Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Bergwijn zorgt voor verbijstering bij PSV en is ondanks verbod naar Londen

Laatste update:

Steven Bergwijn heeft van PSV geen toestemming gekregen om medisch gekeurd te worden bij Tottenham Hotspur, zo meldt clubwatcher Rik Elfrink van het Eindhovens Dagblad. Hij laat op Twitter weten dat er geen akkoord is tussen beide clubs over de transfersom. Tottenham wil dertig miljoen euro betalen voor de Oranje-international, maar dat vinden de Eindhovenaren niet genoeg. PSV heeft hem zelfs geen toestemming gegeven om naar Londen te gaan.

Bergwijn wil zo snel mogelijk naar the Spurs verkassen en speelde daarom zondag op eigen verzoek niet tegen Twente. Ernest Faber bevestigde voor de wedstrijd dat de aanvaller naar Engeland is afgereisd om zijn overgang in gang te zetten. Volgens de trainer zijn de clubs er nog niet uit over de transfersom. “Binnen PSV is er verbijstering over het standpunt van Bergwijn, ook uitgerekend op dit moment waarop de club in nood is. Hij heeft geweigerd om voor de club te spelen en dat aan trainer Ernest Faber laten weten", aldus Elfrink.

Denzel Dumfries baalt stevig van het aanstaande vertrek van Steven Bergwijn bij PSV. Hoewel de transfer naar Tottenham Hotspur nog niet officieel beklonken is, liet de rechtsback weten dat hij trots is op de Oranje-international nu hij op het punt staat te vertrekken naar de Premier League. Vanwege zijn aanstaande transfer ontbrak Bergwijn zondag in het duel met FC Twente (1-1). “Ik wil voorop stellen dat ik hartstikke trots ben op Stevie”, reageert Dumfries in gesprek met FOX Sports. “Voor ons als groep is het een flinke aderlating. Maar het is voor hem een mooie stap die hij natuurlijk niet kan laten liggen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk als PSV verstand heeft ze hem direct voor dat geld wegdoen...ik zie een 2e Dolberg verschijnen...

26 januari 2020 om 19:10

Compleet andere situatie als bij Dolberg.

27 januari 2020 om 18:11

Bedoelde het meer als van iemand die op een groot bedrag geschat werd en steeds minder speelde. Dat Dolberg een blessure had klopt, maar Bergwijn laat al een heel lange tijd niets meer zien.en hoe vaak is het niet voorgekomen dat spelers in het buitenland niets meer presteren, dat komt de waarde niet ten goede....zo bedoelde ik dat meer. M.a.w als hij nu nog een half jaar niets laat zien, wat kan bij Psv, denk je dat zijn prijs dan omhoog gaat? Het is voor mij een twijfelgeval...kan beide kanten op gaan, en dan is een mooie som geld niet verkeerd zeker als die ontevreden is...

26 januari 2020 om 19:15

Waar Dolberg naar de bank werd verdreven door Huntelaar, is Bergwijn de beste speler van PSV mits fit. Totaal onvergelijkbare situaties.

26 januari 2020 om 19:19

Beste speler van PSV valt reuze mee. Als PSV Bergwijn verkoopt voor 30 miljoen en de rest van het seizoen met Pereiro uitspeelt gaan ze er op vooruit. Pereiro scoort beduiend betere statistieken dan Bergwijn.

26 januari 2020 om 19:22

Als je Pereiro een betere speler dan Bergwijn vindt heb je er imo weinig kijk op. Bergwijn brengt veel meer dreiging en energie in het spel van PSV in tegenstelling tot Pereiro. Het is niet voor niets dat hij vaker op de bank zit dan dat 'ie speelt.

26 januari 2020 om 19:27

Pereiro heeft een techniek waar Bergwijn alleen maar van kan dromen. Scoort meer, geeft meer assists, heeft meer overzicht. In alle voetballende facetten van het spel is Pereiro beter dan Bergwijn. Van Bommel had een beetje de pik op hem omdat hij nogal eens slaapt, maar onder Cocu zat Bergwijn juist vaker op de bank dan Pereiro. Ook omdat Bergwijn toen nog heel jong was natuurlijk, maar het feit dat Pereiro onder 1 trainer vaker op de bank zat is geen argument waarom hij een mindere speler is dan Bergwijn. En dan zeggen dat ik er weinig kijk op heb.

26 januari 2020 om 19:29

Dat van die beste speler houdt hij dan goed verborgen. Ik zie een chagrijnig gezicht geen stap extra meer zetten bij PSV. Heb hem altijd overgewaardeerd gevonden. De ene keer een geweldige actie, dan weerwedstrijden lang onzichtbaar. Wil hij niet meer? Prima, direct wegdoen!

26 januari 2020 om 19:44

Dan zit de hele voetbalwereld te slapen als Pereiro beter is dan Bergwijn. Elke (sub)top club uit de grote competities had hem voor een prikkie op kunnen halen maar het is angstvallig stil wat dat betreft. Mogelijk heeft dat te maken met zijn lamlendige instelling waardoor hij over het algemeen slecht presteert.

26 januari 2020 om 20:14

Dolberg was een jaar lang geblesseerd. Daar is hij nooit helemaal van hersteld en nooit meer de oude geworden. Bergwijn is gewoon steeds minder gaan presteren.

Daar heb je dus niks aan, verdwijnt zo snel mogelijk wanneer het schip aan het zinken is.

26 januari 2020 om 19:23

Ja, slim gedaan van bergwijn. Je kan hem nu ook niet meer terug halen en weer vrolijk opstellen, want daar is de situatie nu al te bont voor. Dit deed Sanchez toen ook toen hij naar Spurs ging. Toen weigerde hij ook te spelen tegen heracles volgens mij. Smerig spelletje van Tottenham. Zou me niet verbazen als die Levy hiervoor instructies geeft. Al zegt het ook veel over de speler. Bij een Zuid-Amerikaan die er 1 jaar zit kan ik het nog snappen, maar van een jeugdspeler die er al bijna 10 jaar zit niet.

26 januari 2020 om 19:28

PSV heeft Bergwijn tot de speler gemaakt die hij nu is. Zeer ondankbaar dit en nu zou ik zeker als PSV zijnde de poot stijf houden en alleen maar genoegen nemen met de hoofdprijs 40-45 miljoen. Allemaal leuk en aardig wat Bergwijn nu probeert maar hij staat nog doodleuk 3,5 jaar onder contract bij PSV.

26 januari 2020 om 19:34

ik moet zeggen dat PSV op management ook niet meer op de rails heeft.wie heeft er nog gezag bij psv? het lijkt allemaal op te zijn bij Psv.als de jong zegt dat je niet naar Londen mag voor de keuring en je gaat toch, dat is toch echt een zwakte van gerbrands en de jong.dat ze dit niet weten te managen is toch eigenlijk echt diep en diep triest van de top bestuurders van Psv... ze zeggen wel met spandoeken dat de jong ontslagen moet worden maar gerbrands doet ook te weinig in het hele proces van bergwijn.bergwijn is klaar bij psv.die komt niet meer terug, als je zulke streken uit haalt.

26 januari 2020 om 19:47

Niet een club heeft het recht een speler op te sluiten zodat de speler het vliegtuig niet kan pakken. Hier kun je als club niets aan doen.

26 januari 2020 om 19:47

Ja dat snap ik rombomcu maar stel de transfer klapt dan dan kan het nog wel eens een duur grapje worden als je logischerwijs besluit om hem niet meer te gebruiken doordat hij zich zo opstelt richting de club. Vaak kan je dan beter die 30 miljoen accepteren. Beter iets dan niets.

Faber zei toch van de week dat als ze zich niet volledig (willen) inzetten, ze kunnen vertrekken. Daar geeft Bergwijn nu gehoor aan, is het weer niet goed....

26 januari 2020 om 19:11

Scherpe reactie en oh zo waar!
Ik snap Bergwijn wel. Die is klaar met alle malaise bij psv.

26 januari 2020 om 19:15

Klaar zijn met alle malaise? Als je nou echt zo goed bent als je zelf beweerd, had je ej ontrokken aan de malaise en je stempel gedrukt. Dat kan hij ook niey dus ik ben hem voor 35 tot 40 miljoen liever kwijkwijtdat geld.investeren in goede spelers. Mentaal erg zwak van bergwijn om zich zo op te stellen.

26 januari 2020 om 19:17

Malaise waar hij gewoon ook schuldig aan is. Zit nu al 5 jaar bij het eerste eltal en had een van de sterkhouders/leiders moeten zijn van dit team. Dat is hij absoluut niet. Slappe instelling om dan de benen te nemen. Snap overigens wel dat hij naar Spurs wilt, mooie club. Maar als je de ED nog niet eens aan gort speelt, wat moet je dan in de Premier League? Hij is minder goed dan Depay was toen hij ging en die kon ook geen potten breken.

26 januari 2020 om 19:13

Faber is slechts de interim-coach. Alsof je dat als speler zo serieus hoeft te nemen. Volledige inzet is altijd een vereiste bij elke club op elk (prof)niveau. Faber zegt dus ook niets verkeerds naar mijn mening. Dat hoort vanzelfsprekend te zijn...

26 januari 2020 om 19:19

Dit vind ik echt een domme opmerking. Hoezo zou een speler een trainer niet serieus nemen? Voetballers zijn in dat opzicht echt kleine kinderen. In plaats van de schouders eronder te zetten en het beste van een situatie te maken lopen ze liever weg.

26 januari 2020 om 20:53

Een trainer is de direct leiding gevende van de spelers. Als jouw directe manager morgen zegt dat je kan vertrekken, dan neem je aan dat dat zo is. Dan verwacht je niet dat zijn baas daar weer heel anders over denkt. Lijkt me dat de arbeidsverhouding dan danig verstoort zijn en dat dat dan echt niet aan jou als werknemer te wijten is.

26 januari 2020 om 21:24

@amazingninja - Ik doelde op het aansturen van een vertrek en dergelijke uitspraken van een trainer. In die context zal Bergwijn echt geen vertrek willen forceren. Zo invloedrijk is Faber in dat opzicht niet. Die jongen wil gewoon weg en het lijkt me erg sterk dat Faber daar iets mee te maken heeft. Als speler binnen de ploeg zal dat uiteraard anders zijn. Ik had het wellicht beter moeten verwoorden.

26 januari 2020 om 19:16

Het is niet aan de (interim!)trainer om te bepalen wie weg mag en wie niet. Door die uitspraak zijn niet ineebs alle spelers transfervrij als ze dat zelf willen.

26 januari 2020 om 19:18

De spierballentaal van Faber is vergelijkbaar met Troost aan het begin van het seizoen. Pathetisch ...

26 januari 2020 om 20:16

Slim is die uitspraak in ieder geval niet, nu krijgt PSV hem als een boemerang terug. Wie zich niet in wil zetten, kan vertrekken en dus vloog Bergwijn naar London om te vertrekken. En dan krijg je problemen over de transfersom.

26 januari 2020 om 20:37

"slim is die uitspraak in ieder geval niet, nu krijgt PSV hem als een boemerang terug." Helemaal waar. Het was een oliedomme uitspraak waarbij Faber zichzelf enorm in de voet heeft geschoten. Maar nogmaals: één domme uitspraak van de interim-trainer wil nog niet zeggen dat PSV ineens z'n waardevolste spelers voor een grijpstuiver moet verpatsen.

26 januari 2020 om 20:42

Uiteraard mag PSV helemaal zelf bepalen wat ze willen ontvangen. Maar als je 30 mio kan pakken en ze daarmee een linksback en twee centrale verdedigers kunnen kopen, denk ik niet PSV erop achteruit gaat.

26 januari 2020 om 21:03

Elke club kan 30 miljoen op zich wel gebruiken. Maar dat wil nog niet zeggen dat je dat bedrag dan maar moet pakken voor een speler die zeker 5-10 miljoen meer waard is.

26 januari 2020 om 21:26

Toch blijft dat wel relatief. Ik heb enorm m'n twijfels of Bergwijn uberhaupt iets toevoegt aan Tottenham, dus hoeveel ben je dan eigenlijk waard? Het is tegenwoordig sowieso een beetje wat de gek ervoor geeft. Maar goed, ik denk wel dat PSV inderdaad meer kan krijgen dan 25-30 miljoen euro als ze zich hard opstellen en daar lijkt het wel op.

26 januari 2020 om 19:29

wie heeft er nog gezag bij psv? het lijkt allemaal op te zijn bij Psv.als de jong zegt dat je niet naar Londen mag voor de keuring en je gaat toch, dat is toch echt een zwakte van gerbrands en de jong.dat ze dit niet weten te managen is toch eigen wel echt diep en diep triest van de top bestuurders van Psv... ze zeggen wel met spandoeken dat de jong ontslagen moet worden maar gerbrands doet ook te weinig in het hele proces van bergwijn. bergwijn is klaar bij psv.die komt niet meer terug, als je zulke streken uit haalt.

26 januari 2020 om 19:54

@NJfromVOL domme opmerking. Natuurlijk klopt het wat Faber zegt als je jezelf niet wil inzetten voor de club moet je vertrekken. Neemt niet weg dat je geen gehoor zou moeten geven aan een verbod om jezelf bij een andere club medisch te laten keuren als er nog geen akkoord is tussen de clubs. Als hij wil vertrekken prima, maar wel pas na akkoord tussen de clubs.

Ontopic: laat hem maar lekker vertrekken voor een mooi bedrag. Dit seizoen is toch al meer dan verloren.

Best bizar. Zeker als je weet dat hij vd zomer nog zei geen problemen te willen maken bij PSV. Waarom nu dan wel?

26 januari 2020 om 19:12

Denk omdat het dit seizoen gewoon niet lekker loopt, dan is het blijkbaar toch niet meer zo gezellig.

26 januari 2020 om 20:19

Omdat de trainer zei wie zich net in wil zetten mag vertrekken. Vandaar hij denkt nu weg te mogen, hij is klaar met Psv.

Wow, laat zich echt kennen hiermee, wat een schandalig gedrag.

26 januari 2020 om 19:16

Hij is niet voor niets ooit weggestuurd bij Ajax. Kennelijk beschikt hij over een karakterzwakte. Je mag het misschien niet zeggen, maar wanneer een jochie van 19 zijn hele lichaam al heeft vol laten tatoeëren denk ik daar wel het mijne van.

26 januari 2020 om 19:30

Wat hebben tattoos ermee te maken?😆😆. Het gaat om je mentaliteit.. al heeft hij 100 tattoos dan maakt het nog steeds geen zak uit..

26 januari 2020 om 19:36

Over oppervlakkig denken en vooroordelen gesproken..
Het is 2020 vriend.

26 januari 2020 om 19:41

Dat van die tattoos raakt kant noch wal. Je link met het wegsturen bij Ajax is daarentegen zeer terecht. Tottenham weet wat het kan verwachten wanneer het hem niet meer aanstaat.

27 januari 2020 om 22:07

Nou ik vind dat het er wel wat mee te maken heeft. Wanneer je op een dergelijke jonge leeftijd al zoveel tattoos hebt vind ik dat wel een teken van impulsief handelen. Het heeft in elk geval niet de schijn van doordacht beleid.

26 januari 2020 om 20:20

Hij doet het met toestemming van de trainer. Die zit kennelijk niet op een lijn met de TD. Het is momenteel vrij chaotisch aan de top bij Psv.

Stevie laat hier zijn echte mentaliteit zien. Jammer dat hij op deze manier zijn ploeg, de supporters en de club in de steek laat. Meneer Bergwijn heeft een contract en moet dat respecteren. PSV gaat er echt wel uitkomen met Spurs dus deze houding van hem is helemaal niet nodig. Spurs heeft 30 miljoen geboden en PSV vindt dat te weinig. Na onderhandelen zou het wellicht tot 40 miljoen moeten komen.

26 januari 2020 om 19:43

Helemaal mee eens. Dit soort spelers ben je liever kwijt dan rijk, dus mooi dat hij zijn ware ik nu toont. Hup strik eromheen en snel weg. Bezem door de ploeg! Ik zie graag goede karakters komen

Dit is toch exact wat Faber wilde? Zijn boodschap liet weinig ruimte voor een tussenweg; het was graag met ziel en zaligheid voor PSV spelen of opdonderen. Natuurlijk werd dit ietsjes netter geformuleerd door Faber, maar dit was de boodschap. Blijkbaar was Bergwijn een jongen die het niet meer kon opbrengen en dus trekt hij zijn conclusies. Je kan als club dan moeilijk boos op Bergwijn zijn, ondanks dat zijn handelen niet respectvol is richting de club.

26 januari 2020 om 19:14

De club laat hem net zo hard vallen als het ze om welke reden dan ook beter uitkomt. Wij weten niet wat er allemaal precies speelt achter de schermen overigens.

26 januari 2020 om 19:20

Aan de ene kant is het waar. Maar dan had hij zichzelf ook op de bank moeten zetten wanneer er gen club voorbij zou zijn gekomen.

26 januari 2020 om 19:21

Uh, je hebt een contract. Volgens de regels van de Fifa mogen Spurs en Bergwijn helemaal niet met elkaar praten zonder toestemming van Psv. Dit is gewoon werkweigering en het ilegaal benaderen van een speler. Natuurlijk mag PSV boos zijn op Bergwijn. Ik zou het ook heel normaal vinden als PSV Bergwijn een hele vette boete geeft.

26 januari 2020 om 19:30

Conclusies trekken is leuk, maar hij heeft gewoon te handelen naar zijn contract. PSV heeft alle recht om boos te zijn op Bergwijn, ze betalen immers nog steeds voor zijn diensten en spelersrechten. Waar hij overigens zelf ook voor getekend heeft met zijn volle verstand.

26 januari 2020 om 20:21

Zijn direct leiding gevende gaf toestemming, hij mocht vertrekken. Nu wordt die overruled door de TD en mag hij helemaal niet vertrekken. PSV heeft dan geen recht boos te zijn, ze moeten in de leiding eerst eens op een lijn zien te komen voordat ze zaken naar buiten communiceren.

26 januari 2020 om 20:41

Sorry maar als je dat officiële toestemming is, dan ben ik Sinterklaas. Dit soort zaken werken niet op zo'n informele manier. PSV moet Bergwijn toestemming geven om met Tottenham te gaan praten. Een simpele opmerking, die verschrikkelijk globaal is zoals Faber maakt is dit dus niet.

26 januari 2020 om 23:00

Vanochtend belde Bergwijn met Faber, die gaf toestemming om vandaag niet te spelen en om naar Londen te gaan. Net letterlijk door Faber zo gezegd in Studio Voetbal.

Dit soort jongen moet je gewoon weg doen. Speelt al heel het seizoen als n zoutzak, ondanks dat heeft hij ttoch wel 15 goals + assist in 16 potten.

26 januari 2020 om 19:31

Hoe kun je dan zeggen dat-ie speelt als een zoutzak?

26 januari 2020 om 19:35

Omdat aan de hand van zijn spel ik niet kan zeggen dat hij zulke statistieken heeft. Je statistieken zeggen niet altijd iets over het spel zoals bij hem, omdat hij gewoon verder dan de goals/assists werkelijkwaar niks doet.

26 januari 2020 om 19:45

Dat geldt voor het hele elftal. Dus brandt vooral de zoutzak af die tenminste nog wat klaarspeelt. Dat in een jong, ongebalanceerd elftal voor duurbetaalde eenheidsworsten juist Bergwijn en Ihattaren de zwartepiet krijgen toegespeeld omdat ze het elftal onvoldoende zouden dragen - gasten van respectievelijk 21 en 18 jaar! - is werkelijk onbegrijpelijk. Laat de kritiek zich liever richten op falende routiniers als Schwaab, Viergever, Hendrix, Bruma en ook de man die zich goed genoeg voelde om aanvoerder te worden Rosario.

26 januari 2020 om 20:00

Als aanvaller hoef je toch niet meer te doen dan goals en assist?

26 januari 2020 om 20:20

Ik brand hem juist af, omdat ik vind dat hij niks klaarspeelt. Als je de 'sterspeler' bent en je gedraagt je zo naar de club terwijl je zelf dramatisch speelt, moet ik hem toch in een topic erover afbranden? Daarnaast vind ik de andere spelers ook gewoon slecht, maar dit topic gaat nou eenmaal over bergwijn en zeg ik wat ik vind. Mo is juist imo heel goed, door zijn leeftijd is het heel normaal dat hij geen elftal kan dragen maar toch is hij mijn favoriete psv'er.

26 januari 2020 om 21:56

Grappig hoe het perspectief dan in de loop der tijd is veranderd. Toen Robben rond dezelfde leeftijd naar Chelsea ging legde hij bijna dezelfde statistieken af op zijn eindrapport bij PSV en was ondanks zijn grotere hoeveelheid talent niet een steunpilaar waar de ploeg van afhankelijk was. Ik vind het wel cru om Bergwijn er dan op af te rekenen dat hij in deze zaadploeg - daar had Robben geen last van - wel constant rendement moet brengen.

Het leek me ook al sterk dat PSV in deze tijd en in de huidige situatie 25 miljoen euro accepteert voor 1 van hun sterkhouders die tevens nog een doorlopend contract heeft. Bovendien is hij ook nog 22 jaar. Bergwijn laat zich wel kennen en spelers van dat kaliber die dit soort zaken doen, redden het meestal niet. Bergwijn is geen toptalent en dit neigt nou ook niet bepaald naar een geweldige mentaliteit. Ik zie hem eerlijk gezegd ook niet slagen bij clubs als Tottenham.

26 januari 2020 om 19:18

Psv heeft niks te willen denk ik.. ze kunnen het geld afwijzen en een zeer ongemotiveerde bergwijn binnen houden maar daar heeft niemand wat aan. En de hoofdprijs vragen als psv zijnde, club die 5e staat in NL, geen europees voetbal speelt en de laatste 15 wedstrijden niet gewoon heeft? En dan ook nog voor een speler die PSV nooit gedragen heeft, nooit heeft laten zien echt tot de buitencategorie te behoren. Lijkt me sterk als er 40mln betaald gaat worden voor bergwijn..

26 januari 2020 om 19:21

Ongemotiveerd... Dan laat Koeman hem thuis van de zomer. Ik zou zijn best maar gaan doen als ik hem was.

26 januari 2020 om 19:22

Ongemotiveerde Bergwijn? Als PSV het hard speelt en Bergwijn naar het tweede stuurt dan is er ook geen EK voor Bergwijn.

26 januari 2020 om 21:30

Zoals ze boven mij al aangeven, Bergwijn heeft nog lang niet de luxe en de status om zolang ongemotiveerd te blijven. Bergwijn is absoluut niet onvervangbaar in Oranje en voor hem moeiteloos een ander. Verder is het gewoon wat de gek ervoor geeft. PSV mag dan 5de staan, maar ze zijn in het buitenland wel gewoon een Nederlandse topclub. Juist nu zal PSV niet zomaar elk bedrag accepteren. Bovendien is Bergwijn international, 22 jaar en hij heeft nog een contract voor 3,5 jaar. PSV heeft nog steeds de kaarten in handen...

30 Miljoen lijkt me niet voldoende. Maar als hij vandaag 2x had gescoord was de transfersom wel weer een stuk hoger uitgevallen. Zegt meer over het type speler. Laat je club maar vallen. Zij betalen je salaris dus moet je voor je centen werken en op het veld staan! John de Jong zal wel een goede vervanger op het oog hebben.

Als dit echt zo is vind ik het een walgelijke streek van Bergwijn. Had hem als persoon heel hoog zitten dus kan me niet voorstellen dat hij met zoveel urgentie wil vertrekken omdat het even een paar maanden slecht gaat. Met de uitspraken van Faber in het achterhoofd moet er toch wel iets hebben plaatsgevonden.

26 januari 2020 om 19:28

Een zeer voorname reden heb ik je al gegeven in een ander topic.Gerbrands en de Jong worden nu geconfronteerd met mismanagement en spelers niet willen horen.Maar blijkbaar is jouw voornaam Thomas.

26 januari 2020 om 19:37

Hou op met je fabeltjes.

26 januari 2020 om 20:23

Fabeltjes? De trainer was echt heel duidelijk in de pers. Wie zich niet meer in wil zetten voor PSV die mag vertrekken. Dus wil Bergwijn vertrekken. Nu denkt de TD er anders over. De TD en de nieuwe trainer zitten niet op een lijn. Dat mag je toch echt wel mismanagement noemen. De trainer moet niet zeggen dat spelers weg moegen als de TD het er niet mee een is, ze zouden eerst moeten voerleggen om samen op een lijn te komen.

Tsja Spurs staan erom bekend dit soort dingen te doen. Hebben we met Sanchez ook gezien. Zijn ook nog eens hard in de onderhandelingen, dus die gaan niet zomaar even meer dan 30 miljoen betalen als dat het bedrag is wat zij in hun hoofd hebben. Het zegt ook iets over de speler zelf natuurlijk dat ie er zo in staat. Zie voorlopig niet dat PSV of John de Jong hier iets te verwijten valt.

26 januari 2020 om 19:29

De uitspraken van Faber kunnen wel verkeerd gevallen zijn bij Bergwijn. Wellicht heeft Bergwijn het gevoel dat hij zelf alles eraan doet of gedaan heeft om het tij te keren, maar voelt hij zich machteloos. Dan kan je er nog zo hard voor willen werken, maar kan dat niet zo overkomen. Als er dan ook nog iemand is die zegt dat je maar beter weg kan gaan, kan er iets knappen. Faber zal met zijn uitspraken denk eerder een escallerende bijdragen hebben geleverd..

26 januari 2020 om 20:04

@ De Toekomst Dus omdat de trainer zich in de media (terecht) negatief uitlaat over het elftal dat een wanprestatie levert in Breda wil je vertrekken en houdt je jezelf niet aan instructies van de club. Ik vind dat geen zwakte van Faber, maar een gebrek aan mentaliteit van Bergwijn. Het is het makkelijkste om een zinkend schip te verlaten en dat is wat hij doet.

26 januari 2020 om 19:29

Volgens de media zijn Spurs altijd wereldtop. Ik vind het nog wel meevallen eerlijk gezegd. CL-finale vorig jaar was meer geluk dan wijsheid. En dit seizoen door Bayern 2 x totaal weggespeeld met die 2-7 als ultiem fiasco.

26 januari 2020 om 19:43

Maar die positie van Tottenham kan Bergwijn erg duur komen te staan. Als beide partijen geen midden kunnen vinden kan het nog wel eens betekenen dat Bergwijn zijn kansen op het EK hier aan het vergooien is. Als hij daadwerkelijk naar Londen is gegaan lijkt het mij onmogelijk om hem nog op te stellen mocht de deal niet doorgaan.

Stevie waar ben je mee bezig? Eerst het PSV logo op je shirtje kussen en nu gedragen als een kind, stank voor dank. Laat lekker gaan, met deze mentaliteit win je geen wedstrijden.

Laat je club in de steek man doei

Wat een tegenstrijdige berichten!ik lees elders dat het om 20 mil gaat en psv meer wil en dat Bergwijn juist wel heen mocht

Dat jullie het niet goed vinden is te danken aan faber zijn uitspraken. Dat stevie geen toestemming heeft om te praten met tottenham wil niet zeggen dat hij niet naar Engeland mag. Want dat is niet de enigste wat faber tegen stevie(maar ook de groep) heeft gezegd, dacht ze even te motiveren maar dan ken je de spelers helemaal niet.

26 januari 2020 om 19:24

Dat betekent inderdaad dat Bergwijn niet naar Engeland mag. Vandaag is een speeldag. In de contracten van de spelers zal wel iets staan over beschikbaarheid voor de club en daar zal een wedstrijddag zeker toe behoren. Ook mogen de Spurs en Bergwijn helemaal niet met elkaar praten zonder toestemming van PSV want Bergwijn heeft een contract van 3 jaar. Dit is dus werkweigering en het ilegaal benaderen van een speler.

26 januari 2020 om 19:52

Jij hebt nog nooit voor een baas gewerkt als je denkt dat je zonder toestemming vrijaf mag nemen?

Mooi wegwezen! Dit gedrag laat wel zien wat er momenteel mis is bij PSV!

Ik snap t hele probleem niet zo dat iedereen met de situatie van Bergwijn heeft. Als Spurs langskomt en ze bieden de juiste prijs, zou ik ook geen nee zeggen en me op een transfer willen focussen. Hij moet zich wel netjes blijven opstellen tegenover Psv, dat is hem nu aan te rekenen. Maar los daarvan, hij laat niemand in de steek. Als PSV wel de juiste vorm had en Spurs kwam langs met de juiste prijs dan zou hij toch ook niet spelen. Maar omdat PSV nu in een slechte fase zit, laat hij ineens z'n team in de steek. Ik snap dat niet.

26 januari 2020 om 19:18

Het punt is dat Tottenham die juiste prijs dus nog niet heeft geboden.

26 januari 2020 om 19:20

Dat klopt, maar dat is niet mijn punt. Mijn punt is dat supporters reageren alsof hij PSV in de steek laat, maar daar ben ik gewoon het niet mee eens

26 januari 2020 om 20:39

Natuurlijk heeft hij dat wel gedaan! Hij heeft vandaag geweigerd te spelen terwijl er nog helemaal geen sprake is van een club die genoeg voor hem wil betalen. Dan is er dus nog geen serieuze interesse en dan moet je gewoon spelen voor je werkgever.

26 januari 2020 om 19:18

Het punt is dat Tottenham die juiste prijs dus nog niet heeft geboden.

Jammer dat het zo moet. Zo loopt hij lekker via de achter deur weg. Best sneu als je zo insteekt als bergwijn. Maar gek genoeg dat het me eigenlijk weinig. Hij is totaal niet instaat om dit PSV te dragen zoals depay dat deed. Rendement van nul. Ik gun hem verder het beste en hoop dat hij het goed gaat doen maar hij is er zeker nog niet.

Kunnen we al die verhalen van die 25 miljoen van de Daily Mail ook weer de prullenbak in, je gaat je beste speler niet in de winterstop voor 30 miljoen verkopen. Als PSV hier geen 35-40 miljoen uithaalt heeft John de Jong weer gefaald.

26 januari 2020 om 20:09

Levy betaalt Nooit de hoofdprijs. Waarschijnlijk traineert hij de onderhandelingen zodat PSV voor 31 januari gewoon eieren voor zijn geld moet kiezen. Echt een vervelende onderhandelaar die een ander niets gunt. Ook de eigen spelers niet die zeer moeilijk wegkomen....

PSV moet nu niet gaan denken ook bedragen als 50 miljoen te kunnen krijgen. Door zullen ze Europees ook voor moeten scoren willen ze dat voor hun spelers kunnen vragen. 30 miljoen is een hoop geld maar Tottenham kennende zal dat wel weer met allemaal constructies betaald moeten worden. Misschien dat ze er 35 uit kunnen trekken maar Tottenham gaat echt niet al te ver gaan denk ik.

Man het gaat helemaal fout daar in Eindhoven. Zo zie je maar hoe snel het ineens bergafwaarts gaat. De positie van John de Jong is ook onhoudbaar geworden, maar wie moet hem dan gaan opvolgen? Wie moet Faber gaan opvolgen? Treks Gerbrands ook zijn conclusies en stapt hij op korte termijn ook op? Van Bommel en De Jong waren de klaargestoomde opvolgers van hun voorgangers, en wie zijn dat nu? Ik denk dat PSV op bestuurlijk vlak een enorm probleem krijgt/ heeft. Ook dit gedrag van Bergwijn is enkel mogelijk wanneer er op bestuurlijk vlak crisis is.

26 januari 2020 om 19:54

Dus toen Sanchez moeilijk deed was er een bestuurlijke crisis bij Ajax? Het wangedrag van een speler staat los van de bestuurlijke toestand. Toen Suarez dwars ging liggen omdat hij naar ajax wilde was er geen bestuurlijke crisis bij Groningen.

26 januari 2020 om 20:10

Nee, dat was een speler die na een uitstekend seizoen een stap hogerop wilde. Bovendien gebeurde dit in de zomerstop, en dus niet midden in het seizoen. Daarnaast was Sanchez ook gewoon een speler die niet echt een binding met Ajax had. Bergbwijn is gewoon een kind van de club die ineens midden in het seizoen weg wilt terwijl zijn club het momenteel sportief dramatisch doet.

Lekkere onderhandelingen. Officieel moeten de Spurs zich eerst bij PSV melden en dan moet PSV toestemming geven voor de Spurs en Bergwijn om met elkaar te praten. Dit dus gewoon het ilegaal benaderen van een speler. Verder doet Bergwijn aan werkweigering. Ik hoop dus op een dikke boete voor Bergwijn en dat PSV 5 miljoen extra vraagt aan Spurs voor dit sneaky gedrag.

26 januari 2020 om 19:31

Volgens mij gaf Faber zelf aan alleen nog maar te willen spelen met trotse spelers en is de afwezigheid van Bergwijn in onderling overleg besloten. Ook is Bergwijn naar Engeland, maar kan dat ook uit eigen initiatief zijn zonder overleg met Tottenham.

26 januari 2020 om 19:38

Er wordt nu nogmaals gezegd bij Studio Sport dat Bergwijn Geen toestemming heeft om naar Londen te gaan. Faber weet niet waar Bergwijn is. Ook Rik Elferink zegt dit. Dit zijn betrouwbare bronnen, dus er is niks in onderling overleg besproken.

Het is wel duidelijk dat er bij PSV meer aan de hand is dan dat men wil doen geloven. Eerst is er van Marwijk die namens van Bommel met modder gooit, de supporters lieten zich vandaag tijdens en na afloop van de wedstrijd duidelijk horen en Bergwijn die een vertrek forceert. Benieuwd wat er deze week nog meer naar buiten komt.

Vind het moment en de manier gewoon heel naar. Nog even zwaardere stenen op een zinkend schip gooien en er met een roeiboot van wegvaren. Valt me echt van hem tegen.

Goed geregeld bij PSV man, zelfs de spelers vinden het zo'n puinhoop dat ze alles op alles zetten om weg te komen 🙈

30 mio voor Bergwijn is toch schappelijk genoeg. PSV moet denk ik realiseren dat zo een jongen een mooie stap kan maken. Heeft ze ook al eens geholpen door bij te tekenen.

26 januari 2020 om 20:38

Zo'n jongen moet niet nu proberen weg te rennen van de problemen waar hij mede voor verantwoordelijk is. Ben een vent, stroop je mouwen op, maak er het beste van, speel op het WK en maak dan een mooie overstap.

Het is niet alsof het nu bij Tottenham geen slangenkuil is waar het hele seizoen ook al verneukt is. Plus daar gaat hij ook amper spelen dus komt hij misschien (waarschijnlijk) ook minder in aanmerking voor een plek in Oranje.

Het is gewoon echt onbegrijpelijk en totaal onverwacht gedrag

Je moet blij zijn dat er een ploeg nog 30 miljoen wil betalen voor hem, als ik PSV was zou ik snel de 30 miljoen accepteren (overigens een mooi bedrag voor hem) en hem snel laten gaan. Zo'n speler zou ik niet in mijn groep willen hebben voor de rest van het seizoen

Wat een ongekende puinhoop bij Psv. Geen enkele speler haalt zijn niveau meer. Net nu je iedereen keihard nodig hebt kiest een speler die alle kansen en mogelijkheden bij PSV kreeg voor dit. Steven is een keurige jongen en PSV een redelijke club naar spelers toe. Hoe kan het dan zo misgaan tussen beiden? De supporters die het stadion bestormen veroordeel ik ook. Alsof dit PSV moet helpen?

Wat een ongekende puinhoop bij Psv. Geen enkele speler haalt zijn niveau meer. Net nu je iedereen keihard nodig hebt kiest een speler die alle kansen en mogelijkheden bij PSV kreeg voor dit. Steven is een keurige jongen en PSV een redelijke club naar spelers toe. Hoe kan het dan zo misgaan tussen beiden? De supporters die het stadion bestormen veroordeel ik ook. Alsof dit PSV moet helpen?

Vincent Janssen 2.0 Als je in de eredivisie al wisselvallig bent en je team niet op sleeptouw kunt nemen als nood aan de man is,dan hoef je deze stap niet te zetten.

Je hebt ook niks aan een speler die niet meer wilt alleen als J. De Jong zijnde proberen er alles uit te halen al denk ik niet dat de Jong zo sterk is. Alle argumenten is wel iets voor te zeggen zo een seizoen uitspelen en niks behalen daalt zn waarde ook van alleen gezien geschiedenis bij PSV was een ander scenario leuker geweest

26 januari 2020 om 20:26

Speler wil niet meer, trainer zegt dat wie niet wil, mag vertrekken en dan onstaan er ineens grote problemen. Allemaal heel chaotisch.

Sneu voor Koeman! Want hij is weer een aanvaller kwijt. Want ik kan me niet voorstellen dat Bergwijn met zijn techniek en fysiek echt een aanwinst zal blijken voor de Spurs. Hij zal snel genoeg op de tribune belanden, want bij PSV laat hij al weinig zien, laat staan in de Pl...

Zo, die kan zn transfer hopelijk wel op zijn buik schrijven... Als hij op hangende pootjes terug komt mag hij misschien in de rest van het seizoen nog een wedstrijdje meespelen, anders lekker op de bank. Houdoe WK... En dan in de zomer ook niet verkopen, mag hij het volgend seizoen nog een keer proberen bij PSV. Het gaat slecht bij PSV, waar hij zelf ook gewoon schuldig aan is, en dan doet hij dit. Dit gedrag moet keihard afgestraft worden vind ik

Het is zijn goed recht om bij PSV te willen vertrekken. Meer dan 30 miljoen is ook zeer onrealistisch. Dat ga je echt niet krijgen voor een Europa League club.

Sinds dat van Bommel weg is dondert het alleen nog maar verder naar beneden met PSV.
Die flaterende John de Jong dacht even flink in de bus te blazen toen een spelersdelegatie opheldering kwam vragen over het ontslag en dat is toen een onprettig gesprek geworden.
Faber communiceert met de pers net zo slecht als hij spelers wisselt en had zijn bek moeten houden over Bergwijn.
Het verstandigste besluit wat PSV nu kan geven is Faber geen toestemming geven om te verschijnen bij Studio Voetbal en de Jong op staande voet ontslaan. Er heeft zich inmiddels een interessante kandidaat gemeld die onmiddellijk beschikbaar is.

26 januari 2020 om 21:33

Tja, de coach is weg en het verval zet zich door. Dan gaat men natuurlijk kijken naar de technisch directeur. Daar waar velen John de Jong al de schuld gaven, is voetbaljournalistiek Nederland nu ook een klopjacht aan het maken. Zijn vertrek is onvermijdelijk en elke dag dat deze man er nog zit, is schadelijk voor PSV naar mijn mening.

Als ik het PSV bestuur was zou ik alles aandoen om deze transfer niet door laten gaan. Wat is die bergwijn een ondankbaar ventje. Je club in de steek laten in deze mogelijk periodes

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren