Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘In het buitenland staat Ajax nog steeds bekend als een talentenkraan'

Laatste update:

Sinds zijn ongelukkige debuut voor Oranje, in de met 2-0 verloren wedstrijd tegen Bulgarije, speelt Matthijs de Ligt ijzersterk bij Ajax. Volgens de zeventienjarige verdediger vormde het een motivatie om beter te worden. In het duel met sc Heerenveen werd De Ligt verkozen tot man van de wedstrijd en nam hij een doelpunt voor zijn rekening.

De Ligt baalde van de negatieve aandacht die hij kreeg na zijn Oranje-debuut. Hij maakte voor het eerst mee hoe het is om de ene week de complimenten te ontvangen, om vervolgens afgemaakt te worden in de media. "Voor de wedstrijd van Oranje was ik bang om fouten te maken, toen hoopte ik dat de wedstrijd foutloos zou verlopen. Nu weet ik: niemand is foutloos. Het was een leermoment. Nu kan ik het veel sneller van me afzetten, als ik iets fout doe", blikt De Ligt in gesprek met Metro terug op zijn Oranje-debuut.

In de wedstrijden tegen NEC, Schalke en sc Heerenveen haalde hij een goed niveau. "Dat was ook mijn bedoeling. Je kan wel bij de pakken neer gaan zitten na zo’n debuut bij Oranje, maar ik zag het meer als motivatie om beter te worden. Ik wilde aan de mensen laten zien dat ik het wél kan. En daar ben ik nu mee bezig”, zegt de Ajax-verdediger. “Het zou kunnen dat ik er over vijf jaar ook zo over denk. Dat het juist een gunstig moment was in mijn loopbaan. Maar uiteraard had ik liever in Oranje gedebuteerd met een goede wedstrijd.”

Ajax maakte vorige week indruk door Schalke 04 met 2-0 te verslaan. "Na zo’n wedstrijd wordt er altijd lovend gesproken in de media. In het buitenland staat Ajax natuurlijk nog steeds bekend als een talentenkraan waar om de zoveel tijd weer een groep talenten uitdruppelt", stelt De Ligt. "Ik heb meegekregen dat er lovende verhalen over ons zijn geschreven in buitenlandse kranten. Daar mogen we heel trots op zijn, maar we zijn nog helemaal nergens."

Gaat Ajax de halve finale van de Europa League bereiken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Eigenlijk geeft hij het hier zelf aan: Hij was bang om fouten te maken en waarschijnlijk stik zenuwachtig. Blind had hem nooit mogen laten debuteren, laat staan bij de selectie laten opnemen op zo'n jonge leeftijd met weinig tot geen ervaring. Die fouten leken vooral voort te komen uit die spanning. Bij Ajax speelt hij veel constanter en sterker, want die omgeving is vertrouwd. Dit is natuurlijk niet ongebruikelijk voor zo'n jonge speler.

Ik denk dat Matthijs heel ver kan gaan komen. Mensen die hem afschrijven of te veel analyses loslaten op zijn fouten tegen Bulgarije lijken zijn leeftijd daarbij te vergeten. Als deze jongen nog 3 jaar hard werkt om beter te worden (en kijk eens hoe goed hij nu al is in zijn betere wedstrijden), dan kan hij al een ongekend niveau halen en pas 20 jaar oud zijn. Ook voor grote talenten geldt dat je te hard van stapel kunt lopen, en dat gedoe met Oranje viel duidelijk in die categorie. Lekker een goed aantal jaren voor Ajax ballen en zich blijven ontwikkelen, en dan voorzie ik mooie dingen en een mooie rentree in Oranje.

Voor een 17-jarige knul is De Ligt daarnaast bijzonder nuchter en volwassen. Dat helpt ook enorm bij een goede ontwikkeling als speler. Hulde voor hoe hij hier mee om is gegaan. Je zou het maar meemaken op die leeftijd.

Hij zou zich niet te veel aangetrokken moeten voelen. De routiniers hebben nog harder gefaald door 't niet recht te kunnen trekken. En inderdaad heeft hij in de wedstrijden daarna laten zien een prima niveau te kunnen halen. Je ziet dat hij zich thuis voelt bij Ajax in 't elftal. Kop op en knallen! Een contract voor 5jr aanbieden alstie 18 wordt en langzaam in passen in 't elftal. Denk dat Sanchez nog max een seizoen te houden is als hij dit niveau minimaal behoudt.

18 april 2017 om 20:21

Klopt, de ligt had coaching moeten krijgen van indi, die mogen ze ook uit de basiself gooien mits iedereen fit is helemaal geen fan van bruno. van Dijk & De vrij gewoon achterin, en de ligt gewoon meenemen als we ons alsnog plaatsen.

On:
17 jaar jong en dan al zo goed spelen, Ajax heeft een parel in handen.

Leuk voor hem, een leermoment. Dankzij de zoveelste kapitale blunder van Danny Blind mist oranje echter waarschijnlijk nu ook het wk. 2 toernooien door de neus geboord dankzij 1 prutser. Voor de Ligt komt het wel goed, Ron Vlaar debuteerde ook op deze manier, maar dat was natuurlijk wel een oefenwedstrijd . Dan geef je wellicht tieners een kans, uiteraard niet in een cruciale wk kwalificatie wedstrijd .

18 april 2017 om 14:04

Het EK was al verpest door hiddink.

18 april 2017 om 14:05

Vind dat gezeur op Blind soms wel overdreven worden. Ik had hem zelf ook niet gekozen als coach door zijn gebrek aan ervaring, maar het mislopen van de toernooien komt echt niet alleen door Blind. Hiddink heeft het ook niet beter gedaan. We hebben gewoon een matig team en juist de ervaren spelers maken ook veel fouten bij oranje.

18 april 2017 om 14:15

@ackaka: Hiddink deed hetbeter dan Blind enw erd er uitgezet. De overige wedstrijden
in de kwalificatie heeft Blind og minder punten gehaald dan Hiddink. Dus dat lsaat al nergens op.

En laten we eens kappen met een matig team dat is zo'n onzin! Ja het is te matig om een toernooi te winnen. Maar er is genoeg kwaliteit om ons te plaatsen! Voor het EK deed bijna heel Europa mee en nog haalde wij het niet.

Ook wij hebbenn meer kwaliteit dan nu bijv de Bulgaren. Maar er zit totaal geen voetbal visie in Blind wat een schande is dat van de Knvb geweest.

18 april 2017 om 14:20

het gaat niet alleen om het toernooi mislopen. Blind heeft geen persoonlijkheid, geen uitstraling en zijn selectiebeleid was schandalig. Dit zijn de punten waarom niemand psoitief over blind is.

18 april 2017 om 14:53

Ben ik niet met je eens. Qua uitstraling: Blind heeft een wat arrogante uitstraling, maar zo is er op meer wel wat aan te merken op dat punt.. Van Gaal doet niet voor hem onder, Van Marwijk zit er altijd energieloos en laconiek bij, De Boer kan geen volzin Nederlands, Cocu lijkt te zachtaardig, Fred Rutten idem, Bronckhorst ietwat gemaakt, etc.

Vwb het selectiebeleid: Blind had gewoon de 20 tot 22 favorieten zoals iedereen die heeft. Punt is alleen dat hij elke wedstrijd te maken had met 5 geblesseerden plus 5 jongens die bij hun club niet werden opgesteld. Dan moeten er dus naar alternatieven worden gezocht, en hoe verder je van de 22 favorieten afkomt des te groter wordt de discussie.

18 april 2017 om 15:03

Blind heeft extreem veel pech gehad. Kijk de wedstrijden tegen Ijsland, Turkije en Tsjechie even terug. Daar gaan spelers zo gigantisch in de fout. Daar kan geen trainer tegen op. Bovendien waren het spelers die werkelijk iedereen die bewuste wedstrijd had opgesteld.

In de nieuwe cyclus begon het prima, inclusief oefenwedstrijden, totdat Oranje werd overspoeld met afzeggingen en spelers die niet speelden bij hun club of hopeloos uit vorm waren. En ja, als de alom geprezen Strootman dan nog Marcus Berg vrij voor de keeper zet tegen Zweden en de scheids onterecht een goals van Dost afkeurd... Of als Zoet (waar zo hard om geroepen werd) 2x de verkeerde hoek in duikt tegen de Bulgaren...

Blind heeft met De Ligt zijn hand overspeelt. Daar ben ik het wel mee eens. Het was een gok en hij heeft verloren. Als De Ligt geen fout had gemaakt was het prima geweest.

En over de ervarenheid van Blind...kijk even naar Advocaat voordat hij voor het eerst bondscoach werd... Of naar Joachim Low en Rijkaard . niet bepaald pannenkoeken.

19 april 2017 om 09:53

Blind had het ek nog best kunnen halen. Overwinningen thuis op IJsland en Tsjechië volstonden voor een 2e wellicht zelfs nog eerste plek. NA die 2 nederlagen volstond een gelijkspelletje bij Turkije voor dan tenminste een play off. In alle 3 de wedstrijden maakte Blind capitale tactische blunders. Kom op zeg, iemand die in 6 relevante wedstrijden tegen vrij matige tegenstanders 1 (jawel....1...lees nogmaals: 1....het kan niet waar zijn maar is het toch....1) punt haalt, kun je op geen enkele manier dan ook op enige wijze verdedigen. En hou op over die zogenaamde matige selectie die notabene 3e werd op het wk. Dat is juist het werk van een coach: het maximale halen uit het beschikbare materiaal. Dat begint bijvoorbeeld met geen 4-3-3 spelen als je daar het materiaal niet voor hebt. geen backs opstellen die totaal uit vorm zijn (IJsland), geen verdedigende middenvelder opstellen die eigenlijk een aanvallende middenvelder is & niet tegen counters oplopen als je helemaal niet hoeft te winnen (Turkije), de juiste keeper opstellen (Tsjechië , Bulgarije ), niet consequent slechte spelers de hand boven het hoofd houden (zoet, Promes ) en bovenal : geen 17 jarige met 2 (!!!!) wedstrijden ervaring.

Toch heerlijk, beetje ballen bij Oranje, foutjes maken en dan bij je club daar weer van leren. Mooi man. Vroeger gebruikten we Oranje om de beste spelers van Nederland in op te stellen, tegenwoordig is het een mooi leermomentje voor een talentje. Je kan veel zeggen over Blind, maar ajax is er onder zijn bewind echt niet slechter op geworden. Mooie transfersommen voor pseudo internationals als Bazoer en El Ghazi en straks wellicht ook voor Tete en Riedewald, leermomentjes voor De Ligt, allemaal mooi meegenomen. Natuurlijk de teloorgang van Oranje is volledig de schuld van Blind, maar ik ben in een positieve bui en belicht de zaken graag optimistisch.

18 april 2017 om 13:33

Volgens mij was Hiddink de hoofdschuldige aan het mislopen van het EK. Niet echt een Ajax mannetje

18 april 2017 om 13:44

Ik beweer ook niet dat Hiddink dat wel is, of zelfs maar dat Blind dat is. Ik denk alleen dat Ajax niet slechter is geworden van het selectiebeleid dat beide heren voerden.

18 april 2017 om 13:52

Hiddink deed het zeker niet goed. Echter, toen hij ontslagen werd stonden we wel op een plek die recht gaf op plaatsing. Onder Blind is het nog verder weggezakt

18 april 2017 om 14:07

Die gaf helemaal nog geen recht op het EK. Alleen op een kwalificatieduel tegen andere nummer 3's zoals Zweden en Denemarken. Overigens verloren we onder hiddink ook van IJsland en speelde we gelijk tegen Tsjechie, etc. Het was nou niet zo dat we al met een geweldige kwalificatie onder hiddink bezig waren.

18 april 2017 om 14:29

@ Baardgrasmus. Berghuis, Karsdorp en Vilhena hebben ook hun debuut gemaakt in 2016 onder Blind. Blijkbaar ook goed geweest voor Feyenoord die Blind :-)

18 april 2017 om 14:31

Geweldig niet nee. Maar zeker niet het niveau waarop we onder Iran zouden eindigen op die FIFA lijst. Hiddink was nog een ervaren rot die al eerder met tegenslagen te maken had gehad, maar nee we moesten zo nodig iemand voor de groep gooien die net uit de baarmoeder kwam rollen qua trainersgebied.

18 april 2017 om 14:47

Berghuis debuteerde niet als Feyenoordspeler in Oranje, Feyenoord haalde hem na drie optredens in Oranje die hij behaalde als Watfordspeler. En dat Vilhena na Bazoer debuteerde is gewoon idioot. Net zo goed als dat Tete eerder debuteerde dan Karsdorp.

18 april 2017 om 14:48

Hiddink stond keurig derde wat recht gaf op play off. Blind verloor echter drie van zijn vier wedstrijden. Puur dus Blind zijn schuld.

18 april 2017 om 14:55

Wat ben jij een gefrustreerd mannetje Baardgrasmus. Ten tijde van het debuut van Tete was hij sowieso verder dan Karsdorp, geen twijfel over mogelijk. Over Vilhena en Bazoer valt nog te twisten maar Bazoer stond wekelijks in de basis bij de toenmalige nummer 1 van de ED, terwijl Vilhena met Feyenoord net een keer of 10 achter elkaar een pak slaag kreeg, dus zo raar zijn die keuzes toch allemaal niet?? Later, toen het stukken beter ging met Feyenoord, en ook met Vilhena en Karsdorp persoonlijk, werden zij ook opgeroepen bij NL en mochten ze ook hun minuten maken.

18 april 2017 om 14:58

Want onder hiddink had je ze wel gewonnen zeker? Die verloor ook gewoon van IJsland.

18 april 2017 om 13:38

Het probleem was in eerste instantie niet Blind, maar het gebrek aan kwalitatieve goede voetballers die Oranje op sleeptouw kunnen nemen. Uiteindelijk ging Blind daaraan ten onder, want hij wist niet meer wie hij selecteren moest. Het werd een aaneenschakeling van probeerseltje hier en probeerseltje daar. De generatie Strootman kent geen topspelers, ook Strootman zelf is geen echte topper. We zullen zo een paar aan moeten modderen todat er een getalenteerdere generatie doorbreekt. De tekenen zijn goed: deze Matthijs de Ligt gaat een wereldverdediger worden en als de kleine Kluivert er aan toe is wordt hij de opvolger van Robben. Dan krijgt Oranje weer nieuw elan.

18 april 2017 om 13:56

Mwa, Blind sloeg gewoon door in zijn ''tacktieken''. Als je ziet hoe deze voetballers bij hun clubs presteren is er veel meer mogelijk. Zie ook hoe Oranje het deed onder Lvg. Al die spelers speelden onder Blind ineens onkarakteristiek statisch en aarzelend, waardoor ze werden overrompeld door Bulgarije, dat met flair en durf speelde en niet te krampachtig zocht naar feilloze tacktieken. Die spelers van Bulgarije zijn echt niet beter hoor, integendeel, anders zouden ze ook allemaal bij Liverpool, andere PL clubs, of Serie-A (sub)top spelen. Wat betreft het debuut van De Ligt: zelfs met alle blessures had Blind nog de keuze om een 22-jarige kerel die basis staat bij een Serie-A subtop club te laten spelen. Tot op heden weet nog niemand waarom hij dat in godsnaam niet deed.

18 april 2017 om 18:16

Omdat die ook foutjes maakte tegen Italie?
Ik denk dat Blind gewoon voor de toekomst koos. Trouwens Hoedt staat lang niet altijd in de basis.

18 april 2017 om 13:40

Fijn dat je zo cynisch bent en overal een complot achter zoekt. De teloorgang is ingezet onder Hiddink en voortgezet onder Blind. Dat die constructie uberhaupt mogelijk was, daar is de Knvb aan schuldig en niet een jongen van 17.

Verder gaven de vedetten of spelers van grote clubs niet thuis tijdens de wedstrijden waarin Nederland zich keer op keer blameerden. De Vrij veroorzaakte de penalty tegen Ijsland in Ijsland, Van der Wiel deed dat doodleuk de thuiswedstrijd. De Vrij en BMI staan te kloten tegen Turkije, waardoor het 1-1 werd. Als de "namen" dus niet de boel verpestten had Nederland op het EK gestaan. Dit zijn feiten en als De Ligt het een keer niet oplet, kan je zijn jeugdigheid nog de schuld geven.

18 april 2017 om 13:47

Ik zie geen enkel complot hoor, welk complot denk je dat ik zie? Ik zie alleen twee incapabele bondscoaches die vreemde keuzes maakten in hun selectiebeleid. Dat matig materiaal als Tete, Riedewald, Bazoer, El Ghazi en De Ligt aan de aftrap mocht verschijnen van cruciale interlands heeft ons de kop gekost. Ik geloof niet in een complot, maar constateer wel dat het Ajax financieel helemaal niet verkeerd uitkwam. Bazoer en El Ghazi zijn al voor dik geld verkocht, en zelfs voor bankzitters als Tete en Riedewald zal straks vast nog een mooi bedrag worden gekregen. Ik denk dat die interlands achter hun naam zeker bijdragen aan hun transferwaarde.

18 april 2017 om 14:13

"Matig materiaal" ja? Volgens mij werden deze jongens geselecteerd toen er nog 2 kwalficatieduels gespeeld moesten worden en het er al vrij kansloos uit zag voor Oranje. Dat we het EK mistte kun je wijten aan matig materiaal zoals janmaat uit tegen Tsjechie, van persie thuis tegen Tsjechie, bmi en de vrij tegen Turkije, etc. Niet aan El Ghazi en Tete die 1x mee hebben gedaan die kwalificatie uit bij kazachstan en die pot tevens wonnen. Bazoer heeft volgens mij die hele kwalificatie niet eens gespeeld. Maar toch de schuld van Bazoer inderdaad en niet kijken naar volwaardig internationals zoals janmaat, strootman, wijnaldum, de vrij, martins indi en van persie die die hele kwalificatie onder hun ondergrens speelde.

18 april 2017 om 14:57

Toch wel geinig dat de Ajacieden die jij noemt bij lange na niet zoveel cruciale fouten hebben gemaakt als de vice-aanvoerder van het elftal Kevin Strootman tegen Zweden uit (en Bulgarije waar hij alles verkeerd deed, moet sowieso nog een goede interland van hem zien), de oliedomme Martins Indi tegen Ijsland, de geniale eigen goal van Janmaat tegen Tsjechiã«, Jeroen Zoet, Cillessen en Daley Blind. Maar laten we vooral 45 minuten van De Ligt als de cruciale fout zien in zowel de EK als WK kwalificatie. Bovendien hebben de Ajacieden die jij noemt volgens mij nauwelijks gespeeld in de kwalificaties.

18 april 2017 om 21:50

Oee Baardgras, neem je woorden terug. Je probeert hier op een zeer goedkope manier te scoren zonder je feiten te checken. Je gaat hier hard op je muil. Durf ook gewoon even te zeggen dat je fout zit hier.
Het vermoeden dat El ghazi en bazoer niet echt veel speelde had ik al. En onbegrijpelijk dat er nog steeds mensen zijn die denken dat het niet halen van 't ek op naam van de Ligt komt. 't falen van strootman, blind, zoet of sneijder is de reden dat nl niet naar de grote toernooien gaat.

19 april 2017 om 04:46

Baardgrasmus, jeetje, wat klink jij gefrustreerd! Tja, het niet kwalificeren is volledig de schuld van Ajax en Ajax heeft uitsluitend en alleen zoveel geld doordat Blind alleen Ajax-spelers selecteerde. Slaap je nu beter?

18 april 2017 om 13:54

Ajax er vooruit op gegaan? Ha. Hoe ik het zie, is dat door het te vroeg selecteren van die jongens, ze naast hun schoenen gingen lopen en zich niet meer konden opladen voor de ED wedstrijden. Eenmaal ze op de bank belandden was het louter klagen. Leuk dat ze nu voor degelijk bedrag zijn vertrokken, maar ik had ze liever nog bij Ajax in hun oude vorm gezien.

18 april 2017 om 14:07

Ik vraag me af ze wel zo geweldig in vorm waren. El Ghazi heeft een erg sterke periode gekend, begin vorig seizoen. Ook met het oog op zijn dubbele nationaliteit vond ik zijn selectie niet heel gek en hij speelde in die periode ook zijn twee interlands. Daarna kwam die blessure en was het daarna een stuk minder. Riedewald was aardig tegen zwakke tegenstanders, een beetje de Rijkaard uithangen, maar ik vond hem absoluut geen Oranjemateriaal. Hetzelfde heb ik met Tete, een sterke verdediger, een enorm beperkte voetballer. Zeker voor Oranje voetballend veel te beperkt om als back te kunnen opereren. De Ligt? Die had nog maar 4 wedstrijden ofzo gespeeld in het eerste van Ajax, krankjorum om hem op te stellen. Bazoer? Tja, ik denk dat iedereen in die hype is getrapt, want in 2016 heeft hij geen fatsoenlijke wedstrijd meer gespeeld. Overigens kan ik me niet herinneren met hem een kwalificatiewedstrijd in te zijn gegaan (maar misschien zit ik ernaast).

Al met al denk ik dat Ajax beter af is zonder die spelers, en de resultaten tonen dat ook wel aan. Zonder Bazoer wordt er beter gespeeld, en Kluivert speelt beter dan El Ghazi (laat het de bondscoach niet lezen, straks roept ie Kluivert op ). Riedewald en Tete kan je ook missen gezien de minimale rol die zij spelen.

18 april 2017 om 13:54

De Ligt was natuurlijk een gemakkelijk slachtoffer. Net zoals bondscoach Blind.

Maar Sneijder gaf als enige de juiste reactie. De overige leden van Oranje hebben debutant De Ligt gewoon laten zakken. Dus een Strootman, Martins Indi, Klaassen, Robben, Zoet etc hebben 'm net zo hard laten vallen.

Verder wil ik geen pleidooi voor Blind houden, want zijn beleid was zeker zwalkend. Maar ook zijn slimme voorganger Hiddink lukt het niet om de povere lichting van oranje tot betere daden te leiden...

18 april 2017 om 14:22

Dat si niet helemaal waar hoor. Vertel jij mij eens hoe de overige basisspelers die fout van de ligt bij de 1-0 konden helpen? Die fout is toch echt zijn eigen schuld. Dat Blind hem wisselt doet er nog eens een schepje boven op. Wederom konden de spelers daar ook niks tegen doen

18 april 2017 om 14:44

Natuurlijk was de 1-0 zijn fout. Dat zal ook niemand ontkennen. Maar wat Sneijder bedoelde, dat de andere spelers uiterst pover bleven spelen. Er werd geen front gevormd, we zullen onze debutant eens beschermen en laten zien wat we wel kunnen.

Doordat de overige spelers niets extra's konden geven, wisselde Blind hem. Daarmee erkende Blind zijn fout om hem zo vroeg te laten debuteren.

Gelukkig voor De Ligt is hiervan niet in de war geraakt. Bij Ajax loopt hij weer goed te ballen en daarmee laat hij zien, dat het wel goed komt met 'm !

18 april 2017 om 14:05

toch proef ik een cynische ondertoon in jouw stukje... wetende dat jij een feyenoorder bent...

18 april 2017 om 14:11

Als Oranjefan vind ik het vreselijk dat al die nono's een kans krijgen. Maar als je het sec beschouwt is het voor Ajax echt geen slechte zaak geweest. Ik hoop dat bij de volgende interland Kramer, Nelom en Vejinovic erbij zitten, het zou mooi zijn als Feyenoord net zo puissant rijk werd van dit soort spelers als Ajax dat werd van El Ghazi en Bazoer. En als we die interland weer op onze donder krijgen ben ik de eerste om aan te geven dat Feyenoord er wel beter van wordt . Niks cynisme dus, realisme.

18 april 2017 om 14:30

Je gebruikt het woord sec verkeerd, maar dat terzijde.
Ik denk dat Ajax spelers voor meer geld verkocht worden, omdat ze simpelweg beter zijn, op een hoger niveau presteren en in het verleden hebben aangetoond een zekerdere belegging te zijn dan feijenoord spelers.

18 april 2017 om 14:45

Wat is er mis met sec?

18 april 2017 om 16:15

Nou realisme is dat Ajax bij op bijna elke positie een betere speler heeft dan Feyenoord en dat Ajax nou eenmaal ook veel grotere talenten heeft.
De 3 spelers die jij noemt van Feyenoord komen nog niet eens in de buurt van het NL elftal niveau.
Zie je het voor je.....Kramer in een shirt van het NL elftal.... haha, dan kijk ik alleen nog maar omdat het zo lachwekkend is

18 april 2017 om 16:27

realisme kan je uiten op een cynische manier... dat heb je gedaan. inhoud van je verhaal klopt verder hoor..

18 april 2017 om 16:31

ow en nono's?? dat kunnen we nogniet zeggen van bazoer, de ligt missxhien wel el ghazi.

echter de naam die opnoemde van feyenoord, er is geen kans meer aanwezig dat zij zich gaan ontwikkelen tot wel waardige oranje spelers. die zijn pas nono's.

nogmaals, over t feit dat ajax iets van geprofiteerd heeft is geen speld tussen te krijgen.

18 april 2017 om 14:27

Och onder van Gaal heeft feijenoord veel profijt gehad. Een middelmatige speler als BMI verkopen was niet gelukt zonder Oranje, de Vrij idem dito. Bij de Vrij is het nog goed gekomen, bij BMI helaas niet, sterker nog dankzij BMI hebben we het EK misgelopen. Nu is het nog wachten op de reactie dat we met BMI 3e zijn geworden op het WK, maar geloof me en dat weet je zelf ook wel, dat lag niet aan Bmi.ik vind het wel erg ver van jou gaan Baardgrasmus, om deze theorie erop los te laten. Feitelijk kun je hem niet eens onderbouwen, want jij hebt geen enkel inzicht in de transferwaarde van bijvoorbeeld Bazoer als het geen Oranjeklant was. Overigens ten tijde van de transfer van Bazoer was hij al lang niet meer opgeroepen voor Oranje. Wat wel feitelijk is, is dat jij alles aangrijpt om Ajax af te kraken of de Knvb te betichtten van clubvoorkeur. Wellicht verstandig om je bij je eigen club te houden. Lijkt mij dat je hartstikke trots mag zijn op het feit dat er een grote kas op een kampioenschap is.

18 april 2017 om 14:45

Ik zou eens een wedstrijd van Stoke kijken, BMI is al het hele jaar uitblinker daar.

18 april 2017 om 14:51

De vrij een middelmatige verdediger noemen is een beetje kijken door de gekleurde bril. Hij werd niet voor niks uitgeroepen tot beste verdediger (of 1 na beste ) van het wk

18 april 2017 om 15:02

Erik Pieters ook. Maar dat maken hun nog geen Oranje-materiaal. Zelfde geldt voor Kevin Strootman, geweldig bij Roma maar maakt fout op fout bij Oranje.

18 april 2017 om 15:03

En in het Nederlands elftal doet hij altijd domme dingen.

18 april 2017 om 14:52

Ja het was overduidelijk dat die Ajax spelers de voorkeur gaf. Tete, Bazoer, Riedewald, El Ghazi en zelf die houthakker Dijks kwamen na een paar wedstrijdjes er meteen in. Jongens uit grote competities werden hiervoor genegeerd. Maar weet je wat het leukste is? Ik riep dat toen meteen al, maar volgens de Ajacieden zaten ze er terecht bij en waren het grote talenten. Nu zitten Tete en Riedewald op de bank en zijn Bazoer, El Ghazi en Dijks door de achterdeur vertrokken. De selectie van De Ligt is de meest lachwekkend oproep die ik ooit in Oranje heb meegemaakt.

Hopelijk komt er nu een objectieve hoofdtrainer en niet één die vreselijk bevoordeeld is door zijn club.

18 april 2017 om 15:00

Dijks heeft 0 wedstrijden in Oranje gespeeld. Ik hoop zelf op een bondscoach met de visie van een Bosz, die het wel gewoon aandurft om spelers op hun kwaliteiten te beoordelen in plaats van ervaring. Als voorbeeld zo'n Strootman.die mag natuurlijk nooit meer in Oranje spelen op de CVM positie. Zelfde geldt voor een BMI die continu faalt. Weg ermee.

18 april 2017 om 15:00

Dijks is nooit opgeroepen voor Oranje.

19 april 2017 om 12:20

En die krijgt hetzelfde probleem, gebrek aan kwaliteit. De genoemde talenten hebben in ieder geval de potentie om wel de benodigde kwaliteit te ontwikkelen.

18 april 2017 om 14:55

Dan mag je Hiddink ook wel benoemen! Want die heeft et in gang gezet, Blind een zinkend schip overgenomen!

18 april 2017 om 15:14

Daar hebben we Baardgrasmus weer, de man die alles in het negatieve licht voor Feyenoord en positieve licht voor Ajax ziet. Ik hoop dat jij je aangesproken voelde bij de column van Willem van vanochtend want zo'n type ben jij wel.
Feyenoord talenten hebben net zo goed hun debut gemaakt onder Hiddink en Blind (je vergeet voor het gemak even dat deel gedebuteerd heeft onder Hiddink een Psver). Maar dat zie je natuurlijk niet want dan moet je zowaar positief zijn, iets wat zelfs in een positieve bui al niet bij je lukt.

Tete was vorig jaar verder dan Karsdorp en stond in de basis van het elftal dat eerste stond, niet het elftal dat rond de winterstop volledig door het ijs zakte. Daarnaast speelde hij Europees voetbal wat extra druk en ervaring geeft, iets wat Karsdorp ook niet tot amper deed.

Het grappige is dat jij zegt dat Ajax er voordeel uit haalt, terwijl ik het tegendeel beweer. Ik heb liever dat die jonge talenten van ons rust krijge in zo'n periode zodat ze niet overbelast raken ipv te spelen bij het Nederlands elftal met de mogelijkheden tot blessures etc. Laat ze maar debuteren als ze al een paar jaar hebben gespeeld. Daarnaast is Ajax er echt niet slechter op geworden? Als De Ligt niet zo'n goede mentaliteit had zou hij nu wellicht door Blind keihard door het ijs gezakt zijn en in een dip geraakt zijn, zouden wij zomaar een goede verdediger missen. Maar gelukkig omdat hij zelf zo nuchter is is dat niet gebeurd.

18 april 2017 om 16:39

Baard weet je wat? De meeste mensen gunnen Fnoord de titel wel maar voor jou hoop ik dat Ajax op de laatse speeldag kampioen wordt. Op doelgemiddelde. En 3 onterecht afgekeurde goals van Fnoord tegen Heracles.

19 april 2017 om 12:20

Nee, het ligt vooral niet aan het gebrek aan pure kwaliteit. Ik bedoel we hebben nog wel 10 anderen die wel meer kwaliteit hebben dan de door jou genoemde spelers? Nee, de enige die in de top van Europa mee komt is al een blessuregevoelige veteraan, Robben. Zolang men wegkijkt van de werkelijke problemen, wat zeker niet Blind is, zullen we nog even dieper moeten zakken en dan nog duurt het een tijdje voordat we het hersteld hebben.

Klinkt altijd als een prima jongen, iemand met de nodige zelfreflectie ook. Talent heeft hij zeker en alle potentie om een hele goede speler te worden. Ik kan me ook nog herinneren dat een Stefan de Vrij soms stond te schutteren in het begin bij Feyenoord, en kijk hem nu eens. Elke speler maakt fouten en helemaal jonge spelers. De wedstrijd tegen Bulgarije was natuurlijk geen fijn moment, zowel niet voor Nederland als voor De Ligt maar ik denk dat iedereen wel begrijpt dat die jongen daar eigenlijk helemaal niet had mogen staan en daar kan hij zelf weinig aan doen.

18 april 2017 om 14:53

Die jongen gaat het ver schoppen. Als die nu maar niet de houding van jan Vertonghen aan neemt dan zal heel Nederland een fan van deze jongen worden wanneer hij het oranje weer mag verdedigen

18 april 2017 om 15:39

Je bedoelt die keer dat Jan Vertonghen de microfoon vastpakte? Dat was inderdaad niet erg handig of sympathiek, maar dat is 15 seconden Vertonghen. In het veld was Vertonghen toch altijd vrij goed en volgens mij ook behoorlijk een gentleman. Ik begrijp wel dat supporters van Feyenoord dat incident niet vergeten, maar omdat nu 'de houding van Jan Vertonghen' te noemen... Of bedoel je iets anders?

18 april 2017 om 17:03

ik bedoel de arrogante houding die Vertonghen altijd uitstraalde. Wanneer het niet lekker liep altijd verontwaardigd zijn en nooit naar zichzelf kijkend

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren