Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax bereidt bod van tien miljoen voor op ‘Abwehr-Juwel’’

Laatste update:

Ajax lijkt de opvolger voor Davinson Sánchez te hebben gevonden. De Amsterdammers zijn volgens weltfussball namelijk bereid om een bod van tien miljoen euro uit te brengen op Maximilian Wöber, een negentienjarige verdediger van Rapid Wien. Hij wordt omschreven als een Abwehr-Juwel.

De Oostenrijkse website schrijft dat Rapid een bod van vijf miljoen euro heeft afgewezen, maar dat Ajax vastberaden is om Wöber vast te leggen en zich derhalve opnieuw wil melden bij die Grün-Weißen. Als Wöber voor tien miljoen naar de Johan Cruijff ArenA verkast, dan wordt hij de duurste uitgaande transfer aller tijden van Rapid Wien. Dat record staat nu nog op naam van Robert Beric, die voor 7,5 miljoen naar Saint-Étienne vertrok.

De interesse van Ajax in Wöber was overigens al bekend en de international van Jong Oostenrijk bracht deze zomer zelfs een bezoek aan Amsterdam en De Toekomst. “Ik ben in Amsterdam geweest en heb een indruk gekregen. Dat was afgesproken. Maar Rapid is op dit moment de beste optie voor mij”, zei het talent twee weken geleden tegen Krone.

“Je moet alles afwegen. Het geld telt in deze fase van mijn carrière niet. Ik heb ervaring nodig, speeltijd”, aldus Wöber, die eerder ook nog in verband werd gebracht met Arsenal. Het talent speelde tot dusverre 23 officiële wedstrijden in het eerste elftal van Rapid en daarin kwam hij tot twee doelpunten. Zijn contract loopt er nog tot de zomer van 2019 door.

Zou Maximilian Wöber een geschikte aankoop voor Ajax zijn, denk je?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Prima speler maar we hebben ervaring nodig!

19 augustus 2017 om 11:01

Ja! Daarom snap ik niet dat dit DE vervanging van Sanchez zou moeten zijn. Ik weet dat die ook pas 20 was maar hij was een exceptioneel talent/speler en al fysiek enorm sterk met ook al een CL finale (zuid Amerika) ervaring toen hij kwam. Als deze jongen met zijn 19 jaar en nul A interlands er meteen moet staan als leider van de verdediging dan ben ik bang dat het niet gaat werken.

19 augustus 2017 om 11:06

Sanchez had toch ook bijna geen internationale ervaring. Ik vind dat ervaring vaak overdreven wordt, als je goed genoeg bent dan sta je er simpelweg meteen.

19 augustus 2017 om 11:08

Er staan en er staan zijn 2 verschillende dingen. De Ligt staat er met zijn 18 jaar maar zonder Sanchez zie je dat hij er nog niet is. Een echte leider in de verdediging is zeldzaam, laatste keer was Verthongen.

19 augustus 2017 om 11:51

Er staan en ervaring is iets heel anders, ervaring is weten hoe je onder bepaalde omstandigheden moet reageren en hoe het is om onder enorme druk te moeten presteren, dat weet je niet op je 18de.

We hebben gezien dat dit jonge Ajax op de momenten dat het moet (nice, Rosenborg en in mindere mate Heracles) niet thuis geeft en niet kan presteren onder druk en door zijn hoeven zakt. Ervaring zorgt er voor dat er dan iemand opstaat die de ploeg op sleeptouw neemt en over een dood punt helpt, net zoals Kuyt vorig jaar Feyenoord overeind hielp tegen Heracles de laatste speelronde en Klaassen ook vaak heeft gedaan afgelopen seizoen voor Ajax.

Ervaring brengt karakter mee in je ploeg, dat mist Ajax, het zijn allemaal leuke en goeie voetballers maar als het even tegenzit staat er niemand op, kan je ook niet verwachten van jongens van 19-20 of soms wel jonger.
De ploegen die de meeste prijzen winnen die hebben vaak een mix van ervaring en talent, met alleen talent strand je vaak net voor de finish line.

19 augustus 2017 om 12:05

Ik zeg dat je Kashia moet halen. Die zit er bovenop. Samen met deze speler strijden in de defensie. Of Nigel de Jong als CV halen. Op nummer zes Anita, voetballend heel sterk voor in de eredivisie. Daarnaast denk ik dat Ayoub zich ook kan ontpoppen als topper.

19 augustus 2017 om 12:22

Kashia is een gevalletje wielaert. Goed en gerespecteerd bij Vitesse maar als hij de stap maakt is alles waar die reputatie op gebaseerd is weg. Hij heeft zich nog niet bewezen op niveau en zal dus weinig aanzien hebben. Dan zit je met wen middelmatige speler die nooit de leider wordt die hij was bij Vitesse.

19 augustus 2017 om 12:24

Sanchez kwam na verthongen dus hij is de laatste

19 augustus 2017 om 12:24

Wat verwacht je van DE vervanging van Sanchez? Zelfde niveau is onmogelijk natuurlijk. Daarnaast kun je een gearriveerde speler halen, maar die spelen in Spanje en Engeland voor 5 miljoen per jaar en gaan dus echt niet komen.

19 augustus 2017 om 12:27

Nu we het toch over shoppen bij Vitesse hebben, wat dachten we van Buttner. Ik denk dat die dus prima bij Ajax past. Natuurlijk niet ipv Sanchez maar een LB hebben ze ook nog wel nodig

19 augustus 2017 om 12:32

Bütner moet je zeker halen. Geeft in twee wedstrijden in de ED al meer voorzetten dan Dijks in een heel seizoen. Zal Dolberg fijn vinden.

19 augustus 2017 om 12:33

Kashia is een strijder man. Niks een gevalletje Wielaert. Kijk als het niet probeert dan weet je het nooit. Ajax heeft een patser nodig.

19 augustus 2017 om 12:40

Zeker! Buttner speelt goed als opkomende back en heeft ook het gif in zijn spel wat nogal ontbreekt bij Ajax.

19 augustus 2017 om 12:40

Kasia is ook onwijs sterk, goed positioneel en in positiespel, kan makkelijk een stapje hogerop.

19 augustus 2017 om 12:56

Alleen is De Ligt niet snel en om er dan nog een trage speler naast te zetten is wel gevaarlijk. Ik was altijd fan an Kalas maar die zal wrs niet haalbaar zijn.

19 augustus 2017 om 14:17

@guikstra

Je schrijft: "daarom snap ik niet dat dit DE vervanging van Sanchez zou moeten zijn. Ik weet dat die ook pas 20 was maar hij was een exceptioneel talent/speler en al fysiek enorm sterk met ook al een CL finale (zuid Amerika) ervaring toen hij kwam. Als deze jongen met zijn 19 jaar en nul A interlands er meteen moet staan als leider van de verdediging dan ben ik bang dat het niet gaat werken".

Je schrijft zelf al dat Sanchez een exceptioneel talent is. En dat talent ligt niet voor het oprapen en heeft Ajax alleen door een exceptionele blunder van Barcelona kunnen aantrekken. Als je verwacht dat dat nog een keer gaat lukken, ga je hoogst waarschijnlijk teleurgesteld worden. De kans dat Ajax opnieuw een speler van het kaliber Sanchez zal weten te strikken is nihil en als dat wel zou lukken is de kans groot dat ook hij volgend seizoen weer is verdwenen. Ajax zal er op de positie van Sanchez derhalve zwakker op worden, maar dat kan je opvangen door de ploeg in de breedte sterker te maken. Als je twee uitstekende centrale verdedigers hebt en twee mindere backs, kun je het vertrek van 1 van de centrale verdedigers opvangen door de twee backs te vervangen door betere. Je kunt er zelfs op vooruit gaan door ook het middenveld en de aanval van een kwaliteitsinjectie te voorzien. Toen Gullit eind jaren 80 bij PSV vertrok, was heel Eindhoven in rouw. Behalve de clubleiding die met het geld dat de transfer opbracht het elftal in de breedte zo veel sterker maakte dat het team er zelfs in slaagde om de beste van Europa te worden. Het geheel is altijd meer dan de som der delen. Daarom verkiezen bijna alle trainers Veldman boven Tete en begrijpen veel supporters daar helemaal niets van omdat ze de spelers een op een met elkaar vergelijken terwijl voetbal geen individuele maar een teamsport is.

19 augustus 2017 om 15:09

@scepticus, leuk betoog maat snijdt niet hout. Ajax investeert het binnengekomen geld al jaren niet en Veltman blijven verdedigen kan alleen als je een rood witte stok hebt. And last but not least....jaren 80 met nu vergelijken, kom op
Zeg.

19 augustus 2017 om 15:29

Scepticus, prima betoog! Geen woord aan toe te voegen wat mij betreft. Maar de mensen die elke week kritiek hebben op Veltman zullen ook hiervoor niet openstaan. Dit terwijl meerdere trainers en bondcoaches de voorkeur aan Veltman geven.

19 augustus 2017 om 22:22

En jij denkt dat er een speler van het Klaassen niveau maar dan 3 jaartjes ouder wel even naar Ajax komt?

Zimmling, Poulsen, etc. We hebben het gezien. Het is geen garantie. Ajax moet gewoon vasthouden aan de koers en af en toe betalen voor een parel. En zelfs dat is een risico. Kijk maar hoe Sulejmani eindigde en Neres nu al wordt afgefikt

20 augustus 2017 om 10:38

Wat nou exceptionele blunder van Barcelona? Hij verkoos Ajax boven Barca! Beetje zuur van je dat je Ajax niet de credits wilt geven dat ze deze topper gewoon goed gescout hebben en overtuigender zijn geweest in het onderhandelen. In plaats daarvan schuif je het af op een misstap van Barcelona.

19 augustus 2017 om 11:02

Het is onrealistisch om te denken dat Ajax een 26-jarige verdediger met internationale ervaring kan halen.

19 augustus 2017 om 11:08

Dat is helemaal niet onrealistisch False9. 26 jaar met internationale ervaring is prima te vinden, je moet alleen niet verwachten dat hij zijn internationale ervaring heeft opgedaan bij topclubs /toplanden.
Als een PSV spelers als Moreno en Guardado kan aantrekken, als een Feyenoord spelers als El Amadi kan terughalen uit de Premier League, moet een Ajax zeker een ervaren verdediger kunnen halen.

19 augustus 2017 om 11:11

Waarom? Serieus Waarom? PSV haalt bijvoorbeeld die Mexicaanse verdediger (naam even vergeten) die eerst bij AZ speelde. Die was A international en had ervaring in grote competities. Je zal niet wereldtop kunnen halen omdat die niet in Nederland willen ballen maar je kunt echt wel goede jongens halen. Je moet gewoon slim zijn en er voor open staan. Niet alles hoeft jong te zijn en met winst doorverkocht te worden. Paar sterkhouders heb je gewoon nodig.

* pietverdriet en ik schreven tegelijk ongeveer hetzelfde... En het is dus Moreno waar ik aan refereer.

19 augustus 2017 om 11:11

Kijk guardado was een schot in de roos, maar PSV hoopte met verdediger schwaab op hetzelfde scenario en dat heeft totaal niet gewerkt. Dan heb ik liever een talentvolle jongen die wat jonger is

19 augustus 2017 om 11:20

Maar noem er dan drie? Moreno en El Ahmadi kwamen alleen naar de Eredivisie omdat ze daar al gespeeld hadden. Guardado was gewoon een schot in de roos wat af en toe voorkomt.

Noem er maar een paar als ze zo makkelijk te vinden zijn.

19 augustus 2017 om 11:20

Dus PSV heeft 50% succes. Daarvoor heb je 1 speler waar je niks aan hebt en Moreno die het (volgens mij) uitstekend gedaan heeft. Een talentvolle jongen en potentiele wereldtopper hebben we al in de verdediging in de vorm van De Ligt, maar hij speelt in mijn ogen nog niet foutloos en heeft gewoon een ervaren jongen nodig die hem helpt, en de rest van de verdediging leidt, want dat laatste kan je niet van een 18 jarige verwachten.

19 augustus 2017 om 11:21

ajax 111, dat is lekker simpel. De ervaring heeft Schwaab wel, dat hij uiteindelijk minder goed is dan verwacht (zeg jij, ik heb geen flauw idee hoe goed hij daadwerkelijk is en hoeveel hij toevoegt aan psv) is het risico dat je met iedere speler loopt. Je kan ook een jonge Cassiera halen, iemand met Nederlandse ervaring als Bilal Bacasikoklu, oud gedienden als Davids en van Bommel of exoten voor grof geld als Neres, bij alle types loop je het risico dat ze niet brengen wat je ervan verwacht.

19 augustus 2017 om 11:21

Precies Ajax 111. Verder heb je nog een mooie winst aan talenten en drukken ze minder op het salarishuis. Ook heb je geen last van gentleman transfers als Moreno en Guardado die voor een prikkie weer vertrekken. Ajax is jeugd, vorig jaar ook toen we EL finale haalden. Blijf in je kracht en doe geen dingen waar je niet goed in bent (zoals ervaren jongens halen). Denk maar aan Zimling, Westerman en ga zo maar door.

19 augustus 2017 om 11:22

Schwaab were transfervrij opgepikt om als invaller te posteren. Isimat kreeg na het vertrek van Bruma het vertrouwen namelijk. Het was dus niet dezelfde situatie als Moreno die echt gekocht werd voor de basis.

19 augustus 2017 om 11:23

noem er eens 3? Als ik er zo 3 kon noemen was ik wel sout bij een profclub geweest. Scouten is wat dat betreft ook gewoon een vak en ik mag hopen dat Ajax voldoende mensen heeft die dat kunnen. Afhankelijk van de opdracht / profiel dat je ze meegeeft komen ze met 19 jarige talenten terug of 25 jarige met relevante ervaring.

Wellicht dat je zelfs met Football Manager al een shortlist kan maken met 10 namen om in een richting te zoeken.

19 augustus 2017 om 11:24

Zijn er niet al teveel 'jonge talenten' in de selectie? Onze huidige verdediging, is niet beter dan die van Fc Utrecht hoor. En Sanchez was ook 21, maar heb je zijn lijf gezien? Dat is wel anders hoor, dan het postuur van een havo scholier. Ik las het net al, je hoeft niet altijd winst te maken. Een verdediger van een jaar of 28-30 die enigzins wat leiding kan geven is gewenst. Snap jullie soms echt niet, nog hoeveel talenten willen jullie? In 95 vulde Van Gaal ook ervaring toe. 🤦🏾‍♂️

19 augustus 2017 om 11:27

jlenders,
Ajax is jeugd, maar de grootste successen zijn behaald aan de hand van de combi ervaring en jeugd. Rijkaard en Blind waren verdomd belangrijk in 95, spelers als Galasek, van Halst en Poulsen zijn ook belangrijk geweest in hun periodes. Nu heb je met Schone en Veltman wellicht wat te weinig van dat soort jongens. (huntelaar kan het nog worden als Dolberg eens gepaseerd wordt)

19 augustus 2017 om 11:37

Misschien wil Vermaelen eens wat meer wedstrijden voetballen ipv op de bank bij Barca. Zou voor Ajax een prima speler zijn

19 augustus 2017 om 11:41

@pietverdriet

Je schrijft: "dat is helemaal niet onrealistisch False9. 26 jaar met internationale ervaring is prima te vinden, je moet alleen niet verwachten dat hij zijn internationale ervaring heeft opgedaan bij topclubs /toplanden.
Als een PSV spelers als Moreno en Guardado kan aantrekken, als een Feyenoord spelers als El Amadi kan terughalen uit de Premier League, moet een Ajax zeker een ervaren verdediger kunnen halen".

Je hebt kennelijk nog nooit van het adagium gehoord dat uitzonderingen de regel bevestigen. Guardado zat vrijwel altijd op de bank bij zijn club en dreigde zijn plek in het nationale elftal te verliezen. PSV kwam derhalve exact op het juiste moment en had het geluk dat de club nauwelijks concurrentie had bij het aantrekken van Guardado. Bovendien betaalde PSV de speler een vorstelijk salaris en heeft hij ook het nodige handgeld ontvangen. Het feit dat je niet meer dan drie van dat soort spelers kunt noemen, toont al genoegzaam aan dat het hier om uitzonderingen gaat, het lijstje met de Schwaabs, Wetermannen en Ziemlings van deze wereld is wat dat betreft vele malen groter. Als het al niet onrealistisch is, liggen dergelijke spelers in ieder geval niet voor het oprapen en is het alles behalve vanzelfsprekend dat zij bereid zouden zijn om in NL te komen spelen tegen een salaris van 6 tot 8 ton netto. Zoals jij doet voorkomen. Bij de zoektocht naar dergelijke spelers, heb je niet alleen heel veel geluk nodig om er een te kunnen strikken, maar moet je ook de bereidheid hebben om daar veel tijd en energie in te steken. Ajax heeft zich op het standpunt geteld dat kwaliteit belangrijker is dan ervaring. Dat is een keuze die arbitrair is, maar je wel moet maken als een speler die en veel kwaliteit en veel ervaring heeft, onhaalbaar blijkt te zijn. Ik had een speler als Sneijder graag terug naar Ajax zien komen, maar gezien zijn leeftijd snap ik heel goed dat de club niet bereid is om 7 miljoen op tafel te leggen om zijn salaris te bekostigen en aan dat bedrag moet je minimaal denken bij een belastingtarief 52 procent en een netto salaris dat enigszins tegemoet komt aan zijn wensen..

19 augustus 2017 om 11:43

helaas houdt Vermaelen vooral de ziekenboeg bezet

19 augustus 2017 om 12:02

Scepticus,

te lang verhaal, heb het alleen gescand, maar kortweg is het geen maatstaf dat ik geen 3 spelers kan noemen. Ik ken daar veel te weinig spelers voor, ik volg te weinig voetbal, ik kom te weinig in stadions en heb ivm een fulltime baan andere bezigheden. Ik mag hopen dat ajax-scouts al deze beperkingen niet hebben.

Dat Guardado een uitzondering op de regel is, is leuk. Sanchez was ook een uitzondering op de regel, Jorgensen wellicht ook, net als de mogelijkheid om El Ahmadi en Kuyt terug te halen, een Luuk de Jong te kopen na een mislukt buitenland avontuur. Wat dat betreft is het ook een uitzondering dat ze Younes van gladbach hebben kunnen kopen, of Milik van Leverkusen. Uitzonderingen genoeg dus. Daarnaast kan iemand die minder uitzondelijke toegevoegde waarde heeft als Guardado ook prima iets toeveogen aan Ajax, mits ze maar stabiel zijn en De Ligt juist neer kan zetten. 34 wedstrijden een 7 scoren is prima en in dit geval wellicht beter dan 8/9 met een 5 afwisselen.

Ik las hierboven ergens de naam Nigel de Jong. Als hij bereid is weer in de verdediging te spelen zou ik dat een geweldige spelers vinden voor Ajax. Net als Sneijder was. Ja het kost wat meer geld, maar volgens mij is geld iets waar Ajax zich momenteel het minst zorgen om hoeft te maken.

19 augustus 2017 om 13:23

Kortom, het is ongeloofelijk moeilijk voor Ajax om een speler te vinden die zowel kwaliteit als ervaring toevoegd. Maar het is niet onmogelijk. Tijd voor de Ajax scouts om te laten zien wat ze waard zijn. Kunnen ze niemand vinden kunnen ze altijd nog overstappen op Kashia, die voegt in ieder geval nog strijdlust en karakter toe.

19 augustus 2017 om 14:31

@pietverdriet

Je schrijft: "dat Guardado een uitzondering op de regel is, is leuk. Sanchez was ook een uitzondering op de regel, Jorgensen wellicht ook, net als de mogelijkheid om El Ahmadi en Kuyt terug te halen, een Luuk de Jong te kopen na een mislukt buitenland avontuur".

Dat zijn inderdaad allemaal uitzonderingen, maar wel allemaal in een andere categorie. Je vergelijkt appels met peren en gooit vervolgens alles op 1 hoop. Volgens mij ging dit stuk over een ervaren speler van 26 jaar en was Sanchez net 20 toen hij naar Ajax kwam en Luuk de Jong 22 of 23 toen voor PSV tekende. Dirk Kuyt was al 35 toen hij terug keerde naar Feyenoord en op die leeftijd hoeft het wat mij betreft al niet meer. Ik hoop dat je begrijpt dat ik de mening van iemand die iets roept en die vervolgens zelf zegt dat hij geen verstand heeft van de materie of geen tijd heeft om zich erin te verdiepen, met een flinke korrel zout neem.

19 augustus 2017 om 14:34

@guikstra

Je schrijft: "je zal niet wereldtop kunnen halen omdat die niet in Nederland willen ballen maar je kunt echt wel goede jongens halen. Je moet gewoon slim zijn en er voor open staan".

Denk jij dat er ook maar 1 TD is die niet zal openstaan voor de komst van een goede voetballer?

19 augustus 2017 om 14:34

@guikstra

Je schrijft: "je zal niet wereldtop kunnen halen omdat die niet in Nederland willen ballen maar je kunt echt wel goede jongens halen. Je moet gewoon slim zijn en er voor open staan".

Denk jij dat er ook maar 1 TD is die niet zal openstaan voor de komst van een goede voetballer?

19 augustus 2017 om 15:04

Klopt scepticus, ik probeer maar aan te geven dat uitzonderingen minder uitzonderlijk zijn dan je denkt (best ironisch toch om ze 'uitzonderingen' te blijven noemen?)
Verder wel een eer dat jij de scouting van Ajax op hetzelfde niveau als mij schat, maar waarschijnlijk onderschat je de scouting dan een beetje. Of heb je geen idee wat je van een scout van een topclub mag verwachten.

19 augustus 2017 om 15:47

Piet Verdriet, als je, zoals je zelf toegeeft, te weinig voetbal volgt, hoe weet jij dan zo zeker dat zulke voetballers makkelijk te halen zijn door Ajax? Denk jij echt dat Ajax geen ervaren voetballer zou halen als dat mogelijk was? Daarop volgend, denk jij oprecht dat Sneijder voor Ajax zou hebben gekozen als hij moest kiezen tussen Nice en Ajax? Nog even los van de vraag hoeveel Ajax hem had moeten betalen. Voor Luuk de Jong heeft PSV volgens mij ook een hoger salaris moeten afspreken, maar niet zo hoog als Sneijder zou willen hebben. Vergelijk Nice en Ajax maar eens en bedenk daarbij dat Yolanthe graag in de zon woont en dichtbij Ibiza wil wonen. En beantwoord dan mijn vraag maar.

19 augustus 2017 om 22:26

Piet, toen Ajax Westerman haalde en PSV die andere Duitser zei iedereen dat het meesterzetten waren... El Ahmadi is geluk en een uitzondering. Schone deed het tot einde vorig seizoen prima, nu hopen op een degelijke vervanger. Een fysieke kracht is ook geen garantie, kijk naar Gudelj

19 augustus 2017 om 11:05

Ervaring vind je niet zo maar daar moet je geluk mee hebben. Daarnaast willen die spelers graag Europees spelen en zoals het er nu naar uitziet gaat dat niet lukken. PSV heeft ook geluk gehad dat ze Guardado eerst konden huren en dat die daardoor een goede indruk kreeg en Moreno is een oud eredivisie speler die graag nog in de Champions league wilde spelen. Daarnaast ging PSV voor deze spelers wel wat verder kwa salaris want die jongens verdiende geen miljoen per jaar.

19 augustus 2017 om 11:15

geluk? Volgens mij is het een kwestie van scouten. Je hebt nota bene net de Europa League finale gespeeld, dat heeft heus wel aantrekkingskracht (al had Ajax daar eerder gebruik van moeten maken en niet nu ze op randje uitschakeling Europa staan).

Dat je niet met een jonkie-salaris wegkomt lijkt mij logisch. Misschien moet je ook uit je hoofd halen dat er veel restwaarde aan moet zitten en gewoon afschrijven over de jaren dat je de kwaliteiten kunt gebruiken en hopen dat hij De Ligt wat bij kan leren zodat je daar een bak geld voor vangt.

19 augustus 2017 om 11:27

Ik denk niet dat PSV een Guardado in zijn Valencia en Leverkussen periode echt gescout heeft van te voren volgens mij wel want toen hij in Mexico zat wilde ze hem ook al halen maar die jongen is waarschijnlijk gewoon aangeboden bij PSV. Moreno die heeft PSV ook niet gescout Brands wist wel dat, dat gewoon een goede speler was voor PSV. Die Europa league finale onthouden wij wel maar in het buitenland is daar veel minder over te doen. Ik denk dat de meeste mensen op moeten zoeken welke teams er de afgelopen 5, 6 jaar in de finale hebben gestaan daarnaast kijken die spelers nu wel naar randje uitschakeling Europa league en niet naar vorig seizoen. Meestal moet je het toch hebben van jongens die weten wat de eredivisie kan bieden en daarom begrijp ik niet dat Ajax Nigel de Jong niet gewoon haalt wat heeft Ajax nou te verliezen.

19 augustus 2017 om 11:36

Guardado is gescout door Schaling (scout PSV). Niet aangeboden dus.

19 augustus 2017 om 12:01

Guardado werd al gevolgd sinds het wk van 2006 maar kon niet gehaald worden door zijn prijs. Vervolgens is PSV hem altijd blijven volgen

19 augustus 2017 om 12:02

Vraag je eens af wat Nigel de Jong heeft te winnen. Ik denk dat die vraag een stuk realistischer is.

19 augustus 2017 om 12:27

De jong is te duur qua salaris

19 augustus 2017 om 14:41

@memphisdepay

Je schrijft: "... en daarom begrijp ik niet dat Ajax Nigel de Jong niet gewoon haalt wat heeft Ajax nou te verliezen".

Als je Nigel de Jong haalt, verlies je heel veel en heel veel wedstrijden. Als Ajax iemand niet moet halen, is het Nigel de Jong omdat er maar weinig spelers het speel zou vertragen als hij, terwijl het met de spelers die Ajax tot haar beschikking heeft veel meer effect sorteert als het spel sneller wordt. Bovendien zie ik de logica er niet van in om een speler als Gudelj de tent uit te pesten en vervolgens Nigel de Jong er voor terug te halen.

19 augustus 2017 om 11:06

Prima! Graag namen, rugnummers, beschikbaarheid, betaalbaarheid en passend bij Ajax. Oh en die ook in de Eredivisie willen spelen voor een bescheiden salaris.
Geef ik je lijstje wel door aan Marc. Want ja, die zit toch alleen maar geld te tellen ipv spelers zoeken, toch?

19 augustus 2017 om 11:10

Soms denk ik dat mensen denken dat Ajax in de Bundesliga speelt. De spelers waar zij aan denken komen echt niet naar Ajax. Ajax is een opleidingsclub en daarom moeten zij zich focussen op talenten. Spelers die ervaring hebben zijn meestal de spelers die niet meer bij een redelijke club in Europa kunnen spelen. Deze spelers falen dan ook vaker dan dat ze slagen. Enige ervaren speler van de afgelopen jaren die het gered heeft is Schone.

19 augustus 2017 om 11:15

Ik vind de kortzichtigheid en het gebrek aan realiteitszin bij de fans eigenlijk best schokkend.

19 augustus 2017 om 11:51

Niet alleen Schone; ook Poulsen. Die was in de wedstrijden die hij speelde gewoon enorm belangrijk voor de balans in het team. Er zijn zat spelers die haalbaar zijn. Het is niet dat Ajax ze niet kan vinden, maar dat ze ze niet willen vinden.

19 augustus 2017 om 12:00

Ah, oke, ik was serieus in de veronderstelling dat ze bij Ajax heus wel hun best deden om ervaren spelers te vinden.
Ja, als ze die spelers gewoon niet willen vinden dan houdt alles natuurlijk op he....

Ben benieuwd hoe je aan die inside info komt

19 augustus 2017 om 15:00

@smk88

Je schrijft: "niet alleen Schone; ook Poulsen. Die was in de wedstrijden die hij speelde gewoon enorm belangrijk voor de balans in het team. Er zijn zat spelers die haalbaar zijn. Het is niet dat Ajax ze niet kan vinden, maar dat ze ze niet willen vinden".

Natuurlijk zijn er zat spelers die haalbaar zijn. Maar dat zijn spelers als Rob Wielaert. Die fase is Ajax echter al lang voorbij. Ajax vindt kwaliteit belangrijker dan ervaring. Dat is een keuze die club gemaakt heeft en waarmee jij het best oneens mag zijn, ook al is het volstrekt irrelevant. Ajax heeft de afgelopen jaren geprobeerd om spelers als Wesley Sneijder en Rafael van der Vaart terug te halen op het moment dat zij nog van waarde hadden kunnen zijn voor het team. Dat is niet gelukt. Het type spelers dat jij klaarblijkelijk in je hoofd hebt, wil Ajax helemaal niet vinden omdat men er niet naar op zoek is. Ajax wil het alleen op de koop toenemen dat de ontwikkeling van de eigen talenten stagneert, als het een speler met bovenmodale kwaliteiten betreft. Daarom is KJH wel terug gehaald en heeft men VdV vorig jaar toen hij wel beschikbaar was bewust laten lopen. Een uitstekende keuze, dunkt mij. Ervaring is heel belangrijk, maar heeft alleen zin als de speler ook in kwalitatief opzicht iets toevoegt. Anders in een speler hooguit nuttig in een Ooijer- of Westermannrol, maar daar is uiteraard niet iedere speler voor te porren. En dus kiest Ajax bewust voor de jeugd en probeert men spelers als Veldman en Viergever zo lang mogelijk vast te houden om het gebrek aan ervaring op te vangen. Ajax kan er ook voor kiezen om met Veldman en Viergever in het centrum te gaan spelen. Dat duo heeft meer dan voldoende ervaring, maar is in kwalitatief opzicht en qua talent natuurlijk veel minder dan De Ligt. Dus kiest de club voor De Ligt en wellicht deze jongen. Dat is een bewuste keuze die naadloos aansluit op de weg die men na het voltooien van de revolutie is ingeslagen.

19 augustus 2017 om 15:03

Hahaha daar ben ik ook wel benieuwd naar. Zie het al helemaal voor me dat er een zaakwaarnemer met een speler staat. "Hier een Spaans international van 26 wil graag bij Ajax komen en kost maar 5
Miljoen..:" ...en Marc zegt: nee, ik wil niet.

19 augustus 2017 om 11:07

Dat was Sanchez ook niet toen hij kwam, het gaat om het kwaliteit.

19 augustus 2017 om 11:14

Wat denk je dat een ervaren speler van het niveau sanchez kost. Dat soort bedragen zijn niet te betalen en dan heb ik het nog niet eens over het salaris. Wn daarbij dan ook nog eens het niveau van de Nederlandse competitie en het niet spelen op het hoogste Europese niveau. Spelers liezen liever voor de Engelse middelmaat dan de Nederlandse top. Kom je vaak toch bij de westermannen etc uit en daar moet je een beetje geluk mee hebben. Vaak staan due dan ook de eigen jeugd/talenten die op de deur kloppen in de weg.

19 augustus 2017 om 11:24

Prima speler?
Jij volgt rapid wien dus.
Kun je wat meer over hem vertellen?

19 augustus 2017 om 11:31

Het is gewoon krankzinnig. Dat je een vervanger nodig hebt voor Sánchez is logisch. Maar 10 miljoen voor een 19 jarig jochie uit de Oostenrijkse competitie? Echt niet te geloven gewoon. Waarom halen ze niet ergens een jongen van 24 tot 26 uit het buitenland? Met het netwerk wat ze bij Ajax hebben kunnen ze toch wel zo'n jongen vinden? Voor 10 miljoen kan je in principe gewoon een leuke speler kopen die er direct staat.

19 augustus 2017 om 11:51

Precies, ervaring hebben we nodig. Deze puber zal best goed kunnen worden, maar we hebben nu ervaring nodig.
Maar ja, aan ervaren spelers valt niks te verdienen.

19 augustus 2017 om 11:54

Dat is wat Overmars denkt. Aan de ervaren spelers 'verdien' je op een andere manier. Ze zijn een rolmodel voor de jonge spelers, zorgen voor balans in de selectie en, mocht Ajax Europees uitgeschakeld worden en het kampioenschap mislopen omdat de ploeg gewoon veel te jong is, lopen ze veel geld mis. Ik zie het al gebeuren.

19 augustus 2017 om 12:03

We moeten niet vergeten waar we staan. Ervaring die we krijgen zal snel een speler op de terugweg zijn, de ervaring die we willen zullen vaak ook in een grotere competitie aan de slag kunnen. Helaas moeten we uit een andere vijver vissen dan we willen. Ajax heeft de status niet meer en de eredivisie is aantrekkelijk als opstap competitie. Ik wil ook wel en bankzitter van Bayern of Man U. Maarja, die wachten hun kans af of gaan naar middenmoot Bundesliga.

19 augustus 2017 om 12:03

Je hebt een goede verdediger nodig. Als hij dat is en hij kan de boel achterin stabiel houden dan is hij zeer welkom. Sanchez kon dat immers ook.

19 augustus 2017 om 12:36

We hebben kwaliteit nodig. Als je voor ervaring wilt gaan dan krijg je een Rob Wiellaert situatie. Wie? Ja precies, zo'n goede indruk heeft hij nagelaten. Sanchez was ook pas 20 toen hij kwam. Maar als iemand kwaliteiten heeft dan is er ook klaar voor.

19 augustus 2017 om 12:47

Zo ziet Ajax dat niet. Ajax is een handelshuis geworden. Deze speler is volgend jaar hoopt Ajax 20 miljoen waard. Lekker verkopen, wederom geen prijzen maar wel winst.

19 augustus 2017 om 13:06

Ze zouden ook zegelaar kunnen polsen voor een terugkeer, goede leeftijd en Europese ervaring en hoeft niet veel te kosten

19 augustus 2017 om 14:49

Want sanchez was ervaren?

19 augustus 2017 om 14:50

Vermaelen ophalen. Brengt ervaring. Kent de club. Ayoub ophalen. Brengt wat gif wat ik momenteel mis bij ajax, kan de druk opvoeren op de andere middenvelders. Zijn allebei niet de hoofdprijs en zo waardeer je de selectie toch wat op.

19 augustus 2017 om 15:52

Croosjes, je weet hoe vaak Vermaelen geblesseerd is?

20 augustus 2017 om 21:33

Vind ik niet, met Viergever en Veltman achterin heb je behoorlijk wat ervaring in die linie. Huntelaar is erbij en Schone loopt er ook nog, toch zeker wel 4 spelers die de kar kunnen trekken. Younes, Dijks en Ziyech zijn ook al 24 en geen jonkies meer. Mag nog een ervaren speler bij van mij, maar hoeft niet perse.

Waarom steeds van die super jonge spelers? Haal gewoon een keer een goede redelijk bekende speler van richting de 25. Nu blijf je bezig

19 augustus 2017 om 11:04

Het moge nu toch wel bekend zijn dat dergelijke spelers niet naar de Eredivisie komen?

19 augustus 2017 om 11:06

En wie is nou geschikt in dat profiel.. Een 25 jarige topper. Die kunnen sportief en financieel veel meer krijgen in een top 5 competitie.

19 augustus 2017 om 11:06

Noem er maar drie. Qua salaris onhaalbaar en zulke spelers willen niet in de Mickey Mouse competitie spelen.

19 augustus 2017 om 11:24

Zwak argument. Ilse9 is toch geen dikbetaalde scout van Ajax die de hele wereld over mag vliegen en zijn geld verdient met voetbalwedstrijden te kijken. Er zal vast een verdediger met ervaring haalbaar zijn voor Ajax.

19 augustus 2017 om 11:33

Dat dachten ze met Heitinga, Westermann en Zimling ook... Toen was het allemaal drama. En was er ontzettend veel kritiek op het halen de spelers.

19 augustus 2017 om 11:34

Vurnon Anita was denk ik haalbaar geweest voor Ajax en lijkt me een erg zinvolle aankoop. Heeft ervaring, is op alle zwakke plekken van Ajax inzetbaar, spreekt de taal en heeft de goede leeftijd.

19 augustus 2017 om 11:47

Is geen centrale verdediger

19 augustus 2017 om 12:19

Maar wel de missende 6 die we nodig hebben

19 augustus 2017 om 12:28

Zijn ook een paar namen waar nog niet eens de degradatiekandidaten in bijvoorbeeld Engeland en Duitsland belangstelling voor hadden.

19 augustus 2017 om 12:45

Ja maar die zijn te goed/duur voor Ajax, sorry

20 augustus 2017 om 21:35

Veltman past exact in dit profiel, al jaren international en heeft al behoorlijk wat wedstrijden op niveau gespeeld. Viergever is zelfs al 28 jaar. En wat is er mis met jonge talenten, Sanchez is wel het voorbeeld dat die er ook gewoon kunnen staan.

Ipv omhoog, daalt de gemiddelde leeftijd bij Ajax. Opmerkelijk...

19 augustus 2017 om 11:08

Boeie, gaat om kwaliteit. Jij denkt Sanchez was oud of zo?

10 MIL is overigens veel te veel laat dat wel ff duidelijk zijn.

19 augustus 2017 om 11:09

Mooi toch. Dat betekent wederom inconsistente resultaten. Hopelijk houden ze dit beleid vast.

19 augustus 2017 om 11:12

Ipv omhoog, keldert het positivisme in Amsterdam sneller dan de temperatuur op de Noordpool.
En dat na zo'n belabberde voorbereiding, nog geen handvol wedstrijden en een onverwachte uitgaande transfer.

Groot talent zal dit zeker zijn, maar brengt niet meer wat een Sanchez met zich meebracht toen hij naar Ajax kwam. Zou dit een gewaagde gok vinden, dit is weer een jonge talentvolle en vrij onervaren speler.

19 augustus 2017 om 11:16

iedereen roept dat de genoemde spelers niet brengen wat Sanchez bracht. Er is een reden dat we 40m van een topclub hebben ontvangen denk je niet?

Dit lijkt me een goede keuze. Toptalent met toch al bijna een seizoen in het eerste, laat maar komen.

19 augustus 2017 om 12:18

Zozo, bijna een heel seizoen in het eerste in de Oostenrijkse competitie... laten we daar 10 miljoen aan uitgeven...

19 augustus 2017 om 12:54

10 miljoen vind ik best veel hoor

19 augustus 2017 om 11:25

Slap gelul. We wisten van te voren ook niet wat sanchez meebracht en was ook jong. En zo ervaren was hij ook niet...

19 augustus 2017 om 13:29

Voor 10 miljoen zou ik deze jonge nooit halen hooguit7 mil. Als dat niet genoeg is dan moet je doorschakelen.

19 augustus 2017 om 15:09

Nee natuurlijk brengt hij dat niet. Misschien ook wel, weet jij veel? Wist jij dat Sanchez zou brengen wat hij gebracht had? Sanchez had de looks van een beest, maar dat is zeker geen garantie voor succes.

Fijn! De broodnodige ervaring halen we eindelijk binnen!

19 augustus 2017 om 11:40

Het is ook nooit goed. We vervangen een jong verdedigend talent met een jong verdedigend talent. Voir de ervaring kunnen we Heiko bellen.

19 augustus 2017 om 12:02

Vorig seizoen heeft veel verbloemd blijkbaar. De balans in het elftal is zoek na het vertrek van Klaassen en Sanchez. Na het vertrek van die twee ben je twee leiders in je as kwijt geraakt en die zijn niet adequaat vervangen. Spelers als Sanchez die op hun 21 al zo natuurlijk als leider kunnen fungeren zijn zeldzaam, Klaassen heeft daar ook jaren over gedaan.

Snap dan ook niet dat er lacherig wordt gedaan over spelers als Westermann. Was op het veld geen schim meer van de spelers die hij ooit was, maar in de kleedkamer zal hij vast belangrijk zijn geweest. Kan mij niet aan de indruk onttrekken dat een De Ligt genoeg kan leren van Westermann.

19 augustus 2017 om 12:20

Nee je vervangt je twee leiders met een 18 jarig knulletje, dat is inderdaad niet goed. Zelfs een blinde ziet dat er ervaring mist in het veld, iemand die op staat.

19 augustus 2017 om 14:19

Sanchez was ook maar een 20 jarig knulletje. Bovendien is de transfermarkt niet eens voorbij, wat leiders betreft. Er is enorm lang heel terecht geklaagd dat er geen transfers komen. Dan komt er eindelijk wat, dan ben ik daar blij mee. Hadden we een vent van 30 gehaald dan weet ik zeker dat het ook niet goed was. Ik hoop ook echt wel dat er nog meer bij komt, maar dit is toch gewoon een prima begin?

Het hele ervaring verhaal is sowieso discutabel. De spelers met de meeste ervaring vallen nu het meest tegen. Ik noem Schone, Veltman, Ziyech.

Ja zo gooi je die miljoenen binnen notime in het gootje. Prima op zelfde voet doorgaan, vinden PSV en Feyenoord niet erg!

19 augustus 2017 om 11:13

Ah joh, volgend seizoen verkopen we hem het drie dubbele bedrag. Van dat bedrag kopen we weer jong talent.

Dit is het handelwijze van Ajax.

19 augustus 2017 om 11:41

Ja, want jij weet echt veel van deze speler als Oostenrijk-watcher.

19 augustus 2017 om 21:27

Nee Ewoud ik ken deze speler niet. Dat hoeft echter niet. Iedereen ziet zijn leeftijd (19) en iedereen weet dus ook dat dit geen dragende kracht zal zijn met een bak aan ervaring. Lijkt mij niet nodig dat ik dat voor je toelicht?

20 augustus 2017 om 21:37

Sanchez was 20 toen hij naar Ajax kwam, en hij was wel een dragende kracht. Je kan zonder bak aan ervaring ook een dragende kracht zijn.

Als Arsenal interesse had dan kan je hem beter niet halen. Zo goed is het aankoopbeleid van Arsenal ook niet echt terwijl ze veel fianciele mogelijkheid hebben.

19 augustus 2017 om 11:07

Als het aankoopbeleid van Arsenal zo slecht is, moet je dan juist de spelers halen waar Arsenal de interesse heeft laten varen?

En daar gaan we weer.. 'T zal best een leuke knul zijn hoor, maar dit is niet wat wij momenteel nodig zijn. Zijn er al vrijwilligers die meewillen naar Rotterdam? Die zilveren plaat wegbrengen?! Want met dit beleid komt die nevernooit meer in Amsterdam..

19 augustus 2017 om 11:13

Als Ajax nu nog Nigel haalt maakt het toch niet uit dat deze jongen 19 is ?

19 augustus 2017 om 12:30

Nigel is te duur

Gaat nooit gebeuren, gaan nooit over de 6 miljoen heen. Is op de Toekomst geweest, zag geen speeltijd voor hem in verschiet en verkoos zodoende zijn basisplaats in Oostenrijk. Nu is Sanchez weg en doet Ajax nog een poging, niets mis mee. Voor 10 miljoen haal je Cuesta, Wober én Schuurs, niet enkel Wober. 2 maanden geleden werd nog gerept over 3 miljoen dat moest voldoen voor Wober, nu ruim 3x over de kop. Geloof er weinig van.

19 augustus 2017 om 11:09

Nee klopt ze gaan nooit over de 6 miljoen heen... Neres, Ziyech, Sinkgraven etc. zijn eigenlijk maar lookalike acteurs. De echte versies spelen nog bij hun werkelijke club...

19 augustus 2017 om 11:16

Nee inderdaad, scherp gezien, Mr.Eko. dacht dat ik de enige was... Lijkt me wel duidelijk dat ze nooit over de 6 miljoen gaan voor Wöber wat ik onderbouw door te stellen dat het enkele weken geleden nog 3 miljoen was. Als je er eerste bijna uit bent voor 3-4 miljoen en opeens paar weken later 10 wil geven volgens een Oostenrijkse krant, tja, dan geloof ik er niets van. Ik zie Wober al langere tijd graag komen en ben nog geen enkele Oostenrijkse journalist voor vandaag tegengekomen die dacht dat Wober meer dan 5 miljoen zou opbrengen. Zodoende geloof ik hier niets van.

19 augustus 2017 om 11:21

Begrijpend lezen is inderdaad lastig aangezien in de tekst staat dat 5 miljoen al is afgewezen en dat was nog voordat Sanchez werd verkocht. Dus ze zouden sowieso over de 6 miljoen moeten gaan bij een nieuw bod. Nu met de verkoop van Sanchez wordt hij dubbel zo duur dus waarschijnlijk is 10 miljoen zelfs nog te weinig

19 augustus 2017 om 11:23

Hoe kunnen ze er bijna uit geweest zijn met 3 miljoen als ze 5 miljoen hebben afgewezen?

19 augustus 2017 om 11:32

Eerder dit jaar stuurde Ajax scouts naar Wien tegen Sturm, later kwam in Spox nieuws van vergevorderde interesse van Ajax in de speler Wober, een officieel bod was niet gedaan maar volgens de journalisten zou 3 miljoen moeten voldoen en zou speler op stage komen in Nederland, Toekomst bezoeken en zouden gesprekken plaatsvinden. Ik geloof er zodoende ook niets van dat er een bod is geweest van 5 miljoen, zeker aangezien Wober zélf niet de club ervoor zorgde dat het niet rond kwam. Hij zag geen uitzicht op speelminuten. Officieel is er geen bod geweest, want dan was het bij 5 miljoen wel gecommuniceerd aangezien Ajax dat niet zomaar zou mogen doen. Wel waren er gesprekken en rondom dat nieuws werd 3 miljoen genoemd in Oostenrijkse media. Dit was in Mei en dat is bedrag waar ik me aan vast hou, niet een gerucht van vandaag omdat ze daar ook weten dat Ajax geld heeft gevangen voor Sanchez.

19 augustus 2017 om 12:16

Dat Wien niet wil verkopen is hun goed recht, maar doet er niets aan af dat Ajax dat nooit gaat neerleggen. Die gaan niet 3x meer betalen voor een speler die ze eerst zelf afwees puur omdat ze zelf geld hebben gevangen. Wien mag het vragen maar voor een speler uit '98 met tweejarig - waarschijnlijk jeugd- contract ga je geen 10 miljoen vangen. Voor datzelfde bedrag had je Foyth kunnen oppikken in Argentinië en dan spreek je over de absolute toptalenten, al blijft Foyth nu niet haalbaar door interesse Spurs.

Dit lijkt me een prima optie als ervaren CV die De Ligt onder de vleugels kan nemen! Oh wacht, nope nevermind: weer een 19-jarig menneke..

Waarom weer een talent halen enwaarom geen ervaring. Die is meer nodig dan talent

Ik heb vertrouwen in de scouting. We hebben bijna tot geen miskopen meer gedaan dus ik heb vertrouwen in deze speler. Als het allemaal doorgaat natuurlijk

19 augustus 2017 om 11:38

Daar ben ik het eerlijk gezegd toch niet helemaal mee eens! In de huidige selectie zitten toch wel een paar miskopen Dijks, Sinkgraven, Cassierra en Neres brengt voor het bedrag dat voor hem betaalt is ook te weinig.

19 augustus 2017 om 13:53

Dijks is eigen jeugd dus kan geen miskoop zijn, Sinkgraven heeft zijn waarde al bewezen. En wat betreft Cassiera en Neres, die kunnen zich toch niet meer bewijzen in de geringe speeltijd die ze al krijgen? Moeten ze zichzelf onofficieel in de basis zetten ofzo?

'You can't win anything with kids'. - Alan Hansen

19 augustus 2017 om 11:16

Inderdaad. Onbegrijpelijk. Champagne voor de man van de wedstrijd zal ook vervangen worden door fristi on geen risico te nemen.

Prima speler, maar zou het niet een goede set zijn om bv Vermealen bij Barcelona weg te halen. Iemand die ervaring heeft, de club kent, een leider is in de kleedkamer (oud aanvoerder van Ajax). Hij speelt niet bij Barca. Ik denk dat hij zeker in de eredivisie nog mee kan doen!

19 augustus 2017 om 11:20

In elk geval zal hij de doktoren en fysio scherp houden. Ook heel belangrijk werk.

Zal wel eerst een half jaar in Jong Ajax moeten wennen aan het systeem om er daarna achter te komen dat het niet de gewenste versterking is. Haal een verdediger van 27/28 jaar die er direct staat ipv veredelde talenten.

Als Ajax dit een week eerder had gedaan was 5 miljoen genoeg geweest. Hooguit 7.

Nu je Sanchez ook hebt verkocht en de teller deze periode de 80 miljoen weer overstijgt kun je overal de hoofdprijs betalen.

weer een jonkie, waarom geen ervaren rot erbij.

Lijkt op een leuke speler, maar niet het een soort speler dat we nu nodig hebben. We moeten ervaren en sterke verdediger hebben die voor rust kan zorgen en ook nog genoeg kwaliteit heeft om echt iets toe te voegen.

19 augustus 2017 om 13:25

Ik zal trouwens als Ajax Zapata proberen te halen komt toch niet meer aan spelen toe met Bonucci, Romagnoli en Musacchio. Voldoet volgens mij aan alle dingen die ik daarnet heb gezegd.

Ajax had gewoon Pepe moeten halen, ze hebben geld zat dan betaal je maar een vorstelijk salaris. De rest van de verdediging word daar ook zoveel beter van. Hij zit nu in Turkije bij een club die echt niet beter is.

19 augustus 2017 om 11:41

Denk je nou echt dat Pepe oren heeft naar Ajax. De realiteitszin is soms ver te zoeken als er spelers transfervrij zijn. Denk je nou echt dat Pepe zit te wachten op Zwolle uit op zo'n plastic veld. Misschien valt het rauw op je dak, maar niet iedere transfervrije (top)speler zit te wachten op Ajax met zijn miljoenen en dat zeg ik als Ajacied zijnde. Als Ronaldo uit z'n contract loopt gaat hij ook niet bij Ajax ballen voor 15 miljoen per jaar.

19 augustus 2017 om 11:43

Besiktas is wel een club in een warm land, turkse competitie is een hoger niveau dan de eredivisie, belasting ligt daar lager volgens mij, zeker cl voetbal en ik kan me voorstellen dat als jongen van achter in de 30 dat het vrij saai is om in een selectie te zitten waar 90% van de selectie 18-23 is.

Voordat mensen weer beginnen te zeiken op Overmars zal ik alles ff uitleggen.
Overmars wilt niet de hand op de knip houden, hij wilt het geld laten rollen. Edwin van der Sar vindt dat geen goed plan, en aangezien van der Sar de algemeen directeur van Ajax is kan Overmars niet doen wat hij wilt want dan wordt ie ontslagen.

Overmars wou Dennis Bergkamp 'ontslaan' en Peter Bosz laten zitten, van der Sar vond dat niet kunnen en gooide Bosz en Watzke eruit. Overmars wou Laudrup als vervanger van Bosz met Keizer ernaast, zodat die al kon wennen aan het grote werk. Maar van der Sar dacht dat Keizer al klaar was voor het grote werk en hij gooide keizer voor de groep.

We kunnen eerder gaan zeiken op van der Sar dan op Overmars, hier kan die hele Overmars niks aan doen joh.

19 augustus 2017 om 11:43

Telegraaf gelezen zo te zien vanmorgen. Zolang niemand van de hoofdrolspelers naar buiten brengt wat de reden is van alle miskleunen is deze poging om een schuldige aan te wijzen net zoveel waard als alle voorgaande.

19 augustus 2017 om 11:51

En daarbij de RvC houdt geld uitgeven tegen, Overmars wil best wel kopen. Dat een braziliaan voor Watford kiest omdat ie paar euro meer kan verdienen of een Barac niet door de keuring komt kun je Overmars ook niet verwijten.

19 augustus 2017 om 12:15

Hoe meer winst gemaakt wordt des te meer er kan verdwijnen in de zakken van de bestuurders. Opzich vrij logisch dat de hogere heren geen geld willen uitgeven. Dit terwijl heren als Keizer en Overmars er op worden afgerekend.
Het enige wat je als Ajax, Feyenoord en PSV kunt doen om het aantrekkelijker te maken is salarisplafond omhoog gooien en het niet accepteren dat wedstrijden op kunstgras worden gespeeld en dat dus gewoon weigeren.
Daarnaast denk ik dat Ajax eens goed moet kijken in verdedigende competities wat betreft verdedigend talent: Italiã«, Portugal, Frankrijk. grote sterke mannen halen en geen Hollandse doetjes en B-garnituur van de Eredivisie (viergever, Dijks, Veltman). De Ligt is fysiek een beest, maar nog te jong om verdediging te dragen.

Om eerlijk te zijn, heb ik liever iemand anders als centrale verdediger. Cuesta zie ik ook graag komen, maar die is ook pas 18-jaar. Dan heb ik toch wel liever iemand die toch iets meer ervaring heeft en misschien voor Ajax een idee om het te proberen bij Bosz en Dortmund, want daar loopt Neven Subotic rond en die speelde de afgelopen 2 seizoenen (mede door blessures) niet heel veel meer en is zijn basisplaats bij Dortmund kwijtgeraakt.

Het afgelopen seizoen was hij wel gewoon fit, maar speelde hij gewoon niet en het 2de seizoenshelft werd hij verhuurd aan FC Köln, waar hij tot 12 wedstrijden kwam en ja, Subotic verdiend aardig wat bij Dortmund, maar als Ajax en Overmars het salarisplafond nou wat omhoog gooien en Subotic een salaris van ongeveer 1 miljoen bieden, dan halen ze een redelijk jonge centrale verdediger (hij is pas 28-jaar), met veel ervaring (heeft alle competities bij elkaar 258 wedstrijden voor Dortmund gespeeld) binnen en ik weet zeker dat hij echt een aanwinst voor Ajax zal zijn en hij kan nog makkelijk plusminus 5 jaar mee, misschien zelfs wel meer in de Eredivisie.

Maar ik weet niet hoe Bosz tegenover een vertrek van hem staat, want misschien dat Bosz hem wel weer z'n basisplaats teruggeeft. Een andere optie zou misschien Vermaelen kunnen zijn. Die heeft ook genoeg ervaring, is 31-jaar, maar daar heb je juist weer als nadeel dat hij blessuregevoelig is, maar als hij toch blessurevrij weet te blijven, dan zou Vermaelen een topaanwinst voor Ajax zijn.

Voor de rest hoop ik nog op de komst van een linksback, een nummer 6 (een soort type Poulsen) en een vleugelaanvaller, want met Cerny, Kluivert en Neres ga je het niet een heel seizoen lang redden, ondanks dat ze talent hebben, terwijl Younes wisselvallig is en van Johnson kunnen we ook nog niet teveel verwachten.

Onana
Orejuela
Subotic
Viergever
Aankoop
F.de Jong
vd.Beek
Ziyech
Neres
Dolberg
Younes
19 augustus 2017 om 12:28

@ Frtorres,

Ik heb het even opgezocht: Subotic verdiend bij Dortmund 2 miljoen per jaar en ik las vorige week dat Ajax Sánchez een salaris van 60 duizend per week (ruim 3 miljoen per jaar) heeft geboden, maar dan moet Subotic toch ook gewoon haalbaar zijn voor Ajax?

Hij moet dan ongeveer de helft van z'n salaris inleveren en dan komt hij uit op 1 miljoen per jaar en dan zou ik hem als Ajax-zijnde nog wat bonussen bij bepaalde prestaties bieden en dan hoeft Subotic niet eens de helft van z'n salaris in te leveren, dus superveel zal hij er qua salaris ook niet op achteruitgaan.

En bij Ajax zal hij weer wekelijks gaan spelen, plus dat Ajax er een ervaren centrale verdediger bij heeft, die eigenlijk rond deze periode in de beste periode van z'n carrière hoort te zitten, met z'n 28-jaar en ik denk dat hij iets tussen de 5 en de 10 miljoen moet kosten en dan heb ik liever dat Ajax dat geld dat ze schijnbaar aan deze Wöber, liever aan Subotic besteedt.

Dat hij dus een veelvoud moet inleveren, valt ook wel mee. Hij zal wel wat in moeten leveren, maar dan zal hij ongeveer 1 miljoen gaan verdienen en hij kan er dan nog bonussen bij krijgen, want dan dus betekend dat hij niet eens de helft van z'n salaris in hoeft te leveren.

19 augustus 2017 om 13:24

Subotic kan bij genoeg andere clubs gewoon meer dan 1.5 mil salaris krijgen. of zelfs meer dan 2 miljoen in de premier league.

Ajax speelt niet eens europees daarnaast zie ik hem ook niet komen vanwegen kunstgras en nog een laag salaris ook.

19 augustus 2017 om 14:44

Wie zegt dat er belangstelling voor hem vanuit de Premier League is? Niet dat Ajax wordt genoemd, maar dan nog. Bij de clubs uit Manchester, Liverpool, Chelsea, Arsenal, Tottenham Hotspur en Everton zal hij niet nodig zijn en bij clubs als Crystal Palace, West Bromwich, West Ham United, Southampton, etc. zal hij ook geen Europees spelen. Enkel het niveau zal hoger zijn vergeleken met Ajax en hij zal er waarschijnlijk net zoveel kunnen verdienen als bij Dortmund, maar qua financiën hoeft hij bij Ajax in principe ook niet in te leveren.

Wauh Overmars is dit wat je bedoelde met aankoop pfff 19 jaar en begint zoals gewoonlijk in jong Ajax het eerste jaar.
Neem de supporters maar weer in de maling, geld genoeg maar op het sportieve vlak 3x niets

Als over 3 weken Ajax weer draait dan hoor je helemaal niemand meer over de aankopen. Vorig jaar onder bosz precies hetzelfde. Eind vorig seizoen las ik alleen maar tevreden reacties. En nu is alles drama,
Wat een paniekerige gedachtegang

19 augustus 2017 om 12:32

Wat jij nu doet noemen ze bagatelliseren...Ajax hoort minimaal 1 x in de 2 jaar kampioen te worden, klaar!

Ik zal een ervaren man halen als vermaelen voor de naast de ligt, of mij part een speler huren die buiten de boot valt bij een topclub zoals een zouma bijvoorbeeld

19 augustus 2017 om 14:05

Denk dat Zouma te duur is

19 augustus 2017 om 16:27

Ja wss wel maar het was een voorbeeld van dat soort spelers, kan altijd een gokje wagen

19 augustus 2017 om 16:00

Vermaelen halen zal vooral leuk zijn voor de medische staf van Ajax.

20 augustus 2017 om 21:39

Beide brengen niet wat Ajax nodig heeft, snelheid achterin, dat is wat Sanchez vooral heel sterk maakte. Ervaring is niet een probleem achterin, kopkracht en kracht ook niet, snelheid wel.

Als hij echt goed is, dan gaat hij vanzelf wel naar Red Bull Salzburg/leipzig, zou je zeggen bij zo'n Oostenrijks talent. Interessante situatie in ieder geval.

Volgens mij wilt het bestuur van Ajax gewoon geen prijzen pakken maar alleen winst maken voor de bobo's en aandeelhouders. Anders is het niet te verklaren dat je achter een 17 jarige en een 19 jarige verdediger aangaat vlak nadat je Sanchez hebt verkocht. Het wordt echt tijd voor een nieuw bestuur en een nieuw technisch hart!! Ze hadden Sanchez gewoon moeten behouden als je niet eens een waardige vervanger op je lijstje hebt staan.

Mensen allemaal kappen nu hoor!! We hebben nu body nodig in het team! Ervaring! Dan wat minder talentvol. Willen we nou kampi
oen worden of niet! Als ik alleen maar talenten wilt zien dan kan ik perfect terecht op de Toekomst! Resultaat!

19 augustus 2017 om 12:44

Inderdaad, het lijkt wel of de toekomst (nieuwe grote transferwaardes) belangrijker is dan het eerste elftal. En zelfs als een talent het 1 seizoen goed doet wordt hij alweer verkocht om de bobo's en aandeelhouders tevreden te houden.

en een nieuwe raad van commisarissen als die overal voor blijven liggen.
ik dacht dat het echte Ajacieden waren Leo van wijk en Theo van duivenbode, lijken verdomme wel bankiers of boekhouders.

Eder Alvarez Balanta proberen weg te halen bij Basel. Dat zal overigens niet meevallen, gezien het europeese debacle van dit jaar, maar dit lijkt me een speler die ervaren is, nog kan groeien, bij een club speelt waarvan je met een beetje een goed verhaal zou kunnen stellen dat Ajax een stap omhoog is en qua salaris zit hij nog niet aan het plafond.

19 augustus 2017 om 13:20

Dat zou ajax minimaal 17 mil kosten maar zou denk ik wel een goede zijn.

Die 10 miljoen kan Ajax beter aan Yerry Mina uitgeven. Dat is tenminste een waardige vervanger van Sanchez. Barcelona wilt hem ook inlijven.

19 augustus 2017 om 14:10

Dat zou op zichzelf mij ook een betere optie lijken.

Wellicht kan Sanchez nog wat positiefs bijdragen en Mina overhalen dezelfde tussenstap bij Ajax te maken.

Maar goed alles wat je nu wil kopen zal ook meenemen het EL verhaal. Geen Europees voetbal (zelfs niet op EL niveau) zal het er allemaal niet makkelijker op maken.

19 augustus 2017 om 14:20

Hopen dat Ajax Rosenborg nog weet uit te schakelen. En dan op hem bieden.

20 augustus 2017 om 21:41

Nog een rechtspoot? Rechts zitten we met Veltman, de Ligt, Zeefuik en Orejuala prima in de verdedigers. Links een stuk zwakker met Dijks, Viergever en misschien Sinkgraven. Linksbenige verdediger met behoorlijk wat snelheid zou mijn inziens nodig zijn, Mina is vooral heel sterk.

En weer de tiener handel. Kom op zeg haal is mannen inplaats van jongens die op allerlei vlakken nog dingen moeten leren. Je hebt zat geld en je hebt toch ambitie? Gelukkig ben ik geen Ajax fan want zou afentoe echt gek worden van die voorzichtigheid. Kijk rond bij topclubs in kleinere landen en haal daar de bepalende spelers van. Hij zal vast goed zijn maar kom op

20 augustus 2017 om 21:43

Ajax heeft niet geld zat, Ajax moet zijn begroting ook volgend jaar in orde hebben en heeft al veel meer uitgeven dan gebruikelijk, waardoor de afschrijving alweer oploopt, ook ons vorige financiële probleem.

Sanchez heeft het sportief en financieel heel goed gedaan, wat is er mis met halen van grote talenten?

Als je alleen maar spelers voor de toekomst haalt en die na 1 goed seizoen weer doorverkoopt wordt je amper meer kampioen. De concurrentie is niet zo dom om ook dit beleid te voeren. Weg met die op geldbeluste Ajax leiding!! Weg met de Rvc en weg met het technische hart!!

Ajax moet Pazdan halen! Zeer stabiele verdediger die oa bijdroeg aan een goede reeks van Polen op het EK met zeer weinig geïncasseerde doelpunten. Is 29, speelt bij legia en kan nog een stapje bovenop. Verder zou een speler die veel bankt in de top 5 competities zeker niet misstaan, dan heb ik het vooral over een vervanger van schone.

Weer een jongeling, maar goed, als hij net zo meedogenloos is als Sanchez dan maakt het niet uit.

Het liefst zie ik een sterke, snelle en wat meer ervaren CV komen. Een leider, die achterin de boel organiseert en het team bij de hand neemt. Daaraan heeft Ajax het meeste behoefte en dan heb je niets aan een 19 jarige Cv.

Maar goed, een kinderhand is tegenwoordig bij Ajax al snel gevuld. We moeten bijna blij zijn met elke speler die gehaald wordt.

Wat dat betreft, doen ze het in Rotterdam met bescheiden middelen heel goed. De binnengekomen Euro's worden goed uitgegeven.

Dat gezeur over ervaring mag nu weleens stoppen, hoeveel ervaring had de verdediging vorig jaar en dat jaar ervoor en die 10 jaar daarvoor? Sanchez was ook maar twintig toen hij kwam. Ajax is nou eenmaal een club van jongelingen en een ervaren verdediger in dit stadium van de transfermarkt is of te duur of een westerman. Ik denk dat dit een prima aankoop is nu nog even doorpakken en nog een speler erbij voor links en dan komt het wel goed

19 augustus 2017 om 14:46

Ajax moet ervaring halen die wel wat toevoegen aan het eerste. Dus niet types als Heitinga, Westermann en Zimling. Maar types als Moreno en Guardado. Man wat zijn ze toch dom in dat technische hart!!

Ongelooflijk, weer een knulletje van 19. Ajax heeft mannen nodig, geen jongens! Ze gaan het echt nooit snappen daar in dat dramatische technisch hart. Weg met Bergkamp, Overmars en van der Sar! Oh ja, en nitwit Keizer natuurlijk.

19 augustus 2017 om 14:42

En weg met de RVC die noodzakelijke transfers blokkeert!!

Prima dat ze bij Ajax tegenwoordig de portemonnee (durven te) trekken. Ik ken deze jongen niet maar zij zullen niet zomaar 10 miljoen betalen. Het seizoen is (zo goed als zeker) toch al verloren (zonder Europees voetbal) dus jonge talenten kopen is prima. Verder de talenten in de opleiding en het eerste een opgewaardeerd contract met verlenging aanbieden. Nu ze geld durven uit te geven moeten ze dat m.i. ook op die manier doen.

Wat een domme reactie allemaal zeg!! Iedereen roept dat er ervaring gehaald moet worden, maar niemand die een naam kan noemen! Misschien Ramos of Hummels, wellicht Boateng... Ja zulke spelers willen best naar Ajax. Westermann? Man met ervaring... groot succes geworden. Zimling? Man met ervaring.... groot succes weer!
Ajax speelde begin vorig jaar ook beroerd, maar heb daarna eindelijk weer eens van wedstrijden genoten.
Geef ze eens de tijd!!

19 augustus 2017 om 15:51

Zal ik het dan maar even voor je doen?Ajax zou bijvoorbeeld een paar van deze spelers kunnen halen: Sagna, Pazdan, Vermaelen, Lescott, Zeegelaar, Nigel De Jong, Flamini, Reyes, Chamakh, Rossi, Grosicky.
De meeste zijn transfervrij.

20 augustus 2017 om 21:45

Salaris? Zijn hier ook linker CVs bij met snelheid? En daarnaast, Huntelaar is al binnen, prima aankoop van Overmars weer.

Het zou mij gerust stellen als er een bericht zou komen als "Ajax ziet in Cesar Montes de ideale opvolger van Sanchez".
Die jongen moet toch haalbaar zijn voor Ajax?
Hij heeft alles; geweldige passing, lengte, body, kopkracht, inzet en speelt al 2 jaar elke wedstrijd in de basis bij de grootste club van Mexico.
Marc niet wachten, dit is je vervanger en mag je over 2 jaar weer 30+ miljoen bijschrijven!!

Is het voor de vervanger van davinson nu mogelijk dat we niet eerst moeten googlen voor we weten wie het is
Van een groot deel van de namen die genoemd worden weet bijna niemand wie het is
Volgens mij mag marc wel even een naam halen voor een deel van die 40 miljoen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren