Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Telegraaf weet welke 9 aankopen van Mislintat mogen vertrekken bij Ajax

Laatste update:

Alex Kroes, de nieuwe algemeen directeur van Ajax die op vrijdag 15 maart start, krijgt in Amsterdam te maken met een behoorlijke erfenis van de ontslagen technisch directeur Sven Mislintat. Dat schrijft Mike Verweij in een uitgebreide analyse over de situatie in de Johan Cruijff ArenA namens De Telegraaf. Verweij weet ook te melden dat Ajax het gros van de aankopen van Mislintat komende zomer al wil lozen.

Verweij verwacht dat het KPMG-rapport over de handelswijze van Mislintat geen staartje zal krijgen voor de Duitser. “Mislintat was slim genoeg geen strafbare feiten te plegen en volgens bronnen rondom de club ging de – nota bene door de Raad van Commissarissen verstrekte – opdracht niet ver genoeg om aan de achterkant alle geldstromen in kaart te brengen.”

“En dus komt Mislintat er waarschijnlijk mee weg dat hij de club sportief aan de rand van de afgrond zette en financieel jaren terugwierp”, gaat Verweij verder. “Bij het aan- en verkopen van spelers is het niet zoals bij een auto of een woning, die een redelijk vast te stellen waarde heeft, maar wat de gek ervoor geeft.”

Een snelle rekensom van De Telegraaf toont aan dat Ajax afgelopen zomer liefst 115 miljoen euro uitgaf aan inkomende transfers. De Amsterdammers, met Kroes voorop, zien een groot deel van de aankopen van Mislintat het liefst zo snel mogelijk vertrekken. “Op Diant Ramaj, Sivert Mannsverk en Branco van den Boomen na hoopt Ajax iedereen komende zomer weer te lozen.”

Volgens Verweij wordt dat een lastige opgave. “Dat zal niet makkelijk zijn, omdat de spelers in Amsterdam (tot medio 2028!) salarissen verdienen die zij elders niet snel zullen ontvangen en omdat de transfersommen die Mislintat betaalde – behoudens bij Chuba Akpom en Carlos Forbs – niet snel zullen worden teruggekregen. De Ajax-directie zal haar fikse verlies moeten nemen.”

Indien de bewering van Verweij klopt, mogen Anton Gaaei, Josip Sutalo, Jakov Medic, Gastón Ávila, Borna Sosa, Benjamin Tahirovic, Georges Mikautadze, Chuba Akpom en Carlos Forbs alweer uitkijken naar een nieuwe club.

Verweij voorziet de Ajax-directie in zijn analyse tot slot nog van een tip. “Met de aanbevelingen van KPMG in de hand zullen zij er bovenal voor moeten zorgen dat niet nogmaals een onbekwame passant – zónder gedegen toezicht – de creditcard van Ajax in handen krijgt.”

Dit artikel betreft een update van een eerder nieuwsbericht. De reacties onder het bericht kunnen daardoor minder actueel zijn.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste Voetbalzone (Feyenoord/Ajax/PSV/Transfer) nieuws? Volg dan nu ons WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit lijstje had ik ook wel kunnen maken

9 maart 2024 om 09:10

Die Akpom is toch niet zo slecht en ik denk dat je Brobby deze zomer kwijtraakt.

9 maart 2024 om 09:15

Waarom zou Ajax Brobbey deze zomer laten gaan. De man heeft zelf gezegd dat hij Ajax nu wel maximaal wil terugbetalen en die clubs die dat financieel kunnen gaan nu nog niet komen voor een nummer 4 of 5 uit de Eredivisie. Of Brobbey moet Ajax naar de Conference League cup of naar de titel op het EK schieten. Voor Brobbey moet Ajax minimaal 40-50 miljoen boeren. Hij ligt nog 3 jaar vast, dus tijd zat.

9 maart 2024 om 09:17

Hij is niet zó slecht inderdaad maar ook niet het niveau dat Ajax moet willen. Dan geef ik liever de voorkeur aan Rijkhoff als tweede spits.

9 maart 2024 om 09:17

Akpom is te slecht als 1e spits, en te duur als 2e spits. Dat is nou net een speler (net als Forbs) waar je winst op kan maken door zijn Home-Grown status.

9 maart 2024 om 09:37

@MessiBazoer

Desondanks zal het naar mijn gevoel of Akpom of Mikautadze worden die vertrekt, waar laatst genoemde speler van de maand is gekozen bij Metz en weer netjes 1 op 2 loopt in de Ligue 1…

Ook Forbs zou ik persoonlijk echt zonde vinden, daar geloof ik echt nog wel in. En Sosa speelt ook elke wedstrijd beter.

Medic is niet meer benodigd nu Kaplan terug is, Akpom/Mikautadze 1 van de 2, Gaaeij (Gooijer mag ook).

Tahirovic twijfel ik over..

9 maart 2024 om 10:35

Bizar! Jij wil nóg een seizoen naar die jongens kijken? Je moet doorselecteren man!! Al die Mislintat-aankopen die jij noemt zijn kwalitatief niet goed genoeg, te duur én passen niet eens bij het Ajax-systeem. Als je Akpom voor 15 miljoen kan verkopen aan een Premier League-club, kun je voor 1/3e van dat bedrag een vergelijkbare reservespits achter Brobbey halen.

9 maart 2024 om 10:49

D-bergkamp, Ik heb het even opgezocht, Mikautadze heeft sinds hij terug is bij Metz, 7 wedstrijden gespeeld en 2 goals gemaakt. Is denk ik meer dan prima op zijn plek bij de nr 17 van Frankrijk. Bij de nummer 15,16 en 18 van Frankrijk hebben ze ook een player of the month, dus wat zegt dat nou precies?En verder ben ik wel benieuwd op basis van wat jij vindt dat de spelers meer tijd verdienen, neem bijvoorbeeld zo een Sutalo, die moddert al een maand of 7 wat aan, laat bijna niks zien. En dan heb je een Kaplan, die nog niet eens zo heel lang wedstrijd fit is, en die maakt binnen 3 wedstrijden meteen een onuitwisbare indruk. Dan denk ik toch bij mezelf, als Sutalo (een speler van 20 miljoen) echt zo goed was, had hij dat allang al een keer laten zien. Als Kaplan het binnen 120 minuten kan laten zien, waarom kan Sutalo dat niet? Sterker nog hij is wekelijks te betrappen op een kardinale fout. Wanneer kun je de conclusie trekken dat de spelers het niveau gewoon niet hebben. Deze spelers laten al maanden, stuk voor stuk zien, dat ze het niveau niet hebben.

9 maart 2024 om 11:25

cr7: Om wel even een beetje te relativeren: de ene speler is de ander niet. Alvarez had ook een verschrikkelijk debuutseizoen. Persoonlijk schatte ik hem niveau Atouba en Tainio. M'n ogen deden pijn. Maar wat zat ik fout zeg.

Wat ik wil zeggen is dat Sutalo al heeft laten zien een behoorlijk goede verdediger te zijn. Alleen nog niet bij Ajax. Soms hebben spelers tijd nodig om los te komen en moet je die tijd als club ook gunnen. Ik zeg niet dat het met zekerheid uit zal komen, maar wel dat hij het risico en de tijd waard is.

9 maart 2024 om 11:40

@CR7

Mikautadze
10 wedstrijden
863 minuten (nog geen 9 volledige wedstrijden)
4 goals
3 assists
In de Ligue 1…
En dan ook nog bij een degradatie kandidaat die totaal niet aanvallend voetbalt. Zo iemand verdient toch een tweede kans onder een capabele trainer?

Een speler als Sutalo benoem ik bewust niet in mijn post, daar ben ik namelijk geen voor/tegenstander van een verblijf of vertrek. Reden waarom: op voorhand was dit de transfer waarvan iedereen verwacht had dat deze zou slagen. En toch lukt dat (voorlopig) niet, waarom niet?

Dit is dan ook mijn reden voor twijfel, je kan komende zomer weer een RCV gaan shoppen, wat is de garantie dat die wel rendeert?

9 maart 2024 om 11:45

@La Luz,

En zoals we de afgelopen jaren hebben gezien is paniek voetbal het domste voor een club.

Akpom verkopen levert je misschien 15-20 miljoen op: eens
Maar wie gaat er als vervanger komen? Wat gaat die kosten? Word dat de nummer 2 (of Rijkhof?) gaan we voor potentie? (Zit die Rijkhof in de weg) of ervaring? (Waarom dan niet Akpom behouden?

Dus ja, een vertrek van Akpom is verre van logisch eigenlijk.

9 maart 2024 om 22:06

@myvision,

Er kan wel een reden zijn waarom je Brobbey zou verkopen. Zoals bekend verwacht Ajax dit seizoen een klein verlies te maken. Dit ondanks een transferwinsten van ongeveer 75 miljoen.
Ik denk dat niemand verwacht dat Ajax (veel) winst op de aankopen van Sven zal maken. Dus als ze niets doen zullen ze volgend jaar een heel groot verlies gaan maken. Is dit wat ze willen ?
Daarnaast weet je ook niet in hoeverre er geld vrij komt als je de 10 bedoelde spelers verkoopt. Ten eerste hebben ze een lening van 20 miljoen afgesloten waar transfersommen als borg tegenover zijn gesteld. Daarnaast worden spelers vaak in termijnen betaald. Welk bedrag komt er binnen en welk bedrag moet je zelf nog betalen?

9 maart 2024 om 09:11

Geloof nooit dat ze allemaal weggaan. Denk dat het er 7-8 worden. Buthera is gewoon een groot talent en jeugdspeler gehaald voor jong. Komt nog terug van een blessure. En ik denk dat er nog wel 1-2 zijn die het in de voorbereiding goed gaan doen. Ik geloof nog wel in Sutalo. Medic kan je er prima bij houden. Akpom of Forbs als reserves is helemaal niet zo’n probleem. Tahirovic kan zich nog ontwikkelen. Ik zeg niet houdt ze allemaal maar 2 van deze spelers zullen wel blijven denk ik zo.

9 maart 2024 om 09:50

Dat Butera op dit lijstje staat tast meteen de hele geloofwaardigheid van dit lijstje. Was 1 van de grootste talenten in Belgie en is net een jaar geblesseerd geweest en nog altijd maar 17. Die geven ze echt nog wel 2 jaar de tijd om door te breken.Daarnaast ben ik het zeker eens dat niet alle aankoprn zullen vertrekken. Nu afscheid nemen van stuk of 3 echte zwakkelingen en 1-2 spelers die je goed kunt verkopen. (Forbs, Akpom of Sutalo) zowel Forbs als Akpom staan er in Engeland goed op en Sutalo is nog steeds in trek bij de suptop in Italie. Kan zomaar voor 15mln gaan denk ik.

9 maart 2024 om 09:12

Maar jij hebt geen platform

9 maart 2024 om 15:47

Sosa speet steeds beter en is gewoon heel degelijk. Geen wereldtop. Maar goed genoeg voor top eredivisie. Kan je iemand halen voor ernaast. Kunnen ze de concurrentie strijd aangaan.

Butera is een groot talent en 17 jaar. En last van blessure gehad. Hadden ze vorig jaar Kaplan maar moeten verkopen?

Akpom doet het goed als 2e spits.
Kan je verkopen als hij winst oplevert. Maar moet je ook een vervanger hebben.
Akpom kan scoren met voet en hoofd, is aardig balvast en erg trefzeker.

Forbs is de enige in de aanval met snelheid. Handig om te hebben als je eens tactiek moet omgooien en voor ballen in de diepte wil gaan.

Medic, Gaaei, Tahirovic lijken niet goed genoeg. Al zijn de laatste twee nog jong.

Maar wie is dan de backup? Heb je vervangers uit de jeugd die evengoed zijn?

Gaan bergwijn, brobbey en Taylor vertrekken?

9 maart 2024 om 18:26

@iseldiroed je kan toch ook moeilijk zeggen dat het alleen/vooral aan Medic, Gaaei en Tahirovic ligt dat Ajax niet draait. Die eerste 2 zijn geen basis spelers en die derde heeft vooral veel gespeeld door blessures bij anderen.

Je kan voor alle spelers wel een reden bedenken waarom ze toch moeten blijven, hun leeftijd, misschien een goede wedstrijd die ze hebben gespeeld, beperkte salaris, gebrek aan een backup, etc...
Uiteindelijk heeft Ajax een selectie die, zowel in de basis als op de bank, kwalitatief ver ondermaats is. Als je dan de basis spelers pakt waar je echt nog perspectief in ziet kom je denk ik tot 4-6 spelers, waarbij Alleen Ramaj een aankoop is van Mislintat.

Als je zelf geld op wil (of moet) halen om de selectie te versterken lijkt het me dat je kijkt naar de spelers die iets op kunnen leveren, dan kom je al snel uit bij Sutalo, Akpom en Forbs. Niet eens omdat zij de slechtste zijn van de groep aankopen, maar als je 50 miljoen of meer nodig hebt om je selectie te versterken ga je dat bedrag niet ophalen met de verkoop van de meeste andere spelers.

Verder wil je, zoals elk jaar los van wie de spelers gehaald heeft, afscheid nemen van spelers die sowieso niets meer toe gaan voegen. Gaaie,, Mikautadze of Avilla, zijn nu (mits fit) al derde of vierde keus op hun positie.

Alleen Sosa en Tahirovic vallen er misschien een beetje tussen in. Spelers die misschien nog een leuk bedrag op kunnen leveren maar langs de verkopende kant het verschil niet gaan maken en tegelijkertijd spelers die als backup nog best een rol kunnen hebben.

Volgens mij is dit niet anders dan hoe er elke zomer naar de selectie gekeken wordt. En kun je nog best een hele lijst aan spelers toevoegen die niet door Mislintat gehaald zijn. Ik denk dat Martha bijvoobeeld ook weg mag (of dat ze zijn contract niet gaan verlengen) en ze zullen op rechtsback niet met zowel Rensch als Gooijer door willen denk ik.

Naast dat ik denk dat Ajax ze nooit alle 10 kwijt kan raken, mag van mij Akpom ook nog wel blijven. Maar wat een schandalige schade heeft Mislintat de club toch toegedaan.

9 maart 2024 om 09:12

Akpom zal zelf niet als 2e spits willen blijven denk ik.

9 maart 2024 om 11:04

Akpom moet met zijn kwaliteiten God danken dat hij 2e spits bij Ajax kan zijn. Volgend jaar Rijkhof 2e spits en Vink 3e.

9 maart 2024 om 11:27

Wat een gigantische onzin. Die gast kan gewoon eerste spits zijn bij een Premier League laagvlieger. Lijkt me voor een Engelsman veel aantrekkelijker dan bij een wankelend Ajax in de Eredivisie in de subtop meedoen.

9 maart 2024 om 09:15

Avilla ga je inderdaad nooit voor een acceptabel bedrag kwijtraken. Die ligt nog in de lappenmand als de transferperiode volop bezig is en niemand gaat een speler kopen die nog geblesseerd is of die net terug is voor een acceptabel bedrag waardoor Ajax een groot deel van die 12 miljoen terugziet. Die zit volgend jaar gewoon weer in je selectie.

9 maart 2024 om 09:17

Nou, zou'm volgend jaar lekker verhuren.

9 maart 2024 om 09:19

Volgens mij is Avilla inderdaad pas terug in Oktober ongeveer. Die ga je voor de winterstop niet slijten. En daar zal je, net als op Mikautadze en Sutalo (op dit moment in ieder geval) veel op verliezen.

9 maart 2024 om 09:57

Die ga je dan ook niet in de winterstop slijten. Zal ook dan niet in de basis staan aangezien hij niet goed genoeg is. Hierdoor zal hij zich niet kunnen laten zien waardoor er waarschijnlijk geen of weinig geïnteresseerde clubs komen. En zeker niet voor het geld waar hij voor gekocht is.

9 maart 2024 om 10:30

@MessiBazoer: Mikautadze speelt natuurlijk gewoon bij Metz in de Ligue 1 en scoort zelfs. Dus daar ga je wel je bedrag ongeveer op terug verdienen.

9 maart 2024 om 11:01

Speelt met alle respect bij de nummer 17 van Frankrijk.

Je beseft wel dat er in elke competitie een nummer 17 is waarbij de club wekelijks doelpunten maakt he? Maar ik zie niet heel vaak spelers van de nummer 17 van een competitie (buiten de premier league om) die niet buitensporig goed presteren; een transfer maken voor meer dan 10 miljoen.

Verder staat de Franse competitie nog lager op de UEFA lijst dan de Eredivisie, dus de nummer 17 van de League 1 stelt ook geen reet voor.

9 maart 2024 om 11:52

Frankrijk staat hoger dan Nederland.

9 maart 2024 om 15:49

Die speler is een speler van Ajax, die is verhuurd aan de nummer 17 en daar goed speelt. Is toch net anders

9 maart 2024 om 09:35

Ja eerst H2, dan denk je van het kan haast niet slechter. Totdat Mislintat kwam, blijft toch bizar. Ben benieuwd hoe het aankomende zomer gaat. Een goede coach moet je nu toch wel halen na zoveel ellende.

9 maart 2024 om 09:45

We kunnen wel praten over wie er weg moeten, maar het is ook zo dat er adequate vervanging moet komen. Sosa op linksback is het misschien niet, maar met Avila en Wijndal heb je daar twee alternatieven waar je ook niet blij van wordt. Zelfde geldt op rechtsback en het middenveld loopt ook niet over in goede bezetting. En wie weet zijn Berg- wijn en huis ook wel weg volgend jaar.

9 maart 2024 om 18:30

Alleen is Akpom misschien wel de makkelijkste speler om snel te verkopen. Voor de clubs onderin de PL of die nu gaan promoveren uit de championship is hij een relatief goedkope optie waarvan ze weten wat hij kan.

Lijkt me niet meer dan logisch, 3 kwart voegt ook helemaal niks toe aan Ajax, al mag je blij wezen als je er 3 kwijt raakt komende zomer, voor de rest zal je nog wel even blijven zitten met dat zooitje spelers

Het blijft natuurlijk wel Mike Verweij...

9 maart 2024 om 09:12

Die uitgewrongen wc borstel van een Mislintat heeft natuurlijk een hoop schade aangericht. Maar wanneer een stuk hierover geschreven wordt door Verweij, geloof ik er de helft nog niet van...

9 maart 2024 om 10:18

Ik stopte met lezen toen hij aangaf dat Mislintat Ajax financieel jaren terug heeft geworpen. Hij kreeg juist de opdracht om flink het mes in het salarishuis te zetten, omdat zijn voorgangers Ajax al richting de financiële afgrond hadden geduwd.

9 maart 2024 om 11:08

Siepie als je het nu nog steeds niet begrijpt…

Laten we zeggen dat het beschikbare bedrag voor salarissen en transfers 200 miljoen was. Dan heeft Milsinatat 80 miljoen aan Salarissen uitgegeven en 120 miljoen aan transfers.

Dat is toch het zelfde als een andere TD die 120 miljoen uitrekt voor salarissen en 80 miljoen aan transfers.

Dus in die zin is er denk ik niks veranderd, en hij had beter spelers kunnen halen met een hoger salaris, die je uiteindelijk weer door kan verkopen met winst, dan deze flut aankopen, voor een lager salaris, en een te hoge transfersom, die je vervolgens aan de straatstenen niet kwijt raakt.

9 maart 2024 om 13:33

Cr7, als je het nu nog niet begrijpt… Hij heeft eerst de nodige verkopen moeten doen en alles is afgetoetst bij de financieel directeur dus is alles binnen het gepaste financieel kader gebeurd met het oog op besparingen.

Dat de spelers waardeloos zijn is een ander verhaal maar op het vlak van financiën valt hem niks te verwijten behalve dat hij verkeerde inschattingen heeft gemaakt. Daar heeft hij ook zijn ontslag voor gehad… Niet voor wanbeleid op financieel vlak.

9 maart 2024 om 17:54

@cr7_arsenal Het probleem is dat dit natuurlijk helemaal niet hetzelfde is.

Salarissen betaal je immers elk jaar. Transfersommen maar een keer.
Ajax moest terug in het salaris huis omdat zonder CL voetbal, doorgaan op het vorige salaris huis gezien werd als een te groot risico. En blik op de net gepubliceerde half jaar cijfers geeft aan dat dit ook wel terecht was. Ajax stevent af op een operationeel verlies van ongeveer 15 miljoen, ondanks dat er voor ongeveer 15 miljoen in het salarishuis is gesneden (anders was het dus 30 miljoen geweest). Ajax heeft een behoorlijk buffer, maar niet een buffer waarmee ze jaarlijks operationeel 30 miljoen meer uit kunnen geven dan er aan reguliere inkomsten binnen komt, en ook nog eens transfers kunnen doen, dan is die buffer snel weg.tot een bepaald niveau is een operationeel verlies voor een Nederlandse voetbal club helemaal niet erg. Vorig seizoen draaiden van de top 5 alleen Ajax (dankzij de CL inkomsten) en Twente een operationele plus. PSV, Feyenoord en AZ maakten hun gaten goed met spelers verkopen. 30 miljoen is wel een heel fors gat, er blijft in de regel 30 procent van transfer fees hangen bij makelaars, spelers en vorige clubs, dan moet je dus al voor 40 miljoen aan spelers verkopen om breakeven te draaien, en nog meer wil je zelf ook spelers kunnen halen. Dat is ook voor Ajax best fors.

De spelers die Mislintat gehaald heeft voldoen voor geen meter en voor de bedragen die Ajax betaald, zowel in salaris als in transfer fees, had hij veel betere spelers kunnen en moeten halen. Maar de opdracht om te snijden in het salarishuis was meer dan terecht, en dat heeft hij, wil is waar niet goed, wel gewoon uitgevoerd.

Forbs verkopen aan West Ham voor 30 miljoen! Meesterplan van Kroes. Trouwens Akpom gaat echt niet weg hoor denk ik.

Je kan wel 10 spelers willen verkopen, alleen dan moet je ook fors aankopen. Dat lijkt mij net zo uitdagend dan zorgen dat je deze hele lijst weet te verkopen. En daarna moet de nieuwe trainer hier heel snel iets mee opbouwen, want de conference league voorronde start redelijk snel.

9 maart 2024 om 09:18

Ajax is geplaatst in die voorronde. Zelfs met Jong Ajax is Ajax verplicht de kampioen van Andorra of Gibraltar te verslaan.

9 maart 2024 om 09:27

Vergis je niet he.
In die voorronde kan je ook een Drita treffen.
Feyenoord speelde slecht beide wedstrijden.
Maar de evt nonchalance van Ajax + 110% inzet van de tegenpartij, kan het heel lastig voor je maken.
Zeker als je dan een elftal hebt wat nog niet af is.

9 maart 2024 om 09:30

Er vanuit gaande dat Ajax en geen 4e meer wordt en Feyenoord de beker niet wint, want als Feyenoord die wel wint heeft Ajax "gewoon" voorronde EL.

9 maart 2024 om 09:35

Hercules enters the chat.

9 maart 2024 om 09:52

Ik ga hier gewoon serieus op in en doe net of je niet aan het trollen bent.

Hercules was een wedstrijd, dit zijn er twee. Hercules had Ajax over twee wedstrijden nooit uitgeschakeld, daar geloof ik niks van.

9 maart 2024 om 11:35

Net zoals je er niks van had geloofd dat Hercules Ajax over 1 wedstrijd wel zou uitschakelen? Of vond je dat wel een realistisch scenario? Zolang de sport die beoefend wordt voetbal heet sluit ik niet uit dat zelfs Ajax gewoon door de nummer 2 van Bosnië uitgeschakeld kan worden. De kans is niet groot, maar ook niet 0.

9 maart 2024 om 12:09

Dat geloofde ik inderdaad op voorhand niet. Niet voor niets ging ik iets anders doen die avond, van Hercules zou wel even gewonnen worden. Helaas gebeurde iets anders.

Maar het is niet voor niets dat een stunt over twee wedstrijden een heel stuk minder voorkomt dan potten die over een wedstrijd gaan. Over twee wedstrijden heeft de betere ploeg simpelweg een betere kans. Om even in dit voorbeeld te blijven. Thuis in de Arena had tegen Hercules gewoon de basis gestart in plaats van de B-ploeg die op Utrecht op kwam draven. Dan lijkt het mij niet heel realistisch dat Hercules dat vol had gehouden.

9 maart 2024 om 09:25

Oh, dus je geliefde Feyenoord wint de beker niet? Die laatste snerende zin moet heerlijk voor je zijn.

Overigens hoeft Ajax niet per se 10 aankopen te doen als je er 10 verkoopt. In combinatie wat er weer doorkomt uit onze prima jeugdopleiding, hebben de 9-10 die er nu verkocht moeten worden niets toegevoegd dus mis je dan ook niks. Er moet voor de breedte als voor de selectie inderdaad wel wat bijkomen.

9 maart 2024 om 09:30

Het wordt toch gewoon gebaseerd op de feiten zoals ze nu zijn?
Of maak je al plannen op basis van dat Feyenoord de beker wint?
Dan zal het nog zuurder zijn hoor.
Feyenoord heeft wel een grote kans om te winnen, maar de wedstrijd moet nog gespeeld worden he.
Ik weet niet per se zeker of dit nou zo snerend was.

9 maart 2024 om 09:34

"want de conference league voorronde start redelijk snel." is wel snerend gezien het helemaal geen vaststaand feit is dat Ajax die moet spelen. Het is net zo min een feit dat Ajax 5e wordt als dat Feyenoord de beker wint. Ajax kan ook "gewoon" de Conference League winnen en je hebt dan ook een directe EL plek. Ajax kan 4e worden of 6e worden en ook dan speel je de voorronde Conference League niet. Suggereren is iets anders dan vaststaande feiten benoemen.

9 maart 2024 om 09:37

Is geen sneer hoor myvision. Zeg alleen dat als je 10 spelers verkoopt dat er amper wat overblijft, terwijl europees seizoen altijd snel begint, of het nou voorronde Conf L of of EL. Zoek maar een trainer die deze uitdaging aan wilt gaan. Als ik Kroes was, zou ik minder hard ingrijpen. Verkoop er 4,5 maximaal.

9 maart 2024 om 09:57

Mwa, je moet specifiek de voorronde Conference League benoemen 😉 Over het laatste ben ik het helemaal eens.

9 maart 2024 om 10:19

Sorryx ik dacht dat ajax zowiezo conference league had en dat wanneer feyenoord de beker wint, ze geen playoffs moeten spelen.

9 maart 2024 om 10:59

Nee als Feyenoord de beker wint heeft Ajax mits ze 5e worden voorronde EL. Ik snap weer wel dat je die puzzel niet precies legt wanneer je club 2e staat haha!

Akpom, Sosa en Sutalu lekker houden. De rest lozen idd…

9 maart 2024 om 09:27

Oh ja? Geef mij jouw mening over Butera eens dan, ben benieuwd waarom jij vind dat die weg kan.

9 maart 2024 om 09:42

Sosa lekker verkopen.

9 maart 2024 om 09:46

Ramaj?

Was wel te verwachten dit lijstje, al zou ik naast van den Boomen, Mannsverk en Ramaj ook Akpom houden. Natuurlijk is er een flink bedrag betaald voor hem, maar hij is wel ideaal in de rol die hij nu vervuld en om wat te forceren en hij is ook prima om hier en daar basisplaatsen te geven. Ook van Butera zie ik Ajax trouwens nog geen afscheid nemen. Die jongen is gehaald om hopelijk vanuit Jong Ajax door te stromen naar Ajax 1, maar kwam al geblesseerd binnen of raakte volgens mij vlak na zijn komst geblesseerd.

9 maart 2024 om 10:35

Akpom en Forbs willen de Engelse clubs nog best een hoog bedrag voor betalen. En daarom worden die dan maar ook verkocht.

9 maart 2024 om 10:45

Akpom en Forbs verkopen als het kan. Ondanks zijn doelpunten eerder dit seizoen toont hij de laatste wedstrijden weinig toegevoegde waarde. Ik snap dat dit lastig is in zijn situatie maar hij heeft ontiegelijk veel balverlies en de motoriek van een Scania. Daarbij wil hij niet nog een seizoen banken, lijkt mij. Ik zie liever Godts voor Forbs.Misschien Mikautadze toch nog een kans geven. Een creatieve speler, waar het nu aan ontbreekt, die misschien te vroeg is/wordt afgeschreven.

Ik zal wel een onpopulaire mening hebben maar ik zou Sutalo graag nog zien naast Kaplan i.p.v. Rensch. Verder kan ik het lijstje wel begrijpen. Akpom mag ook wel blijven maar zal zelf wel weg willen.
Aan de andere kant vraag ik mij af of het slim is dit te openbaren dat ze van deze spelers af willen, ze moeten namelijk nog een aantal wedstrijden.

9 maart 2024 om 09:28

Precies. Ik zou de spelers pas vertellen dat ze weg mogen als het seizoen afgelopen is. Van sommige spelers weet je niet hoe ze gaan presteren in een wat beter lopend team. Daarbij, de Telegraaf hangt wat Ajax betreft af van roddel en speculatie.....

9 maart 2024 om 09:37

Ik hoef Sutalo niet te zien naast Kaplan. Ik heb genoeg gezien van Sutalo. Dit is zijn niveau en dat moeten we gewoon accepteren. Hetzelfde geldt voor Gaaei.

9 maart 2024 om 10:37

Denk ook niet dat daadwerkelijk vanuit Ajax komt. Het zou toch bizar zijn dat dat er een lijst is met spelers die weg mogen zonder dat er een trainer of TD aangesteld is of de AD is begonnen.

Sutalo lijkt me best bruikbaar maar vertegenwoordigd waarschijnlijk ook de grootste waarde. Ik denk/hoop dat volgend jaar gewoon weer 433 gespeeld wordt en dan lijkt me Hato en Kaplan toch de beste combinatie ondanks dat ze beide links zijn. Als je voor Sutalo een mooi bedrag kunt krijgen waarvoor je een gerichte versterking kan halen is dat het overwegen waard.

9 maart 2024 om 12:47

Ik ben het volledig met je eens over Sutalo. Akpom mag van mij worden verkocht. Tenzij hij zal accepteren dat hij alleen voor de laatste 15 minuten het veld inkomt indien dit nodig is. Ik verwacht trouwens dat we in het totaal geen verlies gaan draaien op de spelers. Helemaal niet als we verdergaan in de losers league.

Pak er dan nog eentje bij. Dan heb je een compleet elftal. Waardeloos aankoopbeleid. Kan natuurlijk alleen maar beter worden, al zal het wel ern paar stuivers gaan kosten. Trainer nummer 7 binnen kaar ook in het verschiet?

9 maart 2024 om 10:54

Jong Belgische top talent die overkwam van Anderlecht, en gehaald voor jong Ajax maar helaas geblesseerd raakte

Waarom zou Kroes het druk krijgen met spelers verkopen terwijl hij algemeen directeur en geen technisch directeur is? Hij gaat het druk krijgen met de juiste mensen op de juiste plekken krijgen

9 maart 2024 om 17:26

Voorlopig is er nog geen technisch directeur, maar gezien zijn eigen achtergrond, en de dramatisch verlopen transfer zomers de afgelopen twee jaar kan ik me niet voorstellen dat hij zich hier niet behoorlijk tegen aan gaat bemoeien.

Denk persoonlijk dat Gaaei, Sutalo, Avila, Tahirovic, Akpom en Forbs de komende zomer zullen vertrekken. Voor Akpom en Forbs kun je nog goede bedragen binnenhalen en indien Akpom en Brobbey verkocht worden denk ik dat ze Mikautadze houden. Overigens denk ik dat Rulli ook verkocht wil worden, opvallend dat hij niet op de lijst van Verweij staat!

De genoemde 6 spelers zullen eenvoudig te vervangen zijn, dus dat een Gijp zegt dat de grote schoonmaak 3 jaar gaat duren lijkt mij overdreven.

Verdedigend heb je een rechtsbenige verdediger en een linksback nodig. Met Tete en Benedetti (estudiantes) kun je transfervrij ervaring en talent binnenhalen. Het middenveld is goed bezet, dus een vervanger voor Tahirovic is niet broodnodig.

Voorin heb je met Axel Dongen, Banel, Kalokoh en Rijkhoff een hoop talent en daarnaast zijn Brobbey en Bergwijn er ook nog. Misschien herleven oude tijden en wordt de transfervrije Traore weer teruggehaald!

9 maart 2024 om 09:53

Gijp en consorten wisten nog niet zo lang geleden zeker dat Ajax de Eredivisie zou domineren voor tig jaar. Ik kan niet zo ver in de toekomst kijken als de heren, maar ik zou niet weten waarom het zo lang zou moeten duren. Deze miskopen zo snel mogelijk lozen, als je ze erbij houdt krijg je ook maar gezeur en ontevredenheid.

9 maart 2024 om 10:37

Precies. In Nederland heeft een cyclus van 1 club nooit langer geduurd dan 4 jaar. Dus weer meedoen om de titel kan sneller vaak dan ze voorspellen

9 maart 2024 om 10:11

Je vergeet wel Godts bij dat aanvallende talent, die lijkt mij ook nog wel voor Kalokoh, Banel en Van Axel Dongen te staan, mits fit.

9 maart 2024 om 18:38

Ik zie Mikautadze niet terug keren. Na zijn verhuur hebben verschillende club watchers (niet alleen die van de Telegraaf) aangegeven dat veel mensen rond de selectie aangaven dat hij technisch echt heel matig was.
Hij zal echt niet voor niets 3e of inmiddels 4e keus zijn geweest.

Prima maar er mag ook flink doorgeselecteerd worden op wat jeugdspelers en dan willen een Berghuis Bergwijn en misschien zelfs Brobbey ook nog vertrekken, je kan toch niet elke zomer 10-15 spelers vervangen kom op zeg.

9 maart 2024 om 10:43

Dit inderdaad. Niet weer iedereen wegdoen en een bus nieuwe spelers halen. Een Bassey, Conceicao, Wijndal, Sanchez zijn niet slechter als de vervangers die gehaald zijn en hadden dit jaar best een meerwaarde kunnen hebben.

Met de nieuwe trainer en TD gewoon de selectie gaan doorspitten. 2/3/4 opties zullen dan weg moeten. En voor de andere het gesprek aan gaan maar niet in de uitverkoop zetten. Dat geldt overigens zowel voor deze aankopen als de eigen jeugd.

9 maart 2024 om 18:47

Er vertrekken toch al 20 jaar jaarlijks een stuk of 10 spelers van de A selectie. Soms een paar meer of minder. Maar 3 of 4 basis spelers en een deel van de bank is eerder regel dan uitzondering.
Van de hele lijst Mislintat aankopen zijn eigenlijk alleen Ramaj en Sutalo onbetwiste basis spelers geweest dit seizoen. Waarbij die laatse vooral een onbetwiste basis speler is doordat er geen alternatieven waren maar hij, nu Kaplan fit is, ook moet gaan vrezen voor zijn basisplaats.

Sosa,Akpom,Ramaj en Tahirovic zijn gewoon basismateriaal. Ik vind de rest gewoon zwaar tegenvallen zoals Forbs die 0 scharen 0 kapbewegingen maakt gewoon 0 techniek. Sutalo kan er ook helemaal niks van dan heb je 2 spelers totaal van 35 a 40 miljoen.
Dan vind ik Avila niet slecht want dat is gewoon een slager, die zou ooit bij Ajax een goeie kunnen worden als hij zich ontwikkelt. Alleen word in Nederland snel rode kaarten getrokken voor dat soort spelers en uitgekotst door de media. Er is maar 1 slager in de Eredivisie en dat is v Beek. De rest zijn allemaal voetballende verdedigers, ik vind dat Avila wel heel snel word afgeschreven.

Ik lees veel verwarring over de naam van Ethan Butera in dit lijstje.
Ethan Butera is een 17-jarige linksbenige cv die afgelopen zomer overkwam van Anderlecht voor ik meen 1,5 miljoen. Stond daar altijd te boek als een groot talent, maar is al sinds ik meen december 2022 geblesseerd. Is sinds januari weer aan het meetrainen bij Jong Ajax, maar gezien hij er zo lang uit is geweest kost dit tijd.
Ik verwacht dan ook niet dat die jongen al mag gaan, maar Verweij zal hem niet genoemd hebben omdat hij geen onderdeel is van Ajax 1.

Butera is niet al te groot meen ik, maar is verdedigend vrij stabiel en voetballend ook goed voor een cv. Ook erg rustig aan de bal. Hopelijk gaat hij binnenkort zijn eerste minuten maken bij Ajax, om vervolgens te zien waar hij staat en of er potentie in zit voor Ajax 1.

Wie is Ethan Butera?????

9 maart 2024 om 10:48

17-jarig talent uit de O18. Slaat nergens op om die naam in dit lijstje te plaatsen, die gaan ze absoluut niet verkopen aankomende zomer.

‘Mislintat was slim genoeg om geen strafbare feiten te plegen’ wat een rare manier van framen is dit. Hij brak gewoon niet de wet. Bij iemand die door groen licht rijdt zeg je toch ook niet dat iemand zo uitgekookt was om niet door rood te rijden. OT: ik denk dat je de meeste aankopen wel weer voor wen vergelijkbaar bedrag kan verkopen. Wat betreft die salarissen valt het denk ik ook wel mee, aangezien die juist gekoppeld zijn aan prestaties, en die vielen juist tegen.

Het is mij nog steeds een raadsel op basis van welke specifieke kwaliteiten er een aantal spelers zijn gehaald en waarom hij dacht dat zij van toegevoegde waarde konden zijn. En nog meer een raadsel hoe hij in z'n eentje zoveel voor elkaar heeft gekregen. Zoiets doe je toch nooit alleen en er komen toch altijd scouts en diverse rapporten voorbij, lijkt mij?1

Ik denk dat het nog best een karwei wordt om ze deze zomer alweer allemaal te gaan lozen. Sowieso maak je op elke speler verlies, gok ik. Maar wellicht functioneren bepaalde spelers volgend seizoen wel een heel stuk beter. Een Sutalo is toch veel voor betaald en deed het voorheen toch niet zo slecht als dit seizoen?! Moet toch een oorzaak hebben.

Toch vind ik dat meer dan de helft van de mislintat spelers geen ajax materiaal zijn en weinig tot niks toevoegen.

ajax moet hopen dat Feyenoord de beker wint zodat ze iig Europa in mogen. Al zijn het voorrondes, maar Europa in trekt altijd spelers aan en levert ook weer geld op.

9 maart 2024 om 12:50

Het is altijd zo dat je op bepaalde spelers verlies maakt, maar ondertussen zijn er ook spelers die aan waarde winnen: ik noem een Brobbey, Hato, Kaplan, Ramaj en er zullen wel meer zijn. Zo is het altijd gegaan. Daarbij houden een Taylor en een Rensch nog een behoorlijke waarde....

De toenmalige RVC, die deze transfergate mogelijk heeft gemaakt, zit, op Eringa na, nog steeds iedere thuiswedstrijd pontificaal te glamouren op de Eretribune. Een soort van onschendbare status aparte. Hoezo opruiming??? Of zit het beroemde/beruchte Ajax DNA dat in de weg? Besef dit: succes kent vele vaders, mislukking is een wees. Of we wezen met ons allen naar Mislintat. Zullen we eens met van der Sar beginnen?? Met het stempel!;-)))

Ik geloof dat de eerste taak zal moeten zijn om een TD te vinden. De TD zal vervolgens de afweging moeten maken welke spelers kunnen blijven en welke verkocht moeten worden. Laat ze bij Ajax nou eens uit hun eigen rol werken, in plaats van te bemoeien in zaken die niet onderdeel zijn van hun takenpakket. Juist die onzin heeft ons in deze shit gebracht.

9 maart 2024 om 17:36

Volgens mij is het probleem toch vooral geweest dat niemand zich bemoeide met het aankoop beleid van de vorige TD. Had daar maar een algemeen directeur gezeten die zijn beleid controleerde of daarin mee dacht.

Daarnaast kan Kroes die rol van TD, al dan niet tijdelijk, toch ook invullen. Hij was niet voor niets in beeld om TD te worden na het vertrek van Overmars. Dat was ook de reden dat hij zijn aandelen in GAE verkocht, alleen vd Sar liet op het laatste moment nooit meer iets van zich horen.

Het lijkt me dus dat hij, los van de eventuele komst van een nieuwe TD, zowel door de recente geschiedenis bij Ajax als zijn eigen achtergron, een flinke vinger in de pap wil hebben in het aan en verkoop beleid.

Zolang je geen normale linksback hebt laat sosa ook, spits is ook dun qua spoeling , en ik “doorselecteren “ staan maar in jong zit niet een super lichting .

9 maart 2024 om 21:01

Rijkhof ?? is toch aangetrokken voor spits posititie?

Het salarishuis staat er prima voor ? Ramaj speelt voor een appel en een ei tot 2028.

Gaaei, Ávila, Mikautadze en Forbs begrijp ik.

Jakov Medic is geen "Ajax-speler" maar wel een sterke gozer die je voor weinig hebt gehaald dus ik denk dat je 'm er goed bij kan hebben.
Sutalo heeft 't tot nu toe nog geen een wedstrijd laten zien maar bij het Kroatische elftal wél dus hij kan wel iets.
Tahirovic heeft mij over het algemeen ook nog niet overtuigd maar laatst las ik dat uit de statistieken blijkt dat hij een van de best presterende middenvelders van de Eredivisie is.
Akpom is kopsterk, doelgericht en redelijk vlug dus die zou ik niet zo 1,2,3 verkopen.
Sosa is niet de beste verdediger (ookal hield hij Bakayoko van PSV wel aardig in de tang) maar hijs voor het aanvalsspel van Ajax wel heel belangrijk.

Oftewel, Gaaei, Ávila, Mikautadze en Forbs moeten gewoon wieberen. Sutalo, Medic en Tahirovic zijn twijfelgevallen.
Sosa en Akpom moet je gewoon echt houden, vind ik.

Heerlijk lijstje. Laat de Olympiakossen, Shanghai Shenhuas, Levski Sofias en de Zulte Waregems maar komen.

Had er graag nog een paar aan toegevoegd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren