Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ferdinand plaatst oude bekende boven ‘beste verdediger ter wereld’ Van Dijk

Laatste update:

Rio Ferdinand vormde bij Manchester United acht jaar lang een verdedigend duo met Nemanja Vidic. Hoogtepunt van de samenwerking was het veroveren van de Champions League in 2008. Ferdinand, tegenwoordig werkzaam als analist bij BT Sport, stelt Vidic dan ook boven Virgil van Dijk, al is de voormalig verdediger van the Red Devils zeker ook onder de indruk van de Liverpool-stopper.

"Van Dijk op zijn top, of toch Vidic? Dat is een goede vraag", stelt Ferdinand in een vraag-en-antwoordsessie op Instagram. "Ik ga toch voor Vidic, want daar heb ik mee samengespeeld. Hij was mijn partner. Hij knapte voor mij het vuile werk op en ik deed dat ook voor hem. Zo ging dat altijd." Ferdinand plaatst wel gelijk een kanttekening. "Ik hou van Van Dijk, begrijp me niet verkeerd. Hij is op dit moment de beste verdediger ter wereld."

"Ik had Van Dijk krijg meegemaakt in onze tijd, om van dichtbij te zien hoe goed hij is", vervolgt Ferdinand. "Dat zou heel interessant zijn geweest. Het is zonder twijfel een speler van topklasse." De Oranje-international veroverde vorig seizoen de Champions League met Liverpool en is deze jaargang hard op weg naar de landstitel in de Premier League. Vanwege de coronacrisis liggen de competities in Europa voorlopig stil, waardoor het nog onduidelijk wanneer en op welke manier Liverpool kampioen wordt. In de Ballon d’Or-verkiezing in december vorig jaar moest Van Dijk alleen Lionel Messi voor zich dulden.

Frank Leboeuf, oud-verdediger van onder meer Chelsea, liet eerder deze week nog een ander geluid horen. De Fransman plaatste Van Dijk in zijn analyse juist boven Vidic. "Ik vind Van Dijk completer", zo zei hij in gesprek met ESPN. "Ik hield van Vidic, want dat was echt een beest en bovendien een fantastische verdediger. Maar Van Dijk kan zijn team leiden en heeft een geweldig bereik met zijn passing. Vidic had dat minder. Maar, petje af voor hem, want hij was ook echt fantastisch."

Ben jij het eens met Rio Ferdinand over Virgil van Dijk?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hahaha, Ferdinand. Ongelofelijk wat een slapjanus. 'ik ga toch voor Vidic, want daar heb ik mee samengespeeld.' Onbewust zegt hij hier dus gewoon dat Van Dijk beter is dan Vidic ooit geweest is, wat hij natuurlijk ook daadwerkelijk is.

22 maart 2020 om 12:50

Heb je het fragment gezien?

22 maart 2020 om 12:51

Ik vind het lastig, Vidic op zijn top was echt de beste verdediger ter wereld op dat moment. Net zoals een Van Dijk in vorm de beste verdediger op dit moment is. Het is nu vooral vergelijken hoe lang ze het volhouden in hun top.

22 maart 2020 om 14:06

Vidic op zijn top was helemaal niet de beste verdediger ter wereld. Toen speelden er nog Ricardo Carvalho, Cannavaro en Nesta. Vidic behoorde zeker tot de top, maar de beste was hij nooit.

22 maart 2020 om 14:14

Mee eens, er liepen betere verdedigers rond, maar ik denk veel mensen hem ietwat overschatten omdat die veel agressiviteit in zijn spel had. De beste verdedigers zijn vaak niet de harde, kaarten pakkende verdedigers maar meer de op het oog wat rustigere spelers zoals Nesta, Cannavaro, Maldini, Van Dijk etc.

22 maart 2020 om 14:49

Carvalho was een goeie verdediger maar behoorde echt niet in het rijtje Vidic , Nesta , Cannavaro , Samuel , Lucio etc..

22 maart 2020 om 17:35

Vidic op zijn top was rond 2010. Cannavaro was toen met pensioen, Nesta was over zijn top heen en Carvalho? Komop zeg. Dan zou ik eerder Lucio noemen. Of Puyol.

22 maart 2020 om 18:17

Carvalho is een van de beste verdedigers die er in Engeland ooit hebben rondgelopen. Niet voor niets dat Terry hem de beste verdediger vindt naast wie hij heeft gespeeld. En niet voor niets dat Porto met Carvalho de CL wist te winnen. Vidic speelde tussen 2006 - 2014 bij Utd. Waarin zijn laatste 2 jaar gewoon minder waren. Tot 2010 was hij niet de beste en tijdens 2010 en daarna ook niet. Jij komt zelf al met 2 namen die in die periode eerder beter waren.

22 maart 2020 om 18:20

Carvalho was een van de verdedigend meest verfijnde verdesigers die er tussen 2005 en 2013 hebben gespeeld. Men denkt dat Mourinho een knappe prestatie heeft geleverd door met Porto de CL te winnen.. Dat kon niet zonder een Deco op het middenveld en een Carvalho in de verdediging. Daarom was Carvalho ook het eerste wat die kocht toen die naar Chelsea ging.

22 maart 2020 om 12:51

Heb je het fragment gezien?

22 maart 2020 om 12:57

Nee, dat zegt hij eigenlijk helemaal niet onbewust. Daarnaast betwijfel ik of van Dijk momenteel beter is dan dat Vidic was. Zoals Ferdinand al zegt, het is lastig om een keuze tussen deze twee te maken.

22 maart 2020 om 13:06

Heb jij Nemanja in zijn prime wel zien verdedigen!?Dat was echt een beest. Die ging duels aan waarbij de meeste sowieso al verloren hadden voor ze het duel aangingen. Daarnaast waren zijn tackles vlijm scherp!Jij lach Rio uit alsof hij nonens praat..V. Dijk is idd de beste verdediger op het moment. Of hij beter is, dan Vidic dat was op zijn prime laat ik lekker in het midden. Want in 2008 waren clubs zoveel meer aan elkaar gewaagd dan dat zij nu zijn..

22 maart 2020 om 13:09

Met alle respect maar hoe kun je nu Van Dijk boven Vidic plaatsen. Vidic heeft jaren lang op topniveau uitstekend verdedigd. Van Dijk is pas 2 seizoenen top. 2 seizoenen hebben wij het over en mensen roepen maar dat Van Dijk de beste verdediger is van de afgelopen 10 jaar. Mensen moeten echt hun oranje bril af doen.

22 maart 2020 om 13:23

True, is idd ook nog ding.
Vidic heeft meerdere seizoenen volle toeren gedraaid.

22 maart 2020 om 13:29

Het is als het om Nederlandse spelers gaat genoeg om een of twee jaartjes aan de top mee te doen. Dan ben je gelijk een van de besten ooit. Ook al heb je verdedigers die het 5 tot 10 jaar doen...

22 maart 2020 om 14:11

Hoe Van Dijk de afgelopen twee jaar speelt kan Vidic totaal niet aan tippen. Verder is Van Dijk ook veel completer. Dus ja, Van Dijk is beter dan dat Vidic ooit geweest is.

22 maart 2020 om 14:29

Van Dijk heeft idd de afgelopen 2 jaar een heel hoog niveau behaald. Vidic heeft 7 jaar op rij bij een topclub om de prijzen gespeeld.

22 maart 2020 om 14:59

Lol kan Vidic totaal niet aan tippen? Hahaha. Van Dijk is voetballend beter, maar verdedigend was Vidic sterker. Van Dijk lijkt nu vooral bezig met zijn statistiek om niet voorbij gedribbeld te worden. Tegen Atletico viel hij weer door de mand, maar niemand die het zegt...

22 maart 2020 om 15:21

Wat zeggen team prijzen over hoe goed iemand is? Is Benzema ook beter dan Henry omdat die meerdere CL's won? Vidic werd veel vaker voorbij gelopen dan Van Dijk.

22 maart 2020 om 15:50

Uitgelopen worden zegt iets over de snelheid. Snelheid zegt niks over kwaliteit. Vidic was bee
Meedogenlozere verdediger dan van Dijk en speelde in de BPL toen concurrenten nog spelers als Drogba en Torres in de spits hadden. Dat is toch andere koek dan Abraham of Firmino

22 maart 2020 om 16:26

Leuk dat je Torres noemt. Vidic presteerde vaak juist heel zwak tegen Torres.

Dit kan niet eens een seriueze vraag zijn. We hebben het hier over verdedigen, niet meevoetballen of lange passes geven. Verdedigend behoort Vidic in een rijtje met Maldinin durf ik wel te stellen. Alleen deed die het nog wat jaartjes meer.
Van Dijk mag zijn veters nog niet strikken. En wie anders beweert heeft Vidic nooit zien spelen of is voor Liverpool.

22 maart 2020 om 13:39

Verdedigen is nou eenmaal een bredere taak geworden. Je moet tegenwoordig ook mee kunnen voetballen en passes kunnen geven. Van Dijk is in z'n compleetheid absoluut beter dan Vidic was. Puur verdedigend zonder bal heeft Vidic een voorsprongetje. Overigens vind ik het ook helemaal niet relevant. Vidic was een geweldige verdediger, Van Dijk is een geweldige verdediger. Wie er dan beter is of was, interesseert mij niet zoveel.

22 maart 2020 om 13:57

Sorry, maar ben het niet met je eens. Ook voetballend stond Vidic echt wel z’n mannetje. Maar verdedigend was van Dijk dit seizoen echt niet zo goed. Heeft heel veel fouten gemaakt. Ook voetballend. En dus maar 1 echt heel erg goed seizoen gedraaid tot nog toe. Eens dat ze beide geweldige verdedigers zijn, maar Vidic stak met kop en schouders uit boven een heel aantal uitstekende verdedigers destijds. Van Dijk steekt met kop en schouders uit boven een heleboel redelijk goede verdedigers. Waardoor hij zoveel beter lijkt. Maar als ik Vidic en Ferdinand had, zou van dijk echt maar heel weinig spelen. (Snap dat je het niet relevant vindt, maar je reageerde nu eenmaal, dus reageerde ik ook maar weer even )

22 maart 2020 om 14:20

Hij was wellicht niet zo goed als vorig seizoen, maar Van Dijk heeft gewoon een goed seizoen gespeeld. Dat hij dan wat fouten heeft gemaakt, die maakt elke verdediger. "heel veel fouten" is nogal overdreven. Verder is jouw vergelijking ook nogal gebaseerd op nostalgie. Alsof we tegenwoordig geen topverdedigers meer hebben op de Europese velden. Een Sergio Ramos bijvoorbeeld in topvorm is absoluut beter dan Vidic en Ferdinand naar mijn mening en ik heb werkelijk niets met Ramos.

22 maart 2020 om 15:02

Ik denk inderdaad dat er momenteel niet zoveel topverdedigers meer zijn. Er moet teveel gevoetbald worden en dus vinden we het goed dat een verdediger af en toe fouten mag maken. Ik vind echt dan van Dijk veel fouten heeft gemaakt. Fouten waar we bij een Maguire lacherig over doen, maar niet bij onze heilige van Dijk. Dat ze niet afgestraft worden is wat anders en in dit Liverpool kost het niet snel punten. Ik zeg hier voor de duidelijkheid dus niet dat hij net zoveel fouten maakt als Maguire, wel zelfde soort waar we bij hem om lachen.
Ook Ramos is van een oudere generatie. Hoe lang is hij al niet meer in topvorm? Dat is ook alweer een jaar of 5 misschien. En hoeveel rode karten heeft die gepakt? Hele domme en hele kostbare? Dan kun je we heel erg goed zijn, maar maak je alsnog teveel fouten om een wereldklasse verdediger te zijn in mijn ogen.
Misschien is het nostalgie, maar ik denk het niet. We willen gewoon zo graag dat een verdediger kan voetballen dat ze fouten mogen maken. Dat hoort er tegenwoordig bij. Risico dat bij het speltype hoort enzo. Ben ik het dus niet mee eens.

22 maart 2020 om 16:30

Goede voetballers van vroeger worden over het algemeen ieder jaar na hun carrière beter. Zeker in de ogen van de fans.

23 maart 2020 om 16:36

Vidic was echt wel een killer, die als verdediger misschien niet heel veel onder doet aan van Dijk. Als voetballer daarentegen is hij toch echt wel een stuk minder. We kunnen ook wel doen alsof van Dijk nu elke week fouten maakt, maar dat is natuurlijk ook dikke kul. Wel is hij dit seizoen wat vaker nonchalant bezig dan voorheen. Maar Vidic maakte in zijn tijd ook genoeg fouten en was daarnaast ook dermate sloom dat veel spitsen hem altijd opzochten ipv Rio. Nogmaals ik vind het een groot verdediger, maar het argument dat iemand beter is dan een ander, omdat hij meer (team)prijzen pakt of langer in een absoluut topteam speelt vind ik persoonlijk nogal onzinnig. Denk dat iedereen die niet gebonden is aan clubloyaliteit of nostalgie toch liever de completere verdediger van de twee zou kiezen.

22 maart 2020 om 14:18

Je mening verkondigen als feit is geen feit he. Dat jij Vidic beter vond oke. Maar zo zijn er ook genoeg mensen, waaronder ex profs, die aangeven dat zij Virgil beter vinden. Is dat zo erg?? Ik vind Virgil ook beter dan Vidic. Terwijl ik Vidic ook echt een klasse verdediger vond.

22 maart 2020 om 14:53

Zeker waar, mijn mening is geen feit. Maar dit is geen vergelijking die je nu kunt maken. Wacht even een paar jaar. Misschien dan, als van Dijk het niveau van vorig seizoen kan herhalen.

22 maart 2020 om 16:31

En toch schrijf je hier halve A4-tjes waarin je ze vergelijkt.

22 maart 2020 om 16:58

Nee, dat doe ik niet halve a4-tjes lang. Ik vertel wel waarom ik van Dijk niet als wereldtopper zie en waarom Vidic wel. Waarom je ze NIET kan vergelijken schrijf ik dan wel weer😉

22 maart 2020 om 18:30

Vind je Van Dijk geen wereldtop? Dan hou je er wel een aparte definitie van wereldtop op na.

22 maart 2020 om 21:24

Dat probeer ik dus inderdaad de hele tijd al uit te leggen wat ik vind: Dat van Dijk nu dan wel verreweg de beste kan zijn, maar vergeleken met de wereldtop van 10 jaar geleden is hij dat zeker niet. Vind ik dus. En mijn mening is geen feit😂

Van Dijk wordt wel erg opgehemeld imo.Heeft een uitstekende seizoen gehad en naar aanleiding daarvan wordt hij beschouwd als de beste verdediger. Daarentegen heeft Vidic jarenlang constant top gepresteerd.Ik zie genoeg momenten momenten waar van Dijk niet geheel ongeschonden voor de boeg kwam.Met name tegen A.Madrid schoot hij op meerdere vlakken tekort!Overigens zijn er talloze verdedigers op te noemen die een betere niveau aantikten dan v.Dijk in zijn prime Puyol,Maldini,F de Boer,Chiellini,Desailly,Nesta,Terry,Sammer Ferdinand zelf Ramos nog steeds enzo kan ik nog wel even doorgaan.

22 maart 2020 om 14:27

Van de 8 jaar heeft Vidic ook maar 3 seizoen echt top gepresteerd. In z'n eerste twee seizoenen ging z'n niveau langzaam omhoog, daarna was het 3 jaar top. Vervolgens raakte hij zwaar geblesseerd en is eigenlijk nooit meer fit geweest. Hij kon het in z'n laatste drie jaar ook niet meer aan. Verder heb ik overigens ook geen zin om Van Dijk met andere verdedigers te vergelijken. Het interesseert me eigenlijk niet wie nou beter is/was dan wie. Verder zeggen cijfers me veel meer dan meningen...

22 maart 2020 om 15:14

Welke cijfers zeggen je meer? Clean sheets? Maar dan moet je tegenstanders gaan vergelijken. Medespelers. Scheidsrechters. Geluk. Punten in Pl, tackles, prijzen, etc? Zelfde verhaal. Bedoel dit niet vervelend ofzo, maar elk cijfer heeft zo een ‘mening’ tegenover zich staan.

23 maart 2020 om 07:18

Het is toch wel anders verdedigen wanneer je een (talentje)Gomez of Matip naast je hebt dan bv de namen die opnoemt die allen een partner hadden op vergelijkbare niveau.

Bonucci, Chiellini, Godin waren en soms nog steeds absoluut betere verdedigers. Jaar in jaar uit. Van Dijk draait helemaal geen top seizoen.

22 maart 2020 om 15:30

Ik weet niet wat er niet top is aan dit seizoen? De vormdip te vers in je geheugen en de eerst 40 wedstrijden vergeten? Ondanks alles doet van dijk het nog steeds erg goed. Net alsof bonucci elk jaar goed was en Juventus geen mindere periodes heeft gehad in de serie a. Nee, hier druipt de Nederlandse verbolgenheid van af.

22 maart 2020 om 19:22

Echt heh, geen topseizoen. Tot maart maar 1 keer punten verspeeld. Je bent echt zo goed als je laatste wedstrijd.

van Dijk is op dit moment wel een van de beste verdedigers die er rondlopen , maar komt imo nog lang niet voor in het rijtje Maldini , Neste , Ferdinand of Virdic die toch over een veel langere periode op wereld niveau hebben gespeeld .

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren