Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Advocaat ziet kansen en zet Clasie op verlanglijstje'

Laatste update:

Feyenoord houdt rekening met een zomers vertrek van Jordy Clasie, maar vooralsnog is er geen enkele club die zich voor de middenvelder heeft gemeld in Rotterdam. Daar komt mogelijk snel verandering in: Dick Advocaat heeft een behoorlijk transferbudget tot zijn beschikking gekregen bij Sunderland en de Sunderland Echo claimt dat de coach denkt aan landgenoot Clasie.

/

De aanvoerder van Feyenoord zal ongetwijfeld hopen op een grotere club, maar vooralsnog is de interesse van clubs als AS Roma, Lazio en FC Porto niet meer dan een gerucht. Advocaat zou daarom willen proberen om Clasie naar het Stadium of Light te halen. Ronald Koeman denkt ook aan de middenvelder, maar alleen als Morgan Schneiderlin vertrekt bij Southampton.

Feyenoord is inmiddels druk bezig met de komst van Marko Vejinovic en zou al een akkoord hebben bereikt met de middenvelder van Vitesse, die wordt gezien als een speler die de 23-jarige Clasie zou kunnen vervangen. Feyenoord vraagt naar verluidt achttien miljoen euro voor zijn aanvoerder, die nog een driejarig contract heeft in De Kuip.

Denk je dat Jordy Clasie open zou staan voor Sunderland?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hopen dat hij die transfer maakt. Dan kan Feyenoord bouwen aan een beter team. Heb niet het idee hij Feyenoord beter maakt.

20 juni 2015 om 19:56

Hier ga je flink commentaar op krijgen haha

20 juni 2015 om 20:01

Dus? Is toch zijn mening. Zegt duidelijk IK heb niet het idee.

20 juni 2015 om 20:02

Dat zal best ja, maar hij heeft wel gewoon gelijk. Als ze vejinovic en misschien ook propper van dat bedrag halen, gaan ze er zwaar op vooruit. Clasie is een goede voetballer, maar hij maakt een team niet echt beter in mijn optiek.

20 juni 2015 om 20:29

Hy heb geen gelijk bouwen is een beetje groot woord spits en links back

20 juni 2015 om 22:02

Ik vind dat hy gewoon gelijk heeft clasie maakt feynoord echt niet Heeeeel erg veel beter ze kunnen clasie makkelijk missen vind ik

20 juni 2015 om 22:45

Waar lees jij IK?

20 juni 2015 om 23:49

Nee hij zegt niet IK.

20 juni 2015 om 20:07

Vind wel dat teams te vaak een speler houden omdat hij het team sterker maakt terwijl bij een verkoop je team op meerdere posities sterker kan maken.
Maar dat Clasie niet Feyenoord sterker maakt is natuurlijk onzin.
Of je hebt er geen verstand van of je wilt graag provoceren.

Laten we het maar op het eerste houden.

20 juni 2015 om 20:14

Ik vind hem juist ondergewaardeerd. Maar eigenlijk is Lex Immers wel beter ja.

20 juni 2015 om 20:15

Clasie moet weg bij Feyenoord.
Die maakt de Rotterdammers niet meer beter.
Wellicht een Engelse ploeg wel.

20 juni 2015 om 20:21

Eens! Clasie is een geweldige speler maar hij is te beperkt voor de belangrijke rol die hij krijgt toegedragen. Het team is als het ware om hem heen gebouwd. Waardoor hij zijn beste spel kan laten zien, maar het is niet voldoende om Feyenoord naar een hoger plan te tillen.

20 juni 2015 om 20:56

Clasie is en prima voetballer, in Nederland wordt hij over het algemeen behoorlijk overschat. Niets voor niets dat zowel Van Gaal als Koeman niet eens lijkt te overwegen hem aan te trekken. Terwijl ze beide iemand zoeken voor zijn positie.

20 juni 2015 om 21:16

Hoe kan je een prima speler zijn maar ook behoorlijk overschat worden? Bovendien is hij genoeg met Southampton in verband gebracht en heeft Koeman gezegd dat hij hem er graag bij zou willen hebben. In alle wedstrijden tegen Ajax en PSV was hij de baas op het middenveld. Bovendien wordt er nooit door iemand gezegd dat hij het niveau Chelsea, real Madrid of manchester aankan maar het niveau van bv Sunderland kan hij echt wel aan hoor

20 juni 2015 om 21:44

Dat is niet zo moeilijk hoor. Het is een prima speler, maar niet meer dan dat. Sunderland is prima, maar een ploeg uit top 7 gaat die niet redden (denk ik). En koeman heeft interesse, maar wil niet meer dan 6 miljoen betalen. 18 miljoen gaat niemand betalen voor hem.

20 juni 2015 om 21:16

Haha goeiemiddag. Clasie is gewoon een van de beste spelers van de eredivisie, ondanks zijn de laatste periode dit jaar. Maar goed, toen zakte het hele team in elkaar.

20 juni 2015 om 21:31

Aan de andere kant.. Van Feyenoord naar Sunderland is wel een erg grote stap. Hij kan beter een tussenstap doen. Ervaring opdoen bij een club als Leeds United of Woverhampton Wanderes. Ook denk ik denk dat Clasie prima past in de Oekrainse competitie. Bij Volyn Lutsk zoeken ze nog iemand voor zijn positie.

20 juni 2015 om 23:29

Je hebt gelijk hoor,feyenoord heeft niet veel aan Clasie. Hij moet juist bij een beter team spelen waar echt een spelverdeler nodig is, die geen doelpunten hoeft te maken. In de eredivisie kan iedereen wel makkelijk op dat lage tempo die positie invullen, dan heb ik liever Vejinovic die ook nog dreiging heeft in de 16. Voetballend is hij ook wat technischer en kan meer een mannetje passeren.

Clasie past meer bij een club waar die alleen maar het spel moet verdelen, Lazio Roma perfect.

Zou leuk zijn voor jordy

Ik vind Clasie niet echt een speler voor Sunderland. Clasie past beter bij een Swansea of Southampton. Voetballende ploegen Sunderland moet het hebben van het knokken en fysiek. Clasie is niet echt een fysieke speler.

20 juni 2015 om 20:07

Maar wat Clasie wel heeft is inzicht en een goede (lange pass). Dit zou je ook goed kunnen gebruiken als Sunderland zijnde. Als je een keer het spel wilt maken, kan Clasie net zo het spel bepalen als dat hij bij Feyenoord doet. Maar wanneer je onder druk staat kan Clasie ook twee snelle buitenspelers wegsturen en zo aan het begin staan van een counter. Het klopt dat Clasie geen mega fysieke speler is, maar hij is wel een bijtertje die tot het einde van een wedstrijd kan knokken.
Dus als Sunderland een goed verhaal heeft (een aantal andere goede spelers, waardoor je niet weer een seizoen speelt om niet te degraderen) kan Sunderland best een leuke club zijn voor Clasie om van daaruit naar een (sub)top club in Engeland te gaan.

20 juni 2015 om 21:28

misschien krijgt hij met die fysieke spelers om hem heen meer gelegenheid de lijnen uit te zetten en meer voetbal in die ploeg te brengen. Ik vind het niet zo gek bedacht van Dikkie.

Denk dat Clasie wel hoger op kan. Zie in hem de ideale opvolger van Schneiderlin.

Clasie moet heel goed uitkijken dat hij niet bij een club komt te spelen die tegen degradatie moet strijden want daar is het helemaal geen speler voor. Dan loopt hij straks in een ploeg waarin je vooral veel strijd moet leveren en nauwelijks aan een beetje verzorgd veldspel toekomt. In zulke competities verzuipt hij dan.

20 juni 2015 om 22:19

Dat denk ik ook. Jordy moet niet naar Sunderland gaan. Je speelt wellicht 1 jaar voetbal onder Advocaat, maar daarna komen de Allardyces en Pullis' van deze wereld weer als opvolger van Dickie en krijgt Jordy een nekhernia van al die ballen die over hem heen vliegen. Om nog maar te zwijgen over een eventuele degradatie inderdaad.

Ronald Koeman moet echt zijn kans pakken, lef tonen en gewoon die 18 miljoen voor Clasie betalen. Hij moet niet naar Sunderland gaan, maar naar een opbouwende ploeg zoals Southampton of Porto..

20 juni 2015 om 20:52

18 miljoen? Dat gaat niemand voor hem geven, haha. Prima speler voor Feyenoord hoor, maar dat is toch niet het niveau dat een Southampton moet nastreven.

Ik hoop dat Clasie nu goed oan uitrusten. Zijn tweede seizoenshelft was niet best. Na het WK te vroeg begonnen vanwege de voorronde van Champions League en dat brak hem later op. Datzelfde geldt trouwens voor Kongolo maar dat terzijde. Clasie is een voetballer die beter kan dan Sunderland. Liverpool of Leverkusen zouden hele mooie clubs zijn voor hem.

20 juni 2015 om 20:51

Clasie is niet goed genoeg voor een topclub als Liverpool, die overige twee zijn wel prima in voor zijn niveau.

20 juni 2015 om 21:13

Ik schat Clasie in op het niveau van Blind voordat ie naar United ging. Dus Liverpool zou prima kunnen.

20 juni 2015 om 22:43

Wil mijn andere club Liverpool dus, ooit nog een keer kampioen worden. Dan zul je toch echt kwalitatief betere spelers moeten halen, en ook beter dan Blind ja. Mij een raadsel wat hij met dit topic te maken heeft trouwens..

Niet doen. Gewoon geduld hebben. Een 'grotere' club komt nog wel. Moet naar een club die in de bovenste helft van de competitie speelt cq veel de bal heeft.

20 juni 2015 om 20:20

Zou echt heel dom zijn van Clasie. Is gewoon een stap terug. Er komt nog wel een grote club. Als blind zomaar bij man united kan spelen kan eigenlijk iedereen bij een top club spelen.

20 juni 2015 om 20:30

Maar Blind is multifunctioneel en speelt in dienst van andere spelers. Terwijl Clasie op een positie speelt en er spelers om heen moeten die in zijn dienst spelen. Daarom zou Sunderland juist wel goed kunnen passen. Dan kan hij het spel gaan maken en krijgt hij fysieke spelers om zich in heen die voor hem werken.
Daarom melden topploegen zich niet, want er zijn genoeg alternatieven met extra kwaliteiten.

20 juni 2015 om 20:34

Het voorbeeld van Blind moet je ook niet gebruiken. Blind speelt om dezelfde reden bij United als waarom Boudewijn Zenden bij Barcelona heeft gespeeld - Van Gaal. Daar moet Van Gaal ook echt mee uitkijken want dat heeft hem bij Barcelona ook de kop gekost - het aantrekken van veel middelmatige landgenoten.

20 juni 2015 om 21:23

Ja inderdaad Zenden toen bij Barça. WaT een grap was dat zeg toen. Gewoon niet normaal.

Clasie en Sunderland hebben iets aan elkaar.
Advocaat is daar met iets moois bezig.
Sunderland wordt middenmoot komend seizoen.

20 juni 2015 om 20:34

En hij zal welkom worden ontvangen door de Feyenoord Mackems!

Ach @hainrich Clasie staat op het verlanglijstje bij Advocaat.
Zou zonde wezen als hij daar heen ging, nee dan Lazio die koop hem.
Alleen Feyenoord moet zakken met de vraag prijs maar ook dat kom goed.
Je moet denken aan wat de Vrij koste , nu dat bedrag willen ze geven.

waarom zoveel voor clasie. Je zou voor dat geld Vejinovic, propper en zyech kunnen halen.

20 juni 2015 om 20:28

Haha precies, we slaan hier in Nederland helemaal door. Alleen bij een top3 kosten de spelers over de 10, en Vitesse laat Vejinovic en Propper gaan voor nog geen 10 miljoen samen. Dat is echt ONGELOFELIJK. Niet dat ik het Feyenoord of Vlasie niet gun,maar Clasie is niet echt beter dan Propper en Vejinovic. Propper heeft Clasie alle hoeken van het veld lateb zien 2 maanden geleden. Tuurlijk heeft Clasie een wk achter de rug, en is hij goed ingevallen. Maar als je kijkt naar afgelopen seizoen, vond ik hem niet opvallen. Tegen Roma was hij uitstekend, 2x tegen Ajax goed en tegen PSV ook heel sterk. In de topwedstrijden kan hij er dus staan, maar tegen ploegen als Dordrecht moet je er ook staan, en dat liet hij na. Dan vind ik het verschil van 14,5 miljoen tussen Vejinovic en Clasis gekkewerk. Vejinovic heeft een VEEL beter seizoen gehad dan Clasie.

20 juni 2015 om 20:38

Vejinovic vind ik een prima speler maar Pröpper vind ik echt nog veel beter. Hij mag alleen nog wel wat constanter worden, maar in zijn goede wedstrijden vond ik Pröpper het afgelopen seizoen de beste middenvelder van de eredivisie.

20 juni 2015 om 20:48

Ja dat sowieso, vind je dan ook niet dat het verschil te groot is? hoor je bij de beste middenvelders van Nederland, ga je voor 5 miljoen weg. Hij is echt wel beter dan Sinkgraven, Maher, Gini (toen hij van Feyenoord naar PSV ging) en Leroy Fer toen hij naar twente ging. Die kosten allemaal minimaal 8 miljoen. Propper heeft al meer dan 100 eredivisie wedstrijden achter zijn naam, stond er in de topwedstrijden heeft het nationale selectie gehaald. Of Vitesse is heeeel erg dom, of er staat een clausule in zijn contract. Is ook nog eens een speler uit de eigen opleiding. Vind minimaal 8 miljoen een normaal bedrag als ze voor Clasie 10 miljoen meer vragen.

20 juni 2015 om 21:01

Persoonlijk vind ik dat er sowieso heel veel betaald wordt voor spelers die niets extra's bezitten. Fer, Clasie en Wijnaldum vind ik degelijke spelers maar ik zie ze eigenlijk nooit iets bijzonders doen. Het overzicht en de passing van Pröpper kom je in de eredivisie zelden tot nooit tegen en dan is vijf miljoen inderdaad wel erg weinig. Kennelijk tellen het feit dat een speler voor een traditionele topclub speelt en wat interlands achter hun naam hebben ook zwaar mee in het bepalen van een prijs.

20 juni 2015 om 21:11

@arnhemmer Ik las vandaag een bericht dat Propper naar Psv gaat.
Als dat zo is zal 8 miljoen weer te veel zijn want het is eredivisie .
Nu zou het best kunnen hoor, Ajax gaf ook veel voor Sinkgraven.
Alleen in dit geval Ajax heb meer miljoenen als Psv.

20 juni 2015 om 23:20

Jawel klopt, maar ging Maher niet voor 8 miljoen van AZ naar PSV? Tuurlijk is 5 miljoen een mooi bedrag, maar dat staat in schril contract met jongens als Fer, Wijnaldum (paar jaar terug) en jongens als Sinkgraven etc. Dat bedoel ik ye zeggen

21 juni 2015 om 18:22

@arnhemmer,
Ik ben het met je eens, natuurlijk is 5 miljoen een mooi bedrag.
Ik had even geen erg in Maher, Maar in de tijd van Fer, Wijnaldum
(paar jaar terug) dat was ook zo . Maar alles samen gevat is het bizar,
dat spelers uit de eredivisie naar het buiten land gaan voor een smak
geld, heb ook te maken dat een speler op een w.k of e.k gepresteerd heb.
Terwijl bij ons een speler van club verhuist naar een andere club,
in de eredivisie de bedragen zo verschillen.

In tegenstelling tot hoe Clasie fysiek oogt, vind ik hem wel een geschikte 'vechtvoetballer'. Jordy Clasie staat immers niet bekend om zijn technische vaardigheden, maar voornamelijk om zijn enorme wilskracht en geweldige spelinzicht. Een club als het Sunderland van Advocaat, dat zal moeten strijden voor punten, vind ik om deze reden niet eens een gekke gedachte. Met Advocaat treft Clasie daarbij een Nederlandse trainer, wat natuurlijk ook geen vervelende bijkomstigheid is. Ook krijgt Clasie op deze manier de kans om in de grootste competitie zijn vaardigheden te ontwikkelen.

De hamvraag is echter, ziet Clasie een dergelijke stap wel zitten?
Persoonlijk acht ik Clasie een jongen die enorm trots en strijdbaar is. Geld is een leuke bijkomstigheid, het voetbaltechnische plaatje moet kloppen en daarnaast moet het voor zijn gezin goed geregeld zijn. Ik denk daarom dat Jordy Clasie zich an sich niet te groot voelt voor een club als Sunderland, al denk ik wel dat hij een sterke voorkeur heeft voor een club met een hogere doelstelling, als bijvoorbeeld Southampton.

Zozozo, naar Sunderland. Nou, dan heb je het wel gemaakt hoor, als 'beste speler' van Feyenoord.

En waar blijven nu al die Europese (sub)topclubs die voor Clasie in de rij staan?

20 juni 2015 om 20:26

Topclubs komen sowieso niet en clubs zoals Lazio Roma, Southampton, AS Roma en Zenit zijn toch prima?

20 juni 2015 om 20:42

Inderdaad, prima clubs. Wanneer hij zich veel verder ontwikkeld (wat ik eerlijk gezegd niet verwacht) kan hij later alsnog een stapje hogerop maken, en zo niet zit hij nog steeds bij een prima club. Hij moet niet te hoog inzetten, maar zeker ook niet te laag. Wanneer hij in een ploeg terecht komt die in een grote competitie tegen degradatie moet vechten komt hij volgens mij zwaar in de problemen.

20 juni 2015 om 20:59

Dus geen Sunderland...... Die gaan het komend jaar ook weer zwaar krijgen.

20 juni 2015 om 21:02

Sunderland lijkt mij zo op het eerste oog niet al te verstandig nee.

20 juni 2015 om 22:29

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom Clasie en Wijnaldum naar Italie en/of Zenit zouden willen. Beide horen thuis in de PL.

Wijnaldum zou ik al aanraden om naar Swansea te gaan, jaartje of twee knallen en dan een stapje hoger. Clasie net hetzelfde. Je moet maar één goed seizoen draaien en ze plukken je al weg.

Kijk maar naar Aldeweireld.

20 juni 2015 om 23:14

@ Medellin

Ik hoop dat Clasie naar Italie vertrekt omdat ik denk dat hij daar het best optimaal kan presteren. Italiaanse competitie is perfect voor hem.

Een club als Sunderland is toch echt een wat te laag niveau voor Clasie. Hij moet met spelers om zich heen spelen die beter zijn, zodat hij zich kan doorontwikkelen. Southampton zou een veel betere keuze zijn in dat opzicht. Persoonlijk hoop ik overigens dat hij naar Italie zal verkassen; Lazio of AS Roma zou een mooie stap zijn.

20 juni 2015 om 20:43

Bij Sunderland lopen nog steeds spelers als Defoe, Larsson,van Aanholt, die gewoon hetzelfde niveau hebben als Clasie. Tuurlijk zou Southampton mooier zijn, maar in England is zowat elke club beter dan inze top 3. Top3 wint niet zomaar van ploegen als Asten Villa of Newcastle. Daar lopen spelers die te goed waren voor onze competitie( zoals Clasie nu) en speelde onderin de PL. Spelers als Benteke zijn in Nederland niet haalbaar.

een goeie tussen stap naar de top voor clasie. En door advocaat krijgt ie sws een basisplek.

Dit zou echt waar een prachtige club zijn voot het caliber speler die clasie is in het altijd zware PBL. Ik zeg, niet nadenken en doen. Er is nog zat tijd om te groeien en waar kan je dat beter doen dan in Engeland.

Prima club voor clasie, al zie ik hem liever naar Koeman vertrekken. Mede doordat ik hun volgend jaar niet om degradatie zie mee spelen. Southampton speelt meer aanvallend voetbal, waardoor clasie de mogelijkheid krijgt om aan zijn aanvallend vermogen te werken. Wat nu vaak nog een tikje terug of breed is, kan dan wat vaker een tikje naar voren zijn. Zo kan een bruikbare kracht worden voor oranje

Ligt t aan mij of is Advocaat geen trainer meer van Sunderland?!

20 juni 2015 om 22:21

Hij besloot toch te blijven haha, was inderdaad even een leuke soap om te volgen.

Ik vind Sunderland een prima club voor Clasie, kan hij zich eens laten zien in de Engelse competitie. Cattermole pakt toch zijn schorsingen mee, dus kans op speeltijd is wel aanwezig bij Sunderland.

Leuke club, hopen dat die het niveau aan kan. Daar zet ik wel me vraagtekens bij.

Clasie ga je pas missen als hij er niet meer is, hij wordt zwaar onderschat.
Maar voor 18 miljoen breng ik hem desnoods op de fiets!

Shalke wilde Clasie, Feyenoord wilde 18 miljoen. Shalke denkt grapje en hoeft Clasie niet meer. Dus Shalke denk aan Vejinovic goedkoper en beter. En Vitesse meer geld.

Geen degradatie voetbal spelen clasie.
Dan beter naar southampton of
lazio

Clasie moet blijven!

Koning van het tikkie terug en tikkie breed. Daarnaast 1.20 en geen extreem goede techniek. Veel te licht voor England, wel een goede voor de eredivisie..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren