Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Hans Kraay onthult ‘druppel die emmer deed overlopen’ bij AZ en Slot

Laatste update:

AZ zorgde zaterdagochtend voor een daverende verrassing door per direct afscheid te nemen van Arne Slot. Aanleiding hiervoor is dat de 42-jarige oefenmeester reeds een aantal keer met Feyenoord gesproken zou hebben over de opvolging van Dick Advocaat aan het einde van het seizoen. Hans Kraay junior onthult in het programma Goedemorgen Eredivisie van FOX Sports dat AZ-directeur Robert Eenhoorn via een ‘bevriend iemand bij Feyenoord’ te horen kreeg van de gesprekken tussen Slot en de Rotterdammers.

“Er komt nog een dingetje bij”, zo begint Kraay. “Mensen horen ons erover praten, ook in De Eretribune. Dus je krijgt steeds meer informatie van mensen. Ik heb van een betrouwbare bron gehoord wat de druppel was die de emmer deed overlopen. Kijk, Robert Eenhoorn is een kind van Rotterdam, die kent iedereen. Hij kreeg plotseling een telefoontje van een bevriend iemand bij Feyenoord dat Arne Slot al twee of drie keer was geweest. Ze hadden het bij Feyenoord dus ook allemaal lekker afgedekt. Nou, toen schijnt er kortsluiting gekomen te zijn.”

“Toen hebben Max (Huiberts, directeur voetbalzaken bij AZ, red.) en Robert bij elkaar gezeten om te beslissen of ze het zo hard en daadkrachtig moesten doen”, gaat de analist annex verslaggever verder. “Ze hebben tegen elkaar gezegd: ‘Als wij zo’n goede trainer hebben en we elkaar iedere dag zien, zou hij dan niet kunnen zeggen dat hij met Feyenoord gaat praten?’ Als hij had aangegeven dat hij heel gepassioneerd was om het bij AZ had kunnen afmaken, had hij dat ook kunnen doen. Ik denk dat hij het zelf verkloot heeft.”

“Zo had het moeten gaan”, zo haakt de eveneens aanwezige Hedwiges Maduro in. Slot gaf zaterdagavond te kennen dat hij bij AZ reeds kenbaar had gemaakt dat hij zijn aflopend contract niet zou gaan verlengen. “Het moment dat je aangeeft dat je je contract niet gaat verlengen, is een signaal dat je er vandoor gaat. Dan had AZ moeten zeggen: ‘Oké, je gaat naar een andere club. Kan je het professioneel afmaken?’ Het is heel normaal dat je daarna met andere clubs gaat praten, die kans bestaat. Als hij dit had gedaan voordat hij aangaf zijn contract niet te gaan verlengen, vind ik het zwak van Slot.”

“Slot had in zijn achterhoofd moeten weten dat het op een gegeven moment zou uitkomen”, beaamt Henk van Stee, directeur voetbalzaken bij Sparta Rotterdam. De technisch eindverantwoordelijke bij de Spangenaren hoorde ‘een paar dagen geleden’ al geruchten over een overstap van Slot naar Feyenoord. “Ik kon niet geloven dat Slot weg zou gaan bij AZ. Er waren richting Feyenoord veel kandidaten, er ontstaat een geruchtenstroom en dan is het logisch dat Slot daar tussen zit. Maar ik dacht dat het hem niet zou gaan worden, dus ik was verbaasd dat het waar was dat hij op non-actief is gezet bij AZ.”

“Ik weet niet of hij naar Feyenoord wil, dat heeft hij nog niet uitgesproken. Maar meer het feit dat hij weggaat bij AZ”, gaat Van Stee, die tussen 2000 en 2002 trainer was van AZ, verder. Hij is voorzichtig zich uit te spreken over de situatie. “Als ze afspraken hebben gemaakt, vind ik dit terecht. Mensen als Huiberts en Eenhoorn heb ik hoog zitten, die doen dit niet zomaar. Maar voordat ik een definitief standpunt inneem, wil ik wel het woord van Slot hierover horen.

“Trainers zeggen altijd: ‘Houd je focus op deze club en de rest moet buiten deze omgeving blijven’. Maar in dat opzicht ben ik het met Hedwiges eens: je weet als club dat een trainer verder gaat kijken als hij zijn contract niet verlengt”, beaamt FC Twente-middenvelder Wout Brama. “Maar open communicatie en transparantie is soms ver te zoeken. Als je open communiceert, kun je een heel eind komen met elkaar. Dan moet je elkaar vertrouwen, zo denken ze er bij AZ over. Dat is blijkbaar niet het geval.”

Snap jij het besluit van AZ?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
6 december 2020 om 10:44

Bedankt voor je waardevolle bijdrage. Als de directie en slot hierover gesproken hebben en slot zou het niet hebben toegegeven dan zou het waarschijnlijk niet zover zijn gekomen. Het zal dus wel kloppen en ik denk dat het ontslag dan ook wel terecht is in deze functie. Wel vervelend timing.

6 december 2020 om 10:46

Ik vind het een beetje overdreven allemaal. AZ heeft ongetwijfeld ook wel eens stiekem met een andere coach gepraat op het moment dat er een coach zat die ze wilden lozen zoals elke andere club dat heeft gedaan. Is het een keertje andersom dan is opeens het hek van de dam

6 december 2020 om 11:17

AZ staat erom bekend dat ze een goede neus hebben voor jong talent. Ik begrijp dat ze die dingen niet meer durven te bespreken met een trainer die achter hun rug om een overgang bespreekt met een directe concurrent.

6 december 2020 om 11:22

Nou ja. Spelers die het leuk doen bij az. En dan vervolgens in het moeras van de middelmaat belanden.

6 december 2020 om 11:35

Kijk, Robert Eenhoorn is een kind van Rotterdam, die kent iedereen. Hij kreeg plotseling een telefoontje van een bevriend iemand bij Feyenoord dat Arne Slot al twee of drie was geweest. Dat staat geschreven door Kraai. Als dit zo is dan is de goede man van Feyenoord in overtreding wegens de wet van de AVG en idem Eenhoorn. Daarbij komt dat men op de hoogte was dat hij weg zou gaan dan is het grote onzin van Eenhoorn en De zogenaamde goede directeur Huiberts om te zeggen dan alle in en outs niet kenbaar mogen worden aan Slot terwijl men al wist dat hij dus naar een andere club op zoek was. Kom nu niet aan met allemaal maar AZ te verdedigen net of deze club in het verleden altijd keurig gewerkt hebben volgens de regels. Ook daar zijn ze al bezig met een nieuwe trainer alleen doen ze dat misschien wel in China zodat het niet opvalt. Ook de man van Feyenoord de klokkenluider moet per direct ontslagen worden. Daarbij komt heeft Slot al een contract getekend met Feyenoord?????

6 december 2020 om 12:03

Wat heeft de AVG hier mee te maken? Slot loopt bij Feyenoord rond en dat verteld iemand en dat mag gewoon. Daarnaast is het gewoon netjes om dit met de club te bespreken vooral na zijn eigen interview dat hij van zijn spelers verwacht dit ook netjes te doen en focus te hebben op alleen AZ en hij doet dit achterbaks. Ik snap ook je hele betoog niet over het verleden van AZ en hun handelingen. Heeft niets met deze zaak te maken. En dan ga jij speculeren over het zieken van een nieuwe trainer in China? Wat zeg je allemaal? Slot heeft dit achter de rug om gedaan en dat is niet netjes en dat maakt dat zijn focus niet op AZ is en je al weet dat je naar de concurrent zou gaan. Gewoon niet netjes.

6 december 2020 om 12:23

Prima toch, het gaat erom dat ze Az naar een hoger niveau hebben gebracht en we van ze hebben kunnen genieten.
Ik ben voor Az en niet voor de club waar ze vervolgens heen gaan.

6 december 2020 om 12:32

@Feye88, die volgens jou middelmatige spelers worden nog steeds voor meer geld verkocht dan Feyenoord krijgt.

6 december 2020 om 13:07

Zie je me dat ontkennen dan? Wat is precies je punt?

6 december 2020 om 13:44

Klopt Feye88. Behalve dat die van AZ nog veel opleveren voordat ze in het moeras wegzinken, denk bv. aan Berghuis. En dank voor die afgedankte jeugdspelers zoals Janssen en Idrissi. Bijna 35 miljoen! Iets meer dan die grijpstuivers die Feyennord voor die moeraszinkers krijgt

6 december 2020 om 14:12

Nogmaals. Waar ontken ik dat? Ik zit hier niet Feyenoord te promoten. Iedereen kan toch zien dat het bij Feyenoord schort aan een goede opleiding?

6 december 2020 om 12:16

Hij leverd hier in ieder geval heel wat vertrouwenspunten in.
Heb het al heel vaak gezegd gisteren, luisterde graag naar hem en hij oogde ook als een rustige vakbekwame betrouwbare man.
Dar hij dit flikt(en natuurlijk Feyenoord ook) kost erg veel.

6 december 2020 om 12:38

Wanneer Robert Eenhoorn straks vertrekt/zou vertrekken (naar Feyenoord) dan is zijn contract ook al lang klaar, afgehandeld en ondertekend voordat AZ nog maar van iets op de hoogte is.

Wie is er de hypocriet? Clubs/bestuur contacteren constant zaakwaarnemers en hun spelers en omzeilen de vastgelegde regeltjes in de contracten. En nu opeens vindt iedereen dit niet kunnen. Slot heeft niks fout gedaan, dat is de case ook niet. Hij krijgt zijn premie en is nu al vrij in plaats pas deze zomer.

Daaranaast, contract loopt af dus waar zou Slot naartoe gaan, bij AZ heeft hij heel veel laten zien dus ga je omhoog kijken. Dus is het Feyenoord zeer waarschijnlijk, en heel heel heeeeeeel misschien Ajax en nog kleinere kans Psv. En dit zagen ze niet aankomen?

Dit is zo duidelijk geweest.

6 december 2020 om 12:48

Hij is ook ontslagen mbt eerlijkheid die hij wél van spelers etc... verwachtte en hij dus zelf zijn eigen regels heeft geschonden.
Hij zal zich niet meer 100% op Z focussen, en wat zal er gebeuren in de2x Feyenoord die nog gespeeld moet worden.
Hij krijgt nieuws over eventuele toppers die Az gaat volgen of al volgt en kan daar zijn eigen voordeel mee doen.
Dat is de reden waarom hij er nu al uit ligt.
Ik vind dat mijn club eindelijk eens grootse ballen toont door te zeggen dat ze dit allemaal niet tolereren.
Als je stappen wilt maken naar de top van Nederland horen zulke dingen er ook bij, ik vond Az daar altijd maar halfbakken in en zo blijf jeu uitstralen dat je alles maar slikt en jezelf "klein" houd.
Az kennende komt er wel weer een volgende topper, want zeg nou zelf, wie wil er niet met zoveel talent aan de gang bij een club die in alles rek heeft zitten.

6 december 2020 om 13:27

Sorry dat ik het zo zeg maar je lult echt uit je nek.
Hij verwacht van zijn spelers dat ze het er (transfers) niet over hebben tijdens persconferenties.
Heeft hij ook niet gedaan.

Hij heeft al aangeven weg te gaan.
Als ze hem dan nog betrekken bij transfers etc dan is toch az hun fout??

Zelfde geld voor spelen tegen Feyenoord etc.

Ze
Zijn gewoon zeer kleinzerige , dit gebeurt bij zoveel kleine clubs dus niet huilen en doorgaan.

6 december 2020 om 13:42

Dat jij Az nog als "kleine club" ziet zegt wel wat over jou ook.
De Az A-selectie van Az telt louter (oud) internationals zowel bank als basis op een uitzondering (druijf, De wit) na.
Az timmert al jaren aan de weg en heeft geloof ik de laatste 5 wedstrijden tegen Ajax, PSV en Feyenoord niet verloren.
Financieel zit Az helemaal goed in elkaar en met de uitstekende jeugdopleiding achter de hand zit het ook goed.
De uitgaande transfers zijn al jaren hoger dan die van Feyenoord.
Puur op deze feiten terugkijkend kan je dus niet meer echt spreken van een "kleine club" he, en dan heb ik het over de prestaties Europees de laatste jaren nog niet eens gehad.
Als we inderdaad naar prijzenkasten en behaalde resultaten in het verleden gaan kijken dan is Az de kleinste van de 4, maar we leven niet meer 20 of 30 jaar terug.
Ik vind het eindelijk ook eens tijd worden dat Az zich qua hardheid ook eens laat gelden ipv altijd maar die vrolijke gezellige familieclub uit te stralen.
In mijn ogen (vind ik nu met de kennis wie er tot op heden is) heeft Az prima gehandeld en ben ik trots dat ze dit ook durven tijdens dit seizoen.

6 december 2020 om 13:51

@critic0 euhm jij lult juist uit je nek. Slot heeft een contract tot 2022 (!!). Je kan dan toch niet nu al met de concurrentie flirten. Slot zegt dat hij aangegeven heeft niet te zullen verlengen maar dat doet deze Judas actie niet beter worden. Hij moest dan aangeven dat hij zijn huidige contract niet wenst uit te zitten, dat was fair geweest. Het wordt nu gespind alsof Slot open kaart speelde, als dat het geval was had AZ zich toch nooit verraden gevoeld. Arne deed gewoon achterbaks achter Slot en grendel. Dit is insecten gedrag en dat pikt AZ niet.

6 december 2020 om 14:40

@savano
Het is niet zo, dat door het blijven herhalen dat het contract van Slot in 2022 zou aflopen het daarmee ook waarheid wordt. In zijn verklaring aan het NH dagblad geeft Slot zelf aan dat hij AZ op de hoogte had gebracht dat hij zijn aflopende contract niet wilde verlengen. Het komt mij voor dat hij toch wel beter op de hoogte is dan jij.

Naar mijn idee hebben beide partijen fouten gemaakt. Maar de grote vraag blijft, is deze harde beslissing daadwerkelijk in het belang van de club? Want in mijn ogen moet je de trainer alleen ontslaan wanneer je twijfels hebt over aankomende prestaties. Kan natuurlijk zijn dat hij niet meer serieus wordt genomen door de spelersgroep wanneer hij daadwerkelijk naar feyenoord zou gaan. Maar de kans is ook aanwezig dat hij nog een heel succesvol seizoen zou draaien.

6 december 2020 om 10:43

Persoonlijk vind ik het een lastige vraag om te beantwoorden die je stelt. Aan de ene kant blij met daadkrachtig optreden (heb een hekel aan half werk) aan de andere kant begin de komende wedstrijden zo wel te knijpen. Als we de komende wedstrijden gaan verliezen weet ik in iedergeval een oorzaak hiervan. Lastig lastig. Ik baal er in iedergeval nog wel van

6 december 2020 om 10:45

Ja daar kan je eindeloos over discussiëren. Kijk bij Az werkt men heel nauw samen, wekelijks bespreken ze alles (de leiding met de trainer en Co). Dus Slot zou teveel informatie krijgen, ook informatie voor volgend seizoen. Dan komt dit erbij terwijl je elkaar moet vertrouwen, dan kom je in een lastige positie. Zou jij ooit je collega kunnen vertrouwen, als er iets gebeurd?

6 december 2020 om 10:51

Maar als de spelers ermee akkoord gaan kun je hem toch minstens laten zitten tot tegen Rijeka? Want het lijkt me sterk dat hij op een week tijd zo enorm veel clubgeheimen zou kunnen vergaren. En dat die optie niet eens onderzocht, is eigenaardig.

6 december 2020 om 10:56

Het zou mooi zijn als we het hele verhaal horen, maar dat zal wel niet gebeuren. Dan hebben we een duidelijk overzicht, nu blijft het koffiedik kijken waarom die meteen uit zijn functie is gezet ipv in de winterstop bijvoorbeeld.

6 december 2020 om 11:00

Persoonlijk vind ik dat er veel gelijkenissen zijn met Lopetegui toen bij Spanje. En daar was het gewoon een gevalletje “voorzitter was op zijn pik getrapt”. Dat hij niet eens de training mocht afmaken, doet me alleen meer vertrouwen hebben in dat vermoeden want dat was gewoon een naaistreek.

6 december 2020 om 11:01

@Ruud, ik begrijp de beslissing van AZ wel. Een trainer die twee of drie keer achter je rug met een directe concurrent praat, kan je die nog vertrouwen tijdens de gesprekken over mogelijke talenten en aanwinsten?

6 december 2020 om 11:08

@Kyle en dergelijke gesprekken kun je geen weekje uitstellen? Of gewoon zonder Slot die vergadering houden?

6 december 2020 om 11:10

@lierse1997 Exact wat jij zegt. Deze trainer is al met z'n hoofd bezig met Feyenoord. Dus zijn keuzes zou ik ook niet meer serieus nemen.

6 december 2020 om 11:18

@Lierse, als het al jaren hun beleid is om het samen met de trainer te doen, waarom zou je je werkwijze opeens aan gaan passen omdat de trainer niet het fatsoen heeft om na het eerste gesprek eerlijk te zijn?

6 december 2020 om 11:26

@kyle, denk er ook zo over niemand is groter dan de club. Denk daar in tegen wel aan me club en hoe dit gaat doorwerken naar de selectie. Belangrijke week/maand dus wil je dit soort dingen er niet bij hebben.

6 december 2020 om 11:30

Leuk ook al die koppigheid, maar soms moet je je gewoon even aanpassen. En we spreken mogelijk gewoon over 1 weekje hè. En het is gewoon erg dat die optie niet eens serieus onderzocht is. Want natuurlijk als de spelers het niet zagen zitten dan was er verder geen reden om door te gaan, maar vraag het toch even aan die spelers zou je denken?

6 december 2020 om 11:43

Wat denk je dat Slot zegt dan als hij hoort dat hij niet meer bij de meetings mag zitten en nog een weekje lekker mag trainen? Dat doet hij toch niet? Om je heen kijken is prima en normaal maar nu hebben we het al over echte onderhandelingen zoals het gebracht wordt. Dat is gewoon onfatsoenlijk en dom als je daar niks over verteld hebt aan je huidige werkgever.

6 december 2020 om 11:54

Misschien zou die er begrip voor hebben en het begrijpen? Hoe moeten wij nu weten wat slot er van zou vinden. Opnieuw gewoon een piste die niet onderzocht is.

6 december 2020 om 12:35

Hoezo is van AZ naar Feyenoord een stap omhoog dan?

6 december 2020 om 13:07

Het is overduidelijk dat Slot dat schijnbaar wel vindt.

6 december 2020 om 14:01

@LuisSini en dat zeg jij als geheel objectieve supporter toch? Schei uit man ... Het enige wat Feyenoord nog voor heeft op AZ is de historie en de daarop gebaseerde supporters grootte. AZ is gezonder, jeugd is verder, rek in de eerste is groot, directie is duidelijk. Ik merk dat de Feyenoord fans hier, dit gedrag van Arne willen normaliseren omdat dat in hun straatje past. Slot had tot 2022 (!!) een contract, niks aflopend dus. Hij beweert te hebben aangegeven deze niet te verlengen, leuk en aardig, maar hij is niet fair geweest daarin. Hij had moeten zeggen dat hij zijn huidige contract niet wenst uit te zitten aangezien hij nu al stiekem onderhandelde met de 'vijand'. Hoe kun jij als AZ zijnde zo iemand nog vertrouwen? Niet dus ... Niks rancune eerder principieel! Feyenoorders willen Slot gewoon smetloos overnemen maar vrezen voor die bitch genaamd Karma. We gaan het zien!

6 december 2020 om 14:01

@LuisSini en dat zeg jij als geheel objectieve supporter toch? Schei uit man ... Het enige wat Feyenoord nog voor heeft op AZ is de historie en de daarop gebaseerde supporters grootte. AZ is gezonder, jeugd is verder, rek in de eerste is groot, directie is duidelijk. Ik merk dat de Feyenoord fans hier, dit gedrag van Arne willen normaliseren omdat dat in hun straatje past. Slot had tot 2022 (!!) een contract, niks aflopend dus. Hij beweert te hebben aangegeven deze niet te verlengen, leuk en aardig, maar hij is niet fair geweest daarin. Hij had moeten zeggen dat hij zijn huidige contract niet wenst uit te zitten aangezien hij nu al stiekem onderhandelde met de 'vijand'. Hoe kun jij als AZ zijnde zo iemand nog vertrouwen? Niet dus ... Niks rancune eerder principieel! Feyenoorders willen Slot gewoon smetloos overnemen maar vrezen voor die bitch genaamd Karma. We gaan het zien!

Slot had beter moeten weten, in Rotterdam zijn teveel eilandjes die allemaal voor eigen parochie gaan. Het was hoe dan ook uitgekomen. Maar goed, op dit moment zijn er alleen maar verliezers. Slot zit thuis, Az mist zijn toptrainer. Hoe gaan we daar mee om, met de inhaalwedstrijd erbij kunnen wij weer heel dichtbij komen. Dus eigenlijk wil je dit hele geouwehoer er niet bij hebben. Hoe gaan de jongens hierop regeren!

6 december 2020 om 10:58

Nou ja, er is dus een winnaar en dat is Feyenoord.

6 december 2020 om 11:02

Is er al rook gesignaleerd dan? Er kunnen nu ook kapers voorbij komen, en zit Feyenoord met helemaal niks! Zou niet te vroeg juichen als ik jou was.

6 december 2020 om 11:09

Ze hebben in ieder geval voor paniek bij de directe concurrent gezorgd en voor het ontslag van hun trainer. Slot binnenhalen is een bonus.

6 december 2020 om 11:19

Kan me niet voorstellen dat je je concurrent uit wil schakelen door chaos te veroorzaken via de trainer. Mag toch hopen dat Feyenoord dat via sportieve prestaties wil doen.

6 december 2020 om 11:22

De afgelopen zeker, daar heb je gelijk in . Of daar doorgaat lopen is nog even de vraag. Ik hoop het niet, aangezien we weer aansluiting zien. Met de inhaal wedstrijd erbij. Kunnen we op 4 punten komen op Ajax, terwijl het gat veel groter was.

6 december 2020 om 11:22

Dat wilde Feyenoord ook niet. Maar het is wel gebeurd. Az heeft het zelf zo laten escaleren

6 december 2020 om 12:35

Jij noemt het een bonus, dus je bent er blij mee. Ik persoonlijk zou liever via wedstrijden chaos willen veroorzaken, maar voor jou is dat dus anders...

6 december 2020 om 13:08

Het is mooi meegenomen, natuurlijk ben je daar tevreden mee. Of ben jij ook ontevreden als je favoriete club door een onterechte penalty de titel wint?

6 december 2020 om 13:10

Kyle wat probeer je te bereiken? Kun je me geen woorden in de mond leggen? Beetje jammer dat je met dit soort drogredeneringen komt

6 december 2020 om 13:48

Inderdaad. Net zoveel euforie als vorig jaar bij Stam. Zal zien of Slot wel het trainers kerkhof van Rotterdam overleeft

6 december 2020 om 14:13

Welk kerkhof? Az heeft veel meer trainers versleten de afgelopen 10 jaar.
Volgens mij heeft Feyenoord gewoon lang vertrouwen gehouden in de meeste trainers. Alleen Rutten werd ontslagen en stam is terecht zelf opgestapt. Verder met Koeman gio en advocaat prima trainers gehad

Ik snap AZ heel goed. Slot zit met zijn hoofd bij Feyenoord. AZ kan nu verder met de assistent die wel volledig gefocust is bij AZ.

6 december 2020 om 11:51

Er zijn genoeg voorbeelden van spelers die zeker zijn van een overstap naar een andere club, maar professioneel genoeg zijn om alles te geven voor hun huidige club. Waarom zou dat bij een trainer anders zijn? Hoe weet jij dat Slot niet alles voor AZ had gegeven in het resterende seizoen?

Die voetbalclubs zijn echt ongelofelijk. Het staat IEDERE werknemer vrij on te onderhandelen voor een andere functie bij een ander bedrijf. Hij hoeft dat niet te vertellen sterker nog de wet beschermt hem zelf. Was het netjes geweest om ze te informeren, zeker. Maar dat AZ begint steeds meer een omhooggevallen cultuurtje te krijgen. Kijk ons eens stoer doen belachelijk. Oh en voor diegene die gaan zeggen heb je weer een ajax supporter. Nee dat is het niet ieder heeft het recht om te solliciteren naar een andere betrekking.

6 december 2020 om 10:43

Daarnaast heeft AZ veel beter materiaal wat gaat die gozer in godsnaam bij Feyenoord doen.

6 december 2020 om 11:57

Bijlow beter dan Bizot is erg stellig, op basis van wat dan? Haps verder dan Wijndal vind ik apart aangezien Haps nieteens de beste linksback bij Feyenoord is en die (malacia) volgens jou logica beter word dan wijndal .... Koopmeiners boven Kokcu, elke dag van de week, maar dat is mijn mening. Fer beter noemen is ook een aparte, op basis van welke potjes dan?? Daarnaast, als Feyenoord zo goed is dat het op vele posities beter is dan de AZ-toppers, waarom staan ze dan achter Wolfsberger en Zagreb met 5 punten ??? Komt dat omdat we die ploegen hoger aan moeten slaan dan Napoli en Rijeka ?

6 december 2020 om 12:09

Apart dat de bondscoach Wijndal boven Haps verkiest dan. Koopmeiners niet zo geweldig als iedereen roept? Hij is beter dan elke middenvelder die jij opnoemt bij Feyenoord.

6 december 2020 om 12:10

Beter materiaal met Hatsjoedieakos en Martins Indi zeker haha

6 december 2020 om 12:36

Haps is zelfs niet opgeroepen toen hij fit was! Dus hoezo beter dan Wijndal? Ik weet dat je blind bent op het gebied van Feyenoord, maar probeer zo heel af en toe objectief te kijken. En een maand geleden riepen zelfs Feyenoord-supporters dat Toornstra niets toevoegde.

6 december 2020 om 10:47

Voetbalclubs kan je toch niet vergelijken als een gewoon bedrijf. Gewone bedrijven spelen wekelijks geen wedstrijden tegen elkaar waar tactieken van jezelf en van de tegenstanders goud waard kan zijn. Hoewel in de bedrijvenwereld ook veel concurrentie en tactiek is, is het totaal anders in de voetbalwereld, waar een compleet ander dynamiek tussen 'bedrijven' onderling is

6 december 2020 om 11:42

@veluweaz: Onzin, als ik mezelf bij de concurrent kan verbeteren en mijn huidige werkgever wil daar niet in mee dan doe ik dat. Als je in de voetbalwereld iedereen gaat ontslaan die met de concurrentie praat dan kom je nooit in de top. Toppers trekken kapers aan, het lijken wel communisten daar in Alkmaar; de juiste kleur hebben ze lig. Amateuristische club, in dat geval verbetert Slot zich toch behoorlijk nu

6 december 2020 om 10:49

En het staat elke voetbalclub vrij om daar naar te handelen, zoals AZ dus heeft gedaan. Een trainer die met zijn hoofd al afscheid aan het nemen is van een club en gesprekken voert met de andere, verliest de volledige focus. En het statement van AZ is dat ze een trainer willen die volledige focus heeft, dus misschien een harde maar naar mijn mening een terechte en daadkrachtige beslissing van AZ.

6 december 2020 om 10:49

Nee, dat is niet waar. Bepaalde functies in het leven, hebben wel degelijk bepaalde voorwaardes in hun contract. Je hebt met belangen te maken, concurrentiebeding (vast contracten). Maar als jij denkt dat je zomaar over al kan solliciteren als jij bijvoorbeeld een Sales functie bekleed, wens ik je alvast veel succes. (rechtbank)

6 december 2020 om 11:06

Ik weet niet of jullie allemaal het nog weten, maar vroeger werd de catering en horeca van Feyenoord door een extern bureau gedaan, mijn oude werkgever. Feyenoord wilde het zelf gaan doen, dus werd het contract met het externe bureau niet verlengd. Dat contract liep nog 1.5 jaar door. Echter, ging Feyenoord de ( 'beste" ) werknemers van het bureau een contract aanbieden en dus die werknemers 'stelen'. In het contract van werknemers van het extern bureau staat in dat ze niet zomaar mogen overstappen naar een riviaal en dat ze een opzegtermijn hebben van een half jaar. Het externe bureau heeft toen meteen de samenwerking verbroken en de werknemers aangeklaagd. Ik weet niet wie nou uiteindelijk gewonnsn had. Maar dit is wel een vergelijkbare situatie

6 december 2020 om 11:20

Werknemers met een tijdelijk contract mogen bij wet geen concurrentiebeding worden opgelegd.

6 december 2020 om 11:42

Verhaal zegt mij niks, wanneer speelde zich dat af? Is wel het een en ander veranderd kwa tijdelijke contracten.
@nj, dat is wel zo, maar het ons kent ons verhaal kan je ook en je werkgever voor het gerecht slepen doen er maar weinig. In de Voetbalwereld, weet je ook dat je vooraf je club inlicht als je verder gaat in het gesprek. Tenzij je nog een half jaar contract hebt.

6 december 2020 om 11:46

Dat laatste, Ruud, geldt voor voetballers. Ik weet niet of at voor trainers geldt (ik vermoed van niet).
Tja, je kan er alles van vinden, maar bij AZ wist men dat Slot niet zou verlengen. Hadden ze verwacht dat hij al met pensioen zou gaan?

6 december 2020 om 11:47

Een concurentie beding mag in tijdejke contracten al niet meer worden opgenomen en gaat waarschijnlijk helemaal verwilderd worden uit contracten door de overheid.

6 december 2020 om 11:59

Dat is ook wel duidelijk, dat hij niet ging verlengen. Hij wil ook verder gaan, geen probleem. Het probleem ligt hem nu, dat hij in gesprek is gegaan met een directe concurrent. De belangen zijn groot tussen beide, en als je dat niet verteld en eerlijk bent. Zeker als je alles bespreekt met elkaar bij Az, krijg je belangenverstrengelingen. Dus ja, dan zit er maar 1 ding op.

6 december 2020 om 12:05

Jouw laatste conclusie ben ik het niet per se mee eens (of oneens, zoals je wilt). Je kan hem als trainer aanhouden (voorbeelden zat in het verleden waar dat wel gewerkt heeft), maar je betrekt hem niet meer bij zaken die verband houden met de toekomst.

6 december 2020 om 12:07

Het gedoe speelde zich af eind 2016. Wat bedoelen nu met tijdelijke contracten? De werknemers hadden geen tijdelijke contract maar 0-uren contracten

6 december 2020 om 12:25

Oke, over 0 uren contracten weet ik niet veel van. Is dat niet zo, dat je dan zelf kan bepalen wat je doet althans dat zou wel logisch zijn.

Dat kan NJ, het is alleen dat Az zo niet wil werken. En we weten weinig over wat er allemaal gebeurd en besproken is allemaal tussen de partijen. Dat er zo is ingegrepen.

6 december 2020 om 12:34

@NJ,

Precies. Als al bekend was dat Slot niet ging verlengen, zou alles gericht op de toekomst sowieso niet meer met Slot besproken worden. Daarnaast geloof ik niet dat het ontslaan van Slot bijdraagt aan het beschermen van bedrijfsgevoelige informatie. Die kennis bezat hij allang lijkt mij. Hier is slechts sprake van een vertrouwensbreuk. Welke partij fout zit zal later nog wel uitwijzen, voor nu zijn er alleen maar verliezers.

6 december 2020 om 15:09

Njfromvol. Dat is niet geheel correct. Wettelijk gezien mag het wel nog steeds (ook) bij contracten voor bepaalde tijd, maar het is sinds 2015 aan zeer strenge eisen gebonden. Het moet gaan om zwaarwegende bedrijfs- of dienstbelangen, die je ook in de arbeidsovereenkomst al moet beschrijven.

6 december 2020 om 10:58

Dat cultuurtje hebben ze in Amsterdam al tijden? Vermeer ging van ajax naar feyenoord en er kwamen poppen van Vermeer met een strop op zijn nek. En zo zijn er wel meerdere voorvallen. Als je achterbaks doet word je hard terug gepakt ik snap AZ heel goed.

6 december 2020 om 11:02

Tja, dat kwam vanuit het publiek, niet vanuit de directie.
Als je dan met een voorbeeld komt noem dan het herenakkoord rondom jeugdspelers dat is losgelaten door Ajax.

6 december 2020 om 11:21

Weer de leugen rondom het herenakkoord. Valt me tegen van jou. Ajax is nooit akkoord gegaan met het herenakkoord. Daarnaast houdt het akkoord in dat er meer moet worden betaald en dat doet Ajax. Beetje kleinzielig van je om dat nu op te voeren.

6 december 2020 om 11:45

@feye88: Misschien moet je dat eens opzoeken want ik zie jou dat vaker roepen, je slaat de plank echt compleet mis

6 december 2020 om 12:01

Ajax ging wel akkoord met het herenakkoord, maar hebben het anders opgevat. Ouaali heeft nog in een interview aan dat ze wel akkoord zijn gegaan maar dat het niet zo is dat ze geen spelers meer mogen overnemen.

6 december 2020 om 12:39

Als ze iets anders hebben opgevat, wil dat dus zeggen dat ze niet akkoord zijn gegaan. Zo moeilijk is het niet.

6 december 2020 om 13:11

Ze hebben het ondertekend Kyle66. Dus ze zijn akkoord. Dat is een feit.

6 december 2020 om 11:03

@BenficaAjax, niet mee eens. Toen Vermeer​ stiekem met Feyenoord had onderhandeld, was ook heel Ajax boos. Over dat soort gevoelige dingen hoor je eerlijk te zijn.

6 december 2020 om 11:04

Verschil is dat dit twee rivalen zijn die nog tegen elkaar moeten spelen. Als Ihattaren nu in gesprek blijkt te zijn met Ajax om daar volgend seizoen te voetballen zal PSV hem ook niet opstellen tegen Ajax.

6 december 2020 om 11:27

In het bedrijfsleven heb je over het algemeen te maken met vaste contracten. Daar horen wettelijke opzegtermijnen bij en dergelijke. Bij contracten van bepaalde duur, werkt dat anders. In principe ben je gebonden om dat contract af te maken. Nou begreep ik dat Slot een contract had tot 2022 (dat las ik gisteren meerdere malen, hoewel ik dat niet bevestigd heb gekregen) en dan zou er sowieso een akkoord moeten komen tussen AZ en Feyenoord, voordat Slot zou mogen vertrekken. Dan was het niet meer dan chique geweest als je de club had geinformeerd dat je wil praten met een potentiele nieuwe werkgever.

Bij voetballers is het overigens zo dat ze niet "vrij" zijn om te praten met andere clubs, alleen als ze in het laatste half jaar van hun contract zitten. Als dat bij trainers ook zo zou zijn (en ik zie eerlijk gezegd niet in waarom dat anders zou zijn voor trainers dan voor spelers), dan heeft Slot (en Feyenoord) dus gewoon fout gehandeld.

Nogmaals, ik weet niet hoe het zit, maar de stelling dat er geen enkele reden is waarom dit niet had gemogen, is te stellig wat mij betreft.

6 december 2020 om 11:44

Ja maar in heel veel bedrijfstakken is een concurrentiebeding opgenomen in het contract. Iets wat in de voetballerij niet bestaat. Ik vind het dus vrij logisch van AZ dat je niet langer je trainer met gevoelige bedrijfsinformatie vertrouwt die hij daarna mee kan nemen naar zijn nieuwe werkgever die sportief gezien op het zelfde niveau zit. Als je dan als technisch hart je trainer moet buitensluiten werkt dat ook niet lekker.

6 december 2020 om 11:45

Is er noet een regel in het voetbal dat trainers en spelers pas mogen praten met een nieuwe club ( buiten het informeren van de huidige club)als ze in hun laatste 6 maanden zitten? Want dan staat het tuurlijk vrij maar ben je wel in overtreding.

6 december 2020 om 13:30

Je slaat de plank volledig mis, je kan een voetballer niet zien als een gewone werknemer, en deze kan dus niet openlijk solliciteren!!

6 december 2020 om 13:31

Dat is een mooi iets, maar ook in de 'gewone' wereld kunnen mensen eruit gegooid worden als zij bij een concurrent gaan solliciteren. Ik ken bedrijven die hun medewerkers door de beveiliging naa rbuiten lieten werken zodra zij gesprekken hadden gehad met de concurrent. Slot zou best nog wat centjes meegekregen hebben, maar dit is echt niet iets wat alleen in de voetbalwereld gebeurd

6 december 2020 om 13:56

Iedereen mag inderdaad wettelijk gezien gewoon solliciteren. Is geen reden voor ontslag. Net als slechte resultaten overigens omdat ook dat voor interpretatie vatbaar is en niet per defenitie aan de trainer te wijten is. Dus moet je het contract afkopen. Bij een contract voor onbepaalde tijd zoals dit in de normale wereld veel voorkomt is dit erg complex en lastig (en heel duur). Maar bij contracten voor bepaalde tijd is dit eigenlijk heel eenvoudig; je betaalt eigenlijk gewoon het verschuldigde salaris voor de restduur van het contract. Dit is ietwat simplistisch uitgelegd, maar wel wat er eigenlijk gebeurd. Natuurlijk mag Slot onderhandelen juridisch gezien; maar wanneer AZ meent dat het vertrouwen weg is, dan mogen ze ook zijn contract afkopen. Maken ze er een rechtszaak van dan verliezen ze deze vast en zeker; maar afkopen kan altijd.

Haha, een bevriend iemand bij Feyenoord. Wat een matennaaier is dat dan. Gewoon je muil houden en bezig blijven met je eigen dingetje. Absolute idioot.

6 december 2020 om 10:57

Hoezo matennaaier? Die kan toch ook Eenhoorn gebeld hebben met de simpele vraag ‘goh gaat Slot weg bij jullie?’ Waarom gelijk de term maten naaien...

6 december 2020 om 11:06

Ja, zou in theorie kunnen. Geloof ik echter weinig van. Zo werkt het in de voetbalwereld helaas niet.

6 december 2020 om 11:00

Een hele grote groep binnen feyenoord zouden graag Henk Fraser als coach willen hebben dus die hebben gelekt.

6 december 2020 om 11:13

Mocht dat waar zijn dan is Henk enger dan hij zich voordoet. Ik denk niet dat het Henk was.

6 december 2020 om 12:21

Dat zegt Alfredo ook niet...

Dat het al 3 dagen nu constant hierover gaat maakt wel duidelijk dat Feyenoord een veel grotere club nog is als AZ. Mocht dit bij AZ gebeuren dan zal het op de dag zelf besproken worden maar daarna niet meer.

6 december 2020 om 11:06

Waarom maakt dat het duidelijk? Juist als Feyenoord veel groter was geweest, zou iedereen het begrijpelijk hebben gevonden. Als je van Ajax naar Bayern gaat, begrijpt iedereen het. Maar er worden vragen gesteld als diezelfde speler naar PSV of Feyenoord zou gaan.

6 december 2020 om 11:06

Dat je na 3 dagen nog steeds niet door hebt dat het over AZ gaat maakt wel duidelijk dat je een nog veel grotere plaat voor je kop hebt dan gedacht.

6 december 2020 om 11:07

Ha, leuk dat je Feyenoord een pluim wilt geven. Het gaat echter om AZ en niet om Feyenoord. Als slot achter de rug van AZ met iedere willekeurige club had gesproken was het resultaat hetzelfde. Heeft echt niks met Feyenoord specifiek te maken.

6 december 2020 om 11:11

Zit het je dan zo hoog? Die oneindige discussie over welke club groter is dan de ander, lekker boeiend. Ik ben trots op mijn club dat ze door goed beleid elk jaar beter en groter worden. Daar focus ik mij op, niet op ander clubs.

6 december 2020 om 11:26

Het begint me anders aardig te vervelen drie dagen dezelfde soort discussies

6 december 2020 om 12:25

Joshua11 je kunt toch niet ontkennen dat Az enorm overdreven geprikkeld reageert als het over Feyenoord, Psv en (met name) Ajax gaat? Of het nou om spelers gaat of nu dit weer. Ze kunnen er lastig mee om gaan dat spelers en trainers de traditionele top 3 nog steeds interessanter vinden om te werken dan Az. En als ze zich zo blijven gedragen, vrees ik dat dit nog even zo blijft. Qua beleid worden ze beter en groter, hulde! Maar qua volwassenheid een straatlengte achter.

6 december 2020 om 13:12

Ik weet eerlijk gezegd niet of ik overdreven vind. AZ heeft een bepaalde doelstelling en dat is aanhaken bij de traditionele top 3. Dat dit niet van de ene op de andere dag gebeurt weet iedereen, ook AZ, maar wil je stappen zetten als club moet je - de in jouw ogen concurrenten - niet sterker maken. Ik snap dat een overstap daarom gevoelig ligt. Ik zou het niet zozeer omschrijven als onvolwassenheid maar een duidelijke visie.

6 december 2020 om 17:52

Ja, ik snap wat je zegt. Maar op mij komt het gewoon veel te geforceerd over. Ze zijn op de goede weg, blijf zo doorgaan en de rest komt vanzelf. Maar op deze manier komt het op mij onvolwassen over

Tja hoe dom kun je zijn als slot. Twee tot drie keer in Rotterdam geweest. Dan is het vragen om problemen natuurlijk. Had in deze tijden van Corona dan lekker 3 zoom meetings gedaan met Arnesen en Feyenoord....

Ik vind het een overbehaaste en domme beslissing met het oog op de belangrijke EL wedstrijd aankomende donderdag.... Dit geeft chaos en je weet nooit wat voor uitwerking dat op de spelersgroep heeft, ik had dus gewoon nog een aantal daagjes gewacht

Wanneer je benaderd wordt door een ander bedrijf met voor jou interessante opties ga je daarover nadenken. Dan voer je wat oriënterende gesprekken wetende dat je contract bij je huidige werkgever afloopt en je misschien ook weleens iets nieuws wilt na al die jaren. Club trouw is zo achterhaald en naïef in deze tijd. Het gaat achter de schermen bij iedere club zo. Dus AZ is gewoon hypocriet. Arne moet gewoon voor zichzelf gaan. Wanneer het slecht gaat sta jij als eerste op straat en heeft de club ook geen medelijden met jou!

Wanneer Slot naar de rechter zou gaan is de kans zeer aannemelijk dat AZ Slot niet had mogen ontslaan op het feit dat hij bezig is met andere vacatures. En daar heeft Slot alle rechtop. Maar AZ snap ik ook je kant niet als Slot zijnde al 1.5 jaar roepen dat spelers alleen met AZ bezig moeten zijn en dan zelf 3x praten met Feyenoord. En AZ geef ik ook gelijk dat ze niet willen dat Slot in besprekingen zit voor nieuwe spelers.

6 december 2020 om 11:05

Dat was ook niet de reden van ontslag. Nou zou t alsnog lastig hard te maken zijn dus ik vermoed dat hier een slotuitkering zal worden uitbetaald

6 december 2020 om 11:08

Twijfel. Als werknemer ben je altijd vrij om weg te gaan. Echter weet ik niet hoe dat zit met contracten

6 december 2020 om 11:28

Bij contracten voor bepaalde duur, zoals in het voetbal, werkt dat anders dan met contracten in het bedrijfsleven, die een opzegtermijn kennen.

6 december 2020 om 15:14

Contracten voor bepaalde tijd hebben in verreweg de meeste gevallen ook een opzegtermijn. Het is in het betaalde voetbal zelfs zo dat in het betaalde voetbal, via de Cao, een verplichte opzegtermijn in alle contracten voor bepaalde tijd opgenomen moet zijn. Clubs moeten daarom ook voor spelerscontracten die aflopen vóór 1 april een formele opzegging doen. Zo niet, dan wordt het contract van rechtswege verlengd.

6 december 2020 om 11:10

Dat is populaire prietpraat dat ze op televisie doen. Een voetbalclub ontslaat wel vaker een trainer. Er wordt dan door beide partijen onderhandeld over het afkopen van het contract. Dat is normaal in de voetbalbranche. Het is niet zoals bij een "normale baan" dat je een dossier moet opbouwen.

6 december 2020 om 11:13

Maar meestal ontslaan ze niet de trainer met het hoogste puntengemiddelde die goed in de groep ligt vlak voor een cruciale Europese wedstrijd.

6 december 2020 om 12:39

Bij een normale baan hoeft dat ook niet. Dan zal de rechter oordelen ‘ onrechtmatig ontslag’. Maar omdat er geen basis meer is voor een verdere samenwerking is dan alleen nog de vraag hoeveel geld de werknemer mee krijgt. Dossier opbouwen is voor organisaties die een jaar lang een klotensfeer prefereren boven een sommetje geld.

6 december 2020 om 13:40

@armandode: AZ heeft Slot niet ontslagen, kan nl niet omdat er geen arbeidsrechtelijke reden voor is. AZ is gepikeerd over het gegeven dat Slot zijn contract niet wil verlengen en dat hij (wat gewoon toegestaan is) informatieve gesprekken heeft gevoerd met Feijenoord.

Slot is formeel nog gewoon in dienst van AZ, maar op non-actief gezet; hij werd immers weggestuurd van het trainingsveld. Als AZ inderdaad per direct wil stoppen met hem zullen met een ontbindingsvoorstel moeten komen. Dat kost altijd geld en daarnaast lopen ze een potentiële afkoopsom van Feijenoord mis. Zo zie je maar weer; uit emotie handelen is nooit handig..

6 december 2020 om 17:12

Zijn contract liep na dit seizoen af. Gewoon door betalen dus en van een afkoopsom door Feyenoord is al helemaal geen sprake. Omdat Jansen al in dienst is, zal het, behoudens opwaarderen van diens salaris, niet veel kosten.

6 december 2020 om 19:56

Zijn contract loopt af in 2022, nog 1 1/2 seizoen dus...az gaat echt niet doorbetalen, maar wel Slot een flinke afkoopsom betalen...

Wat een Onzin. Als Slot en Feyenoord het stiekem hadden willen doen dan ga je niet in Rotterdam of in de Kuip afspreken.
Eenhoren liegt

6 december 2020 om 11:23

Als Slot het niet stiekem had willen doen, was hij gewoon eerlijk geweest tegen AZ.

6 december 2020 om 11:36

Hij heeft gezegd dat hij niet zou verlengen. Er zijn clubs geïnteresseerd. Dat vind ik zelf al te veel. Als jij ergens werkt, dan ga je ook niet naar je leidinggevende en HR om te zegen dat je erover nadenkt om naar de concurrent te gaan.
Eenhoren en huibelrts balen dat hij naar Feyenoord gaat, (of PSV of Ajax) dan was het ook niet goed geweest, omdat deze 3 ploegen boven AZ staan was grootte betreft.

AZ gedraagt zich vaker als een verongelijkt jongetje.
denk eens terug aan de ruzie met Knvb en de stap naar de Cas
denk eens terug aan de opmerking: we verkopen niet aan Ajax en Psv
Als AZ een grote jongen wil zijn dan moeten ze hun gedrag aanpassen.
Het voetbal is goed, heel goed, nu het gedrag

6 december 2020 om 11:46

Ten eerste is het onzin om het te vergelijken met het normale bedrijfsleven. De reden daarvoor is al meerdere keren uitgelegd. Ook kan er in het bedrijfsleven een beding zijn waardoor je juist niet naar de directe concurrent mag gaan.

Daarnaast: ik kan me de boosheid va Ajax-supporters nog herinneren toen Vermeer​ stiekem met Feyenoord had onderhandeld. Als je eerlijk bent en na het eerste gesprek eerlijk zegt dat je in gesprek bent met Feyenoord, was het heel anders gelopen.

6 december 2020 om 12:49

en als Vermeer niet stiekem had gepraat met Feyenoord waren de Ajax supporters natuurlijk een stuk meer begripvol geweest over die gevoelige overstap?

6 december 2020 om 12:52

Ja, want dan was er een andere afkoopsom gevraagd. Ajax heeft een fout gemaakt daarmee.

6 december 2020 om 12:55

Als jij niet begrijpt dat er een verschil is tussen iets stiekem doen of open zijn, is dat jammer, want het maakt een wereld van verschil. Toen een werknemer van mij naar een concurrent ging, vertelde ze dat eerlijk tegen mij. Ik waardeerde dat en heb haar een goede referentie gegeven. Maar toen een andere het stiekem deed, ben ik naar de rechter gestapt. Het gaat om het eerlijk zijn.

6 december 2020 om 13:45

@kyle66: "ook kan er in het bedrijfsleven een beding zijn waardoor je juist niet naar de directe concurrent mag gaan". Je bent je er van bewust dat concurrentie- en relatiebedingen zelden tot nooit standhouden in de rechtbank ? Het is geen enkele werkgever voorbehouden om o.b.v. zulke bedingen een werknemer te belemmeren in het vinden van een nieuwe baan, zelfs niet als dit in een arbeidsovereenkomst is opgenomen. Daarbij wordt ook rekening gehouden met bijv. positieverbetering (beter salaris).

Ik verwacht dat AZ met een ontbindingsvoorstel zal moeten komen om uiteindelijk van Slot af te komen; hij is op dit moment niet ontslagen vanwege de simpele reden dat hij niets onwettigs heeft gedaan en er (zover bekend) ook geen ontslagvergunning is verleend door UWV of kantonrechter..

6 december 2020 om 15:19

Dennis, ik weet niet waar jouw bewustzijn vandaan komt en waar jij je informatie haalt, maar het is echt onjuist als je stelt dat non-concurrentie- en relatiebedingen 'zelden tot nooit' standhouden in rechtszaken. Mits goed geformuleerd en deugdelijk overeengekomen worden die wel degelijk ook door rechters overeind gehouden. Uiteraard speelt in elke zaak vooral mee wat de omstandigheden van dat specifieke geval zijn. Maar dat die bedingen nooit stand houden dat klopt gewoonweg niet. Zo'n beding mag mits schriftelijk en deugdelijk aangegaan dus wel degelijk een inbreuk maken op de fundamentele vrije rechtskeuze van een werknemer op arbeid.

Als Slot , nota bene tijdig, heeft laten weten zijn contract niet te willen verlengen dan speelt hij open kaart. Dan is het vervolgens ook niet fout als hij met eenpotentiële nieuwe werkgever gaat praten. Zeker als zijn performance, of focus op AZ niet verminderd. Al met al een zeer primaire reactie van Eenhoorn/Huibers , die niet in het belang van AZ is.En die verhalen over belangrijke informatie? Die heeft Slot aan het eind van het seizoen toch ook? En zal daar contractueel niets over zijn vastgelegd? In mijn ogen is er geen winnaar. Ook Feijenoord niet, dat een beschadigde trainer krijgt. Als het doorgaat.

er zijn 3 partijen AZ Fey en Slot. Fey en Slot hebben AZ niet vooraf toestemming gevraagd cq geinformeerd. Dat had wel zuiver geweest nu komt het uit en is het achterbaks .hebben blijkbaar meerdere keren gesproken met elkaar en zelfs toen de geruchten stroom toe nam is er geen melding gemaakt. En de voetbalwereld is een totaal andere wereld dan het bedrijfsleven.

De voetbalwereld laat weer eens prachtig zien hoe bekrompen ze zijn. Lange tenen, jaloezie, chauvinisme enz. Wederom alleen maar verliezers. Terecht dat we hier geen gemeenschapsgeld meer in stoppen.

Aan de ene kant geef ik AZ gelijk dat ze het zo spelen . Aan de andere kant vind ik het ook een beetje een calimero reactie. Hadden ze ook zo gereageerd als ze er achter zouden zijn gekomen als Slot met een buitenlandse club aan het onderhandelen was

6 december 2020 om 11:47

Die buitenlandse club is toch geen directe concurrent van AZ?

Wel apart dat Eenhoorn pas ingrijpt nadat het bij VI gemeld werd dat hij al rond was.
En dan het zogenaamd via een bevriend iemand hoort.
Volgens mij liegen Slot en Eenhoorn beiden en zal mij niks verbazen als Eenhoorn Slot volgt naar Feyenoord.

Wat dacht AZ nou eigenlijk? Dat Slot tot aan het einde van het seizoen gaat zitten wachten totdat er misschien een club is die hem hebben wil? Als je trainer aangeeft dat hij niet wil verlengen is het vrij logisch dat hij misschien wel hier en daar gaat praten. Als jij bij je werkgever weggaat, ga jij dat dan "netjes" melden? Nee, dan had AZ op het moment dat Slot aangaf niet te willen verlengen gelijk moeten zeggen dat de wegen dan gelijk zouden gaan scheiden. Want ook al had Slot nu met niemand gesproken en pas "netjes" aan einde van seizoen, had hij alle ins en outs van AZ geweten wat betreft spelers die ze op het oog hebben/hadden. AZ heeft in mijn ogen belachelijk gehandeld. Overigens moet die kerel bij Feyenoord, zeg maar "het lek van De Kuip" ook even ontslagen worden. M.i. heeft hij beetje dik willen doen door dit te "lekken" naar de pers. Kappen met zulke.

Terecht! Schop onder zijn hol.
Smerig, met je concurrent lopen flirten/onderhandelen. Dat je niet bijsteken is ok maar dat je stiekem met 1 van je grootste concurrent aan het rotzooien bent zegt vel over Slot. Kleine moeite om effe te melden dat Feyenoord geïnteresseerd is. Was niet zo gelopen. Plus AZ zit in een hele belangrijke periode nu: wat als zij zich uiteindelijk niet kwalificeren? Volledig te wijten aan Slot.

Ben benieuwd of het hier gaat om een ontbindingsovereenkomst of dat AZ een beroep gaat doen op art. 14 Fifa Regulations. Dat laatste zou interessant zijn omdat Slot dan geen afkoopsom krijgt. Dan komt er nog een rechtszaak/arbitragegeschil waarbij Slot ex. art. 17 RTSP moet gaan aantonen dat het hier gaat om een onrechtmatige ontbinding. Dat zou een nog grotere soap opleveren haha. Persoonlijk denk ik dat een 'just cause' ontbinding niet zal slagen, maar het zal bij de juristen van AZ vast door het hoofd geschoten zijn.

AZ is hier zo dom...
Arne Slot had aangegeven zijn contract niet te verlengen, dan kan je er automatisch vanuit gaan, dat hij met andere clubs in onderhandeling is. Welke club dat is, mag hij altijd voor zichzelf houden, dit doen spelers ook, gaan ze die dan ook ontslaan?

Daarbij komt nog het allerdomste achter dit hele gebeuren. De zaakwaarnemer van Arne Slot is Mino Raiola, dezelfde zaakwaarnemer van Boadu, Stengs en Koopmeiners, die ze alle 3 wilden laten verlengen. Raiola blijkt woedend te zijn, en dat maakt nu de onderhandelingen over het verlengen natuurlijk niet makkelijker.

Oliedom dus!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren