Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Delegatie van Ajax praat in de ArenA met ontevreden fans: ‘Er is begrip’

Laatste update:
/

Een spelersdelegatie van Ajax, inclusief trainer Frank de Boer, heeft donderdag in de Amsterdam ArenA een gesprek gevoerd met een afvaardiging van ontevreden supporters. Davy Klaassen, Nemanja Gudelj, Mitchell Dijks en Jasper Cillessen aanwezig bij het overleg.

"Tijdens deze bijeenkomst hebben supporters hun ongenoegen geuit over het vertoonde spel van de afgelopen tijd en het gebrek aan respect naar de supporters toe”, zo meldt supportersvereniging Ajax Life op hun website. “De spelers lieten op hun beurt weten dat steun bij uit- en thuiswedstrijden van groot belang is.”

“Wegwerpgebaren en fluitconcerten werken averechts, maar er is vanuit de spelers ook begrip voor de onvrede op de tribune.” Alle betrokkenen benadrukten het belang van de Klassieker zondag tegen Feyenoord. Beide partijen hebben afgesproken tijdens het seizoen vaker met elkaar in gesprek te gaan, onder meer om de ‘onderlinge band te versterken’.

Denk jij dat Ajax dit seizoen kampioen wordt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Voor mijn gevoel is dit altijd zo nutteloos. Alsof Ajax nu beter gaat voetballen en niet leest wat de media/supporters zeggen en vinden...

4 februari 2016 om 21:34

Precies, totaal nutteloos. Vooral als de hoofdschuldige zelf (overmars) er niet bij is. Maar dit is niet meer dan een charme offensief.

4 februari 2016 om 22:09

De hoofdschuldige is toch echt Frank de Boer. Die bepaald hoe er gespeeld wordt, die kiest de spelers, en die vertelt Overmars wat voor spelers hij wilt.

De spelers kunnen er niets aan doen. Die doen gewoon hun best. En de van de fans kan je niet eisen dat ze gaan steunen wanneer ze ontzettend veel geld betalen om kutvoetbal te zien.

5 februari 2016 om 07:25

Frank kiest spelers uit het materiaal beschikbaar gesteld door overmars...... en die moet eens voor beter materiaal zorgen geef eens gewoon 50 miljoen uit verhoog salarisplafond, en.zorg dat je verder komt in de championsleague dan win je het allemaal.zo weer terug resultaten zorgen voor financieeen

5 februari 2016 om 10:32

Frank maakt al jaren belachelijke keuzes. Nu ook weer met een zeer 1 dimensionaal middenveld. Toen Gudelj (op voorspraak van Frank de Boer!!!) werd gehaald zei ik al dat het een slecht idee was omdat we dit slechte anti voetbal zouden krijgen.

Creatieve spelers als Andersen en Sinkgraven worden vakkundig om zeep geholpen. Sightorsson heeft 100 wedstrijden voor Ajax gespeeld. Anita werd weggedaan voor Janssen. Nouri het supertalent dat al bijna 19 is wacht nog steeds op zijn debuut. Frank maakt er al jaren een potje van. Elk jaar wordt hij slechter. Ik verlang zelfs weer terug naar Martin Jol.

6 februari 2016 om 12:10

Uitgeven wat stellenman oppert is geen optie. Maar zijn stelling is verder wel waar. Een jaar geen CL kost Ajax ok 20 miljoen.
Sinkgraven ben ik niet kapot van. Twee en half jaar geleden hoopte ik op Zyech, maar die was niet bij Ajax in beeld en was nog goedkoper dan Sinkgraven ook. Sinkgraven kan leuk pingelen, maar totaal geen rendement.
Sowieso wel beter als Serero die wekelijks moest spelen omdat er niet anders was. Ja en daar kan FdB niets aan doen

4 februari 2016 om 21:47

Het is wel goed, zo krijg je meer begrip bij de supporters en begrijpen de spelers de supporters beter.

4 februari 2016 om 22:00

Ik vind deze manier van communiceren toch een stuk prettiger dan spelers met de dood bedreigen. Stukje wederzijds respect.

4 februari 2016 om 22:23

Natuurlijk wel, je wordt er in ieder geval niet slechter van. Alles wat je kunt doen om beide partijen nader tot elkaar te brengen (en zeker na dat gedoe bij de wedstrijd tegen PSV thuis) is goed, en alles wat je niet doet waar de mogelijkheid is zal het wederzijdse begrip alleen maar doen verslechten.

5 februari 2016 om 09:20

Inderdaad!.....ik vind eigenlijk ook dat een supporter het team moet steunen en voor de rest niet ouwehoeren. Komt een supporter jou ff vertellen dat je beter je best moet doen...met die teksten van "werken voor je geld"...

5 februari 2016 om 09:47

Dat zou wel heel gek zijn ja, SL100. Dat supporters die ervoor zorgen dat doe jongens überhaupt zoveel geld kunnen verdienen met voetbal, gaan eisen dat er ook wel gewerkt mag worden voor hun centen!

5 februari 2016 om 10:40

Nee die jongens spelen voor de lol als een natte krant. Zo'n gesprekje met een paar supporters zal echt resultaat hebben.

Dit is toch de grootste flauwekul.
Als supporter steun je de club, onder andere op de tribune. Vind je het niet meer leuk, dan ga je niet meer naar het stadion.
Zo simpel kan het ook zijn hoor. Maar dan ben je geen 'echte' supporter zeker.

4 februari 2016 om 21:21

Nou misschien scheelt het bij de fans dat er weer een extra motivatie is. Het gevoel dat ze elkaar begrijpen. Maar niet dat ajax nu in een keer beter gaat voetballen denk ik.

4 februari 2016 om 22:07

Voor de fans wel. Het is altijd goed om te laten zien dat je bereid bent om te luisteren naar de achterban. En minder morrende fans is altijd mooi voor een club

4 februari 2016 om 22:28

Natuurlijk niet. Ze hebben het over een gebrek aan respect tegenover de supporters, terwijl diezelfde supporters vaak al 15 minuten voor tijd het stadion verlaten.

5 februari 2016 om 00:03

Diezelfde supporters zijn nooit 15 voor tijd baar huis gegaan. Je lult uit je nek. Het begint al bij diezelfde supporters. Weet jij wie er bij dit gesprek waren?

Lekker makkelijk populistisch iets roepen om een statement te maken zonder enig fundament? Dit soort gesprekken zijn prima en idd met veel respect. Tot en met de 90e minuut achter de ploeg gestaan tijdens Heracles daar waar het spel dramatisch was.

5 februari 2016 om 05:35

Misschien gaan ze eerder weg om zo nog de trein en hun verbinding te halen. Jij weet ook niet hie lang die supporters moeten reizen

Stemmers van Voetbalzone zijn zo wispelturig als maar mogelijk is. Nu ineens 67% dat ja stemt. Afgelopen weekend dacht 80% dat ajax niet kampioen zou worden.

4 februari 2016 om 21:32

Ach de ja-stemmers zijn nu teruggedrongen tot 46%

4 februari 2016 om 22:20

het is allemaal de schuld van Sjaak Swart.

Ik begrijp de onvrede wel, al sta ik volgens mij als èèn van de weinige supporters nog steeds achter Frank. Voor de winterstop (lees De Graafschap) zag het spel er echter mooi en leuk uit, naar mijn idee zit er in ieder geval een stijgende lijn in. Vorig jaar was het namelijk helemaal waardeloos.

Waar ik me wel helemaal kapot aan irriteer is dat ik nog nooit wat gehoord heb van de RVC, de snobs die de transfers blokkeren en de hand op de knip houden. Aan de social media en de gewone media te zien kan je toch zien dat daar enorme onvrede over is. Nou RVC-Leden spreek je is uit man!

4 februari 2016 om 21:22

Inderdaad! De rvc houd alles tegen daarom zijn de supporters daar ook bijna allemaal klaar mee niemand heeft iets met die gasten!

4 februari 2016 om 21:34

Rvc heeft veel te veel macht. Hoe kan je een directeur voetbalzaken zijn (overmars) als je constant wordt teruggefloten bij transfers. Niet dat dit een excuus is voor de niet al te beste transfers die Marc gedaan heeft , maar geef hem is vrijheid om zijn eigen beleid te voeren.

4 februari 2016 om 23:12

Nou, kijk wat er bij twente is aan de hand is, wees dan maar blij dat er een kritische RVC is. Een betere oplossing zou zijn dat marc overmars van elke uitgaande transfer een reëel percentage ook weer mag uitgeven aan nieuwe spelers, laten we zeggen 50%, dan heeft hij ook echt de mogelijkheid om versterkingen binnen te halen ipv wat er nu gebeurd dat hij voor elk dubbeltje zich moet melden bij de Rvc.

4 februari 2016 om 23:29

@tulpen
Het antwoord op je vraag waarom Overmars niet de vrijheid krijgt om zijn eigen beleid te voeren geef je zelf al. Zijn niet al te beste transfers. Bovendien is het niet aan een directeur om beleid te voeren maar om door de RvC uitgestippeld beleid uit te voeren.

4 februari 2016 om 21:37

Mooi en leuk, heb ik soms wedstrijden gemist voor de winterstop? Gros vd wedstrijden was net als nu niet om aan te zien, kan het steeds moeilijker opbrengen om weer te kijken. Hoop elke week weer verrastbte worden, maar helaas Word weer tijd voor een links midden, rechts midden een een nummer 10, ipv van Gudelj 5 meter voor de verdediging!

4 februari 2016 om 22:43

Wedstrijden tegen Roda, Heerenveen, Vitesse (voor de winterstop dan), AZ en zo zijn er nog wel meer. En als jij het zo moeilijk kan opbrengen om te kijken, dan doe je het toch niet? Wij zijn als ajacieden soms echt zo pessimistisch en blijven hangen in dat nostalgische gelul. Toen Jol er was schreeuwde men om prijzen, want vroeger pakte Ajax nog prijzen! Nu hebben ze prijzen gepakt en moet het spel weer als vroeger.

Niet alleen een gesprek tussen de trainer/spelers is nodig, maar ik zou vooral een gesprek willen hebben met Overmars en de RVC. Ik ben echt niet tevreden over het aankoopbeleid of het beleid zoals we in januari zagen. Het kan en moet gewoon beter.

Ik eis nu eigenlijk ook iets extra tegen Feyenoord. Vorige editie in de ArenA was echt beneden elke pijl. Totaal geen belevenis. Ook dat accepteer ik niet nogmaals.

4 februari 2016 om 23:32

@007
Ik ben toch bang dat jouw eisen niet echt heel veel zullen uithalen. Ook dat je niet accepteert dat er geen belevenis zal zijn zal vrees ik weinig indruk maken bij Overmars, RvC en spelers.

Er is helemaal geen begrip. Gaat toch niets veranderen. Frank heeft helemaal geen begrip voor de emoties van de fans. De fluitconcerten en mindere aanwezigheid van fans was zeker niet genoeg bewijs dat de fans het beu waren. Telkens maar weer met dezelfde spelopvatting het veld op, met dit seizoen als dieptepunt.

Ik geloof er toch niet meer in.
Het is tijd voor een frisse wind en daar is een nieuwe trainer en technisch hart voor nodig.

4 februari 2016 om 22:50

Nou dan raadt ik je aan om de tv lekker uit te laten, of nog beter Ziggo aan te schaffen en naar Barca te kijken. Want supporters als jou hebben we echt helemaal niks aan, met je uitspraken als: ik geloof er toch niet meer in. En Frank heeft helemaal geen begrip voor de emoties voor de fans.

Kijk voor de grap eens naar een interview van Frank, die man is een ajacied in hart en nieren. Waarom denk je dat hij nu ook weer met de supporters praat. Hij laat zich ook bijna nooit negatief uit over iets binnen de club terwijl je aan die man kan zien dat die het met zoveel dingen oneens is. Wat meer respect voor Frank zou op z'n plek zijn. Maar om dat te begrip moet je of geen raspessimist zijn of een echte ajacied zijn.

4 februari 2016 om 23:59

Verdient Frank geen kritiek om zijn recente, tactische beslissingen dan?
Even op een rijtje:
een dynamisch middenveld met 0 creativiteit opstellen werkt niet bij Ajax
telkens het wisselen tussen Fischer of Younes als basisspeler waardoor geen van beiden in een ritme komen
het eindeloos getik opzij en terug
En het dieptepunt was Milik op rechtsbuiten afgelopen weekend. Wie bedenkt er nou zoiets? Iedereen weet dat Milik zijn kwaliteiten meer in het afwerken zit en niet het passeren van een man. Waarom ga je dan in godsnaam Milik op de flank zetten?
En dit zijn alleen nog maar de negatieve punten van dit seizoen.

Frank deed het goed, maar ga niet ontkennen dat het nu gewoon bagger is.
Bij sommige van zijn recente beslissingen en spelopvattingen kan je gewoon vraagtekens achter zetten. Hij is debet aan het slechte spel en lijkt er gewoon geen vat meer op te hebben.

4 februari 2016 om 23:59

Hoezo geen echte ajacied bepaal jij dat ? het is al 2/3 jaar niet om aan te zien of zit jij met je rug naar het veld er veranderd niets totaal geen balans in het elftal door gebrek aan routine , ik heb al ruim 25 jaar een kaart en zo slecht als de laatste tijd heb ik Ajax zelden gezien , en maar roepen we hebben weer de nul gehouden mooi voorbeeld is v/h Hoorn 2 wedstrijden goed gespeeld en tot mijn verbazing tegen roda weer op de bank hij blijft maar vasthouden aan de spelers die steeds maar weer dezelfde fouten maken , het wordt tijd dat Ajax weer gaat voetballen zoals ze groot zijn geworden maar dat is bij deze trainer er helemaal uitgehaald het zijn net gedrilde soldaten en bij balverlies worden ze verrot gescholden , nee je hebt er lekker kijk op en dat heeft niet met respect naar de Boer te maken , hij moet lekker naar Italie gaan daar zijn ze dit voetbal gewend , en kijk ook eens naar al die lege plekken zijn al die mensen dan gek ?

Sta je "gewoon tweede" en heb je nog alle zicht op de vijfde titel in zes jaar tijd en dan moet je je verantwoorden tegenover je supporters.

4 februari 2016 om 21:53

Ik dacht dat gedachtegang van de Ajax-supporters nu toch wel eens bij iedereen duidelijk zou zijn. Ajax wil geen tweede staan, maar altijd de beste zijn, en eigenlijk moet dat ook nog met aanvallend goed spel zijn.

Oh nee, we staan tweede. Paniek!

Dit is gewoon netjes verwoord dat de supporters daar de spelers etc ook bedreigen als het niet goed gaat.

Eerder deze week hoorde ik Gudelj nog vertellen dat ze niet luisteren naar kritiek van buitenaf. Geeft dat dan aan dat dit iets is om ze gewoon wat te paaien of wat is hier dan de bedoeling van?

4 februari 2016 om 21:54

Dit is toch kritiek van binnenuit? Het zijn de eigen supporters die kritiek hebben.

Mooie en goede actie, hopen dat de supporters dan niet iedereen die aanwezig stijf aan het schelden is maar ook daadwerkelijk met de juiste argumenten komt. Dan kan dit zeker handig zijn. Zeker ook om de spelers om scherp te zetten, ze krijgen nu wel te horen hoe een hele trouwe supporter het vanaf de zijkant beleefd. Misschien gaan ze daardoor wel extra hun best doen.

Waar was de Rvc? Waar was Overmars? Die spelers kunnen er ook niets aan doen dat het bestuur en trainer zo'n allegaartje bij elkaar koopt. Wat moet er gebeuren voor dat ze eens wakker worden? 200 miljoen op de bankrekening of een miljard? Leer eens van Psv; succes is te koop.

4 februari 2016 om 23:49

Allegaartje koopt? Ajax speelt voornamelijk met jeugdspelers en jeugdaankopen. Er wordt nauwelijks gekocht, maar voor tien miljoen per jaar voor alle elftallen.

En het is niet de juiste dag om naar PSV te wijzen en te zeggen dat succes te koop is Overigens zitten daar ook aankopen Schaars, Maher, Poulsen, Jozelfzoon en zelfs Pereiro gewoon op de bank of de tribune.

Met allegaartje bedoel ik dat Ajax gewoon kijkt welke talenten er doorbreken. Of dat nu de spelers zijn die ze nodig hebben of net nodig hebben, wordt niet naar gekeken. Zo heb je een voorhoede die voor Ajax ondermaats is.
Dat PSV toevallig vandaag verliest, zegt niets over het goede aankoopbeleid.
PSV heeft een brede selectie en echt iedere speler kan niet in het eerste staan. Maar bijna iedere plaats kan dubbel goed ingevuld worden. Ajax steekt helemaal af bij dit beleid

Manmanman, verwende supporters daarzo in onze hoofdstad. Staan 1 puntje van de koppositie, en het is weer niet goed, afgelopen 5 jaar 4 x kampioen, maar niemand lijkt tevreden. Beste ajaxsupporters, hoe erg ik jullie ook verafschuw, wees blij met wat jullie hebben, of ga een club supporten waar je wel enige persoonlijke binding mee hebt, vind het zelf stijl-en respectloos tegenover je cluppie om überhaupt zoiets te organiseren als je 1 punt v.d. eerste plek staat. Het is nog geen feyenoord scenerio daar in amsterdam, doe ff normaal!

5 februari 2016 om 14:02

met een naam als ajax mag je wel wat gaan verwachten hoor kerel dat ajax nu onder zijn kunnen speelt is voor iedereen wel duidelijk hiero al word je 80 x op rij kampioen als je erna je titel moet afstaan wil jij hem toch ook weer graag terugwinnen of niet dan fans willen gewoon meer ajax spel zien zoals het hoort is gwn duidelijk dat ze nu staan te spelen als een natte krant indd ja je heb 1 ding gelijk 1 punt achterstaan is niks en je kan het nog makkelijk inhalen ja maar de punten verspelen tegen clubs zoals heracles en nog wel in eigen huis vind ik schandalig dat moet en kan veel beter gap

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren