Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax opent Eredivisie-seizoen met puntverlies in Arnhem

Laatste update:

Ajax is er voor het derde jaar op rij niet in geslaagd om de eerste Eredivisie-wedstrijd van het seizoen winnend af te sluiten. De Amsterdammers bleven op bezoek bij Vitesse steken op een 2-2 gelijkspel, na tweemaal op achterstand te hebben gestaan. Ex-Ajacied Riechedly Bazoer vertolkte een hoofdrol in het treffen, door een doelpunt voor zijn rekening te nemen en vlak voor het einde weggestuurd te worden met een rode kaart.

Erik ten Hag had ten opzichte van het 2-0 gewonnen duel om de Johan Cruijff Schaal met PSV twee wijzigingen doorgevoerd: Nicolás Tagliafico keerde terug in de basiself ten koste van Sergiño Dest, terwijl Hakim Ziyech de plaats van Quincy Promes overnam. Lasse Schöne, de laatste dagen hevig gelinkt aan een transfer naar Genoa, zat nog ‘gewoon’ bij de wedstrijdselectie en begon in Arnhem op de reservebank. De eerste mogelijkheid in GelreDome was voor Donny van de Beek, die nadrukkelijk in beeld zou zijn bij Real Madrid. Vitesse-doelman Remko Pasveer keerde de inzet van de middenvelder met zijn voeten.

Na dertien minuten spelen viel de openingstreffer enigszins verrassend aan de andere zijde. Vyacheslav Karavaev behield het overzicht en bediende Matús Bero, die de bal via het been van Perr Schuurs achter André Onana wist te werken. Na de 1-0 voerde Ajax langzaam maar zeker de druk op in de zoektocht naar de gelijkmaker. Pasveer keerde een inzet van Van de Beek, terwijl Daley Blind de lat raakte. Met exact dertig minuten op de klok slaagde Ajax er vervolgens wel in om de stand gelijk te trekken.

Ziyech kwam vrij in het strafschopgebied en trok de bal terug naar Van de Beek, die ter hoogte van de strafschopstip klaar stond om de gelijkmaker achter Pasveer te schieten. De middenvelder had Ajax voor rust nog op voorsprong kunnen zetten. Na defensief geklungel kwam Ziyech opnieuw vrij aan de linkerkant van het strafschopgebied. Zijn voorzet vond het hoofd van Van de Beek, maar zijn kopbal ging over. Na rust was de eerste mogelijkheid voor Vitesse, toen Bryan Linssen vrij opdook op de rand van het strafschopgebied van Ajax. De aanvaller kreeg de bal echter niet in de controle, waardoor Tagliafico het gevaar kon verijdelen.

Kort daarna was het wel voor de tweede keer raak voor Vitesse. Bazoer kreeg de ruimte om weg te draaien en het strafschopgebied in te dribbelen, waar hij doeltreffend wist uit te halen: 2-1. Direct na de tweede Vitesse-treffer kreeg Ajax een levensgrote kans om de score recht te trekken. Ziyech stuitte van dichtbij op de voeten van Pasveer, waarna de bal voor de voeten van Razvan Marin viel. De Roemeense middenvelder schoot voor open doel hoog over. Ajax moest tot een kwartier voor tijd geduld hebben voordat een achterstand voor de tweede keer weggepoetst kon worden.

Van de Beek bediende Tadic, die op de rand van buitenspel de bal ontving, kon controleren en kiezelhard raak schoot. Kasper Dolberg liet vervolgens tien minuten voor tijd een grote kans op de 2-3 liggen. Met het inbrengen van Promes en David Neres hoopte Ten Hag zijn ploeg in de slotfase te voorzien van aanvallende impulsen. In de laatste minuten kwam Ajax nog tegen tien man te staan, doordat Bazoer zijn tweede gele kaart ontving van scheidsrechter Bas Nijhuis na een wilde sliding. Vitesse hield echter stand en sleepte een 2-2 stand over de streep.

Terechte uitslag?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ajax heeft meer dan genoeg kansen gehad om dit te winnen. Pasveer voor mij de man of the match. Matig begin van Ajax, Dolberg de grootste dissonant vandaag.

3 augustus 2019 om 20:26

Ongelofelijk wat slordig zeg. Ja had wel 6x kunnen, misschien wel moeten scoren. Elk jaar t zelfde liedje aan t begin van t seizoen. Zo onnodig

3 augustus 2019 om 20:26

Ziyech deed ook een aardige gooi naar die titel.

3 augustus 2019 om 20:27

Goed was Ziyech niet, maar toch een goede assist op zijn naam. Dolberg heeft helemaal niks goed gedaan vandaag.

3 augustus 2019 om 20:28

Dolberg heeft helemaal niets gedaan. 1 actie in de tweede helft die hij zeker had moeten maken!

3 augustus 2019 om 20:26

Promes vond ik nog slechter. Die komt niemand voorbij. Met of zonder bal

3 augustus 2019 om 20:29

Dolberg ook niet. Daarnaast kreeg Dolberg toch wat langer de tijd om aan te kloten.

3 augustus 2019 om 20:48

Hadden ze maar naar mij moeten luisteren en Moise Kean moeten halen en Dolberg moeten verkopen . Ik heb het zo vaak aangegeven.

3 augustus 2019 om 21:35

Ja of niet slapen toen Malen weg mocht bij Arsenal of Redan bij Chelsea.

3 augustus 2019 om 21:52

Ik snap goed dat Sevilla hem maar al te graag liet gaan. Dit zijn weggegooide miljoenen.

3 augustus 2019 om 20:26

Promes vond ik nog slechter. Die komt niemand voorbij. Met of zonder bal

3 augustus 2019 om 20:49

Gaat de miskoop van het jaar worden van Ajax. Mark my words.

3 augustus 2019 om 21:48

Rustig aan mensen? We zijn nauwelijks begonnen.

3 augustus 2019 om 22:04

Ja joh, beste speler van Rusland en altijd te vinden op de topscorerslijst is gedoemd om te mislukken.
Die jongen gaat de Eredivisie gewoon aan flarden schieten als hij eenmaal in vorm is.

3 augustus 2019 om 20:27

De VAR maakt een grove blunder. Doelpunt van Tadic was 100% offside.

3 augustus 2019 om 20:28

Was op 1 lijn dus

3 augustus 2019 om 20:29

Ja de VAR maakt idd een blunder Donny wordt gewoon van de bal geduwd, in de 16. 100% pingel.....

3 augustus 2019 om 20:30

Nee hoor. Voet was ervoerheen. 100% offside

3 augustus 2019 om 20:31

Nee, de voet van Tadic stond buitenspel, was overduidelijk te zien op tv.

3 augustus 2019 om 20:32

De bal was ook van Donny zijn voet vertrokken dus zeg t maar

3 augustus 2019 om 20:32

Zag je ook overduidelijk dat Donny de bal toen al speelde?

3 augustus 2019 om 20:33

100% buitenspel, geen pingel. Bovendien had Veltman in de eerste helft al rood moeten hebben. Kortom: Vitesse is benadeeld.

3 augustus 2019 om 20:35

Tijdens de uitzending lieten ze een stilstaand beeld zien waar de bal al een stukje van de voet van vd Beek was, daar vond ik het ook buitenspel maar op basis van dat beeld kunnen we het dus niet beoordelen.

3 augustus 2019 om 20:36

Vind het wel te billijken dat bij twijfel het voordeel aan de aanvallende partij wordt gegeven.

3 augustus 2019 om 20:38

Een strafschop vond ik het wel ja, maar geen buitenspel. Welke rood?

3 augustus 2019 om 20:56

@mannschaft88
Het was geen buitenspel. Kijk eens naar de beelden als ze WEL op het juiste moment stilstaan.

Donny van de Beek werd overduidelijk in zijn rug geduwd (met gestrekte arm, dus lekker duidelijk) en die speler had absoluut de bal niet. Dat is een overtreding en aangezien het in het strafschopgebied was -- penalty.

Ik vraag me wel af op welk moment je doelt met Veltman in de 1e helft?

3 augustus 2019 om 21:25

Voet was er helemaal niet voor. Sterker nog de voet was erachter. 100% geldige goal.

3 augustus 2019 om 21:25

Waarvoor had veltman rood moeten hebben?

3 augustus 2019 om 20:29

Grootste loser is Nijhuis, die er zoals altijd weer alles aan deed om de tegenstander van Ajax in de wedstrijd te houden. Bero gespaard. Penalty van de Beek. Het is weer duidelijk dat PSV kampioen moet worden. Vorige week al met Hendrix die rood moest hebben.

3 augustus 2019 om 20:33

En dan zeggen we dat psvers calimero's zijn... Ajax heeft het aan zichzelf te danken..

3 augustus 2019 om 20:37

En die actie van tagliafico op linsen dan?

3 augustus 2019 om 20:37

Hoe kan je dat nou toch zeggen? Als er een ploeg niets te klagen heeft, is het Ajax wel.

3 augustus 2019 om 21:29

Ja misschien had er een penalty moeten worden gegeven, maar we hebben punten verspeeld soor zelf simpelweg niet goed te spelen.

3 augustus 2019 om 20:27

Dolberg presteert al lange tijd vrij weinig goeds. Vorig seizoen ook te wisselvallig.

3 augustus 2019 om 20:32

Dolberg mag het hele seizoen in de basis blijven staan.

3 augustus 2019 om 21:27

Dolberg had misschien moeten scoren, maar verder dan dat deed hij niet veel fout. Spelers om hem heen weten hem gewoon niet goed te bedienen. Kwestie van tijd.

3 augustus 2019 om 20:28

Ziyech was bij far de slechtse speler. Zijn dallen zijn zo diep. Snap dat gehype van die jongen nooit

3 augustus 2019 om 20:30

Zijn dallen zijn misschien diep, maar hij heeft bijna nooit dallen. Ziyech is eigenlijk gewoon consistent goed. Hij is een speler die je nergens anders gaat vinden.

3 augustus 2019 om 20:45

Het gehyp van Donny is nog erger

3 augustus 2019 om 20:48

Als jij serieus denkt dat hij noooit dallen heeft . Kijk jij weleens ajax?

3 augustus 2019 om 21:27

Gehypet is natuurlijk onzin, maar hij speelde vandaag verre van goed.

3 augustus 2019 om 21:49

Ik zeg dat hij die zelden heeft. Lees jij wel?

3 augustus 2019 om 20:28

Was de 2-2 geen buitenspel? Ajax had inderdaad een hoop kansen kansen, schiet hem er Marin dan he..

3 augustus 2019 om 20:31

Ik weet het niet, het lijkt er wel op. Maar ik hoorde ook al dat de beelden van Fox net te laat waren en dat de bal al van de voet was. Om zekerheid te krijgen moet je het zelf maar even terugkijken.

3 augustus 2019 om 20:37

Klopt, alhoewel werd het hem wel makkelijk gemaakt. Marin schiet de bal richting 2e ring, Ziyech met een erge misser. Dolberg die helemaal niks kan in competitie duels. Bah Bah bah

3 augustus 2019 om 22:07

Nou sorry hoor, maar ik vond Dolberg zeker niet de slechtste op het veld. Tadic, Ziyech en Blind waren ook verre van goed, net als Tagliafico. Dolberg heeft als een beer gevochten bij balbezit van Vitesse, was sterk in zijn eerste aanname en in de kaatsing. Dat er constant 3 man op hem staat kan hij ook niks aan doen. Elke beweging in de ruimte van hem wordt genegeerd door een egoistische Tadic en veel te vaak niet op waarde geschat.

Als je zulke grote kansen blijft missen dan sta je inderdaad nu al op verliespunten. Man man, wat slecht voor de goal hoor.

3 augustus 2019 om 20:43

Eens. Dolberg kan echt niet meer; tijd voor een nieuwe spits. Ziyech wil weer te graag en Marin wordt hopelijk nog beter in de afronding. Die had gewoon twee keer moeten scoren.

3 augustus 2019 om 21:31

Vertel eens wat dolberg allemaal fout heeft gedaan op het missen van 1 kans na? Ik hoor het graag, want ik denk dat de meeste spelers om hem heen hem gewoonweg niet foed bedienen.

4 augustus 2019 om 10:55

1. Het missen van de weinige kansen die Dolberg krijgt in iedere wedstrijd is reeds voldoende om te zien dat hij de kwaliteiten van een topspits mist. Hij is niet scherp en koelbloedig genoeg. Een Huntelaar mist deze kansen bijvoorbeeld niet of nauwelijks. 2. Een goede spits staat intuïtief op de goede plek zodat deze in betere scoringssposities komt. Dolberg komt te weinig in de juiste scoringssposities. 3. Een Tadic in de spits voetbalt goed mee, laat zich zakken en komt weer op het juiste moment voor de goal. Dolberg speelt niet goed mee. Hij verliest te vaak de bal wanneer hij buiten de 16 wordt aangespeeld.

Jammer dat Ajax met een buitenspelgoaltje nog gelijk komt. Maarja, dat kon de VAR onmogelijk zien.

3 augustus 2019 om 20:24

Een dikke witte streep met een voet erover is inderdaad heel lastig waar te nemen.

3 augustus 2019 om 20:32

In de nabeschouwing kon je de beelden zien waaruit duidelijk werd dat Tadic niet buitenspel stond.

3 augustus 2019 om 22:55

Dan moeten ze volgende keer wel.het beeld.op tijd stil zetten inclusief de dikke wit lijn.

3 augustus 2019 om 20:25

Een dikke witte streep met een voet erover is inderdaad heel lastig waar te nemen.

3 augustus 2019 om 20:26

Op het eerste oog leek het mij ook duidelijk buitenspel. Toen viel mij op dat de regie het beeld stil had gezet op een frame waarop de bal al een fractie van een seconde van de voet van Van de Beek af was. Daarom heb ik het beeld zelf op het juiste moment stopgezet in videosoftware. Op het moment van spelen lijken de Tadic en Obispo(??) op een lijn te staan. Vanuit dat beeld zie ik geen reden om de goal af te keuren.

3 augustus 2019 om 20:44

Precies dit. Van Basten verwoordde het perfect na de wedstrijd.

3 augustus 2019 om 20:26

Was geen buitenspel. Beelden van Fox zijn te laat stilgezet, niet op moment van spelen.

3 augustus 2019 om 20:28

Beelden van de VAR zijn juist te vroeg stil gezet ..

3 augustus 2019 om 22:56

Nee, bij Fox was de bal al duidelijk een cm of 20 van zijn voet. De VAR heeft de techniek om hem precies op het juiste moment stil te zetten, dus de VAR zag het juist goed.

3 augustus 2019 om 20:26

Hoe kan de VAR dit onmogelijk zien? Zij hebben toch de technieken om dit uit te vogelen? Het rook naar buitenspel maar de toekomst zal het leren. Ben in ieder geval blij met 2-2

3 augustus 2019 om 20:31

Sorry, dat was mijn slechte manier van sarcastisch zijn haha. Het was overduidelijk, maar ja, Ajax puntverlies geven is in principe voor Vitesse altijd winst.

3 augustus 2019 om 21:21

Nu ik het zo terug lees zie ik je sarcasme, iets te snel gereageerd werd ook wel heel snel besloten inderdaad.

3 augustus 2019 om 20:26

Hoe kan de VAR dit onmogelijk zien? Zij hebben toch de technieken om dit uit te vogelen? Het rook naar buitenspel maar de toekomst zal het leren. Ben in ieder geval blij met 2-2

Edit: dubbel mag weg

3 augustus 2019 om 20:26

Vind het bijzonder dat met het checken van de VAR het spel normaal gesproken minuten stil ligt en het nu na 5 seconden ineens 'gezien' en beoordeelt is.

3 augustus 2019 om 20:32

Omdat het duidelijk was dat het geen buitenspel was. Zo moeilijk is dat toch niet.

3 augustus 2019 om 20:34

Ohja heel duidelijk. Sjongejonge

3 augustus 2019 om 20:39

Het is geen "rocket science". Je zet het beeld stil op het moment dat de speler speelt, en dat kunnen ze heel snel en nauwkeurig. Vervolgens zet je een streep in het beeld om te bekijken of de aanvallende speler buitenspel staat en klaar.

3 augustus 2019 om 20:26

Hoe de Var dat niet gezien heeft is mij een raadsel. Fox liet gelijk de lijn zien waarop te zien was dat zijn voet erover heen stond.

3 augustus 2019 om 20:28

Stond niet op het juiste moment stil, bal was al weg.
De VAR keek naar betere beelden, dat zag je ook op tv. Daar stond Tadic juist geen buitenspel.

3 augustus 2019 om 20:27

Je zag de VAR naar beelden kijken, en daar stond het beeld iets eerder stil en stond Tadic juist een voet in het voordeel.
Wellicht dat 1 van de twee niet stil stond op het moment van de pass.. Zij hebben meerdere hoeken om uit te kijken. Zelfs met beelden lastig te zien.

3 augustus 2019 om 20:27

Tja, de knvb blijft toch altijd een dochteronderneming van ajax.

3 augustus 2019 om 21:35

Klopt daarom zijn de leidinggevenden van de KNVB ook allemaal oud feyenoorders. Stop nou eens met deze onzin. Het is gewoonweg niet waar.

3 augustus 2019 om 20:27

Vorig jaar had Ajax het hele seizoen ook al de Var mee. Het is onbegrijpelijk dat dit gewoon telkens kan.

3 augustus 2019 om 20:36

Fox zette het beeld stil terwijl de bal al van de voet is, dan is het inderdaad buitenspel maar het is niet het moment van spelen. Maar jij zal ook eens nadenken over iets Ajax gerelateerd.

3 augustus 2019 om 20:55

Dat is omdat het ook terecht was. Maar jij ziet Ajax natuurlijk liever onterecht benadeeld.. Die dagen zijn voorbij.

3 augustus 2019 om 21:07

Het beeld staat altijd stil als de bal de voet net verlaten heeft. Nu wordt het ineens als smoes gebruikt.

4 augustus 2019 om 00:24

Dan zijn al die keren dat het beeld stil staat als de bal de voet net verlaten heeft ook verkeerd. Je moet kijken naar het moment van spelen en dan staat Tadic niet buitenspel. Na de wedstrijd kwam er beeld, waarbij er op het juiste moment werd gepauzeerd in de beelden. Het is gewoon na te checken, dus stop met je emotioneel gedrag met een gekleurde bril je mening te laten vormen. En dan nog zeggen dat het als smoes wordt gebruikt. Bah.

3 augustus 2019 om 20:29

Vond ik ook, maar kijk waar de bal is als het beeld wordt stilgezet. Die is al stuk van de voet af. Dus beeld op tv wordt te laat stilgezet. Wij hebben het juiste beeld niet te zien gekregen.

3 augustus 2019 om 20:44

Ten eerste was het op 1 lijn als het beeld wel op het juiste moment werd stilgezet (ik dacht in eerste instantie ook buitenspel).

Ten tweede, als de VAR het niet kan zien, dan zou de goal sowieso zijn goedgekeurd, omdat de assistent niet vlagde voor buitenspel. Maar ik weet niet of je dat tweede deel sarcastisch bedoelde .

Zonde maar gewoon doorzetten, dinsdag er gewoon weer staan!

3 augustus 2019 om 20:29

Ja precies. Geen droomstart van de competitie maar ach vorig seizoen werd de eerste competitie wedstrijd ook 2-2 en werd het een geweldig topseizoen al met al. Het is nu vooral zaak zo snel mogelijk goed op elkaar ingespeeld te raken. En de transferperiode zo goed mogelijk te overleven.

Nou de voorspelde hegemonie van het Bayern van Nederland krijgt gestalte. Nee flauw, maar wat een schande trouwens die 2-2. Duidelijker kan het niet hoor.

3 augustus 2019 om 20:28

Is wel goed voor de competitie, worden we een weekje later kampioen en blijft het nog een week langer spannend.

3 augustus 2019 om 20:38

Daarom kotst de rest van NL ajax uit. Dit soort teletekst dorks uit Lutjebroek

3 augustus 2019 om 20:50

Rugu maakt hier toch duidelijk een knipoog en dat de rest van NL Ajax uitkotst is wel zo n dooddoener. Vooral als je met de rest de overige 10% van Nederland bedoeld. On: Ajax lijkt altijd pas te voetballen bij een achterstand. Scherpte was er niet en een paar spelers gaven vandaag niet thuis. Vitesse had het best gied voor elkaar. Nu zal dit dinsdag echt beter moeten.

3 augustus 2019 om 21:00

@viswijf

Het deel van Nederland wat Ajax echt uitkotst is over het algemeen het deel wat een een club support die Ajax als rivaal beschouwt. Als ze zich er al overheen kunnen zetten Ajax niet consequent 020 te noemen dan is dat al een compliment. Die lui zijn alles behalve representatief voor wat Nederland vindt.

3 augustus 2019 om 21:06

Ik denk dat Ajax door de putsch van vorig jaar, met goed voetbal en leuke gasten, veel waardering heeft gewonnen.
De fans van Ajax? Not so much denk ik.

3 augustus 2019 om 21:51

Haha alsof mij het interesseert of "de rest van Nederland" Ajax uitkotst of niet.

4 augustus 2019 om 11:41

Blijkbaar niet. Maar dat is wel exact een van de redenen dat waarom heel veel mensen in Nederland de fans van Ajax niet uit kunnen staan. Prima als je daarmee kan leven hoor, is wel een mooie bevestiging van het punt dat ik probeer te maken. Ajax verdient beter.

3 augustus 2019 om 20:29

Heb je bayern vorig seizoen gezien eerste seizoenshelft? die verloren alleen maar lol en toch kampioen.
Het gaat weer tussen ajax en psv en ajax is favoriet.

3 augustus 2019 om 20:30

Schande ? die 1e matches staan altijd garant voor gelijkspelletjes of slecht spel. Straks net na de winterstop idem dito. Is al jaren zo,zal altijd zo blijven. Ajax staat er straks echt wel weer hoor.

3 augustus 2019 om 20:32

Bayern begint ieder seizoen toch juist altijd bagger?

3 augustus 2019 om 21:34

Duidelijker kan niet? Makkelijk zat hoor, wat een rare opmerking. Had wel afgekeurd moeten worden uiteraard. Ik vond Ajax verder zwak spelen, al is het toch vooral pecht dat we niet 3 punten pakken. Beide tegendoelpunten zijn belabberd verdedigd, vooral van Marin, maar bij die eerste goal zit ook een enorme dosis geluk. Ajax had juist pech met de lat en een aantal net niet balletjes. Ik baal wel van het slechte spel. Puntverlies in Arnhem kan, maar dit was heel erg armoedig. Dat geeft mij weinig hoop voor PAOK-uit. Ik ga er toch vanuit dat die beter zijn dan Vitesse.

Kunnen we deze traditie niet afschaffen? Word er naarder van dan dat gedoe met Zwarte Piet.

Ik denk dat je hier gewoon gelijk speelt door een falende spits

3 augustus 2019 om 20:32

Klopt. Matavz was dramatisch

4 augustus 2019 om 00:28

De spits van Ajax heet Dolberg😉

Matig resultaat, maar het spel baart me niet direct zorgen. Nog steeds vol vertrouwen!

Geen slecht begin, Vitesse bijna altijd lastig. Volgende keer kansen afmaken en dan komt het goed.

Verdiend puntverlies, wat was het slecht en slap.

3 augustus 2019 om 20:30

En toch hadden we 5/6 keer kunnen scoren. Dolberg wederom een drama. Ben er wel klaar mee.

3 augustus 2019 om 20:35

Viel wel mee hoor. Het veldspel was best in orde. Ik maak mij enkel een beetje zorgen over de lengte van Martinez als CV, en Ziyech oogte ongelukkig/gefrustreerd. Nico net terug dus nog niet helemaal scherp, en straks ook meer impulsen vanaf rechts met Mazraoui. Ik kijk er met vertrouwen naar uit!

3 augustus 2019 om 20:48

Het veldspel was behoorlijk matig, naarmate er meer gewisseld werd, werd het beter en beter. Eric maakt een beetje dezelfde fout als begin vorig seizoen. Dolberg vertrouwen geven is zinloos. Die deed gewoon echt niet mee. Tadic in de spits was direct echt stukken beter. Was te laat en mensen werden te gehaast, maar was gewoon echt beter. Dan is het klaar. Niet hopen op een belofte, gewoon kijken naar wie presteert. Ziyech was ook heel matig, maar die assist was echt klasse. Nico ook heel veel balverlies, maar ik maak me meer zorgen over Marin. In het korte snelle passing ging het echt heel vaak fout. Dat moet echt 2 niveaus omhoog. Want op deze manier kan het niet. Het grootste pluspunt voor mij was mentaliteit. Nog altijd puntverlies, maar dit soort wedstrijden was normaal gesproken een verliespartij. Nu werd er wel gewoon geknokt. Dat beviel me wel. Ik had nu het gevoel dat de winnende wel eens kon vallen itt tot nog 2 dagen voetballen en dan nog geen goal. Afronding moet beter, afstemming moet beter. Vitesse heel dankbaar want dinsdag kun je exact hetzelfde verwachten. Dikke pluim voor Vitesse en ook dankjewel. Dit is een dure les geweest, maar een die je nog kan rechtzetten.

3 augustus 2019 om 21:00

Marin moet inderdaad nog wennen, maar ben wel blij met de strijd die hij levert. Normaal gesproken werd Ajax vaak afgetroefd op strijd, maar dat zal nu met Martinez, Marin en Nico minder vaak gebeuren. Vraag mij nog steeds af wat we met Promes aanmoeten, want Neres is gewoon beter.

Boeiende wedstrijd, niet goed. Als neutrale toeschouwer vond ik het best leuk om naar te kijken. Ajax zou, met het surplus aan kwaliteit, normaal gesproken dit soort wedstrijden moeten winnen ,maar instelling is zo'n belangrijke factor.

Het leek buitenspel bij de 2-2, maar daar zullen we nog wel uitleg over krijgen.

Toch weer twijfelachtig optreden van de VAR hoor, in de laatste herhaling zag je dat Tadic zijn voet gewoon over de lijn was. Denk dat een gelijkspel wel terecht is, beide ploegen hebben kansen gehad.

3 augustus 2019 om 20:27

In die laatste herhaling, en vrijwel iedere keer dat Fox Sports het beeld stilzette was de bal al van de voet verdwenen.

3 augustus 2019 om 20:28

28 doelpogingen om 12, dan zijn de verhoudingen niet gelijk. Pasveer man of the match heel goed gekeept.

3 augustus 2019 om 20:33

Doelpoging is geen kans.

Hoe speelde Ajax tov vorig seizoen? net zo goed als met De Jong en De Ligt? Lees overal dat Dolberg weer als een zak stront speelde. Nog even en die jongen is voorgoed afgeschreven.

3 augustus 2019 om 20:27

Dolberg speelde heel slecht niks goeds gedaan. Schuurs en Marin deden het oke.

3 augustus 2019 om 21:42

Dolberg speelde helemaal niet slecht. Ze spelen hem echter constant fout aan.

3 augustus 2019 om 21:47

Dolberg speelde helemaal niet. Wat een drama die vent

3 augustus 2019 om 20:54

Ajax speelde te laag tempo en bij een achterstand ging het tempo omhoog om na de gelijkmaker meteen weer tempo omlaag te gooien. Kansen genoeg maar veel te slordig. Vitesse deed het overigens prima en wist wanneer eruit te komen. Tadic in de spits was meteen een stuk beter, is zo balvast en dat miet je hebben als je erdoorheen wil voetballen.

Vorig jaar verloren we de 1e wedstrijd.. we maken dus stappen..

3 augustus 2019 om 20:34

Nee hoor... 1-1 vorigseizoen

3 augustus 2019 om 20:35

Wie is “we”? Ajax-Heracles werd 1-1?

3 augustus 2019 om 20:39

Nee hoor, 1-1 tegen heracles

Terechte uitslag helaas. 1e helft heer en meester en krijgt een frommelgoal tegen, maar 2e helft een ander verhaal (zeker van minuut 45 tm 60). Daarna weer veel overwicht, maar geen kansen. Vitesse heeft het keurig gedaan en wordt daarvoor ook terecht beloond.

3 augustus 2019 om 20:34

Edit: bedoel kansen niet afgemaakt... dan verdien je de overwinning ook niet.

En ja hoor, 1e wedstrijd alweer hulp van de VAR die de 2-2 wel erg snel goedkeurde.

3 augustus 2019 om 20:56

Was ook snel te zien door de VAR. Mensen die maar blijven herhalen dat de VAR er naast zit lijken naar de verkeerde beelden van Fox zo snel mogelijk te willen klagen. Maar met een beetje geduld had iedereen gehoord dat het beeld niet op tijd stil stond maar dat het geen buitenspel was.

Ja Ajax in openingswedstrijden dat is geen succes. Maar aan de andere kant 2-2 bij Vitesse is niet slecht. Nu kijken wat RKC gaat doen.

3 augustus 2019 om 20:38

Vorig seizoen ook met 2-2 aan het seizoen begonnen. Dus niks aan de hand. Uit bij Vitesse 2-2 spelen is prima.

Promes viel zo slecht in. Ongekend hoe slecht hij het deed. Dolberg ook te min voor de spits positie. Valse start opnieuw

3 augustus 2019 om 20:40

Ik snap ook niet waarom Overmars Promes gehaald heeft. Alleen maar omdat hij Nederlander is en ex Ajacied is. Maar Overmars heeft er waarschijnlijk een grote miskoop mee binnen gehaald vermoed ik. Hij had beter Pavon of Vargas moeten halen.

Jammer dat Ajax niet mocht winnen van nijhuis

3 augustus 2019 om 20:27

Mwoah. Die 5 min blessuretijd waren toch echt meer dan het zou moeten zijn hoor. Denk niet dat Ajax wat te klagen had

3 augustus 2019 om 20:32

2 goals tegen door deels twee fouten van Nijhuis en een penalty ontnomen

3 augustus 2019 om 20:34

Fouten? Nieuwe spelregels nog niet doorgenomen?

3 augustus 2019 om 20:35

Was geen Penalty bij Donny. Beide keren niet.

3 augustus 2019 om 20:39

Je bent of blind/slechtziend, of gewoon niet goed in je bol.

3 augustus 2019 om 20:57

Ajax had net zoals Vitesse niets te klagen. Nijhuis had wel echt een vakantie buikje 😂.

3 augustus 2019 om 21:44

Hij kreeg zeker een duwtje, maar we hebben echt niet verloren door Nijhuis. Ja gelijk staat gelijk aan een verliespartij.

Heerlijk begin van het seizoen. Uitslag niet meer dan terecht. Leuke pot om te zien voor de neutrale toeschouwer. Wat Ajax nog met Dolberg doet snap ik echt niet. Hele wedstrijd onzichtbaar

Vorig jaar verloren we de 1e wedstrijd.. we maken dus stappen..

3 augustus 2019 om 20:33

Vorig jaar Heracles thuis was het 1-1 geworden door de ligt 😉

3 augustus 2019 om 20:34

Nee. Vorig jaar speelde we tegen Heracles gelijk. 1-1.

Vitesse kwam met 10 man te staan, niet ajax

En ajax zou toch easy winnen haha lekker voor ze ze hebben het te hoog in het bol maar ik moet niet te veel zeggen want wss verliest feyenoord morgen ook haha

3 augustus 2019 om 20:39

Die kans is groot, want Feyenoord is nogal slecht

Tevens was er niemand bij Ajax die zei dat ze makkelijk zouden winnen. Tegenstanders van Ajax daarin tegen wel ja.

Slechts opening van het seizoen. Wat een fouten en onrust in de verdediging en het middenveld. Veel te sloom in de opbouw. Weinig terug gezien van de wedstrijd van vorige week. Mag midweeks beter, anders ben ik er bang dat we er af gaan

mooie reactie van de Ajax fans op het puntverlies. trouwe support. heel bijzonder dat wij de beelden trouwens niet te zien krijgen dat Tadic GEEN buitenspel zou staan. geloof de VAR best maar met deze herhalingen is het voor de kijker een heel vaag verhaal.

3 augustus 2019 om 20:30

Zoals al heel wat mensen hebben aangegeven zette Fox het beeld te laat stil, de bal was toen al gespeeld. Als je m zelf stikzet op het juiste moment zie je dat ze op een lijn staan

3 augustus 2019 om 20:38

ik zag het ja! foutje van fox dus.

3 augustus 2019 om 20:41

Inderdaad, het verrast me hoe snel Dolberg hier als kop van jut wordt neergezet terwijl de halve ploeg hem voor de voeten loopt of hem gewoon niet bedient.

Jammer dat ze shone niet een wissel gegeund hebben , boegbeeld van de laatste jaren die nu weggaat zonder een minuut te pakken , beetje jammer dit

Op de TV was de 2-2 duidelijk buitenspel. Heeft de VAR andere beelden?

mooie reactie van de Ajax fans op het puntverlies. trouwe support. heel bijzonder dat wij de beelden trouwens niet te zien krijgen dat Tadic GEEN buitenspel zou staan. geloof de VAR best maar met deze herhalingen is het voor de kijker een heel vaag verhaal.

En ajax zou toch easy winnen haha lekker voor ze ze hebben het te hoog in het bol maar ik moet niet te veel zeggen want wss verliest feyenoord morgen ook haha

3 augustus 2019 om 20:42

Wie heeft dat gezegd dan? Niemand!

Lijkt mij al met al wel een terechte uitslag. Ajax had de betere (en vooral meer) kansen, maar ook het nodige geluk met de (video)arbitrage. Al vond ik het wel te billijken dat de goal van Tadic, die toch echt minimaal buitenspel stond, werd goedgekeurd. Wat mij betreft moet bij dusdanig kleine marges de aanvaller altijd het voordeel van de twijfel krijgen.

3 augustus 2019 om 21:00

Was alleen geen buitenspel. Beelden van Fox was te laat stil gezet kon je op Fox zien. Snap het wel als je alleen die beelden heb gezien maar hebben ze gecorrigeerd. Verder terecht uitslag met teveel spelers bij Ajax die niet scherp waren.

Vitesse kwam met 10 man te staan, niet ajax

En ja hoor, 1e wedstrijd alweer hulp van de VAR die de 2-2 wel erg snel goedkeurde.

Lijkt mij al met al wel een terechte uitslag. Ajax had de betere (en vooral meer) kansen, maar ook het nodige geluk met de (video)arbitrage. Al vond ik het wel te billijken dat de goal van Tadic, die toch echt minimaal buitenspel stond, werd goedgekeurd. Wat mij betreft moet bij dusdanig kleine marges de aanvaller altijd het voordeel van de twijfel krijgen.

Wat een kansen! Wel duidelijk dat Dolberg gewoon niet goed genoeg is, je staat gewoon met 10 man op het veld.

Toch mooi dat we als Feyenoord zijnde straks in ieder geval even boven Ajax kunnen staan dit seizoen!

Nee zonder dollen, dit kan nog wel eens een verassend moeizaam seizoen worden voor Ajax.
2 van de sterkhouders zijn al weg, en ook Schone en Donny staan natuurlijk op het punt om te gaan...
Dat geld is mooi! maar vervangers halen van een vergelijkbaar niveau is geen doen.

Daarnaast is de voorbereiding nu voorbij, je kan nieuwe spelers niet meer op hun gemak aan elkaar laten wennen...
Alles is nu al om het echie, dus puntverlies is gelijk al echte schade

3 augustus 2019 om 20:33

Ajax verloor vorig jaar thuis punten tegen heracles in de eerste wedstrijd en kijk hoe het seizoen verliep.
Denk dat het gewoon tussen Ajax en PSV zal gaan over een heel jaar gezien zullen die ruim de meeste punten pakken.
Maar ik snap dat er nu ineens hoop komt

3 augustus 2019 om 20:38

Het is geen hoop vanuit mijn kant hoor..
Wil ik zien dat Feyenoord echt mee doet voor de titel? Natuurlijk!

Maar waar mijn prio op dit moment ligt is:
Groepsfase El
minimaal halve finale beker halen
Eredivisie minimaal 3e, en daarbij minimaal ongeveer 75 punten pakken.

Als die 3 dingen gehaald worden, en het voetbal niet weer zo slecht is als vorig jaar, ben ik best tevreden!

3 augustus 2019 om 20:41

Denk dat het wel meevalt. Je zag dat er nog genoeg kwaliteit in de ploeg zit, maar dat ze ook nog ingespeeld op elkaar moeten raken. Dan kan er wel worden gezegd dat er al de nodige voorbereiding achter de rug is, maar vorig jaar duurde het ook nog wat langer voordat het écht liep. In het jaar onder Bosz, waar ook de nodige renovaties plaatsvonden, idem. De aankopen die zijn gedaan laten doorgaans wel mooie dingen zien. Die Martinez is gewoon een hele goede verdediger. Marin is ook iedere wedstrijd beter. Die enorme kans moet er natuurlijk in en bij de tegendoelpunten laat hij het organisatorisch afweten, maar dat laatste zal echt mettertijd beter gaan. Het is klote, maar dat is echt wennen aan elkaar. Daar tegenover brengt hij wel het nodige gif met zich mee en heeft hij de natuurlijke drang naar voren die bijvoorbeeld Donny ook heeft. De dissonanten zijn dan weer Promes en Dolberg, maar kwaliteit is er genoeg en Vitesse uit is een wedstrijd die je ook zomaar kunt verliezen.

3 augustus 2019 om 20:45

Ik verwacht ook wel dat Ajax kampioen wordt, maar het zal naar mijn vermoeden weer op de laatste paar speelrondes aan gaan komen.

Ik wil hierbij ook direct aanmerken dat ik het halen van Promes een beetje gekke beslissing vind...
Promes heeft mij nog nooit echt weten te overtuigen.
Bij Spartak deed hij het prima, maar die competitie daar is qua niveau niet enorm veel hoger dan de Eredivisie. (natuurlijk wel een hoger niveau, maar niet Premier league, Bundesliga, Primera division hoger)

Dan zo veel geld betalen voor zo'n speler? hmmm Ik laat me graag verassen natuurlijk!
Maar ik denk persoonlijk dat aan het eind van het seizoen Promes en Narsingh elkaar niet gek veel zullen ontlopen qua Goals en Assists...

Jammer dat ajax hier punten verspeelt..

Bazoer speelde echter weer als vanouds goed!

Lijkt mij al met al wel een terechte uitslag. Ajax had de betere (en vooral meer) kansen, maar ook het nodige geluk met de (video)arbitrage. Al vond ik het wel te billijken dat de goal van Tadic, die toch echt minimaal buitenspel stond, werd goedgekeurd. Wat mij betreft moet bij dusdanig kleine marges de aanvaller altijd het voordeel van de twijfel krijgen.

En ajax zou toch easy winnen haha lekker voor ze ze hebben het te hoog in het bol maar ik moet niet te veel zeggen want wss verliest feyenoord morgen ook haha

Jammer dat ajax hier punten verspeelt..

Bazoer speelde echter weer als vanouds goed!

Teveel slappe hap op de periode in de eerste helft van de 1-1 na. Dan ook nog grote kansen missen, ja dan roep je het op jezelf af. Er is nog genoeg werk aan de winkel voor Ten Hag.. Ook veel te laat met wisselen. Marin op zich prima competitiedebuut, had wel moeten scoren. Ziyech slecht en bij Dolberg weet ik niet meer wat te zeggen. Centraal duo wisselde goede fases met hele slechte, heel kwetsbaar met de ruimte in de rug bleek maar weer eens. Punt meegenomen en nu op naar de volgende wedstrijd.

Blijf het wel vermakelijk vinden hoe veel PSV supporters afgeven op Ajax, net als vorig seizoen lijken ze meer met Ajax bezig te zijn dan hun eigen ploeg😂

3 augustus 2019 om 20:37

Dan heb je de reacties bij Basel PSV zeker gemist. Gewoon blamage van Ajax. Lastig he kritiek.

3 augustus 2019 om 21:02

Is toch niet te vergelijken? Maar kritiek mag iedereen hebben, was vandaag niet scherp genoeg voor de goal. Kansen genoeg maar die tellen niet en zul je snel weer moeten herstellen voor dinsdag.

3 augustus 2019 om 22:03

Kritiek? Op wie? Op mij? Want kritiek op Ajax word ik niet warm of koud van vriend!

Teveel slappe hap op de periode in de eerste helft van de 1-1 na. Dan ook nog grote kansen missen, ja dan roep je het op jezelf af. Er is nog genoeg werk aan de winkel voor Ten Hag.. Ook veel te laat met wisselen. Marin op zich prima competitiedebuut, had wel moeten scoren. Ziyech slecht en bij Dolberg weet ik niet meer wat te zeggen. Centraal duo wisselde goede fases met hele slechte, heel kwetsbaar met de ruimte in de rug bleek maar weer eens. Punt meegenomen en nu op naar de volgende wedstrijd.

Toch wel jammer dat de VAR het buitenspel niet zag bij de 2-2. Anders had Vitesse misschien wel gewonnen.

Lijkt mij al met al wel een terechte uitslag. Ajax had de betere (en vooral meer) kansen, maar ook het nodige geluk met de (video)arbitrage. Al vond ik het wel te billijken dat de goal van Tadic, die toch echt minimaal buitenspel stond, werd goedgekeurd. Wat mij betreft moet bij dusdanig kleine marges de aanvaller altijd het voordeel van de twijfel krijgen.

Vervelende wedstrijd. Genoeg kansen gehad om te winnen, Donny mist grote kansen, Veltman, Marin en Ziyech. Enige lichtpuntjes waren Blind, Martinez en Marin (Marin eerste helft).

81 minuten Dolberg. Wat een diep diep trieste ellende is dat toch geworden. Sorry Vitesse, we hebben een punt gejat! Nou, misschien dat we volgende week wel met 11 man spelen. Oftewel: zonder Dolberg. Het is echt ongelooflijk hoeveel krediet hij blijkbaar heeft. Zelfs Boilesen had niet zoveel krediet als deze niks toevoegende spits. Heeft letterlijk alles verkeerd gedaan.

3 augustus 2019 om 20:28

We hebben geen punt gejat. Ajax was veel beter.

3 augustus 2019 om 20:49

Ik vind het ook triest om Dolberg te zien. Dat was onder Bosz zo'n prachtige spits. Echter denk ik ook dat het de verkeerde spits voor het tactische plaatje van Ten Hag is. In de manier waarop Ten Hag Ajax laat spelen komen er gewoon heel veel spelers in de ruimte van waar Dolberg graag komt. Donny loopt eigenlijk constant bij hem in de buurt, vleugelspitsen komen naar binnen, backs staan hoog etc. Onder Bosz werd er met de punt naar achteren gespeeld. Daar kwam hij beter tot zijn recht. In deze vorm kun je gewoon veel beter met Tadic als valse 9 spelen. Zo veel is duidelijk. Dat liep vorig seizoen geweldig. Mocht Donny vertrekken (waar ik niet op hoop) zal Ten Hag het toch anders moeten aanpakken en dan zou het ook zomaar kunnen dat Dolberg weer iets beter tot zijn recht komt.

Hoezo zou Dolberg opeens de sterren van de hemel moeten spelen. Moest allang weg maja het drama gaat voort

Tijd voor een spits uit de jeugd. Dolberg is gewoon echt niet meer.

Jammer zeg, gedoodverfde kampioen en direct puntenverlies.

Behoorlijk frusterend, maar als je 2 maal achter komt moet je dit punt maar voor lief nemen. Dit hoort er helaas een beetje bij met Ajax in augustus. Uiteindelijk is Vitesse uit ook gewoon een lastig duel. Dolberg weer verschrikkelijk. Ziyech vandaag ook onthutsend. Het moet echt beter, veek beter..

Waar zal ik beginnen?
Dolberg de hoop die ik in hem had verloren en tadic amper gezien op linksbuiten dus ook beter voor hem dat hij weer naar spits toe gaat.
Ziyech en nico niet goed kwam door amper een voorbereiding te hebben gespeeld verdediging prima middenveld bij bijde goals in de fout.

Je begint 2x matig aan de helft en dan kom je 2x terug, maar maak je het daarna niet af. Iedereen die later begon aan de voorbereiding is nog niet fris en scherp. Op het eind stond er niemand meer op het veld die creativiteit heeft om nog de beslissing te forceren. In Griekenland moet het echt beter. Middenveld weet bij balverlies nog niet wat te doen. 81 minuten met 10 man gespeeld, want Dolberg heeft er niks van gebakken vandaag.

Te veel kansen gemist uiteindelijk. Veldspel was redelijk al lag het zo nu en dan achterin wel behoorlijk open. Je kon ook duidelijk zien dat Tagliafico en Ziyech nog ritme miste, speelde allebei matig. Dolberg ook weer een erg ongelukkige wedstrijd en Tadic was behalve de laatste 20 minuten ook onzichtbaar. Ik was wel zeer te spreken over Martinez en Blind.
Jammer maar Vitesse uit is ook 1 van de moeilijkere wedstrijden normaal gesproken. Nu op naar dinsdag en daar wel knallen!

Vitesse uit mag je best gelijkspelen. Kan gebeuren. Teveel kansen gemist. Met een beetje pech nog puntloos. Eerste helft was Ajax erg sterk.

Uhm kut? ja. Alleen ik zal vandaag me niet te druk maken. Het was niet nodig maar het gebeurt vaker met ajax. Zie vorig seizoen ook ik was uiterst kritisch op ten hag en het team. Maar wat ik zag vorig seizoen heeft me zo erg verrast dat ik niet te snel conclusies ga trekken. Snel wakker worden en richten op paok. Het seizoen is net begonnen maar we zijn weer wakker.

Lekkere pot weer, trage tempo van de voorbereiding prima voortgezet zo. Man man man, dat je aanvallend nog niet zo ver bent snap ik, maar wat een bagger is die marin verdedigend zeg. Kan je nog zelfs beter schone hebben. Ziyech was echt triest, naast zn assisst echt compleet niks goed gedaan. Blind continu maar te traag draaien. Erger me dood aan die klote pispassjes over 3 meter waardoor t voetbal weer wandeltempo wordt, laat staan die idioot trage inspeelpassjes. Dit is gewoon instelling, niks te maken met ritme of gewenning dit

Helemaal niks aan de hand. In Arnhem win je meestal niet makkelijk. Helaas vandaag maar één punt.
Ik maak me meer zorgen om PAOK dan over de nog 33 eredivisie wedstrijden....Achterin hebben we een probleem. De Ligt wordt zeker gemist. Aanvallend kregen we genoeg kansen. Dat komt wel goed. Nog een tip aan Overmars. Gooi de deur voor Real op slot. Donny is zeer zeker nodig. De competitie is begonnen, aankomende week CL kwalificatie wedstrijden. Er was tijd genoeg voor een transfer!

De teneur is weer gezet om een half seizoen in de achtervolging te moeten. Man man, je weet dat het puntverlies gaat gebeuren vooraf, en je doet er dan zo weinig aan, Erik Ten Hag, om het te voorkomen.

Dolberg 80 minuten laten staan terwijl hij er na een half uur al af kon.

Daarnaast de pech, alle gemiste kansen vooral de 1-op-1 's diverse hoor, tegen Pasveer die steeds redt.

Hopelijk zien de analisten nu in dat Ajax simpel naar de titel schrijven een 'utter' fantasie is.

Wat heb ik me weer geërgerd.

Ajax heeft een spits nodig naast The hunt.....Dolberg moet gaan voetballen bij Leverkussen want Bosz is de enige die hem aan krijgt.....wat een vertoning vandaag weer...ben/was fan v Promes maar tot nu toe raakt ie nog geen pepernoot goed

Hoe deed Obispo het, Vitesse fans? Ik heb niet de hele wedstrijd gezien.

3 augustus 2019 om 20:38

Hij en Doekhi deden het behoorlijk goed voor een jong centrum. In de tweede helft wel een paar x weggestoken, maar niet onaardig.

Wees als Ajax blij met een punt, want het spel was slordig en de gelijkmaker werd gemaakt in buitenspelpositie. Daarnaast was Vitesse in het eerste deel van de tweede helft veel gevaarlijker dan het stroperig spelend Ajax. Wel genoeg kansen, maar slecht in de afwerking. Ten Hag mag ook worden verweten door steeds maar weer de falende Dolberg op te stellen en vanavond Ziyech veel te lang te laten staan. Was tegen PSV al bar slecht en deed behalve een voorzet bij de 1-1 eigenlijk alles verkeerd. Het lijkt wel of hij gefrustreerd terug is gekeerd van de Afrika Cup. Dus geen twee punten verspeeld, maar eentje gewonnen. Koester deze...

Even een vraag, was het in 2e helft geen pingel voor Vitesse? Aan ander kant van stadion leek het er wel op.

3 augustus 2019 om 20:40

Hij raakte eerst de bal toen de man. Maar scheelde weinig.

3 augustus 2019 om 20:45

Thx voor je antwoord

Kunnen we beginnen Huntelaar weer in de spits te gooien? Man man man, Dolberg bakt er weer niks van tegen twee lange verdedigers, zoals altijd. Huntelaar is veel geslepener en kan dat wel.

Lekker begin. Hopen dat Ajax in de voorronde champions league komende weken op hun bek gaan en de ajaciedjes staan weer even met beide benen op de grond. Wel zo prettig voor de rest van Nederland

Je kunt wel zien dat Ziyech en Nico nog geen wedstrijdritme hebben. Ging heel veel mis.
Duidelijk dat de automatismen er nog niet helemaal in zitten.

Al met al had Ajax gewoon moeten winnen. 2x slordige goal weggegeven en genoeg kansen gehad om het te beslissen....

Hahaha je hebt de var en je gebruikt hem niet. Wat een onzin!

Leuke wedstrijd voor de neutrale toeschouwer, maar als ajacied word je gek van dat puntverlies in de eerste wedstrijden. Je ziet vooral dat het achterin nog niet goed staat door de nieuwe spelers. De centrale verdedigers en centrale middenvelders staan nog niet goed. Hopelijk gaat dat snel beter. En Dolberg kunnen ze beter verkopen nu het nog kan...

Je kn in de opmerkingen wel duidelijk merken dat Ajax als een rode lap werkt voor kinderen. Het was buitenspel voor fox omdat het beeld te laat is stilgezet, dan is een lijntje natuurlijk idioot om aan te halen. Gelukkig ziet de var het dan beter en keurt de goal goed. Maar goed, Ajax dus dan gaat het contact bovenin uit

Bij vlagen slechte organisatie bij Ajax, vooral het middenveld was af en toe veel te traag met terug komen. Over de hele wedstrijd gezien wel de betere ploeg. Helaas kansen niet afgemaakt.

De 2-2 is als het goed is geen buitenspel, maar op 1 lijn. Het beeld wat op tv werd getoond, stond te laat stil. De bal had daar de voet al verlaten. Op het moment dat de bal de voet net pas verlaat, is het 1 lijn. Bij FOX sports lieten ze dat naderhand goed zien.

Daarnaast had Ajax ook nog een penalty moeten krijgen... Bazoer (dacht ik) duwde iemand vol met gestrekt hand in de rug en had de bal daarbij niet. Een andere speler van Vitesse kon toen wel de bal wegtrappen. Maar er werd nog niet eens naar gekeken door de Var. Dat was pas bizar, want in de herhaling was het duidelijk dat het 100% een penalty was. Excuses dat ik niet meer weet rond welke minuut dit was.

3 augustus 2019 om 21:05

Tsja...dat de organisatie nog niet is wat het moet zijn is ook niet raar. Je zag vorig jaar wat er tactisch allemaal van je verlangd wordt, zeker op het middenveld. Marin heeft er nog moeite mee, terwijl je ook wel absoluut ziet dat het een goede speler is met veel gif en drang naar voren. Ook het feit dat je een totaal ander verdedigend centrum hebt speelt daar in mee. Er staat kwaliteit op het veld, maar het heeft ook wat tijd nodig.

3 augustus 2019 om 21:56

Ja daar heb je helemaal gelijk in. Aan de andere kant is dit de 2e wedstrijd die belangrijk is, dus dan moet je eigenlijk niet meer aan elkaar hoeven te wennen. Of in ieder geval niet zulke diepen dalen hebben in een wedstrijd, want aan het begin van de tweede helft was het wel heel slecht.

Vitesse heeft best een aardig team en ook op de bank zitten nog leuke spelers. Eindigen zeker in de top 5, ook al heb ik niet zo'n vertrouwen in Slutsky. Bazoer, Obispo, Pasveer speelden sterk. Beetje domme rode kaart, maar eigenlijk wel fijn dat er een keer geel gegeven wordt voor het vragen om kaarten. Ajax speelde eigenlijk best prima, alleen starten ze 2x slap aan het begin van de helft. Ze hebben ook veel kansen gehad en hadden er meer moeten maken. Aan de andere kant was de 2-2 randje buitenspel en het was van het beeld afhankelijk hoe je het zou moeten beoordelen. Ik vond het opmerkelijk dat ETH zyech en tagliafico in de basis stonden zonder veel minuten in hun benen. Ik vind ze, samen met Dolberg, de matigste spelers van ajax. je zag wel asl ajax echt vol druk zette dat ze kans op kans creeeren. daarom vond ik het opmerkelijk dat huntelaar niet gebracht werd. blind, vd beek, schruurs vond ik de beste spelers bij ajax.

Jep het Bayern München van de Eredivisie , dacht het effe niet. Vitesse is niet echt bijzonder en ze spelen gelijk tegen ze. Er komen nog veel meer moeilijke wedstrijden aan.

3 augustus 2019 om 20:53

Bayern munchen begint ook altijd bagger aan de competitie. Ik weet niet hoor...

Dolberg kunnen we nu toch wel definitief afschrijven denk ik. Ook ik had de verwachting (in ieder geval hoop) dat Dolberg weer ging vlammen, maar mijn geduld is langzaam ook op. En met mij veel abdere supporters geloof ik. Gewoon weer met Tadic/Huntelaar in de punt of Traoré een kans gunnen.

Over het VAR moment bij de 2-2 worden hier overhaaste conclusies getrokken. Duidelijk te zien dat tijdens de Fox uitzending verkeerd getimed werd met het beeld en de bal al van een stuk van de voet van vd Beek was.

Dit is lekker! Dolberg en Marin erg matig. Promes nooit wat gevonden, snap ook helemaal niks van die aankoop.
Lekker voor Feyenoord, PSV en de spanning. Ben benieuwd of wij gaan meedoen dit jaar!!

Dolberg..5 minuten was je extreem goed tegen psv nu weer compleet onzichtbaar. Tijd om afscheid te nemen. Verder merkte ik bij corners dat er totaal geen gevaar meer is voor de goal van de tegenstander. Korte corners en voorzetten waar niemand bij komt. Leermoment : Dolberg uit de spits en Tadic of huntelaar daar zetten, ziyech nog niet fit genoeg en Marin plankenkoorts. Beste mensen bij Ajax: van de beek en onana..blind

Ben ik de enige die dit puntverlies ongelukkig vond? Vitesse krijgt 3 kansen en maakt er 2. Ajax krijg 6 opgelegde kansen en maakt er 2. Ziyech heeft laten zien waarom de top 8 hem nooit zal nemen. Dolberg dramatisch. Schuurs en vdbeek waren de beste. 2-2 in Arnhem is geen ramp, maar dit had voorkomen kunnen worden. Helaas. Op naar Paok.

3 augustus 2019 om 21:00

Nee, zo zie ik het ook. Gewoon te veel 100% kansen vandaag laten liggen. Pasveer ook een aantal goede reddingen. Ik vond hem ook misschien wel de beste van Vitesse.

Alleen nog jammer van die penalty toen Donny van de Beek in zijn rug werd geduwd in het strafschopgebied.

3 augustus 2019 om 21:56

Deels eens. Slordig gespeeld maar Ajax inderdaad veel meer kansen gecreëerd en Pasveer stond vaak net goed. Tegengoal nr 1 was gewoon pech. Dolberg niet mee eens; hij heeft te weinig fatsoenlijke ballen gehad. Wel met spirit gespeeld; dit komt nog wel goed denk ik. Vooral Ziyech had het niet vanavond. Team moet nog weer vorm krijgen; PAOK is vooralsnog het belangrijkst! Martinez vond ik ook -weer- bijzonder goed; revelatie voor komend jaar.

Redelijk gespeeld alleen in de laatste 25meter te veel door het midden of inspiratieloos. Gelijkspelen uit tegen Vitesse kan gebeuren. Zonde dat er nog een aantal flinke kansen worden gemist en we waarschijnlijk weer in de achtervolging moeten vanaf dag1

Kan niet zeggen dat ik echt baal, we hadden hier gewoon kunnen verliezen , zo n pot was het idd wel.

Bij vitesse uit kun je verliezen, en eerlijk is eerlijk, die 2-2 van Tadic was buitenspel. We hebben mazzel gehad

Niet de hele wedstrijd gezien, maar wat ik zag (samenvatting en laatste deel 2de helft) totaal onnodig puntverlies. Jammer om zo te beginnen maar Vitesse uit is voor Ajax bijna altijd lastig en levert vaak puntverlies op. Geen man overboord dus. Op naar Paok uit, een duel wat nog belangrijker is. Hopelijk gaat dat beter!

3 augustus 2019 om 21:17

Blij met een puntje. Wat me wel opvalt is dat Vitesse vorig jaar 90 minuten langbkansloos werd weggespeeld.

Dat was vanavond zeker niet het geval.

4 augustus 2019 om 01:16

Die indruk had ik ook niet, maar vorig seizoen is niet dit seizoen van Ajax. Misschien kan het hoge woord er alvast uit, dan zijn we er de rest van het seizoen vanaf: aankomend seizoen wordt voor 90-95 procent zeker (conservatieve schatting) minder dan afgelopen jaar. Dus ik denk dat heel veel tegenstanders van ons het gevoelsmatig beter gaan doen, hoewel Vitesse in de Gerledome wel erg tegen viel vorig jaar en dat je oprecht kan zeggen dat ze het beter deden.

Voor Ajax zijn het nog enkele rot weken, de ploeg is niet geheel ingespeeld en sterkhouders die leken te blijven tot vrijdag lijken plots hard op weg naar de uitgang. We spelen wel onze meest cruciale wedstrijden Europees, maar dat gaat echt totaal anders worden dan vorig jaar. Bibberen en resultaat voetbal wat mij betreft: zolang we maar doorkomen

Ongelofelijk hoeveel mensen hier zeggen dat het buitenspel was terwijl dit niet zo is. Echt nog te dom om te poepen die mensen.

1) Beelden die gebruikt waren tijdens de wedstrijden waren niet correct omdat de bal al gespeeld was op het moment dat het beeld werd stil gelegd.

2) Na de wedstrijd laten ze duidelijk zien dat het Geen buitenspel is.

En nog durven mensen nog te zeggen dat het buitenspel is. Wat een idioten zitten hier zeg.

Dolberg mag lekker 3e spits worden, heeft weer helemaal niks gebracht zoals gewoonlijk! Wat een schijtbegin. Marin mag snel wat meer body gaan kweken als ie basisspeler wil blijven op het middenveld. Promes bracht weer helemaal niks extra's en Ziyech was al helemaal drama. Dat met de bal wachten om een pass te geven slaat nergens op. Alsof niemand van de verdedigende partij kan anticiperen als je 5 sec stil staat om te kijken waar je de bal wil neerleggen... Mazraoui mag van mij lekker in de basis beginnen op het middenveld naast Blind en Donny.

A.u.b. met Hunter beginnen dinsdag!

Ajax uiteraard weer de betere partij, maar wat onfortuinlijk met de eerste tegentreffer en de bal op lat en de benen van Pasveer. Mag eigenlijk niet gebeuren bij de eerste wedstrijd, maar duidelijk nog niet op 100%. Als het wel gaat draaien, zal er weer een zeer sterk team staan. Dolberg mentaal duidelijk stappen gezet maar weinig ballen gekregen. Martinez wordt een openbaring. Wellicht als nieuwe '6'?

Ik vond Ajax helemaal niet zo slecht als iedereen hier beweerd , als je even door het resultaat heen kijkt . Doe allemaal niet zo aan score bord journalistiek. Vitesse uit is natuurlijk sowieso niet gemakkelijk , ik verwacht dat zij 3e gaan worden . Een kansenverhouding van iets van 3-10. Een onfortuinlijk tegendoelpunten , veel kansen gemist. Tuurlijk het liep allemaal niet gesmeerd, verwacht je dat met veel nieuwe spelers en net 2 weken bij elkaar. Als je dan later oo de avond PSV ziet , dan weet je : Ajax wordt met 2 vingers in de neus kampioen. Europees zal een herhaling van volgend kaar niet gebeuren . Wel is cruciaal dat Donny van de Beel absoluut blijft . Hij was gister het cement dat de biel draaiende hield en dan heb ik het niet eens over zijn goal en assist. Hij is onmisbaar en moet absoluut niet verkocht worden .

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren