Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Griezmann grootste slachtoffer van rigoureuze koerswijziging Barcelona’

Laatste update:

Barcelona dient vrijdag in de kwartfinale van de Champions League af te rekenen met Bayern München en volgens Sport is trainer Quique Setién druk bezig met een strijdplan om de geoliede machine van de Duitse kampioen te stoppen. De Spaanse coach denkt er naar verluidt over na om het middenveld te versterken. Antoine Griezmann lijkt hierdoor het kind van de rekening te worden.

Setién twijfelt niet aan de technische vaardigheden van zijn selectie zo klinkt het. De Barcelona-trainer zet echter wel vraagtekens bij de fysieke gesteldheid van zijn spelers bij balverlies. Bayern wordt in Barcelona-kringen gezien als één van de fitste elftallen in Europa, waardoor enkele veranderingen in de manier van spelen voor de hand lijken te liggen. Bovengenoemde krant denkt dat het 4-3-1-2-systeem, dat werd gebruikt tegen Napoli, wordt vervangen door een 4-4-2-systeem. Deze formatie moet de formatie van Setién meer balbezit opleveren en Messi in staat stellen om beslissend te zijn in aanvallend opzicht.

‘Barcelona niet te vermurwen: geen plaats voor Arthur in CL-selectie’

Het lijkt er niet op dat Arthur Melo nog in actie komt voor Barcelona.Lees artikel

In de plannen van Setién zou Messi in de voorhoede gezelschap krijgen van Lui Suárez. De tegen Napoli als schaduwspits opererende Griezmann wordt in eerste instantie op de bank gehouden. De fysiek sterke Arturo Vidal, in de returnwedstrijd in de achtste finale van de Champions League afwezig vanwege een schorsing, krijgt een prominente plaats op het middenveld. Zijn terugkeer lijkt ten koste te gaan van de basisplaats van Ivan Rakitic. In de middenlinie is verder plaats voor Frenkie de Jong, Sergi Roberto en Sergio Busquets.

Griezmann kwam volgens Sport niet geheel ongeschonden uit de ontmoeting met Napoli en diens prestatie in het Camp Nou werd daarnaast niet met een ruime voldoende beoordeeld. De Franse aanvaller lijkt derhalve rekening te moeten houden met een rol op het tweede plan tegen Bayern. De door Setién aangedragen speelwijze is niet nieuw voor Barcelona. Afgelopen seizoen werd tegen Real Madrid en Atlético Madrid ook op een dergelijke manier gespeeld.

Het is logisch dat Antoine Griezmann tegen Bayern München wordt gepasseerd

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is logisch dat je Griezzy en Rakitic aan de kant schuift, zeker als ze weer zo zouden spelen als laatst. Vidal is wellicht een goede keuze in deze match maar goed het moet ook niet te statisch zijn. En dan denk ik aan Fati maarja is hij mentaal ready voor zo'n big match. Wordt wel echt een schaakwedstrijd maar denk dat Bayern uiteindelijk te sterk zal zijn wat iedereen wel verwacht neem ik aan. Of Messi moet weer eens gek doen.

11 augustus 2020 om 10:23

Valverde ontslaan voor een trainer die de filosofie heeft van cruijff en wat doet de "cruijffista" trainer? Die speelt gwn 442 met vidal zoals valverde dat ook deed. Wat zal die valverde thuis denken als hij de wedstrijden ziet tot nu en helemaal tegen bayern?

11 augustus 2020 om 11:17

We doen nu net of Barca een luizenploeg en Bayern dit sws gaat winnen. Wedstrijd op zich dit en als je alle posities tegen elkaar afzet is het nog steeds gelijkwaardig. Ze zijn misschien wat beter in vorm maar dit gaat een close call worden. 100%

Niet zo vreemd ook want Griezmann is geen linksbuiten. Dat hij daar wordt opgesteld slaar helemaal nergens op. Dat ze dan ook niet snappen daar waarom hij niet rendeert dat vind ik zelfs nog vreemder. Als je pakweg Kante koopt en je zet hem op 10 zal je er ook weinig aan hebben

11 augustus 2020 om 09:39

Nou ja, Griezmann is ook geen echte nummer 9. Past het beste in een 2 spitsen systeem. En dat is dus totaal niet het spel van barca, waardoor het nog meer een onbegrijpelijke transfer is geweest.

11 augustus 2020 om 10:11

Waarom speelt hij niet gewoon met Griez en Suarez in de spits en Messi op 10? De mensen daar achter kunnen lekker het vuile werk oplossen voor ze. Alba komt sowieso op en vind Semedo in aanvallend opzicht ook steeds dreigender.

11 augustus 2020 om 10:23

Zo speelt Barcelona op dit moment en het werkt als nog niet.

11 augustus 2020 om 20:20

Hij speelde laatst toch ook deels achter de spitsen. We kunnen beter maar weer eens een verlies nemen. Puig kan beter achter de spitsen spelen en buitenspelers hebben we al genoeg.

11 augustus 2020 om 09:39

Japie als je Barcelona een beetje volgt heb je afgelopen tijd kunnen zien dat Griezmann al misschien een dikke maand of twee niet meer als linksbuiten speelt. Dus ik begrijp je post dan niet echt helemaal.

11 augustus 2020 om 09:52

@El_Guaje7 waar wordt hij dan opgesteld en wie staat er wel linksbuiten? Hij wordt toch niet goed gebruikt iig denk ik maar het zal ook aan het gebrek aan het gebrek aan aanvoer liggen. Suarez is ook niet wat we van hem gewend zijn

11 augustus 2020 om 10:24

Afgelopen twee maanden speelt Setien duidelijk met Suarez en Griezmann als spitsen koppel voorin en daar weer achter met Messi op 10. De hele linkerflank word door Alba bestreken, dus ik begrijp je punt niet. Je zegt dat hij niet goed word gebruikt maar speelt de laatste twee maanden in een twee spitsen systeem net als bij Atletico maar bakt er als nog niets van. Met Messi in je rug als nummer 10 kun je onmogelijk zeggen dat hij geen aanvoer krijgt.

11 augustus 2020 om 10:25

Wanneer Messi niet opstaat, is het toch echt in 95 procent van de gevallen Suarez die het verschil maakt. Onze Luis is in mijn ogen nog steeds de absolute topspits die er rondloopt. (samen met Lewandowski en Aguero) Edit: Wat is dat voor afschuwelijk shirt op die foto...

11 augustus 2020 om 16:17

Dat is het trainings/inloop shirt schijnt het. Waarschijnlijk voorraad opgekocht bij een failliet circus

11 augustus 2020 om 09:47

Al een tijdje niet naar Barcelona gekeken denk ik?

11 augustus 2020 om 09:55

Je blijft me verbazen, Japie_krekel. Misschien is het verstandig om je eigen mening niet als waarheid te verkondigen op het moment dat je ogenschijnlijk een bepaalde club niet hebt gevolgd. Niet alleen heeft Antoine Griezmann een andere rol gekregen in de afgelopen twee maanden, het claimen dat 'ze hem op tien moeten zetten' is nog belachelijker. Volgens mij claimde je een tijd geleden ook al dat Barcelona Coutinho 'op tien moet zetten'. Steeds weer blijf ik hetzelfde herhalen. Die positie bestaat niet in het spelsysteem van Barcelona en als je die al wil gaan creã«ren, dan speelt Lionel Messi op die positie. Of suggereer je serieus om de beste speler aller tijden weg te stoppen aan de rechterkant om Antoine Griezmann in te passen? Edit: heb je reactie verkeerd gelezen geloof ik. Maar puur uit interesse, waar zou je Griezmann dan neerzetten in het systeem van Barcelona?

11 augustus 2020 om 10:08

Ik had hem niet eens gekocht als ik Barca was als zijn positie daar niet bestaat maar Barca koopt om te kopen. Dat zie je aan de selectie. Het middenveld bv bestaat alleen uit spelers die de bal in de ploeg houden op Vidal na die dan nog iets van diepgang in zijn spel heeft

11 augustus 2020 om 10:19

Voor Griezmann zijn er 3 mogelijkheden. Achter de spits spelen, een soort 2e spits/schaduw spits, in de spits of een soort 10. In de spits kan hij niet spelen omdat Suarez daar staat. Achter de spits in de rol van 2e spits, schaduwspits of op 10 kan hij ook niet spelen omdat dat voor Messi is. Griezmanns beste wedstrijd was de 5-2 gewonnen match tegen Real Betis vorig jaar. Hij maakte o.a. 2 goals. Wie was er toen afwezig? Messi en Suarez waren beiden geblesseerd.

11 augustus 2020 om 10:45

Leuk en aardig dat je 'm niet had gekocht, maar dat staat los van de terechte tegenargumenten van Guaporta. Zoals zo vaak blèr je maar wat. Griezmann staat al lang niet als links buiten op het veld.

11 augustus 2020 om 11:10

Weer eens een reactie met enkel algemeenheden, Japie_krekel. Dat is niet de vraag, het gaat erom waar je Griezmann zou posteren in het huidige elftal. Je geeft geen antwoord op de vraag. Je zou een voorbeeld kunnen nemen aan Busby.

11 augustus 2020 om 11:14

Precies, Busby. Eerlijk gezegd vond ik Antoine Griezmann in zijn eerste wedstrijden bij Barcelona ijzersterk spelen centraal voorin op de positie van Luis Suárez. Zijn combinatiespel in de kleine ruimte was een verademing! Geloof bijvoorbeeld dat een voorhoede met Messi, Griezmann en Neymar een goede balans had gehad, dan heb je namelijk meer diepgang vanaf de vleugels. Nu met Suárez centraal ontbreekt dat volledig.

11 augustus 2020 om 11:23

Een verademing is echt een groot woord. Toen speelde hij ook al matig met een 2 of 3 oplevingen. Het hele seizoen laat Griezmann niets zien. Je kunt wel de hele tijd over posities beginnen maar een mannetje passeren of een steekbal geven kan ook vanaf de zijkant. Hij kan een voorkeur hebben en makkelijker uit de voeten kunnen centraal, maar hij laat echt zelden ook maar iets van kwaliteit zien. Het enige wat hij doet is kaatsen. Heeft geen dribbel, zie weinig steekballen en in de duels komt hij altijd tekort. Coutinho was niet goed bij Barca maar die liet veel meer details van klasse zien. Net als Dembele. Griezmann loopt alleen in de weg met angstig voetbal. Het word tijd dat hij wat gaat doen.

11 augustus 2020 om 12:11

@guaporta Messi Griezmann en Neymar lijkt mij ook een prima voorhoede. Dan moet men ook geen Lataro voor 100mil kopen, wat veel te veel is voor zijn huidige vorm en kan alles op Neymar gezet worden. Eens Messi weg is, heb je met Neymar ook een opvolger klaar.

11 augustus 2020 om 13:04

Eerst heel overtuigd klinken en vervolgens ontwijkende antwoorden geven. Het is een bekende strategie. Een beetje wat er destijds gebeurde als Trump iets claimde en zijn woordvoerster kelly ann conway alle antwoorden ontweek. Maar japie vervult beide rollen in zijn eentje.

11 augustus 2020 om 13:17

@Guaporta op de plek waar hij hoort te spelen en dat is achter de spits, Suarez dus. Als Barcelona dan niet flexibel is in hun systeem en geen gebruik wil maken van die positie waarom heb je hem dan gekocht?

11 augustus 2020 om 13:24

Heb je met neymar een opvolger klaar als Messi weg is? Dan zou ik toch naar een jongere speler zoeken.

11 augustus 2020 om 15:48

@basdemanaz, goh je bent een Ronaldo fan? Grow up, hij gebruikt het uiteraard om zijn argument wat aan te sterken. En of hij nu de allerbeste allertijden is, of de op 1 na beste, we kunnen toch wel concluderen dat hij een 'stukje' beter is dan Griezmann?

11 augustus 2020 om 10:26

Net zo min Frenkie linkshalf is maar daar wel standaard neergezet werd. Deze coach is in staat om Messi als cv neer te zetten.

11 augustus 2020 om 10:38

Ik geloof best dat ze Setien eigenlijk hadden willen ontslaan na het debacle in de titelstrijd, maar dat ze dit met het oog op de resterende CL-wedstrijden niet hebben gedaan, vermoedelijk om niet nog meer onrust toe te voegen. Maar goed, wat Griezmann betreft, ben ik het met Japie_krekel eens dat Barca hem nooit had moeten overnemen van Atletico. In dit elftal is er geen geschikte rol voor Griezmann, die bovendien bij Atletico een status had die vergelijkbaar is met die van Messi bij Barca. Dat kan niet samen. Nu zullen mensen zeggen; hoe zat dat dan met Msn, dat kon toch wel samen? Ja, omdat Suarez en Neymar enerzijds in dienst van Messi speelden en tegelijkertijd daar zelf ook van profiteerden. Dat was een symbiose, terwijl Griezmann-Messi elkaar afstoot.

11 augustus 2020 om 10:39

Ho ho, Japie. Frankrijk is wel wereldkampioen geworden met Matuidi op linkshalf/linksbuiten he. On: ja, hij hoort daar niet en het is normaal dat hij wordt opgeofferd. Hij is in het spel totaal niet onmisbaar dus Setien heeft mijn zegen.

11 augustus 2020 om 10:46

En met Giroud in de spits idd maar Frankrijk werd imo niet door die 2 spelers kampioen want ik vond ze niet goed spelen. Waar Matuidi weinig aan kan doen want dat is nu eenmaal geen linksbuiten

11 augustus 2020 om 11:18

Matuidi speelde juist een fenomenaal toernooi. Giroud had ook zeker zijn aandeel in de eindoverwinning, al had ik daar liever Benzema gezien.

11 augustus 2020 om 13:19

Fenomenaal nog wel. Ik vond hem niet veel toevoegen. Kante, Mbappe en Pogba vond ik de belangrijkste en meest bepalende spelers

11 augustus 2020 om 14:03

Ik heb je mijn mening al gegeven over Pogba, dus een discussie daarover heeft niet bepaald zin. We zijn het wel eens over Mbappe en Kante als meest bepalende spelers.

11 augustus 2020 om 20:38

Nee, naar mijn mening ook niet, maar het was meer als kwinkslag bedoeld over je comment dat Griezmann geen linksbuiten is en daarmee niet op links hoort. Natuurlijk was het hartstikke laf van Deschamps om met zo'n selectie Matuidi op links te zetten. Verder hebben Mbappé en Kanté die prijs natuurlijk binnengesleept, Pogba ben ik niet zo kapot van.

Ik ben benieuwd of Barca, Bayern kan bijbenen. Op zich wel logisch dat Barca zich wat aanpast. Dat Rakitic z’n plek zou verliezen is voor mij geen verrassing. Ik zou echter Griezman dan toch als schaduwspits achter Messi en Suarez zien. Ze speelden tegen Napoli niet slecht maar Bayern was de laatste tijd wel heel erg sterk.En uiteraard heeft Barca met Messi toch een extraatje.

Dat is toch helemaal waar het mis gaat bij Barca? "deze formatie moet de formatie van Setién meer balbezit opleveren en Messi in staat stellen om beslissend te zijn in aanvallend opzicht." Het overgrote gedeelte van de aanval moet vanuit Messi komen, terwijl de rest een beetje toekijkt. Tuurlijk, 10 jaar geleden was Messi de beste bij Barca, maar konden anderen ook nog een kans creëren of een goal maken, maar behalve Suarez en Messi scoort bijna niemand meer.

11 augustus 2020 om 09:40

Daarom zou het naar mijn idee beter zijn als Griezman in plaats van Vidal zou spelen als een schaduwspits.

Qua spelsysteem is het logisch, maar je haalt wel de speler uit het elftal die als enige voorhoedespeler de meters naar de eigen 16 maakt om te bal terug te veroveren.

11 augustus 2020 om 11:02

Dat valt reuze mee de laatste tijd. Klopt dat hij dat veelvuldig deed in hrt begin van het seizoen. Wellicht dat hij de instructie heeft gekregen om voorin te blijven hangen om de bal evt in de ploeg te kunnen houden maar zelfs daar heeft hij erg veel moeite mee de laatste tijd. Je hebt momenteel niet zoveel aan hem loopt teveel in de weg van anderen.

11 augustus 2020 om 11:04

Je wilt voordoen alsof er nu minder meters worden gemaakt.
Sergi roberto en arturo vidal maken meer meters dan griezman..

11 augustus 2020 om 12:31

Ik vergelijk het met Suarez en Messi, Arturo Vidal is een middenvelder, en Sergi Roberto een verdediger die op het middenveld geposteerd wordt. Die maakt inderdaad ook de meters maar is eerder een speler die mee opkomt, dan een aanvaller die meeverdedigt.

11 augustus 2020 om 13:14

Daar gaat het niet om. In totaal zullen er nu meer meters worden gemaakt dan als griezman zou spelen.

11 augustus 2020 om 13:31

Huiswerk doen: Sergi Roberto is een middenvelder die voornamelijk als rechtsback is geposteerd de afgelopen jaren. Is van nature een middenvelder.

Dus ze willen meegaan in de fysieke strijd met Bayern maak ik hier uit op? Fysiek betere spelers ipv technische spelers. Zou zelf gewoon van eigen kracht uit gaan denk ik, denk dat de kansen toch op 80/20 lggen. Bayern is gewoon titelfavoriet in mijn ogen. Pijn aan je ogen doet dit middenveld als je bedenkt dat er tijden waren met Xavi en Iniesta.

11 augustus 2020 om 10:00

Waarom zou je in godsnaam Martial ruilen voor Griezmann? Martial zou ik liever in mijn ploeg hebben momenteel dan Antoine. Zou een goede deal zijn voor Barcelona dus ik zie het niet gebeuren. Wellicht ruilen voor Matic oid, dat past meer in het huidige beleid

Een 442 zou een heel slechte keuze zijn.
Dan speel je zoals toen tegen Roma.
Suarez is niet meer zo snel, en Messi die altiid afzakt, dan speelt je dus met 1 trage aanvaller en allemaal middenvelders.
Geen flankspelers, geen snelheid, geen diepte, geen actie.
Dan vraag ik mij af hoe dat zeg gaan scoren.
Bayern moet in dit geval zoals Roma toen, heel hoog gaan spelen, Barca kan toch niet counteren met zo’n opstelling.
Durf toch gewoon spelen met een 433, zet Fati inpl van Griezman, en een middenveld met Busq, De Jong, en Puig.
Bayern speelt ook met een paar jonge spelers.
Valverde en Setien zijn gewoon geen trainers voor top team, altijd bang om aanvallend voetbal te spelen

11 augustus 2020 om 11:22

Inderdaad, je moet met Fati de diepgang bewaren op links. Daarnaast moet er ook een bepaalde drive op rechts zijn, ik zou daar voor Sergi Roberto kiezen. Voor Griezman is simpelweg geen plek wanneer Messi en Suarez op het veld staan.

Een goede aanvaller, dat hij ooit was, moet toch ook op de flanken kunnen renderen? Bij Frankrijk zag ik hem in het verleden ook vaak de vleugels opzoeken en dat lukte hem daar goed.

Juist in 4-4-2 is Griezman de juiste man. Suarez is dat veel minder.hoe dan ook zie ik Barca niet winnen van Bayern

Zal een van de weinigen zijn. Maar ik heb er nog een hard hoofd in. Ja barca is wisselvallig en Bayern draait lekker. Maar ik vind zo een eliminatie via 1 wedstrijd gewoon ontzettend tricky. Je hoeft maar een penalty tegen te krijgen, of een rode kaart te pakken en je kansen slinken aanzienlijk. Daarnaast kan een bevlieging van Messi genoeg zijn om Bayern uit te schakelen. Over twee wedstrijden zou ik er met meer vertrouwen ingaan. Dan kan je nog (persoonlijke) fouten herstellen. Is ook niet voor niets dat de grootste verassingen uit zulke eliminatie rondes komen. Nee ik denk dat het billen knijpen wordt, ongeacht de tegenstander.

11 augustus 2020 om 10:35

Ik voel me er ook totaal niet gerust op. Wel goed nieuws is dat Boateng en Coman fit zijn voor vrijdag. Dat zijn toch meer opties, en kunnen als selectie meer brengen

11 augustus 2020 om 10:53

Klopt pver 1 wedstrijd blijft het tricky, ik hoop ook dat Bayern snel de 1-0 maakt wat het voetballen daarna een stuk makkelijker maakt.

Er zullen varkens moeten gaan fluiten en vogels moeten gaan loeien wilt Bayern dit niet winnen. Ik geloof werkelijk dat ze enkel de schade kunnen beperken of Messi moet weer 1 van z'n bizarre dagen hebben.

Barca moet scoren, omdat Lewandowski dat sowieso gaat doen. Dus waarom een 442 en niet gewoon 433 en hopen op een goede dag van Messi en Suarez. En was die Setien geen trainer met een duidelijke filosofie en aanvllende speelstijl? Gooit zomaar zijn principes weg voor zo’n belangrijke wedstrijd.. Had Valverde dan maar niet ontslagen, had je dezelfde opstelling

11 augustus 2020 om 11:40

Jij gaat er dus nu vanuit dat Lewandowski een topdag heeft en Messi er maar op moet hopen. Volgens mij is Messi nog altijd een klasse beter

11 augustus 2020 om 11:48

Ik schat de kans 90% in dat Lewa gaat scoren

Ik vraag me af hoe het kan dat de barca spelers niet top fit zijn dit seizoen. En ja leeftijd kan heus een rol spelen. Maar als je na 1 helft alweer op bent speelt er meer dan dat.

11 augustus 2020 om 12:45

Het komt omdat de leiders het niet goed meer kunnen belopen. Messi doet niets, Suarez af en toe. Heb je er 9 over. Busquets fixed het af en toe nog op gogme en inzicht maar raakt hij verrast dan kan zijn lichaam dat niet meer corrigeren. Pique doet iets wat hij vanuit het verleden goed kon. Juist instappen en anders alsnog corrigeren. Nu stapt hij vaak verkeerd in en verliest veel duels om de 2de bal. De rest teert op deze spelers en hebben niet/ nog niet het inzicht om hierop te anticiperen. Lenglet is niet sterk genoeg laat staan dat hij Pique nog kan beschermen. Semedo is afhankelijk van de rest ondanks dat hij zich vaak uit lastige situaties aan de bal red omdat niemand hem helpt. Alba vind ik ook minder dan andere jaren. Frenkie nieuw en andere half is tot nu toe matig geweest. Alsnog kunnen ze tegen Bayern gwn winnen. Ze hoeven tactisch maar goed te staan zodat niet iedereen teveel loopt en zijn ding aan de bal kan doen. Dan hebben ze aan de bal nog steeds meer kwaliteit dan Bayern. Het 4-4-2 idee vind ik helemaal niet zo slecht. In de top tijd speelde iniesta ook vaak op links. Had je ook 4-4-2. Meer kwaliteit maar hetzelfde idee wat kan werken

11 augustus 2020 om 13:08

Met alle respect dit wist ik al.
Ik vraag waarom het zo is dat hun fysieke gesteldheid zo slecht is dit seizoen. Ik weet dat de leiders het niet zo goed hebben kunnen belopen. En leeftijd zal een rol spelen. Maar niet dusdanig dat ze na 1 helft op zijn. P

11 augustus 2020 om 13:33

Die anderen moeten veels te veel corrigeren. Wnnr je in de aanval bent en de bal word verloren zie je enorme gaten. Frenkie moet rennen voor 3 omdat er 2 niet meedoen en busquets plus Rakitic het niet kunnen belopen. Is niet te doen. De linies zijn te groot omdat een Pique soms instapt maar dat verkeerd doet. Steeds meer zie je hem denken dat het beter is om te blijven staan. Lenglet volgt hem omdat hij niet de durf en tactisch slim genoeg is om het andere te doen. De jongens die het wel kunnen belopen moeten voor teveel mensen rennen. Er is een soort van twijfel en tweespalt. Zo kan je zien dat het profvoetbal is want ploegen ruiken dat en spelen er zo onder uit. Zelfs een Valladolid. Ramos en Varane bijv zijn beesten. Stappen in en hebben hem. Komt er ruimte in de rug dan is het ook geen probleem. De rest van het team voelt dat aan en kan zich concentreren op hun eigen spel. Op 6 hebben ze Casemiro die ook erg stabiel is. De core klopt

Bayern zwaar favoriet dus zou gewoon met de jonkies Puig en Fati starten ipv Griezmann en Rakitic.

Waarom niet kiezen voor de Jong op CVM, Busquets op RVM en Vidal op LVM met Messi als AVM en daarvoor Suarez en Griezmann die zich het schompes mogen werken.

En nog steeds lees ik van die media achterlopende mensen dat Frenkie op 6 moet. Zal het nog een keer zeggen. Zijn favoriete en beste positie is niet de meest verdedigende mid en niet de meest aanvallende mid. Hij is een 8 en heeft dit zelf gezegd!! Soms lijkt het alsof mensen iets van de media horen en niet meer objectief kunnen kijken naar een speler. Totaal geen eigen mening. Je neemt Frenkie zijn belangrijkste kwaliteit af op die positie en dat is de dribbel inzetten. Bij Barca als enkele 6 kan je niet de hele tijd wegdraaien en versnellen. Je bent positie gebonden omdat je de verdedigende mid bent en er niemand naast hebt staan. Daarnaast speelt Barca al jaren met een 6 en 2 ervoor. Denk je nou echt dat ze dat gaan omdraaien voor Frenkie?? Er zijn duurdere spelers geweest voor wie ze niets hebben omgedraaid en die werden verkocht omdat ze niet presteerden in het systeem. Het systeem is dus belangrijker dan de spelers. Frenkie moet dus gwn zijn ding doen als linker cm iets voor Busquets. Laten we nou niet moeilijk gaan doen. Het is een paar meter naar links en iets naar voren. Vandaar uit moet je ook gwn kunnen wegdraaien en het spel maken. Bij Ajax kwam hij daar ook genoeg uit wnnr hij naar voren ging en Schone bleef staan. Tegen Napoli, Betis, Valencia, Sevilla, Inter en nog een paar wedstrijden ging het heel goed op die positie. Hij heeft mindere wedstrijden gespeeld waar hij voor de te simpele oplossing koos maar dat had ook op de 6 kunnen gebeuren. Zelfs bij Eibar zijn de middenvelders namelijk erg slim en technisch super vaardig. Hij zal zich moeten aanpassen aan het feit dat je elke wedstrijd top moet spelen en nergens meer makkelijk vanaf komt. Hou aub op over zijn favoriete positie

11 augustus 2020 om 12:37

En nogsteeds krijg je mensen die dit soort berichten versturen, volgensmij is het bij 90% wel duidelijk wat Frenkie zelf aan heeft gegeven. Daarnaast, zie ik vaker een comment die aangeeft dat mensen daarmee moeten stoppen, dan een comment waaruit blijkt dat frenk op 6 moet.

Tja natuurlijk liever 433 en van eigen kracht uit gaan. Maar deze schets is nog altijd beter dan Griezmann in de basis. De man heeft bewezen dat het niet alleen aan de linksbuiten positie ligt. Hij is zelf gewoon ruim onvoldoende en brengt nooit wat extra’s. Dan heb ik liever extra power van Vidal erbij in zo een wedstrijd. Setien heeft de ballen niet om Fati en Puig een basisplek te gunnen en 433 te spelen, wat vooral jammer is. Sergi en Frenkie hebben wel loopvermogen op de halfposities dat heb je nodig tegen het dynamische Bayern. Busquets kan rust brengen en ja Vidal heeft als meest diepe middenvelder bewezen ook scorend vermogen te hebben. Ben benieuwd of Dembele eventueel minuten kan maken. Dembele, Puig en Fati achter de hand hebben is wel lekker. Die Monchu viel ook leuk in, die brengt ook meer dan een Rakitic die duidelijk over the hill is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren