Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Eigenlijk had Messi ook de Ballons d’Or van Ronaldo en Kaká verdiend’

Laatste update:

Lionel Messi legde in 2009, 2010, 2011 en 2012 vier keer op rij beslag op de Ballon d’Or, als beste speler ter wereld. In 2013 en 2014 ging Cristiano Ronaldo aan de haal met de prestigieuze individuele prijs, nadat de Portugees ‘m in 2008 voor het eerst had gewonnen. Josep María Bartomeu is van mening dat Messi eigenlijk alle jaren verkozen had moeten worden tot de beste voetballer op aarde.

/

“Messi is de beste speler die er ooit is geweest”, zegt de voorzitter van Barcelona in gesprek met RAC1. “Andere spelers hebben sinds hij doorbrak bij Barcelona misschien ook een Ballon d’Or gewonnen, maar Messi had ze eigenlijk allemaal verdiend”, aldus Bartomeu. Uitgaande van het seizoen 2006/07 als moment van de doorbraak meent de preses dus dat ook Kaká zijn Ballon d’Or had moeten inleveren bij Messi.

Overigens benadrukt Bartomeu nog maar eens dat de Argentijnse wereldster onder geen beding zal vertrekken uit Camp Nou. “We zullen er altijd alles aan doen om Leo bij ons te houden”, aldus de voorzitter. “Zijn relatie met Luis Enrique? Die is goed, hoor. Tien op een schaal van één tot tien. Wij zijn erg blij met onze trainer, de spelers zijn dat ook. Iedereen voelt zich sterk in deze laatste fase van het seizoen.”

Cristiano Ronaldo en Kaká wonnen hun Ballons d'Or terecht

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Op basis van voetbal kwaliteiten had die ze moeten winnen, op basis van de vorm in 2 van de 3 jaren niet.

21 mei 2015 om 12:45

De enige Ballon d'or die niet terecht is in 2010. Heel matig Wk, CL niks gepresteerd, alleen La liga gewonnen. Sneijder op alle fronten beter.

21 mei 2015 om 12:52

Oke dus CL WK ben je alleen afhankelijk van Messi? Ik denk dat de helft hier niet begrijpt dat je afhankelijk bent van je team. Sneijder had een fantastisch jaar, maar vergeet niet dat we allemaal door een roze bril kijken wat betreft Nederlanders. Als je 2013 erbij pakt, had Ronaldo hem ook niet verdiend op basis van prijzen, want dan had Robben hem moeten winnen. Zo kun je nog eeuwen doorgaan met wie wie beter is. Net als iedereen schreeuwt waar was Ronaldo in 2014 op het WK, nou als jou team niks is, maak je ook weinig kans. Ook eens een keer kappen met die statistieken want dat zegt ook geen fluit. Het gaat om voetbal kwaliteiten niet om statistieken of prijzen. De beste vrije trappen specialist kan wel bij Lienden spelen, maar hoeft voor de rest voor geen meter te kunnen voetballen.

21 mei 2015 om 13:26

@ Randje16

Sneijder won de treble bij Inter en vervolgens werd hij gedeeltelijk topscoorder van het WK waarin ze finalist waren. Oftewel 2 verschillende teams en bij allebei was hij de uitblinker. Dat was zeker meer verdiend geweest dan Messi. Maar ook Iniesta (beiden toernooien goed), Xavi (beide toernooien goed) hadden hem meer verdiend dan dhr Messi.

21 mei 2015 om 13:40

hij was de beste speler van de cl en de topscorer. sneijder heeft drie maanden goed gespeeld voor de rest was hij dramatisch

21 mei 2015 om 13:42

@ randje
Dat is dus niet helemaal waar , volgens de orginele telling van France Football had Sneijder de Gouden Bal gewonnen, Iniesta eindigde als tweede , Messi stond niet eens in de top 3. Sinds de award word uitgereikt door de Fifa is er een berg geloofwaardigheid van de prijs verloren gegaan.

21 mei 2015 om 13:46

Wie stemmen er? Juist ja andere spelers en trainers, dus wat is er onterecht aan een uitslag? Je moet niet uitgaan van verslaggevers, dat zijn ook bevoorrechte mensen. Ik ga uit van de kenners en dat zijn dus trainers en voetballers. Natuurlijk zullen die ook wel voorkeuren hebben, maar mijn mening is dat die wat neutrale kijken dan journalisten.

21 mei 2015 om 14:04

De trainers en aanvoerders van alle landen die aangesloten zijn bij de Fifa mogen stemmen! Daar zitten dus taloze landen tussen waarbij corruptie een dagelijkse gang van zaken is. Natuurlijk hebben de grote Internationale sportbladen ook een uitgesproken meening maar die lijkt mij toch wat betrouwbaarder.

21 mei 2015 om 14:11

Vind collega's iets betrouwbaarder dan verslaggevers. Aangezien die iets meer weten wat ze er voor moeten doen dan verslaggevers. Je zou toch die Valentijn Driessen een stem mogen laten uitbrengen, dat is zeker neutraal wou je zeggen.

21 mei 2015 om 14:26

als we zo beginnen... waarom kreeg mattiass sammer hem in 1996?? alex del piero stak edat jaar bovenuit! en waarom won maldini nooit een gouden bal?? de allergrootste verdediger werd te weinig gewaardeerd! Owen die in 2001 de gouden bal kreeg? waarom?omdat hij de uefacup won? gouden bal is gewoon een en al zever en vriendjespolitiek!

21 mei 2015 om 14:29

Ik zeg nergens dat het voorheen neutraal was maar wel betrouwbaarder dan nu het geval is. De trainers en aanvoerders van bv Saint kittens nevis , Bhutan , Lesotho , Vanuata , Lesotho, Macau, Anti Gua en Barbuda , Cook eilanden , Djibouti en Guam hebben net zoveel stemrecht als de toplanden zoals Duitsland , Spanje etc wat natuurlijk volstrekt belachelijk is.

21 mei 2015 om 14:46

Waarom is dat belachelijk dat een San Marino net zoveel stemrecht heeft als een Spanje? Leg mij dat eens uit.

21 mei 2015 om 15:53

Waarom is dat belachelijk? Dat js democratie toch.. Iedere stem telt even zwaar mee.. Of vind je het ook belachelijk dat de stem van een boer even zwaar meetelt als die van een politicus?

21 mei 2015 om 15:55

Zowel Sneijder of Xavi verdienden de Ballon D'Or in 2010.

21 mei 2015 om 17:47

Telt iedere stem even zwaar mee als een Bondscoach en aanvoerder van Spanje met miljoenen voetballers en duizenden clubs gelijkwaardig is met die van San Marino met misschien een paar duizend voetballers?
Democratie is ook gelijkwaardig vertegenwoordigd zijn! en dat is volgens mij hierin toch niet echt het geval.

@randje je schrijft het zelf al op met : aangezien die iets meer weten wat ze er voor moeten doen dan verslaggevers.
Dat geld al helemaal voor coaches en aanvoerders van toplanden in vergelijking met landen waar het niveau niet hoger is dan de tweede klasse en er niet eens sprake is van betaald voetbal, landen die nauwelijks ontwikkeld zijn en waar sprake is van corruptie en financiële wan praktijken schat ik niet hoger in dan internationale grote sportbladen.
De meeste landen die aangesloten zijn bij de Fifa komen uit Afrika waar op een aantal landen na het leven ver beneden de armoede grens ligt , je zou wel heel naïef wezen om te denken dat daar eerlijk gestemd word de Fifa is een grote corrupte bende.

21 mei 2015 om 22:29

Maradona pakte het WK in een verder matig team

21 mei 2015 om 22:56

@kookenhagen Dat was wel een compleet andere tijd.

@fcdc1 de meeste landen komen nog altijd uit Europa en spelen de meeste sterspelers aanvoerders in Europa en wereldwijd zijn de meeste bondscoaches uit Europa, wat betreft verkiezingen voor voorzitterschap is het waar, maar voor Ballon do'r niet.

21 mei 2015 om 23:12

Dan ben je duidelijk niet goed geïnformeerd want Afrika is met 56 aangesloten landen bij de Fifa het sterkst vertegenwoordigd en daar komen dus ook de meeste aanvoerders vandaan. Dat Europa wereldijd de meeste bondscoaches levert zou wel goed kunnen.

22 mei 2015 om 02:45

Je spreekt jezelf tegen. Je wil gelijkwaardige representatie, maar vervolgens mag iemand uit Afrika niet gelijkwaardig gerepresenteerd worden als iemand die toevallig geboren of genaturaliseerd is tot Spanjaard? Dat is nog eens puur racisme ook.

22 mei 2015 om 06:51

Jij hebt duidelijk moeite met begrijpend lezen want ik schrijf nergens dat iemand uit Afrika niet gelijkwaardig gerepresenteerd mag worden. Ik benoem Afrika omdat daar de verschillen onderling groter zijn dan waar ook ter wereld. Als je dat niet wilt inzien dan is er toch iets goed mis met je. Dat heeft niks met racisme te maken wat overigens een belachelijke constatering is.

Man wat een kwal hoe durft hij dit te zeggen : wij van wc eend...

21 mei 2015 om 14:34

Haha, lezen jullie het goed? De titel is een interpretatie van wat hij gezegd heeft;

heerlijk toch hoe de media werkt?

Ja, want het is natuurlijk heel leuk als het elk jaar dezelfde speler is die wint. Waarom wordt er dan nog gestemd? Maar goed, die prijs neem ik toch niet serieus.

21 mei 2015 om 12:40

@gooner4eva

Waar gaat dit nou weer over? Echt een hele domme opmerking, sorry.

Alsof het leuk moet zijn?

Het dient terecht te zijn. Niets meer, niets minder.

Als jij Fifa speelt met maten, en je wint elke keer. Ga je dan ook opeens een potje verliezen "omdat het ook leuk is als een van je vrienden wint"?

Hou toch op.

21 mei 2015 om 12:42

*klappende handen*

21 mei 2015 om 12:55

Als het terecht dient te zijn dan zouden ze niet stemmen maar simpelweg kijken naar de feiten, de statistieken die een speler heeft in dat jaar. Nu gaat de prijs naar wie men het op dat moment gunt. Ik ben van mening dat Messi er eigenlijk 3 had moeten hebben, in 2010 dat Spanje domineerde en Barca ook de CL won had Iniesta hem verdient, die was dat jaar Helemaal niet te stoppen, ik dacht dat meer dan de helft van Messi zijn goals door hem voor bereid waren en ook nog eens een WK titel op zak. Maar men gunt het Messi vaker omdat hij super goed kan voetballen maar ook omdat hij een goed verhaal heeft en "verlegen" is.

21 mei 2015 om 13:05

@ Digennaro

Je zit helemaal mis.

kijken naar feiten en statistieken? Als je zoiets zegt, moet het ook kloppen met de werkelijke feiten/statistieken.

http://www.livesoccertv.com/news/2493/fifa-ballon-...
Iniesta had in seizoen 2009/2010 maarliefst 5 assists (jawel, 5) in 29 wedstrijden! Wauw. Verder heeft hij dat jaar 3 goals gemaakt. 2 op het WK (waarvan 1 idd heel belangrijk) en 1 in La Liga.

Nogmaals, feiten maken het terecht toch? Dan heeft Messi in 2010 dus meer dan terecht gewonnen

21 mei 2015 om 13:06

He jammer, die link komt niet volledig tevoorschijn

http://www.livesoccertv.com/news/2493/fifa-ballon-...

21 mei 2015 om 13:53

Haha inderdaad. Ben het helemaal eens met jou! Cheers!

En zo is het.

Voor mij the greatest of all time. Genoeg voetballers uit het heden en verleden gezien, maar deze jongen is gewoon speciaal.

Ik irriteer me mateloos aan de kritiek/opmerkingen dat Messi alleen zo goed is omdat hij bij Barca speelt. Nee, Barca is zo goed omdat Messi daar speelt.

Hij dirigeert al jaren het hele elftal, en dit seizoen meer dan tevoren.

Voetbalgod.

21 mei 2015 om 12:59

Je zal pas kunnen zeggen dat Barca zo goed is omdat Messi er speelt als hij ergens anders speelt en dat team ineens ook zo dominant is. Tot die tijd kan je dat nooit beoordelen. De beste aller tijden is precies het zelfde, Messi geniet gewoon je voorkeur waardoor je hem de beste aller tijden vindt , maar hoe wil je dat gaan bewijzen. Iets met appels en peren.

21 mei 2015 om 13:11

Ik ben inderdaad een Messi fan, daar ga ik niet eens om liegen.

Maar hoe dan ook, zelfs een blinde kan zien dat er op deze aardbol niemand, maar dan ook echt niemand rondloopt met ook maar de helft van zijn voetbaltalent.

Ik respecteer andere spelers zeker, en noem ze zeker niet slecht, begrijp me niet verkeerd. Maar Messi, is Messi. Een voetbalgod.

Zelfs in een minder jaar (2014) loopt hij bijna 1 op 1. En dan heb ik het niet eens over zijn assists. Ik snap werkelijk waar niet de discussie of Ronaldo of Messi beter is (ik noem nu even Ronaldo omdat dat de speler is die eventueel in de buurt zou komen).

21 mei 2015 om 13:49

snap je wel wat de beste Aller Tijden betekent? Aan je reactie hierboven te zien ga ik daar namelijk aan twijfelen!
In zijn generatie behoort hij tot de beste, ik zeg expliciet niet dat hij de beste is omdat ik vind dat hij in principe alleen bij Barca heeft laten zien en zo af entoe bij Argentinië.

21 mei 2015 om 15:00

Deze man verwoest records, pakt de grootste prijzen met clubvoetbal en nog klagen mensen dat hij niet de beste ooit is, komen ze met Pele die enkel in Brazilie voetbalde waarom ze hem meerekenen geen idee, het beste voetbal werd toen al in Europa gespeeld.

Bij Argentinie kan het beter, maar de tijden dat 1 man een heel team eruit loopt kan gewoon niet meer, het niveau is zoveel hoger geworden.

21 mei 2015 om 16:32

@ Digennaro

Weet je waarom ik hem de beste aller tijden vind?

Omdat hij al zijn voorgangers verpulvert met onmenselijke statistieken. Omdat hij al 10 jaar onafgebroken in een constante lijn presteert. Omdat hij nog maar 27 jaar is. Omdat hij al deze dingen doet in een tijd waar het voetbal zo ongelooflijk sterk ontwikkeld is vergeleken met 20/30/40/50 jaar terug. Omdat hij keer op keer blijft verbazen. Omdat hij in zijn 'slechte' seizoen (2014) alsnog beter was dan elke andere voetballer behalve Ronaldo.

Toen Pele zijn Wk's won, waren er pakweg 3, hooguit 4 "uitstekende" voetballanden. Daarbij had hij het grootste geluk dat Brazilie destijds de grootste voetbalmacht was, waardoor zij sowieso niet veel te duchten hadden van tegenstanders. Zoals Fron010 zegt, tegenwoordig kan het gewoon niet meer dat 1 speler een heel team eruit loopt (en toch lukt Messi het af en toe).

Het zal mij een worst wezen of Messi of Ronaldo of wie dan ook in dit tijdperk een WK winnen of niet. Als jij geboren bent in Afghanistan, maar je hebt de skills van Pele of Maradona (volgens velen de besten aller tijden), zal jij nooit, maar dan ook echt nooit het WK winnen. Zelfs niet 50 jaar geleden. Maakt dat jou een minder goede speler??

In mijn ogen: als je een WK wint, ben je het beste T E A M. Dit heeft niets met een individu te maken.

Nogmaals, ja ik ben een Messi-fan. Maar ik ben echt wel neutraal genoeg om te zien dat deze jongen gewoon bizar goed is vergeleken met wat er nu rondloopt en rond liep in de voetbalwereld. Ik ben nu 28 en kijk voetbal sinds dat ik 4/5 ben, dus heb veel sterren ook daadwerkelijk zien spelen (op tv weliswaar) om mijn oordeel te vellen. ooit was ik een mega fan van de oude Ronaldo, maar heb vond ik nooit de beste ever (om maar een voorbeeld te geven). Hij was de beste in zijn tijdperk, misschien als hij net als Messi blessurevrij was....... Who knows......

22 mei 2015 om 00:04

Je bent absoluut niet neutraal, hoe kun je de statistieken van nu vergelijken met die van 20/30/40/50 jaar terug. 40/50 jaar terug had Messi bijvoorbeeld nooit de medische behandeling gekregen die hij nu heeft gehad, wellicht was het dan helemaal anders uitgepakt. Dat weet iemand, we hebben nu alle soorten hulpmiddelen om prestaties te verhogen, om de trainingsmethoden op individuen aan te passen. Dat had je toen allemaal niet, andere ballen, andere schoenen... Nogmaals iets met appels en peren!

Als je de CL wint ben je toch ook het beste team, of is dat alleen bij het wk van toepassing? En Argentinië behoort ook tot een van de voetbal grootmachten, maar het is hem tot nog toe niet gelukt om dat land naar een titel te loodsen.

Maar ik heb het idee dat ik hier een discussie aanga waar men alleen zijn eigen punten wil horen. Ik laat het hierbij.

21 mei 2015 om 14:41

Laat die mensen lullen, hij liep laatst half city met panna's erbij eruit en nog vragen ze zich af of die in Engeland ook zo goed zou zijn, en de gekste momenten van Messi vind ik toch zijn solo's die hij zelf helemaal opbouwt. Messi is gewoon de nummer 1 voetballer ooit. Je ziet duidelijk dat hij dirigeert bij Barca 1 van de beste clubs vandaag en dan vragen ze zich af of hij zonder barca zou kunnen haha, je kan beter vragen of Barca zonder hem kan...

Wat een onzin. In 2007 won Kaka terecht, net zoals Ronaldo in 2008 en 2014. De Gouden Bal van Ronaldo in 2013 valt over te discussiëren, maar dat zelfde geld voor Messi in 2010, die hem overigens wel terecht won in 2009, 2011 en 2012.

Onzin. Kaka was op dat moment geweldig, met afstand de allerbeste. Overigens vergeet Bartomeu te vermelden dat Sneijder hem in 2010 had moeten verdienen, maar goed. Over de ballon do'r 2013 kan je twisten in verband met die heropening van de stembussen, maar in 2014 vond ik Ronaldo de verdiende winnaar.

21 mei 2015 om 13:27

Die stembussen zijn heropend omdat Messi hem opnieuw had gewonnen.

21 mei 2015 om 13:32

Haha beter voor de Fifa dat ze hem heropend hadden. Blatter en Messi is gewoon vader en zoon.

21 mei 2015 om 14:21

Vandaar ook dat je er over kan twisten. Vooral over het feit dat Ronaldo hem wel of niet verdiende dat jaar.

21 mei 2015 om 15:02

Inderdaad lachwekkend, gewoon uit medelijden met Ronaldo omdat die ineens goed ging draaien dat ze hem nog even open zette. Ik ben een Messi fan maar ik had er geen probleem mee toen, Ronaldo was wel in een erg goede flow, en alleen maar Messi Messi Messi is ook saai.

Dit heeft een bijzondee hoog wij van wc eend gehalte

Is toch zo. Messi krijgt alleen de Ballon dor niet wanneer andere teams een geweldig seizoen draaien en hij totaal niet. Dit komt gewoon omdat Messi de allerbesten is en dat moet gewoon worden bevestigd met de gouden ballen.

21 mei 2015 om 12:43

Messi is zo uniek, als hij uit vorm is dan wint een andere speler omdat Messi minder was. Wat een rare redenering..

Alle Gouden Ballen waren dik terecht de laatste 8 jaar, behalve die in 2010.

21 mei 2015 om 12:58

Klopt; in 2010 had, of Xavi, of Iniesta hem moeten/mogen winnen.

21 mei 2015 om 13:00

Kondogbia,

Leuk die sarcasme van je maar ergens heb je inderdaad gelijk: Als Messi in topvorm verkeert, dan wint hij altijd de Gouden Bal. Simply the best

21 mei 2015 om 13:06

Dus zodra Messi de Gouden Bal niet wint is hij opeens niet on topvorm?

Accepteer gewoon dat Ronaldo beter was in bijv 2014. Dit jaar is Messi weer beter.

21 mei 2015 om 14:04

Ronaldo was ook beter in 2014. Maar messi was toen ook niet in zijn topvorm

21 mei 2015 om 15:58

Messi in vorm zou altijd de gouden bal winnen, gewoon omdat hij de beste is van alle spelers die er nu rond lopen.

21 mei 2015 om 17:44

Kondogbia die redenering is niet raar haha, die klopt juist als een bus! Als hij in vorm is kan de rest het vergeten. Of durf je hier met droge te beweren dat het niet zo is? Wie is in vorm beter dan Messi in vorm?

21 mei 2015 om 17:44

Ogen*

Alstublieft zeg, ga terug naar je kantoor om over zijn foto heen te kwijlen.

Dit zijn weer van die onzin redenaties, want dat jaar vonden de meesten gewoon dat die andere hem verdiende. Wij gaan toch ook niet over 3 jaar roepen dat Robben hem had moeten winnen afgelopen jaar?

Tja het is natuurlijk maar net hoe je het bekijkt. dat is ook de hele discussie die gaat over de gouden bal. Dat iemand een beter seizoen draait dan Messi betekent nog niet dat hij ook een betere voetballer is. Maar goed, de gouden ballen die Ronaldo heeft gewonnen waren in zoverre terecht dat hij die seizoenen beter heeft gepresteerd dan Messi. Toch vind ik niet dat Messi dan meteen minder kwaliteit heeft dan Ronaldo.

Messi blijft gewoon over het algemeen een betere voetballer.

Onzin zowel die van Kaka als C.ronaldo waren terecht, net zoals die van Messi van 2010 terecht was. Je kijkt toch individueel naar een speler? Sneijder beter dan Messi toen? Omdat hij meer prijzen in teamverband won? Ga fietsen. Enige wat ik apart vond is dat die stembussen na Portugal-Zweden weer heropend werden. Maar goed, Messi pakt dit jaar nummer 5 dat weet ik zeker. 1e halfjaar van 2015 zit er al bijna op en hij staat in deze periode ver boven de rest.

21 mei 2015 om 12:47

Gaat het om goals of prijzen? Grappig dat altijd wanneer Messi ergens goed in is, dat dan de eisen worden..

21 mei 2015 om 13:00

Uhm gaat dat ook niet bij Ronaldo zo? Mensen gaan Hattricks erbij halen en prijzen, volgens mij moet je na de kwaliteiten kijken. Want met een beetje geluk scoort Messi weer meer dan Ronaldo dit seizoen en dan verdiend hij het, gewoon onzin. Prijzen worden bepaald door trainers en aanvoerders, dus hoe kun je zeggen dat het onterecht is. Ieder zijn mening, maar als VI de telvizier ring wint moet je er ook mee dunken, het is wat de mensen zelf kiezen, maar ga nooit na statistieken kijken, want da zou Nederland Argentinië de gouden televizier ring 2014 hebben moeten winnen op basis van kijkcijfers,

21 mei 2015 om 13:02

Kondogbia,

Wat laat je toch weer zien dat je er niets van snapt.
Messi is geen C.ronaldo dat je alleen over goals praat. Wil je Messi nooit meer zo beledigen? Alvast bedankt.

Messi is een alleskunner zowat. Goals, assists, mensen dollen, de lijnen uitzetten, het tempo bepalen. Hij kan het allemaal en daarom is hij de beste. Dat men teamprijzen erbij betrekt vind ik persoonlijk nergens op slaan. Het gaat erom hoe goed iemand voetbalt en wat diegene continu week in week uit op het veld laat zien.

21 mei 2015 om 13:20

Xaviola, voor de duidelijkheid: ik respecteer jouw mening en het zal mij een worst wezen wie de gouden bal wint.

Maar wat mij wel opvalt is dat elk jaar de 'achterban' van een bepaalde speler de eisen voor een gouden bal zo draait dat het altijd erop neer komt dat hun speler hem moet winnen. Messi won alles met Barcelona en moest daarom de gouden bal winnen. Vervolgens schiet Sneijder een club als Inter naar 3 prijzen waarin hij een zeer groot aandeel had en wordt hij als middenvelder topscorder van het WK waarhij de finale haalde. Vervolgens moet Messi hem winnen want die scoorde veel. (nu zijn goals ineens het belangrijkste?). Daarna scoort Ronaldo er op los maar moet toch Messi winnen want die pakt meer prijzen. Vervolgens pakt Ronaldo de beker en de Champions League, wordt hij speler van de competitie en de Uefa, en dan hoor ik ineens dat Messi hem weer moet pakken want ondanks een matig seizoen scoorde hij toch evenveel? Dit gaat niet per se over jou maar de waarde van zon prijs is toch plausibel te noemen als er elk jaar iemand wint omdat de voorwaarden ineens anders zijn.

Daarnaast: gaan we serieus in MEI al beginnen over de gouden bal?

21 mei 2015 om 13:34

@ xaviola

Prijzen Barcelona 2011/2012: geen titel, onderlinge confrontaties tegen Real Madrid werden verloren en alleen de Copa del Rey. Messi wint de Ballon D'or omdat hij een record aantal doelpunten scoort.

Het jaar ervoor is 2010/2011 Ronaldo topscoorder maar wint hij geen prijzen. En wint Messi de Ballon D'or vanwege de team prestatie.

Het jaar ervoor is 2009/2010, Sneijder wint de treble en finalist wk (topscoorder Wk). Xavi eenzelfde team als Messi en Wereld kampioen. Messi word topscoorder en krijgt Ballon D'or.

Oftewel 3 jaargangen, Messi wint 3x terwijl er dus schijnbaar elke keer andere criteria worden gehanteerd. Wint hij hem vanwege zijn doelpunten is die van 2011 onterecht. Wint hij hem vanwege team prijzen zijn er 2 onterecht.

Wat laat je toch weer zien dat je er niets van snapt....

21 mei 2015 om 13:36

D- Bergkamp, helemaal met je eens. Je komt met feiten aan maar tegen die Messi fanboys, praat je net als tegen een muur.

21 mei 2015 om 13:43

Hou eens op over prijzen, dat is helemaal niet van belang. Sneijder was idd erg goed, zul je me nooit horen zeggen, maar prijzen zeggen niks, zoals ik al aangaf, ben je afhankelijk van je team, zo is Ronaldo afhankelijk van zijn nationale elftal en Messi van zijn toevoer en vorm. Messi was in 2010 gewoon erg goed, alleen geen prijs, maar dat zegt compleet niks. Evenmin als doelpunten wat zeggen. Van de week maakte ik ook de vergelijking met Gullit, die overal speelde, verdedigend middenvelder aanvaller, waarom word er dan altijd na prijzen gekeken. De beste voetballer is ook gewoon afhankelijk van andere dingen. Hij kan nog de beste ter wereld zijn, als de rest van het team uit vorm is.

21 mei 2015 om 13:56

heb je bewijzen van dat ronaldo topscoorder was in 10/11?

21 mei 2015 om 14:10

Het is zo simpel. Messi wint hem niet door zijn goals, niet door zijn assists, niet door zijn prijzen, maar door zijn voetbal. En dat is waar de prijs over gaat, de beste voetballer. Alleen Ronaldo en Kaka zijn op sommige momenten beter geweest, Sneijder speelde in 2010 een goed seizoen, won veel prijzen maar mocht op geen enkel moment de veters strikken van Messi. De maastaven veranderen dus niet, net zoals dat jullie achterlijkheid ook blijvend is.

21 mei 2015 om 15:17

niks te doen wella houd het kort a jemsoem

21 mei 2015 om 14:28

Feit is ook dat Er meer aanvoerders en bondscoaches Ronaldo arrogant vinden. En dat ze Messi veel meer mogen dan Ronaldo. Dus zo snel zullen ze dus ook niet stemmen op ronaldo. Gewoon weg omdat ze hem niet mogen. Daarom is deze prijs eigenlijk niks waard. Deze prijs hoort eigenlijk gewoon op basis van prijzen die je wint met jou team en statistieken van de speler zelf. Uitgereikt te worden. In 2010 had die naar iniesta of Snijder moeten gaan. 2013 was terecht voor Ronaldo

Nonsense.. Bartomeu kan zich liever druk maken om zijn frauduleuze handelingen in de afgelopen periode..

Kaka was in 2007, toen Milan de CL won, echt magistraal... die wedstrijd tegen Manchester op Old Trafford was werkelijk subliem

Dit vind ik een walgelijke opmerking, wat een blaaskaak. Die Ballons zijn eerlijk gewonnen door Kaka en Ronaldo. Als Messi ze allemaal verdiend had, dan had die ze wel gewonnen, maar nee.

2013 had Zlatan hem wat mij aangaat mogen winnen, die was echt duidelijk de man toen waar alles om draaide en meteen nadat hij niet mee kon doen werd PSG in de CL uitgeschakeld door Chelsea terwijl hij PSG in een gewonnen positie achter liet.

wat een vermoeiende discussies worden dit van die mensen...

als hij voorzitter was geweest van Real had hij gezegd dat CR de beste was...

wat een onzin uitspraken van all die voorzitters van deze clubs...

Ik word hier zo misselijk van. Dit is waarom ik nu zo'n hekel heb aan Messi, briljante voetballer, maar dat overdreven ophemelen kan ik heel slecht tegen. Net zoals al die commentatoren die elke keer hun broekjes volspuiten als Messi aan de bal komt. Erger me trouwens ook altijd aan dat Barca publiek, die dan die vereringsgebaren gaan maken. Zet dan altijd ff de wedstrijd af in de hoop 5 minuten later weer van Barcelona te kunnen genieten.

21 mei 2015 om 13:15

Toch vreemd dat je er zo over denkt, van voetbal moet je toch echt genieten en dat doe je vooral als Messi speelt. Hetzelfde kun je zeggen van Modric, toen hij in de classico speelde werd hij ook bestempelt als beste van zijn generatie (geheel terecht overigens).

Reacties zijn zeker niet vreemd, het gewoon een genot om naar goede voetballers te kijken toch?

21 mei 2015 om 13:23

Haha dus je hebt een hekel aan messi omdat iedereen hem ophemelt... Ik kan je met zekerheid vertellen dat die jongen daar absoluut niet om gevraagd heeft.

Sterker nog, ik denk dat hij liever heeft dat ze helemaal niks zeggen en hem gewoon het spelletje laten spelen waarvan hij zoveel houdt.in plaats van al dat hij is de beste aller tijden en de discussie met Ronaldo (wat eigenlijk niet eens een discussie is als je objectief voetbal kijkt in mijn opinie, maar dat terzijde).

21 mei 2015 om 13:59

Ik snap je irritatie ergens wel, maar ik heb geleerd er om te lachen. Het zegt meer over de mensen die dat doen dan over Messi zelf. In mijn voetbalteam zitten er ook een aantal jongens die dat doen, en als het over Cristiano Ronaldo gaat slaat stoom van woede en pure haat nog net niet uit hun oren.

Ik daarentegen, kan van beide spelers enorm genieten. Mensen die, richting welke spelers ook, in overdreven adoratie of haat overslaan moet je negeren. Daar kunnen die spelers zelf weinig aan doen. Het zegt, nogmaals, meer over die mensen zelf.

21 mei 2015 om 14:40

Ja, ik snap jullie allemaal. Ik zeg al, ik vind het een briljante voetballer. Alleen ik kan er niets aan doen dat zodra mensen zo raar beginnen te doen over Messi, het gelijk in m'n allergie schiet. En ik kan genieten van zijn acties, heerlijk, inderdaad een genot. Alleen doe ik dat genieten het liefst met het geluid uit. Zet ook de nabeschouwingen af. Wat ik vervelend vind is dat alles wat Messi doet over de top wordt opgehemeld. Dus als Messi een breedtepass geeft, die volkomen normaal is, dan kan de commentator niet gewoon neutraal zeggen dat het een breedtepass is, maar dan is ie altijd ineens briljant. Geeft een speler van Tottenham diezelfde bal, dan is het gewoon een normale bal, snap je wat ik bedoel? Scoort Messi met een gemiddelde Panenka, dan is dat ineens de beste Panenka die ooit is gedaan etc. En ja, ik snap ook dat Messi hier allemaal niet om gevraagd heeft, heb ook niks tegen hem persoonlijk, heb iets tegen alles wat er bij die jongen omheen komt als hij speelt en daar kan ik helaas niet zo goed tegen.

En Lfc_forever, wanneer je in jou opinie objectief naar het voetbal kijkt, dan is dat nog steeds subjectief, haha!

Haha maar natuurlijk! Waarom hoor je hem niet over 2010? Toen won Messi hem zwaar onterecht. wij van WC eend adviseren WC eend verhaal.

Messi is goed, maar men moet ook niet overdrijven. Ronaldo pakte hem afgelopen jaar meer dan terecht. De periode dat Kaka hem won was hij ook groots en kwam Messi net kijken?

Eigenlijk had het nu moeten gelijkstaan tussen Ronaldo en Messi, want eigenlijk had Sneijder die bal van 2010 verdient en niet Messi. En eigenlijk ben je ook een crimineel die achter de tralies hoort Bartameu. Maar dit is allemaal eigenlijk(!)

Is het gerucht waar dat Cristiano Ronaldo heeft toegegeven dat hij homosexueel is? Ik las het namelijk op nu.nl. Niet dat het uitmaakt hoor maar hij zou als het waar is wel een groot voorbeeld kunnen zijn voor voetballers die nog in de kast zitten. Want hij is een van de grootste namen die de voetbalwereld kent. En heeft dus ook terecht deze prijs gepakt en meer...

2008: Ronaldo terecht
2009: Messi terecht
2010: Iniesta was beter geweest
2011: Messi terecht
2012: Messi terecht
2013: Messi in plaats van Ronaldo
2014: Ronaldo terecht
2015: Voorlopig na ongeveer een half jaargang vind ik Messi terug de bovenhand, statistieken zijn voor Ronaldo, prijzen zijn voor Barcelona waar Messi belangrijk is was.

De terechte uitslag zou nu 5 - 2 moeten worden maar ik begrijp dat Ronaldo er nu al 3 gekregen heeft omdat het in de media steeds tussen Messi en Ronaldo gaat.

Lol, de mensen die op 'ja' geklikt hebben zitten helemaal in de billen, vette onzin

Bullshit , Ronaldo was de afgelopen 2 seizoenen gewoon beter, dit seizoen is weer van messi.

Zo mooi dit, Je kan zeggen wat je wilt maar over Perez maar zo iets zou hij nooit zeggen in de Pers. Het is namelijk heel kinderachtig en in een grote mannen wereld hoort een voorzitter zakelijk te handelen en niet Boehoe te roepen in de pers.

En buiten het feit dat Kaka zijn gouden Bal fair and square heeft gewonnen als er dan iemand anders dat jaar hem had verdiend was het wel Ronaldo en niet Messi. En inderdaad Messi heeft ook wel eens een gouden bal gewonnen toen eigenlijk Iniesta of Snijder hem hadden moeten winnen.

Dit seizoen is Messi inderdaad beter, eerste helft van het seizoen duidelijk niet maar gezien zijn inbreng in belangrijke wedstrijden en de mindere vorm van Ronaldo sinds de jaarwisseling en de veel beter vorm van Messi na de Kerst (wat heeft hij in Argentinië gegeten tijden kerst? Voor kerst liep hij kotsend over he veld te wandelen) heeft Messi zeker meer recht op de Gouden bal.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren