Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Experiment met El Ghazi kan een interessant vervolg krijgen’

Laatste update:

Anwar El Ghazi heeft zichzelf zondag een goede dienst bewezen, zo verzekert het Algemeen Dagblad dinsdag. De aanvaller van Ajax viel zondag in de slotfase van de uitwedstrijd tegen ADO Den Haag in als vervanger van Arek Milik en deed dat naar behoren. Een invalbeurt die dit seizoen nog een interessant vervolg kan krijgen, zo denkt het dagblad.

/

“'Op de momenten dat ADO in de tweede helft alles of niets speelt, moet Arek meer als een aanspeelpunt fungeren. Dat heeft hij te weinig gedaan”, zo stelt Frank de Boer. “Weten wanneer je een bal moet doorkoppen of aannemen. In dat opzicht liet Anwar in die tien minuten meer zien. Hij was dreigender en beter als aanspeelpunt.”

Het dagblad vraagt zich openlijk af of de positie van diepste spits niet de beste optie voor El Ghazi is. “El Ghazi heeft in elk geval de eigenschappen van een nummer 9: fysiek sterk, balvast en kopsterk. Bovendien speelde hij ook in de jeugd wel eens op die positie.” Of El Ghazi binnenkort een aanval met Amin Younes en Viktor Fischer gaat vormen, hangt natuurlijk ook af van het feit of Ajax deze maand nog een spits weet te contracteren.

Anwar El Ghazi komt in de spits beter tot zijn recht

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Eh, dit zei men al een vrij lange tijd dat el ghazi beter tot zijn recht zou komen als spits in de toekomst. Hij is namelijk niet zo wendbaar en snel op de vleugels en komt moeilijk zijn man voorbij. Hij heeft echter wel een goed neusje voor de goal en fysiek kan hij sterk genoeg worden om een degelijk aanspeelpunt te worden.

19 januari 2016 om 09:25

Ik zou ook een wat lamger met Anwar in de spits spelen, naar mijn mening ook het type spits wat ajax zoekt. Zet milik gewooon reeks wedstrijden op de bank met wat invalbeurten. Dan kan de concurrenti op de vleugels altijd uitgevochten worden door Younes, Fischer, Cerny. Ik vind dat Frank ook eens moet gaan kijken naar een Dekker van de A. speelt ook elke wedstrijd geweldig en vind dat hij niks onderdoet van Cerny. el Ghazi dus in de spits, concurrentie ui laten vechten op de vleugels. Met misschien nog wel een nieuwe vleugelspeler. En dan eventueel Fischer verkopen.

Laat gewoon Milik staan. Prima spits maar dan moet je hem wel bedienen. Als je ziet hoeveel aanvoer hij dit seizoen krijgt en toch nog zoveel rendement weet te halen dan is dat bijzonder knap. Met de juiste aanvoer heb je met Milik echt wel een spits die er minimaal 25 maakt in een seizoen.

19 januari 2016 om 07:44

Je kunt wel zeggen; je moet hem bedienen. Maar dan moet je daar wel de buitenspelers voor hebben. En laat dat nou net het probleem zijn. Younes en Fischer zijn beide spelers die geen voorzet hebben en liever de korte combinatie aan gaan via het centrum. Milik kan dat simpelweg niet en is idd een spits die een voorzet moet krijgen of de diepte in moet worden gestuurd.

19 januari 2016 om 12:22

Dit is de omgekeerde wereld, misschien moet El-Ghazi wel gewoon lekker banken.
Meneer geeft geen goede ballen, dus krijgt hij elders de kans...en de spits die wacht op de ballen...moet er uit?

El-Ghazi moet gewoon op Links en Younes op rechts, dit roep ik al een tijdje.
Younes kan dan lekker voorzetten geven en mannetjes passeren, en el-ghazi heeft de bal voor zijn sterke been, maar kan tevens voorzetten geven met zijn redelijk goede linker.

De spits hoort de goaltjes te maken, niet de buitenspelers, althans niet meer voor eigen succes te gaan.

19 januari 2016 om 13:40

De reden dat ik me erger aan Milik is helemaal niet dat hij niet bediend wordt of dat hij te weinig scoort. Zijn cijfers zijn uitstekend. Het probleem is dat hij driekwart van de ballen die hij krijgt echt kansloos verspeeld omdat hij ze niet kam aannemen of geen idee heeft waar hij ze naartoe moet spelen.

Geen onaardige spits hoor, maar dat aanvoer argument ben ik zo onderhand wel zat.

19 januari 2016 om 13:47

Eh, dus bij Real zou je ook Ronaldo en Bale wissel zetten als er een spits a la Inzaghi (ipv Benzema) daar stond? Het is toch veel logischer dat je het afstemt op de grootste kwaliteiten van je selectie, wat in dit geval eerder El Ghazi is die er meer in heeft liggen dan Milik.

19 januari 2016 om 13:49

Helemaal mee eens. Ik begin dat argument ook zat te worden

19 januari 2016 om 11:03

Er zijn slechtere spitsen geweest in de afgelopen 2 jaar bij Ajax. Maar Ajax heeft behoefte aan een spits die als aanspeelpunt fungeert. Zoals Pelle deed bij Feyenoord (aannemen - kaatsen). Daarnaast een spits die in de kleine ruimte zelf iets kan creëren, aangezien Ajax altijd in kleine ruimtes speelt. Spitsen als Suarez, Agüero zijn daar meester in. Laat El Ghazi nou net beide facetten aardig (beter dan Milik) beheersen.

Ik vind zelf El Ghazi als spits een beetje op Martial lijken. Alleen is Martial nog behendiger. Maar voor een spits is El Ghazi best behendig.

Zet Younes links, El Ghazi in de spits en Cerny op rechts. Die Fischer is zó dramatisch je speelt dan net als Feyenoord met Kramer: met een man minder.

19 januari 2016 om 07:48

Oef dat zou wel een heerlijke aanval zijn zeg, en dan ook nog is een middenveld met bazoer de beek en klaasen, toekomst ziet er positief uit hoor !! Kan een heerlijk elftal worden maar dan moet je deze groep wel bij elkaar houden en misschien toch 1 a la Guardado halen vind ik als ajacied of een poulsen..... ! Hoop op het kampioenschap en volgend jaar weer cl, heb het toch wel gemist dit jaar

19 januari 2016 om 10:58

Het zou goed zijn om een wrvaren man achterin te hebben voor ajax, een leider

19 januari 2016 om 08:35

Eens. Fischer kan niks en voegt niks toe

19 januari 2016 om 08:54

Iedereen die anti Fischer is heeft dus echt geen kijk op voetbal. Die jongen heeft zo enorm veel talent! Maar laten we lekker iedereen napraten want die journalisten weten er zo veel van af...
Fischer moet leren doseren, als je elke actie op 100% doet dan mis je de kracht op het moment suprême. Verder iets positiever blijven na een gemiste kans. Ik zie Fischer echt veel liever dan Younes..

19 januari 2016 om 09:02

Ik heb persoonlijk geen journalist nodig om te zien dat Fischer momenteel dramatisch speelt hoor. En ik denk dat meer mensen die mening delen, zonder op het oordeel van de media af te gaan.

Fischer heeft zeker talent, maar dat komt er momenteel niet bepaald uit. Daarnaast vind ik hem wel erg van zichzelf overtuigd, als hij eindelijk een doelpunt maakt druipt de arrogantie er vaak vanaf...

Van mij mag er ook wel eens worden gespeeld zonder Fischer, met een voorhoede zoals Xaviola voorstelt.

Aan de andere kant kan ik het ook wel weer prijzen dat De Boer voor lange tijd een speler het vertrouwen geeft, omdat hij de potentie van de speler ziet en die de kans geeft om het uiteindelijk tentoon te spreiden.

19 januari 2016 om 11:22

@ Hektor83

Geef eens een voorbeeld van die zogenaamd arrogantie bij Fischer ? Ja, hij is zelf verzekerd, maar dat vind ik geen arrogantie. Je hoort hem ook nooit zeggen dat hij de beste is of dat hij altijd moeten spelen, wanneer hij scoort gaat hij vaak uit zijn dak, maar dat vind ik wel mooi een speler die gewoon echt blij is wanneer hij schoort.

Als er 1 speler kritisch is bij Ajax over zichzelf of het team dan is het Fischer wel. Persoonlijk heb ik alle vertrouwen in Fischer, maar dan moet de Boer wel stoppen om hem positioneel te misbruiken, want van origine is hij helemaal geen "winger".

Daarnaast heeft helaas de Boer ook de slechte gewoonte om een rechtspoot op links te zetten en een linkspoot op rechts, wat een extra reden is waardoor hij niet uit de verf komt (geldt ook voor andere spelers). Zo ie zo moet de Boer eens stoppen met het structureel positioneel misbruiken van spelers, zelden voegt het iets toe aan het spek, maar toch blijft hij er maar in volharden.

Ja, ik weet dat hij dit seizoen vaak te gehaast te werk gaat, maar ik heb er alle vertrouwen in dat hij dat nog wel onder de knie gaat krijgen.

19 januari 2016 om 12:25

Napraten?
Gewoon een kwestie van feiten constateren.
Gisteren wederom geen bal geraakt, die man kijkt constant naar de grond en schiet of te gehaast de bal over, of hij schiet recht tegen de keeper op.
Leuk dat hij er 3 inschiet tegen Heerenveen, maar ik heb liever dat hij constant presteert en er af en toe 1 inschiet en zo vaker 3 punten brengt!

19 januari 2016 om 13:10

@afca_leeds:

http://www.ajaxinside.nl/items/lees/12403/Viktor-F...
Prima dat jij dit indiceert als zelfverzekerdheid, in mijn ogen hoeft hij dat nog lang niet te zijn, omdat hij totaal niet de sterren van de hemel speelt (zie afgelopen wedstrijd).

Daarnaast kun je je vast nog wel het 'knipoogje' herinneren richting de camera "bestemd voor zijn broer". Zo niet, dan kan ik je dat ook nog wel even sturen.

Nou ben ik zelf voor Ajax, en word ik een beetje moe dat veel mensen alle Ajacieden over één kam scheren en betichten van arrogantie. Dit soort gedrag wordt door het gros echt wel gezien als arrogantie, en dat maakt het er echt niet beter op.

Daarnaast blijk jij te denken dat hij vaak uit z'n dak gaat, terwijl hij dit klaarblijkelijk vaker niet dan wel doet. Dit omdat 'het de normaalste zaak van de wereld is dat hij scoort, aangezien hij goed is'.

Dat hij talent heeft betekent nog niet dat hij nu al goed is, en dat laat hij dan ook nog altijd niet zien. Tot die tijd mag meneer best een beetje meer ingetogen zijn, en hoeft hij nog niet zo 'zelfverzekerd' te zijn op het veld en daarbuiten.

Wordt een keer tijd ook. Niet dat ik geen fan ben van Milik, maar Ghazi is veel meer de voetballende spits die Ajax zoekt. Dat zag je al een keer uit bij Heracles. Vond het toen al vreemd dat het bij 1x bleef.

Is ook een echte spits, is als flankspeler te gierig. Kan een man passeren, kan schieten met links en rechts, kan redelijk koppen, is snel. Ik vond hem in de a al een spits, de minuten die hij in de spits heeft gespeeld deed hij het beter dan milik. Laat hem maar staan, gaat ajax plezier aan beleven daar ben ik van overtuigd. Wel grappig om te lezen dat de media het ook doorkrijgt!

Iedereen weet en ziet dit al, ben benieuwd of hij daar eens een paar wedstrijden mag blijven staan. Ik ben bang dat hij het daar vreselijk goed gaat doen! Hij heeft alles en daarbij word je voorhoede dan weer wat mer onvoorspelbaar, kan niet wachten moet ik bekennen...

Heeft niet de looplijnen van een echte Spits en dan is de kans nog groter op speelminuten voor fischer. Laatstgenoemde moet sowieso weg.

Heerlijk, die concurrentie voorin bij Ajax. Ik zou geen versterking halen en de jongens het onderling uit laten vechten.

El ghazi is echt zo geen spits... Bal vasthouden lukt hem niet is niet kopsterk is echt meer een buitenspeler

Milik wordt kapot gemaakt bij Ajax.
Echt nog steeds dat gezeur om een spits, terwijl er een staat.
Probleem zit hem echt bij de aanvoer.
Los daarvan wilt Frank dat een spits overal is en alles doet.

Je komt voorin tekort, omdat achterin een Veltman zwaar onvoldoende is bij de opbouw. Doordat het allemaal niet op kan schuiven naar voren, moet de spits maar helemaal inzakken en positiespel gaan spelen.

19 januari 2016 om 08:52

Naar mijn mening moet Riedewald gaandeweg de opbouw ook gaan verzorgen en gaan inschuiven. Hij kan namelijk ook als vm spelen en weet dus wat er dan van hem verwacht wordt daar. Verder moet er dan wel een echte killer centraal achterin staan. Veltman is vaak de baas over zijn tegenstander, maar speelt (bijna) nooit foutloos helaas.

19 januari 2016 om 12:28

De opbouw van Veltman is prima hoor, snap niet hoe je ''zwaar onvoldoende'' kan roepen, dan snap je niet wat opbouw is denk ik.
Dat is namelijk alles behalve blind de bal naar voren poeieren of je vastlopen.

Weet je wat het ook is, er zit vaak genoeg 0,0 beweging in het middenveld, men loopt maar een beetje, daar heb je niks aan en er staat constant een speler bij een ajacied.

Gudelj loopt vaak vrij, maar die staat vrij dicht tegen de middenlijn aan dus blijft er weinig over.

Tot die conclusie waren we vorig seizoen al gekomen. Helaas dat het bij De Boer niet doordringt. Toen ze tegen die tsjechen onder druk kwamen te staan met 10 man wist hij in zijn eentje oorlog te maken voorin en zelfs kansen te creëren (voor anderen). Uit tegen psv mocht hij eind 2e helft in de spits en scoorde de bevrijdende 3-1. Iedere keer als hij even in de spits mocht staan maakte hij een veel betere indruk dan Milik. Niet dat Milik een verschrikkelijke spits is, maar hij past gewoon niet in dit systeem.

Meest logische oplossing die ook nog eens in de filosofie past. Geen nieuwe spits aankopen! Gewoon met eigen jongens de posities invullen.

Dit viel me zondag dus ook op. Je hebt in zon wedstrijd een aanspeelpunt nodig. Je staat onder druk dan moet je de bal naar voren kunnen spelen om onder de druk vandaan te komen. Maar Milik verloor elk duel en was de bal zo weer kwijt. Dan blijf je dus onder druk. El Ghazi versaste mijn daarin door wel duels te winnen, waardoor Ajax zelfs nog paar keer dicht bij de 0-2 was.

Word tijd voor een spits die wel zijn duels gaat winnen....

Ik vind dribbelen een van de kwaliteiten van Ghazi is, in de spits zal hij minder tot zijn recht komen vrees ik.

8 goals, 6 assist. Als het niet het rendement is dan is het wel het voetballen. Altijd wat met de spits van Ajax. Vooral onder Frank is het op die positie een kerkhof :'

Zou mooi zijn voor het nederlands voetbal als hij zich hier kan ontwikkelen. De jonge talentvolle spitsen zijn schaars in Nederland.

Voigens mij speelde El G 1 keer dit seizoen vanaf begin in de spits, uit tegen AZ dacht ik. En hoewel hij scoorde waren weinig mensen enthousiast over zijn spel. Ik denk dat het ook van de wedstrijd afhangt. In een zware uitwedstrijd zoals tegen PSV lijkt El G mij een goede optie omdat hij beter gebruik maakt van de ontstane ruimtes. Tegen mindere tegenstanders vind ik Milik toch wel goed, mn door zijn scorende vermogen.

voor mij mag het, ziet beter uit dan met millik, el ghasi is veel dreigender.

Dat geëxperimenteer van De Boer is toch om gek van te worden??
Theo Janssen verdedigende middenvelder maken, Klaassen verdedigende middenvelder, Serrero aanvallende middenvelder, Schone rechtsbuiten/spits/linksbuiten, Sigthorsson op rechtsbuiten neerzetten, Andersen dan weer linksbuiten en dan weer middenvelder, Fischer linksbuiten/rechtsbuiten/spits, Van de Beek 10, El Ghazi spits en straks wilt hij Nouri ook nog linksbuiten maken. Meestal werkt dat geëxperimenteer gewoon niet goed.

19 januari 2016 om 12:01

De meeste experiementen van De boer zijn gewoon logisch. Af en toe doet hij raar met vb Schone in de spits maar meestal logische beslissingen. De reden waarom spelers niet altijd op hun favo positie spelen is omdat ze daar simpelweg gewoon niet goed genoeg presteren.

Schone wil graag als 10 spelen maar hij ontbeert elke vorm van loopvermogen, waardoor het mdidenveld overlopen wordt dus zet je hem op een positie waar zijn gebrek aan loopvermogen minder pijn doet. Hetzelfde voor Andersen, die mist gewoon de kwaliteit om op '10' te staan of als middenvelder. Dat is eht hart van je elftal en bij Andersen is het nogal eens niets. Hij speelt bij W2 niet eens als nummer 10.
Nouri linksbuiten is ook logisch want die mist elke vorm van body om op '10' te spelen. DAn word hij gefileerd door fans/media. Linksbuiten daar mag je fouten maken.
Fischer speelt rechts omdat Younes het ontzettend goed doet en El ghazi hopeloos uit vorm is en Fischer voor de Boer een multi-inzetbate voetballer is. Theo janssen als verdedigende middenvelder was een prima keuze omdat hij zo meer voetbal in het team wilde krijgen en daar geen sloper neer wilde zetten, lees: geen Enoh. Siggy op rechts was een rare maar weer met de reden dat als spits het niet top was dus dan wil je hem ergens anders proberen om te kijken of hij met iets meer ruimte het beter doet.

Nogmaals achter alle akties van de Boer zit gewoon een gedachte. Daarnaast wie bepaald wat de beste positie van iemand is? Als je niets probeert dan kom je ook niet verder. Sommige experimenten zijn geslaagder dan anderen maar de spitspositie is een zorgenkind. Anders probeert hij het ook niet met Klaasen, Millik, Schone El ghazi etc.... en meestal functioneren ze ook niet naar behoren want Milik verliest zo ontzettend vaak de bal, die zou in een 2-spitsen systeem moeten spelen.

De spits is de enige positie om te slagen bij Ajax. Hij komt overzicht tekort voor de vleugels en passeert nauwelijks. Met zijn fysiek en zijn koelbloedigheid kan hij het centraal wellicht wel redden. Maar ja, hij was geloof ik van origine ook een spits, dacht ik. Ik weet i.i.g. dat hij daar in de jeugd een tijd gespeeld heeft.

19 januari 2016 om 12:03

Klopt, maar hij moet wel heel hard aan zijn looplijnen gaan werken. Want El ghazi loopt nou niet bijzonder veel zonder bal en in de spits zal ie vaker zonder bal moeten lopen dan met. Als rechtsbuiten krijgt hij de bal vaak in de voeten.

WEl is het zo dat hij op rechtsbuiten sowieso tekort komt

Eindelijk zien ze bij Ajax het licht. Ik roep het al tijden El Ghazi in de spits. Jammer dat ze daarnaast vorig jaar Zyech niet hebben gekocht. Als ze met deze twee aanpassingen dit seizoen begonnen waren, ben ik ervan overtuigd dat ze nu niet uit de Europacup waren gegooid en misschien wel net als PSV de Champignons hadden kunnen spelen. Wat een gebrek aan visie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren