Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

BILD wijst ‘hebzuchtig’ Feyenoord aan als schuldige na klappen Geertruida-deal

Laatste update:

Feyenoord heeft de vraagprijs voor Lutsharel Geertruida verhoogd, zo meldt het Duitse BILD. Woensdag kwam transfermarktexpert Fabrizio Romano al met het nieuws dat de transfer van de 23-jarige verdediger naar RB Leizpig ‘op instorten staat’, maar de Italiaanse journalist gaf daar verder geen reden voor. De Duitse krant weet inmiddels te melden dat Feyenoord het bod van 32,5 miljoen euro (inclusief bonussen) van tafel heeft geveegd. De Rotterdammers zetten in op een hogere transfersom voor het jeugdproduct, dat nog tot medio 2025 vastligt in De Kuip.

Volgens BILD zou Feyenoord zich ‘dom’ en ‘hebzuchtig’ hebben opgesteld in de onderhandelingen met Leipzig, waardoor de Duitse club nu vol voor Castello Lukeba gaat. De linksbenige Franse verdediger van Olympique Lyon gaat volgens Romano op korte termijn tekenen bij die Roten Bullen. Voor Geertruida is het afketsen van de transfer een flinke domper, daar de drievoudig international al een persoonlijk akkoord had bereikt met Leipzig. Desalniettemin was de rechtspoot woensdag gewoon aanwezig tijdens de training van Feyenoord.

De Duitse krant stelt dat Feyenoord plotseling met een tegenbod van 36 miljoen euro is gekomen, wat Leipzig te gortig is. De Duitsers hebben daarop een nieuw bod uitgebracht op Lukeba, die waarschijnlijk nog meer gaat kosten dan de door Feyenoord gevraagde transfersom voor Geertruida. Leipzig zag Lyon in een eerder stadium af 35 miljoen euro afwijzen voor Lukeba, maar nadert nu alsnog een akkoord. De twintigjarige jeugdinternational ligt bij Lyon nog vast tot medio 2025, maar reist op korte termijn af naar Leipzig om zijn transfer af te ronden.

Thomas Beelen
Trainer Arne Slot zag op de training van dinsdag overigens wel een optie centraal achterin wegvallen. Zomeraanwinst Thomas Beelen heeft een blessure opgelopen aan zijn voet en loopt volgens 1908.nl momenteel met een brace rond. Het is nog onbekend hoe lang Beelen uit de roulatie is, al lijkt hij de seizoensopening tegen Fortuna Sittard te moeten missen. Of Feyenoord vanwege de blessure van Beelen hoger in de boom is gaan zitten inzake Geertruida, is onbekend. De Rotterdammers hopen op korte termijn Bart Nieuwkoop te presenteren om de concurrentiestrijd op de rechtsbackpositie op te voeren. Door het aanblijven van Geertruida lijkt een inkomende transfer van Nino (Fluminense) momenteel niet aan de orde.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Is toch het goedrecht van Feyenoord? Denk niet dat geertruida gaat muiten omdat hij niet naar leipzig mag. Zal de hoop houden dat na nog een goed jaar en spelen in de CL een mooiere club langskomt

9 augustus 2023 om 15:35

Dit dus. Ik denk dat Feyenoord er heel goed aan doet om zoveel mogelijk de vaste kern intact te houden, want er staat nog steeds een prima selectie met een uitstekende trainer. Met goede prestaties in Europa en minimaal 2e worden in de competitie heb je dit bedrag sowieso ook wel binnengeharkt. Daarnaast kan de waarde van Geertruida alleen nog maar meer oplopen als hij zijn ontwikkeling doorzet, CL-ervaring achter zijn naam en meer interlands achter de rug heeft.
Volgend jaar verwacht ik echter wel de leegloop. Slot, Hancko, Geertruida en Gimenez verwacht ik te zullen vertrekken.

9 augustus 2023 om 16:26

Het is een risicootje wat Feyenoord hier neemt, 30 miljoen is geen klein bedrag. Kan zomaar zijn dat Geertruida door t ijs zakt in de CL, of zijn kruisband scheurt, of dat Feyenoord gewoon een beetje tegenvalt en 3e wordt. Dan is hij ineens maar 15 waard. Stel hij heeft wel een goed seizoen, dan wordt het bedrag niet ineens 20 miljoen meer, want zijn contract is ook weer een jaartje korter dan. Krijg je er ook 35 miljoen voor. Tricky business dit!

9 augustus 2023 om 16:37

De kans dat je het met Geertruida beter doet dan zonder is imo groter dan alle kansjes die jij hier opsomt Vlerksen. Zo'n groot risico is het denk ik niet.

Als je bang bent voor blessures kun je iedere speler wel bij het 1e beste bod verkopen, dat slaat helemaal nergens op.

Het zou kunnen dat Luts in de CL door het ijs zakt, maar ook die kans acht ik vrij klein. Het is een producxt van de eigen jeugd opleiding die al jaren lang een mooie ontwikkeling doormaakt. Zichzelf al dubbel en dwars heeft bewezen in de Conf.league en EL en daarmee een uitnodiging voor Oranje verdient heeft.

Het zou idd kunnen dat je 3e wordt dit jaar, het zou ook kunnen dat je 1e wordt. Daar moeten we op mikken en daar kun je een topper als Luts goed bij gebruiken.

9 augustus 2023 om 16:42

Je kan inderdaad alles in een negatief daglicht zetten. Het scenario kan ook zijn dat Feyenoord wel bij de 1e 2 eindigt, direct plaatsing CL heeft, en volgend jaar in één klap 40 miljoen binnen haalt + daarbij Geertruida nog in de gelederen heeft en hem voor een schappelijk bedrag kan verkopen.

Alles is een risico, zo is het leven nu eenmaal. Dat Feyenoord eindelijk is op zijn strepen gaat staan wat betreft verkoopbedragen is alleen maar te prijzen, we hebben de afgelopen jaren spelers voor fooitjes verkocht.

En dat een ‘gerespecteerde’ krant zijn mening ventileert en Feyenoord hebzuchtig noemt, is lachwekkend, vooral in de absurde wereld van het voetbal, waar hebzucht regeert.

9 augustus 2023 om 16:46

Natuurlijk zit er risico achter deze strategie, het zou in dit specifieke geval verkeerd kunnen uitpakken. Maar over een langere periode (5 - 10 jaar) zal Feyenoord er denk ik wel beter van worden.

Timber voor meer dan 40, Van de Ven voor 50. Voor Castello Lukeba gaat Lepzig nu ook meer dan 35 miljoen betalen.

Geertruida is echt niet minder. Twee jaar prima gepresteerd in Europa, kampioen van Nederland geworden, reserve aanvoerder van Feyenoord, selectie van het Nederlandse elftal.

De Nederlandse competitie is de vijfde van Europa, het wordt tijd dat transfersommen dat gaan reflecteren.

9 augustus 2023 om 17:25

Het kan omgedraaid ook een risco zijn om hem nu te laten gaan, voor het zelfde geld presteerd hij super en word zijn waarde 2 x zoveel, maar dat zien we volgend seizoen.

9 augustus 2023 om 17:58

Dachten ze met Jorgenson ook

9 augustus 2023 om 18:33

Tsja Jorgensen en Neres zijn recente voorbeelden waarbij er veel geld is verdampt. Je krijgt er volgend jaar echt niet ineens 50 miljoen voor. Ook geen 45. Hij heeft dan dan nog maar een contract tot medio 2025. Dus einde volgend seizoen nog maar een jaar….

10 augustus 2023 om 00:40

In de Champions League krijg je wel te maken met serieuze tegenstand. De laatste keer dat Geertruida dat kreeg ging het niet al te best. Dat was weliswaar in Oranje dus voor hem wat onbekender maar het is zeker afwachten.

9 augustus 2023 om 15:35

Ik verwacht ook niet dat Geertruida gaat muiten maar ik betwijfel wel of hij gegeven de omstandigheden zijn contract nog wel wil verlengen.
Volgend jaar zal Feyenoord wel tot verkoop over moeten gaan want dan gaat zijn laatste contractjaar in.

9 augustus 2023 om 16:00

Als hij het goed doet in de CL zou het me ook niks verbazen als er deze winter nog hogere biedingen binnen komen.

9 augustus 2023 om 16:09

Hij heeft in april bijgetekend. Wat verwacht hij, denk je?

9 augustus 2023 om 16:16

Ik denk dat hij verwacht dat dat zijn laatste contract aanpsssing bij Feyenoord is.

9 augustus 2023 om 16:46

Wellicht gaan ze na deze "teleurstelling" nog even met hem om de tafel zitten...

Trouwens de transferperiode is nog niet voorbij ...

9 augustus 2023 om 15:36

Idd, zo dacht ik ook. Feyenoord wil hem gewoon niet verkopen, alleen als er een belachelijk hoog bedrag op tafel komt.

9 augustus 2023 om 15:36

Als Feyenoord met behulp van Geertruida de CL haalt en dit jaar in de CL goed presteert is dat ook gewoon weer 50 miljoen bijschrijven. Als het ze dan ook nog lukt om Geertje met een jaar te verlengen schrijf je volgend seizoen nog 35 miljoen bij en heb je gouden zaken gedaan.

9 augustus 2023 om 15:51

@Feye_88

En als Geertruida geblesseerd raakt en niet verlengd draagt hij niet bij aan CL, niet bij aan het behalen van de CL en is hij volgend jaar de helft waard. Het is maar net vanaf welke kant je het bekijkt..?

Ik snap dat mensen graag Geertruida willen houden omdat het een goede voetballer is. Maar dit is echt een gebrek aan lange termijn visie.

Een verkoop van Geertruida voor een 30+ miljoen bedrag had Feyenoord op de lange termijn veel meer gebracht.

Doet veel hetzelfde er uit zien als een Jorgensen deal die klapte..

9 augustus 2023 om 16:02

Och komt weeeeeeer iemand met dat Jorgensen verhaal. Jorgenson die 1 seizoen boven zijn kunnen presteerde vergelijken en bovendien erg blessure gevoelig was vergelijken met Geertruida die al seizoenen lang een van de beste bij Feyenoord is, jonger is en bovendien bijna nooit geblesseerd is vergelijken is echt totaal irrelevant. Om nog maar te zwijgen over de financiële situatie waarin Feyenoord zich toen begaf ten opzichte van nu. Daarnaast met jou als als als redenering moet je elke belangrijke speler maar weg doen bij een goed bod, hebben we vorig jaar kunnen zien bij Ajax hoe dat uitpakte. Lange termijn visie is ook spelers langer bij de club houden die sportief gezien (op dit moment) niet te vervangen zijn waardoor je beter presteert in bijvoorbeeld de CL waarmee je je aantrekkingskracht vergroot en deze spelers volgend jaar ineens wel kunt vervangen omdat er meer spelers open staan voor een transfer naar de club.

9 augustus 2023 om 16:06

Hoop teleurstelling bij de Ajacieden zie ik. Het is niet niets. Zelf vinden ze 40 weinig voor al hun eigen b-artisten, maar Feyenoord moet meteen akkoord wa t stel Jorgensen scenario. Wel aandoenlijk.

9 augustus 2023 om 16:07

Die lange termijn visie van jou zegt niet veel Bergkampie.
Is niet echt een visie toch....spelers verkopen voor bedragen die eigenlijk te laag zijn omdat ze misschien wel eens ernstig geblesseerd zouden kunnen raken.

Feyenoord heeft het geld nu niet keihard nodig en acht de kans dat we met Luts op het veld meer kans maken op een 1/2 plek in de competitie en goed resultaat in Europa groter. Waarom zou je dan genoegen nemen met een bedrag wat je te laag vindt?? Dit toont juist aan dat er wel lange termijn visie is.

"doet veel hetzelfde er uit zien als een Jorgensen deal die klapte."
Hiermee maak je jezelf echt compleet belachelijk. Jorgensen, die spits die niemand kende en vanuit het niets een top seizoen draaide bij Feyenoord. Die hadden ze idd moeten verkopen. Luts komt uit de eigen jeugd en is de afgelopen jaren gestaag uitgegroeid tot een van de/ beste verdediger in de eredivisie. Als je het verschil tussen die 2 niet ziet, kun je woorden als visie beter misschien helemaal achterwege laten.

9 augustus 2023 om 16:08

@D-Bergkamp

Ja, dat kan allemaal gebeuren. Maar als je zo negatief beleid gaat voeren kom je nooit ergens. Zo doen ze het bij jouw cluppie ook niet.

Dat Jorgensen verhaal kennen we nou wel. Dat zou voor elke club gelden. Zoals, laten we zeggen, voor Alvarez bij Ajax. Zelfde situatie. Ook een prima bod geweigerd. Hoe kijk je daar naar?

Want Alvarez kan dit seizoen hooguit in de Europa League presteren en in de competitie. Een matig seizoen en hij levert geen 40 miljoen meer op, maar volgend jaar nog 12.

9 augustus 2023 om 16:17

Vorig jaar zeiden zoveel mensen precies hetzelfde als jij nu weer zegt, volgend jaar is hij alleen maar minder waard, wat nou als hij geblesseerd raakt blablabla... jorgensen blablabla...., nou en kijk nu je kan dit jaar nog veel meer voor hem vragen en is ongelofelijk belangrijk geweest in het kampioenschap.
Die reacties met vergelijkingen met jorgensen zouden hier eigenlijk ook gewoon gelijk automatisch verwijderd moeten worden, dit is op geen elke manier te vergelijken en toch komen mensen er steeds weer mee terug.

9 augustus 2023 om 16:31

Sorry, maar ik word toch echt sch*tziek van dat Jorgensen verhaal dat elke keer weer opduikt als Feyenoord een speler niet wil verkopen voor een redelijk bedrag. Echt, stop daar eens mee; dat komt echt bij elke club voor (neres verhaal bij Ajax bijvoorbeeld).

Je beleid moet juist absoluut niet zijn dat je snel spelers moet verkopen als er een redelijk bod komt omdat er weleens iets met een speler zou kunnen gebeuren. Dat getuigt van weinig ambitie en weinig vertrouwen in je eigen club.

9 augustus 2023 om 18:32

@allemaal,

Bij Ajax lopen ze ook zulke missers op hoor, dit is echt geen jaloerse Ajacied. Dit is een Ajacied die hoopt op een sterkere competitie omdat het beter is voor alles clubs.

Ajax maakt ook (te) vaak de fout te lang vasthouden aan spelers waardoor je stil blijft staan. Zo gokten ze weer een seizoen op Pasveer, mag Wijndal het weer proberen, is Klaassen nog aanwezig en zo kan ik over Ajax nog wel even door gaan dat deze vaak de boot gemist hebben.

Dit topic gaat over Feyenoord en Geertruida, en daar reageer ik op. Als er alleen maar gekeken word dat ik Ajacied ben en daarom de mening niet serieus genomen word, over wie zegt dit dan meer?

Geertruida is een goede speler, maar 30-35 miljoen dat geboden schijnt te zijn is ook een fantastisch bedrag. Namelijk je club record!

Waarom Geertruida verkopen voor een club record? Omdat je op deze manier door kunt selecteren zonder er heel hard op achteruit te gaan. Want komende zomer is de kans groot dat Hancko weg wilt en Geertruida ook. Laat staan Bijlow. Dan moet je drie basis spelers vervangen uit je as, en dat is niet op te vangen! Zie Ajax afgelopen seizoen.

Door nu Geertruida te laten, haal je alvast zijn vervanger, en kan je volgend jaar Hancko laten gaan en een vervanger halen.

Dat is lange termijn beleid, niet alleen kijken naar het komende seizoen maar ook alvast naar volgend seizoen.

Maar hè, de supporter die het bij zijn eigen club zag/ziet gebeuren is gek?

9 augustus 2023 om 18:38

Welke b artiesten moridin? Daarbij komt feyenoord toch uit een klein financieel dal, waardoor het afwijzen van dit soort bedragen wel een iets groter risico kan zijn. Wel ben ik het er mee eens dat geertruida op dit moment best 35mln mag opbrengen en het dus feyenoords goed recht is 32mln af te wijzen

9 augustus 2023 om 19:30

@Feye_88

Er zit een verschil tussen een openingsbod weigeren en na een vierde bod (dat als clubrecord) op zijn minst redelijk is weigeren.

En ja ik denk dat Ajax Alvarez moet verkopen voor een redelijk bedrag. Ik verwacht niet dat Ajax nog 2-3 biedingen zal weigeren.

Zoals ook al beschreven, door nu Geertruida niet te laten gaan is de kans groot dat je volgend jaar Bijlow, Hancko en Geertruida in 1x moet gaan vervangen. Want Feyenoord is niet de heilige graal voor hun allen, die willen verder kijken. En Trauner is volgend jaar 32+ dus hoe goed gaat die blijven ?

Door nu Geertruida te laten gaan kan je alvast een nieuwe RCV halen die achter Hancko/Trauner kan rijpen. Een nieuwe rechtsback om Pedersen aan te pakken en misschien Ivanusec sneller binnen te halen.

Op korte termijn ga je er misschien iets op achteruit, wat ik betwijfel aangezien je in de breedte sterker word. Het voordeel is dat komende zomer je een back, CV en LB hebt die er al staan. En dus kan je Hancko laten gaan en ook Bijlow zonder je team balans te erg te verstoren…

Dat is lange termijn visie…

9 augustus 2023 om 19:45

We hebben dit jaar al Szymanski en Kokcu laten gaan. De RCV hebben we al gehaald, die heet Beelen.

De kracht van Feyenoord ligt nu echt in de verdediging en in de aanval. Het middenveld is verzwakt door het gemis van Kokcu. Als je Geertje weghaalt, dan ben je in 2 linies ernstig verzwakt. Geertruida en Hancko zijn spelers die echt op CL niveau kunnen meedoen. Trauner is daar te traag voor. Dat ga je niet kunnen opvangen zo snel. Hij is wel prima als 2e verdediger in geval van blessures.

Lange termijn betekent ook continuiteit in prestaties. Komend jaar gaan de 1e 2 van NL de CL in. Dat is 40 miljoen bijschrijven.

Door t contract van Lutsha op te waarderen en hem voor 30 te laten gaan haal je maximaal profijt uit zijn aanblijven. Zoiets was met Kokcu ook geregeld, waardoor hij voor 25 5 weg is gegaan.

Net zo goed lange termijn visie.

9 augustus 2023 om 20:12

@Feye_88

Szymanski heb je niet laten gaan, daar was simpelweg niets over te zeggen door Feyenoord zijnde. Dus je hebt alleen Kokcu laten vertrekken. En als je perse Szymanski wilt benoemen die word vervangen door Ivanusec (ga ik van uit)

Het contract van Geertruida op waarderen met een afkoop som is nog steeds geen verandering aan de situatie van komend jaar.

Bijlow wilde al weg volgens de geruchten, Hancko zit met zijn 26 jaar volgend jaar ook in de juiste leeftijd. Trauner is dan 32.

En de 22 jarige Beelen met 30 wedstrijden KKD divisie als vervanger van Geertruida aanwijzen, dat is niet serieus mag ik hopen?


9 augustus 2023 om 20:27

@D-Bergkamp
Hoe Szymanski is vertrokken is niet interessant. Het gaat erom dat hij weg is. Ivanusec rendeert juist goed op de linksbuiten positie. Op het middenveld staan al heel veel spelers. Hij is de vervanger van Idrissi.

Bijlow mag volgend jaar weg. Dat weten we en die kun je vervangen zonder te veel impact op het team.

Beelen is een zeer talentvolle speler die niet voor niks gehaald is. Hij krijgt een seizoen om te wennen. Wieffer kwam ook uit de KKD. Dat zegt niet zoveel. Hij schijnt zich uitstekend aan te passen. De eerste berichten zijn erg positief. Stam kwam ook uit de Eerste divisie op latere leeftijd.

We spelen dit seizoen Champions League. Geertruida is dit seizoen nog erg belangrijk. De balans in de verdediging kun je volgend jaar prima herstellen. Maar je kunt niet een seizoen beginnen met disbalans in zowel de verdediging als het middenveld. Beelen moet zoals gezegd nog wennen.

Dit seizoen het middenveld stabiel krijgen. En Ueda klaarstomen voor het vertrek van Gimenez.

9 augustus 2023 om 20:36

@Feye_88

Je wist een jaar geleden als dat Szymanski weg zou gaan, aangezien er geen contract lag voor een langere periode. Dat je hem dit jaar (nog steeds) moet vervangen is juist het gebrek aan lange termijn visie.

Dat Kokcu (vervangen door Zerrouki) weg zou gaan was logisch, dus het was ook logisch dat Feyenoord tijdig de vervanger probeerde te halen.

Je verdediging is de sterkste linie in mijn ogen met de meeste breedte en diepte. Tegelijkertijd ook de linie waar je volgend d seizoen gegarandeerd diverse spelers (moet) gaan laten vertrekken.

Nu er op in spelen zorgt voor een natuurlijk verloop zonder er te veel op achteruit te gaan.

9 augustus 2023 om 21:04

Een jaar geleden haalden we ook Bullaude voor die positie. En voor Timber is ook 'project 10' ingericht. Er is dus wel degelijk rekening gehouden met het niet aanblijven van Szymanski, maar dit is niet zo goed gegaan als gehoopt.

In de verdediging zijn we heel sterk, maar ontbreekt het juist aan diepte.

We hebben nu:
Pedersen, Kasanwirjo, Trauner, Beelen, Geertruida, Hancko, Hendriks, Hartman en Lopez.

Op rechtsback en lcv komen we kwaliteitsspelers te kort.

Op het middenveld staat er op elke positie een vracht aan spelers:

DM: Vd Belt, Zechiël, Zerrouki
CM: Wieffer, Timber, Milambo
AM: Stengs, Bullaude (verhuurd), Timber evt, Dilrosun evt, Ivanusec evt

Aanval:

Alireza, Paixao, Gimenez, Walemark, Ueda, Ivanusec, Stengs evt, Dilrosun, Minteh

Met andere woorden. De meeste posities zijn dubbel bezet met goede spelers. Qua breedte is het middenveld het beste vertegenwoordigd. Kwalitatief gezien is dat alleen nog afwachten. Zechiël, Vd Belt en Milambo zijn veelbelovend, maar of het echt wat wordt weten we komend seizoen pas.

Als je Geertruida nu laat vertrekken is de verdediging ook een risico kwalitatief gezien. Dan val je terug op Trauner die ouder wordt en Beelen die een seizoen moet acclimatiseren.

We verschillen duidelijk van mening, maar ik vind echt dat we niet kunnen veroorloven om Kokcu en Geertruida te laten vertrekken. Tenzij we een gegarandeerde topper terughalen zoals De Vrij ofzo.

10 augustus 2023 om 00:10

@d bergkamp vind je dan ook maar dat Ajax akkoord moet gaan met de 40 miljoen voor Kudus en Alvarez. Geen CL dit jaar, misschien raken ze wel geblesseerd. Zijn ze straks nog maar 20 waard.

9 augustus 2023 om 15:37

Het is alleen het goed recht wanneer het in Feyenoords voordeel is. Als een andere club (laten we zeggen; Twente met Zerrouki) hetzelfde doet is de wereld te klein

9 augustus 2023 om 15:41

Hoezo is de wereld dan te klein?
Feyenoord heeft meerdere pogingen gedaan, opgegeven en vervolgens in de zomer alsnog het gewenste bedrag op tafel gelegd.

Volgens mij waren vooral Twente supporters verbolgen over het feit dat Feyenoord het bleef proberen en het feit dat veel van mijn mede supporters (incluis ikzelf) vonden dat 8mln veel te veel is voor een speler als Zerrouki.

Tot nu toe bevestigd hij dat wat mij betreft ook, maar hoop dat hij op de lange termijn mijn ongelijk nog gaat bewijzen.

9 augustus 2023 om 15:43

Was Twente maar zo moeilijk om 10 miljoen te vragen en dat we Zerrouki mis zouden lopen. Waren maar weinig Feyenoorders die Twente hekelde voor de vraagprijs. Ging meer om hoe ze in de media overkwamen. Als Te Kloese nu heel stoer voor de camera gaat praten dan is het vergelijkbaar.

9 augustus 2023 om 15:45

Dat had twente gerust kunnen doen, met het risico dat je m niet verkoopt. Twente had het geld wel nodig, dus die konden dat risico niet nemen. Feyenoord daarentegen heeft al voldoende transferopbrengsten dus alleen een extreem goed bod zou tot verkoop kunnen leiden.

9 augustus 2023 om 15:47

Hoezo was de wereld te klein dan? Het was Twente dat over Zerrouki de media opzocht. Feyenoord is gewoon doorgegaan met bieden.

9 augustus 2023 om 15:53

Maar meer dan 35 mio is ook tevee voor Geertruida. Leuke speler geen cl ervaring, is geen topper maar wel een leuke speler. Maar idd net als Twente destijds nu Feyenoords goed recht om niet akkoord te gaan.

9 augustus 2023 om 15:57

@benficaajax: best slim dan van Feyenoord want over 4 maand heeft hij CL ervaring dus is ie meer waard volgens die redenatie

9 augustus 2023 om 16:07

Tja als je Geertruida als een “leuke speler” gaat bestempelen snap je er sowieso niet zoveel van volgens mij.

9 augustus 2023 om 16:09

Welke CV in de Eredivisie is beter dan Geertruida? Misschien Hancko, maar daar blijft t ook wel bij.

9 augustus 2023 om 16:19

@BenficaAjax1 maar wel een Europese finale (conf league) en kwartfinale (europa league) op zn naam met zijn 23 jaar. Hoeveel leeftijdsgenoten van hem zouden dat nog meer hebben?

9 augustus 2023 om 16:25

Maar verwacht Fey dat Geertruida net zoveel moet opleveren als Timber? Timber heeft een EK, WK, CL gespeeld en meerdere keren kampioen geworden op jongere leeftijd. Ook hoor je het argument van “hij stond bij oranje in de basis tov Timber”, maar ook dat is een dooddoener omdat van te voren al was gecommuniceerd dat Timber geblesseerd was en ook niet zou invallen. Daarnaast met Geertruida als CV hebben we een ongekend aantal tegendoelpunten, maar durven mensen dat VVD aan te rekenen. 32,5 miljoen is echt een heel hoog bedrag en ongekend voor een speler die het meer als RB heeft laten zien dan op CV in de Eredivisie. Het afgelopen seizoen heeft omstandigheden gekend waar Fey optimaal van heeft geprofiteerd, maar dat geeft gewoon 0 garantie voor komend seizoen. Dat ze dit bod hebben geweigerd is hun goed recht, maar wel ontzettend risicovol en het verbaasd me ook eerlijk gezegd.

9 augustus 2023 om 16:27

@feye_88, De wereld was volgens feyenoorders op VZ veel te klein. Ik heb echt ontzettend veel berichten voorbij zien komen dat Twente zich niet zo hard moest opstellen en Zerrouki voor minder van de hand moest doen.
Dus het is logisch dat een Duiste krant dat nu ook post.

9 augustus 2023 om 16:34

@voetbalhumor

Dat heb je verkeerd begrepen. Feyenoorders vonden dat Zerrouki niet zoveel waard was. Maar dat is niet de schuld geweest van Twente. Als zij er zoveel voor vragen en Feyenoord betaalt hebben ze het goed gedaan.

Feyenoorders ergerden zich aan de manier waarop de TD van Twente zich uitliet in de media. Niet aan de eisen die zijn stelden voor de speler.

9 augustus 2023 om 16:38

@fckorsou

Dan heb je het over een dooddoener en kom je daarna met een wel heel subjectieve blik op hoe Geertruida presteert.

Hij is beter als CV dan als back. Oranje speelde bagger tegen 2 toplanden. Daar vaalt Geertruida niet heel veel te verwijten. Tegen Frankrijk deed hij t overigens prima voor hij gewisseld werd.

Bij Feyenoord wordt gelukkig beleid gevoerd. Je hebt nooit enige garantie, maar als je fatsoenlijk beleid voert komen de centen vanzelf binnen.

9 augustus 2023 om 16:44

Bij die transfersoap zocht de TD telkens de media op om alles bewust te escaleren. Te Kloese hoor je nu niet in de media te blèren dat Leipzig te weinig bied. Een significant verschil.

9 augustus 2023 om 17:44

@feye_88 hoe subjectief zijn ze bij Feyenoord dan gezien ze roepen dat hij minimaal gelijkwaardig is aan Timber? De wedstrijd tegen Frankrijk ging pas beter toen hij na een omzetting op RB kwam te staan. En trouwens, als Geertruida beter is op CV, waarom krijgt Trauner dan normaal gesproken de voorkeur van Slot indien fit? Als back ben ik een groot fan van hem en denk ik dat zijn plafond veel hoger ligt dan als CV. Zoals ik eerder zei, het is Fey zijn goed recht om zo hoog in de boom te zitten, maar wat mij betreft nemen ze ook een financieel risico.

9 augustus 2023 om 22:18

Klopt

9 augustus 2023 om 22:20

Het gaat nie om de eredivisie. Het gaat om het niveau. Hij is goed in nl, maar niet in Duitsland en zeker niet in Spanje Engeland of Italië. Sorry jongen maar hij is leuk maar niet meer dan dat.

10 augustus 2023 om 00:31

El Fenomeno Streuer is gewoon open geweest en dan nog; uiteindelijk heeft hij gekregen wat hij wou, wie is er dan gek? Het gaat ook hier gewoon ordinair over knaken, dus wellicht is jouw 'significante verschil' wel helemaal niet zo significant.

10 augustus 2023 om 00:41

Nee het ging in jouw comment over de wereld die te klein zou zijn omdat Twente te veel zou vragen, terwijl in werkelijkheid de wereld te klein was omdat meneer Streuer, en in navolging daarvan vele supporters (nee niet alle) pretendeerden dat FC Twente minstens gelijkwaardig zo niet beter was dan Feyenoord en ze niet naar een 'concurrent' gingen verkopen.

9 augustus 2023 om 16:34

@kralingenfc,

Dat kun je meerdere kanten op uitleggen. Het kan je als club ook bijten. Wanneer je nieuwe spelers wilt aantrekken en je hebt de reputatie dat je niet zo makkelijk wegkomt kan een speler ook denken; ik verken ook andere opties. Tottenham is ook zo een club.

Ik denk niet dat hij gaat muiten ofzo. Het kan wel zo zijn als ze bijv met Feyenoord op woensdag spelen en Leipzig op dinsdag dat hij dinsdag denkt, fuck daar had ik kunnen spelen, net ff minder slapen en volgende dag net ff minder scherp waardoor je in de 90e minuut een nare counter tegen krijgt. En ja hier zitten veel als punten in, maar het is niet alleen goed.

9 augustus 2023 om 16:42

Goed recht en redelijkheid zijn soms verschillend. Volgens mij wilde Geertruida ook graag, is jeugdproduct dus zover ik weet volle winst. Die gaat idd niet muiten maar of het handig is, maar ja, wij zijn niet bij evt besprekingen van Feyenoord en Geertruida. Misschien mag hij volgend jaar gelimiteerd weg.

9 augustus 2023 om 19:55

Kralingen: klopt. Al die prijzen zijn subjectief. Je kan zeggen dat Feyenoord hebzuchtig was. Je kan ook zeggen dat Leipzig cheap was en niet naar waarde bood. Er is geen waarheid wat dat betreft. Laat ze maar ruziën.

90 miljoen ontvangen voor je eigen verdediger, 30 miljoen bieden voor Geertruida, afgewezen zien worden en dan veel meer dan die 30 miljoen betalen voor een andere vervanger van Lyon, dat zegt toch dat je toch liever die andere gozer wilt hebben. Niks hebzuchtig aan van Feyenoord lijkt me, hopen dat Geertje zich erover heen kan zetten. Geertruida die blijft maakt een groot verschil aankomend seizoen.

9 augustus 2023 om 15:27

Hoe kan je het een met de ander vergelijken?? Niet dus!

9 augustus 2023 om 15:30

Dus als je veel geld ontvangt moet je maar meteen veel uitgeven? Dan had Twente ook wel 25 miljoen kunnen vragen voor Zerrouiki, want Feyenoord heeft ook gecashd voor Kokcu tenslotte.

9 augustus 2023 om 15:32

Dan halen ze toch lekker Lukeba voor nog meer geld, betah!

9 augustus 2023 om 15:34

Dat hebben ze toch ook? Ik vind 8 miljoen voor Zerrouki nog steeds een stuk vreemder dan 25 voor Kokcu of 36 voor Geertruida.

9 augustus 2023 om 15:56

Met die logica zou feyenoord 90 miljoen moeten vragen aan leipzig. Aangezien kokcu ook voor 25 ging. Daarnaast was zerrouki al gekocht voordat kokcu was verkocht deze zomer, kan je beter de vergelijking maken met aursnes want toen waren ze ook geïnteresseerd die ging toen voor 13. Dat zit een stuk dichterbij elkaar dan 36 en 90

9 augustus 2023 om 16:42

Precies!
Ze hadden Lukeba al vanaf het begin hoger ingeschat lijkt mij. En nu het met het "goedkoper" (gedacht) alternatief niet wil lukken, dan toch gewoon de hoofdprijs voor de 1e optie betalen.

Voor beide partijen niks mis mee. Alleen Geertruida dan, zomaar een wortel voorgehouden. Maar daar komt hij ook wel weer overheen.

Hebzuchtig is een waardeoordeel van iemand die er niet onbevooroordeeld in staat.

36 mln is een prima prijs voor Geertruida.

9 augustus 2023 om 15:32

Voor Feyenoord absoluut, voor Leipzig echter niet want die schakelen nu door naar een andere target.

Wel goed dat Feyenoord zich niet laat bepiepelen.

9 augustus 2023 om 15:32

Helemaal met je eens. Feyenoord heeft het geld al verdiend op de transfermarkt, gaat veel (start)gelden pakken in de CL en moet dus ook het kapitaal en de kwaliteit op het veld hebben staan. Leipzig heeft toch geld zat? Lekker betalen voor de een diamant. Feyenoord moet gewoon in fases de sterspelers laten gaan, dus als Geertruida niet deze zomer wordt verkocht dan toch lekker volgend jaar.

9 augustus 2023 om 15:36

Feyenoord heeft liever in de winter 22mil, lekker gehandeld.

9 augustus 2023 om 15:40

Precies, geld moet op het veld staan en niet op de bank. Die 32m zal je waarschijnlijk niet meer krijgen gezien zijn contract tot 2025. Maar je moet ook prijzen pakken, zie het verval bij Ajax

9 augustus 2023 om 15:40

Nee, Feyenoord heeft liever volgend jaar zomer 50 miljoen.

9 augustus 2023 om 15:42

Nee Feyenoord heeft liever Europese overwintering en een grotere kans op plek 1/2 komend jaar.

9 augustus 2023 om 15:39

Al was het geen prima prijs. Het is toch aan Feyenoord zelf of ze een speler wel of niet willen verkopen?

9 augustus 2023 om 15:47

Zo simpel is het al lang niet meer, dat weet je zelf ook wel.
Ont. Prima van en voor Feijenoord. Denk wel dat je een realistische zakenpartner wilt zijn als Nederlandse topclub, anders trek je mogelijk ook lastiger de juiste (buitenlandse) spelers aan. Talenten zien de Nederlandse clubs nou eenmaal als tussenstap

9 augustus 2023 om 15:54

Waarom is het niet zo simpel? Natuurlijk moet je een realistische zakenpartner zijn. Maar Feyenoord heeft deze zomer al een sloot spelers verkocht, en ook het jaar daarvoor hebben meerdere spelers een stap omhoog gezet. Dan kun je als club toch prima vinden dat je niet nog een bepalende speler wil laten gaan, tenzij de absolute hoofdprijs op tafel komt?

9 augustus 2023 om 17:48

Jawel, maar daarmee is de kous niet af. Direct begint dan het riskante spel ‘hoe houd ik mijn speler tevreden’.

Het is dus niet zo eenzijdig. Maar laten we niet muggenziften, volgens mij bedoelen we hetzelfde

9 augustus 2023 om 16:37

36 miljoen is ook een waardeoordeel van iemand die er niet onbevooroordeeld in staat ;-)

9 augustus 2023 om 16:47

Nee, dat is het tegenbod van Feyenoord.

Het is niet zo dat ik 36 mln verzonnen heb.

10 augustus 2023 om 10:15

je kan ook gewoon eens zeggen ;-)

Feyenoord zou zich 'dom en hebzuchtig' opgesteld hebben volgens BILD hahaha. Dat is wel de grootste grap ooit. Dus relatief kleinere clubs in Europa móeten hun beste spelers maar voor een appel en een ei laten vertrekken? Feyenoord heeft juist heel erg gelijk. Hoog in de boom zitten! Er zit toch zat geld bij clubs als Leipzig. Feyenoord gaat zelf ook de CL in en gaat strijden om het landskampioenschap.. verwacht men buiten Nederland dan écht dat ze zomaar een sterkhouder laten gaan voor een schappelijk prijsje? Nee nee.. die tijd is hopelijk definitief voorbij!

9 augustus 2023 om 15:47

Vind ik ook nogal een statement. Heb het BILD-artikel er even bij gezocht en ik zie niet direct dat ze Feyenoord 'dom' noemen. Wel hebzuchtig: "grund: die Holländer sollen zu gierig gewesen sein!"

9 augustus 2023 om 15:55

Is wel een Hollands iets gierig zijn

9 augustus 2023 om 16:06

Artikel gelezen, nergens wordt Feyenoord "dom" genoemd. "gierig" betekent (inderdaad) "hebberig".

9 augustus 2023 om 16:10

Is het ook iets typisch Portugees / iets voor Ajacieden om vervelend te zijn?

9 augustus 2023 om 16:24

In dit geval zijn die Duitsers toch gierig

9 augustus 2023 om 16:44

En Feyenoord hebberig. Maar zeker niet dom

9 augustus 2023 om 18:46

dat zo'n domme nietszeggende provocerende comment als dit al meerdere keren geliked wordt zegt genoeg over het niveau van sommige anticieden hier, elk woord van een ajacied werkt voot deze mensen als een rode lap op een stier. Benficaajax zegt niks raars in deze, maar direct zet je een hele supportersschare weg als vervelend. Kijk toch eens in de spiegel man, hapsnurker

9 augustus 2023 om 16:20

Feyenoord heeft meer prijzen Europees gewonnen dan een leipzig

9 augustus 2023 om 16:39

Precies dit.
Vindt, dom en hebzuchtig ook erg kleinerend.
Totaal niet nodig.

Hopelijk gaat Geertruida niet muiten en kunnen wij zijn contract uiteindelijk toch nog verlengen waardoor hij volgend jaar voor een mooi bedrag mag gaan.

Dat is Feyenoord zijn goed recht, waarom is Geertruida minder waard dan Lukeba?? Wel zuur als Lutsharel heel graag weg wil en om 5 voor 12 ze nog even de prijs verhogen, maar dit is Bild die zullen het wel op een bepaalde manier opschrijven.

9 augustus 2023 om 15:28

Omdat Lukeba een van de betere cvs is van de Ligue 1 en zich ook al in een betere competitie bewezen heeft.

9 augustus 2023 om 15:35

Geertruida is een veelzijdige verdediger die een van de betere cv's/rechtsback is van de Eredivisie. Hij heeft het ook op Europees niveau tegen tegenstander van formaat laten zien. Tevens is Geertruida international.

9 augustus 2023 om 15:41

De Ligue 1 is dus sinds dit jaar officieel niet meer een betere competitie

9 augustus 2023 om 15:44

Jaja, blahblah.
Ik vind dat Feyenoord ook aan grootheidswaanzin lijdt, gevoed door clubs die mega bedragen betalen.
Feyenoord komt qua grote transfers net kijken en denkt dat opeens de hele selectie het dubbele waard is.
Waar vorig jaar nog een gat in dd lucht werd gesprongen en feest werd gevierd in Rotterdam is nu 30 miljoen voor een redelijk normale verdediger niet genoeg.
En kom niet aanzetten met verhalen als van.....ja maar jullie.....of vergelijkingen die nergens op slaan.
Ik denk dat Geertruida zich ergens flink genaaid voelt, want er had ook een topsalaris aan vast gezeten.

9 augustus 2023 om 15:50

Ik zal op jouw verzoek geen vergelijkingen maken met Tinus.

Maar het feit dat je Geertruida bestempeld als redelijk normale verdediger zegt veel over jouw inzicht.
Die jongen is zowel centraal als op rechtsback de beste verdediger in Nederland. Waarom zou je die voor een bedrag laten gaan wat je momenteel niet perse nodig hebt als je hem heel goed kunt gebruiken komend seizoen?

Kan je zeggen dat we er vorig jaar dolblij mee waren geweest, maar das net zo stompzinnig als het vergelijken met andere transfers. Vorig jaar hadden we geen CL inkomsten en moesten er vreselijk veel aankopen gedaan worden. Nu ziet de wereld er eenmaal anders uit.

9 augustus 2023 om 15:56

Jij zal eens een keer iets positiefs over feyenoord zeggen. Begint op te vallen.
Het is toch logisch dat feyenoord een sterkhouder niet kwijt wil, dan mogen ze hoog in de boom zitten. Ook niet gek, hij heeft een marktwaarde van 25 miljoen

9 augustus 2023 om 16:04

@tinus45

Een Oranje-international die al 2 seizoenen uitstekend presteert, kampioen wordt, een Europese finale heeft gehaald en een kwartfinale en nog jong is gaat gewoon voor een hoog bedrag weg. Of hij blijft, dat is ook prima.

Je moet zelf maar weten of je Geertruida redelijk normaal vindt, maar hij is dus gewoon een uitstekende verdediger. Fel, verdedigend én aanvallend goed, uitstekende passing, uitstekend aan de bal.

9 augustus 2023 om 16:07

Ik zeg nergens dat Geertruida geen uitstekende verdediger is, maar ik vind Lukeba de betere van de 2. Dus ik snap Leipzig wel dat ze voor hem dieper in de buidel willen tasten, bovendien ook een LCV, iets wat Geertruida ook niet is.

9 augustus 2023 om 16:11

Prima....lekker doen.
Genieten wij nog een jaartje van onze held achterin.

9 augustus 2023 om 16:27

Aandoenlijk Tinus, aandoenlijk. We zullen snel de hele selectie verkopen voor twee kwartjes. Geertruida vond alles best, dat was allang bekend.

9 augustus 2023 om 16:27

Het enige waar je wel vraagtekens bij kan zetten is dat de verhalen die er nu over Geertruida zijn, gingen vorig jaar over Malacia. Meer dan 30 miljoen is echt veel geld voor een speler die zich niet/amper heeft bewezen op een hoog niveau. Maar ik snap wel dat Feyenoord het probeert. AZ doet immers het zelfde. Maar het risico is wel jezelf overvragen en uiteindelijk met veel minder genoegen moeten nemen. Echter is ook hier het credo, de transferperiode duurt ruim 3 weken. Dus er kan nog van alles gebeuren.

9 augustus 2023 om 16:42

Overvragen kan makkelijk. Feyenoord heeft vorig jaar zeer goed geboerd. Dit jaar niet alleen 30 voor Kokcu, maar ook al zo'n 15 aan bankzitters. Plus CL. Waarom verkopen? Feyenoord wil helemaal niet verkopen en dus wordt er alleen nog tegen de hoofdprijs verkocht.

9 augustus 2023 om 17:19

Derkaiser en waar blijkt uit dat Lukeba beter is dan Geertruida je normt precies helemaal niks. En volgens mij kijk jij alleen maar Bundesliga, en nog geen wedstrijd van die ene Lukeba gezien.

9 augustus 2023 om 17:21

Alkmaar54 wat is overvragen precies? Je vraagt 40 miljoen en daarna 45 of? Feyenoord wilt 35+ hebben als Leipzig dat niet wilt betalen prima, als ze die 35 + bonussen op tafel leggen was Geertruida allang een speler van Rb Leipzig geweest. Feyenoord hoeft niet te verkopen.

9 augustus 2023 om 15:31

Ik vind het bijzonder dat Feyenoord ineens de prijs gaat verhogen.
Het gaat hier niet om Messi ofzo, dus ik denk dat ze met 30 miljoen al blij mogen zijn. De beste jongen heeft nu 1 seizoen goed gespeeld. Wie weet komt er een slecht seizoen achteraan en dan is hij veel minder waard.
Je kan ook teveel willen als Feyenoord zijnde. Ben benieuwd wat dit gaat doen met de gemoedstoestand van Geertruida zelf.

9 augustus 2023 om 15:37

Volgens mij heb jij Geertruida de afgelopen seizoenen niet gevolgd. Hij is inmiddels al 2/3 jaar erg sterk aan het spelen. Wat betreft Geertruida: die heeft al laten weten zich professioneel op te stellen. Verder is het inderdaad een risico dat je neemt door een dergelijk bedrag af te wijzen. Maar Feyenoord is blijkbaar in staat en bereid dit risico te nemen. Helemaal prima dus!

9 augustus 2023 om 15:37

1 goed seizoen gespeeld? Jij kijkt niet veel Feyenoord te lezen.. 36 miljoen is gewoon een prima prijs voor een multifunctionele verdediger als Geertuida.

9 augustus 2023 om 15:38

Bobo, als dit volgens jou het eerste seizoen is dat hij goed speelt neem ik de rest al niet meer serieus . Verder concludeer jij dat met alle spelers onder het niveau Messi niet onderhandeld mag worden, want ja, het is geen Messi. Ten derde zeg jij "wie weet komt er een slecht seizoen achteraan en dan is hij veel minder waard." Met het oog op deze uitspraak kan je beter he-le-maal niemand halen, want ja, wie weet is hij volgend jaar slecht en ten vierde zit Geertruida helemaal prima bij Feyenoord en is hij een jonge van de club. Verder heeft Feyenoord zich ook opengesteld voor een eventueel vertrek. Toch Bedankt!

9 augustus 2023 om 16:02

Ik heb een tijde geleden gelezen dat Ten Kloese voor Geertruida hetzelfde bedrag wilde als wat Timber had opgeleverd. Volgens mij heeft Feyenoord dus de vraagprijs laten zakken

Helemaal goed. Je kunt het zien als hebberig, je kunt ook zeggen dat Te Kloese vast houdt aan een prijs die hij reeel acht voor Geertruida.
Persoonlijk ben ik het met Te Kloese eens en blij dat Geert blijft.

Ik zeg gelijk captain maken die jongen.

Risico van het vak. Vraagt Te Kloese te weinig is hij weer een slechte onderhandelaar. Buiten Kocu vind ik dat hij het perfect doet 👌

9 augustus 2023 om 15:52

Met Kokcu waren afspraken gemaakt zodat hij een jaar langer bleef toen de rest bijna allemaal vertrok. Vandaar deze prijs voor hem

Vraag en aanbod, zo werkt onderhandelen.
We hoeven als Nederlandse clubs niet altijd maar ‘ja’ te zeggen tegen clubs uit andere landen.

Wel zuur voor Geertruida maar heel goed voor Feyenoord dit. Was tijdens de wedstrijd tegen PSV de beste man van Feyenoord op het veld. Als het dit jaar niet lukt, gaat het volgend jaar vast lukken om een leuke club te vinden. Is nog jong, international, kan op meerdere posities spelen... even treuren en daarna nog harder je best doen. Deze jongen komt er wel...

Sowieso vond ik het apart dat Gvardiol (L) opgevolgd zou moeten worden door een rechtsbenige centrale verdediger. Deze aankoop lijkt mij wat dat betreft veel logischer.

Daarnaast vind ik niet dat Feyenoord te hoog in de boom zit. Met Pedersen op RB kan je echt niet aankomen in de CL. Daarnaast moet Feyenoord dit seizoen bij de eerste twee eindigen en daar is Geertruida heel belangrijk bij. Volgens mij ben je dan verzekerd van plus minus 40 miljoen. Hoop dat Geetruida er zelf goed mee om kaan gaan, maar daar maak ik mij eigenlijk niet zo een zorgen over.

9 augustus 2023 om 15:34

Ik dacht ook al, wie bedenkt er nou om een LCV te halen, als Geertruida niet lijkt te lukken. Geertruida is een leider bij Feyenoord, 40 miljoen is geen cent te veel.

Ik denk dat Feyenoord hier wel een risico mee neemt. Men begint er zelf een beetje teveel in te geloven lijkt het. Wellicht door de hoge bedragen die Ajax weet te krijgen. Maar ondanks een jaartje success en bij Ajax slecht seizoen is Feyenoord nog geen Ajax. Dat blijkt deze transfer window maar weer. Het risico is vooral dat als hij dit jaar blijft en dit jaar ( wat gewoon realistisch is) niet zo goed gaat als afgelopen jaar dat zijn waarde terug gaat naar 15 Miljoen. Is bij Ajax ook vaak genoeg gebeurt, Timber , Alvarez, Neres etc. 32,5 Miljoen had Feyenoord naar mijn mening moeten pakken.

9 augustus 2023 om 16:11

Am3sterdam het kan zijn dat feyenoord nu wat (veel) geld misloopt, maar sportief is het positief. En feyenoord is een voetbalclub. En wie weet doen ze het aardig in de cl, dan krijg je alsnog zoiets voor hem.

9 augustus 2023 om 16:48

Angst is een slechte raadgever. Feyenoord toont een beetje Amsterdamse branie. Dat mag toch? Verder zie ik vooral Ajacieden steeds zeggen dat Feyenoord zeker weten nog geen Ajax is hoor! Wel opmerkelijk toch?

Feyenoord weet ook waar het geld te halen is en dat is over het algemeen niet in Duitsland. Last minute gaan er nog clubs uit de PL komen die gerust 40 neerleggen voor Geertruida.

Goede zaak. Lijkt me ook logisch dat de vraagprijs stijgt naarmate de transferdeadline nadert.

Dat mijn cluppie het zich kan veroorloven om een deal van 32,5 miljoen te laten afketsen - wat een luxe als je ziet waar we vandaan komen. Contract verlengen en salaris flink ophogen graag.

9 augustus 2023 om 15:42

Zou jij als jij hem was het contract verlengen ? Ik kan niet heel veel redenen daarvoor bedenken.

9 augustus 2023 om 16:12

Janssen meer (gegarandeerd) geld lijkt me een goede reden. Of duidelijke afspraken, waardoor je weet dat je volgende zomer kunt vertrekken.

9 augustus 2023 om 16:19

maar er zijn ook genoeg redenen om niet te verlengen. Met een kortlopend contract ben je over het algemeen minder duur en met een aflopend contract kun je helemaal zelf bepalen waar je naartoe gaat en kun je ook extra tekengeld vragen. Dan komt het geld vanzelf naar je toe.

9 augustus 2023 om 16:35

Waarom niet? Als je ziet dat Feyenoord / Don Denis steeds tot fatsoenlijke deals is gekomen, en geen spelers met tegenzin heeft vastgehouden? Voor Feyenoord is een transfersom belangrijk, maar ook het behalen van een resultaat in de CL en - nog belangrijker - het behalen van plek 1/2 in de competitie. De starttarieven voor de CL komend seizoen gaan met zo'n 30% omhoog. Haal je CL volgend seizoen en krijg je "nog maar" 20 mio voor Geertje, dan is de penningmeester nog steeds heel gelukkig. Belangrijkste is nu om de speler weer fris en gemotiveerd te krijgen voor nog een jaartje in de Kuip, en dan zal een verbetert contract aanbieden daarbij helpen.

9 augustus 2023 om 20:13

Janssen ik ook. Maar je vroeg om redenen om wel bij te tekenen.

Gelijk heeft feyenoord...leipzig denk dat men aldi prijzen kan betalen. Maar ondertussen een hogere bod doen op een Franse verdediger van 20 jaar !.

9 augustus 2023 om 16:47

Nouja, wat bood Leipzig, 30+ miljoen? Laatste keer dat ik in de Aldi was (verschrikkelijke winkel) vond ik niks van die prijs. Het is gewoon een prima prijs voor Geertruida, net zoals de wens van Feyenooord om meer te ontvangen ook logisch is.

BILD is Bundesliga vertegenwoordiger precies. Omdat Bayern het niet lukt om Kane te kopen verzonnen ze dat Kane zich wou uitkopen.
Nu dat Leipzig voor Gertuida niet wil betalen komen ze weer af met zo'n bericht.
BILD officiële Bundesliga krant.

Is toch Feyenoord zijn goed recht, jammer voor Geertruida, maar heeft zelf het contract getekend. Volgend jaar zal die met een 1 jarig contract een stuk goedkoper zijn.

Hahaha lekker makkelijk van Leipzig. Feyenoord mag vragen wat ze willen. Punt.

Als Leipzig een paar maanden geleden dat bod van 32,5 miljoen hadden neergelegd hadden ze Geertruida waarschijnlijk wel kunnen aantrekken. Het feit dat ze denken dat langer wachten in hun voordeel was is bizar. Natuurlijk verandert de vraagprijs als de verkopende club minder tijd heeft om een vervanger aan te trekken, daar zal toch niemand raar van opkijken?

9 augustus 2023 om 16:52

Precies, het eerste bod was 15 miljoen, plus 2,5 miljoen aan bonussen. Als ze direct een serieus bod hadden gedaan was de transfer waarschijnlijk al rond geweest.

Inmiddels hebben ze zolang gewacht dat wij onze eerste wedstrijd al achter de rug hebben, met notabene Geertruida als onze aanvoerder. Niet gek dat we nu een hogere prijs vragen...

Prima gehandeld door Feyenoord, niks mis mee!
Geertruida zijn kansen komen nog wel.
Die gaat gewoon presteren, gaat in cl spelen nederlands elftal en wordt gewoon door legioen op handen gedragen!

9 augustus 2023 om 15:54

Nederlands elftal hoop ik toch niet. Heb hem daar nu een paar keer gezien en dat viel niet mee.

Feyenoord mag zekers vragen wat ze willen. Vindt het wel vreemd dat de Feyenoorders moord en brand schreeuwden toen Twente 8 miljoen vroeg voor Zerrouki. Feyenoord denkt ook dat ze Aldi prijzen mogen betalen

9 augustus 2023 om 16:05

Zerrouki is dat bedrag dan ook niet waard,dus dat is nogal een verschil

10 augustus 2023 om 00:40

Madmarcel die Duitsers vinden Geertruida kennelijk niet zoveel waard. Oja en wellicht zou je Zerrouki nog ff tijd kunnen geven alvorens te oordelen? Overigens verder volledig eens met Feyenoord, je beste speler laat je niet voor een (in jouw ogen) appel en ei gaan. Laat ze er lekker voor betalen.

Heel erg goed van Feyenoord. Hier kan Ajax nog wat van leren. Niet al je sterkhouders laten vertrekken.
En Ten Kloese heeft zich helemaal niet onredelijk opgesteld. 36 miljoen was prima geweest.

9 augustus 2023 om 16:51

Het is ook belangrijk hoe de speler zich aan het opstellen is. Geertruida is een kind van de club, hij gaat echt geen transfer forceren

9 augustus 2023 om 17:04

" Hier kan Ajax nog wat van leren"?

Als PSV-er kan ik een hoop uitspraken doen. Maar als clubs van een andere club iets kunnen leren op transfergebied is het wel van Ajax.

Ik vind het echt uitermate bijzonder dat Feyenoord na één goed jaar laten we wel wezen denkt dezelfde transfersommen binnen te halen als anderen.

Don Dennis bedankt! Laat zichzelf niet bespelen door het Redbull concern en doet zijn eigen koers varen. Feyenoord is geen uitverkoop bij de AH. Voor klasse spelers met een groot potentieel moet er ook gewoon betaald worden. Feyenoord heeft een vraagprijs die gelijk is aan Timber, kan je daar niet aankomen moet je ook niet gaan zeuren.

Hebzuchtig Feyenoord? Krentekakkerige Duitsers zal je bedoelen. Goed gedaan.

Beetje nonsens van Bild, Lukeba was in principe eerste keus van Leipzig omdat ie links is. Alleen heeft Lyon heel lang de boot afgehouden. Leipzig heeft handig op 2 paarden gewed. Zou als ik Te Kloese was wel proberen nog een jaartje te verlengen met Geert zodat we volgend seizoen de hoofdprijs kunnen krijgen. Maar goed, het is nog geen 1 september.

Als de deal klapt op enkele miljoenen (32 vs 36 mil) dan ligt dat ook aan Leipzig. Geert moet dan ook de conclusie trekken dat ze niet vol voor hem wilden gaan. Lekker knallen in de CL en wie weet komt de absolute top langs.

Dat Feyenoord hoog in de boom gaat zitten wil niet zeggen dat ze ‘hebzuchtig’ of ‘dom’ zijn …. Die jongen is door Feyenoord belangrijk gemaakt door o.a aanvoerder te zijn, die laat je idd niet zomaar gaan. Denk dat hij rond de 40 miljoen moet gaan kosten willen ze hem wegdoen

Het is in het belang van heel het Nederlandse voetbal als ook Feyenoord, PSV en AZ hoger in de boom gaan zitten qua transfersommen. Dan heb je ofwel meer geld te spenderen en kan de hele Nederlandse top (dus niet alleen Ajax) op termijn groeien naar de status van Europese subtop, of je hebt je sterkhouders langer voor je spelen waar vanzelfsprekend sportieve voordelen aan verbonden zitten.

We naderen het einde van de transferperiode, Geertruida was het afgelopen seizoen een van de sterkhouders van Feyenoord, en hij ligt nog twee jaar vast in Rotterdam-Zuid. Dan is een vraagprijs van 36 miljoen echt niet te veel. Sterker nog, ik had het ook begrepen als ze een tegenbod van rond de 44 hadden neergelegd in de hoop op 40 miljoen uit te komen.

Naja 35 miljoen is eigenlijk nog een koopje. Als Feyenoord gewoon een goed seizoen draait en Oranje een prima EK speelt waar Geertruida misschien een belangrijke rol gaat vervullen, dan kan het zomaar het dubbele worden.

Ik zie links en rechts zowel binnen de club als bij de achterban wel wat signalen dat men er een beetje in gaat geloven in Rotterdam. € 32,5 is erg veel geld voor een redelijke verdediger zonder internationale ervaring. Hier zouden ze wel eens spijt van kunnen krijgen. Hoogmoed komt voor de val.

9 augustus 2023 om 16:19

redelijke verdediger zonder internationale ervaring? Hoe dan..
Geertruida haalde de finale Conference League, speelde kwartfinale Europa League en is (sinds kort) international. Daar komt nog eens bij, dat Oranje zich aanpaste naar de specifieke kwaliteiten die Geertruida met zich meebrengt, waardoor het niet een 13 in dozijn internationaal debuut was, maar een serieuze kwaliteitstoevoeging betrof.

Echt, ik snap niet waarom men zo laagdunkend over Geertruida spreekt. Arne Slot ziet het naar mijn mening juist: voor de Eredivisie behoort hij tot de buitencategorie wat betreft opbouwende kwaliteiten. Aangezien Nederlandse verdedigers op dit moment enorm in trek zijn, juist vanwege de combinatie goed voetballen en goed verdedigen, is Geertruida toch een enorm waardevol bezit?
Hij is multifunctioneel, kan het spel simpel houden, maar kan ook enorm veel risico in zijn spel leggen, is verdedigend amper (nog) op een fout te betrappen, heeft fysiek bijna alles wat je wensen kan (mag van mij net wat langer zijn) en is bovendien nog altijd jong.

Ik lees inderdaad helaas ook soms wat meer arrogante opmerkingen van Feyenoord supporters, maar kom op, Geertruida verdiend dit aanzien daadwerkelijk

Feyenoord wilde volgens Ten Kloese hetzelfde bedrag als die van Timber. Dat was 40 miljoen dus Feyenoord is gezakt in de vraagprijs. Gierige duitsers

Feyenoord haar goedrecht natuurlijk, maar voor Geertruida wel een enorme klap. Ben benieuwd hoe dit uiteindelijk gaat aflopen en of Geertruida zich, bij het definitief afketsen van de deal, kan herpakken. Anders loop je als Feyenoord zijnde een recordtransfer mis en heb je een ongemotiveerde speler rondlopen.

Timber gaat voor 40-45.
Dus 36 miljoen voor Geertruida is eigenlijk nog te laag, daar Geertruida verder is in zijn ontwikkeling dan Timber.

Kampioen, finale europees gespeeld en afgelopen jaar ook verder in de EL zijn meer waard dan die paar potjes in de CL.

9 augustus 2023 om 16:31

En hoe vaak denk je dat Timber kampioen is geworden? En zijn prestaties in de CL? Plus hij is een jaar jonger. Europese finale op het derde niveau van Europa. 0 wedstrijden op het hoogste Europese niveau.

Geertruida is geen verkeerde voetballer, maar heeft twee seizoenen leuk gevoetbald en je schrijft Timber af op 1 minder jaar. Verder in zijn ontwikkeling, nonsens.

9 augustus 2023 om 17:13

Timber wordt ook gewoon boven Geertruida verkozen hè bij het Nederlands elftal. Dat ziet het internationale voetbal ook wel. Zij komen ook niet uit een ei en zien zelf ook wel dat Timber de betere is van de twee. Dat Mikeyduff dat nog steeds niet wil inzien, is dan weer ten tweede.

Een prima reactie van mijn club. Een signaal afgeven naar de andere Europese (top) clubs. Het is geen uitverkoop meer. Gewoon betalen voor kwaliteit. Gun het Geertruida wel hoor. Maar ff een jaartje wachten en dan komt alsnog zijn "klapper". Goed presteren in de Champions League en dat ene jaartje minder verdienen! Ach, is zo goed gemaakt. Als hij blijft leveren.

9 augustus 2023 om 16:25

En wat nou als hij geblesseerd raakt en misschien nooit meer zo een transfer te pakken krijgt? Kon met het contract bij Leipzig zijn hele familie goed zetten

9 augustus 2023 om 18:47

Met een 1 jarig contract levert hij wel veel minder op

Pfff houd toch op met je hebzuchtig.. zijn zelf ook hebzuchtig toen ze 90 miljoen ontvingen voor hun speler ? Kansloos dit , Geertruida is ook niet zomaar easy op te halen met als dat ze zelf het onderste uit de kan proberen te halen ..

Gelukkig staat Bild bekend als een kwaliteitskrant.

9 augustus 2023 om 16:27

Haha precies ja

Heel goed een beetje spierballen taal in rotterdam. Na spelers als aursnes en Kokcu te hebben verkocht voor relatief weinig geld kunnen ze best eens een gokje wagen. Feyenoord hoeft niet te verkopen op dit moment en dat laten ze zien. Klasse

Boeiend, schakelt Leipzig gewoon door naar de volgende target, laat die Geertje gewoon in Rotterdam blijven en voor hem volgend jaar hopelijk alsnog naar een andere club verkassen

Dus ze mogen wel hebzuchtig doen en 90 miljoen vragen voor een verdediger en als een ander het doet is het "dom"? Kut Duitsers

Wat een tijd om Feyenoorder te zijn zeg! eindelijk zijn we van die action prijzen af! Hulde!

40 miljoen had ook niet gek geweest.
Zou mooi zijn als ze zijn contract openbreken en hem voorzien van een upgrade.

Die gaan nog spijt krijgen, ik ben blij.

9 augustus 2023 om 18:46

Of Geertruida wil een stap maken, tekent niet bij en wandelt volgend jaar voor 15 miljoen de deur uit.

Je kan het dom en hebzuchtig noemen, maar als Feyenoord liever Geertruida dan geld heeft, hebben ze het goed gespeeld en blijft Geertruida hoogstwaarschijnlijk.

Volgend jaar nog 1-jarig contract. Dan kan ie zomaar maar 15 mil opleveren.

9 augustus 2023 om 18:52

Ik denk dat de "vrienden van Feyenoord" bepalen wat er daar gebeurt. Die willen natuurlijk hun geld terug verdienen en nog het liefst met rente. Jammer voor Geertruida en dom van Feyenoord. Dit bedrag gaat niemand meer betalen.

Jammer. Ze hadden hem echt moeten verkopen. Zie niet meer in dat er meer als 20mil op hem geboden wordt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren