Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Bournemouth accepteert fors bod: Aké hard op weg naar Engelse top

Laatste update:

Bournemouth heeft het bod van 43 tot 45 miljoen euro van Manchester City op Nathan Aké geaccepteerd, zo meldt zowel de BBC, The Guardian als de Daily Mail. De verdediger moet nu nog een persoonlijk akkoord weten te bereiken met the Citizens. De verwachting is dat in de komende dagen de transfer helemaal rond is.

Manager Josep Guardiola is zeer gecharmeerd van Aké, zo klinkt het, en ondanks de degradatie van Bournemouth uit de Premier League wordt de centrumverdediger goed genoeg bevonden door de Spaanse keuzeheer. De Oranje-international werd onlangs nog genoemd als mogelijke aanwinst van Manchester United, nadat hij na het duel op Old Trafford (5-2) een onderonsje had met manager Ole Gunnar Solskjaer. Het is echter buurman Manchester City dat Aké weet aan te trekken.

Guardiola is al langer op zoek naar defensieve versterkingen, daar de defensie van Manchester City afgelopen seizoen een niet altijd even zekere indruk maakte. Veel kritiek was er met name op het spel van John Stones. Daarnaast is Aymeric Laporte blessuregevoelig gebleken. Guardiola zat naar verluidt ook lange tijd achter Kalidou Koulibaly aan, maar het lijkt onwaarschijnlijk dat Napoli meewerkt aan een transfer. Manchester City is naast Aké ook bezig met het binnenhalen van Ferran Torres. Met de deal voor de van Valencia afkomstige vleugelaanvaller is een bedrag van 23 miljoen euro gemoeid.

De door ADO Den Haag en Feyenoord opgeleide Aké zette bij Chelsea zijn eerste stappen in het Engelse voetbal. The Blues verhuurden hem tussentijds aan Reading en Watford en Bournemouth. Na zijn verhuurperiode bij laatstgenoemde club keerde de mandekker terug op Stamford Bridge, al bleek een definitieve doorbraak in West-Londen er niet in te zitten. Bournemouth legde in 2017 een recordbedrag van bijna 23 miljoen euro neer voor zijn komst. De verbintenis van Aké bij de degradant loopt nog twee seizoenen door.

Een goede deal voor Manchester City?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Toch knap dat je bij een degradant als verdediger blijkbaar zoveel indruk kan maken. Hoop wel dat dit de juiste stap is, want op zijn leeftijd wil je wel lekker regelmatig blijven spelen natuurlijk.

30 juli 2020 om 12:30

Tja je hebt als verdediger genoeg te doen bij een degradant lijkt me

30 juli 2020 om 13:45

Uiteraard, maar verdedigen doe je als team en meestal betekent degradatie dat je wel behoorlijk wat tegendoelpunten hebt gehad (of je aanval scoort gewoon helemaal niet). Dus waarschijnlijk wordt er ook veel gekeken naar statistieken als duels, kopduels, tackles, onderscheppingen etc.

30 juli 2020 om 17:00

Zal ook zeker niet puur op dit seizoen zijn. Bournemouth heeft de jaren hiervoor steady in het midden meegedraaid.

30 juli 2020 om 12:42

Is toch alweer zijn 5e seizoen in de PL terwijl hij nog maar 25 jaar is. De vorige seizoenen eindigde bournemouth altijd stabiel in de middenmoot. Ook Watford was toen hij er zat een middenmotor.

30 juli 2020 om 13:15

Watford was net gepromoveerd 5 seizoenen geleden en eindige één plaats boven de degradatiestreep in 2017...

30 juli 2020 om 13:37

Alleen zat ie in 2017 toen niet bij Watford maar een halfjaar bij Bournemouth en werd ie in de winter teruggehaald door Chelsea.

30 juli 2020 om 13:50

Dat zeg ik toch helemaal niet? Jij zegt Watford was een middenmoter toen hij er zat terwijl dat natuurlijk niet zo was. Waren ieder seizoen weer een van de clubs die tegen degradatie moest gaan strijden.

30 juli 2020 om 13:55

Toen hij er zat eindigde ze op plek 13, dat vind ik gewoon middenmoot hoor. Ze deden het dat seizoen echt goed en stond halverwege nog rond plaats 8, later zakten ze pas af naar 13. Watford heeft dat seizoen geen moment voor degradatie gevochten

Mooie stap voor Ake zou dit zijn zeg. Zie hem best aan veel speelminuten komen daar. Krijgen we bij Oranje achterin toch echt wel een luxeprobleem als ook hij zich hard blijft ontwikkelen!

30 juli 2020 om 12:39

Kan eventueel ook linksback spelen, liever hem dan Blind.

30 juli 2020 om 13:44

Alles liever dan Blind op LB, die trage gast hoord daar totaal niet thuis. Zie er nog liever Bassie spelen.

30 juli 2020 om 22:01

Ake kan totaal niet uit de voeten op LB. Blind is misschien niet de beste op LB, maar hij heeft meer voetbal inzicht dat de helft van het team bijelkaar. Dat is ook de reden dat hij hoe dan ook speelt. Het enige wat hiervoor noodzakelijk is dat iedereen volgens plan speelt, zodat je niet wordt overlopen.

30 juli 2020 om 23:59

@musi26 maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat heel Oranje in dienst moet gaan spelen van Blind om zijn verdedigende mankementen op te lossen. Blind heeft als linksback 7 van onze laatste 11 tegengoals ingeleid en is daarom statistisch gezien veruit de zwakste schakel in de verdediging van Oranje. zelfs de rechtsbuiten van Noord Ierland was hem twee keer te machtig. we hebben wat beters nodig op die positie

30 juli 2020 om 16:51

Ja, want Pieters en Janmaat worden ook telkens opgeroepen omdat ze in de PL spelen.

Hoop dat ze Goossens eens de kans geven. Die doet het in Italië meer dan uitstekend.

30 juli 2020 om 17:12

Gosens kiest voor se germanss

Geweldige stap voor Ake en een mooie aanwinst voor City, win win dus. Ongekend hoeveel toppers bij topclubs Oranje nu heeft voor de verdediging.

30 juli 2020 om 12:32

Je wordt bijna gedwongen nu om met 3 centrale te spelen, kijkend naar de rest van de selectie. Spelers als Van Aanholt, Dumfries en Hateboer komen ook beter tot hun recht in zo'n systeem als wingback. Hoe je verder middenveld/aanval invult kun je daarna weer bepalen.

30 juli 2020 om 12:38

Cillessen // De Vrij Van Dijk De Ligt // Dumfries Propper Wijnaldum Frenkie Aanholt // Depay Malen zoiets lijkt me volgend jaar het beste. Ake wellicht achterin voor een linkspoot. Hoewel er wel voetbal op het middenveld zit, zou ik nog graag een puur creatieve middenvelder zien, Ihattaren zou dat kunnen worden, Promes of Depay zou ook eventueel kunnen.

30 juli 2020 om 12:59

Ja zou Ake i.p.v. De Vrij opstellen. Linksbenig is wel een heel groter voordeel met 3 achterin, met name in de opbouw. Ja hopelijk kan Ihatarren de volgende stap volgend jaar maken als 10. En anders inderdaad gewoon het huidige middenveld houden, met 2 spitsen voorop.

30 juli 2020 om 13:04

Lijkt me dat in die driemans defensie De Vrij in het midden speelt, De Ligt op rechts en Van Dijk op links, zodat iedereen zoveel mogelijk zijn natuurlijke positie behoudt. Dan heb je met Van Dijk al iemand die gewend is aan de linkerkant te spelen en die prima met links uit de voeten kan. Daarnaast zijn De Vrij en De Ligt aan de bal ook echt uitstekend. Dus lijkt me dan niet nodig om er een linksbenige speler neer te zetten. Denk trouwens dat Koeman in dat geval eerder voor Blind gaat, omdat die voetballend echt een grote toegevoegde waarde heeft en eventueel kan doorschuiven richting het middenveld. Maar stel dat dit doorgaat, dan heb je echt de keuze uit vier a vijf verdedigers die bij vrijwel alle andere landen in de basis zouden staan. Bizar.

30 juli 2020 om 13:11

Zie Virgil bij Nederland toch wel het liefst centraal staan dan met zijn leidinggevende capaciteiten en rust. Blind zou in dit systeem inderdaad ook heel goed passen i.p.v. Aké. Met name tegen de mindere goden heb je dan iemand die naar het middenveld door kan schuiven, waardoor bijvoorbeeld Frenkie dieper kan spelen. Issue wordt nog wel de speler naast Depay voorin, maar daar gaan we vanzelf achter komen. Malen/boadu/bergwijn zijn denk ik de voornaamste opties dan.

30 juli 2020 om 13:21

Blind is goed, maar niet zo goed als de andere drie.ik zou sowieso beginnen met Hateboer op RB, die maakt toch een grotere indruk op mij dan Dumfries. Ik ben alleen een beetje aan het twijfelen voor de Lwb, Gosens zou ideaal zijn, maar of die uberhaupt beschikbaar is is nog maar de vraag.

30 juli 2020 om 13:24

Van Aanholt vind ik op dit moment de beste optie. Zit zowel verdedigend als aanvallend op een goed niveau en kan de hele flank bestrijden. Daarnaast voldoende ervaring op topniveau.

30 juli 2020 om 13:25

En stel je voor dat Gosens voor NL zou kiezen...

30 juli 2020 om 13:50

Denk dat je dumfries beter even vertrouwen kan geven ipv elke maand een ander RB

Niet te geloven voor ons nederlamders. We hebben dan centrale verdedigers van Juventus, Liverpool, inter en man city voor het nederlands elftal. Ongekende luxe

30 juli 2020 om 12:33

En bij Brighton ook!

30 juli 2020 om 12:34

Laten we gewoon met 4 CV's, twee wingbacks, Frenkie en Gini als CM, en Depay met de legend Weghorst voorin spelen. Park the bus, kick and rush.

30 juli 2020 om 12:37

En een middenveld met spelers van Liverpool en Barcelona met ook nog spelers actief bij Ajax en Atalanta. Een goeie aanval zou het echt afmaken. Een wereldtopper erbij voorin en je bent echt een EK-favoriet.

30 juli 2020 om 12:45

@suarez 7 - Nou ja, we hebben in de aanval spelers van Lyon, Tottenham, Psv, Feyenoord enzovoort. Daar kun je ook wel mee aankomen hoor.

30 juli 2020 om 12:51

Je kan er mee aankomen inderdaad, maar deze clubs zijn niet te vergelijken met waar onze verdedigers en een aantal middenvelders spelen. Maar wie weet maakt Depay dezer zomer ook een mooie overstap

30 juli 2020 om 13:54

Met alle respect Sirius, maar zet het even in beeld ja. Verdedigers praat je over de Nr 1+2 van Engeland, en de Nr 1+2 van Italië. En onze aanval is de nr 7 van Frankrijk, nr 6 van Engeland, nr 3+4 van Nederland. Daar zit echt wel een megaverschil als je het mij vraagt.

30 juli 2020 om 16:35

Memphis kan makkelijk een hoger niveau aan, ook de rest in potentie. Ook is dat wel een moment opname, normaliter zijn psv en feyenoord respectievelijk 1/2 en 2/3. Ook zijn dit wel spelers die er bij hun clubs ver er bovenuit steken.

30 juli 2020 om 12:54

Hadden we ze maar tijdens het wk 2010

30 juli 2020 om 16:37

Het was ook een draak van een finale, ben er 3 jaar ouder van geworden.

30 juli 2020 om 17:20

De huidige verdedigers bij die “grote 4” is gewoon een droom. Met alle respect voor Heitinga en Mathijssen, maar die zullen dat ook wel inzien.

30 juli 2020 om 22:07

het was een draak van een wk. Gelukkig hebben we niet gewonnen met dat beton voetbal van van marwijk.

30 juli 2020 om 22:29

Hadden we maar wel gewonnen!! Met het beste voetbal hebben we ook verloren....

30 juli 2020 om 12:58

Mits ie speelt wel.. Heb het idee dat je je één kwakelend seizoen bij City nooit kunt veroorloven of er komt een nieuwe verdediger binnen. Hoop echt dat ik het mis heb.

30 juli 2020 om 13:04

LB bij PSG 😜

30 juli 2020 om 13:32

Jullie mogen De Ligt altijd uitlenen aan Belgie.. onze defenders worden oud.

30 juli 2020 om 16:38

dat terwijl de opleving van de rode duivels ook te kenmerken is aan een sterke defensieve lichting, waaruit de rest volgde.

30 juli 2020 om 16:14

Huh!? Ik lees dit nu meerdere keren hiee maar hoezo? Oranje is vaker dan niet gewoon louter spelers uit de Europese top. Voor zo een klein land zouden we KEI trots moeten zijn en zelfs NOG meer kunnen afdwingen.. dit is gewoon normaal bekijk de geschiedenis maar..

30 juli 2020 om 16:57

Inderdaad. Vroeger hadden we mindere verdedigers en een top voorhoede met Van Persie, Robben, Nistelrooij, etc. Nu een topverdediging maar minder goede aanvallers.

Wat een ongekende luxe hebben we met het Nederlands elftal toch als we naar de verdediging kijken en naar de clubs waar deze jongens allemaal spelen. Ben benieuwd hoe Aké zich gaat houden bij City.

30 juli 2020 om 12:48

Ik vind dat die luxe zich langzaam aan het verspreiden is door de hele selectie. In de afgelopen twee seizoenen zijn er al een aantal jongens doorgebroken en de aanwas van talent is echt immens voor Nederlandse begrippen. Daar zullen ook ongetwijfeld weer grote talenten tussen zitten. Daar waar het er twee jaar geleden hopeloos uitzag, ziet het er nu allemaal heel erg positief uit. Talenten komen ineens overal vandaan en Nederlanders zijn weer in trek.

30 juli 2020 om 13:06

Nu hopen dat er binnen een paar jaar een solide keeper staat (Cillessen is goed, maar je kunt duidelijk niet op hem blijven bouwen in Oranje) en een of twee aanvallers die in de wereldtop meedraaien. Dan is je basis gewoon wereldtop en overwegend jong.

30 juli 2020 om 13:07

Ja ben ik zeker met je eens. Zou dat door al die praatgroepen en conferenties komen denk jij? Of dat we ons meer zijn verdiepen in andere 'voetbalscholen' omdat de nederlandse stijl niet meer van deze tijd is? Ik denk dat dit maar weens een bewijst dat talent in een klein landje als nederland in generaties komt, deze generatie biedt weer genoeg perspectief voor de komende tijd in elk geval!

30 juli 2020 om 22:12

geen 1 van beide. Je kunt spelers beter maken, maar iemand zonder talent kunnen je geen topper van maken. Als klein land heb je dus gewoon af en toe een mindere generatie.

31 juli 2020 om 00:02

@sirius onze keeper, onze backs en onze vleugelaanvallers zijn toch wel zwakke schakels. al onze kwaliteit speelt in de as en we missen ook creativiteit op het middenveld. dat werd pijnlijk duidelijk tegen o.a. Noord Ierland op het moment dat we zelf het spel moesten maken en de favoriet waren

1 augustus 2020 om 12:56

Dat klopt. Daar is het wachten ook op. Ik hoop dat Ihattaren zich blijft ontwikkelen, want dat is in mijn ogen echt een heel groot talent. Buiten z'n rendement komt hij in alle aanvallende statistieken bovendrijven en dat op die leeftijd. Qua backs zijn we nooit heel erg sterk geweest op de 1 of andere manier. Ik kan me in de afgelopen twee decennia eigenlijk alleen Van Bronckhorst heugen. Wat dat betreft zitten we momenteel niet eens heel erg slecht zolang Koeman Blind maar niet als back gebruikt.

30 juli 2020 om 13:14

Kunnen we bij het Ifab niet regelen dat wij op een groter veld en met meer spelers mogen spelen? Het is haast crimineel dat we Ake en De Vrij op de bank moeten zetten.

30 juli 2020 om 13:24

Wat dacht je van Brazilie, Frankrijk of Duitsland, en wat die allemaal thuis moeten laten? Een van de beste keepers in de PL is derde keuze bij Duitsland, om maar iets te noemen. Of kijk wat Frankrijk achterin heeft staan.

30 juli 2020 om 13:31

@stravven, hahaha precies dat. Die Laporte is gewoon geen eens international terwijl hij ook voor Spanje kan uitkomen. Frankrijk maakt gewoon geen enkele haast om hem te binden.

Verschrikkelijk zonde, ik had hem graag naar een team zien gaan waar hij onbetwist basisspeler zou worden. Dat zit er bij City niet in, maar bijvoorbeeld bij een Arsenal wel. Ik vind hem ook geen materiaal voor de absolute top maar net daaronder.

30 juli 2020 om 12:36

Dat zit er bij City niet in? Want?

30 juli 2020 om 12:37

Er speelt ene Laporte op zijn positie, al is die wel blessuregevoelig.

30 juli 2020 om 12:42

Je kunt ze toch ook gewoon samen opstellen? Dat fabeltje dat er per se een rechtsbenige en een linksbenige CV nodig is, is onzin. Kijk maar naar Liverpool of Real Madrid, Barcelona een paar jaar geleden nog. Het is niet noodzakelijk

30 juli 2020 om 12:45

@carlitostevez, je weet toch ook wel dat dat onder Pep nooit gaat gebeuren. Sommige trainers stellen rustig 4 rechtspoten achterin op. Mourinho deed dat bv (azpi op lb).

30 juli 2020 om 12:47

Kan, maar gaat Pep nooit doen. Dus ja, voor Pep is dat noodzakelijk

30 juli 2020 om 12:54

Dat kan zeker, maar Stones is er ook nog en laten we nu niet doen alsof Aké een stuk beter is dan Stones.

31 juli 2020 om 02:59

Ja maar Pep heeft bij Barca ook gewoon met Puyol en Pique gespeeld. Die zijn beide rechts. Bij Bayern speelde hij ook met 2 rechtsbenige verdedigers, dus ze kunnen gewoon samen spelen.

31 juli 2020 om 03:00

Puyol en Pique zijn beide rechtsbenig, hoezo gaat Pep dat nooit doen? Bij Bayern idem dito.

Hij wordt dan waarschijnlijk linksback of roulatiespeler want Laporte gaat niet banken denk ik

30 juli 2020 om 12:31

En wie speelt er naast Laporte dan? Otamendi en Stones hebben wel laten zien dat ze niet goed genoeg zijn, Ake gaat echt wel zijn kansen krijgen en als die zich weet te bewijzen gaat die echt wel genoeg spelen.

30 juli 2020 om 12:35

Ja dat klopt wel maar er is eigenlijk geen coach die met twee linksbenige verdediger speelt. Vraag me niet waarom want dat weet ik niet maar het zal wel een reden hebben

30 juli 2020 om 12:37

Ik zou het dom vinden als blijkt dat Ake beter is dan Stones en Otamendi je hem op de bank zet puur omdat hij niet rechtsbenig is.

30 juli 2020 om 12:38

Omdat er procentueel veel minder linksvoetige spelers zijn, lijkt me een reële verklaring.

30 juli 2020 om 13:02

Noem ook maar eens een club op het hoogste niveau die twee basiswaardige linksbenige verdedigers heeft. Linksbenige voetballers zijn gewoon veel zeldzamer (ik dacht maar 20% ofzo). Als Ake beter is dan Stones of Otamendi zal die gewoon gaan spelen.

30 juli 2020 om 13:08

Bayern heeft dat, Alaba en Lucas Hernandez.

30 juli 2020 om 13:11

Bayern inderdaad. Maar presteren die minder als Alaba en Hernandez samen op het veld staan? Want toen ik keek kwam Hernandez er vaker in voor Boateng dan voor Alaba.

30 juli 2020 om 13:26

Dat is vrij simpel, de meeste mensen zijn rechts, en dat geldt ook voor voetballers. Er zijn genoeg teams die met twee rechtspoten centraal achterin spelen, dan moet het met twee linkspoten ook kunnen, alleen zijn die wat zeldzamer.

30 juli 2020 om 16:03

@ajax01-95 ik hoop met je mee dat hij in de basis komt. dat zou alleen maar mooi zijn voor Oranje met weer een extra optie erbij

30 juli 2020 om 17:52

Nee, waarom haal je em dan...zal toch een gedachte achter zitten

30 juli 2020 om 23:50

ik weet het niet. waarom haal je een reserve rechtsback Cancelo voor 65 miljoen?

31 juli 2020 om 03:03

@stravven Ik vind het idd heel raar dat mensen zeggen dat Pep altijd met een linkspoot en rechtspoot speelt. Terwijl hij mijn zijn Barca (zn beste team) gewoon met 2 rechtspoten heeft gespeeld? En zoals je idd aangeeft als het met rechtspoten kan dan kan het ook met linkspoten.

30 juli 2020 om 22:17

Ik aan dat ze hem niet hebben gehaald voor de lb. Op de lb positie komt hij te kort voor city.

Gaaf hoor! Om via al zijn omzwervingen alsnog in de absolute top te belanden. Ook een mooie speler voor City, iemand die je zoveel centraal als back kan opstellen en heeft bewezen goed te kunnen doen in de PL. Hopelijk gaat die veel minuten maken, toch nog een verdediger voor Oranje die in de top speelt.

Vind het nog steeds een beetje raar, ik vind Ake niet goed genoeg voor de absolute top, City kan bijna elke CV halen, waarom dan hem? Het is een prima tot goede verdediger, maar dat is toch niet goed genoeg voor city?

30 juli 2020 om 12:32

Ik vind hem zelf iets te klein voor de top maar ik ben benieuwd wat hij daar gaat laten zien. Ja hij kan koppen maar hij is toch maar 1.80 meter dus hij moet bv niet tegen een kopsterke lange kerel als pakweg een Van Dijk komen te staan bij een corner

30 juli 2020 om 12:40

Haha Japie, het begint een beetje treurig te worden elke keer die berichten van jou over de lengte van verdedigers. Puyol, Cannavaro, Beckenbauer, Frank de Boer, Koeman, Baresi waren allemaal 1.81 of kleiner. Konden er zeker ook niets van?

30 juli 2020 om 13:02

jigsaw, mijn mening maar dat zijn andere tijden die je opnoemt, je hebt het over jaren 70, 80, 90 spelers. tegenwoordig is fysiek enorm belangrijk, net als longinhoud. Verdedigers van nu moeten lang zijn of een enorme sprongkracht en positionering hebben. Wetten van het huidige voetbal

30 juli 2020 om 13:15

bochherief ook in de huidige jaren zijn er bovengemiddelde cvs die maar net 1.80 zijn. Men neme een Ramos bijvoorbeeld. Maar je geeft zelf al aan dat als je niet (extra) lang bent het wel op een andere manier kunt compenseren ;-) Het is heel mooi meegenomen maar niet het enkele vereiste, wat Japie wel stelt.

30 juli 2020 om 13:18

Lengte is in mijn ogen irrelevant als diegene voldoende heeft om te compenseren, Ake presteert al jaren uitstekend in de PL, en volgens mij vecht die bij Bournemouth meer luchtduels uit dan die bij City zou doen, daar moet je vooral met de ruimte in je rug kunnen spelen. Een Alaba bijvoorbeeld doet het dit seizoen ook geweldig bij Bayern als centrumverdediger en die is ook 1.80.

30 juli 2020 om 16:06

@thejigsaw ik vind het altijd erg risicovol maar wie weet wint hij de luchtduels wel van een Van Dijk bv. we gaan het zien aankomend seizoen. wel opvallend trouwens dat je allemaal verdedigers noemt uit een ver verleden om je punt kracht bij te zetten. blijkbaar wordt er in het moderne voetbal dan toch veel minder gebruik gemaakt van kleine verdedigers in de absolute top en dat zal natuurlijk in dat geval niet zonder reden zijn

30 juli 2020 om 23:49

@vanderftd noem nog eens een paar verdedigers met die lengte van rond de 1.80 meter op in de Europese top dan buiten Ramos en Alaba. volgens mij zijn het er namelijk heel weinig

Mooie stap voor hem, maar als linksbenige centrale verdediger gaat hij Laporte toch niet uit de basis spelen?

30 juli 2020 om 13:05

Ik snap deze opmerkingen nooit. Maak je die ook als een topclub een tweede rechtsbenige centrumverdediger haalt? Ik zie niet in waarom twee linksbenige centrumverdedigers niet samen zouden kunnen spelen. Als Ake het beter doet dan Stones of Otamendi zou Guardiola gek zijn om hem niet op te stellen naast Laporte.

30 juli 2020 om 13:10

Guardiola is wel de koning van de opbouw he, en linksbenige spelers zijn voor mijn gevoel vaak nog wat eenbeniger dan normaal. Guardiola gaat niet met 2 opbouwende centrale backs spelen die allemaal naar één kant draaien, denk ik. Maar we zullen het zien.

30 juli 2020 om 13:14

Hij heeft vanwege de blessure Laporte het hele seizoen met twee rechtsbenige Cv's gespeeld. Daarbij denk ik dat een linksbenige Ake beter vanaf rechts kan opbouwen dan die Stones. Verder zie ik overigens echt wel de meerwaarde van een rechtsbenige en linksbenige verdediger met het opendraaien. Maar als je twee (aanzienlijk) beste verdedigers beide links- of rechtsbenig zijn zou ik het vreemd vinden om ze niet samen op te stellen vanwege hun favoriete been.

30 juli 2020 om 13:29

Stones was volgens mij juist gehaald om z'n opbouwende vermogen, verder weet ik ook niet hoevaak en hoe goed Ake als rechter CB speelt. Ik heb het nog nooit echt gezien, 2 linker CB's maar ben benieuwd, zie het niet snel gebeuren. Maar Laporte is altijd best veel geblesseerd.

Prachtige stap voor ake, deze man heeft hard gewerkt via de krochten van de premier league om hier te komen. Hoop dat ie zich in de basis vecht. Hou wel mn hart vast voor het beleid van de trainer die elk jaar grote verdedigende aankopen doet voor 40-70 miljoen per stuk, en als die niet bevallen, het jaar erop zo goed Als afgeschreven worden. Succes ake

Bij deze transfer wint iedereen denk ik. Voor Aké een stap naar de top, voor Bournemouth een geweldig bedrag om weer terug te bouwen naar de PL en voor City een goede CV waar nog rek in zit. Fernandinho wordt steeds ouder en Otamendi is niet goed genoeg vind ik dus dit hadden ze wel nodig. Laporte en Aké zouden denk ik een goed duo zijn, ik weet alleen niet of Guardiola met 2 linkspoten op centraal wil spelen.

Ik snap niks van deze overstap. City heeft met Laporte al een linksbenige cb die heel goed speelt. Dan wordt het rouleren denk ik

30 juli 2020 om 12:50

je geeft zelf al antwoord. Rouleren. Je hebt niet genoeg aan 1 cv voor 1 plek.

Ik snap niks van deze overstap. City heeft met Laporte al een linksbenige cb die heel goed speelt. Dan wordt het rouleren denk ik

Hele mooie stap voor die jongen, ben alleen wel bang dat het meer bankzitten wordt dan speelminuten maken met Laporte voor hem. We zullen het zien komend seizoen, laat me graag verrassen

Mooie stap natuurlijk voor ake, maar 43-45 miljoen is toch best wel te veel in mijn ogen voor een speler die is gegradeerd.

30 juli 2020 om 13:56

Precies dit, gisteren nog een bericht dat nu Bournemouth gedegradeerd is z'n prijs vast wel omlaag zou gaan. Bournemouth heeft nu eenmaal niet meer de luxe dat ze niet hoeven verkopen, ze zullen het geld nodig hebben. Aké leek me nu max 30 miljoen waard.

Mooie overstap! Ben wel benieuwd of hij gaat spelen bij City. Misschien hadden clubs als Arsenal of Tottenham net beter bij hem gepast. Het Nederlands Elftal heeft trouwens echt wereldverdedigers op dit moment. Koeman gaat het nog lastig krijgen om de ideale opstelling te vinden. Als ik hem was zou ik 5-3-2 (of 3-5-2 als je aanvallend speelt) gaan spelen. Weghorst kan je eventueel nog omwisselen met Malen en Bergwijn kan je nog omwisselen met Promes.

Cillessen
De Vrij
Van Dijk
De Ligt
Bergwijn
Wijnaldum
Frenkie
Aké
Van de Beek
Depay
Weghorst
30 juli 2020 om 13:23

Ake kan volgens mij best als back spelen, maar als wingback in een formatie met 3 Cv's zie ik het niet. Dan zie ik hem liever als 1 van de 3 Cv's. Overigens zie ik de 3-5-2 formatie wel heel erg zitten, die past gewoon het beste bij ons materiaal. Maar dan heb je wel echt wingers nodig die de hele flank bestormen en zowel aanvallend als verdedigend hun steentje bijdragen. Dat zie ik Ake minder doen. Dan zie ik bijvoorbeeld liever Van Aanholt, Gosens of Wijndal daar staan. Die brengen aanvallend meer.

30 juli 2020 om 22:25

Een elftal omgooien, zodat je meer verdedigers kunt opstellen? Ik neem aan dat koeman niet zo onverstandig wil zijn. Voor mij zou het persoonlijk veel tijd schelen. Ik ga namelijk niet nogmaals het 2010 beton voetbal kijken.

Iemand enig idee of Feyenoord/Ado hier nog een opleidingsvergoeding aan overhouden?

30 juli 2020 om 13:02

Ja, een miljoen geloof ik. Edit: ik zie net dat het 1.25, tussen ruim 5 ton.

Lekker om een homegrown speler erbij te halen, hij is nog relatief jong, heeft veel PL ervaring en is Nederlands. Verder niet de verdediger die City 's defensieve problemen gaat oplossen. Maar je hebt stiekem altijd de hoop in jonge spelers als Garcia en nu Ake dat ze doorgroeien tot echte topverdedigers. Kompany was vorig jaar vertrokken, Fernandinho is niet echt een vervanger en Otamendi is al versleten. Er was een verdediger nodig.

Van gigantische problemen achterin, naar 3 CV’s bij absolute topclubs. Ik gun Aké het allerbeste en ik denk dat hij met zijn snelheid en voetballend vermogen zeker van waarde kan zijn bij City. Ik kijk veel liever naar hem dan een Stones om eerlijk te zijn, plus dat Fernandinho gewoon echt niet meer kan tegen snelle aanvallers.

Mensen vergeten dat Ake ook gewoon linksback kan spelen (wat echt slecht is bij Man City) Top aankoop van Man City!

30 juli 2020 om 22:27

Ake heeft juist bewezen dat hij dat absoluut juist niet kan. In iedergeval in op het gewenste niveau. Je moet hem echt in het centrum neerzetten.

Is waarschijnlijk gehaald voor de (brede) bank. Natuurlijk niet als vaste eerste elftal speler. Leuke speler voor middenmoot, maar niet de absolute top.

Het heeft uiteindelijk toch wel voordeel om vroeg naar Engeland te vertrekken. Tuurlijk haalt City hem ook omdat hij kwaliteit heeft, maar met de homegrown status heb je toch nog een streepje voor. Ake zal als standin gehaald worden maar door de vele wedstrijden die City speelt en de blessuregevoeligheid achterin echt wel aan spelen toe komen. Het kan verkeren na je degradatie, zo'n toptransfer.

Denk dat die daar wel aan zijn speelminuten gaat komen! Toptransfer en weer een Nederlander bij een topclub.

Nederland of Duitsland word gewoon de volgende wereldkampioen. Als je weer ziet watvoor talenten aankomen dan is Oranje gewoon het sterkst. Over 2 jaar zijn spelers als Stengs Boadu Malen ihatarren wel doorgebroken en misschien een Unuvar. Zelfs de spelers op de bank zullen basiswaardig zijn tot die tijd.

30 juli 2020 om 13:45

Frankrijk? Zo'n Mbappe is evenoud als Stengs en zoveel verder. Een Camavinga is op zijn 17e al bepalend. Hun onder 21 elftal is altijd al honderden miljoenen waard

30 juli 2020 om 14:45

Frankrijk stelt zonder Pogba of Mbappe niet veel voor. Ze hebben met Mbappe wel de beste Speler van de wereld als je Messi en Ronaldo niet meetelt maar Messi kon Argentinië ook geen wereldkampioen tegen een complete Duitsland. Als Oranje 343 speelt dan is elke positie dubbelbezet tot de tijd van de WK. De voorhoede is matig maar wat er nu aankomt met Boadu en Malen heb ik goeie hoop.

30 juli 2020 om 15:27

Lol Frankrijk kan twee elftallen opstellen die mee doen voor prijzen waar heb je het over?

Kunnen we niet gewoon met 11 centrale verdedigers gaan spelen bij Oranje? Hebben we op elke positie een topper.

Ongelooflijk bedrag toch wel. 40+ miljoen voor een verdediger bij een team die nu championship gaat spelen.

30 juli 2020 om 13:52

Zal ook wel met concurrentie te maken hebben. Kan me goed voorstellen dat er meer kapers voor de kust lagen. Dan wil je de concurrentie snel afzijn.

30 juli 2020 om 14:45

Home grown player verhoogt de waarde al snel met zo'n 10 miljoen. Zeker voor City met al die buitenlandse spelers. Kijk naar Maquire: die was nog geen 50 miljoen waard als hij een buitenlander was geweest

Ik blijf me toch verbazen hoeveel die jongen op Gullit lijkt. Ook zonder het Rasta kapsel, Het gezicht is ook erg gelijk.. Zonder die rare snor.. On topic: prima voetballer, prima goser.. Ik heb hem nooit horen zeuren of klagen,, doet gewoon zijn werk. Lijkt me een heerlijke voetballer om in je team te hebben

Ik vind het wel veel geld voor Aké... Maar het is hem gegund.

30 juli 2020 om 15:25

Ik had ook wel 30-35 mil verwacht gezien Bournemouth degradeert maar ik denk dat City gezien de eventuele concurrentie gewoon snel wilt handelen.

Goede keuze van City, een blok van Laporte en Aké is al een stuk beter. Beiden goede snelheid en voetballend goed, daarbij is Ake ook best goed in de lucht.

Goede speler maar lijkt me echt gehaald voor de breedte en dat is dan weer jammer.
Denkt dat als hij zijn beperkingen goed zou inschatten een plek bij een tot of arsenal veel beter zou passen en dan wel wekelijks zou spelen.
Maar hoop dat hij wel red en iedereen verbaast.

Een mooie club voor hem! Hij is een moderne verdediger die vooruit denkt en vrijwel nooit een overtreding maakt. Hij lost het vaak op basis van zijn voetballende oplossing bijvoorbeeld meelopen en op tijd de duels aangaan, op de juiste positie staan, uitstekend tackle.

Hij heeft zelfs zelden de handen en voeten nodig om zijn tegenstander tegen te houden, geweldig!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren