Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Feyenoord weet hoe diep het in de buidel moet tasten voor revelatie van Twente

Laatste update:

FC Twente verlangt een bedrag van zes miljoen euro voor Mees Hilgers, zo weet het doorgaans betrouwbare 1908.nl zondag te melden. De club uit Enschede had een eerder bod van Feyenoord de verdediger al van tafel geveegd. Technisch directeur Jan Streuer liet in gesprek met TC Tubantia weten dat de Rotterdammers hebben aangeklopt bij Twente, maar hij vond dat het bod op de verdediger ‘niet serieus te nemen is’.

Het bod van Feyenoord werd door Streuer dusdanig ‘laag’ genoemd dat hij niet verwacht dat de Rotterdammers nog met een verbeterde aanbieding komen. “Hier konden we niks mee. Ik ga ervan uit dat Mees bij ons blijft. Wij willen hem niet verkopen. En dat is ook beter voor hem. Hij heeft net één jaar in de Eredivisie gespeeld”, aldus Streuer. Twente heeft nu echter toch laten weten wat het wil ontvangen bij een eventuele verkoop.

De 21-jarige Hilgers heeft nog een contract tot en met 2023 met een optie voor nog een seizoen. Het is niet voor het eerst dat Feyenoord interesse toont in de centrale verdediger. Hilgers doorliep de jeugdopleiding bij de Tukkers en brak afgelopen seizoen definitief door. In totaal kwam de centrumverdediger vorige voetbaljaargang tot 24 Eredivisie-optredens. Hoewel Hilgers het grootste deel van het seizoen kon rekenen op een basisplek, moest hij na zijn liesblessure genoegen nemen met een plek op de bank.

De Telegraaf voegde aan de berichtgeving toe dat Feyenoord eveneens geïnteresseerd is in Joshua Brenet. De transfervrije rechtsback heeft reeds een aanbieding van Feyenoord op zak, die hij heeft afgeslagen naar informatie van 1908.nl. Brenet kan ook bijtekenen in Enschede en heeft gesprekken gevoerd met zijn oude club PSV. Na de eerste training van FC Twente gaf Brenet aan dat hij de tijd wil nemen om de juiste keuze te maken.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Feyenoord doet wel vaker belachelijke aanbiedingen, brenet kan beter naar psv gaan denk ik. Weetniet of hilgers lukt, maar dat zou wel een goeie kunnen worden als vervanger van senesi.

19 juni 2022 om 14:27

Komt denk ik omdat ze eigen spelers vaak voor schijntje weg laten gaan.

19 juni 2022 om 14:29

Want? Wat hebben ze geboden dan? Dit is toch het normale spel rondom een transfer? Daarbij is het maar net wat je belachelijk vindt. Zoals Streuer al zegt, hij heeft pas een jaar in de Eredivisie achter de rug dus denk dat je nooit verder moet gaan dan twee a drie miljoen.

Overigens erg vreemd dat Feyenoord Hendriks zou laten gaan, maar Hilgers op wilde halen. Dan had je toch beter Hendriks kunnen houden en als vervanger van Senesi kunnen gebruiken? Gaat nu met zijn blessure niet meer op maar de interesse in Hilgers duurt al enkele maanden.

19 juni 2022 om 15:00

@assasin, welke belachelijke aanbiedingen heb je nog meer gezien? En heb je daar enig bewijs van?

19 juni 2022 om 16:09

@11tegen11HJ of het een belachelijk bod was, durf ik niet te zeggen, maar vorig jaar probeerde Feyenoord Veerman nog voor een schijntje te krijgen. Mag je proberen, maar dan kun je dus wel dit soort reacties verwachten.

19 juni 2022 om 16:16

Voor een schijntje....een half miljoen/miljoen minder dan dat PSV uiteindelijk heeft betaald en als psv niet was gekomen had Heerenveen Veerman gewoon naar Feyenoord laten gaan. Dus nee, geen belachelijk bod, wel een bod binnen de middelen die ze hadden

19 juni 2022 om 17:15

Hilgers is 21, net een jaar eredivisie erop zitten en na zijn blessure zat die zelfs op de bank. Tel daarbij op de financiële situatie van Twente en dan kun je eerder concluderen dat Twente juist de realiteit heeft verloren en te veel eist.

19 juni 2022 om 17:39

Mag jij vinden, Twente hoeft niet te verkopen hoor. Mees kan nog prima bij Twente blijven en zich daar door ontwikkelen.

19 juni 2022 om 17:43

Dit zegt echt letterlijk iedereen die Twente niet volgt Maar Twente heeft het echt wel weer aardig op orde Ze gaan ook Europees voetbal spelen of wist je dat nog niet dus volgens mij is het echt wel realistisch dat Twente een speler die statistisch een van de betere verdedigers was niet zomaar laat gaan

19 juni 2022 om 19:28

"tel daarbij op de financiële situatie van Twente en dan kun je eerder concluderen dat Twente juist de realiteit heeft verloren en te veel eist."

Hoeveel eist Twente dan?

20 juni 2022 om 09:11

De financiele situatie van Twente? Vorige week was nog in het nieuws dat ze de 4e begroting van Nederland hebben dit jaar. Zo slecht zal het dus nog niet gaan gok ik zo...

20 juni 2022 om 11:19

Twente groeit juist in begroting en de schulden nemen stevig af, terwijl de schulden bij Feyenoord alleen maar toenemen door investeringen en leningen in een stadion dat er niet komt.
Ik weet niet hoe ze dat daar op gaan lossen, maar er lijken donkere financiële jaren aan te komen voor de Rotterdamse club. Bij Twente gaat het juist de andere kant op. Ergens "ontmoeten" ze elkaar dan als het om beschikbare middelen gaat.

27 juni 2022 om 03:52

Vierde begroting is niet zo spannend als je spelersbudget wel weer lager is bijvoorbeeld. Ik zie overigens niet in waarom in Rotterdam donkere jaren komen met al die spelers die enorme bedragen gaan opleveren.

19 juni 2022 om 15:01

Brenet heeft al vaak genoeg het PSV shirt gedragen. Kan me niet voorstellen dat er veel supporters op zijn komst zitten te wachten

Tja, geld dat je niet hebt, kan je niet uitgeven.
Ik verwacht dat dit de komende 10 jaar nog wel zo blijft bij de Rotterdammers.

Maar proberen om voor het bekende dubbeltje op de eerste rang te zitten kan natuurlijk altijd.

19 juni 2022 om 14:28

10 jaar zelfs? Met Bijlow, Geertruida, Senesi, Malacia, Köcku en Sinisterra staat er voor meer dan 100 miljoen op het veld..

19 juni 2022 om 14:30

Meer denk ik niet, maar wij gaan het zien.

19 juni 2022 om 14:34

Feyenoord kennende verkopen ze die spelers die jij opnoemt weer voor te weinig.

19 juni 2022 om 14:48

Ik kom tot ongeveer 85 miljoen

19 juni 2022 om 14:51

Als Feyenoord die spelers op de juiste momenten verkoopt én slim inkoopt, kan het snel de goede kant op gaan. Dit gebeurt echter nooit meerdere seizoenen achter elkaar bij Feyenoord. Toen met Clasie, Indi, De Vrij, Boetius, Vilhena, Van Beek, Kongolo was er ook meerdere jaren geld op het veld, maar ik heb niet het idee dat ze daar het maximale hebben uitgehaald en het is duidelijk dat dat geld niet goed genoeg is geïnvesteerd..

19 juni 2022 om 14:56

@de toekomst, huidige beleid is wel anders. Fundering is gelegd.

19 juni 2022 om 14:56

Die gaan bij Fey weg voor max 60.
Ze hebben geen goede onderhandelaars. Nieuw stadion zou ook helpen nieuwe spelers aan te trekken

19 juni 2022 om 14:57

Moet Feyenoord die 100+ miljoen nog wel even zien te incasseren.

19 juni 2022 om 15:01

@Woutballoh

Kan je mij uitleggen hoe een nieuw stadion dat, als het er al komt, pas in 2026-2028 in gebruik genomen gaat worden, bij zou dragen aan het aantrekken van spelers in de zomer van 2022?

19 juni 2022 om 15:03

@woutbalhaar, onzin, Arnesen kan prima onderhandelen. Waarom lult iedereen altijd maar wat.

19 juni 2022 om 15:13

Ik zag het ja, spelers die slot wilden die kwamen niet. Prima staaltje onderhandelswerk inderdaad!

19 juni 2022 om 15:15

@geef eens een voorbeeld dan jongen? Ik kom tot Veerman, en die zou hoe dan ook minstens 6 maanden op de bank zitten hier. Was gewoon te duur voor zijn kwaliteiten en niemand in Rotterdam is er rouwig om denk ik.

19 juni 2022 om 15:24

@assasin, je bedoelt Trauner voor 1 miljoen, Aursners voor 600k Slecht onderhandeld ja..... welke spelers wilde Slot nog meer hebben? En zou dat volgens jou ook te maken kunnen hebben met het budget van Feyenoord. Of is dat te logisch nagedacht en komt dat niet in je op?

19 juni 2022 om 17:22

In alle eerlijkheid: wat denk je dat Feyenoord voor Bijlow gaat vangen? Het is een talentvolle keeper, ik denk dat iedereen dat ziet. Maar hij heeft een lange blessure achter de rug, in de laatste fase(s) van de Conference League eigenlijk niet gespeeld. En Feyenoord heeft, met uitzondering van afgelopen seizoen, geen hele hoge naam meer in Europa. Als Feyenoord 15-20 miljoen krijgt voor Bijlow denk ik echt dat dat het maximum is, want het is ook nog eens een keeper waar gewoonweg geen 50+ voor wordt betaald. Ja, voor Courtois etc... maar dat is toch wel een ander niveau.

19 juni 2022 om 19:33

Mits deze allemaal goed verkocht worden.

Momenteel zie je in het voetbal een hele hoop spelers hun contract laten verlopen om vervolgens transfervrij een stap te maken.

20 juni 2022 om 09:15

Feyenoord geen hoge naam in Europa? Ze hebben net een finale achter de rug. Spelers hebben goed gepresteerd en waar we het hebben over hoge bedragen zijn het ook nog eens international. Dan weet je gewoon dat je meer kan vragen.
Wie heeft het over 20miljoen voor Bijlow? Een keeper ga je inderdaad niet veel voor krijgen zoals een veldspeler maar dat geldt ook weer voor een verdediger ten aan zien van een middenvelder of aanvaller.

19 juni 2022 om 17:16

Feyenoord geeft juist geld uit wat ze hebben, dat is een gezond beleid. Twente daarentegen heeft jarenlang spelers aangetrokken met geleend en verduisterd geld.

19 juni 2022 om 20:50

En nog een schuld van 38 miljoen, maar daar hebben ze het niet over.

26 juni 2022 om 23:04

Een stadion met een capaciteit van 30.000 met nog 38 miljoen hypotheek hoor je ze in Almelo ook niet over. Wat kost zo'n stadion normaal? Zo'n 100 miljoen?

De standaard reacties hierboven. Eerst bod is nooit de hoofdprijs. Komt vast wel goed als ze hem echt willen hebben.

19 juni 2022 om 14:32

Het leukste is nog wel dat we niet eens weten hoe hoog het bod was maar dat maakt natuurlijk niet uit als er gal gespuwd kan worden.

19 juni 2022 om 14:36

En zelfs iemand die weet dat Feyenoord de komende 10 jaar geen geld heeft, maar waarschijnlijk zelf nog niet weet wat hij morgen eet.

19 juni 2022 om 14:38

De TD vond het niet serieus te nemen, daar mag je dan best wat van vinden. Stap van Twente naar Feyenoord is overigens niet heel groot, zeker als de verwachte leegloop bij Feyenoord gestalte krijgt. Deze twee spelers kunnen beter wachten en doorontwikkelen tot Ajax of PSV op de stoep komen te staan. Feyenoord kan daarna ook altijd nog wel, mochten deze clubs niet komen.

19 juni 2022 om 14:47

1 jaar een 4de plek behalen en meteen is de stap niet heel groot?

19 juni 2022 om 14:52

Nee, de TD gaat na het eerste bod meteen zeggen "Oh het is net niet genoeg"..Dat is natuurlijk gewoon een spel om er zoveel mogelijk geld uit te halen..

19 juni 2022 om 14:55

@Jizzzy, jij kunt echt nooit een reactie plaatsen zonder een steek onder water te geven. Zielig.En als je niet snapt dat dit een onderhandelingstactiek is van Streuer, dan begrijp je het wereldje gewoon niet

19 juni 2022 om 14:59

Stap Twente Feyenoord is momenteel nog wel behoorlijk. Aantal jaar geleden lagen ze bij elkaar, nu moet Twente geduldig groeien. Nog een keer vierde ze ik ons volgend jaar ook niet snel worden.

19 juni 2022 om 15:09

Lolll JizZzy, en na 20/21 was van Nice naar PSG zeker een stap achteruit?

19 juni 2022 om 15:15

Deze reactie was weer te verwachten van pubertje Jizzy. Zodra het over Feyenoord gaat krijgt hij een waas voor zijn oogjes en zit normaal reageren er niet in.

19 juni 2022 om 17:18

Maar de moderators treden ook nooit op tegen provocerende Ajacieden en dat is jammer.

19 juni 2022 om 17:41

De stap is zeker een stap hogerop. Echter is Feyenoord ook niet een club die structureel meedoet om het kampioenschap. Eigenlijk doen ze zelden tot nooit mee om het kampioenschap de laatste jaren. Valt allemaal nog wel mee.

19 juni 2022 om 18:54

Dat is de ellende van voetbalzone op dit moment: als je maar lekker kan afgeven op Feyenoord. En in mindere mate op PSV. Verder krijg je hier heel veel respect als je voor Ajax of Barca bent. Zover is deze site (helaas) gezakt.

19 juni 2022 om 19:09

FR_Ronnie, mee eens, al schrijft iemand dat Feyenoord een shitclub is zonder enig uitleg dan nog staat die opmerking er de volgende dag nog op..

19 juni 2022 om 22:29

En als je het dan meldt bij de moderators komen ze met een smoes dat ze het druk hebben. Bijzonder dat er dan zo selectief wordt verwijderd

27 juni 2022 om 03:05

Als je zoiets had gezegd over Ajax was het al binnen 5 min weg , nu lekker laten staan.

19 juni 2022 om 14:35

Heb je gelijk in. Echter als nu een club 1 miljoen op Sinisterra zou bieden als openingsbod, zou Feyenoord het ook als belachelijk bestempelen.

19 juni 2022 om 14:40

Ik denk dat de status van Hilgers niet met Sinisterra ter vergelijken is. Bovendien weten we niet wat het eerste bod is, dus ik weet niet zo goed wat ik met deze opmerking moet.

ZO vond ik het eerste bod van Lyon ook teleurstellend, maar je ziet dat het vaak een opmaat is naar verdere onderhandelingen. Zo moet je dit waarschijnlijk ook zien.

19 juni 2022 om 14:43

Het bod is zo hoog, dat de TD van Twente niet verder wenst te onderhandelen.

19 juni 2022 om 14:46

Je snapt het voorbeeld toch wel. En zoals jezelf hierboven aangeeft hoort dit allemaal bij het spel.

19 juni 2022 om 14:50

@njfromvol

Blijkbaar is Hilgers een goede speler en daarom wil Feyenoord hem kopen. Andersom is er belangstelling voor de belangrijke spelers van Feyenoord; Sini, Malacia. Zo kun je mijn opmerking beschouwen.

Openingsbod is "simpelweg omdat het te laag en niet serieus te nemen was, zegt hij. "hier konden we niks mee", aldus Streuer.

Hij verwacht dat Feyenoord niet meer terugkomt omdat verschil tussen marktconform/vraagprijs en aanbod te groot is.

Meestal reageren Td's niet zo resoluut.

19 juni 2022 om 14:50

En er zal gewoon verder worden onderhandeld. De reactie van de TD is onderdeel van het spel.

19 juni 2022 om 14:59

Hierin geef ik je steeds gelijk. Vaak is het onderdeel van het spel.
Enige kanttekening wat ik probeer te maken is dat Feyenoord niet voor een dubbeltje op de eerste rij moet willen zitten. Dat zag je afgelopen winterstop ook met de transfer van Veerman. En nu lees ik dat Brenet ook met PSV praat.

19 juni 2022 om 15:05

Bij Veerman konden ze niet verder, dus dat is echt een onzinnig voorbeeld. Dat Brenet ook met PSV praat zegt niks over het aanbod van Feyenoord. Zij kunnen CL bieden.

19 juni 2022 om 15:10

Mwoah, Veerman werd weggekaapt door PSV en dus liep Feyenoord hem mis. Eerder las ik berichten over dat Feyenoord Brenet wil hebben. Nu sinds een paar dagen is PSV blijkbaar ook geã¯nteresseerd en dreigt Feyenoord die ook mis te lopen.

Maw, dat zou ook kunnen gebeuren met Higlers. PSV kan geen CL bieden. Dat zagen we afgelopen jaren ook. Kwalificatie doorkomen is zeer lastig voor Nederlandse ploegen.

19 juni 2022 om 15:12

Ik vind dat zo'n rare opmerking, Marc: "voor een dubbeltje op de eerste rang zitten".

Elke TD heeft toch de verplichting de beste deal er uit te halen voor zijn club. Dat geldt voor de kopende en de verkopende partij en dat geeft een spanningsveld. C'est tout.

19 juni 2022 om 15:20

@njfromvol

Excuus, dat is niet hoe ik het bedoel.
Wat ik probeer aan te geven is dat Feyenoord doortastend moet zijn, de juiste prijs bieden en zo de gewilde speler binnenhalen. Je wilt dat de verkopende club je serieus neemt. En als ik nu Streuer hoor dan lijkt hij beledigd te zijn door het bod van Feyenoord.

En de speler in kwestie zal ook wel denken van; kom op Feyenoord, ik ben meer waard.

In het algemeen sowieso eens met je laatste stuk.

19 juni 2022 om 15:20

Werd weggekaapt omdat Feyenoord niet meer geld kon of wilde bieden. Dan is het dus een voorbeeld van niks.

19 juni 2022 om 15:24

Juist. PSV bood meer en Feyenoord had het geld niet dus wat kan Feyenoord er dan aan doen. Niks

19 juni 2022 om 15:27

Marc, het is niet zo dat Feyenoord momenteel zwemt in het geld. Als we Malacia en Senesi goed verkopen, zullen aankopen wat makkelijker gaan. Verman ging dus niet, maar Hilgers is dan zeker haalbaar.
Td's die 'beledigd zijn' acteren... het zal wel. Onderdeel van de onderhandelingstactiek.

19 juni 2022 om 15:47

Dat is zeker waar. Daarom zou het mooi zijn als Feyenoord de belangrijkste spelers voor grof geld kan verkopen en dan zo weer bouwen aan een nieuw en beter elftal.

19 juni 2022 om 15:51

Laten we het hopen en dat de competitie daarmee weer wat spannender wordt boven in (niet iedereen zal dat per se willen, maar een Duitsland scenario zou wel een doembeeld zijn)

19 juni 2022 om 16:38

Ik denk, dat de competitie aankomend jaar wel spannend wordt. En zelfs, dat Ajax geen kampioen wordt.

19 juni 2022 om 16:34

Ik vind het sowieso enorm vreemd dat het raar wordt gevonden dat clubs voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Dat wil elke club wel neem ik aan. Niemand die graag meer wil betalen dan dat ie zou moeten. In de supermarkt check je toch ook meestal wel of je niet hetzelfde product goedkoper kan krijgen? En al helemaal als je het al niet enorm ruim hebt.

Vraag mij af wat een belachelijke bieding is voor een speler die net een jaar in de Eredivisie actief is. Hij heeft een marktwaarde van 2.5 miljoen, maar misschien is het bod wat Twente verlangt wel onrealistisch.Edit: 6 miljoen is echt uitzonderlijk hoog en ik zie deze vraagprijs ook niet gelicht worden. Wat ik dus al eerder aangaf klopt aardig.

19 juni 2022 om 14:34

Ik denk niet dat een technisch directeur met dergelijke woorden komt bij een bod van 2,5 miljoen euro. Dan acht ik de kans groot dat Feyenoord nog geen miljoen geboden heeft. Maar goed, dit zegt natuurlijk werkelijk niets. Als Feyenoord hem wil, komen ze wel terug met een beter bod. Zo niet, dan wouden ze hem niet zo heel graag.

19 juni 2022 om 14:41

Het is lastig om een conclusie te trekken als er geen cijfers worden genoemd. Ik heb een aantal wedstrijden van hem gezien bij Twente, maar ik weet niet hoe goed hij daadwerkelijk is.

19 juni 2022 om 14:45

Het is ook altijd lastig in te schatten, zeker omdat het pas z'n eerste seizoen was. Hij deed het prima en was erg stabiel, maar de toekomst zal uit moeten wijzen hoe goed hij nou werkelijk is. Talentvol is hij wel.

19 juni 2022 om 14:57

Ja precies! De tijd zal het leren.

19 juni 2022 om 14:34

Net zo realistisch, als wat Feyenoord vraagt voor naar spelers (naast Sinisterra)..... Zeker na de overschatte Confetti League avontuur....

19 juni 2022 om 14:46

Transferwaardes zijn gebaseerd op een aantal factoren en als diverse betrouwbare bronnen de waardes van spelers weergeven lijkt mij dat een goede indicatie. Ik vind een vraagprijs van 20 miljoen niet onrealistisch voor Malacia, maar jij blijkbaar wel. Daarnaast heet het niets voor niets een vraagprijs.

19 juni 2022 om 14:58

@TMaria en wat voor bedragen vraagt Feyenoord dan voor haar spelers? Er is namelijk voor zowel Kokcu, Sinisterra, Senesi als Malacia geen bedrag genoemd voor Feyenoord.

“Overschatte Confetti League avontuur”, na deze opmerking had ik eigenlijk niet eens op je moeten reageren. Kinderachtig en onnodige downgraden van een goede prestatie.

19 juni 2022 om 15:42

@JJR12 Termen als ‘overschatte confetti league’ gebruiken is tegenwoordig makkelijk likes scoren helaas.

Feyenoord heeft inderdaad veel waarde in de selectie zitten en zoals ik al aangaf zijn die waardes erg op gebaseerd. Ben ook erg benieuwd naar @Tmaria zijn reactie.

Die mensen van de reacties hierboven hebben waarschijnlijk nog nooit ergens over onderhandelt. Wie gaat er nu meteen met een hoog bod komen? Ik hoop dat Feyenoord ook wat meer naar het buitenland gaat kijken.

Brenet is lekker vrij aan het ballen. Ik denk dat hij bij Twente de vrijheid krijgt, die hij elders niet zal krijgen en daarom zo goed heeft gespeeld. Ik zou, als ik hem was, nog een jaar bij Twente blijven, gewaardeerd worden en volgend jaar weer kijken. De clubs komen dan heus wel weer

Ja dat had ik wel verwacht de top-4 clubs kloppen aan bij Twente na zo een sensationeel seizoen. Ik zou het weigeren als Twente zijnde zodat ze de goede spelers behouden en structureel kunnen aanhaken bij diezelfde top 4. Leuke club met een prachtige achterban!

19 juni 2022 om 14:41

Wie zijn de top-4 clubs, Prem?

19 juni 2022 om 14:46

Psv Feyenoord Ajax Az

19 juni 2022 om 15:52

Mua, AZ is eigenlijk gewoon de best presterende subtopper van het afgelopen decennium, meer niet. Daarmee wil ik niets afdoen aan de club AZ natuurlijk, maar ik vind het altijd een beetje schrijnend hoe geforceerd sommige supporters ineens refereren aan een top 4. De prestaties zijn er niet naar om als top gerefereerd te worden en qua achterban, stadion en begroting staat 't vanaf komend seizoen niet eens in de top 4. Maar goed, diezelfde discussie zou je ook kunnen voeren over Feyenoord, al scoren die wel heel wat hoger op veel vlakken (behalve de prestaties van het afgelopen decennium). Ik snap niet waarom mensen altijd de nadruk moeten leggen op specifieke woorden om hun club omhoog te pushen. Nergens voor nodig.

19 juni 2022 om 17:02

Ja eens, en het is vooral Prem die dat doet. Twente is historisch én in het laatste seizoen de nummer vier van Nederland.

19 juni 2022 om 18:40

Qua begroting zeker wel, maar jij bent zo’n iemand die zich alleen blind staart op Twente. De begroting van AZ is opgeschroefd naar 35 miljoen.

19 juni 2022 om 20:39

Ik? Ik ben voor Feyenoord.

19 juni 2022 om 14:49

Hoe bedoel je? Twente hoeft nergens aan te haken. Ze zijn in alles de nummer 4 van Nederland. Geweldige achterban, behoorlijk potentieel en hun beste spelers staan per definitie op de lijst bij de top 3.

19 juni 2022 om 14:51

@Geenspirtatie. Het is ook zeker niet stom bedoelt maar ik bedoel echt permanent. Wat ik dus wil zeggen, als jullie deze koers blijven varen dan gaan jullie AZ voorbij en dat is dan ook verdiend op lange termijn.

19 juni 2022 om 14:59

Klein clubje, klein stadion, nuemand verstaat ze

19 juni 2022 om 15:04

Ik ben het met je eens voor een groot gedeelte, al denk ik niet dat de beste spelers van Twente echt op de lijst staat van PSV en Ajax.

19 juni 2022 om 16:01

De club zit natuurlijk nog wel in een sanering. AZ zit eigenlijk aan de andere kant van dat spectrum. AZ is de club waarbij het allemaal voor de wind ging (buiten het stadiondossier na) de afgelopen jaren en die zullen toch iets moeten vinden om structureel te kunnen groeien. Als het namelijk niet lukt als alles goed gaat, dan kun je wel stellen dat je als club het plafond bereikt hebt. 25,5 miljoen euro betreft de begroting is niet genoeg om op lange termijn te kunnen concurreren met een aantal clubs.

FC Twente daarentegen is de schulden nog aan het wegwerken. De begroting stijgt flink (5 miljoen euro richting de 30 miljoen euro komend seizoen), maar het spelersbudget stijgt hooguit een halve ton naar 8 miljoen euro. Dat is nog geen 30 procent van de begroting, terwijl dat bij bijvoorbeeld AZ zo'n 60 procent is. Voor FC Twente is het dus de geleidelijke weg naar een normaal scenario waarbij de schulden geen invloed meer hebben op het voetbalbedrijf. Dan gaat FC Twente toch al snel richting de 35-40 miljoen euro en een spelersbudget van 15-20 miljoen euro.

Op dit moment staat AZ dus wel gewoon boven FC Twente. Het beleid is er nog steeds goed, ze verdienen centen, er stroomt jeugd door en ze maken veel winst op eventuele aankopen. Bovendien kan het qua prestaties concurreren met Feyenoord het afgelopen decennium. Hoe dan ook is het alleen maar mooi dat FC Twente er wellicht weer bijkomt. Het maakt de Eredivisie boeiender en het houdt de subtop scherp en breder. Utrecht en Vitesse groeien namelijk niet zolang ze afhankelijk zijn van een geldschieter en FC Groningen heeft het dit decennium ook nog niet.

19 juni 2022 om 18:04

Over welke club heb je het?

19 juni 2022 om 18:27

Het Spelersbudget stijgt van 7 naar 8 miljoen, dat is geen vijftigduizend euro of zoals jij het noemt nog geen halve ton, maar een heel miljoen

Zal Geertruida Senesi in het centrum vervangen en Brenet op rechts? Of wil Feye hem als een backup halen?

19 juni 2022 om 15:08

Ik denk dat hij gehaald zal worden als backup voor Pedersen en Malacia/Maatsen. Hilgers zal wel de backup zijn voor Trauner en Geertruida.

19 juni 2022 om 16:15

Dan verwacht ik niet dat Brenet naar Feyenoord gaat. Hij wil wekelijks spelen, dat heeft hij meerdere keren aangegeven. Dit kan wel bij Twente waar hij onomstreden is. Hilgers zou ook nog niet moeten gaan. Als jonge speler moet je meters maken.

Het onderhandelen is net begonnen en niet meer dan logisch dat Twente dit zegt, die willen ook een mooi bedrag er aan overhouden. Ik hoop dat ze er snel uitkomen. Jonge talentvolle spelers zie ik graag komen naar De Kuip.

Ricky Van Wolfswinkel krijgt dan toch z'n gelijk. Hij zei dat Feyenoord Hilgers meteen moest gaan kopen.

19 juni 2022 om 18:09

Feyenoord heeft in de winter al geïnformeerd, dus dit was nou niet bepaald een Nostradamusje van van Wolfswinkel.

Voor Brenet hoeven ze niet bij Twente te zijn natuurlijk, doe hem een goede aanbieding en je maakt kans. Al hoop ik dat hij het nog een seizoen in Enschede ziet zitten. Wat Hilgers betreft is het heel simpel; ligt nog wel even vast, is een bewezen talent in de Eredivisie en Twente hoeft inmiddels geen spelers meer te verkopen om elk jaar de financiën rond te krijgen. Dus dan moet je gewoon flink dokken als je hem wil overnemen. Ik ben benieuwd of dat deze zomer rond komt.

19 juni 2022 om 16:05

FC Twente hoeft al jaren geen spelers te verkopen om financieel rond te komen. Het saneringsplan houdt niet echt rekenschap met verkopen. Dat FC Twente verkopen nodig had om de financien rond te krijgen, kwam door corona. Die tekorten moesten (deels) gedekt worden door de verkoop van Drommel en Menig.

Dat bod is natuurlijk een openingsbod, iedereen opent laag om de club te porren. Daarna beginnen de echte onderhandelingen. Hopelijk weten we Hilgers los te weken. Veel positieve verhalen en presteert zeer goed!

Mensen het is toch normaal dat je eerst laag gaat zitten? Ooit van onderhandelen gehoord? Je gaat toch niet meteen hoog in de boom hangen? Dan lacht de andere kant zich kapot.

Iedereen heeft z'n mening al weer klaar zie ik omdat de TD zegt dat het een bod van niks was. Is wel vaker zo bij een openingsbod he

Begrijp niet waarom Feyenoord Hilgers wil halen. Achterhoede lijkt vast te staan met Pedersen, Trauner, Geertruida, Maatsen (waarschijnlijk). Dan liever nog 2 linksbenige verdedigers erbij in plaats van de rechtspoot Hilgers.

19 juni 2022 om 15:05

Voor Pedersen is interesse en die heeft amper gespeeld de 2e seizoenshelft dus die willen ze laten gaan bij een goed bod lijkt me.

Haha Feyenoord probeert alle sloppy seconds van Ajax en PSV te halen. Nu weer Bremer. Ik snap de financiële nood maar zo ga je ze nooit inhalen natuurlijk. Moeten ze niet meer inzetten op eigen jeugd, of denk ik nu te makkelijk. Benieuwd hoe Feyenoord fans dit zien.

19 juni 2022 om 15:29

Ah ja, de twee spelers die dit seizoen uitblonken bij Twente zijn de 'floppy seconds' van Ajax en PSV. Neem er nog een paar jongen!

19 juni 2022 om 15:56

@Bergneu, hoewel je door je flauwe begin niet serieus overkomt zal ik serieus reageren. Komt het ook in je op dat we pas aan het begin van de transfermarkt zijn? Dit is gewoon prima beleid. Enkele plekken goedkoop met genoeg kwaliteit invullen, ook voor de breedte, dan enkele investeringen in spelers die er meteen staan, enkele investeringen in spelers voor de toekomst en dit aanvullen met eigen jeugd. Mits ze goed genoeg zijn. Er is geïnvesteerd in de jeugdopleiding, contracten verlengd, jongens verhuurd en als ze goed genoeg zijn komen ze er toch wel in, zie Kokcu, Bijlow, Malacia en Geertruida. Dus in begrijp je roep om jeugd niet echt

19 juni 2022 om 16:05

Als je het afgelopen seizoen een beetje hebt opgelet heb je gezien dat het met de jeugd wel goed zit

19 juni 2022 om 16:11

Sloppy seconds? Brenet was gewoon basisspeler en vertrok naar een top competitie. Dat hij het daar niet gered heeft, doet niets af aan het feit dat hij zeker geen sloppy second van PSV was. Verder had Feyenoord met Bijlow, Geertruida, Malacia en Kokcu vier spelers uit de eigen opleiding in de basis staan. Er zijn genoeg clubs die daar niet aan komen. Ajax had er bijvoorbeeld vijf (1 meer dus), PSV had er ook vier, AZ had er het afgelopen seizoen twee of drie in de basis staan. Feyenoord doet het op dat vlak dus momenteel gewoon prima.

19 juni 2022 om 16:16

Bij al die jaren dat ik supporter ben, was er maar 1 verdediger waarvoor ik naar het stadion kwam. Epi!

Feyenoord wordt met alle respect op dit moment niet heel serieus genomen aan de onderhandelingstafel gezien de financiën die ze hebben de laatste jaren. Jammer dat die CL opbrengsten van jaren geleden niet optimaal waren besteed. Maar er staat een ervaren TD in Rotterdam die heel subtiel met beperkte middelen een leuk elftal weer in elkaar ka n flansen.

Hilgers is een groot talent. Streuer zal hem zeker niet zo maar laten gaan. Er zal serieus geld moeten worden geboden. Vraag me af of Feyenoord dit kan.

Feyenoord wil voor het eerst geld overhouden aan een transfer , opzich zelf een prima instelling ..
Maar niet over de rug van mijn FC Twente.
Hilgers is een prima verdediger , en nog maar 21 .
Lekker blijven , elke week in de basis .
Ook voor Brenet , bij Twente komt hij in het verhaal voor .
Bij Feyenoord of een PSV voor de bank .

Feyenoord heeft enkele tonnen geboden voor Mees Hilgers, gewoon houden en verlengen. Straks over 1 jaar komt er wel een serieuze club die hem op waarde schat (5 miljoen +).

19 juni 2022 om 19:22

Feyenoord biedt dus een paar ton op een talentvolle Nederlandse verdediger van wie transfermarkt zegt dat hij 2,5 miljoen waard is, en dat is dan het uiterste bod?😂

Trouwens, heb je toevallig familie of een bekende die bij Twente een bestuursfunctie heeft?
Aangezien jij weet dat het ‘enkele tonnen’ zijn die Feyenoord geboden heeft, je bent zelfs eerder met het bedrag als feyenoordtransfermarkt!🤓

19 juni 2022 om 20:03

750,000 euro is er geboden en ja dat is een openingsbod en niet een uiterste bod. Voor Fctwente is dit niet een serieuze poging of enigszins interessant. Nee geen actuele bestuursfuncties op dit moment maar wel uit het verleden.

Haal dan Zerouki, wat een speler is dat bezit alles voor op het middenveld. Gewoon doen.

Hilgers zou een leuk gokje kunnen zijn. Brenet is niet nodig én gaat Feyenoord ook niet beter maken.

20 juni 2022 om 09:07

Als Senesi vertrekt verwacht ik dat Geertruida naar centraal gaat. Je hebt dan alleen met Pedersen een rechtsback. Brenet zorgt dan voor wat extra ruimte. Is ook transfervrij dus een prima zet.

6 mln... Waar komt dit nu weer vandaan?? voor een 1 1 contract ??

Volgend jaar maar opnieuw proberen, want dit is nauwelijks serieus te nemen en biedt heel weinig perspectief tot verder onderhandelen ..

26 juni 2022 om 22:40

Prima toch? Ik zie hem graag dit jaar weer schitteren in onze achterhoede. Mooi Europese ervaring op doen, waar Feyenoord hem waarschijnlijk niet direct voor de basis wil.

26 juni 2022 om 22:43

Het is natuurlijk het goed recht van Twente, maar of het handig is, is vers twee (wat kost hij je feitelijk effectief volgend jaar).
Hij zou wel eens meer kunnen spelen (en ervaring op kunnen doen), dan je denkt bij het bijna onvermijdelijke vertrek van Senesi.

26 juni 2022 om 22:51

Uiteindelijk kom je natuurlijk ook uit op minder dan 6 miljoen, maar voor een appel en een ei hoeft hij ook niet weg. Wat hij volgend jaar moet kosten is natuurlijk koffiedik kijken, maar gezien zijn ontwikkeling heb ik er vertrouwen in dat 2 a 3 miljoen nu gewoon wel te weinig is.

26 juni 2022 om 22:53

@jansen joenite

Het is natuurlijk maar afwachten in hoeverre Twente de voorrondes gaat overleven en hoeveel ‘Europese ervaring’ hij daadwerkelijk op kan doen bij Twente. Mocht hij naar Feyenoord komen dan kan hij die ervaring natuurlijk in theorie ook op doen.

Al met al moet je het voor 6 miljoen überhaupt niet doen. Waar is dat bedrag eigenlijk op gebaseerd? Potentie heeft die wel, maar ervaring nauwelijks..

26 juni 2022 om 22:59

Tuurlijk weet je dat nooit. En die 6 miljoen is gebaseerd op: we willen verder met Mees en hij mag alleen gaan als er een ontzettend hoog bod komt.

26 juni 2022 om 22:42

Helemaal mee eens. 6 mln is gekkenhuis voor een speler die 30 wedstrijden onder zijn riem heeft en daarin wel absoluut potentie heeft getoond, maar geen hele bijzondere dingen. Met een jaar contract en een optie voor nog een jaar heeft Twente ook geen zeeã«n van tijd ofzo. Volgend jaar kan je natuurlijk al helemaal geen 6 mln vragen.

26 juni 2022 om 23:13

Dan liever nog een jaar blijven en dan 3/4 miljoen incasseren dan nu laten gaan voor een appel en een ei. Hilgers is echt heel goed namelijk.

27 juni 2022 om 14:23

Hij ligt vast tot zomer 2023, maar Twente heeft daarna nog een cluboptie die ze kunnen lichten, tot 2024 dan dus. Niet zo dat we hem nu moeten verkopen dus. Daarbij vind ik deze instelling juist goed, niet alles voor niets verkopen en zorgen dat je volgend jaar weer linkerrijtje (met Europees voetbal) speelt in plaats van snel cashen door je betere spelers voor minder te verkopen.

27 juni 2022 om 15:13

Het geeft een ambitie aan en dat is goed. De vraag is alleen snij je jezelf niet te veel in de vingers als je volgend jaar met een resterend 1 jaarscontract er (veel?) minder voor gaat krijgen.

Kijk als vb naar hoe Vitesse nog behoorlijk wat geld voor Bazoer kon krijgen en dat hij nu transfervrij de deur uit loopt. Het lijkt mij dat ca. 2 mln duur betaald is voor een half jaar.

Laat hem maar lekker bij Twente, 6 miljoen is veelste veel voor en talent die niet bij de buiten catogorie hoort. Daarbij zie je en directeur vaker bedragen noemen in de media die veel hoger zit dan de daadwerkelijke bedrag. Ze zullen waarschijnlijk rond de 2 miljoen uitkomen max 3 als Feyenoord hem echt wilt.

26 juni 2022 om 22:46

Volgens mij is Twente juist vrij duidelijk op deze manier dat Mees niet weggaat tenzij er een club 6 miljoen wil betalen, dus waar je het vandaan haalt dat Feyenoord daar 2/3 vanaf zal kunnen onderhandelen ontgaat me.

Wat mij betreft blijft Mees gewoon nog een jaar, speelt hij wat Europese wedstrijden en wordt hij volgend jaar verkocht mocht er geen verlenging inzitten. Op dat moment kan Twente echt wel meer dan 2 miljoen krijgen

26 juni 2022 om 22:51

Natuurlijk niet. Dan heeft ie nog maar een 1-jarig contract. En als Twente volgend seizoen buiten de top 5 valt en Europees ook niets klaarspeelt is ie nog minder waard.Feyenoord heeft de 1e x waarschijnlijk 1 miljoen geboden. Het tweede bod zal 2 a 2,5 miljoen zijn en gaan ze praten. Uiteindelijk word hij voor 3 a 3,5 overgenomen.Hij wil dolgraag naar Feyenoord en 3 a 3,5 is een bedrag dat Twente nooit meer gaat krijgen en ook goed kan gebruiken.Houd Twente de poot stijf dan schakelt Feyenoord gewoon door. Voor 3,5 miljoen zijn er genoeg jonge verdedigers te vinden met hetzelfde potentieel.

26 juni 2022 om 23:00

Voorspelbaar eigenlijk die Transfermarkt. Feyenoord doet gewoon wat het wil en praat de helft van de vraagprijs af?

26 juni 2022 om 23:02

@jansen Joenite
Ja echt letterlijke elke Feyenoorder die hier reageert is het erover eens dat Feyenoord voor 3 miljoen mag overnemen terwijl er duidelijk een vraagprijs is vastgesteld...

26 juni 2022 om 23:04

@gofcte
Lulkoek, dat heb je mij niet horen zeggen.

En een vraagprijs is idd een Vraag prijs ...

26 juni 2022 om 23:06

Mijn fout, *bijna elke Feyenoorder

26 juni 2022 om 23:14

gofct
Nee hoor, niet alle Feyenoorders.
En 6 miljoen is de vraagprijs. Betekent niet dat een belangstellende club dat ook daadwerkelijk moet neerleggen.

26 juni 2022 om 23:17

OK ... beter ...

Bod van 2 miljoen en ze gaan praten. Akkoord op 3 miljoen. En anders gaat Feyenoord lekker verder zoeken.

26 juni 2022 om 23:26

Dan kan Feyenoord lekker verder zoeken.

On: snap dat ze hem langer willen houden, ook een goed teken dat dat weer kan.

27 juni 2022 om 08:25

Twente geeft met die 6 miljoen gewoon simpel aan dat hij niet te koop is. Wanneer Hilgers zich blijft ontwikkelen krijgen we die 3 miljoen volgend jaar ook nog wel.

Dat is een hoog bedrag dat gaat Feyenoord niet betalen normaal gesproken. Zo rond de 2,5M a 3M met 10% doorverkoop zou al een mooi bedrag moeten zijn. Twente mag overigens vragen wat ze willen uiteraard!

2 mil meer dan een italiaans international van 18. ja kei leuk. next. zolang senesi nog niet weg is hoeven we ons nergens druk om te maken.

6 miljoen voor Mees Hilgers. Veels te veel. Niet doen Feyenoord. Maximaal tot 3 miljoen gaan en anders laten varen. Op varkenoord komt er binnen 3 jaar die minstens over dezelfde kwaliteiten beschikt als Hilgers.

6 miljoen! vragen Hilgers Als ze zulke bedragen vragen weet je dat het niet doorgaat. Maar zo willen spelers dadelijk ook niet meer bij Twente spelen. Speler met nog 1 jaar contract en 1 jaar eredivisie ervaring 6 miljoen vragen. Ze zijn gek die Tukkers. Ik begreep dat die jongen wel erg veel zin had om deze kant te komen. Zit Twente straks met een speler die teleurgesteld is.

27 juni 2022 om 14:44

Of is het arrogant van Feyenoord om voor een uitzonderlijk laag bedrag maar te denken dat Twente overstag gaat?
Zoals je weet wil Twente ook graag cashen om er sneller weer bovenop te komen. Wij zijn ervan overtuigd dat Hilgers nog maar aan het begin van zijn ontwikkeling staat. Het is aan Twente vrij om te vragen wat ze willen, net als dat Feyenoord vrij is om hem daarvoor over te nemen of niet. Zien ze niet de potentie die wij wel zien, dan zeg je gewoon "nee dank je, we kijken wel even verder". Wt dat betreft is het net de markt, nietwaar?

Belachelijk hoog bedrag. Dit gaat niemand betalen natuurlijk.
Waarschijnlijk is dat ook de bedoeling en wilt Twente hem graag houden. Zonde want leek me een leuke speler voor Feyenoord.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren