekandidaat Luik.
Koevermans zegt geen gekke dingen hoor.
En ja, het prijzengeld van de EL is omhoog gegaan geloof ik, correct me if I'm wrong.

N vraagje. Nu het bijvoorbeeld in Engeland zo gek loopt in de competitie. En nu er toch andere clubs (voorronde) cl gaat spelen, is dat gunstig voor t nl voetbal of maakt dat niet zo verschil? Of moeten we simpelweg hopen dat shakhtar het slechter gaat doen?

25 april 2016 om 13:05

Typ in google: coefficientenlijst uefa 2016.
Daar zie je de lijst met de punten.
Nederland staat nu 10e, België 9e, Oekraine 8e, Turkije 11e, Zwitserland 12e, Tsjechië 13e, Griekenland 14e. Dat zijn de concurrenten van Nederland. Rusland, Frankrijk, Portugal, Italië, Engeland, Duitsland en Spanje presteren zoveel beter dat NL er geen rekening mee hoeft te houden. Het wordt echter wel weer eens tijd dat een Nederlandse club de halve finale van de Europa League haalt om wat meer punten binnen te halen om zo afstand te nemen van Turkije, Zwitserland en Tsjechië.

25 april 2016 om 14:43

Met andere woorden, volgend seizoen moet er gepresteerd worden in Europa om de slechte jaren enigszins in te halen.

Feyenoord verdient maar een paar ton als bekerwinnaar. Maar dan moet je kijken na de gevolgen:

Bekerwinst : 200.000 tot 300.000 euro
Groepsfase Uefa cup is : 2.400.000 euro (blijkbaar dit jaar nog hoger geworden
Groepsfase Uefa cup bij volle kuip : 1.500.000 (maar heeft Feyenoord niet een straf uit staan bij Uefa)
Sponsoring aantrekkingskracht Uefa cup: (opel zal wel clausule hebben bij internationale wedstrijden daarnaast kan je ook nieuwe partners aantrekken).
Dan krijg je extra TV gelden van Fox sports dat is voor Feyenoord ongeveer 600.000 euro.
Elke winst krijg je per wedstrijd 320,000 bij gelijk spel 120.000.

Dus zo rekenen ze dus rond de 6/7 of 8 miljoen.

Als Feyenoord derde wordt (of derde in algemene klassering voor clubs staat) krijg je TV gelden van FOX sports dat is voor Feyenoord: 6.900.000 (dit is al gegarandeerd dat Feyenoord 3de staat door dat Twente nu helemaal afhaakt, vorig jaar waren we al over hun heen gesprongen).

Hoe zit dat met het verbod op supporters bij een Europese wedstrijd voor Feyenoord ? Is dat 1 thuis wedstrijd ? Dat is al wel 1 groot nadeel in een lege kuip.

25 april 2016 om 14:33

Daarover is Feyenoord in beroep.
Bij Feyenoord - Roma is er een banaan op het veld terecht gekomen. Hiervoor is Feyenoord bestraft met 1 thuiswedstrijd zonder publiek en 50.000 euro boete omdat dit een racistische actie zou zijn geweest. Echter waren de bananen volgens Feyenoord een actie van "bring back the bananas" wat in het verleden ooit vanuit Engeland/ierland is overgewaaid.
De Uefa ziet het dus als een racistische actie terwijl Feyenoord dat tegenspreekt.
Het hoger beroep heeft al plaatsgevonden op 17 feb. 2016, maar het is nog wachten op het besluit welke enkele weken op zich zou laten wachten.

En toch ben ik nog steeds voor een competitie samen met de Belgen of met de Duitsers (maar die zullen daar wel niet op zitten te wachten). En als dat niet lukt, dan moet de opzet van de competitie veranderd worden. Is het een idee bijvoorbeeld dat clubs uit de top-3 van vorig seizoen niet tweemaal tegen elkaar spelen in een nieuw seizoen maar bijvoorbeeld 4 maal? Dan krijg je ieder seizoen veel topwedstrijden! Er van uitgaande dat die clubs in het nieuwe seizoen nog ongeveer even sterk zijn....

Of je zou 2 verschillende competities in de Eredivisie kunnen maken. De clubs uit het linkerrijtje spelen alleen tegen elkaar en de clubs uit het rechter rijtje ook. De clubs uit het linkerrijtje strijden om CL-tickets, kampioenschap en EL punten (dus om lijfsbehoud in het linnkerrijtje. De clubs uit het rechterrijtje strijden om de punten zodat ze in het seizoen daarna in het linkerrijtje kunnen spelen. Daarbij zou je in de Eerste Divisie ook meer weerstand moeten brengen.

25 april 2016 om 16:11

Wat je ook zou kunnen doen is na de winterstop met twee halve competities verder gaan, 1tje met de bovenste 9 ploegen die allemaal 2x tegen elkaar spelen, en 1tje met de onderste 2 ploegen. De punten blijven dan staan.

25 april 2016 om 18:56

Zoiets kan ook. Alleen, wat bedoel je ermee dat de punten blijven staan? Je zou in elk geval iets moeten verzinnen waardoor sterke ploegen vaker tegen elkaar spelen en de zwakste ploegen ook vaker tegen elkaar.

Je zou zelfs in plaats van 18 ploegen kunnen teruggaan naar 14 ploegen waarvan er per jaar 4 kunnen degraderen. De 4 ploegen die over zijn zet je bij de Eerste Divisie. In die divisie worden er dan jaarlijks veel meer wedstrijden gespeeld wat resulteert in een hogere belastbaarheid en meer spanning. Daarnaast kunnen er uit die divisie ook jaarlijks 4 ploegen doorgaan naar de Eredivisie.

Je zou alleen met een economisch vangnet moeten komen voor de ploegen die degraderen. Want wat je krijgt is natuurlijk dat veel ploegen jaarlijks degraderen en weer terugkomen. Dat kost veel geld.

25 april 2016 om 16:54

Voor het niveau zou het veel beter zijn, maar clubs als Ado, Heracles etc. zullen hier de dupe van worden. Persoonlijk kijk ik liever naar ADO - Feyenoord dan naar Luik - Feyenoord. Helemaal geen binding met die Belgische ploegen.

25 april 2016 om 18:49

Tja, dat is zo. Maar je wilt als Nederlander natuurlijk wel dat een Nederlandse club wint. Dus in die zin komt er een extra element bij: Nationale trots.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren