Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Busquets peperduur na tekenen nieuw contract

Laatste update:
/

Recent gaf Sergio Busquets nog te kennen dat hij een toekomst in de Premier League wel ziet zitten, maar de Engelse topclubs moeten nog even geduld hebben. Barcelona maakt donderdag namelijk bekend dat de controleur zijn contract, dat liep tot medio 2018, met één jaar zal gaan verlengen. Vrijdag zal het 26-jarige jeugdexponent zijn handtekening onder de nieuwe verbintenis zetten. Zijn afkoopsom komt daarmee op 175 miljoen euro te liggen.

In het nieuwe contract wordt tevens een optie opgenomen, die erin voorziet dat de Spaans international in de tussentijd nog eens met een jaar kan verlengen. Busquets wordt volgens eerdere berichtgeving in de Spaanse media een van de bestbetaalde spelers van Barcelona; hij zou worden ingedeeld in een categorie net onder Lionel Messi, Xavi en Andrés Iniesta. Daarmee is ook de interesse van Paris Saint-Germain, dat 75 miljoen euro over zou hebben gehad voor de speler, voorlopig van de baan.

Busquets, die op 13 september 2008 debuteerde in de wedstrijd tegen Racing Santander, is afkomstig uit de eigen jeugdopleiding van Barcelona en speelde tot dusver 313 wedstrijden voor de club. Hij won in zijn loopbaan onder meer vier landstitels, twee keer de Champions League en twee keer de wereldbeker voor clubteams, terwijl hij met Spanje het WK en het EK won.

Sergio Busquets is de beste controleur van Europa

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geweldig nieuws sws een van de beste op zijn positie zo niet de beste af en toe aanstellen maarja op voetbal gebied een genie!

26 februari 2015 om 13:46

Ja voor barca hij de beste controleur. Afgelopen week vond ik hem weer iets te gek doen hahaba maar dat zit in zijn spel. Geweldige speler

26 februari 2015 om 13:47

In mijn ogen de beste omdat wat hij dat zo ongeloofelijk moeilijk is. In mijn mening naderen alleen Matic en Schweini hem.

ON: ik zat laatst de salarissen van barca door te nemen en schrok gewoon dat busquets al jarenlang minder dan Song, pedro, adriano, dani alves, raketic, pique en natuurlijk iedereen van de voorhoede zat.

Busqquets verdient maar 45000 per week(is belachelijk veel voor ons) terwijl hij na messi xavi en iniesta de dragende kracht was bij barcelona tijdens de top jaren. Hij heeft gewoon 5 jaarlang niks gezegd niks geeist en doorgespeeld voor een salaris datze bij astan villa nog opstrijken.

Is toch echt een club man

26 februari 2015 om 14:26

Schweini is veel en veeeeel beter dan hem

26 februari 2015 om 14:35

Kan jij als Ronaldo en ik denk daarom ook Real-fan mij vertellen wat Schweini beter maakt? Begrijp me niet verkeerd ik vind Schweini een briljante voetballer, maar beter dan Busquets... Hij speelt al jaren (redelijk) constant op een van de moeilijkste posities in het team van Barca. Dicht gaten in een team met een soms matige verdediging en is aan de bal subliem. Ben benieuwd wat je argumenten zijn waarom je Schweini beter vindt.

26 februari 2015 om 14:38

@footballcr7 veel en veeeeel beter nog wel?? vertel

26 februari 2015 om 15:08

Schweini beter?? Op basis van wat??

26 februari 2015 om 15:16

Niveau zal dicht bij elkaar liggen. Ik denk echter wel dat Busquets buiten Barcelona een pak minder is, waar ik bij Schweinsteiger denk dat het niet erg veel verschil maakt.

26 februari 2015 om 15:23

Altijd die onzin argumenten. Busquets zal het buiten Barcelona veel minder zijn. Messi zal bij een andere club minder zijn. Echte pure onzin. De spelers van Barcelona horen bij de beste ter wereld, dat was weer te zien tegen City en kunnen overal mee voetballen.

26 februari 2015 om 15:25

Messi is bij iedere topclub de beste ter wereld, Busquets is dat niet.

26 februari 2015 om 15:36

Yaya toure is gewoon nog steeds belangrijker en beter dan hem vind ik persoonlijk niet alleen in verdedigend opzich maar ook aanvallend!
scoort veel voor een verdedigende middenvelder

26 februari 2015 om 15:48

toure speelt eigenlijk niet als verdedigende middenvelder. fernando/fernandinho staan naast hem die veel verdedigend werk doen waardoor toure naar voren kan.

26 februari 2015 om 15:50

@jaycinho

Ik neem aan dat je weet dat Yaya Toure bij Barcelona is vertrokken nadat hij zijn basisplaats an Busquets is verloren?

26 februari 2015 om 15:57

Isco,

Net zoals jij stelt dat Busquets buiten Barcelona om minder zou zijn, zou Schweinsteiger volgens jouw redenatie minder zijn bij Barcelona. Het werkt dus beide kanten op. En daar kan ik me wel in vinden.

Busquets zijn kwaliteiten komen het best boven water bij teams die dominant voetbal spelen. Oftewel, bij Barcelona en Bayern. Bij andere teams zou hij het waarschijnlijk meer dan prima doen, maar zou hij minder uit de verf komen. Hij heeft het inzicht om mee te kunnen in het snelle en aanvallende spel van Barcelona. Sterker, hij bevordert dat spel. Ik denk dat dat voor maar weinig voetballers is weggelegd. Daarvoor dient je techniek en inzicht van bijzonder hoog niveau te zijn. Enkel Alonso vind ik in dat opzicht vergelijkbaar. Al heeft hij weer niet de beweeglijkheid van Busquets. Het lijkt mij dus dat Schweinsteiger significant minder uit de verf zou komen bij Barcelona dan bij Bayern.

Dat tekent de klasse van Busquets.

26 februari 2015 om 16:06

Als je busquets gaat vergelijken met spelers op zijn positie dan zie je wel een paar dat beter zijn.

Een van de beste op zijn positie is hij wel.

26 februari 2015 om 16:12

Ik vind modric en pirlo ook echt heel goed ik vind het alle 3 verbindingsspelers tussen de verdediging en de aanval. Busquets doet overigens voor niemand onder, dat ben ik met je eens.

26 februari 2015 om 16:22

Lahm vind ik ook fenomenaal op die positie. Ook nog eens dat hij ook meerdere plekken goed kan spelen

26 februari 2015 om 17:07

Modric is de beste controleur als je het mij vraagt. Maarja jongens iedereen heeft een andere mening dus tja.

26 februari 2015 om 17:25

Ik vind Modric veel minder een controleur dan Busquets, Xabi of een Schweinsteiger. Hij is met Kroos naast zich veel meer een spelmaker geworden, waardoor hij nu vaak dieper staat.

26 februari 2015 om 18:19

Modric is de laatste jaren sowieso de beste middenvelder ter wereld, dat mag duidelijk zijn.

@xavihernandez

Modric speelt gewoon als controleur in een 4-4-2 waar Kroos ook een controleur is maar dieper speelt.

Persoonlijk vind ik Busquets de beste verdedigende middenvelder, maar wel voor het spel wat Barcelona speelt, dus in een dominant systeem. Bij vrijwel elke andere club zonder de algehele teampressing waar hij in uitblinkt, zal hij niet door de mand vallen maar gewoon veel gaten niet kunnen belopen.

Schweinsteiger vind ik wel grotendeels zeer onderschat. Dat überhaupt Lahm boven hem wordt gezet op de controlerende positie is een grap.

En de beste verdedigende middenvekder ter wereld is maar natuurlijk Matic. Dat er een discussie over moet worden gevoerd is begrijpelijk. 90% hier op VZ heeft een hekel aan Chelsea om verscheidene persoonlijke redenen en kijken dus vaak alleen naar Chelsea als ze in de CL spelen of een topwedstrijd in de Pl.

Matic is een beest. Veruit de beste.

26 februari 2015 om 20:54

Waarom schweini beter is, is omdat schweini nooit opgeeft en blijft gaan heeft ook een betere pass dan hem en kan overal op het middenveld spelen. Verdedigend ook heel sterk

27 februari 2015 om 00:38

'omdat hij nooit opgeeft' is een non-argument en tel ik niet mee. 'een beter pass' is ook vergezocht. Ik weet niet of je al eens de passing statistieken van Busquets doorgenomen hebt...

Ik vind ze relatief evenwaardig, waar jij Schweini blijkbaar veeeeel hoger plaatst.

Blij dat hij verlengd heeft. Een kind van de club en een van de medeuitvinders van tiki taka. Clausule beetje overdreven maar dat heb je tegenwoordig in deze tijd. Als Barcelona zijnde zou ik nu maar gaan voor reus/pogba/Koke en danilo. De verdediging is wel sterker geworden. Met die versterkingen ga je van CL kanshebber naar CL winnaar, want de sterkste selectie wint vrijwel altijd.

26 februari 2015 om 13:51

Voorlopig gaat Barca helemaal nergens voor... Transferban weet je nog?

26 februari 2015 om 15:33

Ze kunnen nu gewoon spelers kopen. Verschillende manieren: Ze schrijven hem pas in als werknemer 1 januari 2016. Ze onderhandelen met de club dat de speler in de CL niet mee doet. Door zijn salaris te betalen bij de transfersom.

26 februari 2015 om 16:00

Ze zijn aan het onderzoeken en navragen of die mogelijkheid bestaat, vooralsnog kunnen ze niets.

26 februari 2015 om 17:28

Er valt niks te onderzoeken want het mag gewoon.

26 februari 2015 om 20:38

Voor zover ik weet is het nog niet 100 duidelijk of het wel of niet mag en met al een ban aan je broek is het beter om voorzichtig te zijn met dit soort dingen...

Zelfs als het wel mag, ik vond het meer opmerkelijk dat ondanks een transferban mensen hier maar roepen dat die en die peperdure speler maar gewoon even gehaald moet worden.

En terecht ! Zwaar onderschat deze man, een belangrijke spil op het middenveld en onderschept meer ballen dan vaak erkend wordt.
Het showduiken heeft hij ook een klein beetje afgeleerd gelukkig.

26 februari 2015 om 14:40

denk niet dat ie onderschat is.
Fans/volgers van barca zien zn waarde wel.
Alleen flink aantal mensen hebben een hekel aan hem en vinden het dan ook gelijk moeilijk om een eerlijke mening te geven over zn kwaliteiten.

26 februari 2015 om 16:09

Babymongo

Dus inprincipe heeft busqq hetzelfde probleem als ronaldo.

27 februari 2015 om 09:04

weet ik niet.
Zijn er zoveel mensen die zeggen dat Ronaldo niet goed is?

Ik vind ronaldo vaak een vervelende uitstraling hebben, maar dat het een geweldige voetballer is lijkt me duidelijk.

Natuurlijk zijn er wat kleine kinderen die doen alsof ronaldo waardeloos is, omdat ie toevallig wat minder goed kan mee voetballen dan messi.
Maar dat zegt meer over die lui dan over Ronaldo.

Als iemand zegt dat Ronaldo niet goed is, moet je er al niet eens op in gaan, aangezien zn statistieken laten zien dat hij niet slecht kan zijn.

Maar busquets valt voor de gemiddelde voetbalkijker veel minder op, dus is het ook makkelijker om hem slecht te vinden als je hem niet mag.

26 februari 2015 om 14:42

Helemaal mee eens! Je ziet hem soms nog een beetje extra theater maken, maar daar hebben we er jammer genoeg meer van bij Barca en in de voetbalwereld in het algemeen. Jammer dat iedereen Busquets herinnert van het stiekem gluren door z'n vingers van een paar jaar geleden en niet om zijn geweldige talent.

26 pas en toch alles al gewonnen wat je maar kunt winnen.
Geweldige speler, Barcelona doet er goed aan hem te belonen want hij is onmisbaar.

26 februari 2015 om 13:54

Heeft nog nooit de Johan Cruyff schaal gewonnen, na WK en CL toch de belangrijkste prijs..

26 februari 2015 om 14:00

Cruijff woont toch in Spanje?

26 februari 2015 om 14:21

Goh? Echt waar joh? Meen je dit nou?

Bovenstaande uitdrukkingen zijn een goed voorbeeld van sarcasme. Ik stel voor dat je je hier even in verdiept voordat je verder gaat met reageren op een voetbalforum.

26 februari 2015 om 15:39

En dat met de naam 'i got this'.

26 februari 2015 om 15:55

bruhhhh

26 februari 2015 om 17:11

Ronaldo sloeg een maand geleden een speler? en duikte vorige wedstrijd tegen schalke? hoe bedoel je

Jammer eerlijk gezegd. Was erg benieuwd hoe hij het zou doen buiten FC Barcelona.. Barca mag erg trots zijn op deze speler, ze hebben veel talent uit hem kunnen trekken

Wrm heeft barca altijd van die zwaar overdreven transferclausules?? Verder goed nieuws dat hij heeft bijgetekend!

26 februari 2015 om 13:53

Omdat je met de Psg's en Man C's van deze wereld tegenwoordig wel moet! Want waarom zou je het niet doen? Dan loop je alleen maar kans dat een van de spelers die de basis is van alle successen tegen relatief weinig geld kan vertrekken. Ik denk dat hij, Iniesta, Xavi en Pique de rest van hun loopbaan bij Barca blijven, dat zijn echte clubmannen.

26 februari 2015 om 13:58

Naar die clubs wil je toch niet , daar ga je heen om het geld en dat is bij Barcelona misschien iets minder maar voor het sportieve zou ik daar altijd voor kiezen .
Ik vind het alleen al mooi dat ondanks al het geld dat er bij PSG en City zit toch spelers zijn die hun neus ophalen voor die ploegen en toch kiezen voor clubs met wat meer status .

26 februari 2015 om 14:02

Aguero, Toure, Kompany, Ibra, Cavani, Veratti, Lavezzi, Moura, Pastore, moet ik nog doorgaan? Allemaal goede voetballers die er toch spelen voor een vorstelijk saris, dus er zijn er genoeg die er wel voor kiezen.

26 februari 2015 om 15:20

Uhm je weet dat een gelimiteerde transfersom niet betekent dat een speler per se voor dat bedrag moet vertrekken he?

Een club kan nog steeds een lager bod doen en als je speler dan graag wilt gaan, zul je toch weer om de tafel moeten gaan.

Gelimiteerd betekent dat je juist beperkt wordt in hoeveel je voor de speler kan vragen. Zie de gevallen Reus en Gotze bij Bvb.

26 februari 2015 om 16:18

Nee ze zetten voor Jan Gerrit er een afkoopsom in van 175 milj en laten hem dan gaan voor 30 van welke planeet kom jij ? die afkoop som staat er in om andere clubs het maximale te laten betalen voor deze man en voor minder willen ze hem blijkbaar niet kwijt en als er een ploeg wel 175 milj wil betalen moet hij zelf ook nog willen en bied een club bv 40 dan houden ze hem gewoon aan zijn contract .

26 februari 2015 om 17:33

Voor Jan Gerrit? Aparte uitdrukking...

Ze doen het omdat het wettelijk verplicht is. Dat is de enige reden.

Ook zonder de gelimiteerde afkoopsom kunnen ze een bod van 40 miljoen afwijzen.

Je begrijpt de functie van het begrip niet. Denk nog maar eens na over de term gelimiteerd, misschien gaat het lichtje dan branden.

26 februari 2015 om 13:57

Dat is niet alleen Barca hoor? Alle topclubs uit Spanje hanteren dit.

Jese Rodriguez heeft ook een vertrekclausule van 100 miljoen staan.. Die heeft echt nog niet eens de helft gepresteerd wat Busquets heeft gepresteerd, dus als je het zo bekijkt valt het nog wel mee hoe hoog de clausule van Busquets is.

26 februari 2015 om 15:22

Ja, plus die clausules zijn compleet irrelevant. Als een club de helft biedt verkoopt Real hem.

26 februari 2015 om 14:00

Omdat je ziet wat er met een normaal clausule gebeurde bij Thiago

26 februari 2015 om 15:29

Wat bedoel je? Thiago had ook een gelimiteerde transfersom van 90 miljoen. Daartegenover stond dat Thiago speeltijd zou krijgen. Als hij niet genoeg speeltijd zou krijgen zou de gelimiteerde transfersom worden verlaagd naar 18 miljoen. Zo geschiedde.

Het is in Spanje wettelijk vastgelegd dat er een gelimiteerde transfersom in het spelerscontract moet zijn opgenomen. Dit is om de speler te beschermen, niet om de club te beschermen.

Thiago wilde speeltijd maar een speler kan ook kiezen voor een hoger salaris tegenover een hogere gelimiteerde transfersom. Dat doen waarschijnlijk de meeste spelers.

26 februari 2015 om 14:06

Hebben Bale, CR en Benzema niet 1 miljard als clausule? Dat heeft Messi niet eens, die heeft 250 mil.

Mooi, hij moet echt blijven bij Barcelona. Zijn rol is erg belangrijk.

Geweldige speler die dit verdiend. Hij is zo goed als controleur en beheerst all-round facetten van het spel. Kan ballen afpakken, heeft een geweldige pass, bewaard altijd de rust en overzicht. Een onmisbare schakel voor de club. Wel irritant dat hij bij vlagen zo theatraal naar de grond ging, maar dat is nu gelukkig iets minder.

Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind hem niet zo bijzonder. Los van de vervelende trekjes die hij ook heeft, laat hij voetballend ook nog wel eens wat steekjes vallen. Deze week nog tegen MC brengt hij het team en zichzelf onnodig in de problemen.

26 februari 2015 om 13:54

Dat zegt meer over jou en je gebrek aan voetbal inzicht. Ging tegen Man C 2x de fout in ja, maar speelt zo'n verschrikkelijk belangrijke rol in dit Barca en laat het er zo makkelijk uit zien dat gasten zoals jij denken dat ie er niet zoveel van kan. Speelde Yaya uit de basis en daarna wonnen ze alles wat er los en vast zit. Pep en Del Bosque raken niet uitgepraat over hoe goed hij is, dat zegt genoeg!

26 februari 2015 om 13:59

wat ben je vriendelijk.

Dat ze alles wonnen ligt toch echt aan Guardiola. Xavi, Messi en Iniesta.

De rest is uiteraard niet slecht, maar maakt niet het verschil.

26 februari 2015 om 14:04

Ja omdat ik het zo raar vind dat er nog steeds mensen op een voetbalsite zijn die niet inzien hoe goed hij is en hoe belangrijk hij is voor het spel en de successen van Barca. Dan snap je er gewoon niet zoveel van.

Je aangepaste reactie is daar het perfecte voorbeeld van, zeggen dat hij niet het verschil maakt. Hij doet in zijn eentje wat ze bij Arsenal niet eens met 2 man kunnen. Zoek op Youtube even op sergio busquets octopus, kijk dat eerste filmpje en kijken of je daarna nog hetzelfde over hem denkt.

26 februari 2015 om 14:17

Busquets is de afgelopen jaren, op Messi na, de meest essentiële speler van Barcelona (en Spanje) geweest, hoor. Dat zijn overigens niet alleen mijn woorden, maar ook die van Pep, Del Bosque en Xavi.

26 februari 2015 om 14:25

Rodg. Busquetes kan misschien wel goed voetballen, maar er komt meer kijken bij het zijn van een goede voetballer. Het is jammer dat deze man een van de meest achterbakse en smerige mannetjes is die in het wereldje rondloopt. Daarom zal ik Busquetes nooit een goede voetballer vinden.

26 februari 2015 om 14:46

@datsik....nee er komt niet meer bij kijken bij het zijn van een goede voetballer.

De dingen die jij niet leuk aan hem vindt, zegt miss wat over zn karakter, maar niet over zn voetbal kwaliteiten.

Ondanks dat jij een hekel aan hem hebt, mag je nog wel zn voetbalkwaliteiten eerlijk beoordelen.
Ik vind Ronaldo ook een kwal, maar ik vind het wel een geweldig goede voetballer.

Er zijn genoeg irritante, achterbakse of gemene spelers geweest die een enorme erelijst hebben. Blijkbaar zegt dat dus niks over of je een goede voetballer bent.

Daarnaast staat busquets vooral bekend om 1 heel groot voorval van acteerwerk. Waarschijnlijk net op een moment dat jij (en veel anderen hier) er niet zo blij mee was. Het is niet dat hij dat elke week doet.

Rivaldo maakte bijvoorbeeld op het wk net zo'n erg toneelstukje, daar hoor je niemand over. En zo zijn er nog veel meer spelers.
Op den duur (tijdens mourinho) deed bijna iedereen het bij barca en real, alleen wordt busquets er steeds op afgerekend.

En ja, hij vraagt ook te vaak om gele kaarten, maar dat doet helaas bijna iedereen in spanje.

Prima dat jij hem niet mag, maar geef op zn minst eerlijk toe dat het een geweldig goede voetballer is.

26 februari 2015 om 14:28

Dat ligt inderdaad aan jou gebrek aan voetbal inzicht. Deze man maakte van Barcelona een onverslaanbaar team. Hij was de missende schakel tussen verdediging en aanval. Dat hebben meerdere voetbal experts ook erkend. Dus het ligt toch echt aan jou.

Hij is de draaischijf van alle successen van de laatste jaren, zowel voor barca als voor Spanje , niemand is beter als hem op zijn positie in dit systeem, laten ze hem maar onderschatten.... Hij verdient mijn grootste respect

Ik vraag me af wat zijn salaris is geworden. Clausure bedragen zijn natuurlijk flauwekul bedragen zodat niemand hem wegkaapt maar voor 100 zal Barcelona geen nee zeggen, als ze weer aankopen mogen doen.

26 februari 2015 om 14:37

Je was me net even voor. Kansloze journalistiek om die clausule als middel voor het vergaren van clicks te misbruiken

In mijn ogen is Kroos een nog betere speler op zijn plek. Al is busqi ook een speler van wereldniveau natuurlijk.

26 februari 2015 om 15:03

Het zijn compleet verschillende spelers die op andere posities spelen. Rare vergelijking dit.

26 februari 2015 om 15:13

Zowel Kroos als Busquets spelen als Cvm.

26 februari 2015 om 15:19

Dat ze compleet verschillende spelers zijn ben ik met je eens, echter spelen ze min of meer wel op dezelfde positie. Al speelt Kroos soms met een tweemans in een 4-4-2, maar de laatste tijd ook vaak als enige in de 4-3-3 opstelling. Zo vreemd is de vergelijking dus niet.

26 februari 2015 om 15:57

Als je het zo bekijkt is elke speler uniek en is geen een speler te vergelijken, echter hebben ze allebei ongeveer dezelfde taken (en ja ik weet ook dat het spel van Barca en Madrid niet uniek is) en vind ik Kroos deze taken beter uitvoeren dan Busquets.

26 februari 2015 om 15:59

Busquets is overduidelijk beter in zijn rol dan Kroos als defensieve middenvelder, dat daar uberhaupt twijfel over is.

26 februari 2015 om 16:08

Madridista1,

Dat is ook zo. Elke voetballer is uniek. Eenieder heeft verschillende kwaliteiten die boven water komen bij bepaalde manier van voetballen. Derhalve zijn spelers van verschillende teams niet te vergelijken. Geen enkel team speelt namelijk exact hetzelfde. Je zou spelers pas kunnen vergelijken als je ze op dezelfde positie zet met dezelfde rol. Dan nog betekent het niet per definitie dat de een beter is dan de ander. Het betekent enkel dat diegene die beter speelt, beter uit de verf komt in die bepaalde rol. Het is dus onmogelijk om bijvoorbeeld te stellen dat iemand over het algemeen de beste verdedigende middenvelder ter wereld is of iets in die trant.

Kroos en Busquets vallen dus niet te vergelijken. Ook al spelen ze op dezelfde posities in hun respectievelijke teams.

26 februari 2015 om 16:15

Ik denk dat jij je enorm vergist in de rol van Busquets, hij is niet enkel een klassieke defensieve middenvelder die de bal moet veroveren, hij bewaart naast dat ook de rust en vormt de link tussen de verdediging en het middenveld. Daarvoor moet je niet alleen goed zijn in ballen afpakken maar ook de rust kunnen bewaren, onder druk kunnen presteren, het inzicht kunnen hebben waar de bal terecht moet etc. En hoewel Busquets hier zeer goed in is denk ik dat Toni toch een tikkeltje beter is.

26 februari 2015 om 19:04

De beste verdedigende middenvelder is Matic. Dat hij niet wordt genoemd vind ik daarentegen logisch aangezien het grootste deel hier een hekel heeft aan Chelsea en daardoor amper wedsttrijden bekijken van hem

26 februari 2015 om 21:27

Nee, dat is hij niet. Dat vindt jij. Daarnaast heb ik in mijn post - twee boven die van jou - al uitgelegd waarom er geen beste is.

Daarbij hoef je niet een hekel te hebben aan Chelsea om er geen wedstrijden van te kijken. Ik heb geen hekel aan Chelsea, maar heb er simpelweg niet altijd tijd voor of er is een andere wedstrijd die ik prefereer op hetzelfde tijdstip. Verder zijn er nog wel meer redenen voor het niet kijken van wedstrijden van bepaalde clubs.

27 februari 2015 om 12:02

@gutihaz

Maar ik dacht dat je er volledig van overtuigd was dat Messi vele malen beter is dan Ronaldo is? Nu moet je me toch uitleggen wat nu het verschil is tussen deze discussie en die.

Waarschijnlijk is Ronaldo het verschil daar?

27 februari 2015 om 13:00

Allereerst en vooral, het is slechts mijn mening dat ik Messi beter vind. Ik heb nooit expliciet gezegd dat het een feit is. Integendeel zelfs.

Er zit een wezenlijk verschil tussen de betreffende discussies.

In de huidige discussie is de essentie dat er geen beste in het algemeen is op een positie. De reden daarvoor is dat spelers simpelweg niet te vergelijken zijn in de praktijk. Mocht dat zelfs wel kunnen, dan nog duidt het niet op wie de betere in het algemeen is, maar slechts wie beter uit de verf komt in een bepaalde rol. Het tekent de kwaliteiten.

De andere discussie is een van de benaderingswijze. Hoe je naar voetbal kijkt, wat je prefereert en dus wat je referentiepunten zijn. Zo vormt men een mening over wat een goede voetballer maakt. Messi en Ronaldo vallen inderdaad niet te vergelijken, maar ik prefereer de kwaliteiten van Messi, want ik benader voetbal op een manier waarop de kwaliteiten van Ronaldo bij mij in het niet vallen. Het is dus niet enkel het geval dat het teweeg is gebracht door Ronaldo zelf, zoals jij wel meerdere malen hebt gesteld. Een Khedira vind ik bijvoorbeeld ook een slechte voetballer en vele anderen ook.

De discussies zijn eigenlijk gelieerd aan elkaar in dezen. De eerste discussie stelt dat de kwaliteiten van voetballers boven water komen op een bepaalde manier en de tweede discussie stelt dat de manier waarop je voetbal benadert jou vertelt wat een goede voetballer maakt. Ik prefereer aanvallend en dominant voetbal en dus prefereer ik voetballers die daarin excelleren.

26 februari 2015 om 15:51

Busquets heeft al veel meer betekend voor dit Barcelona dan Kroos tot nu toe voor Bayern en Real Madrid.

26 februari 2015 om 15:58

Geef je jezelf nou een duimpje omhoog ? Niet zo raar he, aangezien Kroos pas net bij Real is. Keer op keer zie ik van die reacties van je waar je altijd Barcelona een beetje voor Real moet zetten. Totaal niet relevant.

26 februari 2015 om 17:06

Pardon. Je hebt me helemaal verkeerd begrepen. Het is totaal niks richting Kroos en Real Madrid. Busquets is na Messi de sleutel geweest voor het constante succes ( Xavi en Iniesta daargelaten) en heeft daardoor een grotere rol gespeeld t.o.v. Kroos bij Bayern, en Real Madrid.

Kap nou is eens met het hypen en misbruiken van die transferclausules. Hoezo 'peperduur'? Die clausule geeft alleen het bedrag aan waarvoor Barca geen keus heeft en dat bod wel moet accepteren. Dat heeft iedere speler in Spanje en zegt helemaal niets. Als city deze zomer met 100 miljoen komt is ie gewoon weg hoor.

Zo goed vind ik hem niet spelen? Snap deze bedragen ook niet voor een matige speler?

Mag toch niet gekker worden! 175 voor een controleur !? Kan toch niet meer gekker worden he? Straks worden er nog mensen gekocht van 1 miljard!

26 februari 2015 om 14:48

Het doel hiervan is dat ze hem juist niet verkopen.. Je kan ook een clausule van 20 miljoen erin zetten maar dan wordt die optie zo gelicht!

26 februari 2015 om 14:50

snap je nou nog niet hoe het werkt?
Dat bedrag is alleen maar zo hoog, zodat barca de touwtjes in handen houdt.
Ze kunnen wel 50 miljoen er neer zetten, maar als psg dan nog echt 50 miljoen biedt dan kan ie nog weg ook zonder dat barca er wat aan kan doen.

Misschien mag ie wel weg voor 50, maar dan wel op een moment dat barca er controle overheeft.

Wat is dit toch een baas he! van deze speler kan ik gewoon genieten.
Speelt Mascherano eruit op zijn positie bij Barcelona, want Mascherano stond op dezelfde plaats toen die bij Liverpool speelde.
Bij het Spaanse elftal speel hij ook altijd en daar lopen ook niet de minste spelers rond!!

26 februari 2015 om 15:02

Mascherano is veel meer een breker dan Busquets. Die heeft het meer van zijn positionering en onderschepping dan tackle.

26 februari 2015 om 16:29

maar spelen ze toch nog op dezelfde positie?

Ondanks dat ik Busquets een misselijke, zuigerige en jankerige speler vind is hij wel 1 van de besten op zijn positie. Met name in het spel van Barcelona is het uiterst belangrijk dat hij blijft, ik denk niet dat er momenteel een controleur is die het bij Barcelona beter in zal vullen.

Ook denk ik dat hij in een andere competitie, zoals de Premier League of de Bundesliga minder tot zijn recht zal komen. Fysiek is namelijk niet zijn sterkste punt, voetballend en tactisch is hij een meester.

Kortom, hij zit daar goed en Barcelona heeft m nodig , goed nieuws dus.

Hij zou het bij een team met minder kwaliteit een stuk lastiger krijgen omdat het simpelweg geen breker is maar iemand van goede passing en perfecte positionering. In Engeland zou ik liever Masch hebben dan Busquets.

Waarom vergelijken mensen Busquets hier met Schweinsteiger? Spelen toch een compleet andere rol?

Lekker makkelijk, zeggen dat de EPL je trekt zodat Barca wat opschiet met dat nieuwe contract :P

26 februari 2015 om 16:03

Heeft hij van Messi geleerd
Net doen alsof je andere competities ook boeiend vind, dan krijg je weer wat extra centen.

zoveel geld voor zo'n speler is in mijn ogen verspilling maar goed. hij past daar en als Barca dat bedrag voor hem over heeft. Chapeau!

Pfff en die Spanjaarden allemaal flirten met het buitenland, terwijl veel van die spelers met knikkende knieën naar bijv. de Premier League zouden gaan. Bang om teleur te stellen en bang net zoals ieder ander die naar het buitenland verhuist

Fabregas heb ik wel respect voor in dat opzicht.

Busquets ja, euhm, ik ga maar geen oordeel vellen, want ik ben verblind door haat voor dit soort anti-voetbal mannetjes. Je kan de beste zijn van de wereld met je voeten, maar als ik je niet mag, dan zul je dat bij mij nooit worden. Gewoonweg, omdat ik vind dat spelers die goed zijn ook zichzelf dienen te gedragen....

26 februari 2015 om 15:55

Laatste wedstrijd van Barça die jij hebt gezien was van 2010 ? Gedraagt zich sindsdien uitstekend en dan noem je een speler als Busquets ook nog een anti-voetbal mannetje, lachwekkend.

We hebben dinsdag (weer) inderdaad weer kunnen zien hoe bang die Spanjaarden zijn voor de Pl..............

26 februari 2015 om 16:02

Guves8

Op alles, maar dan ook echt alles waar mensen iets negatiefs vinden van Barcelona ben jij te vinden om een of ander kul argument erop te gooien. Inhoudelijke reacties zijn bij jou simpelweg niet te bekennen.

Hij gedraagt zich niet uitstekend, of heb jij al sinds 2010 niet meer gekeken? Dinsdag had niks te maken met hoe bang ze waren voor de PL. De Premier League is een competitie, niet slechts een team.

26 februari 2015 om 17:10

Heeft niets met de club te maken maar met de speler die naar mijn mening ten onrechte wordt beoordeeld op een uniek incident. En natuurlijk heeft het daar wel mee te maken. City staat 2e in die competitie dus die zijn in ''die'' competitie het ''best'` op een na). In de Champions League moeten de topteams uit de specifieke competities het laten zien. Dat heeft nog geen enkel Engels team gedaan dit seizoen, ook Chelsea niet.

Tevens kun je mij echt niet vinden bij al het negatiefs richting Barça hoor. Maar wel vaak bij de personen die de kenners van deze site zijn (puntenaantal).

26 februari 2015 om 17:37

Laatste wedstrijd van Barça die ik heb gezien was van 2010 ? Antwoord: Nee

Gedraagt zich sindsdien uitstekend? Antwoord: Nee, vind van niet

Anti-voetbal mannetje? Antwoord: Ja, vind van wel

Argumenten in je comment: 0

Die laatste zin is bewijs dat je het helemaal verkeerd geïnterpreteerd hebt en je komt zonder argumenten om een persoonlijke mening omver te werpen. Gewoonweg: bravo!

Waarom mijn zo cynische reactie, omdat ik moe word van alles wat onder het fake argument "jij kijkt zeker niet?" valt. Vind het daarom ook niet nodig om mijn meningen toe te lichten.....

26 februari 2015 om 20:25

@schop

Ik ben ook zeker geen fan van Busquets maar de onlogica in jou manier van denken is zeer grappig. Dus als jij een operatie nodig hebt dan neem je liever de hersenchirurg die je ballen masseert voor de operatie dan degene die amper uit te staan is maar zo'n extreem goede hersenchirurg is dat zelfs je intellect omhoog schiet naderhand?

Als jij je irriteert aan het gedrag van anderen ligt dat vooral vaak aan jou niet aan anderen. Vooral aangezien je Busquete kent van spaarzame momenten op Tv.

Maar ik was bijna vergeten dat beroemdheden publieke slaven zijn en zij zich dienen te gedragen naar wat elke kijker persoonlijk van ze verwacht te zien hoe onlogisch dat ook is.

Maar goed wij als mensen kijken vaak ook niet verder dan wat wij vinden iets zonder ook maar iets vanuit een andere perspectief te bekijken.

27 februari 2015 om 11:46

@larsoboy

Nee, het commentaar geven op mijn mening en dat weerspreken met slechte argumenten en het brengen als feit of mij beschuldigen van het niet verder kijken dan mijn neus lang is? Damn, het is toch Mijn menig waar jullie op reageren? Moet ik dan uit een ander perspectief bekijken?

Ook jij maakt je schuldig aan het meest domme argument door van het volgende uit te gaan: "jij kijkt zeker niet veel".

In voetbalcontracten staan gedragsregels en ook in de algemene voetbalregels, dat jij het nou brengt als publieke slaven moet jij weten.

Frustrerend om te zien hoe iemand zich voor kan doen als de "wijze heer" door denigrerende voorbeelden, argumenten en woorden (manier van denken is grappig) te gebruiken.

Sorry, maar meningen zijn niet te weerspreken, je kunt het hoogstens veranderen door met goede argumenten te komen. Bijv. door tegen mensen die Balotelli een egoïstische stommerd vinden te laten zien hoeveel charity werk hij wel niet doet

27 februari 2015 om 12:14

Aha, dus omdat het een mening is, kan het niet als onzinnig eorden ervaren? Mijn mening is dat gras rood is terwijl iedereen ziet dat gras groen is maar het is mijn mening dat ik het rood vindt lijken. Ik wist niet dat het zo werkte, makkelijk is dat.

Daarbij heeft een voetbalcontract niks te maken met hoe wij als kijker, een voetballer beoordelen. Vooral aangezien wij als kijker een speler eigenlijk maar rechtmatig op een ding kunnen beoordelen en dat is voetbal. De rest van onze oordelen zijn gebaseerd op niks.

Dat ik me voor zou doen als wijze heer geeft indirect aan dat je enigzins het wel eens bent met wat ik zeg maar het niet toe wilt geven wat ook een menselijk probleem is. Je fout toegeven is niks ergs. Het afdoen met; maakt niks uit wat je gaat zeggen het is een mening dus ik heb altijd gelijk, is natuurlijk onlogisch.

Ah dus als Busquets nu voor een goed doel een balletje zou trappen met gehandicapte kinderen, dan zit jij voor je TV met het idee van; nou hij is toch zo erg nog niet?

Begrijp je hoe onzinnig dit klinkt? We hebben allemaal geleerd mensen te behandelen zoals jij jezelf zou behandelen en het lijkt me niet dat jij het fijn vindt dat mensen jou op je gedrag aanspreken zonder eigenlijk ook maar iets van je te weten.

Of zou jij het fijn vinden dat als jij een foto van jezelf naar mij opstuurt waar jij een stoere zonnebril ophebt en ik dat persoonlijk als arrogant ervaar, dat jij aan mij moet bewijzen dat je dat niet bent?

Nou ik weet niet of je een zonnebril op hebt maar zet hem op en begin maar te bewijzen dat je niet arrogant bent.

Neejoh grapje.

27 februari 2015 om 00:51

@ schop

Veel van die spelers zouden met knikkende knieën naar de PL gaan en bang zijn om teleur te stellen?

We zijn het er toch over eens dat de enige teams die in Europa teleurstellen teams uit de PL zijn? Dus de teams waar 'die spelers' nu spelen zijn in principe kwalitatief beter? Toch? Waarom moeten ze dan bang zijn? Omdat er op de Engelse velden harder gespeeld wordt? Ja goed, als dat je argument is, ga ik akkoord. Anders niet...

27 februari 2015 om 12:10

Engelse velden harder gespeeld? Nee, mijn argument is dan. De kwaliteit van de Premier League en Championship is gemiddeld hoger dan elk ander land. Velen schijnen ook te vergeten hoe goed de Championship is.

Teams moeten dus wekelijks tegen betere tegenstanders voetballen in de Premier league, FA Cup en Capital one cup.

Spelers krijgen minder rust en alleen de teams met de meeste brede en beste selectie kunnen enigszins meedoen om alle prijzen, logischerwijs zijn dit Chelsea en City. Kijk naar wat hun op de bank hebben zitten en kunnen rouleren. Arsenal kan dit jammer genoeg net niet aan.

Mourinho zei om deze reden ook over de uitschakeling in de FA cup: a blessing in disguise

40 miljoen voor Busquets is al teveel, laat staan 175.

Hij is zeker niet de beste controleur van Europa: Vidal, Touré en Kroos vind ik beter. Barcelona heeft altijd hele hoge afkoopclausules, waardoor het heel lastig wordt een speler te kopen van ze. Een paar jaar geleden had Pedro ook een prijs van 150 miljoen om zijn nek hangen, en de prijs voor Messi is ook idioot hoog: 375 mil.

Goed nieuws voor Barcelona. Echt zo'n speler die onmisbaar is voor het positiespel van ze. Altijd aanspeelbaar en staat positioneel altijd goed. Dat maakt hem ook beter dan Schweini.

Ik ben volgens mij de enige die hem enorm overschat vind. Hij is gewoon een goede verdedigende middenvelder, meer niet. Heeft geen uitzonderlijke fysiek, geen uitzonderlijke techniek, geen uitzonderlijk overzicht enz. Het enige wat hij goed hoeft te kunnen, is de bal over hoogstens 15 meter te passen naar de creatievelingen.
Verder is het een verschrikkelijk irritante kaartenvrager en aansteller, en dat verpest z'n hele spel. Die afkoopsom is dan ook irrelevant.

26 februari 2015 om 17:54

Hoe kom je er bij om te zeggen dat Busquets geen techniek heeft? Dat is juist zijn pluspunt. Ik zou je aanraden om een van zijn filmpjes op youtube te bekijken. Ik ben er zeker van dat je je mening zal bijstellen.

27 februari 2015 om 01:09

Ah, filmpjes op Youtube. Diezelfde soort filmpjes als de filmpjes waar middelmatige spelers wereldklasse lijken door wat trillen met de camera, een fel muziekje en wat gepruts met de slowmotion-knoppen. Nee, dat overtuigt me totaal niet omdat dat geen goede weerspiegeling is.

De 90 minuten live die ik vaak zie (en van Barcelona zie ik meer dan genoeg) overtuigen me wat meer, en daarin doet hij echt geen bijzondere dingen waarhij dit Barcelona verder mee helpt. Goede kracht, nuttig; maar meer niet.

Met die prijs op zn hoofd zou je toch verwachten dat ie beter zou spelen tegen city, manmanman wat een afgang

Misschien niet de meest spectaculaire middenvelder die er rondloopt. Maar toch een geweldige speler. Als controleur voor Barca is er moeilijk een betere te vinden. Technisch goed, altijd aanspeelbaar en vind (bijna) altijd de goede oplossing naar voren. Plus een jongen van de club, dus mooi dat hij blijft.

Overigens wel een irritante gozer in het veld. Altijd maar piepen en zeuren.

zet hem in de PL of bundesliga en er blijft niets over van deze middelmatige speler

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren