Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘De Gea moet de knoop doorhakken: blijven of vertrekken’

Laatste update:

David de Gea heeft een uitstekend seizoen achter de rug bij Manchester United, maar momenteel is het onrustig rond de Spanjaard. De Gea wordt al tijden in verband gebracht met Real Madrid en hij heeft nog altijd geen beslissing genomen over zijn toekomst. Het zorgt voor onrust binnen de selectie en bij manager Louis van Gaal. Oud-keeper en levende legende Peter Schmeichel vindt dat het maar eens afgelopen moet zijn.

/

“Ik vind dat hij de knoop moet doorhakken: of blijven, of vertrekken”, zegt Schmeichel tegen Goal. “Als hij blijft zijn wij blij, als hij vertrekt moeten we door. We kunnen dit niet meenemen naar volgende maand en daarna weer naar volgende maand. Deze situatie moet nu opgelost worden.”

“Hij was de voorbije twee seizoenen de beste speler van de club, dus hij is een belangrijk onderdeel van Manchester United. Als hij echter terug wil keren naar Madrid, en dat zou ik best snappen, dan moet United verder.” Volgens Schmeichel is dat geen ramp. “Grote spelers zijn in het verleden vertrokken. Iedereen dacht: waarom? Waarom gaat hij? Dat kon meerdere redenen hebben, maar de club is altijd verder gegaan.”

Denk je dat David de Gea blijft?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kan me nog herinneren dat iedereen zij dat het de grootste miskoop was. Maar toch bleef United op hem vertrouwen. En als dank krijg je stank.

30 juli 2015 om 14:42

haal dat "iedereen" maar weg uit je zin.

Hij had zich bij atletico al lang bewezen op het hoogste niveau.
De vraag was alleen wanneer het er uit ging komen bij hem. Ik ben mn vertrouwen in hem als goede aankoop nooit kwijt geraakt.

30 juli 2015 om 14:48

Het waren er wel heel weinig hoor. Pakweg 95 percent op Voetbalzone vond het een miskoop en vond het belachelijk dat Stekelenburg niet werd gekocht.

En nee, ik maak geen grapje

Sowieso was al dat gelul over De Gea voor het grootste deel gezever. Hij heeft in een paar maanden tijd een paar fouten gemaakt, de media is daarop gesprongen en daarna heeft hij twee jaar de pannen van het dak moeten keepen vooraleer de 'kenners' eindelijk inzagen wat een topkeeper het is.

30 juli 2015 om 14:57

Dat klopt. Het spel van United de laatste 2 jaar was niet al te best. De Gea heeft jullie veel punten bezorgd.

30 juli 2015 om 15:03

Klopt, Stekelenburg was overigens heel goed die tijd. Was rondom WK 2010 toch?

30 juli 2015 om 15:29

Is goed, iedereen behalve jij

30 juli 2015 om 15:01

Nee united zou moete stoppe als hij weggaat. Tuurlijk gaan ze gwn verder mr. Schmeichel... hahah

30 juli 2015 om 16:37

Daar bedoelt hij mee dat ze zich erover heen moeten zetten kom op man. wanneer zie jij het ervan komen dat een club gaat stoppen omdat ze 1 speler kwijtraken?

precies. Het is jammer als hij besluit om te vertrekken maar laten we gewoon duidelijk zijn wat we aan elkaar hebben, Niemand zal het hem kwalijk nemen als hij naar madrid terug wilt zou alleen jammer zijn als het besluit wordt gemaakt tegen het einde van een transfer periode.

Als Vangaal nou niet zo moeilijk deed met zijn wij willen Ramos en jullie krijgen De Gea onderhandelingen dan zou De Gea nu al bij Real keepen en United kreeg betaald.
Nu gaat De Gea gratis komen aankomende seizoen.

30 juli 2015 om 14:41

Dat maakt niet uit United heeft het geld niet nodig. Laat hem maar nog een seizoen onder de lat gaan dan mag hij gratis weg en heeft United alle tijd om een vervanger te scouten.

30 juli 2015 om 14:46

Precies. Ofwel betalen ze een obsceen bedrag, ofwel moet United hem gewoon aan zijn contract houden. Nog een jaartje De Gea levert meer op dan die 25 of 30M die Real volgens de media maximaal al zou geboden hebben.

Ik vraag me af wie de sluitpost over moet nemen, Jasper Cilessen is goed maar goed genoeg voor united weet ik zozeer nog niet, hij is jong dus dat is een pluspunt, maar hij moet toch leren penalties te stoppen.

30 juli 2015 om 14:43

die strafschoppen zijn totaal oninteressant.
Kijk eens hoeveel strafschoppen man utd per jaar tegen krijgt.

T gaat er om of Cillessen verder goed genoeg is of niet. Ik denk dat hij een heel eind komt.

Hij is trouwens wel 2 jaar ouder dan De Gea...dus wat is jong?
Maar voor een doelman is hij idd nog niet eens op de helft van zn carriere

30 juli 2015 om 14:47

Gelukkig krijgen we weinig strafschoppen tegen. Maar heel belangrijk voor Louis is dat Cilessen een keeper is die meevoetbald.

30 juli 2015 om 15:03

Nou als ze met Jones en Blind centraal achterin gaan spelen zou ik daar niet zo zeker van zijn..
Cilissen is niet goed genoeg voor united iniedergeval niet het niveau waar ze naar streven. Jasper is een goede allround keeper maar imo niet exceptioneel. Ook betwijfel ik of hij zo sterk is bij hoge ballen in de bpl want dst is zeer belangrijk. Ik zou gaan voor lloris en dan kan jasper misschien naar spurs dat is misschien meer zijn niveau.

30 juli 2015 om 15:10

onzin dat spurs ineenkeer wel zijn niveau is, ze komen tegen dezelfde teams uit dus ik denk eerder dat jasper naar een ploeg in duitsland kan gaan, schalke zou wel bij hem passen.

30 juli 2015 om 15:19

Ze komen weliswaar tegen dezelfde teams uit maar united wilt meedoen om de titel en dan moet je als keeper punten pskken en kan je geen fouten permitteren.

30 juli 2015 om 15:03

Cillessen komt idd te kort. United moet voor een top 20 keeper gaan. Daar valt Cillessen op dit moment ver buiten.

30 juli 2015 om 15:20

Cilessen zou een uitstekende vervanger zijn, een jonge communicatieve keeper. Zijn zwakke punten kan hij verbeteren bij united en uitgroeien tot een topkeeper.
De Gea kwam destijds bij United ook niet als topkeeper binnen, maar heeft zich in korte tijd wel zo ontwikkelt.

30 juli 2015 om 15:21

Vind ik een leuke uitspraak. Kijken of je hem kunt onderbouwen. Welke 20 keepers zijn momenteel beter dan Cillessen?

30 juli 2015 om 15:22

ver buiten nog wel?

Wel knap dat je met zo'n waardeloze keeper 3e kunt worden op het wk

30 juli 2015 om 15:48

Hij zegt toch niet dat hij hem waardeloos vind? Alleen geen top 20 van de wereld en als dat zijn mening is dan is dat zijn goed recht.

Dat we derde zijn geworden op het WK zegt verder vrij weinig over de prestaties van de keeper. In het geval van Cillessen is dat ook zeker waar, aangezien hij relatief weinig te doen heeft gehad en eigenlijk niets uitzonderlijks heeft laten zien wat Krul of Vorm niet zouden hebben kunnen doen.

Romero werd tweede met Argentinië, toch las ik hier allerlei comments in de geest van 'grabbelaar' toen zijn overgang naar United rond was.

30 juli 2015 om 15:56

Makkelijk.

De Gea
Courtois
Neuer
Navas
Lopez
Ter Stegen
Leno
Lloris
Handanovic
Sirigu
Cech
Begovic
Weidenfeller
Ryan
Buffon
Casillas
Mandanda
Hart
Ruffier
Bravo
Akinfeev
Mignolet
Muslera
Oblak
...
En dit allemaal zonder opzoekwerk

30 juli 2015 om 15:58

Volgorde niet belangrijk!

Buffon
Cech
Lloris
Neuer
Courtois
De Gea
Mandanda
Lopes
Diego Alves
Ter Stegen
Bravo
Casillas
Navas
Begovic
Mignolet
Julio Cesar
Oblak
Handanovic
Weidenfeller
Sirigu


30 juli 2015 om 16:37

Ik vind er de nodige twijfelgevallen tussenzitten (muslera, Hart, Leno, Ryan), maar desalniettemin indrukwekkend dat je ze zo wist op te rakelen. Complimenten!

30 juli 2015 om 16:48

Het zal aan cillessen zelf liggen of ik hem er in de toekomst in dit lijstje kan bij zetten.

30 juli 2015 om 16:52

Mignolet, Akinfeev, Casillas zo maar eventjes drie uit je lijst die momenteel geen zins beter zijn dan Cillessen.

Corrigeer je je lijst ook nog een op keepers die helemaal niet beschikbaar zijn, dan blijft er maar een heel klein lijstje over.

Iets roepen is erg makkelijk, maar onderbouwen waarom een keeper beter is en dan graag met echte cijfers, is nog niet zo eenvoudig.

Je wordt niet zomaar eventjes de minst gepasseerde keeper qua veldgoals op een WK.

30 juli 2015 om 16:56

@topgear
Kun je dat ook met statistieken aangeven of ga je alleen af op naam en faam? Want sorry hoor een aantal van jouw lijstje vind ik niet per se beter dan Cilissen.

Hij wilt zijn contract niet verlengen, dus waarom UTD zo aan hem blijft vast klampen versta ik niet zo goed. Niemand is groter dan de club en als een speler niet wilt bijtekenen of blijven hup naar iemand die dit wel wilt. Gewoon van de hand doen en een degelijke vervanger zoeken. Ze zijn niet breed uitgezaaid, maar zo kan het ook niet. En onze Deense vriend doet alsof de beslissing in handen van De Gea ligt. Die heeft zijn beslissing al genomen. Het is Man U dat een beslissing moet nemen en dit niet zo laten aanslepen.

Beetje rare uitspraken. Wil je dat hij dus over een jaar gratis de deur uitloopt of dat hij bijtekent?

Tja united zich gewoon geklemd zijn contract loopt af en hij heeft zijn zinnen gezet op een vertrek naar real. Hij is te goed om op de bank te zetten, want onze Argentijnse vriend komt zwaar te kort om hem op te volgen. Dus united heeft weinig keus als hij zijn contact niet wil verlengen.

Natuurlijk wordt dit een last moment transfer let maar op. De Gea heeft zijn zinnen gezet op een vertrek naar Real Madrid. Uiteindelijk denk ik dat het beter is als ie nu gaat dan kan Man.utd rustig een bod voorbereiden op cillisen.

Beetje een vreemde situatie. Heb De Gea altijd al een topkeeper gevonden. Ben benieuwd waar hij naar toe gaat, als hij gaat.

Zou wel een enorme smet zijn op de prima zaken die United heeft gedaan tot nu toe deze window als hun naast Di Maria ook nog eens De Gea verliezen. Mocht De Gea weg gaan hebben ze ineens een nieuwe keeper, buitenspeler, spits en een centrale verdediger nodig voor komend seizoen.

30 juli 2015 om 15:42

Vond je Di Maria zo goed dan afgelopen seizoen?

30 juli 2015 om 21:00

Niet bepaald maar het feit dat hij duidelijk wat tijd nodig had om zich goed te settlen in een competitie zoals de PL in een team die zelf nog redelijk zoekende was voor een groot deel van het seizoen (het introduceren van de 3-5-2 systeem met wingbacks door Van Gaal ondanks dat hij er het materiaal niet voor had om het te laten werken) blijft hij toch een wereldklasse speler.

En dan heb ik het niet eens over het bedrag wat United voor hem neerlegde vorig seizoen, dan lijkt het mij wat te vroegtijdig om hem nu al van de hand te doen. Maar goed, ik heb de laatste lopen lezen dat Di Maria zelf weg wilt ivm de inbraak in z'n huis en het gerucht dat hij eigenlijk altijd al op weg naar PSG was als het niet voor FFP was.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren