Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Derksen streept naam door: ‘Zitten we straks weer met die klootzak’

Laatste update:

Johan Derksen heeft zo zijn bedenkingen over een eventuele rentree van Louis van Gaal als bondscoach van het Nederlands elftal. Enkele uren na het vertrek van Frank de Boer is de naam van de bijna zeventigjarige trainer als mogelijke kandidaat-opvolger gevallen. Van Gaal was in 2000-2002 en 2012-2014 al bondscoach, met wisselend succes: het mislopen van het WK in Zuid-Korea en Japan én een derde plaats op het WK in Brazilië. In het programma De Oranjezomer kwam Derksen na het aanhoren van tafelgenoten als Wilfred Genee, Hans Kraay junior en René van der Gijp toch tot de conclusie dat het ‘in het belang van het Nederlandse voetbal’ toch niet zo’n slecht idee zou zijn.

Derksen benadrukte dat de KNVB weinig te verwijten valt omtrent de aanstelling van De Boer, omdat er destijds ook maar weinig alternatieven waren. Een rentree van Van Gaal in Zeist ziet hij niet zomaar gebeuren. “Ze wilden Van Gaal niet omdat hij de baas wilde zijn, hij wilde de KNVB overnemen. Daar zijn zwakke persoonlijkheden altijd bang voor: het binnenhalen van een sterke persoonlijkheid. Zolang deze mensen bij de KNVB zitten, zullen ze Van Gaal niet halen. Die gaat die mensen vertellen wat ze moeten doen. Heel Nederland.”

Derksen ziet in Erik ten Hag geen bondscoach voor het Nederlands elftal, mede omdat hij in de optiek van de analyticus communicatief niet sterk zou zijn. “Die kan helemaal niet lullen in het openbaar. Die verstaan ze alleen in Deventer.” René van der Gijp: “Ten Hag is net als Gert-Jan Verbeek en al die andere trainers. Een echte clubtrainer. Die moet elke dag op het veld staan en elke dag met die gasten bezig zijn.” Derksen hoorde Wilfred Genee zeggen dat Ten Hag ‘een toptrainer’ is. “Hij heeft ook alleen maar topspelers. De Boer werd ook vier keer kampioen met Ajax. Ik zeg niet per se dat hij een slechte trainer is, maar de trainer van Ajax is altijd heel moeilijk te peilen omdat hij met het beste materiaal van Nederland werkt.”

Valentijn Driessen suggereerde in een interview met De Telegraaf dat Henk ten Cate, Ruud Gullit en Marcel Keizer een geschikte technische staf zouden vormen. Van der Gijp wist niet wat hij hoorde. “Marcel Keizer? Schei toch uit. Laat die man naar Quick Boys gaan. Of Kozakken Boys.” Derksen: “Keizer? Daar is geen enkele reden toe. Ten Cate met Gullit of Ten Cate met Giovanni van Bronckhorst zou kunnen.”

Derksen zou het een schande vinden als de KNVB met een buitenlandse coach zou komen aanzetten. “Het zou een afgang zijn voor het Nederlandse voetbal. We hebben hier de beste opleidingen, daar koketteren we hier mee. We hebben het voetbal uitgevonden.” Derksen benadrukte opnieuw dat de KNVB niet met Van Gaal in zee zal gaan. “Die neemt de KNVB over. Daar beginnen ze niet aan. Ik zou het er nog mee eens zijn ook. Het is gewoon een lastpost. Hij komt binnen als een potentaat en straks zitten we weer met die klootzak opgezadeld. Toptelevisie? Nou, de ergernis wordt ook wel groot.”

“Denk je dat de KNVB zich de wet gaat laten voorschrijven door Van Gaal? Ze hebben daar ook gewoon lopende arbeidsovereenkomsten. Als Van Gaal komt, dan wil hij weer al zijn mensen meenemen. Maar zo werkt dat niet in de maatschappij. Ik overweeg Van Gaal te boycotten als hij terugkeert. Dan praat ik niet meer met hem”, zei Derksen quasi-serieus. Van der Gijp zou juist voorstander zijn van de rentree van Van Gaal. “Ik moet ook om hem lachen. Maar we hebben wel met iemand te maken die zegt: ‘Je neemt mij, dan gaan we die kant op’. Dat mag hij wel zeggen met zo’n loopbaan. Visie. De KNVB kan dan wel zeggen: ‘Nee’. Maar kom op. Die man heeft overal ter wereld getraind.”

Na het aanhoren van het verhaal van Van der Gijp veranderde Derksen van standpunt. “Dan hoeven die lichtgewichten in Zeist ook niet meer erover te vergaderen. Het is een goed argument van René. In het belang van het Nederlandse voetbal dan.” Derksen wendde zich vervolgens tot de camera: “Louis, je weet toch wel dat dit toch allemaal satire is. En we weten van je vrouw dat jij op de bank met de beentjes omhoog ligt te trappelen van het lachen als wij een grap maken.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
30 juni 2021 om 09:11

Conte zou wel een goede kandidaat zijn maakt van ieder team een vechtmachine. Dat ontbreekt bij NL elftal. Zat ook aan Pirlo te denken maar dat kan over een paar jaar wel. Alternatief zou Van Gaal kunnen zijn (die gaat het waarschijnlijk ook doen) maar ook Jurgen Klopp zou een prima keuze zijn zit bij Liverpool toch niet heel sterk in het zadel na afgelopen seizoen maar dan moet je wel gaan betalen Knvb maar dat geld ook voor Conte.

Er moet voor de volle 100% voor LVG gegaan worden. Ik blijf erbij dat hij de enige is die deze stuurloze groep kan managen. Mocht LVG niet doorgaan dan eventueel duo htc en gio, maar niet ideaal. Vind de optie van van der vaart ook niet slecht, dat denenmarken speelt zeer goed voetbal met veel positiewisslingen.

29 juni 2021 om 21:33

Op grond waarvan dan? Heeft al 5 jaar niet meer getraind, werd bij zijn laatste club op een zijspoor gezet en heeft al eens eerder gefaald zich met Nederland te kwalificeren. De man is bijna 70 jaar dus zijn feeling met de huidige voetbalgeneratie zal ook niet optimaal zijn. Nog even en dan gaan we ook roepen om Foppe de Haan, Co Adriaanse etc. Tijd voor nieuw bloed en niet teruggrijpen op mensen die in het (verre) verleden ooit succes hebben gehad.

29 juni 2021 om 23:13

Op grond van ze prestaties in 201r met een minder elftal plus het feit dat hij. Tactisch wel sterk is en geen probleem er mee heeft om zo een Depay die niet presteert te wisselen wat een fdb gewoon niet durft of een wijnaldum wisselen die ze eigen verstopt 10 voltooide passes over. 1 volledige wedstrijd en. 28 keer balbezit als middenvelder om je eigen te schamen dan een van Aanholt constant laten staan

29 juni 2021 om 23:59

Robben loodste ons in 2014 hoogst persoonlijk maar de halve finale. Misschien moeten we hem maar bondscoach maken dan

30 juni 2021 om 07:31

Van Gaal is wel iemand die de ego's uit zo'n team kan krijgen, zie hoe hij Sneijder motiveerde voor het WK 2014. Dat kan denk ik geen kwaad met een Depay nu, ook heeft Louis vaak wél een plan B als het even niet loopt. Daarnaast zijn er ook niet veel goede opties beschikbaar denk ik.

30 juni 2021 om 09:14

Waterdrager Sneijder toen is, dat weet ik nog wel. Dat was het meest slechte WK wat ik van Sneijder heb gezien. Hij werd misbruikt als een soort controleur die achter zijn tegenstander moest aanrennen IPV de Sneijder waar we allemaal van houden die spelers weg steekt en ballen in de kruising jaagt. Bovendien heeft Sneijder al een keer gezegd dat Van Gaal hem helemaal niet motiveerde en dat hij al voor die kritiek een personal trainer had benaderd om hem klaar te stomen voor dat eindtoernooi

30 juni 2021 om 09:49

Sneijder was al over the hill, dus dat slechte optreden kwam ook deels doordat hij gewoon niet zo goed meer was als in 2010. Daarnaast vroeg Van Gaal niet aan hem om als een soort lopende controleur te spelen, maar om meer in dienst van het elftal te spelen. Sneijder was domweg niet fit in het begin en Van Gaal wilde hem prikkelen om te zorgen dat hij de benodigde arbeid wel kon uitvoeren.

30 juni 2021 om 12:49

Spelers als Sneijder moeten helemaal niet zoveel arbeid leveren zoals Sneijder op dat EK. Die wil je voorin hebben waar ze het verschil kunnen maken. Hij werd nu gebruikt als waterdrager

29 juni 2021 om 21:34

HTC is nog saaier dan Frank de Boer. Ik ga alleen voor LVG

29 juni 2021 om 22:03

@hansje FdB is nu geschiedenis. Geldt ook voor Lvg en HTC. Geen trainers van deze tijd. Helaas zijn types als PC en GvB lichtgewichten. Die moet je niet willen. Jammer PB was onlangs beschikbaar maar zit nu lekker in Frankrijk. Ik denk echt dat een buitenlandse coach het beste is. Doe iemand als AW bijv samen met DB en RvP. RvN kan er ook wel bij. In NL zijn er nu gewoon geen goede trainers. Geen RJ of AS. Iemand als EtH is geweldig maar meer clubcoach dan bondscoach. Iemand als RG erbij zou wel goed zijn. MvB was het ook niet. FR te vroeg gestopt. Misschien kabel met CS, PK en WB. Zou wel kicken zijn! Gelukkig is DB ook gestopt. En DA natuurlijk. GH is te oud. Nee het is droevig

29 juni 2021 om 22:22

Wil jij aub zsm met wat minder afk. schrijven want mn ik, en ik denk ook mensen vlnr zullen tzt afhaken bij berichten van jou op Vz. Ps mijn geest is weliswaar nog izgs hoewel die niet meer zgan is dus al die namen zijn ahw geen abc’tje waardoor ik pijn in mijn hoofd krijg om dit te schrijven enz etc

29 juni 2021 om 22:35

Je bent BvM vergeten. Die heeft er pas 1 periode opzitten. Indedaad met GvB als assistent. LvG zie ik wel zitten hoewel hij al 2x BC is geweest. CA komt hier weinig langs maar was toch ook een uitstekende trainer met de hollandse school hoog in het vaandel. Wellicht heeft hij er geen zin meer in. RJ heeft danwel niet in de top gewerkt, is sympatiek, geen typische ajax man, zou best goed in de groep kunnen passen. JvdB zou ook leuk zijn. Hij is als geen ander in staat er een echt vriendenteam van te maken.

29 juni 2021 om 22:56

Ik kwam bij DB op Dennis Bergkamp trouwens. AS kom ik alleen op Arne Slot van maken.
Is AdM niet een serieuze kandidaat?

29 juni 2021 om 23:00

Ha ha heerlijke reactie MrKrillin

30 juni 2021 om 00:42

Heeft vliegangst en met de trein naar uitwedstrijden lijkt mij niet echt handig. 😊

29 juni 2021 om 21:49

Op basis waarvan wordt Henk ten Cate eigenlijk genoemd? Zo bijzonder is zijn palmares toch niet

29 juni 2021 om 22:03

Hij heeft als hoofdtrainer misschien niet gigantisch veel bereikt, maar heeft wel een grote rol gespeeld in onder andere Barcelona en met wereldsterren gewerkt. Weet hoe het spelletje werkt, heeft de waardering van enorm veel spelers en daarnaast natuurlijk ook gewoon een lading ervaring in het spelletje zelf. Nou lijken mij dat prima redenen om iemand op te selecteren, maar daarmee wil ik niet zeggen dat HTC het moet worden. LVG hoeft van mij niet, daar moeten we een keer mee stoppen. Als ik zie welke Nederlandse kandidaten we hebben zou ik misschien toch voor HTC kiezen, maar we kunnen ook eens buiten de box denken natuurlijk.

29 juni 2021 om 23:13

Hoezo zouden we in godsnaam moeten stoppen met van Gaal. Hij wilt niet liever dan een prijs met Nederland winnen. Hij ziet dit als de kers op de taart. Geef die man gewoon zijn kans en hij zal ons qua entertainment en resultaat niet teleurstellen.

29 juni 2021 om 23:43

Vooral omdat hij al eerder dicht bij het bondscoachschap was in 2017. En daarnaast is hij een van de meest gelouterde en bekwame mensen in het Nederlandse voetbal. Er wordt een beetje lacherig om hem gedaan omdat hij overal en nergens heeft gewerkt, maar hij heeft wel ontzettend veel ervaring en een goede reputatie. Al met al is het natuurlijk niet de ideale kandidaat als bondscoach. Maar voor de korte termijn is het een redelijke optie.

30 juni 2021 om 09:33

Maar een hoofdtrainer heeft andere verantwoordelijkheden dan een velttrainer. Als coach was hij alleen een mislukt jaartje bij Ajax maar verder alleen zandkastelen gebouwd in een woestijn.

29 juni 2021 om 22:17

Je zou maar constant terug willen vallen op die voormalige bondscoaches. Dan maar een buitenlandse bondscoach voor de verandering. Waarom zou je LvG, Advocaat, Bert van Marwijk of 1 van die ouderen van stal moeten halen? De koek is op voor die heren. Ze zijn al over de 70 en dat moet ke ook niet willen.

29 juni 2021 om 23:16

Pure stront vind ik dit. Alsof ervaring niet belangrijk is. Van Gaal stelt zelden teleur bij een avontuur. Het is gewoon zwak gelul om iemand op zijn leeftijd af te rekenen. Het is een absolute legende en als mensen zich over deze zelfingenomen haat heen zetten weet ik zeker dat hij niet zal teleurstellen.

30 juni 2021 om 00:00

Niet alleen zijn leeftijd is een issue. Zijn gedrag is ook vaak stuitend, respectloos en irritant

30 juni 2021 om 00:27

Vind ik ook van jou reacties. Hij legt de vinger op zere plek en zorg dat een team draait. Het gaat on het resultaat. Je zit uren per dag te reageren op deze app althans zie je er altijd wel tussen staan. Maar resultaat is wat telt en niet of je zijn uitstraling leuk vind. Wat overigens ook zijn kracht is.

30 juni 2021 om 00:33

Een keer heeft hij een WK misgelopen in 2000 en een keer was het Robben die ons hoogst persoonlijk naar de halve finale van het WK bracht. Ik snap daarom niet waarom iedereen Van Gaal als de grote verlosser ziet. Als deze spelersgroep net zo op hem reageert als de spelersgroep in 2000 dan ben je weer net zo ver van huis als onder De Boer. Niet iedereen pikt het gedrag van Van Gaal. Vaak alleen jonge talentjes maar je hebt nu te maken met een aantal jongens die actief zijn in de Europese top. Die zijn er misschien helemaal niet van gediend om als een kind van 6 jaar oud te worden toegesproken

30 juni 2021 om 00:47

Alsof Van Gaal 2 keer coach is geweest. Hoe jou zelfingenomen visie het ook went of keert. Qua prijzen is hij duidelijk de beste Nederlandse coach die er is. Laat hem al is het alleen omdat die de beste coach is die Nederland heeft🤨. (Zit een snijdende logica in). Gewoon nog een keer zijn show afmaken. Want het werkt heeft die al zo vaak bewezen. Dat van dat 6 jarig kind slaat ook nergens op. Meeste spelers vinden hem gewoon een aparte man. Maar hij ligt vrijwel altijd goed in de groep (de uitzondering bevestigd in deze de regel). Ze respecteren hem en het is een baasje. Precies wat een aantal van deze omhooggevallen B toppers nodig hebben.

30 juni 2021 om 01:07

Hij heeft idd veel prijzen gewonnen maar zijn beste tijd ligt inmiddels ook weer achter hem. Met zijn 70 jaar is er een generatiekloof met deze lichting spelers en bij United wat zijn laatste job was een paar jaar terug heeft hij er helemaal niks van gebakken

30 juni 2021 om 01:19

Nee hij is alleen maar voor de laatste keer kampioen geworden. Hij liet ook daar zien dat hij het spelletje begrijpt. Moet zeggen dat ik dat van jou vies vind tegenvallen. Als ik kijk hoevaak ik jou hier tegenkom. Je bent voornamelijk mij aan het tegenspreken. I.p.v. dat je echt met redelijke argumenten komt. Hoe moet je wel niet gebruld hebben toen Frank de Boer aantrad als prestaties in de bpl bepalend zijn. Van Gaal is een topcoach met grote ambities en ik hoop dat er genoeg verstandige mensen zijn in de KNVB die dit zien. Zelfs Derksen gaf het toe. Als de feiten jou niks zeggen moet die beeldvorming je toch wel aanspreken?!

30 juni 2021 om 09:24

Volgens mij probeer je mij juist tegen te spreken want Van Gaal is helemaal geen kampioen geworden met United. Ik ben geen fan van Van Gaal. Natuurlijk heeft hij in het verleden een aantal keer geweldig gepresteerd zoals bij Ajax en Bayern maar hij heeft ook een keer problemen gehad met de hele selectie van 2000 die hij zo zwaar liet trainen dat we een WK misliepen en hij heeft problemen gehad met grote spelers als o.a. Ribã©ry, Toni, Van Bommel en Rivaldo die zijn kleinerende gedrag niet pikten. Van Gaal is fenomenaal met jonge spelers die zijn schoolmeesteraanpak nog accepteren maar de wat oudere spelers zijn daar vaak niet van gediend. Die willen gewoon op een volwassen manier benaderd worden en die pikken het niet als ze worden toegesproken als een kind op de basisschool. Ik ben sowieso al geen voorstander om iemand van 70 jaar als bondscoach aan te stellen. Die weet helemaal niet wat er leeft onder deze generatie voetballers. Ik was idd ook geen voorstander van FdB omdat hij na Ajax overal is geflopt en bij clubs als Inter en Atlanta constant overhoop lag met zijn spelers

30 juni 2021 om 09:49

Het kampioenschap moest de FA cup zijn. Dat jij geen fan bent lijkt me wel duidelijk. Van Gaal maakt ook fouten, het WK 2002 ziet hij zelf ook niet als zijn toppunt. Hij heeft er van geleerd is te zien aan 2014. Het is een fenomeen op de Nederlandse velden. Ik denk als we wat willen neerzetten op het WK hij met afstand de beste optie is. Maar we gaan hier nooit over uit komen. Van Gaal wilt de bekroning heeft de kwaliteiten voor de bekroning en de spelers groep heeft de kwaliteit om hem te bekronen. Miechels was ook aan de oude kant in 1988, dus dat vind ik een loos argument. De spelersgroep zal zich moeten aanpassen, waar ze eerst mochten mee beslissen. Frank de Boer vroeg letterlijk advies aan ze spelers. Van Gaal gaat ook in gesprek, maar weet ze ook te prikkelen. Als we hem aanstellen weten we dat er een man met visie en verstand van voetbal alles zal doen om de kers op de taart van zijn glorieuze carrière te plaatsen. Lijkt me zeker met zijn CV er nog bovenop met afstand de beste optie.

30 juni 2021 om 12:33

@japie_krekel,

Als een man met de status van LvG toch het respect niet krijgt van de spelers, waarom zou en Gvb, Eth, HtC of wie dan ook dat wel krijgen?!
Zij hebben als coach nog niet bereikt wat LvG heeft bereikt.

Daarbij zeik je elk idee af, maar wat zegt jou gevoel dan, wie moet het wel worden?

En je weet natuurlijk zelf ook wel dat Robben ons niet hoogstpersoonlijk naar de halve finale heeft gebracht, dat hij zeer belangrijk was, correct. Maar 2x gewonnen op penaltys, 5 keer gescoord tegen Spanje.
Als hij het hoogstpersoonlijk gedaan heeft, dan is hij topscorer op WK allertijden. 5 goals tegen Spanje, 2x5 penaltys gescoord en nog 2 penaltys gestopt in de shootout. Wel knap van hem.

30 juni 2021 om 12:53

Zonder Robben hadden we er in de poule fase al uitgelegd. Imo moet er na het echec met De Boer nu een goede peoplesmanager komen die sfeer kan creëren en spelers kan motiveren. Een bondscoach hoeft geen tactisch genie te zijn want je hebt zo een elftal maar een paar keer per jaar bij je. Automatismen sleep je er toch niet echt in. Spelers moeten het naar hun zin hebben en zich lekker voelen. Gio lijkt mij daarom een prima optie

30 juni 2021 om 12:56

@ThePhilosopher ik heb enorm veel respect voor de coach Van Gaal en minder respect voor de mens Van Gaal. Natuurlijk is het een topcoach maar imo niet wat dit Oranje op dit moment nodig heeft. Ik vind hem gewoon te oud met zijn 70 jaar voor deze generatie. Bovendien is hij op zijn best met jonge spelers maar jongens als Van Dijk, De Vrij, Wijnaldum Memphis zijn al op een leeftijd waar zijn schoolmeester aanpak niet meer bij past

30 juni 2021 om 13:25

In 2000 was het EK met Frank Rijkaard als bondscoach je bedoelt 2002, WK in Japan en Zuid-Korea

30 juni 2021 om 14:56

@verduijnovic je hebt helemaal gelijk, mijn excuses. 2002 was het idd dat we het WK misliepen onder Van Gaal

30 juni 2021 om 00:18

Nooit doen. Niet voor NL en al helemaal niet voor Louis zelf. 2014 was een groot succes maar we vergeten ookd at Louis met de beste selectie ooit niet eens het WK van 2002 haalde. Past niet bij deze selectie, wordt ook langzaam maar zeker oud. Kan zelf ook alleen maar verliezen want 2012 herhaalt hij natuurlijk nooit, althans niet met deze selectie.

30 juni 2021 om 00:25

Deze selectie is verdedigend klassen beter. Aanvallend slechter inderdaad. Maar wel vergelijkbaar qua kwaliteit en hoeveelheid wereld toppers. Het is niet voor Louis, maar omdat hij het zelf graag wilt bereiken en ook nog is de kwaliteiten heeft. Zou dit een goede keuze zijn. Laten we hopen dat niet iedereen zo negatief denkt over aantoonbaar de beste coach in leven met een Nederlands paspoort. De spelersgroep zou zich moeten aanpassen, dat is precies wat ze nodig hebben. Minder rekening en de harde hand van een topcoach.

30 juni 2021 om 00:37

Zo werkt het natuurlijk niet. Er moet een chemie zijn tussen coach en spelers. Gezag en respect dwing je af door aan te voelen wat een spelersgroep nodig hebt, niet door spelers die in de top spelen toe te spreken alsof het kinderen van 6 jaar oud zijn. Dan wordt het geen gelukkig huwelijk

30 juni 2021 om 05:06

Ze gedragen zich wel zo als verwende nesten van 6. Wellicht is dat juist wel wat ze nodig hebben.

30 juni 2021 om 09:28

Nee dat denk ik juist niet. Of je de spelers nou tjappies vind of niet, niemand gaat beter voetballen onder een aanpak die ze niet trekken. Voor Koeman gingen ze door het vuur omdat zijn aanpak matchte met deze groep. Of de doctorale schoolmeester aanpak van Van Gaal ook werkt op deze groep internationals zullen we moeten afwachten maar het is een groot risico. Het is nogal een afwijkende man die alleen naar de mond gepraat wil worden, die denkt dat hij volwassen mannen kan toespreken als een stel kleuters in de peuterspeelzaal en die geen enkel weerwoord duldt

30 juni 2021 om 08:40

heeft niets met stuurloos te maken, meer mentaliteitsloos.... LVG kijkt niet naar karaktertjes alleen naar het gemeenschappelijk doel... sommige Nederlandse spelers hebben geen richtlijnen maar looplijnen nodig

30 juni 2021 om 10:12

Tip. Bel de generaal van het Nederlandse leger, wellicht heeft hij zin! Zin om deze gasten te leren wat strijd is. Leren wat discipline inhoud. Waar hebben we in vredesmaam naar zitten te kijken. Maak Dumfries luitenant. Depay mag het schijthuis schoonvegen wanneer hij wederom 25 x balverlies heeft.. De Ligt, 25 kilometer volle bepakking na weer een handsbal. Promes moet natuurlijk direct naar het vreemdelingen legioen, boete doen. Elke ochtend 07:00 uur op de binnenplaats verzamelen....

30 juni 2021 om 12:33

De spelersgroep had anders ook een flinke vinger in de pap bij de aanstelling van de voormalige bondscoach. Ze hadden zich uitgesproken tegen Lvg.

Ach we gaan wel meemaken wat er gaat gebeuren, al vind ik het afschrijven van Louis een beetje voorbarig.

Je kan een ten hag wel weer afkraken maar dat is voor oranje zelfs te hoog nu. Ik zou voor een buitenlandse trainer gaan. Een keer wat nieuws. De rest is ook al bezet zoals een bosz, koeman en ten hag. Een van gaal zie ik het niet doen na afgelopen keer, anders graag. Ten cate etc vind ik heel sympathiek maar heeft de laatste jaren niks gepresteerd. Al bleek dat bij de boer helaas geen criterium dus ik zie het de knvb zo doen.

29 juni 2021 om 21:41

Eens. Ik vind het een beetje vreemd om te zeggen dat we perse voor een NL-coach moeten gaan. Gewoon de meest geschikte trainer voor de groep zetten, wat voor nationaliteit degene ook heeft. Dat hoeft toch niet uit te maken anno 2021. Kom op zeg!

29 juni 2021 om 21:46

Zeker als je naar het argument kijkt qua beste opleidingen en afgang. Qua trainers zijn we vrij matig bezet. Eigenlijk alleen koeman, bosz en ten hag doen het redelijk op hoog niveau en verre van echte top.

29 juni 2021 om 22:50

Maar welke buitenlandse coach begrijpt de Nederlandse voetbalschool? Pep Guardiola dat is de enige die ik ken bedenken.

29 juni 2021 om 23:13

Aangezien een coach tactisch niet veel hoeft te kunnen (zelfs hier bij VZ weten we het altijd beter) moeten we meer iemand hebben die de baas is boven de groep. Van Bommel of Frazer zelf wél types die een baasje kunnen spelen.

29 juni 2021 om 23:23

Ik vind het een schande om een buitenlandse coach te hebben. Als we nota bene een coach hebben die in de top 10 beste coaches ooit lijst zou staan als deze bestond. Met name als we kijken naar champions leagues etc. Een ding ontbreekt en dat is een prijs met ZIJN Nederlands elftal. Met de nadruk op ZIJN. Ik heb het natuurlijk over Van Gaal. Een absolute legende die de absolute ambitie heeft Miechels te overtreffen. Je bent niet goed bij je hoofd als je een buitenlander aanstelt met zo een man met die ambitie achter de hand.

Even serieus maar wie denkt deze man wel niet dat hij is om over de grootste Nederlands trainer ooit zo te praten? Complete disrespect van een oude man, wat een afgunst en haat heeft deze man al jaren getoond richting Louis en Louis zegt geen woord terug, ik zou er gek van worden. Bij Gijp zie je dat hij graag grappen maakt over Louise maar hij respecteert hem wel voor zijn kwaliteiten als trainer. Derksen mag hem gwn niet.

29 juni 2021 om 21:25

Derksen zei juist dat hij het prima goed zou doen, maar dat de Knvb hem niet nemen gaat. Je oordeelt dus veel te snel. Helaas dat Zweden - Oekraïne tussen Oranjezomer door is gekomen vanavond, ik heb het idee dat ze helemaal los waren!

29 juni 2021 om 21:28

Ik snap het ook niet. Al 10 onzin aan roepen op nationale televisie.

29 juni 2021 om 21:47

Als je Derksen de afgelopen jaren hebt gevolgd dan is hij zeer zeker gescharmeerd van de Trainer van Gaal. Alleen waar Derksen moeite mee heeft ( en velen met hem, waaronder ikzelf ) is dat Louis het ook graag verkondigd dat hij zo goed is. Heb je wel eens een persco gezien van Louis bij United ? Hij doet denigrerend tegen de pers als ze een vraag stellen die hem niet bevalt. En Louis heeft het ook heel graag over zichzelf. Dat is wat Derksen irriteert aan de man. Maar zijn trainers kwaliteiten heeft Derksen nooit een slecht woord over gezegd.

29 juni 2021 om 22:15

Onzin. Derksen mag hem niet omdat hij het boegbeeld is van alles wat hij niet had kunnen zijn al werkte hij keihard voor het succes dat Louis heeft gehad. Dit is iets dat we allemaal moeten begrijpen, omdat het een feit is dat we ons niet bewust zijn van de psychologie van haters. Zelfs toen Louis nog actief en succesvol was (bijv Bayern) ging het meer om de grappen bij hen. Straks als Louis er niet meer is wil iedereen natuurlijk zeggen wat een legende hij was maar ik eer mensen liever terwijl ze nog leven.

29 juni 2021 om 22:41

"hater" is echt een term dat door 13 jarigen wordt gebruikt op Instagram o.i.d. Komop zeg je laat je wel echt gek maken door die Derksen. Louis heeft een groot ego en is een makkelijk doelwit voor grapjes, echt niets meer of minder dan dat. Zo hebben ze nog wel 10-15 van dat soort makkelijke doelwitten bij VI. Prima als je het niet grappig vind hoor. Het is allemaal in een grappige sfeer en Derksen benoemt vaak genoeg dat het gewoon een goede trainer is met een geweldige staat van dienst. Nogmaals, laat het niet te dichtbij komen.

29 juni 2021 om 23:07

aycaramba

Jij bent degene die onzin aan het verkondigen is. Wat Mirzet12 zegt is gewoon waar. Je hoeft maar op Youtube te zoeken en dan kan je eindeloos videos vinden waarin Derksen precies zegt wat Mirzet12 beweert.

En dan haal je erbij dat ze grappen om LvG maakte toen hij successvol was maar waar ging die grappen over? Het feit dat LvG als een gek gedroeg op de balkon toen Bayern kampioen werd of dat LvG zijn broek liet zakken in de kleedkamer. Niet over zijn prestaties.

30 juni 2021 om 00:02

@ayCaramba wat een onzin zeg. Van Gaal gedraagd zich vaak als een totale malloot en vraagt om respect terwijl hij zelf respectloos is naar mensen. Natuurlijk zijn er mensen die zich daaraan storen

30 juni 2021 om 08:30

Hater? Een man die Van Gaal een groot trainer vindt, maar een vreemd persoon? Ik deel zijn mening, echter acht ik mezelf geen hater (om in deze enigszins kinderachtige termen mee te gaan). En natuurlijk gaat het hen meer om de grappen. Ik kijk Veronica Inside niet om informatie over voetbal. Daarvoor heb ik Voetbal International op Youtube. Veronica Inside kijk ik puur voor vermaak. En dat doen ze goed (hoewel het minder is dan het is geweest, maar nog steeds prima)

het boeit me niet of de Bondscoach sympathiek overkomt of de spelers een goed gevoel geeft ik wil een Bondscoach die voor Resultaten kan zorgen, en dan kan Van Gaal als geen ander en het zou zijn laatste Project zijn lekker anderhalf jaar tot en met het WK. Van Gaal zou de spelers wel hard aanpakken en ze laten weten dat ze niet de Diva hoeven te spelen anders lig je eruit. kijk wat hij met Rivaldo deed toen de beste speler bij Barcelona. bij van Gaal zitten ze niet met hun mobieltje op de training en als Depay zichzelf vergelijkt met Ronaldo en Messi dan lacht van Gaal hem keihard uit. dat heeft dit Oranje nodig een vaardige en strenge Coach die geen diva's tolereert maar een man van je maakt, je mag alleen wat diva gedrag vertonen als je ook echt geweldig presteert anders niet

Misschien een vrouwelijke bondscoach? B

Bij de Leeuwinnen zie ik in ieder geval passie, strijd en de wil om te winnen.
Daar kunnen de welpjes van het herenelftal nog wat van leren !

29 juni 2021 om 21:44

Dat zou wel een primeur van jewelste zijn. Ik ben voor

29 juni 2021 om 21:59

het zou een afgang zijn want anders gaan ze helemaal voor diversiteit en word de eerstvolgende bondscoach een Transgender of non binary met een huidskleurtje die getrouwd is met hetzelfde geslacht. er zit nog een wereld van verschil tussen vrouwen en mannen voetbal. degene die de beste prestaties levert en de beste optie is hoort de baan te krijgen huidskleur geslacht of geaardheid moet er niet toe doen. maar er is nog geen enkele vrouw trainer van Real Madrid Barcelona City Bayern mannen team geweest, dus het zal wel even duren voordat een vrouw bondscoach wordt van het mannenteam

29 juni 2021 om 23:13

Er zat enig sarcasme in deze tegel, maar feit blijft dat de dames meer ballen hebben dan de mannen.

En dat is nu al jaren zo. Daarnaast hebben we geen koekebakkers in het dames elftal, maar - in tegenstelling tot de heren - dames die op zeer hoog niveau voetballen en (europese) prijzen winnen !

Onze beste speler was Dumphries. Dat zegt eigenlijk al voldoende met alle respect voor deze jongeman die het meer naar behoren heeft gedaan.

30 juni 2021 om 00:21

Natuurlijk niet. Niemand in het mannenvoetbal neemt een vrouw als coach serieus. Die heeft dan totaal geen gezag

30 juni 2021 om 11:17

En dan een regenboog tenue als 2de shirt. Qatar, here we come !

Ik denk dat de Knvb weinig keus heeft. Ze mogen in hun handen knijpen dat iemand als Louis van Gaal het stokje overneemt en de boel managet. Ik hoop juist dat Derksen stopt zoals hij elk jaar roept. Dit jaar zou hij echt stoppen. Mensen hebben echter gezegd dat hij wel oren had naar een dagelijkse tv-show. AUB nee.
Ten Cate, Van Bronckhorst vind ik ook goede kandidaten om het stokje over te nemen. Slechter dan de boer kan denk ik niet.

29 juni 2021 om 21:26

Derksen gaat nog liever lachen om homevideos presenteren die wil echt niet thuis bij ze lelijke vrouw zitten

Ik denk dat Derksen ook is een keer met pensioen moet gaan.. heb het altijd een heel leuk programma geworden maar sinds ze naar veronica zijn gegaan is het een beetje een misselijk programma geworden waar de echte humor van vroeger ook al lang weg is. Derksen die zijn politieke mening aan iedereen op dringt en over alles commentaar geeft en het dan brengt alsof hij de alles wetende is die nooit ongelijk heeft.. jammer want bij RTL heb ik jaren van het programma genoten.

29 juni 2021 om 21:27

Het programma was op haar best rond 2013-2017, toen waren Gijp en Derksen op hun best met Boskamp, Kieft en Kraay jr. Ik kijk nog steeds graag naar ze, ook als ik het niet met ze eens ben. Echt met tranen soms gezeten van het lachen. Derksen heeft zichzelf niet meer in de hand en wil nog een jaar alles geven wat ie kan. Maar Van Gaal een klootzak noemen vond ik wel onnodig, je moet enigszins respect blijven houden voor mensen.

29 juni 2021 om 21:31

Persoonlijk nooit leuk gevonden, zijn voetbalkennis is echt bizar slecht. En te denken dat deze man nog ooit heeft gevoetbald. Vond altijd zo jammer dat hij eufa cup moest hosten en zijn onzin moest aan horne

29 juni 2021 om 21:42

Zijn kennis is inderdaad slechter geworden, maar dat is ook normaal. Die is nu bezig met andere zaken, zit er enkel voor het geld. En ik denk dat ze het allemaal wel een beetje beu zijn. Het enige wat hun nog overtuigt is dat heerlijk loonbriefje op het einde van de maand.

29 juni 2021 om 22:48

Millonario sta er precies hetzelfde in, maar ik kijk ook al een jaar of 10. Gijp blijft m'n grote favoriet, en Genee blijf ik een vreemde vakman vinden.

29 juni 2021 om 23:09

Genee is zoals het laffe mannetje op het schoolplein die rond loopt te stoken en daarna doet alsof hij wil bemiddelen. Vindt zichzelf een hele grote presentator. Heb er ook niks mee.

29 juni 2021 om 23:17

Als Derksen en Driessen met pensioen gaan wordt de wereld een fijnere plek om te wonen. Wellicht wel wat saaier, maar dan zijn we in ieder geval verlost van dat ongenuanceerde geblaat en stemmingmakerij

Moet dat nu echt elke keer, denk je soms bij Derksen. Kan het niet anders? Over de 70 jaar, let toch wat op je taal man

Hoe is het mogelijk dat deze seniel man nog een podium krijgt om zijn onzin gedachten te uiten.

29 juni 2021 om 21:55

Net zo mogelijk als jij hier je onzin gedachtes uit mag kramen. Net als wij allemaal. Dan mag Derksen dat ook.

29 juni 2021 om 23:04

op jouw commentaar ga ik niet eens op in, want ik vaak genoeg posten van jouw gezien en zelf derksen snap het beter dan jij.

Wie de hele uitzending gezien heeft, weet dat men (johan dus ook) pro van Gaal is

29 juni 2021 om 21:33

Zeker weten, hij vindt Van Gaal de beste coach ooit zelfs. Maar het is ook sterker dan zichzelf, dat schelden en belachelijk maken moet er gewoon uit. Zit in zijn karakter.

Toen voor Hiddink werd gekozen begon iedereen erover (zeker toen resultaten tegenvielen) waarom er is gekozen voor een oudere bondscoach en niet voor jonge generatie (waaronder Koeman). Dan zou van Gaal ook moeten afvallen.

Ik zou gaan voor een buitenlandse trainer . vd Vaart opperde al de naam van die huidige Deense coach die ik elk geval met Denemarken een goed visitekaartje afgeeft. Andere buitenlandse coach: Favre. Heeft met Gladbach en Dortmund prima voetbal gespeeld

29 juni 2021 om 21:53

Buitenlandse coach schijnt een zonde te zijn voor vele Nederlanders. Echt belachelijk vind ik dat. Alsof een buitenlandse coach niet weet wat de Hollandse school inhoudt.

29 juni 2021 om 23:00

Je komt uit voor je land. Voor je land voor.je land voor je land. Voor je land. Met andere woorden een buitenlandse coach kan gewoon niet. Heeft niets met syle of iets dergelijks te maken.

29 juni 2021 om 22:51

Ik hoorde iemand roepen Antonio Conte, is dat niet wat? Geen idee wat die buitenlandse coaches moeten kosten, maar hij is beschibaar.

Ondanks dat er weinig tot geen goede Nederlandse opties zijn, zou ik toch niet graag een buitenlandse trainer zien. Ik vind het persoonlijk maar vreemd om in een nationaal team, internationale mensen te betrekken. Natuurlijk doen wel meer landen dit, maar het hele idee achter interlandvoetbal vervaagt dan een beetje in mijn ogen.

"oh Louis jij man van veel gezichten, jij mag naar het WK toegaaaan. Oh Louis....."
De zweep er over, telefoontjes in de ballenzak, en rammen gvd!

Louis is onze redder in nood, vind Truus vast goed.

Nederland moet altijd uitgaan van zn eigen kwaliteiten.
Je wilt als NL 4 3 3 spelen..
Opkomende backs, 2 centrale verdedigers, 1 verdedigende middenvelder , 1 aanvallende middevelder , schaduwspits ..2 buitenspelers en een afmaker in de spits.
Druk zetten en zorgen dat je als je de bal verliest, bal zsm terug veroveren.

Welke coaches staan voor dit type voetbal.

Bosz, is helaas al naar Lyon.Dus valt af.
Ten Hag , zou een goede coach zijn maar heeft net verlengt bij Ajax , dus houdt waarschijnlijk ook op.
En laatste die t al heel lang speelt is Wim Jonk.
Geeft de jeugd de kans , en houdt van attractief voetbal.
Zorgen dat er een goede staff bijkomt die hem helpt en je kan door tot minimaal 2026 .
Opties, Gullit , ten Cate, als assistent..

Laat jullie reacties horen.

Ben benieuwd✌🏻

29 juni 2021 om 21:52

Jonk was bij Ajax een beetje teveel van jeugd jeugd jeugd. Die wilde heel Ajax 1 vol jeugd stoppen en was het niet eens met versterkingen van buitenaf. Straks krijgen we heel jong oranje in het eerste. Liever niet. En Gullit….. kom op zeg. Serieus?

29 juni 2021 om 23:19

Vreselijk naïef voetbal wat al decennialang tot frustratie leidt. Al helemaal als je geen goede buitenspelers hebt. Geen goed idee dus!

29 juni 2021 om 23:21

En Gullit is 10 jaar geleden als ongeschikte trainer vastgesteld

Weinig respectvol zoals Derksen reageert. Inhoudelijk wellicht nog te volgen. Maar als je iemand een ‘klootzak’ noemt dan ben je wat mij betreft wel af.

Nee Derksen heeft liever een slappe dweil als Gio die al helemaal geen overwicht heeft over die omhooggevallen vedettes

30 juni 2021 om 00:04

Of Van Gaal gaat werken is net zo een groot risico natuurlijk. Niet elke spelersgroep trekt zijn megalomane malloten en respectloze gedrag. Dat hebben we kunnen zien in 2000

Ben geen fan van van gaal, maar die krijgt de ego's onder controle

Ik vind het heel apart dat hij Van Gaal een klootzak mag noemen op nationale tv. Deze man heeft 0 respect.

30 juni 2021 om 01:09

Respect? Ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom?

Wat is dit een toch vreselijk respectloze man hoe die mensen kan neerzetten zoals nu weer v Gaal en ten Hag mensen waarvan hij de veters nog niet mag strikken , vreselijk dat dit soort mensen en podium krijgen om alles en iedereen maar te kunnen beledigen en schofferen .

Derksen als bondscoach met Driessen als assistent

29 juni 2021 om 22:09

En Gijp de perschef haha

30 juni 2021 om 11:28

Boskamp erbij als assistent, en dan heb je een redelijk over(ge)wicht

Van Gaal wil zelf niet denk ik,hij zal zich te groot voelen aangezien de spelers groep niet met hem wilde werken voordat de Boer kwam...
De man is misschien een goede trainer coach maar kan absoluut niet met spelers omgaan.
Spelers willen niet als kleine kinderen behandeld worden.

29 juni 2021 om 22:35

kan niet met mensen omgaan ? Kijk even naar zijn erelijst als hij dat niet zou kunnen dan win je geen prijzen hoor , als er een niet met mensen kan omgaan dan is het onze net weggestuurde bondscoach

30 juni 2021 om 15:52

Van Gaal staat juist bekend als motivator van lastige spelers

Als je Ten Hag hebt als bondscoach, weet je iig dat "we" weer een (moderne) vorm van 4 3 3 gaan spelen

30 juni 2021 om 00:47

Ten Hag heeft wel andere ambities dan het Nederlands elftal.

Waarom niet henk ten cate samen met Rijkaard ? Dat ging bij Barca toen ook goed.

30 juni 2021 om 00:49

Rijkaard heeft al jaren geen zin meer in het trainerschap. Geniet met volle teugen van zijn vrijheid.

Ik zie niet veel betere dan Frank de Boer binnen NL, ik denk dat we voor een buitenlandse coach moeten gaan. Iemand die de Hollandse ziekte eruit kan krijgen, vaak gaan we er uit op instelling of pure domheid. We zijn boos op Tadic in NL, juist dat soort types hebben we nodig.

Ik denk dat Mourinho perfect is.

29 juni 2021 om 23:26

Buitenlandse coaches?! Zijn we gek geworden. Dat is iets voor een eiland met 300.000 inwoners. Als voetballand moet je een beetje trots hebben in deze zeker als je prijzen king van Gaal achter de hand hebt.

30 juni 2021 om 00:50

Mourinho, beyonvoetbal waarvoor hij zich heel rijkelijk laat betalen.

Waarom snapt men niet dat LVG met pensioen is?
Waarom wordt Peter Bosz niet genoemd?

29 juni 2021 om 23:29

Van Gaal heeft zelf gezegd dat zijn grote droom een prijs met Nederland winnen is. Hij komt gewoon terug hoor. Ook zeker aanstellen, want hij is de beste coach van Nederland en dat heeft hij heel vaak kunnen bewijzen. Het is zijn grote droom om dit op het allerbelangrijkste toernooi ooit te doen. Daarnaast is het algemeen bekent dat Peter Bosz bij Lion zit.

30 juni 2021 om 00:51

Net getekend.

30 juni 2021 om 15:50

Misschien omdat Bosz vorige maand een contract bij Lyon heeft getekend? Wel een beetje blij blijven hè -

Van Gaal is de grootste coach die Nederland kent. Hij heeft vele champions leagues gewonnen. Kwam heel ver met een matige selectie in 2014 en verloor op penalty’s, omdat Cilissen weigerde plek te maken voor Krul (tenminste met Krul hadden we een reële kans gehad de finale te halen). Maar het belangrijkste is dat hij ervan overtuigt is dat hij dit kan. Hij is hard voor deze verwende mannetjes die ons land representeren. Precies wat ze nodig hebben als je het mij vraagt. Hij moet van zichzelf de kers op zijn taart leggen. Hij is nog maar een paar jaar bekwaam om dit te doen. Geef hem dit WK, dit is met zekerheid onze beste kans.

30 juni 2021 om 10:03

Eén CL, met Ajax, verder niet, dus "vele" valt wel mee . Overigens ben ik ook best voorstander van van Gaal én hij heeft interesse wat ik heb begrepen.

Is Ronald de Boer geen optie 😂Even serieus, Villas-Boas, Ragnick, Conte, Rafa Benítez, Win Jonk, Huub Stevens

Het probleem met de onfatsoenlijken is dat ze nooit op hun flikker krijgen, daar zijn anderen te fatsoenlijk voor. VI is niets anders dan anderhalf uur karaktermoorden plegen. Van Gaal een klootzak noemen en Nederland grinnikt seniel mee, terwijl Van Gaal, een onmogelijke maar ook fantastische topcoach is, die de emmer stront over zich heen gekieperd krijgt...en fatsoenijk zijn mond houdt. Derksen vindt Van Gaal een topcoach en denkt dat hij na zo'n opmerking Van Gaal als mens helemaal mag afmaken. Weet Louis, dat Nederland voor generaties jou zal blijven herinneren en de voetbal Muppet Derksen als een onbetekenende voetnoot volledig zal vergeten. Er zijn dan weer nieuwe schreeuwers. Derksen heeft schijt aan alles en ik aan hem.
@ontopic Waarom geen buitenlandse coach, ik ben er klaar voor.

Het moet een trainer worden die mannen als depay en wijnaldum op de bank durven te zetten als ze 20 min super slecht spelen.

30 juni 2021 om 09:44

Idd en ook een trainer die De Ligt er een keer durft naast te zetten met zijn 100 handsballen per jaar of die Frenkie een keer tot de orde roept als hij weer steeds 3 minuten onnodig gaat lopen met de bal om vervolgens een tikkie breed of terug te geven over 2 meter

30 juni 2021 om 09:57

Ik zag in een ander topic de naam van Huub Stevens voorbij komen. Fan-tas-tisch idee!! Die jaagt de diva's met stokken, bloeddorstige honden en fakkels het hele veld over, wedstrijd na wedstrijd. Dan vraagt Depay na 20 minuten zelf wel om gewisseld te worden. Edit: ah, Huubie is hierboven ook al genoemd

Ja laten we LvG maar weer van stal halen. Hij is al een tijdje uit de running en mist volledig de aansluiting. Daarnaast gaan oude trainers steeds minder presteren. Liever een buitenlandse trainer dan een Nederlands lichtgewicht.

Armoe troef in Nederland. Eerst Louis Van Gaal afbranden ,uitkotsen ,als het ware de grond in stampen om vervolgens op je blote knieën naar hem toe te kruipen. Hebben wij geen greintje zelf respect meer? Johan Derksen lijkt alles bepalend te zijn voor de voetbalsport, een man die alles en iedereen schoffeert, terwijl hij zelf niks heeft gepresteerd .waarom niet gewoon een van de jonge trainers een kans geven? en hem de tijd geven een goed team op te bouwen? Wij moeten beseffen dat er in feite helemaal geen kleine voetballanden meer zijn Al speel je tegen abakawalda zal je moeten verwachten dat ze hun huid duur zullen verkopen ,je zal dus vol moeten gaan .noem een team op het EK die de tegenstaander zijn wil heeft opgelegd Zelfs het aller zwakste team Turkije heeft ons in aanloop naar het EK verslagen. Wake up en get real Nederland tijden veranderen en wij zullen daarin mee moeten gaan

Ik zou voor Jan de jonge van cambuur gaan. Eerst onder leiding van Louis van gaal en na het wk bondscoach

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren