Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Als ze tevreden zijn met alleen de beker, dan ligt de lat niet hoog genoeg'

Laatste update:

Feyenoord moest er acht jaar lang op wachten, maar zondag was het dan eindelijk weer eens raak: de Rotterdammers wonnen van FC Utrecht en pakten weer eens een prijs. Het winnen van de KNVB Beker werd uitbundig gevierd, maar Willem van Hanegem waakt voor teveel euforie.

/

De Kromme is van mening dat Feyenoord niet helemaal tevreden mag zijn: “Als ze bij Feyenoord vinden dat door de bekerwinst het jaar is gered, dan mag dat van mij. Die gedachte past dan blijkbaar bij het niveau dat Feyenoord dit seizoen heeft gehaald”, schrijft van Hanegem in zijn column in het Algemeen Dagblad. “Maar er zijn voor de competitie spelers ingekocht met het duidelijke doel om heel lang mee te doen om het kampioenschap. Dat is dus niet gelukt.”

Van Hanegem benadrukt dat hij het mooi vindt dat Feyenoord de beker heeft gewonnen, maar stelt dat het kampioenschap natuurlijk de échte hoofdprijs is: “Als ze tevreden zijn met alleen de beker, dan zie ik het voor volgend seizoen somber in. Want dan ligt de lat niet hoog genoeg”, aldus Van Hanegem.

De lat ligt niet hoog genoeg bij Feyenoord

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit is natuurlijk onzin.
Ja natuurlijk zijn ze op dit moment tevreden met de beker omdat er niet meer inzat.

Ze gingen voor het kampioenschap alleen helaas is daar het team niet rijp genoeg voor en de traqiner ook niet. Dan moet je je meerdere herkennen in ajax en psv.
NU heb je iig 6 europese wedstrijden en kan je ook weer gericht spelers halen.

Dus volgend seizoen nieuwe kans

25 april 2016 om 07:38

absoluut met je eens! er zijn 3 prijzen te verdelen in een jaar ( JC schaal meegerekend ), als je 1 van die prijzen pakt heb je het gewoon goed gedaan. Want of PSV or Ajax gaat dit jaar geen prijs pakken ( of wordt CL deelname als een prijs gezien ). Niet zo zeiken Willem, gewoon lekker gaan golfen of zoiets en vooral niet te veel artikeltjes meer schrijven.

25 april 2016 om 08:09

Er zijn maar twee clubs voor wie de KNVB beker altijd als een troostprijs zal voelen, tenzij de dubbel ermee wordt gecompleteerd. Voor Feyenoord echter is dit vandaag de dag gewoon sen hoofdprijs Willem, jammer maar waar. Dus laat ze het er maar flink van nemen. Jammer dat Kuyt zo dom is weer hoop te scheppen met zijn toezegging voor meer prijzen. Ze hebben al teleurstellingen genoeg zonder dat soort vals beloftes.

25 april 2016 om 08:38

@graziayes

Je zegt eerst dat er drie prijzen te verdelen zijn in een jaar. Vervolgens zeg je dat Of PSV of Ajax geen prijs zal pakken dit jaar?

PSV heeft toch al de JC schaal te pakken dus als Ajax kampioen wordt hebben ze allebei een prijs

Vanzelfsprekend vindt ik de JC schaal niet echt een prijs maar klaarblijkelijk vindt jij dat wel..

25 april 2016 om 08:43

Manodedios Denk je dat echt.

Stel je voor dat ajax dit jaar geen kampioen word had de beker echt wel een hoofdprijs geweest.
Als ze nu geen kampioen worden is het jaar totaal mislukt. Denk jij echt als je bij ajax rond gaat vragen aan de spelers en staf en organisatie dat ze de beker als troostprijs zien ik denkhte niet.
Het is gewoon een prijs die ze achter de naam kunnen zetten.

Vind dat je een misplaatse arrogantie hier neerzet.

25 april 2016 om 09:08

De JC schaal zal ik niet meerekenen. Dat is niet echt een hoofdprijs.

25 april 2016 om 09:10

Voor Ajax en PSV is de beker echt geen troostprijs hoor. Altijd lekker makkelijk excuus wanneer ze eruit vliegen.

En een dubbel is al zo lang geleden.

25 april 2016 om 09:10

@psvprimeur

Ja, ik vind de JC schaal een prijs. En eigenlijk eentje die bij de vorige jaargang hoort ( al is het uiteraard het begin van het nieuwe seizoen ). Dus als PSV or Ajax geen kampioen wordt, hebben ze geen prijs.

25 april 2016 om 09:25

@bliek: nee hoor. Voor Ajax en PSV is dit altijd een troostprijs. Die obsessieve van feestvieren zoals je gister zag in Rotterdam zal je niet snel zien bij Ajax en PSV. En daar ligt nu precies het verschil tussen de echte topclubs en Feyenoord.

25 april 2016 om 09:37

De beker is voor PSV en Ajax ook geen hoofdprijs. Dat is het voor geen enkele topclub, behalve in Engeland de FA cup. De euforie zal er best zijn als een topclub de beker zal winnen, maar het seizoen valt of staat niet met deze prijs.

Prioriteit is om de landstitel binnen te slepen en zo ver mogelijk te komen in de CL of EL. Naast het feit dat ze dan een titel achter hun naam hebben, zijn ze natuurlijk al verzekerd van Europees voetbal. Dus daar hoeft men het ook niet voor te doen. Voor de zwakkere ploegen is dit hun enige manier om Europees voetbal te spelen, dus de prioriteit zal vele malen hoger liggen.

25 april 2016 om 09:37

Als je als Feyenoord zijnde zo lang niet iets hebt gewonnen dat begrijp ik die vreugde goed.

25 april 2016 om 09:41

Dat Ajax en PSV dat niet serieus nemen slaat nergens op. En dat je ze daarom bestempelt als "echte" topclubs is helemaal onzin. Dus Ajax ging er tegen Feyenoord niet helemaal voor? Grappig, want ze speelde in die bekerwedstrijd beter dan in de competitie. PSV is tot de kwartfinale gekomen en is toen gewoon weggespeeld door Utrecht. Kan je onderschatting noemen, maar tegen bijv Heracles zag je dat PSV er wel vol voor ging. En als je naar echte topclubs kijkt, zoals Barca of Real, dan zie je hoe groot het feest kan zijn als ze de Copa del Rey winnen. Arsenal in Engeland zelfde verhaal met de twee FA Cups en in Duitsland vieren ze het ook aardig groot.

25 april 2016 om 09:47

@ Bliek,
Als een Ajax of PSV supporter moet kiezen tussen de 2e plek of een beker dan kiest haast iedere supporter voor de 2e plek in de competitie. De 2e plek in de competitie levert namelijk de voorronde van de CL, meer geld en status dan de beker. De beker is misschien geen troostprijs, maar het ook niet DE echte hoofdprijs van Nederland. Dat is en blijft de schaal.

25 april 2016 om 09:52

@azalknmaar

Wat ik al eerder aangaf al zou Feyenoord eens in de 3 jaar een prijs winnnen zal er nog zo gefeest worden.
Bij Feyenoord zal je niet snel zien als ze eerste staan dat het stadion voor driekwart gevuld is.
De grote van trouwe vaste kern is veel groter.

Het is gewoon een prijs die achter de naam de club komt en spelers en staf.
Ongeacht wie van de 2 kampioen word zal er 1 geen rpijs winnen en is het een verloren jaar.

Had de beker binnen geweest ws er toch nog een Prijs gewonnen.
Dus geloof me voor ajax en psv is het gewoon ook een prijs.

25 april 2016 om 10:00

@finalevoetbal

Daar zijn we het idd over eens de schaal is de echte hoofdprijs idd.

25 april 2016 om 10:07

De beker stelt voor Ajacieden niks voor. Leuk om dr bij te hebben, maar geen graadmeter voor je seizoen. Sterker nog, zelfs al wint Ajax de titel dit jaar dan spreek ik van slechts een redelijk seizoen, omdat we onze europese doelstellingen niet hebben gehaald

25 april 2016 om 10:18

Wat stelt de KNVB beker of de Johan Cruijff schaal nou voor? Enige prijzen zijn de titel en deelname aan de CL.

25 april 2016 om 10:20

Voor mij is het een troostprijs als PSV'er. Tenzij de dubbel wordt gepakt, dan is het mooi meegenomen.

25 april 2016 om 10:23

Hoofdprijs is deelname aan de Groepfases CL. Dat levert tenminste wat op.

25 april 2016 om 11:29

Realww,
Serieus, ga je Real en Barca als voorbeeld gebruiken? Die twee clubs willen alles winnen wat er te winnen valt. Als zij in een seizoen alleen de nationale beker pakken, is het een mislukt seizoen. Denk je dat Luis Enrique aanblijft als hij alleen de Copa pakt dit seizoen? Die mag dan meteen vertrekken.

Feyenoord viert de bekerwinst alsof ze kampioen zijn geworden. Arsenal is ook niet echt een hele goede voorbeeld, want die zitten in dezelfde situatie als Feyenoord. De FA Cup is de enige beker die ze nog kunnen winnen.

25 april 2016 om 16:48

Als ajax of PSV geen kampioen word dan zou de beker een troost prijs zijn. Toch zou er bij Ajax en PSV een bittere smaak zijn want beide clubs willen koste wat kost kampioen worden.

Bij Feyenoord weten ze dat ze geen kampioenskandidaat zijn dus is de Beker een hoofdprijs. Ze gaan de beker vieren zoals clubs als Groningen, Pec, Heerenveen en Utrecht de beker zouden vieren. Alsof ze de CL hebben gewonnen en dat kan je ze niet kwalijk nemen. Feyenoord heeft namelijk geen topsport mentaliteit waar alleen het hoogst haalbare telt. Daar zijn ze niet goed genoeg voor ook.

25 april 2016 om 17:57

@bliek
Ik weet het wel zeker jonge Het feit dat je niet je eerste keeper op doel zet laat wat mij betreft al zien dat je de competitie niet uiterst serieus neemt. Zeker als het verschil tussen de keepers heel groot is.
Ze zullen het inderdaad nooit hardop uitspreken dat ze de beker een troostprijs vinden, maar ik weet 100% zeker dat ze er niet heel veel waarde aan hechten en er geen nacht wakker van liggen wanneer ze in de beker worden uitgeschakeld.

Voor Ajax is het seizoen inderdaad mislukt als ze geen kampioen worden. Als Ajax de beker had gewonnen en geen kampioen werd was het seizoen alsnog mislukt, alleen iets dragelijker. bij 3de worden en de beker winnen zou er voor Ajax op geen enkele manier sprake zijn van een geslaagd seizoen.
Voor alle clubs behalve Ajax en PSV is de beker een absolute hoofdprijs. Dat is niet erg, maar dat is hoe op dit moment de verhoudingen liggen. Het feit dat Vvsb de halve finale kan halen is veelzeggend.

25 april 2016 om 17:59

@psv4us, ben het helemaal met je eens. Ik zie de beker ook als een 'leuke' prijs voor erbij als Ajacied. Echter begrijp ik wel dat het voor andere clubs wel een absolute hoofdprijs is. Voor hen is het de hoogst haalbare prijs in NL op het moment.

Ergens vind ik dat hij hier een punt heeft.. Ergens vond ik het wel aandoenlijk dat al die Feyenoorders zo blij zijn met de knvb beker. Het lijkt alsof ze de Cl gewonnen hebben. Maar goed.. Misschien is dit de opmaat dat Feyenoord weer mee gaat doen om prijzen..

25 april 2016 om 07:41

@filip Al zou feyenoord eens in de 2 a 3 jaar een beker pakt op kampioen word zal de vreugde net zo groot zijn. Dat heb je bij een volksclub.

Het is voor een hoop mensen altijd makkelijk om bepaalde dingen te zoeken ed.

25 april 2016 om 10:04

Dat is natuurlijk niet waar Bliek. Hoe langer je op een feest moet wachten des te mooier en specialer is het. Als je na 8 jaar weer een prijs pakt is het geweldig, mede doordat je er zo lang op gewacht hebt. Als ze hem volgend jaar weer winnen, wordt het weer feest, dat sowieso, maar dan gevoelsmatig toch iets minder. En als je hem ieder jaar wint, dan wordt het vanzelf minder belangrijk. Dat is iets menselijks. Gewoon normaal.
Ik weet nog toen Ajax kampioen werd tegen Twente was de ontlading gigantisch. Simpelweg omdat het al jaren lang niet lukte. Toen ze vervolgens voor de vierde keer op rij kampioen werden was het feestje toch echter minder groot.

25 april 2016 om 07:41

Wat mij pijnlijk lijkt voor Feyenoorders is het sentiment onder Ajacieden die Feyenoorders de beker wel 'gunnen'. Wat ik veel hoor hier in Amsterdam is dat mensen het 'wel leuk' vinden voor Feyenoord dat ze de beker hebben gewonnen, toch wel het ultieme bewijs dat Feyenoord allang niet meer als concurrent wordt gezien.

25 april 2016 om 07:51

Hoezo pijnlijk? Misschien wel bewijs dat er onder de ajacieden niet alleen maar zielige kinderen rondlopen. Bekijk het eens positief

25 april 2016 om 08:17

En zo is het Dante. Je support vooral je eigen club. De haat tegen een andere club is vooral triest.

25 april 2016 om 10:01

Nee het is het bewijs dat Feyenoord niet meer als DE concurrent en grote topclub wordt gezien. Als PSV de beker zou winnen zouden er veel minder positieve geluiden vanuit A'dam komen. Het is nou eenmaal zo dat wanneer je medelijden krijgt van anderen en ze je het succes gunnen je over het algemeen niet geweldig bezig bent en niet als concurrent wordt gezien, en wanneer ze je het misgunnen wel als concurrent wordt gezien omdat ze dan blijkbaar jaloers zijn

25 april 2016 om 10:17

Jullie reactie na de uitschakeling tegen ons was anders ook best aandoenlijk

25 april 2016 om 10:49

Zoals ik al zei: niet alleen zielige kinderen .. maar nog wel wat natuurlijk!

25 april 2016 om 07:44

Ons budget is het 3e van nederland. Een 3e plaats en bekerwinst is dan boven verwachting. Beter nadenken voordat je bijdehand probeert te zijn!

25 april 2016 om 08:21

Eens, uiteindelijk bepaald geld grotendeels de ranglijst. Ajax en PSV hebben gewoon een grotere begroting en meer kwaliteit. Kijk alleen al naar de spitsen De jong en Milik zijn van en ander niveau als Kramer (met alle respect voor hem). Dat je uiteindelijk streeft naar de titel betekent niet dat je in die groei niet blij mag zijn met een prijs. Heb als Ajaxied gsiteren gewoon in hartje rotterdam voetbal gekeken, niks aan de hand (al heb ik er niet te koop mee gelopen haha)

25 april 2016 om 08:26

Simpel gedacht, scorebordjournalistiek ten voeten uit. Verschil met de nummer 1 en 2 veel te groot is. Een top 3 club mag nooit 7x achter elkaar verliezen.

25 april 2016 om 08:36

@dante een 3e plek is zeker niet slecht voor feyenoord, maar 21 punten achterstand is schandalig

25 april 2016 om 09:07

Tja, als je 10 punten achterstaat heb je alsnog niks...

25 april 2016 om 09:09

Waarom? Je ziet toch ook wel waar ze vandaan moeten komen? Niet echt nodig daar een label aan te hangen

25 april 2016 om 09:09

@babymongo

25 april 2016 om 09:35

waar moeten ze vandaan komen dan? in 2012, 13 en 14 was het toch ook niet zo slecht. Dat hele zwarte gat is nu al een tijd geleden. Daar zijn ze al wel uit.
Ik snap dat ze nog niet mee doen om de titel, maar dit is wel een heel groot gat.

25 april 2016 om 09:58

Babymongo ,

Laat staan dat feyenoord 6 jaar achter liep doordat ze bijna falliet waren.
Je kan 6 jaar toch niet goed maken in 3 jaar of ajax en psv hebben wel een super slecht beleid.

Je moet het zo zien dat ajax eigenlijk achteruit is gegaan de laatste jaren. Speelde in de cl en hebben ged veel geld. Echter een stap maken ze niet vooruit in europa alleen maar achteruit.

Wat dat betreft is psv ze voorbij gegaan.

Kan je van Feyenoord verwachten die nog steeds dus niet al het geld kunnen investeren en nogsteeds in de range van Kramer en Vejinovic spelers moeten kopen omdat de rest te hoog gergrepebn en te duur is.?

Dus nee je kan nooit al op hetzelfde niveau zitten als ajax en psv. Dat de hoop er elke jaar weer is voor de supporters en de pers die hoog van de toren blazen is een ander verhaal.

Maar als je reeel nadenk heeft Feyenoord dit jaar een stap achteruit gedaan met spelers en trainer en moet je nu weer vooruit doordat je verzekerd ben van 6 europese wedstrijden.

En mag je ook zeggen dat ajax 2 stappenn achteruit is gegaan. Zeker europees en nationaal is het makkelijk op te vangen door de individuele klasse van de spelers.

25 april 2016 om 10:14

@dante;

ik vind niet dat je je kan verschuilen achter alleen budget. Feyenoord heeft één van de beste jeugdopleidingen van Nederland. Ook daar kan je op bouwen. En kampioen worden heeft niet alleen te maken met het meeste geld. Het heeft ook te maken met goed en gedegen beleid. Dortmund is ook bijna failliet geweest. Door goed beleid en door hun eigen jeugdopleiding doen ze nu weer mee in de top. Ook Feyenoord kan dat behalen.

In mijn ogen is Feyenoord echter in de valkuil getrapt dat zodra ze weer geld hadden weer de oude fouten gingen maken. Middelmatige spelers halen voor veel te veel geld. Goedkoop is soms ook echt duurkoop.

25 april 2016 om 09:12

Bij Feyenoord wordt alles groot gevierd, zelfs een overwinning in de blessuretijd op willem 2, bijvoorbeeld dit seizoen. Trouwe supporters staan er altijd.

25 april 2016 om 10:10

Joh begrijp me niet verkeerd. Ik vind het mooi voor al die mensen die Feyenoord een warm hart toedragen en de laatste jaren genoeg shit over zich heen gekregen hebben. Het is absoluut niet dat ik het Feyenoord misgun.

Ik betrapte mij er gisteren op dat ik een "ah gossie" gevoel kreeg. Al die mensen die blij zijn met de knvb beker. Terwijl laten we eerlijk zijn...... het is de knvb beker... Ik vind het veel fijner om Feyenoord te vrezen als concurrent. Dat Feyenoorder mee kan doen om het kampioenschap. Niet dat ik als supporter van de rivaal bijna medelijden met ze heb.

Maar goed. Ik misgun de Feyenoorders niet hun feest. Ik hoop alleen niet dat jullie nu te snel tevreden zijn. Ik vind dat de lat hoger moet liggen. Natuurlijk heeft het te maken met budget. Maar dat vind ik ook geen eeuwig excuus. In Engeland staat een ploeg met een schijntje van het budget van de topploegen nu gewoon op de eerste plaats. Kampioen worden heeft niet altijd te maken met het meeste geld. Soms ook met goed beleid voeren en een echt team gaan bouwen.

25 april 2016 om 11:35

Dus dat. Ze gingen het seizoen in met de ambitie om kampioen te worden, achteraf wordt als excuus gebruikt dat de begroting veel lager ligt dan bij PSV en Ajax. Dan moet je vanaf dag 1 al zeggen dat een 3e plek voldoende is.

Het is mooi dat de Kuip iedere wedstrijd vol zit, maar misschien wordt het tijd dat de supporters actie gaan ondernemen. 17 jaar lang geen kampioen en zoals het er nu naar uitziet gaan ze de 20 halen. Als je een topclub wil blijven, moet je van je laten horen. Maar als de meerderheid hier genoegen mee neemt, kun je weinig doen. Ik neem er in ieder geval zeker geen genoegen mee.

Feyenoord had idd langer moeten aanhaken en op minder grote achterstand moeten staan van Ajax en Psv maar serieus meedoen om het kampioenschap heeft er natuurlijk nooit ingezeten. De derde plaats was op voorhand al het hoogst haalbare en nu Feyenoord ook de beker gewonnen heeft is het seizoen toch nog redelijk geslaagd.
Van Hanegem zal altijd een zure man blijven zelfs als Feyenoord de dubbel zou winnen heeft van Hanegem nog wat te zeuren.

25 april 2016 om 09:08

Jij zeurt hetzelfde. Jij vind ook dat de 3e plek het hoogst haalbare is en die mentaliteit wilt hij eruit hebben!

25 april 2016 om 16:54

Daarom is feyenoord ook nooit meer kampioen geworden sinds 1999. Onder andere de mentaliteit. PSV heeft feyenoord zwaar ingehaald qua titels vanaf de jaren 90. Dat komt deels door het beleid en ook doordat psv de mentaliteit kreeg dat ze niet onder doen voor ajax en feyenoord en dus gewoon kampioen moeten worden.

Bij feyenoord hebben ze duidelijk het gevoel minder te zijn dan ajax en psv. Ze zijn net zoals een subtopper tevreden met een 3de plaats en beker. Terwijl ze met 21 punten achter staan in de competitie.

Maar hoe vaak kan je dat nou nog zeggen? Misschien moeten de verwachtingen van buitenstaanders eens een keer omlaag.

3e worden en de beker winnen is geen onaardig seizoen. Andere clubs kunnen daar alleen van dromen.

25 april 2016 om 08:37

klopt, maar dan moet je niet zeggen dat je een topclub bent.

25 april 2016 om 10:04

Hoezo moeten de verwachtingen van de buitenstaanders omlaag als de spelers en het bestuur zelf aan het begin van het seizoen roepen dat ze voor het kampioenschap moeten gaan?

Als je tegenwoordig op voetbalzone kijk kan je al aan de titel zien wie het gezegd hebben.
Negatief gezeur komt altijd van Willem of de ex Feyenoord watcher.
We zijn blij met de prijs maar hij kan dat weer niet anders vertalen dat de club het ziet als een geslaagd seizoen. Zeiksnor....natuurlijk blijft het verder een erg matig seizoen

Willem jou Feyenoord heeft eindelijk weer een prijs wees trots. Het niveau was gisteren niet op aan te zien. Gewoon vieren die beker en 3e worden. Dan heb je gewoon een fantastisch seizoen. Gedraaid als Feyenoord zijnde.

Willem, het lijkt me duidelijk dat psv en ajax stukkencbeter zijn dan feynoord(puntverschil).wees dan blij dat ze in europa spelen en een prijs hebben want ik zie ze de komende 5 jaar de ed niet winnen

25 april 2016 om 08:01

Je heb gelijk hoewel de beker en JC schaal ook binnen de vijf jaar nog wel eens gewonnen kunnen worden zal de begroting van Feyenoord eerst tientallen miljoenen opgetrokken moeten worden voordat Feyenoord structureel voor het kampioenschap mee kan doen.

Door dit soort opmerkingen van Willem wordt de druk onnodig opgevoerd. Feyenoord heeft het de afgelopen jaren gewoon heel goed gedaan. Dit jaar hebben ze niet het budget en de klasse om mee te doen voor het kampioenschap. De beker is een absolute hoofdprijs voor dit Feyenoord. Ze zijn verzekerd van de poulefase EL wat ook weer een hoop geld oplevert. Beste Willem. Kun je nou niet één keer iets positiefs zeggen ?

Had je verwacht dat ze met een nieuwe onervaren trainer zo maar even kampioen zouden worden?

25 april 2016 om 08:53

kijk eens naar frank, die inkwam en de kampioenschap haalde de eerste keer, ja was ass. trainer van oranje, maar had ook nog niet voor de groep als hoofd gestaan. Dus het had van bronckhorst ook kunnen lukken.

Kampioenschap is gewoon te lang uitgebleven. Maar alleen strikt naar dit seizoen gekeken, mag Feyenoord zeker tevreden zijn. Maar 1 kampioenschap in de 5 jaar zal wel moeten. Met Koeman deed Feyenoord serieus mee. Maar je moet doorpakken. Sentiment als Kuyt is een speler van de club kun je dan niet meer laten preveleren. Zou 'm volgend jaar eventueel als 12de man behouden. Maar je moet doorselecteren. Ik raad Feyenoord, Ramselaar aan.

Echt een vreselijke man. Zou hij ooit eens blij met iets zijn? Wedden dat hij dit ook zal zeggen als hij nog eens een kampioenschap meemaakt? Hij zal een manier vinden om daar een negatieve draai aan te geven.

25 april 2016 om 08:47

Deze keer moet ik hem gelijk geven, of vindt je de beker dan zo goed dat de rest van de competitie er niet meer mee doet voor een geslaagde seizoen en daar heeft Feyenoord bv Kuyt toch voor gehaald om bovenaan te komen te staan?

Goh, toch een kritische noot van willem, niet verwacht, maar hij heeft gelijk, de kampioenschap is de hoofdprijs, toch, Ze mogen zeker blij zijn met de beker, maar is nooit de belangrijkste geweest, het seizoen begon goed voor ze, maar is naderhand weer afgezwakt en dat moet hun zorgelijk stellen.

Zuurpruim! Als je de beker wint, je rechtstreeks plaatst voor de poulefase EL, dan is dat toch prima voor Feijenoord. De verwachtingen zijn immers nooit realistisch in Rotterdam. Kampioen worden, ik begrijp de hunkering wel, maar niet met dit stadion en deze begroting. Zelfs niet als ,,uitzondering''. Gefeliciteerd supporters en Feijenoord. Mooie prestatie!

25 april 2016 om 10:15

Wat een bullshit! Leg mij eens AZ en Twente's kampioenschap uit dan! Feyenoord heeft dit seizoen gewoon beneden niveau gepresteerd en een 'prijs' als deze camoufleert dat niet. Tenzij je een provincieclubje wil zijn

25 april 2016 om 12:29

Ik begrijp je frustratie dat je mijlen achterstand hebt op PSV en Ajax. Jij denkt nog steeds dat de centjes komen van de seizoenkaarthouders. Dat is een misvatting. Dat moet komen van sponsoren en zakenruimte in je stadion. Maar in Rotterdam zit men zo vast aan die verouderde Kuip, dat het nog jaren gaat duren voordat die begroting enigszins omhoog kan. En dan is de afstand alleen maar groter geworden. Als je 3e wordt, is dat met de 3e begroting prima gezien financiën; en het spelersmateriaal is nou ook niet geweldig! Geen top, maar subtop. Geniet lekker van dit moment, het gaat waarschijnlijk weer heel lang duren voordat er een prijsje gepakt wordt. Maar met deze selectie zal volgend jaar wel weer gedacht worden dat ze mee kunnen doen. Dan halen ze misschien februari, maar de afstand is er en zal er blijven. Neemt niet weg dat Feijenoord een prachtige en misschien wel de grootste club van Nederland blijft. Maar ondanks dat, gaat er toch steeds weer van alles fout. Nu is die TD en co weer niet goed genoeg. Het is gewoon gebrek aan centjes, niet meer, niet minder.
Dus, voordat je met bullshit reageert, even je grijze brij even laten werken en je emoties uitschakelen. Realisme kan de club helpen.

Willem heeft gelijk. Feyenoord heeft dit seizoen geinvesteerd in ervaren spelers met Kuijt, Elia, Kramer, Botteghin, V/d Heijden en Vejinovic. Er staat dus niet zo'n jong elftal en nog sta je 21 punten achter de koplopers en was het spel grotendeels niet om aan te zien. Die beker is dan een leuke prijs, maar met de leeftijd van deze spelers hoor je snel te oogsten en dat is ondanks de bekerwinst niet gebeurd.

Als ze dat doen dan gaat t een ramp seizoen worden volgend jaar. Altijd heeft de druk te hoog gelegen en bij het woord kampioenschap begint de kuipvrees al bij de eigen spelers. Als ze fris en vrij kunnen spelen is het best leuk maar t gat met Ajax en PSV is op de ranglijst zo'n 20 punten. Je kunt niet verwachten als Kuyt nog een jaartje ouder is en Vilhena vertrekt dat t dan volgend seizoen nog steeds op rolletjes loopt. Feyenoord wordt ieder jaar een beetje beter en t gat naar de top zal nog aanzienlijk moeten slinken voordat ze t woord kampioenschap in de mond mogen nemen.

25 april 2016 om 10:28

Probleem is alleen dat als Feyenoord zegt dat ze voor de 3e plaats gaan, dat dit niet geaccepteerd word omdat Feyenoord (nog steeds) een topclub is.
Geven ze tijdens de winterstop aan dat ze voor het kampioenschap willen gaan en haken ze af, dan mogen ze het woord kampioen niet in de mond nemen.

Alhoewel Ajax en PSV de favorieten zijn voor het kampioenschap vind ik dat Feyenoord ook altijd voor het kampioenschap moet gaan.

25 april 2016 om 10:44

Je moet gewoon realisitsch zijn. Feyenoord is in 99 voor het laatst kampioen geworden en het is nu niet zo dat Feyenoord een lichting aan toptalenten door heeft laten stromen en topspelers heeft gekocht. Het opportunisme heerst in Rotterdam en daardoor ga je nooit maximaal presteren. Spreek gewoon je doel uit dat je komend jaar iig Europees voetbal wilt gaan halen en wilt overwinteren in de EL. Dat zijn realistischere doelen. Als je dat kunt halen kun je de laat daarna weer een klein beetje hoger leggen. Maar van Hanegem wil de lat ineens 2 meter hoger leggen ipv 10 cm.

Wat een zure man is het ook. Natuurlijk moet Feyenoord streven naar een kampioenschap, maar dat zat er dit jaar, door een slechte periode, niet in. Dat je nu de beker wint en zeker bent vna 6 Europese wedstrijden, dat mag zeker gevierd worden.

Ook snap ik best wat hij bedoeld. Toen wij (zwolle) 2 jaar geleden de beker wonnen was het in Zwolle een groot feest. Want wie had verwacht dat wij Ajax met 5-1 in de kuip zouden verslaan en dat zo kort nadat we gepromoveerd waren (En eigenlijk uberhaupt ooit de beker zouden winnen) Dit was een absolute hoofdprijs voor ons.
Feyenoord is een veel grotere club en hier mag ook meer van verwacht worden. Maar zoals ik al zei, dat was dit seizoen niet meer mogelijk. Dit is gewoon een succes(je) wat Feyenoord even nodig had en wat ik ze ook van harte gun.

25 april 2016 om 10:47

Precies, maar als je rationeel en realistisch naar Feyenoord PSV en Ajax kijkt en je zou een elftal moeten samenstellen van de beste spelers van deze drie clubs dan zou ik er geen één speler van Feyenoord in zetten. Dat zegt misschien wel genoeg....

Jaaaaa Willem, we weten het nou wel. Maar een kampioenschap is toch gewoon totaal niet realistisch om te verwachten? Ajax en psv hebben een enorm kapitaal op de rekening staan. Feyenoord heeft dat niet. En je kan wel zeggen "dan moet je creatief zijn" maar uiteindelijk bepaalt het geld gewoon wie er kampioen wordt.

Als seizoenkaarthouder ben ik het helemaal eens met Willem. Ik heb dit seizoen in de Kuip niet één echt goede wedstrijd gezien. PEC thuis voor de beker was wel aardig. Dat is gezien de enorme investeringen een regelrechte schande. Ik ben niet vermaakt. Af en toe een keertje het sfeervolle "you'll never walk alone" is hiervoor geen compensatie. Tel daarbij op de reeks van zeven opeenvolgende nederlagen (na de 10-0 de grootste sportieve schande in Feyenoord's historie) en je hebt inderdaad een matig seizoen gedraaid met een beker en een derde (?) plaats. Daarnaast eindig je op lichtjaren afstand van de traditionele top 2. Er zit een hoop tussen een kampioenschap en een krappe derde plek behaald met ren-je-rot non-voetbal...

25 april 2016 om 12:55

Maar als je nou de ambitie gaat uitspreken dat de lat omhoog moet en mee moet doen om het kampioenschap dan is dat toch totaal niet realistisch? Dan schep je weer verwachtingen die je niet kunt waarmaken met gemor op de tribunes tot gevolg. De lat moet omhoog, dat sowieso. Maar mee doen om t kampioenschap is absoluut geen realistisch doel voor komend seizoen. Die druk moet je op van Bronckhorst ook niet gaan leggen, dan sneuvelt er weer een coach om niks....

25 april 2016 om 13:49

Mee eens. De verschillen tussen enerzijds Feyenoord en anderzijds Ajax/PSV zijn te groot om te zeggen dat we vol voor het kampioenschap moeten gaan. Zo reëel moet je zijn. Maar je moet wel echt voor het hoogst haalbare gaan, een beetje ambitie tonen. Dat mis ik wel bij heel veel mede-supporters. De doelstelling voor volgend seizoen moet met zorgvuldigheid geformuleerd worden. Persoonlijk denk ik dat zo lang mogelijk bovenin meedraaien met ten minste een derde plaats als gevolg met daarnaast Europees overwinteren wel een realistische doelstelling is voor volgend seizoen. Bovendien mag er wel wat aan dat anti-voetbal gedaan worden: dit kan ik niet nog een heel seizoen verdragen. Volgend seizoen moet de technische staf zich dus bewijzen: Gio moet op twee fronten te zien presteren, en Van Geel moet ervoor zorgen dat zijn eventuele aankopen ook aantoonbare meerwaardes zullen zijn. Ik heb hierover wel mijn twijfels.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren