Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Het salaris bij Ajax ligt zo hoog dat je alleen bij de top tien meer verdient’

Laatste update:

Ajax veroverde afgelopen seizoen de landstitel en TOTO KNVB Beker en reikte in de Champions League tot de halve finale. Ook deze jaargang gaat het de Amsterdammers voor de wind, al ziet Jeroen Elshoff nadelen in het sportieve succes van Ajax. De voetbalcommentator is bang dat de situatie in de Johan Cruijff ArenA drastisch zal veranderen, mochten trainer Erik ten Hag en enkele bepalende spelers vertrekken.

Elshoff komt bij Voetbalpraat van FOX Sports met een passende vergelijking op de proppen. "Bij Bayern München speelden mensen als Arjen Robben die je daar jarenlang kon vastleggen, maar bij Ajax gaat dat wel iets anders. Bij spelers als Donny van de Beek en Hakim Ziyech blijven andere clubs om de hoek kijken, ondanks dat je ze heel goed betaalt."

In de zone | Van de Streek: 'Denk dat Ajax met kop en schouders boven PSV uitsteekt'

Een eventueel vertrek van Ziyech, Van de Beek en Ten Hag zou zeer schadelijk kunnen zijn voor Ajax, zo oordeelt Elshoff. "Ik ben benieuwd wat er gebeurt als Ten Hag deze zomer wegloopt bij Ajax en er ook een aantal belangrijke spelers vertrekken. Ik vraag me af of Ajax met dat geld, want de financiën zijn wel duidelijk, direct kwaliteit kan terughalen en kan zorgen dat er weer zo'n geweldig elftal komt te staan. Dat zou ik best wel knap vinden en het kan ook."

Mikos Gouka, journalist van het Algemeen Dagblad, denkt niet dat Ajax bang hoeft te zijn voor een exodus aan spelers. Volgens hem kan de Amsterdamse club tegenwoordig ook flinke jaarsalarissen bieden. "Het salaris bij Ajax ligt nu zo hoog dat je naar de top tien clubs van de wereld moet om meer te verdienen. Clubs als bijvoorbeeld Sevilla kunnen niet meer bieden dan Ajax."

Hakim Ziyech en Donny van de Beek blijven volgend jaar bij Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Er zullen ongetwijfeld tussen jaren zijn waarin Ajax weer moet opbouwen maar met de bankrekening en de jeugdopleiding komt Ajax altijd weer bovendrijven. Zo'n jarenlange dip zoals in het verleden zou niet meer mogelijk moeten zijn met de huidige financiele slagkracht mits er verantwoordelijk met het kapitaal omgesprongen wordt.

14 november 2019 om 11:32

En zelfs in die opbouwjaren moet Ajax teams op de been kunnen zetten die minimaal tot de halve finale van de Europa League moeten kunnen reiken. Als er over een paar jaar, als Overmars weg is, echt ineens wanbeleid wordt gevoerd kan het weer misgaan. Maar anders wordt Ajax een stabiele subtopper met incidentele uitschieters zoals vorig jaar.

14 november 2019 om 11:49

Wie structureel resultaten verwacht als de halve finale van de EL, die smeekt gewoon om wanbeleid. Je moet gewoon accepteren dat er jaren tussen zullen zitten waarbij je niets wint en vroeg in het seizoen achter het verlies van kwaliteit, maar bovenal ervaring(!) kwijt bent geraakt. Wanneer je dat accepteert, keer je veel sneller terug naar het gewenste niveau. Je voert de druk niet onnodig op en talenten zullen niet een heel stadion in hun nek voelen hijgen. Althans, niet extra. Die steun kan ze nét dat extra zetje geven.

14 november 2019 om 12:23

Qua vermogen en de daaraan gekoppelde begroting is al zo hoog t.o.v. van de rest van de eredivisie dat Ajax in een heel andere vijver gaat vissen naar nieuwe spelrs dan de directe concurrentie. Ik vraag mij af of dat nog wel in te halen is. Het voetbalwereldje is heel opportunistisch wat betreft de transferwaarde van spelers en dan neem ik PSV als voorbeeld dat wegens het ontbreken van succes op nationaal en internationaal de virtuele waarde van spelers dat vorig seizoen bepaald werd zomaar ziet verdampen. Niet de eredivisie maar internationaal bepaald de waarde van je spelers maar juist daar hebben ze weinig laten zien.

14 november 2019 om 12:41

In opbouwjaren minimaal de halve finale van de Europa League? Wat verwacht je dan in topjaren, minimaal halve finale CL of Europa League winst? Begrijp mij niet verkeerd, ik denk zeker dat Ajax hoge ogen kan gooien in Europa in de toekomst, maar in opbouwjaren minimaal halve Finale EL spelen lijkt me utopie. Er zijn maar weinigs clubs die structureel halve finales halen in Europa, ook in de Europa League. Er zullen altijd betere en mindere jaren tussen zitten in het voetbal, bij elke club, daar is niet aan te ontkomen. Het is belangrijk om in de opbouwende jaren de schade te beperken en zo goed mogelijk voorbereidingen te treffen voor de toekomst.

14 november 2019 om 12:45

"qua vermogen en de daaraan gekoppelde begroting is al zo hoog t.o.v. van de rest van de eredivisie dat Ajax in een heel andere vijver gaat vissen naar nieuwe spelrs dan de directe concurrentie."je snapt dat de begroting van Ajax al tientallen jaren significant hoger ligt dan de rest right? Want ik zie veel mensen net doen alsof dit jaar opeens een slag is gemaakt.

14 november 2019 om 12:58

Die tientallen jaren significant hoger is nogal een ruime overdrijving. Ajax had wel de grootste begroting, maar bijv 3 of 4 miljoen hoger dan PSV. Niet heel veel dus. Ook zat jaren waarin de begrotingen zo goed als gelijk waren of PSV zelfs een hogere begroting had..

14 november 2019 om 13:36

De begroting van Ajax heeft vrijwel altijd significant hoger gelegen inderdaad. Je mag het een 'ruime overdrijving' noemen maar geeft geen voorbeeld waarom. Daarnaast ging het overigens ook over Ajax vs de rest van de competitie. Dat gat is, percentueel gezien, inderdaad al tientallen jaren zo groot

14 november 2019 om 15:01

@haris; nee, dat gat groeit lichtelijk. Als je de begrotingen van ajax, psv en feyenoord vergelijkt van 2000, naar 2007 en nu zie je de volgende verhoudingen in procenten. aja: 39 - 41 - 43 psv: 35 - 34 - 30 fey: 25 - 25 - 27 had Ajax in 200 45 miljoen te besteden en psv 41 miljoen. Dat werd in 2007 65 om 55 miljoen. Inmiddels is dat 110 miljoen om 78 miljoen. Procentueel dus wel degelijk een onderlinge verschuiving van 52 procent naar 58 procent. Maar dat is alleen de begroting. Dan hebben we het nog niet over de liggende gelden gehad. De huidige champions league speelt een scheve nationale verhouding in de hand. Begrijp me niet verkeerd, Ajax verdient de pegels terecht door prachtig beleid, maar de verhoudingen hebben nog nooit zo scheef gelegen.

14 november 2019 om 15:18

@ijsmuts; nee, dat gat lijkt lichtelijk te groeien, simpelweg door inflatie. Percentueel gezien is dat gat er altijd al geweest. Daarnaast pak ook jij weer alleen PSV erbij terwijl het over de Eredivisie ging. De nummer 1 met de nummer 2 vergelijken om een punt te maken over het verschil in 18 clubs is krom. "procentueel dus wel degelijk een onderlinge verschuiving van 52 procent naar 58 procent."wat dacht je, dat dit gat op de procent hetzelfde is gebleven? Ajax heeft eerder een gat van 58 procent gehad, om maar iets te noemen. Achja, dit groeit gewoon allemaal door zoals dit altijd al het geval is geweest in de Eredivisie. Alleen gaat het nu over tientallen, zo niet honderden miljoenen i.p.v. miljoenen.

14 november 2019 om 15:35

manmanman, je vraagt om een voorbeeld en veegt het met hetzelfde gemak meteen onder het tapijt met een non-argument als inflatie. Dat heeft verder geen invloed op de onderlinge procentuele verhoudingen.wat jij wil: in 2000 had Ajax een aandeel van 17,9 procent van de totale eredivisiebegroting. Nu is dat 22,9 procent. Ook weer inflatie zeker?

14 november 2019 om 15:57

Ben je nou echt zo dom? Dat bevestigd alleen maar dat hier een constante lijn in zit. Stel Ajax heeft nu 100 miljoen en de rest van de Eredivisie 400 miljoen.dan zit je op 20. Als zowel Ajax als de rest nu 50 meer binnen harken komt Ajax op 150 miljoen en de rest op 600 miljoen. Hoeveel is 150 van 600? Probeer niet met zo'n interessant toontje een discussie aan te gaan als je geen idee hebt.

14 november 2019 om 16:45

@haris 'stel Ajax heeft nu 100 miljoen en de rest van de Eredivisie 400 miljoen.dan zit je op 20. Als zowel Ajax als de rest nu 50 meer binnen harken komt Ajax op 150 miljoen en de rest op 600 miljoen' Kan je deze graag even toelichten? Misschien mis ik iets, maar volgens mij zeg jij dat Ajax van 100 naar 150 gaat. Dat snap ik als ze er 50 bij krijgen, maar hoe de rest van 400 dan op 600 komt is mij niet duidelijk, Of de rest gaat van 400 naar 450, totaal is dan dus 600 en dan is aandeel Ajax dus 25 ipv 20 Heb je een rekenfout gemaakt, of mis ik iets?

14 november 2019 om 18:32

@Haris. Je snapt dat Ajax nu pas echt structureel meer centen heeft te besteden. In de jaren van de Boer was Ajax letterlijk het matras vol aan het proppen, zodat nu structureel meer geld uitgegeven kan worden. En dat zie je terug ook. Dat is een slag die lang voorbereid is, maar nu daadwerkelijk gemaakt. Ajax zat echt heel lang op niveau PSV. Reageren. Eerst ontvangen dan pas kopen. Inmiddels is dat veranderd in anticiperen. Kopen voordat je verkocht hebt.

14 november 2019 om 19:11

@haris; volgens mij maak je een rekenfout. Als ajax 100 heeft en de rest 400, heeft ajax dus 100 van de 500 en dus 20 procent.
Als ajax stijgt naar 150 en de rest naar 600 hebben ze dus 150 van de 750... nog steeds 20 procent.
Jij rekent onterecht de ene keer 100/500 en de volgende keer 150/600?
En mij dan een interessant toontje verwijten 😐

15 november 2019 om 05:03

HarisFuckic Vorig jaar psv 100 miljoen begroting, ajax 90 miljoen.
Ajax heeft dit jaar de begroting verhoogt met 20 miljoen eigenvermogen. Inkomsten uit sponsors is gelijk gebleven.
Ajax moest wel want anders hadden ze een gat in de begroting.
Maar begroting zegt niet veel. Ajax heeft 2x zoveel werknemers als psv en ajax betaald huur voor 't stadion en psv hypotheek vrij

15 november 2019 om 05:04

Zonder CL had psv een begroting van 78/80 miljoen gehad

14 november 2019 om 11:50

Dat hij van den Beek ook opnoemt.. We hebben gezien dat van den beek makkelijk te vervangen was met Promes bijvoorbeeld. Zo is elke speler wel te vervangen, geldt ook voor Ziyech hoewel het in zijn geval wat moeilijker zal zijn. Ten Hag vind ik wel heel belangrijk voor dit Ajax, en hem te vervangen zal wat tijd nemen maar alsnog vind ik dat Ajax juiste weg ingeslagen heeft. Door te presteren in Europa trek je toch aandacht van spelers / trainers die anders nooit aan de Eredivisie dachten.

14 november 2019 om 11:51

oh my god, ik ben ajacied maar ik verbaas me over het korte termijn geheugen van mijn mede supporters...het is helemaal niet lang gelden dat je eruit vloog tegen rosenborg of 9 jaar geen 2e ronde CL haalde...ik vind dat ajx met vuur speelt met het huidige beleid en dat het verleden juist heeft aangetoond dat dit geen houdbare situatie is. Alle successen die Ajax ooit heeft behaald (71-73, 88, 93, 95, 2019) waren stuk voor stuk gebaseerd op een geweldige generatie uit de jeugd aangevuld met een paar gerichte topaankopen. Het grootste dal dat ajax in de recente geschiedenis heeft bereikt kwam doordat men dacht dat het succes van 95 verlengd kon worden door veel aankopen. In NL kunnen salarissen van 4, 5 miljoen gewoon niet gedragen worden. door de vaste inkomsten (recettes, tv gelden) . Incidentele hoge inkomsten vanuit transfers zijn gelinkt aan succes en vallen weg als je een paar jaar minder succesvol bent. Overmars en Co proberen mijns inziens nu weer het succes te verlengen door aankopen, en slaan daarin door (ook met hun eigen bonussen), maar vergeten de focus op de jeugdopleiding . Ik zie nu helemaal geen toptalenten er binnen 1,2 jaar aankomen (behalve gravenberch misschien) waar je 50 miljoen plus op pakt. Het is helemaal niet lang geleden dat je moeite had met Rosenborg en iedereen vergeet dat we 9 jaar lang geen 2e ronde CL hebt gehaald. Ajax moet niet dik dik geld uitgeven aan Latijns amerikanen, maar die miljoenen stoppen in de jeugdopleiding. Die staat er wat betreft talent helemaal niet goed voor. Neres had je allang moeten verkopen, daar is ie broodvoetballer voor. Ook de bankrekening kan een keer op, 3 jaar geen 2e ronde CL, en je verkopen gaan minder, je salarishuis barstt uit zn voegen en je spaargeld raakt op.

14 november 2019 om 12:09

@clarkkent2 Wat je nu stelt klopt niet helemaal. Ajax is niet afhankelijk van CL kwalificatie. Salarissen van 4,5 miljoen zijn prima te dragen mits niet iedereen dat verdiend. Vaste inkomsten zijn ook de sponsorovereenkomsten. Dat jij geen toptalent aan ziet komen is ook onterecht. Zo speelt Sontje Hansen op het jeugd WK de sterren van de hemel, zelf Griezmann feleciteerd hem met zijn prestaties. De bonussen van de directie zijn zeer beperkt, je praat over twee tot drie ton per jaar en zijn volledig gekoppeld aan prestatie en eventuele retentie. En geloof me, ook met drie jaar geen CL voetbal is er geen vuiltje aan de lucht qua financien.

14 november 2019 om 12:23

"en geloof me, ook met drie jaar geen CL voetbal is er geen vuiltje aan de lucht qua financien."beetje vreemd om jouw te geloven niet? Als toetsenbord analist. Je vergeet voor het gemak dat Ajax wel hoge salarissen is gaan betalen. Nee tuurlijk boeit een keer CL overslaan dan niet. Maar met zulke salarissen kan het behoorlijk hard gaan.

14 november 2019 om 13:05

De jeugdopleiding staat er juist heel erg goed voor. Met grote talenten als Traore, Taylor, Gravenberg, Unuvar en nog jonger die handen dus de komende jaren heb je een constante doorstroom van groot talent. Ajax hoeft de komende 6 a 7 jaar niet bang te zijn voor een tekort aan talent. En hoeft dan ook niet bang te zijn voor de financiën. Zolang verstandig wordt omgegaan met geld dat binnenkomt, zoals nu ook gebeurd, en je veel meerwaarde in je team hebt (spelers als Tagliafico, Martinez, Obama en vd beek, zullen allen voor miljoenen winsten weggaan. )

14 november 2019 om 13:18

lijkt alsof jullie niet wllen lezen. Sonthje jansen is 17 gast. Duurt nog jaren voor hij doorbreekt in ajax 1. Unuvar hetzelfde. Je zou nu al 3,4 spelers klaar moeten hebben die het over kunnen nemen. er is namelijk al sinds de ligt/de jong weinig ingesestroomd dat echt toptalent predicaat verdient. En in NL is er geen club die 60 miljoen aan salarissen kan dragen op basis van vaste inkomsten. Want natuurlijk betaal je niet aan iederen 5 miljoen maar je hele betaalstructuur is omhoog want de minderen verdienen dan ook meer anders krijg je scheve verhoudingen/gezichten. Wat ik, in het kort, hier beweer; is dat Ajax op dit moment een huishouding heeft die gebaseerd is op CL overwinteren altijd. En dat is gewoon niet realistisch gezien de afgelopen 50 jaar. Daarbij gaan ze ook uit van transferinkomsten die mega zijn. Terwijl je mede door het succes nu uitschieters hebt.

14 november 2019 om 13:38

Je noemt 4 namen om vervolgens aan te geven dat Ajax 6 a 7 jaar niet bang hoeft te zijn qua talent. Haha. Heb je überhaupt een idee wat er wordt bedoeld met talent?

14 november 2019 om 15:10

@clarkkent2je gehele veronderstelling dat Ajax uit gaat van Champions League behalen is foutief. Ajax heeft een begroting die nog steeds gebaseerd is op Europa League en 1x per 5 jaar groepsfase champions league. Mocht de CL groepsfase niet 1x per 5 jaar gehaald worden draait Ajax dus -5 miljoen negatief per jaar over die 5 jaar. Iets wat over vijf jaar tijd ook wel op te vangen is met de verkoop van 1 of meerdere spelers.spelers die door moeten gaan breken:- Scherpen- Kotarski- Schuurs- Alvarez- Pierie- Marin- Lang (vanuit Jong)- Gravenberch (vanuit Jong)- Traore (vanuit Jong)- Bandein Jong Ajax spelen- Familia Castillo- Kenneth Taylor- Victor Jensen- Brian Brobbeyin Ajax O19 spelen- Naci Unuvar- Anass Salah-Eddine- youri Regeer- Sontje Hansener komt juist enorm veel aan qua spelers, en het mooiste van het gehele rijtje namen. De gehele selectie van Ajax word netjes elk jaar afgeschreven waardoor de winsten op de spelers bij een verkoop vrijwel voleldig bijgeschreven kan wordne.

14 november 2019 om 11:53

Vooral de mits.kijk hoeveel geld PSV deze zomer heeft uitgegeven en wat het resultaat van die uitgaves is.hetzelfde vind ik ook van de periode Gullit bij Feyenoord. Toen hebben ze veel te veel geld uitgegeven met als resultaat dat ze jaren daarna moesten saneren om van die hoge schulden af te komen.ook als ik nu lees dat Real wellicht 400 miljoen gaat bieden voor Mbappé. Dan zou je kunnen zeggen dat de inflatie van geld, als het gaat om het kopen van voetballers, enorm is.ik heb het idee dat vooral stabiel beleid voor succes zorgt. Het is nu rustig, net als in de jaren 90 met Michael van Praag en zoals in de jaren 00 bij PSV (halve finale in de CL met meen Hiddink als trainer)

14 november 2019 om 12:14

@speedyafc toch hoop ik dat Ajax dusdanig de portemonee trekt dat Ziyech, Tadic, Blind, Onana (wordt lastig), Neres, Promes (zie ik niet meer weggaan na al zn buitenlandse avonturen), Tagliafico, Mazraoui niet voor een andere club zullen kiezen. Veltman en Dest mogen ook nog blijven als bewezen nuttige spelers. Daarbovenop heel belangrijk om Ten Hag de komende 3 tot 5 jaar aan dit team te blijven binden. Hij is misschien wel de belangrijkste schakel. Alle andere spelers zijn gemakkelijk vervangbaar en mogen/moeten weg. Voor belangrijke posities als de 6, 8 , 10 en 11 hebben we spectaculaire jeugdspelers als Sontje Hansen, Unuvar, Traore, Gravenberg, Regeer, Brobbey. Dan kunnen we zeker weer een paar seizoenen genieten van absoluut topvoetbal.

14 november 2019 om 12:54

En niet te vergeten Donny van de Beek als toptalent!

Blijkt ineens dat een zak geld toch doelpunten kan maken. Het weghalen van het salarisplafond is echt een meesterzet geweest. Want eerlijk, als Ajax gewoon qua salaris kan concurreren is er geen reden meer voor spelers om naar subtoppers uit grotere competities te gaan. Je zal misschien spelers kwijt blijven raken aan clubs als Real, Barcelona, Juve en dat soort giganten, maar dat sterkhouders naar clubs als Everton of zelfs Spurs gaan is denk ik verleden tijd.

14 november 2019 om 11:06

Je zit gewoon op niveau Dortmund blijkbaar als ik het zo lees.
En dat is geen verkeerd niveau denk ik.

14 november 2019 om 11:10

Zet Ten Hag voor de groep bij Dortmund en die wint daar gewoon de CL. Die hebben echt nog wel wat meer voetbal in dr ploeg dan Ajax vind ik zelf. Niks ten nadele van Ajax hoor, maar een goeie trainer maakt een ploeg al gauw 20/30% beter. Want eerlijk gezegd zal daar buiten Onana niemand een meerwaarde hebben bij Dortmund . Een nieuwe trainer gaat dit niet 1,2,3 evenaren bij Ajax ben ik bang.

14 november 2019 om 11:30

Gotze verdient gewoon 7 miljoen per jaar. Bijna 2x zoveel als Ziyech doet

14 november 2019 om 11:49

Halve finale CL en het voetbal waarmee Ajax zich weer op de kaart heeft gezet is inderdaad lastig te evenaren. Ik denk wel dat Ajax steeds beter de randvoorwaarden op orde heeft om dergelijke successen te kunnen behalen in de toekomst. Een kerngezonde financiële huishouding is hier een mooi voorbeeld van.

14 november 2019 om 11:50

Meer voetbal in Dortmund dan Ajax? Er zit haast niet zoveel voetbal in Barcelona als in Ajax, dus ik denk dat het wel meevalt.

14 november 2019 om 11:53

Ik bedoelde qua kwaliteit. Op dit moment is Ajax misschien wel de best voetballende ploeg van Europa. Als je puur na de spelers kijkt vind ik ze niet eens in de top-15 horen. Dus nogmaals petje af voor Ajax.

14 november 2019 om 12:09

Ik snap wel wat El Phenomeno bedoeld. Ajax is als collectief gigantisch sterk, daarnaast hebben ze natuurlijk een aantal erg goede/talentevolle spelers. Dat Ajax als collectief zo sterk is en zulk leuk voetbal speelt hebben ze ook voor een groot gedeelte aan de coach te danken. Leg je de selecties van Dortmund en Ajax naast elkaar dan zullen er niet veel spelers zijn waar Dortmund direct sterker van zou worden ( Onana, Ziyech en Tagliafico wellicht). Kwa selectie heeft Dortmund dus wel degelijk betere middelen. Des te knapper natuurlijk dat Ajax het zo goed doet en deed in Europa!

14 november 2019 om 12:31

Echter kan een team wel allemaal leuke namen hebben, maar het moet wel goed bij elkaar passen. Daarnaast moet je ook maar net de juiste spelers hebben om een bepaald soort voetbal te kunnen spelen. Namen en individuele kwaliteit zegt niet alles qua of een team beter wordt van een bepaalde speler.

14 november 2019 om 12:55

Sorry hoor, maar welke spelers van Dortmund zijn dan beter dan de spelers van Ajax? Vind het allemaal heel dicht bij elkaar liggen. We onderschatten denk ik heel erg de kwaliteiten van deze Ajax selectie. Puur als je kijkt naar namen, dan is het zo dat Dortmund betere spelers heeft, maar dat komt ook doordat die namen bekend zijn geworden door hoge transfergelden en een meer aansprekende competitie waarin ze wekelijks acteren.een speler als Gotze sprekt qua naam natuurlijk nog ontzettend tot de verbeelding, maar daar is het beste echt wel vanaf. Andersom spreekt een Promes, een Dest, en Martinez mischien nog niet zo tot de verbeelding, maar bewijzen ze elke week dat dit nergens op slaat.

14 november 2019 om 13:40

Nou werkelijk waar op elke positie hebben ze een betere speler. Hakimi of Mazraoui, Blind of Hummels, Witsel of Martinez, Ziyech of Sancho, Van de Beek of Reus. Brandt, Delaney, Schulz, Piszeck op de bank of Dest, Hunter, Marin, Alvarez.

14 november 2019 om 16:55

@elphenomenook, dat is dus een persoonlijke opvatting. * Hummels is echt over zijn top heen, qua naam meer dan Blind, maar doe mij Blind maar * Witsel vs Martinez idem dito. De naam zit bij Witzel, maar voetballend gezien doet Martinez niet voor hem onder wat mij betreft. * Ziyech is wat mij betreft een stuk beter dan Sancho, van De Beek of Reus is ook weer Reus de naam, maar vd Beek wordt niet voor niets door heel Europa begeert. * Brandt wel een hele goede speler en Piszeck ook, maar het verschil is dus klein wat mij betreft en al helemaal niet zoals jij zegt "op elke positie een betere speler"

14 november 2019 om 11:12

Dat is onzin, natuurlijk. Spurs is een top 6 club uit de beste competitie ter wereld, Everton is weliswaar niet even goed maar speelt toch ook in een goede competitie. Dat Ajax altijd Champion's League zal spelen zorgt er dan wel weer voor dat sommige subtoppers minder aantrekkelijk worden, maar als de Nederlandse spelers zich al dood vervelen tegen de kleintjes in de eredivisie.. Denk dat menig topper liever structureel tegen sterkere ploegen wilt spelen.

14 november 2019 om 11:17

Naja, ik ga af op het artikel, ik heb geen inzage in de financiën van Ajax. Natuurlijk zijn er nog steeds voordelen aan Spurs ten opzichten van Ajax, maar misschien weten spelers bij Ajax nu, dat als ze even blijven en het goed doen, ze naar een absolute topclub kunnen. Van Ajax naar Everton / Leicester / Wolves / Weet ik veel wat daar tegenwoordig subtop is, lijkt me geen echte stap vooruit meer. Daarom zijn er vorig jaar ook geen spelers naar dat soort clubs vertrokken terwijl jongens als Siem de Jong, Klaassen, Milik, Kluivert etc wel eieren voor hun geld kozen.

14 november 2019 om 11:24

Napoli en Roma is natuurlijk wel Italiaanse top in tegenstelling tot die Engelse clubs die 1x in de zoveel tijd Europees voetbal spelen.

14 november 2019 om 11:14

Ajax kan qua salaris dan ook niet concurreren met Spurs. Wat Gouka hier zegt klopt van geen kant en Ajax biedt geen top-10 salarissen.

14 november 2019 om 11:22

Ziyech verdiend meer dan Eriksen.

14 november 2019 om 11:23

Tuurlijk klopt dit niet, gemiddelde salaris lag 3 jaar geleden bij 10 clubs al hoger dan topsalaris bij Ajax. Sterker nog, gemiddelde salaris van een PL voetballer ligt iets van 15x hoger dan gemiddelde in de Eredivisie schijnt. In PL alleen lopen al 10 clubs rond die salaris van Ziyech of vd Beek evenaren voor een speler in de selectie.

14 november 2019 om 11:26

@LucasAndersen dus Ziyech zit rond de 4,5 miljoen per jaar? Laatste contractverlenging van Eriksen zou hij naar 83k per week zijn gegaan, een slordige 4 miljoen per jaar.

14 november 2019 om 11:26

Je weet dat Harry Kane 10.4 miljoen pond op jaarbasis opstrijkt? Iets meer dan 12 miljoen euro.

14 november 2019 om 11:28

Erikssen verdient 3.9 miljoen pond per jaar. Dat is meer dan 4 miljoen euro. Daarnaast is de inkomensbelasting op zulke bedragen 40% in het VK, in NL is dat ~52%. Dus 1/ je claim klopt niet.daarnaast vergelijk je de absolute grootverdiener van Ajax (ziyech) met de nummer 11 (!) qua salaris van Tottenham (erikssen). Kane verdient meer dan 10 miljoen pond.

14 november 2019 om 11:50

Hij krijgt het alleen niet

14 november 2019 om 12:07

Inkomstenbelasting in Engeland is bij een salaris boven de 150.000 pond per jaar 45% maar er zijn meer belastingen dan alleen de inkomstenbelasting natuurlijk

14 november 2019 om 12:23

@jjvh91 In Nederland heb je een spelersfonds. Dar gaat bruto geld in wat na de carriere uitbetaald wordt. Door dat uit te smeren over periodes zonder inkosmten ksn een speler aardig wat belasting heffing besparen.

14 november 2019 om 11:31

Goed beleid en een trainer die spelers beter kan maken helpt heel erg om die stap naar de top wel te maken. Het verschil met de absolute top is dat Ajax nooit even 70+ miljoen zal betalen voor een gevestigde topspeler. Maar als je beseft dat een Liverpool spelers van Southampton, Hoffenheim, Newcastle en Roma heeft laten ontwikkelen tot wereldtoppers, dan zou je denken dat dat bij Ajax ook moet lukken. Enige nadeel is inderdaad de zwakke competitie en de relatief lage salarissen vergeleken met de andere landen.

Is het nu echt zoveel omhoog gegaan?
Dat ze weer moeten bouwen is gewoon een feit ieder jaar.
Dat zal niet veranderen.
Maar ajax kan nu ook nee verkopen en goede aanbiedingen doen waardoor het niet gelijk leeg loopt.
En dat is een groot verschil.

Het wordt een spannende zomer. Als Ten Hag richting Bayern trekt, dan zie ik Ziyech daar helaas ook volgend jaar schitteren. Donny met de sluimerende interesse van Real nog steeds op de achtergrond. En rondom een Neres en Tagliafico zal het bijvoorbeeld ook niet stil blijven. Aan de andere kant was iedereen het erover eens dat de 2 grootste sterkhouders afgelopen zomer verkocht zijn en er staat nu ook nog steeds een zeer krachtig elftal.

14 november 2019 om 11:55

Voordeel is wel dat Ajax door langlopende contracten en gevulde spaarpot bizar hoge bedragen kan vragen. Dat zorgt toch wel voor een drempel bij veel clubs verwacht ik. Clubs die even 50-60 mln kunnen betalen voor een speler van Ajax hebben de selectie vaak al aardig op orde.

Bij een vertrek van vd Beek en Ziyech koopt Ajax gewoon Propper (vervanger vd Beek), Stengs (vervanger Ziyech), de Roon (verdedigend op het middenveld), Babel (extra aanvallende optie).

14 november 2019 om 11:13

Ik denk niet dat Ajax zo huiskamer scouting tentoonspreid als jij hier doet haha. Stengs zouden ze misschien nog gaan proberen, ook al zou die wel al erg duur zijn. De rest geloof ik niet dat Ajax daarbij gaat uit komen.

14 november 2019 om 11:14

Ik denk niet dat dat de vervangers gaan worden. Ik ben blij dat Ajax niet meer met de bekende namen komt maar juist met een type als Martinez. Propper, de Roon en Babel kan je allemaal direct afschrijven. Volgens mij kan je dan net zo goed daar Gravenberch, Eiting en Traore van maken.

14 november 2019 om 11:18

De Roon en Babel ga je de oorlog niet mee winnen. Zet dan gewoon Gravenberg en een Andere jeugdspeler erin.

14 november 2019 om 12:02

Pröpper en Stengs zou ik vrij logische aankopen vinden als vd Beek en Ziyech weggaan.de Roon vind ik niet helemaal het type speler voor dit Ajax. En van Babel vraag ik me af of hij komend seizoen het niveau nog aankan. Hij wordt ook een dagje ouder.

14 november 2019 om 11:52

Ik vraag me inderdaad ook af hoe ze erbij komen dat Ajax in de top 10 best betaalde clubs staat. Ik weet natuurlijk niet wat ze kunnen uitgaven, maar kijkend naar hun begroting lijkt het me niet dat ze 100 miljoen aan spelers salarissen uitgeven? Toevallig is GDS deze week met een overzicht gekomen wat Serie A clubs uitgeven aan de salarissen van spelers: Juve 300 miljoen, Inter 139 miljoen, Roma 125 miljoen, Milan 115 miljoen en Napoli 103 miljoen. Zou Ajax meer dan deze clubs uitkeren? Ik betwijfel het zeer. Edit: Overigens zijn deze salarissen ook nog eens netto. Door de relatief gunstige nieuwe belastingtarieven in Italiã« komt daar nog eens tussen de 20 en 30 bij op.

Ik zie Ajax wel een soort FC Porto worden. Daar zie je dat het jarenlang heel erg goed ging, en er komt een moment dat het gewoon wat minder gaat. Maar dat is geen schande, als je af en toe eens niet bij de laatste 16 of 8 in de CL zit.

14 november 2019 om 13:33

Sowieso vragen en vangen de clubs in Portugal (10 mio inwoners) al decennia lang veel hogere transfersommen voor spelers. Nederland begint nu relatief laat pas mee te doen.

14 november 2019 om 16:23

Alleen was dat allemaal te verklaren als je verder kijkt dan je neus lang is. De salarissen lagen daar ook hoger, zoals dat nu bij ajax het geval is, ze hadden gunstige regelingen voor non-EU spelers, clubs konden eindeloos veel verhuren (aan zelfde clubs), gelimiteerde transfersommen waren verplicht en het belangrijkste: bijna alle dure spelers de laatste 10 jaar in portugal waren door een 3e partij constructie, wat nu verboden is vandaar de terugval. Door die constructie kreeg de club maximaal de helft, vaak zelfs 30% van het betaalde bedrag. De rest ging naar het makelaarskantoor of de investeringsmaatschappij. Porto en Benfica met name hebben jaren geprofiteerd van dezelfde constructie als waarvoor Twente gestraft is.

Haha wat een onzin zeg. Het eerst over een top 10 hebben en dan Sevilla als voorbeeld nemen? Die vallen zelf buiten de top 30.

14 november 2019 om 11:17

Sevilla staat 11e op de UEFA club ranking (gebaseerd op afgelopen 4 seizoenen en het huidige seizoen).

14 november 2019 om 11:19

Dat is heel wat anders dan salarissen uitbetalen. sevilla heeft een aantal jaren geweldig gepresteerd in de EL, maar is normaliter ook geen grote speler in de CL. Een top-4 klassering in Spanje is voor hun al een topresultaat.

14 november 2019 om 11:30

Nee hoor. Er wordt, zowel door de journalist in kwestie als door HarisFuckic, wel degelijk gerefereerd naar de ranking. Ik citeer: “... dat je naar de top tien clubs van de wereld moet om meer te verdienen. Clubs als bijvoorbeeld Sevilla kunnen niet meer bieden dan Ajax”. Haris stelt dat Sevilla een club is die niet eens bij de top 30 van Europa hoort. Wat dus niet zo is. Bovendien verdient een Banega al 6+ miljoen per jaar. Daar komt Ajax niet aan.

14 november 2019 om 11:39

Ik hoor graag welke 30 clubs kapitaalkrachtiger zijn dan Sevilla... Denk dat je niet verder komt dan een club of 16, maar ga je gang.. Alleen in Engeland zijn wordt over het algemeen echt meer betaald, daar zijn zo'n 8 clubs die meer betalen dan Sevilla

14 november 2019 om 11:55

Juve, Napoli, Roma, Inter, Barca, Real, Atletico, PSG, Monaco, Bayern, Dortmund, Leipzig en bijna alle Engelse clubs geven sowieso al meer uit aan salarissen. Daarbij is het verschil met clubs als Schalke, Leverkusen, Milan, Lazio, Lyon, Marseille, de Portugese en Russische top, Sevilla en Valencia ook minimaal.

14 november 2019 om 12:12

"ik hoor graag welke 30 clubs kapitaalkrachtiger zijn dan Sevilla" Heel simpel. Ga naar google en vul in de 30 rijkste clubs.

14 november 2019 om 12:16

"haris stelt dat Sevilla een club is die niet eens bij de top 30 van Europa hoort. Wat dus niet zo is."dat stel ik helemaal neit maar dat is wat jij wilt lezen. Het gaat helemaal niet om 'de' ranking, waarbij de vraag uberhaupt is wat jij met de 'de' ranking bedoelt.als je naar 'de' ranking van de 30 rijkste clubs kijkt staat Sevilla rond de 30e plaats inderdaad, wat dus wel zo is.

14 november 2019 om 13:18

In het artikel wordt duidelijk gedoeld op de tien beste (anders stond er namelijk wel iets van meest kapitaalkrachtige o.i.d.) clubs ter wereld (lees Europa). Alleen bij die clubs verdienen spelers meer volgens de journalist in kwestie. Jij reageert op die specifieke zin. Dat Sevilla niet eens bij de top 30 hoort. Dus dat stel je wel. Goh, wat zou ik toch met de Uefa club ranking kunnen bedoelen? Los van het feit dat hetgeen in tussenhaakjes het wel duidelijk maakt lijkt me. En wat versta jij dan onder de rijkste clubs? Begroting staat niet gelijk aan salarishuis. Eigen vermogen? Niet zo gepikeerd doen joh.

14 november 2019 om 13:26

@harisfuckic Ik bedoelde meer salarissen betalen, waarvoor excuses. Uiteindelijk gaat het er in dit artikel om de salarissen die clubs betalen (dit is wat anders dan kapitaalkrachtig, wat ik dus ook niet bedoelde). Op dat punt staat Sevilla denk ik op plek 16 of 17 van Europa, ga die feiten van ook maar even checken wijsneus Je spreekt jezelf ook nog al tegen in je reacties, weet niet of je dat door hebt...

14 november 2019 om 13:42

"in het artikel wordt duidelijk gedoeld op de tien beste (anders stond er namelijk wel iets van meest kapitaalkrachtige o.i.d.) clubs ter wereld (lees Europa)"ah oke, die logica ontbrak me even. Dus als het over kapitaal gaat dan zou dit er expliciet bij moeten staan en als er niets bij staat gaat het over de 10 beste.je kunt er vervolgens wel over doorgaan waar ik op reageerde, wat ook klopt, maar je maakt er een beetje je eigen verhaal van met jet eigen manier van lezen."en wat versta jij dan onder de rijkste clubs?"de clubs met het meeste geld? Ik geef notabene in mijn vorige reactie aan hoe je aan het overzicht kunt komen. "niet zo gepikeerd doen joh."ja noem iemand gepikeerd als je het zelf niet begrijpt Erg sterk.

14 november 2019 om 13:43

"uiteindelijk gaat het er in dit artikel om de salarissen die clubs betalen (dit is wat anders dan kapitaalkrachtig, wat ik dus ook niet bedoelde). Op dat punt staat Sevilla denk ik op plek 16 of 17 van Europa"eigenlijk gewoon een slecht verhaal dus. Oke, ik doe mee; Ik denk op plek 26 of 27! Vraag me niet hoe ik hierbij kom. "je spreekt jezelf ook nog al tegen in je reacties, weet niet of je dat door hebt..."leg dan even uit waar ik mezelf tegen spreek. Dan kan ik je namelijk uitleggen welk stuk je niet begrijpt.

14 november 2019 om 14:42

Ja normaliter wel. In de Quote 500 staan ook de 500 rijkste (wordt nader gedefinieerd) mensen. Zo wordt het aangeduid. Niet als de 500 beste (of iets in die strekking) mensen, waarbij je dan vervolgens zelf maar moet gokken wat onder beste verstaan wordt. En als je zoekt op “30 rijkste clubs” krijg je uiteenlopende lijstjes hoor. Rijk is namelijk nogal vatbaar voor interpretatie. Hoe definieer je rijk? Begroting? Eigen vermogen? Salarishuis?

14 november 2019 om 15:33

"hoe definieer je rijk? Begroting? Eigen vermogen? Salarishuis?"daar zijn rekenmethodes voor. Als je op de websites kijkt van die uiteenlopende lijstjes zie je hoe zij dit 'definiëren'. Voorbeeld; Soccerex heeft de lijst met honderd rijkste clubs ter wereld bekendgemaakt in de Soccerex Football Finance 100.soccerex heeft de lijst vastgesteld op basis van vijf variabelen: A - waarde van de spelers, B - bezittingen (bijv. teamstadions, trainingscentra en andere eigendommen), C - geld in kas, D - de mogelijkheden tot investeren en E nettoschuld.49. Sevilla (Spanje)FFI-score: 0.49maar ik begrijp dat je graag achter je standpunt blijft staan.

14 november 2019 om 16:25

ElPhenomeno, zuig je nu dit lijstje uit je duim vanuit inschatting/ranglijst? Sevilla betaalt opgeteld ongeveer dubbel aan spelers wat Monaco en Leipzig doen. Monaco vooral omdat die geen belasting betalen en Leipzig voert gewoon keurig beleid, hun salarishuis is kleiner dan dat van Ajax.

14 november 2019 om 11:28

Ze hebben het erover dat Ajax salaris biedt wat vergelijkbaar is met dat wat Sevilla niet kan bieden en dat daardoor alleen de top 10 interessant is om als speler naar toe te gaan.

14 november 2019 om 11:28

Topverdieners daar verdienen goed hoor. (Hierboven stelt iemand zelfs 6 miljoen per jaar, dat haalt Ajax nooit) Maar niet beste voorbeeld inderdaad, zelfs buiten de top 5 zitten er ploegen met groter salarishuis dan Ajax.

Naar mijn idee moeten we het afgelopen seizoen koesteren en genieten van het huidige voetbaljaar. Als we de komende twee jaar weer nodig hebben om weer op te bouwen, dan is dat meer dan begrijpelijk.

Hier klopt niets van, volgens mij, zeker niet als je naar netto bedragen kijkt. Misschien dat ze qua salarissen net de top 20 in kunnen. De buitenlandse clubs zijn te rijk en de belastingstelsels te gunstig om deze uitspraak te kunnen ondersteunen, Gouka.

Ajax lijkt het nu goed voor elkaar te hebben. Tadic blijft sws tot einde van zijn voetbalcarriere, hopelijk volgt Blind ook. Dan zou je 2 leiders hebben die voor stabiliteit zorgen komende jaren. Zal voor nieuwe aankopen ook makkelijker zijn en hiã«rarchie is duidelijk. Mocht Ziyech niet vertrekken na dit seizoen (wat ik wel verwacht), dan hoop ik dat hij gewoon uitspreekt hier ook de komende jaren te willen blijven. Een Promes zie ik de komende jaren ook blijven. Sowieso voor volgend seizoen denk ik dat Onana, Nico , v Beek en Neres zullen vertrekken. Naast Ziyech is Veltman ook een twijfel. Mocht hij geen stap maken, hopelijk tekent hij ook gewoon bij en blijft komende jaren. De aankopen Marin, Bande, Alvarez, Martinez zullen sowieso ook volgend seizoen er nog zijn en allemaal jaar verder. Geldt ook voor de spelers als Schuurs, Dest, Mazzroui, Eifting, Piere en Ekkelenkamp. Hopelijk een jaar goed ontwikkeld. Daarnaast komen er een aantal interessante jeugdspelers door. Het ziet er dus gewoon heel goed uit voor Ajax de komende jaren! Hopelijk kunnen ze 1 of 2 aanstormende talenten kopen in de winter om vast te laten wennen zoals die Lainez om volgend seizoen klaar te staan. Ondanks geruchten zie ik Bergwijn van PSV niet de stap maken naar een grote club, dus wie weet kan Ajax nu wel met een bod rond de 22 miljoen zaken doen met PSV (mochten ze de CL niet halen).

Ajax moet het vooral hebben van talenten (uit Zuid-Amerika) en dat is altijd hit and miss. Bewezen goede spelers gaan niet naar Ajax, misschien enkel om af te bouwen. Het grote verschil is dat er niemand naar de Eredivisie kijkt.
Ajax is eerder een Roma dan een Bayern. Een zeer goed seizoen in Europa (en wellicht nog één), maar dan komen de echt grote jongens die sleutelspelers zullen weglopen. Ajax heeft bij lange na niet de status, aantrekkingskracht en bekendheid die de echte Europese top wel heeft. Het is knap hoe ze het nu doen en daarvoor alle lof, maar verwachten dat dit structureel zal worden, is gekkenwerk. Reken er ook maar op dat Ten Hag na dit seizoen weg is.

Voor de grap even Britse salarissen opgezocht. Alleen in Engeland heb je al Makkelijk 10 clubs die meer betalen dan Ajax qua salarissen.

Ik ben niet zo bang als Jeroen Elshof dat Ajax opeens wegzakt, of ze moeten wel hele domme beslissingen nemen komende zomer.de sterktehouders hebben grotendeels langlopende contracten, dus een leegloop zie ik niet gebeuren. Ik denk eerder dat 2-3 man zullen vertrekken. VD Beek, Ziyech en Onana of Tagliafico.tadic en Blind blijven, dan heb je daarnaast een aantal jonge, getalenteerde spelers die CL ervaring hebben opgedaan (martinez, Dest etc). Promes die echt z'n draai heeft gevonden. Paar gerichte aankopen erbij (stengs, Pröpper) en doorbrekende jeugd en je bent klaar.trainer zal even een wat moeilijker puzzelstukje zijn. Ten Hag heeft het uitstekend gedaan. Een trainer is niet gelijk onvervangbaar, maar ik kan me niet 1,2,3 een Nederlandse trainer voor de geest halen die dezelfde moderne manier van coachen en tactiek heeft,. Bos misschien, maar die zit nu goed bij Leverkusen.

Ik weet niet beter dan dat er bij Ajax spelers vertrekken en nieuwe spelers komen. Sinds een aantal jaren blijven de stekbouders langer en verdienen ze beter. Maar uiteindelijk zullen ook deze spelers vertrekken.

Als Ajax bij een toekomstige mindere fase bij de eigen filosofie blijft dan hoeft Ajax niet twee decennia lang terug te vallen. Ik ben bang dat dit heel moeilijk is want ook toekomstige katten in het nauw maken rare sprongen maar hopelijk kan Ajax de rare spongen tot een minimum beperken.

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
GA ffe kijken in Engeland!!!!!!
Ajax heeft heel veel clubs voor zich die meer betalen, alleen de top 10 van europa🤣🤣🤣🤣

Waarom redeneren ze steeds als idioten om de salarissen op te drijven, de vertrekkende trainers spelen geen halve finale champions league. Keer op keer komt er een goede trainer voor in de plaats bij Ajax. Zelfde doen ze ook met de spelers terwijl Ajax dit seizoen beter startte dan vorig jaar. Als ze een grote mond hebben laat ze gaan, de doorstroom vergroot de kwaliteit, openheid, democratie en investeren in de jeugd en scoutingbeleid. De trainer krijgt een handreiking, opstapje mits hij de filosofie uit draagt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren