Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Bouy ontkent: 'Vertrek bij Ajax niks met geld te maken'

Laatste update:

Ouasim Bouy stond in de jeugdopleiding van Ajax bekend als een groot talent, maar tot een doorbraak in het eerste elftal kwam het niet. De middenvelder weigerde om zijn aflopende contract te verlengen en Mino Raiola bracht hem in januari 2012 naar Juventus. Door die club werd hij al verhuurd aan Brescia, Hamburger SV en Panathinaikos en nu speelt Bouy bij PEC Zwolle.

/

De 22-jarige middenvelder heeft volgens critici de verkeerde keuze gemaakt door al op achttienjarige leeftijd naar Juventus te verhuizen. Een keuze voor het geld, meenden velen, maar dat bestrijdt Bouy: “Ik ken die verhalen”, zegt hij tegen Voetbal International. “Jongen, als ik dat wilde, was ik al veel eerder vertrokken. Als ik voor het geld zou hebben gekozen, was ik al op mijn veertiende, of vijftiende, of zestiende weg geweest."

Bouy blijft schimmig over waarom hij dan is vertrokken uit Amsterdam: “Eerlijk: Ajax zal ik altijd liefhebben. Verder wil ik het er niet meer over hebben. Dit is mijn slotwoord over Ajax”, aldus de middenvelder, die in het shirt van PEC op vijftien competitiewedstrijden staat. Bouy heeft bij Juventus nog een contract dat tot volgend jaar zomer doorloopt.

Denk je dat Ouasim Bouy het had kunnen maken bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het zou de eerste te vroeg vertrokken en mislukte voetballer zijn die zijn fout toegeeft. Hij kan het niet over doen, maar zijn carrièreperspectief zag er mooier uit voor zijn vertrek. Raiola strikes again.

10 februari 2016 om 11:54

Raiola brengt de spelers gewoon naar waar ze heen willen. Overschat de rol van de zaakwaarnemer niet. Spelers weten zelf dondersgoed wat ze willen en hou ze maar eens tegen als ze mega aanbiedingen krijgen.

10 februari 2016 om 12:03

Spelers zijn wel heel makkelijk te verleiden hoor. Die transfers zijn mega spannend voor hen en hun familie. Mooie kansen voor die makelaars om erop los te manipuleren.

Het geval Bouy is Raiola zeker te verwijten. Volgens mij wil hij niet het beste voor zijn individuele spelers, maar het beste voor zijn hele stal. Met zijn 'methodes' helpt hij 80 van zijn spelers naar een hoger plan, en 20 strandt. Compleet verzonnen percentages, maar zo ziet zijn big picture er ongeveer uit.

10 februari 2016 om 12:22

Wat de meeste mensen niet weten is dat boeuy goed bezig was in italie. Speelde bij Brescia erg goed. En Conte was gecharmeerd van hem. Alleen kreeg boeuy een zware knie blessure. En sinsdien heeft hij zijn oude niveau niet meer behaald. Zijn keuze was zeker voor het geld. Dat valt niet te ontkennen. Maar hij was sportief goed bezig.

10 februari 2016 om 12:43

Zijn familie hebben het erg goed.. Zijn vader runt een garage in Amsterdam-Oost die heel goed loopt dus geld zouniet 100% de keuze zijn.. Ik weet nog dat zijn vader had verteld dat hij naar WK in Nigeria zou gaan en dat Lille hem een contract aanbood die weinig kunnen weigeren.

Men weet niet wat voor druk je krijgt binnen de marokkaanse familie.. Familie zal trots zijn, en daar gaat het om

10 februari 2016 om 15:01

Raiola zoekt ook wel echt vaak de types uit waarvan je ook verwacht dat ze voor het geld kiezen

Bouy had het denk ik ook niet gered bij ajax 1

10 februari 2016 om 19:30

@juvedreef

Je bedoelt Bresia die in de serie B speelt? Die jongen had bij Ajax vijf seizoen CL kunnen spelen, vier titels kunnen winnen en daarna een mooie transfer kunnen maken. Hij werd gezien als het grootste talent destijds.

10 februari 2016 om 12:53

We zullen het ware verhaal wel te horen krijgen na zijn voetbalcarriere.

10 februari 2016 om 13:01

Deze familie is geobsedeerd door geld. Zij vinden geld te belangrijk. En geloof mij nou maar, Raiola is gewoon een tussen persoon en doet wat een speler wil. Deze familie heeft puur voor het geld gekozen en achteraf hebben ze spijt. Want ook voor zijn verhuurperiode naar de serie B, Griekse club en pec moest hij veel geld inleveren. Zij hebben puur voor het geld gekozen en nu moet hij bij Zwolle ballen terwijl hij voor 50.000 man kon voetballen in een bijna altijd uitverkochte stadion.

Punt 2 is: zo geweldige voetballer is het echt niet. Hij zal de top nooit halen ik betwijfel of hij de top 3 van Nederland haalt. Ik denk het niet te beperkte voetballer met niets speciaals. Als ik een Ajax fan was, zou ik alleen maar blij zijn als zulke voetballertjes ophoepelen.

10 februari 2016 om 14:07

Tja en voor hetzelfde geld had hij bij ajax een boilessen scenario, nu heeft hij tenminste cash. en nog steeds kansen om wat te bereiken.

Ik betwijfel dit wel een beetje. Volgens mij heb je als speler eerder de kans om bij Ajax door te breken dan bij Juventus.

Het enige wat hij aan zijn transfer heeft overgehouden is geld, maar daar deed hij het dus niet voor. Dan zal hij wel spijt hebben van zijn transfer.

10 februari 2016 om 11:35

En op zich een mooi avontuur. Op jonge leeftijd in het buitenland wonen. Sommige mensen vinden het niks, anderen fantastisch.

10 februari 2016 om 11:49

Dat is hierbij niet spraken van hij dacht serieus dat hij het ging maken. Bouy ging weg om sportieve redenen hij verwachte en sneller debuut en diep in Bouy schuilt het ook. Dat hij later een contract kreeg aangeboden vergeleken andere talenten. Maar dacht je van Raiola...

10 februari 2016 om 11:53

Je moet toch wel een klap van de molen gehad hebben als je denkt dat je bij Juventus sneller door kan breken dan bij Ajax?!

Dan is inderdaad de enige mogelijkheid dat hij serieus gedacht heeft dat De Boer hem niet mocht en dat hij van De Boer nooit een kans zou krijgen.

10 februari 2016 om 12:07

Dat heb ik wel eens eerder gehoord. Dat Ajax hem liet wachten op een contract, terwijl er bij Juventus een contract klaar lag. Daar kun je dan nog enigzins wat begrip voor opbrengen. In hoeverre klopt het, en is het vanuit Ajax ooit verklaard?

10 februari 2016 om 12:45

Mrobjectief:

Ja bij Ajax breekje eerder door, maar dat komt niet direct doordat ze beter opleiden. Datk omt gewoon omdat je minder concurentie hebt daar. Latere leeftijd doorbreken bij de echte top hoeft geen schande te zijn. Anders zouden dus al de beste spelers ter wereld hier vandaan komen?

Onze jeugd teams worden ook weg geblazen op dit moment op de jeugd Wk's.

Juventus heeft met Dybala, Pogba, Morata, Rugani en Stuaro zat jonge spelers die doorbreken en veel spelen. Coman is zelfs er weg gehaald naar Bayern.

Het heet puur met de kwaliteit van het talent te maken dat je het haalt of niet haalt. En waar dat is bij deze jonge vooral door een blesure niet het geval geworden helaas.

zijn ook zat jongens die hier in NL blijven en het toch ook nit redden. Kijk een Achabar, was het grootste talent van zijn leeftijd. Kon ook naar Arsenal, en Man U maar koos hier te blijven...

10 februari 2016 om 13:13

@capis

Ja, daar heb je wel gelijk in. Een Messi breekt natuurlijk zowel bij Ajax als bij Juventus door. Als je goed genoeg bent breek je inderdaad bij Juventus ook wel door.

Maar je moet dus wel heel zeker van je zaak zijn als je denkt dat je bij Juventus ook wel doorbreekt. Vooral omdat je zoals je zelf ook aangeeft eerder bij Ajax door kan breken. Als het mij dat niet om het geld te doen is zou ik het toch bij Ajax proberen.

10 februari 2016 om 11:36

Zou wel gek zijn als hij geen spijt had. Is totaal verkeerd uitgepakt. Ik vind het in ieder geval zonde!

10 februari 2016 om 12:11

Hoezo zou hij spijt moeten hebben? Hij was 17? jaar, ging naar een prachtig land met lekker weer en een mooie cultuur. Verder voetbalde hij bij een van de grootste clubs op de wereld, trainde met goede voetballers en verdiende daarbij zeker niet weinig. Waar zou hij in hemelsnaam spijt van moeten hebben?

10 februari 2016 om 13:02

Op zich heb je gelijk. En ondanks dat het klimaat in Turijn niet eens heel veel verschilt met de Nederlandse is het op zich wel een aardige stad. Niks vergeleken met Amsterdam maar dat terzijde. Hij heeft een mooi avontuur beleefd, kan ik me voorstellen. Het enige waar hij spijt van kan hebben is dat zijn oude teamgenoten dragende krachten of zelfs aanvoerder zijn bij een kampioenskandidaat en hij zichzelf moet bewijzen bij met alle respect een PEC zwolle. Beetje stilgestaan dus

10 februari 2016 om 11:44

Ja inderdaad.

Ik vind een stap weg van Ajax niet per definitie een slecht idee. Ook daar redt niet iedereen het. Maar waarom dan geen stap opzij of omlaag?

10 februari 2016 om 12:31

Wie zegt dat je automatisch profvoetballer wordt wanneer je bij Ajax speelt? Er zijn genoeg spelers die het niet redden, maar wanneer je in de jeugd van een topclub in Europa speelt haalt bijna 99% het om profvoetballer te worden.

Zoveelste geval van een jongen die het niet gered heeft door vroeg te vertrekken naar zo'n grote club, waar jeugd vaak niet hun hoogste prioriteit is. Waarom blijven zulke jongens niet in Nederland? Hier krijg je kansen, ben je goed genoeg kom je daar uiteindelijk alsnog terecht. Zo veel voorbeelden zijn er dat het mislukt is, waarom dan nog proberen? Natuurlijk deed hij het om het geld, dat zou hij ook niet toegeven.

Met je sportieve ontwikkeling heeft het ook niks te maken. Met wat eigenlijk dan wel?

10 februari 2016 om 11:42

Als ik een goede reden had zou ik hem delen. Dus ik kan zelf maar 1 conclusie trekken...

10 februari 2016 om 12:15

Op jonge leeftijd voetballen in een prachtig land bij een van de grootste clubs ter wereld? Waar iconen zoals Del Piero hebben gespeeld? Misschien kan dat je conclusie worden?

Of gaan we altijd weer mensen veroordelen omdat ze voor het geld kiezen?

Edit: en hoe had zijn sportieve ontwikkeling er nu anders voorgestaan? Misschien had hij zn been wel gebroken en kon hij nooit meer voetballen wanneer hij bij Ajax was gebleven.. Pakken wat je kan op zo'n leeftijd.

10 februari 2016 om 12:27

Ik zou wachten met het buitenland tot het moment dat ik eraan toe ben. Het zou me niet uitmaken waar Del Piero gespeeld heeft.

Garanties heb je nooit. Jij kan morgen ook in een rolstoel zitten. Hoe bereid jij je daar nu op voor? Als jij daadwerkelijk zo korte termijn zou denken had je geen opleiding gedaan, want daarvoor moest je ook vier jaar onbetaald werken.

Pakken wat je kan klinkt als een goed idee, maar alleen als je het over speeltijd hebt.

10 februari 2016 om 12:35

Ja, dat ik HBO doe is een ander verhaal, voor mij is de kans dat mijn carrière mislukt door fysieke ongemakken natuurlijk een stuk kleiner, terwijl hij die kans wel heeft. De kans dat ik een ongeluk krijg en niet meer naar school kan is voor mij net zo groot als bij hem, kortom, de kans dat zijn carrière stukloopt is gewoon groter.

Het is denk ik meer een verschil is denken. Ik snap dat hij voor zijn speeltijd beter hier had kunnen blijven, maar die garantie heb je ook bij Ajax niet. Als je dan kan voetballen in een prachtig land, dan is de keuze voor mij persoonlijk niet zo moeilijk.

Buiten dat hoeft hij er niet om heen te draaien en heeft het geld er gerust wel mee te maken, maar ik geloof best dat dat niet de enige drijfveer is.

10 februari 2016 om 12:44

Sluit ik mij bij aan. Hij doet het gewoon om het geld, hij kan zelf ook al niks beters bedenken zo te zien. Daarnaast zal Ajax hem niet liefhebben, de club verraden op het moment van doorbreken. Was zon groot talent.

10 februari 2016 om 13:36

Een overstap maken naar Juventus is tegenwoordig verraden?

10 februari 2016 om 14:49

@afcanats
Een jochie van 17 of 18 verraadt het grote Ajax. Het kan niet veel triester worden qua reactie. Weliswaar staat er niet bij op grond waarvan Bouy verraad zou hebben gepleegd. Ik denk echter dat het is omdat hij gratis bij Ajax de deur uit is gelopen en dat is toch ondankbaar want hij heeft zijn opleiding bij Ajax gehad. Nu is het in Nederland zo dat jeugdspelers met ook maar enig talent bij scouts bekend zijn. Dus als Ajax deze jongen niet had opgepikt was hij ongetwijfeld bij een andere BVO onder de pannen gekomen. En zo niet dan was hij vast wel bij de regionale selectie van de Knvb gekomen zodat hij in elk geval via die weg bij een BVO terecht was gekomen. Hoe dan ook een opleiding bij een BVO had hij altijd wel gekregen dus waarom zou hij daarom schatplichtig aan Ajax zijn? Aan de andere kant van het spectrum vallen jaarlijks spelers af bij de opleiding van Ajax. Moeten zij zich daarom verraden voelen door Ajax? Verraad in het voetbal! Kan het nog gekker?

10 februari 2016 om 15:36

Ja, is inderdaad triest. Ajax investeert 12 miljoen per jaar in de opleiding, 1/5 van de begroting, op het moment dat Ajax ze kan gebruiken gaan sommigen doodleuk weg voor nopes. Ajax is afhankelijk van de opleiding en we hebben geen bestaansrecht als elk talent dat doet, ja een verrader dus, als hij de club lief had, had hij andere keuzes moeten maken om dat te tonen.

Als hij nog maar 22 is kan ie nog steeds bij een mooie club aan het spelen komen.

Kan iemand mij vertellen hoe hij het doet bij pec zwolle?

Ontopic: Als het niet voor het geld was vraag ik me echt hard af waar dan wel voor.. Hij zat dichter bij Ajax 1 dan bij Juventus 1..

10 februari 2016 om 11:50

Misschien het avontuur, de cultuur, het klimaat, een Italiaanse vriendin een andere omgeving? Wie zal het zeggen?
Ieder mens heeft zijn eigen drijfveren en -geloof me- dat is vaak niet in geld uit te drukken

10 februari 2016 om 11:52

Speelt prima bij PEC Zwolle, vaak één van de beteren al moet hij nog wat constanter worden zoals bijna iedereen bij Pec. Mooie traptechniek!

Hoop persoonlijk dat hij ook volgend jaar nog bij ons speelt maar we moeten afwachten wat Juventus met hem wil ..

10 februari 2016 om 12:19

Het contract loopt 30 juni 2017 af bij Juve volgens mij. Ik verwacht dus dat PEC dan wel moet betalen wanneer zij hem definitief willen hebben. Dan is de kans groot dat dat niet gebeurt denk ik, want PEC koopt over het algemeen niet veel.

10 februari 2016 om 12:32

Dus dan maar hopen dat hij zijn contract bij Juventus gaat verlengen, grotere kans dat PEC hem dan nog een seizoen kan huren.

10 februari 2016 om 12:37

Hij zou gek zijn wanneer hij dat doet, zn carrière begint nu pas te lopen.

10 februari 2016 om 12:55

Zijn ambitie is nog altijd doorbreken bij Juventus neem ik aan, anders gaat hij daar niet heen op jonge leeftijd.

Al weet ik dat doorbreken wel heel erg moeilijk gaat worden bij Juventus maar misschien heeft hij zelf nog wel het geloof dat het mogelijk is ?

Ik begrijp dit nooit zo goed. Ja, werken en leven in Italie (zoals in dit geval) is natuurlijk een levenservaring en belevenis. Maar dat is het ook wanneer je 24 of 25 bent. Laten we eerlijk zijn, op je 18e ben je nog gewoon een kind. Zelfs op je 24e ben je nog een broekventje als het op werken aankomt. Waarom dan toch telkens kiezen voor het grote avontuur op te jonge leeftijd?

10 februari 2016 om 12:25

Omdat het leven zomaar over kan zijn. Geniet maar voor dat het niet meer kan.

Bouy zal zijn foute keuze niet toegeven. Het komt erg gekunsteld over deze verklaring.

Vrij slecht verhaal. Zijn avontuur is gewoon ronduit mislukt, grotendeels dankzij Raiola. Ik weet het nog goed dat hij per se wegmoest. Had nog nul minuten in Ajax 1 gespeeld, zelfs een Kishna (wat ook geen toeval is, die zit bij Raiola) heeft nog meer geprobeerd bij Ajax.

Ik blijf er bij dat Raiola sportief slecht is voor zijn spelers. Zlatan is toevallig zo goed dat het niet uitmaakt welke zaakwaarnemer hij heeft. Financieel zal Raiola het onderste uit de kan halen en over lijken gaan maar als club weet je dat je op den duur gezeik gaat krijgen. Helaas zit Tete ook bij Raiola, gaat nog geheid gezeik opleveren.

Dit soort jongens eindigen altijd bij Almere City. Ben benieuwd wanneer hij deze stap gaat maken.

10 februari 2016 om 12:28

Laat zien dat hij het niveau aan kan bij Pec, dus zie niet in waarom hij naar Almere zou gaan. Lijkt me ook geen logische vervolg stap.

wat hebben talenten als bouy, kishna, fosu mensah, mink peeters, dilrosun, malen nu eigenlijk bereikt met hun vroege transfers qua sportieve ontwikkeling? ze waren vast verder geweest in hun ontwikkeling als ze gewoon bij ajax waren gebleven.

Hij had in een eerder interview toch aangegeven dat hij naar Juve vertrok om te kunnen leren van zijn grote voorbeeld pirlo?

Niet voor het geld, maar ik zeg ook niet waarom wel. De harde waarheid is wel, Bouy redt wat er te redden valt bij Pec, waar hij niet eens echt opvalt en zijn maatje Klaassen heeft een goed contract bij Ajax, is al international, aanvoerder, speelt om de prijzen, speelde CL en EL en heeft interesse van EU topclubs.

Bouy trainde toen hij weg ging al mee met het eerste, jeugd kreeg en krijgt de kans kortom behalve geld kunnen er weinig goede redenen zijn om te vertrekken. Daar hou ik het dan ook nog steeds op aangezien hij dat ook niet anders kan verduidelijken.

Verder hoef ik hem nooit bij Ajax te zien, alleen aan de 'wall of shame' van talenten die te vroeg vertrokken.

Als je het niet om het geld deed dan kan je toch ook gewoon de reden vertellen waarom dan wel?
Nu meld je iets maar eigenlijk ook niets en blijf je die verhalen houden....

10 februari 2016 om 12:54

hij deed het natuurlijk wel voor het geld maar is niet mans genoeg om dat toe te geven. hij hangt liever de leugenaar uit.

Mooi carrièrepad! Volgend jaar FC Dordrecht?

Raiola had z'n zakken weer gevuld, het maakt Raiola echt geen reet uit of het goed is voor de loopbaan van een jonge voetballer als ze beide hun zakken maar kunnen vullen.

Geld is inderdaad echt niet altijd de drijfveer. Ik kan me voorstellen een leven in Italië een erg leuk avontuur is op die leeftijd. Hoe veel studenten zie je niet die naar het buitenland gaan, puur om de ervaring die je in andere landen en culturen op kunt doen. Je bent jong en dan maak je dit soort keuzes. Of het de juiste keuze is? Dat kun je alleen zelf bepalen.

Simpel, omdat Raiola je zaakwaarnemer is, die heeft je veel beter gemaakt dan je was en zou je wel even naar Italie brengen om zijn eigen zakken te vullen. En natuurlijk hoort daar een leuk salaris bij. Gewoon een half jaar geduld en je zou ook bij Ajax de kans wel gekregen hebben.

Een speler dat kapot is gemaakt door ajax puur omdat hij geen blond haar en blauw ogen heeft! Er zijn meer van dat soort spelers: zivkovic, abdel hak nouri en noem maar op. Hoe kan donny van beek debuteren en nouri niet!!

10 februari 2016 om 13:58

Waarom zijn El Ghazi, Bazoer, Tete en Riedewald dan gewoon basisspelers? Zij hebben geen blond haar en blauwe ogen. El Ghazi is zelfs overgeheveld vanuit de A1. Nouri komt er gewoon aan. Heb geduld.

10 februari 2016 om 14:20

nouri krijgt volgend jaar de kans. hij moet nu eerst aan zijn fysiek werken. heeft niks met zijn achtergrond te maken.

Hij blijft schimmig over de reden omdat de reden als een paal boven water staat....Raiola. Raiola heeft een persoonlijk conflict met Ajax en daar gebruikt hij zijn clienten bij. Zelfde heeft hij met Kishna gedaan en bijna met Tete. Het is duidelijk dat hij zijn clienten een slecht beeld over Ajax aanpraat. Vandaar dat zijn spelers meestal via de achterdeur vertrekken. Ook ligt hij bij elke contractverlenging dwars om welke reden dan ook. Het zijn jeugdspelers. De meesten gaan voor hun eerste of 2e contract, dus veel hebben zij niet te willen. De ontwikkeling hoort bovenaan te staan. Natuurlijk verdiende Bouy meer bij Juventus als wat Ajax hem bood. Als jij dan zegt dat je niet weg bent gegaan voor het geld terwijl je een aanbieding op zak had om te verlengen bij een club waarbij jou eigen ontwikkeling bovenaan staat, waarom ben je wel weggegaan? Want Juventus lijkt mij niet bepaald de juiste club voor een 18-jarige speler om zich bij te ontwikkelen. Tenzij je een jeugdspeler van de club bent sturen zij jou na het ondertekenen van je contract vrijwel direct weg om je te laten zwerven door Europa totdat je klaar bent om voor de club uit te komen. Tenzij je direct van toegevoegde waarde bent natuurlijk.

Normaal ben ik er ook op tegen hoor zo vroeg vertrekken en dan gaat het alleen puur om het geld, maar als je het vanuit dit perspectief kijkt;

- Wie geeft de garantie dat hij bij Ajax doorgebroken was?
- In die paar jaar dat die bij Juventus onder contract staat heeft die zich voor een aantal jaren financieel onafhankelijk kunnen ballen, op jonge leeftijd al.
- Hij kan altijd nog bij clubs in het midden-oosten terecht simpelweg omdat hij bij Juventus heeft gespeeld.

Ik denk dat het lastig oordelen is mits je zelf in de positie hebt gestaan, tevens is het wel zo dat hij dagelijks met goede voetballers op het veld heeft gestaan trainen en dat tilt je niveau ook heust wel omhoog.

10 februari 2016 om 15:40

Hij trainde op zijn 18de al mee, dat is een voorbode voor een doorbrak. Daarnaast de kans op betaald voetbal is bij Ajax het grootst van Europa. Klaassen is ook fin. onafhankelijk, maar haalt er sportief wel meer uit en ik denk op termijn financieel ook.

10 februari 2016 om 18:12

Ik ben het met al je argumenten eens hoor, en natuurlijk zie ik het ook liever anders maar sommigen zien het wel heel zwart wit, ik kan best begrijpen dat jongens er voor gaan als er een zak met geld op tafel ligt.

Het is voor ons gewoon lastig in te schatten wat je zelf zou doen, als ik nu voor 6k in de maand in Ajax 1 kon ballen had ik het ook absoluut gedaan maar wat als je in eens perspectief hebt op miljoenen en zo je toekomst veilig kan stellen, dan verdruk je onbewust je sportieve keuzes, de meeste mensen althans lijkt me.

11 februari 2016 om 21:39

Ja er valt wat voor te zeggen, maar dan mag je ook hard zijn als club en supporters . Hij is gewoon een wandelend reclamebord op dit moment en zo lopen er nog wel meer rond, dus Castillo aan jou, kijk nog eens een potje PEC of vraag eens Owusu die nu clubloos is hoe het er voor staat.

Een paar ton per jaar dat is al geweldig, geld maakt niet gelukkig met een ton per jaar zou ik alles kunnen doen wat ik in het leven wenst en met minder ook nog wel.

Veel mensen zeggen: ' weer een voorbeeld van iemand die te vroeg is vertrokken. Hij had ook in Ajax 1 kunnen spelen, veel publiek, Cl en titelkandidaat.' Dat is allemaal heel leuk en aardig, maar hoeveel spelers bleven wél bij Ajax of in ieder geval in de Eredivisie en spelen nu bij PEC (van der Hart, Menig, Becker) of NAC (duarte), Willem II (lamprou, Anderson, Van der Velden, Koppers en Zivkovich in eerste seizoenshelft), Twente (schilder), Groningen (bizot, Burnet en Kappelhof), Roda (poepon) en nog veel meer die dan wel verhuurd zijn dan wel al jaren in de marge van de Eredivisie voetballen. Heel leuk en aardig, maar deze Bouy staat wel mooi onder contract bij een Europees topteam... wie van de eerder genoemde spelers kan dat ook zeggen? Zelfde geldt voor een hoop anderen, die dan misschien niet basis spelen bij een topper, maar wel bij een mooie club gespeeld hebben, ervaring hebben opgedaan (roepen we niet altijd om meer ervaring in Eredivsie en Oranje?) en daar bovenop nog een mooi bedrag hebben opgespaard. Tot slot krijgen dit soort jongens altijd een kans bij Eredivisieclubs als ze werkloos zijn, dus ze kunnen altijd nog ergens terecht.

10 februari 2016 om 15:38

Dat is nog goed, als je bij Ajax red kom je nog wel op je pootjes terrecht in de meeste gevallen. Bouy was een groot talent, daar zat wel meer dan het PEC van nu met alle respect.

Had nu gewoon met Klaassen en Bazoer op het middenveld gespeeld, zoveel vertrouwen hadden ze in hem. Heeft zich gewoon gek laten maken door Raiola, ongelooflijk treurig eigenlijk.

als marokkaan krijg je geen kansen bij Ajax dat is algemeen bekend.kijk naar Nouri .als juventus hem nu zou halen zou ik ook gaan.is van beek nou veel beter Dan Nouri?? en Hendriks beter dan Azouzi? Hendriks heeft zijn debuut gemaakt en van Beek ook in ajax 1.geef ze op zijn minst stukje waardering en laat ze een minuut invallen bij een voorsprong van 3-0.

Het zal wel weer om het welbekende 'missen van waardering' gaan.........die hoor ik de laatste veel.

Wat een gelul. Alsof hij weg is gegaan bij Ajax om bij Juventus meer kans op speeltijd te krijgen. Echt complete onzin, deze jongen kreeg een aanbieding van Juventus en heeft meteen, zonder na te denken, getekend. Want ja, het is veel cooler om tegen je vrienden te zeggen dat je bij Juventus speelt dan bij Ajax.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren