Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Blamage van Ajax in Rostov dupeert ook Feyenoord en AZ

Laatste update:

PSV strijkt al het Nederlandse geld uit de marketingpool van de Champions League op nu Ajax is veroordeeld tot het toernooi om de Europa League. De eliminatie van de Amsterdammers door FK Rostov is echter minder goed nieuws voor AZ en Feyenoord.

/

AZ zit hoogstwaarschijnlijk in pot 2 bij de loting voor de groepsfase van de Europa League, als de ploeg van John van den Brom zich donderdag ten koste van Vojvodina Novi Sad voor de volgende ronde plaatst. Succes van Ajax in de Champions League had een plek in pot 1 tijdens de loting betekend, omdat AZ bovenaan pot 2 staat en in dat geval een plek was opgeschoven.

Alleen als Olympiacos, Shakhtar Donetsk of Anderlecht zich donderdag niet plaatst voor de groepsfase van de Europa League, komt AZ alsnog in pot 1. De drie clubs wonnen echter hun respectievelijke heenwedstrijden. In pot 1 zitten onder meer Schalke 04 en het Manchester United van manager José Mourinho.

In de pool van de Europa League moet Feyenoord met minder geld genoegen nemen, nu Ajax erbij is gekomen en AZ zich waarschijnlijk ook voor de groepsfase plaatst. De club uit Rotterdam ontvangt als bekerwinnaar geen zestig procent maar veertig procent uit het potje. De overige zestig procent wordt dan evenredig over AZ en Ajax verdeeld.

De loting voor de groepsfase van de Europa League vindt vrijdagmiddag plaats. Ajax zit in pot 1, Feyenoord hoogstwaarschijnlijk in pot 3 en AZ in pot 1 of pot 2.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

''ajax zit in pot 1, Feyenoord hoogstwaarschijnlijk in pot 3 en AZ in pot 1 of pot 2''
Fijn lekker duidelijk.

25 augustus 2016 om 01:23

ff lezen doet een hoop wonderen!

25 augustus 2016 om 01:25

Dat ligt natuurlijk compleet aan de uitslagen van morgen.

25 augustus 2016 om 01:59

AZ komt gewoon in pot 1 dus, want Anderlecht ligt er al bijna zeker uit

25 augustus 2016 om 02:48

Ja die zullen er wel uitliggen na een 0-3 overwinning in de heenronde.

Ook voor PSV is het slecht, op langere termijn. We glijden steeds verder af.

25 augustus 2016 om 01:20

In principe kan Ajax zijn punten ook verdienen in de Europa League, alleen zal er dan wel heel wat moeten gebeuren t.o.v. hun wanprestatie van vanavond.

25 augustus 2016 om 02:04

Welnee, we glijden niet af. Jarenlang vond Nederland het nodig om via de eigen scheidsrechter beoordelingen de fair play te winnen zodat de punten elk jaar door zeven gedeeld werden. Vandaar dat we nu laag staan.

Echter nu mogen er minder clubs meedoen en bestaat de fair play niet meer, dus worden de punten ook door minder clubs gedeeld. Psv, Feyenoord, AZ en Ajax spelen nu gewoon ieder behoorlijk wat wedstrijden waarmee heel veel punten verdiend kunnen worden, dit jaar door vijf in plaats van de gebruikelijke zeven. Als dat al die jaren al zo was geweest, stonden we nu gewoon in de top tien.

25 augustus 2016 om 02:22

Eindelijk iemand die het snapt. Het kan namelijk zomaar gunstiger zijn voor Nederland, want als er minder clubs mee doen en het wel goed doen, pakken we gemiddeld meer punten. Dat clubs als ado nec groningen en dergelijk europa in gaan is heel leuk voor die clubs, maar hebben er eigenlijk gewoon niks te zoeken. Nu moeten de sterke Nederlandse ploegen de komende jaren wel punten pakken en btw je pakt net zoveel punten in de uefa cup als CL. En aangezien we toch bijna nooit winnen in de CL is het zelfs beter om in de uefa cup te spelen

25 augustus 2016 om 03:40

@speedy, hoe komt het dan dat we eerst met 7 speelden en dit keer met 5? Mag dat door de KNVB gekozen worden? Ik dacht dat de Uefa dat besliste?

25 augustus 2016 om 07:07

Klopt, maar starten in de CL levert je wel 4 bonuspunten op.

25 augustus 2016 om 07:10

NEC heeft anders genoeg punten gepakt voor Nederland.

25 augustus 2016 om 07:32

We hebben 1 x de fair play prijs gewonnen.

25 augustus 2016 om 07:46

@Speedy, leuke gedachte en zal een kleine bijkomstigheid zijn die Fairplay, maar het zijn nog altijd de prestaties van de Nederlandse clubs die uitermate slecht zijn. Dat is de reden waarom we zo laag staan en niet dat punten door 7 ipv 5 gedeeld worden. Als je al 2 Russische clubs in de CL hebt en goed presteren, dan haal je al meer punten dan 4 Nederlandse EL deelnemers die goed presteren.

25 augustus 2016 om 07:48

Je vergeet toen Twente via de Fair play mee deed zij de meeste punten voor Nederland binnenhaalde dat seizoen!
Maar ik snap je punt zoals vorig seizoen met Gea.

25 augustus 2016 om 07:50

2x ok Twente. Zelfs 2x voor twente maar de laatste keer gaven ze die weg

25 augustus 2016 om 09:00

Anista, dat is niet waar! punten in de EL en CL tellen net zo zwaar. als je zo overtuigend wil praten doe het dan wel goed. en het heeft wel degelijk te maken met de factor 5 of 7, makkelijke uitleg: aantal punten per week gehaald in de europeese wedstrijden bv Ajax wint psv wint az wint en feyenoord wint is dus 4 x 3 punten is 12 gedeeld door 5 is 2.4 punten zou je dit door 7 delen heb je maar 1.7 toch een groot verschil. NL mocht altijd met 6 teams deelnemen en door FP 1 extra 7 dus en dat 2 jaar achter elkaar heeft dus een hoop punten gekost

25 augustus 2016 om 10:28

Alleen telt een overwinning voor 2 punten op die ranglijst, en niet 3

25 augustus 2016 om 10:29

ado nec groningen hebben er niets te zoeken?? nou ajax psv en feyenoord ook niet meer ik snap dan je punt niet helemaal en als die clubs het halen hebben ze het ook gewoon verdiend en of ze er nu weer gelijk uitvliegen lekker belangrijk we kunnen toch niet mee met het grote geld van de landen om ons heen

25 augustus 2016 om 08:46

Nee eigenlijk is het voor PSV juist beter op de lange termijn. Snap niet waarom men niet beseft dat Ajax veel meer voor de coefficienten kan betekenen in de Europa League dan in de Champions League... Laat Ajax de komende 5 jaar maar standaard naar de Europa League gaan, ongeacht waar ze eindigen in de competitie. Geef die tweede ticket dan maar aan een ploeg dat wel potten kan breken in de CL, zoals AZ of Feyenoord.

25 augustus 2016 om 09:57

Ja want feyenoord weet wat het is om CL te spelen. Als iedereen een tijdmachine pakt en terugreist naar de vorige eeuw miss...

25 augustus 2016 om 10:33

Wanneer je de groepsfase CL bereikt pak je 4 bonuspunten. Dat betekent dat Ajax in de EL dus 2x meer moet winnen dan in de CL om evenveel punten te halen. Gezien de makkelijkere tegenstand zou dat reëel kunnen zijn, tenzij je in de EL ook slecht presteert.
Wanneer je de achtste finale CL haalt, krijg je nog eens 5 bonuspunten. In totaal 9 bonus, wat gelijk staat aan 4 overwinningen en 1 gelijkspel.

25 augustus 2016 om 17:10

@southernsun

Ajax zou never nooit naar de achtste finales zijn gegaan dus die 5 bonuspunten kun je sowieso vergeten en die 4 bonuspunten voor plaatsing voor de groepsfase pakken ze wel in de EL: 1 van de 3 thuiswedstrijden winnen en nog 2 keer gelijkspelen tegen de pot 3 en 4-clubs uit de poule. Daarna zijn alle extra puntjes bonus, want dit Ajax kan in zijn huidige doen echt niet meer bijdragen aan de coëfficiënten. In de CL had je 4 bonuspunten gekregen en that's it. Waarschijnlijk hadden ze daar niet meer dan 1 punt gepakt in die groepsfase.

Ajax is wel de gebeten hond op het moment. Oefenwedstrijden tegen amateurs niet winnen, CL niet halen, wedstrijden in de competitie niet winnen, Westermann binnen halen, Feyenoord en AZ duperen. Ik denk dat de Ajacieden het ergste nu al wel hebben gehad. Bosz zal er binnenkort wel uit vliegen als dit zo door gaat maar ik denk dat de beleidsmannen op het kantoor in de Arena zelf eens in de spiegel moeten gaan kijken. Te veel oud-voetballers op het schip is blijkbaar ook niet altijd een goede zet. Laat eerst Overmars maar eens weg gaan, ik weet zeker dat het dan veel beter zal gaan. De potentie is er maar die komt er niet vanzelf uit.

25 augustus 2016 om 06:28

Bosz eruit is geen oplossing . Al zet je hier gaurdiola voor de groep die krijg het ook niet aan het voetballen .
Ze komen gewoon kwaliteit te kort voor dit moment. En tja dat is het beleid van cruyff waar jaren voor gestreden is en waar koppen voor gerold hebben.
Ajax heeft de verkeerde richting gekozen. Toen Ajax 4 keer kampioen werd kon Ajax flink stappen malen met een goede mix van ervaring en jeugd maar dat was het beleid niet...
Ajax had verder kunnen zijn als PSV nu is alleen nee dat is geen beleid.
Beleid cruyff was en is nog steeds heilig en eigenlijk in 7 jaar is Ajax best ver afgegleden en een hoop willen het nog steeds niet zien.

De belangrijkste wedstrijden zijn geweest en er moeten nog spelers aangetrokken worden.
Ziyech hoeft niet te komen want ons middenveld is overvol. Ja met verkeerde spelers die op dit moment kwaliteit te kort komen. En sommige de kwaliteit van Ziyech niet eens gaan halen.

Wanneer kan en wil er nou eens toegegeven worden dat je zo niet verder komt en dat je moet veranderen.
Meer dan 100 miljoen op de bank ga geld uitgeven voor spelers die het niveau omhoog kunnen tillen en zorg dat de arena weer vol komt elke wedstrijd.

Dat een club als Ajax het hoofd zover in het zand kan steken en het roer niet
Om wil gooien.

25 augustus 2016 om 07:30

Als ze het gisteren wel gehaald hadden hadden ze PSV gedupeerd. Ik bedoel te zeggen dat dit een belachelijke beschrijving is van wat er gebeurt. Er is een verdeling van gelden in deze wedstrijden, maar dat ligt in de eerste plaats aan de regels.

Ach wat maakt het allemaal uit, door het collectief falen van Nederlandse clubs in Europa (AZ en vorig jaar PSV uitgezonderd) glijden we toch steeds verder af op de lijst. Helaas zullen we moeten respecteren dat we in de komende jaren (indien de regels niet veranderen) steeds minder Nederlandse ploegen in hoofdtoernooien zullen zien.

25 augustus 2016 om 01:28

De laatste pak hem beet 10 jaar kan je AZ het minst kwalijk nemen, evenals Twente. Die hebben na kunnen gepresteerd. Ajax, mijn club heeft denk ik vorig jaar duidelijk bewezen hoe het niet moet. Ook PSV heeft zich schuldig gemaakt hieraan, maar vorig jaar prima tegen prestatie geleverd. Ik denk dat jij als Ajacied nu even je mondje te ver open hebt en maar mag hopen op een simpele poule, anders worden we zelfs daar laatste na de wedstrijd van vanavond!

25 augustus 2016 om 01:28

Valt allemaal wel mee. Alle landen hebben dit probleem, wij hebben zelfs nog vier ploegen in de hoofdtoernooien. Best veel ten opzichte van concurrenten op de ranking.

Altijd maar dat negatieve na een verliespartij. Voor deze wedstrijd van Ajax waren we heel lang ongeslagen in Europa. En Ajax verliest van de nummer 2 van Rusland, is dat een schande? Misschien qua uitslag, maar zo raar is het niet dat Rostov doorgaat.

25 augustus 2016 om 01:47

Jaa dat is een schande, om 2 redenen : 1. De manier waarop 2. 2e van rusland zegt niet zo veel als je denkt, thuis had Ajax ze moeten afstraffen !

25 augustus 2016 om 02:19

Inderdaad, die Russische competitie is ook verschrikkeliik ver afgegleden qua niveau, dat beseft haast niemand. En dit Rostov had, met alle respect, zeker wel een helft van het team wat vrijwel niks kon. Maar blijkbaar kunnen de spelers van Ajax nog minder. Ze hadden het vorige week gewoon moeten beslissen.

25 augustus 2016 om 07:57

Psv is net zo schuldig, die hebben in de europa league ook helemaal niks gepresenteerd, vorig jaar weet dit allemaal te verbloemen

25 augustus 2016 om 10:37

Het verschil tussen Ajax en PSV over de afgelopen 5 jaar is 1 gelijkspel in het voordeel van Ajax, gezien PSV 1 punt minder haalde. Zij hebben iets van 54 en 53 punten, AZ iets van 43 geloof ik. Het zit hem meer in alles daaronder wat Nederland heeft vertegenwoordigd.

25 augustus 2016 om 10:38

Precies.. iedereen doet nu of Psv de Nederlandse redder in Europa is maar op vorig jaar na hebben ze het elk jaar in de Europa League ook laten lopen. Maar men leeft in de waan van de dag. Alleen AZ heeft zich altijd prima laten zien in Europa. Verder hebben de andere clubs over een periode van 5 jaar gezien maar in 1 jaar een goed Europees jaar gedraaid.

AZ komt in pot 2 terecht.

Bedankt hè Ajax! Toppers zijn jullie!

Voor het Nederlands voetbal was het beter geweest dat Ajax kampioen was geworden. PSV had een veel grotere kans de voorrondes te overleven..

25 augustus 2016 om 01:49

Dit Ajax heeft toch niets in de CL te zoeken. Ze kunnen beter in de Europa League tegen "mindere ploegen" uitkomen. Dan kunnen ze meer punten pakken voor het Nederlands voetbal denk ik.

25 augustus 2016 om 02:36

Juist....en zo is het.
Het is voor Nederlandse ploegen makkelijker om punten te sprokkelen dan in de CL.
Ik wil Ajax dan ook best feliciteren met het behalen van de groeps-fase Europa-league.

25 augustus 2016 om 05:56

Je vergeet alleen dat je bij plaatsing voor de CL je 4 of 5 bonuspunten krijgt. Dat zijn minimaal 2 overwinningen die je dan al moet halen in de CL.

25 augustus 2016 om 05:57

Minimaal 2 overwinningen halen in de EL bedoel ik dus.

25 augustus 2016 om 07:05

Per overwinning 1 punt. Je krijgt 4 punten bij plaatsing champions League, nu niet Ajax eerst maar eens zien 4x te winnen.

25 augustus 2016 om 10:18

Niet te vergeten het halve punt dat er bijkomt door het verslaan van een club in de play off. Dus plaatsing had 4,5 punt opgeleverd. Nou moet Ajax nog maar laten zien dat ze 4 overwinningen halen en een gelijkspel in de EL. Pas bij het bereiken van de kwartfinale kunnen daar bonuspunten bijkomen.

25 augustus 2016 om 10:37

als je uitgeschakeld word door een rokstov, djnepper ,en steau om er maar een paar te noemen en het in de competitie al moeilijk heb tegen clubs als w2 utrecht excelsior en ado ben je misschien gewoon niet zo goed meer om dan maar te gaan roepen dat ze meer punten gaan pakken in de europaleague tegen mindere ploegen vind ik dan erg voorbarig en zelfs onzin gezien de kwaliteit die ajax nog heeft lopen sterker nog ik denk dat ze het in de europa league heel zwaar gaan krijgen.

25 augustus 2016 om 10:39

Per overwinning 2 punten. In de voorronde alle punten gehalveerd.

25 augustus 2016 om 10:56

Ajax zal het zeker niet makkelijk krijgen. Rostov en Steau waren inderdaad teams waar Ajax meer weerstand aan zou moeten kunnen bieden dan ze gedaan hebben. Dnjepr daarentegen was dat seizoen erg sterk en haalde zelfs de finale van de Europa League. Ajax vloog er tegen hen pas uit na verlenging, dus die uitschakeling mag best in perspectief geplaatst worden. Doet er niks aan af dat Ajax zichzelf een slechte dienst heeft bewezen gisteren en eerdere jaren.

25 augustus 2016 om 06:42

Slaat nergens op, dit Ajax wordt 4e in elke poule, hoe is dat goed voor het Nederlands voetbal? Jouw opmerking is echt lachwakkend, PSV verdient het gewoon om in de Champions League te spelen en Ajax overduidelijk niet.

25 augustus 2016 om 09:45

Poeh! U zit vroeg aan de drank!

Dit Ajax heeft helemaal niets in welke Europese competitie dan ook te zoeken. Rechtstreekse plaatsing leverde Ajax wellicht wat miljoenen op, voor Ajax, waar ze vervolgens niets mee doen. Maar met 6 nederlagen levert het geen enkele punt op voor Nederlandse voetbal.

25 augustus 2016 om 09:51

Wat ook beter zou zijn is dat niet Ajax, maar Feyenoord tweede geworden zou zijn. Ajax speelt verschrikkelijk! Het heeft niets in de cl te zoeken als je zo agaat tegen Rostov. Dit was notabene de beste loting voor de cl in lange, lange tijd. Het beste voor het Nederlandse voetbal zou zijn als overmars in elke linie een goede ervaren gast zou halen.

25 augustus 2016 om 10:38

wat een onzin feyenoord heeft er ook niets te zoeken net als ajax overigens.

25 augustus 2016 om 10:56

Ik bedoelde het sarcastisch Ramon. Het is natuurlijk onzin dat Ajax beter kampioen had kunnen worden.

Waarom krijgt Feyenoord 40 % en Ajax en Az moeten 60 % delen?

25 augustus 2016 om 03:42

Omdat Feyenoord bekerwinnaar is, en beslist is dat die een groter deel krijgen.

Nou lekker bedankt ajax. Doen het nederlandse voetbal meer slecht dan goed.

Maakt niet zo veel uit. Nederlandse clubs presteren niet minder tegen topteams dan tegen de 'kleintjes'.

Ik denk dat Feyenoord meer last gaat hebben van de eigen directie die ervoor zorgt dat De Kuip geen angst meer inboezemt dit Europese seizoen.

Het probleem in Nederland is dat er gewoon te weinig echte subtopteams zijn. Met alle respect maar elk jaar zijn er altijd wel 1 tot 3 teams die weinig in Europa te zoeken hebben (gae, Zwolle, Heracles, Ado). Die vliegen meteen de eerste ronde er uit.

Om Europees niet af te glijden, is het noodzakelijk dat clubs als Utrecht en Vitesse vaste subtoppers gaan worden zoals clubs als Sevilla, Valencia, Leverkusen, Mönchengladbach en Schalke. Teams die zeker geen kampioen worden maar wel altijd net er achter finishen en die makkelijk kunnen winnen tegen clubjes uit Moldavië of Luxemburg.

Tot die tijd is het maar beter dat we minder teams hebben, anders gaat het toch alleen maar omlaag. En de kampioenen-voorronde is een stuk makkelijker dan de CL voorronde voor de niet-kampioenen dus er blijft wel altijd 1 team in de CL, niet veel anders dan hoe het nu is dus.

25 augustus 2016 om 07:34

Zolang Ajax maar geen kampioen wordt dan. Maar dat zal gelukkig voorlopig ook niet snel gebeuren.

25 augustus 2016 om 10:08

In Nederland moeten ze stoppen met die onzin van play-offs. Buiten de bekerwinnaar moeten gewoon de beste ploegen over het seizoen gaan, en niet nummer 8 omdat ze toevallig een goede wedstrijd spelen en voor de rest van het seizoen middelmaat zijn.

25 augustus 2016 om 11:01

Volgens mij is in de laatste 5 jaar zelden de nr 8 winnaar geworden van de play-offs.

1 plaatst zijn we verloren door de ranking van Nederland en 1 plaats hebben we een keer gehad vanwege FairPlay. Toen mocht de liefste ploeg van Nederland (GAE) Europa in.
Dit jaar kregen nog 5 ploegen de kans, maar kon er in de eerste ronde al een streep door Heracles

Wat ik niet snap is dat Feyenoord 40% krijgt en Ajax en AZ 60% moeten delen, maar tegelijkertijd Ajax in pot 1 zit, AZ in 1 of 2 en Feyenoord in 3. Dit betekent toch dat Feyenoord meer geld krijgt maar wel zwaardere tegenstanders. Ik snap dit verband niet hoor...

25 augustus 2016 om 07:45

Als ik me niet vergis: Feyenoord krijgt meer geld omdat het zich als enige rechtstreeks geplaatst heeft voor de Europa League. Maar Ajax en AZ zitten in een hogere pot op basis van hun prestaties in het Europees voetbal in de afgelopen jaren.

Ik lees nu veel geklaag over de coëfficiënten voor Nederland, maar daarvoor hoeft dit helemaal niet zo slecht te zijn. Plaatsing voor de groepsfase van de CL zou 4 punten op hebben geleverd, maar daar staat tegenover dat winnen (2 punten) of gelijkspelen (1 punt) in een EL-poule exact evenveel punten oplevert als winnen of gelijkspelen in een CL-poule.

Ach wat een gelul. Tuurlijk is het diep triest hoe Ajax zich in Europa laat zien, maar laten we niet doen alsof Ajax nou de schuldige is aan de plaatsing van clubs in Europa. Ik geloof dat ook een PSV en Feyenoord blammerende nederlagen hebben geleden tegen clubs waar we nog nooit van hadden gehoord. 1 leuke groepsfase van PSV in de CL doet daar niets aan af.

25 augustus 2016 om 08:56

Pardon?
Even voor de duidelijkheid, wij pakten de oostblok-landen wel. En werden altijd uitgelachen, dat we zo makkelijke tegenstanders hadden......

Verder is het jammer dat het er iets minder rooskleurig uitziet, maar het is niet anders.
Met een beetje geluk zitten er 4 teams in de groepsfase, en we delen door 5.
Nadeel is alleen dat onze grote concurrenten er ook nog in zitten.

25 augustus 2016 om 10:40

dat hele dsb verhaal is alleen maar een zege geweest voor az hoor.

25 augustus 2016 om 09:36

De schuld ligt volledig bij Ajax en Feyenoord. AZ verliest zelden van concurrenten uit het Oostblok omdat ze realistisch in plaats van naief spelen. Natuurlijk kun je clubs als Heracles, Zwolle en Vitesse verwijten dat ze het toernooi niet serieus namen maar daar zorgt de Knvb met die lachwekkende playoffs zelf voor. Ajax doet elk jaar mee en verzaakt elk jaar. Zelfs in de Europa League lagen ze er steeds meteen uit.

25 augustus 2016 om 11:14

Het kortetermijngeheugen is weer flink aanwezig in dit topic. De schuld ligt volledig bij Ajax en Feyenoord? Ja, want PSV heeft het natuurlijk in de laatste vijf jaar keer op keer geweldig gedaan.

12/13: Eruit in een poule met Napoli, Dnjepr en AIK Stockholm.
13/14: Eruit in een poule met Din. Zagreb, Chr. Odessa en Ludogorets.
14/15: 2e ronde eruit tegen St. Petersburg.

Az
12/13: Eruit in de voorronde Europa League.
15/16: Eruit in een poule met Augsburg, Bilbao en Partizan (slechts 1x gewonnen).

Twente
12/13: Eruit in een poule met Hannover 96, Helsingsborg en Levante.
14/15: Voorronde eruit tegen Qarabag.
15/16: Wegens financiële wanorde moeten terugtrekken, waardoor een degradant aan mocht treden.

Nee, die clubs kan je inderdaad allemaal niks verwijten en hebben elk jaar naar behoren gepresteerd. Wat een onzin zeg. Feyenoord en Ajax hebben ook absoluut een paar keer gefaald Europees, maar het is lachwekkend om deze twee clubs de volledige schuld te geven.

25 augustus 2016 om 12:30

Van die clubs mag/kun je niks verwachten. Van Ajax wel met een begroting van 80 miljoen en 100+ miljoen op de bank. Structureel wanbeleid.

25 augustus 2016 om 12:33

Ajax is toch onze beste club? Grootste historie, hoogste begroting, voorheen de beste jeugdopleiding, grootste achterban, enzovoorts. Daar horen prestaties bij. Die andere clubs roepen niet van zichzelf dat ze de beste zijn.

25 augustus 2016 om 15:04

En voor de vorm maar even de prestaties wegkrassen bijvoorbeeld dat az al vaak de kwartfinale haalt en vaak genoeg vanaf de voorrondes toch in de groepsfase terecht komt met goede resultaten. Blijf maar van de drank lfc.

Peter Bosz wordt de dupe van het baggerbeleid van Ajax .

Niet ene trainer krijgt deze ongeregelde bende aan het voetbal .

Balletje breed en terugspelen is er door De Boer ingebracht de afgelopen 5 jaar en zal op korte termijn niet veranderen .

Wil Ajax meedoen in de EL en voor het kampioenschap gaan dan nog vandaag bij Twente de topper ophalen , en een echte ervaren verdediger met leiders kwaliteiten die vooruit kan spelen , zoals Danny Blind speelde in 1995 onder van Gaal .
Met de huidige selectie gaat het niet worden , even nog voor einde transferperiode Klaassen m Veltman en EL Ghazi verkopen want deze drie zijn Ajax onwaardig en Klaassen als aanvoerder is ene grote aanfluiting sinds hij de band heeft denkt hij dat hij de grote vedette is maar laat niets zien dat hij een leider is van dit Ajax .

25 augustus 2016 om 10:42

Bosz gaat met nagenoeg dezelfde selectie niet de puntenaantallen halen die de Boer wel haalde... bovendien heeft hij nog geen enkele keer de 0 gehouden met exact dezelfde verdediging waar de Boer juist bekend om stond... Hoezo ligt het dan niet aan de trainer?!

Ajax dupeert AZ al 10 jaar door de beste spelers weg te plukken en vervolgens niks te presteren. Afschuwelijk beleid. AZ heeft al bewezen dat je alleen een zakje geld nodig hebt om met goed beleid kampioen te kunnen worden in de Eredivisie. Helaas is dat zakje geld er niet meer waardoor clubs als Ajax rustig aan kunnen modderen. De garantie op plek 1 of 2 is er toch wel dus geen enkele druk. Ruim 100 miljoen op de bank en te beroerd zijn om Ziyech op te pikken voor een schijntje. De Knvb zou Ajax gewoon 5 jaar niet in moeten schrijven vanwege al die wanprestaties.

25 augustus 2016 om 11:16

Ben je vroeger gepest door iemand die voor Ajax is? Zoveel afgunst en onzin in één post. Chapeau!

25 augustus 2016 om 12:35

Weet je wel wat het woord afgunst betekent? Waar zou ik in godsnaam jaloers op moet zijn? Die club vertegenwoordigt alles wat er met het hedendaagse voetbal mis is.

toppertje's hoor.

Ajax in de uefa dat is 0 punten voor Nederland oftewel 12 punten aan anderen landen weg geven
aangezien Ajax geen moer om de uefa geeft. Zeggen van wel natuurlijk

Ieder Nederlandse club zit in de afbraak, NL is te klein dus kan ook geen concurrerende top competitie zijn, daardoor verplaats het geld ook steeds verder weg van NL. ( ook de supporter helpt daar aan mee )
oftewel FC Jupilerleague zijn we Europees gezien.

Ach Feyenoord dupeert zichzelf al met haar belachelijke maatregelen.

25 augustus 2016 om 10:44

feyenoord kan gewoon niet anders zou je ook kunnen zeggen.
erg makkelijk om de schuld bij feyenoord neer te leggen het zijn toch echt de supporters zelf geweest die het verpest hebben wat overigens bij meer clubs gebeurd.

Ajax is niet het probleem de Nederlandse metalitijd IS het probleem neem een voorbeeld aan Duitsland. Engeland Italië daar met de mes op de keel gevoetbald voetballen tot het laatste fluitsignaal nooit je tegenstander onderschatten

Ajax heeft, gezien hun prestatie tegen Rostov en de eerste 3 wedstrijden van de competitie, meer te zoeken in de Jupiler League op dit moment. Vorig seizoen eigenlijk ook al, alleen viel het dubbeltje na 90 minuten toen bijna altijd hun kant op na 90 minuten slecht voetbal waardoor ze toch kampioenskandidaat waren. PSV treft wat vorig seizoen betreft alle blaam. Die hadden een speelronde of 5 voor het einde van de competitie al kampioen kunnen en moeten zijn.

De afgang van ajax de laatste twee jaar en zeker na de Graafschap, AFC , FC Liefering Rostov Rapid Wien en nog een paar ploegen waar ze wel even van zouden winnen hebben ze gewoon te danken aan zichzelf. Iedereen is vertrokken binnen de club , alle grote namen hebben de club de rug toe gekeerd.het bolwerk wat in de jaren 90 het laatst succesvol was is definitief van zijn sokkel gevallen. Ze duperen niemand expres het is gewoon onkunde en gebrek aan zelfreflectie, ongepaste arrogantie wat hun nu letterlijk de nek om draait. Geen enkele amateur of bvo heeft nog angst tegen Ajax te spelen, alle tegenstanders spelen tegen Ajax om zo hoog mogelijk te winnen. Jammer voor AZ en Feyenoord maar Ajax is ook topclub af nu. Blijft over de enige echte Topclub PSV

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren