Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Belgisch international baart opzien na kritiek op mensenrechten: ‘Ronaldo...’

Laatste update:

Yannick Ferreira Carrasco heeft voor verontwaardiging gezorgd in België. De dertigjarige aanvaller maakte deze zomer de overstap van Atlético Madrid naar Al-Shabab, dat uitkomt in de Saudi Pro League. Carrasco, nog altijd international van de Rode Duivels, vond het nodig om zijn keuze tijdens een zelf ingelaste persconferentie te onderbouwen. “De mensenrechtenorganisaties? Ik sta niet achter wat ze zeggen”, verkondigde de pijlsnelle vleugelspits onder meer.

Carrasco vroeg zelf om een persconferentie, omdat er wat ophef was ontstaan over zijn keuze. “Ik wist dat iedereen naar mijn transfer zou vragen, dus besloot ik om het nu meteen voor alle media te doen. Dan moet in de toekomst niemand nog naar het waarom vragen”, zei de aanvaller lachend, om vervolgens de reden achter zijn transfer te onthullen. “Volgend jaar ben ik 31 en ik was mijn laatste contractjaar bij Atlético ingegaan. Mijn enige concrete aanbod deze zomer kwam uit Saudi-Arabië. Bovendien zien we dat er veel meer blessures voorkomen in het voetbal, door het enorme aantal wedstrijden. Ik heb voor zekerheid gekozen, risico's nemen wilde ik niet.”

De aanvaller kreeg de vraag of hij zijn financiële ambities belangrijker vindt dan sportieve ambities. “Het is nog altijd een beroep”, reageerde Carrasco. “Als er zo'n kans komt, denk je daar toch twee keer over na. Kijk, ik weet dat ik de kwaliteiten heb om bij goede clubs te spelen, maar als er een blessure is... Ik heb daarover gesproken met Axel Witsel, die geblesseerd raakte net voor zijn laatste contractjaar bij Dortmund. Je speelt daarna niet meer ontspannen en op honderd procent. Dat gevoel had ik ook tijdens de voorbereiding, ik hield me in.”

Carrasco, die ook gesprekken voerde met FC Barcelona, werd afsluitend nog gevraagd over de reputatie van Saudi-Arabië op het gebied van mensenrechten. De aanvaller haalt zijn schouders echter op. “Ik sta niet achter wat de mensenrechtenorganisaties zeggen. Ronaldo heeft daar toch ook een gewoon leven met zijn vrouw? Ik ben daar zelf geweest en zag hoe mensen daar rondliepen. Het is een mooi land, eerlijk gezegd. Zulke zaken beoordelen is moeilijk als jullie enkel luisteren naar wat andere mensen zeggen. Je moet dat zelf meemaken en voor mij is er niks bijzonders.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit zeggen nadat nog geen maand nadat er naar buiten gekomen is dat de Saoedische grenswacht structureel (voornamelijk Ethiopische) migranten doodschiet, mishandeld en verkracht aan de grens, zeker als je er rekening mee houdt dat dat naar buiten komt door diezelfde mensenrechtenorganisaties, is echt redelijk hallucinant vind ik.

Kan perfect dat hij het niet weet natuurlijk, maar dom is het altijd.

7 september 2023 om 16:45

Sorry Lierse, maar volgens mij snap je het toch echt niet helemaal goed. Ronaldo woont daar toch ook gewoon met zijn vrouw? Dus dan moet het wel een prima land zijn.

7 september 2023 om 16:47

Daar heb je wel een goed punt. Die zijn niet gemarteld, verkracht of doodgeschoten aan de Saoedische grens. Zal wel oké zijn dan zeker?

7 september 2023 om 16:49

Inderdaad. Zo werd er tijdens het WK '78 toch ook gewoon lekker gevoetbald? Niets aan de hand in het Argentinië onder de Junta!

7 september 2023 om 16:56

@siepie....je die hebben de mazzel dat ze wereldberoemd zijn en niemand ze lastig zal vallen en meteen in een veilige omgeving zitten afgeschermd van alles en iedereen. Dat geluk hebben migranten helaas niet he.

7 september 2023 om 17:07

En Max Verstappen kon daar gewoon met 300 km/h door de straat sjezen zonder iemand te doden! Die hebben hun zaakjes echt wel gewoon op orde hoor.

7 september 2023 om 17:10

Ongelooflijke aardappel, is het niet duidelijk dat siepie sarcastisch is?

7 september 2023 om 17:31

Dankjewel Samcro

7 september 2023 om 16:56

klopt en wij leven in een land waar mensen uit Groningen keer op keer worden voorgelogen.
racisme bij de belastingdienst
toeslagen affaire.
laten we eerst zelfs eens onze shit oplossen altijd te wijzen naar andere landen... ik zeg niet dat ik Saudi Arabië een geweldig land vind en war daar gebeurt walg ik ook van maar we moeten niet doen alsof we roomser dan de paus zijn hier

7 september 2023 om 16:58

Goede vergelijking wel Arnino.

7 september 2023 om 16:59

Geeuw.

Wat heeft dat er mee te maken dat je een dommerik bent als je letterlijk na zo een belangrijke openbaring door een mensenrechtenorganisatie gaat lopen roepen dat je het niet met hen eens bent? Want met wat is hij het niet eens? Hun feitelijke bevindingen van het vermoorden van vluchtelingen?

7 september 2023 om 17:03

Het is allemaal relatief. Racisme bij de Belastingdienst is erg en in ons land is het een van de grootste schandalen, maar het staat in het niets bij mensenrechtenschendingen in vele andere landen van de wereld, waar bijvoorbeeld journalisten niet vrij kunnen werken, mensen onthoofd kunnen worden vanwege een bepaalde voorkeur of hele bevolkingsgroepen enorm onderdrukt worden. Ik ben het met je eens dat je ook naar jezelf moet kijken, maar dat betekent niet dat je nooit met je vinger naar anderen mag wijzen, die veel ergere dingen doen.

7 september 2023 om 17:10

Laten we voortaan inderdaad helemaal niets meer zeggen van misstanden tot wij zelf in een perfect land leven. Zonder misdaad, zonder armoede, zonder werkloosheid, zonder racisme.

Wordt lekker rustig dan.

7 september 2023 om 18:17

Euh lierse jij leest een bericht van een mensenrechtenorganisatie en neemt het voor waarheid aan.
Mensenrechtenorganisaties en kinderrechtenorganisaties zijn de grootste mensensmokkelaars ter wereld. Denk jij werkelijk dat die organisaties er zijn om goed te doen.
Lees even over Oxfam Novib, lees even over Haiti. En zo zijn er nog talloze voorbeelden van feiten en daadwerkelijke veroordelingen binnen die organisaties.
Allemaal napraten wat je doet.
Zelf ben ik geen fan van Saudi Arabie maar dat heeft andere redenen. Namelijk de Arabische hervormingen, de huidige machthebbers hebben daar meer banden met het westen dan met de rest van de Arabische wereld. Kortom verdiep je iets meer in de materie voordat je gaat strijden voor een mening.

7 september 2023 om 18:19

Ja natuurlijk. Humans right Watch is een criminele organisatie zeker?

7 september 2023 om 19:12

In ieder geval zeker een organisatie die informatie manipuleert en publiceert met politieke motieven.

7 september 2023 om 19:16

Je gaat nu toch niet beweren dat er geen enkele goede mensenrechtenorganisatie is?

7 september 2023 om 19:25

Niet meer nee. Daarvoor is de macht van het grote geld te groot. Dat wil niet zeggen dat er geen oprechte mensen werkzaam zijn!

7 september 2023 om 20:07

Echt he. De hypocrisie is toch wel echt vermoeiend aan het worden. Of wat dacht je van de onschuldige doden dat het NLse leger heeft veroorzaakt in irak. Of wat dacht je van die europese landen die migranten boten bewust de gevaarlijke zee terug duwt en later gaan die ten onder met tientallen doden als gevolg en ga zo maar door. Misschien moeten voetballers maar ook uit europa vertrekken dan. Maar daar hoor je ze niet over.

7 september 2023 om 20:27

Jammer genoeg worden deze organisaties door de politiek gebruikt, of misbruikt. Ik denk niet dat deze organisaties geheel onafhankelijk zijn in hun oordeel.
Het is denk ik ook naïef om te denken dat deze organisaties niet gebruikt worden door de politiek/landen

7 september 2023 om 21:50

Ik ben inderdaad een groot fan van het idee dat eenieder die met zulke issues problemen heeft uit NL zal vertrekken.

8 september 2023 om 01:24

Gooi jezelf in de sloot , grappenmaker. Misschien word je dan even fatsoenlijk wakker en opgefrist. Met je misinformatie over ""de grootste mensensmokkelaars ter wereld". Een fucking voorbeeld van een organisatie die terecht is aangepakt is voor jou een reden om hen allemaal onder dezelfde hoed te plaatsen en een gezwel van een schurkenstaat als SA te willen beschermen.

Dat je het uit je vingers krijgt, joh. Bizar.

7 september 2023 om 16:58

De beste man denkt omdat hij geen misstanden ziet, dat ze er ook niet zijn. Wel een lekker leventje heb je dan.

7 september 2023 om 17:01

En hoeveel kinderen en vrouwen zijn er wel niet verkracht door bijvoorbeeld de soldaten van de Verenigde Staten tijdens de oorlogen in Irak en omringende landen? Maar niemand hoor je Messi en co. bekritiseren omdat ze in de Verenigde Staten gaan voetballen. Destijds ook geen kritiek op Beckham bijvoorbeeld. Ik ben honderd procent tegen alles wat Saudi-Arabie doet aan de grenzen, heeft niks met mensenrechten te maken, echt walgelijk. Maar mensen als jij zijn niet oprecht. Het gaat jullie helemaal niet om de migranten die benadeeld worden, maar het gaat jullie om het zwart maken van alles wat met het Midden-Oosten te maken heeft.

7 september 2023 om 17:08

Het is toch eigenlijk onvoorstelbaar dat jij op het feit dat mannen, vrouwen en kinderen vermoord, verkracht en gemarteld worden, reageert met “huh maar Amerika dan?!?”.

Het meest gekke van dit alles is dan nog dat de comment die ik plaats, gaat over het feit dat hij zegt dat hij het niet eens is met mensenrechtenorganisaties. Diezelfde mensenrechtenorganisaties die trouwens de ontelbare mistoestanden van Amerika ook openbaar hebben gemaakt. Waardoor jij ze als whataboutism kunt toevoegen.

7 september 2023 om 17:13

Ja nou en Lierse? Je moet ook respect hebben voor de reflex die sommige mensen hebben als je iets over het Midden-Oosten zegt en dat blijft bij jou nu wel bepaald flink achterwege.

7 september 2023 om 17:21

Los Canario. Nou kom maar eens met de cijfers. Ben wel benieuwd hoeveel er verkracht zijn door de Amerikaanse soldaten. Jij weet dat blijkbaar?

7 september 2023 om 17:25

Ga nu niet doen alsof ik iets heb gezegd waarmee ik het geweld van de Saudi's goed praat. In tegen deel zelfs, ik noemde het walgelijk. Het is ongekend en onmenselijk dat zulke dingen gebeuren in de wereld. Maar mijn punt is dat je dezelfde kritiek nooit hoort over de Westerse landen. Dat zien mensen zoals jij namelijk door de vingers. Want de vrouwen en kinderen van de Irakezen boeien jullie niet omdat de daders Amerikanen zijn. Jullie worden pas wakker als een land uit het Midden-Oosten de daders zijn en dergelijke dingen doen. Het is juist logisch dat ik wijs naar Amerika, want ik vind het kwalijk dat het gebeurt wie het ook doet! Amerika heeft exact dezelfde dingen gedaan. Vrouwen en kinderen verkracht en vermoord. Maar ik mag daar niet naar wijzen. Waarom niet? Omdat het jou, Beckham en Messi niet uitkomt?

7 september 2023 om 17:29

Het is gewoon een compleet onzinnige reactie van jou.

Ik reageer op iemand die zegt dat hij het niet eens is met mensenrechtenorganisaties. En diezelfde mensenrechtenorganisaties hebben nog geen maand geleden shockerende feiten naar buiten gebracht over het land waar hij gaat voetballen (al zijn ze paars, wat maakt mij dat uit). Daar reageer ik op. En jij begint dan maar over Amerika en een of andere theorie dat ik het midden-oosten maar moet haten of iets dergelijks?

7 september 2023 om 17:37

Het is helemaal niet onzinnig. We hebben het hier over een voetballer die in een land gaat voetballen en dan komen jullie over de mensenrechten praten. Maar als een voetballer in Amerika gaat voetballen praten jullie toch ook niet over de mensenrechten? Prima dat jullie het doen bij Saudi-Arabie, maar doe het dan ook bij Amerika en wees niet zo hypocriet.

7 september 2023 om 17:46

@Ducktaildo Je kan wel leuk doen, maar een keer zoeken en je vind genoeg. Hij benoemd het, en dan doen alsof hij de wijsheid heeft. Alsof hij het loopt bij te houden met een tel raampje. Blijkbaar zit het diep bij jou, want de rest van zijn reacties negeer je. Gelijke monniken gelijke kappen

7 september 2023 om 17:47

Stop eens met die ‘jullie’ aub. Jij reageert op een reactie. Dan moet je ingaan op die reactie. Niets van jouw reactie gaat in op mijn reactie. Vandaar dat ik hem onzinnig noem.

7 september 2023 om 18:02

"maar ik mag daar niet naar wijzen. Waarom niet?"

Omdat het hier niet over Amerika gaat. Misschien moet je maar harder roepen in topics omtrent Amerikaanse praktijken, want je krijgt het idee dat mensen zoals jij alleen maar dit punt maken wanneer er iemand kritiek heeft op KSA (of het Midden-Oosten zoals jij zegt). Dat is leuk voor een "HEBBES"-moment, maar echt oprecht is het niet, want de geimpliceerde gevoelens hierbij zijn wel duidelijk.

7 september 2023 om 18:02

Jullie ja, jij en de andere hypocriete superhelden. Huh, niets van mijn reactie gaat in op jouw reactie? Waarom niet dan? Omdat ik Amerika erbij haal die exact dezelfde dingen (!) heeft gedaan als de dingen die jij opnoemt over Saudi-Arabie? Ik ga juist wel in op jouw reactie, maar het komt je gewoon niet uit omdat je zo hypocriet bent om het ene wel te erkennen en het andere door de vingers te zien. Want owee, we mogen het niet over Amerika hebben.

7 september 2023 om 18:05

Dat is mijn hele punt Theroscoe. Het gaat nooit over Amerikaanse praktijken! Sjonge jonge..

7 september 2023 om 18:11

Oké waar ga je in op mijn reactie.

Mijn reactie gaat over het volgende:

- Een voetballer zegt dat hij het niet eens is met mensenrechtenorganisaties.
- Hij zegt dat een maand nadat mensenrechtenorganisaties naar buiten brengen dat de grenswacht van het land waar die voetballer tekent mensen vermoord, mishandeld en verkracht.
- Ik vind het heel dom van die voetballer om dan zo iets te zeggen.

Jij haalt er opeens bij dat ik keiharde kritiek heb op Saoedi-Arabië en neemt dan er ook maar bij aan dat ik dat niet doe op Amerika (onderbuik noemen ze dat). Ik snap je frustratie nog, maar die is toch totaal niet gerelateerd aan mijn reactie?

7 september 2023 om 18:21

Joh Lierse, het is kansloos. De VS is een rukland, dat weet iedereen die een beetje kan nadenken. En hé, het wordt ontzettend vaak benoemd. Je mag geen kritiek hebben op een land als SA als je niet direct ook benoemt dat Israël en de VS óók heel stout zijn!

7 september 2023 om 19:12

Het gaat in het artikel over de reputatie van het land op gebied van mensenrechten in het algemeen. Er worden geen specifieke dingen opgenoemd. Jij doet dat vervolgens wel. Dat geeft mij weer de mogelijkheid om te linken naar een land dat exact dezelfde dingen heeft gedaan en daar niet of nauwelijks op wordt aangesproken. Vandaar mijn reactie dus op jou. Maar waarom vindt je het zo erg dat ik Amerika erbij haal dan? Je voelt jezelf helemaal aangevallen. Als je het nou gewoon erkend dat het net zo erg is en dat de voetballers die naar Amerika vertrekken ook bedenkingen moeten hebben bij de mensenrechten schendingen van de Amerikaanse staat, dan zitten we op één lijn. Maar dat doen de meeste hier natuurlijk niet, want de Amerikaanse politiek wordt netjes gescheiden gehouden van de Amerikaanse sport.

7 september 2023 om 19:18

Ik voel me niet aangevallen. Ik ben het gewoon beu dat je altijd over Amerika moet beginnen of anders steun je die plots of iets dergelijks. En nee je gaat op niks in dat ik zeg. Als je ingaat op het artikel dan plaats je daar maar een afzonderlijke reactie op.

Ik vind Amerika het grootste kutland dat er is. Maar dan moet ik er toch niet off topic over beginnen?

7 september 2023 om 19:24

Los Canario//

Helemaal eens. Dit is puur selectieve verontwaardiging. Wanneer het over Amerika of Israel gaat, hoor je er nauwelijks wat over. Gaat het over Qatar of SA dan kennen we opeens in het westen onze morele kompas.

Nou als het zo selectief gaat, moeten ze maar niet boos worden en ‘whataboutisme’ roepen wanneer er aandacht wordt gevraagd voor vergelijkbare of ergere toestanden.

7 september 2023 om 19:29

Wanneer gaan jullie het nu eens beseffen boys; Amerika IS Saudi Arabie!! En Israel IS Amerika!

7 september 2023 om 20:31

De Amerikaanse sportclubs zijn dan ook niet in handen van een politiek regime. Ze zijn privé geleid itt die schimmige Saudische clubs. Echt niet zo moeilijk hoor.

7 september 2023 om 21:07

Eoma6//

Ja tuurlijk, dat is het verschil voor de meerderheid.

7 september 2023 om 21:51

Aah daar hebben we de vijfde colonne weer met de 'ja maar de V.s.' en 'ja maar Israel' reactie.

9 september 2023 om 12:07

Als je denkt dat we het nooit hebben over de VS, dat met afstand het meest besproken land is in de westerse wereld, waar wij in leven, dan zit jouw kop zo diep in het zand dat je de olie kan proeven waarmee de Saudi's deze spelers betalen.

Dat doet me ook aan denken, weet je wat een belangrijk verschil is tussen de MLS en de Saudi Pro League? De MLS is eigendom van een geprivatiseerde organisatie waarbij politieke doeleinden geen rol spelen en waar de overheid niks mee te maken heeft. Het geld wat er in omgaat, komt ook niet van de overheid. De SPL is eigendom van het koninkrijk, wordt gefinancieerd door het koninkrijk en heeft het politieke doel om het imago van dat land zelf op te schonen zodat wij dingen vergeten zoals die ene Khasoggi die tot sushimi werd gereduceerd en zodat hun meer invloed kirjgen in de wereld zonder al te veel gezeik. Dus misschien dat men daarom bij de SPL en Ronaldo sneller wijst naar de overheid van het land waar het in gevestigd is dan bij Messi en de MLS, want de overheid is rechtstreeks betrokken bij dit hele beleid, dit is hun beleid. En dan gaan mensen wat zeggen over dat beleid.

Daarom noem ik jou niet oprecht. Je komt met je "sjonge jonge", maar wat ik zeg is een simpel concept en jij ziet dat over het hoofd en dat kan alleen of als je het expres doet of als je dom bent. En als het expres is, dan is dat omdat het niet gaat om hypocrisie en het gaat niet over issues met de VS zelf. Het gaat om het feit dat KSA een Arabisch land is dat kritiek krijgt en dat is de hoofdreden waarom jij nu in actie schiet, want jij denkt "hee, dat is niet eerlijk, ze pakken ons alleen". Als we toch gaan wijzen naar wie niet oprecht is en wie hier superheld speelt, dan kunnen we jouw "captain Save-a-Hoe"-actie richting Saudi-Arabië ook opnoemen. Als je echt een probleem had met de praktijken van Amerika, dan had je ze gewoon opgenoemd zonder het te gaan vergelijken met KSA, want als je ergens oprecht in opstand tegenkomt, dan ga je dat niet saboteren door het te vergelijken met een ander geval van onrecht. Je hebt vooral een probleem met dat anderen een probleem hebben met Saudi-Arabië, wat Amerika doet op zichzelf boeit jou eigenlijk niet zoveel. Dat haal ik hier uit. En dat soort gedachtegangen vind ik zulke subjectieve, tribalistische bullshit dat ik er heel erg moe van word. Niemand kan voor hunzelf nadenken, iedereen moet bij Team Blablabla horen. Stelletje kuddedieren.

9 september 2023 om 17:53

Met de tweede alinea heb je me overtuigd met het feit dat beide competities niet met elkaar te vergelijken zijn. In dat opzicht is de kritiek op Saudi-Arabië dan ook zeer terecht. En voor de duidelijkheid, ik sta niet achter de overdreven investeringen van Saudi-Arabië. Had liever gezien dat ze het anders zouden besteden. Er gebeuren in Saudi-Arabië momenteel wel veel meer dingen waar ik tegen ben dan alleen de schending van mensenrechten.

Met je laatste alinea sla je de plank echter volledig mis. Het interesseert mij helemaal niet dat mensen problemen hebben met Saudi-Arabië. Sterker nog, die heb ik zoals gezegd zelf ook. Het gaat er mij om dat er bij andere landen nooit of nauwelijks over mensenrechten wordt gepraat wanneer het gaat om sportgerelateerde gebeurtenissen maar dat dit soort onderwerpen bij islamitische landen wel gelijk worden aangehaald en terecht worden uitvergroot. Zo ook het voorbeeld van China dat de Winter Spelen organiseerde en door niemand is aangesproken op de massa-genocide die ze al jaren plegen jegens de Oeigoeiren. Maar anderzijds is het WK in Qatar wel wereldwijd en openlijk geboycot door een groot deel van de wereld. Nogmaals, niet erg dat het gebeurt, prima zelfs. Maar waarom is de kritiek altijd veel meer aanwezig wanneer het om een islamitisch land gaat? Dat is het punt dat ik wilde maken.

7 september 2023 om 17:11

Het is gelukkig totaal onbelangrijk wat Carrasco van mensenrechtenorganisaties weet of vindt. Dat is namelijk niet zijn verantwoordelijkheid. Hij is gewoon broodvoetballer en kan daar een mooie zak centen verdienen. Daar hoef je niet bijster intelligent voor te zijn, noch enig ethisch besef voor te hebben. Wat veel interessanter is uit zijn verhaal zijn de beweegredenen om tot deze keuze te komen. En dan doel ik op de conclusie dat hij op dit moment al het gevoel heeft dat hij een topcompetitie niet meer aan durft uit angst voor blessures als gevolg van het overvolle programma. Althans, dat lijkt mij een interessantere discussie om te voeren met een voetballer, of op een voetbalforum.

7 september 2023 om 17:13

Inderdaad compleet irrelevant. Ik maak het ook niet echt belangrijk volgens mij.

Ik verbaas me gewoon over de extreme domheid of onwetendheid (maar dingen zijn over zaken waar je niet veel over weet is ook gewoon dom, zeker met een zekere stelligheid) van zijn uitspraken. En dan vooral omdat hij zelf een persconferentie belegt. Dus dat bereid je dan toch voor zou ik denken.

7 september 2023 om 17:26

Hij had er inderdaad beter aan gedaan er niets over te zeggen, maar eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik de bewuste persconferentie niet heb gezien. Het kan zomaar zijn dat journalisten hem hiernaar vragen. Dat is te begrijpen alleen valt het te verwachten dat een voetballer daar geen gewogen oordeel over klaar heeft staan.

7 september 2023 om 23:06

Lierse, ik vind je poging ontzettend nobel, maar je kunt dit soort dommigheid echt niet fixen. Laat gaan joh.

7 september 2023 om 19:08

Israel is ook geen pretje, Amerika laten we daar niet over beginnen. Mensen kunnen Saoudi aanwijzen, maar die mensen die zelf wijzen zijn hypocrieten. Want Amerika is geen haar beter dan Saoudi.

7 september 2023 om 19:11

Ik wijs Saoedi-Arabië alleen niet aan…

7 september 2023 om 19:49

Waarom kom je niet verder dan Israël en Amerika? Waarom haal je niet alle 220 + landen aan?

8 september 2023 om 01:28

Amerika is verdorven en nog altijd veel beter dan SA. Het tegendeel beweren is buitengewoon hard liegen (tegen jezelf en/of anderen) of debiele normen en waarden hanteren die niet in onze samenleving horen.

7 september 2023 om 20:44

It’s all in the matrix ofzo.

7 september 2023 om 21:04

Flikker toch een keer op Lierse met je mensenrechtenorganisatie.
Ik keur het echt niet goed wat hun doen maar merk wel hoe men kan meten met 2 verschillende maten. Over een Israël hoe jij wel altijd opvallend je mond maar bij islamitische landen kom je weer met je mensenrechtenorganisatie.

7 september 2023 om 23:13

Je weet dat die zelfde mensenrechtenorganisaties waarmee “ik moet opflikkeren” ook die situatie in Israël keihard aankaarten hè?

Intelligente jongen... "ik sta niet achter wat de mensenrechtenorganisaties zeggen. Ronaldo heeft daar toch ook een gewoon leven met zijn vrouw?" Dus het criterium om te beoordelen of mensenrechten geschonden worden in een land is of Ronaldo er met zijn vrouw er een normaal leven kan hebben.

7 september 2023 om 17:21

Precies wat ik ook dacht. Wist wel dat de gemiddelde voetballer niet een super hoog iq had, maar dit is echt een super domme opmerking zeg!

7 september 2023 om 18:46

Wat het verhaal van Carrasco nog domemer maakt is dat de meeste spelers, waaronder Ronaldo, zijn gaan wonen in Bahrain. Niet vanwege financiële voorwaarden oid, maar puur vanwege het feit dat de regels voor vrouwen daar een stuk soepeler zijn. Gaaf land dat Saudi Arabië.

Goed verhaal. Oprecht. Tot hij over de mensenrechten begon. Houd het gewoon bij zekerheid en financiën.

7 september 2023 om 17:20

Ja, hij is toch ook niet naar China gegaan voor de cultuur? Gewoon voor de pegels. Is ie wel eerlijk over. Jammer dat hij het eerlijke verhaal niet doortrok.

Ik sta niet achter wat de mensenrechtenorganisaties zeggen. Ronaldo heeft daar toch ook een gewoon leven met zijn vrouw? Ik ben daar zelf geweest en zag hoe mensen daar rondliepen.

en dan zeggen je moet het zelf meemaken...

Tja maar daar ligt het probleem, je kunt het als miljonair/voetballer niet meemaken...
Zolang je genoeg geld hebt kan je in zowat elk land prima leven... in je eigen bubbel.

Mensenrechtenorganisaties onderzoeken onderdaad of gigasupersterren wel een normaal bestaan kunnen opbouwen in Saudie Arabie, want daar enorm gevaar daar om slecht behandeld te worden. Sommige schijnen bijvoorbeeld onder de 10 miljoen te verdienen, echt schrijnend. Toch goed dat die arme Ronaldo nu gewoon normaal over straat kan met zn vrouw. Hulde voor de autoriteiten daar en knap van Yannick dat ie zn journalistieke huiswerk heeft gedaan...

Prima dat je er heen gaat, het land draait langzaam een andere richting op (heb er zelf gewerkt dus ken de klappen van de zweep een btje, de figuurlijke niet de letterlijke ). Maar om nu te zeggen dat het een mooi land is.... neen, tenzij je van zand houdt.

7 september 2023 om 16:52

Half Nederland zit elk zonnig weekend in het zand op het strand. Als er een volk is dat niet over zand mag klagen zijn wij het.

7 september 2023 om 17:08

Mwoah, als je hier voorbij de duinen bent krijg je toch echt groene landschappen itt daar.

7 september 2023 om 17:11

Denk inderdaad dat we ook moet beseffen dat er in de laatste 10 jaar vooral op het gebied van vrouwenrechten er enorme stappen zijn gemaakt. Misschien als de ogen van de wereld dmv voetbal op het land komen te staan dat ze zelfs nog meer goede stappen zetten.

Dat gezegd hebbende is het niet eens zijn met mensenrechtenorganisaties over de dingen die wel nog fout gaan 1 van de domste dingen die ik ooit gehoord heb.

7 september 2023 om 17:55

Met je laatste alinea heb je natuurlijk een goed punt, maar dat is het individu die z'n straatje schoon veegt. Het ging mij meer om het land en de voetballers die er heen gaan.

Ik heb veel domme dingen voorbij zien komen betreft dit onderwerp maar dit is weer een nieuw uiterste hoor.... Godsamme, hou dan gewoon je mond en geniet van je afgezonderd luxe leventje als je alleen maar met onzin komt.

7 september 2023 om 17:04

Ach waarschijnlijk heeft ie er een paar ton voor gekregen want in alle contracten staat dat je Saudi Arabië moet prijzen voor een paar ton. Die jongen denkt alleen aan zichzelf en zijn portemonnee (wat overigens zeer terecht is).

Ben benieuwd hoe het leven van Ronaldo daar zou zijn als zijn vrouw een man was.

Denk dat het leven van Ronaldo dan vooral kort zou zijn daar.

Ik wou net gaan zeggen dat Carrasco tenminste eerlijk en realistisch is, en toen las ik dat gedeelte over de mensenrechtenorganisaties. Maar dat is mijn fout, had moeten weten dat fatsoen bij de meeste voetballers zeer ver te zoeken is.

Ignorance is bliss. Wat een niveau zeg. Ik kan me niet voorstellen dat hij echt maling heeft aan mensen in beroerde situaties, dus is er maar één verklaring. Carrasco is héél erg dom én bekrompen.

Jammer dit. Begon goed dat interview met het uit de doeken doen van zijn redenering achter de overstap. Eindelijk iemand die niet belachelijk en schijnheilig doet maar zegt waar het op staat en het nog goed onderbouwt ook. Dat ie dan zo eindigt is wel weer zeer jammer.

Amerika is het allerslechtste land ter wereld. Israël is geen haar beter.
Nederland is van het niveau Amerika en Israël.
Zo, nu mag ik ook iets over Saudi-Arabië zeggen, want dat mag kennelijk niet als je 'de echte as van het kwaad' niet benoemt.
Volgens de site van Amnesty International doet SA aan Sportswashing. Als ik kijk wat er allemaal aan geld geboden wordt om in een heel matige competitie te komen voetballen en als ik zie welke sportevenementen allemaal binnen gehaald (proberen) te worden, dan denk ik dat het wel klopt. Het doet mij denken aan Rusland en alle sportevenementen daar. Om af te leiden wat er in de Krim gebeurde, in Georgië etcetera. Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat SA binnenkort landen wil binnen vallen, maar ik wil ermee zeggen dat ik denk dat ze er misstanden mee willen verhullen.

Spelen bij een club waarvan de naam precies hetzelfde is als die van een terreurorganisatie iets verderop in Somalië.. Hij moet zelf weten wat hij doet. Die vraag heeft hij niet erg intelligent beantwoordt, maar goed het is een voetballer en geen politicus. Die laatste weten goed om de hete brij te draaien. Ergens siert het hem dat hij zo puur reageert. Maar slim komt het niet over. SA is geen fijn land als je geen centen en/of status hebt maar zo zijn er heel veel landen. Ook veel landen in het Westen zijn niet zo schoon als men lijkt te denken en daar wordt ook gewoon gevoetbald.

Ach hetzelfde als Wijnaldum. Ergens voor staan maar wanneer je zelf heel veel geld binnen kan harken is dat toch belangrijker dan die zogenaamd principes. Dat gezeur van je kan altijd een blessure oplopen geldt al vanaf je 18de. Dan had je meteen al naar zo’n land moeten gaan. Wanneer gaan die voetballers nu eens leren om gewoon eerlijk te zijn en te zeggen dat je dat geld gewoon binnen gaat harken in je laatste voetbaljaren. Ik zou het ook doen als je minimaal 20 miljoen per jaar kan verdienen.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren