Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Feyenoord-directie geeft update over miljoenenrecord en contract van Slot

Laatste update:

Feyenoord kan volgend seizoen voor het eerst in de clubgeschiedenis gaan werken met een begroting van meer dan honderd miljoen euro. Dat meldt Dennis van Eersel, clubwatcher van RTV Rijnmond, die gesproken heeft met financieel directeur Pieter Smorenburg. Het verhoogde budget heeft alles te maken met de aanstaande inkomsten uit Champions League-voetbal.

Feyenoord komt volgend seizoen uit in de groepsfase van de Champions League. Dat betekent dat er tenminste zes wedstrijden op het allerhoogste niveau gespeeld zullen worden en die duels leveren tezamen ongeveer dertig miljoen euro voor de clubkas op. Door die extra inkomsten ten opzichte van de Europa League, waar het prijzengeld beduidend lager ligt, kan Feyenoord voor het eerst ooit een begroting van boven de honderd miljoen euro gaan realiseren. Dat heeft Smorenburg bekendgemaakt.

Een deel van de extra inkomsten zal naar alle waarschijnlijkheid gebruikt worden om een verbeterd contract voor Arne Slot te financieren. Bij monde van algemeen directeur Dennis te Kloese laat Feyenoord weten dat het er alles aan wil doen om de succescoach in De Kuip te houden. "Wij denken een heel mooi verhaal te hebben om Arne Slot langer aan ons te binden", zo zegt hij in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Met het vernieuwde contract van vorig jaar hebben we besproken welke koers we zouden volgen. Nu, met dit succes, zullen we, nadat de confetti is neergedaald, weer gaan zitten om te praten."

Dat er interesse is in de coach uit Bergentheim, is volgens Te Kloese niet meer dan logisch. "We hebben echt een zeer goede trainer", zegt de algemeen directeur van Feyenoord daarover. "Als je succes hebt, wordt er natuurlijk gekeken naar de trainers en de spelers. Zoals je weet is Nederland een land waar spelers en trainers worden opgeleid. Op een gegeven moment willen mensen hun geluk beproeven in andere delen van de wereld." De hoop bestaat echter dat dat moment nog even wordt uitgesteld.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooi voor Feyenoord en voor het Nederlandse voetbal. Ik hoop dat Feyenoorf ver kan komen in de Champions League. En daarnaast natuurlijk dat PSV het goed doet.

15 mei 2023 om 15:42

Voelt toch een beetje raar om de champions league in te gaan zonder ajax in de gelederen. Ik volg al tig jaar het voetbal (vroeger alleen champions league met Ajax en Psv), maar kan me niet herinneren dat Ajax er niet in zat.

Hoop dat Feyenoord wat kan doen met de selectie. Sterkhouders aanhouden en hoop eigenlijk op een jaartje Sinistera huren (aangezien die toch is gedegradeerd).

15 mei 2023 om 15:47

6 jaar geleden is de laatste keer dacht ik

15 mei 2023 om 16:03

@westend, Na het seizoen dat destijds Feyenoord kampioen werd (2017/2018), speelde alleen Feyenoord in de Champions League. En in 15/16 - 16/17 alleen PSV. Dus nog niet zo heel lang geleden hebben ze 3 jaar oprij geen Champions League gespeeld.. Zal je wel moeten weten met je 'tig' jaren ervaring he..

15 mei 2023 om 16:06

Dan zullen dat vast nietszeggende champions league jaren zijn geweest

15 mei 2023 om 16:18

Op dat ene jaar van Ajax na zijn het altijd nietszeggende CL jaren.

15 mei 2023 om 16:36

Nou dat jaar van PSV dat ze eruit gingen tegen Atletico was ook best bijzonder. Mooi team hadden ze doen.

15 mei 2023 om 18:04

Met mijn jaren ervaring kan ik me de woorden van Van Gaal nog herinneren. Als we 3 CL tickets krijgen speelt Ajax altijd CL. Vervolgens mochten we Willem II en Heerenveen in de CL bewonderen, maar geen Ajax.

15 mei 2023 om 18:04

Of het PSV van Hiddink met Afellay en Aissati

16 mei 2023 om 09:02

Maar we pakten tenminste wel met regelmaat punten in de groepsfase. Iets wat Feyenoord de laatste keer niet echt gelukt is en komend jaar naar alle waarschijnlijkheid ook niet gaat lukken. Ik vind het bijzonder om te lezen dat Feyenoord fans tegenwoordig zo arrogant zijn geworden, terwijl ze dit jaar alleen één kampioenschap heb mogen bijschrijven.

Wat een heerlijk vooruitzicht voor Feyenoord. Prachtige wedstrijden op het allerhoogste niveau en de CL miljoenen die binnenstromen. Zuur voor Ajax dat ze de CL mislopen en miljoenen aan inkomsten missen maar heerlijk voor Feyenoord. Ik gun ze dit succes. Dik verdiend.

15 mei 2023 om 15:43

Wij verdienen het ook gewoon niet, simpel. Jaar opnieuw opbouwen en dan komend seizoen is top 2 een must met de dubbele CL tickets. Feyenoord gewoon heel goed dit jaar en terecht CL voetbal. Hoop dat het geraamte nog 1 jaar blijft, want de loting voor Feyenoord kan wel zwaar worden (feyenoord zit dan wel in pot 1 geloof ik, dat scheelt.)

15 mei 2023 om 15:51

Feyenoord zit in pot 1 als Manchester City kampioen word en de CL wint anders wordt het pot 3

15 mei 2023 om 16:23

Denk dat het voor Feyenoord belangrijker wordt dat ze sterkhouders en de trainer kunnen binden dan in welke pot ze komen. Pot 1 kan nog steeds topclubs in pot 2 en 3 loten en zonder Slot, Kokcu, Geertruida Giminez en Hancko heb je weiniig in CL te zoeken ongeacht de pot.

15 mei 2023 om 16:38

Pot 1 of 3? Hoe dan? Je zakt toch gewoon een plaatsje naar pot 2?

15 mei 2023 om 16:40

Aan de andere kant leveren kokcu, geertruida, hancko en gimenez dan ook wel weer wat op. En zelfs dan blijft geraamte met Bijlow, Trauner, Symanski, Wiefer redelijk in tact.

15 mei 2023 om 16:46

Nee daar heeft Feyenoord te weinig coefficienten voor @Moridin. Ze komen wellicht in pot 1 omdat dan de kampioen van de nummer 7 in pot 1 komt als City kampioen wordt en de CL wint.

15 mei 2023 om 16:56

Zal met land waarin je kampioen bent geworden te maken hebben?

15 mei 2023 om 15:48

Is ook heel zuur. CL zag ik echt als iets wat we wel elk jaar ‘eventjes’ zouden spelen, om het maar zo te zeggen. Nu ga je de EL of Conf.L in. Wat een downgrade.

15 mei 2023 om 16:43

EL kan sportief gezien wel een heel mooi toernooi zijn voor Ajax. Op CL niveau moet alles perfect kloppen om ver te geraken; in de EL kunnen ze nog wel eens hoge ogen gaan gooien. Als ze wat beter spelen dan dit jaar dan.

Qua financiën is het wel een domper natuurlijk.

15 mei 2023 om 18:18

Zelf de conference league kan een podium zijn om uit een dal te klimmen, zie Feyenoord.

15 mei 2023 om 20:08

De EL is al met al ook gewoon een sterk toernooi met volgend seizoen waarschijnlijk clubs als Liverpool, Milan, Roma, Leverkusen, Sporting, Villarreal en nog wat CL afvallers waar ook altijd wel een paar grote clubs tussen zitten. Er moet veel gebeuren wil Ajax ook maar een kans maken. In de Conference League ben je direct 1 van de favorieten.

15 mei 2023 om 15:52

Het is niet erg als de eredivisie wat zou nivelleren op financieel gebied. Ajax heeft by far het meeste geld, dus Ajax volgend jaar wat minder inkomsten heeft uit Europees voetbal en Feyenoord (en hopelijk ook PSV) wat meer, dan treedt er een nivellering op, wat hopelijk goed is voor de onderlinge concurrentie.

15 mei 2023 om 16:20

De top 3 nivelleert dan. Voor de rest van de eredivisie wordt het verschil alleen maar groter.

15 mei 2023 om 16:50

Wanneer de gehele top 3 met elkaar concurreert op financieel gebied zou dit ook tot hogere prijzen voor eredivisie spelers moeten leiden.

In veel gevallen stroomt het geld van de grote drie toch door naar de clubs daaronder. Ajax die jaarlijks bij AZ shopt, Feyenoord die jaarlijks bij Excelsior of Sparta shopt en PSV die jongens als Veerman haalt.

Meer geld voor de top 3 zou ook moeten zorgen voor leukere selecties, betere teams en meer exposure voor de eredivisie in zijn geheel. Dit alles moet wederom leiden tot meer TV geld etc

15 mei 2023 om 17:07

Hahaha Ruben niveleren zeg je? Alvarez levert in zn eentje al veel meer op dan de gehele CL campagne van PSV. Wat minder afgunst en meer focus op je eigen club is wat ik je adviseer. Want ja jij haalt onnodig weer ajax hierbij, notabene in een topic wat niet eens over psv gaat.

15 mei 2023 om 17:17

Ik reageer op een post waarin de financiã«le meevaller van Feyenoord afgezet wordt tegen de tegenvaller van Ajax in de EL of Conference League. Ik geef daar mijn zichtspunt op dat dat in het kader van de onderlinge concurrentie tussen de top 3 ten goede komt. Dus nee, ik haal zelf Ajax nergens bij, maar reageer op iemand die Ajax erbij getrokken heeft, en ik benoem Alvarez verder helemaal nergens. Heeft ook helemaal niets met dit verhaal te maken wat de champions league gelden en de gelden uit de verkoop van spelers hebben geen directe causale relatie. Gakpo, Madueke en Sangarã© leveren ook meer op dan een gehele Champions League campagne, dat zal ook gelden voor Kokcu. Totaal irrelevant.

En als ik Ajax al bij een reactie zou willen betrekken, dan zou dat toch gewoon mogen? Ik hoef toch geen toestemming daarvoor te vragen? Of mag ik mijn mening als PSV-fan alleen over PSV geven en niet over andere onderwerpen?

15 mei 2023 om 17:26

Neenee Jij zegt: Ajax heeft by far het meeste geld en hoopt op nivelering. Dus nu niet met je causale verbanden aankomen. Jij gunt je eigen cluppie meer inkomsten dan een andere en verbloemt dat met mooie termen zoals nivelering en beter voor de onderlinge concurrentie. En zoals Lierse al aangeeft is dat complete onzin!

16 mei 2023 om 10:05

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Tuurlijk hoop ik op minder geld bij Ajax omdat Ajax het meeste geld heeft. Is dat zo raar? Meer geld betekent dat je betere spelers kan halen. Als één club, of dat nou Ajax, Feyenoord, AZ of wie dan ook is, het allermeeste geld heeft en daarmee veel betere spelers dan de rest kan halen, is er op een gegeven moment geen sprake meer van concurrentie. Dan kan mijn club niet meer elk jaar meestrijden voor een landstitel. Dus is het goed voor mijn club als Ajax een periode conference league gaat spelen en PSV op een hoger niveau, zodat de inkomsten van Ajax lager zijn en die van PSV hoger. Zodat het gat verkleind wordt en daarmee de concurrentie hoger wordt. Is toch niet raar? Dat is precies wat ik gezegd heb in mijn eerste post, namelijk dat PSV ervan kan profiteren als Ajax minder inkomsten heeft.

Wat Lierse verder zegt klopt, maar dat betekent niet dat wat ik zeg onzin is. Als de top 3 nivelleert, concurreert de top 3 met elkaar, en dat is wat ik wil: een betere concurrentiepositie van PSV t.o.v. Ajax. Bovendien, zoals Futureboss ook zegt, zal dit geld weer doorvloeien naar de rest van de eredivisie.

Als je nu vooral zorgt dat de groep klaar is voor Champions League voetbal, dat er dus een aantal goede aankopen bijkomen, dan is het makkelijker om Slot aan je te binden. Ik krijg nu een beetje een gevoel dat Feyenoord elk jaar even flink met de kont omhoog moet om Slot maar zo gek te krijgen dat hij nog een jaartje blijft.. Ik vind dat wel een beetje treurig hoor, is de organisatie zo vreselijk afhankelijk van die ene man?

15 mei 2023 om 15:43

Feyenoord heeft toch prima gebouwd afgelopen jaar? Als ze nog een paar spelers aantrekken/vervangen dan spelen ze gewoon weer voor het kampioenschap en met een beetje geluk kunnen ze in Europa ook weer leuk mee doen (al is het 3e CL en vervolgens Europa League)

15 mei 2023 om 16:11

Dat denk ik ook ja, ik denk dat de organisatie bij Feyenoord best goed staat. Maar daarom vond ik het “klein” van Feyenoord om ieder jaar maar even te met Slot om de tafel te gaan om hem te overtuigen om ze een pleziertje te doen en nog een jaar te blijven! De structuur van de voetbalclub is zoveel belangrijker dan die ene gozer!

15 mei 2023 om 16:15

Feyenoord moet sowieso elk seizoen meedoen om de titel in Nederland. Je zult niet elke keer daadwerkelijk kampioen worden, maar op 25 punten van PSV of Ajax eindigen is gewoon een wanprestatie.

15 mei 2023 om 16:46

"Ieder jaar"? Dit is pas zijn tweede seizoen.

15 mei 2023 om 16:58

Ja “ieder jaar”, want vorig seizoen hebben ze dit gesprek gehad en dat moeten ze nu weer gaan doen. Dus ja, “ieder jaar”!

15 mei 2023 om 17:20

Hoeveel trainers heeft Chelsea afgelopen tijd gehad? Dat Feyenoord met slot praat om hem langer te binden is helemaal geen zwaktebod aangezien goede trainers niet in bosjes groeien

15 mei 2023 om 15:44

Kijk eens naar Ajax en PSV. Je coach is toch wel de vertaling van visie naar het veld. Die kan je niet 'zomaar' even vervangen.

15 mei 2023 om 16:14

Als je bereid bent om verder te kijken dan je neus lang is wel. Waarom zou je alleen Nederlanders aan willen stellen? Welke moderne Nederlandse trainers hebben we nu echt rondlopen? Slot en Ten Hag, dan houdt het op. Als je daarna doorzoekt buiten Nederland kun je al veel verder komen! Waarom is De Zerbi afgelopen zomer niet naar Ajax gegaan maar zijn ze voor die loser Schreuder gegaan? Waarom zetten ze nu niet vol in op Gallardo? Dat het verlies van Ten Hag zo gevoeld werd door Ajax ligt aan de falende leiding en de falende structuur van die club?!

15 mei 2023 om 15:46

Ja, een toptalent als coach zoals Slot is, drukt een stevige stempel op de club. Daarbij hebben een aantal spelers dermate veel vertrouwen in hem dat als hij blijft, de kans groot is dat ook zij er een jaar aan vast plakken. Mocht Slot blijven en komend jaar weer kampioen worden, dan zal iedereen er vrede mee hebben dat hij vertrekt. Maar nu nog even niet

15 mei 2023 om 16:21

Haha nee ik kan me voorstellen dat je alles doet om het nu te voorkomen, maar Feyenoord moet toch vooruit plannen? Neem een voorbeeld aan Brighton. Dat is in mijn ogen wat iedere Nederlandse club moet doen! Zij zijn zo vreselijk goed in het doorselecteren, niet alleen bij spelers maar ook als het gaat om trainers!

15 mei 2023 om 15:46

Prima voorbeeld in Amsterdam hoe snel het met een club kan gaan als een belangrijke man vertrekt.

15 mei 2023 om 16:22

En meerdere seizoen achter elkaar een hele rits bepalende spelers verkopen. Dat komt een team over het algemeen ook niet ten goede....

15 mei 2023 om 16:05

Ben ik niet met je eens betreft het laatste wat je zegt, de vijver om in te vissen van coaches is niet zo druk bezet. Kijk naar Ajax, daar wordt getwijfeld aan Heitinga, en als die niet blijft, bij wie kom je dan uit? Ik vind dat je Slot een prima aanbod kan doen zodat hij nog een jaartje blijft. Zal voor Feyenoord uitermate gunstig zijn

15 mei 2023 om 16:23

Niet zozeer de organisatie, maar wel dat wat er op het veld gebeurt. Goede coaches van een serieus niveau zijn uberhaupt wel schaars en Feyenoord heeft er 1. Dat Slot dus een groot aandeel heeft in het succes, moge duidelijk zijn. Die is voor Feyenoord net zo belangrijk als Ten Hag was voor Ajax. Dat zou ik niet treurig noemen. Dat is nou eenmaal wat nodig is als je stappen wilt zetten.

Een groep zomaar klaar krijgen voor CL-voetbal, dat is gewoon erg lastig. Tenzij je mazzelt met de loting of vleugels krijgt in zo'n groepsfase, is het allemaal niet zo makkelijk voor een ploeg met het budget van Feyenoord. Ploegen die structureel het driedubbele te besteden hebben, hebben vaak al moeite om te overwinteren.

Ze doen er bij Feyenoord ongetwijfeld wel alles aan om Slot te behouden, maar dat is niet te doen als de United's of wat dan ook van deze wereld op de stoep staan. Het enige wat je kunt doen, is de zaakjes op orde hebben en verder is het hopen dat de mooie clubs niet concreet worden. Het lot van een club uit een middelgrote competitie.

15 mei 2023 om 16:24

Omdat je weet wat je aan Slot hebt ipv een andere coach. Toen met Gio werden we ook kampioen maar dat is gewoon niet te vergelijken wat er nu is. Waarom zou je voor een goede speler wel zijn contract open breken en voor een coach niet?

Je kan leuk paar namen opnoemen, maar dat betekent niet dat het allemaal past.

Hopen dat Man City de CL wint, kampioen worden ze wel. Dan belandt Feyenoord in pot 1 en dan is het gewoon hopen op een goede loting.

Nu het team zoveel mogelijk bij elkaar houden, Kokcu verkopen voor een mooi bedrag en met name de buitenposities verbeteren, een betere reservekeeper en betere backups voor de backposities. Pedersen en Lopez zijn niet het niveau waar je mee aan kan komen als er een blessure is.

15 mei 2023 om 15:48

Lopez vond ik prima eigenlijk en ook Wellenreuter heeft ons belangrijke punten opgeleverd. Vooral de flanken versterken inderdaad, maar die boodschap zal wel duidelijk zijn bij de club!

15 mei 2023 om 15:48

Dat zou wel beter zijn ja, aan de andere kant ben ik ook wel benieuwd als ze tegen pak em beet Barcelona en Dortmund spelen, hoe dat eruit gaat zien... Ik maak me geen illusies, dat zijn betere ploegen normaal gesproken, maar je weet maar nooit. Hopen dat ze paar goeie versterkingen kunnen binnen hengelen, vooral de buiten posities idd

15 mei 2023 om 15:50

Ben toch bang dat als je betere spelers gaat halen voor de backs, het meteen niveautje 'ik wil een basisplaats' zijn. Zo slecht zijn die backs namelijk niet (aangezien het reserves zijn). Goeie buitenspelers en een extra spits kunnen geen kwaad. Danilo is echt niet van het niveau (en moet verboden worden om op 10 te staan) dat Feyenoord speelt. Dat is echt een totaal ander type. Ik zou persoonlijk nog graag Sinistera huren, aangezien die toch gaat degraderen. Of er moeten nieuwe pareltjes worden ontdekt.

15 mei 2023 om 16:14

Ik denk sowieso niet dat je als Feyenoord zijnde moet kijken naar waar het beter kan, maar waar het beter moet. Het is niet zo dat je qua niveau geweldenaren nodig hebt om in de CL te kunnen spelen, maar wel een collectief dat zich staande kan houden en individuen die niet door de ondergrens zakken op dat niveau.

Dan wil je als het mogelijk is wel een meer ervaren back (ook al doet Hartman het leuk als nieuwkomer) en sowieso betere vleugelspelers. Overigens denk ik niet dat Sinisterra huren verstandig is. Buiten z'n blessuregevoeligheid kun je echt wel leuke buitenspelers vinden die beter zijn dan wat er nu loopt. Het vergt alleen wat creativiteit vanuit de technische leiding.

15 mei 2023 om 16:17

Ze zullen financieel ook enige voorzichtigheid in moeten bouwen. Je kunt komend seizoen wel 100 miljoen ter beschikking hebben, maar het kan zomaar zijn dat je het seizoen erop 20 miljoen minder in kas krijgt. Dan moet je niet met een te groot salarishuis zitten.

15 mei 2023 om 16:28

stpn84

Zou ook Geertruide in de CL naar centrum brengen ipv Trauner. Die komt denk ik wel te kort voor dat niveau.
Timber zou je kunnen uitproberen op de back, maar beste is goede rechtsback aantrekken (dan kan Geertruide centrum blijven, al gaat dat tenkoste van een zeer populaire speler).

Benieuwd naar de aankopen voor komend seizoen. Kijken of jullie weer paar leuke spelers kunnen aantrekken (wordt nu wel makkelijker met meer geld en de CL als bonus).

15 mei 2023 om 16:35

Ik haal je even uit de illusie, zelfs in pot 1 gaat dit een afgang worden.
Is verder niet erg maar dit team is een moment-team

15 mei 2023 om 16:39

Moment team dat vorig jaar in de finale stond van de Conference League en dit jaar heer en meester is in Nederland. Zelfs maar 1x verloren .. Feyenoord is slapende reus die aan het ontwaken is

Veel mensen denken dat geld Slot in Zuid kan houden. Hij heeft echter weinig meer te winnen en alleen blijven om een paar CL wedstrijdjes gaat wat ver. Hopelijk blijft hij, maar als er een leuke club uit de PL komt dan gaat hij vast. Niet om het geld maar omdat de PL het walhalla van het voetbal is.

Ik ben toch wel benieuwd naar dit Feyenoord in de CL. Met een paar gerichte aankopen (met name aan de flanken), wat ervaring erbij en beetje geluk met de loting, kunnen ze misschien nog wel eens verrassen. Maar dit hangt ook wel af van Slot of hij blijft of niet. Wil deze man graag op het hoogste niveau zien en dat kan volgend seizoen alleen als hij blijft. Alle CL-ploegen (dus geen Spurs) zijn al voorzien van een trainer, of er moet echt iets raars gebeuren.

Ik zou zeggen: reken jezelf maar niet rijk. 1 kut seizoen en je bent weer terug bij af, zie ook Ajax.

15 mei 2023 om 15:51

Laatste keer dat we flink wat te besteden hadden ging het daarna bijna gepaard met een failisement. Kwamen in een keer al die oud gedienden met grote contracten en 0 restwaarde.

15 mei 2023 om 16:09

Dat was natuurlijk wel een totaal andere tijd. Verkoop je twee beste spelers en je compenseert de meeste tekorten wel ruimschoots. Zolang de risico's geoorloofd zijn en er verstandig naar de financiele situatie wordt gekeken, vind ik dit soort dingen niet gek. Een spaarpotje is geen overbodige luxe, maar dat zullen ze in Rotterdam ook vast wel snappen.

15 mei 2023 om 21:09

Laatste keer was afgelopen zomer weet je nog? Daarna werden we kampioen…

Het is goed voor het Nederlandse clubvoetbal wanneer niet alleen het sportieve, maar ook het financiele gat naar Ajax ietwat wordt gedicht door de concurrentie. Niet alleen de rivaal uit Rotterdam, maar ook Eindhoven (en in zekere zin ook Alkmaar en Twente). Met een financieel bredere top kan Nederland Voetballand gaan nadenken aan een permanente plek in de top 6 van Europese voetbalcompetities.

15 mei 2023 om 16:19

Ja, maar dan moet (financieel gezien) nummer 2 t/m 5 er flink wat bij krijgen, niet nummer 1 er veel af. Sowieso moet er goed beleid gevoerd worden, waarbij eigen talent centraal staat.
AZ en Feyenoord bewijzen dat weer, Ajax bewees dat in het verleden en bewijst nu wat er gebeurt als je aankopen niet renderen en er geen nieuwe aanwas klaar staat. Als die basis goed is, dan kan de gehele top concurreren met landen als Portugal.

15 mei 2023 om 16:28

Hoe hoger je komt te spelen, des te moeilijker het wordt om nieuwe 'aanwas' klaar te stomen. Wel vind ik dat clubs veel moeten investeren in scouting en de opleiding. Echter heb je balans nodig en zeker als druk een grote factor speelt.

Daarom ben ik ook altijd voorzichtig met betrekking tot AZ. Ze doen het goed en hebben hun zaakjes op orde, maar de omstandigheden zijn er natuurlijk ook wel naar. Die kunnen een seizoen op plaats 8 eindigen. Dan baalt men en moet men een speler verkopen om een gaatje te dichten. Ook niet het grootste probleem dat je kunt hebben als club.

Dat is natuurlijk wel anders blij Ajax, PSV en Feyenoord. Je kunt niet zomaar even 4 of 5 jeugdtalenten inpassen en een seizoen opofferen. Ook de omstandigheden zijn wel even een stuk heviger dan bij AZ. Om dus direct AZ als voorbeeld te gebruiken snap ik enerzijds, maar anderzijds hebben zij te maken met totaal andere omstandigheden.

15 mei 2023 om 19:51

Eens met je betoog, Sirius, maar internationaal gezien hebben de traditionele top 3 dezelfde status als AZ nationaal. Nederland kan geen bewezen toppers kopen, dus je koopt talenten of je leidt ze zelf op. Dat breed gedragen moet zorgen voor een stabiel niveau op landniveau, waardoor we (als Eredivisie) internationaal wel meetellen.

Ja nu maar hopen dat ze dit keer verstandiger met het geld omgaan dan in 2017.

Het verschil met destijds is wel weer dat je leunde op veteranen, terwijl je nu grotendeels met een jonge selectie kampioen bent geworden. Dus dan is het makkelijker bouwen.

Ik denk niet dat het financiele aspect vanuit het oogpunt van Feyenoord relevant is voor het aanblijven van Slot. Als er een mooie club komt, hou je dat gewoon niet meer tegen. Dat is nou eenmaal het lot van clubs uit middelgrote competities. In dat soort gevallen moet je maar zorgen dat je het onderste uit de kan haalt en goed voorbereid bent voor de nabije toekomst. Verder juich ik het alleen maar toe dat Feyenoord weer stappen maakt. Zolang de risico's te overzien zijn, zie ik ook geen reden om de begroting niet op te schalen. Dat zal ook wel moeten als je stappen wilt blijven zetten.

Heel veel geld uitgeven aan spelers staf ed lijkt mij niet verstandig. Je kan het beter besteden aan een nieuw stadion. en vanzelfsprekend een deel aan versterkingen.
Nieuw aan te trekken spelers zullen nu van de een op andere dag duurder worden, maar het zal ook gemakkelijker zijn om spelers aan te trekken.........cl lonkt

Dat is mooi nieuws laten we hopem dat Arne Slot idd bij Feyenoord blijft en dat we volgend seizoen weer gaan vlammen

Hopelijk kopen we niet weer middelmaat op van dat geld. Laatste keer toen we de CL in gingen was het ook om te huilen wat ervan overbleef. Kwaliteit kwijt en vervolgens ook nog het geld kwijt omdat die spelers geen restwaarde hadden.

En hier kun je zien waarom Slot nog niet zegt dat hij blijft. Hij weet: er komen onderhandelingen aan. Als hij nu al zegt dat hij blijft, gaat hij geen contractverbetering krijgen of in elk geval niet zo groot als wanneer hij stevig de onderhandeling in gaat. En volledig terecht natuurlijk.

Ik denk dat hij in principe wel zal blijven, tenzij er een droomclub voorbij komt. En dat is niet uitgesloten natuurlijk met de Spurs bijvoorbeeld. Maar het lijkt me raar als hij naar een of andere laag- of middenvlieger in Duitsland, Spanje of Engeland zou gaan. In plaats daarvan kun je met een gigantisch krediet, een fiks salaris en een enorme macht de Champion's League in gaan met de club waarmee je kampioen bent geworden. En zeker gelet op hoe het in Amsterdam en Eindhoven gaat, heb je met dit Feyenoord een fikse kans om een tweede keer achtereen kampioen te worden. Dat zou Slot in een klap tot een van de grootste trainers in de geschiedenis van Feyenoord maken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren