Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Grote schoonmaak bij ‘paniekerig’ Juventus op komst na dreun van Ajax

Laatste update:

De uitschakeling van Juventus in de Champions League doet pijn in Turijn. De grootmacht verloor dinsdag in eigen huis met 1-2 van Ajax, waardoor de club nog minimaal een jaar moet wachten om de felbegeerde prijs te pakken. Italiaanse media melden donderdag dat komende zomer een grote schoonmaak gaat plaatsvinden, waarbij Paulo Dybala het kind van de rekening kan zijn.

De Argentijnse aanvaller kan dit seizoen zijn stempel niet drukken op het spel van Juventus, ook aangezien trainer Massimiliano Allegri niet altijd gebruik maakt van de spelmaker. Bij een verkoop van Dybala zou Juventus de financiën hebben om een nieuwe aanvaller te strikken. Onder anderen Federico Chiesa, Mauro Icardi, Mohamed Salah en João Félix worden gelinkt aan la Vecchia Signora. Ook onder meer Douglas Costa en Miralem Pjanic zouden vertrekken uit Turijn.

Allegri zou van de clubleiding te horen hebben gekregen dat er in elke linie versterkingen zullen worden gehaald deze zomer. Andrea Pirlo denkt dat een andere spits Cristiano Ronaldo goed zou doen, maar weigert in te gaan op de naam van Icardi. “Mario Mandzukic heeft moeite in de tweede seizoenshelft en raakt ook op leeftijd”, zegt de oud-middenvelder bij Sky Italia.

“Ronaldo moet een aanvalspartner hebben die net zo functioneert als Karim Benzema. Die iets beter in de kleine ruimtes is. Maar helaas zijn er niet zoveel goede spitsen onder de dertig jaar”, aldus Pirlo, die vertrouwen houdt in Dybala. “Hij heeft moeite na de komst van Ronaldo, maar Juventus blijft de ideale omgeving voor hem. Hij moet alleen in zowel mentaal als fysiek opzicht stappen maken. Hij moet begrijpen dat de wedstrijden in de Champions League een ander niveau betekent.”

Verwacht jij dat Paulo Dybala komende zomer vertrekt bij Juventus?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Haha, een kat in het nauw maakt rare sprongen. Ze hebben toch ook gewoon geweldige individuele spelers? Ik ben nog steeds gecharmeerd van Dybala, ondanks zijn mindere periode. Ze willen het team bouwen om een speler die 34 jaar is. Hou toch op man...

18 april 2019 om 11:33

Ja, dat heb ik dus ook een beetje. Dan koop je een speler van 33 / 34 jaar voor 100 miljoen, maar dan moet je vervolgens dus schijnbaar in je team gaan lopen wroeten, omdat die speler van 100 miljoen niet tot zijn recht komt. In mijn optiek heb je dan gewoon "de verkeerde" speler gehaald. Dan had je een speler moeten aantrekken die goed past bij wat je hebt, of een speler die de spelers die je hebt beter maakt. Dit is beetje omgekeerde wereld.

18 april 2019 om 11:38

Ronaldo krijgt te weinig aanvoer. Het middenveld is veelte te statisch. Type Ozil hebben ze nodig.

18 april 2019 om 12:03

De variatie in aanvallend opzicht ontbreekt gewoon. Het is of Pjanic vanuit het centrum en als dat niet werkt, worden de ballen er vanaf de zijkant ingegooid door Alex Sandro en Cancelo.

Op die goal in Amsterdam na heeft Ajax daar goed op geanticipeerd met een sterke Vd Beek op Pjanic en de hardwerkende Ziych en Neres op de backs, waarbij Neres vaak werd ontlast door de doordekkende Nico.

18 april 2019 om 11:35

Die mindere periode is niet zomaar. Hij was de man daar en uit het niets komt er iemand anders Naar wie alle aandacht gaat en je beland ook nog eens op de bank. Ik vind het wel erg voor hem en vies van die trainer om zo met een speler om te gaan als dybala. Die jongen heeft Juventus veel gebracht en wordt nu gezien als de jongen die alles verkeerd heeft gedaan.

18 april 2019 om 11:58

Mooie aankoop voor Real! Samen met Icardi.

18 april 2019 om 12:54

Oak, ik zie dat je onwijs gelooft in Dybala, maar sinds ie bij Juve speelt, vind ik hem een stuk minder dan bij Palermo. Ik begrijp best dat ze hem kwijt willen, want voor het geld halen ze imo iets veel beters terug. Denk btw niet dat Dybala het probleem is. Dat zit op het statische middenveld en het voetballend vermogen van centraal achteruit volgens mij, iig als Chiellini niet meedoet en dat is vaak dit jaar en zal gezien de leeftijd steeds vaker gebeuren.

18 april 2019 om 11:37

Eens met jou Professor Oak!

Leuk dat ze Ronaldo halen, maar kampioen worden ze ook zonder hem. Hij is gehaald om de CL te winnen en daar hebben ze in gefaald. Het voetbal van Juventus is ook in de competitie soms niet om aan te gluren. Ik heb een aantal wedstrijden gezien, maar het kan mij nooit echt bekoren. Dybala is een uitstekende voetballer, maar wordt gewoon verkeerd gebruikt en dat vind ik jammer voor zo'n speler. Dybala hoort gewoon op de 10 (cam) positie. Een iets aanvallender speelstijl is helemaal niet verkeerd. Het middenveld wat nu speelt is maar weinig aanvallend en creatief..

18 april 2019 om 12:28

vind echt dat mensen ten opzichte van sommige spelers en trainers in de voetbalwereld Veeeel te makkelijk denken over de champions league.

Messi: als hij champions league niet wint heeft hij gefaald.
C ronaldo: als hij champions league niet wint heeft hij gefaald.

Realiseren jullie wel hoe moeilijk het is om de champions league te winnen?
Daarnaast is dit ajax gewoon ijzersterk en worden ze nog steeds onderschat door mensen

18 april 2019 om 12:05

Klopt. Met Chiellini in de ploeg waren ze wel in de halve finale beland en was er niets aan de hand. Althans, op het eerste gezicht. Maar de ploeg leunt op de karakter van een beperkte aantal spelers. De rest is slechts redelijk. Feitelijk spelen ze het hele seizoen al matig m.u.v. de terugwedstrijd tegen Atletico.

18 april 2019 om 13:36

Dat zullen we dus nooit weten net zoals we ook niet zullen weten of Real ook met 4-1 had verloren als Ramos wel mee deed. Zelfde geld had Real met 6-1 verloren als Ramos mee deed en Juve met 4-1 met Chiellini in de basis. Maar goed dat zullen we dus nooit weten. Misschien volgend jaar. Maar voor dit jaar is het Ajax dat doorbekerd.

18 april 2019 om 19:16

Dan kun je ook stellen dat Ajax Tagfiaglico miste in de return. Ook super belangrijk. Simpel gesteld, je moet het met de middelen doen die je op dat moment voorhanden hebt. In het hypothetische geval dat Ronaldo niet mee had kunnen doen, had ook iedereen gezegd: ho even, met Ronaldo er bij had Ajax het niet gered. Die scoort altijd tegen Ajax. Klopt, en toch ligt Juventus er uit. En denk je echt dat de houterige Chiellini het dartele Ajax spel in de tweede helft zo had kunnen ontregelen dat er niks van overbleef? Je weet het antwoord denk ik wel....

18 april 2019 om 12:25

Ja, precies. Het team is aan Ronaldo aangepast, vervolgens functioneren anderen die vorige seizoenen uitblonken niet meer en dan moet de bezem erdoorheen. Wat een slecht beleid, zeg.

Daar komt nog bij dat Juve dit seizoen slechts 6 wedstrijden heeft verloren. het is niet zo dat ze voorbij zijn gesteefd door de concurrentie. De Serie A winnen ze weer met enorme overmacht.

18 april 2019 om 13:14

Het uitvallen van Chiellini was gewoon een debacle voor Juventus. Je kon beter Ronaldo missen dan hem. Ook het missen van Costa heeft grote invloed gehad. De obsessie voor de Champions League bij Juventus is gewoon zo groot dat de druk ook immens is.

De supporters van Juventus en de directie zelf hadden alle hoop en vertrouwen gevestigd om het toernooi dit jaar te winnen zeker na 100 miljoen voor de koning van de Champions League te hebben neergeteld.

Nu ze terecht uitgeschakeld zijn door Ajax tegen de verwachtingen in, is het chaos en moet er schuldige worden aangewezen en oorzaken worden achterhaald voor deze tragedie.

Ik zelf denk dat ze als eerste moeten kijken naar het functioneren van Allegri inplaats van de selectie zoals ik hier veel mensen heb zien roepen en dan pas naar de spelers.

18 april 2019 om 12:33

Ik heb dus heel weinig met de voetballer dybala. Echt wel een goede dribbelaar maar geen speler die constant het verschil kan maken. Daarnaast; wat is nou zijn goede positie? Het is een zwervende speler zoals bijvoorbeeld griezman maar laatst genoemde is toch veel belangrijker?! Nogmaals.. ik snap de hype rondom dybala niet zo maar wellicht dat iemand het me kan uitleggen hier.

Dybala is het probleem helemaal niet. Tuurlijk is hij niet in hele goede vorm, maar hij wordt gewoon compleet verkeerd gebruikt. Hij hoort op nummer 10 maar Allegri speelt nooit met een nummer 10 altijd dat domme 433 en dat laffe achteruitlopen de hele wedstrijd. Allegri moet gewoon opdonderen. Ook moet het middenveld snel verbeterd worden en bijv Matthijs de Ligt halen, alleen is dat al te laat denk ik.

18 april 2019 om 11:41

Als alle topploegen zich na verlies gaan verbeteren schiet Juve er niks mee op.

18 april 2019 om 11:44

Maar het middenveld wordt elke wedstrijd overlopen

18 april 2019 om 11:58

Klopt, teams zetten Pjanic vast en daarmee haal je meteen alle creativiteit eruit, Juve heeft een type Ozil nodig, ofwel met twee controleurs spelen waarvan 1 meer diepgang heeft, zoals Rakitic, en een echte 10 voor die twee, zoals Ozil of Bernardeschi gewoon daar zetten.

18 april 2019 om 14:37

Is die Bernardeschi nou echt zo goed? Heeft dit seizoen pas 2 goals en 3 assists gemaalt. Ziet er allemaal mooi en goed uit, maar heeft schijnbaar weinig rendement. Zou dan eerder met Dybala vanaf de 10 spelen.

18 april 2019 om 12:05

Daarnaast zie ik tot mijn verbazing ook Douglas Costa erbij staan, maar die was met afstand de gevaarlijkste man in Amsterdam. Veltman moet toch even opgelucht ademgehaald hebben toen bleek dat hij niet in de basis stond in Turijn. Costa en Dybala zou ik echt nooit wegdoen. Allegri lijkt me idd eerder het probleem.

18 april 2019 om 12:12

Hij is nog geen 10 matchen fit geweest dit seizoen en heeft een laag rendement. Hij mag dus vertrekken.

18 april 2019 om 12:17

Bedankt voor deze context! Ik sla idd nog weleens een serie wedstrijd van Juve over, dus ik baseerde het meer op zijn zeer goede spel bij bayern en de hartverzakkingen die hij me bezorgde toen ik de arena zat

18 april 2019 om 12:34

Is Douglas Costa eigendom van Juventus? Meende dat hij gehuurd werd van Bayern? In de wedstrijden die hij speelde bracht hij wel gevaar.

18 april 2019 om 12:49

Nee Juventus had een half jaar geleden al de optie gelicht en kocht hem voor 40 miljoen. Douglas Costa zou ik er zeker gewoon bijhouden. Was dit seizoen veel geblesseerd maar als die fit is gewoon een topper

18 april 2019 om 12:25

Het is gewoon heel simpel. Je kunt er niet vanuit gaan dat als je Ronaldo haalt, dat de andere spelers hetzelfde blijven renderen. Dat zag je bij Real Madrid in de laatste jaren en dat zie je bij Juventus. Ik zeg het al langer, maar Ronaldo heeft niets meer aan de buitenkant te zoeken. Zet hem in de spits en heb het lef als coach om hem binnen een plan te laten voetballen en andere spelers zullen ook weer veel beter renderen naar mijn mening.

18 april 2019 om 13:19

Dybala is een spits van origine.

Dybala moet weg Ronaldo verpest zijn toekomst

18 april 2019 om 11:43

@carlos111

Quote: "dybala moet weg Ronaldo verpest zijn toekomst"

Opportunistische reactie. Feit is dat Juventus een begroting heeft die vier tot vijf keer zo hoog is als die van Ajax en over een rijke suikeroom beschikt die spelers kan halen als Ajax, maar desondanks al bijna net zo lang op Europees succes wacht als Ajax. Dat kan je niet alleen afschuiven op een coach. Dan wordt het tijd dat je als club eens gaat kijken naar het eigen beleid en wellicht ook naar de speelwijze.

18 april 2019 om 12:01

De speelwijze komt toch jij de coach vandaan..

18 april 2019 om 12:13

Wacht bijna net zo lang op succes als Ajax... wat een onzin. Als alleen het winnen van de CL de maatstaf is, dan is Porto ook een veel betere club dan Liverpool of Tottenham. Beter zelfs aan Man United.

De afgelopen jaren was Juventus redelijk dicht bij de absolute top van Europa. Beter zelfs dan Barcelona om maar een te noemen. Alleen de hoofdprijs wil nog niet lukken. Misschien zelfs nooit meer maar daarmee zijn ze nog niet mislukt.
Als winnen van de CL het enige is wat telt, dan bestaat de voetbalwereld praktisch louter uit mislukte clubs.

18 april 2019 om 12:36

United won 'm toch nog een keer door pingels met VD Sar in de goal?

19 april 2019 om 13:51

@louismanuel

Quote: "wacht bijna net zo lang op succes als Ajax... wat een onzin. Als alleen het winnen van de CL de maatstaf is, dan is Porto ook een veel betere club dan Liverpool of Tottenham. Beter zelfs aan Man United" .

Volgens mij wordt succes toch echt afgemeten aan de prijzen die er door een club wordt gewonnen. Verder is "beter" geen synoniem voor "succesvoller". Juventus en Manu zijn grotere clubs dan Ajax, maar Ajax heeft meer prijzen gewonnen en is dus succesvoller.

Quote: "als winnen van de CL het enige is wat telt, dan bestaat de voetbalwereld praktisch louter uit mislukte clubs".

Vreemde redenering. Als een club niet succesvol is, is die daarmee nog niet automatisch mislukt. Tussen die twee uitersten zit nog heel wat ruimte.

18 april 2019 om 12:30

Lijkt me niet de schuld van Ronaldo maar van Allegri.

18 april 2019 om 13:25

Onzin, De trainer kan beter een andere opstelling spelen. Dybala achter Ronaldo, Ronaldo is niet mkeer die winger van vroeger, maar een afmaker pure sang.. Heb je Dybala daarachter ook de nodige creativiteit.

Zou je dan niet gewoon moeten proberen om Benzema te halen? Kan me voorstellen dat Real Madrid Dybala een interessante versterking vindt.

18 april 2019 om 12:06

Dan ga je wel heel erg gokken op direct succes. En als ze volgend jaar dan niet de CL winnen, zullen ze weer moeten renoveren.

18 april 2019 om 12:13

Siepie

Dat moet sowieso, de defensie word oud centraal en Rugani is niet capabel om die twee te vervangen, Middenveld mist klasse en creativiteit en ook de aanval word oud. Bezem erdoor en een aanvallendere coach aanstellen. Het is tijd voor verandering, trop is teveel en teveel is trop.

18 april 2019 om 12:19

Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar juist daarom lijkt het me niet verstandig om dan juist een talentvolle Dybala in te ruilen voor nog een 'oudje' met Benzema.

18 april 2019 om 12:24

Neen dat zeker niet, Dybala is wel de laatste die we wat kunnen verwijten, een jongen met hart voor de club en het spelletje, hem valt in deze Europese slechte campagne niks te verwijten.

18 april 2019 om 12:39

@alexdelpiero

Oprechte vraag; wat maakt dybala zo goed? Ik heb pak ongeveer 20 wedstrijden gezien van hem maar hij kon mij in die wedstrijden nou niet echt overtuigen. Ik weet dat veel mensen hem heel goed vinden dus de vraag is; wat zien jullie in hem wat ik mis?

18 april 2019 om 13:27

Roedie

Zieke techniek, veel loopvermogen, tweebenig en een ziedend geplaatst schot, en zat inzicht en een goed oog voor lopende medemensen, hij is alleen niet erg snel ( ook niet traag ) en is soms nog wat plat in duels. Allegri gebruikt hem echter gewoon niet goed, als ie hem al gebruikt, ik zie liever Ronaldo vertrekken dan Dibi. Juve fans weten hoe goed Dybala is, hij is geweldig, Max verpest hem alleen.

18 april 2019 om 13:29

Blijkt dus dat Allegri wil blijven, Ik hoop iig dat die geleerd heeft dat aanvallend voetbal en een middenveld met creativiteit belangrijk is. Misschien is deze uitschakeling ergens wel goed geweest, hoewel ik er nog steeds ziek van ben

18 april 2019 om 13:37

Jaa, koop anders de hele selectie op van Real. If you can't join them, buy them!

Marcelo, Modric en dan nu Benzema ook gelinkt aan Juventus?

Alex Sandro, Pjanic, De Sciglio, D. Costa, Cuadrado, Khedira, Mandzukic, Rugani mogen vertrekken. Allegri mag ook vertrekken, hij is een topcoach en zijn prestaties spreken voor zich maar Juve heeft momenteel nood aan een trainer die coacht vanuit een aanvallende visie met hoge pressing (modern voetbal). Elke linie zal moeten worden versterkt met toppers en grote talenten. Hopelijk weten we een topcoach aan de haak te slaan die staat voor aanvallend voetbal (Guardiola). Forza Juve

18 april 2019 om 11:31

Allegri heeft niks gepresteerd. De serie A winnen is niet zo moeilijk. Hij is het probleem. Altijd dat laffe verdedigende voetballen. Met zo'n aanval hoor je er minstens 4 per wedstrijd te scoren in de Serie A. Het is tijd voor aanvallend ingestelde coach.

18 april 2019 om 12:02

Hij heeft 2x de finale van de CL gehaald, 2x verloren tegen een beter team (Ronaldo, Messi). Dat zijn wel prestaties. Als het zo gemakkelijk was dan had Guardiola met Bayern of City het ook wel eens gehaald... Maar ik ben het met je eens hoor, tijd voor een frisse wind.

Costa, Pjanic, Dybala? Misschien is het wat voor Ajax. Overmars sla je slag :P

Ik vond vooral dat middenveld totaal niet klikken bij Juventus. Leek wel of ze voor dit tweeluik tegen Ajax nooit samen hadden gespeeld.

Pjanic, Sandro, Rugani, Khedira, Can, Cuadrado, Barzagli, Allemaal verkopen, dat is zo’n 200-300 miljoen, en Italiaanse talenten halen a la Chiesa, Tonali, Zaniolo etc etc, tijd om de Italianen terug te halen waarmee Juve destijds WEL een Europese prijs kon pakken, terug naar de kern van Juve, en dat is ItalJuve, fans weten wat dit betekent.

Fino alla fine! Die spelers hebben we momenteel te weinig lopen!

18 april 2019 om 11:37

Marchisio had ook nooit weg gedaan mogen worden. Vond het altijd een hele goede middenvelder. Kon nog makkelijk een paar jaar mee.

18 april 2019 om 12:03

Idd, Marchisio was Europees ook vaak de enige middenvelder die zijn stempel wist te drukken, o.a tegen Barcelona, daar waar anderen faalden haalde Claudio nog wel zijn niveau. Topper.

18 april 2019 om 13:33

Klopt Marchisio begreep ik echt helemaal niks van dat ze die lieten gaan en Allegri hem amper liet spelen. Die was goed aan de bal, had inzicht, goede passing en werkte ook gewoon hard. Had ook goede looplijnen, met Ramsey halen we een vergelijkbare speler. Maar dat is niet genoeg

18 april 2019 om 11:37

Denk je echt dat je met die spelers 200-300 miljoen kunt verdienen? Pjanic en Sandro zullen best wel wat opbrengen, maar voor de rest.

18 april 2019 om 11:53

200 of nagenoeg moet lukken, zeker met de Chinese clubs dezer dagen, die willen vast nog wel wat betalen voor oudere spelers van Juve.

18 april 2019 om 12:02

Maar niet iedereen wil naar China

18 april 2019 om 12:11

Nederland

Niet mijn probleem, MLS, Zandbak, Turkije, opties zat.

18 april 2019 om 11:39

Vind dat altijd mooi, 7 afgedankte spelers die ergens tussen 200-300 miljoen moeten opleveren. Gemiddeld dus tussen 30 en 42 miljoen euro per speler. Pjanic, Sandro en Rugani zie ik dat halen. Geen idee welke clubs dat overhebben voor die andere spelers.

18 april 2019 om 11:49

Pjanic 40, Sandro 45, Rugani 30, Khedira 20, Can 40, Cuadrado 20, Barza 0. Misschien net geen 200 maar dat is alsnog veel geld, en Juve heeft naast dat budget nog een vrij budget zonder te moeten verkopen. Er moet iets gebeuren iig.

18 april 2019 om 12:22

Pjanic levert echt wel meer op dan 40, Sandro zie ik wel voor 50 miljoen euro vertrekken met de geruchten over hem. Rugani zal ook nog wel 5-10 miljoen bij komen. Can denk ik dan weer wat minder, net als Khedira.

18 april 2019 om 16:08

Eens met Marc Juventus, maar van Sandro zou het wel typisch zijn. Was een aantal jaren geleden de meest complete linksback op aarde, vond hem echt slecht in de wedstrijden die ik van hem heb gezien.

18 april 2019 om 11:45

@alex: Wat vind je van Allegri dan? Lijkt me dat een andere trainer ook wel beter zou zijn voor dit Juve. Jij hebt er betere kijk op dan ik, dus vandaar de vraag.

Verder vind ik jullie middenveld te statisch. Dus een technisch verfijnde speler op het middenveld zou ook wonderen doen.

18 april 2019 om 11:50

Die mag ook weg, angsthaas, tactisch een goede coach maar veels te behoudend voor Europa. Middenveld roep ik al van het begin dat dat idd te statisch is en teveel van hetzelfde, we hebben Ozil nodig.

18 april 2019 om 12:21

@alexdelpiero10

Eerst zeg je in in je comments dat je weer meer Italiaanse spelers nodig hebt die meer passie tonen en hun hoofd niet laten hangen als het tegen zit en vervolgens noem je Özil een speler die juist bekend staat om z'n koppie te laten hangen wanneer het tegen zit en niet genoeg werklust levert. De beste man word ook al 31 in oktober. Komisch.

18 april 2019 om 12:25

Ozil heeft wel de nodige creativiteit, je kan best een Italiaans blok maken met daarvoor Ozil, dat Ozil niet hard werkt is trouwens een leugen, maakt vaak genoeg voldoende meters.

18 april 2019 om 13:04

Ozil heeft wedstrijden dat hij hard werkt inderdaad maar hij heeft ook een hele boel wedstrijden waar hij als een zoutzak erbij loopt en z'n hoofd laat hangen wanneer Arsenal op achterstand komt.

Om die reden vind ik het opvallend dat je hem noemt als nieuwe aanwinst terwijl je hieronder net zegt dat je juist meer Italiaanse spelers in de selectie wilt hebben die zouden sterven voor het shirt en meer grinta en passie tonen.

Een criteria waar Pjanic en co niet aan voldoen volgens jou en waarbij ik mijn sterke twijfels heb of Ozil daar wel aan zou voldoen, op basis van wat hij laat zien bij Arsenal en in het Duitse elftal (destijds) wanneer het wat minder lekker draait.

18 april 2019 om 13:30

Enkel Ozil zou ik willen als aanvulling op een Italiaans blok, puur omdat hij veel creatiever is dan Pjanic en in tegenstelling tot Pjanic wel een actie in huis heeft. Twee totaal niet te vergelijken spelers, Ozil mag eens wat minder werken, hij kan altijd wat forceren, Pjanic heeft dat veel minder.

18 april 2019 om 13:47

Ik raad je Özil niet aan Alex slapzak eerste klasse bij tegen slag laat hij als eerste zijj ophangen en nog eens wisselvallig heb je niets aan.

18 april 2019 om 14:49

Milinkovic-Savic mss

18 april 2019 om 11:57

Pff zelfs Pjanic?

18 april 2019 om 12:00

Pjanic is top maar is vreselijk onder echte druk, Torino, Ajax en Atalanta hebben dat allen bewezen. Het is niet alleen zijn schuld het ligt ook aan de rest van de middenvelders, die zijn niet in staat zelf wat te forceren/creeren, als we Tonali kunnen halen dan zou ik Pjanic zeker lozen.

18 april 2019 om 12:02

Wat is dat toch met dat nationalistische gelul, zodra het wat minder gaat?
Is dat een soort compensatiegedrag oid?

18 april 2019 om 12:07

Monique

Juve heeft haar beste periodes gekend in tijden waarin de kern nagenoeg 65 % of meer Italiaans was, dat waren ook meteen de glorietijden van de Squadra, jij als niet Italiaan kan en zal dat nooit snappen, en dat is prima. Italianen zullen sterven voor het shirt, als je dan Pjanic en co gewoon ziet afhaken na de 1-1 en er maar wat ziet bij lopen zonder ook maar een greintje passie en grinta te tonen, dan wil ik weer meer Italianen ja, zo laat een Bernardeschi of Chiellini nooit het hoofd hangen! Nooit. Dus bespaar me jouw populistische zever en probeer mij niet onterecht van vieze dingen te beschuldigen met ongegronde insinuaties.

18 april 2019 om 12:11

Maar ook echt. En ondertussen zijn bijna alle Italiaanse spelers die genoemd worden van een minder niveau en hebben ook een mindere CV dan de spelers die ze moeten vervangen. De hoogtijdagen waar Alexdelpiero10 naar reffereert waren volgens mij de dagen dat Juve nog weg kwam met doping en omkoping in Europa. Helaas zijn die voorbij.

18 april 2019 om 12:19

BLLMN

Jij kent die Italianen die ik opnoem? Zijn allen giga talenten, Italie kent wel eens een mindere generatie maar veert altijd terug recht, ook nu is er weer enorm veel Italiaans talent op komst of al gearriveerd. Die hoogtijdagen deed iedereen doping en als je denkt dat alleen Juve omkocht of trachtte om te kopen dan ben je helemaal deluded.

18 april 2019 om 12:39

Ik ken Chiesa is een prima speler. Zaniolo heb ik ook een paar keer zien voetballen dit seizoen aangezien ik zo nu en dan wedstrijden van Roma volg en Tonali ken ik niet maar heb hem opgezocht en zie dat hij een jonge jongen is die in de Serie B voetbalt.

Jij vestigt je hoop dus mede op 2 jonge spelers die geen ervaring hebben om bij een absolute topclub te spelen (eentje heeft nog niet eens een Serie A wedstrijd in z'n leven gespeeld) en de ander is pas sinds dit seizoen Serie A speler, om het grote Juve bij de hand te nemen wat andere more established spelers ala Khedira en Pjanic in jouw ogen niet is gelukt?

Verder weet ik niet naar wie je nog meer refereert met etc etc? Andere Italiaanse Serie B spelers die er gelijk zullen staan volgens jou, I don't know?

"die hoogtijdagen deed iedereen doping en als je denkt dat alleen Juve omkocht of trachtte om te kopen dan ben je helemaal deluded."

Waarom is Juve dan meerdere keren gepakt ermee? Zijn ze wat dommer erin dan de rest volgens jou of heb je er een betere verklaring voor dan met je vingers naar andere te wijzen en daarmee de grovelijke misdrijf praktijken van je club te bagataliseren.

18 april 2019 om 13:39

Tonali is the next big thing, geniale speler met enorm potentieel, verder zeg ik nergens dat dit meteen moet gaan, ik weet ook wel dat dat niet 1,2,3 kan, maar je moet die jongens wel halen en laten groeien zodat ze de andere kunnen vervangen, dan word Juve maar eens drie jaar geen kampioen, achteraf zal je de vruchten plukken, meer dan bezig te blijven op deze manier.

Grote Italiaanse talenten onder 25

Bernardeschi ( al een ster )
Belotti
Chiesa
Kean
Romagnoli
Pellegrini
Cristante
Emerson
Caldara
Sensi
Tonali
Romero
Cutrone
Barella
Spinnazzola etc etc

En ik vergeet er nog, stuk voor stuk potentiele toppers of spelers die al een naam hebben onder 25. Voldoende voor u?

En meerdere keren? Doping nooit kunnen bewijzen en ook nooit voor gestraft, zelfde als Ajax, omkoping ongenadig hard gestraft terwijl andere clubs ook pogingen tot omkoping, lees poging want meer dan een poging van Moggi is er nooit bewezen, dus niks van effectieve omkoping, hebben gepleegd. Juve werd altijd al geviseerd, dat heb je als je de beste van Italie bent. Milan en Inter zijn net zo vuil, maar enkel Milan is ook ooit gestraft met degradatie vanwege omkoping.

18 april 2019 om 12:35

Het heeft nauwelijks met de nationaliteit van spelers te maken en veel meer met de naiviteit van bijvoorbeeld de technische staf. Je bent namelijk als technische staf nogal naief als je denkt dat spelers gewoon blijven renderen als je Ronaldo aan het pakket toevoegt.

Hoe geweldig hij ook is; je raakt bijna volledig afhankelijk van een speler die in een heel groot gedeelte van de wedstrijd onzichtbaar is en voetballend niets aan het spel toevoegt. Bovendien heeft hij meer macht dan een coach en dat is nooit goed.

Het word tijd dat een coach hem eens duidelijk maakt dat hij in de spits moet gaan spelen binnen de functie van een ploeg. Als dat namelijk niet verandert, zal er naar mijn mening werkelijk niets veranderen, ook al halen ze deze zomer versterkingen.

18 april 2019 om 13:35

Een speler als Brandt zou ik ook wel willen zien, Of echt vol voor Joao Felix gaan. Maar idd spelers als Chiesa en Zaniolo etc zou ik ook prachtig vinden. Iig moeten we echt het middenveld vooral gaan versterken!

18 april 2019 om 14:30

Pjanic weg doen zou bizar zijn, een van de weinige echte regista's die er nog rondlopen op de velden. Tenzij je iemand als Verratti ervoor terughaalt zou ik hem absoluut niet verkopen. Pjanic met Ramsey volgend seizoen op het middenveld gaat een enorm verschil zijn ten opzichte van dit seizoen. Can en Rugani zullen wel blijven, de rest kunnen wel vertrekken (waarbij Barzagli gaat stoppen).

Chiesa zou ik geen 60 miljoen voor neerleggen, Tonali heeft pas net een seizoen Serie B gespeeld en Zaniolo heeft het ook pas een seizoen laten zien. Absoluut grote talenten (hoewel ik Chiesa iets overschat vind) maar hiermee zul je ook de slag in Europa (nog) niet winnen. Ik zie ook graag veel Italianen in bianconero, maar niet ten koste van alles.

Sla je slag Ole, dit zijn echt de missende schakels samen met Sancho, Joao Felix, Alderweireld en een vleugelverdediger.

Ongelofelijk hoe hij ook misbruikt word bij Juve omdat Ronaldo is gekomen. Ik zou altijd met CR7 in de spits spelen en Dybala, Costa en nog een vleugel speler daaromheen. Veel flexibeler

18 april 2019 om 12:00

Ronaldo speelde zijjn beste wedstrijden in een hangende vrije rol. Hij heeft een type Mandzukic nodig om voor hem te sleuren, net als Benzema. Ook bij Real speelde cr zijn beste spel hangend achter de spits.

18 april 2019 om 12:04

Ronaldo speelt allang geen goede of slechte wedstrijden meer.

Als hij goede voorzetten krijgt schopt hij ze er in en verder doet hij niks.

18 april 2019 om 12:10

Haha joehoe ga ergens anders liegen, je liegt of je kent niks van voetbal, kies zelf maar.

18 april 2019 om 13:47

Hij oordeelt op die 2 potjes tegen ajax wss

begin maar met een andere coach. als je zo behoudend speelt met dit materiaal dan hoor je niet thuis bij een Europese topclub imo

Juventus heeft een compleet nieuw middenveld nodig.
Tijd terug had Juventus nog Pirlo-Pogba-Marchisio en dan heb je nu Matuidi-Can-Pjanic. Dat is een aardige achteruitgang. Dan kun je wel alles opzij zetten voor Ronaldo, maar met alleen Ronaldo kom je er niet.
Ook een nieuwe coach is welkom. Allegri is gewoon geen geweldige coach, dat zag je al bij AC Milan.

18 april 2019 om 12:07

Ach man, dat gebash op Allegri is echt onzin. Als je van Pirlo Marchisio Vidal en Pogba naar naar Matuidi Pjanic en Can gaat is dat zijn fout dan? Het bestuur koopt de spelers, niet Allegri. Hij haalt 2 finales van de CL, winnen in het tijdperk Messi/Ronaldo is quasi onmogelijk. Geef de man de man de credits die hij verdient. Voor mij mag hij vertrekken omdat er nood is aan een frisse wind maar ik vergeet zeker niet wat hij gepresteerd heeft .

18 april 2019 om 12:18

Nee maar het slechte spel is wel zijn fout. Hij heeft inderdaad redelijk gepresteerd, maar niet meer dan dat. Met het team van Juventus was hij gewoon verplicht om de finale te halen (voorgaande jaren)

Middenveld van juventus is te simpel en te weinig creatief.
Misschien goed voor de serie A maar europees zou Juve het denk ik afleggen tegen teams als City, Barca en dus ajax die wel creativiteit hebben.

Verder is mandzukic aan vervanging toe.
Van alex sandro ben ik ook geen Fan.

Grappig dat de enige acite van Mazraoui gebruikt wordt als foto van dit artikel, volgens mij was dit het duel ook waar hij geblesseerd raakte.

Laten we heel gek doen deze zomer

Alex Sandro 60 million
Rugani or Bonucci 30 million
Khedira 10 million
Pjanic 80 Million
Cuadrado 20 million
Matuidi 15 million
Dybala 120
Mandzukic 15 million
Gonzalo Higuain 25 million (to China or USA)

In for a total of 366 million euro:
Romero 30 million
Manolas 31 million (clausule)
Alex Telles 40 million
Ndombele 60 million
Barella 40 million
Tonali 20 million
Chiesa 60 million
Joao Felix 85 million

18 april 2019 om 12:07

Mogen wij dan Moise Kean hebben voor 40 miljoen?

18 april 2019 om 12:12

Ik denk dat er nu iets van de prijs is afgehaald. 70 miljoen voor de Ligt en Kean lijkt mij wel een leuke oplossing. (geintje)

18 april 2019 om 12:09

Pjanic 80miljoen. Lol. Nee man.

18 april 2019 om 12:09

Pjanic 80? Die gast is 29 en heeft op echt topniveau nooit wat laten zien, is een top 20 - 30 speler op zijn positie maar geen echte topper, zoveel is wel duidelijk inmiddels.

18 april 2019 om 13:03

Je weet dat dit met een knipoog was? Maar ik zie ploegen zo dom zijn om toch zeker 50 miljoen te betalen

Haha Ajax heeft flink huisgehouden zeg. Real en Juventus zijn helemaal de kluts kwijt haha

Het Italiaanse voetbal heeft zichzelf de laatste ca 30 jaar de das omgedaan. In de tijd dat het Italiaanse voetbal succesvol was had men ca 8 Italianen in een elftal aangevuld met 3 buitenlandse toppers. Nu is dat andersom en dat blijkt al jaren niet te werken. Buitenlandse middelmaat neemt de plaats ik van Italiaanse talenten en gewoon goede voetballers. Wat Gattuso jarenlang voor AC Milan heeft betekend, had Sturaro voor Juventus kunnen betekenen. In plaats daarvan sturen ze hem naar Genua. De statische Khedira die de voorkeur krijg boven de dynamische Marchisio op een positie waar dynamiek vereist is. Rugani die al veel verder in zijn ontwikkeling had kunnen zijn als hij Benatia niet voor zich had gehad. En dan nog de Italiaanse school zelf die wel wat aanpassingen kan gebruiken. Als je een speler als Bernadeschi zoveel verdedigend werk laat opknappen(ik zag hem o.a. in de dekking spelen op de rechtsbuiten van Ajax) dat hij de power en de energie mist om aanvallend iets te kunnen betekenen en hij als gevolg daarvan een 4 als beoordeling krijgt, ja, dan klopt er iets niet.
Het Italiaanse talent is ruimschoots voorhanden. Je hoeft het alleen maar een kans te geven en blijven ontwikkelen.

18 april 2019 om 12:22

Als je sturaro gaat vergelijken met een wereldkampioen en meervoudig CL winnaar Gattuso, dan snap je er niet zoveel van. Groot verschil in kwaliteit tussen beide heren.

18 april 2019 om 12:26

Inderdaad, maar voor de rest heeft hij wel goede punten.

18 april 2019 om 12:28

Ik begrijp het heel goed. Gattuso heeft de kans gehad om zich te ontwikkelen tot een wereldkampioen en meervoudig CL winnaar en Sturaro heeft die kans niet gehad. Dat is het verschil. Kun je ook een gesprek voeren op basis van argumenten in plaats van mensen aan te vallen?

18 april 2019 om 12:36

Sommige spelers hebben gewoon niet het niveau, of ze nu de kans krijgen of niet.

18 april 2019 om 13:41

Dat is een stelling/mening die je niet onderbouwt met argumenten. Ik ben weg.

18 april 2019 om 14:48

Ik kijk elke match van Juventus, volgens mij heb ik wel een goed beeld over wat de kwaliteiten van Sturaro zijn. Verre van de kwaliteiten die Gattuso had, die ik overigens ook vaak heb zien spelen. Gattuso was in alles gewoon een stuk beter dan Sturaro. Dat hoeft niet met 10 argumenten onderbouwd te worden omdat het gewoon zeer duidelijk is wie de veel betere voetballer was.

18 april 2019 om 13:57

Ik geef je helemaal gelijk. Misschien had Sturaro niet het hetzelfde potentieel als Gattuso (zoals @lucaabbraccian hierboven zegt), maar talenten worden te snel weggestuurd. Vergelijkbaar met Locatelli bij AC Milan bijvoorbeeld.

18 april 2019 om 14:50

Akkoord. talenten krijgen inderdaad geen kansen, daar ben ik het natuurlijk wel mee eens. Ik vind Sturaro gewoon een slecht voorbeeld.

Het probleem is, hoe raar het ook klinkt, Ronaldo. Ditzelfde haalde ik aan in discussies omtrent de vorm van Real Madrid. Het is natuurlijk geen toeval dat de laatste jaren eigenlijk alleen Ronaldo rendeert in de ploegen waar hij voetbalt.

Begrijp me niet verkeerd, hij is werkelijk een fenomeen en 1 van de beste spelers in de geschiedenis van het voetbal, maar je kunt jezelf niet volledig afhankelijk laten worden van een speler die meer dan 90% van een wedstrijd onzichtbaar is en niets toevoegt aan het spel.

Het word hoogtijd dat een coach hem gewoon in de spits posteert (ook al wil Ronaldo dit zelf niet). Hij is aan de flanken niet dreigend meer en voor andere posities is hij simpelweg te weinig betrokken. Afmaken kan hij net als koppen als de beste en dan is de spits eigenlijk de enigste positie voor hem.

18 april 2019 om 12:28

Ronaldo is een fenomeen in het afronden met zijn voet en hoofd maar is geen speler die een ploeg beter laat spelen.

18 april 2019 om 13:41

Hij heeft 2 keer gescoord tegen Ajax wat moet Ronaldo nog meer doen? Moet hij keepen verdedigen en middenveld spelen?

18 april 2019 om 19:06

Het gaat er niet om wat hij nog meer moet doen. Het gaat erom dat hij hetzelfde kan in de spits waardoor je op de flank weer een creatieve speler kan posteren. Ik zeg ook niet zozeer dat Ronaldo iets verkeerd doet, maar ik vind het tactisch onlogisch van een coach om alles af te laten hangen van een speler die veelal onzichtbaar is en daarvoor de kwaliteiten van anderen opoffert.

Heel achterlijk om je sterspeler die dit seizoen wat minder redeneert na uitschakeling in de CL te gaan verkopen. Heeft ook weliswaar te maken met de aankoop van Ronaldo dat hij minder tot zijn recht komt. Een topcoach hoort een tactiek te kunnen bedenken om ervoor te zorgen dat zowel Ronaldo en Dybala redeneren. Misschien wordt het ook wel tijd om afscheid te nemen van Allegri en iemand aan te stellen die ook in Europa prijzen gaat winnen.

Dybala is het slachtoffer geworden van de komst van Ronaldo. Iig hoop ik dat we het middenveld versterken met creativiteit. Joao Felix zou echt fantastisch zijn maar dan moet we nu snel schakelen en alles op alles zetten om hem te halen! En we zijn echt achterlijk als we Dybala gaan verkopen! Dat zou echt een hele hele grote fout zijn

Het enige probleem is Allegri. Juventus heeft een fantastische selectie en als je daarmee, met alle respect, uit wordt geschakeld door Ajax heb je gewoon een complete wanprestatie geleverd en daar is maar één man verantwoordelijk voor: de coach.

18 april 2019 om 13:17

Agree!

Het kan niet zo zijn dat je zo veel beter bent in de Serie A (dat gewoon een goede competitie) en dan in een tweestrijd terecht wordt uitgeschakeld tegen Ajax met selectie die je hebt. Tuurlijk het uitvallen van Chiellini was dramatisch evenals de blessure gevallen van een aantal andere spelers maar alsnog mag je die wedstrijden niet verliezen. Niet tegen Ajax iig, een Barcelona of Liverpool was een ander verhaal.

Juve heeft helemaal geen schoonmaak nodig; ze hebben een coach nodig die het team meer vrijheid geeft en minder defensief denkt. Een 4231 met cancelo, bonucci, chiellini, sandro, pjanic, matuidi, bernardeschi, dybala, costa en ronaldo is toch een elftal om van te smullen? Snelheid op de flanken, een killer in de punt, en dybala als architect.

Tuurlijk doe costa en Pjanic weg . De enige die en creativiteit hebben . Het probleem bij juve is simpel . Ze hebben teveel werkpaarden . Betancur Khedria matuidi can . Allemaal goede spelers maar je kan toch niet zo de cl winnen met dit middenveld . Juve heeft een type modric nodig die en man met een pass over 25 meter Ronaldo 1op1 met de keeper zet . Juve heeft gewoon gegokt om een stevig blok neer te zetten met de hoop alles tegen de kunnen houden en vervgolesn de bal naar Ronaldo passen en scoren maar tegen de goede voetballende teams zoals Ajax of city loop je dan achter de feiten omdat ze zelf amper een normale aanval van achteruit kunnen opbouwen met Rugani die alles lang schiet en met alleen Pjanic als creatieve middenvelder . En ook met spelers als Rugani De scilio en can ga je cl niet pakken . Bernardeschi is een goede speler maar hij loopt erbij alsof hij zelf al Ronaldo is . Juve moet gewoon is doorpakken met een nieuwe coach en 3 topaankopen en dan kunnen ze de cl winnen want de kern van het team met Ronaldo Chielieni Pjanic etc is natuurlijk gewoon dikke prima

Juve heeft gewoon de fout gemaakt door te denken dat ze met Cristiano de CL konden winnen. Ze hebben twee keer de finale gehaald zonder Cristiano, omdat er toen enigszins een tactiek was en er spelers waren die wat toevoegen zonder de bal. Nu probeer je een dodelijke doelpuntenmachine erin te persen zonder een fatsoenlijke tactiek. De beste man voegt 0,0 toe afgezien van zijn astronomische cijfers qua doelpunten.

Je zou denken dat ze dat wel wisten, aangezien Cristiano al 4/5 jaar zichzelf omgeturnd heeft tot een elite poacher en doelpuntenscorer die volledig afhankelijk is van de aanvoer. En die had hij perfect met 1000000000 voorzetten van Carvajal en Marcelo en een Benzema die als facilitator wilde spelen ipv echte pure 9 zoals hij nu wel doet.

Ik blijf erbij dat de schuld voor 90% bij de trainer ligt! Ook al blijft de uitschakeling in de eerste plaatst het verdienste van dit fantastische Ajax ! Zelf als Juve supporter genoot ik van hun spel ! Dybala zou zeker niet moeten vertrekken en zoals de meesten hier aangeven op de 10(cam) spelen, daar komt die veel beter tot zijn recht. Dan als je zien hoe slecht Alex Sandro dit seizoen aan het presteren is(vooral na het verlengen/verbeteren van zijn contract), waarom dan niet nog eens met Spinazzola starten zoals tegen Atletico? Van de sciglio ben ik ook allerminst fan, ok voor in de serie A kan ie nog wel dienen, maar in zo matchen komt hij echt veel te kort! Tot aan de goal van Ajax maakt hij 3 domme beslissingen en dan het nonchalant terug wandelen/slenteren waardoor de 1-1 valt ook nog eens de buitenspelval opheft(al is dit ook wel toeval, maar het is wel hij die er staat) voor de rest ook weinig goed van hem gezien. Ook dan dat Cuadrado niet in de CL-selectie zit vind ik zeer spijtig want die was nu ook nuttig geweest. Achja, vijgen na Pasen zeggen ze dan zeker?

Gewoon Allegri weg en inzaghi halen..

Icardi erbij en eriksen ofzo..

Ligt meer aan de trainer dan aan de spelers

18 april 2019 om 14:42

Inzaghi? Wat zou dat dan weer moeten toevoegen? Rare keuze en nergens op gebaseerd buiten het feit dat ie een ex-speler is.

18 april 2019 om 15:14

Nou Simone Inzaghi is een goede trainer.. doet het goed en leuk voetbal bij Lazio

18 april 2019 om 15:33

Aah Simone, sorry dacht Pippo.

18 april 2019 om 14:51

Heb Allegri nooit een goede trainer gevonden en was heel erg verbaasd dat Juve hem haalde. Vond hem maar een rare clown bij AC Milan die altijd hele rare keuzes maakte met zijn opstellingen en tactiek.

Nou, die Douglas Costa zou ik zo halen als ik Ajax was! Mag ook nog een paar euri kosten! Wat een klasbak.

18 april 2019 om 14:25

Ga niet dingen roepen nu om maar te roepen he. Wat zou die Costa verdienen, minimum 5 miljoen per jaar? En dat moet ff naar Ajax omdat zij toevallig in de halve finale staan en Juve niet?

Ik weet dat je gaat roepen dat dit maar om te lachen was, maar dat kunnen wij niet zeker weten.

Weet je wat het voornamelijk is? Dit soort topclubs missen een coach met een echte voetbalvisie die ook door de hele jeugd afdeling wordt gevolgd.

Nu worden er gewoon wat toppers gekocht, een willekeurige trainer erbij gegooid en hij moet er maar wat van maken. Er zit niet echt een idee achter. Met alleen goede spelers kom je er niet. Je moet ook een trainer hebben die ze samen kunnen laten spelen met een bepaald idee en die spelers moeten in dat idee kunnen passen. Je kunt geen Lukaku halen als jouw visie een spits nodig heeft die meevoetbalt bijvoorbeeld.

Wil Juventus echt van Douglas Costa af? Ik was blij dat hij niet meedeed in de thuiswedstrijd tegen Ajax. Die draaide in de heenwedstrijd Veltman helemaal tureluurs. Maar ja, in Italië kijken ze eerst achterom in plaats van vooruit....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren