Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Het moet Steijn zorgen baren dat zij de zwakste schakels waren’

Laatste update:

Daags na de beschamende nederlaag van Ajax tegen Ludogorets (0-1) is het oordeel hard in de ochtendbladen. De Amsterdammers wisten vorige week in Bulgarije met 1-4 te winnen, maar deden in de eigen Johan Cruijff ArenA niet aan klantenbinding. De ploeg van trainer Maurice Steijn wist zelfs geen enkel schot op doel te produceren. Desondanks verzekerde Ajax zich wel van de groepsfase van de Europa League. Vrijdagmiddag is de loting.

"Het niveau van de thuisclubs bleef ver onder het Normaal Amsterdams Peil (NAP, red.)", is Mike Verweij cynisch in De Telegraaf. "Steijn moet hopen dat de nog niet speelgerechtigde nieuwelingen Chuba Akpom, Gaston Avila, Georges Mikautadze, Anton Gaaei, Josip Sutalo en Sivert Mannsverk géén dertien-in-een-dozijn-voetballers zijn. Het moet hem zorgen baren dat de ’aanwinsten’ Jakov Medic, Branco van den Boomen, Benjamin Tahirovic en Carlos Forbs in het eerste bedrijf tegen Ludogorets de zwakste schakels waren."

Johan Inan schrijft in het Algemeen Dagblad over een 'wanvertoning'. "Ajax hunkert naar vers bloed", luidt de conclusie. "Op de avond waarin Feyenoord en PSV aan eliteclubs gekoppeld werden, toonde het elftal van trainer Maurice Steijn tegen Ludogorets nog ver van dat niveau verwijderd te zijn. Daar waar Ajax de voorbije jaren abonnee van was geworden en aanzien en kas opvijzelde, moet de ambitieuze topclub nu toezien hoe de grote rivalen zich tussen de eliteclubs houden."

"Eens niet in actie komend voor de concurrenten, maar erna, en tegen veel minder aansprekende tegenstanders ook", gaat Inan verder. "En alsof dat niet confronterend genoeg was voor de massaal toegestroomde fans, zagen zij tijdens de eerste Europese thuiswedstrijd van het seizoen ook nog eens een elftal dat geen moment de indruk wekte spoedig uit die schaduw te zullen stappen. Steijn zag zijn ploeg steeds verder afglijden, naar een niveau waarmee het zelfs in de Conference League niks te zoeken heeft."

De Volkskrant zag een 'traag' en 'slordig' Ajax. "Voor de nieuwe trainer Steijn begint het seizoen eigenlijk komende zondag pas echt tijdens een uitwedstrijd tegen Fortuna Sittard. Hij kan dan voor het eerst een beroep doen op de nieuwelinge Sutalo, Akpom, Ávila en Mikautadze. In de weken daarna moet hij van de vele aanwinsten een succesvolle ploeg maken. De teleurgestelde fans in de volle Johan Cruijff ArenA floten hun spelers hard uit na het laatste fluitsignaal."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mislintat en Steijn staan uiterlijk volgende zomer op straat. Dit gaat weer tot een soort revolutie leiden zoals toen met Johan.

1 september 2023 om 08:51

Jaa is goed hè, miss ff afwachten totdat de nieuwe aankopen zijn ingepast?

1 september 2023 om 08:58

Ja eens! Die paniek is echt nog onnodig. Steijn heeft nog 0 kansen gehad om van al die aankopen een team te vormen. Aankomend weekend gaat het vormen pas beginnen.

1 september 2023 om 09:17

Avila Hato Sutalo GaaeiTahirovic VdB Berghuis Forbes Akpom Mikautze Dit is toch een heel ander team dan gisteren. In dit team heb ik best vertrouwen, al moeten we dat natuurlijk wel afwachten. Maar alles beter dan Brobbey Medic Bergwijn Taylor Wijndal Rensch

1 september 2023 om 09:01

Steijn kan hier niks aan doen . Ik kan mij niet terug herinneren zo een matig elftal. De beleid faalt hier. Sinds dat overmars weg is . Is het bergafwaarts gegaan. Hopelijk komt het goed voor de Ajax fans.

1 september 2023 om 09:13

Steijn kon echt wel wat doen aan gisteravond. Hij kan op zijn minst zorgen dat hij 11 gemotiveerde spelers op het veld heeft staan. Ook twijfelt hij al publiekelijk aan nieuwe spelers. Dat zal het vertrouwen van de nieuwe spelers ook niet ten goede komen.

1 september 2023 om 09:16

Hoe weet jij dat dit matig is? De laatste versterking wordt vandaag gepresenteerd en 6 anderen hebben nog geen minuten kunnen spelen. Dat is de helft van beoogde basis.

Ik vind deze opmerkingen nergens op slaan. Overigens vind ik wel dat Steijns in-game beslissingen wel wat kritiek verdient.

En tot slot, Tahirovic en Forbs waren zo'n beetje de enige met Hato met echt een voldoende.

Taylor, Wijndal, Rensch, Bergwijn, Van den Boomen waren imo diegene met t laagste cijfer.

Medic, Gorter, Brobbey 5,5 a 6. Dus de opmerkingen over de aankopen slaan echt nergens op.

1 september 2023 om 09:21

@Amsterdam4 die social media manager zal wel aan vakantie toe zijn, moet voor de elfde iets ludieks verzinnen vandaag 😆 kan me niet heugen dat Ajax in een zomer zoveel spelers kocht.

1 september 2023 om 09:50

@rubje,

Ik wist niet dat spelers gemotiveerd moeten raken als ze voor Ajax spelen en zeker ook Europese wedstrijd.

Hij gaf alleen aan dat hij Nederlandse spelers wilde, dat is toch geen gekke uitspraak? Van de 11 is er maar 1 Nederlandse speler aangetrokken (ook transfervrij).

Overigens zie ik maar 1 echte topper die gehaald is en 1 of 2 mogelijke toppers, terwijl je bijna 100 mln hebt uitgegeven.

1 september 2023 om 09:52

Amsterdam 4@. Neem aan dat je een tv heb of radio . Radio maakt het altijd spannend. Voorlopig vind ik het matig.

1 september 2023 om 10:05

Elf, is het gekkengetal. Misschien iets carnavalesks

1 september 2023 om 11:03

Steijn is vooralsnog een prutser. Een hele voorbereiding gehad en het wordt alleen maar slechter. Jeugdspelers heeft die afgeschreven terwijl hij die uistekend kan gebruiken. Steijn us op deze fiets met de kerst met pek en veren de arena uitgejaagd. Dat afknallen van Misahouy en Vos bv dat komt echt niet uit de koker ban Mislintat, dat is Steijn. En vervolgens ontbreekt het je gisteren aan een creatieve middenvelder en een box to box middenvelder. Zelfde met Bergwijn us je nummer één, Forbes moet het maar op rechts uitzoeken en dan bakt je nummer er een helemaal niets van. 0,0. Geweldig inzicht in spelers heb je dan. En maar zeiken over aankopen en Sar je er meer wil, dat je niet de namen gekregen hebt die je voorgedragen hebt enz. Voor een trainer van voornamelijk kleine clubs valt hij mij echt zwaar tegen. Je zou denken dat hij van man city kwam.....

1 september 2023 om 09:01

Waarom zou steyn ontslagen worden omdat de technisch directeur van de RVC zijn belangrijkste aankoop niet mag doen? Onbegrijpelijk!!

1 september 2023 om 09:37

De voetballerij is niet logisch. Straks gaat de emotie meespelen en dan gaat het los bij Ajax.

1 september 2023 om 09:02

Ja, en wie gaat die revolutie dan inleiden dan?

1 september 2023 om 09:33

Ach gister was niet best, vind ik ook frustrerend en in Steijn’s schoenen had ik het anders gedaan. Vond het ook jammer dat hij niet in staat was iets om te zetten in de rust, of een statement te maken door een dissonant te slachtofferen. Maar je hebt van die types die hun teleurstelling niet baas kunnen en het verwende Amsterdamse stereotype graag bevestigen. Zo’n mrkrillin en ninjakai hebben besloten geen reactie meer onbenut te laten om Steijn al af te schrijven. Er zijn zo ontzaggelijk veel wisselingen binnen Ajax, niet alleen in de A selectie. Iedereen met gezond verstand moet snappen dat dit tijd gaat kosten. Herinner me vorige zomer dat ik elke week weer een nieuwe naam las bij Feyenoord en dacht poe poe, wat is dit dan allemaal. Dat is toen goed uitgepakt, na een zwak begin als ik het me goed herinner. Geef Steijn wat tijd, nu alvast aan zijn stoelpoten zagen help je Ajax echt niet mee. Een half elftal was NB nog niet speelgerechtigd, wat vroeg om te oordelen.

1 september 2023 om 10:49

Wat moest Steijn dan anders doen in de rust? De helft van de spelers zijn niet speelgerechtigd omdat ze veel te laat gehaald zijn. En de andere helft heeft het niveau niet zoals je vorig jaar zag. En dan was gisteren opnieuw duidelijk dat vd Boomen en Medic niets toevoegen. Dit moet je Mislintat aanrekenen en niet de trainer. Die vliegt er straks uit als het onverhoopt niet loopt.

1 september 2023 om 12:58

@Manodias. Leuk dat jij wel vertrouwen hebt in Steijn, maar dat is dan wel echt op niets gebasseerd. Steijn is zogenaamd een overperformer die een hecht collectief smeed. Vervolgens hoor je die overperformer vooral zeuren over de kwaliteit van de selectie en roepen dat er aankopen nodig zijn. Als er dan aankopen zijn hoor je hem roepen dat het vooral niet zijn voorgedragen spelers zijn. Tegelijkertijd schrijft hij talenten als Vos en Misahouy af, waardoor je eigenlijk al direct je vraagtekens kan zetten bij zijn beoordelingsvermogen van de potentie van spelers. En nee ze hoeven heen basisspeler te zijn, maar als back up zijn ze zeker bruikbaar. Voor Steijn niet, die heeft liever nog een aankoop. Vervolgens klaag je dat je liever Nederlanders hebt en laat nou net het overgrote deel van die Nederlandse spelers het totaal af laten weten. En als klap op de vuurpijl krijg je de wedstrijd van gisteren voorgeschoteld. Het overgrote deel (alleen Forbes en Medic niet) heeft Steijn al sinds de voorbereiding. In plaats van een knokploeg met haar gebreken door te weinig kwaliteit, was het een groot onsamenhangend ploegje, die gewillig op haar rug ging liggen en waar elke vorm van vuur ontbrak. Dat Rensch niet zo goed weet wat Forbes doet en dat een Medic hato omver loopt is nog te scharen onder inpassen nieuwe spelers, maar dat Wijndal en Bergwijn totaal geen idee hebben hoe ze moeten samenspelen is teambuilding. Dat het middenveld als volledig los zand opereert is teambuilding. Kijk anders ff naar PSV waar ook een aantal nieuwe spelers zijn ingepast en hoe dat als elftal opereert. En vervolgens Ajax waar er een overperformer voor de groep staat die zogenaamd hechte teams met strijdlust smeed. Vanaf de voorbereiding tot nu is het alleen maar losser zand geworden. Tegen Heracles en in de voorbereiding stond er nog een team dat in iedergeval strijd en inzet toonde, met een zekere mentale weerbaarheid. Daarna is het alleen maar minder geworden, terwijl Steijn juist meer tijd heeft gehad om van die groep spelers van gisteren een hecht collectief te maken. Steijn heeft al weken gehad en in niets zie je zaken terug waar hij voor is aangetrokken. Van mij mag je hopen, maar het gezegde hoop is uitgestelde teleurstelling bestaat niet voor niets

1 september 2023 om 10:17

De revolutie destijds werd ook niks toch? Met salarisplafond tot max 1 miljoen. En “ze moeten blij zijn dat ze bij Ajax spelen.”
Alsof ze nergens anders terecht kunnen.

1 september 2023 om 11:13

Er is toch net een revolutie geweest? Ik lees al maanden over functies, van jeugdtrainers tot directie, die vervangen worden. En deze zomer is ook ongeveer het halve elftal vervangen.

1 september 2023 om 11:56

Dat is te hopen want die data-Duitser negeert de scouting die jaren goed werk afleverde en de opleiding, diezelfde opleiding heeft niet eens een eindbaas. De hele organisatie deugt niet.

Vind persoonlijk dat Mike wat te makkelijk op een hoop wordt geschoven met Valentijn, bij wie ik doorgaans vermoed dat zijn invalshoek erg door Rob Jansen bepaald wordt. Vooropgesteld, iedereen speelde bagger. maar om nu zoals Verweij uitsluitend de aankopen er negatief uit te lichten lijkt ook wat gekleurd.

1 september 2023 om 08:52

Het is natuurlijk wel dat je aankopen doet om het team sterker te maken, en niet om deel te nemen aan de malaise. Anders had je net zo goed de spelers niet kunnen kopen. Laten de aankopen zich komende tijd maar bewijzen, maar tot nu toe vind ik er nog geen 1 echt uitspringen en oogt het allemaal gewoon als eredivisie niveau.

1 september 2023 om 08:57

Dat weet ik niet. Je moet ook aankopen doen om het vertrek van spelers op te vangen. Je kan niet altijd directe versterkingen halen, zeker niet als je wilt bouwen en de gemiddelde leeftijd van je aankopen nog geen 22 jaar is. Ik vind het niet vanzelfsprekend om bijvoorbeeld Tadic te vervangen door iemand die beter is. Vind jij @ducktaildo het niet bijzonder dat Verweij Tahirovic, Forbes en Medic eruit licht als zwakste schakels? Die waren toch niet slechter dan Taylor, Bergwijn en Rensch?

1 september 2023 om 09:07

Tuurlijk waren dat niet de slechtste, maar de Telegraaf doet alles om Mislintat te bekritiseren en daar horen deze aankopen bij.
De minste waren de jongens die al langer bij Ajax speelde. Maar daar wordt door hun niets over gezegd.
De jongens die vorig seizoen ook al zo waardeloos waren.

Je mag ook niet verwachten van aankopen dat ze direct het hele team op sleeptouw nemen. Dat zouden juist de jongens zijn die al langer bij Ajax spelen. Laten die nou net diegene zijn die het totaal niet laten zien.

1 september 2023 om 09:57

Ben het wel met Ducktalioo eens, Forbs, Tahirovic, Medc, VDB zien er misschien niet super slecht uit, maar maken tot nu toe ook niet het verschil. Wat je zeker bij Forbs en Tahirivic wel mag verwachten met hun prijskaartje

1 september 2023 om 11:50

Tadic op rechts was ook zo succes zeker? hoe dom kunnen mensen wel niet zijn zeg. Steijn houd een hand boven het hoofd van Bergwijn omdat hij aanvoerder en Nederlander is en hij hoopt door het vertrouwern dat die jongen beter gaat presteren maar die voorkeursbehandeling krijgt forbs niet die moet maar op een voor hem mindere positie gaan spelen met de zelfde verwachtingen van de fans.

Als links of rechts allemaal niets zou uitmaken waarom zou je bergwijn dan niet lekker op rechts zetten. Wat ook heel erg apart is is dat iedereen zo lovend was over vd Boomen terwijl die echt niet het niveau heeft van Ajax en nu krijgen mensen dat pas door

1 september 2023 om 09:02

"vind persoonlijk dat Mike wat te makkelijk op een hoop wordt geschoven met Valentijn"

Zijn toch beiden zelfde? ZIe ook zijn opmerking puur en alleen om weer indirect Sven af te vuren:

"het moet hem zorgen baren dat de ’aanwinsten’ Jakov Medic, Branco van den Boomen, Benjamin Tahirovic en Carlos Forbs in het eerste bedrijf tegen Ludogorets de zwakste schakels waren.""

Sorry maar dit waren niet de zwakste schakels, verre van.

De zwakste schakels waren oa Wijndal, Taylor, Rensch, Bergwijn en Brobbey. Ook invallers Berghuis (was ziekjes) en Klaassen waren gewoon om te janken.

En natuurlijk Steijn zelf ook. Was ook een zeer zwakke schakel. Qua matrriaal ben je gewoon beter dan de tegenstander. Hij greep niet in. Een goede coach had al in de eerste helft opgetreden.

1 september 2023 om 09:13

Bij het enige tegendoelpunt laat Taylor zijn man lopen en voorzetten waar de goal uitvalt en bij de tweede grote kans staat Rensch wederom weer aan de buitenkant te dekken in plaats van aan de binnenkant. Voorin heeft Bergwijn geen enkele actie gemaakt om zijn tegenstander te passeren terwijl Forbs die voor hem ook nog aan de verkeerde kant staat dit geregeld wel deed. Ik weet niet welke wedstrijd Verweij heeft zitten kijken. Het was wel echt erbarmelijk slecht om te zien en dat geen enkele kans is gecreerd baart grote zorgen. Wat dat betreft is het heel zuur om te zien dat Lang en Dest nu bij Psv spelen en daar over de linkerkant voor enorme dreiging zorgen. Zitten wij met Wijndal en Bergwijn mooi te kijken met de beste linkerkant van Nederland. We blijven positief en gaan kijken hoe Steijn het zondag gaat neerzetten en met wie. Maar er zal een hoop moeten verbeteren. Tegen beter weten in: hoop toch nog op een echte rechtsbuiten.

1 september 2023 om 09:51

Stpettersson

"we blijven positief en gaan kijken hoe Steijn het zondag gaat neerzetten en met wie. "

Knap dat je positief kan blijven. Na gisteravond is het helemaal omgeslagen bij mij.

Een goede coach zou gisteren al halverwege eerste helft al hebben ingegrepen. Spelers als Wijndal en Taylor hadden per direct gewisseld moeten worden om een signaal af te geven. Rensh na 1e helft

Deze 3 spelers zijn al meer dan een jaar aan het kloten en blijven kloten. Er zijn concurrenten bij gekomen dan verwacht je deze gasten gaan het gras opvreten.

Steijn zit alleen maar te zeuren over dat NL spelers niet gekomen zijn. Hou op man. Wie wil St Juste of zelfs Zierkizee bij Ajax zien. EN als hij zo graag NL spelers wil, stel Vos op! DIe had echt een kans kunnen krijgen gisteren. Een Misehouy ook wel.

Ik ben bang dat Steijn nu koppig gaat zijn en blijft vasthouden aan veel troep spelers. Tuurlijk Sutalo en Avila gaan denk ik wel spelen. Op het middenveld zal Taylor untouchable blijven en weer een seizoen matig tot heel slecht zijn.

Bergwijn gaat ieder minuut spelen.

Denk echt dat Steijn een foute keuze was. Heb het ook nooit begrepen dat je van die Noor naar Steijn gaat. Totaal andere profiel.
Stond ook totaal niet bekend dat hij talenten inpast.

Bang dat Sven te lang gaat vasthouden aan Steijn en dit veel punten gaat kosten.

1 september 2023 om 10:50

Die angst heb ik een stuk minder. Steijn is realistisch en draait er niet om heen maar zegt waarop het staat Prima wat mij betreft. Na zondag kun je voor een stukje zien hoe hij wil gaan spelen en de week erop, nadat iedereen heeft meegetraind, kun je gaan zien wie basis gaan spelen. Ik verwacht daar geen Taylor en Wijndal meer en hopelijk ook geen Rensch. Bergwijn moet ook snel gaan laten zien dat hij in staat is om iemand te passeren en anders zou het zo maar eens op de bank terecht kunnen komen. Forbs durft namelijk wel een actie in te zetten en dat heb je nodig voorin: mensen met dreigende acties. Brobbey doet het namelijk best goed maar staat gewoon in een niemandsland zonder dat hij bruikbare ballen krijgt.

Als er slechte schakels waren was het wel de oude Nederlandse garde van vorig seizoen. Die Mike Verweij is weer uit op een negatief tendens naar de TD, typisch.

1 september 2023 om 09:05

Eens, met name Rensch, Wijndal, Taylor, Bergwijn en Brobbey verzaakte.

1 september 2023 om 09:36

zo is dat. Vooral 30 miljoen Bergwijn en 17 miljoen Brobbey. Weg ermee!

1 september 2023 om 09:08

Toch bijzonder dat fans in het topic over de wedstrijd alles en iedereen (incl. Mislintat) met de grond gelijk mogen maken, maar zodra Verweij of Driessen het doet, het opeens een 'negatief tendens' of een hetze tegen Mislintat is.

1 september 2023 om 09:15

Als niet ajax fan moet ik zeggen dat zelfs ik de artikelen van Verweij of Driessen irritant vind.
Aan de anere kant is het genieten om te lezen hoe de ajax fans hun club zelf helemaal de afgrond inpraten en de paniek die ze hebben op het moment.

1 september 2023 om 09:20

Ik vond vooral de hoeveelheid artikelen irritant, niet de inhoud. Punt is ook meer dat ze beiden (Telegraaf en Ajacieden) kritiek hebben op alles en iedereen binnen Ajax, maar de Ajacieden De Telegraaf betichten van stoken.

1 september 2023 om 09:52

Ik vermoed dat de Ajax fans die hier reageren geen journalisten bij een krant zijn. Van een journalist verwacht ik normaal gesproken minder snel een emotionele nergens op gebaseerde reactie dan van een supporter.

Daarnaast: Het probleem is niet kritiek. Er is genoeg bij Ajax om kritisch op te zijn. De Telegraaf wordt beticht van stoken omdat zij de kritiek altijd zo draaien dat het allemaal aan Mislintat, Lenderink of een combinatie van beiden ligt. Zie hier een prachtig voorbeeld. Het hele elftal was gisteren drama, maar volgens de Telegraaf waren de aankopen de dissonanten.

1 september 2023 om 10:41

Het lijkt er inderdaad op dat alleen ajax supporters kritisch mogen zijn maar de media en andere niet. Als je dan zelfs mensen zo te keer horen gaan op een Brobbey en een niet ajax supporter er niets over mag zeggen dan verbaasd mij dat echt.

1 september 2023 om 10:15

@M_Balotelli, waar baseer jij dat op? Als je kijkt waar de spelers vandaan komen word je er niet echt warm van. Een Medic is Ajax onwaardig. Als je het interview bij Ziggo gezien heb met de TD is dat tenenkrommend. Hij praat niet eens over de trainer en heeft het alleen maar over Kagawa die hij ooit ontdekt heeft in Japan. Nou Poeh Poeh, die geven we de goed gevulde portemonnee om (het is afwachten) middelmaat te halen.Ik ben tegen een hetze, we moeten afwachten. Maar als de komende 3 wedstrijden een mislukking worden, mag deze hetze van mij beginnen. Te beginnen bij de TD alleen hij is verantwoordelijk voor deze selectie. Al deze aankopen komen uit zijn koker, dus hij mag er ook op afgerekend worden. Daarna zal er een domini effect ontstaan richting Hendriks, Lenderink en RvC.

Wat een paniek allemaal, nog 6 spelers helemaal niet aan het werk gezien. Eerst maar eens een team vormen toch?

Wat tot nu toe het meest kwalijk is dat de (Europese) competitie al begonnen is en dat nu pas het team compleet is, maar dat gebeurt wel vaker.

1 september 2023 om 09:05

Dat is jammer ja. Denk dat de paniek wel meevalt, maar veel mensen hadden zin in weer eens een Europees avondje, verwachten wat goals te zien en wat nieuwe gezichten aan het werk. Het werd een algeheel off day, frustrerend voor velen ook om te zien dat spelers niet vooruit te branden waren, er geen lijn in het spel zit en een trainer die openlijk uitspreekt niet overtuigd te zijn van de kwaliteiten in zijn selectie. Dat is geen fraai vooruitzicht. Maar je hebt helemaal gelijk, de selectie is laat rond en het basisteam kan nog wel op 5/6 plekken veranderen.

1 september 2023 om 09:19

Reacties van fans te lezen is er toch echt wel wat paniek.
Dat er geen lijn in het spel zit en de trainer openlijk uitspreekt over de kwaliteiten zie ik toch echt al wel als eerste fouten/falen van Steijn. Geen goed signaal richting de nieuwe spelers en geen goed signaal naar de TD. Als je al twijfels hebt dan bespreek dit lekker intern, maar doe dat niet al naar 2 wedstrijdjes in de media.

Schandalig gisteren, maar ik ben wel van mening dat het niet altijd even makkelijk is. Nieuwe trainer + nieuwe TD. Je keeper raakt geblesseerd, je links en rechtsback zijn waardeloos. Je 2 cv's worden verkocht. Je beste middenvelder gaat weg, taylor bakt er niks van, klaassen blijkt een ideale 12e man. Je spits mist per wedstrijd vier a vijf grote kansen. Je linksbuiten wordt paar dagen voor sluiten van de transferwindow verkocht en op rechtsbuiten staat een speler die voor 30 miljoen is aangekocht en dus zal moeten spelen. Ga er maar aanstaan als trainer. Succes Steijn!

1 september 2023 om 09:24

Mee eens, al haal je volgens mij links en rechts door elkaar.

1 september 2023 om 09:36

Haha klopt, mijn excuses.

1 september 2023 om 09:45

Die gozer van 30 miljoen zou ik gewoon op de bank zetten.. drama

Onzin. Forbs was de enige waar nog wat gevaar van uit ging en Tahirovic vond ik zeker in de 1e helft 1 van de minst slechte. Medic was drama en van de Boomen was met afstand de slechtste speler (en dat is echt knap in een ploeg waar het niveau zo laag lag als het Ajax van gisteren). Als je dit alleen op de aankopen gaat gooien dan heb je niet gekeken. Wijndal, Bergwijn, Taylor, Rensch. Eigenlijk vond ik alleen Hato niet heel slecht, al zat hij wel mis (als 1 van de velen) bij de tegengoal.

1 september 2023 om 08:59

Maar vond je Tahirovic dan wel goed ? Hij brengt lang niet datgene dat Alvarez bracht. Nu mag je dat gezien zijn leeftijd niet verwachten, maar Vos speelt niet omdat hij te jong en nog niet goed genoeg is. Waarom speelt Tahirovic dan wel ? Je kunt je met al deze aankopen afvragen wat je dit jaar van Ajax mag verwachten. Ajax heeft veel (vooral jonge) spelers gehaald waarvan je bij de meeste af kunt vragen hoe goed ze zijn en of ze echt iets toe voegen.
Maar wat mij het meeste verbaasd is dat ik nog steeds geen leider in dit elftal zie.

1 september 2023 om 09:04

Ik vond gisteren niemand goed, dus ook Tahirovic niet. Maar de stelling was dat de aankopen met afstand de zwakste schakels waren, daar ben ik het niet mee eens.

En Tahirovic vind ik nou net 1 van de aankopen waar ik echt veel potentie in zie. Hij is er nog niet (is ook nog jong), maar hij kan goed onder druk uit voetballen, ziet het spelletje heel goed. Die komt er wel. Tahirovic, Sutalo en Mikautadze zijn de 3 namen die Ajax deze window gehaald heeft waar ik echt achter sta. Als die Noorse middenvelder komt zie ik daar ook nog potentie in. En van Avilla verwacht ik niet zo veel, maar gezien de concurrentie zal die ook wel basis halen. Ik maak me veel meer zorgen over een Akpom, Gaai etc. waar ik de meerwaarde niet echt van zie. Maargoed, ik zit er graag naast.

1 september 2023 om 09:05

Forbs was de enige in beweging, maar holy * wat was de aanvoer die hij kreeg om te huilen. Taylor en Rensch die bal, na bal, na bal volslagen verprutsten. Ik had echt met hem te doen. En als hij in balbezit kwam probeerde hij de combinatie aan te gaan en acties te maken, maar die bal kwam gewoon niet terug.

Wat moeten de aankopen gedacht hebben? Die zullen vannacht wel even zijn gaan checken of ze het bonnetje nog konden vinden... Schandalig.

1 september 2023 om 10:53

Als Forbs op links had gestaan had hij z’n man ook vaker gepasseerd met acties. Iets wat bergwijn nooit doet. Forbs kan daarnaast ook nog scoren en wat doet Steijn. Hij gooit hem op rechts waar al z’n kwaliteiten niet tot hun recht komen

1 september 2023 om 09:42

Er kwam inderdaad gevaar vanuit Forbs, maar dat zegt alles over het niveau van de rest van het elftal. Je ziet dat Forbs gewoon een linksbuiten is. Constamt dat terugkappen om geen voorzet met rechts te hoeven geven... Je kunt hem gewoon prima op de plek van Bergwijn zetten en Berghuis of die Mikautadze op rechts.

1 september 2023 om 09:46

Zo is dat, Forbs op links, bergwijn op de bank!

1 september 2023 om 10:25

Bergwijn in de spits en Brobbey naar de bank zou ik zeggen, of beide heren op de bank en Akpom als spits met die Georgiër op rechts Forbs links, berghuis op10. Voorin hebben we opties genoeg(behalve op rechts, wat onbegrijpelijk is) dus Steijn kan puzzelen. Bergwijn gaat niet naar de bank, omdat hij aanvoerder is. Brobbey mag wel even gaan zitten.

@wanny geef ze de tijd. in denk dat Ajax een hoop waarde gaat creëren met de jonge spelers die ze aangekocht hebben.
Alleen dit team heft wel tijd nodig.
Gisteren was echt slecht maar kan een keer gebeuren.

Hoe kun je zoveel onzin verkondigen. Wijndal, Bergwijn en Taylor waren duidelijk de zwakste schakels, niet de nieuwe aankopen. Al kan Medic echt niet

Gewoon veel te veel aankopen en veel te weinig oriëntatie op de jeugd. Mannsverk is leuk enzo maar het is te veel van het goede. Ik had liever een paar knalers gehad. Forbs, Sutalo, Akpom, van den Boomen en Avila was voldoende geweest. Dan schuif je Fitz-Jim, Vos, Aertssen, Misehouy, Godts en Hlynsson definitief door naar het eerste. Daar heb je dan ook meer sympathie voor. Als Steijn nu flopt zit je nog meer in de problemen dan met Schreuder, want dan is het opeens 2 jaar niks met nu dubbel zoveel nieuwe spelers die je dan echt aan de straatstenen niet meer kwijtraakt.

1 september 2023 om 08:57

Godts viel goed in moet ik zeggen. En zeker moeten we nog meer zien of van alle aankopen een team gesmeed kan worden. Maar por favor, laten we nou ophouden met jeugdspelers ophemelen die (nog) helemaal niet goed genoeg zijn voor het eerste. F-J, Aartssen, Misehouy, Hlynsson, allemaal tijd nodig om te rijpen, en laat ze in godsnaam niet verzuipen in dit Ajax.

1 september 2023 om 09:09

Heb je Fitz-Jim en Aertsen dan niet zien spelen in het eerste? Die zijn gewoon echt (nog) niet goed genoeg. Vos heeft zeker potentie, maar moet eerste wat meer ervaring opdoen Godts speelt al en Hlunsson ben ik nog niet van overtuigd. Dus daar zou Ajax alleen maar zwakker van worden...

Maar Forbes was helemaal niet 1 van de slechtste van het veld de eerste helft? En idem dito voor Branco en Tahirovic. Medic is een back-up cv die als het goed is niet teveel minuten maakt als Sutalo kan spelen. De slechtste spelers aan Ajax kant waren juist die lamlendige spelers die er al langer rondlopen. Dat Rensch ooit profvoetballer is geworden geeft mij ook reden om het op 28-jarige leeftijd toch nog een kans te geven.

Er waren natuurlijk nog veel meer zwakke schakels. Maar dat Medic niet meer is dan een redelijke back up is inmiddels duidelijk. Dat je je af kunt vragen of Branco echt iets toevoegt is ook duidelijk. De andere 2 zijn nog jon en hebben zeker potentie. Het is echter wel de vraag of niet de meeste een 13 in een dozijn voetballers zijn of dat ze Ajax direct sterker maken. Daarnaast kun je je afvragen hoe snel je van al deze nieuwe spelers een team kunt vormen. Voor nu staat Ajax er niet echt heel goed op en moet er nog heel veel gebeuren.

1 september 2023 om 08:59

Medic is ook alleen maar gehaald als redelijke backup. Dit is ook gelijk de reden dat ik eigenlijk tegen het halen van backups ben, want dit is wat je krijgt. Maargoed, ik begrijp ook dat er nu wel heel weinig op CV liep en dan moet je iets. Over Branco ben ik het met je eens. Het idee is dat hij zwaktes afdekt waar Ajax al een tijd mee loopt (standaardsituaties, een directe pass om het spel op te breken van achteruit) maar als je gisteren ziet, maar bijv. ook Excelsior, dan vraag je je sterk af of hij wel bij Ajax past. Je laatste zin volledig eens, dit zal niet in een paar weken opgelost zijn.

Ik wil Medic er even uitlichten. Verdedigend was het niet goed genoeg, waarbij hij ook niet geholpen wordt door backs die con-ti-nu verzaken, maar hij heeft wel een fantastische inspeelpass zeg!

Was het niet zo dat Ajax jaren geleden ook al eens zo werd weg gefloten en weg geschreven, waarna ze hals over kop een -paniekaankoop-deden en Ziyech haalden…en T daarna alleen maar opwaarts ging?

Lijk nu een beetje vergelijkbaar, behalve dat de aankopen er nu al wel zijn en niet meer gedaan hoeven worden. Er is toch hoop op beterschap zou ik zeggen.

Het was schrikbarend slecht wat we gisteren op het veld zagen. Dit krijg je dus als je een heel legioen vol onbekende namen -wat vaak iets zegt over het niveau van een speler- samen laat spelen. Geen gearriveerde topper. Helemaal niks. En de duurste aankoop op het veld, je aanvoerder, valt al helemaal door de mand. Hij had het elftal bij de hand moeten nemen. Noodklok mag nu gerust slaan in Amsterdam.

Transferwindow van Ajax is echt één op één met die van Feyenoord vorig jaar.

Één aankoop voor de window binnen die matig wordt geacht, toen heel lang niks, supporters die roepen om versterkingen, toen kwamen er ineens heel veel op het eind van de window, termen als ‘vreemdelingenlegioen’ vliegen je om de oren, veel verschillende nationaliteiten: en dat allemaal onder het bewind van een nieuwe TD.

Hoop voor Ajax dat het dezelfde afloop heeft, hoop voor Feyenoord van niet.

1 september 2023 om 09:03

Ik weet niet of je het zo kunt vergelijken. Daarbij is het natuurlijk ook niet zo het net zoals bij Feyenoord nu ineens op zijn plek gaat vallen. Hierin speelde Slot ook een belangrijke rol. En nu heeft Ajax niet Slot maar Steijn als trainer.

1 september 2023 om 09:08

Ik zeg toch ook niet dat het dezelfde afloop gaat hebben. De window vertoont gewoon erg veel gelijkenissen met die van ons vorig jaar.

Steijn is jullie achilleshiel, 100%. Nog geen goede beslissing gemaakt die gozer.

1 september 2023 om 09:16

Maar welke beslissingen had Steijn dan moeten nemen ? Veel nieuwe spelers zijn nog niet speelgerechtigd. Het is nu niet echt kiezen uit heel veel goede spelers maar vooral veel spelers die vorig seizoen ook niet echt presteerden.

1 september 2023 om 09:36

Het gaat mij ook niet zozeer om deze wedstrijd, maar andere keuzes die hij tot nu toe heeft gemaakt.

Zijn eerste is zijn assistenten. Ik had meer ervaren assistenten gekozen die al jaren in de top coachen. Ajax coachen is het lastigste dat er is. Je wordt beoordeeld op aanvallend voetbal (iets dat Steijn’s ploegen nog nooit hebben gedaan) en moet dus tactisch sterk onderlegd zijn. Steijn heeft helemaal nog nergens aangetoond tactisch sterk te zijn of spelers aantoonbaar beter te maken. Zijn wisselbeleid roept standaard meer vraagtekens dan antwoorden op en een tactische omzetting bij de tegenpartij wordt nooit, maar dan ook echt nooit, op geanticipeerd.

Daarnaast worden je media optredens bij Ajax telkens onder een vergrootglas gelegd, daar komt hij nogal naïef over vaak op mij. Ook weer zo’n opmerking over de aankopen als gisteren, het is voer voor journalisten, die genieten hiervan. De coach en de TD die dus niet op één lijn zitten? En dat bij ons aller Ajax! Ervaring hierin helpt, maar wel ervaring in de top. Bij Sparta krijg je dit soort vragen niet eens en als je ze al krijgt en zo’n antwoord produceert kraait er geen haan naar.

Maar zijn grootste en meest opzichtige fout, waarin ook weer die naïviteit naar voren komt, is toch wel het benoemen van Bergwijn als captain: dan snap je er echt geen hout van. Een ongeïnspireerde jongen die niet uit zijn woorden komt, een individualist pur sang die niets op heeft met groepsgevoel of andere beter maken. Iets dat iedereen al op een kilometer zag aankomen en hij in zijn allereerste interview als aanvoerder meteen bevestigde.

Nee, Steijn aanstellen is de grootste miskleun die Ajax heeft gemaakt in 15 jaar tijd. Dat wordt nooit een succes en dat vind ik jammer, want Steijn is gewoon een goede vent. Hij is alleen als een frontline manager die ineens CEO wordt gemaakt: hij wordt niet opgezet voor succes maar voor falen.

Wat mij zorgen baart is dat Bergwijn aanvoerder is, en daarmee verzekerd lijkt van een basisplaats. Klaassen is de natuurlijke leider en hoort wat mij betreft samen met Tahirovic altijd te spelen. Branco, Taylor en Mannsverk mogen het daarna dan uitvechten. Bergwijn hoort te strijden om zijn plek voorin met Godts, Forbs, Conceicao , Mikautaudze, Brobbey en Akpom.

Het was dramatisch gisteravond. Echter mag ik hopen dat de trainer wel een serieuze kans krijgt om uit het vreemdelingenlegioen een team te maken.
Voorals vind ik dat er niet zo raar is ingekocht. Af en toe een stap terug als club hoort er bij.

1 september 2023 om 09:16

Welk vreemdelingenlegioen? Die 8 ex-jeugdspelers die gisteren op het veld stonden?

1 september 2023 om 09:41

Dat gaat rap veranderen als alle nieuwelingen beschikbaar zijn

De Telegraaf weer als de kippen erbij om de aankopen te bekritiseren. De zwakste gisteren waren by far de jongens die al langer lopen bij Ajax. Rensch, Wijndal, Taylor, Brobbey, Bergwijn, later ook Klaassen en Berghuis viel ook slecht in.
Dat zijn de jongens waar je van moet verwachten dat die Ajax op sleeptouw nemen, maar niet dus. Niet geheel toevallig dat het nog zo moeizaam gaan met al die jongens die er afgelopen seizoen al waren. Het lag duidelijk niet alleen aan de trainers.

1 september 2023 om 09:04

Er zit gewoon 0 pit in die jongens. Ik denk dat Wijndal, Brobbey en Bergwijn o.b.v. hun talent meer zouden moeten kunnen brengen, maar het vuurtje kan bij hun gewoon niet aangewakkerd worden.

Tahirovic was de beste speler van Ajax gister, als je dat niet ziet kan ik je al niet serieus nemen.

Beetje goedkoop om de aankopen als zwakke schakels te bestempelen. Ik heb volgens mij dezelfde wedstrijd gezien en voor mij waren dat toch echt Bergwijn (maar die is 3 jaar lang door Mike en Valentijn naar Ajax geschreven dus zal weinig kritiek krijgen), Taylor, Rensch, Brobbey en Wijndal. Dezelfde 5 karakterloze jochies die ook vorig seizoen vaker niet dan wel thuis gaven. Is dit wat Steijn zo graag wilde met Nederlanders? Ik kan niet wachten tot ze 1 voor 1 vervangen zijn door een 'vreemdeling' en buiten Hato en wellicht Berghuis hoef ik geen enkele Nederlander uit deze selectie in actie te zien

1 september 2023 om 09:09

Diego

" Is dit wat Steijn zo graag wilde met Nederlanders? "

Snap ook niet waarom Steijn zo blijft jammeren erover.

Hij wilde waarschijnlijk St Juste, maar dit is ook gewoon subtop voor NL en matig. Gaat niet het team beter maken.

Beneiuwd welke namen er nog meer op stonden op zijn lijstje. Geruchten gingen ook om Sambo en Zierikzee. Ook 2 twijfelaars die niet goed zijn.

Ipv jammeren moet die man eens aan de slag. Had gisteren gewoon Vos in kunnen brengen als je Taylor zo matig ziet spelen.

Ik begrijp wel dat die jongens gaan mekkeren. Ze zien spelers op hun posities zoals Taylor, Klaassen al meer dan een jaar zwaar onder niveau spelen. En tegen de talenten wordt gezegd je bent nog niet goed genoeg.

Maar dat waren helemaal niet de zwakste schakels. De zwakste schakels waren Rensch, Taylor en Wijndal. Vd Boomen speelde geen goeie pot, daar ben ik het ook mee eens, en Forbs kreeg iedere bal achter zich ingespeeld, je zag dat er heel veel dreiging verdween toen hij eruit ging.

1 september 2023 om 09:11

"de zwakste schakels waren Rensch, Taylor en Wijndal."

Helemaal mee eens.

Ik ben tegen kapitaalvernietiging maar na prestatie van gisteren zou dit een reden moeten zijn om hun contracten per direct te ontbinden. Ontslag op staande voet voor meer dan een jaar wanprestaties leveren.

Ik heb de spelers nog best lang verdedigd. Tijd gunnen, maar moet nu ook gewoon toegeven dit wordt niets meer.

Het is toch te gek voor woorden dat het seizoen voor Ajax pas komend weekend gaat beginnen. Een hele sloot aankopen waarvan nu nog moet gaan blijken in hoeverre ze een toevoeging gaan zijn. Heel raar beleid. De opgelopen achterstand op de concurrentie ga je nooit meer goedmaken. Het verschil met psv is echt schrijnend. Zelfs als die er nog twee verkopen staat er een team dat behoorlijk ingespeeld is en kunnen ze wijzigingen moeiteloos inpassen, terwijl bij het vreemdelingenlegioen in Amsterdam niemand weet waar hij aan toe is en wat het idee nu gaat zijn. Het contrast kan op het moment niet groter zijn. Triest en Ajax onwaardig.

Wat een riooljournalistiek wederom van Verweij. Het is zo makkelijk om een wedstrijd te bekijken en te benoemen welke spelers niet in de wedstrijd zitten. Daar hoef je geen trainersdiploma’s voor te hebben. De oorzaak ligt bij Ajax wel dieper dan dat. De organisatorische chaos is helaas niet opgelost en de TD heeft de sleutels van de club gekregen. Waarbij Mislintat volledig zijn eigen gang lijkt te gaan. De kracht van Ajax lag in de nauwe samenwerking tussen de TD en Trainer, Overmars en EtH. Zij werkten samen bij het halen van spelers en steunden elkaar publiekelijk, waardoor op cruciale momenten de rust bewaard bleef. Nu kan onze Sven zijn gang gaan en een hele blik aan spelers opentrekken, waar het lijkt dat Stijn hierin gepasseerd wordt. Het gevolg is een heel nieuw elftal met veel verschillende nationaliteiten en kwaliteiten, dat overduidelijk nog op elkaar ingespeeld moet raken.Mislintat scout young potentials die die hoopt op termijn door te verkopen over een periode met de Ajax Tax. Het grootste probleem in mijn ogen is dat er geen cohesie is en wordt voorbij gegaan aan karakterspelers, lees: spelers met ervaring en een enorme winnersmentaliteit zoals blind en Tadic. Misschien is het voorbarig en weet Steijn een goed elftal van te smeden, echter houd ik mijn hart vast welke vrijheid Mislintat geniet en zonder toezicht van een Directeur.Onze vrienden van de telegraaf benoemen elke week welke spelers door de mand vallen, wat natuurlijk erg makkelijk is. Dat kunnen de toeschouwers bij de plaatselijke amateurclub ook elke zondag. Ik mis diepgaande analyses en niet enkel wie er faalt per wedstrijd. Ik zou liever zien dat vbz hier aandacht aan besteed dan valentijn en verweij. Helaas levert dat minder op

Als ik Peter Bosz z’n team PSV zie voetballen, zie ik het Ajax spel. Veel positie wisselingen, hoog tempo positie spel, hoog druk zetten en vooral lef tonen zowel tactisch als individueel. Steijn is een goede trainer maar geen Ajax trainer, zijn teams voetbalde niet volgens bovenstaande principes. Sven levert hem ook niet de juiste spelers. Haal 3/4 echte toppers zoals de enige Satulo en een Amada en vul deze aan met top talenten uit de eigen jeugd. Geen karrenvracht aan dure buitenlanders. Het spel en het materiaal doet mij denken aan het Martin Jol tijdperk. Denk dat ik dit seizoen helaas vooral ga genieten van het Ajax spel van PSV…

Jullie begrypen wel dat Rensch en Wijndal niet meer gaan spelen. Dat Brobbey ook moet uitkijken en Bergwijn mag zich ook zorgen gaan maken. Forbs mag van mij echt op links spelen.

Typisch dit van Verweij, Forbs en Tahirovic behoorden zeker niet tot de minste Ajacieden op het veld. Sterker nog: ik zou die twee samen met Hato zelfs als de drie 'sterkste' (vooruit: minst slechte) classificeren. De drie slechtsten vond ik persoonlijk Wijndal, Taylor en Bergwijn. Maar goed, ook Vd Boomen, Medic, Rensch en Brobbey waren zwaar onder de maat, de hele teamprestatie was gewoon ruk: geen druk, geen passie, niks. Het heeft dus weinig nut om over "besten" of "slechtsten" te spreken. Erg benieuwd naar jongens als Sutalo, Avila, Mikautadze, etc. aankomende zondag.

… ja.. want taylor,, wijdal, bergwijn waren fantastisch. Rensch was de slechtste man op het veld met zijn foutief dekken, verongelijkte kop, slechte aannames en matig inspeelpasses, Hou toch aub op met die onrust veroorzaken vent en ga wat nuttigs doen..

Ik ben sinds gisteren bezig met een kaasschaaf om mn ajax tattoo’s van mn lichaam af te krijgen. Om dit te moeten zien doet erg veel pijn. Wat een ongekend triest zooitje is dit. Steijn NOG geen schuld geven aub maar de mannen op het veld zeker wel. Zeer weinig vertrouwen in die duitser aan het roer. Haal onze fotogenieke Marc maar terug aub.



Iedereen behalve ajax wisten dat Medic en vd Boomen natuurlijk geen toppers waren. Forbs nog een jeugdspeler. Gaat een zwaar seizoen worden.

1 september 2023 om 09:34

vdBoomen moet tegen de zwakkere broeders spelen zodat de "toppers" rust krijgen waar nodig. Ik vond hem tegen Heracles in die vrije rol echt heel leuk spelen. Hij moet gewoon op 10.

ja idd, aankomende zondag gaan we er eens lekker voor zitten.... not

Slechtste van het veld waren vooral Bergwijn taylor en rensch. Daar hadden ze toch afscheid van mogen nemen.

Huh ik heb dan een andere wedstrijd gezien, Forbes en Tahirovic waren juist de sterkere gister. Vond o.a. Rensch en Wijndal, Bergwijn erg tegen vallen.

Medic paar keer wat ongelukkig, zoals bij die goal. Maar hij heeft ook paar goede acties gehad.

Van de Boomen was ook niet goed, maar heb Taylor evenmin weinig goeds zien doen.

De Telegraaf weer lekker hakken op aankopen, maar een Taylor de hand boven het hoofd houden die hoofdverantwoordelijk was voor de tegengoal. Niet serieus te nemen.

Je hebt op bepalende posities te zwakke schakels, simpel. Taylor, Rensch, Bergwijn...

Wat een hoop onzin wordt hier geschreven. Juist de namen die hij noemde op Medic na speelden wel oké, ik heb het idee dat bijvoorbeeld Forbs nog niet helemaal wordt begrepen. Hij stond een paar keer gevaarlijk vrij maar Rensch wilde de bal maar niet afgeven. Juist de Nederlandse spelers waren hier de dissonanten. Het is wel lekker makkelijk bashen op de aankopen en Mislintat als je geen informatie meer krijgt.

Haha de zwakke schakels waren de jeugdspelers met Rensch, Bergwijn, Taylor en Brobbey die ook mede verantwoordelijk waren voor het slechte seizoen vorig jaar. Tahirovic en Forbs vond ik juist nog een van de lichtpuntjes.

Mike Verweij heeft waarschijnlijk een andere wedstrijd gezien de zwakke schakels waren by far wijndal, rensch en taylor.

Mij is als simpele voetballer geleerd op de backpositie dat je de bal zo aan moet nemen dat je altijd opengedraaid staat naar voren. Oplossing naar voren zoeken en als dat niet lukt dan kan je als laatste optie terugspelen. Zoals hun de bal aannemen hebben zij maar een keuze en dat is terug.

Taylor moet ook eens leren vrijlopen want een meter naar links of rechts bewegen noem ik niet vrijlopen.

Dat de aankopen aangepakt worden slaat ook nergens op. Forbes is zijn mannetje vaker voorbijgekomen dan Bergwijn.

Forbs was niet de zwakste schakel. Wat een onzin. De zwakste schakel was de oude kern. Die hebben verzaakt. Niet deze nieuwkomer die amper een fatsoenlijke bal diep heeft gekregen. Het beetje dreiging dat er wel was verdween na zijn wissel. Klaasen en Berghuis hebben niets ingebracht. Het moet Steijn zorgen baren dat de kern van vorig jaar niets brengt en dat hij daar niet op kan terugvallen. Wat logisch is gezien ook de slechte prestatie van vorig jaar. Denk dat het hele team opnieuw moet worden samengesteld. Gelukkig zijn er voldoende spelers om uit te kiezen.

Niet mee eens, zoals vaker. Hij heeft het over het eerste bedrijf, dus laten we daar beginnen.
Tahirovic was voor mij absoluut één van de beteren. Veel vooruit spelen en zat er een aantal keer sterk tussen. Zeer ondergewaardeerd bij de heren van de Telegraaf. Forbs ook één van de meest actieven de eerste helft, werd wat mij betreft te weinig gezocht maar liet een aantal aardige combinaties en versnellingen zien. Bezetting was vervolgens matig met een Taylor en Brobbey die vaak verstopt stonden.
Medic was niet geweldig, maar juist hij liet de eerste helft een paar echt goede passes direct op Brobbey zien. Vervolgens kwam er alleen geen aansluiting waardoor Brobbey nergens heen kon. Brobbey moet dan de bal neer kunnen leggen op het middenveld of kunnen verplaatsen naar de vleugels. Die mogelijkheden kwamen te weinig. Verdedigend Medic ook niet echt fouten zien maken, maar in balbezit wel echt te traag verder.

Voor mij lag het probleem gisteren echt in de aanvallende fase op het middenveld. Taylor en Vd Boomen kregen echt geen moment druk en waren ook veel te weinig aanwezig voor de combinatie wanneer de drie voorin aan de bal kwamen. Dan zijn die volledig aangewezen op zichzelf en dat kan je niet verwachten. Dan wordt het wel heel makkelijk verdedigen.
Ook valt op dat Steijn iets verder terug staat, voor zekerheid in de defensie. Begrijpelijk, want zo kun je wat zekerheid inbouwen, maar dominant in het druk zetten en veroveren van de bal ga je zo natuurlijk niet worden. Dan wordt het constant achter de bal aan rennen, zoals gisteren ook te zien was.

Als er een aantal de zwakste schakels waren, dan waren het wel Brobbey, Bergwijn, Taylor, Rensch en Wijndal.

Je zou denken dat die iets meer hun best zouden doen nu er voor elk een vervanger is aangetrokken, maar geloof dat het kwartje nog niet helemaal gevallen is.

Dat waren helemaal niet de zwakste schakels. Welke wedstrijd heeft hij gezien zeg!

De zwakste schakels waren Rensch, Wijndal, Taylor, Van de Boomen, Bergwijn.

Geef ze allemaal nog wat tijd om aan elkaar te wennen en dan moet dit coor de mewste wel goedkomen. Rensch, Taylor en Wijndal zijn denk ik echt niet goed genoeg. Van de Boomen wisselt goede wedstrijden nog af net slechte wedstrijden. Is niet erg nog. Bergwijn zou juist moeten opstaan nu maar ik heb nu al meer acties en dreiging van Forbs gezien dan van onze aanvoerder...
Brobbey krijgt vaak kritiek en dat is meestal wel terecht maar die moet zich toch wel in de steek gelaten voelen nu. Het lijkt mij vreselijk om een apits te zijn in dit Ajax.

Laten we hopen dat de nieuwe aanlopen wat meer vorm aan deze selectie kunnen geven. Maak me toch wel zorgen om dit middenveld. Beetje statisch en saai gaat het worden zo...

Overmars wat missen we je.

De zwakste schakel is sowieso Steijn hij zeurt over spelers maar leert ze niets op de trainingen. Hier gebeurd hetzelfde als afgelopen seizoen. Ajax is niet de enige met nieuwe spelers ipv daarvan Steijn moet je je spelers evalueren wat ze steeds verkeerd doen en zorgen dat dit met trainingen eruit wordt gehaald. Bergwijn weet nog steeds niet hoe hij hoogsruk moet zetten. Forbs heeft dit een beetje uit zichzelf. Bij hoge druk zetten moet je verdediging niet rond hun eigen strafschopgebied blijven hangen maar aansluiten. Zowel jong ajax en ajax 1 spelen ramp zalig laat die 2 wedstrijden tegen elkaar spelen zodat je hoge druk er in krijgt. En de verdediging van jong ajax extra ervaring op doet. Met zulke wedstrijden kun je het iedere keer stop zetten en ze direct op hun fouten wijzen. Maar Steijn zeurt liever over dingen die hij niet heeft.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren